Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV ontsnapt dankzij Luuk de Jong aan nederlaag in Utrecht

Laatste update:

PSV heeft nagelaten om de voorsprong op naaste achtervolger Ajax uit te bouwen naar acht punten. De Eindhovenaren speelden in De Galgenwaard met 2-2 gelijk tegen FC Utrecht. De thuisploeg nam in de eerste helft een 2-0 voorsprong. Luuk de Jong poetste die achterstand na rust weg met twee doelpunten, waardoor PSV nog een punt kon meenemen uit de Domstad.

Ontmoetingen met FC Utrecht leverden PSV de afgelopen jaren weinig problemen op. De Eindhovenaren wonnen voorafgaand aan het duel in De Galgenwaard de laatste twaalf onderlinge wedstrijden. Vorig seizoen was PSV met maar liefst 1-7 te sterk in de Domstad, wat eraan heeft bijgedragen dat men sinds de zomer van 2013 op bezoek bij FC Utrecht vaker tot scoren kwam dan elk ander team op bezoek bij een specifieke tegenstander: 21 keer. De formatie van trainer Mark van Bommel kende deze keer echter een belabberde start in Utrecht.

Sander van de Streek viert de openingstreffer.

Een hoekschop van Nicolas Gavory bereikte het hoofd van Sander van de Streek, die Daniel Schwaab aftroefde en de openingstreffer tegen de touwen kopte. PSV kwam gaandeweg de eerste helft beter in de wedstrijd en kreeg via Hirving Lozano en Gastón Pereiro mogelijkheden op de gelijkmaker. Voor rust wist de thuisploeg echter de marge nog te verdubbelen. Scheidsrechter Pol van Boekel liet doorspelen na een tackle van Joris van Overeem op Hirving Lozano. Van de Streek kreeg de bal en bediende Gyrano Kerk met een afgemeten pass, waarna de aanvaller Jorrit Hendrix te snel af was en het leer diagonaal achter Jeroen Zoet plaatste: 2-0.

Na rust voerde PSV de druk op, wat na 57 minuten spelen resulteerde in de aansluitingstreffer. Steven Bergwijn bediende De Jong met een fraai passje, waarna de spits Utrecht-doelman David Jensen te slim af was en zijn inzet tergend langzaam de lijn zag passeren. De thuisploeg moest zich in de eerste fase van de tweede helft voornamelijk beperken tot verdedigen, terwijl PSV nadrukkelijk op zoek ging naar de gelijkmaker. Bijna werd de 2-2 op het scorebord gezet door Pereiro, maar zijn inzet ging net naast het doel van Utrecht.

Van Bommel bracht Cody Gakpo en Mohammed Ihattaren in het veld voor de laatste twintig minuten. Via De Jong en Bergwijn kregen de bezoekers vervolgens mogelijkheden op de gelijkmaker. Vijf minuten voor tijd kwam PSV alsnog op 2-2. Denzel Dumfries vond met een lage voorzet De Jong, die de Eindhovenaren naast Utrecht schoot. Snel na de gelijkmaker werd Simon Gustafson in het strafschopgebied gevloerd door Dumfries, maar Van Boekel besloot na het zien van de beelden de bal niet op de stip te leggen. Mede daardoor moesten beide ploegen na 94 minuten voetballen genoegen nemen met één punt, waardoor de voorsprong van PSV op Ajax nu zes punten bedraagt.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uiteindelijk toch nog een punt voor Psv, maar toch wel puntenverlies.

Gelukkig voor Ajax dat ook PSV puntenverlies heeft geleden. Natuurlijk had ik als Ajacied liever een nederlaag gezien voor Psv, maar toen de 2-1 voor PSV viel wist ik al dat PSV nog gelijk zou maken en ik sloot zelfs niet uit dat PSV zelfs nog zou winnen maar gelukkig is het niet tot een overwinning gekomen.

Wat was de scheidsrechter vandaag trouwens slecht zeg. Zowel voor PSV als Utrecht werden er beslissingen gemaakt waarbij je je afvroeg hoe dat dan kon en wat het idee van de scheidsrechter dan was.

De voorsprong van PSV op Ajax is nu dus met 1 punt vergroot en dus opgelopen naar 6 punten. PSV zal waarschijnlijk nog wel punten verspelen, maar dat zal Ajax net zo goed nog gaan doen dus als Ajacied verwacht ik ook gewoon dat PSV gewoon kampioen zal worden.

Ajax had in de seizoenen 10-11 (toen de Boer halverwege het seizoen instapte), 11-12 en 12-13 altijd grote achterstanden op de nummer 1 (telkens rond de 10 punten of meer dan 10 punten achterstand) en dan slaagde Ajax er meestal in de laatste fase van het seizoen in om de achterstand om te buigen en kampioen te worden en als Ajacied hoop ik ergens dat dat dit seizoen wederom zal gebeuren, maar dat verwacht ik eigenlijk niet als Ajacied.

10 februari 2019 om 18:41

Veruit de slechtste arbitrage in jaren die ik heb gezien, belachelijk.

10 februari 2019 om 18:43

Dat ie geen penalty geeft daar na beelden is heel apart. Zou wel zijn reden hebben gehad. Maar of dat een goede was?!

10 februari 2019 om 18:45

Hij valt... Alles klopt behalve zijn linkerarm. Die zoekt bewust de speler van Utrecht op en ziet er onnatuurlijk uit. Dus penalty.

10 februari 2019 om 18:51

Makkelie is nooit objectief tov Psv. Die beslist altijd in het nadeel van Psv.

10 februari 2019 om 18:59

Ja, dat konden we ook zien aan die rode kaart van Lozano..... TrebleX, dat gedoe over dat de scheids voor de ene club is of voor de andere is complete lulkoek. Gisteren is Ajax benadeeld door de VAR en vandaag PSV. Ik zou trouwens nog heel blij zijn met een punt, want je bent tenslotte wel uitgelopen tov Ajax.

10 februari 2019 om 19:04

Onnatuurlijke beweging is iets voor hands. Neerhalen van een speler in de 16 heeft niks met intentie te maken qua regel. Was 100% pingel. Enige wat het dragelijk maakt is dat psv er ook een verdiende. Maar dit is echt bizar slecht vd scheids.

10 februari 2019 om 19:06

Goed goed, de arbitrage was voor beide kanten onthutsend, maar wat speelde PSV slecht!

Rosario voegt helemaal niets meer toe. Vertraagd het hele spel áls hij al geen verstoppertje loopt te spelen. Elke bal maar breed of terug en dan het liefst over maximaal 5 meter het liefst in wandeltempo. En maar aanwijzingen naar zijn medespelers geven.......

Het middenveld begint echt een punt van zorg te worden. Er zit veeeeeel te weinig beweging in. Dat geldt ook voor Lozano en Bergwijn al wil ik die vandaag nog enigzins sparen omdat ze van een blessure terugkomen.

Ik dacht echt dat we de penalty tegen zouden krijgen. Was gewoon terecht geweest. Er is natuurlijk totaal geen opzet in het spel van Dumfries, maar hij haalt hem wel gewoon neer.

Ik weet niet niet wat er met zowel PSV als ajax aan de hand is, maar ze zijn het allebei behoorlijk kwijt.

10 februari 2019 om 19:16

Ik vond Hendrix en Viergever de spelers die niks toevoegde. Rosario speelde er zo nu en dan nog weleens een bal tussendoor. Hendrix en Viergever hebben bijna elke bal breed gespeeld, nadat ze eerst een hele lang treuzelde ermee. Voor mij mag van Bommel het volgende duel gewoon starten met Gutierrez voor Viergever en zet dan maar Hendrix een linie terug. Gakpo vond ik ook veel meer brengen als Lozano. Wordt tijd dat van Bommel zijn hand gaat laten zien en wat wijzigingen gaat doorvoeren. We zijn net halverwege en het team lijkt al uitgeblust.

10 februari 2019 om 19:20

Maar Treble, dit was toch echt een over duidelijke penalty?! Een heel ongelukkige, dat wel, maar zo overduidelijk

10 februari 2019 om 19:37

@TrebleX - Makkelie heeft jullie geen enkel kwaad gedaan vandaag. Ook bij dat moment van De Jong heeft hij geadviseerd om te gaan kijken maar dat wilde Van Boekel niet..

10 februari 2019 om 19:42

@treblex
Wat heeft makkelijk hier mee te maken? Hij vond beide een penalty

10 februari 2019 om 19:57

Ik vond het een geweldige wedstrijd.

Arbitrage was discutabel, maar ik geloof niet dat er een ploeg heel erg bevoordeeld is geweest vandaag.

11 februari 2019 om 14:14

Treble, wat een onzin hij vond het ook een penalty.

10 februari 2019 om 18:41

Bedankt Psv voor dit onverwachte cadeautje. Nu blijft de competitie nog een beetje spannend dit seizoen. Al verwacht ik ook dat Psv wel kampioen gaat worden dit seizoen. Scheids was inderdaad bagger, beide ploegen hadden een penalty moeten krijgen.

10 februari 2019 om 18:43

Ze lopen een punt uit, maar ik snap je. Nu blijft het hopen op 2 wedstrijden puntenverlies i.p.v. 3.

10 februari 2019 om 18:47

Ik had vooraf op 3 punten gerekend voor Psv dus dat het er maar 1 is geworden vind ik een cadeautje van Psv
Psv had vandaag de titelstrijd zo goed als definitief kunnen beslissen door te winnen vandaag. Dus dat ze 1 punt hebben behaald is een meevaller voor Ajax.

10 februari 2019 om 18:52

@wyzijnkampioen Ik denk dat Ajax meer bedankt wordt. Als er iets niet werd verwacht, was het de wedstrijd van gisteren wel. Tegen Utrecht hoort PSV gewoon te winnen, maar deze uitslag is minder shocking. Wat dat betreft eerder een cadeau van Ajax dan een van PSV.

10 februari 2019 om 18:58

@FRDylan PSV wel dan? Zij moeten nog Heerenveen uit en nog tegen 'de 2 grote'. Wat is je punt?

10 februari 2019 om 19:01

Mijn punt is dat hij insinueert dat wanneer PSV 2x verliest Ajax kampioen is. Even tussen de regels lezen jongens

10 februari 2019 om 19:01

En ook nog tegen AZ en Vitesse toch? Winnen ze ook niet zomaar van.

10 februari 2019 om 19:29

Moet ajax niet meer tegen az en vitesse dan?

10 februari 2019 om 18:41

PSV komt natuurlijk heel goed weg hier. Dat van Dumfries was een 100 procent strafschop en dan heeft PSV geen tijd meer om t goed te maken. Benieuwd naar Advocaats reactie. Ach, you winn some, you lose some

10 februari 2019 om 18:44

We weten toch allemaal ook wel dat die penalty puur niet gegeven werd, omdat hij in de eerste helft ook niet gegeven werd voor een duidelijk vergrijp. Beide een 100% penalty, conclusie is dat de arbitrage heel matig was vandaag.

10 februari 2019 om 18:47

Als dat de reden is, waarom dan kijken naar de beelden? Van Boekel zet zichzelf gewoon voor lul door naar de beelden te kijken en dan vervolgens alsnog geen penalty te geven. Kijk dan ook niet....

10 februari 2019 om 18:47

Precies dit. Grote kans dat hij in de rust zag dat hij fout zag, en het op deze manier recht trekt.. Wat een drama vandaag zeg.

10 februari 2019 om 18:52

Nou het was vorige week bij Advocaat al een punt dat Kuipers niet ging kijken dus dat Makkelie ging kijken begrijp ik wel. Maar het lijkt mij dat de druk hem teveel werd en hij een slechte beslissing neemt. Als dit niet de reden is dan kan ik het onmogelijk verklaren.

10 februari 2019 om 18:52

Makkelie vond dat kennelijk wel een strafschop en had gevraagd om ernaar te kijken. 1e helft vond Makkelie ook geen strafschop tegen De Jong.

10 februari 2019 om 18:42

Ja opdoeken die var. Bij overduidelijk shirtje vasthouden geen var, duidelijke overtreding op Lozano voor de 2-0 en dat er geen penalty wordt gegeven voor het onderuit maaien door dumfries. Wat een niveau zeg...

10 februari 2019 om 18:45

Was helemaal geen overtreding op Lozano. Hij speslt gewoon de bal. Kijk het morgen maar terug als de emotie gezakt is

10 februari 2019 om 18:45

Nou, de VAR had in de situatie van Dumfries wel gelijk. Dat Van Boekel er niets mee doet, is een tweede

10 februari 2019 om 18:48

Van Overeem speelde overduidelijk de bal. Niet altijd de commentator geloven. Verder wel gelijk wat betreft de 2 penalty momenten.

10 februari 2019 om 19:09

Het is gewoon onbegrijpelijk dat van Boekel wel bij het moment van dumfries gaat kijken en niet bij het moment van de Jong. Allebei 100% pingels maar door twee mannen in Zeist wordt er gekozen dat alleen het moment van dumfries terug wordt gekeken. Waarom niet precies zoals hockey? Laat gewoon de aanvoerder/coach var aanvragen, 2 momenten per wedstrijd en als je goed zit geen probleem, heb je nog maar 1 moment over. Het willekeurige moet er gewoon uit.

10 februari 2019 om 19:09

De var gaf bij het penaltymoment met Luuk ook aan dat het een penalty was maar v Boekel wilde niet gaan kijken.

10 februari 2019 om 19:17

Dan was het gewoon een dramatisch optreden van van Boekel. Gewoon niet willen kijken en dan het in de tweede helft je fout goedmaken door nog een fout te maken. Niet normaal meer.

10 februari 2019 om 19:25

Even heel wat anders: vlak voor de 2-2 werd Kramer naar het gras gewerkt om de counter tegen te gaan, krijgt Utrecht voordeel, maar zat erg in de verdrukking. Is het dan gewoon niet een overtreding waar je voor moet fluiten, want dat zou op dat moment het grootste voordeel voor Utrecht zijn geweest. Dit levert 7 seconden later een goal op voor PSV

10 februari 2019 om 20:00

beetje huilie huiie dit.

Ja, psv verdiende een penalty, maar de actie van Dumfries was ook een oenalty.
Verder had Lozano een gele kaart verdiend waardoor hij er volgende weel niet bij zou zijn, maar daar hoor je natuurlijk geen Psv'er over.

Van een overtreding op Lozano bij de 2e goal was geen sprake

10 februari 2019 om 20:17

Waar zie je huilie huilie? Ik huil inderdaad over het dramatische niveau wat de scheidsrechters vandaag hebben laten zien in Utrecht. Je stipt notabene ook nog wat extra fouten van de scheids aan (ik moet toegeven dat ik het moment waar jij op doelt gemist hebt gezien ik het voetbal op de achtergrond op had staan tijdens het werk). Ik vind gewoon dat er nog wel een evaluatie mag komen over de Var, nu lees je gewoon dat van Boekel geweigerd heeft om te gaan kijken bij de Jong??? Waarom is dat überhaupt een mogelijkheid? De hulp van twee mensen die 10 verschillende hoeken hebben, situaties in slow motion kunnen terugkijken en het 50 keer opnieuw kunnen bekijken weigeren omdat jij denkt het beter te hebben gezien in volle snelheid van maar 1 oogpunt waar je op 18 spelers moet letten in een strafschop gebied. Daar kan ik gewoon met mijn hoofd niet bij.

10 februari 2019 om 20:33

Als je zelf zo gaat lopen huilen over een gele kaart dan kunnen we ook gaan zeiken over het feit dat PSV recht had op de 1ste penalty waardoor het een heel andere wedstrijd was geworden

10 februari 2019 om 21:54

Als je zo redeneert moet je ook de overtreding pakken vlak voor de uitbraak waar de 2-0 uit valt. Zou een vrije trap voor PSV moeten zijn, Mar wordt ook niet voor gefloten...
Uitbraak en hoppa 2-0

10 februari 2019 om 18:43

Precies. Als ajacied blij met het puntverlies, maar wat een dramatisch arbitraal trio. 2 niet gegeven penalty's. Allebei lijken me toch overduidelijk. Duidelijk shirtje trekken en een duidelijke overtreding van dumfries. Ja het was per ongeluk en zag er ongelukkig uit zo in zijn val. Maar toch duidelijk gewoon een overtreding. Daarnaast het sparen van Lozano door geen geel te geven om vervolgens daarna Gustafson wel geel te geven. Kortom wederom een wedstrijd met arbitrale dwalingen.

10 februari 2019 om 18:44

Dat die laatste geen penalty werd is ongebegrijpelijk. Toen ie zelf ging kijken dacht ik dat t afgelopen was.. Ik vond het vanuit mijn PSV bril echter wel gerechtigheid, want die 2-0 had misschien niet mogen vallen en De Jong had ook een penalty kunnen krijgen. Barslecht optreden van Van Boekel

10 februari 2019 om 18:46

Dat het een penalty was, is zo overduidelijk als wat. Van Boekel en Makkelie waren hier aan het compenseren, wat zijn optreden in mijn optiek nog schandaliger maakt eigenlijk.

10 februari 2019 om 18:49

Luuk de jong houdt zelf net zo hard vast, zowel bij het penalty moment als bij de 2-2. Het is een contact sport dus hij stelt zich verschrikkelijk aan in mijn ogen. Net in een interview oprecht vertellen dat zijn momenten duidelijk waren en het Utrecht moment een twijfel geval. Iedereen is partijdig, ik ook maar dit slaat echt alles.

10 februari 2019 om 18:53

Shirtje trekken is overal op het veld een overtreding en gele kaart. Ook in Utrecht en in de 16 meter..

10 februari 2019 om 18:57

Shirtje trekken is van beide kanten, beide geel dan?

10 februari 2019 om 18:58

Houten ik snap dat je baalt van die niet gegeven penalty, logisch ook, maar ik zou toch even rustig die situatie terug gaan kijken. Was echt wel een penalty hoor.

10 februari 2019 om 19:01

Sorry maar waar trekt Luuk bij dat moment aan zijn shirt?

10 februari 2019 om 19:18

@houten shirtje trekken is iets anders dan dit. Hij trek net niet het shirt over de jong zinn hoofd zo houd letchet hem vast

10 februari 2019 om 19:19

Laten we houten030 niet al te serieus nemen hier. Hij is gefrustreerd en dat snap ik heel goed en daarom is zijn objectiviteit ver te zoeken

10 februari 2019 om 18:52

Ben er ook bang voor. PSV weet in slechte wedstrijden toch weer punt(en) te pakken. Frustrerend om als Ajacied dat te aanschouwen.
Knap dat ze zich zo terug gevochten hebben.
En de VAR?.. zucht.. zitten ze er voor de scheids.. en die keurt gewoon twee pingels af. Wat mij betreft volgende week vrij die Pol

10 februari 2019 om 18:52

Hahaha, je zult maar voor Ajax zijn en bij de 2-0 denken dat de schade zal mee vallen. En dan laat PSV opnieuw zien waarom ze kampioen worden. Namelijk tot de laatste minuut knokken voor een goed resultaat als team. En toch weer een punt uitlopen op Ajax.

10 februari 2019 om 19:03

Dr schade valt toch ook gewoon mee....? Ik ben wel blij met deze 2-2 eerlijk gezegd en het feit dat psv ook niet goed kan profiteren van ons puntverlies.

10 februari 2019 om 19:40

Precies. Ik had al een beetje verwacht dat Ajax punten zou verspelen in Almelo, aangezien ze het altijd moeilijk hebben met Heracles. PSV wint echter vaak van Utrecht, dus dit puntverlies is mooi meegenomen. Buiten het feit dat PSV nu maar 1 keer vaker hoeft te verliezen dan Ajax. Bij 8 punten was het vrijwel onmogelijk geworden.

10 februari 2019 om 19:43

Ok de schade is niet maximaal maar PSV loopt wel weer uit. Lijkt me best frustrerend als je weet dat Ajax met een fatsoenlijke trainer na de winterstop voor het eerst sinds 1000 dagen relatief eenvoudig weer een keer koploper had kunnen zijn.

10 februari 2019 om 19:47

@martijnr12,

Ik snap dat je dat hoopt maar volgens mij is PSV nog gewoon ongeslagen na de winterstop en Ajax heeft al 2x vrij dramatisch verloren. Lijkt me dat 6 punten voorsprong voor PSV ruim voldoende zal zijn.

10 februari 2019 om 20:59

@BurdyM zeker waar. Maar die ongeslagen status van PSV is niet met geweldig spel tot stand gekomen. PSV is ook niet in bloedvorm en wonnen thuis met 2-1 van Groningen, terwijl Groningen echt prima een punt had kunnen halen daar. Ervan uitgaande dat Ajax thuis van PSV wint, want dat lijkt me noodzakelijk als Ajax kampioen wilt worden, dan is het verschil nog 3 punten. Hoeft psv maar 1 keer extra te verliezen. Dat lijkt me niet heel onmogelijk toch? Moeten nog naar VVV, Ajax, Heerenveen en op de laatste dag naar AZ. Niet dat Ajax alles gaat winnen, maar het is alles behalve onmogelijk en ondenkbaar dat PSV onderweg een keer of twee, drie (buiten Ajax PSV) punten verspeelt. Dan moet Ajax natuurlijk wel een geweldige vorm krijgen en vrijwel iedereen wegspelen.

10 februari 2019 om 21:00

Edit: in dat rijtje waar PSV nog naartoe moet, hoort Ajax natuurlijk niet bij als extra kans op puntverlies.

10 februari 2019 om 21:47

Niets is natuurlijk onmogelijk maar mocht Ajax ook 2x door Real weg gespeeld worden dan ben ik bang dat Ajax deze slechte reeks nog wel even voortzet. Bovendien werd Ajax met 3-0 weg gezet in Eindhoven. Dus o.b.v. geloof ik ook nog niet dat Ajax thuis wint van Psv.

10 februari 2019 om 19:50

Dat was steeds met de winterstop om vervolgens na de winterstop nauwelijks fouten te maken. Situatie is nu even anders, niet?

Er lijkt geen sprake meer van de zogenaamde ongenaakbare top 2, wat een wan prestaties van beide ploegen. Wel knap wat Heracles en Utrecht lieten zien dit weekend, wel is Psv een 100 procent penalty door de neus geboord. Querento zei het al eerder, voor zowel Ajax als Psv zit die Var niet altijd mee. Wat een teleurstellend weekend........... 😣

10 februari 2019 om 18:42

Sinds wanneer is een 2-2 uit bij Utrecht een wanprestatie? Overdrijven is ook een vak, helemaal na een 2-0 achterstand.

10 februari 2019 om 21:20

Gio, als je in ogenschouw neemt dat Psv bijna nooit moeite heeft met Fc Utrecht. In tegenstelling tot ons kan je het een wan prestatie noemen vind ik.

10 februari 2019 om 22:25

Sulejmanii, je gaat je daarom ook afvragen wat zo'n coach van Utrecht gezegd heeft tegen zijn spelers. Zal het zoiets geweest zijn van 'luister eens, Ajax heeft heeft punten laten liggen, vandaag is de kans om dichter bij hun te komen'. Als ik daar trainer was zou ik het in ieder geval proberen, want schijnbaar is iets met Ajax de beste manier om de spelers van Utrecht flink te motiveren

11 februari 2019 om 14:21

Droppie, hahah jij begrijpt me. Me cluppie werkt als een rode lap voor een stier, Fc Utrecht lust ons altijd rauw.

10 februari 2019 om 18:42

Voor Utrecht zit de Var anders alleen maar tegen. Vorige week en vandaag ook.

10 februari 2019 om 18:50

Vorige week zat het tegen, maar wel gerechtigd tegen. Laten we dat niet vergeten. Die overtreding was net aan in de 16 op de beelden. Met het blote oog in 1 moment op een veld amper waar te nemen, maar met 25 herhalingen in slow motion wel. Tuurlijk is dat gewoon kut voor utrecht, maar daar bewijst de var zijn waarde wel in mijn ogen.

10 februari 2019 om 19:06

VAR deed het goed. Van Boekel beslist anders

10 februari 2019 om 18:50

Sulejmanni

Het zijn zeker knappe prestaties van Heracles en Utrecht. Ik vond dat PSV geen wan prestatie heeft geleverd. uit Utrecht is altijd lastig en met 2-0 achterstand terug komen op 2-2 vind ik wel knap. Ajax vond ik wel een wan prestatie zo veel bal verlies en mag je niet klagen met maar 1-0. Ik vind dat de VAR wel een goede keus heeft gemaakt betreft het penalty moment. Ik vond die Utrecht speler wel een beetje opzichtig wacht, maar idd PSV mag niet klagen menig scheidsrechter had de bal wel op de stip gelegd. Ik vind het mooi dat PSV ook punten heeft verspeeld anders was het na vandaag wel definitief klaar geweest. Ik vind juist dat met een punt uitlopen het spannende wordt aangezien het programma zie ik PSV zeker nog wel punten verspelen, maar aangezien Ajax de laatste tijd ook niet al te best is Heerenveen thuis 4-4 Feyenoord uit 6-2 en gisteren 1-0 blijft het maar een rare competitie. Hopelijk krijgen jullie wel een mooie wedstrijd tegen Real te zien.

10 februari 2019 om 20:01

Tim, als je ziet dat Psv het altijd relatief makkelijk heeft tegen Utrecht. In tegenstelling tot ons, dus vanuit dat oogpunt een wan prestatie. Haha ik houd mijn hart vast voor Real. 🤦ðŸ¾â€â™‚ï¸

10 februari 2019 om 21:26

Dat klopt die winnen daar de laatste jaren vaak! Ben der bang voor idd een maandje terug had ik nog wel durven te zeggen dat Ajax thuis de favoriet is maar nu is real in vorm en lijkt het idd op dat het een zure avond gaat worden maarja toch succes!

11 februari 2019 om 14:22

Tim, bedankt man! Ik hoop dat het helpt, maar ik heb er een hard hoofd in man. Voor de winterstop was alles goed, maar nu zijn we toch erg matig hoor.

10 februari 2019 om 18:41

Ja overtreding vooraf de 2-2 en overtreding van dumfries, ondanks dat het per ongeluk was

10 februari 2019 om 18:42

Overtreding vooraf aan de 2-0 en penalty moeten hebben in de eerste helft.

10 februari 2019 om 18:46

Was echt geen overtreding bij de 2-0 hoor, werd gewoon de bal gespeeld.

10 februari 2019 om 19:01

Bal spelen daarna raken, Lozano ligt altijd man.

10 februari 2019 om 19:08

Hoe kom je daar nou bij? Zet je bril af. Lozano lanceert zichzelf in de lucht nadat de bal gewoon afgpakt wordt.

10 februari 2019 om 19:22

Oh binny das ene goede dus als je eerst de bal raakt en daarna de speler is het geen overtreding. Goed om te weten

10 februari 2019 om 18:41

Ze hadden in de eerste helft ook een penalty mogen krijgen, het is natuurlijk nooit goed om een fout zo recht te zetten, maar onder aan de streep hebben ze beide geluk en pech gehad.

10 februari 2019 om 18:42

Eerst helft: PSV krijgt geen penalty en Utrecht mag scoren na een overtreding. Tweede helft: Utrecht krijgt geen penalty en PSV mag scoren na een overtreding. Eerlijk toch?

10 februari 2019 om 18:52

Nee, want die 2-0 van utrecht was geen overtreding.

10 februari 2019 om 20:19

Zytto

Vond ik wel. Het klopt wel dat 'de bal gespeeeld' wordt, maar het spelen van de bal is echt nooit een vrijbrief om iemand omver te mogen kegelen. Zou wel mooi zijn, dan kan je dus door de bal eerst te raken daarna iemand door midden schoppen? Uiteraard niet. Dit was echt een onreglementaire actie van Overeem.

PSV is zelf ook dramatisch na de winterstop. Alleen ze hebben het geluk dat Ajax nog slechter is en alle negatieve aandacht naar Ajax toe gaat. PSV is geboren in een ton van geluk pfff

10 februari 2019 om 19:15

Penalty niet gekregen voor en tegen PSV. Wat is daar dan geluk aan?

10 februari 2019 om 20:29

@Musi26 oh oké. Dus eigg zeg je dat ALLE corners die worden binnengelokt 100% geluk is?!

Ik heb in jaren niet zulk slechte arbitrage meegemaakt, belachelijk zeg voor beide kanten.

PSV penalty ontnomen,Utrecht penalty ontnomen, 2-2 is terecht! Eerlijk maar wel warrig als wedstrijd

10 februari 2019 om 18:59

2-2 ook... kijk maar in de herhaling terug hoe kramer wordt neergelegd

10 februari 2019 om 19:08

Ferdy de scheids zag dat, maar gaf voordeel omdat Utrecht in balbezit bleef. Pas na een aantal seconden toen het voordeel weg was, veroverde PSV de bal terug, en werd er gescoord.

10 februari 2019 om 19:10

Toen kwam er nog voordeel uit van Utrecht

10 februari 2019 om 19:11

Nee hoor. Zuiver op de bal. Niet zo blind op de commentator afgaan

10 februari 2019 om 20:25

Marrekie

Zuiver op de bal? Ja, en dus? Wat wil je hiermee precies zeggen?

Want nergens in de spelregels van de Knvb staat dat het toegestaan is om iemand onderuit te schoppen, 'zolang je de bal maar speelt'. Jij verzint dus gewoon spelregels. Dit staat in de spelregels:

Een directe vrije schop wordt toegekend, indien een speler éã©n van de hieronder volgende overtredingen begaat
ten opzichte van een tegenstander op een wijze die door de scheidsrechter wordt beoordeeld als onvoorzichtig,
onbesuisd of als gepaard gaande met buitensporige inzet:
• aanvalt;
• springt naar;
• trapt of probeert te trappen;
• duwt;
• slaat of probeert te slaan (inclusief een kopstoot);
• ten val brengt of een duel aangaat;
• laat struikelen of probeert te laten struikelen.
Als een overtreding gepaard gaat met contact dan wordt deze bestraft met een directe vrije schop of strafschop
• Onvoorzichtig betekent, dat de speler een duel ondoordacht aangaat of dat hij onbezonnen handelt.
Een disciplinaire sanctie is niet nodig;
• Onbesuisd betekent, dat de speler handelt zonder het gevaar of de gevolgen voor de tegenstander in
ogenschouw te nemen.
Een speler die onbesuisd speelt moet een waarschuwing ontvangen;
• Met buitensporige inzet betekent, dat de speler de noodzakelijke inspanning ver overschrijdt en dat hij de
veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt

Oftewel, geen letter te vinden dat het geen overtreding zou zijn omdat 'zuiver de bal gespeeld' wordt.

Dit was het failliet van de VAR werkelijk waar schandalige beslissingen.

10 februari 2019 om 18:46

Hoe kunnen mensen zo domme reacties plaatsen en duimpjes krijgen haha. VAR zegt toch bij het moment met Dumfries dat het een penalty is. Scheids zegt nee. Scheids faalt. VAR heeft juist te weinig te zeggen nog.

10 februari 2019 om 18:56

Het gaat niet om de var direct maar om het hele systeem. Het hele systeem refereren de mensen aan als ze var zeggen. En dat systeem bewijst keer op keer niet te werken, en als het niet werkt haal het aub weg. Zorg dat het goed werkt voor je het invoert niet dit halve gedoe.

10 februari 2019 om 18:56

Het moment met De Jong is ook bekeken en afgewezen dus wat is nu precies je punt?

10 februari 2019 om 18:58

Het is niet alleen dat moment. Als je de penalty die Luuk had moeten krijgen bekijkt is he t niet te geloven dat de scheids niet moet gaan kijken. Het is gewoon shirtje vasthouden en dat moet altijd worden bestraft met de Var. Als je wilt dat het shirtje grijpen bij corners gewoon doorgaat moet je vooral dit soort beslissingen blijven meenemen.

10 februari 2019 om 19:03

Het is gewoon de complete willekeur van de Var waarom mensen boos zijn. Waarom kunnen ze het bij de KNVB niet mooi afkijken van de hockey bond? Laat gewoon lekker per wedstrijd 2/3 var momenten voor elk team die alleen de coach/aanvoerder mag aanvragen. Nou heb je gelijk dan krijg je je var moment terug en heb je het fout verlies je er een. Het is toch niet zo moeilijk moet je denken, het werkt al jaren zo bij het veldhockey.

10 februari 2019 om 19:23

Het punt is toch duidelijk of niet. De var is er voor om de fouten van de scheidsrechter uit het spel te halen, daarin faalt de var als systeem.

10 februari 2019 om 19:53

En dan wordt er in de 80ste minuut een doodschop uitgedeeld en is het sorry je hebt je 3 momenten al gehad? Lekker goed voor de eerlijkheid van het systeem. Laten we ajb zo ver als mogelijk bij die vreselijke hockey sport vandaan blijven.

10 februari 2019 om 20:14

Je weet niet hoe het bij Hockey werkt dus. Want bij Hockey verlies je je var moment alleen als je het zelf fout hebt. Als je de doodschop niet kan aanvragen voor de var komt het omdat je het zelf eerder verpest hebt.

Hoe kan dat in godsnaam geen penalty zijn? Dat Dumfreys het niet expres doet, doet toch niet ter zake?!

10 februari 2019 om 18:41

"hoe kan dat in godsnaam geen penalty zijn? Dat Dumfreys het niet expres doet, doet toch niet ter zake?!"

Goedmakertje, denk ik. Omdat De Jong in de eerste helft een penalty had moeten krijgen en omdat er een overtreding vooraf ging aan de 2-0.

10 februari 2019 om 18:42

Alleen mag dat helemaal niet zo zijn. Kan het echter wel begrijpen.

10 februari 2019 om 18:42

Maar hij zet zichzelf toch compleet voor lul door te gaan kijken op de monitor en vervolgens GEEN penalty te geven? Dan toch beter achteraf je fout erkennen? Nu moet hij 2 fouten gaan uitleggen.. :D

10 februari 2019 om 18:47

@cabinessence

En de overtreding voorafgaand waaruit de 2-2 valt dan?

10 februari 2019 om 19:12

Of het vasthouden van de Jong bij de 2-2. Nee PSV wordt geholpen.

10 februari 2019 om 19:13

Als dit echt zo zou zijn dan is het nog optreden van vBoekel nog schandaliger

10 februari 2019 om 19:17

Zelfde situatie was aan de andere kant toen er een overtreding op Lozano werd gemaakt.

10 februari 2019 om 19:20

Daar wordt voordeel voor gegeven en pas daarna veroverd PSV de bal...

10 februari 2019 om 19:21

Beiden hielden vast.

10 februari 2019 om 21:18

Goedmakertje? Omdat die matennaaier zich weer liet vallen omdat hij geen kans andere kans meer zag. De Jong deed gewoon een ouderwetse Duitser na. Bah, sneu mannetje.

10 februari 2019 om 22:50

@fcu1970:

Hou op man. Letschert moet gewoon niet zo oliedom zijn om tien seconden lang aan het shirtje van De Jong te hangen. Dit was honderd procent een penalty. Of De Jong vervolgens wel of niet te makkelijk gaat liggen is totaal niet relevant. Vrijwel geen enkele speler zal moeite doen om te blijven staan als een overtreding op hem gemaakt wordt in het strafschopgebied.

Je kunt wel boos zijn op De Jong, maar je kunt beter boos zijn op die sukkel van jullie die een penalty weg zou hebben gegeven, als er vandaag een betere scheidsrechter had gestaan.

11 februari 2019 om 07:13

Dus vindt jij het goed dat de scheids een fout goed maakt met een fout?
Je kunt nooit een fout goedmaken met een fout.

En dat je het een overtreding vindt voor de 2-0 zegt mij genoeg.
Kijk de beelden nog maar eens.

Maar goed dat is mijn mening

11 februari 2019 om 08:09

"dus vindt jij het goed dat de scheids een fout goed maakt met een fout?"
Eh, waar zeg ik dan dat ik dat goed vind? Ik zeg alleen dat het zo zou kunnen zijn.

"en dat je het een overtreding vindt voor de 2-0 zegt mij genoeg."
In eerste instantie dacht ik ook van niet, maar je moet de beelden vanuit die andere hoek zien. Heel duidelijk.

11 februari 2019 om 14:25

Fcu, De Jong heeft inderdaad door zichzelf de schijn tegen. Een van de onsportiefste voetballers in Nederland.

10 februari 2019 om 18:43

het word steeds gekker met zijn naam heb echt met hem te doen.... dumpfries,dumphries,en nu ook nogeens dumfreys.

lol kan het nog gekker?

Complete anti reclame voor de Var deze pot. Er zijn 4 momenten voor de var deze wedstrijd en alle 4 beoordelen ze verkeerd. Dit kan gewoon niet, als het niet werkt dan haal het aub weg.

10 februari 2019 om 18:43

De mensen die achter het scherm zitten zijn niet capabel. De techniek is prima.

10 februari 2019 om 19:55

De mensen achter het var scherm zagen het allemaal goed. De scheids nam het niet over.

10 februari 2019 om 18:45

Het probleem is de te hoge ruimte voor interpretatie van de spelregels.

10 februari 2019 om 18:51

Dat hadden ze voor het invoeren al moeten verduidelijken. De complete willekeur is voor niemand te volgen, Makkelie geeft vorige week voor een exact hetzelfde moment wel een penalty en deze week niet.

10 februari 2019 om 18:48

Ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar de scheids faalt juist bij het laatste penalty moment. VAR oordeelde het als penalty.

10 februari 2019 om 18:58

Ik heb het hier boven al gezegd maar ik bedoel niet direct de var, maar het hele systeem genaamd var. Het systeem faalt hier omdat de scheids niet overruled wordt.

Man man man. Wat is die VAR toch een aanfluiting. 4 keer compleet in de fout

10 februari 2019 om 19:04

VAR heeft het hier prima gedaan. Scheidsrechter is de schuldige..

10 februari 2019 om 19:24

Nee want bij de situatie van De Jong geeft de VAR niks aan. Daar heeft de VAR het weldegelijk fout gedaan. Bij de situatie van Utrecht deed de VAR het goed.

10 februari 2019 om 19:25

De var is er om de fouten van de scheids uit het spel te halen. Dat is letterlijk de hele reden van het bestaan van de Var. Daarin heeft de var vandaag hopeloos gefaald.

10 februari 2019 om 19:26

Scheids volgt de Var op wat ze daar beslissen.

10 februari 2019 om 19:41

Nee hoor. De VAR geeft een advies. De scheidsrechter is eindverantwoordelijk. De VAR heeft vandaag z'n waarde bewezen door bij beide penalty momenten aan te geven dat Van Boekel moet gaan kijken. Bij het moment van De Jong vond hij dat niet nodig want hij had de situatie zelf al beoordeeld. In de slotminuten gaat hij wel kijken maar oordeelt dat het geen penalty is. Beide gevallen onbegrijpelijk..

Betere titel.

PSV ontsnapt dankzij valen van de VAR!

Hoe duidelijk moet je een penalty hebben!

10 februari 2019 om 20:26

Leuk om erbij te vermelden dat je zelf faalt. Want de VAR heeft de scheidsrechter bij beide penaltymomenten naar de kant geroepen. Bij de Jong weigerde de scheids om te komen kijken, bij het Dumfries uitglijd moment zei de VAR ook dat het een penalty was. Dus de scheids faalt niet de VAR

10 februari 2019 om 18:44

Die titel zou nog slechter zijn aangezien het falen is. PSV had toch ook gewoon een penalty moeten hebben in de eerste helft... Ik bedoel hoelang mag je een speler vasthouden.

10 februari 2019 om 18:45

Inderdaad, De Jong zijn shirt was bijna uitgetrokken! Hoe duidelijk wil je het hebben?

10 februari 2019 om 18:48

En jij faalt dat je denkt dat falen begint met een v. Niemand kan ontkennen dat PSV keihard is benadeeld is door Var. Hele seizoen zit het al tegen met dat VAR en vandaag weer.

10 februari 2019 om 18:48

Ach man, de VAR heeft naar beide kanten flink gevaalt, maar goed ik snap dat je chagrijnig bent dat psv nog een punt haalt..

10 februari 2019 om 19:06

De VAR heeft helemaal niet gefaald. De scheidsrechter heeft hier geblunderd. Ook bij de overtreding op De Jong heeft de VAR aan Van Boekel aangegeven dat hij moest gaan kijken maar dat wilde hij niet want hij had het al gezien..

10 februari 2019 om 18:52

Eh, bij de penalty die PSV had moeten krijgen werd de scheids niet eens naar het beeldscherm geroepen, bij die van Utrecht wel. Dus als je iemand de schuld wil geven, wijs dan niet naar de Var, maar naar de scheids.

10 februari 2019 om 19:07

Net een interview gezien met Wiedemeier vanuit het KNVB center en hij gaf aan dat Van Boekel wel degelijk gevraagd is te gaan kijken maar hij vond het op basis van z'n eigen waarneming al niets. Van Boekel werd net aardig met de grond gelijk gemaakt..

10 februari 2019 om 19:08

Scheids is wel geroepen maar weigerde.

10 februari 2019 om 19:22

@harmr:

Hoorde ik inderdaad ook. De VAR valt dus sowieso niets te verwijten.

10 februari 2019 om 19:42

Nope, die heeft het juist goed gedaan. In deze gevallen. Van Boekel mag wat mij betreft een brevet van onvermogen ophalen in Zeist morgen..

Kan iemand mij uitleggen waarom het geen penalty was? Keek zonder geluid maar leek redelijk duidelijk?

10 februari 2019 om 18:44

Nee, dat kan niemand je uitleggen helaas. Wat een wanprestatie van de leiding..

10 februari 2019 om 18:44

Dat kan niemand uitleggen denk ik.

10 februari 2019 om 18:45

Licht? Onbedoeld? Te makkelijk?
Als laatst waarschijnlijk de niet gegeven penalty voor PSV
of de mogelijke overtreding vooraf aan de 2-0.

10 februari 2019 om 19:17

Ik blijf het gewoon zeggen hoor. Het was geen overtredimg. Enige goeie wat vBoekel vandaag gedaan hebt

Lozano geschorst en op 5 punten. Wereld van verschil, idiote scheids

10 februari 2019 om 20:00

Lozano had inderdaad heel moeten hebben, maar ik heb hem er liever bij. Ik denk namelijk dat psv sterker is zonder lozano. Lozano speelt namelijk vaak voor zichzelf.

Man man man heel deze wedstrijd is toch gewoon eeen schande voor het Nederlandse voetbal? De var heeft zich hier werkelijk van zijn slechtste kant laten zien. Ben btw geen supporter van PSV, Utrecht of Ajax.

Je wordt gewoon genaaid waar je bij staat, was gewoon een penalty. Als deze overtreding werd begaan in de 16 van Utrecht was PSV sowieso een penalty gegeven, wat een aanfluiting deze beslissing.

10 februari 2019 om 18:41

Was het maar zo'n feest. Dan hadden wij hem in de eerste helft wel gehad.

Al die PSV'ers maar zeuren op de scheids, maar ze mogen van geluk spreken dat het geen penalty was op het einde

10 februari 2019 om 18:43

En Utrecht dat de 2-0 noet werd afgekeurd en dat ze geen penalty tegenkregen dus niet zo zeuren

10 februari 2019 om 18:46

Die 2-0 was duidelijk op de bal. Dat zou pas een schande zijn geweest om die af te keuren omdat lozano 5 meter door rolt.

10 februari 2019 om 18:47

De 2-0 was stevig maar de bal werd geraakt. Beide kanten een penalty niet gegeven en Lozano had geel moeten krijgen dus geschorst voor volgende week. Ik zeg niet dat PSV de scheids mee had maar jullie hadden hem zeker ook niet tegen, dus gezeur van PSV zn kant op de scheids en VAR is onterecht

10 februari 2019 om 19:15

Tuurlijk zytto34 ik snap je frustratie. Maar was gewoon een overtreding.

10 februari 2019 om 19:58

Khal drogo kijk dat moment maar eens goed na. De bal wordt gewoon gespeelt

10 februari 2019 om 20:01

Dat was absoluut geen overtreding. 100% de bal.

10 februari 2019 om 20:48

Musi

Maar zo zijn de regels helemaal niet. Er staat nergens geschreven dat het pas een overtreding is als er geen bal geraakt wordt. Laat staan omgekeerd, dat het geen overtreding kan zijn 'omdat je de bal raakt'?

'100% de bal' of 'zuiver de bal' is onzin. Daar gaat het niet om. Het gaat erom of de actie onvoorzichtig, onbesuisd of met buitensporige inzet plaats vond ongeacht of nou de bal is gespeeld of niet.

Ongelofelijk wat hier gebeurt. Knap punt van PSV, maar voortaan bij elke sliding die je in je eigen 16 inzet net doen of uitglijdt/struikelt.

Hoe kun je hier geen penalty voor geven??

Vrede mee. Absoluut de wedstrijd gedomineerd, maar Utrecht heeft echt gestreden. De Jong had ontzettend veel moeite met Letschert in de lucht. Utrecht had zeker een penalty moeten krijgen, dat kan niemand ontkennen. Prima resultaat zo

Sorry hoor, maar als je als scheidsrechter na zulke duidelijke beelden nog geen penalty geeft, kunnen we net zo goed het hele korps +var opdoeken. Wat een aanfluiting!

Man, man, man wat een waardeloze arbitrage. Makkelie beste VAR zeggen ze dan. Voor beide ploegen leek het helemaal nergens op. Ik weet niet wat van Bommel in Viergever ziet, maar dat is met afstand de zwakste schakel bij PSV. Die staat er elke keer voor spek en bonen bij. Uiteindelijk ben ik zeer tevreden met een punt hier.

10 februari 2019 om 18:48

De VAR neemt de eindbeslissing niet.. Dat doet de scheidsrechter. Die vond het hier niets, de VAR wel dus moet de scheids kijken en die beslist alsnog dat het niets is. Koekkoek!

10 februari 2019 om 19:05

Vandaar dat ik zeg waardeloze arbitrage ten eerste. Daarna heb ik het over Makkelie, omdat hij de eerste situatie waar de VAR nodig was een duidelijke strafschop over het hoofd zien.

10 februari 2019 om 19:09

Weer fout. Net een interview met Reinhold Wiedemeier gezien vanuit het KNVB center die aangaf dat Makkelie wel degelijk Van Boekel heeft geadviseerd te gaan kijken maar die vond het op basis van eigen waarneming niets.

10 februari 2019 om 19:12

Oké, ik heb dat interview niet gezien. Als Makkelie hem instrueert dat het eerste moment een penalty is en van Boekel niet gaat kijken dan is het vanuit zijn kant nog erger. Dus conclusie, waardeloze arbitrage.

Ik snap er werkelijk niks van. Hij steekt zijn been uit en schampt de bal half, waardoor hij Lozano onderuit haalt. Duidelijk een overtreding, want de speler wordt gehinderd en uit balans gebracht. Vervolgens dat doelpunt en makkelie (VAR) doet niks. De overtreding op de jong is nog duidelijker. Bij Vitesse gaf hij hem vorige week wel, en nu niet. Lekker verliezen van de Var weer. Makkelie en van Boekel hebben hun diploma bij een pak cornflakes gekregen.

En dat veld van Utrecht, allemachtig, ze hadden net zo goed op een modderpoel kunnen spelen.

10 februari 2019 om 18:54

Aan de 2-2 ging ook een overtreding vooraf, en die penalty had 1000% gegeven moeten worden. Niet klagen.

10 februari 2019 om 19:09

Dat ben ik ook met je eens. Arbitrage was echt niet om aan te zien.

10 februari 2019 om 19:23

Was je in het stadion? Ik wel namelijk, veld lag er prima bij. FCU kan er ook niks aan doen dat het regent.

10 februari 2019 om 19:34

Ja? Was jij er ook, als Ajacied? Langs het veld was alleen maar modder. daarbij ging de eerste bal er van psv maar net in, langs die beerput van modder die in de zestien lag. Verder op veel plekken drassige poeltjes in het veld.

Ik snap geen bal van de arbitrage. In de eerste helft mist hij een penalty voor Psv. In de tweede helft een penalty voor FC Utrecht. Er wordt maar 4 minuten extra tijd uitgetrokken terwijl er alleen al 6 minuten aan de VAR werd besteed in de tweede helft. Aan het einde geeft Van Boekel geen voordeel bij de buitenspelsituatie en fluit hij de counter eruit.

Ik heb twee minpunten gezien deze wedstrijd. De scheids en de Jong...

De scheids: Wat een peuter niveau liet hij vandaag zien man. Alsof de wedstrijd zwaar subjectief gefloten werd. Ik merk dat ik mij er persoonlijk aan begin te irriteren aan het arbitrage niveau van de eredivisie, schande die van Boekel, en de var. Er werden twee penalties ontnomen.

De jong: Wat een huilebalk is dat zeg. Daar wil ik geen meer woorden vies aan maken.

10 februari 2019 om 18:42

De jong een huilebalk? Wat denk je van die Janssen, constant tegen de scheids aan janken. Zet je Utrecht bril af. Als iemand recht had op een penal is het luuk.

10 februari 2019 om 18:48

Ja, de jong is net een klein kind. Ik denk dat hij gedurende 94 min wel 20 min met zijn handen omhoog heeft gestaan. Loopt alleen maar te zeuren tegen de scheids en is geniepig bezig in het veld.

Als je de penalty bedoeld in de eerste helft, ja dat klopt. had een penalty moeten zijn, maar de tweede helft had ook een penalty moeten zijn van dumfries.

Al om al, De jong is in mijn ogen een onsportieve vent.

10 februari 2019 om 19:37

Sportief gezien deed die 't wel 't beste vandaag met 2 goals

10 februari 2019 om 19:56

2e helft had er idd ook een moeten zijn, maar als die 1e gegeven was stond het 1-1 ipv 2-0 en had je een hele andere wedstrijd

11 februari 2019 om 14:31

Utrecht De Jong en Lozano hebben de schijn tegen door hun zelf.

Wat een drama. Heb je kans om op 8 punten te komen. Dan verwacht ik dat je het gras op wil vreten maar nee hoor Psv zakt net als Ajax als een kaartenhuis inelkaar. Man man.
En wij willen weer met de subtop van europa concureren. Nou met dit voetbal gaat dat echt niet lukken.

10 februari 2019 om 19:38

Nou totaal niet mee eens. Psv domineerde de hele wedstrijd. Utrecht zet een muur op en scoort uit een counter. Daarna doen ze niets anders dan tegenhouden en een 2e counter vliegt er in. Dit soort wedstrijden heb je af en toe. Ik vind dit minder schrijnend dan ajax die gewoon zijn afgetroefd op voetbal en aggressie

10 februari 2019 om 20:06

Ik begrijp de opmerking wel, want psv heeft bijna geen moment gevoetbald. Alleen maar lange ballen op Luuk. Psv heeft vandaag punten verloren doordat Utrecht gewoon goed stond. AJAX heeft punten verloren door zichzelf. Dus psv heeft meer gewonnen dan 1 punt.

Ik kan nu met 100% zekerheid concluderen dat PSV letterlijk wordt voorgetrokken. Dit is echt gewoon he le maal te schandalig voor woorden. Dat PSV 2 keer. 2 keer is geholpen deze wedstrijd door Arbitrage! 10000% strafschop en zelfs met een herhaling zag je het duidelijk. Bij de 2-2 was het gewoon een overtreding voorafgaand. En luuk de jong? Wat een aanfluiting is dat. Alleen maar zeiken en zeiken en zeiken en vallen. Echt waar dat jullie hierop trots zijn.

10 februari 2019 om 19:26

En toch weer 2 in het netje vandaag. En nog topscorer. Wij zijn zeker trots op Luuk.
Je kan alle momenten opnoemen waar psv geluk had maar je vergeet die van Utrecht of doe je dat bewust omdat anders je verhaal nergens op slaat?

11 februari 2019 om 14:34

Khal, hoezo slaat zijn verhaal nergens op? Luuk de Jong en Lozano, zijn met afstand de onsportiefste spelers en matenaaiers in Nederland. Dus tsjah, dan krijg je dit soort dingen.

10 februari 2019 om 19:55

Haha beetje last van vergeetachtigheid? Aangezien je het helemaal niet over 1e eerste helft hebt

Wat mij betreft laten ze die van Boekel nooit meer een officiële wedstrijd fluiten, wat een ongelofelijke weggooier is dat zeg. Bah.

6 punten is niet veel als je psv zo ziet, wat uiteindelijk de var's slechte "judgement" nodig heeft om hier niet te verliezen...
En daar bedoel ik niet mee dat ajax zo goed is, maar dit kan nog een heel raar einde worden op deze manier.

10 februari 2019 om 18:45

Het is absoluut nog niet gelopen inderdaad. Ze krijgen nog een onderlinge pot en beide ploegen zullen hier en daar echt nog wel meerdere punten verspelen. Ben erg benieuwd naar de ontknoping.

10 februari 2019 om 19:04

Die kan ik je alvast zeggen "ajax fans worden boos omdat psv dankzij 34 wedstrijden met 12 man het kampioenschap pakt"

Als de VAR toch alleen maar in het voordeel van PSV en Ajax wordt gebruikt, schaf hem dan lekker af

10 februari 2019 om 19:53

Met berichten zoals deze maken mensen zichzelf echt belachelijk... Want de 1e helft ben je toevallig vergeten?

Toch knap dat PSV elke keer weer in de wedstrijd kan komen en gewoon punt(en) pakt.

10 februari 2019 om 20:07

Hoe kom je nu weer aan 3 goals voor psv?

Psv mag de scheids bedanken... Voor de 2-2 niet gefloten voor overtreding. Utrecht geen penalty op het einde... Ongelofelijk, gister Ajax nog een penalty onthouden. Ik weet genoeg

10 februari 2019 om 18:42

Shirtje vasthouden bij De Jong in de eerste helft zeker vergeten?

10 februari 2019 om 18:44

Nou dan is het toch alsnog 1 in voordeel voor utrecht?

10 februari 2019 om 18:46

2-0 was ook na een overtreding, dus exact gelijk.

Die van Boekel plus de mensen die bij de var zaten maar een paar wedstrijden 2de divisie geven? Wat een aanfluiting. In zo'n belangrijke wedstrijd talloze beslissingen verkeerd inschatten terwijl je gewoon hulp krijgt met beelden. Wat wil je nog meer? Hoe kan je bijv. in vredesnaam geen penalty geven in de laatste minuut. Neem toch aan dat zij dezelfde beelden krijgen als wij?

Ik heb trouwens het idee dat bij de ajaxieden de woede over gisteren nog groter is nu dan de blijdschap van dit resultaat. En dat kan ik me heel goed voorstellen!

Ja Dumfries struikelt, maar is een strafschop. In Eindhoven had PSV m wel gehad denk ik. Ach PSV had ook 1 moeten krijgen dus het streept mekaar weg. Wat een spits die Luuk trouwens. Redt opnieuw PSV.

10 februari 2019 om 18:56

Mwah dat komt natuurlijk door de gemiste penal in de eerste helft anders had hij hem echt wel gegeven

10 februari 2019 om 19:29

Lee112 wat fijn om eens een normale eerlijke reactie te lezen van een Ajax supporter. Psv komt heel goed weg vandaag. Maar van Boekel was echt tergend slecht beide kanten op niet normaal

Wat heeft de VAR voor zin op zo'n manier? Volgende keer PSV misschien maar niet laten fluiten door een scheidsrechter uit de buurt van Eindhoven

10 februari 2019 om 19:00

Dit is niet de schuld van de VAR. de var zegt bij beide dat het een penalty is. Van Boekel zegt van niet.

10 februari 2019 om 19:26

Hou op zeg! Van Boekel mag VVV ook al nooit fluiten omdat hij uit de buurt van Venlo komt en zogenaamd voor VVV zou zijn.

Die scheidsrechter zeg, het is dat ie allebei de kanten op blundert, maar hoe kan je die pingels niet geve , vooral die laatste. Ik snap daar echt niets van. De VAR is uiteindelijk zo goed als de scheids die kijkt.

Wat een misselijke vent is die Makkelie toch. Scheids niet naar de kant halen wanneer de Jong 4 seconden wordt vastgehouden, wel als psv-er uitglijdt. Gewoon 2x penalty.

Knappe punt gepakt. Var in vorm Makkelie is echt een drama. Die is al vaker tegen Psv geweest. 1e helft was een overduidelijke strafschop voor Psv en 2e doelpunt van Utrecht had niet mogen tellen met die overtreding op Lozano.

10 februari 2019 om 18:43

En dan vervolgens de 100% penalty voor Utrecht achterwege laten. Makkelie heeft beide ploegen benadeeld.

10 februari 2019 om 18:49

Ja klopt alhoewel makkelie natuurlijk wel van boekel naar de kant roept bij de penal van utrecht maar niet bij psv

10 februari 2019 om 19:01

Luister even naar de beste meneer bij fox.

10 februari 2019 om 19:19

Pol van boekel is de schuldige 😜inderdaad

10 februari 2019 om 20:11

Omdat makkelie beide overtredingen zag en de scheids adviseerde om een strafschop te geven is hij echt een drama?

Ik ben natuurlijk Ajax fan en lach me suf als PSV punten verliest maar kom op zeg. Dit is toch gewoon een 100% penalty? Zonder bijbedoelingen. Tis niet dat de bal al ver bij die gast weg is. En psv had er eerlijk gezegd ook een moeten krijgen. Krijg je verdorie de beelden te zien en dan geef je hem nog niet. Afschaffen die hap.

Nog nooit zo blij geweest met een punt, na het verlies van Ajax gisteren.

Wat een moeilijke wedstrijd was dit. Eigenlijk kwam je 90 minuten lang nooit in de problemen. Maar door twee slappe momenten kom je ongelukkig op 2-0 achter. Die 2-0 vind ik wel discutabel. Ik bedoel, ja hij speelt de bal, maar hij neemt Lozano ook vol mee. Maar goed.

En waar was de VAR bij het penalty moment van De Jong? Maar wel gaan lopen kijken bij het uitglijden van Dumfries op het eind.

Verder heeft PSV karakter getoond in de tweede helft. Ik vind dit een knappe punt terwijl de omstandigheden niet mee zat. Veld was erg nat, en het is gewoon moeilijk voetballen tegen dit soort teams, helemaal als Advocaat trainer is. Die wist precies hoe die PSV moest aan pakken. Lekker met ze alle hangen in het eigen doel. Extra lekker dat anti-voetbal niet is beloond.

6 punten voorsprong. Op naar Heerenveen en Feyenoord.

11 februari 2019 om 07:31

En toen Willem 2 met dit soort voetbal 3 punten pakten in Utrecht was het dik verdiend volgens vele.....

Psv heeft behalve het vasthouden van de Jong erg veel geluk gehad met deze scheids.
Ik hoor weinig over Lozano die minstens geel moet krijgen maar ontsnapt waar die Zweed bij utrecht direct geel krijgt voor veel mindere overtreding. Waar een grens de bal terecht aan Utrecht geeft maar onze geweldenaar het overruled en psv de ingooi geeft enz.
En doet hij het een keer goed bij de 2-0 van Kerk, krijgt hij(onterecht) psv over zich heen.

Bah bah bah.

Een weekend als deze bevestigt maar weer: voetbal is knettergek.

Wat was PSV slecht de eerste helft. Tweede helft heer en meester. 2-2 lijkt me enigzins nog een terechte uitlsag. Lozano had rood moeten hebben. De overtreding op lozano bij de 2-0 had natuurlijk nooit mogen doorgespeeld worden en volgens mij is het shirtje trekken bij Luuk de Jong een penalty evenals de struikelpartij van Dumfries een penalty is.

10 februari 2019 om 20:13

Psv was inderdaad beter de 2e helft, maar om lange ballen op Luuk nou heer en meester te noemen gaat mij te ver. Al met al wel een terecht gelijkspel.

10 februari 2019 om 20:21

Het blok hendrix rosario komt voetballend gwn tekort, vooral tegen ingravende tegenstanders.

Na de eerste helft was ik behoorlijk pissig op de arbitrage (VAR) maar na afloop moet je ook blij zijn dat je hem op het laatst niet tegen krijgt. Balen van het puntverlies maar gezien ons eigen spel en het strijden van Utrecht mogen we blij zijn met een punt.

Wat een klotezooi zeg. Gelukkig nog 2-2 en een puntje uitlopen.
Iedereen die voor Ajax is en het een penalty vond, oke prima. Maar als jij de gene bent die het geen penalty bij Lamprou en lammers vond dan moet je je mond houden. Wat dat is namelijk bijna hetzelfde alleen deed dumfries het perongeluk en Lamprou kwam er gewoon wild in.

10 februari 2019 om 18:45

Je moet ook naar de bal kijken vriend. Bij lammers speelde hij de bal al de andere kant op zodat er nooit meer een doelpunt kon vallen. Dat was in dit geval anders

10 februari 2019 om 18:50

Speelde hij de bal? Lamprou speelde de bal niet. Als je lammers bedoelt, die speelde de bal iets van de goal weg maar dat deed de speler van Utrecht ook.

10 februari 2019 om 20:15

De bal bij Lammers was nooit meer te halen. In dit geval lach de bal bijna nog naast hem en was de hoek veel makkelijker om te scoren. Appels met peren vergelijken.

100% penalty voor Utrecht , ongelooflijk

10 februari 2019 om 18:56

En voor Luuk in de eerste helft. Was allebei een pingel.

Mentale druk zowel bij Ajax als PSV, de Eindhovenaren laten het liggen anders hadden ze Ajax pijn kunnen doen, 8 punten was veel geweest. Hoop dat Bommel inziet dat hij sneller moet wisselen en ook Lozano of Bergwijn slachtoffert. Het gaat om het teambelang ipv individueel belang. Hendrix..... sorry ik vind het geen speler voor PSV, ballen veroveren voor de rest geen meerwaarde.
Ik wil Prereiro Rosario Guti zien.

Pure schande in de slotfase. Hoe Utrecht een penalty wordt onthouden in bizar. Verder PSV ontzettend misselijk ploeg die overal om gilt. Afgelopen weken gezien hoe Bergwijn en Lozano zwaar geblesseerd raakten en nu gewoon lekker weer meedoen. Goede voetballers, maar wat een gillers. Elke keer doorrollen en gillen, walgelijk. Verder verdient Luuk de jong een levenslange schorsing voor het janken en hypocriet gejankt. Brr walgelijk vent. Een voordeel is wel dat PSV uitgelopen is op Ajax 😊

10 februari 2019 om 18:55

Lekker objectief verslag gozert. Om even weer in balans te komen:
Die 2-0 had er nooit mogen komen ivm overtreding op Lozano en ook PSV had een pingel moeten hebben. Dan had het 1-1 kunnen zijn en (let op: cliche onderweg!) had je een heel andere wedstrijd kunnen krijgen. 1-1 is heel wat anders dan 2-0.
Maar goed, ik had niet de indruk dat een van beiden de winst verdiende.

10 februari 2019 om 19:44

Kun je niet beter morgen je verslag doen, als je niet meer vanuit emotie reageert

Toen ik zag dat Lozano en Bergwijn meededen was ik ff bang voor een 0-4, ondanks de late 2-2 trots op me club gestreden als leeuwen! Ik was zelf in het stadion dus kon niet zien of het een strafschop was. Volgende week 3 punten pakken tegen de Graafschap!

10 februari 2019 om 18:46

Hij kan / moet hem geven. Maar De Jong ook 1e helft

10 februari 2019 om 19:24

"toen ik zag dat Lozano en Bergwijn meededen was ik ff bang voor een 0-4"

Je hebt meestal niet heel veel aan Bergwijn en Lozano als ze niet volledig fit zijn. Zoals we vandaag wel weer gezien hebben.

10 februari 2019 om 19:42

Lozano niet nee, maar bergwijn was toch weer belangrijk

Ach toch nog puntje uitgelopen..
Maar Utrecht speelde toch gewoon erg matig of zie ik dat verkeerd?

Niet dat Ajax nog kampioen word maar gelukkig heeft PSV niet gewonnen. En lopen ze maar een puntje uit 6 of 8 is toch een wereld van verschil. Aan de VAR heb je ook niks. PSV had een penalty moeten hebben. Jammer dat Utrecht nog een 2-0 voorsprong weg geeft maar het is wel een verdiend punt voor PSV.

Zet Dhr. Van Boekel en assistent Makkelie maar een paar weekendjes op non-actief. Wat een wanvertoning van de arbitrage was dit zeg. Aan beide kanten.

10 februari 2019 om 18:47

Inderdaad vrij matig, Dickie weer boos op de var..

Maar even serieus die VAR hadden ze toch gedaan om de discussie weg te halen , er is alleen maar meer discussie nu hahaha.

Spannende ontknoping zeg, psv goed teruggekomen. Arbitrage vergat psv een strafschop te geven in de 1e helft en er werd een overtreding begaan voor de 2-0. Dat je vervolgens probeert dat te compenseren hoort niet, alhoewel het toch wel eerlijker voelt. Toch grappig om de ajax fans te zien die uit hun slof schoten de 2de helft en niets zeiden over de eerste helft, calimero's. Anyways zo meteen maar even het interview met dickie kijken ðŸ¿ðŸ¤­.

Als je ziet waar zowel FC Utrecht als PSV vandaag geen penalty voor kregen, wat moet je dan doen overkomen om wel een penalty te krijgen. Letschert hangt 5 seconden aan het shirt van Luuk, hoe duidelijk wil je het hebben, zeker na vorige week toen dezelfde VAR een vergelijkbare situatie wel correct beoordeelde? Die glijpartij van Dumfries zeer ongelukkig natuurlijk, maar hij raakt alleen de tegenstander die daardoor de bal niet meer kan spelen. Natuurlijk geen opzet, maar voor een overtreding is opzet geen vereiste. Lachwekkend dat je zelfs na het zelf terugkijken en vrijzicht hem niet geeft.

10 februari 2019 om 19:16

Kan ik je wel vertellen. Bij Promes van VVV tegen het stad been aanlopen en beetje overdreven ten aarde storten....krijg je meteen een penalty (zie VVV -WII gisteren)

Het grote verschil is dat PSV vecht om punten binnen te halen. Terecht gelijkspel.

Echt belachelijk die Var. Meer kan ik er niet over zeggen. Zowel PSV als Utrecht had een penalty moeten hebben. En over het moment voorgaand de 2-0 valt ook nog flink te discussieren. Vond Gakpo goed invallen overigens. Was veel meer aanwezig als Lozano, die vrij belabberd speelde. Ook heb je met Ihattaren een speler die wel gewoon fatsoenlijke corner kan trappen. Pff, wat een wedstrijd weer. Over die VAR raken we ook niet uitgepraat..

10 februari 2019 om 19:39

Wat is er precies mis met de Var? Zowel voor PSV als voor Utrecht adviseert de VAR terecht een penalty te geven. Van Boekel overrulet beide adviezen, daar gaat het mis, niet bij de Var.

Afschaffen die VAR, zat er weer aan alle kanten naast. Hoe kan je zelfs na het bekijken van de beelden geen penalty geven?

10 februari 2019 om 18:49

100% een goedmakertje. Was gewoon een penalty.

10 februari 2019 om 18:55

VAR zegt penalty kom kijken. Scheidsrechter zegt is geen penalty. Dus de VAR zit goed.

10 februari 2019 om 19:26

De VAR zat ook goed maar als de scheidsrechters zich te groot voelen om hun fout toe te geven en hun beslissing terug te draaien dan heeft de var geen enkele zin. Schaf het dan maar af allemaal.

10 februari 2019 om 19:40

Beter schuif je v. boekel terug naar de kkd... Je moet gwn capabele scheidsrechters hebben

10 februari 2019 om 19:15

Precies. VAR voegt niks toe. Afschaffen.
Zuivere speeltijd lijkt me veel beter om in te voeren

Ik wacht wel tot het seizoen is afgelopen om conclusies te trekken. Met de waan van de dag meegaan is natuurlijk, maar niet rationeel.

Zoals ik gisteren al zei mensen: even wachten, PSV moet het nog wel even doen he?
Maar goed, na 2-0 voelt het stiekem toch een beetje als een gewonnen punt. En met doelsaldo hebben we een bonuspunt.
Maar dat laatste is vrij klein, kan in 1 wedstrijd worden ingehaald door Ajax als ze een keer los gaan.

Ik zie veel reacties voorbij komen dat de 2-0 afgekeurd zou moeten worden vanwege een overtreding. De bal wordt hierbij gewoon afgepakt.. ??

Man of the match is lastig. Slechtste lijkt me wel duidelijk. Die scheids kon er werkelijk waar niks van. Fout op fout. Aan beide kanten was hij slecht.

10 februari 2019 om 18:58

"man of the match is lastig."

Aan PSV-kant denk ik Gakpo. Wat weet die ballen geweldig richting het hoofd van De Jong te sturen, zeg. Maakte in zijn laatste twee invalbeurten veel meer indruk dan Malen, in elk geval.

Deze wedstrijd bewijst maar weer dat de VAR beslissend moet zijn. Zeker totdat we 18 scheidsrechters hebben van een goed niveau! Wat een drama arbitrage!

Glasheldere penalty voor Psv: VAR roept de scheids niet eens naar het beeldscherm.
Glasheldere penalty voor Utrecht: VAR roept de scheids naar het beeldscherm, scheids besluit geen penalty te geven.

Maar volgens velen hier heeft PSV gelijkgespeeld dankzij de Var? Hoe dan?

10 februari 2019 om 19:41

De VAR vond het ook een penalty voor Psv, is achteraf aangegeven. Van Boekel heeft het overrulet, net zoals later bij utrecht.

Wat een zielepieten zeg die ajacieden. Ja. Met een 2-2 stand had Utrecht recht op een strafschop, echter had psv er ook verdiend in de 1e helft. Daarnaast was er mogelijk overtreding tegen psv begaan net voor de 2-0 voor Utrecht. Dus vanwaar die Psvar, slaat werkelijk nergens op. Dus wellicht een terechte uitslag met hoe de fouten van arbitrage vandaag verlopen zijn. Sjonge jonge dan mag je het zelf bekijken en dan zie je het nog niet, koekoek, zeg ik als psver "ja hij glijd uit"

10 februari 2019 om 20:21

Gezien de gehele wedstrijd inderdaad een terecht gelijkspel. Ons zielepieten noemen vind ik niet zo netjes, want andersom was door de meeste psv supporters waarschijnlijk hetzelfde gereageerd.

Spannende wedstrijd. Maar wat een blunder van van Boekel aan het einde schande!

Programma Psv tot 31 maart:
Heerenveen uit
Feyenoord thuis
Excelsior uit
NAC thuis
Vvv uit

Ajax
NAC thuis
Ado uit
Pec thuis
Fortuna thuis
Az uit

Ik voorspel dat PSV punten gaat verspelen tegen Heerenveen Feyenoord en Excelsior of vvv.

Ajax verspeelt punten bij az en ADO.

Dit betekend dat het verschil tussen Ajax en PSV minimaal zal zijn 31 maart! Op deze datum zal het grotendeels beslist worden.

Op deze manier word de VAR meer een probleem dan hulp niet normaal zeg hoe slecht de arbitrage is. Vind het nog erger bij Dumfries want Van Boekel gaat zelf kijken, is altijd een strafschop.

Om aan te geven hoe er klasse justitie plaatsvindt.
Waarom krijgt gustafson geel voor een mindere overtreding dan Lozano.
Hulde van BOEKEL

10 februari 2019 om 19:37

Haha serieus ga je daar over klagen, terwijl die penalty situaties veel belangrijker waren?

10 februari 2019 om 20:23

Als je belangrijk vind dat lozano de volgende wedstrijd er niet bij is ivm een schorsing, dan is dat een reden om te klagen. Had ook heel.moeten zijn, maar dit heeft natuurlijk geen invloed op de wedstrijd gehad.

10 februari 2019 om 20:28

Klopt had geel moeten zijn. Zou het opzich geen ramp vinden. Gakpo maakt echt veel indruk op me en je hebt dan weer een frisse lozano terug

Ik vind het erg schrijnend dat er bij bijna alle wedstrijdtopics 90 procent van de reacties over de arbitrage gaan. Vind dat toch altijd het minst interessante deel. Had gehoopt dat de var dit zou oplossen maar die zorgt juist voor nog meer controversie. Toch roep ik iedereen op om minder over de arbitrage te discussiëren en meer over het voetbal.

Als je nu de nabeschouwing ziet dan lach je, je toch suf. De VAR mag blijkbaar dus alleen adviseren, maar de scheids mag ermee doen wat ie maar wil. Is toch van de zotte dat één persoon tegen het advies van 4 mensen in mag gaan die 20 keer naar een herhaling vanuit alle hoeken en standen kijken. Ook is het van de zotte dat de VAR de scheids niet kan dwingen om naar de beelden te gaan kijken. Eigenlijk zou het nog beter zijn als de VAR de scheids zou mogen overrulen. Niks mis met de Var, maar wel met de regels omtrent de Var.

10 februari 2019 om 20:25

Is helemaal niet vreemd. De scheids staat in het veld en geeft de leiding. Het is alleen vreemd dat de scheids het advies na het zien van de beelden niet overneemt .

Is er iemand die nu de nabeschouwing van FOX aan het bekijken is? Blijkbaar heeft de VAR tegen van Boekel gezegd dat hij moest gaan kijken bij de vermeende penalty van Luuk de Jong. Van Boekel zei daarop dat hij het al had gezien en hij het geen penalty vond en daardoor niet ging kijken. Dit is echt de meest belachelijke beslissing die ik ook ooit heb gezien van een scheids. Er is een vrije schop met 6/7 spelers van PSV en 7/8 van Utrecht en de VAR zegt dat er wordt vastgehouden en een penalty moet worden gegeven. Die van Boekel zegt dat hij tussen al die spelers de vermeende overtreding al heeft gezien en beoordeeld. Dan ben je echt te dom voor woorden. Vervolgens bij een overduidelijke penalty van Dumfries niet fluiten en dan wél gaan kijken... Man man man je kan niet weten wat deze momenten voor de wedstrijd hadden betekent, maar dit is wel echt een heel slecht niveau van van Boekel.

Genoten van de wedstrijd met veel spanning en bizarre situaties, had van mij nog wel langer mogen duren. Utrecht goed en compact verdedigd en met counters kwamen ze er gevaarlijk uit. PSV knap teruggevochten en de 2e helft veel kansen gecreëerd. Jammer dat de scheidsrechter natuurlijk de hoofdrol heeft door 2x geen 100% penalty te geven aan PSV en Utrecht. Daarnaast ook een overtreding op Lozano bij het doelpunt van Utrecht. 2-2 een terechte uitslag, maar de scheidsrechter mag de komende wedstrijden wel op non-actief worden gezet...

Wat een aanfluiting weet die arbitrage.
De Jong had een penalty moeten krijgen voor dat vasthouden. Snap e,ht niet waarom het de ene keer wel een strafschop is en de andere keer niet. En de 2-0 had nooit mogen vallen want als dat geen overtreding meer was op Lozano ja wat dan nog wel.

Iedereen heeft het over de scheidsrechter, maar wat waren die grensrechters aan het doen? Die wisten gewoon niet welke kant ze moesten op vlaggen. Alsof het hun eerste wedstrijd was. Die ene gaf het op een gegeven moment helemaal maar op.

Miss ben ik een zeikerd ma ook bij de 2 2 gaat de scheidsrechter ook in de fout! Ze maakte een overtreding op kramer hij fluit niet bal gaat de hoek in voorzet goal!

10 februari 2019 om 20:01

Dat lieten ze helaas niet zien op de herhaling dus kon het nu moeilijk beoordelen. Leek mij ook een overtreding in eerste instantie, maar een herhaling op dit moment had voor meer duidelijkheid gezorgd.

Haha en al die PSVers gisteren al denken dat ze kampioen waren...... Nog even geduld. Het blijft spannend

10 februari 2019 om 19:43

Bij ons lopen ze allemaal naast hun schoenen en zijn ze helemaal vergeten hoe ze moeten samenspelen, dus als dat niet heel snel verandert mogen de Psvers best denken dat ze kampioen gaan worden.

Haha echt ongelooflijk dat veel mensen het alleen maar over geluk van psv hebben ivm een niet gegeven penalty, maar de eerste helft penalty situatie laten deze mensen voor het gemak weg. Over willekeurig gesproken... Scheids was gwn drama en beide ploegen zijn evenveel benadeeld

11 februari 2019 om 07:38

Luuk de jong maakt contact speler schrikt pakt vast ... bal gaat door verkeerd timen(Luuk loopt namelijk gewoon door die stop je niet met een handje trekkend aan zn shirt) over Luuk heen dan gaat meneer door zn knieën en zn beste verongelijkte gezichtje trekken.... nee dit was geen penalty!!

Ik vind het opzich toch raar dat iedereen zo op de VAR loopt te zeiken, uiteraard erg slechte beslissingen bij beide penaltys overigens.
Maar PSV speelde gwn dramatisch en niemand heeft het erover dat beide goals van utrecht gwn fouten van zoet zijn, zeker de 2de

Toch raar:
Vorige week bij kuipers was het een zogenaamd fact waardoor hij geeneens hoefde te gaan kijken de var besloot penalty omdat het volgens Kuypers nu eenmaal zo was en zo beoordeeld.... dan is deze laatste toch ook gewoon een fact en moet var geen eens zeggen ga maar kijken... ze moeten gewoon influisteren penalty fact klaar!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren