Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Marcel Keizer heeft het zwaar: ‘Ik heb de zakdoekjes niet gezien’

Laatste update:

Sporting Portugal verloor zondag met 2-4 van Benfica, waardoor de ploeg van Marcel Keizer nu acht en elf punten achterstaat op respectievelijk Benfica en FC Porto. Sporting moest winnen van de aartsrivaal om zicht te houden op zowel de titel als een Champions League-plek, maar verloor in eigen huis van de concurrent. De fans van Sporting waren niet blij.

Sporting staat nu op de vierde plek in de Liga NOS, tot onvrede van de supporters. Enkele fans haalden witte zakdoekjes tevoorschijn om hun ongenoegen kenbaar te maken. “Ik heb het niet gezien. Maar goed dat je het me vertelt. Dat is voetbal”, zo stelde de Nederlandse trainer na afloop op de persconferentie, geciteerd door diverse Portugese media.

“De ene week win je de beker en de andere week verlies je zo'n wedstrijd. Dat vinden de fans niet leuk. Van mij mogen ze dat doen, dat is geen probleem voor mij. Het is de emotie die bij dit soort wedstrijden hoort. Maar natuurlijk wil ik hier blijven en blijven winnen”, aldus Keizer, die beaamde dat de nederlaag een harde klap is voor hem en Sporting. “We moeten ons zien te herstellen en weer klaar zijn voor de wedstrijd van woensdag (tegen Benfica in de Taça de Portugal, red.).

Verwacht jij dat Sporting Portugal in de top drie van de Liga NOS gaat eindigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Witte zakdoekjes? Ik heb net even het rijtje wedstrijden gekeken. 19 wedstrijden, 14 winst, 3 verlies, 2 gelijk. Ga naar huis met je witte zakdoekjes. Ajax supporters zwaaiden na de klassieker ook niet met witte zakdoekjes.

4 februari 2019 om 15:20

Toen zaten er ook geen supporters van Ajax bij dus lijkt me lastig

4 februari 2019 om 15:42

Pfff dit was toch wel een magnifieke voorzet voor eigen goal. Wel mooi ingekopt

4 februari 2019 om 15:24

Huh wat heeft dat er nu weer mee te maken? Ook moeilijk zonder dát er Ajax supporters aanwezig zijn. Trouwens veel Ajax supporters waarvan ik hier de reacties las vonden ook dat ten Hag moest vertrekken, dus wat dat betreft. Ja dat weet je als je in de top van Portugal gaat werken, als je het goed doet vinden ze het vrij normaal, 2x verliezen en je hoofd gaat op een hakblok

4 februari 2019 om 15:29

Om even een vergelijking te trekken. Die Portugezen stellen zich weer eens aan. Dat Ten Hag moet vertrekken is vooral van vorig seizoen, dit jaar heb ik ze vrij weinig gezien.

4 februari 2019 om 15:43

Dán zou ik toch echt de reacties van na de wedstrijd hier eens terug gaan lezen. Maar buiten dat, ander land, andere cultuur, ander temperament, dus vind dat sowieso moeilijk te vergelijken, in Nederland is voetbal een belangrijke bijzaak, dat is in Portugal iets anders, eerst komt de familie, maar gelijk daarna de club.

4 februari 2019 om 15:59

Ik las nog veel meer reacties van Ajax supporters die het een incident vonden. Daarnaast heeft cultuur niet veel te doen met het beoordelen van de prestaties van een trainer en vind ik "ander temperament" niets meer dan een zwak excuus om je meer op te winden dan nodig is, want dat temperament zorgt er blijkbaar ook voor dat je spelers van je eigen club aanvalt.

4 februari 2019 om 16:05

@fcg95,

Zal het je nog sterker vertellen. EtH staat voor de onmogelijke opgave om Real Madrid uit te schakelen in de CL en de beker te winnen. Doet hij dat namelijk niet dan is hij bij het mislopen van het kampioenschap direct vertrokken. Let maar op, daar zijn geen witte zakdoekjes voor nodig.

Keizer is ook al de nodige doffe ellende gewend en die brengen ze niet meer zo snel van de wijs. Hij staat ook lekker in de finale van de beker en kan zo het eerste eremetaal binnen halen. Die witte zakdoekjes ligt die echt niet wakker van. Zeker nu nog niet.

4 februari 2019 om 16:21

Ja in Nederland is het wij gaan lopen zeuren en zeiken over alles en iedereen, het liefst anoniem of achter iemands rug om, daar gaat het iets opelijker en met minder geduld. Zo heeft iedereen zijn mindere kanten.

4 februari 2019 om 16:26

Ik ben dan persoonlijk meer van het vertrouwen houden in de coach, zelfs bij 1 of 2 mindere wedstrijden, maar vooral bij topclubs leeft vaak de waan van de dag.

Edit: Dan heb ik het over de supporters, niet het bestuur.

4 februari 2019 om 17:10

Vergeet niet dat de trainer voor Keizer op de 2de plek stond met maar 2 punten verschil hé. Het is alleen maar bergafwaarts gegaan sinds het intslag van Peseiro.

4 februari 2019 om 18:35

@ninjakai: Je zegt: "hij staat ook lekker in de finale van de beker"; dan moet hij wel eerst de halve finale winnen, uit tegen Benfica....

4 februari 2019 om 15:35

Helemaal mee eens. Bovendien moeten die onverlaten zich eerst eens realiseren dat Benfica en Porto kwalitatief veel beter zijn. Sporting doet wat dat betreft maximaal mee. Maar goed, dit is ook die club supporters die na een verloren wedstrijd in staat zijn om je schedel in te slaan toch???

4 februari 2019 om 15:55

Inderdaad! Dus als je er zo naar kijkt zijn die zakdoekjes nog heel schappelijk.

4 februari 2019 om 17:32

Jij weet duidelijk niks van het Portugese voetbal. Sporting speelt sinds het verlies tegen Guimaraes vreselijk. Nog nooit heeft een trainer zoveel punten verloren in de competitie binnen dat aantal westrijden. Als je het echt zou volgen dan zou je weten dat het gewoon niet goed gaat. Toen Keizer kwam waren er 2 punten achterstand op Porto. 15 verliespunten in de competitie in Portugal is einde verhaal voor het kampioenschap. Nu staan ze ook nog eens 8 punten achter op de derde plaats, Braga heeft echt geen beter materiaal dan Sporting. Het ergste is nog dat Keizer goed begon, jeugd liet spelen en het voetbal leuk was maar na 1 verlies alles helemaal ingestort is en er totaal geen aanvallende intenties meer zijn.

4 februari 2019 om 20:49

Net als Peter Bosz bij Dortmund had. Op de momenten dat het minder gaat moet de echte trainer opstaan.

4 februari 2019 om 21:03

Als ik jouw aanvallende houding in jouw berichten hier zie heb je duidelijk nooit les gehad in het hebben van een discussie.

Je zegt: "het ergste is nog dat Keizer goed begon, jeugd liet spelen en het voetbal leuk was maar na 1 verlies alles helemaal ingestort is en er totaal geen aanvallende intenties meer zijn". Hier zal ik je toch even in moeten verbeteren. De wedstrijd tegen Guimaraes was inderdaad een mindere wedstrijd van de kant van Sporting (al staat Guimaraes ook gewoon netjes 5e). Alleen dat jij zegt dat er geen aanvallende intenties meer zijn, is toch een verkeerde conclusie. Van de 10 wedstrijden na die wedstrijd werden er 4 gewonnen, 4 gelijk en 2 verloren. Van de 4 gelijke spelen waren er 2 in de Comp. beker (tegen Porto en Braga die daarna na penalty's alsnog werden gewonnen), 1 thuis in de competitie tegen Porto en de 4e was uit tegen Setubal. Van de 2 nederlagen was er 1 tegen Tondela uit en dan afgelopen weekend tegen Benfica thuis. Als we nu terugkijken naar de wedstrijden zonder winst is toch wel het grootste probleem het afmaken van de kansen. Tondela was de hele wedstrijd volledig kansloos, kreeg 2 kansen in de counter en scoorde 2 goals. De gelijke spelen in de competitie die ik net aangaf (porto thuis en Setubal uit) idemdito. Sporting was gewoon beide wedstrijden sterker, maar wisten dat niet om te zetten in goals. Dus ja hij heeft in de laatste 6 competitiewedstrijden 10 punten verloren, maar daarvan waren er uiteindelijk maar 3 "terecht".

Zulke dingen kunnen nou eenmaal gebeuren als de aanvallers moeite hebben met scoren en daardoor kan je puntverlies lijden, maar om gelijk met zulke berichten iemand aan te vallen en als een feit te komen brengen dat "er totaal geen aanvallende intenties meer zijn." terwijl je nog fout zit ook is weer een verbeterpuntje voor jou .

5 februari 2019 om 01:55

Dus jij wil zeggen dat sinds Guimaraes Sporting echt een goede wedstrijd heeft gespeeld in de competitie? Dat is echt onzin. Sporting was tegen Setubal en Tondels echt heel slecht, het spel was het totaal tegenovergestelde van in de wedstrijden tegen Qarabag, Rio Ave etc. Tegen Belenenses en Morreirense werd er gelukkig gewonnen maar vooral tegen Belenenses is Sporting goed weg gekomen en was het spel in beide wedstrijden ook ondermaats. Tegen Porto had Sporting ook geen uitgespeelde kansen in de, Sporting speelde bang en had het geluk dat Porto geen druk erop had gezet. Los daarvan praat jij alleen puur over uitslagen, je kan niet zeggen dat Sporting het goed doet. Volgens mij mis jij totaal het punt dat toen Keizer kwam Sporting op 2 punten achterstand stond van Porto en nu op 7 punten van Brage (3de). Dat valt gewoon niet goed te praten, of hoe verklaar je dan dat ze zo’n grote achterstand hebben opgelopen? Dat komt niet door goed spel en ook geen resultaat. Daarnaast denk ik nieteens dat jij het Portugese voetbal volgt en met name Sporting want ik zeg ook dinngen over spelers, keuzes en transfers etc waar jij niet op in gaat. Ik ben iemand die alle wedstrijden kijkt in de Portugese competitie, ik durf te wedden dat je nieteens Sporting kijkt. Sporting hoort zeker 3de te worden want een mindere selectie dan Braga hebben ze zeker niet. Sporting heeft de afgelopen seizoenen altijd meegedaan tot het einde, ze zijn de afgelopen 6 jaar altijd makkelijk in de top 3 geëindigd en zelfs door een wonder geen kampioen geworden. Scroll maar een beetje naar beneden want je moet die reactie even lezen voor je hierop reageert.

5 februari 2019 om 10:06

"ik ben iemand die alle wedstrijden kijkt in de Portugese competitie, ik durf te wedden dat je nieteens Sporting kijkt."

Oke iemand die jouw mening niet deelt is dus gelijk iemand die niet naar de competitie/wedstrijden kijkt. Mooi, weet ik ook gelijk dat ik mijn energie niet meer hoef te steken in een discussie met jou. Nogmaals, leer even rustig hoe je een discussie aangaat met mensen en hoe je dit het beste kan doen zonder gelijk aanvallend te zijn. Fijne dag verder

5 februari 2019 om 14:38

Inderdaad, je hoeft niet verder in discussie te gaan want er valt niks te zeggen. Je ging mij toch “even verbeteren”? Heeft niks met je mening te maken maar dat je mij de les wilde lezen terwijl je duidelijk niet volledig op de hoogte bent en Sporting volgt zoals ik al 22 jaar. Ik heb alleen maar feitelijkheden gezegd, links of rechtsom zou je niks er tegen in kunnen brengen. Het heeft helemaal niks met een mening te maken want wat ik zeg kan je allemaal nachecken. Jij bent van mening dat Sporting het gewoon goed doet en dat sinds het verlies tegen Guimaraes het spel nog steeds hetzelfde is, dat de 5 seconde regel nog in stand is en dat er nog steeds een achterstand van 2 punten op Porto is. Ik kan daar uit concluderen dat jij duidelijk het niet volgt want iedereen die Portugees is of het echt volgt weet dat Sporting het schandalig doet nu. 8 punten achterstand op de 3de plaats valt niet goed te praten. Als jij denkt dat Sporting het goed doet dan denk je dat toch maar ik ga zeker niet mensen die onzin laten geloven want dat is gewoon BULLSHIT. Vraag andere Portugezen op VZ of Sporting het echt zo goed doet zoals jij beweert? Het is en blijft een feit dat toen Keizer kwam er 2 punten achterstand op Porto waren en nu na deze wanprestaties en slecht spel op 8 punten van Braga staat. Zoals ik al zei heeft dit niks met een mening te maken want dit valt niet goed te praten. Ik hoef niet in discussie met iemand die een kenner speelt maar gewoon onzin zit te verkopen terwijl ik het Portugese voetbal op de voet volg al 22 jaar. Dit heeft niks te maken met een mening niet delen maar jij geeft mensen valse info. Is het niet een beetje raar dat elk Portugees persoon (Benfica of Porto maakt niet uit) het met me eens is op VZ maar jij denkt het beter te weten. Ik weet wat jij denkt maar toen Sporting goed spel liet zien was ik tevreden en reageerde ik ook. Zelfs na het verlies tegen Guimaraes was ik positief omdat als je zo speelt als Sporting toen speelde je wel eens totaal overlopen kan worden en door een Renan in vorm de schade beperkt blijft. Echter zijn sinds die wedstrijd alle aanvallende intenties verdwenen, Sporting zet ook heel anders druk sinds dat moment en er werd gewoon niet meer gevoetbalt zoals eerst. Sinds die wedstrijd heb ik Sporting amper combinaties, goed overspelen en goed uitgespeelde aanvallen zien hebben. Je komt praten over de wedstrijd tegen Tondela waar Sporting pas na de rode kaart iets begon te forceren en nog steeds was het niet genoeg. Tot die rode kaart had Tondela de grootste kansen en is Sporting een paar keer heel goed weggekomen. Sporting had al alleen in het eerste kwartier op 2-0 achter kunnen staan. Sporting begint elke wedstrijd en tweede helft belachelijk zwak waardoor ze gelijk een goal of een levensgrote kans(en) tegen krijgen. Dit was even wat inhoud over 1 wedstrijd waar volgens jou Sporting totaal gedomineerd heeft maar tot de rode kaart geen uitgespeelde kans had.

lol, sporting heeft gewoon een mindere selectie vergeleken met benfica en porto.
daarnaast is sporting ook hun beste speler kwijt geraakt.
een derde plek zou gewoon netjes zijn als dat wordt behaald.

4 februari 2019 om 15:42

Niet alleen de beste spelers, meer de beste spelers.. Met Gelson Martins, club icoon Rui Patricio en Adrien Silva missen ze best wat spelers die normaal gesproken dragend waren. Maar goed, die zijn ook weg door een deel van die witte zakdoekjes

4 februari 2019 om 16:20

William Carvalho niet te vergeten. De selectie is heel erg snel een stuk minder geworden.

4 februari 2019 om 17:44

Sporting heeft een mindere selectie dan Porto en Benfica maar het is echt niet zo een groot verschil als jullie het hier doen lijken. Dit is het zwakste Benfica in de afgelopen 10 jaar, als je de wedstrijd gister had gezien dan kon je zien hoe kwetsbaar ze zijn. Daarintegen toen Keizer kwam stond Sporting op 2 punten van Porto en nu staan ze inmiddels 8 punten achter op Braga. Als je echt denkt dat Braga beter materieel heeft dan Sporting dan ben je echt niet goed snik. Sporting heeft belangrijke spelers kwijt geraakt maar nog steeds heeft het een veel betere en bredere selectie dan Braga (Vind alleen de centrum verdediging van Braga beter). Daarnaast waren Dost en Bruno Fernandes echt wel belangrijker dan William (speelde minder na de EK winst) en ook Gelson (Raphinha is een goede vervanger en Jovane kan het ook invullen). Sporting speelt sinds het verlies tegen Guimaraes vreseijk en zonder aanvallende intenties. Daarnaast zijn spelers als Gudelj, Diaby, Bruno Gaspar, Viviano etc allemaal weggegooide miljoenen. Dat zijn spelers die miljoenen hebben gekost en niet beter zijn dan wat er op de bank zit en is uitgeleend. Sporting heeft spelers bij andere clubs lopen die 100% beter. Sporting zit al 2 jaar zonder een fatsoenlijk centrum terwijl ze in het tweede team Demiral hadden lopen waarvan iedereen wist dat hij een toptalent was. Hij is uitgeleend met een optie tot koop aan Alanyaspor, is Turks international geworden op ze 20ste en is nu naar Sassuolo. Die speler stond al jaren in belangstelling van topclubs en is voor 3.5m verkocht aan Alanya (die hem voor 7m doorverkochten aan Sassualo) terwijl hij de potentie heeft om een topverdediger te worden. Keizer houd Jovane en Miguel Luis (eigen jeugd) op de bank en buiten de selectie allebei nadat ze indruk maakte en zelfs een wonderschoon doelpunt maakte allebei. De 2 grootste talenten zijn van basis en presteren opeens tribune klanten geworden terwijl toen ze speelde Sporting nog won onder Keizer. Dit soort wanbeleid zegt al genoeg.
Dat je zegt dat Porto en Benfica beter zijn kan ik het in vinden maar Sporting is echt niet zo slecht dat ze 8 punten horen achter te staan op de derde plek.

4 februari 2019 om 21:18

Dacht dat Benfica vorig jaar zwakker was met die dramatische 0 uit 6 in de CL.

5 februari 2019 om 01:43

Ja, dat zou wel eens kunnen kloppen. Laten we afwachten hoe het seizoen loopt, misschien worden ze nog kampioen. In Portugal weet je het maar nooit

Toch jammer dat ze jaar in jaar uit als het erom.gaat toch weer afhaken in de titelstrijd zou ze het wel weer een keer gunnen.

Wat een verschrikkelijke club. De leiding, de supporters... bah.

4 februari 2019 om 19:38

Oh, wat een verschrikkelijke supporters. Gaan al 18 jaar naar het stadion zonder iets van betekenis te winnen. Wat is er met de leiding dan? Volgens mij weetje nieteens wie in de leiding zitten. De president en alle posities van andere van vorig jaar zijn afgezet en alles is helemaal opnieuw neergezet na verkiezingen dus vraag me af over welke leiding je het hebt? Wat een verschrikkelijke club, ze hebben maar 11 van de 14 spelers die het EK wonnen opgeleid.. Ze hebben ook maar 2 Ballon d’Or winnaars opgeleid waarvan 1, 1 van de beste voetballers ooit is.

Zal meer de emotie zijn dan wat anders Keizer zet een prima reeks neer. Benfica en Porto zijn gewoon verder en hebben niet zo veel dragende spelers verloren afgelopen zomer.

4 februari 2019 om 20:08

Dat is bullshit, Keizer is helemaal niet bezig met een goede reeks. Weer iemand die niks weet van het Portugese voetbal. Sporting is sinds het verlies tegen Guimaraes heel slecht bezig. Ik heb al 30 x dit gezet bij meerdere topics. Toen Keizer kwam stonden ze tweede met 2 punten achterstand op Porto en nu staan ze vierde met 8 punten achterstand alleen al op de derde. Wat is daar een goeie reeks aan als ik vragen mag? Het is helemaal niks goeds.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren