Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ontboezeming van Kovac: ‘Martínez en Coman hadden niet echt kramp’

Laatste update:

Niko Kovac geeft toe dat Bayern München dinsdagavond bewust bezig was om tijd te rekken tegen Liverpool (0-0) in de achtste finale van de Champions League. Javi Martínez en Kingsley Coman veinsden kramp te hebben, erkent Kovac in gesprek met Sky. Coman werd negen minuten voor tijd naar de kant gehaald; Martínez maakte de wedstrijd wel af.

Bayern maakte in de tweede helft weinig aanstalten om kansen te creëren; de bezoekers waren tevreden met de tussenstand en stelden alles in het werk om Anfield met een gelijkspel te verlaten. "We weten allemaal hoe het gaat, als het einde van de wedstrijd nadert", geeft Kovac aan. "Je probeert wat tijd te rekken. Javi heeft een goede conditie, dus van kramp was geen sprake. Het was allemaal een beetje acteerwerk."

"Kingsley Coman kreeg ook opeens kramp, maar daar was niet echt sprake van. Je moet soms even het tempo uit de wedstrijd halen. Het zijn jongens die daar ervaring mee hebben", vervolgt de trainer zijn ontboezeming. Kovac zegt verder tevreden te zijn over het optreden van zijn verdedigers, die in het tweede bedrijf weinig kansen toestonden. "We stonden tactisch goed en de jongens hebben hun taken goed uitgevoerd."

"Iedereen stond voor elkaar klaar en we hadden een duidelijke structuur in ons spel. Het is moeilijk om tegen ons tot scoren te komen", concludeert Kovac. "De Bundesliga is belangrijk, maar veel spelers zien de Champions League als een grotere competitie en gooien er meer strijd in. Ik zie graag dat ze hetzelfde doen in de Bundesliga." Bayern hoopt op 13 maart een plek in de kwartfinale van de Champions League te veroveren.

Vind je dat de UEFA moet ingrijpen tegen Bayern München?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Triest als Bayern zijnde. Dit verwacht je van kleine ploegen, niet van Bayern.

20 februari 2019 om 14:21

Ga weg man. Elk team rekt wel eens tijd, ook de grote teams. Misschien niet sportief, maar het heeft werkelijk geen zak te maken met de grootte van het team.

20 februari 2019 om 14:29

Ligt er aan hoe je het bekijkt, ik heb wel meer respect voor een team die het gewoon normaal uitspeelt. Helaas is dat niet van deze tijd.

20 februari 2019 om 14:32

Vind je? Ik vind het minder erg wanneer een kwalitatief minder team tijdrekt omdat het vaak de enige manier is om resultaat er uit te slepen. Als Bayern zijnde hoor je gewoon altijd een keer te willen scoren. Als je dan een dag later toegeeft dat je 2 keer een blessure nept om tijd te rekken vind ik laag!

20 februari 2019 om 14:32

Tijdrekken met spelhervattingen enzo, dat hoort erbij ja. Toneelspel echter absoluut niet. Jij mag vinden dat het geen zak te maken heeft met de grootte van een club, ik vind van wel. Bayern heeft de ambitie om de CL te winnen? Speel dan ook je wedstrijden om te winnen, en niet zo laf als gisteravond. Die vrije trap op het laatst die bij neuer terecht kwam was echt tekenend voor de intentie van Bayern.

Ik hoop dat Liverpool het in Munchen genadeloos afstraft. Bayern zal moeten komen in ieder geval,wat weer ruimte geeft voor de counter van LFC

20 februari 2019 om 14:41

Als (zoals nu toch wel gesteld kan worden) 100% vastsstaat dat het acteerwerk is: naam opschrijven en volgende keer bij ' krampjes' laten liggen.

Het hoort er helaas bij kennelijk... Ik vind het bij ieder team en iedere sport waar dit voorkomt zo ontzettend jammer. Zit tegenwoordig ook steed meer andere sporten te kijken door alle schwalbes, acteerwerk enz..

20 februari 2019 om 15:11

Bovendien vind ik dit nog wel iets anders dan een keeper die er wat langer over doet om een bal in te schieten, daar heeft de scheids nog invloed op. Dit is echt valsspelen, nepperij. Schorsen die hap!

20 februari 2019 om 15:18

Nee is zeker triest. Met toneelspel tijd rekken door een blessure te veinzen. Van mij mag de UEFA een straf uitdelen.

20 februari 2019 om 15:38

Oxxis wat vind jij dan het kenmerkende verschil tussen dit tijdrekken en tijdrekken bij een dood spelmoment? T is allemaal doen alsof, toch..?

20 februari 2019 om 16:36

@afc88:
Tja, natuurlijk.
Maar als de hele wereld ziet dat je tijd rekt en je gaat het dan ontkennen is ook flauw. Dat doen zat grote ploegen (allemaal) namelijk.
In die zin kan ik deze eerlijkheid wel waarderen.
Dat tijdrekken voor het publiek verschrikkelijk is, dat ben ik met je eens. Maar ook niet onbegrijpelijk, puur tactisch voor het resultaat gezien de belangen. En dat is volgens mij van alle tijden. Althans, niet iets recents ofzo.

In die zin kan ik bijv een speler die gaat rollebollen terwijl er niks aan de hand is (ja, jij Neymar) ook alweer meer waarderen als die ''t daarna gewoon onderkent, en ook zich ook niet zo miskent voelt met veel theater bij elke duikeling. Dat je 't probeert, ala, maar die onzin eromheen vind ik nog erger.

20 februari 2019 om 14:22

Zga alle ploegen doen dit dus dit enkel en alleen te verwachtten van kleine ploegen is niet de realiteit.

20 februari 2019 om 14:34

Dit is nou juist het verschil tussen een grote en een kleine club. En jij denkt dat een Barca, Real of PSG geen smerige spelletjes speelt om een resultaat eruit te halen? Of moet je koste wat het kost blijven voetballen en dan maar 2 tegengoals slikken omdat je zonodig het tempo hoog wilde houden. Bayern wist dondersgoed dat als ze het spelletje van Liverpool mee zouden spelen ze de volle laag zouden krijgen dus wat dat betreft hebben ze gedaan wat binnen de mogelijkheden lag en dat prima uitgevoerd.

20 februari 2019 om 15:00

Wanneer gaan ze in het voetbal nou eens werken met de tijd stilzetten zoals ze ook bij basketbal doen? Op die manier speel je gewoon elke minuut voetbal en krijg je niet dit soort vervelende spelletjes en acteerwerk.

20 februari 2019 om 15:52

Over een jaar of 20 of zo. Voetbal loopt graag kilometers achter de muziek aan. Fossielen organisatie

20 februari 2019 om 16:16

Er kunnen echt nog veel veel veel meer consequenties en regels bedacht worden die onsportiviteit en vals gedrag tijdens en na de wedstrijd keihard aanpakken. Geen 2 minuten meer voordat een vrije trap genomen kan worden, niet tientallen mensen met kramp (terwijl ze topfitte atleten zijn), niet iemand nog van het veld af trappen zonder dat het direct bestraft kan worden, etc. etc.

AUB laat deze veranderingen ooit komen, liefst zsm.

22 februari 2019 om 18:44

Sowieso met men hier iets mee. Niet alleen bij Bayern. Tijdrekken en schwalbes harder laten bestraffen door bijv. de VAR. Word er zo moe van, kost zo veel tijd. Als je achter staan rennen ze harder dan Bolt

Dit krijgt nog wel een staartje lijkt me zo. Hier zie je de onervarenheid van deze trainer. je kunt hier beter niks over zeggen.

20 februari 2019 om 15:05

Ja, ik heb volgens mij nog nooit gezien dat een trainer zo expliciet zei dat z'n spelers kramp faken. Ik vind dit eigenlijk erger dan wat Ramos deed. Die volgde de regels door op een slim moment een onsportieve gele kaart te pakken. Dit is volledig tegen de regels in en valt denk ik slecht bij iedere voetballiefhebber.

20 februari 2019 om 15:34

Staat er niet juist dat onsportief gedrag bestraft moet worden? Dus wat Ramos deed

20 februari 2019 om 15:16

Ik vind het werkelijk een verademing dat dit nou eens open en bloot wordt toegegeven. Iedereen weet dit, maar niemand geeft het toe. Wees er open over. Als de Uefa dit vervelend vindt moeten ze er heldere regels op stellen. We vinden het allemaal irritant (tenzij ons eigen clubje of land het doet) dus laten we hopen dat dit soort eerlijkheid iets in gang zet

20 februari 2019 om 15:44

Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar tegelijkertijd is het triest. De Uefa zal wel een straf uitdelen omdat hun eigen regels niet deugt en de beste man Kovac eerlijk is (zie reactie hierboven van Hankajax voor de oplossing).

Als Ramos een wedstrijd extra schorsing krijgt voor bewust een gele kaart pakken, dan mag dit ook wel bestraft worden.

20 februari 2019 om 14:25

Hie zou de UEFA dit dan moeten bestraffen?

20 februari 2019 om 15:44

Schorsing en een boete. Niet ingewikkeld

20 februari 2019 om 15:34

? Het wordt toch al ‘bestraft’? Er wordt namelijk extra tijd bij geteld door de scheids.

Ik ben het eens dat het niet handig is om als kovac zijnde dit te zeggen, maar bijna elke club maakt zich hier schuldig aan. Zuivere speeltijd zou hier snel korte metten mee maken, hopelijk de volgende vernieuwing.

20 februari 2019 om 15:44

Nee het wordt effectief beloond. De extra tijd is altijd minder dan de gerekte tijd

20 februari 2019 om 16:36

Dat zou dan een geval zijn van "kill the messenger", want iedereen doet het en iedereen weet dat iedereen het doet. Dus je gaat dan alleen maar de persoon bestraffen die het een keer uitspreekt.

20 februari 2019 om 16:41

Als iedereen het doet, maakt dat het dan minder erg? Misschien moet er dan juist extra tegen op getreden worden.

20 februari 2019 om 16:46

Ben ik helemaal met jou eens, alleen gaan zij op deze manier niets aan het probleem veranderen behalve dan dat het in de toekomst niemand meer toegeeft.

Dom van Kovac. We hebben vorige week nog Ramos gehad. In 1988 miste Ronald Koeman met PSV de halve finale tegen Real Madrid omdat hij in VI een zware overtreding van Gillhaus op Tigana een ronde eerder tegen Bordeaux vergoeilijkte.

20 februari 2019 om 14:57

Real schoof toen ook al geld naar de juiste personen ...

20 februari 2019 om 16:00

Haha inderdaad. Toch wisten ze na 1966 pas in 1998 hun zevende EC 1 te winnen.

Tsja, net als bij die schoen van Martinez toen Henderson hem ligt op z’n hak raakte. In de herhaling was duidelijk te zien dat zn schoen gewoon aanbleef, maar hem vervolgens zelf met zn hand uitdeed om vervolgens een minuut de tijd te nemen die weer aan te doen. Je verwacht zulk gedrag niet van een club als Bayern, erg jammer

20 februari 2019 om 14:55

Dat werd ook nog bestempeld als ‘het ultieme bewijs’ van Henderson’s overtreding bij Ziggo. Gewoon smerig foppen wat Martinez doet. Overigens snap ik niet dat Bayern zo zuinig met deze uitdoelpuntloze situatie was. Een 1-0 tegen is in Munchen in principe zo weggepoetst, nou krijg je de poppen aan het dansen als Salah er per ongeluk eentje in ramt.

20 februari 2019 om 15:21

Ajacxied

Blij dat een ander het ook zag, ik vond het ook al bijzonder irritant gedrag en hij deed daadwerkelijk alsof die losse schoen het bewijs was dat die werd geraakt.

Volgens mij is het juist helemaal niet zo moeilijk on te scoren tegen bayern dit jaar. 26 tegen uit 22 in competitie. Van Ajax alleen kregen zeker ook 4 om de oren. Vond het gisteren een beetje een laf counterploegje. Maar een coach zal dat uiteraard wat sympathieker verwoorden.

20 februari 2019 om 14:57

Maar Liverpool is dit jaar slechter in uitwedstrijden dan Ajax. Verloren bij Rode Ster, Napoli en PSG. Hoe vaag het ook klinkt, Ajax heeft het wat dat betreft gewoon beter gedaan en met Bayern en Benfica niet de minste tegenstanders van zich af gehouden.

20 februari 2019 om 15:17

Klopt, maar ook Liverpool in de Champions league is een ander verhaal dan in de competitie. Hebben nog maar net de knock-out fase gahaald met een doelpuntensaldo van +2 (9 voor, 7 tegen). 3 gewonnen, 3 verloren.

Tijd voor zuivere speeltijd per helft. Dan kan er nog zolang over een ingooi, doeltrap of wissel gedaan worden, het heeft niet heel veel zin. Hoogstens de snelheid uit het spel halen, maar er gaat helemaal niks verloren qua tijd. OT: Vind dit toch wel een beetje lafjes van Bayern dat ze dit doen. De eerste helft zou ik het nog wel snappen, want Liverpool blijft maar door gaan. Echter is het vaak rond de 75e minuut behoorlijk klaar met de hoge intensiteit. Er viel gisteren in het laatste kwartier niet heel veel snelheid uit het spel te halen naar mijn mening.

20 februari 2019 om 14:59

Hear hear! Zuivere speeltijd zou het spelletje zo veel leuker maken

20 februari 2019 om 15:43

Zuivere speeltijd, betekent dat zonder blessuretijd? Dus wedstrijd loopt dan na precies 90 minuten af. Begrijp ik het goed?

20 februari 2019 om 15:50

Tijd staat dan stil zodra het spel stil ligt (wissel, vrije trap etc.)

20 februari 2019 om 15:53

Gewoon zoals het werkt bij elke andere sport.

20 februari 2019 om 15:54

Ja, dat vind ik wel goed idee.

20 februari 2019 om 15:59

Alleen zal er dan geen 90min gespeeld gaan worden, maar eerder iets van 60/70. Zuivere speeltijd die nu gemeten wordt -dus als de bal in het spel is- haalt vaak niet eens de 30min per helft.

Tijdrekken is inmiddels al de normaalste zaak van de wereld helaas. Het is niet handig om het toe te geven. Maar om hier Bayern voor te straffen. Dat zou erg ver gaan.

20 februari 2019 om 15:57

Straffen voor valsspelen en spelbederf zou te ver gaan? Het zal tijd worden zal je bedoelen.

Haha dit is heel eerlijk van Kovac, maar allerminst handig. Je zet je spelers wel een beetje voorschut op deze manier terwijl zij niet alleen een goed resultaat voor zichzelf willen boeken, maar ook voor Bayern, je eigen werkgever.
Vind het dus naar de buitenwereld heel eerlijk, maar niet zo loyaal naar je spelers en werkgever.

Over de reacties hierboven dat het niks voor 'grote' clubs is om tijd te rekken. Iedereen doet het. Zij het elk op hun eigen manier.

"Moet de uefa ingrijpen" Ja, voer nu eens eindelijk zuivere speeltijd in!!

20 februari 2019 om 15:08

Of bij een blessurebehandeling verplicht 2 minuten buiten het veld blijven.

Dit is natuurlijk een kwalijke zaak. Gewoon openlijk toegeven dat je in feite gewoon vals speelt en dit goed praat onder het mom 'proffesioneel' en 'alles geoorloofd om te winnen'.

Overigens vond ik Bayern vrij laf spelen met constant 7 man voor de goal.

20 februari 2019 om 15:43

En dan gaan ze weer 2 minuten tijd rekken zodat die speler weer het veld in kan. Nee gewoon effectieve speeltijd. Is de enige oplossing

Tegenwoordig hoort dat helaas allemaal bij het voetbal, zelfs toen trent Arnold in de 2e helft doorbrak hoor je de commentator zeggen: hij had beter kunnen gaan liggen en voor de penalty kunnen gaan..... maar ode voor de sportiviteit.

Leuk dat die doorgaat maar dat mag je eigenlijk wel verwachten

Als ik dit zo lees kan ik maar op één ding hopen. Dat ze dat in Munchen bij een 1-0 stand ook doen en dat ze dan in de 95e minuut toch de 1-1 om de oren krijgen. Een beetje op zijn Duits zeg maar.

Ik hoop dat ze er gauw uitvliegen die Duitsers
Wat een mentaliteit zeg
Maar ja aan de andere kant is het voetbal heden alleen maar tijd rekken
Er wordt gemiddeld 1 minuut 20 uitgetrokken voor een vrije trap dichtbij de 16
En een corner wordt 25 seconden voor uit getrokken en zo kan ik nog wel even doorgaan
Als men werkelijk het tijd rekken zou willen indammen dan 2x35 minuten zuivere speeltijd

Alsof dat niet al duidelijk was. Maar zolang tijdrekken wordt beloond zal het bestaan. Hetzelfde als wisselen in blessuretijd, gisteren aan het begin van de 4 minuten extra tijd werd er gewisseld wat bijna een volle minuut kostte, maar na 4 minuten wordt er doodleuk afgefloten....

Het wordt tijd dat ze bij het voetbal met zuivere speeltijd gaan werken. Dat zou ons zoveel drama besparen. Het is triest dat er geaccepteerd wordt dat tijdrekken bij het voetbal hoort. Het is niet meer dan onsportief.

Frtorres ik mag je er toch graag op wijzen dat er vanuit de clubleiding behoorlijk jankerig wordt gedaan zodra er maar wat kritiek op de club komt. Zoals vorige week nog toen ex speler Dieter Hamann iets over de club zei. Onmiddelijk spreken Hoeness en Rummenigge er schande van. En sorry hoor, is Hoeness zelf ook niet gewoon een belastingontduiker ? Ik zou het prima vinden als de Uefa alsnog de aanklager aan het werk zet en wat mij betreft worden Coman en Martinez geschorst voor de return. Aanpakken dit gedrag !

Netjes dat hij het gewoon eerlijk toe geeft en niet schijnheilig eromheen draait. Mensen moeten hier niet de moraalridder uithangen, want elk team/land doet dit (ook het team waar jij fan van bent). Het hoort helaas bij de sport.

Hulde voor zijn eerlijkheid, iedere club doet dat wanneer het uitkomt. Het is geen geschreven regel tenzij het zichtbaar spelbederf is bij een ingooi vrije trap of keeper die lang rekt. Er is een oplossing; klok met zuivere speeltijd hanteren! Nu wordt er nl vaak afgerond of naar schatting gehandeld.

@clarence, dan ga jij lekker niet de moraalridder uithangen. Ga die spelbedervers lekker gelijk geven.
Ik zal je voordragen bij de spelregelcommissie van de Fifa.

Tja, heel leuk dat hij het toegeeft, maar dit is gewoon onervarenheid van de bovenste plank. Geen enkele coach van een topclub zou dit ooit toegeven en ook direct de zoveelste reden waarom Kovac voor Bayern niets meer dan een lichtgewicht is. Mochten ze dit seizoen nog kampioen worden, is dat door Dortmund en ondanks Kovac.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren