Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Geen onrust bij ‘dolend’ PSV: ‘Ajax heeft in 2019 al twee keer verloren’

Laatste update:

PSV kwam zondagmiddag tegen Feyenoord (1-1) weliswaar voor de derde keer op rij in de Eredivisie niet verder dan een gelijkspel, maar volgens Jorrit Hendrix is er geen sprake van een crisis in Eindhoven. Het enige lichtpuntje voor de ploeg van Mark van Bommel is dat het nog steeds bovenaan staat, al is de voorsprong op Ajax tot twee punten geslonken.

"Iedereen wil ons misschien wel een crisis aanpraten, maar daar is helemaal geen sprake van", zegt Jorrit Hendrix in gesprek met NUsport. "Het zit nu gewoon even tegen. We staan nog steeds twee punten voor op Ajax, dat was voor de winterstop ook zo. We moeten gewoon snel weer resultaten boeken.” PSV won voor de winterstop liefst zestien van de zeventien duels, al resulteerde dat in een voorsprong van slechts twee punten op Ajax.

Na winterstop won PSV slechts twee van zijn zes duels, waarin bovendien even veel tegentreffers vielen als in alle wedstrijden voor de winterstop: acht. “Als we wisten waar het aan lag, dan hadden we het allang veranderd. We zijn er veel mee bezig", benadrukte de middenvelder van de Eindhovenaren. "Je praat er met elkaar over, je probeert het te kantelen. Soms zit het mee en soms zit het tegen. We doen er alles aan, we werken gewoon hard. Maar het is allemaal nét niet op dit moment.”

Hendrix wijst erop dat Ajax ook moeizaam aan het nieuwe kalenderjaar is begonnen. “Ajax heeft in 2019 al twee keer verloren, wij nog niet. Dat is het positieve dat je eruit kan halen. Maar we moeten snel weer de drie punten pakken.” Valentijn Driessen wijst erop dat de prestatiecurve bij Ajax diepere dalen en hogere toppen kent dan die bij PSV. “Komt vooral omdat Ajax meer specifieke individuele kwaliteiten herbergt en PSV meer resultaat boekt vanuit de teamfilosofie. Alleen ligt het teamresultaat bij de Brabanders een stuk lager dan voor de winterstop en ontbreekt de individuele klasse om dit te camoufleren in periodes van nood.”

“Simpel gesteld: het team van Mark van Bommel is uit vorm”, benadrukt de chef voetbal van De Telegraaf maandag in zijn column in het dagblad. “Het gevoel van de trainer ten spijt. Van Bommel verkondigt onzin als hij PSV na de winterstop beter vindt spelen dan voor de winterstop en de vormdip ontkent. Toentertijd werden liefst zestien van de zeventien duels gewonnen en in 2019 pas twee van de zes. Vooral het dramatische acteren van doelman Jeroen Zoet valt op. Bijna iedere bal tussen de palen bij de international is bingo voor de tegenstander.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja de titelstrijd ligt in ieder geval weer open daar ben ik blij mee want 2 weken geleden zag het er heel slecht uit voor Ajax. Ik vind dat PSV en Ajax beide niet goed uit de winterstop zijn gekomen. Ze overtuigen beide niet zoals in de 1e seizoenshelft. Alleen vind ik PSV het nog slechter doen en ben benieuwd hoe ze er uit komen.

25 februari 2019 om 07:40

Of de tegenstander is nu gewoon veel overtuigender ? Daarnaast wonnen Ajax en PSV een aantal wedstrijden voor de winterstop met pijn en moeite. Nu valt het dubbeltje de andere kant op. Qua spel is er echt niet zoveel veranderd. Resultaat wel

25 februari 2019 om 10:40

Klopt Modric, maar bij Ajax lijkt het spel inmiddels alweer een stuk verbeterd, en bij PSV niet. Dat maakt toch wel verschil.

Maar goed, het kan allemaal zo weer omslaan.

25 februari 2019 om 11:26

Modricmagic

"tja de titelstrijd ligt in ieder geval weer open daar ben ik blij mee want 2 weken geleden zag het er heel slecht uit voor Ajax. "

Precies dit snap ik dus niet. Hoezo zag het er slecht uit voor Ajax twee weken geleden? Het zat er toch wel aan te komen dat PSV in de periode Utrecht-Heerenveen-Feyenoord punten zou gaan laten liggen en zelfs met een gat van zes-acht punten en Ajax-PSV nog in het vat was er toch verder nog helemaal niets aan de hand of loos?

Ik heb me echt enorm verbaasd destijds over die houding van sommigen, zes punten verschil met nog een wedstrijd of 14-15 is echt niks. Ik zei destijds al, dit kan in éénof twee weken weer helemaal anders zijn. Voila! Het is zover.

Overigens zei ik al maanden geleden dat die zogenaamde 'suprematie' van PSV vooral van kunstmatige aard was. De klad zat er al voor de winterstop in bij PSV en die klad wordt nu na de winterstop pas zichtbaar in het puntverlies. En als mensen wat minder scorebord journalistiek zouden bedrijven zouden ze al veel eerder hebben kunnen zien dat dit team van PSV gewoon enorme problemen heeft. Het 'van Bommel'-effect van begin dit seizoen is een beetje uitgewerkt, de tegenstanders weten inmiddels wel hoe ze dit PSV moeten bespelen en de inherente zwakheden van dit elftal (die door Van Bommel uitstekend waren gemaskeerd) zijn nu gewoon zichtbaar voor iedereen.

En dat Ajax dus een veel betere selectie heeft met betere spelers en meer breedte, dat gaan we de komende maanden zien. Mijn voorspelling dat Ajax eind maart bij Ajax-PSV al ruim voor staat op PSV komt steeds dichterbij.


Ajax en psv hebben het allebei in eigen hand.
Denk dat kwaliteit het gaat beslissen wie er kampioen wordt.
Als Ajax er elke week teamstrijd ingooid die psv levert zal dit de doorslag geven.
is dit niet het geval loopt psv met de titel weg.

25 februari 2019 om 07:50

'denk dat kwaliteit het gaat beslissen..'. Hoezo een open deur? :D

Ja, Ajax heeft in 2019 al twee keer verloren en guess what, het gat is dus nog steeds twee punten.... Persoonlijk vind ik de houding van PSV vreemd. Het is duidelijk dat dingen niet lopen, maar geen één woordje zelfkritiek te horen. In de media dan. Van Bommel staat tijdens de wedstrijd als een gek de vierde man te beïnvloeden, maar alles is normaal in Eindhoven. Niemand zegt dat PSV geen kampioen meer kan worden, ik zeker niet, maar als Jorgensen in z'n eentje zo kan scoren dan is er toch echt wat meer aan de hand.

25 februari 2019 om 07:36

maar als Jorgensen in z'n eentje zo kan scoren dan is er toch echt wat meer aan de hand.

Gevoelige snaar inderdaad. Middenveld is het grootste probleem

25 februari 2019 om 07:47

Van Bommel hoeft niet in het openbaar Viergever in de grond te stampen, maar als je de 0-1 ziet dan mag je in de media daarover toch wel boos zijn? Niemand pakte de Feyenoord spits aan. Viergever liet Jorgensen schieten als of hij zei van: "dit lukt je toch niet". Nou, dus wel.

25 februari 2019 om 08:09

Ja nou is het zo gek dat hij hem van daar liet schieten. Dit kan je moeilijk een fout noemen. Misschien moet Zoet die bal pakken maar je kan lastig een verdediger verwijten dat ze een speler van pak hem beet 30 meter laten schieten. Er is niks aan de hand omdat Jorgensen zo in zijn eentje kan scoren, er is iets aan de hand omdat PSV teveel slordig balverlies lijdt en te weinig kansen creëert.

25 februari 2019 om 10:42

Eeeh ja, dat is gek. Normaal steekt een verdediger zijn voet ervoor he. Omdat het zijn taak is om schoten en goals te voorkomen. Er stonden nog een paar verdedigers om hem heen, dus hij hoefde ook niet bang te zijn om uitgekapt te worden.

25 februari 2019 om 11:29

Magert

" Gevoelige snaar inderdaad. Middenveld is het grootste probleem"

Een speler schiet van 30 meter op doel en dan is 'het middenveld het grootste probleem'??? Zou de doelman niet het probleem zijn in dit geval? Ga jij eens proberen om een bal of 50 van 30 meter afstand op doel te schieten, eens kijken hoe vaak jij de bal in het doel krijgt.

25 februari 2019 om 11:32

007

"viergever liet Jorgensen schieten als of hij zei van: "dit lukt je toch niet". Nou, dus wel."

Persoonlijk zou ik iedereen die van 30 meter op doel wil schieten gewoon zijn gang laten gaan. Graag zelfs! Duizend keer minder gevaarlijk dan dat die speler er nog een steekbal of pass uit gooit en een echt gevaarlijke situatie voor doel kan creeeren.

Het spreekt voor zichzelf dat je van een doelman van een topclub mag verwachten dat die een bal die van 30 meter wordt geschoten gewoon tegen kan houden. Dit was niet eens een streep in de bovenhoek of zoiets, gewoon puur de fout van de doelman.

25 februari 2019 om 11:49

Onzin, die bal was perfect ingeschoten. Keihard binnenkant paal en ook nog met een stuit. Elke verdediger moet druk zetten op de bal en niet zoals Viergever achteruit lopen. Hij moet niet alleen het schot er uit halen maar toch ook gewoon proberen de bal te veroveren.

Je doet met deze bal zowel Jorgensen als Zoet tekort en laat volkomen onterecht Viergever zonder blaam.

25 februari 2019 om 12:39

@burdym
Is zeker geen onzin. Zoet staat verkeerd opgesteld en ik kan je ook uitleggen waarom. Hij staat in het midden van de goal op het moment dat Jörgensen vanaf de positie 25-30 meter eveneens midden van het doel uithaalt, hetgeen hij overigens uitstekend deed, daar totaal geen commentaar op. Een keeper hoort bij een rechtsbenige aanvaller één of twee pasjes (geen meters natuurlijk) links van het midden (vanuit zijn perspectief) te staan, omdat de bal die een rechtsbenige speler naar de rechterhoek (linkerhoek keeper) schiet met effect naar links gaat (ze noemen dat buiten het bereik van de keeper om).
In die situatie had Viergever uiteraard ook beter kunnen en moeten verdedigen.

25 februari 2019 om 16:42

Burdy

"onzin, die bal was perfect ingeschoten. "

Onzin?
'al is die bal van 30 (dertig!!) meter nog zo goed ingeschoten en snel,
een beetje keeper achterhaalt hem wel.' En zo is dat ook gewoon.

30 meter Burdy, geen 16 of 20 of zo, deze was van 30. Ik zeg het nogmaals, ga jij maar eens proberen om van die afstand op doel te schieten bij een beetje keeper. Gewoon zelf proberen. Deze komt gewoon op het conto van Zoet en heeft echt niets met die middenvelders te maken, zoals hierboven gesugerreerd wordt. Ik speelde het grootste deel van mijn voetballeven op het middenveld, ik liet ze van die afstand lekker schieten als ze dat wilden. Zoals ik in verdedigende situaties vanaf de zijkant ze ook op goal liet schieten omdat de doelman geacht wordt die kleine hoek af te dekken en ik de aanvaller juist blokker als die naar de verre hoek wilde draaien. Wil je in de korte hoek trappen? Be my guest, beetje keeper pakt hem altijd en hoort dat ook te doen.

25 februari 2019 om 16:43

Steekie

Hoop dat Burdy meeleest, al weet ik niet of hij weet dat jij op een behoorlijk niveau zelf gekeept hebt.

25 februari 2019 om 07:41

Je kan beter 1 keer winnen en 1 keer verliezen dan dat je twee keer gelijkspeelt.

25 februari 2019 om 07:53

Misschien heb je daarin gelijk want bij Ajax was er echt even crisis. Het feit dat PSV minimaal twee keer door de oog van de naald kroop zou de Eindhovenaren misschien juist niet goed doen. Je kan één keer met 2-0 achter komen, maar wanneer het binnen no time nogmaals gebeurt dan denk ik dat er een probleem kan zijn. Gisteren kwamen ze ook weer achter en dat zelfs tegen tien man. Dus heel knap dat ze tenminste in Utrecht en Heerenveen gelijk maken, maar gisteren was het echt zwak.

25 februari 2019 om 09:01

Ik ben het echt helemaal met je eens. Totaal geen zelfreflectie bij vBommel en Hendrix. Ik zie t ze echt nog uit handen geven als vBommel niet snel zn houding aanpast en een keer wat anderen erin zet (lees: guti voor hendrix)

25 februari 2019 om 10:45

zolang de tactiek van Van Bommel volledig gericht is op de kracht en kopkracht van de Jong, kan je Messi op het middenveld zetten maar dat veranderd weinig. Ja, De Jong is de beste kopper in de eredivisie, maar heb nu het idee dat Van Bommel ook enkel daar op gokt. Terwijl ze met Guti en Perreiro toch geen koekenbakkers hebben voor op het middenveld.

Ik hou wel van het rekenvermogen van Hendrix. Van mij mag PSV nog wel vier keer gelijk spelen dan en Ajax twee verliezen, want zolang Ajax de rest maar wint is Ajax dan kampioen.

Ajax en PSV hebben het kampioenschap nu weer in eigen hand en dat is natuurlijk positief nieuws na dit weekend.

Ik had niet verwacht dat Ajax nog in de nek kwam bij PSV, na de zeperds tegen Feyenoord, Heracles en gelijkspel tegen Heerenveen.
Je kan wel duidelijk zien dat beide ploegen in een mindere fase zitten, maar vooral PSV momenteel.
En dat ze beter voetbal spelen dan voor de winterstop moet hij echt mee ophouden, die denkt dat hij een stel blinden voor hem heeft staan.
Prima trainer, alleen erger ik me helemaal scheel dat hij echt alleen maar aan het zeiken is bij de vierde man en schreeuwt om gele en rode kaarten.
Heeft deze man toch helemaal niet nodig, begint echt een beetje genant te worden.

25 februari 2019 om 07:52

Deze wedstrijd was slecht maar tegen Heerenveen, Utrecht en Emmen heb je toch wel degelijk wat pech omdat vrijwel iedere kans erin ging. 3x een gelijkspel achter elkaar is natuurlijk niet goed maar eerlijk gezegd zakte Ajax harder door de ondergrens naar mijn mening tegen Feyenoord maar vooral Heracles, dus Ajax laat momenteel niet heel veel meer zien dan PSV.

25 februari 2019 om 07:56

Aub tuurlijk was het deels pech, maar ook een gebrek aan voetballend vermogen op het middenveld waardoor je steeds balverlies leed. Ajax speelt ook minder, maar wel 10x beter positiespel. Bij ons schieten ze direct blind naar voren ipv afspeel opties bekijken

25 februari 2019 om 07:57

Zeker zakte Ajax verder weg, helemaal gelijk in.
Alleen speelt PSV nu ook 4 keer gelijk waar het ook dus niet helemaal soepel loopt volgens mij.
Klopt dat ballen snel erin vlogen, maar vind nou ook niet dat PSV zo gigantisch veel gecreeerd heeft tegen die ploegen.
En het is maar goed dat wedstrijden 90 minuten duren + iets meer en geen 85, anders hadden ze nog minder punten gehaald.

Ik snap niet dat van Bommel met Hendrix en Rosario speelt. In de CL is dat begrijpelijk, maar in de eredivisie ga je toch niet met twee brekers spelen? PSV mist gewoon creativiteit op die manier op jet middenveld..

Dat nou net Hendrix dit moet zeggen. Als hij dan niet kritisch op het elftal kan zijn dan toch zeker minstens op zichzelf. Kijk eens zelf een wedstrijd terug zou ik zeggen. Feyenoord was gisteren zeker 70 minuten de bovenliggende partij, zelfs met z’n tienen. Ze openen niet voor niets met tien man de score. En inderdaad, bij Zoet is ieder schot van buiten de 16 meter bingo.

De1e helft is psv de onderliggende partij, simpelweg omdat ze geen overwicht op het middenveld kunnen creeeren. Waarom krijgt Guti geen kans meer? Meer aanval = minder druk op de verdediging?

25 februari 2019 om 07:54

Ondat ihatareb op cam hem voorbij is, en na az niet meer op cvm wordt gezet. Hij speelt een slechte pot en direct lange tijd bank. Rosario en hendrix spelen alleen maar drama potten en mogen keer op keer weer in de basis beginnen

Hendrix is de laatste de z'n mond moet opentrekken en dit soort dingen verkondigen. Hij is op het moment de slechtste speler op het veld. Pakt veel ballen op, alleen wel om z'n eigen balverlies te herstellen. Rosario is uit vorm en dan heb je een blok van 2 spelers die de bal niet vd verdediging naar de aanval kunnen verplaatsen. Het is safe spelen of ballen naar voren peren... En dat het even tegen zit, nou gisteren echt niet. Zoveel voetballend onvermogen. Dit is al heel het seizoen het probleem alleen was rosario toen wel in vorm en kon die het spel snel verplaatsen. Tot slot v bommel die zegt iedereen te wisselen, maar dat drama blok wel laat staan... Zolang dit blok in deze vorm mag blijven staan gaan we geen kampioen worden. Iedereen ziet het behalve mister positivo

25 februari 2019 om 08:04

Hoezo speelt Psv niet eens met Pereiro, Guti en Rosario. Dat kan in de Eredivisie zeker wel.

25 februari 2019 om 08:07

Omdat guti na z'n slechte pot direct vd cvm positie gehaald werd, terwijl hendrix en rosario oneindig krediet hebben na de ene na de andere drama pot en steeds weer mpgen beginnen. Hij begint op cocu te lijken met zn liefelingetjes. Maar hij lijkt het niet functioneren vd 2 niet te (willen) zien

25 februari 2019 om 08:09

Modric wat je zegt kan heel goed, je hebt tegen kleinere ploegen en gisteren tegen 10 man feijnoord geen 2 brekers nodig? Miss punt naar achter als de toch met een echte breker wilt spelen

Kijken ze daar niet naar zichzelf? Ajax dit, Ajax dat. Bij Psv zijn er grotere problemen, maar blijkbaar zijn ze wederom vooral met Ajax bezig.

25 februari 2019 om 08:16

En eerst was dit andersom. Ploegen die in een moeilijke fase zitten gaan opzoek naar allerlei excuses

25 februari 2019 om 09:03

@justpsv95

Helemaal niet. Bij Ajax waren het Bv'tjes. Moest er eens goed met elkaar gesproken worden. Moesten ze voorlopig maar helemaal niet naar PSV kijken als je zo speelde en was het kampioenschap zo ongeveer opgegeven en moesten ze het daar maar ook niet over hebben voorlopig.

Bij Psv, spelen ze beter dan voor de winterstop, staan ze nog altijd 2 punten voor op Ajax dat was net zoveel als in de winterstop dus zijn ze er niets op achteruit gegaan en hebben ze itt Ajax nog niet verloren na de winterstop.

Realiteit, je staat er slechter op dan tijdens de winterstop. Punten voorsprong is hetzelfde, doelsaldo daarentegen niet meer, dat is inmiddels in het voordeel van Ajax (ondanks dat ze 2 keer verloren hebben en ook gewoon wel nog midweekse wedstrijden moeten afwerken).

Dan hebben we geen eens over het verschil in wat er daadwerkelijk allemaal gebeurd op het veld tussen beide.

Van Bommel wordt geprezen om het wisselen van lozano. Verder blijven Hendrix, Rosario en Perreiro gewoon keer op keer aan de aftrap verschijnen, terwijl de verliespunten toch beginnen op te lopen. Voetballend vermogen vanuit het middenveld lijkt verre van optimaal, toch blijven we hetzelfde proberen.
Ten Hag durft Ziyech en Tadic geen eens te wisselen (ondanks dat ze bij goals betrokken blijven), inmiddels maakt Neres vaker en vaker zijn opwachten. Wordt of Ziyech of Tadic op 10 gezet en lijkt schone langzaam uit het elftal te verdwijnen terwijl van de Beek die positie over neemt. Duelkracht op het middenveld was gewoon ruk, we lijken eindelijk eens door te hebben dat duelleren heel belangrijk is en dat van de Beek gewoon een echte CM is en geen tien.

Mij maakt het vrij weinig uit. Zolang ze bij PSV zo denken is de kans groter dat de wedstrijd op 31-3 veel minder belangrijk is dan nu het geval is.

25 februari 2019 om 09:12

Later gingen ze idd op zichzelf focussen maar oa richting de wedstrijd met psv ging ajax spelers ook veel naar psv wijzen. Die zijn wijzer geworden, itt de psv spelers nu

Ik snap niet dat ze Ajax erbij halen. Die hebben 0 invloed gehad op de resultaten van PSV na de winterstop. Het is voor PSV een mooie bijkomstigheid dat ze 4x gelijk hebben kunnen spelen zonder de koppositie kwijt te raken, maar dat maakt nog niet dat ze zich geen zorgen hoeven te maken over de eigen resultaten en spel.

Lekker zelfkritisch. PSV had half maart al kampioen kunnen zijn (bij wijze van spreken natuurlijk) en nu verbloemen ze het feit dat ze nog wel steeds eerste staan.

Het verschil is alleen dat Ajax een revival zien. De verdedigende organisatie die in januari niet goed stond, die staat ondertussen weer vrij goed. Tegen NAC gaven ze 1 kans weg en tegen ADO, 1 uit een corner. Ik zie nu al de reacties van zwakke tegenstanders, maar ook tegen Real gaven ze heel weinig kansen weg. Waar het drukzetten van PSV alleen maar minder lijkt te worden, drukzetten lijkt helemaal nergens op.

Dit is geeft het verschil tussen Ajax en PSV weer. Ajax verliest punten achter elkaar en er is crisis, heel Nederland hangt over Ajax en EtH heen, Overmars moet opstappen, Van Der Sar moet weg etc. Maar alles draait om Ajax
PSV moet toch altijd naar de grotere kijken en wijzen naar Ajax, terwijl Ajax geen invloed heeft op het dramatische spel. De grote trainer van Bommel moet nu gaan opstaan en laten zien of hij daadwerkelijk een grote trainer is. Maar tot nu toe gedraagt hij zich ontzettend kinderachtig

Ben wel benieuwd wat het plan van Van Bommel is. Enerzijds probeert hij de grote scherpe prof te zijn, de man die wie weet wat winnen is, en doet wat nodig is om die winst te pakken. Maar als het wat minder gaat, dan speelt hij de Brabantse-gemoedelijkheid-kaart; nee nee, niks aan de hand, geen crisis, we staan nog steeds 2 punten los. Die twee aanpakken gaan in principe niet samen, tenzij hij voor de camera echt een act geeft, en achter de schermen weer de winnaar is. Maar volgens mij hou je dat niet vol. Van Bommel krijgt hier gelijk een grote vuurdoop; als hij vanuit de positie van opgejaagde ploeg de rust weet te bewaren en de titel pakt, dan is hij echt een topper.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren