Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Twee onvoldoendes bij Ajax na nederlaag tegen Real Madrid

Laatste update:

Ajax leed woensdagavond een teleurstellende 1-2 nederlaag tegen Real Madrid in de eerste ontmoeting in de achtste finale van de Champions League. De Amsterdammers maakten voor rust grote indruk, maar in de tweede helft trokken de bezoekers de wedstrijd naar zich toe. Voetbalzone beoordeelt de basisspelers van beide clubs met een rapportcijfer.

Cijfers Ajax

André Onana: 7
Onana herpakte zich aanvankelijk uitstekend van zijn dramatische optreden tegen Heracles Almelo in de Eredivisie. De doelman was vrijwel de gehele wedstrijd een baken van rust onder de lat, leverde goede reddingen op inzetten van Vinícius Júnior en Karim Benzema. Bij de rol van Onana bij de 1-2 kunnen wel vraagtekens worden gezet.

Noussair Mazraoui: 6,5
Dat Mazraoui zich liet aftroeven bij de 0-1, was bijzonder zuur. Tot dat moment was hij een van de betere Ajacieden: de messcherpe rechtsback zorgde constant voor beroering, maakte Real Madrid het leven zuur met zijn balveroveringen en had Vinícius Júnior voor rust nog in de broekzak zitten.

Matthijs de Ligt: 7,5
De Ligt werd met zijn negentien jaar de jongste aanvoerder ooit met een basisplek in de knock-outfase van de Champions League; hij loste Cesc Fàbregas (21 in 2009) af. Met zijn fysieke kracht speelde hij een grote rol bij de afgekeurde 1-0 en verder oogde De Ligt achterin betrouwbaar.

Daley Blind: 5
De aanvallende intenties van Blind waren fijn voor de neutrale toeschouwer, maar zijn slordigheid in de passing en zijn verkeerde positiebepalingen leverden Ajax problemen op. Ook het instappen van Blind, toen hij voorafgaand aan de 0-1 samen met Matthijs de Ligt naar Vinícius ging, was geen slimme zet: hij had beter doelpuntenmaker Karim Benzema kunnen dekken. Wat voor Blind pleit, is dat hij veel van zijn duels won.

Nicolás Tagliafico: 8
Dacht zijn vierde doelpunt van het Champions League-seizoen te maken, maar kwam bedrogen uit. Evenwel speelde Tagliafico een goede wedstrijd: hij leverde als altijd zijn bijdrage aan de aanvallen van Ajax, veroverde ballen op beide helften en was steeds ook snel weer terug. Kers op de taart was zijn rol in de voorbereiding op de 1-1.

Lasse Schöne: 7
Sommigen vroegen zich af of Schöne het nog wel zou kunnen belopen tegen Real Madrid, maar op meerdere momenten zat de Deen er goed tussen. Zijn uitstekende corner leidde ook tot het afgekeurde openingsdoelpunt.

Frenkie de Jong: 7,5
Het geldt voor heel Ajax en daarmee ook voor De Jong: met name in de eerste helft blonk hij uit. De middenvelder was voortdurend attent op slippertjes bij Real Madrid, jaagde de boel op en smoorde gevaar in de kiem. Heerste samen met Donny van de Beek op het middenveld. In de tweede helft was zijn inbreng een stuk beperkter.

Donny van de Beek: 8
De onverzettelijke Van de Beek zat kort op zijn tegenstanders en bezorgde Real Madrid daarmee de nodige hoofdbrekens. Hij was bovendien sterk aan de bal en bewees dat tien minuten voor rust, door een enorme kans van Hakim Ziyech in te leiden met een geweldige pass.

Hakim Ziyech: 5
Het werd een wedstrijd van uitersten voor Ziyech. Zijn doelpunt was uitstekend, maar verder speelde Ziyech geen sterke wedstrijd. Hij was met name ongelukkig met zijn passes in de afrondende fase. Ziyech was soms zelfzuchtig op de verkeerde momenten, liet tegenstanders uit zijn rug lopen en had zijn spel vaak simpeler kunnen houden.

David Neres: 8
Neres begint de afgelopen weken steeds op de bank, maar gaf trainer Erik ten Hag te denken met zijn optreden tegen Real Madrid. De Braziliaan stichtte van alle Ajacieden het meeste gevaar en leverde een fantastische assist op Hakim Ziyech.

Dusan Tadic: 8
Tadic speelde een heerlijke eerste helft. Als valse nummer 9 was hij een uitstekend aanspeelpunt en creëerde hij meer kansen dan welke speler dan ook in de eerste helft en was zijn passing uitstekend. Ook zijn conditionele kracht viel op: hoewel Tadic in de tweede helft minder bij het spel betrokken was, bleef hij maar gaan.


Cijfers Real Madrid

Thibaut Courtois: 5
Had een geweldige redding in huis op een schot van Hakim Ziyech, tien minuten voor rust, maar grabbelde bij het afgekeurde doelpunt van Nicolas Tagliafico. Ook kan de vraag gesteld worden of de 1-1 houdbaar was voor de Belg; lage schoten tegenhouden is in ieder geval niet zijn specialiteit.

Dani Carvajal: 4,5
Carvajal was in de Johan Cruijff ArenA van de zwakste schakels aan de kant van de bezoekers, zeker in de eerste helft. De back maakte een hoop fouten in de passing, had het lastig met David Neres en had daardoor veel overtredingen nodig. Maar zijn perfecte voorzet op Marco Asensio, voorafgaand aan de 1-2, was van grote waarde.

Nacho: 5
Ook verdedigingspartner Nacho wist niet om te gaan met de Amsterdamse druk en leverde de bal regelmatig in bij Ajax. Hij kreeg een basisplaats vanwege de absentie van Raphaël Varane, maar wist zijn visitekaartje niet af te geven. Sterker nog: veel supporters zullen sterk verlangen naar de terugkeer van zijn concurrent.

Sergio Ramos: 9
Dat Real Madrid in de eerste helft overeind bleef, viel niet los te zien van het sterke optreden van Sergio Ramos. De verdediger was voor rust de enige speler van de Koninklijke die zijn niveau haalde. Ramos, die zijn zeshonderdste officiële duel voor de club speelde, haalde regelmatig de angel uit aanvallen van Ajax, was rustig aan de bal en koos vaak de veilige en goede oplossing.

Sergio Reguilón: 5,5
Reguilón speelde een wisselvallige wedstrijd. Met indrukwekkende demarrages bracht hij leven in de brouwerij op momenten dat Real Madrid daar behoefte aan had, maar vervolgens schort de communicatie met Vinícius Júnior vaak tekort. Ook Reguilón raakte de bal niet zelden kwijt.

Casemiro: 5
Een cruciale tackle van Casemiro voorkwam dat Hakim Ziyech al in de zesde minuut een grote kans kreeg. Het was echter niet de opmaat voor een grootse wedstrijd van de Braziliaan. Hij werd afgetroefd door Matthijs de Ligt bij de afgekeurde 1-0 en zet verder absoluut niet in het duel.

Toni Kroos: 6
Kroos was misschien wel de meest onzichtbare speler van Real Madrid in de eerste helft. Op het middenveld werd hij samen met Luka Modric overklast door Donny van de Beek en Frenkie de Jong. Maar in het tweede bedrijf stond de Duitser op, samen met Modric. .

Luka Modric: 7,5
Op het middenveld wist Modric zich aanvankelijk geen raad met de scherpe, attente Ajacieden. Maar Modric was een stuk zuiverder in de passing dan veel van zijn ploeggenoten en kon het spel verplaatsen met splijtende ballen. Bij de 0-1 hield de Kroaat de bal uitstekend bij zich; Modric was duidelijk een van de beste spelers aan de kant van de Madrilenen.

Vinícius Júnior: 5,5
Met een heerlijk schot zorgde de Braziliaan voor het eerste gevaar van Real Madrid, in de dertiende minuut. Maar daarna werd hij aan banden gelegd door Noussair Mazraoui, totdat hij de assist leverde bij het doelpunt van Karim Benzema. Het was de eerste kans die Vinícius creëerde in de wedstrijd; groots speelde hij niet.

Gareth Bale: 4,5
Een kopbal en een afstandsschot: dat was de bijdrage van de verrassende basisklant in de eerste helft. Verder was hij onzichtbaar en het was niet verwonderlijk dat de Welshman als eerste speler werd gewisseld door trainer Santiago Solari.

Karim Benzema: 6,5
Met zijn negende doelpunt van het kalenderjaar 2019 zette de opgeleefde spits de wedstrijd naar zijn hand. Een opvallend moment, want verder was Benzema volledig geïsoleerd, zeker in de eerste helft. Maar op het moment dat hij er moest staan, rondde de Fransman fantastisch af.

Ben je het grotendeels eens met de cijfers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vond de Ligt en Blind wat tegenvallen. Donny verrassend ook de beste.

13 februari 2019 om 23:16

De Ligt tegenvallen? Hij heersde, liet wederom zien dat hij klaar is voor een grote stap en terecht de Golden Boy is.

14 februari 2019 om 09:26

Huh vincensius liep hem voorbij alsof hij er niet stond. Vond hem ook tegenvallen.

Blind sowieso afgrijselijk.... hoe hij zogenaamd dekt en meeloopt...

14 februari 2019 om 15:44

Ik had meer verwacht van de Ligt. Het verschil met Ramos was wel erg groot.

14 februari 2019 om 21:22

Dat mag ook wel, Ramos is de beste CV op de wereld die al 600 wedstrijden in het eerste van Madrid heeft.. Dat de Ligt nog niet dat niveau heeft is meer dan logisch, maar speelde voor zover ik kan beoordelen een prima wedstrijd.

13 februari 2019 om 23:18

De Ligt tegenvallen?? 1 van de besten op het veld. Vond Mazraoui en Ziyech by far de minsten

14 februari 2019 om 09:02

Ik vond mazraoui en ziyech naast de ligt dus wel goed spelen. Deze beoordelingen zijn eigenlijk helemaal geen goed idee. Ziyech kun je beoordelen op zijn passes maar dat is dus juist niet de bedoeling, want die komen 3 van de 4 x niet aan omdat hij de laatste risicovolle pass wil geven en je voor de doel zet. Daar moeten dolberg/tadic/vdbeek enz voor opgewassen zijn. Zijn ze dat niet dan kun je ziyech de schuld geven, of de spits. In dit geval beoordelen ze ziyech daarop. Realistisch gezien zie ik dat deze beoordelingen voor ophef gaan zorgen bij mensen en ik hoop dat vz deze nooit meer gaat doen.

14 februari 2019 om 09:30

Ziyech speelde echt dramatisch. Zijn passies waren dramatisch, onhaalbaar voor zijn medespelers, hij maakte continu de verkeerde beslissingen en alle pogingen om een tegenstander te passeren mislukten. Zijn schoten, zoals we van hem wel gewend zijn allemaal meters naast het doel.

Mazraoui speelde wel een uitstekende pot. Alleen hij liep helaas niet goed bij de eerste goal van Real.

14 februari 2019 om 10:53

Bij de 2e goal neemt Mazraoui onnodig risico in de passing op de helft van Real. Dat resulteert in balverlies en een gevaarlijke counter. Uit die counter scoort Asensio vanaf die flank de goal. Donny moet daar ook wat beter overnemen, maar Mazraoui neemt daar veel te veel risico en is compleet uit positie.

Jammer, want verder speelde hij heel aardig. Helaas wordt je op dit niveau afgerekend op dit soort fouten, die helaas beslissend blijken te zijn.

13 februari 2019 om 23:20

De Ligt? Die speelde echt een ijzersterke pot.

13 februari 2019 om 23:41

De Ligt vond ik ook heel goed. Vond Blind ook zeker niet slecht en Ziyech de tweede helft ook veel beter. Dus begrijp de cijfers niet. Tadic en Van de Beek super, de besten van Ajax vandaag

14 februari 2019 om 00:14

Ik vond Neres ook goed.

14 februari 2019 om 11:21

Donny kreeg gisteravond nog een 8,5 van VZ nu nog een 8, maar als die cijfers de hele dag doo kunnen veranderen, dan mag die van mij naar een 6. Het pasje op zyech eerste helft was top, maar dat hij zo simpel wordt afgetroefd door zijn eigen man die de 2-1 maakt wordt voor het gemak even niet benoemd door vz.

14 februari 2019 om 11:30

Dat donny van de beek zich al 80 minuten helemaal leeg had gelopen en daardoor de frisse Asensio kwijt raakt, dat laat jij voor het gemak maar even buiten beschouwing.

14 februari 2019 om 11:33

Pakt laatstgenoemde naam die je opnoemt er even bij en ik zou bijna zeggen dat jij bijna blind voor de buis zat gisteren als jij zegt dat de Ligt nogal tegenviel, was overduidelijk de beste man op het veld van alle voetballers die gisteren op het veld stonden en daar kan je als je realistisch over bent geen seconde over twijfelen!

14 februari 2019 om 11:58

Hoe kan jij nou zeggen dat De Ligt tegenviel! Kan daar zo slecht tegen. Dan wil je toch vragen welke wedstrijd heb jij gezien? Want zoiets typen is gewoon absurd aangezien hij vrijwel de beste van het veld was

14 februari 2019 om 13:59

Heh?? De ligt tegenvallen? Welke wedstrijd heb jij gekeken?

14 februari 2019 om 14:01

De ligt tegenvallen? Wtf.....

Was gewoon een fout van Onana bij de 2e goal.

13 februari 2019 om 23:13

Klopt. In de 5 meter is die voor de keeper, maar deze bal kwam niet eens voorbij de pingelstip. Al had Donny wel beter mogen dekken.

14 februari 2019 om 01:47

Neres liet carvajal anders behoorlijk vrij lopen. Als die gewoon met zn man mee loopt is er niets aan de hand...

14 februari 2019 om 08:54

Uhm hoe kan het zijn dat Neres met zijn back moet meelopen tot aan zijn eigen 16 als Ajax duidelijk aan zonedekking doet. Daar had echt een de jong, Blind dan wel een Tagliafico moeten staan. Dan nog het is 2 tegen 3 dus dat mag nooit op deze manier een goal opleveren.

Neres was echt een baas en heeft direct aangetoond dat EtH een erg beperkte coach is die zijn mogelijkheden niet optimaal benut. Hij was echt goed, goede looplijnen, mooie akties en niet zelfzuchtig. Alles wat je mist met Tadic en Ziyech op de vleugels, krijg je terug in Neres.

Minder is dat Donny als verdedigende middenvelder Ascensio kwijt was bij de 1-2. Had daar iets meer van hem verwacht en op z'n minst dat hij in tegenstelling tot Schone niet zijn tegenstander uit zijn rug laat lopen.

De Ligt en Tadic de beste van het veld. De Ligt heerste achterin en kon vrij weinig doen aan de tegendoelpunten. Ik stel voor dat Ten Hag gewoon altijd Tadic als valse spits gebruikt, dus ook in de competitie. Is ijzersterk in de lucht door gewoon zijn lichaam goed te gebruiken, en daardoor kan Ajax meer varieren in het spel door ook de lange bal te spelen. Neres moet wmb altijd spelen, blijft een onvoorspelbare speler.

Rare cijfers hier en daar. Real in een uitwedstrijd weer eens te voorzichtig en afwachtend. Rekenend op individuele klasse en uitbraken is niet wat je zou verwachten. Hebben Ajax te veel laten voetballen. Leuke strijd op zich, maar wel typisch dat de grotere ploegen er dan toch mee aan de haal gaan. De arbitrage valt uiteindelijk niets te verwijten. Al zullen dat voor Ajacieden wellicht anders voelen.

13 februari 2019 om 23:24

Zat in de rust uit interesse bij de live verslagen van Sky Sports en BBC even mee te lezen, en beiden vonden het erg licht tot te zwaar. Ook dat zegt niet alles, maar ik vind wel dat dit gevoelsmatig beslist werd, en het net zo goed de andere kant op had kunnen vallen. Al zal ik eerst de beelden maar eens moeten terugzien als ik wat afgekoeld ben

13 februari 2019 om 23:35

Maar daar gaat het juist fout. De var is er voor duidelijk foute beslissingen. Dus niet bij twijfelgevallen. En wat het ook was, dit was iig niet een duidelijk geval.

Doe dit maar niet meer, dit is echt belachelijk slecht beoordeeld.

14 februari 2019 om 09:32

Vind ik wel meevallen.

14 februari 2019 om 11:29

Haha ik verbaasde me ook ongeveer bij elk cijfer. Dan maar liever puur op statistieken baseren die cijfers. Ze vallen dan meestal ook raar uit, maar dan kun je in ieder geval zien waardoor dat komt.

De Jong viel in de tweede helft zwaar tegen en kon naar mijn mening totaal het verschil niet maken. Slechte passing, risicovolle terugspeelballen op Onana en zwak in de duels... bij zijn beoordeling had er wel een punt vanaf gemogen.

14 februari 2019 om 02:11

Dat vondt ik ook. Ik begrijp niet hoe hij een 7,5 kan krijgen. Echt slordig, alsof hij al bij Barca zit. Vond ik trouwens de laatste weken al bij de Jong.

14 februari 2019 om 19:17

Dat viel mij ook op, hield tevens ook de bal te lang in bezit in de tweede helft waarbij de angel een beetje uit de aanval ging. Zijn verdedigende werk was overigens vaak wel een dikke voldoende waard.

Ajax speelde meer dan prima. Helaas werden de kansen die je krijgt niet benut. Je weet dat Real Madrid een counterploeg is en je gaat dan de boot in door een paar steken achterin. Zonde maar ik zie weer voldoende potentie voor de komende tijd.

Daarnaast baal ik enorm van de Var. Dit doelpunt (1-0) had goedgekeurd moeten worden. Dan is het een hele andere wedstrijd. Dit is helaas achteraf.

Frenkie eerste helft echt fenomenaal, raar dat Gijpie dat niet zag. Neres🙌🏻🙌🏻 Maar sowieso prachtige wedstrijd, zeer goed Ajax. Ondanks het verlies heb ik echt genoten van het vertoonde spel van Ajax.

14 februari 2019 om 00:25

Fenomenaal ? Heb je je ogen in je zak verstopt. Snap t niet met die Frenkie je ziet aan veel dat die jongen echt kan ballen, maar dit is t gewoon niet. Draait bij elke bal prachtig open, om vervolgens weer te draaien en weer te draaien en dan een stukie te rennen om de bal vervolgens naast m weer in te spelen. Hij mist het lef denk ik om de ballen gwn naar voren in te spelen of een echte rush naar voren te maken. Dus niet vanaf z’n eigen 16 naar de middelijn daar heb je der geen bal aan

14 februari 2019 om 00:30

Volgens mij ben jij degene die zn ogen in zn zak heeft gestopt. De sterkste eigenschap van Frenkie is juist dat hij altijd de oplossing vooruit vind. Was vooral in de eerste helft FENOMENAAL!

14 februari 2019 om 02:10

Fenomenaal? Net als elk andere keer dat ik een wedstrijd van Ajax of oranje bekijk let ik extra op de Jong. Goede speler hoor, maar ik zie het fenomenale gewoonweg niet in hem. Heeft een goede aanname, draait goed weg, heeft een goede dribbel. Maar dat maakt een speler nog niet fenomenaal. Is vaak nog slordig in zijn passing en mist het zelfvertrouwen ofwel de kwaliteiten om een teamgenoot op lange afstand te bedienen.

14 februari 2019 om 09:24

@Cr7_arsenal Dus ik kan concluderen dat jij Busquets dus nooit een geweldige speler kan vinden?

Zo slecht was Ziyech toch niet? Zorgde gewoon voor veel dreiging. Was lastig voor tegenstanders en werkte hard. Echt wel meer dan een 5 verdiend.

13 februari 2019 om 23:31

1e helft een 3, 2e helft 7. Mooie 5. 1e helft was namelijk schrikbarend slecht

13 februari 2019 om 23:52

Ben jij toevallig degene die dit artikel heeft geschreven? Want een 5 is gewoon regelrechte onzin.

14 februari 2019 om 00:10

Omdat ik het met 1 eens ben? De Ligt mag van mij hoger, Mazraoui lager en Blind hoger.

14 februari 2019 om 00:27

Benzema de hele wedstrijd niet gezien. Maakt een goaltje en krijgt ene dikke voldoende. Ziyech maakt ook een goal en krijgt een vijf?

Voetbal is een simpel spelletje. Wie de meeste goals maakt die wint. Het gaat om scoren, meer niet.

14 februari 2019 om 00:25

Als een buitenspeler een goal maakt, heeft die een prima wedstrijd gespeeld. Dit gaat echt helemaal nergens over. Maar goed, Ziyech is nou eenmaal een speler die sommige mensen tegen zich in het harnas jaagt.

14 februari 2019 om 09:33

Dat is scorebord journalistiek. Ziyech speelde verschrikkelijk.

14 februari 2019 om 09:46

Sorry dan begrijp je niets van voetbal. Het gaat om het scoren, dat is het allerbelangrijkste. Een spits die geen knikker raakt maar wel elke wedstrijd scoort, is een wereld spits.

Ziyech is de enige Ajacied die wist te scoren. Dankzij hem hebben we nog een kleine kans. En dan zou hij de slechtste Ajacied geweest zijn? Kom op zeg, CL is voetbal voor grote jongens, daar gaat het niet om de schoonheid van het spel maar om het resultaat.

14 februari 2019 om 10:19

Benzema ook maar een onvoldoende geven dan Xyzz? Raakte in de 60e minuut voor de derde keer de bal aan en scoorde (fantastisch ingeschoten overigens). Waarom verdient hij precies een 6.5 dan, ik wist de eerste helft niet eens dat ie in het veld stond joh.

14 februari 2019 om 10:40

Benzema speelde ook niet best inderdaad.


Je hoeft je niet te verontschuldigen Speedy. Ik weet bij dezen dat ik je niet meer serieus hoef te nemen. Dat is ook wat waard.

14 februari 2019 om 12:14

Ziyech scoorde wel, maar die jongen heeft in de eerste helft zoveel gevaarlijke kansen verprutst, omdat hij nooit de voorde hand liggende, simpele optie kiest. Dat was een aantal keer in de eerste helft, waar Ajax bij tijd en wijlen goed snel combineerde echt frustrerend om te zien.

14 februari 2019 om 13:47

@xyzz

Het gevoel is wederzijds. Als je niet begrijpt dat scoren de belangrijkste kwaliteit van een aanvaller is, dan houdt het inderdaad op.

Ziyech een 5 en De Jong een 7.5? Genoeg internet voor mij vandaag......

14 februari 2019 om 00:40

Ziyech werkte enorm hard wat geweldig was, had dreiging.. Maar had wel veeel verkeerde beslissingen terwijl het helemaal open lag. 2/3 keer schieten terwijl anderen er veel beter voor stonden. Misschien geen 5 maar de Jong was vind ik wel beter, bijna niks misgegaan in zijn rol vandaag. Vond zelf vooral Neres, Tadic en de Ligt geweldig.

Er verdienen inderdaad 2 man een onvoldoende. De ene liep op het veld. De andere zat achter een beeldscherm.

Ramos had een pingel tegen moeten krijgen in de 1e helft met zijn overtreding op Tadic, dat deze slechte scheidsrechter met slechte var collega dat niet zag was zijn redding, maar die 9 is flink overdreven.

En die 5 voor Ziyech ook. Dat had zeker een 6 moeten zijn,

Voor de rest kan ik me wel vinden in de cijfers. Courtois was ook net een voldoende.

14 februari 2019 om 00:31

Wat zeg jij nou? Welk penaltymoment?

14 februari 2019 om 01:06

Ik denk dat hij doelt op vasthouden van Tadic die erna de paal raakt met zijn schot, die gaat gewoon op de stip als Tadic naast de bal zou trappen. Zo'n typische overtreding waar je mee wegkomt als de speler de bal nog goed kan trappen maar je haalt hem er wel mee uit balans.

Waar slaat dit noub2eerbop? Voetbalzone doet weer iets nieuws: rapportcijfers uitdelen. Al die cijfers van Real onvoldoende, ondanks een niote uitwinst? Ziyech onvoldoende?

14 februari 2019 om 00:28

Waarschijnlijk hebben ze een omgekeerde schaal gebruikt. Dus een 1 is uitstekend, een 10 is slecht.

Volgensmij komt diegene die deze cijfers gegeven heeft wel uit de buurt van Amsterdam, maar is niet voor Ajax 🤔

Haha wat een cijfers. Real heeft gewoon gewonnen hoor, en dat zonder zich echt in te spannen.

Zwaar kloten voor Ajax dat gewoon lekker speelde en ook meer verdiende maar deze cijfers zijn puur op basis van emotie.

14 februari 2019 om 09:38

Real speelde toch ook gewoon slecht??

14 februari 2019 om 11:42

Real speelde beter als afgelopen weekend. Toen speelde real volgens iedereen geweldig, maar nu ze eigenlijk 3 punten hebben gestolen in amsterdam is het ineens slecht. Rare wereld is dit.

14 februari 2019 om 10:23

Real heeft, onverdiend, gewonnen inderdaad. Dat betekent niet dat zij ook beter speelden. Is niet op basis van emotie, maar op basis van wat men op het veld liet zien. Ajax is een minuut of 70 de betere ploeg geweest en dat is gewoon een knappe prestatie tegen Real Madrid.

13 februari 2019 om 23:50

Ik kan me er persoonlijk redelijk in vinden Hangover. Blind is en blijft de zwakke schakel van dit Ajax (en dat bewijst ie bijna elke wedstrijd) en Ziyech zat voor mijn gevoel echt niet in de wedstrijd. Die jongen kan veel en veel meer. Als je als Real supporter nu voor het eerst Ajax aan het kijken was dan snap je echt niet waarom Ziyech zo geweldig moet zijn. Wat ik zeg, hij kan stukken beter. Frenkie z'n cijfer vind ik prima. Eerste helft had ie alle ruimte maar in de tweede helft zaten ze kort op hem. Dan heeft ie toch nog de kwaliteit om telkens de goede kant op te draaien. Niet meer zoveel invloed als in de eerste helft, maar wat wil je als ze druk gaan zetten in de tweede helft (het is Real wat jaagt, geen Telstar). Zat vandaag extra op hem te letten. Kan me alleen niet vinden in Benzema met z'n 6,5. Die staat er gewoon wanneer het moet en hup, doelpunt. Topspits. Een 8 was prima, deed waarvoor hij in het veld stond). Tadic en vd Beek de beste bij Ajax met de Ligt en Neres (willekeurige volgorde) daarna. Dat zou het voor mij persoonlijk zijn

14 februari 2019 om 09:12

@hangover96, blind was ultiem zwak. Hij staat er juist voor de opbouw van achteruit en dat was echt schrikbarend. Ook gewoon een bal naar voren poeieren blijft hij gewoon weigeren. Dan maar terug op onana zodat die de bal naar voren moet peren. Uiteindelijk geef je daar nog een corner mee weg ook.

Ik heb het altijd voor Blind opgenomen, maar gisteren was het gewoon echt serieus slecht. Bij de 0-1 stapt hij uit, waar hij absoluut niet moet uitstappen. Benzema komt zo vrij en de Ligt kan er meters achter aan. Vertrouw op de Ligt en je keeper. Als die al wilde uithalen kon vinicius maar 1 kant op.

Bij de 1-2 staat hij werkelijk waar Lucht te dekken. Daar moest hij juist uitstappen, met de Ligt als rugdekking en blijft hij lekker op 1 lijn lopen. Hij doet geen eens een poging om richting die opkomende back te gaan.

Dan nog de Ligt, zogenaamd een paar keer in de luren gelegd door Vinicius. Kom op zeg. Er is er maar 1 in de luren gelegd door Vinicius. Mazraoui. Die Vinicius heeft twee keer echt kunnen doorkomen verder niet. Of is Ramos in de luren gelegd door Neres in jouw optiek???? Die harde charges. Uitstekend. Zijn leer meester stond aan de andere kant. Hard maar fair, Ramos vloog er op die manier in bij real, de ligt vloog er op die manier in bij ajax.

Als jouw scores dicht bij de scores van Whoscored zitten, dan heb jij echt geen kijk op voetbal en is verdere discussie zinloos. Heel simpel voorbeeld. Bale krijgt een 7.3, die heeft echt geen peppernoot geraakt en echt helemaal niets gedaan. Carvajal krijgt een 7.8 en die was werkelijk constant iedereen kwijt. Maar goed volgens whoscored was de allerbeste op het veld Neres en ja als er zo een superster staat die je laat uitzien als een amateur dan heb je eigenlijk heel goed gespeeld.

Twee onvoldoendes. Wat een slecht rapport voor zo'n wedstrijd.
Blind en Zyech een 5. Hahaha.

Hoe kan je Ziyech een 5 geven!? Niet zijn best wedstrijd, Maar bijna continu 2 man bezig houden, bij verloren ballen afjagen, ballen heroveren. Vond hem zeker een 7- vandaag. Schöne gewoon wederom een van de minste, kan dit niveau gewoon net niet aan

Waar slaan deze beoordeling op? Twee onvoldoendes? Was ee van de beste wedstrijden van ajax in de afgelopen jaren.

Haha kom op zeg. Frenkie de Jong een 7,5 en Ziyech een 5? Ik heb de Jong de hele wedstrijd verstoppertje zien spelen waar Ziyech bezig was om het spel te maken. Ja ze spelen in een andere rol maar de Jong heeft echt niks laten zien vandaag. Ziyech speelde echt een behoorlijke wedstrijd. Zou die cijfers omdraaien: Ziyech 7,5 en de Jong een 5.

13 februari 2019 om 23:39

Dan nog eerder beiden een 6. Vond De Jong 1e helft juist sterk. Ziyech 1e helft letterlijk geen bal goed gegeven of geschoten. 2e helft rollen omgedraaid

13 februari 2019 om 23:55

Oh haha ik zie hier nu jouw reactie in deze discussie. Heb net hierboven gereageerd. Iedereen ziet het anders inderdaad, net zoals ik dat zie (en zo zijn er waarschijnlijk weer een aantal die het niet met mijn mening eens zijn). Het blijft allemaal persoonlijk. En wat je zegt, beoordeel je de verdedigers voor die ene fout of voor een verder goede wedstrijd? Dan heb ik het over De Ligt en Mazraoui. Blind vind ik wel echt tekort komen. En Benzema omdat ie struikelt over een bal als ie moet voetballen of geef je hem een hoge score omdat ie er staat en doet waarvoor een spits is aangenomen, namelijk kansen afmaken? Ik neig naar het laatste.

Ziyech een onvoldoende?? Wat hebben jullie gerookt daar? (Wil ik ook)

Haha, Ramos een 9. Ik heb Tadic nog nooit zoveel ballen zien aannemen.
Ramos een 6,5 lijkt me logisch. 2 onvoldoendes voor Ajax??? Zelfs de meest zure voetbalhater zou Blind nog wel een 7 geven en Ziyech een 6,5. Heel vreemd dit en onnodig. Is dit ook al voor het aanklikken van artikelen ga je je afvragen.

14 februari 2019 om 00:25

Blind een 5 is echt absurd. Gaat weliswaar in de fout bij de 1-0, net zoals mazraoui maar was positioneel sterk en gaf weinig ruimte weg. Ziyech wilde te graag, maar speelde toch wel minimaal een 6.5 enige nadeel is die kans in de 1e helft, die moet er in.

Hahaha Donny van de Beek wordt weer gehyped door VZ. Van de Beek was de slechtste speler aan Ajax kant. Donny een 8,5 en Ziyech een 5... Donny kan geen man passeren, is niet creatief, niet snel genoeg, mist bewegelijkheid waardoor hij helemaal geen druk kan zetten en zo komt alles op de schouders van Tadic, Neres en Zyiech om druk te zetten. Wat een fake nieuws dit. Zo proberen jullie de lezers van VZ gewoon te beinvloeden in hun mening over Donny van de Beek. Beste mensen waren Tadic, Neres, Tagliafico en De Ligt. Slechtste speler Van de Beek. Je gaat bijna denken dat zijn management in jullie redactie zit.

14 februari 2019 om 01:32

Donny speelde echt een hele goede wedstrijd, creëerde veel ruimte met goede loopacties, en speelde de ballen altijd naar de goede kleur, die jongen ziet alles rondom de 16, zie moment waar Ziyech had moeten scoren in de 1e helft, de handelingssnelheid en het overzicht van vd Beek zorgt daar voor de 1 op 1, hij had namelijk ook zelf kunnen schieten maar hij ziet dat Ziyech er veel beter voor staat.

Onana een baken van rust?😂😂😂

Ieder terugspeelbal was weer een hartstilstand. Kan iemand de stagiair die deze cijfers heeft gegeven een reprimande geven? Ajax speelde goed. Mogen trots zijn. Maar mazraoui kan niet verdedigen en Ziyech was echt niet zo slecht.

14 februari 2019 om 02:19

Gelukkig een hartstilstand bij jou en niet bij Onana. Hij loste namelijk alle terugspeelballen wel kalm op. Verder wel met je eens. Ziyech was aanwezig en speelde een goede wedstrijd. Mazraoui aanvallend leuk, maar verdedigend.. Misschien is het uberhaupt gewoon geen verdediger. Kan beter op de rechtshalf positie uit de voeten. Ook al tegen Feyenoord, zowat elke goal tegen was zijn fout. Ten Hag kreeg na de wedstrijd vandaag de vraag of hij Mazraoui iets verwijt bij beide tegengoals. Het feit dat hij er compleet om de vraag heen draaide zegt wat mij betreft genoeg.

14 februari 2019 om 12:32

Klopt. Maar er ging wel stom balverlies van Mazraoui vooraf waar hij op eigen helft een man probeerde voorbij te dribbelen. Vervolgens is hij niet op tijd terug op zijn eigen positie en weer brengt hij zijn medespelers in moeilijkheden. Ook bij de eerste tegengoal zag hij er erg klungelig uit. Ik snap het dat Real de tegenstander was, maar tegen Feyenoord vond ik hem zelfs slechter.

Leuk artikel, moet VZ vaker doen na top wedstrijden!

Ik hoop dat de gene die dit heeft getypt een stagiaire is of op zn minst geen vast contract heeft. Real speelde zwak en had met iets meer Drive Ajax op de knie gelegd. Ajax speelde goed en liet zien wat ze missen om een top club in Europa te zijn (koelbloedigheid voor het doel)

De rating voor Ramos kan ik me wel in vinden, want hij hield Real meermaals overeind. Maar die overtreding op Tadic had gewoon een penalty moeten zijn (waren de commentatoren hier in de VS het ook absoluut over eens) en dat mag best benoemd worden.

Voetbalzone geeft cijfers, zou ik niet meer doen.
Lijkt meer op willekeur dan dat er werkelijk sterke argumenten gebruikt worden..en heb het vermoeden dat de gemiddelde voetbalsupporter dit beter kan onderbouwen...

Mijn oordeel is: Voetbalzone kan niet beoordelen, wat een amateurs zeg, klopt helemaal niks van die cijfers.

Hahahaha zijn dit serieuze cijfers of is dit koefnoen? Ziyech een 5 Frenkie 7,5.

Onana en Frenkie De Jong gaan beiden zwaar in de fout bij die 2e tegengoal. dan vind ik niet dat die twee een geweldige wedstrijd hebben gespeeld. Ajax was geweldig maar deze individuele fouten kosten je wel de wedstrijd

Wat een verschil in cijfers met primeur.
Trouwens Willem vind de linksback maar een schoppertje, dit is wel erg dom. Zo begint hij steeds meer te lijken op de Amsterdamse Swart of die domme tweeling uit Eindhoven.

Frenke de Jong een 7,5 ? Hoe dan ? heeft als postbode over het veld gelopen. Totaal onzichtbaar.

Ik vond Donny goed spelen, maar is natuurlijk wel verantwoordelijk voor de 1-2.

Blind speelde juist een sterke pot had in eerste helft 1 hachelijk momentje maar dat was het wel.... begrijp die cijfers niet hoor en Neres en Tadic waren fantastisch. Mazraoui liet juist weer zien waarom het geen Back is... dat kost je de wedstrijd en Frenkie gaf een paar keer een prutsbal die voor gevaar zorgden van Real. Die was misschien wel de slechtste ajacied

Wat een lul koek... Frenkie de Jong een 7.5 en ziyech een 5??? Hebben jullie naar Tottenham-Dortmund gekeken ofzo? Ziyech speelde goed, aanvallend, acties, grote input op het aanvallende spel! de Jong heeft niks laten zien, lui, te veel in bal bezit, geen organisatie en slordig man man man

Leuk artikel, maar beetje slordig in de beoordelingen, vooral degene met lage cijfers. Onderbouwing is wel karig. Ziyech speelde echt wel een acceptabele pot. Hij kan beter, maar dit zit een beetje in zijn spel. Briljante momenten afgewisseld met momenten van balverlies etc.

Frenkie de Jong speelde overall redelijk, maar er zat wel een enorm verschil tussen 1e en 2e helft. Neres en Tadic speelde uitstekend, niets op aan te merken. Van de Beek viel mij het meeste op in positieve zin. Veel drive, goede passes en ook in de combinatie uitstekend. Liet zien echt een goede voetballer te zijn, soms doen mensen meer of het een of andere draver is en verder niets. Ook Schone had prima acties. Toch knap dat dit middenveld zich staande hield.

Voetbalzone een 4 voor deze poging tot het geven van cijfers. Een 5 voor Ziyech? Really? Kom op man. Die gozer speelde geweldig. Altijd voorop in de strijd, continue kort op zijn man, strooide met goede passes en maakte een doelpunt. Die verdiende op zijn minst een 8. En Nous verdient op zijn minst ook een 7. Ja, hij was bij de 2-1 zijn man kwijt. Maar dat kwam omdat de ruimtes op dat moment al groot waren ivm de vermoeidheid. En die cijfers voor Madrid zijn ook te laag. Ze hebben echt wel beter gespeeld dan dat. Grote onzin dus....

14 februari 2019 om 09:48

https://www.francefootball.fr/news/Les-notes-d-ajax-real-madrid/988647

Check even de cijfers van France football. Toch meer ervaring en kennis van zaken.


Cijfers gebaseerd op onderbuikgevoel.

14 februari 2019 om 09:57

Jemig dat stukje van France Football is een partij zuur. 13/20 voor de match. En Tadic een 55. Sowieso krijgt iedereen een 5. Dan is dit stukje op VZ nog beter.

14 februari 2019 om 10:30

2 voldoendes aan de kant van Ajax (2 keer een 6: Neres en Ziyech) en bij Real 5 man een voldoende (5 keer een 6) en voor de rest louter onvoldoendes. Nu weet ik dat France Football sowieso altijd vrij pessimistisch is met cijfers, als je de CL finale beslist kan er misschien met veel geluk net een 8 af, maar deze cijfers zijn echt te bizar voor woorden. Als je dit als 'kennis van zaken' omschrijft ben je echt niet helemaal goed bij je paasei hoor.. Ramos een 6?! De Ligt een 5?! Tagliafico een 5?! Allemaal veel te laag natuurlijk. En dan Vinicius vrolijk een voldoende geven, hahah hou op nou hoor. Deze punten zijn NOG slechter dan die van VZ, en daar moet je aardig je best voor doen..

Ik geef een 2 aan degene die deze cijfers heeft gegeven.

Frenkie een 7,5 en Ziyech een 5? Frenkie was grote delen vd wedstrijd onzichtbaar. Ziyech zorgt constant voor gevaar en scoort ook nog. Zijn passes waren inderdaad een paar keer ongelukkig maar dat gebeurd als je altijd vooruit wil spelen..

hahaha Donny had gisteren nog een 8,5 van VZ en vandaag nog maar een 8... wat een gemanipuleer met cijfers zeg. Nogmaals, Donny was de matigste van het elftal. Mist snelheid, kan geen man passeren, is niet bewegelijk, kan geen druk zetten, is niet creatief maar wordt wel stelselmatig omhoog geschreven door VZ en andere media. Donny is vergeleken bij de andere Ajacieden gewoon middelmaat. Dat een echt talent Neres voor hem op de bank moet zitten is wel de grootste schande.

14 februari 2019 om 11:23

Van de Beek liet nou juist gisteren wel zien dat hij goed kan voetballen. Kan juist druk zetten, heeft enorme drive en loopvermogen, had goede passes (o.a. die op Ziyech). Geeft normaal regelmatig assists en heeft scorend vermogen. Redelijk allround. Middenveld van Ajax heeft het prima gedaan gisteren en daarvan was vd Beek de beste.

Hij zag er bij de 2-1 niet goed uit. Maar Onana ook niet en Frenkie de Jong liep ook te klooien.

Ik vond Mazraoui echt goed spelen v. Junior werd helemaal gek en werd terecht naar de kant gehaald. Jammer dat Mazraoui uitgleed bij de 1-0 als blind nou op zn positie bleef. Verder vond ik de Ligt, Neres, Tadic en Ziyech lekker voetballen. VAR momentje is te zwaar bestraft Courtouis stond daar als n oud wijf te keepen als keeper zijnde moet je in de 5 meter gebied onsterfelijk zijn met je 2 meter.

Frenkie de Jong een 7.5? Op basis van wat? Hij haalt de hele tijd het tempo uit de wedstrijd en speelt bijna alles terug of breed, nee dan vind ik de Ligt een veel groter talent. Denk dat Barça als spijt heeft dat zij Frenkie voor zoveel geld gehaald hebben...

@kapiteinclaus Van de Beek wel druk zetten? Hahaha dan weet ik niet welke wedstrijd je hebt gezien. Hij kan dat helemaal niet. Van de Beek loopt een beetje rond maar heeft niet de explosiviteit en bewegelijkheid om zn man onder druk te zetten. Dat weet van de Beek dus blijft hij er lekker voorstaan omdat ie bang is dat hij anders wordt uitgekapt en voorbijgelopen. Daardoor moet Ziyech twee keer zo hard werken. Zelfde geldt voor Tadic en Neres. Allemaal spelers die bijzondere kwaliteiten hebben maar door de tekortkomingen van Van de Beek onnodig hard moeten werken. De spelers van Real zien Van de Beek amper staan want daar kan je zo omheen lopen. Van de Beek geeft in 90 minuten een redelijke pass die werkelijk niet bijzonder is en we gaan doen of dat bijzonder is. Heb je gezien hoeveel goede passes en acties er bij Zyiech vandaan zijn gekomen? Neres, Tadic? Mazraoui? Zelfs Frenkie die een veel betere pot speelde dan Donny. Allemaal een veel hoger niveau dan Van de Beek. Ik durf te stellen dat er geen een redelijke buitenlandse club zich voor Van de Beek gaat melden omdat hij de nodige basiskwaliteiten mist die bijvoorbeeld Frenkie en Mathijs wel hebben. Overigens is Donny ook de oorzaak van het tweede doelpunt, weer omdat hij niet bewegelijk genoeg is. Maar ook dat lees je nergens. Allemaal hype en een grote luchtbel deze jongen.

Ziyech en blind een 5? serieus hebben ze een andere wedstrijd gekeken ofzo?

zyech heeft ook veel goede dingen gedaan... die 5 vind ik dan ook zeker gewoon azijn zeiken.

Blind ook komop heeft zoveel goed gedaan...

krijg meer en meer het gevoel dat het eerder haat is naar bovengenoemde 2..
iedereen maakt een fouten, onana zat ook niet lekker bij de 2e goal maar krijgt een 7...

ik vind dat ajax goed gevoetbalt heeft alleen de kansen niet goed heeft benut. Je speelt tegen real vergeet dat niet. iedereen verdiend minimaal een 7.

In Nederland willen mensen altijd alleen maar pure voetballers op het veld zien, maar ik waag te betwijfelen of er met een ander wisselbeleid of zelfs andere opstelling toch niet nog meer had ingezeten voor Ajax. Real stelt wã©l een echte spits op die met éã©n goede actie zijn ploeg (tegen de verhoudingen in) op voorsprong zet. Dus is het verwijt bij Ajax achteraf weer (net als tegen Benfica en Bayern) dat de kansen te weinig doelpunten hebben opgeleverd. Onbegrijpelijk ook dat Ajax z'n Europese topschutter (die dit seizoen ook de minste minuten en kansen nodig heeft voor een doelpunt) negentig minuten op de bank houdt. En dit was nou juist geen situatie om Dolberg te brengen. Ten Hag zegt altijd dat hij ook naar de wedstrijd en de tegenstander kijkt om te bepalen wat Ajax nodig heeft. Waarom dan steevast kiezen voor Dolberg? (tegen Feyenoord, eerste invaller in Europese wedstrijden). Behalve dan uitgerekend in een wedstrijd op een kunstgrasveld :/

Ajax moet voor op de plek van Ziyech voor Stengs gaan, voor de Jong zou Maher uitstekend als schakelaar kunnen functioneren, Dolberg die eigenlijk nooit meer indruk heeft gemaakt inwisselen voor Boadu en Idrissi voor de dribbels vanaf de flanken en misschien voor een moderne middenvelder voor die Til gaan..

14 februari 2019 om 15:23

Stengs en Boadu snap ik nog grote talenten.

maar Idrissi en Til....... zijn geen ajax materiaal ajax wil omhoog en niet naar beneden. met alle respect maar Til en Idrissi zijn meer wat voor topclubs met een beperkt budget en dan voor in de breedte bijvoorbeeld Feyenoord,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren