Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PEC Zwolle buigt 1-3 achterstand in no time in spectaculaire zege om

Laatste update:

PEC Zwolle heeft zondagmiddag ook de derde Eredivisie-wedstrijd onder Jaap Stam in winst omgezet. De ploeg uit Overijssel zegevierde met 4-3 over de Domstedelingen, die nota bene een kwartier voor tijd met een man minder op 1-3 waren gekomen. Drie doelpunten in slechts dertien minuten tijd bezorgden PEC alsnog de volle buit en zodoende sloot men voor het eerst sinds december 2014 drie opeenvolgende Eredivisie-wedstrijden winnend af.

De openingsfase in Overijssel mocht er absoluut zijn. Na slechts negentien seconden stond de lat een doelpunt van Sean Klaiber na een uithaal vanaf de rand van het strafschopgebied in de weg. In de zevende minuut was het echter FC Utrecht dat de leiding nam: Simon Gustafson mocht van ver uithalen en zag zijn schot buiten het bereik van Mickey van der Hart in het doel eindigen. Het was voor de middenvelder alweer zijn vierde goal in zijn laatste drie duels met de Zwollenaren; een reeks waarin hij ook nog twee andere treffers voorbereidde.

Het was weliswaar voor het eerst dat PEC onder leiding van Stam tegen een achterstand aankeek, maar de thuisploeg beet goed van zich af. Na enkele kleine kansjes en een inzet van Younes Namli op de bovenkant van de lat nivelleerde Vito van Crooij in de 25e minuut de tussenstand: na voorbereidend werk van Namli rondde de aanvaller simpel af. Het tempo zakte vervolgens tot aan de rust behoorlijk in: de ploegen van Stam en Advocaat speelden de bal rond en creëerden geen gevaarlijke momenten meer.

Het spel was na rust aanvankelijk niet groots, met veel kleine overtredingen en weinig voetbal. Na nog geen uur spelen liet FC Utrecht zich echter gelden. Van der Hart redde uitstekend op een inzet van Sander van de Streek van dichtbij, maar uit de daaropvolgende hoekschop kopte Letschert de tweede treffer van de Domstedelingen binnen: 1-2. Het duel ging vervolgens op en neer, met een schot van Ouasim Bouy dat net naast ging en ook een kopbal van Willem Janssen ging maar net langs de verkeerde kant van de paal.

De laatste twintig minuten zaten vol spanning. Urby Emanuelson raakte de enkel van Thomas Lam na een duel om de bal, waarna de VAR Björn Kuipers maande om de beelden te bekijken. De arbiter opteerde vervolgens voor een rode kaart. Vijf minuten later leek Jean-Christophe Bahebeck het duel toch in het slot te gooien, met een hard schot in de korte hoek, maar PEC gaf zich niet gewonnen.

Lam vond vijf minuten later ook het doel en uiteindelijk viel ook de 3-3. Kuipers werd weer door de VAR, zo leek het, geattendeerd op het feit dat de overtreding van Nicolas Gavory op Kingsley Ehizibue in het strafschopgebied was gemaakt. Advocaat was weer niet over de VAR te spreken, kreeg geel en zag hoe Mike van Duinen niet miste. Tot overmaat van ramp voor FC Utrecht volgde in de extra tijd ook nog de 4-3 van Van Duinen. Dankzij de overwinning komt PEC, de nummer twaalf, op 24 punten uit 20 duels. FC Utrecht, dat de laatste vier competitieduels heeft verloren, heeft vier punten meer dan PEC en is de nummer zes.

Een verdiende zege voor PEC Zwolle

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 februari 2019 om 16:37

Wat zit iedereen te zeuren over de VAR weer. Het was gewoon erbinnen en dus duidelijk een penalty. Zo makkelijk om de schuld Weer aan de VAR te geven. Utrecht heeft het totaal aan zichzelf te danken.

3 februari 2019 om 16:44

De wedstrijd niet gezien? Overduidelijk buiten! Anders zal ik even langs hans anders ofzo gaan... Ook Van Duinen zei dat het er buiten was.

3 februari 2019 om 16:50

Herhalingen na de wedstrijd niet gezien? Z'n standbeen stond er toch echt binnen..

3 februari 2019 om 16:51

Dat zei van duinen niet maar in de herhaling zag je dat zijn standbeen binnen de 16 was.

3 februari 2019 om 17:04

Net nog bevestigd door Kuipers.. Ik snap nog steeds de verontwaardiging tijdens de wedsrijd maar het is gewoon een penalty..

Denk dat de var zijn toto op Zwolle had staan. Zelfs met camera beelden is het dramatisch.

3 februari 2019 om 17:46

De var maakt het gewoon veel eerlijker, ook in dit geval heeft de var absoluut zijn meerwaarde bewezen. Maarja, zo lang trainers nog steeds geloven dat zij het vanuit hun positie met het blote oog beter zien dan een team arbiters met camerabeelden dan Zul je altijd tegenstanders houden.

Veel discussie over de penalty waar ik eerst overtuigd was van het ongelijk van Kuipers en de VAR ben ik na zien van herhalingen 180 graden gedraaid. Z'n standbeen stond in de 16..

Verder leuke pot..

3 februari 2019 om 16:34

Ja idd, ik dacht ook dat het niet terecht was, maar zij standbeen stond er wel binnen.

3 februari 2019 om 16:37

Precies dat Peperbus. Er was een herhaling waarin je echt kon zien dat zijn voet geheel binnen lijn stond toen hij geraakt werd..

3 februari 2019 om 16:54

Hmm ik stond er rechtvoor in het stadion volgens mij was het er wel buiten of net op de rand 16

3 februari 2019 om 16:59

De lijn is onderdeel van het strafschopgebied dus op de lijn kun je ook een pingel geven.

3 februari 2019 om 17:01

Op de lijn is erbuiten werd net gezegd bij Fox

3 februari 2019 om 17:03

Kuipers zegt nu dat de lijn er binnen is. Kwakman zei net ook dat het er binnen een penalty was. Aanvankelijk niet maar tijdens de interviews die nu afgenomen worden kwam Kwakman ook even voorbij en die zei dat toen..

3 februari 2019 om 17:10

Ik zag het net idd en scheids heeft idd gelijk

3 februari 2019 om 17:11

Ja. Dat is omdat Keesje Kwakman de regels niet eens kent. Uitleg van Kuipers was duidelijk.

4 februari 2019 om 11:33

hahaha de lijn is erbuiten. hij lult maar wat raak.
lijn is gewoon erbinnen. Is altijd al zo geweest -.-

SCHANDE! hier moet kuipers toch gewoon een schorsing voor krijgen?! En dan zeggen dat de var het spel eerlijker maakt....

3 februari 2019 om 16:44

Ik weet het niet. De videobeelden laten duidelijk zien dat de overtreding in de 16 plaatsvond. Lijkt mij zinloos om Kuipers te straffen voor een goede beslissing. Omgekeerde wereld.

3 februari 2019 om 16:48

Uuh, in plaats van spoken vangen zie jij ze denk ik alleen maar. Het is schandalig en opvallend dat Pec hier wint

3 februari 2019 om 16:51

Hou op. Been stond in de 16. Als je het daar niet mee eens bent dan heb je de beelden niet bekeken.

3 februari 2019 om 16:54

Hahaha ja, straks gaan we nog meer verzinnen met z’n allen. Kuipers moet hiervoor geschorst worden en we moeten ophouden met dit soort wanpraktijken te verdedigen. Ook de Zwolle aanhangers kunnen dit niet ontkennen.

3 februari 2019 om 16:55

Helder Koos, daar kun je echt niet meer omheen. Standbeen stond nipt in de 16..

3 februari 2019 om 17:07

Kijk nou het interview met Kuipers even terug en je geeft hem (achteraf) helemaal gelijk..

3 februari 2019 om 17:11

Kuipers heeft achteraf gewoon goed gehandeld. Het was er binnen

4 februari 2019 om 11:41

zeker schandalig....van Utrecht
Hebben ze totaal aan zichzelf te danken

3 februari 2019 om 16:47

Ja? Hij krijgt te horen dat het een penalty is van de Var, wat hij zelf ook dacht.
Dat de herhaling dan laat zien dat het er buiten is. en de Var hem er niet op aanspreekt. Moet wie er voor de VAR zit worden geschorst.

3 februari 2019 om 16:57

Waarom kijkt hij zelf niet? Doet die bij de kaart wel en hij was al halverwege om petrovix geel te geven?

3 februari 2019 om 17:10

Door zelf te gaan kijken had hij de gemoederen wat kunnen bedaren maar de beslissing was hetzelfde geweest..

3 februari 2019 om 17:11

Nee, want de beelden laten zien dat het er binnen is.

3 februari 2019 om 17:59

Een scheids kijkt alleen als de VAR ingrijpt.
Als die met beelden het zelfde zeggen, dan ga je niet als nog kijken.

3 februari 2019 om 18:36

En daar zit het hem in dit geval in want Kuipers legt hem erbuiten en de VAR legt hem er (terecht) binnen. Dan moet Kuipers toch even kijken of hij het echt verkeerd gezien heeft? Als hij dat had gedaan was er veel minder gezeur geweest. Dat vind ik het enige wat Kuipers aan te rekenen valt in deze situatie..

Verdiend of niet, het zit eindelijk een keertje mee

Wat een wanvertoning van onze kant. Dit mag je nooit meer weggeven.

3 februari 2019 om 17:04

Aanvaller eruit, verdediger erin bij 1-3. Advocaat roept het over zichzelf af. Voor de zoveelste keer.

Een regelrechte schande en tot nu toe het grootste voorbeeld van de huidige problemen met Var. Op deze manier kunnen we er beter weer mee stoppen. Onbegrijpelijk dat die amateurs zelfs met videobeelden nog niet in staat blijken om de regels te hanteren.

3 februari 2019 om 16:38

Ik raad je aan de herhalingen nog eens goed te bekijken. Ik was er ook eerst van overtuigd dat het erbuiten was maar je kunt zien dat z'n standbeen in de 16 stond toen hij onderuit gemaaid werd..

3 februari 2019 om 16:39

Verschillende keren bekeken en duidelijk er buiten.

3 februari 2019 om 16:41

Dan raad ik je aan nog een paar keer te kijken..

3 februari 2019 om 16:51

Ik begrijp dat jij als Zwolle supporter heel graag wil dat het een terechte penalty is maar als niet Utrecht supporter en neutraal absoluut ver buiten.

3 februari 2019 om 16:55

Ik ben Eagles supporter Joey..

3 februari 2019 om 17:05

Je hebt toch gelijk Harmr!

3 februari 2019 om 17:08

Kuipers heeft vooral gelijk, maar dank voor je rectificatie Joey..

3 februari 2019 om 17:12

Fijn dat we onze clubvoorkeuren niet leidend laten zijn in de strijd voor eerlijk voetbal, chapeau Harm.

3 februari 2019 om 17:13

Uiteraard niet. Hopelijk zien we elkaar binnen afzienbare tijd weer op het veld. Da's leuker dan hier in dezelfde topics reageren..

3 februari 2019 om 17:35

Dan hoop ik in ieder geval niet dat dat op het tweede niveau zou zijn!

3 februari 2019 om 18:55

Zwollenaar hier. Respect..

Wat een heerlijke wedstrijd. Na half in slaap te zijn gesukkeld met de vorige wedstrijd is dit toch wel erg lekker.

Denk dat de supporters uit Utrecht flink balen (en ik denk terrecht) maar overal wel verdient denk ik. Ach, weet het ook niet, maar wel lekker hoor 9 punten sinds de winterstop

Onfelooflijk, dat dit nog kan in 2019. Kuipers kan voorlopig de Keuken Kampioen Divisie in. Hoe kan je hier in godsnaam een pingel voor geven en vooral niet eens kijken! Kuipers net zo rampzalig als Utrecht na de 1-3.

3 februari 2019 om 16:51

Door te denken dat het een penalty is. Wat zou kunnen het is dichtbij en snel. Maar uit eindelijk niet gecorrigeerd worden door de VAR dat het er buiten is.

3 februari 2019 om 16:52

Dit is gewoon netjes de spelregels uitvoeren. Speler was net op de lijn of zelfs over de lijn van het 16 meter gebied. Dan is een overtreding een penalty. Vooral slim van de linksback om zo in te komen op die plek en het risico te nemen.

4 februari 2019 om 16:34

@master D
Precies dat! Je staat met 2-3 voor en vind het nodig om zo onbesuisd in te komen rondom randje zestien. Een zeer snuggere actie op een gevaarloze plaats.

3 februari 2019 om 18:35

Ik gok dat hij niet gaat kijken, omdat de VAR het met hem eens is.

3 februari 2019 om 19:40

Waarom moet ie gaan kijken? Het is toch een feit? Als de bal over de lijn is volgens de Var, is dat toch ook niet interpretabel? Als de Var dus zegt dat het er binnen is, is het er binnen en hoeft de scheidsrechter niet te kijken.

Het enigste wat je Kuipers bij de penalty kan verwijten is dat hij niet zelf het scherm ging kijken. Als de var duidelijk zegt het is een penalty is dat niet kijken wel begrijpelijk. Alsnog wel een fout van de VAR.

Wat is die Namli goed zeg zou niet weten wat we zonder hem moeten

3 februari 2019 om 16:35

Helaas nog erg wisselvallig, maar als hij dit doorzet zal hij helaas snel weer weg zijn

Hoe moeilijk is het om naar een beeld te kijken en tig herhalingen te zien en dan een juiste beslissing te nemen?! Vindt ik echt ronduit schandalig die penalty kan je wat mij betreft de VAR gewoon afschaffen.

3 februari 2019 om 16:43

Was gewoon een penalty, been in de 16 toen hij werd neergemaaid.

Was gewoon een penalty, schandalig gedrag van de complete Utrecht selectie plus staff. Wat smaakt dit lekker zeg, die semi arrogante selectie weer lekker naar huis gestuurd. Vooral Bazoer gun ik dit wel, wat een naar arrogant mannetje is dat zeg. Niks tegen de supporters van Utrecht trouwens, prima mensen, voor hun is het wel zuur.

3 februari 2019 om 16:39

Ik snap de opwinding nog wel, zeker omdat Kuipers niet zelf gaat kijken. In eerste instantie vond ik het ook ongelooflijk maar de pingel lijkt na het zien van herhalingen wel terecht..

3 februari 2019 om 16:41

Opwinding snap ik wel maar je kunt ook te ver gaan, de selectie en dan met name de staf ging veel te ver. Zit daar echt niet lekker intern gezien en dat bleek uit de reacties. Wat denkt zo'n Bazoer nou dan? valt gewoon de vierde man half aan met zeer triest gedrag. Lekkere schorsing voor die kwal.

3 februari 2019 om 17:34

Als je het alweer zo door de neus geboord krijgt is het logisch dat je in emotie wat boos wordt, dat kan je Bazoer niet kwalijk nemen. Die 4e man staat constant vanaf een afstand te zeggen wat de scheids moet doen, dan snap ik best dat je even verhaal haalt en vraagt waar ze allemaal mee bezig zijn.

3 februari 2019 om 17:42

Hij raakt de 4de man aan dus dat kan je hem wel kwalijk nemen.

Echt belachelijk die rode kaart was als zwaar twijfelachtig en dan krijg je zo'n onzin penalty tegen alsjeblieft Kuipers ga een kantoorbaan nemen ofzo. Wel eindelijk weer een wedstrijd gezien dat we zelf dingen kunnen creëren maar als je dan zo oneerlijk verliest maakt dat ook allemaal niet meer uit. PEC gefeliciteerd en stuur Kuipers en die VAR naar een anders aub

3 februari 2019 om 16:47

Kijk zelf maar eens naar de beelden. Dan weet je dat de penalty 100% terecht is. Het schandalig hoe de selectie en supporters tekeer gaan tegen Kuipers en VAR. Ook dat is op beeld dus wat mij betreft gooien ze het stadion de rest van het stadion op slot.

En Kuipers is de beste? Hou toch op. Oké die rode kaart was ik al bang voor maar die penalty was echt lachwekkend was er gewoon buiten. Volgende week tegen PSV die je ook niet zal winnen. Denk dat Utrecht verder weg gaat zakken en de playoffs zal mislopen.

Tsjonge jonge, lekker al die rode kaarten. Utrecht volgende week tegen PSV zonder badzour en Emanuelson 🙈

3 februari 2019 om 16:45

Beide direct rood. Wanneer ze beide mee willen doen. Ik beroep gaan en het eerste voorstel afwijzen. Speel je het weekend erop.

3 februari 2019 om 16:41

Hoezo zonder Bazour? Wedstrijd niet gezien maar hij heeft toch slechts geel gehad?

3 februari 2019 om 16:56

Nee, kreeg nog rood na de wedsrijd vanwege duwen 4e man.

3 februari 2019 om 16:57

Kreeg na de wedstrijd rood

Woensdag 30 januari 2019.
'riechedly Bazoer moet voorlopig gewoon zijn mond houden en voetballen'

Zondag 3 februari 2019.
Riechedly Bazoer pakt een rode kaart na afloop van de wedstrijd vanwege een aanvaring met de 4e official.

Ongekend, wat een oliedomme jongen dat is. Je hebt (op een vervelende manier) verloren, de wedstrijd is gespeeld en er staat 4-3 op het scoreformulier. Welk argument je ook aandraagt, er gaat echt niets meer veranderen aan die eindstand. Wat bezielt je in godsnaam?
Alhoewel ik denk dat Bazoer geen jongen is die weloverwogen argumenten heeft gebruikt richting de 4e official natuurlijk. Kansloos.

Helaas faalt de KNVB vandaag opnieuw en is mijn club de dupe. De zogenaamde beste scheids van Nederland, zakte vandaag wederom door de ondergrens. Allereerst de rode kaart. Beide spelers gaan vol voor de bal waarbij Urby te laat komt, maar je ziet hem nog afremmen. Kuipers besluit na het kijken van de beelden tot een onterechte rode kaart. Ik heb diverse overtredingen gezien van Zwolle (paal) die minimaal even ernstigs waren.
Dan de vrije trap wat ineens een penalty bleek. Los van het feit dat het er buiten was, gaat meneer nu niet kijken maar legt hem, na advies, direct op de stip.
Wat een waanzin.
Dan verliezen wij deze wedstrijd ook nog.
Dan nog rood voor bazoer omdat een nietszeggende vierde man zijn stempel wil drukken.
Kortom bedankt KNVB.

3 februari 2019 om 17:02

Als hij zelf dacht dat het een penalty was en de var is het er mee eens, dan is het toch logisch dat hij niet gaat kijken. Los van het feit dat ik net de beelden heb gezien en het was gewoon in de 16. Voor de duidelijkheid, de lijn is onderdeel van het strafschopgebied.

3 februari 2019 om 17:15

Hij legt hem er eerst zelf buiten. Zoals het ook hoort.

3 februari 2019 om 17:20

Waarom hoort dat? Was namelijk een foute beslissing geweest..

3 februari 2019 om 17:33

Tis natuurlijk wel een vreemd dat hij hem er eerst buiten legt, daarna dus gecorrigeerd wordt en zonder de beelden terug te kijken dit over neemt.

3 februari 2019 om 17:54

Is geen interpretatie he, als hij van de VAR hoort, hij staat op de lijn dan weet hij genoeg, dat is een waarneming. Dat is wat anders dan een overtreding beoordelen.

3 februari 2019 om 17:58

Ik snap de frustratie maar de beslissingen leken mij allemaal terecht. Bertje makkelijk om
De KNVB de schuld te geven niet?

3 februari 2019 om 18:15

Een scheidsrechter gaat alleen kijken als de VAR aangeeft dat hij moet gaan kijken of als hij zelf zou twijfelen aan de VAR. In dit geval gaat het niet om een interpretatie maar een vaststaan feit (binnen of buiten is een objectieve waarneming). Dan is er dus geen enkele reden voor de scheidsrechter om zelf nog te gaan kijken.

3 februari 2019 om 17:31

Dus omdat Bazoer niet in staat is zijn handen thuis te houden, is het de schuld van de vierde man?

3 februari 2019 om 16:56

Jouw club faalt gewoon zelf. Urby is te laat, raakt de speler vol op zijn enkel. Daar kun je rood voor geven, hetgeen de scheidsrechter ook doet. Die penalty was ook terecht, want de PEC-speler stond minstens op de lijn of zelfs over de lijn. De lijn hoort bij het 16 meter gebied en dus is het een penalty. Als de VAR dit constateert hoeft Kuipers niet zelf te kijken, want de domme overtreding van jullie linksback staat niet ter discussie. Ook briljant trouwens hoe je op 3-3 wordt uitgecountert. Zeker ook de schuld van de Knvb?

3 februari 2019 om 18:01

Van 1 3 voor naar een verlies is een absolute faal inderdaad. Dat mag nooit gebeuren.
Echter is dit mede te wijten aan de arbitrage. Jij zegt dat het er binnen is , Ik zeg erbuiten. Als jij en ik lhier al van mening verschillen, moet hij toch zeker gaan kijken? Maar goed in dit land mag we niet getwijfeld worden aan uwe majesteit Kuipers.

3 februari 2019 om 18:17

Het is niet de bedoeling dat hij gaat kijken. De VAR zegt dat het erbinnen is, dan hoeft Kuipers daar toch niet naar te gaan kijken? Alleen als hij zou twijfelen of het wel een overtreding was zou het nut hebben om de beelden te bekijken.

3 februari 2019 om 18:40

Club faalt idd, nu worden ze daar wel heel goed mee geholpen. De kaart voor de actie van Urby gebeurd ongelukkig toen ook met van overeem is later weer ingetrokken. De penal welke gegeven word had zeker geen penal beelden van boven af geven aan dat het een penal is. Show die beelden dan het enige wat is zie zijn die beelden erbuiten. Dat zijn toch wel gebeurtenissen welke de wedstrijd beïnvloeden en dan ook nog kinderachtig rood geven aan bazoer. Nee ze moeten daar in Zeist wel helpen de concurrentie zo veel mogelijk uit te schakelen. Stel dat Utrecht volgende week wel op dreef is tegen PSV. Als ze mans in Zeist zijn seponeren ze beide kaarten en bieden ze eens de excuses aan. Gewoon echt belachelijk

Helaas faalt de KNVB vandaag opnieuw en is mijn club de dupe. De zogenaamde beste scheids van Nederland, zakte vandaag wederom door de ondergrens. Allereerst de rode kaart. Beide spelers gaan vol voor de bal waarbij Urby te laat komt, maar je ziet hem nog afremmen. Kuipers besluit na het kijken van de beelden tot een onterechte rode kaart. Ik heb diverse overtredingen gezien van Zwolle (paal) die minimaal even ernstigs waren.
Dan de vrije trap wat ineens een penalty bleek. Los van het feit dat het er buiten was, gaat meneer nu niet kijken maar legt hem, na advies, direct op de stip.
Wat een waanzin.
Dan verliezen wij deze wedstrijd ook nog.
Dan nog rood voor bazoer omdat een nietszeggende vierde man zijn stempel wil drukken.
Kortom bedankt KNVB.

3 februari 2019 om 16:56

Penalty was uiteindelijk gewoon terecht. Het was niet te zien, maar in de herhaling leek zijn standbeen in de 16 te staan. De rode kaart vond ik ook vrij overdreven . Hij zet zijn voet wel vies neer, maar dit zie je in elke wedstrijd.

3 februari 2019 om 17:02

Volledig terecht, kijk beide beslissingen morgen maar even terug. Niet dat ik hier niet zelf zou van balen, maar dit is gewoon volgens de regels.

Aanvaller eruit, verdediger erin bij 1-3 voor. Typisch Advocaat. Ik blijf het zooo dom vinden.

3 februari 2019 om 17:51

Kijk naar Bosz gisteren tegen Bayern München, gooide er een spits bij in de slotfase, stond al 2-1 voor, maakte toch de 3-1. Veilige haven.
Veel sterker vaak dan inderdaad andersom zoals Advocaat hier deed.

3 februari 2019 om 17:53

Advocaat heeft het al zo vaak gedaan, remember Robben. Hij lijkt het op dit vlak nooit te leren.

Wat een ontknoping!! Namli speelde echt heerlijk, geweldige dribbels en strooide met passes ,motm imo. Lam ook goed, van duinen goed gestreden, kingsley speelde aanvallend ook best goed vandaag. Enige die niet best zo goed was vandaag was van Crooij. Vraag me wel af waarom er nou een rode kaart gegeven werd en de penalty was die er nou wel binnen? Ik kon het vanuit een rechte lijn zien in het stadion en dacht zelf dat het erbuiten was (net op de lijn). In iedergeval is de strijd weer terug sinds slapzak van t schip er uit is. 9 punten in 3 westrijden er is weer hoop.

3 februari 2019 om 17:13

Ja vroeg ik mij tijdens de wedstrijd ook af. Maar kijk de beelden van kuipers maar terug. Het was een penalty en rood kon hij geven.

3 februari 2019 om 17:15

Ja heb het idd teruggezien rode kaart nog niet maar vond lam ook erg onbenullig inkomen daar.

3 februari 2019 om 17:14

Penalty terug gezien en was wel gewoon terecht. Toch mooi dat de var er is.

Als er geen var geweest was geweest was er geen rode kaart gevallen en geen penalty dus eigenlijk floot kuipers niet eens zo slecht.bij ieder doelpunt kan je terug gaan draaien en dingen gaan zoeken op beelden om even de reset match knop in te drukken.

3 februari 2019 om 17:26

Als er geen VAR was geweest waren er dus minimaal 2 foute beslissingen van Kuipers geweest..

De var is een tumor voor de sport. Het wordt gebruikt om de boel te manipuleren in plaats van het spel eerlijker te maken.

3 februari 2019 om 17:30

Het is juist eerlijker. Nu kun je zien dat het daadwerkelijk binnen de 16 is terwijl het anders anders beoordeelt word.

3 februari 2019 om 17:38

WHUUUU, je kunt toch niet ontkennen dat dit een penalty was? Op basis van de live beelden had iedereen hem er (onterecht) buiten gelegd, zelfs één van de betere scheidsrechters van de wereld. De VAR is dus nodig om de juiste beslissing te nemen. Het spel gaat ook zo snel..

3 februari 2019 om 17:41

Ik vond Kuipers zelf eigenlijk helemaal niet zo goed fluiten, vanaf de tribune leek hij wat selectief te zijn met kaarten. Gelukkig hebben we een systeem wat hem kan corrigeren.

Als ik de spelregels er nog eens op na zie gaat het om het contactmoment en waar deze eindigt. Als voorbeeld, de sliding die buiten het strafschopgebied ingezet wordt en de speler geraakt wordt maar in het strafschopgebied ten val komt dan is het een strafschop. het contact eindigt namelijk in het strafschopgebied.
Dit geldt uiteraard omgekeerd ook. Het eerste contact is binnen het strafschopgebied maar eindigt er buiten.

Het is duidelijk dat de Zwolle speler buiten het strafschopgebied ten val komt. Misschien toch geen strafschop?
Ik weet het niet meer..

3 februari 2019 om 18:39

Is het niet zo dat de plek waar de overtreding wordt ingezet bepalend is? Andersom zie je dat ook vaak: iemand wordt buiten de 16 aan het shirt getrokken en loopt nog even door om er binnen te kunnen vallen. Dan legt de scheidsrechter hem er (als het goed is) ook buiten voor een vrije trap..

3 februari 2019 om 19:05

Dit is de uitleg van de KNVB:

'De overtreding begint buiten het strafschopgebied, maar eindigt er binnen. Penalty of niet?KNVB: Bij een sliding of tackle gaat het puur om de positie waar het contact plaatsvindt, niet om de plek waar de overtreding is ingezet. Bij vasthouden moet de scheidsrechter kijken naar de plaats waar het vasthouden eindigt. Is dat binnen de zestien, dan is het dus een strafschop'

3 februari 2019 om 19:07

Dus bij vasthouden gaat het om het moment van loslaten. Bij een tackle om de positie. Misschien toch een terechte strafschop?🤔

3 februari 2019 om 19:10

Ik lees het toevallig net in de spelregels van de Knvb. Werkelijk altijd gedacht dat het het moment van inzetten van de overtreding was. Dus als je tien meter buiten de 16 aan je shirt wordt getrokken en je kunt doorlopen terwijl je aan je shirt wordt getrokken en je laat je in de 16 vallen, dan "verdien" je dus gewoon een penalty.. Netjes.

3 februari 2019 om 19:38

Nee, dat telt omgekeerd dus niet zo. De scheidsrechter bepaalt. Als de overtreding begint, onderweg plaatsvindt, of eindigt in de 16 dan kan hij hem geven.

Net terug uit het stadion. Wat een mooie pot voetbal. Hier zat ook echt alles weer in. Utrecht dat erg sterk uit de startblokken kwam en verdiend op 0-1 kwam. Daarna pec dat opveerde en war er in de tweede helft allemaal gebeurde was om van te likkebaarden voor de neutrale supporters. Pec wel verdiend gewonnen. Wat een teamspirit. Respect voor voornamelijk voor advocaat en petrovic. De eerste die netjes alle kinderen te woord stond en met ze op de foto ging en petrovic die na het nemen van een paar pizzapunten de bus uit kwam om met kinderen op de foto te gaan. Chapeau!!

Klaiber Klaiber klaiber !! Wat zat je toch te dromen je laat de heledag je mannetje voorbij gaan!! Dan zit je daar dan je nagels eraf te bijten

Zeer vermakelijk duel voor de neutrale toeschouwer. Erg pijnlijk voor de Utrecht-supporters, maar de schuld ligt toch echt bij Utrecht zelf. Wat een noodzaak om een pingel te veroorzaken. Je moest er goed voor kijken of hij erbinnen was, hetgeen het geval was, maar wat een dwaze actie om daar zo'n tackle in te zetten. Onbegrijpelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren