Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘FC Nantes eist betaling van Cardiff City inzake transfer Emiliano Sala’

Laatste update:

FC Nantes eist naar verluidt geld van Cardiff City vanwege de transfer van Emiliano Sala naar de Premier League-club. De Argentijnse aanvaller vloog ruim twee weken geleden richting Engeland toen het noodlot toesloeg. Het toestel verdween van de radar en belandde in Het Kanaal. Cardiff City heeft nog geen geld overgemaakt, tot ergernis van de Franse club, zo meldt BBC Wales.

Sala had twee weken geleden afscheid genomen van zijn voormalig ploeggenoten bij Nantes toen hij aan boord ging van een Piper Malibu, die werd bestuurd door piloot David Ibbotson. Sindsdien is er geen teken van leven meer geweest van beide mannen. Zondag werd het wrak in Het Kanaal gevonden. Ook werd de aanwezigheid van een levenloos lichaam gemeld.

Cardiff City sloot een recorddeal met Nantes door zeventien miljoen euro als transfersom af te spreken. De club uit Wales heeft echter nog niet aan de eerste betaling voldaan, aangezien men eerst 'tevreden wil zijn met de documentatie', zo meldt het tv-station woensdagmiddag. Woensdagochtend is de berging van het lichaam begonnen.

Nantes dreigt met juridische stappen als er binnen tien dagen niet wordt betaald, aldus BBC Wales. Een bron bij Cardiff City zegt dat de club het contract gaat respecteren, maar dat er pas wordt betaald als alle feiten boven tafel zijn. Cardiff City zou verrast zijn door de eis van Nantes, mede omdat de autoriteiten momenteel bezig zijn bij het wrak.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vreemde beredenering. Lijkt net of ze alsnog onder (een deel van) de betaling uit willen komen terwijl Nantes hier totaal geen schuld aan heeft.

6 februari 2019 om 17:07

Dit is evenmin de schuld van Cardiff, tenzij deze het vervoeg geregeld hebben.

6 februari 2019 om 17:14

Maat de deal is al beklonken. Respectloos van Cardiff. Hoe triest de situatie ook is.

6 februari 2019 om 17:14

Nee maar had cardiff hem niet gekocht had hij ook niet hoeven te vliegen, zo kan je het ook redeneren

6 februari 2019 om 17:29

Zo kan je het helemaal niet redeneren. Een deal is een deal, als de speler niet kan spelen om wat voor reden dan ook nadat de deal beklonken is zal er alsnog aan de betaling voldaan moeten worden.

Echter is de timing misschien een beetje tactloos van Nantes, dat mag wel gezegd worden. Anderzijds hoeft Cardiff niet zo verbolgen te reageren.

6 februari 2019 om 17:31

Mark

Dat kan je niet, elke dag vliegen er mensen en deze weten dat ze een risico nemen, net als met Autorijden wat vele malen gevaarlijker is, fietsen, skydiven, met het mes naar je toe snijden etc etc. Sala moest niet in dat vliegtuig stappen, dat nadien ookal discutabel is gebleken qua staat en qua bestuurder, die met niks in orde was.

6 februari 2019 om 17:51

Mark heeft wel gewoon gelijk. Naar welke stad ging Sala's vliegtuig? Cardiff. Waarom? Omdat hij daar net getekend had. Conclusie: zonder deze transfer was Sala waarschijnlijk nooit naar Cardiff gevlogen op die dag. Het is natuurlijk niet de schuld van Cardiff, maar het is wel gewoon Cardiffs eigen risico dat spelers die bij hun onder contract staan een fataal ongeluk krijgen. Nantes geef ik in deze 100% gelijk. Als Sala 30 goals had gemaakt voor Cardiff had Cardiff Nantes ook geen bonus van 10 miljoen gegeven omdat hij beter is dan verwacht. Een speler kopen bevat een bepaald eigen risico en dat weet je als club. Dan moet je zowel de positieve als de negatieve risico's aanvaarden.

6 februari 2019 om 17:58

Hoe vreselijk en wrang ook allemaal, denk ik ook wel dat Cardiff verzekerd is voor deze rampzalige gebeurtenis. Geld zal geen issue worden. Hoop dat zijn nabestaanden hier zo min mogelijk last van hebben. De clubs vinden elkaar wel ..

6 februari 2019 om 18:13

50/50 verdelen.

6 februari 2019 om 18:17

Nee ook niet 50/50 ... Dit gedeelte is puur zakelijk hier erg de tragedie ook is... contract is contract

6 februari 2019 om 18:19

Haha MarkBakel. dus als ik jou uitnodig voor een etentje en jij komt met de auto en verongelukt, dan is dat ongeluk dus ook mijn schuld?

6 februari 2019 om 18:35

Het lijkt mij dat Cardiff wel economisch risico liep. Het is heel logisch dat Cardiff gewoon moet betalen. Zij besloten het contract af te kopen.

6 februari 2019 om 18:55

Wie het vervoer geregeld heeft kan nog van groot belang zijn. Ik weet niet zeker of dit ook van toepassing is als het gaat om mensen, maar in principe is de overeenkomst nietig als de levering niet wordt volbracht. Zo zou je dus kunnen redeneren dat als Nantes het vervoer heeft geregeld, de levering niet is voltooid en de overeenkomst vernietigd moet worden

6 februari 2019 om 18:57

Met ze mentaliteit zoals mensen zoals jij is de wereld zo naar de klote. met je puur zakelijk! Die jongen heeft nooit de kans gehad voor Cardif uit te komen dus het contract is in werkelijkheid nooit ingegaan. Het beste is dat de betrokken partijen met elkaar om de tafel gaan en er dan hopelijk uitkomen. echter zou ik het absurd vinden als Cardiff de volledige 20 Miljoen moet overmaken aan Nantes vooral om het feit dat Sala geen stap heeft gezet op Wales grond gebied.
Ik denk persoonlijk dat 10 Miljoen meer dan zat is

6 februari 2019 om 19:45

Young Boss

Jij kraamt pure onzin uit en dan ook nog zeggen dat door iemand met zijn mentaliteit de wereld naar de klote is... Echt wat een onzin!

6 februari 2019 om 20:05

@Young_Boss ik denk dat het handig is om je eerst in te lezen voordat je reageert op dit soort dingen. Het contract van Sala met Cardiff doet er niet toe. Cardiff betaalt het geld om het lopende contract van Sala bij Nantes af te kopen. Het is gewoon pech dat iemand die je net aan de organisatie bindt komt te overlijden.

6 februari 2019 om 20:49

@Zytto34
Je zegt zelf dat het contract getekend is??? Hoe lullig het ook is, een handtekening is bindend, iedereen zou t liefste een ander scenario zien neem ik aan. Maar zodra een handtekening onder een contract niet meer bindend zou zijn, zelfs in deze situatie, dan krijg je een groot probleem. Kom op wees realistisch aub. Dus ik kan een hypotheek afsluiten en mijn krabbel zetten maar uiteindelijk ineens “nee” zeggen? Nee zo werkt het niet, je reageert met goede moed maar totaal niet realistisch.

6 februari 2019 om 17:11

Nou, het maar lijkt er gewoon op dat Cardiff nog even bezig is met wat anders dan die betaling. En zoals ze z eggen, komt die eraan, maar willen ze even precies weten wat er gespeeld heeft. Dat is een prioriteit. Vind dat Nantes wel snel zakelijke stappen onderneemt, terwijl je officieel nog van niets weet. Uiteindelijk zal Cardiff zeker het contract (moeten) respecteren, dat weten zij ook wel.

6 februari 2019 om 17:12

Het maakt niets uit. Dat contract ligt er, dus Cardiff moet betalen. Er is geen enkele reden dat het anders kan zijn.

6 februari 2019 om 18:09

Nijogeth

Cardiff zal het onderzoek willen afwachten. Hoewel de kans erg klein is, zullen ze eerst willen onderzoeken hoe het contract in elkaar zit, wie er eventueel schuldig is aan het ongeluk, zulke zaken. Ik vind het dan vrij logisch dat ze even willen wachten met betalen.

6 februari 2019 om 18:14

Misschien heeft Nantes de vlucht wel geregeld inclusief piloot? Of er op aangedrongen dat hij alleen dat weekend afscheid kon nemen? Want hij ging afscheid nemen van zijn ex teamgenoten. Of wil Cardiff wellicht de schade op de maatschappij verhalen en het zelf niet voorschieten ivm een lang getouwtrek en het risico het geld niet meer op de maatschappij te kunnen verhalen?
Juridisch gezien zijn er nog een hoop onduidelijkheden waarschijnlijk. Wij horen alleen: contract getekend en speler over. Niet wat er achter de schermen nog meer besproken is of de inhoud van het contract.

Los van de miljoenen clausule vormen die er te bedenken zijn.

6 februari 2019 om 18:24

Nijogeth, precies wat ik zeg, ze zullen betalen, ook omdat ze moeten. Maar bij wie ligt de schuld/verantwoordlijkheid? Op wie kan het verhaald worden? En op dit moment even andere prioriteiten. Niet zo raar in mijn ogen. Ik zou daar nu ook niet zo snel aan denken. En bel ze even als Nantes zijnde. Doe dit niet via de media. Is extra pijnlijk nu met alleen maar verliezers

6 februari 2019 om 18:34

Die reden is er dus wel,want er was zowiezo al afgesproken dat er in termijnen betaald zou worden en pas over 3 jaar het volledige bedrag betaald zou zijn

6 februari 2019 om 20:18

Je denkt toch niet dat alle afdelingen binnen de organisatie stilstaan omdat iemand is omgekomen?

Ja dit ga je natuurlijk krijgen. Er zullen vast wel weer een paar moraalridders voorbij komen dat dit echt niet kan en dat er een mens overleden is, maar het blijft gewoon een harde zakenwereld. Hoop wel dat de familie er zo min mogelijk last van gaat krijgen en de clubs er gewoon uitgaan komen, maar ben er bang voor.

6 februari 2019 om 17:11

Haha dan maar een moraalridder, maar op deze wijze jebgekd claimen terwijl er dit soort taferelen spelen, vind ik niet gepast. Dat er geld moet komen snap ik in zakelijk opzicht ook maar er zou ook gezamenlijk gekeken kunnen worden naar een goede uitweg in dit verhaal ipv te dreigen met vervolgstappen. Zou ik erg veel respect voor kunnen opbrengen

6 februari 2019 om 17:13

Teflon, ik geef je gelijk. En in plaats van vorderingen, kan je ook wat begrip en tijd gunnen lijkt me. Je krijgt je geld toch wel, want je staat in je gelijk. En idd, dan maar een moraalridder die niet over lijken gaat.

6 februari 2019 om 18:19

Je kent de financiële situatie van Nantes niet, wie weet hebben ze het wel dringen nodig, en niwt lullig bedoelt, ook jij krijgt geen uitstel van betaling als een dierbare overlijd

6 februari 2019 om 18:19

Hoe hard het ook klinkt om nu over de zakelijke kant te spreken, maar 17 miljoen euro is voor een club als Nantes natuurlijk heel veel geld. Sterker nog, nooit eerder verkochten ze een speler in de buurt van de 17 miljoen euro. Ik vind dat men emotie en de zakelijke kant gescheiden moet houden.

7 februari 2019 om 02:35

Alleen is Sala in dit onderwerp geen dierbare maar het onderwerp van de zaak. Een ding is duidelijk, als de deal echt al helemaal rond was dan moet Cardiff gewoon betalen, simpel. Waarschijnlijk is Cardiff ook wel tegen dit soort dingen ingedekt dus geld zal uiteindelijk niet eens het probleem zijn.

Mijn eerste ingeving zou ook zijn betalen, en zoals jij zegt; in het maatschappij krijg je ook geen uitstel. Alleen is de voetballerij geen maatschappij. Op het moment dat Chapecoense's vliegtuig te pletter vliegt op een berg dan draagt elke club in Brazilië spelers en financieeen af om Chapecoense te redden, Nacional gunt Chapecoense de beker. Misschien is het ietwat idealistisch maar idd enk dat de voetballerij, in tegenstelling tot de maatschappij, wel in staat in om meer idealistisch te kunnen zijn.

Nogmaals, natuurlijk mag Nantes niet te dupe worden van betalingsachterstanden maar probeer er in zo'n situatie gewoon op een menselijke manier uit te komen zonder direct met ijzeren vuist op tafel te slaan. Geef Nantes het geld wat ze op korte termijn nodig hebben en probeer desnoods voor het andere deel een regeling te treffen.

Verder schets Sirius deze zaak als emotie en zakelijk, ik denk dat het in werkelijkheid wel iets genuanceerder ligt en dat met dit soort zaken veel meer administratieve en bureaucratische rompslomp aan ten grondslag ligt dan wij denken.

6 februari 2019 om 17:21

Moraalridders of niet. Cardiff zal gewoon moeten afrekenen.
De inkt op de overeenkomst liegt niet.

Ik snap Nantes ook wel. Je kunt beter huilen met de beurs vol, dan leeg

6 februari 2019 om 17:31

En dat gaan ze ook doen. Maar vind het niet gek dat ze eerst alle lopende onderzoeken afwachten.

6 februari 2019 om 18:18

Wij hebben de overeenkomst en totstandkoming van de vlucht niet gezien. Wat nu als Nantes erop heeft aangedrongen dat hij alleen dat weekend afscheid kon nemen van medespelers en het vliegtuigje geregeld heeft? Ik noem maar een dwarsstraat....zijn nog wel een aantal opties te bedenken

6 februari 2019 om 18:59

Wanneer was de betaling gepland? Kan zijn dat deze datum overschreden is en Nantes het geld nodig heeft om hun rekeningen te betalen.

Stel dat dit bij jou als individu gebeurde en je wacht op je geld. Kun je eerst x maanden onderzoek afwachten en in de tussentijd kun je bv. je hypotheek niet betalen.

6 februari 2019 om 19:27

Vliegtuig is sowieso door de makelaar geregeld.

6 februari 2019 om 19:57

Ja de gemiddelde beurs van Voetbalzone bezoekers vergelijken met die van FC Nantes is wel een beetje scheef vindt je niet? Die man is voor 1 miljoen gekocht en zal een paar miljoen hebben gekost aan salaris terwijl hij ondertussen gepresteerd heeft dus zo’n beetje 16 miljoen is winst. Doe toch ff normaal en wacht tenminste ff tot het onderzoek afgelopen is. Als die familie van Sala nu uitspreekt hoe schandalig ze het vinden zit je met reputatie schade als FC Nantes zijnde.

6 februari 2019 om 20:12

Ik vind dat de emotie hier even ruimte moet voor het rationele en zakelijke. Als Cardiff iets wil afwachten dan moeten ze de partij die zij verschuldigd zijn wel even inlichten. De deal is beklonken en Cardiff moet betalen, dat lijkt mij logisch. Als ik kijk hypotheek om wat voor reden niet kan betalen dan moet ik de verstrekker toch even wat laten weten? Dit gaat om miljoenen dan lijkt mij een aanmaning niet zo vreemd.

7 februari 2019 om 11:19

@ Marranier,

veel of weinig is voor iedereen anders. Dit is/was een zakelijke transactie. Ongeacht wat er uit de onderzoeken komt, zal Cardiff moeten betalen aan FC Nantes. Als je een heer bent, betaal je eerst en reageer je met wie zien wel of er ergens nog wat te claimen of halen valt, maar FC Nantes hoeft hier niet de dupe van te worden.

6 februari 2019 om 18:13

Hoe pijnlijk het ook is, maar de transfer was al afgerond en dan dient Cardiff te betalen. Het komt wellicht 'cru' over, maar wettelijk heeft Cardiff denk ik geen poot om op te staan mits de contracten al zijn ondertekend. Hij is op dat moment namelijk al 'eigendom' van Cardiff.

6 februari 2019 om 21:10

Hier is het waar het om draait, denk ik.... het lichaam is nog niet gevonden en dus wettelijk gezien is Sala nog niet dood en dus kan hij nog in leven zijn.
Ik denk dat wettelijk en verzekeringstechnisch het probleem voor Cardiff is.

6 februari 2019 om 21:56

Het lichaam dat in het vliegtuig is gevonden, bleek van Sala te zijn. Volgens mij is hij nu ook volgens de wet overleden. Erg tragisch, maar je kon er eigenlijk op wachten dat het zakelijk zou gaan rommelen.

6 februari 2019 om 22:33

Het vliegtuigje moet nog geborgen worden en het is volgens mij nog onduidelijk wiens lichaam er in het vliegtuig zit.

6 februari 2019 om 23:15

Klopt, mijn fout. Het nieuwsbericht dat ik had gelezen, heeft het inmiddels gerectificeerd. Het is inderdaad nog niet bekend van wie het lichaam is.

6 februari 2019 om 19:51

Doe ff normaal man. Ik werk in de keiharde zakenwereld maar dit doe je niet terwijl de feiten nog niet eens helder zijn. Daarnaast waren dus alle documenten nog niet in orde dus wie weet heeft Cardiff nog een sterke zaak ook. Daarnaast lijdt Nantes nu ook reputatie schade want er zullen veel meer mensen zijn die dit walgelijk vinden. Dus of het zakelijk nou een verstandige oplossing is?
Mooie oplossing zou zijn als ze het transferbedrag zouden splitsen. Ook al ben ik hier wel van mening dat dit ws niet gaat gebeuren uit zakelijk opzicht.

6 februari 2019 om 20:16

Hoezo splitten??? Cardiff heeft hem toch letterlijk overgenomen van Nantes? Nantes heeft geleverd en wettelijk zijn zij niet meer gebonden aan hem. Nantes heeft Cardiff niet gedwongen om zijn contract af te kopen, ze wilde dit zelf. Als ik bij de autodealers een auto koop en hem laat overvliegen naar de VS, maar onderweg crasht het vliegtuig. Zou de dealer dan ook de helft even moeten overmaken naar mij?

6 februari 2019 om 20:44

Je snapt het punt niet. Je mag geen zaken doen in mensen dat heet mensenhandel. Sala is een voetballer die is omgekomen bij een vliegtuigramp. Jij zegt ik hoop dat de familie zo mij mogelijk last hiervan krijgt maar het voetbal staat in de schijnwerpers. Sala’s naam zal nu voortdurend in verband worden gebracht met 2 clubs die hebben bepaald dat hij maar 17 miljoen waard is.

6 februari 2019 om 20:55

Vind de timing echt belabberd. Wacht dan even. Ik durf niet te zeggen hoe het gerechtelijk ervoor staat, dat is afwachten.

Maar dit is niet het moment om dit nu te doen

Als ik een pakje bestel en het komt niet aan....
Is alleen de vraag over wie er verantwoordelijk is voor het vervoer van het pakje.

6 februari 2019 om 17:10

Dit kan je eigenlijk niet vergelijken met een pakje maar alsnog zal ik het ook doen.
Sala is zeker al aangekomen bij cardif en alle papieren zijn al ondertekend.
Sala stond onder contract bij cardiff city, toen dit gebeurde, dus nantes heeft hier niks mee te maken.
Ze hebben immers het "pakketje" al afgeleverd

6 februari 2019 om 17:16

Dit ‘pakje’ was alleen al aangekomen en deal was al beklonken. Dus daar kun je het niet op gooien in dit geval. Hoe triest de situatie ook is, Cardiff moet gewoon betalen. Respectloos naar Sala en zijn familie toe dat ze de betaaltermijn hebben overschreden.

6 februari 2019 om 17:28

Vind het persoonlijk respectlozer tegenover sala en zijn familie om nu te dreigen met juridische zaken, terwijl het onderzoek nog bezig is en het vliegtuig net gevonden is. Zeker mee eens dat cardiff moet betalen overigens.

6 februari 2019 om 17:57

Dit is meer het scenario dat je een TV koopt voor je nieuwe huis bij bol.com, je TV geleverd wordt bij je oude huis, je een week later alles verhuist naar je nieuwe huis en dat tijdens de verhuizing de TV kapot gaat. Dan is het meer je eigen risico dan het risico van bol.com.

6 februari 2019 om 18:12

Dan zou het meer: een nieuwe tv kopen, hij wordt bezorgd, je tekent daarvoor, en laat vervolgens de tv nog even met postnl terugrijden naar bol.com, waarna hij nog een keer wordt bezorgd.

Altijd lastig dit.. er is een overeenkomst getekend tussen beide partijen, maar ik snap dat je niet voor een speler betaald die vanwege dit soort nare situaties niet voor je gaat spelen. Ik zou zeggen 50-50. Cardiff betaalt de helft van het bedrag en Nantes verliest dus de andere helft.

6 februari 2019 om 17:14

Nantes kan dit zeker doen en het zou een prachtig gebaar zijn, maar voetbalclubs zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
Zou het dus ook volkomen begrijpen als ze het niet willen doen.
Sala stond al onder contract bij cardiff.
Het is moeilijk te vergelijken, maar als sala in zijn eerste training bij cardif een blessure zou oplopen waardoor hij niet meer kan voetballen. Dan ga je ook niet naar nantes voor een vergoeding.

6 februari 2019 om 17:44

Wat als nu frenkie de jong op zo'n eerste training bij Barça eenzelfde blessure op loopt Niels kokmeijer en zijn carrière zou in 1 klap voorbij zijn. Dan gaan de clubs toch ook niet sam sam doen?

Ondanks dat deze situatie natuurlijk erger is, blijft het principe hetzelfde.

6 februari 2019 om 17:28

Ben het helemaal met je eens, maar Nantes zal wel onder het mom van 'garantie tot aan de deur' de volledige transfersom willen ontvangen.

Heeft Nantes overigens acute financiële problemen of discutabele crediteuren? Want anders kan je toch ook wel heel eventjes (uit respect) wachten met het vragen om je geld? De transferwindow is dicht, dus dat is geen issue.

Hier komt het zakelijke gedeelte van zo'n tragedie om de hoek kijken, ik hoop dat dit zoveel mogelijk buiten de media om kan gebeuren al lijkt mij dat met het wereldnieuws wat deze tragedie was bijna onmogelijk. Moet voor zo'n familie verschrikkelijk zijn om dit soort nieuws te moeten lezen,

6 februari 2019 om 18:18

Een Nederlandse club had nooit dit uitgesproken en zeker niet op het moment dat de berging nog aan de gang is, zoals Cardiff terecht aangeeft. Zakenclub mag wel zijn, maar je mag aannemen dat dat er enige menselljke waarde is. Jij gaat toch ook niet filmen bij een auto-ongeluk of als iemand gereanimeerd word?

Oh wacht dat doen mensen wel xd, dat is dus mijn punt.

Tja die speler is er niet meer. Kan niks meer betekenen voor Cardiff. Kan Nantes niet een beetje water bij de wijn doen. Het is allemaal nog zo vers en dan hoor je Nantes nu over geld zaken praten. Ik kan ze wel begrijpen als het om zaken gaat, maar kan dat niet wanneer dit een beetje is overgewaaid zegmaar? Of zie ik het verkeerd??

6 februari 2019 om 17:50

Moah hoe wrang ook, alles gaat door. Moet ook door. Ook bij Cardiff. Ze zijn daar echt wel in staat aan hun verplichtingen voldoen. Ondanks dat dit iets ergs is, gok ik niet dat alle financiële mensen niet meer in staat zouden zijn om hun werk te doen. Er zullen veel meer dingen gewoon doorgaan.

Belachelijk om nu al over geld te beginnen als die jongen niet eens begraven is.
Ook raar dat er maar 1 lichaam in het vliegtuig gevonden is.

6 februari 2019 om 17:28

Er valt niks te beginnen voor Cardiff, contract is getekend, Sala was al van Cardiff, die jongen en die vlucht hadden niks meer met Nantes te maken aangezien hij al daar was geweest om te tekenen.

6 februari 2019 om 17:36

Begrijp het wel, en Cardiff had ook gewoon netjes moeten zijn om gewoon al te betalen.
Vind het enkel wat respectvol nog voor dat het lichaam is geborgen ..die paar dagen kan er ook wel bij.

6 februari 2019 om 17:40

Respectloos? Zeer zeker. Ik interpreteerde verder je reactie helemaal verkeerd vandaar, nu staat mijn reactie als een tang op een varken, goed dat je me daarvoor niet de grond inboort haha.

6 februari 2019 om 19:35

Absolute niet ,
Jij hebt zeer zeker je punten
en denk zelfs dat we het beide van een andere kant bekijken,
maar beide hetzelfde vinden!

6 februari 2019 om 18:28

Mee eens. Men had best nog even kunnen wachten, maar zo werkt het helaas nou eenmaal.

Over de tweede zin:

Dat kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. De piloot kan bijvoorbeeld geen gordel om hebben gehad of had te maken met meer kracht tijdens de impact van de crash. Het zal ongetwijfeld met een behoorlijke snelheid zijn gegaan, dus heel erg vreemd is het niet.

Keiharde bussines jongens, na dagen van fake gehuil door de mensen van die clubs word er nu echt gepraat. Jammer voor de mensen die nog in roze wolkjes geloven maar dat is de wereld waarin wij leven.

6 februari 2019 om 18:25

Jullie hebben eigenlijk allebei gelijk. Er zijn ongetwijfeld mensen binnen de club die het er nog steeds moeilijk mee hebben, maar de zakenlieden bij die club zijn allang met het financiele aspect bezig. Zo gaat dat helaas nou eenmaal.

Maar je hebt inderdaad een goed punt dat die zaken prima zijn te scheiden. Niet voor de publieke opinie en de fans, maar wel voor de mensen die dat soort harde beslissingen moeten nemen.

6 februari 2019 om 18:22

Maar let op wanneer je een auto-ongeluk veroorzaakt en iemand in het ziekenhuis belandt met lichte verwondingen. En durf je dan zeker niet op een verjaardagsfeest te vertonen, want dat is pas ethisch onverantwoord!
Alex je bent zo ongeloofwaardig als de gemiddelde toptrainer in zijn wekelijkse persbabbel. Klaarstaan om je eigen club door dik en dun te verdedigen en achter al haar standpunten te staan (zonder ook meer enige kritische zelfreflectie), om het vervolgens te hebben over de 'keiharde business' van de wereld waarin we leven terwijl we het over de dood van iemand hebben. Je moet dringend jouw moreel kompas eens bijstellen, want je slaat duidelijk volledig tilt.

6 februari 2019 om 18:52

Ik leef mee met Sala en zijn naasten, maar wees maar zeker dat er bij beide clubs mensen zijn die puur en alleen aan de centen denken.

Als ik een product bestel en het wordt niet geleverd, dan heb je alle recht om je geld terug te vragen of niet te betalen. In dit geval is er een deal gesloten met drie partijen (de twee clubs en de speler) ontremd de diensten van de speler, maar is de speler nooit aangekomen bij zijn nieuwe club. Dan lijkt het mij geen deal, dus ik zal niet weten welk recht Nantes denkt te hebben op 20 miljoen euri.

6 februari 2019 om 17:20

Sala was al daar geweest en het contract was al ondertekend, Cardiff moet gewoon betalen, simpel.

6 februari 2019 om 17:29

Haha Sala is niet besteld bij Bol.com ofzo. Er is een transferovereenkomst gesloten tussen twee clubs. Een transfer die door beide clubs wereldkundig is gemaakt en goedgekeurd door de Fifa. Dan kan je natuurlijk moeilijk zeggen dat je niet betaald omdat hij niet aangekomen is, dan hadden ze moeten wachten met die overeenkomst.

Wat een wereld zeg, zelfs op een voetbalsite ontkom je er soms niet aan..

Ik ben geen jurist maar vraag me wel af wat er uit komt als dit onder de rechter komt. Even los van het feit dat dit allemaal vreselijk is natuurlijk. Is hier jurispredentie over van soortgelijke gevallen? Ik kan het me niet herinneren iig. Vraag die bij mij die reist is wie heeft eea geregeld? Kan me voorstellen dat Cardif dit wil afwachten als zij daar verder geen aandeel in hebben gehad. Want ja, als dat vanuit Nantes is geregeld, een onbevoegde piloot, een ongeschikt vliegtuig, vliegen terwijl dat eigenlijk onverantwoord is ivm weersomstandigheden...

6 februari 2019 om 17:30

Als we uitgaan van wat we nu weten moet Cardiff gewoon betalen. Zelfs al zou Nantes het vliegtuigje geregeld hebben en nalatig daarin zijn geweest evt. Dat zou namelijk een hele andere zaak worden, gezien hij al speler van Cardiff was. Gaat dus om een andere deal.

Zakelijk gezien is er maar 1 antwoord wat hier volstaat. Cardiff City heeft besloten om Sala te kopen van Nantes, alles is ondertekend en geregeld. Het afscheid van Sala met zijn teamgenoten van Nantes was slechts vrijblijvend waarbij zowel Nantes als Cardiff geen aandeel in had. Dat betekent dat Cardiff sowieso de gehele transfersom moet gaan betalen. En alhoewel Nantes in haar recht om dit bedrag zo snel mogelijk op hun rekening te zien, vind ik het bizar dat Nantes dit daadwerkelijk zo snel mogelijk voor zich opeist na deze tragedie. Het is namelijk niet zo dat Nantes dit bedrag ook zo snel mogelijk nodig heeft, dus waarom niet afwachten tot de onderzoeken voorbij zijn? Maar dat is slechts subjectief van mijn kant

Er is een deal getekend, maar wat als die deal pas in zou gaan na dat hij is verongelukt? Ik weet niet of dat zo is maar zou dan deze deal dan nog gelden. Daar de speler nog in dienst van Nantes was bij zijn dood.
Misschien kijkt Cardiff daar nu wel naar?

Ik zou zeggen FIFA sta op en neem de kosten voor je op, laat je ook een keer een goede indruk achter i.p.v. geniepig bedragen lopen wegsluizen etc.

6 februari 2019 om 17:57

Haha de FIFA? Vraag anders meteen aan Putin of Trump dat ze dit vergoeden? Ik bedoel het trouwens goed hoor, goed nobel idee maar dat gaat de FIFA nooit doen natuurlijk, die willen alleen maar inkomsten.

6 februari 2019 om 18:08

Wat heeft de Fifa hier nou mee te maken? Kan je net zo goed zeggen dat Kim Jung-un de kosten op zich moet nemen, doet ie ook een keertje iets goeds.

Is er geen verzekering?

6 februari 2019 om 18:29

Wellicht wel, dat is toch wat ik heb gelezen op andere plaatsen. Cardiff zou waarschijnlijk ook willen wachten dat de verzekeringsmaatschappij eerst inspringt (wat dan weer afhangt van de oorzaken van de crash), alvorens heel het bedrag te betalen. Al bij al is het verschrikkelijk dat het hierover moet gaan, maar je kan het ook niemand echt verwijten.

Nantes moet gewoon water bij de wijn doen. Om nou het hele transferbedrag te eisen, vind ik veel te ver gaan. Een 50/50, zoals hierboven wordt voorgesteld, lijkt mij het meest gepast.

6 februari 2019 om 19:28

@emile Hesky G
Iedereen vind het vreselijk wat er is gebeurd dat is denk ik geen discussie maar Cardiff heeft deze speler overgenomen van Nantes, de contracten zijn getekend en thats it waarom zou Nantes dan ineens voor een 50/50 deal moeten gaan, het zou eerder gepast zijn als Cardiff zich aan de afspraken houd.

Ik denk dat het een lastige zaak wordt

Voordat de clubs überhaupt gaan steggelen heb je nog met andere factoren te maken, en dan vooral de verzekering

- Was er een verzekering voor de speler afgesloten?
- Wie heeft dat contract afgesloten?
- Hoeveel betaalt de verzekering uit bij overlijden?
- Geldt de verzekering alleen bij schade door sportactiviteiten?
- Betaalt de verzekering wel uit als er een ondeugdelijke vlucht is geboekt?
- Wie heeft die vlucht geboekt?
- Hoe zit het met de verzekering van het bedrijf dat de vlucht heeft uitgevoerd?
- Op welk moment wordt de dood officieel bevestigd?

Als het een verzekeringskwestie is zal dat eerst naar boven moeten komen

Daarna zal de schade voor de clubs pas ter sprake komen lijkt me

6 februari 2019 om 18:11

Of Cardiff wel of geen verzekering heeft is niet het probleem van Nantes. Bij een verzekering is het meestal ook zo dat je eerst de kosten maakt en vervolgens die verhaalt op je verzekering. Dus Cardiff moet eerst betalen en dan terug krijgen van de verzekering, normaal gesproken.

Van wat ik heb begrepen en weet is dat Sala in cardiff is geweest en hierbij een contract heeft getekend waarop de overschrijving als speler van Nantes naar Cardiff is vastgelegd. Dit wetende dient er voor deze feit, tevens ondertekend in het contract, zoals aangegeven dat hier een vergoeding ( transfersom) voor staat, deze dus ook betaald moet worden aan Nantes.

Cardiff heeft buiten dit om zelf contracten met verzekeringsmaatschappijen, waaronder vliegtuigongelukken ook bij zitten, en kunnen (een deel van) het bedrag terugkrijgen.

Ik zou zeggen de geld naar zijn famillie doneren

6 februari 2019 om 18:24

''de'' geld is voor Nantes. Zijn familie zal heus wel verzekerd zijn. Plus dat hij natuurlijk tekengeld heeft ontvangen.

6 februari 2019 om 18:41

Ook zijn loon zou uitbetaald worden door de verzekering, wat dan bij de familie zal terechtkomen.

6 februari 2019 om 18:40

Zijn familie heeft al een behoorlijk bedrag gedoneerd gekregen voor de zoektocht naar het vliegtuig. Je hoeft ze niet rijk(er) te maken omdat hun zoon/broer overleden is.

Ik dacht al..."Wanneer gaan ze het over geld hebben".

Natuurlijk vraagt Nantes om haar geld, dat was te verwachten. Denk wel dat ze wettelijk in hun recht staan. Je kunt verwachten dat je een hoop shit over je heen krijgt, maar goed. Het menselijke aan voetbal is al decennielang niet meer aanwezig. Je kunt ook stellen dat Sala nooit op het vliegtuig naar Engeland had gezeten had Cardiff hem niet gekocht...

6 februari 2019 om 19:32

Om 17M vragen is niet per se onmenselijk, en gewoon business. Maar om dat nu naar buiten te brengen voordat hij nog is gevonden en begraven (en in de media), dat is wel onmenselijk

6 februari 2019 om 22:13

Misschien heeft Cardiff het wel in de media gezet

7 februari 2019 om 00:08

Fair point, iedereen kan het naar de media hebben gelekt. Desalniettemin blijft het cru om je rekening op te sturen (en te dreigen met ‘als er niet binnen 10dagen wordt betaald’) terwijl de man nog niet gevonden of begraven is.

T zal allemaal wel.
De clubs vechten dit maar uit.
Vind nantes in deze belachelijk bezig,
Wacht gewoon even tot ze die jongen hebben gevonden en een afscheid hebben gegeven

Nantes heeft waarschijnlijk het volste recht om Cardiff aan het contract te houden (er even vanuitgaande dat alles was getekend en zonder 300 clausules, mitsen-en-maren en met een geldigheidsdatum in het verleden), maar de timing is wel erg slecht. Die jongen is nog niet eens geborgen en begraven. Regel dat achter gesloten deuren en over een maand ofzo...

Ik snap dat nantes geld wil maar wie begint er nou over geld als hij verdraaid net gevonden is

Het contract bij Cardiff was al getekend toen het vliegtuig van Sala verdween. Dit betekent dat het risico niet meer bij Nantes lag, maar bij Cardiff City. Nantes heeft contractueel gezien het volste recht op de transfervergoeding, maar om naar het geld te vragen net nadat zijn lichaam is gevonden, is tamelijk cru.

Deze deal was contractueel volgens EXW incoterms beklonken. Direct nadat Sala buiten FC Nantes officiele grondgebied betreed, is FC Cardiff City verantwoordelijk voor de risico's.

Ik was hier al bang voor. Nantes heeft gewoon recht op de totale transfer som, aangezien de speler al had getekend voor Cardiff en dit is ook contractueel vastgelegd. Bot gezegd de minuut dat een speler en clubs alles ondertekenen moet er betaald worden. Als er contractueel exit clausules zijn vastgelegd kan dit wat anders worden.

Lijkt me een duidelijke zaak. De koop was rond en de verkopende partij heeft geen schuld. Als er toevallig een boom bovenop de auto valt die je gisteren gekocht hebt, dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat je 'm niet meer hoeft te betalen (excuses voor de misschien wat lompe vergelijking).

In het originele artikel kun je lezen dat het vliegtuigje geregeld is door Willie en Mark McKay, die ook de belangen van Nantes behartigen. Dan is het toch vrij logisch dat Cardiff het onderzoek afwacht i.v.m. eventuele aansprakelijkheid?

Valt mij vies tegen van de BBC dit. Echt respectloos gewoon. Dat de clubs hier onderling over in discussie gaan is niet meer dan logisch, maar laat hen dat gewoon in alle stilte doen uit respect voor het slachtoffer

Belachelijk, ronduit schandalig.. Beide clubs staan met lege handen. Cardiff heeft zn gewenste speler niet, en Nantes heeft zn speler niet meer en z'n transferbedrag niet. Het is een rare situatie en misschien iets te vroeg om nou over geldzaken te praten. Volgens mij beseffen ze niet dat er mogelijk iemand overleden is waar het hele circus om draait. Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij nog leeft en dat hij gevonden is maar even geen media om zich heen wil. Maar die kans is nihil. Het is vaker voor gekomen dat mensen doodverklaard waren. Maar uiteindelijk weer opdoken ergens. Maar dan is het overigens alsnog triest voor de piloot en zn familie zijn want dat zou dan beteken dat hij het niet overleefd heeft.

geld is nu ff niet belangrijk laat het verdriet eerst even tot rust komen daarna over geld praten
op dit moment vind ik het ff niet kunnen om over geld te gaan praten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren