Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pusic loopt huilend weg bij Radio 1 na horen fragment degradatie FC Twente

Laatste update:

Marino Pusic was zondagochtend te gast bij het programma De Perstribune op Radio 1. Na het horen van een fragment over de degradatie van FC Twente werd het de hoofdtrainer van de Tukkers even teveel. De 47-jarige oefenmeester barstte in tranen uit en liep even weg, om enkele minuten later weer aan te schuiven.

“Het is nog steeds pijnlijk. Ik raak er ook lichtelijk emotioneel van”, zegt Pusic als hij weer is aangeschoven bij de microfoon. Presentatrices Carrie ten Napel en Margreet Reijntjes maken vervolgens hun excuses aan de oefenmeester van Twente. “Dit ligt niet aan jullie, geen enkel probleem."

“Het is een lastige vraag waarom ik hieraan ben begonnen. Dat vraag ik mezelf ook af. Het is dezelfde reden als waarom ik nu emotioneel word”, zo gaat de trainer van FC Twente verder. Pusic maakte vorig seizoen als interim-trainer af in Enschede, na het ontslag van Gertjan Verbeek. “Aan het einde van het seizoen kreeg ik een hele emotionele brief van de supporters, omdat ik de massa destijds heb toegesproken na de pijnlijke gebeurtenis. Dan voel je verbondenheid met de mensen, met de club. Je voelt onmacht en treurnis.”

“Ik had het mezelf afgelopen zomer een stuk makkelijker kunnen maken, want ik had een aantal mogelijkheden om ergens als hoofdtrainer aan de slag te gaan. Uiteindelijk hebben we daar niet voor gekozen. Ik voel enorme drang en gedrevenheid om deze club terug te brengen naar Eredivisie-niveau”, zegt Pusic, die afgelopen zomer een contract tot medio 2019 ondertekende in Enschede. FC Twente is momenteel de koploper van de Keuken Kampioen Divisie, met een voorsprong van vier punten op naaste achtervolger FC Den Bosch. “Ik ben geen man die zich door angsten laat leiden.”

Gaat FC Twente dit seizoen promoveren naar de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik gun het deze man super veel hopen dat ze promoveren en volgend jaar in de top 10 mee draaien hij he het nu opzicht lekker op de rit dus duimen naar.

3 februari 2019 om 18:23

Twente doet het goed tot nu toe.maar gun die talenten van jong zo afentoe ook minuten om door te groeien en zich te laten zien.er zitten een paar aardige talenten in.je doet er meer aan voor de club dan ze uit het proces te laten.

Je kunt zeggen wat je wil over Pusic, ik denk ook dat dit Twente beter kan spelen dan dat ze doen. Maar het is wel een clubman. Want hoeveel haat er tegen Twente is (terecht of onterecht) het is gewoon een giga club voor eredivisie begrippen. Als we er hopelijk volgend jaar weer bij zijn is eigenlijk winst voor iedereen. Twente uit voor iedere eredivisieclub is gewoon prachtig! COTE!

3 februari 2019 om 15:37

Haha, mooi om dat zo over jezelf te zeggen. Twente is natuurlijk een prima eredivisie-club, maar ik denk dat er niet gek veel supporters zijn die 'twente uit' enorm missen dit jaar. Prima als Twente er weer bij is, daar niet van. Maar het is niet alsof ik Twente nou erg mis dit jaar (maar kan aan mij liggen).

3 februari 2019 om 15:51

Eens. In het begin vond ik het ook wel grappig. Twente kon niet degraderen. Nou, dus wel. Dan begint de competitie weer en zie ik er een paar clubs bijstaan en denk ik.. nou, die zou ik meteen inwisselen voor Twente.

3 februari 2019 om 16:07

@aadhandgranaat
Ja misschien wel en het kan ook aan jou liggen wat dat betreft. Maar Twente is meer dan een prima eredivisieclub dat staat gewoon buiten kijf. Feitelijk gewoon de nummer 4 van Nederland. En tuurlijk is dat nu zeker niet meer het geval. Maar qua toeschouwers aantallen en fanbase en zelfs kijkcijfers is het gewoon bizar. Tuurlijk kijk ik nu ook door een twente-bril. Maar deze club is zo groot en of je nu tegen Twente bent of niet, je kunt gewoon niet met een geldige reden zeggen dat Twente geen aanwinst is voor de eredivisie. Voor welke club jij ook bent hopelijk tot volgend jaar!

3 februari 2019 om 17:46

@frtorres

Voor Feyenoorders, PSV-ers en Ajacieden is het natuurlijk wel makkelijk om positief te oordelen. Onze clubs zijn financieel niet dik benadeeld zoals andere eredivisie clubs. Onze club is niet gedegradeerd terwijl Twente met valse jaarcijfers gewoon spelers bleef kopen om zo degradatie te ontlopen.

3 februari 2019 om 19:08

Twente uit is zeker wel een gemis. Enige dat je niet kan missen is dat je geen consumptie op de tribune mag nuttigen.
Daarnaast positie van het uitvak geen nare plexiglas of netten voor je neus.

4 februari 2019 om 10:33

@speedyafc
"twente met valse jaarcijfers gewoon spelers bleef kopen om zo degradatie te ontlopen"

Het verhaal wordt steeds weer anders, maar ik zal de verleiding om inhoudelijk te reageren proberen te weerstaan ;-). Enfin, dat is (hopelijk) achter ons.

3 februari 2019 om 15:43

Wij van WC eend...

Ik kan niet zeggen dat ik FC Twente of Twente uit mis. Persoonlijk mis ik een club als Sparta meer, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Prima als ze promoveren hoor, want dan zal dat op basis van de resultaten terecht zijn. Echter zal het mij niet uitmaken of het nou Twente, FC Den Bosch of Go Ahead Eagles gaat zijn. Om nou te spreken over 'winst voor iedereen' vind ik wat overdreven.

Succes in elk geval.

3 februari 2019 om 16:15

@SavedByTheBell
Haha het is ook het "wc eend" verhaal maar daar ben je ook supporter voor. Maar ik hoop en dat is naar mijn mening ook echt zo, dat ik toch met een realistische blik er naar kijk. En tuurlijk is het persoonlijk voor iedereen of je nu Twente mist of niet. Maar ik kan je vertellen als "we" er volgend jaar weer bij zijn dan weet je pas wat je "gemist" hebt. En thanks, ik gun je club het beste wie het mag zijn. Cheers!

3 februari 2019 om 17:58

"Als we er volgend jaar weer bij zijn dan weet je pas wat je gemist hebt". Uuh oke haha. Vind twente zeker een mooie club die in de eredivisie hoort qua support en grootte maar je doet net alsof twente een feyenoord is ofzo.

3 februari 2019 om 18:31

Tuurlijk is Twente geen Feyenoord. Maar feit is dat we op basis van resultaten uit het verleden, supportersaantallen, etc de 4e club van NL zijn. Dat is allemaal leuk en aardig echter hoor je pas (weer) thuis in de eredivisie als je aan het eind vh seizoen kampioen wordt of de nacompetitie wint. We gaan het meemaken...

4 februari 2019 om 10:35

Ackaka
Gelukkig niet! Het idee alleen al, brrrr.

3 februari 2019 om 16:01

Een giga club, kunstmatig ja. Twente is gewoon een goeie subtopper en meer niet, niveau Utrecht, Heerenveen.

En ik denk dat het missen van Twente uit heel erg persoonsgebonden is, jij bent natuurlijk verre van objectief dus wel een gewaagde opmerking.

3 februari 2019 om 16:45

Kerel...wat we ook uitgespookt hebben...nog steeds de nummer 4 van Nederland. Dat jij zon stadion met sfeer niet mist...je zit vaker voor de buis dan dat je er bent. Kunstmatig? De helft is hypotheek op het stadion. Kijk de samenvatting eens, meer publiek dan vorig jaar in ee eredivisie, je hebtgeen idee van hoe groot Twente hier in de omgeving is. Wij komen wel weer terug, is het komend jaar niet, dan wel over 5 jaar.

3 februari 2019 om 17:06

Precies dat.
Dit soort komt nooit in een stadion dus ze weten niks.
Nooit beenham gehad haha

3 februari 2019 om 17:17

Haha broodje Beenham van Peters een begrip in de Veste 😍

3 februari 2019 om 16:12

Zo is het.
Ik zie hier op vz al zat artikelen over pak hem beet Emmen, Heracles of Excelsior.
Die krijgen dan gemiddeld vier reacties en dan is het van: ja die doen het zo leuk.
Nou interessant hoor maar doe mij dan Twente of Eagles maar.
Dat zijn volksclubs en er gebeurt wat.

3 februari 2019 om 18:04

Twente uit prachtig? We missen alleen het broodje beenham

3 februari 2019 om 20:01

Twente vind ik een mooie club, maar dit hebben ze aan zichzelf te danken. Hou niet van cheaters

4 februari 2019 om 00:00

Ik ook niet. Echt balen dat we die punten gekocht hebben.... man man..

3 februari 2019 om 15:49

En echt populair is hij niet. Juist vanwege het gebrek aan tactisch vernuft en zijn merkwaardige uitspraken word hij heel erg bekritiseerd. Op mij komt het ook nogal theatraal over. Hij zit net 3,5 jaar bij de club. Verder ben ik al zolang ik me kan herinneren supporter van de club, maar je ziet mij niet janken als ik een fragment van de degradatie zie.

3 februari 2019 om 16:50

Het is soms net oranje, in Twente zitten er ook 25.000 man die weten hoe het dan wel moet. Dat we gedegradeerd zij is nog steeds om te janken.

3 februari 2019 om 17:03

Maar jij zit ook niet elke werkdag in het stadion, hoort de verhalen van medewerkers van weleer, zit bij vergaderingen over onmogelijkheden en de eventuele gevolgen bij niet promoveren. Dat is het verschil. Jij bent supporter. Hij zit er hele dagen middenin..

3 februari 2019 om 18:12

Dat klopt, maar hij is geen supporter, althans niet levenslang. Verder is het ook niet zo moeilijk om te doorgronden wat de bedoeling van dat toneelspel is.

Pusic weet heel goed dat er veel kritiek op hem is (zowel vanuit de achterban als bij de publieke opinie en de media). Alles wat hij tot nog toe doet is om zichzelf beter naar buiten te brengen.

Hij tempert de verwachtingen erg veel, haalt dit soort trucjes uit om te laten zien hoe erg hij het allemaal wel niet vind en komt altijd met oneliners op de hoop dat mensen dat niet doorzien. Echter zijn mensen natuurlijk niet zo dom.

Feit is dat hij tactisch niet sterk is, het veldspel is nog lang niet optimaal en hij heeft gewoon niet genoeg ervaring om z'n huidige rol capabel uit te voeren. Het hele seizoen is er kritiek en nu 'we' ineens eerste staan, krijgt men ineens sympathie voor hem.

3 februari 2019 om 18:53

Ach ja hij dekt zich inderdaad vaak in. De tegenstander is altijd de favoriet etc etc. Volgens mij is hij ook niet de beste trainer ofzo... maar toch denk ik dat het niet een makkelijke klus is intern...

3 februari 2019 om 19:29

Het zal absoluut niet makkelijk zijn, maar daarom is het ook zo lachwekkend dat Hake destijds de laan uit werd gestuurd om vervolgens een falende Verbeek ook te ontslaan. Daardoor was er geen geld meer en zit je nu met een onervaren coach die eigenlijk nog veel te veel te leren heeft.

4 februari 2019 om 10:38

En jij hebt -waarschijnlijk- geen Balkan bloed. Tandje meer emotie en passie.

4 februari 2019 om 13:41

Ik kan objectief naar een situatie kijken en sentiment buiten beschouwing laten. Had de club dat ook gedaan, had je nu nog gewoon in de subtop van de Eredivisie gespeeld.

3 februari 2019 om 16:49

Eens, sta niet altijd achter zijn keuzes. Maar staat wel bovenaan en laten we eerlijk wezen: het is niet ee makkelijkste plek. Sinds het kampioenschap lig je behoorlijk onder een vergrootglas in de trainersrol bij Twente. Ik denk ook echt dat hij oprecht een fc Twente man is, maar of hij de trainer blijft...nah. Bij promoveren, zie ik Rutten wel terugkeren met hem als assistent.

Interview was oprecht. Mooie info over zijn achtergrond, zijn zus, agogisch werk en drang om terug te keren in de eredivisie. Hij had weg kunnen lopen maar deed het niet. Er wordt over deze man snel en veel geoordeeld in Twente. Logisch in relatie tot de onrust rondom de club, maar misschien moeten we gewoon eens kijken waar fct staat aan het eind van het seizoen...

3 februari 2019 om 15:53

Hij had weg kunnen lopen? Dit was voor hem DE grote kans om een club als FC Twente te coachen. Dat was namelijk nooit gebeurd als FC Twente ook nog maar een klein beetje budget over had gehad.

Verder maakt hij aantoonbaar veel tactische fouten en deze ploeg kan nog veel beter dan wat ze nu doen. Ze staan eerste vanwege het spelersmateriaal en ondanks Pusic, doen ze het toch goed. Er is een reden waarom Pusic slechts een 1-jarig contract voorgeschoteld kreeg.

3 februari 2019 om 16:20

Sirius,
Volgens mij zijn er alleen maar 1 of 2 jarige contracten uitgedeeld aan spelers en staf vanwege de financiën. Niet zozeer om hem straks weer snel 'van de hand' te doen

3 februari 2019 om 16:24

Ja want bij promotie gaat hij echt niet hoofdcoach blijven hoor.

3 februari 2019 om 18:23

Zoveel verdient Pusic nou ook weer niet. Pusic was nooit een kandidaat tot de club degradeerde en er geen geld was voor een coach. Als ze promoveren zie ik hem ook niet als hoofdcoach blijven en ik denk ook niet dat hij dat moet willen.

Hij is een ervaring rijker, de club is gebaat bij een ervaren coach en het staat wel gewoon goed op Pusic' CV. Hoe matig hij tactisch ook is, hij is dan toch de coach die FC Twente terug in de Eredivisie heeft gebracht mochten ze promoveren. Het seizoen is namelijk nog lang.

3 februari 2019 om 16:23

Had hij maar weggelopen.... hoor ik hem over een band met de supporters, mafklapper is het, hij ligt zwaar onder vuur... 3 keepers bij de selectie, geen enkele jeugdspeler erbij maar Holscher wel, nul tactisch inzicht....

Typisch voorbeeld van een derde assistent die gewoon alle stormen overleefd en toevallig hoofdcoach is geworden.....

3 februari 2019 om 18:20

Ik heb absoluut respect voor Pusic, maar nu we eerste staan en alles er ineens rooskleuriger uitziet, zijn er ineens mensen die sentiment de boventoon laten voeren en dat is nou net de reden waarom de club zo is afgezakt. De club is gebaat bij feitenbeleid en daar hoort het objectief beoordelen van de coach ook bij. Hoe vriendelijk de beste man is en hoe erg hij meeleeft, mag daarin geen relevante rol spelen.

Ach man, wat slecht dit. Jankend weglopen, iedereen die Twente een warm hart toe draagt vind jou helemaal top Pusic. Ik hoop oprecht dat Twente niet promoveert met zo'n clown aan het roer.

3 februari 2019 om 16:24

Iedereen vindt hem top.
Nou niet dus.
Verder leuke reactie

Lelijk man die supporters van Twente hier. Gezeik op zo’n Pusic. Hij zal vast niet het grootste tactische vernuft hebben en nee hij zal vast geen hoofdcoach zijn geworden van onze club in betere tijden... alsof hij dat zelf niet weet... wat zou je zelf gedaan hebben... staan we bovenaan is het nog niet goed. Ik heb ook minder met dit elftal dan in andere jaren,maar het is zoals het is... hij zal vast naar eer en geweten zijn werk doen elke dag, nietwaar?

3 februari 2019 om 18:16

Het hele seizoen is er kritiek op hem en nu 'we' eerste staan mag dat opeens niet meer? Het is gewoon aantoonbaar een matige trainer. Sentiment mag helemaal niet meespelen om Pusic als hoofdtrainer te beoordelen.

"hij zal vast naar eer en geweten zijn werk doen elke dag, nietwaar?"

Maar niemand zegt dat hij er met de pet na gooit. Hij is simpelweg niet ervaren genoeg en hij is tactisch niet sterk. We praten over topsport en dan maakt het niet uit of je naar eer en geweten handelt, maar of je je werk goed uitvoert. Het enigste argument dat je aan kunt halen is dat FC Twente bovenaan staat. Verder is er niets wat er in het voordeel van Pusic pleit. Ik heb absoluut respect voor Pusic, maar de club staat eerste ondanks Pusic, niet dankzij hem.

4 februari 2019 om 10:45

Op zich niet oneens, maar dan toch 1 (objectieve) vraag. Hoe kan het dat meer dan de helft van de trainers het niet goed doet bij Twente?
Verbeek, Schreuder, Mcclaren, Adriaanse, Pusic. Van 't Schip, Baan, Ten Donkelaar, etc. De afgelopen jaren waren we alleen tevreden over Rutten en Preud 'hommes, Meijer en ook wel over Hake (gezien omstandigheden). Mcclaren heeft Twente kampioen gemaakt, maar het clean sheet gedoe was natuurlijk vaak saai om naar te kijken.

4 februari 2019 om 13:49

Een achteraf onrealistisch verwachtingspatroon, maar dit vind ik anders. Verbeek, Schreuder en Pusic zijn gewoon aantoonbaar niet goed voor FC Twente geweest. Bij veel andere trainers was er een onrealistisch hoog verwachtingspatroon omdat de schulden gemaskeerd werden door het bestuur.

Ik vond Mcclaren, Adriaanse, Hake, Rutten, Preud'homme en veel anderen namelijk gewoon prima coaches die de zaakjes voor elkaar hadden in vergelijking met het spelersmateriaal dat ze op dat moment ter beschikking hadden. Ik ben het er wel mee eens dat het Twentse publiek al snel naar de trainer wijst, maar dat heeft de club ook zelf gecreeerd (oftewel Munsterman en consorten).

Echter is Pusic aantoonbaar een matige coach, Verbeek heeft aantoonbaar hopeloos gefaald en Schreuder was geen dramatische coach, maar heeft ook feitelijk veel fouten gemaakt door een gebrek aan ervaring.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren