Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax schiet frustraties van zich af in doelpuntrijke tweede helft

Laatste update:

Ajax heeft zondagmiddag optimaal geprofiteerd van het puntverlies dat titelconcurrent PSV zaterdagavond leed tegen sc Heerenveen. Een dag na het 2-2 gelijkspel in Friesland wonnen de Amsterdammers zelf met 5-0 van NAC Breda, waardoor het gat met de Eindhovenaren wordt teruggebracht tot vier punten. Vier van de vijf treffers in de Johan Cruijff ArenA vielen zondag in de tweede helft, nadat de thuisploeg in een frustrerende eerste helft toch nog op voorsprong was gekomen dankzij een penalty van Dusan Tadic.

Erik ten Hag ruimde net als woensdag tegen Real Madrid plek in voor David Neres en dat ging ten koste van Kasper Dolberg, die op de bank begon. Met Tadic in de spits zette de thuisploeg de bezoekers uit Breda vanaf de eerste minuut vast en dat leidde al snel tot kansjes voor Nicolás Tagliafico en Frenkie de Jong. De beste mogelijkheid in de openingsfase was vervolgens voor Donny van de Beek, maar de middenvelder zag zijn poging op de paal eindigen. De druk van Ajax nam na een kwartier spelen echter wat af en slordigheidjes slopen nadrukkelijk in het spel van de Amsterdammers.

Dit leidde, toen Daley Blind onder een voorzet door dook, tot een enorme kans voor Gervane Kastaneer, maar de aanvaller van NAC schoot oog in oog met André Onana op de keeper. Ook Pelé van Anholt waarschuwde de thuisploeg met fraaie volley, die via de bovenkant van de lat over het doel heen stuiterde. Terwijl het gemor op de tribunes toe begon te nemen viel een dikke vijf minuten voor rust toch nog de openingstreffer. Nadat Dorian Dervite een vrije trap van Hakim Ziyech met de arm beroerde en arbiter Siemen Mulder na raadpleging van de VAR naar de strafschopstip wees, schoot Tadic onberispelijk binnen.

Dusan Tadic brak in de eerste helft de ban vanaf de strafschopstip.

Matthijs de Ligt breidde de voorsprong voor rust met een kopbal op de lat bijna nog verder uit, maar het publiek moest even wachten op de volgende treffer. De voor Lasse Schöne ingevallen Dolberg had na de onderbreking echter slechts zeven minuten nodig om het net te vinden: zijn hakbal na een voorzet van Hakim Ziyech in de verre hoek liet de van Ajax gehuurde Benjamin van Leer kansloos. Die treffer leek een opmaat naar meer en de thuisploeg nam al snel definitief afstand van de hekkensluiter. Zes minuten na de 2-0 lag de bal via Tagliafico en Kastaneer opnieuw achter Van Leer en de doelman moest daarna nog twee keer vissen.

Een rebound na een in eerste instantie gekeerd schot van Ziyech leverde Tadic zijn tweede goal van de middag op en de Marokkaans international was ook betrokken bij de 5-0. Doordat zijn schot van richting werd veranderd door Erik Palmer-Brown ging de treffer echter als een eigen doelpunt van de verdediger de boeken in. Joël Veltman maakte een dik kwartier voor tijd na lang blessureleed nog zijn rentree, maar met de verdediger in de ploeg wist Ajax niet meer verder uit te lopen. Wel komt Ajax door de ruime overwinning wat betreft doelsaldo weer op gelijke hoogte met koploper PSV.

Vind jij dat Ajax vaker met Dusan Tadic in de spits moet gaan spelen in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker mannen.
Nu doorpakken met deze vorm.
Had gehoopt dat real het tij doet keren.
En het is hoopvol.
Goed van ten hag om met een controleur verder te gaan.

17 februari 2019 om 14:21

Waarom krijgt Ziyech wel de goal op zijn naam en Tagliafico niet?? Werd volgens mij minder van richting veranderd..

18 februari 2019 om 01:56

Bij Ziyech was de bal op goal gegaan, en bij Tagliatico waarschijnlijk niet. Dat is het criterium voor eigen goals of van richting veranderde goals.

Dit zijn de 2 beste opstellingen van Ajax (Met Tadic of Dolberg op 9)
Veltman aub ooit meer opstellen hij kan gewoon niet veel. Had gehoopt op Magallan om in vorm te laten komen.
Blind vanaf volgend jaar op de 6 proberen. Als dat niks wordt zou ik hem ook verkopen.
Het zou fijn zijn als Ajax alle matige (net niet) spelers verkoopt om echt een volgende stap te maken.
Al met al een goede wedstrijd.
Tadic iets van 24-25 goals al en 13-14 assist. (In alle competities) ongelofelijk knap!
Nico alsjeblieft ook een mega contact geven die mag nooit meer weg!

17 februari 2019 om 14:10

Magallan zat nog niet in de selectie is geblesseerd

17 februari 2019 om 14:11

Ah thanks! Had ik gemist

17 februari 2019 om 14:16

Veltman nooit meer opstellen? Waar heb jij het over? Beetje de menigte aan het naroepen? Fijn dat Joël weer terug is. Gewoon een prima speler. Kijk maar naar de objectieve statistieken

17 februari 2019 om 14:19

1 blunder per wedstrijd kan een statistiek de grond in trappen. het is net Bruma.

17 februari 2019 om 14:24

MasterJesse.....Veltman liet zich als vanouds weer simpel voorbijlopen

17 februari 2019 om 14:26

Soccerfan_1 wanneer dan? Veltman viel gewoon prima in. Daarnaast moet je zo'n jongen ook gewoon wat tijd geven na een blessure van 1 jaar.

17 februari 2019 om 14:30

Hoi MasterJesse.. Menigte naroepen? Heb nog altijd een eigen mening.
De meeste mensen hier hebben last van langetermijn geheugen verlies en dat is oké.
Veltman komt op alle posities CV, RA en op 6 te kort.
Hij maakt minimaal 1 grote fout per wedstrijd.
Ben je "een Veltmannetje" vergeten?
Ik zeg niet dat deze man helemaal niks kan. Totaal niet ook.
Maar Ajax ambieert aansluiting tot de Europese Subtop. Daarvoor is doorselecteren essentieel.
Verdedigende spelers moeten voor zekerheid, kracht en stabiliteit zorgen.
Types als Veltman (en in mindere mate) Blind zijn in mijn opinie niet stabiel genoeg.
Domme foutjes zijn funest op CL niveau bijvoorbeeld.

17 februari 2019 om 14:38

@Sven als elk team iedereen met een “domme†fout zou wisselen stond er niemand op het veld. Juist op de positie van RB is het lekker om Veltman terug te hebben. Is een echte verdediger met felheid en passie die ik juist mis bij onze andere RB. Dat hij erg kang eruit is geweest en dan deze wedstrijd te gebruiken om weer Veltman in een hoekje te drukken is in mijn opinie nietszeggend sentiment.

17 februari 2019 om 14:43

En wie moeten ze dan opstellen? Veltman is gewoon de beste RB die ajax heeft. En kom ajb niet met mazraoui, want deze is op de RB positie echt een schande. Vooral met de tactiek van ten hag waarbij de rechterkant altijd volledig openstaat. Je hebt dan gewoon een echte RB nodig.

17 februari 2019 om 14:54

Overmars had gewoon Dumfries moeten halen dit seizoen. Dan was er niks aan de hand geweest.
Verdedigend gezien heeft Ajax nu zeer povere rechtsbacks met Mazraoui, Kristensen en Veltman. Dit had beter gemoeten.

17 februari 2019 om 14:54

@sven: de statistieken laten iets anders zien.

17 februari 2019 om 15:36

Ik snap je punt maar ben het gewoon niet met je eens als je roept, Veltman nooit meer opstellen. Ik ben het wel eens met je opmerking over de tekortkomingen van Veltman (en helemaal Blind) gekoppeld aan Ajax' ambities. Het is geen super bijzondere speler maar wel gewoon degelijk. Het is onterecht dat hij zoveel kritiek krijgt

17 februari 2019 om 19:15

Veltman was nooit echt top bij Ajax, maar hij is een echte Ajacied, daarom heeft hij meer krediet dan andere spelers, maar het is gewoon waar dat hij tekort komt voor dit Ajax. Net zoals Schone, Kristensen, Sinkgraven, Labyad, Eiting en misschien zelfs Donny en Blind. Daar moeten gewoon sterkere spelers voor terug komen.

17 februari 2019 om 14:11

Is toch mooi dat Veltman weer minuten kan maken?! Die zal heus niet opgesteld worden als basis speler, maar het is een man van de club en die gun je zoiets toch? Misschien doen ze dit juist om hem nog te kunnen verkopen.

17 februari 2019 om 14:12

Wat deed veltman niet goed?

17 februari 2019 om 14:13

Svenzxzy

De meeste leden hier zullen wel weten, dat ik nooit een grote Veltman fan ben geweest om het zacht uit te drukken.

Maar dit is gewoon niet eerlijk, voor zijn grote blessure vond ik hem eindelijk een jaar lang sterk spelen. Centraal voldeed hij nooit in mijn ogen, maar als rechtsback deed hij het puur verdedigend gezien gewoon heel goed!

Zo eerlijk moet je zijn man, hij had zijn tegenstanders in de pocket en er kwamen bijna geen goals van zijn kant. Kijk de statistieken er maar op na, en dat alles gepaard met dezelfde soort inzet van Tagliafico en kind van de club.

Mazraoui is niet beter op die plek en blijft verdedigend te kwetsbaar en een middenvelder, en Kristensen is aanvallend beter maar verdedigend zeker niet dan Veltman op dit moment. Geloof me tegen Psv uit had je Veltman goed kunnen gebruiken. Hij is gewoon erg lastig in dat soort matches, en doet veel zoniet alles om maar te winnen..ðŸ˜

17 februari 2019 om 14:41

Ik begrijp je heel goed. Hij stond zeker zijn mannetje.
Maar vergeet je niet dat hij nul goede voorzetten had?
Wij spelen meestal met buitenspelers die naar binnen trekken waardoor de backs er overheen gaan.
Tel daar bij op dat er altijd wel 1 a 2 foutjes worden gemaakt.
Denk aan een verkeerde tackel, een verkeerde pass of iemand die op snelheid Veltman eruit springt.
(wat overigens vandaag weer gebeurde)

17 februari 2019 om 14:45

Tegen Bayern hadden we 4 goals tegen kunnen krijgen, omdat we geen rb hadden. Veltman moet zo snel als mogelijk weer in de basis.

17 februari 2019 om 16:21

Maar we kregen die niet, dus wat is je punt?

17 februari 2019 om 19:40

Sven, dat klopt ook wel. Daarom lichtte ik ook explicit uit "verdedigend", qua voorzetten en aanvallend spel ligt zijn kracht niet. Maar uitsluitend als rechtsback, als je rushes wegdenkt voorzetten en dergelijke is het een degelijke goster.

17 februari 2019 om 14:14

Wat een geklaag man. Altijd maar weer dat gezeik op Veltman. Wat deed ie fout dan? Ik zag juist iemand die zich kneiterhard heeft terug geknokt. Beetje meer respect is wel op z'n plaats.

17 februari 2019 om 14:25

Wat deed ie fout? Niet gekeken? Als een kind weer voorbijgespeeld door een speler van NAC. Laat hem voorlopig maar lekker op de bank

17 februari 2019 om 14:29

Elke Ajacied is vandaag wel 1 keer voorbijgespeeld door een speler van nac, dus ook Ziyech nooit meer opstellen?

17 februari 2019 om 14:38

Is Ziyech een verdediger dan?

17 februari 2019 om 15:06

Ik Sven Onana er dan maar uit halen? Had weer een vreemde gevaarlijke pass. Niemand speelt een perfecte wedstrijd en het is maar net wat je eruit licht. Zo kun je alles positief en negatief benaderen.

17 februari 2019 om 14:18

Veltman is altijd stabiel, goed om erbij te hebben. Wat mij dan ook een beetje ergert is dat ik continu Ekkelenkamp
op de bank zie. Terwijl Gravenberch veel beter - en jonger - is. Ik zei het bij Eiting al en, zeg het nu weer; hij gaat het niet maken. Dit wordt iemand die verhuurd gaat worden en nooit een major role gaat spelen bij Ajax.

Ik zag het al in de Youth League en andere wedstrijden van O19; zeer beperkt.

Verder trots dat Ajax zich toch nog oppakte na die slordige eerste helft, had graag gezien dat wij PSV voorbij zouden streven aan doelsaldo.. Maar dat komt dan weer wel!

17 februari 2019 om 14:57

Veltman stabiel in het maken van Veltmannetjes bedoel je zeker? Zelden zo'n armoedige verdediger gezien bij Ajax als Veltman. Heeft Ajax ook veel landstitels gekost door steeds maar Veltman op te stellen.

17 februari 2019 om 16:34

Zal ik maar even de statistieken erbij halen voor je, jongen? Want jouw claim is daadwerkelijk gebaseerd op de meningen van menigte die hem niets speciaals vinden hebben.

17 februari 2019 om 14:20

Sven, ik heb als het om verdedigen gaat, heb ik veel liever Veltman dan Mazraoui. Aanvallend is de laatste beter, maar ik houd regelmatig mijn hart vast als de tegenstander aan zijn kant aanvalt. Dat heb ik zelden tot nooit bij Veltman.

17 februari 2019 om 14:55

Laten we eerlijk zijn. We houden regelmatig ons hart vast wanneer hij al geel op zak heeft . Overigens helemaal met je eens, ben blij dat Veltman weer terug is.

Tadic lijkt langzaam maar zeker, weer naar zijn topvorm te groeien! Ik vond hem met Neres, die gelukkig ook terecht was opgesteld de meest dreigende vandaag hij hoort overigens ook in de basis. Maar Tadic moest een ophouden met dat constante gel*l en gezeik bij de arbiters, ik irriteer me er al een hele tijd aan! Focus je gewoon op werk wat je zo goed kunt, en dat is doelpunten maken en belangrijk zijn voor ons.

We begonnen furieus, en daarna zakte het wat in. Maar al met al, ben ik gewoon superblij dat we zijn ingelopen bij onze Brabantse matties en hebben gewerkt aan het doelsaldo. Prima omzetting van Ten Hag, Schone eruit voor Dolberg die lekker fris oogde en een mooie goal maakte. Tagliafico was weer lekker ouderwets aan het strijden, is toch heeeeerlijk om te zien en ook nog regelmatig scoren op belangrijke momenten! Één conclusie trek ik voor iedere wedstrijd, en dat is dat een Zuid Amerikaan in ieder geval alles gaat geven en dat is diezelfde Tagliafico lol. Hakim en Frenkie waren ook weer echt lekker aan het strijden, de instelling in zijn geheel was veel beter bij onze boys.

Het was vandaag niet constant goed allemaal, maar wel acceptabel als we kijken naar de laatste weken Real Madrid daargelaten. Eindelijk weer een behoorlijk overtuigende zege, in de eigen eredivisie. Scheids kende ik niet, maar ik vond die vent overall prima fluiten.

Gefeliciteerd mede-Ajacieden dit voelt heerlijk, en geniet van het redelijke weer buiten....... Santé ðŸ»

17 februari 2019 om 14:20

Mooi gezegd!

Ik zou alleen zelf nooit meer met deze tactiek spelen als je zoals nu tegen een bus aanloopt. Het spel werd veel te voorspelbaar

17 februari 2019 om 15:13

Scheids was slecht zag de hands zelf niet had daar de var bij nodig.

Lekkere overwinning voor Ajax. Prima tweede helft

Heerlijk, iig weet stukje ingelopen en mooi resultaat

17 februari 2019 om 14:10

Ja zo jammer dat lucky PSV weer 🙈anders hadden we nu al alles weer in eigen hand

17 februari 2019 om 14:15

Lucky psv zeggen, terwijl nac eerst een penalty had moeten krijgen voordat jullie er een kregen. Als dit sarcasme etc was excuus, kan het bericht moeilijk inschatten

17 februari 2019 om 14:17

Gelukkig hebben we het nog niet in eigen hand. Iedere keer wanneer dat zo is komt dat geouwehoer weer ieder dag voorbij en lijken ze onder de druk te bezwijken. Eerst maar weer eens een reeks neerzetten in de Eredivisie voordat we gaan praten over een eventueel kampioenschap.

Goede ingreep van Ten Hag in de rust, dat mag ook weleens gezegd worden. Tweede helft draaide het elftal een stuk beter en nam het vertrouwen met de minuut toe.

17 februari 2019 om 14:19

Justpsv95 Als dat een penalty moest zijn voor NAC hadden Neres en De Ligt hem ook moeten krijgen voor twee lichte overtredingen. Lijkt me goed dat ze nu niet meer voor ieder licht contact een penalty geven.

17 februari 2019 om 14:22

Rot op man. Was geen strafschop. Was niks!

17 februari 2019 om 14:22

@justpsv95

Ik kan jou bericht anders wel vrij goed inschatten, maar hou het oordeel maar voor me.

Er is werkelijk geen enkele situatie geweest in de wedstrijd waar NAC een penalty kon krijgen.

17 februari 2019 om 14:30

Hij tikt de bal net voor de aanvaller van nac weg. Speelt dus inderdaad gewoon de bal. Maar het is natuurlijk makkelijk om weer te zeggen Ajax komt goed weg...

17 februari 2019 om 14:31

Justpsv95..... want dit NAC had dan van Ajax gewonnen vandaag??? Oeh wat was Ajax lucky zeg. 5-0 of 5-1....echt kiele kiele hoor

Solide wedstrijd. Maar er had meer aan het doelsaldo gewerkt kunnen worden. Toch een fout vd trainer om de jongens uit hun scorende flow te halen.

17 februari 2019 om 14:20

Hij doet niet veel goed he? Als hij niet wisselt moet hij spelers rust geven, doet het wel is het ook niet goed. Wees blij. Zoveel punten heeft Ajax in geen 10 jaar gehaald. En overwinteren in Europa lukt ook niet altijd.

17 februari 2019 om 14:24

goed lezen. scorende flow verstoren terwijl je aan je doelsaldo moet werken, dan moet je toch niet het tempo eruit halen met wissels?

17 februari 2019 om 14:32

Het gaat om de punten. Er komen belangrijke wedstrijden aan dus ten hag wisselt vandaag heel goed. Nico en tadic wat meer rust is altijd goed in deze weken. Bovendien was tadic niet helemaal fris meer

17 februari 2019 om 16:03

@ NicoHaak ik hoorde dezelfde woorden vanuit de persconferentie “Scorendeflow†toevallig ook gehoord zeker? Antwoord van Ten Hag ook gehoord hoop ik? Anders maar even terug kijken.

Hoppa, de titelstrijd wordt weer spannender 😃

Uiteindelijk een mooie overwinning voor Ajax, ook Veltman weer terug.

Is niet direct mijn voetballer maar wel een echte Ajacied, verdiende de warme ontvangst van de supporters zeker.

Doelsaldo weer gelijk met Psv, zal een mogelijk leuke zondag kunnen worden voor Ajax volgende week.

17 februari 2019 om 14:21

Ik heb er als PSV'er wel vertrouwen in dat Feyenoord volgende week wordt verslagen, ook al is PSV niet in vorm.

PSV is ijzersterk thuis en moet wat goedmaken na 2 gelijkespelen. Daarnaast denk ik dat Feyenoord al bezig is met de beker wedstrijd tegen Ajax, die 3 dagen later is. Die wedstrijd is voor hun veel belangrijker

17 februari 2019 om 14:33

Ja je moet wat zeggen om jezelf moed in te spreken he. Feit blijft dat PSV niet goed in zn vel zit. Ook tegen PSV gaat Feyenoord volle bak spelen. En dan zien we het wel wat dat oplevert. PSV moet ook nog tegen az geloof ik. Altijd lastig

17 februari 2019 om 14:41

Is niet om mijzelf moed in te praten want ik geloof daar oprecht in. Ook het feit dat Feyenoord in uitwedstrijden erg slecht presteert is nog een reden.

PSV moet, net zoals Ajax trouwens, nog naar AZ inderdaad. Maar dat is pas op de laatste speeldag dus mijn hoop is gevestigd dat de titelstrijd dan al is beslist omdat het erg zwaar wordt in Alkmaar

17 februari 2019 om 14:48

Ik denk ook dat Feyenoord alles op de beker gaat gooien en feyenoord thuis is anders als feyenoord uit.

17 februari 2019 om 15:00

Az is de laatste wedstrijd van het seizoen voor Psv.

17 februari 2019 om 15:21

@soccerfan, bij jou zal de hoop de vader van de gedachte zijn.

17 februari 2019 om 16:30

Daarbij zal Feyenoord z’n 3e plaats ook niet zomaar aan AZ willen geven.

NAC oogt wat flets vandaag zonder Mitchel te Vrede

Ziyech speelde niet zijn beste wedstrijd,maar toch gewoon bij 4 goals betrokken knap,mvp!

17 februari 2019 om 14:13

Bij 5 goals betrokken, bij Alle goals dus!

17 februari 2019 om 14:21

De beste speler van Ajax en de eredivisie maar ook de meest ondergewaardeerde speler als je ziet wat hij allemaal doet. Mensen letten bij hem alleen op het negatieve waarom weet ik niet.

17 februari 2019 om 14:34

Omdat hij zo ontzettend ego is op de momenten waarop dat juist niet moet.

17 februari 2019 om 15:16

Eerste helft drie keer onnodig balverlies op gevaarlijke momenten, dat mag gewoon niet. Zo kon NAC een aantal gevaarlijk uitkomen.

17 februari 2019 om 16:29

@soccerfan, als je niks te zeggen hebt, zeg dan ook niks........Grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Je reageert nota bene dat hij ego is op belangrijke momenten, terwijl hij vandaag bij alle 5 de goals was betrokken. Man man man.......

17 februari 2019 om 19:45

An34, haha ja voor sommigen is het nooit goed lol. Als het om Ziyech gaat.

5-0 natuurlijk prima na zo'n zwakke reeks, maar wat een zwakke wissel van Ten Hag om Ekkelenkamp in te brengen. Die jongen heeft geen bal goed gegeven, krijgt een mega kans en kijkt niet eens naar de keeper maar schiet gewoon zonder te kijken en is gewoon duidelijk niet klaar voor Ajax 1. Breng dan Huntelaar met het oog op het doelsaldo. Die had die ene bal van Ekkelenkamp nog blind binnen gelegd.

17 februari 2019 om 14:27

Zelfs na een 5-0 nog even afgeven op de trainer, only in Amsterdam.. Begon met een logische opstelling en greep in de rust prima in waardoor de tweede helft uitstekend ging. Bij een 5-0 besluit hij minuten te gunnen aan Veltman en een talent, toch niet zo onbegrijpelijk?! Talenten laten ruiken aan het echte werk is altijd al onderdeel van onze filosofie geweest, geen beter moment dan bij een 5-0 voorsprong lijkt me.

Edit: Speelde inderdaad wel enorm ongelukkig.

17 februari 2019 om 14:42

Ik zeg nergens dat het onbegrijpelijk is, maar de laatste 20 minuten tegen nac met een 5-0 op het scorebod is wel het moment waar je aan het doelsaldo kan werken. Dan zie ik veel liever Huntelaar of Labyad dan een middenvelder die gewoon op elk vlak tekort komt en nog geen bal in de voeten over 5 meter krijgt.

17 februari 2019 om 14:53

Ik ken deze jongen niet goed genoeg om er een oordeel over te geven. Zou kunnen dat hij het niet verdiende om speeltijd te krijgen, maar dan vind ik dat hij speeltijd had moeten geven aan een ander talent die het wel verdient.

Als we zelfs bij 5-0 niet naar de talenten meer gaan kijken kunnen we beter van onze filosofie afstappen.

17 februari 2019 om 15:06

Doelsaldo is verschrikkelijk overschat en mensen staren zich daar blind op. Het is in de historie van de eredivisie 2 keer voorgekomen dat het op doelsado aankwam,waar dit in andere Europese competities nog minder voorkomt. Als niet psver of ajacied denk ik juist dat dit heel goed gewisseld is met het aankomende drukke programma en de ruime voorsprong.

17 februari 2019 om 17:37

Ekkelenkamp is meer opvulling dan talent. Had dan een echt toptalent als Gravenberch meegenomen ook al is hij pas 16. Of neem Traore eens mee.

17 februari 2019 om 14:35

Ja wang Huntelaar is een middenvelder? Kom op zeg. Met zo’n tussenstand mag je zo’n jongen wel wat speelminuten gunnen

17 februari 2019 om 14:39

Tja dan moet je niet klagen als we aan het eind van het seizoen net zoals in 2007 weer een doelpunt tekort komen. Daarnaast kwam hij er in voor Tadic (linksbuiten/spits) en speelde Ajax meer in een 4-4-2 de laatste 20 minuten.

Soevereine zege. Matige 1e helft, prima 2e. Instelling was er gelukkig. Blij dat we nu wel de achterstand op PSV hebben verkleind . Op naar ADO en als we winnen, hopen dat Feyenoord ook een handje helpt.

Mooi dat Veltman zo toegejuicht werd bij z'n invalbeurt na een zware periode. De goal van Dolberg.. pure klasse, hopelijk vind hij z'n vorm gauw terug.

De opstelling van de CL heeft de eerste helft niet gewerkt. Maar ja dat is de verdienste van NAC die hier alleen maar kwam om een punt te halen. Ze kwamen er de eerste helft nog een aantal keren goed uit en had Kastaneer moeten scoren. 2de helft ging beter met een echte spits in de punt.

17 februari 2019 om 14:51

Ik zie liever gewoon dolberg in de punt, maar als ajax gewoon hun kansen had afgemaakt, dan was het bij rust al 5-0. Dus in dit geval kun je moeilijk zeggen dat de tactiek niet werkte. Was meer dat het afwerken gewoon erg slordig was.

Prima wedstrijd na een midweekse CL pot. Wat me wel zorgen baart is het gemak waarmee Ajax grote kansen weggeeft. NAC heeft in de eerste helft 2 100% kansen gehad, ploegen met meer kwaliteit maken die wel gewoon en dan krijg je een zware middag. Nu viel het gelukkig de goede kant op.
Goed ook dat Veltman weer minuten heeft gemaakt. Ekkelenkamp was wel erg matig in zijn invalbeurt.

Van leer nooit meer opstellen tegen Ajax. Matchfixing. 5 tegengoals! Oh wacht...

17 februari 2019 om 14:12

Werkweigering? Die snap ik niet echt. Je lijkt zwaar gefrustreerd?

17 februari 2019 om 14:15

Gister waren er zulke reacties op Sam Lammers die slecht speelde. Denk dat hij daar op doelt.

17 februari 2019 om 14:18

Maar van leer speelde niet slecht toch? Ik vond hem een prima wedstrijd keepen.

17 februari 2019 om 15:37

Ik vond van Leer best aardig keepen verder. Maar ik denk dat Skede dat bedoelde..

17 februari 2019 om 14:14

het is geen lammers van heerenveen he. die in eens niet weet dat zijn rechterbeen rechts zit en zijn linkerbeen links. hij keepte wat hij kon.

17 februari 2019 om 14:15

Haha. Dat je dit durft te zeggen na de wanprestatie van Lammers gisteren. Mijn hemel.

17 februari 2019 om 14:16

Dat er überhaupt mensen dat soort dingen insinueren omdat ze hun frustratie ergens op moeten afreageren. Mijn hemel.

17 februari 2019 om 14:20

ja skede waarom zeg je het dan?

17 februari 2019 om 14:32

Jij bent anders degene die zijn frustratie uit, mijn beste. Ik heb een prima dag. Mijn clubbie wint met 5-0.

17 februari 2019 om 15:02

Viel best wat te zeggen over Lammers.

Lekkere tweede helft! Iedereen dacht al even dat het kampioenschap was gespeeld. Hopen op een gelijkspel volgende week tussen PSV en Feyenoord en alles is in eigen hand.
Het worden spannende weken!

17 februari 2019 om 16:34

Ik heb een winst voor Feyenoord toch liever.....

Dat wel of niet toekennen van eigen doelpunten of niet is heel vaag naar mijn mening. Zyech zijn schot was 100% naast gegaan maar toch wordt doelpunt aan hem toegekend.

Hoe kunnen mensen hier op VZ stemmen dat ajax vaker met Tadic in de spits moet spelen in de Eredivisie, dat werd eerste helft gedaan en tweede helft niet, en het verschil moge heel duidelijk zijn...

17 februari 2019 om 14:12

Ja, die is vreemd, leek me duidelijker dan met Tagliafico.

17 februari 2019 om 14:53

Heeft hij het doelpunt op zn naam gekregen? In het stadion werd er namelijk omgeroepen dat het een eigen goal was.

Ziyech gewoon betrokken bij alle 5 de Ajax goals en hij is niet eens in super vorm. Bizar goede statistieken. Ook voor Tadic.

En dan nu alle azijnzeikers van de media maar weer terug in het hok!!!

17 februari 2019 om 14:15

We staan nog wel vier punten achter hoor, maar ik snap je reactie. Laten we zo zeggen, misschien is het tijd dat Valentijn Driessen wat over van Bommel gaat schrijven

17 februari 2019 om 14:47

Ja, die ook! Maar het valt me gewoon op dat na een mindere periode de media wel heeeel kritisch is naar Ajax toe. Helemaal als je dat vergelijkt met Feyenoord en Psv... Maar goed, het zal wel verkopen.... (niet wat mij betreft dus...)

17 februari 2019 om 15:49

Ajax wordt gewoon beschouwd als grootste club in Nederland. Daar wil iedereen over praten. Over PSV was sowieso nog niet zoveel negatief te zeggen. Ze staan al weken bovenaan, in Europa deden ze hun best in loodzware poule en van Bommel geeft veel jeugdspelers een kans.

In principe hekel ik vooral de Telegraaf die zogenaamd de Ajax krant is, maar elke kans aangrijpt om Ten Hag te bekritiseren. De rede daarvoor is puur politiek, maar het blijft uiterst irritant.

17 februari 2019 om 14:59

Nou nou het is maar een thuisoverwinning op de nummer laatst in de eredivisie he. Het lek is dus nog steeds niet boven bij Ajax.

Matige eerste helft. Dan 30 minuten even knallen. Vervolgens na de wissels inkakken en iedereen voor eigen succes. Dan even in blessuretijd doen als je tot het einde je best hebt gedaan.

Prima resultaat. NAC hadden ze echter ook met 8-0 naar huis kunnen sturen.

Prima resultaat na zware Cl wedstrijd en na slechte reeks in de Eredivsie.
En ook maar weer het bewijs dat team stuk beter loopt wanneer Ziyech op middenveld speelt en Neres op rechts. Vraag me af of Ziyech zelf zo graag rechtsbuiten wil spelen of dat Ten Had dat perse wil want als middenvelder is hij veel waardevoller met zijn passing.

Misschien ben ik aan het muggenziften, maar de eerste helft baard me zorgen. In mijn mening werkt de tactiek met Tadic in de spits niet. NAC zette de bus neer en geen een voorzet van de zijkanten was gevaarlijk. Toen Dolberg er in kwam ging het meteen beter. Dus ik heb het gevoel dat Ten Hag anders had moeten beginnen. Maar goed, in de tweede helft ging het veel beter en werd het verschil gemaakt. Volgende week naar Den Haag en zal PSV thuis van Feyenoord winnen.

17 februari 2019 om 14:22

Tadic als spits moet je ook gebruiken als er ruimte ligt, dus in de CL of uit bij az/heereveen/vitesse. Dan heb je met Neres een speler die met zijn diepte wat kan creëeren en Tadic die aan de bal beter/aanweziger is dan Huntelaar en Dolberg. Thuis tegen nac moet je gewoon een target man hebben die altijd zijn kansen krijgt en er ook altijd wel 1 afmaakt.

17 februari 2019 om 14:48

Na 10 minuten had het al beslist kunnen zijn. Dan is er toch niets mis me de tactiek of met Tadic in de spits? Ben het wel eens dat Dolberg als spits op een goede dag beter is. Fijn dat hij eens niet 10 keer uitgleed vandaag.

17 februari 2019 om 14:55

Ik denk dat je in de Kuip wel met Tadic in de spits kan beginnen, maar tegen ADO zou ik gewoon weer met Dolberg starten.

17 februari 2019 om 15:11

Kan ik me wel in vinden. Dolberg zal wel constanter moeten worden en vooral iets aan zijn schoeisel doen. Onbegrijpelijk dat hij zo vaak uitglijd als hij aan de bal komt of een kans krijgt.

17 februari 2019 om 14:46

Als je in de eerste 10 minuten op 3-0 kan staan werkt de tactiek toch prima?!

Na de gemiste kansen leek de onzekerheid er weer in te sluipen. Het blijft toch een kaartenhuis op het moment en dat is niet heel onlogisch gezien de matige vorm sinds de winterstop. Laatste 20 minuten in de eerste helft waren zwaar frustrerend. Gelukkig greep Ten Hag in de rust al goed in, iets wat dit seizoen geen vanzelfsprekendheid is.

17 februari 2019 om 14:54

Ik kan me herinneren dat we goed begonnen, maar kregen we nou zoveel grote kansen? Volgens mij was alleen Donny dichtbij toen ie de paal raakte.

17 februari 2019 om 15:09

Tadic die hem probeerde af te spelen toen hij 1 op 1 stond met de keeper. Was echt een grote kans en beetje vreemd moment om opzij te passen.

Misschien chargeerde ik een beetje door 3-0 te zeggen, immers gaat niet elke kans erin. Toch denk ik dat het momenteel meer aan de vorm en het zelfvertrouwen ligt dan de tactiek al is zoiets onmogelijk aan te tonen.

Dolberg viel lekker in vandaag en zijn goal was van absolute klasse. Ook goed om te zien dat hij eens op zijn voeten bleef staan ipv iedere keer uit te glijden. Wanneer hij speelt zoals vandaag hoort hij altijd in de basis.

Goede en mooie overwinning voor Ajax, waar Ajax nog lekker aan het doelsaldo heeft kunnen werken.

Ajax begon de eerste 15 minuten nog best redelijk en was het eigenlijk de vraag wanneer Ajax zou scoren. Maar na die eerste 15 minuten viel Ajax weg en was het gewoon slecht wat ze lieten zien. NAC kreeg nog 2 prima kansen met Kastaneer en van Anholt, maar gelukkig voor Ajax werden die niet benut.

De penalty voor Ajax was gewoon terecht en ik heb veel reacties gelezen dat NAC ook een penalty had moeten hebben bij de kans van Kastaneer, maar daar deed Mazraoui in mijn ogen niet echt iets verkeerd en verdedigde hij prima en als hij 'n penalty aan NAC had gegeven dan had hij er nog eentje aan Ajax moeten geven aangezien Neres eerder in de eerste helft werd vastgehouden/weggetrokken in het strafschopgebied.

De tweede helft speelde Ajax echt gewoon veel beter en uiteindelijk nog vier goals erbij kunnen prikken. Dolberg wederom met een mooie goal en ik was wel benieuwd naar de aanval van Ajax met Ziyech, Tadic en Neres, want deze variant met die 3 hadden we al in de Champions League gezien, maar nog niet in de Eredivisie en ik was wel benieuwd naar deze aanval van Ajax in de Eredivisie.

Ze speelden op zicht niet slecht, maar ik heb toch liever dat Ajax gewoon met Neres, Dolberg en Tadic in de aanval speelt en dan Ziyech op het middenveld. Vaak lees ik ook reacties dat Ziyech op het middenveld voor risico zorgt met zijn risico in zijn spel, maar dat hoort erbij en Schöne die heeft zich telkens weer teruggevochten in de basis bij Ajax en is een nuttige speler voor Ajax, maar het wordt tijd dat Ajax iemand anders op de plek van Schöne neer gaat zetten.

Iedereen heeft het over de risico die Ziyech op het middenveld meebrengt, maar Schöne op het middenveld brengt nog meer risico met zich mee dan Ziyech en zeker gezien de positie waar Schöne op speelt en ook denk ik dat je met Blind of van de Beek op de plek van Schöne een middenveld hebt dat meer in balans is en ik denk ook dat dat het voetbal van Ajax meer ten goede komt, zoals vandaag in de tweede helft toch wel aardig is gebleken.

Het liefst zie ik dus deze opstelling bij Ajax (zie opstelling).

Goed om te zien dat Ajax nu eindelijk weleens heeft geprofiteerd van het puntenverlies van Psv. Nu nog 4 punten achterstand en dat is nog wel redelijk wat, maar niet onmogelijk en hopelijk kunnen onze vrienden uit Rotterdam ons volgende week helpen: ik hoop op een gelijkspel, maar als er iemand wint dan hoop ik volgende week op Feyenoord.

Onana
Mazraoui
de Ligt
Blind/Magall
Tagliafico
F.de Jong
Blind/vd.Bee
Ziyech
Neres
Dolberg
Tadic

Goed gespeeld na een wedstrijd in de CL. Meestal breekt de CL je op, maar goed omgegaan met de druk en de achterstand op Psv verkleind. Het gaat nog zeker spannend worden. Ik verwacht dat de strijdt om de titel tot de laatste speeldag nog zal gaan voortduren.

Ajax speelde een goede 2e helft. Enkel Blind viel weer als zo vaak negatief op. Die man is net als Veldman Ajax onwaardig. Als je echt successen wilt halen zal je een echte verdediger en een back moeten opstellen. Niet van die halfbakken spelers die nergens in uitblinken behalve ballen verspelen.

Verder Tadic weer geweldig net als Ziyech. Wat een spelers zijn dat toch. Begreep niet waarom ten Hag weer zonder spits moest beginnen.

Hadden we maar een coach met verstand, dan hadden we bovenaan gestaan en niet van Real verloren.
Wober laten gaan,om dat Blind beter is...echt voer voor een psychiater dit...en de directie staat erbij en keek erna.

Ajax speelt sommige wedstrijden zeer goed, en kan veel tegenstanders kapot spelen, maar ook zo maar van fc bal op het dak verliezen. Een trainer is er om ervoor de zorgen dat ze constant spelen. Maar wat wil je met zo'n Neanderthaler voor de groep...weer falen van Sar en co.

Zal je zien vis je dit seizoen weer achter alle prijzen, en volgend seizoen is er weinig over van de groep, heb je een zak met geld waar je U tegen zegt, en komen ze met het verhaal ja we kunnen niet geschikte spelers vinden, waardoor je maar blijft dolen.

17 februari 2019 om 14:58

Hahahha blind speelde op 2 momenten na gewoon een goede pot. Geweldige pases richting ziyech en neres. Verder is veltman onze beste RB. Maar ga maar weer verder met haten ipv gewoon realistisch kijken.

17 februari 2019 om 16:02

Musi26,

Op 2 momenten na? Blind heeft deze wedstrijd meer dan 10 fouten gemaakt. Misschien moet je eens wat meer objectief naar spelers kunnen kijken.

En Nico is zoveel beter dan Veltman. Als je Nico een 10 geeft krijgt Veltman een 5.
Met Veltman en Blind ga je nooit prijzen pakken, of je moet heel veel geluk hebben.

Beide spelers kunnen op een goede dag redelijk voetballen, maar vallen zo vaak door de mand, ongehoord.

Vraag me af of er wel genoeg objectieve Ajacieden zijn...

18 februari 2019 om 00:26

Blind had idd n paar goede passes, maar minimaal evenveel die in de voeten vd tegenstander belandde. Van mij mag ie ook wel iets sneller handelen, komt op mij wat twijfelachtig over af en toe...

Zakelijke overwinning. Konden ons natuurlijk geen misstap veroorloven. Doelsaldo is ook weer in balance met PSV mocht het eventueel daarop beslist 'kunnen' worden.

Tadic is echt zo ontzettend irritant tegen de scheids, constant dat gezeik bij elke overtreding man wees eens stil en ga gewoon lekker voetballen, wat je zo goed kan.
Speelde erg goed vandaag samen met tagliafico motm voor mij. Erg veel inzet gezien en veel mooie aanvallende acties

Wowww volgens mij lopen Ziyech en Tadic allebei zowat 1 op 1 door een doelpunt of een assist dit seizoen!!!
Wat een bizar goede statistieken hebben deze spelers!!!
Ik snap dan ook niet dat mensen regelmatig kritiek op deze spelers hebben. Veel beter als deze twee spelers ga je namelijk niet krijgen in de eredivisie!!!

Ik ben geen Blind hater ofzo maar kan iemand mij uitleggen welke meerwaarde hij heeft? Ik heb het nog niet gezien.

17 februari 2019 om 14:59

Heel simpel. Staat altijd goed. Geeft geweldige pases.

17 februari 2019 om 15:38

Eh, Blind speelde prima. Gaf een paar lange ballen die niet aankwamen maar normaal juist aan de bal sterk en schuift vaak nuttig in.

18 februari 2019 om 00:29

Die echte meerwaarde, kijkend naar transfersom en salaris, mis ik vooral na de winterstop. Vond m vandaag, net als tegen Real trouwens, de minste aan Ajax-kant. Vind t zonde dat Wöber weg is...

Uitslag is heerlijk en het spel was ook wel even anders tegen real maar wat verwacht je als na met een 5 4 1 komt.
Dan gaat het lastig worden.
Vond het persoonlijk leuk dat veltman weer inviel, misschien niet de beste verdediger maar wel eentje met een ajax hart en dan terug komen van zo een blesure vind ik mooi.

Hoe speelde De Ligt en Frenkie?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren