Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax schrijft geschiedenis en verkoopt 67.000 kaarten voor Real Madrid-thuis

Laatste update:

De supporters van Ajax lopen warm voor de kraker met Real Madrid in de achtste finales van de Champions League, komende woensdag. Volgens de vrijdageditie van De Telegraaf heeft de club uit Amsterdam voor het eerst in de geschiedenis liefst 67.000 kaarten voor het naderende duel met de titelverdediger in de Johan Cruijff ArenA verkocht.

Het dagblad verzekert dat Ajax het stadion, dat een capaciteit van 53.000 toeschouwers heeft, zeker drie keer had kunnen uitverkopen. Dat is ook de reden dat de club een zogeheten viewing party in de Ziggo Dome houdt. Ook de 14.000 plaatsen tellende concertzaal van Ajax’ hoofdsponsor is volledig uitverkocht.

De gelukkige fans in de Ziggo Dome zien niet alleen de wedstrijd op grote schermen, maar krijgen een volledig programma voorgeschoteld. De dj’s én Ajax-fans Sunnery James en Ryan Marciano, Diggy Dex en Peter Beense verzorgen optredens, terwijl Rafael van der Vaart, John Heitinga, Michael Reiziger en Sjaak Swart voorbeschouwen.

Als de viewing party een succes wordt, zal deze volgens het dagblad bij plaatsing van Ajax voor de Champions League vaker plaatshebben. Het team van Erik ten Hag leed geen enkele nederlaag in de groepsfase van het Europese miljardenbal, maar moest uiteindelijk toch Bayern München voorrang verlenen als groepswinnaar.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, ze hadden het stadion drie keer kunnen uitverkopen. Lijkt me dan echt een perfect moment om een nieuw ticketsysteem uit te testen. Manmanman heb zelden zoveel moeite moeten doen om uiteindelijk zonder kaartje te eindigen, haha (ja ik weet het, seizoenkaarthouders zijn de echte fans).

8 februari 2019 om 08:38

Met mijn sva pas is het ook helaas niet gelukt.

8 februari 2019 om 08:46

Had hetzelfde probleem met mijn sva pas. Eerst inloggen om wedstrijd te kiezen. Eerst wedstrijd kiezen om in te loggen. Uiteindelijk via een andere wedstrijd weten in te loggen, maar toen was alles uiteraard al weg..achja, dan maar in de volgende ronde erbij

8 februari 2019 om 11:02

Nieuw ticket systeem was al in leven gebracht voor Utrecht uit, waardoor ik ook misgreep met kaarten. Altijd een grote loterij die uitwedstrijden mits je NL+ hebt.

Dan wil ik het nog niet eens hebben over CL thuis wedstrijden. 40.000 man met seizoenskaart wilt heen, dan gaan er ook nog eens een paar 1000 kaarten naar bobo's. En alles wat over blijft is voor de SVA leden. Zo gek is het dus niet dat jullie misgrepen.

Volgend jaar maar seizoenskaart, boys!

8 februari 2019 om 09:23

Het ticketing-systeem zou echt flink verbetert kunnen worden. Dat geldt overigens voor alle grote evenementen.

8 februari 2019 om 10:32

@kritikaster

Het probleem zit niet in het ticketing systeem, seizoenkaarthouders hebben voorrang. Daardoor is de wedstrijd al praktisch uitverkocht voordat de andere voorrangsgroepen aan de beurt zijn.

8 februari 2019 om 10:19

Gelukkig waren er bij de kaartverkoop voor de poulefase geen honderden klachten over het oude systeem toen men ook het stadion 3x kon uitverkopen. Welk systeem je ook kiest als ruim 90.000 man allemaal tegelijk proberen om 1 van de 10.000 kaarten te bemachtigen Dan levert dat honderden gefrustreerde reacties op met foutmeldingen, etc.

8 februari 2019 om 13:55

Ik snap best dat de drukte voor problemen kan zorgen. Maar het kan niet zo zijn dat kaarten worden verkocht terwijl ze bij iemand anders in de winkelwagen zitten. En zo waren er nog een heleboel aparte zaken die niet horen te kunnen. Dan kun je een leuk, nieuw ticketsysteem hebben. Maar als die dan ook nog eens niet optimaal werkt, is het hek van de dam. Lijkt me dat er toch een makkelijkere/andere manier moet kunnen zijn om dit soort gedoe tegen te gaan. Naar mijn weten hebben andere grote clubs zelden zo een last ervan als Ajax.

Leuk dat ze zoiets mogelijk maken met een mooi programma. Blijkbaar is daar behoefte aan. Jammer alleen dat men tegen Real wel warm loopt, maar er straks tegen Emmen en Fortuna maar 40000 zitten.

8 februari 2019 om 08:45

'Maar' 40.000 :' er zijn zoveel andere dingen die je kab doen in aats van een wedstrijd van Ajax tegen een, qua statuur, 1e divisieploeg kijken. Bijvoorbeeld lekker thuis, daarna met vrouwtje boodschappen doen, ouders bezoeken, zelf sporten. Snap niet zo goed waarom je elke wedstrijd van jouw favoriete club de kou in wil gaan.

Ajax zou eens na moeten denken over hoe de capaciteit verder uitgebreid kan worden.

8 februari 2019 om 09:11

2 van de 4 hoeken op de eerste ring dichtbouwen zodat er nog wel 2 hoeken open blijven voor vrachtwagens voor concerten enzo. heb je toch 3500-4000 plekken extra.

ik vind de opmerking maar 40.000 best bizar alleen feyenoord en ajax trekken deze aantallen..

8 februari 2019 om 09:53

Relatief gezien is 40.000 ten opzichte van 67.000 'maar'.
Zo moeilijk was dat toch verder niet?

Krijgt Ajax dan het geld van de kaarten die verkocht zijn voor de Ziggo Dome of?

8 februari 2019 om 10:17

Nou Jair voor jou is dat best moeilijk, want zoals je in de tekst leest is er in De Arena plek voor 53.000 man.

8 februari 2019 om 09:00

Onverklaarbaar inderdaad

8 februari 2019 om 09:10

Heel vreemd inderdaad dat er bv bij Barcelona-Real Madrid afgelopen woensdag 92.000 man zaten en in de ronde daarvoor tegen Sevilla maar 58.000 man..oh wacht.. zou het misschien met de tegenstander te maken kunnen hebben..

8 februari 2019 om 14:02

Nee, dat heeft te maken met meerdere factoren. Ik ben van mening dat je tijdens competitiewedstrijden altijd vol hoort te zitten, maar alleen volgens Teletekst is de Arena altijd goed gevuld, aangezien Ajax al jarenlang het aantal verkochte tickets doorgeeft en niet het aantal mensen dat daadwerkelijk op de wedstrijd is afgekomen. Je bent gewoon een nepsupporter als je een SK haalt en dan alleen de wedstrijden tegen Feyenoord, PSV, AZ, Utrecht, Vitesse gaat omdat dit de betere clubs uit de competitie zijn. Daarmee laat je zien je club niet in elke tijd te supporten en naai je ook nog eens een andere fan die met zijn SK wel elke wedstrijd zou gaan. Het is dus meer de arrogante houding van de Ajacieden, zo van: ‘we winnen toch wel, dus kan wel wat anders doen vandaag’ of ‘het is te koud, ik blijf vandaag bij m’n gezin’.

8 februari 2019 om 15:53

Wat een onzin, om te beginnen is er geen wachtlijst voor een seizoenskaart van de Arena. Dus mensen kunnen gewoon een seizoenskaart aanschaffen aan het begin van het seizoen. Dus je naait niemand.

En als je wilt dat het stadion elke wedstrijd tot de nok gevuld is dan moet je het bewust te klein gaan bouwen waardoor je 1 geld misloopt en 2 nog geen garantie hebt dat het altijd vol zit.
Daarnaast is dit echt niet anders bij de meeste andere clubs.

Wat betreft de bezoekers aantallen. Bijna alle clubs geven de verkochte tickets door en niet alleen de gescande tickets. Ook Feyenoord doet dit. En ja misschien komen de seizoenskaart houders van Feyenoord misschien trouwer opdagen. Dat zal best. Maar ook niet alle Feyenoord seizoenskaart houders komen elke wedstrijd.

En spreken van nepsupporters. Wat een onzin is dat. Iemand die zonder seizoenskaart thuis op de bank kijkt is echt niet minder supporter dan iemand die met seizoenskaart in het stadion kijkt elke wedstrijd.

Dit heeft toch weinig meer met voetbal te maken? Een beetje bioscoop gevoel dit.

8 februari 2019 om 08:51

Als die mensen dat nou leuk vinden...?

8 februari 2019 om 08:53

Het stadion is nou eenmaal niet groter. Daar gaan zitten met vrienden lijkt me ook helemaal niet verkeerd. Met 14000 man Hup Ajax roepen is toch een stuk leuker dan in je eentje thuis hoor. Als ik te laat was geweest voor tickets en in de omgeving had gewoond had het me ook best leuk geleken.

8 februari 2019 om 09:06

Is toch juist lijp? Eerst gek gaan met zijn allen met dj's er bij en dan een dikke wedstrijd kijken.

Ik zie alweer reacties zoals, Jaa in de eredivisie zie je alleen lege plekken dit en dat. Je mag het misschien arrogant noemen, de ajax supporter in het stadion controleert ajax tijdens de competie (buiten PSV en Feyenoord om) en als er goed gevoetbald is en er gewonnen is, is het weet prima. en in de CL weet de ajax supporter dat het er echt omgaat.

Wel leuk dat Ajax die viewing party probeerd, je moet als club blijven innoveren en als dit commercieel werkt, waarom niet. Dit is toch echt het verschil met een Feyenoord die nooit met dit soort dingen komt (ja toevallig alleen met het kampioenschap) dit is is niet provocerend maar feitelijk.

8 februari 2019 om 09:05

Dit is toch ook pas voor het eerst dat Ajax hiermee komt? Tuurlijk is het innoverend en ik ben het ermee eens dat Feyenoord niet echt dit soort dingen doet, maar ik kan me ook niet heugen dat Ajax vergelijkbare dingen heeft gedaan.

8 februari 2019 om 09:21

Dit is de eerste keer, maar het feit dat Ajax kijkt naar de mogelijkheden om dit vaker te doen, is niet iets wat ik bij amdere clubs zie. Op een innovatieve manier met commerce om te gaan loopt ajax echt mijlen ver voor. Nog een voorbeeld is dat de jeugd en vrouwen een andere sponsor hebben dan het eerste etc.

8 februari 2019 om 09:27

Daar ben ik het mee eens. Ajax is op dit moment heel erg bezig om bekendheid te creeren en Ajax meer als merk neer te zetten. Wereldwijd.

8 februari 2019 om 09:52

De Kuip zat vol in 1993 terwijl er in Groningen gevoetbald werd.

8 februari 2019 om 10:17

Dus Feyenoord heeft het al een keer gedaan toen ze kampioen werden, maar het is een feit dat ze het het nooit doen? En Ajax is innoverend omdat je ze het voor de eerste keer ook gaan doen? Goed verhaal. Feiten zijn waarheden, dus feit is dat Feyenoord het al heeft gedaan en Ajax het nu ook gaat doen. De rest zijn simpele aannames en rare conclusies.

8 februari 2019 om 10:41

Jullie vatten mijn verhaal echt verkeerd op. En zijn als Feyenoord supporters wel snel op je teentjes getrapt.

Je mag toch echt concluderen dat Ajax vele malen innovatiever en beter haar commerciële kansen benutten dan Feyenoord? Daar kan je het niet mee eens zijn, maar feitelijk gewoon waar.

1e Esporter, 2 soorten hoofdsponsors, Ajax shop in de VS, kennis overdracht in China etc.

8 februari 2019 om 12:53

Klopt helemaal wat je nu zegt, maar dat zei je in je eerste post niet. Lees je eigen verhaal eens na zou ik zeggen.

8 februari 2019 om 14:07

Armandode, ze zijn op hun teentjes getrapt omdat je met kul argumenten komt die ook nog eens zo arrogant als de pest zijn, maar ach, daar zijn jullie gewoon goed in. Je beweert dat jouw ‘aller Ajax’ zo innovatief is, maar feit blijft dat Feyenoord dit al meerdere malen gedaan heeft en niet eenmalig zoals Ajax. Feyenoord doet dit wanneer het nodig is. Feit is wel dat Ajax groter is, eerlijk is eerlijk, en dus nu vaker de kans gaat krijgen om dit te organiseren. Maar doe nou niet alsof het weer wereldnieuws is en dat Ajax dit verzonnen heeft, want ze hebben het keihard afgekeken van een andere club. Heel innovatief hoor! Misschien moet je eens je huiswerk doen en met echte argumenten komen voordat je uitspraken doet en dan verontwaardigd bent als mensen geirriteerd raken.

8 februari 2019 om 15:03

Als jij je huiswerk doet weetje dat Ajax doet ook al langer doet, zie bekerfinale Feyenoord - Ajax was er in de Arena ook een viewing en ook tijdens de EL finale op het museumplein.

Maar dit is wel degelijk een nieuw concept.

8 februari 2019 om 10:23

Leuk dat je benoemt dat die wedstrijden in de Eredivisie er 'niet echt omgaan'. Inmiddels zijn jullie al hoeveel jaar geen kampioen meer geworden? Oh ja. Vind je het dan heel gek als je arrogant wordt genoemd? Je kan zeggen wat je wilt, maar zelfs die club van Zuid is recenter kampioen geworden. Misplaatste arrogantie is het inderdaad. Een competitie die je al een hele tijd niet kan winnen, gaat er niet echt om? Beetje scheef niet?

8 februari 2019 om 10:36

Jij leest niet he, ik zeg duidelijk dit is misschien arrogant, waarmee ik bedoel dat het niet zo bedoeld is. Maar onbewust geeft een gemiddelde ajax supporter vrij weinig om een wedstrijdje tegen Sittard. Men zit dan in het stadion om alleen te kijken of we winnen. En dat merk je ook gelijk aan de sfeer in vergelijking met een Europese avond.

8 februari 2019 om 11:04

Als je als club niet meer gewend bent dan gaat het inderdaad om de competitie. Maar als je door de week Benfica krijgt, AEK, Bayern, Real Madrid, Luik, Austria Wien of Dynamo Kiev dan begrijp ik best dat je in het weekend even andere prioriteiten hebt dan een wedstrijdje tegen Fortuna Sittard. Dat is menselijk. Er zit maar 24 uur in een dag en dan gaan mensen toch voor andere bezigheden kiezen. Wat eveneens menselijk is, is dat het opladen voor iets routinematigs lastiger is dan voor een uitdaging. Dat gezegd te hebben begrijp ik het best. Je ziet het overigens overal in Nederland.

8 februari 2019 om 12:36

Ach Lisandro het gaat met pieken en dalen. Voor deze periode 7 jaar geen kampioen geweest en daarna bijna 5x achter elkaar. En die club genaamd Feyenoord noemen we toch ook niet arrogant omdat er heel veel roepen 5 prijzen in 4 jaar.
Voetbal is maar een spelletje en arrogant doen kunnen ze bij elke club. En ondertussen is de prijzenkast bij Ajax nog steeds het meest gevuld. Dat is een feit en geen arrogantie.
En ja tegen de mindere broeders ga je soms niet daar zijn diverse redenen voor te noemen.
Persoonlijk kom ik voorlopig ook liever ver in de CL en als je daar geen kampioen door wordt jammer dan.
Niet zo lang gelden nog een finale gespeeld en geen kampioen.
Ik had niet willen ruilen.

8 februari 2019 om 13:23

Feyenoord die dit soort dingen nooit doet, om vervolgens een voorbeeld aan te geven waar het wel gebeurd en dan nog eens gaan praten over feiten. Ajax doet het toch ook toevallig nu met CL plaatsing? Maar goed, Ajax is innovatief en doet dingen die (eerder zijn gedaan door andere clubs) voor het eerst in Nederland.

8 februari 2019 om 15:02

Dit doet ajax overigens ook noet voor het eerst, zie de Arena toen ajax won in de bekerfinale van Feyenoord over 2 duels en tijdens de EL finale van Ajax op het museumplein.

Je stadion is gewoon uitverkocht bij 53.000 plaatsen. Dat je voor een side event ook kaarten verkoopt wilt niet zeggen dat je ineens 14.000 meer bezoekers hebt. Beetje hype bericht wat nergens op slaat. In het Gelredome werd de bekerfinale ook uitgezonden toen alle kaarten waren uitverkocht tegen AZ. Dat werd en wordt ook niet meegenomen bij de kaartverkoop. In de Arena zitten er gewoon 53.000 en dat is dus ook het toeschouwersaantal.

8 februari 2019 om 09:24

Inderdaad. Dit is wel erg overdreven sensatie maken. Het stadion is uitverkocht, zoals wel vaker.

Leuk dat er ook side events gehouden worden om met eensgezinde liefhebbers te kunnen kijken maar dat heeft niets met de toeschouwersaantallen van het stadion te maken, laat staan dat je met kreten als 'geschiedenis maken' hoeft te gooien.

8 februari 2019 om 09:31

Maar die 14.000 mensen gaan wel betalen om de wedstrijd te zien. Dus inkomsten voor Ajax. Hapje en drankje erbij nog. Ik denk dat Ajax er anders tegenaan kijkt.

8 februari 2019 om 09:56

Het gaat dan ook om de berichtgeving, er wordt nu net gedaan alsof er 60.000+ stadionplaatsen zijn verkocht, beetje opscheppen met iets wat niet zo is

8 februari 2019 om 10:16

Nee hoor, er staat duidelijk in de titel kaarten. En voor beide evenementen moet je een ticket halen. Jij haalt stadionplaatsen er zelf bij 😂 En wie schept erover op dan? Voetbalzone? Zij verzinnen de titels he

8 februari 2019 om 10:21

Zijn de inkomsten voor Ajax dan? Het lijkt mij eerder dat dit naar de Ziggo Dome gaat, de organisator.

8 februari 2019 om 10:28

Ajax heeft de Ziggo Dome afgehuurd.

8 februari 2019 om 10:32

Nou ja die tickets wel neem ik toch aan. Ajax heeft Overmars dus ik denk wel dat ze er wat aan overhouden. Over het hapje en drankje zou idd Ziggo wat krijgen dan ja. Het ligt er maar net aan wat voor afspraken er gemaakt zijn. Misschien geeft Marc weer gratis bier weg Voor de Ziggo is het ook weer goede reclame toch?

8 februari 2019 om 10:33

De Ziggodome is de organisator toch niet... De organisator is Ajax. Zij huren de Ziggo Dome af, net zoals een Mojo de Ziggo Dome afhuurt voor een concert, en verkopen kaarten. De opbrengst gaat naar Ajax waarvan Ajax weer een X bedrag van moet betalen voor het huren van de Ziggo Dome.

Het is allemaal niet zo lastig

8 februari 2019 om 10:44

Ja maar dit heeft niks met bezoekersaantallen voor de wedstrijd te maken. Want deze mensen gaan namelijk niet naar het stadion om de wedstrijd live te kijken. Deze mensen gaan naar het Ziggodome om de wedstrijd vanaf een scherm te bekijken. Dus die aantallen bij elkaar optellen is volstrekt belachelijk.

8 februari 2019 om 10:56

Klopt daarom hebben ze het ook niet over bezoeksaantallen maar over kaarten. Dus de Arena en Ziggo gezamenlijk. Ik zou niet weten waarom ze dat niet bij elkaar mogen optellen. Is dat een geschreven regel of verzin jij dat zo ter plekke?

8 februari 2019 om 12:38

Ze gaan wel naat het stadion alleen gaan ze er vlak voor een andere kant op😉

8 februari 2019 om 13:26

@atleticofc, het is een feit dat die duizenden mensen alleen naar Ziggo Dome gaan voor de wedstrijd. Anders zouden ze er niet naar toe gaan. Dus je mag de aantallen wel optellen.

'Viewing party' brrrrrrr, krijg er de rillingen van.
Wat een verschrikkelijke naam.

En zo kan elke club wel geschiedenis schrijven. Nep nieuws. Wat onzinartikel.

8 februari 2019 om 09:23

Waarom reageer je dan en lees je dit artikel? En wanneer je met nep nieuws aankomt dan heb je het al. helemaal niet begrepen in de huidige maatschappij. Lesje maatschappijleer is geen overbodige luxe.

8 februari 2019 om 11:49

Ja behalve als het in twente of riteerdam zou zijn, dannzou je waarschijnlijk schrijven: “kijk eens wst een populariteit, mensen komen van heinde en verre de club indersteunen”. Jaliezoe is helaas 1 van de grootste zonden ....

Gelukkig heb ik en m'n maat twee kaartjes, maar zelden zoveel moeite moeten doen om ze te kunnen bemachtigen. Overigens heb ik vernomen dat Ajax deze week een mail heeft uitgestuurd naar zaken relaties waarin ze kaartjes aanbieden voor 1100 euro per stuk... dat gaat toch nergens meer over.

Tijd om de JC Arena uit te breiden naar 70.000

8 februari 2019 om 10:18

Volgens mij zijn ze al een tijdje bezig met een flinke verbouwing.

Het is toch treurig dat ze een " viewing party " meetellen met het aantal verkochte kaarten?
Als je zo redeneert hebben ze die wedstrijd zeker 1 miljoen kaarten verkocht, want dan kunnen we de tv kijkers ook wel meerekenen...

8 februari 2019 om 11:26

@Frietse305 Ja maar voor die 1 miljoen is het gratis..

Haha Ziggo-dome kaarten meetellen als Stadionkaarten, hoe sneu is dat. Verder ook gewoon logisch, toch de mooiste wedstrijden voor een club.

Heel knap, maar zeker niet uniek. Feyenoord had tijdens de kampioenswedstrijd ook bijna 70duizend kaarten verkocht. 45 duizend in de kuip, 10 duizend op stadhuisplein, 10 duizend in Ahoy, paar duizend verspreid bij andere events, paar mensen bij mij thuis op een scherm gekeken..... Gewoon onzin, er zijn 53 duizend kaarten verkocht. Niet overdrijven.

De Euforie kent hoogtijdagen, de domper zal.des te groter zijn.
Ajax zal over twee wedstrijden gewoon verliezen 5-1 over twee wedstrijden.
Genoeg gezien afgelopen week tegen Barcelona. Real begint vorm te krijgen en ook in vorm te komen, zoals te verwachten was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren