Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem wil verandering en ziet ‘geschikte opvolger voor Van Geel’

Laatste update:

Willem van Hanegem vindt dat er een hoop moet veranderen bij Feyenoord. Onder leiding van Giovanni van Bronckhorst presteren de Rotterdammers dit seizoen wisselvallig. Afgelopen zondag ging de nummer drie van de Eredivisie met 1-0 onderuit op bezoek bij FC Groningen. Omdat AZ een dag eerder won van VVV-Venlo, komt de derde plaats in gevaar. Van Hanegem vindt dat het hoog tijd is voor verandering. “Alleen hakt niemand een knoop door, zo'n club is Feyenoord geworden.”

Feyenoord won dit kalenderjaar met 6-2 van Ajax, maar verloor van Excelsior en Groningen. “Ik zei verleden week al dat het tijd werd voor een nieuwe technisch directeur”, schrijft Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. “En ik zou Max Huiberts wel een geschikte opvolger vinden voor Martin van Geel. Maar los van de namen moet er qua denken veel anders in De Kuip. Als je thuis alle clubs kunt verslaan (behalve dit seizoen een keer Fortuna Sittard) en uit win je maar drie van de elf wedstrijden, dan kun je niet meer over budgetten beginnen. Of over een beetje blessureleed.”

Volgens Van Hanegem moet er fundamenteels iets veranderen bij Feyenoord. “Kijk eens naar pakweg Real Betis in Spanje of Atalanta in Italië. Die ploegen zie ik zo leuk voetballen, zonder dat ze daar met zakken geld de markt op zijn gegaan. Maar bij Feyenoord zie ik helemaal niks”, aldus de Kromme, die Feyenoord zondagmiddag zag verliezen van Groningen. “Na rust heb ik echt een tijdje naar het snooker zitten kijken, want ik kon het gewoon niet meer aanzien. En dan niet alleen dat hemeltergend zwakke voetbal, waarbij de ploeg wel dertig keer terugspeelde op keeper Kenneth Vermeer.”

Van Hanegem heeft geen goed woord over voor de manier waarop Feyenoord zondag voor de dag verscheen in Groningen. “Ik zie ook dat bescheiden spelers als Zeefuik, Te Wierik en Memisevic fysiek de strijd aangaan, terwijl Feyenoord terugdeinst. Ik begin hier nooit over mijn eigen tijd als speler, dat hoeft van mij helemaal niet. Maar ik ken spelers die uitstraalden: willen jullie het zo vandaag? Ja? Dan krijgen jullie het zo vandaag. Dan kreeg je een fysiek antwoord. Maar dit Feyenoord is in de organisatie net zo slap als op het veld.”

Max Huiberts is geschikt als technisch directeur bij Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En gelijk heeft ‘ie... het was niet om aan te zien...

Wie zou echter een geschikte TD zijn..?

18 februari 2019 om 08:09

Iemand die nadrukkelijk de focus legt op jeugd in combinatie met een staf die dat ook doet. Feyenoord moet nu eerst weer twee a drie jaar kapitaal creeeren. Daarna kun je dan de stap maken die je na het kampioenschap heb laten liggen: Investeren in jonge spelers die een categorietje hoger zijn.

18 februari 2019 om 09:37

Precies. Mensen onderschatten het belang van het creeeren van kapitaal maar verschillende eredivisieploegen zijn dar al mee bezig. Az zou over een paar jaar enorm kunnen verassen als ze besluiten om eens een keertje flink te investeren. Ook een Heracles zit momenteel op een behoorlijke berg met geld waarmee ze weer de volgende stap zouden kunnen zetten. Een Feyenoord daarentegen staat gewoon stil. De jeugdspelers die doorbreken zijn niks waard en ook de aankopen ontwikkelen zich niet. Dus misschien wat meer aandacht schenken aan de jeugd, want van de aankopen moet Feyenoord het momenteel niet hebben.

18 februari 2019 om 09:51

Heeft Feyenoord niet net Stanley Brard teruggehaald? In dat geval betwijfel ik of Max Huiberts wil en moet komen. Bij AZ hebben ze een vrij 'duitse' manier van opleiden, nogal innovatief en met veel gebruik van data en statistiek. Terwijl Brard meer van de oude school is van Wim Jansen.

Ik denk dat die opvattingen nog weleens kunnen botsen, al denk ik dat een nieuwe aanpak bij de Feyenoord jeugd geen kwaad zou kunnen. Want met De Vrij en Vilhena heeft Feyenoord 2 oranje spelers afgeleverd, maar daarbuiten valt het gewoon best tegen.

18 februari 2019 om 11:01

Als ze fit zijn dan zijn kongolo en karsdorp ook spelers die ook grote kans hebben om opgeroepen te worden

18 februari 2019 om 14:19

Behalve Kongolo en Karsdorp ook nog ene Wijnaldum en Aké

18 februari 2019 om 15:24

Aké die in de jeugd al vertrok bij Feyenoord aandragen als één van de belangrijkste exponenten van de opleiding.. dat zegt eigenlijk al genoeg. Fosu Mensah zou je denk ik ook niet snel als een echt Ajax-product zien lijkt me.

Wijnaldum is uiteraard wel een fantastisch speler, maar aangezien hij 12 jaar geleden al in het eerste speelde vond ik hem niet echt een representatief/actueel voorbeeld.

Karsdorp moet zich nog waarmaken vind ik. Hij was zeker goed in het kampioensjaar, maar heeft daarna nog niet bijster veel laten zien. Tuurlijk ook door blessures, maar het moet nog blijken of hij echt goed is of dat hij een 'one season wonder' is. Kongolo zit bij veruit de slechtste club van Engeland.

18 februari 2019 om 08:44

@jairarsenal

Quote: "en gelijk heeft ‘ie... het was niet om aan te zien... Wie zou echter een geschikte TD zijn..?"

Feyenoord heeft geen cent te makken en kan nauwelijks aankopen doen. Wat maakt het dan uit wie TD is? Overmars kwam in het begin ook met Van der Hoorn en Duarte terug van de transfermarkt. En kreeg daarvoor de nodige kritiek over zich heen. Tegenwoordig komt hij meestal met veel betere spelers op de proppen en dat heeft natuurlijk alles te maken met het budget dat hij tegenwoordig tot zijn beschikking heeft. De verwachtingen die mensen van Van Geel hebben zijn volstrekt onrealistisch en voor de verwachting dat zijn eventuele het beter zal gaan doen, terwijl ook die met een lege clubkas te maken zal krijgen, geldt exact hetzelfde. Van Bronckhorst heeft het gezien het matige spelersmateriaal dat hij tot zijn beschikking heeft, fenomenaal gedaan en toch moet hij noodgedwongen vertrekken. Als argument wordt gebruikt dat hij spelers niet beter maakt. Van een trainer verwachten dat hij spelers die aan hun top zitten, beter maakt, is hetzelfde als van een arts verwachten dat hij een ongeneeslijke zieke patient beter maakt. Het ontslag van Van Bronckhorst heeft alleen zin als zijn opvolger in staat is om het beter te doen en het lijkt mij sterk dat dat gaat gebeuren als die dat met dezelfde spelers moet doen. Sterker nog, de speler die er met kop en schouders bovenuit steekt, gaat aan het eind van het seizoen stoppen. Van de opvolger van Van Bronckhorst wordt niets minder verwacht dan dat hij uit steen goud zal maken en dan vraag je als het ware zelf om dat je gaat worden teleurgesteld.

18 februari 2019 om 08:53

@sceptius,

leuk en aardig alles op het budget te gooie natuurlijk.
Echter is er wel budget geweest alleen kwamen er spelers die ook het verschil niet kunnen maken.

Amrabat , Bilal werd aangekocht na een goed half seizoen bij heereveen. Boetius teruggehaald, Larrson waar ik dan nog wel beetje hoop op heb.

Zo zijn er nog wel meer. Ook heeft hij geluk gehad. Een guidetti die op dat moment overl gefaald had deed bij feyenoord wel zijn ding. Een Pelle die op dat moment niet al te best was is uitgegroeid.

Dus ja ook met geld zijn er verkeerde spelers aangetrokken.

18 februari 2019 om 09:00

Overmars heeft dat budget natuurlijk wel zelf gecreëerd, met aankopen als Sanchez, Milik en de Jong die in waarde verveelvoudigden.

18 februari 2019 om 09:08

Ok dus als eenaangetrokken speler slecht presteert is het de fout van Van Geel en als een speler goed presteert is het geluk.

18 februari 2019 om 09:11

Aankopen als Sanchez (en de andere Colombianen, etc.) kwamen natuurlijk wel pas op het moment toen er budget was. Het is naar mijn weten vooral met eigen jeugd gecreëerd. Een de Jong is bijvoorbeeld nog niet eens weg.

18 februari 2019 om 09:36

@pieterprins

Nee, maar je moet concluderen dast van Geel maar weinig spelers binnen heeft gehaald die met winst zijn verkocht (of die nu heel veel waarde vertegenwoordigen). Ook de eigen jeugd krijgt weinig kansen of redt het niet. Daar staan nu af en toe huurlingen die geen cent opleveren.

Overmars had ook weinig budget. Maar er zijn eerst heel veel jeugdspelers verkocht voor veel geld. Daar komen o.a. jongens als Milik (2,5m) en Sanchez (5m) bij die voor een veelvoud zijn verkocht. Dat zijn transferbedragen die Feyenoord ook nog wel moet kunnen ophoesten. Het is vooral schrijnend dat Feyenoord eigenlijk nooit iemand aantrekt die een regelrecht succes blijkt te zijn. Dan moet je op een gegeven moment toch eens kritisch naar de TD kijken.

18 februari 2019 om 10:27

Dat klopt JordyPA. Maar dan moet Feyenoord eerst eens beginnen met een scouting apparaat . Het is nu ook noet zo dat Overmars een Sanchez hoogstpersoonlijk in Columbia heeft zien voetballen. Ajax heeft daar mensen rondlopen die de club tippen. Feyenoord heeft een flink aantsl jaren geleden het gehele scouting apparaat wegbezuinigd . Daar moet Feyenoord eens beginnen. Daarnaast is het toch ook een budget ding . Ajax had al meer geld dan kun je ook makkelijker een risico van 5 miljoen voor een relatief onbekende Colombiaan lopen . Bij Feyenoord kunnen ze zich niet een miskleun permitteren

18 februari 2019 om 11:03

Guidetti was 18. Beetje voorbarig om te zeggen dat hij overal gefaald had. Aangezien hij uit de city jeugd kwam en nergens anders nog een kans gehad heeft. Dat hij later faalde kwam deels ook door die vreselijke blessure. Bovendien doet hij het nu gewoon oke

18 februari 2019 om 11:04

Samchez had ik ook nog wel kunnen scouten. Die stond ook al in de belangstelling van Barcelona

18 februari 2019 om 11:37

Ze kunnen het zich inderdaad niet permitteren, maar slagen er toch bijzonder goed in.

18 februari 2019 om 12:37

@glory, als jij het had gekund, waarom kon Van Geel het niet?

18 februari 2019 om 12:37

@gloryunited

dus we gaan nu een huurling als voorbeeld nemen om te gaan stellen dat Van Geel wel goede aankopen doet? vorig jaar is er 30 miljoen uitgegeven en ik zie sportief geen enkele vooruitgang, eerder achteruitgang. budget is er dus wel degelijk geweest het is alleen in de totaal verkeerde spelers geinvesteerd

18 februari 2019 om 12:50

@jordypa

vergeet Frenkie De Jong niet die bijna voor nop werd opgepikt bij Willem II en nu vertrekt voor 80 miljoen. Tagliafico voor 4 miljoen, Onana voor geloof ik 2 miljoen etc.

mensen willen altijd net doen of Ajax alleen maar spelers haalt van 10 miljoen om Van Geel zijn falen te camoufleren maar Van Geel geeft vaak ook bedragen tussen de 4 en 6 miljoen uit, alleen heeft hij daar nooit een voltreffer tussen zitten waar Ajax die wel weet te vinden. het doet me pijn om dat toe te geven als Feyenoorder maar het is helaas wel de harde realiteit

18 februari 2019 om 12:56

@pieterprins

als Feyenoord zich geen miskleun kan permiteren waarom scout je dan in de Eredivisie waar Ajax en PSV al jaren bewijzen dat in het buitenland voor de bedragen die Feyenoord ook uitgeeft veel betere spelers rond lopen?

wij hebben 5 miljoen betaald voor spelers uit de Nederlandse subtop die niks toevoegen waar spelers uit dat soort landen veel vaker sportief belangrijk zijn voor hun clubs en zelfs de internationale top halen. dan neemt Feyenoord imo een groter risico als Ajax qua aankoopbeleid

18 februari 2019 om 13:10

Er zijn in het huidige voetbal een aantal manieren om geld te genereren.

De eerste is vrij logisch. Dat is zorgen dat je veel fans hebt. En dan via stadion recettes en merchandising geld verdienen. Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat Feyenoord dit wel op orde heeft. En met de komst van het nieuwe stadion zullen deze inkomsten nog enigszins stijgen. Echter gaat dit alleen natuurlijk het gat niet dichten.

De tweede manier is via een gedegen jeugdopleiding en hier ook gebruik van maken. Op dit moment heeft Feyenoord een grote jeugdopleiding. En niet al te lang geleden was deze zelfs nog uitgeroepen tot de beste van de wereld. Dus je kunt ook wel zeggen dat dit een goede jeugdopleiding is. Echter doet Feyenoord er bijna niets mee. Er breken weinig jongens door naar het eerste elftal. En de meeste jongens worden voor wisselgeld verkocht of wandelen gratis de deur uit. Dit kost Feyenoord dus alleen maar geld. Terwijl dit een enorme bron van inkomsten kan zijn.

Dan de derde optie is via een goed aan en verkoop beleid. Dit is de meest risico volle manier om geld te verdienen. Maar hier zit potentieel wel het meeste geld in. Door middel van de juiste spelers te scouten, relatief goedkoop te kopen en voor een veel-fout van het aankoop bedrag te verkopen kun je enorme bedragen bijschrijven. Uiteraard is niet elke aankoop een succes en dat verwacht ook niemand. Maar eens in de zoveel tijd moet je wel een klapper maken om de missers te compenseren en extra geld te verdienen. Bij Feyenoord zit het aankoop beleid best goed. Ze kopen veel spelers uit de eredivisie misschien. Maar ik snap wel waarom die werden aangetrokken. Jongens als Ayoub, Larson, Haps en St Juste leken mij voor de transfer rond was ook goede aankopen. Dat het er vervolgens niet helemaal uitkomt is dan jammer. Maar deze jongens zijn nog niet verkocht dus wie weet wat de toekomst voor hen brengt. Het probleem bij Feyenoord zit hem in de verkopen. Spelers gaan voor veel te weinig geld weg. Of ze worden helemaal niet verkocht terwijl er een goed bod op tafel komt. (jorgensen) Kijk bijvoorbeeld ook naar Amrabat. Die komt voor ongeveer 5 miljoen. En gaat amper een jaar later weg voor 2.2 miljoen. Dat is gewoon heel erg slecht. Dat is kapitaal vernietiging. En hier is van Geel wel degelijk verantwoordelijk voor.

De laatste optie om geld te verdienen is via goede prestaties in Europa. Je ziet wat voor bedragen Ajax en PSV dit jaar gaan bijschrijven. Dat merk je echt wel in je portefeuille. Nu is dat op Champions League niveau natuurlijk veel extremer dan op Europa League niveau. Maar ook met EL kun je nog behoorlijk geld verdienen. (deelname, winstpremies, start premies, stadion recettes & TV geld) Dan kun je nog steeds wel 10 a 20 miljoen binnen halen. Dat is toch niet verkeerd.

Conclusie: Feyenoord heeft alles in huis om net zo'n dikke portemonnee te hebben als Ajax. Echter door verkeerd management hebben ze geen cent te makken. Dus Willem heeft helemaal gelijk, er moet een hoop veranderen. Er moeten koppen gaan rollen, de strategie moet worden aangepast. De prioriteiten moeten worden verlegd. Er moet een hoop gebeuren om Feyenoord financieel aansluiting te laten vinden met Ajax en Psv. En dat begint bij een nieuwe TD.

20 februari 2019 om 09:42

@bliek

Quote: "echter is er wel budget geweest alleen kwamen er spelers die ook het verschil niet kunnen maken".

Dat komt omdat Feyenoord vanwege de beperkte salarissen die de club kan betalen, tot dat soort spelers veroordeeld is. En dan zit er sneller een mispeer tussen. Bovendien viel het met het budget dat Feyenoord tot haar beschikking had ook reuze mee, aangezien daar ook verplichtingen mee afgelost moesten worden. Als je spelers aantrekt, ga je daarmee ook langlopende verplichtingen aan zoals salaris. Salaris moet je ook betalen als er geen Europees voetbal wordt gehaald en omdat te kunnen doen moet je dus ruimte op je begroting hebben. En dat heeft de club eenvoudigweg niet. Daarom is het zo belangrijk dat het nieuwe stadion er komt, omdat dan de begroting omhoog kan en de club ook in staat is om bijvoorbeeld hogere salarissen te betalen.

20 februari 2019 om 10:27

Quote: "overmars heeft dat budget natuurlijk wel zelf gecreã«erd, met aankopen als Sanchez, Milik en de Jong die in waarde verveelvoudigden".

Dat is zeker waar, maar toen hij net was aangetreden, was Ajax nog bezig om een verliesgevende begroting te repareren en moest er bezuinigd worden. En als er bezuinigd moet worden, betekent dat uiteraard dat het mes in de uitgaven moet, ook in die mbt spelers. Doordat Frank de Boer vier keer kampioen werd en daarmee CL wist af te dwingen met de daarbij behorende inkomsten, kon de bezuinigingsronde versneld worden uitgevoerd en kreeg Overmars weer meer budget tot zijn beschikking om spelers te kopen. Dat heeft uiteindelijk tot betere aankopen geleid omdat betere spelers doorgaans ook een hogere investering vergen. Het probleem is dat mensen die zich met voetbal bezig zijn voldoende van het spelletje afweten om er zinvol over te kunnen discussieren. Dat geldt echter niet voor iedereen als het om financiele zaken, gaan terwijl iedereen daar wel een mening over heeft. Veel van die meningen zijn echter gebaseerd op aannames die niet kloppen of kortzichtig zijn. Zo kijken ze bij aankopen vaak alleen maar naar de kosten die dat vergt op de korte termijn, terwijl een aankopen ook structurele uitgaven vergen. Allereerst is er natuurlijk het salaris dat je ook moet doorbetalen in de jaren nadat de transfer is rond gemaakt en het geld dat je daarvoor tot je beschikking had, al lang en breed is uitgegeven.

Ajax is een beursgenoteerde NV en moet over de winst jaarlijks o.a. 25 procent Vennootschapsbelasting betalen. Dat bedrag kan je beperken door je investeringen zoals de aankoop van spelers als aftrekpost op te voeren op je belastingaanslag. Dat kan echter alleen met spelers die je fiscaal afschrijft. Afschrijven is niets anders dan geld op je begroting reserveren om een nieuwe speler te kopen als de oude uit zijn contract loopt of om andere redenen vertrekt. Een reservering komt aan de uitgavenkant van de begroting te staan en dat betekent dus dat je dat geld niet aan andere zaken kan uitgeven. Ajax heeft zonder dat dure aankopen als die van Blind en Tadic daarin zijn opgenomen, nu al een afschrijfpost die 25 miljoen bedraagt op een begroting van 100. Dat betekent dat een kwart van de inkomsten niet kan worden uitgegeven en dat bedrag gaat met iedere nieuwe aankoop verder omhoog en hoe duurder een aankoop is, hoe hoger het bedrag is dat moet worden afgeschreven. Die afschrijving blijft staan zolang het eerste contract van de speler doorloopt en is dus een structurele uitgave. Net als een spelerssalaris. Dat betekent dat als Ajax maar spelers zou blijven kopen, het op den duur onvermijdelijk is dat de begroting weer verliesgevend wordt en er opnieuw bezuinigd moet worden. Al was het alleen maar omdat meer geld uitgeven dan er binnen komt, in strijd is met de FFP en iedere club die zich daar structureel schuldig aan maakt, sancties van de Knvb en Fifa tegemoet kan zien. Maar het is natuurlijk ook het schoolvoorbeeld van een slechte bedrijfsvoering omdat je de stabiliteit van je bedrijf daarmee ondermijnt. Spelers moet je betalen met het geld dat je met je bedrijf verdient, je kapitaal moet je uitsluitend investeren in zaken waarmee je het rendement van je bedrijf structureel kan doen toenemen. Anders ben je zakelijk gezien gewoon helemaal verkeerd bezig.

Real Betis heeft Carvalho gehaald voor 20 miljoen en Lainez voor 14 miljoen dit jaar. Atalanta gaf dit seizoen bijna 50 miljoen uit... dat zijn niet zulke goede voorbeelden Willem. Je kunt ‘t dichter bij huis houden. AZ...

18 februari 2019 om 07:55

Als je het afzet tegen wat de 'big spenders' in die competities doen, is het natuurlijk heel bescheiden wat ze uit hebben gegeven. Ik ben het volledig eens met Willem, het is echt om verdrietig van te worden bij Feyenoord.

18 februari 2019 om 08:36

Stefan.. En daarom staat Atalanta zesde. Van de clubs die boven Atalanta staan heeft alleen Lazio minder uitgegeven (2 miljoen). Van alle clubs die onder Atalanta staan hebben alleen Sampdoria en fiorentina meer uitgegeven. Dus Atalanta staat op een verwachte plaats.

18 februari 2019 om 08:53

Wat ik ermee wilde zeggen is dat je niet de grootste uitgaven hoeft te hebben om leuk voetbal te spelen. Niemand verwacht van Feyenoord dat ze kampioen worden dit seizoen, net als Atalanta en Betis, maar het mag toch wel enigzins leuk zijn om naar te kijken? Dit is echt hemeltergend bij vlagen.

18 februari 2019 om 09:55

@blackpool. Maar hoe is Atalanta op die positie gekomen? Hebben ze externe investeerders gehad of zijn ze naar die positie gegroeid door goed beleid waarmee ze dat kapitaal hebben gecreëerd?

18 februari 2019 om 10:44

Puur door eigen beleid Siepie. Er is een plan en een bepaalde visie hoe het eruit moet komen te zien. Iets wat bij Feyenoord ver te zoeken is momenteel.

18 februari 2019 om 08:15

Precies. Atalanta heeft zelfs een bod van 40 miljoen op Duvan Zapata (West Ham) geweigerd, net als 13 miljoen voor Ilicic (Roma). Daar zit toch echt wel wat kapitaal, al haalt Atalanta wel vaak 'verse' spelers die nog niets bewezen hebben of elders niet uit de verf kwamen (De Roon, Papito Gomez, Toloi, Zapata, Ilicic, Gosens (overgenomen van nota bene FC Dordrecht) etc etc. De Roon konden ze ook voor 15 miljoen terughalen van Middlesbrough. Maar ergens snap ik de vergelijking ook wel. Atalanta heeft een prima beleid. Betis idem, na vele zwakke jaren is daar de weg naar boven weer gevonden, al hebben ze wel degelijk geld er tegenaan gegooid. Bartra kwam van Dortmund ook niet voor weinig en zoals je zegt is er ook aardig wat betaalt voor William Carvalho en Lainez. Verder is de basis die er staat wel aardig goed 'verzameld' met jongens als Pau Lopez (transfervrij van Espanyol), Mandi, Feddal, Tello, Guardado, Bouhadouz, Sergio Leon, Sanabria (sinds de winter verhuurd aan Genoa), Junior Firpo etc etc. Allemaal zijn die relatief goedkoop aan komen waaien. Feyenoord moet gewoon structureel mee in dat soort transfers. Jonge spelers uit bepaalde landen, gearriveerde spelers uit competities onder de Eredivisie halen en zich richten op jong talent in binnen en buitenland. Sinisterra is zo'n talent, maar wordt nu ook niet echt gebruikt. Als ik dan zie dat er gister gewoon 2 keer gewisseld wordt ipv 3 dan zakt mn broek af. Dan ben je echt niet bezig met people management als Gio zijnde, ook al sta je achter.

18 februari 2019 om 08:20

Het trieste is dat bij de wissels van Feyenoord 4!!!!!!man van de coaching staf betrokken is....die een kaartje,die een mondelinge instructie,die een schriftelijke instructie....Ik heb er met ergenis naar zitten kijken......

18 februari 2019 om 09:03

Idd midtsjo, Idrissi, svensson zijn prima spelers onder/rond de 2 miljoen. Al heeft AZ eerlijkheidshalve ook wel aardige flaters gemaakt met types als johnsen, friday, brezancic etc en dat is ook huiberts.

18 februari 2019 om 11:05

Vergeet niet te noemen dat hij Weghorst en Maher heeft gehaald en vooral goed is in het maximale eruit te halen bij verkopen (weghorst, Janssen, Alireza).

18 februari 2019 om 09:56

@blackpool

Eens met je verhaal, ze investeren daar (veel meer) maar de vraag is: hoe kan dit? Of hoe komt dit? Zij doen blijkbaar iets goed daar in de verkoop van spelers. In potentie is Feyenoord natuurlijk geen kleinere club dan Real Betis. Als je de juiste spelers aantrekt en voor veel meer verkoopt, kun je na een paar jaar ook aankopen doen van 15 a 20 miljoen. Zoals Ajax nu doet bijvoorbeeld.

18 februari 2019 om 22:44

Heeft ook met tv gelden te maken Davy. De Spaanse competitie is natuurlijk in heel de wereld op de buis te vinden. Dat levert al snel tientallen miljoenen extra op. Verder heeft Betis niet echt goede zaken gedaan en voor veel geld verkocht. Atalanta ook niet, maar die kunnen (zoals ik hierboven al aangaf) gerust 40 miljoen voor hun spits weigeren. Iets wat Feyenoord absoluut niet kan (en voor de kwaliteiten van Zapata zou Feyenoord nog geen 10 miljoen vangen. Zo extreem goed is ie ook niet)

Er zit binnen de spelersgroep (en zeker ook dieper in de club) ook gewoon iets verkeerds. Ik word er echt zo moe van om na zo'n schandalige verliespartij weer zaken te lezen als "dit was Feyenoord-onwaardig", "we weten niet hoe het komt", "van tevoren praten we er altijd over", "dit was echt slecht", bla bla. Maar nooit komen er eens concrete verbeterpunten naar buiten of zie je ze überhaupt of het veld. Nee, lekker doorgaan waar je mee bezig was en hopen dat je met hetzelfde veldspel weer een pot op basis van een momentje van individuele kwaliteit zo'n pot beslist. Al na een kwartier kan je de invulling van zo'n pot al zien. Maar wat Willem ook zegt: van boven komt er ook geen kritische noot of worden er geen knopen doorgehakt, wat wellicht ook wel tekenend was in hoe Gio uiteindelijk vertrekt. "Laat hem het maar bepalen". Ik blijf erbij dat we gewoon een selectie hebben staan die genoeg voetballende kwaliteit heeft om mee te doen (Ja, mentaal is ook een kwaliteit), maar als je constant dit soort potten verliest.. Dan verdien je het ook niet. Doodziek ben ik er van.

18 februari 2019 om 08:10

Spijker op de kop.

18 februari 2019 om 08:47

Het is ook te triest voor woorden. Het verval van het team heeft zich al vanaf de start van het seizoen ingezet. Ik lees hier vaak terug dat mensen vinden dat het verval te maken heeft met gebrek aan kwaliteit. Nu zal ik niet ontkennen dat Feyenoord niet het materiaal heeft dat psv en ajax tot hun beschikking hebben, maar de 3e selectie van Nederland zeker wel. Daarmee zou acceptabel voetbal op de mat gelegd moeten kunnen worden. Maar dat is vanaf de start van het seizoen nergens terug te zien en het wordt van kwaad tot erger. Ik zou het gebrek aan kwaliteit juist om willen draaien; juist door individuele klasse staat het team nog 3e, niet dankzij een uitgekiende tactiek, fysiek optimale voorbereidingen, een hecht team met gesloten linies of tactische veelzijdigheid.
Vorig jaar moest Jan Wouters om onbegrijpelijke redenen vertrekken. Intern zullen ze hun gedachtes daarover hebben gehad, maar extern werd er ook om zijn scalp geroepen, op basis waarvan in s hemelsnaam? Is het team met Landzaat in de staf beter gaan spelen? Ik zou het tegendeel willen beweren.
Hoeveel spelers heeft Gio in zijn 4 jaar onder zn hoede gehad? Laten we het op meer dan 60 houden in ieder geval. Hoeveel spelers zijn er echt beter geworden? Behalve Karsdorp kan ik ze niet echt benoemen. Lijkt me een schamel resultaat.
De titel was prachtig, de bekers geinig (laten we wel wezen, loot je met dit team een keer uit zit het bekeravontuur er ook op) en de johan cruyffschaal zonder waarde.
Mede door de prijzen tellen we weer mee, dat is de grootste winst. Als ik zie hoe een hoop Ajacieden gisteren (en eerder na de wedstrijd tegen Excelsior) op hun voetbalvrije middag de moeite nemen in te loggen op voetbalzone om op een Feyenoord-gerelateerd topic te bashen, dan zijn we in ieder geval relevant.
Nee, we verwachten niet mee te strijden om de titel, we vinden het alleen onnodig af te haken in oktober.
Nee, het seizoen is niet geslaagd omdat we winnen van Ajax, die teksten komen uit de media en bij Ajaxfans vandaan, nergens uit Rotterdam.
Nee, het is geen gebrek aan kwaliteit. Incidenteel kun je best eens punten verspelen tegen kleinere teams, dit is wel structureel te noemen, ondanks dat je op elke positie een betere speler hebt rondlopen.
Hoe nu verder? Behalve vGaal zie ik geen trainer waar Feyenoord met zekerheid iets opschiet. maar die zal het niet op willen pakken lijkt me.
Een nieuwe TD? Ik doe niet mee aan de huilverhalen dat vGeel de slechtste TD van de Eredivisie is die 30 miljoen heeft weggegooid, want dat is natuurlijk onzin. We hebben het over 20 miljoen wat recent is geinvesteerd in berghuis, larsson, stjuste en haps. Dat moet je er uit kunnen halen bij verkoop. Aan de rest is weinig uitgegeven (toornstra, jorgensen en botteghin tegen vrij kleine sommen). Deze spelers zijn om verschillende redenen geen van allen beter gaan spelen de laatste seizoenen. Dat maakt het dat investeren risicovol wordt.
Wat vGeel prima voor elkaar heeft is het warmhouden van contacten met spelers die naar het buitenland vertrekken. Daarnaast lopen spelers niet meer gratis uit contract de deur uit, dat was voorheen wel anders.
Neemt niet weg dat er breder gescout zou mogen worden. Ik ga Zuid Amerika niet verheerlijken, want budgettair gezien moet Feyenoord vissen in een vijver die Ajax en PSV bewust links laten liggen, maar een beetje creativiteit moet mogelijk zijn.
Er is geinvesteerd in het aflossen van schulden, in het trainingscomplex en verdere modernisering en de begroting groeit door.
Het gat van de jeugd naar het 1e team mag je vGeel wel degelijk aanrekenen. Evenals de niet goed uitgepakte gok met het niet verkopen van Jorgensen (pakt die wel goed uit dan zou vGeel ook credits krijgen, dus mag je hem wmb er nu ook op afrekenen).
Nieuwe trainerstaf, nieuwe td? Wat mij betreft neemt Kuyt het stokje van vGeel over en laat hij zich in Liverpool bijspijkeren over de nieuwste gemoderniseerde scoutingsystemen. En wie er dan voor de ploeg moet gaan staan? Behalve een Belg zie ik geen kandidaten waar ik preventief vrolijk van zou worden.
Al met al is het een redelijke puinzooi geworden, maar he, we krijgen in ieder geval geen medelijden meer, we tellen en spelen weer mee... nog wel.

18 februari 2019 om 08:57

Helder en duidelijk verhaal waar ik het alleen maar eens mee kan zijn. De groei die is ingezet stagneert alleen maar verder en verder.

18 februari 2019 om 12:40

@mgmv

ik vind de selectie echt om te huilen. ik vind Jorgensen, Haps, Berghuis en wel redelijk goede spelers maar de rest van de aankopen die zijn gedaan vind ik echt spelers zonder geur, noch smaak die eigenlijk niet bij een top 3 club horen te spelen. Clasie en Ayoub zijn leuk voor een Utrecht of Heracles misschien maar die hebben imo niks bij Feyenoord te zoeken

toen Clasie en Boetius terug werden gehaald werd ik aangevallen toen ik zei dat ik die 2 aankopen echt belachelijk vond omdat ze al jaren niks meer hadden gepresteerd maar uiteindelijk zat ik er niet ver naast want ze hebben beiden echt niks aan Feyenoord toegevoegd

18 februari 2019 om 13:14

Ja, Japie. Dat weten we nu wel. Deze selectie is gewoon goed genoeg (hoef geen 11 spelers met zogenaamde "geur of smaak" om mee te doen. Echter laat het veldspel en ook motivatie ondertussen al jaren te wensen over waardoor we constant tegen dezelfde lamp aanlopen, maar er wordt nooit gesproken over hoe ze dit kunnen of willen verbeteren. Maar goed, met zaken over tactiek etc hoef je bij jou niet aan te komen.

18 februari 2019 om 14:38

@Japie, als je redenatie is dat je die spelers niet wilde omdat ze al jaren niets hadden gepresteerd, dan snap ik best dat je ‘onderbouwing’ onderuit wordt gehaald. Pelle en Elia hadden ook niet zo’n lekker trackrecord voordat ze binnen kwamen, maar presteerden uitstekend. Als je het nou verder voetbalinhoudelijk had kunnen onderbouwen had ik je wellicht gelijk gegeven.

18 februari 2019 om 17:56

@ijsmuts

je komt elke keer met het voorbeeld van Pelle maar Van Geel heeft er alles aan gedaan om diens komst tegen te houden. Koeman moest blijven aandringen dat hij een spits nodig had en na heel veel gezeur is Van Geel toen uiteindelijk akkoord gegaan met dienst komt omdat Koeman Pelle ten koste van alles wilde hebben. als het aan Van Geel had gelegen had Pelle helemaal nooit in De Kuip gespeeld

Elia pakte goed uit maar we moeten het ook weer niet gaan overdrijven. hij was belangrijk in die bekerfinale en hij had een paar goede wedstrijden maar vergeet niet dat hij de helft van dat seizoen ook geen knikker heeft geraakt en flink wat kritiek te verduren heeft gehad

daar tegenover staat ook weer een Kazim die echt niks heeft toegevoegd en veel aan salaris en tekengeld heeft gekost en zo hebben we onder Van Geel nog heel veel transfervrije meuk gehad die veel geld hebben gekost uiteindelijk en waar we niks mee zijn opgeschoten.

hij heeft wat goede spelers gehaald wat gokjes waren die toevallig goed uitpakten, maar dat is geen beleid voeren. een normale club haalt spelers op basis van prestaties uit het heden, niet uit het verleden want dat is gewoon een groot risico wat kan leiden tot kapitaalsvernietiging. het is niet voor niks dat we nu alweer geen geld meer hebben bij Feyenoord

18 februari 2019 om 18:20

@mgmv

ja maar als je geen voetballend vermogen en creativiteit hebt, of iig veel te weinig daarvan in je elftal hoe ga je dat gebrek dan met een tactiek oplossen? dat bestaat niet, tenzij je Groningen en Fortuna het spel laat maken en het probeert op de counter maar dat pikken de supporters ook niet. die willen zien dat Feyenoord de kleintjes kapot speelt maar dat gaat simpelweg niet met dit materiaal

Gio heeft echt wel een tactiek hoor en die wil ook de kleintjes kapot spelen maar dan moet je daar wel materiaal voor hebben dat meer kan als alleen hard werken en hard hun best doen. daar speel je geen tegenstander mee uit elkaar, tenzij je vanuit de underdog positie kan spelen zoals tegen Ajax en Psv. moet je echter zelf het spel gaan maken tegen de kleintjes met deze spelers heb je gewoon een probleem

ik hoor hier mensen opeens beweren dat simpele harde werkers als Clasie en Ayoub creatieve spelers zijn. dat verklaart dan imo gelijk de onrealistische verwachtingen die veel supporters hebben als je het over deze selectie hebt

Sorry hoor, maar na dat stukje “vroeger was allus betur dus Feyenurd mag niet uit de Kuip anders kom ik nooit meer!” kan ik niks meer serieus nemen wat er uit die oude man zijn mond komt.. Als je je onderbuikgevoelens zo de vrije loop laat dan moet alles wat je zegt met anderhalve kilo zout genomen worden! Je kunt er nooit van uitgaan dat Willem niet een of andere persoonlijke vete probeert uit te vechten.. Te triest voor woorden..

18 februari 2019 om 08:03

Net als dat mensen serieus denken dat als Feyenoord in het nieuwe stadion speelt ze ineens wel structureel aan de top mee kunnen doen, dat gaat ook niet vanzelf, als je dan nog steeds verkeerde mensen aan het roer heb ga je niet ineens meedoen door een nieuw stadion.. Willem van Hanegem ziet ze liever in de Kuip, mag toch? Of moet je iedereen met een andere mening als de jouwe met een korrel zout nemen?

18 februari 2019 om 08:08

Wat bazel jij nou toch weer allemaal, Over slap ouwehoeren gesproken. Persoonlijke vete, met wie dan? Als er één iemand hart voor Feyenoord heeft dan is dat Willem wel. Nee, de meeste supporters zijn het wel met hem eens denk ik zo, het is overduidelijk. Tijd voor verandering.

De twee overwinningen dit seizoen tegen Ajax en PSV verbloemen een hoop problemen bij Feyenoord. De ondergrens is gisteren weer aangetikt net als toen in de thuiswedstrijd tegen Fortuna. Dat maakt dit elftal erg onberekenbaar en zeer wisselvallig. De 1-0 stand was nog erg geflatteerd want een 2-0 of 3-0 winst van Groningen was eerder terecht geweest. Van Geel is verantwoordelijk voor de kwaliteit in de selectie en die is er maar in beperkte maten. Spelers als Berghuis, van Persie en Larsson zijn leuke voetballers met een goede techniek maar daarbuiten is het niet veel speciaals wat er rondloopt. Desondanks mag een elftal als Feyenoord gisteren wel wat meer strijd op de mat leggen en dat is van Bronckhorst toch wel aan te rekenen.
Wat van Geel wel is aan te rekenen is het totale gebrek aan creativiteit in zijn transfers. Leuke talenten uit het buitenland worden zelden gehaald en als ze worden gehaald blijken ze niet het niveau te hebben. Verder doet van Geel louter veilige aankopen binnen de Eredivisie die mijn moeder ook nog wel kan doen. Ik zou wel eens iemand als technisch directeur willen zien die oog heeft voor scouting en talent ipv deze behoudende aankopen. Want spelers als St. Juste, Toornstra, Ayoub en Haps gaan Feyenoord geen toptransfers opleveren.

18 februari 2019 om 11:08

Hier doe je van persie wel tekort. Hij heeft by far de beste techniek in de eredivisie.

18 februari 2019 om 11:45

Ga aub je mond spelen.
Van Persie heeft echt met afstand de beste techniek van de eredivisie. Qua voetballend vermogen voert hij ook de lijst aan. Alleen lichamelijk kan hij het niet aan.

Een geschikte TD loopt er allang rond, maar is wel iemand die niet altijd geliefd is binnen een organisatie, Marco Boogers!

Heeft jij Dordrecht met niets iets gemaakt! Zocht daarvoor voornamelijk in tweede elftallen. Zou dit bij Feyenoord op een hoger plan moeten doen, maar heeft het wel in zich.

Willem heeft groot gelijk, de bezem moet erdoor en daar hoort van Geel ook bij. Helaas is meneer van Geel alleen maar bezig met de BV van Geel en niet met het belang van Feyenoord. Zelf zal hij nooit opstappen, dus zal er iemand op moeten staan binnen het bestuur. (En ja dit kost geld helaas)
Nieuwe TD, nieuwe trainer, nieuwe selectie(met veel eigen jeugd aub) en De Kuip renoveren ipv het belachelijke Feyenoord City!
Geen woorden, maar daden.
En de 27e erop klappen alsof je leven er vanaf hangt, want we laten Gio toch niet met lege handen vertrekken!!!

De spelers lijken zich alleen te kunnen motiveren als ze tegen Ajax of Psv moeten spelen. Dan spelen ze alles of niets en klappen er vol op. De andere wedstrijden lijkt wel of ze op halve kracht proberen te winnen. Dat de trainer de spelers niet kan motiveren is echt een manco en van bovenaf wordt er ook niet ingegrepen. Het is triest dat het moet, spelers motoveren, maar dat is nu eenmaal de taak van de trainer. Willem heeft gelijk er moet eens hoog nodig een bezem door de club en weer een topsport ambitie komen.

Ja hoor Max Huiberts. Het gaat nu goed bij AZ en dan is Max Huiberts plotseling de oplossing? Volgens mij zijn alle aankopen van hem die als vervanging van de vertrokken Weghorst en Jahanbaksh moesten dienen compleet geflopt. Als ie dit had gedaan bij Feyenoord, was Willem de eerste geweest om aan te geven dat ie er niks van kan en dat het aantrekken van Johnsen en Rotariu nergens op sloeg.

18 februari 2019 om 09:06

Is wel selectief hoor. Want een fitte boadu en stengs waren normaliter uit de eigen jeugd de opvolgers van Wout en Alireza.... overigens zijn svensson, Bizot, midtsjo en Idrissi meer dan prima aankopen voor subtop in NL.... maarja Johnsen is het inderdaad niet geworden en gudmundsson doet het redelijk in de weinige minuten die hij krijgt maar zal volgend jaar wel basis zijn na weer transfers..

18 februari 2019 om 09:07

Rotariu is huur en een pleister op de wond als plan b van stengs zijn fitheid

18 februari 2019 om 13:45

Hetzelfde kun je toch ook bij Feyenoord zeggen over een Haps en st. Juste? Spelers die echt wel de potentie hebben om Feyenoord sterker te maken maar ook door blessures komt het er niet echt uit. Daarom daar ook een nood oplossing om te huren van Everton.

Pas na behalen directe plaatsing europees voetbal en overwinteren daarin spreekt de club internationaal weer wat aan. Pas dan krijg je de kans serieus geld met transfers te verdienen en pas dan kan er geïnvesteerd worden. Lastige is dus dat je een bepaalde mate van succes nodig hebt om verder succes te bewerkstelligen. Hoe doe je dat zonder extra budget? Door instelling en/of goede jeugd. Voor beide heb je goede opleiders en bovenal goede people-managers nodig. En dat zou Advocaat dus wel kunnen... Je moet een gevoel van schouders eronder, gevoel van onoverwinnelijkheid en onverschrokken inzet. Dat past onze club ook dus dat is mooi. Waarom het nu nog steeds niet lukt? Daarvoor moet je inside information hebben maar feit is wel dat er verandering nodig is. Niet alleen de coach maar ook de TD. Dus daarin geef ik van Hanegem eens een keer helemaal gelijk.

Feyenoord zal vooral eens aan de scouting moeten werken . Heb de laatste 10 jaar slechts 1 aankoop (Guidetti) gezien die verrassend was en ik nog niet kende . Als je iedere keer 3,4,5 miljoen uitgeeft voor spelers die net een heel klein beetje opvallen bij hun club in de ED (Bilal , haps , diks , Larsson, Kramer, Ayoub, st Juste , etc etc). Met dat soort spelers die nog vrij duur zijn ook word je echt never nooit kampioen . Ja eens in de 17 jaar als echt alles mee zit . 2 klappers a la Milik of Sanchez en Feyenoord is een heel stuk verder . Maar als je helemaal geen scouting apparaat hebt en een uiterst beperkt budget , tsja hoe moet een TD dan een team samenstellen dat de strijd aan kan met Ajax en PSV. Ik geloof wel dat het ook in de top eens tijd wordt voor vers bloed , maar makkelijk zal ook die nieuwe TD het niet krijgen .

Pff hij leeft dus nog wel gelukkig. Ik kreeg het idee dat Willem dood was. Bij Fox een docu over het leven van van Hanegem. Daarna bij studio voetbal de korte corner over van Hanegem en daarna werden de favoriete van Hanegem momenten besproken van de tafelgasten.

Ik dacht echt dat ik even dat ik wat gemist had tijdens mijn vakantie en dat Willem was overleden. Maar dat is gelukkig niet het geval. Iemand enig idee waarom er ineens zoveel specials over Willem zijn?

18 februari 2019 om 10:28

Hij wordt 75 van de week

18 februari 2019 om 11:05

Aha, thanks dat verklaart het wel ja.

Er moet inderdaad veel veranderen en dan is een nieuwe TD zeker prioriteit.

Maar wat te denken van de algemeen directeur. Als je gister Gerbrands van PSV ziet bij de tafel van Kees en je houdt daar een de Jong naast, dat is toch zwaar lachwekkend. De Jong is 1 grote grap, niemand die hem serieus neemt, en dat moet bij Feyenoord leiding geven. Wat is dat voor beleid ?

Mensen hebben het hier over de Jeugd van Feyenoord als of dat *weer* een oplossing gaat bieden, Maar gaat hem in de korte termijn ook niet worden. Er is bij Feyenoord veel misgegaan in de jeugd, vooral in de scouting is er veel ingeleverd. Tegenwoordig is het zelfs normaal dat een jeugd elftal van Feyenoord en pak slag krijgt van de AZ jeugd of die van Psv. Je ziet het ook terug in de selecties van de jeugdelftallen van de Knvb.


IK weet eigenlijk niet hoe het in de korte termijn verder moet met Feyenoord. Er moet in ieder geval nog veranderen in de jeugd.

18 februari 2019 om 12:10

Huh? Normaal? Weet niet waar je dat vandaan haalt.

18 februari 2019 om 12:33

Gewoon, door af en toe naar varkenoord gaan. En zoals ik al zei, dit reflecteert ook terug in de jeugdelftallen van Oranje.

ik ben blij dat een clubicoon als Van Hanegem nu ook eindelijk Van Geel zijn functioneren onder de loep legt want dan zullen er meer volgen. hopelijk is het einde van deze TD bij Feyenoord snel in zicht

Van Geel kijkt lekker toe hoe Gio alle kritiek over zich heen krijgt terwijl hij zelf constant de armoede staat te verdedigen die hij zelf heeft aangekocht en waar Gio zich nu mee moet zien te behelpen met onzin als er is geen budget. je hebt vorig jaar nog 30 miljoen uitgegeven dus waar heb je het over?

de eigen jeugd is belangrijk maar er is geen club ter wereld die 11 jeugdspelers opleid die tegelijk het eerste elftal gaan halen dus je zal dat moeten aanvullen met behulp van creatief en innovatief scouten en dat kan Van Geel niet. hij komt met alleen maar spelers op de proppen die wij als supporters ook nog wel hadden kunnen verzinnen wat al bewijs genoeg is dat hij geen expertise heeft op scoutingsgebied

Een betere titel was: 'alle Feyenoorders willen verandering, want we staan voor lul'!

Niet meer en niet minder. Recht voor z'n raap.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren