Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Nantes stapt naar FIFA na uitblijven betaling Cardiff City

Laatste update:

Het is nog altijd niet duidelijk hoe Cardiff City en FC Nantes de situatie rondom de overleden voetballer Emiliano Sala gaan oplossen. De Franse club wil graag de transfersom van om en nabij de zeventien miljoen euro op tafel zien, terwijl de Premier League-club eerst alle vragen over de tragische gebeurtenis beantwoord wil hebben. Nantes dreigt met juridische stappen als Cardiff de zeventien miljoen niet betaalt.

Cardiff en Nantes bereikten in januari een akkoord over een transfersom van ruim zeventien miljoen euro. Het vliegtuig dat Sala van Frankrijk naar Wales zou brengen kwam echter nooit aan en vorige week werd na een lange zoektocht het lichaam van de Argentijnse spits gevonden. Voordat het overlijden van Sala überhaupt bevestigd was, liet Nantes al weten stappen te ondernemen tegen the Bluebirds, mochten zij besluiten niet met geld over de brug te komen.

In gesprek met de BBC bevestigt Cardiff City-voorzitter Mehmet Dalman de vervelende situatie. "Als we door het contract verplicht worden om Nantes te betalen, zullen we dat doen. We zijn een eervolle club. Maar als we niet verplicht zijn te betalen, moet je dat als voorzitter en belangenbehartiger van de club ook uitzoeken en voet bij stuk houden", vertelt de voorzitter in gesprek met het Engelse medium.

Voor Cardiff City ligt de prioriteit momenteel ergens anders. "Wij hebben gezegd dat we het niet eens zijn met dat proces vanwege de buitengewone gebeurtenissen en de tragische omstandigheden. We willen verder geen positief of negatief statement maken. We zeggen simpelweg: 'Begrijp alsjeblieft dat er heel veel vragen beantwoord moeten worden.' Daar zijn we mee bezig."

Update 19 februari 19.13 uur - Nantes stapt naar FIFA en claimt volledige transfersom Sala
Als Cardiff City deze week niet het eerste deel betaalt van de transfersom van Emiliano Sala, dan zal FC Nantes volgens PA Sport naar de FIFA stappen. Op 5 februari lieten advocaten van Nantes al weten binnen tien werkdagen het eerste deel te willen ontvangen. De Franse club wil uiteindelijk de volledige transfersom van zeventien miljoen euro in ontvangst nemen. Cardiff wil echter wachten met het uitvoeren van betalingen tot de afronding van het onderzoek naar de vliegtuigcrash die een einde maakte aan het leven van de aanvaller.

Update 27 februari 14.28 uur - Nantes stapt naar FIFA na uitblijven betaling Cardiff City
Nantes heeft een officiële klacht ingediend bij de FIFA na het uitblijven van de eerste afbetaling van de transfersom voor Emiliano Sala. De verongelukte Argentijn maakte vlak voor zijn overlijden voor zeventien miljoen euro de overstap naar Cardiff City en de Welshmen moesten begin deze week het eerste deel van dat bedrag overmaken naar Frankrijk. The Bluebirds willen echter wachten met betalen tot er meer duidelijkheid is over de toedracht van het vliegtuigongeluk waarbij Sala om het leven kwam. De FIFA laat nu weten dinsdagavond een claim van Nantes binnen te hebben gekregen en de wereldvoetbalbond zal zich verder in de zaak verdiepen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Belachelijk, contract is contract hoe tragisch het ongeval ook is. Cardiff laat hier zijn lelijkste gezicht zien... totaal respectloos naar Nantes maar nog veel erger de familie Sala toe.

12 februari 2019 om 21:33

Hoe is dit lelijk van Cardiff? Het moet zeker betaald worden, maar dat Nantes via de openbare weg bekend maakt dat ze anders juridische stappen zullen ondernemen, is anders zeer respectloos niet alleen tegenover de rouwende familie, maar de gehele voetbalwereld. Cardiff zal waarschijnlijk voet bij stuk houden en alsnog binnen de kortste keren de transfersom betalen, tenzij er bij tragische gevallen anders overeengekomen is.

12 februari 2019 om 21:34

Je weet niet wat achter gesloten deuren is besproken. Voor hetzelfde geld zet Cardiff publiekelijk een ander gezicht op.

12 februari 2019 om 21:42

@FlackoGS: Cardiff heeft al het eerste termijn niet betaald. Dat is gewoon ronduit schofterig. Dat nantes daar over klaagt is logisch. Als jij een deal hebt beklonken en je geeft aan wanneer betaald moet worden, dan doe je dat.

12 februari 2019 om 21:46

Als dat zo was had Nantes dit niet gedaan toch. Cardiff hoort gewoon te betalen dus is weldegelijk lelijk van hun. Wanneer Cardiff zegt (nog) niet te betalen, staat Nantes in hun goed recht om dit naar buiten te brengen.

12 februari 2019 om 22:03

Je kunt zeggen dat afspraken nagekomen dienen te worden, maar de timing rond het bekendmaken hiervan is ronduit schandalig van Nantes. Ze waren nota bene nog op zoek naar Sala toen Nantes al over de kwestie begon.

Een club met een beetje verstand had dit nu niet kenbaar gemaakt en allicht later in gesprek gegaan met Cardiff.

12 februari 2019 om 22:26

Daar is toch alles mee gezegd, ze zijn gewoon te laat met betalen en Nantes gaat hier terecht achteraan.

12 februari 2019 om 22:52

Het is een beetje schofterig van Cardiff om Nantes na het verlies van een vriend (aan de reactie van de trainer was wel te zien dat deze veel op had met Sala, dat zal bij meer mensen zijn) ook nog eens op te zadelen met wanbetalen.

19 februari 2019 om 22:05

Kennelijk voelde Nantes dit al aankomen. Cardiff heeft de speler gekocht, hij is tijdens de zakelijke reis naar Cardiff toe om het leven gekomen. Lijkt me niet meer dan normaal dat Cardiff dan netjes de transfersom betaald maar daar denken zij kennelijk anders over.

27 februari 2019 om 14:51

Schandalig van Nantes? Waarom? Hoeveel moeite is het om geld over te maken? Ze weten dat ze moeten betalen. Gewoon 2 drukken op een knop en klaar. Waarom doen ze dit niet? Wat willen ze bereiken? Het gaat over de rug van de familie Sala. Te treurig.

27 februari 2019 om 15:31

Er speelt veel meer dan wij weten. Ik las laatst dat het vliegtuig was geregeld door de makelaar die verbonden is aan Nantes. Als dat zou kloppen, verandert de aansprakelijkheid eventueel.

12 februari 2019 om 21:33

Hoezo? Ze zeggen toch juist terecht dat er nog heel veel uitgezocht moet worden en dat als blijkt dat ze moeten betalen, dat ook te zullen doen... lijkt me vrij weinig “lelijks” aan.

12 februari 2019 om 21:46

Ik vind het tocu vrij oneerlijk van Cardiff. Ik snap best dat er nog wat dingen uitgezocht moeten worden maar betalen moet je sowieso. Ik zit daarnaast ook nog met een paar andere vraagtekens en als die waar zijn dan moet Cardiff naar mijn mening zsm betalen. Ik neem aan dat hij die vlucht niet zelf geregeld heeft en er waren geruchten dat de piloot niet mocht vliegen, het vliegtuig zou niet in een goede staat zijn en met zo’n vliegtuig mocht je zo’n vlucht eigenlijk niet eens maken. Als iemand van Cardiff dit geregeld heeft dan zou ik dat geen goede zaak vinden.

12 februari 2019 om 22:04

memphis,

De agent van Sala heeft de vlucht geboekt en ik begreep dat de piloot geen vergoeding heeft gevraagd omdat betaalde vluchten alleen door commerciele piloten uitgevoerd mogen worden. Deze piloot had wel een prive brevet. Daar het niveau van prive piloten over het algemeen minder professioneel is waagde hij toch het kanaal over te steken in de nacht en onder zeer slechte weersomstandigheden. Er wordt gespeculeerd dat het vliegtuig veel ijsafzetting had op de vleugels en de piloot had besloten om te zakken om het ijs te laten smelten ipv boven de wolken uit te vliegen. De vlucht had al niet mogen aanvangen en we zullen nooit te weten wat de toedracht is omdat kleine vliegtuigjes niet worden uitgerust met flight data recorders en ijs geen sporen achterlaat.

12 februari 2019 om 22:26

Ze hebben toch een deadline afgesproken voor het eerste termijn? Lijkt mij dat er niet echt iets aan die afspraak veranderd is.

12 februari 2019 om 22:55

Maar er hoeft niets uitgezocht te worden dat de deal tussen Cardiff en Nantes raakt. Dit was 100% rond en moet dus gewoon betaald worden. Een mogelijke onkostenvergoeding vanuit een verzekering of iets dergelijks dat mag Cardiff dan uiteindelijk zelf gaan uitzoeken en daar hoeft men Nantes niet mee te duperen. Die zijn waarschijnlijk emotioneel harder getroffen dan Cardiff zelf.

27 februari 2019 om 14:59

Hele kwalijke zaak dat jij op basis van geruchten en roddels nu gaat speculeren, wie er schuldig is aan dit ongeluk. Zolang op dit gebied geen duidelijk feiten naar voren zijn gekomen vind ik dat jij de grootst mogelijk terughoudendheid in acht moet nemen m.b.t. dit onderwerp.

Verder verbaasd me altijd hoeveel mensen hier in inhoudelijke mening over hebben. Ik heb geen verstand van Frans of Engels civiel-recht en wat er inhoudelijk in het contract. Zouden degene die een sterke mening hebben en die menen dat Cardiff wel of juist niet moet betalen hun mening iets verder kunnen onderbouwen.

Misschien eens tijd om te stoppen met dat kinderachtige ''het is lelijk van hun'', ''nee, het is lelijk van hun''.

28 februari 2019 om 16:25

Nou Rugu. Een korte onderbouwing is wel op zijn plaats, hoor. De feiten liggen als volgt:

-Nantes en Cardiff zijn akkoord geraakt over een transfersom en deze deal is vervolgens ook ondertekend en wereldkundig gemaakt.
-Sala is al in Cardiff geweest om zijn contract te ondertekenen en ook dit deel van de transfer was helemaal rond. De reden dat Sala nog in Nantes was, dat was om nog even afscheid te nemen van zijn oud-collega's en de supporters.
-Bij de Fifa en bij beide voetbalbonden is deze transfer ook doorgegeven en ook daar was Sala officieel speler van Cardiff.

Het enige wat restte, was de betaling van Cardiff aan Nantes. En dit is Cardiff nu dus aan het uitstellen, door te stellen dat onderzoek misschien ertoe kan leiden dat Cardiff niet hoeft te betalen. Dat zal dan niet het onderzoek zijn naar de oorzaak van de vliegtuigcrash, want dat gaat totaal buiten de deal om. Dus zal dit een onderzoek moeten zijn naar de gang van zaken omtrent de deal, maar vooralsnog is er geen aanleiding om er vanuit te gaan dat hier rare dingen zijn gebeurd. Cardiff zal dus met iets concreets moeten komen, wil men niet hoeven betalen.

12 februari 2019 om 21:33

Hoezo? Ze zeggen toch juist terecht dat er nog heel veel uitgezocht moet worden en dat als blijkt dat ze moeten betalen, dat ook te zullen doen... lijkt me vrij weinig “lelijks” aan.

12 februari 2019 om 21:43

Wat moet er uitgezocht worden dan?

27 februari 2019 om 14:52

betalen ze het weer terug. gewoon contract nakomen en als je verder wat wil, dan zoek je het uit en claim je het daarna terug. Op dit moment staat Nantes 100%in haar gelijk.

27 februari 2019 om 14:54

Inderdaad! Ongeacht wat Cardiff denkt dat er uitgezocht of wat er duidelijk moet worden dienen zij eerst de transfersom over te maken.
Mochten ze later naar aanleiding van het vreemde 'onderzoek' alsnog wat centjes terug kunnen vragen dan doen ze dat maar, maar eerst dokken voor wat je gekocht hebt!

12 februari 2019 om 21:34

De voorzitter van Cardiff zegt toch niets anders? Als het contract zegt dat ze moeten betalen zullen ze dat doen.
Het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat ze dit nog even grondig nakijken, hoe vervelend de situatie ook is het gaat wel om 17 miljoen euro.

12 februari 2019 om 21:43

Wat moet er dan bekeken worden? Ik snap de kant van Cardiff niet, want wat zou er uit onderzoeken kunnen blijken waardoor ze niet moeten betalen of wat dan ook? Ze konden ook moeilijk zeggen wanneer dit tragedie niet gebeurt was, ja we betalen pas als hij goed speelt en veel scoort.

12 februari 2019 om 21:45

Exact, te triest voor woorden van Cardiff-zijde

12 februari 2019 om 21:56

Helemaal mee eens. Dit is gewoon walgelijk. Aan deze zin: ''maar als we niet verplicht zijn te betalen, moet je dat als voorzitter en belangenbehartiger van de club ook uitzoeken en voet bij stuk houden", kan je al zien dat ze naar mogelijkheden zoeken om er onderuit te komen. Dan nog zeggen dat ze een eervolle club zijn...

12 februari 2019 om 21:58

Huh juist lelijk van Nantes. Er iets tragisch gebeurd. 2 mensen zijn overleden maar hey Cardiff je gaat ons wel even betalen en snel. Kom nou, begrijp de houding van Cardiff volledig.

12 februari 2019 om 22:58

Ik begrijp de houding van Cardiff niet. Emotioneel is Nantes de zwaarst getroffen club, maar als Cardiff niet betaald dan is dat ook financieel. Er is ook geen enkele reden om niet te betalen. Of betaalt men vanwege deze tragedie ook de eigen spelers niet uit, de koffiejuffrouw niet? Natuurlijk niet. De club draait wat dat betreft gewoon door en daar hoort het op tijd betalen van rekeningen ook bij.

12 februari 2019 om 23:10

Nijogeth Hoe weet je dat er geen enkele reden is? Misschien was Nantes wel verantwoordelijk voor de speler tot een bepaald moment of een bepaalde plek/situatie. Ze zeggen ook niet dat ze niet gaan betalen. Ze zeggen alleen dat ze uitzoeken of ze zouden moeten betalen.

12 februari 2019 om 23:11

Daar gaat het niet helemaal om. Maar meer vanwege dat Nantes er zo snel bij zit om te eisen dat Cardiff het geld moet betalen, terwijl de piloot nog zoek is, Sala net pas geïdentificeerd is, en nog vele vragen beantwoord moeten worden. Dan lijkt het me logisch om de rust te bewaren en eerst alles af te wachten. Daarnaast is het een risico geval geweest voor beide teams dus dan is het juridisch afwachten wie wat gaat en moet betalen, maar doe dat dan op een juiste moment.

13 februari 2019 om 07:49

Juridisch gezien moet Cardiff al betalen. Het is niet zo dat de verplichtingen die beide clubs op papier zijn aangegaan ineens niet meer gelden op basis van emotie. Cardiff zou zich gewoon aan de betalingen moeten houden, ik ga ervan uit dat ze ook hun spelers deze maand gewoon betalen, ondanks dat iedereen in zak en as zit.

27 februari 2019 om 14:54

haha, ja heel veel moeite om de financiële afdeling geld te laten overmaken. Goh goh wat lelik van Nantes dat ze geld willen zien. Het was een speler van Cardiff, maar nee voor de transfer daar betalen we niet voor....lekkere club.

12 februari 2019 om 23:08

@4ever4ajax Dat ligt eraan wat er in dat contract staat.
En ik snap niet hoe dit respectloos naar de familie van Sala kan zijn. En dit is iets tussen 2 clubs, en totaal geen probleem van de familie gelukkig.

13 februari 2019 om 00:19

Uhhhhh...jij hebt contract gelezen? Misschien kun je het met ons delen. Iedereen weet dat vaak transfer onder voorwaarde van medische keuring getekent wordt. Als de speler niet medisch gekeurd is kan de transfer niet plaats vinden dus ook geen betaling. Zou me niks verbazen als dit hier ook t geval was...maar tuurlijk Cardiff moet altijd betalen?!!!
Ik vind het eerder scjandalig dat Nantes dit in media brengt.

13 februari 2019 om 06:17

@edvin: Medische keuring had al plaatsgevonden én Cardiff heeft de 1e datum van betaling al ruim overschreden. Heel gek dat jij dat dan Nantes kwalijk neemt...

13 februari 2019 om 06:26

Jij bestelt een nieuwe spelcomputer, deze komt echter niet aan. Je hebt wel een koopcontract getekend. Winkel eist nu jouw geld. Wat doe jij? Ik neem aan dat jij ook wil weten wat er gebeurd is en of er misschien een verzekering was die het geschil tussen jullie op een andere manier kan oplossen. Voordat je zegt dat jij het geld dan al betaald hebt. Betalen kan ook achteraf.

13 februari 2019 om 08:03

Het verschil is echter dat apparatuur verzekerd wordt opgestuurd. De verkoper heeft hier 99% van de tijd een verzekering voor. Je kan deze situaties dus ook niet vergelijken. Daarbij is de eerste termijn al verstreken. En wat moet je weten dan? Je kan het ook omdraaien, jij koopt een spelcomputer, echter presteerd deze niet, hoef je dan ook de rest niet over te maken?

13 februari 2019 om 10:23

Door mensen zoals jij leven wij in keiharde meedogenloze wereld. Vind dat zo verschrikkelijk om te zeggen contract is contract. Die jongen heeft geen stap gezet op Wales grondgebied en dan word er verwacht dat Cardif maar het volledig bedrag overmaakt. Ondanks zijn handtekening op een A4’tje is hij dus nooit officieel spelers geweest van Cardif. Gewoon de helft betalen en de andere helft voor de verzekering en zaakwaarnemer.

Wat een stom geklets. 'We zijn een eervolle club en als we moeten betalen doen we dat gewoon' om vervolgens in dezelfde adem te zeggen 'maar als we er ook maar ergens onderuit kunnen komen zullen we geen cent betalen'. Lekker eervol ben je dan zeg. Het is sowieso al een rare club met die voorzitter van een Tan. Eerst de clubkleuren veranderen, daarna het logo (of andersom).. Bijzonder allemaal

13 februari 2019 om 07:33

Ja want jij zou blind betalen als je iets besteld hebt maar niet aankomt. Beetje hypocriet alle reacties hier. Getuigd van weinig realiteitszin hier.

13 februari 2019 om 08:05

Het feit dat jij een persoon vergelijkt met iets wst je online besteld getuigd van lekker veel respect. Daarbij, online bestellingen zijn door de verkoper voor 99% verzekerd tot aan aflevering. Dat je dit niet weet getuigd van weinig kennis. (als reactie op jouw laatste zin)

19 februari 2019 om 19:40

Bjp79

Alleen is Sala wel degelijk in Wales aangekomen en heeft zelfs een contract getekend.

Het is ook een aparte situatie. Ik weet het fijne er niet van en juridisch zal het ook haken en ogen hebben. Maar was hij al medisch gekeurd en had Sala het contract al getekend of was hij daar voor onderweg? Want als hij nog niet gekeurd was of getekend had, is dan het contract wel geldig?

12 februari 2019 om 21:43

Alles was al getekend, hij was geen speler van Nantes meer (overgeschreven bij de uefa). Cardiff moet gewoon betalen, maar laat hier zien dat ze letterijk over lijken gaan.

12 februari 2019 om 22:29

Thanx. Dat had ik gemist

Nantes heeft op zich natuurlijk gelijk alleen gaat het om de manier waarop het gebracht wordt. Kan me inzake Nantes nog wel herinneren dat PSV daar speelde op 9/11 en de fans van de thuisclub daar merkwaardig reageerden, maar dat heeft natuurlijk niet direct iets met elkaar te maken.

12 februari 2019 om 21:51

De eerste termijn is al verstreken en Cardiff zegt gewoon doodleuk, we betalen (nog) niet. Eerst werd er gezegd ja we wachten tot het lichaam gevonden is, dit is een aantal dagen al gevonden. Wat zou Cardiff hebben om te moeten wachten, wat voor onderzoeken? En als Cardiff dan weigert te betalen is het natuurlijk het goed recht van Nantes om dit in de media naar buiten te brengen.

12 februari 2019 om 22:28

Dat zeker. En wanneer je weet dat daar zo’n rare kwibus voorzitter is maakt dat sowieso eerder achterdochtig lijkt me.

27 februari 2019 om 14:57

Wat klets jij nou? Iets uit 2001....de tijd waarin internet er nauwelijks was, dat de omvang nog niet duidelijk was. Zelfs de Uefa liet alles doorgaan. Kom jij met dit verhaal in relatie met het overlijden en wanbetalen van Cardiff. Kan niet waar zijn.

Of Nantes of Cardiff gelijk hebben, de timing kon beter, en vooral Nantes dat het via een publiekelijke weg zoekt vind ik respectloos.

ik snap werkelijk niet waarom hier zoveel vooringenomen mensen zitten die zonder enige vorm van kennis beschuldigingen verkondigen aan de clubs..... als je een auto koopt verzeker je die, als je een ongeluk krijgt is de vraag wie is verantwoordelijk en hoeveel, als je overlijdt door schuld is er een aansprakelijkheid, als je een contract tekent zijn daar clausules in en voorwaarden in.
1: contract is getekend speler is van Cardiff.
2: Speler neemt afscheid van teamgenoten....
3: zaakwaarnemer regelt overtocht.
4: piloot niet bevoegd
5: vliegtuig niet goede of correcte staat
6: vliegtuig stort neer....
denk dat er met deze 6 vraagstukken al genoeg vragen zijn die beantwoord dienen te worden alvorens welke club dan ook roeptoetert over geld.
Wat nou als de zaakwaarnemer uit geldelijke overwegingen onnodig risico heeft gelopen dient hij toch echt geld te betalen om maar een voorbeeld te geven.
Natuurlijk zal er betaald worden maar hoeveel en wat door wie en aan wie is nog niet duidelijk.... Cardiff zal zelfs een schadevergoeding aan de nabestaanden van de speler moeten kunnen betalen.....
een mening hebben leuk allemaal maar als je zo weinig weet roeptoeter dan iets minder of genuanceerder

19 februari 2019 om 19:28

Maar die zaakwaarnemer dient dan te betalen aan Cardiff. Maar Nantes hoeft daar niet op te wachten.

Ik begrijp het vanaf een zakelijk standpunt wel. Als je iets besteld bij bol en het komt niet aan dan hoef je het ook niet te betalen. Het is natuurlijk niet zo makkelijk omdat het over een mens gaat en niet over een boek maar juridisch werkt het wellicht wel hetzelfde. Contract is wel getekend maar het product is nooit geleverd.

Nogal raar om de indruk te wekken dat je alles wilt onderzoeken alsof Nantes hier iets mee te maken heeft. Als er een verplichting is tot betalen moet je je hieraan houden.

Wat maakt de verplichting opeens anders nu dit tragische voorval is gebeurd? De schuldvraag is een ander hoofdstuk dan je contractuele verplichting.

27 februari 2019 om 15:12

Er is niet geleverd, de verzender is zijn contractuele verplichting dus ook niet nagekomen. Lost in transit,

Wanneer gaan mensen nu eens beseffen dat antwoorden op hele moeilijke vragen altijd buiten goed, fout of schuldvraag liggen? Alle partijen zijn verliezer, waarom het leed dan niet samen dragen? Daar wordt iedereen uiteindelijk beter van.

Het zou Nantes sieren als ze de onderzoeksresultaten afwachten en niet gelijk, met deze tragische drama nog vers in het geheugen, gaan dreigen met juridische stappen.

19 februari 2019 om 20:28

Het zou Cardiff ook sieren als ze in afwachting van het onderzoek gewoon betalen, want het onderzoek kan daar geen verschil in maken. De speler was 100% van Cardiff en zelfs al bij de FIFA ingeschreven. Betalen aan Nantes moeten ze. Echter kan het onderzoek er wel voor zorgen dat Cardiff schadeloos gesteld kan worden door de personen die verantwoordelijk worden gehouden. Maar dat wil niet zeggen dat men niet aan de betalingsverplichting hoeft te voldoen. Of zou men dan nu voorlopig ook geen salarissen uitbetalen?

19 februari 2019 om 21:15

Het is toch belachelijk om met dit tragische ongeluk nog vers in het geheugen, te gaan dreigen met een rechtzaak. Nantes moet zich kapot schamen. Kunnen ze niet tot de zomer wachten? Gaan ze anders failliet? Zo urgent is het toch niet

20 februari 2019 om 00:14

Maar waarom kan Cardiff niet gewoon zichzelf aan de afspraken houden? Zoals gezegd, ze moeten ook gewoon de spelers betalen en dergelijke. Waarom wil men net deze een betaalverplichting dan niet doen en de rest wel? Het is dus niet zo dat men het niet kan, want dan zou men alle andere verplichtingen ook niet voldoen.

27 februari 2019 om 14:59

Nijogeth: Jouw bestelde pakketje wordt niet afgeleverd. Betaal jij de verzender? Of: jij verzendt een pakketje maar helaas komt de bezorger tragisch om het leven. Ga jij dan een rechtszaak aanspannen om je geld te krijgen terwijl je weet dat de ontvanger daar niets voor heeft gekregen?

Het antwoord op beide vragen zou zonder nadenken nee moeten zijn in deze kwestie. Om vervolgens in een ruk door samen te besluiten het leed samen te dragen, voor mijn part naar rato.
Het is echt niet zo ingewikkeld om gewoon te doen wat goed is.

28 februari 2019 om 16:31

Dit is toch heel iets anders. Sala vloog zelfs vanuit Cardiff naar Nantes eerder op de dag, dus dat pakketje is al in Cardiff aangekomen. Sala was 100% speler van Cardiff en was alleen even op en neer naar Nantes om afscheid te nemen van oud-collega's en supporters. De dag erna zou hij gewoon bij Cardiff op het trainingsveld hebben gestaan.

Zie het zo. Jij bestelt een pakketje. Dit pakketje komt aan en je pakt het uit. Vervolgens leen je het uit aan een vriend en tijden dat uitlenen gaat het kapot. Dan ga je toch alsnog betalen aan de persoon van wie je dat pakketje kreeg? En dan ga je bij die vriend dat geld eventueel terug halen.

Ze gaan letterlijk over lijken deze clubs.. Ze moeten dit niet via de media gaan spelen. Dit moet binnenskamers opgelost worden. De familie Sala verdient wel even rust nu dacht ik. En een stelletje geldwolven gaat stampij staan maken om een die rotcenten. Terwijl ouders hun zoon voorgoed kwijt zijn. En de familie van de spoorloos verdwenen piloot nog steeds geen afscheid heeft kunnen nemen. Mensen moeten eens gaan nadenken voor dat ze beginnen te blaten.

27 februari 2019 om 14:43

Waarschijnlijk spelen ze het via de media omdat het onderling niet wilt lukken. In deze zaak laat Cardiff zijn lelijke gezicht zien door Nantes hiertoe te zetten.
Die transfer is beklonken, zo niet was hij ook nooit in dat vliegtuig gestapt!

27 februari 2019 om 14:59

Nantes moet wel......via de achterdeur lukt het ze niet.

Ziehier de rotte kant van onze maatschappij. De twee clubs hadden meteen contact met elkaar moeten zoeken en samen het leed moeten dragen, met eventuele steun van sponsors. Dat was de meest waardige oplossing geweest voor familie, clubs en sponsoren. Beseffen dat iedereen verliezer is in dezen en dat gedeelde smart halve smart is waardoor wonden makkelijker helen is maar weinigen gegeven.

Jammer, gemiste kans maar was helaas te verwachten.

Ik vind het toch frappant hoe veel mensen hier vinden dat Cardiff maar gewoon moet betalen. De meeste mensen hier hebben geen verstand van Frans en Engels civiel recht. Cardiff zegt dat ze betalen als de onderzoeken zijn afgerond en hun antwoord hebben op hun vragen. Ik vind zelf dat een normaal iets en het juist heel erg lelijk om het allemaal via de media te spelen.

27 februari 2019 om 16:13

Juist! Ook heb ik gelezen dat de makelaar, verbonden aan Nantes, de vlucht heeft geregeld. Als dat klopt, verandert er een aantal dingen.

28 februari 2019 om 16:33

Maar welke onderzoeken zouden dat dan zijn? De oorzaak van de vliegramp heeft totaal niets met Nantes te maken, dus dat onderzoek kan het niet zijn. Is men dan de gang van zaken omtrent te transfer aan het onderzoeken, maar dan zou Nantes daar toch meer van moeten weten?

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren