Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Overmars: ‘We werden geen kampioen omdat we in de finale stonden’

Laatste update:

Ajax breekt deze week een negatief record: vanaf zondag is het 1016 dagen geleden dat de Amsterdammers aan kop stonden in de Eredivisie. Dat was op 8 mei 2016, toen de landstitel uit handen werd gegeven tegen De Graafschap. "Ik wist meteen: dat kampioenschap dat we weggegeven gaat ons nog lang achtervolgen", blikt Overmars terug op die pijnlijke middag.

De directeur spelersbeleid spreekt in NRC Handelsblad van een 'sportief debacle' dat eens in de twintig jaar voorkomt. Hij zegt ermee te kunnen leven. Maar Overmars denkt nog wel regelmatig terug aan het daaropvolgende seizoen, waarop Ajax de landstitel aan Feyenoord moest laten. "Dan word je op één punt geen kampioen omdat we de Europa League-finale spelen", blikt Overmars terug. "Daar herinner ik mensen wel aan. We pakken wel de meeste Nederlandse punten in Europa, verreweg."

Overmars ziet het halen van de finale echter als een 'dubbele titel'. Hij wil als bestuurder een Europese prijs pakken, zoals hij ook deed als speler. "Dat we de finale hebben gehaald geeft mij enorm veel voldoening. Ja, we hebben verloren. Zo'n reeks van negentien extra wedstrijden valt haast niet te combineren met een competitie. Bij Schalke 04 gingen we helemaal tot aan het gaatje, drie dagen later worden we van het veldje getikt bij PSV."

"Dan hoor je: 'Lekker om in een ritme te zitten'. Ja, de eerste maanden, daarna loopt het energietankje leeg, ben je aangeschoten wild als je in het weekend een zware wedstrijd hebt. Dat is geen excuus, maar wel de reden dat we achter de feiten aanliepen. En dat is mijn werk: hoe vangen we dat in de toekomst beter op?”, concludeert Overmars. Woensdag neemt Ajax het in de achtste finale van de Champions League thuis op tegen Real Madrid.

Liep Ajax de titel in 2017 mis doordat het ver kwam in de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin. Je wordt geen kampioen omdat je niet de mentale weerbaarheid en overtuiging aan de dag kan leggen om de Graafschap (!) te verslaan

12 februari 2019 om 12:32

Je hebt het nu niet over hetzelfde seizoen als waarin we de Europa League finale haalden..

12 februari 2019 om 12:53

@frits De Jong

Feyenoord verslaat ook Ajax en PSV overtuigend in een seizoen waarin we van De Graafschap en Excelsior verliezen dus wat is je punt? PSV verloor met 5-0 van Willem II in een seizoen dat ze overtuigend kampioen van de Eredivisie werden

dat De Ligt in de fout gaat tegen Excelsior en een Viergever in de fout gaat tegen FC Twente, dat heeft Ajax het kampioenschap gekost. niet de Europa League

12 februari 2019 om 13:01

Onder andere omstandigheden waren die fouten niet fataal geweest omdat we meer punten hadden gehad, dwz zonder het zware EL seizoen dat onheroepelijk punten heeft gekost.

Maar, hoewel De Graafschap uit voor altijd pijn zal doen, geef ik de titel in 2017 met liefde op voor de EL finale.

Europees hadden we een geweldig seizoen dat ik ook nooit meer zal vergeten. En de EL finale, waar ik bij mocht zijn, was ondanks het teleurstellende resultaat ook iets dat ik mijn leven niet zal vergeten.

Het was geweldig om er weer bij te zijn, Ajax zichzelf Europees op de kaart te zien zetten. Ronduit een geweldige ervaring die me trots maakte en nog maakt.

12 februari 2019 om 13:06

@cyprioot

dat weet ik niet, Feyenoord liet in de competitie amper punten liggen en op het echec tegen Excelsior na speelden we aardig wat tegenstanders van de mat. het waren vaak geen kleine uitslagen maar echt 4-1 en 5-1 wedstrijden

Ajax moet idd trots zijn op die Europese topprestatie die volledig terecht was, net zoals Feyenoord trots mag zijn op dat kampioenschap omdat die ook volledig terecht was

12 februari 2019 om 13:39

@Japie, zeker weet ik het ook niet maar het lijkt me wel waarschijnlijk dat Ajax tenminste 1 punt extra had gehaald zonder dat EL programma, en dat was het enige dat ze nodig hadden.

12 februari 2019 om 13:44

Maar er is toch niemand die zegt dat Feyenoord onterecht kampioen is geworden? Eigenlijk geeft Overmars, als voormalig topspeler, aan dat meerdere wedstrijden per week spelen lekker is in het begin/midden van een seizoen. aan het eind van het seizoen gaat het ten koste van de scherpte en kan je dus makkelijker tegen puntverlies aanlopen. Zijn inschatting is dus dat Ajax kampioen was geworden als ze die extra belasting niet hadden gehad.

12 februari 2019 om 14:55

@ Cyprioot, Tja als Feyenoord zijn plicht tegen Excelsior had gedaan waren het 4 punten geweest en als bij Go Ahead niet onterecht een goal was afgekeurd hadden het er 5 rn misschien wel 7 geweest. Zo kan je koffiedik blijven kijken. Het is ook niet zo dat Feyenoord er op het laatste moment overheen ging ondat Ajax moe werd. Feyenoord heeft gewoon vanaf begin tot het einde bovenaan gestaan. Iets dat nog maar 1 keer eerder is voorgekomen. Dat seizoen ben je gewoon op waarde geklopt en dat geeft Marc helaas maar heel slecht toe.

13 februari 2019 om 08:19

En zo maken ze bij andere clubs ook fouten waardoor er punten zijn misgelopen, met als en hadden dit of dat kom je niet ver

12 februari 2019 om 12:37

Je weet dat Overmars het heeft over het seizoen NA de Graafschap hè? Daar waren 19 extra wedstrijden.. tegen de Graafschap was een uitzondering dat eens in de tig jaar voorkomt.. titel verspelen in de laatste wedstrijd tegen een "ogenschijnlijk" makkie

12 februari 2019 om 12:38

Tegen de Graafschap was het seizoen daarvoor he, wel ff lezen Feyenoord is het jaar daarna terecht kampioen geworden (vanaf de eerste dag bovenaan), dus ik vind dat overmars de credits naar Rotterdam moet sturen ipv excuses maken. Dat de Europese campagne een sensationele gebeurtenis was, staat buiten kijf, maar om het zo te stellen als dat Overmars doet, gaat mij wat ver.

12 februari 2019 om 12:43

Hij stelt toch ook dat dat geen excuus is? De selectie was niet breed genoeg om die 19 wedstrijden te spelen EN kampioen te worden, dat is wat hij zegt en ook gewoon 100% waar. Dat doet verder niets af aan de prestatie van Feyenoord.

12 februari 2019 om 12:55

@oxxis

als het geen excuus is moet hij er ook niet over beginnen. als topclub moet je mee kunnen strijden in meerdere competities

ik ga nu ook niet zeggen dat Feyenoord geen kampioen werd toen ze Champions League moesten spelen omdat de selectie te klein was en dat we daarnaast ook nog eens met veel blessures te maken kregen. PSV was simpelweg sterker dat seizoen en daarom terecht kampioen

12 februari 2019 om 14:22

Tsja je kunt het zien als niet kampioen worden. Maar aan dat seizoen in de Europa League hebben de Ajax Fans wel het meeste plezier beleefd de afgelopen 10 jaar. Ik denk dat er geen kampioenschap tegenover staat maar het is natuurlijk geen tastbare prijs. Wel een tastbare herinnering.

12 februari 2019 om 14:29

Waarom zou hij er niet over moeten beginnen? het is zijn taak om een selectie samen te stellen. hier geeft hij aan dat hij de selectie niet breed genoeg heeft samengesteld om op beide fronten te kunnen presteren. Je leest wellicht iets te veel vanuit een feyenoordhart, zo kom je in ieder geval over. Ik lees dit zelf als een stukje kritiek van overmars op zijn eigen presteren dat seizoen, aangezien hij de selectie in zijn optiek niet breed genoeg had gemaakt.

Je haalt verder aan dat jij nu ook niet gaat zeggen dat Feyenoord het jaar later geen kampioen is geworden door de krappe selectie en dergelijke. Er zit toch een wezenlijk verschil tussen op 1 punt verschil het kampioenschap mislopen, en op 25 punten het kampioenschap mislopen. Op 1 punt had je als Overmars zijnde wellicht het verschil kunnen maken door de selectie iets breder te maken. Maar goed, dit snap jij vast ook wel.

12 februari 2019 om 14:38

@oxxis

dat klopt maar Overmars laat het hier lijken alsof Ajax gegarandeerd kampioen was geworden als ze geen Europa League hadden gespeeld maar daar heb je geen enkele garantie voor

12 februari 2019 om 14:44

@japie

"als het geen excuus is moet hij er ook niet over beginnen. als topclub moet je
mee kunnen strijden in meerdere competities"

Klopt, maar dat neemt niet weg dat je het wel mag benoemen toch?

"ik ga nu ook niet zeggen dat Feyenoord geen kampioen werd toen ze Champions League moesten spelen "

Je vergelijkt 6 Champions League wedstrijden met een Europa League-campagne t/m de finale. Die vergelijking gaat volledig mank.

Als reactie op Overmars: hij zegt hier toch niet veel verkeerd? Kan me prima vinden in zijn woorden. Ook is zo'n finale voor een supporter veel meer waard dan een kampioenschap, zeker als je er zelf bij was.

Ik kan niet echt begrijpen wat er zou fout en arrogant aan deze uitspraken zou zijn...

12 februari 2019 om 15:20

Grootste bullshit van Overmars. Ajax pakte na de winterstop de meest aantal punten in de competitie, nl 44. Feyenoord 40 PSV 42.
Ajax pakte voor de winterstop beduidend minder punten 37, tegen over Feyenoord 42 en PSV 34.
Dat Ajax door de extra wedstrijden in de EL na de winterstop het kampioenschap heeft misgelopen is daarom niet juist. Ze liepen 7punten mis tegenover 14 voor de winterstop. Als je al het mislopen van de titel ergens anders aan wilt wijten. Dan moet Overmars eerst bij zich zelf te rade gaan. Ik meen dat Ajax begin van dat seizoen selectie niet op orde had en meeste punten in het begin us verspeelt

12 februari 2019 om 15:20

Grootste bullshit van Overmars. Ajax pakte na de winterstop de meest aantal punten in de competitie, nl 44. Feyenoord 40 PSV 42.
Ajax pakte voor de winterstop beduidend minder punten 37, tegen over Feyenoord 42 en PSV 34.
Dat Ajax door de extra wedstrijden in de EL na de winterstop het kampioenschap heeft misgelopen is daarom niet juist. Ze liepen 7punten mis tegenover 14 voor de winterstop. Als je al het mislopen van de titel ergens anders aan wilt wijten. Dan moet Overmars eerst bij zich zelf te rade gaan. Ik meen dat Ajax begin van dat seizoen selectie niet op orde had en meeste punten in het begin us verspeelt

12 februari 2019 om 15:58

@parkstadgoeroe

als die finale zoveel mooier was dan een kampioenschap waarom heeft iedereen het in Amsterdam dan nog over die misgelopen titel? blijkbaar zit het ze wel degelijk dwars

ik vind dat Europese voetbal verhaal gewoon een beetje naar excuses zoeken. er zijn wel meer ploegen die ver komen in Europa en gewoon de titel binnen slepen.

verdedigers als De Ligt en Viergever hebben bij elkaar onnodig 4 punten weg gegeven in competitieverband dat seizoen. misschien moeten Overmars en de Ajax fans daar eens naar kijken ipv naar het Europese voetbal dat seizoen en een of andere scheidsrechterlijke dwaling

12 februari 2019 om 16:10

Haha mooi, even haarfijn bewezen dat deze stelling van Overmars gewoon kul is. Zal best dat de EL wedstrijden een puntje gekost kunnen hebben maar Ajax heeft dat seizoen in het begin laten liggen

12 februari 2019 om 12:38

@ftbllr

Uhm, hij heeft het over het seizoen daarna hé. En dat hij dan de schuld bij zichzelf zoekt en zegt dat hij bekijkt hoe ze dat beter kunnen opvangen (lees bredere en sterkere bank). Siert hem ontzettend. Hij had ook kunnen roepen, tja de trainer hield domweg vast aan dezelfde elf na een slijtage slag, of Feyenoord had de mazzel dat ze er technische hulpmiddelen waren bij twijfelachtige momenten (goal zoet) en wij de pech dat ze er niet waren bij twijfelachtige momenten (goal Groningen).

Hij had meer dan genoeg smoesjes, maar zoekt het gewoon bij zichzelf.

12 februari 2019 om 14:46

@ninjakai

Mooie reactie, zo zie ik het ook.

12 februari 2019 om 15:51

ninjakai

"siert hem ontzettend. Hij had ook kunnen roepen, tja de trainer hield domweg vast aan dezelfde elf na een slijtage slag,"

Mooi dat je dit zegt, want dat was exact wat ik dacht. Sterker, in mijn beleving was dát namelijk de voornaamste oorzaak voor het missen van de titel in 2017. Ajax speelde paar dagen voor PSV - Ajax een slopend EL duel en Peter Bosz was extreem koppig en stelde nagenoeg dezelfde elf spelers die dus een paar dagen eerder nog 120 minuten hadden gespeeld op in Eindhoven. Dat was gewoon dom. En hij had voor die pot tegen PSV gewoon makkelijk een stuk of vier invallers de wei in kunnen sturen, tegen een PSV dat op dat moment ook zwalkend en aangeslagen rondliep.

Ik herinner met dat TV interview met Bosz voor de wedstrijd nog heel erg goed. Werd exact dit gezegd en toen reageerde Bosz met een enorme air in de trand van 'ach, wij zijn Ajax wij kijken nooit naar de tegenstander dus we kunnen gewoon elke week hetzelfde spelen zoals wij dat willen, etc. etc. ' Terwijl iedereen op zijn vingers na kon tellen dat Ajax enorme problemen zou krijgen als PSV druk zou gaan geven én op voorsprong zou komen. Wat ook exact gebeurde. Ironisch genoeg was exact een jaar eerder in dezelfde fase het omgekeerde gebeurd. Toen stond PSV nog een punt voor op Ajax maar speelde PSV een paar dagen daarvoor die return wedstrijd tegen Atletico. Toen kwam Ajax in Eindhoven binnen een paar minuten op een 0-1 voorsprong door een goal van Milik en toen moest PSV dus opeens extra gas gaan geven en extra druk gaan zetten op Ajax dat heerlijk achterover kon leun en en PSV lekker kon laten komen. PSV was, omdat het die 120 minuten in de benen had toen, niet meer in staat dat recht te trekken. De energie ontbrak simpelweg. In 2017 gebeurde dus het omgekeerde. En dat was 100% de fout van Peter Bosz. Door die nederlaag tegen PSV kwam Ajax op een onoverbrugbare achterstand te staan. Dus dáár is de titel, in mijn beleving verspeeld.

Inderdaad, heel chique van Overmars om dat niet te noemen en zichzelf dat aan te rekenen.

12 februari 2019 om 20:53

Boy oh boy, Kante wat een sterke conclusie. Daar ben ik het helemaal mee eens, dat was echt de eigen koppigheid van Bosz.

12 februari 2019 om 12:39

lezen, gaat over het jaar daarna. Is overigens niet meetbaar dus had hij niet hoeven zeggen. Denken mag maar je doet er Feyenoord te kort mee.

12 februari 2019 om 12:41

Denk eens aan de wedstrijd na Schalke uit. 120 minuten gestreden en daarna een topper. Daar doelt ie op!

12 februari 2019 om 12:44

Want normaal wint ajax altijd uit bij PSV zeker?

12 februari 2019 om 12:48

Precies! Dat is een ingecalculeerde nederlaag (ieder punt is bonus i.m.o.) en dan ga je dan zwak wijzen naar de EL. Nee, de selectie was eind augustus niet op orde en we verloren 5 punten tegen Roda en Willem II thuis. Daar verloren ze het kampioenschap.

12 februari 2019 om 12:57

Dat is het em juist. Nu was de kans natuurlijk nog kleiner met 120 minuten in de benen.

12 februari 2019 om 13:04

Normaal was die nederlaag niet fataal geweest omdat je met een minder druk Europees programma meer punten had gehad.

Maar goed, Feyenoord won dat jaar terecht de titel.

12 februari 2019 om 13:17

@luux

Ajax loopt constant te beweren dat ze aan willen haken bij de Europese top/subtop. dan moet je niet gaan klagen over dat je een topper speelt na een Europese wedstrijd want dat gebeurd op dat niveau met regelmaat

12 februari 2019 om 13:20

Alsof dat een zekerheid is? Ik lees altijd dat een flow goed is, omdat je dan lekker wedstrijden speelt. Wellicht kwam uitschakeling in halve of kwart finale als een klap voor de selectie en verspeelden ze ook punten. Je weet het niet en het afschuiven op dit soort wedstrijden vind ik jammer.

Ajax kende een geweldig Europees jaar (alle credits ervoor) en presteerde in de Eredivisie ook gewoon uitstekend. Alleen kende Feyenoord een beter jaar.

12 februari 2019 om 14:22

Aanhaken is een process en daar moeten ze dus aan gewend raken. Je ziet dat het ze nu ook niet lukt daar heel de selectie al sinds kerst bezig is met morgen waardoor ze kostbare punten verspelen.

Maar in mijn ogen was het dat seizoen wel de reden dat ze geen kampioen zijn geworden.

12 februari 2019 om 16:00

@luux

in mijn ogen was de reden dat ze dat seizoen de titel misliepen de persoonlijke fouten van De Ligt en Viergever tegen Excelsior en Twente wat ze de titel heeft gekost. niet Europees voetbal

12 februari 2019 om 12:41

My bad, haalde even wat seizoenen door elkaar

12 februari 2019 om 12:46

Je wordt geen kampioen omdat het supertalent Cerny geen bal in een open doel kan schieten. Dan is het 2-0, over en uit. Daar betaald Cerny overigens nu nog de rekening voor, aangezien hij zo weinig kansen krijgt. Dat hij kan voetballen weten we namelijk allemaal.

12 februari 2019 om 12:53

Ja idd het ligt aan 1 kans van een talentje. Want de rest van het seizoen heeft ajax alles overtuigend gewonnen. Beetje jammer om alleen hem daar d eschukd van te geven. En ook al was het 2-0 weet je nog steeds niet of het over en uit was.

Daarmee doet hij Feyenoord tekort. Feyenoord werd kampioen omdat het (destijds) beter beleid voerde. Overmars was door de kampioenschappen onder de Boer in slaap gesukkeld, ondanks een heel dik pak geld in zn portemonnee. Feyenoord investeerde in ervaring en kwaliteit en wist daar hoge ogen mee te gooien. Pas daarna is Overmars (gedwongen) na gaan denken over het toevoegen van ervaring aan de basis elf en daarin te investeren.
Dat beleid gaat zich op termijn echt wel uitbetalen, geduld is een schone zaak.

12 februari 2019 om 12:40

Wat een onzin. Feyenoord is kampioen geworden op 1 punt, niet op 15 punten. Dat de scheids een overtreding op onana niet ziet en een goal goedkeurd van Groningen waardoor je 2 punten verspeelt, heeft verdomd weinig met beleid te maken, laat staan beter beleid.......

12 februari 2019 om 12:50

Moeilijk doen over ergens waar 2 punten zijn verspeelt door een fout van de arbitrage als we zo terug gaan kijken speelde FC Den Bosch nu eredivisie. Omdat de overtreding die Seuntjens maakte waarvoor hij rood (2x geel) kreeg helemaal niks aan de hand was. Man man man alsof ajax nooit ergens heeft gemazzeld waardoor ze een punt of 3 punten erbij kregen. Wat een kul argument.

12 februari 2019 om 12:52

Dat van beter beleid vind ik ook onzin. Maar het is ook onzin om twee pechmomenten van Ajax als doorslaggevend te beschouwen. Ajax heeft het ook mee gehad en Feyenoord ook tegen. Een competitie wordt mi niet beslist op geluk of pech.

12 februari 2019 om 12:53

@ninjakai: Dat ajax ondanks de financiele middelen ten opzichte van Feyenoord zo afhankelijk was van een scheidsrechterlijke beslissing zou je ook wanbeleid kunnen noemen als je dat wil.

12 februari 2019 om 12:59

@ninjakai

lol...alsof Feyenoord en PSV dat seizoen ook niet een paar keer benadeeld zullen zijn in wedstrijden. Ajax heeft zichzelf ook benadeeld. De Ligt gaf punten weg tegen Excelsior, Viergever gaf punten weg tegen FC Twente. die persoonlijke fouten hadden verder niks te maken met een scheidsrechter

Feyenoord was dat seizoen gewoon ijzersterk in competitieverband en werd meer dan terecht kampioen. de tendens bij Ajax is tegenwoordig dat ze in Europa uitstekend presteren maar dat het kampioenschap binnen halen een moeilijk te nemen horde blijkt te zijn

wat betreft een beter beleid daar ben ik het niet helemaal mee eens. Feyenoord had een korte termijn beleid om snel succes te boeken maar aan de lange termijn is helaas niet gedacht. het Champions League geld had ons natuurlijk wel een kwaliteitsinjectie kunnen geven maar dat is in de totaal verkeerde spelers geinvesteerd helaas

12 februari 2019 om 13:07

@ninjakai:
Owwww is dat het 1 dwaling tegen Groningen heel het jaar dan!
Was toch ook dat Ajax scoorde tegen Feyenoord nadat de bal over ze lijn was geweest al!

Beetje selectief ben je wel heh!
Je had te weinig punten aan het einde. Dus was je 2de, je hebt een heel jaar er voor. Dus is echt niet door 1 potje lekker makkelijk deze excuses

12 februari 2019 om 13:15

Dat het op 1 punt aankwam was in dat opzicht ook puur aan Feyenoord zelf te danken door die gigantische zeperd bij Excelsior de een na laatste speelronde.

Maar goed, vorig seizoen hadden ze uberhaupt geen Europees voetbal en wederom lukte het niet. Lag het dan aan de finale of verdient Feyenoord meer credits?

12 februari 2019 om 13:17

Waarom haal je dan niet de wedstrijd van Ajax-Utrecht aan? Waarin in Makkelie een penalty geeft waarvan iedereen zag dat het er geen was. Anders was het helemaal niet op de Graafschap aangekomen.. Je merkt gewoon dat Ajax bijna elk jaar net iets te kort komt.

12 februari 2019 om 13:20

@arnino

dat haalt hij niet aan omdat anders zijn standpunt niet meer klopt

12 februari 2019 om 13:50

@ijsmuts,
1 punt kan je prima verklaren met een surplus aan geluk of pech.

12 februari 2019 om 15:20

@jjvh91: klopt! en wie aan het eind van het seizoen bovenaan staat is de terechte kampioen. Iets wat Overmars met deze uitspraak (enigszins) ondermijnt.

12 februari 2019 om 15:28

Beleid om succes te boeken was het niet, meer om mee te gaan doen.
CL gelden is niet alleen gebruikt voor selectie, maar grotendeels voor financiering van trainingscomplex en deel terugkoop van de aandelen.

12 februari 2019 om 16:03

Goede grutten wat een lariekoek. Als we zo gaan beginnen kunnen we wel bezig blijven. Alsof Ajax dat seizoen geen kampioen is geworden omdat ze als enige slachtoffer zijn geweest van 1 arbritrale dwaling...
ALS mijn tante een paar ballen had gehad, was het mijn oom geweest. Maar dat heeft ze niet..

12 februari 2019 om 12:40

Nou beleid doe je over meerdere jaren en het kan niet zijn dat Feyenoord opeens het juiste beleid had. Er kwamen wat dingen bij elkaar die je niet kunt plannen (ajax in EL, Kuyt die voor dynamiek zorgde, het falen van PSV en de flow waarin Feyenoord opeens kwam)

12 februari 2019 om 12:58

@geniale: nee, maar als (destijds) enige en eerste investeren in spelers zonder restwaarde maar met ervaring en kwaliteit was wel degelijk speerpunt van het beleid. Je kunt niet alles inplannen nee, maar juist die spelers droegen Feyenoord dat seizoen.

12 februari 2019 om 13:08

Owww ja falen van PSV! Feyenoord werd met meer punten kampioen dan de 3/4 jaar Ajax onder de boer!

Gezeik met falen van de rest! Feyenoord draaide gewoon een geweldig jaar en Ajax en PSV waren gewoon slechter zo simpel was het

12 februari 2019 om 15:42

Klopt, naar Feyenoord kan alleen kampioen worden als Ajax en PSV falen. Het is niet anders....als dit niet zo was dan zou Feyenoord structureel aanhaken maar dat is niet zo. Maar je neemt het nogal pikant op. Jullie verdienden het, PSV zeker niet en Ajax wellicht wel, maar verspeelden elke keer punten na een EL wedstrijd, en dat heeft ze sowieso punten gekost.

12 februari 2019 om 16:14

Maar Feyenoord werd dat jaar geen kampioen omdat Ajax en PSV faalden, maar omdat ze zelf het puntenaantal haalde van een kampioen. Het was niet zoals Leicester City waarin iedere topclub faalde en Leicester met een vrij laag puntenaantal kampioen werd.

12 februari 2019 om 12:47

Dat Feyenoord beter beleid voerde? Licht dat eens toe? Want t kan toch niet zo zijn dat daar ineens niets meer van over is?

12 februari 2019 om 12:56

Als je alles weet dan had je dat al in mn comment kunnen lezen. Ajax werd jarenlang kampioen tijdens een vrij armoedige periode van de eredivisie, met hele jeugdige spelers zonder ervaring op een hoger of het hoogste niveau.
vgeel haalde spelers als El Ahmadi, Elia, Kuyt en Jones... die in grotere competities hebben gespeeld (die spelers had Ajax niet) en beter weten dan een Schone wat er op het hoogste niveau wordt gevraagd. Die mannen namen de broekies op sleeptouw.
Dat leverde succes op de korte termijn en vele miljoenen op.

Wat een onzin is dit. Bij Feyenoord viel dat jaar alle puzzelstukjes in elkaar, ik heb toen geen moment het idee gehad dat Ajax dit nog zou winnen.

19 extra wedstrijden? Feyenoord speelde ook gewoon groepsfase EL. Daarnaast een ferme uitspraak dat dat de absolute reden is dat je geen kampioen werd. De basis voor het kampioenschap legte Feyenoord in ieder geval in de eerste seizoenshelft. Toen ze nog EL speelden.

Misschien is het een idee om een keer volledig op 1 competitie te richten? Het lijkt me handiger om er 1 van ze te winnen in plaats van alles maar “net niet”.

12 februari 2019 om 12:48

Nee want er zit simpelweg teveel geld in Europees voetbal

12 februari 2019 om 14:45

Ja dat is best. Maar daar is nog steeds geen (hoofd)prijs van gekocht de afgelopen paar jaar en dat terwijl Ajax (vrijwel) altijd al de rijkste club in Nederland is geweest. Heb jij liever nog meer geld op de Ajaxbankrekening staan (waar jij geen euro van terugkrijgt, tenzij je aandeelhouder bent) of toch liever sportief succes?

Overmars boekt zakelijk succes, maar supporters hunkeren naar prijzen lijkt mij. Ligt er maar net aan wat je referentiekader is en waar je meer waarde aan hecht. Clubs als Arsenal en Man. Utd. kunnen erover meepraten over hoe weinig een gespekte kas betekent als het niet in sportief succes resulteert.

12 februari 2019 om 14:59

Maar een Europese finale halen is op zich al een prijs. Geen tatsbare prijs, dat weet ik ook wel. Maar het voelt wel zo, ook als je hem verliest.

12 februari 2019 om 17:16

Parkstad, in mijn ogen (ondanks dat het een enorm puike prestatie was) is het geen prijs. Hoogstens een eervolle vermelding, kleine pleister op de wonden.

Overmars heeft helemaal gelijk. Ik was afgelopen zaterdag uiteraard boos na het verlies tegen Heracles, maar kan een dag later wel relativeren. In heel veel opzichten gaat de club de goede kant op, waar ook Overmars een groot aandeel in heeft. Niet alles is goed, maar de subtop van Europa bereiken gaat niet zonder vallen en opstaan. Kijk eens van hoe ver we komen.
Op de lange termijn is de club gewoon geweldig bezig. Die enorme bankrekening heb je namelijk nodig om betere spelers aan te trekken en ze daarbij ook een marktconform salaris te kunnen bieden. Betere spelers zorgen immers ook weer voor stabielere prestaties in Europa. En zo kun je structureel meer inkomsten generen en dus ook die hoge standaard handhaven voor wat betreft kwaliteitsspelers.

Ik ben tevreden over hoe de club er op de lange termijn voor staat en ben dan ook zeer positief gestemd over de toekomst van de club.

12 februari 2019 om 12:46

Een bekende quote van de grootste Ajacied aller tijden..."ik heb nog nooit een zak geld zien scoren".
Sportief doet Ajax het als grootste club van Nederland al jaren waardeloos met uitzondering van het finale jaar Europees gezien dan.
Ajax heeft al jaren de grootste moeite om Ajax als team te laten spelen en fungeren....ook nu weer komen egootjes boven drijven en de nare dingetjes, spelers die voor zichzelf gaan voetballen, spelers die "toch al" verkocht zijn en spelers die zichzelf ten koste van alles willen bewijzen omdat ze ook zo graag getransfereerd willen worden.
Spelers die het zat zijn elke keer maar gewisseld te worden en spelers die hopen in te vallen en gepasseerd worden door mindere mannen.

12 februari 2019 om 13:23

Ik snap die finale niet zo goed eigenlijk.. Je verliest de finale van 't eerste team wat zich tactisch had aangepast. Natuurlijk knap dat ze het haalden, maar als je hem verliest heb je er niets aan. Zelfde dat PSV destijds de halve finale in de CL haalde en op een haar na de finale, was allemaal super mooi, maar uiteindelijk heb je niets. Het gaat in het voetbal om prijzen winnen, Ajax pretendeert altijd de beste te zijn, nou dat zijn ze dus al meer dan 1000 dagen niet. Het laatste kampioenschap was al weer in 2014, en ook dit jaar lijkt het er weer niet in te zitten. Het draait gewoon om dat je wint, niks meer niets minder.

12 februari 2019 om 13:14

Er gaan anders nu heel veel dingen mis.

Punt 1 overmars investeerd 18 miljoen in snelle vleugels met neres en bande en de trainer speelt helemaal zonder vleugels.

Punt 2 daily blind word binnengehaald als leider terwijl als iemand onzeker is is hij het. Ik vind het een geniale defensieve middenvelder maar zeker geen leider. En je weet dat hij als cv zijn foutjes maakt.

Punt 3 het verkopen van wober waardoor mallagan direct voor de leeuwen gegooid moet worden en dit zeker punten heeft gekost.

Punt 4. Ik zag iig dat je niet met schone en de Jong als 2 devensiefe middenvelders kunt spelen deze complementeren elkaar totaal niet. Naast de Jong heb een breker nodig die ook kan voetballen. Juist zoals blind is.

Ik heb voorafgaand aan het seizoen gezegd dat er nog minimaal 1 speler bij moest oftewel die voetballende breker of een cv.

Feyenoord stond vanaf dag 1 aan kop. Ook toen beide ploegen in Europa actief waren. Hou op zeg. Anders stond Ajax bij de winterstop 1ste.

Ben benieuwd of hij zijn smoes voor de afgelopen jaren inclusief dit jaar al klaar heeft liggen...
Dit jaar heeft hij de grootste en beste selectie inclusief bank, dus het is een wanprestatie van heb ik jou daar als Ajax dit jaar niets haalt......want de beker is uiteraard (g)een (troost)prijs zoals jaarlijks word aangehaald door de supporters.

12 februari 2019 om 13:24

De beker is ook helemaal geen prijs, laat staan een hoofdprijs en de Johan Cruijff schaal doet er al helemaal niet toe, die wordt beschouwd als een veredelde oefenwedstrijd behalve als Feyenoord, Ajax of PSV hem wint, dan is het ineens wel een hoofdprijs

Ajax werd niet van het veldje getikt bij PSV. Volgens mij kwam Ajax na Schalke uit nog best aardig voor de dag in ehv. Iig niet van het veldje getikt.

Nee Marc, dat seizoen lag het niet aan de nederlaag in Eindhoven. Dat is namelijk een ingecalculeerde nederlaag. Echter, in het begin van het seizoen was de selectie weer eens niet op orde en verloren we maar liefst 5 punten in twee thuisduels tegen Roda (2-2) en Willem II (1-2). Daar verloren we de competitie en niet in Eindhoven.
Maar ik snap het wel. Toegeven dat de selectie niet op orde was in het begin van de competitie is toegeven dat ook jij fout zat!

12 februari 2019 om 12:55

Als hij zelfkritisch was had hij zijn conclusies al getrokken en was hij zelf opgestapt in het belang van Ajax.

12 februari 2019 om 13:15

@wyzijunkampioen

Jij kan het niet laten rusten he, iets is er wta je blind maakt van woede richting Overmars.
Overmars voert jaren een structureel goed beleid en samen met de huidige directie staat Ajax financieel op een sterk en hoog niveau. uiteraard draait het om resultaten en sportief belang, maar als deze bedrijfsvoering doorgaat dan zal dat niet lang wachten worden.

Vergeet niet dat Ajax niet alleen een sportvereniging is. Het is een NV, beursgenoteeerd bedrijf. Daar komen meer dingen bij kijken

Nogmaals ik praat niks goed, dus eerst mijn reactie goed lezen. Alleen ik denk dat je verder moet kijken dan alleen maar schreeuwen om ontslag van Overmars en vd Sar. Het is al 20 jaar lang puinhoop binnen Aajx en naar mijn inziens hebben ze het nu goed op de rit.

12 februari 2019 om 13:23

Op basis waarvan is het niet lang wachten op prijzen? Op basis van Overmars zijn aankoopbeleid of voor zijn keuzes van trainers?
M.a.w. het wordt nog erg lang wachten dus op prijzen ondanks dat Ajax er financieel goed voor staat. Maar er zijn nog meer zaken belangrijker dan alleen financieel gewin. Wat hebben de fans eraan dat Ajax een fors gevulde bankrekening heeft? Maar ondertussen zien ze op het veld geen team maar 11 moeilijk te motiveren individuen en een tactische nitwit trainer die de boel moet zien te managen.

12 februari 2019 om 13:32

Uiteraard voor fans is het belangrijk dat ajax prijzen wint, dat spreek ik ook niet tegen. Maar als ik jou mening hoor zullen we elk jaar een andere trainer en directie hebben, want jaar geen prijzen winnen. Rust en continuïteit zullen een basis gaan vormen voro het winnen van prijzen, niet elk moment maar wisselen van beleid.

Neem voorbeeld aan Psv, dramatisch spelen of niet. Een jaar geen prijzen of niks presteren. Ze blijven het beleid voeren en stap voor stap komen ze ergens.

12 februari 2019 om 16:24

Le Papillon

"neem voorbeeld aan Psv, dramatisch spelen of niet. Een jaar geen prijzen of niks presteren. "

PSV speelt dramatisch? Ja, afgelopen seizoen onder Cocu ja, daarin heb je volledig gelijk. Maar dit seizoen? Dat valt allemaal wel mee. Ik zie je trouwens vaker die kaart spelen. Dat het voetbal bij Ajax zo geweldig is en dat PSV dramatisch speelt. Ik denk dat je in dat verband een wat te gekleurd beeld hebt.

Los daarvan, prima dat je het financiële beleid van Ajax roemt, en dat mag gezegd worden, maar het gaat uiteindelijk om resultaat en prijzen in topsport. Dat het met de NV Ajax subliem gaat is leuk voor de aandeelhouders maar de fans, jij dus ook, doen het voor de titels en prijzen. Dát is uiteindelijk de Heilige Graal en niet of het eigen vermogen jaarlijks groeit.

Maar ik begrijp uit je reactie richting wijzijnkampioen dat jij jezelf gerust hebt gesteld met die glazen bol van je waarin je hebt gezien dat resultaat en prijzen 'niet lang op zich zullen laten wachten'. Okay! Ik vind het prima, als dat je door dit seizoen helpt, be my guest.

(en ach, de landstitel voor Ajax dit seizoen is nog absoluut niet verspeeld. Zoals PSV in Utrecht punten liet liggen wil ik eerst nog maar eens zien of PSV wel schadevrij uit Heerenveen komt. Want Ajax gaat NAC thuis natuurlijk ondersteboven spelen, en dan kan wat acht punten achterstand had kunnen zijn opeens nog maar drie of vier punten zijn. Met Ajax - PSV op het programma is dan álles gewoon weer compleet open. Want de week daarna komt Feyenoord naar Eindhoven.)

Oh bah bah bah gaat Overmars zich achter smoesjes schuilen waarom ze de titel niet hebben gewonnen!
En dat is dan onze TD!
Wat een kul, waarom is hij niet zelfkritisch op zijn al 5 jaar durende falende aankoopbeleid en zijn verkeerds keuzes voor trainers wat voor een groot gedeelte de aanleiding was dat Ajax geen prijzen pakte. Wat zwak dit van Overmars bah!

12 februari 2019 om 15:03

Falende aankoopbeleid?

Snachez, Onana, Neres, Tagliafico, Ziyech, Tadic....

Uiteraard staan er ook een aantal miskopen tegenover maar de balans slaat toch echt ver uit in het voordeel van Overmars.

Wat had je dan gewild?

Ja en feyenoord is de vorige seizoen en 2 seizoenen daarvoor geen kampioen geworden omdat ze de knvb finale haalden (en overigens wel wonnen).....

Wat een ontzettend zwakke reactie van Marc Overmars zeg

12 februari 2019 om 13:08

EL na de winterstop; 9 wedstrijden inclusief verre reizen naar Polen etc..

Knvb beker na de winterstop; 3 wedstrijden.

Welterusten.

12 februari 2019 om 13:14

@cyprioot:
Joh Ajax heeft dat jaar meer punten laten liggen voor de winterstop. Toen had Feyenoord ook Europees voetbal nog!

Dus als je echt deze smoesjes gelooft kan je beter tegen jezelf welterusten zeggen!

Gelijk roda en verlies Willem 2, of daar zal ook wel weer een prachtig excuus voor zijn

12 februari 2019 om 13:36

@capis

En zoals Overmars ook al aangeeft; in het begin zijn die extra wedstrijden nog wel lekker voor het ritme enzo, maar gaandeweg het seizoen en zeker tegen het einde kan je dat wel degelijk opbreken.
Niemand weet wat er gebeurt wat als Ajax niet de finale had gehaald, maar we kunnen toch wel gerust stellen dat er een grote kans was dat Ajax dan beter gepresteerd had in de competitie?
Overigens vind ik ook dat vooral die wedstrijden tegen Roda en Willem II ons uiteindelijk de das om hebben gedaan.

12 februari 2019 om 13:55

Dat laat onverlet dat Ajax 9 Europese wedstrijden meer dan Feyenoord moest spelen.

En dat puntverlies tegen W2 etc. was zonder al dat EL voetbal waarschijnlijk niet fataal geweest, dus het is zinloos om individuele wedstrijden eruit te lichten.

Nogmaals, 1(!) puntje kwam Ajax te kort. Denk je nu echt dat Ajax dat ene extra puntje met, zeg, 6 of 4 wedstrijden minder niet had gepakt?

Ik denk het wel.

12 februari 2019 om 14:48

@capis, zal wel. Je kunt praten wat je wil, maar feit is dat we met 9 Europese wedstrijden meer te spelen maar 1 punt minder hadden dan F'noord.

Ik kan me niet voorstellen dat we dat ene puntje extra niet hadden gepakt met 6 of zelfs 4 Europese wedstrijden minder.

Op vrijdagochtend stonden we toen nog op het veld van het Schalke stadion, en de zondag daarna moesten we naar Psv.

Ik heb in die laatste wedstrijd iets gezien dat ik nog nooit heb gezien van een Ajax speler en dat is Traore die spontaan omviel van vermoeidheid. In de 1e helft.

Maar goed, ik had dat EL seizoen voor geen goud willen missen.

12 februari 2019 om 15:36

En dan toch na de winterstop 44punten halen uit 17wedstrijden tegen over 37 uit de eerste 17. laatste 17 wedstrijden in de competitie de meeste punten halen ondanks de extra el wedstrijden. Raar dat men zich verschuild achter die extra wedstrijden

Dit is een ultiem zwaktebod van Overmars. erg telleurstellend.
Feyenoord is op eigen kracht kampioen geworden en stonden sinds speelronde 1 bovenaan! Ook al had Ajax niet de Europese campagne gehad, dan is het nergens zeker dat ze dan maar van PSV gewonnen zouden hebben.

Triest dat Overmars dit zo goed begint te praten. Wat een Loser

12 februari 2019 om 13:10

Persoonlijk vind ik het een zwaktebod, dat sommigen Feyenoorders op hun teentjes zijn getrapt. Het is zo wat een feit, dat iedere club laat heeft van Europese campagne. We kwamen een punt tekort, dus je kan zeker stellen dat we zonder Europees voetbal de titel hadden kunnen halen. Net hoe Feyenoord zonder de El campagne, bv met 3 of 5 punten los kampioen had kunnen worden. Man man wat een korte tenen in deze thread, nergens probeert Overmars glans van die titel te halen hoor. Sommigen dingen moet je gewoon in perspectief kunnen zien. 😉

12 februari 2019 om 13:26

@suleymanii

het klinkt natuurlijk wel als een slap excuus van Ajax kant. volgens mij hebben PSV en Feyenoord dat seizoen ook gewoon Europese wedstrijden gespeeld. verder heb je totaal geen garanties dat Ajax dan wel kampioen was geworden zonder die Europese wedstrijden

12 februari 2019 om 13:30

Het klopt dat sommige Feyenoorders op hun teentjes zijn getrapt maar dat kan je ook net zo makkelijk zeggen van je mede Ajacieden. Ik vind het een zwaktebod dat je het lef niet hebt om die ook te benoemen.

12 februari 2019 om 13:35

er is een nuance verschil in 'hadden kunnen halen' zoals jij zegt. Wat een suggestie is en wat Overmars volgens dit artikel zegt: ' "dan word je op één punt geen kampioen omdat we de Europa League-finale spelen"'. Hier zegt hij eigenlijk dat ze kampioen waren geworden zonder de europese campagne.

Dus jij verwoord het als een mogelijkheid. Daar kan ik me zeker in vinden. Overmars brengt het als een feit en dat vind ik een zwaktebod.

Het gaat om nuance.

Daarnaast hiel de europese campagne ajax door het jaar heen ook om in een flow te komen met erg goed spel. Dus wie weet was die flow er ook niet gekomen als ze niet Europees overwinterd hadden. Dit is wat als denken maar het bovenstaande over Nuance neem ik Overmars kwalijk

12 februari 2019 om 14:17

@Glory, je kan het na gaan kijken maar 15(!) van de verliespunten dat seizoen waren direct de eerste pot na een Europese wedstrijd. Dat is toch wel veel op 21 verliespunten. Dat is denk ik de nuance die Overmars plaatst door te stellen dat EL finale halen de titel zal kosten. Een selectie in Nederland sterk genoeg krijgen om 55 wedstrijden te spelen waarvan waarvan 10 in het buitenland.

12 februari 2019 om 19:32

Japie, waarom klinkt het als een slap excuus? Wat is er niet waar aan dan? Volgens mij kwamen we 1 punt tekort, ik ben het wel met je eens dat ze Europese duels aan moesten kunnen. Maar niemand had kunnen voorspellen, dat ze zover zouden komen. Nee garanties heb je nooit, maar de kans was wel 10x groter.

12 februari 2019 om 19:37

Kaassie, ik ben toch niet verantwoordelijk voor wat andere Ajacieden roepen? Ik vind zelf dat ik het met een nuance aangaf, en ik had het eigenlijk puur over mijn eigen bevindingen los van wat andere Ajacieden vonden. En sommigen sloegen inderdaad door, en deden net alsof dat de enige reden is wat natuurlijk ook niet juist is naar Feyenoord.

12 februari 2019 om 19:38

Glory, thanks voor je toelichting. Dan neem ik mijn opmerking in jouw geval terug, en dan heb je zeker ook gelijk. Want ik vond het belangrijk, om aan te geven niet de glans van jullie welverdiende titel te halen. 😊

Ajax verspeelde voor de winterstop oa punten tegen Roda, Willem 2 en Twente. In die periode was Feyenoord ook gewoon Europees actief. Dit lijkt meer op alvast indekken voor dit seizoen.

12 februari 2019 om 13:05

Dat laat onverlet dat Ajax ondanks dat punten verlies zonder het zware Europese programma meer punten had gehad en waarschijnlijk dus niet dat ene puntje tekort was gekomen. En dus de titel had gepakt.

12 februari 2019 om 13:18

En in 2017/2018 was Ajax europees al vanaf het begin uitgeschakeld. Wat is het excuus voor dat seizoen dan? Vind dit een beetje zwak van Overmars. Ajax had/heeft toch zo'n brede selectie? Dan moeten ze drukke periodes gewoon kunnen oplossen.

12 februari 2019 om 13:19

Ja als mijn vader een kut had was het mijn moeder. Loop niet zo slap te lullen overal. Misschien waren de Europese wedstrijden juist goed voor de ontwikkeling en de teambuilding.

12 februari 2019 om 13:50

Voor 2017/2018 is er geen sportief excuus. Er is wel een ander excuus maar ik wil dat verder onbesproken laten.

12 februari 2019 om 13:50

Misschien, maar waarschijnlijk kostte het in de Eredivisie meer dan het opleverde.

Hij heeft deels wel een punt. Al die Europese wedstrijden zijn een extra belasting die er ook dit jaar voor zorgen dat Ajax er al weer 36 wedstrijden op heeft zitten.
Die finale was wel de grootste prestatie van een Nederlandse club in jaren, dus zeker iets om trots op te zijn. Aan de andere kant is het wel een enorme extra inspanning geweest die wellicht invloed heeft gehad op de overige competities.. Desalniettemin was feijenoord dat jaar gewoon terecht de kampioen.
Wat betreft dit jaar, op de vier slechte wedstrijden na de winterstop na, is het vaak genieten geweest van het spel. Hopelijk voor de competitie komen ze snel terug in de race. Al zou het bij een kampioenschap voor Ajax wel eens het gat naar de concurrentie erg groot kunnen maken. De kampioen verdient nu eenmaal meer aan verkopen en krijgt extra (europese) inkomsten.

Pfff alweer 1016 dagen geleden dat Ajax voor het laatst aan kop stond in de eredivisie. En Overmars gaat zich schuilen achter smoesjes.
Vind het echt schandalig dat onze TD dat doet terwijl Ajax by far het meeste te besteden heeft van de Nederlandse clubs. Ga eens presteren naar je kunnen!

Hij praat wel lekker in zijn eigen straatje. Hij vergeet te vermelden dat ze het seizoen ervoor alleen maar bovenaan stonden op de laatste speeldag, omdat ze in Eindhoven wisten te winnen omdat PSV daarvoor tot het gaatje moest met 120 minuten en pingels in Madrid. Toen konden ze er zelf van profiteren, maar dat hebben ze nagelaten.

12 februari 2019 om 13:45

En vergeet jij er dan niet bij te vermelden dat PSV maar 2 Europese wedstrijden speelde na de winter? En niet 9 zoals Ajax?

12 februari 2019 om 13:57

Waarom moet ik dat melden, als hij dat zelf al doet. Het ging er specifiek om dat hij zei dat ze van PSV verloren omdat ze daarvoor een zware wedstrijd tegen Schalke hadden gehad.

12 februari 2019 om 14:30

''waarom moet ik dat melden, als hij dat zelf al doet.''

Dat deed hij toch niet, daarom meldde ik dat van die 2 wedstrijden.

Overigens riep iedereen toen bij PSV dat de vermoeidheid geen parten ging spelen na de wedstrijd tegen Atletico. PSV speelde daarnaast ook op dinsdag, Ajax donderdag. Scheelt ook wel wat.

12 februari 2019 om 14:22

Komt ook omdat heel Nederland, met voorop de Feyenoorders, maar al te graag roepen dat er al 4 jaar niks is gewonnen in Amsterdam. Maar wel voorbij gaan aan het feit dat ze de EL finale hebben gehaald. En inderdaad, verloren en dus geen prijs. Maar wel degelijk een bijzondere prestatie.

Ergens ook wel ironisch om te lezen dat een Feyenoorder lacht om 'frustratie', als ze dat ergens kennen is het wel in Rotterdam-Zuid jegens de grote broer in Amsterdam.

En in je laatste zin ga je voorbij aan het punt wat Overmars maakt, die extra wedstrijden zijn in het begin wel lekker voor het ritme en de flow, maar dat kan je aan het einde van het seizoen wel degelijk opbreken. Niemand weet wat er gebeurt zou zijn zonder die lange EL campagne van Ajax, maar we kunnen toch zeker wel stellen dat Ajax er geen 'voordeel' bij heeft in de Eredivisie, tegen het einde van een lang jaar.

12 februari 2019 om 15:02

En het is jouw reactie die Ajacieden de rest van de tijd graag laten horen Silverfront. Daardoor wrijven Feyenoorders het ze na al die jaren nu eindelijk een keertje in. Maar dat logische vervolg van uitdelen en incasseren is iets dat ze in Amsterdam niet allemaal als een verband kunnen zien helaas.

12 februari 2019 om 15:07

Mwa weet niet of het daar aan ligt. Las van de week dat Johan Derksen zei dat de spelers van Ajax arrogant waren, en dat de rest van NL ze daarom niet sympathiek vindt. Dat klopt natuurlijk niet, Ajax kan 20 perfecte schoonzonen in de selectie hebben, dat verandert niets meer aan het 'arrogante' imago wat Ajax heeft. Dat is nu eenmaal inherent aan de Amsterdamse bluf.

En ik vind het alleen maar komisch dat alle andere supporters zo over Ajax heen vallen. Dat maakt het uitdelen dan ook meteen weer extra leuk. Allemaal onderdeel van het spelletje.

Overmars heeft een punt maar dat is een van de oorzaken geweest.
Ik kan mij ook nog het verlies van Feyenoord bij Sparta herinneren en toen moesten we uit bij Groningen alleen maar winnen en mede door een arbitrale dwaling maar zeker ook door een verkeerde instelling wordt daar niet gewonnen! Dat was een cruciale wedstrijd waar we ons probleem etaleerden wat ons al jaren achtervolgd.. als er meer gevraagd wordt dan alleen balletje rond tikken geven wij niet thuis... en verder verdiende Feyenoord dat jaar die titel hoe vol frustratie ik die ook daar zag binnen komen!

Ben erg benieuwd naar eind februari. Het zou zomaar eens de maand kunnen zijn waarin Ajax het hele seizoen verknald. Uitschakeling door Real is geen schande en ligt in de lijn der verwachting, ze staan inmiddels behoorlijk wat achter op PSV dus punten verspelen in de competitie is echt geen optie meer. Daarbij kan Ajax zomaar weer een keer in de Kuip verliezen in de beker! Zou toch ongelooflijk zijn als ze met dit materiaal geen enkel prijsje gaan halen. Leuk die tweede ronde, maar dat zijn allemaal geen prijzen en uiteindelijk is dat wat telt bij een club als Ajax.

Slappe reactie helaas weer. Het is namelijk een bewering op onderbuik gevoel dat nergens op slaat. Wie zegt namelijk dat Feyenoord dan ook van Excelsior had gewonnen? Die wedstrijd komt onder dezelfde omstandigheden ook nooit meer. Die hebben zich ultiem opgeladen omdat iedereen dacht dat Feyenoord al kampioen was en er 2 weken vanwege de bekerfinale overheen ging. Alleen al vanwege die omstandigheid kan Ajax praten over een verschil van slechts een punt, anders hadden het er 4 geweest. Het is van zoveel factoren afhankelijk dat het verloop nauwelijks te voorspellen had geweest. Datzelfde geldt voor het ountenverlies van Ajax jn Groningen dat het hem zou doen. Is Feyenoord ook overkomen en als dat niet had gebeurd had het gat ook weer groter geweest. Gewoon een opmerking die niet begrijpelijk is geformuleerd..

Misselijk figuur zeg. Misschien moet hij wat minder bezig zijn met smoesjes en wat mentaal sterkere spelers halen dan met zijn 300 miljoen. Feyenoord werd dat jaar kampioen, ondanks dat het steeds op de verkeerde dagen regende, ook was het gras soms te lang en de favoriete goudvis is ook nog overleden. Als dat niet was gebeurt had Feyenoord minimaal honderd punten gehaald.

Slap excuus. Het aantal wedstrijden dat ajax speelt in vergelijking met de gemiddelde topploeg uit Engeland valt op zich mee.. Dat zou je goed moeten kunnen opvangen met wat goede reserves en een coach die rouleert en spelers na 45 minuten of een uur wisselt op het juiste moment. Ten Hag kan gerust iemand die niet in de wedstrijd zit 90 minuten laten staan. Ook mensen die tegen rood aan zitten laat hij gerust staan. Ik zie hem wel dikwijls de beste man van het velt vroegtijdig wisselen voor een pupil die niks toevoegd of hij wacht tot de 92e minuut om een verse volwaardige kracht in het velt te brengen maar die heeft dan geen tijd meer om iets te forceren. Frustrerend gewoon. Die man heeft gewoon een wekker nodig die hem eraan herrinert om te wisselen, want het lijkt erop dat hij zo druk is met coachen dat hij de tijd vergeet. .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren