Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cillessen: ‘Men vindt mij te lief en zegt dat ik oorlog moet maken’

Laatste update:

Barcelona poetste woensdagavond met een overtuigende 6-1 overwinning de 2-0 nederlaag die het eerder tegen Sevilla leed weg en plaatste zich zodoende voor de halve finales van de Copa del Rey. Jasper Cillessen speelde in dat duel een hoofdrol door bij een 1-0 voorsprong een penalty van Éver Banega te stoppen, maar hij was ook betrokken bij het enige tegendoelpunt voor de Catalanen. Een foute pass leidde tot een onderschepping van Quincy Promes waaruit Sevilla de 4-1 kon maken.

Cillessen is daardoor gematigd tevreden met zijn optreden, al is hij wel blij dat hij een strafschop heeft kunnen stoppen. Nadat hij van de eerste 27 penalty’s die hij tegen kreeg er 26 moest doorlaten, werd hij bij de laatste 3 niet meer gepasseerd: “Mijn slechte penaltystatistieken hebben me nooit echt beziggehouden. Al heb ik natuurlijk wel veel op strafschoppen getraind. Ik ben hier een betere allround-keeper geworden, dus wellicht zijn dat net die procentjes waardoor ik de ballen nu wel stop. Misschien straal ik nu ook meer vertrouwen uit. Dat komt me van pas in de psychologische strijd met de penaltynemer”, vertelt hij in gesprek met De Telegraaf.

Cillessen ligt met Barcelona op koers voor zijn derde Copa del Rey op rij en het bekertoernooi is zijn enige kans om zich te onderscheiden. De keeper van het Nederlands elftal moet in de competitie en de Champions League voorrang verlenen aan Marc-André ter Stegen en kwam daardoor tot nu toe tot ‘slechts’ 28 optredens in de hoofdmacht van de Spanjaarden. De doelman wordt dan ook elke transferperiode in verband gebracht met een vertrek, maar is na het sluiten van de winterse markt nog gewoon actief in het Camp Nou.

Het gevoel dat hij steeds dichter bij een basisplaats komt en zijn wens om meer te spelen maken het voor Cillessen wel moeilijker om zich in de rol van reservekeeper te schikken: “Maar ik heb met mijn volle verstand voor vijf jaar getekend, dus vind ik dat je je aan de afspraken moet houden. Uiteraard zijn er mensen die me te lief vinden en zeggen dat ik oorlog moet maken. Dat zijn dezelfde mensen die je veroordelen áls je dan problemen veroorzaakt. In Groesbeek zeggen we: het is niet goed of het deugt niet.”

Denk jij dat Jasper Cillessen bezig is aan zijn laatste seizoen bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een ongelofelijke voorbeeldprof is die Cillessen toch. Hier kunnen al die zogenaamde topspelers die meteen beginnen te schreeuwen dat ze weg willen als ze een keer gepasseerd worden echt wat van leren.

1 februari 2019 om 10:25

Hij speelt bij Barcelona voor miljoenen per jaar. Het had denk ik wel anders geweest als hij nu bijvoorbeeld gepasseerd zou zijn voor Onana bij ajax. Toch een verschilletje in club waar je speelt en hoe je je daar kan opstellen.

1 februari 2019 om 10:27

Haha ik noem het eerder, voetballer zonder ambities. Iemand met zijn talent moet niet tevreden zijn met een plekje op de bank, ja hij speelt bij een grote club en traint met de beste spelers maar toch? Zo zonde van zijn talent, genoeg clubs die gebruik kunnen maken van zijn kwaliteiten.

1 februari 2019 om 10:34

Al kan ik mijn eigen mening wel enigszins in de jouwe herkennen, Cilessen kan hier weinig doen wat geen kritiek op zal leveren. Precies zoals hij zelf al zegt zal hij veroordeeld worden als hij wel stampij maakt. Zelf sta ik er wat makkelijker in. Als hij zelf tevreden is, dan is het prima toch?

1 februari 2019 om 10:37

Bij welke topclub zou Cillessen (veel) meer speeltijd krijgen? Juve, Inter, Real, Liverpool, City, Chelsea, Man City, Arsenal, Bayern en -ik mis er vast een paar- zijn al voorzien van in mijn ogen betere eerste doelmannen dan Jasper Cillessen. Hij is erg goed, maar zit net tussen de top en subtop in imo. Ik vind het geen rare keuze om als subtop keeper bij (lees goed) in mijn ogen(!) de beste club ter wereld als tweede keeper alle bekerwedstrijden te keepen.

1 februari 2019 om 10:38

Klopt, uiteindelijk draait het om wat hem zelf gelukkig maakt, vind het alleen zonde en niet meer dan dat. Barcelona heeft wel geluk met 2 wereldkeepers, jaren terug hadden ze 2 clowns Valdes en Pinto, alhoewel Valdes wel steeds beter werd.

1 februari 2019 om 10:48

Misschien dat Cillissen niet beter is dan de huidige keepers bij de topclubs, maar het niveau daaronder heeft een aantal keepers die m.i. een stuk minder zijn dan Cillissen. Na 2,5 jaar seizoen bank zou ik toch wel weer vaker willen keepen, dan 10x per jaar.

1 februari 2019 om 10:53

Ik vind "voetballer zonder ambitie" wel erg ver gaan. Grof geschat speelt 70% van alle keepers zelden of alleen de mindere wedstrijden, aangezien de positie van doelman nu net die ene is die bijna altijd vaststaat. Om een talentvolle tweede doelman, die aanwijsbaar minder is dan de eerste, dan een voetballer zonder ambitie te noemen, vind ik wat overdreven. Voor elke keeper of speler die op de bank zit kan het argument "genoeg clubs die gebruik kunnen maken van zijn kwaliteiten" wel gelden.

1 februari 2019 om 10:53

"barcelona heeft wel geluk met 2 wereldkeepers"

Wil je één ding niet doen? En dat is Cillessen een wereldkeeper noemen?
Lachwekkend om iemand, die in 3 jaar tijd een keer 20 beker wedstrijdjes heeft mogen spelen, een wereldkeeper te noemen.

Het is het beste wat we als Nederland op het moment hebben ja, maar er is nogal een lijst met betere keepers te noemen wereldwijd.

1 februari 2019 om 11:20

@roytje78

maar het niveau daaronder kom je terecht bij clubs als Gladbach, Schalke, Sevilla, AS Roma etc. geen verkeerde clubs natuurlijk maar Barca is natuurlijk wel de Europese elite en zijn salaris en het leven daar zijn uitstekend

1 februari 2019 om 11:29

Dortmund wellicht

1 februari 2019 om 11:34

@linkerbaan

die keeper van Dortmund speelt een geweldig seizoen. die stond recent al een paar keer in het elftal van de week in Duitsland

1 februari 2019 om 11:59

Zeg je dit omdat hij bij Barcelona speelt.. hoe zit het met navas dan? Die heeft geweldig gekeept voor real in alle competities. Navas heeft zoveel betekent voor real en dat komt zo een acteur die hem zomaar aan de kant schuift, trouwens denk eerder dat florentino perez die keuzes maakt. Barcelona moet nu echt serieus hier wat aan doen, want alleen copa is inderdaad echt weinig haast niks. Ik zou ter stegen ook aan tafel laten schuiven en zeggen dat cillessen de champions league wedstrijden ook krijgt of hij keept in de competitie en jij de andere wedstrijden, dus kies maar. Cillessen heeft zich echt bewezen en dit komt zelfde voor dat je zo weinig speelt maar wanneer de dag aanbreekt je gewoon iedereen versteld laat staan door het niveau dat hij haalt. Het is werkelijk niet normaal hoe goed hij is. Ik denk dat als hij meer zou spelen ter stegen dan echt geen kans maakt met alle respect, ter stegen is ook een baas en een wereld keeper

1 februari 2019 om 10:34

Er is een verschil tussen "meteen beginnen te schreeuwen" en een uitzichtloze situatie accepteren. Hij kan ook gewoon netjes aangeven dat hij weg wil zonder direct te laat op trainingen te komen.

1 februari 2019 om 12:40

Idd, iedereen moet een voorbeeld nemen aan iemand die het prima vindt om zijn beste jaren op de bank door te brengen.

1 februari 2019 om 13:22

Verschil is dat Cillessen bewust heeft getekend voor een rol als tweede keeper. Al zal hij nu ook wel inzien dat hij daar te goed voor is, en zijn carrière weggooit als hij daar blijft.

1 februari 2019 om 13:38

Hij wint prijzen, ieder jaar. Is vaste eerste doelman van zijn land. Verdient 3.5 miljoen in de heerlijke Spaanse zon en speelt met de master Messi himself samen. "carriere weggooien" lijkt me dus aardig overdreven, niet? Sommigen doen net alsof hij bij Ijsselmeervolgels op de bank zit te verpieteren ofzo..

1 februari 2019 om 13:55

Zou best kunnen zijn dat hij er vrede mee heeft, de omstandigheden zijn verre van verkeerd natuurlijk. Echter, je blijft toch topsporter, denk dat het vroeg of laat toch wel gaat knagen. Al helemaal met de kwaliteiten van Jasper.

Nuchtere reactie van Cillessen. Hij is een geweldige keeper, maar doet naar mijn mening (net!) onder voor Ter Stegen. Moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van Cillessen, hij blaakt van het zelfvertrouwen voor een 2e keeper. Elke Copa wedstrijd is hij een van de uitblinkers. Ik weet dat het egoïstisch klinkt, maar als Barca fan hoop ik gewoon dat hij zo lang mogelijk de 2e keeper van Barcelona blijft, want een betere 2e keeper kan je niet krijgen.

1 februari 2019 om 11:11

Het is, maar dat is natuurlijk ook niet aardig om te zeggen, te hopen dat Ter Stegen een fikse blessure krijgt zodat hij lekker wat potjes mag spelen. Maar nogmaals, ik gun dat Ter Stegen niet maar voor Cillessen zou het spelen van een reeks wedstrijden lekker zijn

1 februari 2019 om 11:53

Inderdaad merkwaardig te noemen. Tweede keepers komen in de meeste gevallen zelfvertrouwen te kort, waardoor ze meteen fouten maken zodra ze wel een keer aan spelen toekomen. Cilissen lijkt alleen maar beter te worden, ondanks de weinige minuten die hij krijgt.

Haha, die kritiek kreeg hij ook toen hij bij ajax op goal stond. Toen kreeg hij allemaal nare en arrogante maniertjes en lag toen onzettend slecht in zijn groep en bij collega's keepers. Hij moet gewoon doen waar hij goed in is: keepen. En verder niks.

1 februari 2019 om 10:41

Blijft altijd bijzonder en compleet doorzichtig als nette jongens zich ineens heel geforceerd stoer beginnen te gedragen. Er staat me een situatie bij, ik dacht dat het de Vrij was, waarbij er kritiek kwam dat hij harder/mannelijker moest zijn in de duels en dat hij toen rood te zien kreeg de wedstrijd daarna? Spelers moeten vooral zichzelf blijven, anders wordt je net zo'n enorme sneue vent als Bulthuis is met zijn 'mannelijke' act.

1 februari 2019 om 11:42

Ja of het feit dat hij mensen wel even over de boarding zou gaan beuken nu hij terug in Nederland was, om te gieren! Wel fijn dat de Vrij gewoon lekker zichzelf daarna is gebleven, uitstekende verdediger.

Jasper je lult! Stap uit je comfortzone en ga naar een andere club. Je kiest voor de veilige haven: het salaris, het klimaat en de naam Barca. Je weet dat Ter Stegen beter en de nr.1 is! Je neemt nu de weg vd minste weerstand, tijd om ballen te tonen en weg te gaan. Laat het handje van mama los -> kleine kinderen worden groot!!!

1 februari 2019 om 10:40

Iemand die in Nederland op is gegroeid gaat ineens naar Spanje en moet zich daar staande houden tussen de beste spelers ter wereld en in mijn mening de beste speler die het spelletje ooit heeft gespeeld. En dan zeg jij dat hij in z'n comfortzone zit. Hilarisch. Hij heeft zich inderdaad fantastisch aangepast, ligt goed in de groep en kent z'n rol. Maar comfortzone? Hou op. Hij is er pas net een paar jaar. Laat die man lekker genieten.

1 februari 2019 om 11:53

Alles wat hij zegt klopt. Cillessen vind het wel prima zoals het is en durft een uitdaging als 1e keeper bij een grote club niet aan. Hij is er 'pas' net een paar jaar?
Hij heeft in 3 jaar tijd wat bekerwedstrijden gespeeld en vermaakt zich voor de rest op de bank.

1 februari 2019 om 12:10

Ik mag hopen dat 1979 niet je geboortejaar is want dan heb je echt weinig begrepen van het leven. Waarom zou hij perse voor het hoogst haalbare moeten gaan als hij hier gelukkig is? Zo triest om iemand zo te veroordelen.

1 februari 2019 om 13:29

Wat heeft een uitspraak, dat iemand voor het hoogst haalbare moet gaan, in godsnaam met het begrijpen van je leven te maken?
Zoiets heet een verschil in mening en niet iemand die het leven niet begrijpt.

Beetje een sneue opmerking voor iemand die het over veroordelen heeft.

1 februari 2019 om 12:40

Wat speed1979 zegt klopt precies.
Hij heeft gekozen voor barca en t kan hem helemaal niks schelen. Di et t nuet slecht. Maar zie nu geen sub club laat staan top club waar cilessen t even beter gaat doen.
Ik heb 5 jaar getekend zegt die braaf.. ja bij Ajax had je ook jaren getekend, waarom ben je daar nuet gebleven dan tot t einde van je contract.

Wees gewoon een man en zeg..
Jongens kom op...ik speel bij barca, samen met Messi en ik krijg dik betaald..waarom moet ik weg willen....

En niet hier schijnheilig gaan doen...

1 februari 2019 om 12:43

Wat speed1979 zegt klopt precies.
Hij heeft gekozen voor barca en t kan hem helemaal niks schelen. Doet t niet slecht. Maar zie nu geen sub club laat staan top club waar cilessen t even beter gaat doen.
Ik heb 5 jaar getekend zegt die braaf.. ja bij Ajax had je ook jaren getekend, waarom ben je daar nuet gebleven dan tot t einde van je contract.

Wees gewoon een man en zeg..
Jongens kom op...ik speel bij barca, samen met Messi en ik krijg dik betaald..waarom moet ik weg willen....

En niet hier schijnheilig gaan doen

Zo zonde, je hebt dan zoveel talent maar verkiest ervoor om als 2e viool te functioneren in Barcelona. Ter Stegen gaf Barcelona de keuze of Bravo verkopen of hij vertrekt zelf, dat zijn ambities, vechten voor je dromen, Cillessen vind het allemaal prima op de bank.

1 februari 2019 om 10:55

Clubs zoals FC Barcelona, Real Madrid en Juventus bijvoorbeeld zijn once in a lifetime kansen. Daar is de kans veel groter om de beste prijzen te pakken. Ik snap je standpunt, waarschijnlijk vooral omdat hij ook een Nederlandse keeper is. Situatie van Mats zat heel anders in elkaar Mats en Bravo deden niet erg onder voor elkaar, waarbij Mats 23 was en Bravo 33. Jasper Cillessen zou het kunnen proberen, maar is 29 in tegenstelling tot Mats die is pas 26 jaar. Ter Stegen is overigens een stuk beter op jongere leeftijd.

1 februari 2019 om 11:00

Ter Stegen kon dat ook met Bravo voor zich. Als Cillessen zo'n statement maakt weet hij zelf ook dat hij mag vertrekken. De jongens voelen de pikorde feilloos aan.
Cillessen heeft ervoor gekozen om achter Ter Stegen op de bank te gaan zitten een aantal seizoenen geleden. Toen had hij zich er al bij neergelegd dat hij weinig zou spelen. Dan moet je niet opeens de stoere jongen uit gaan hangen en speeltijd eisen. Vertrekken is de beste optie.

1 februari 2019 om 12:04

Waarom zou hij moeten vertrekken ? Hij wordt door iedereen binnen de club enorm gewaardeerd. De supporters dragen hem op handen en hij traint met de beste spelers ter wereld. In Barcelona is het goed vertoeven en hij is vaste keeper bij het Nederlands Elftal. Ik geef hem groot gelijk dat hij het wel prima vindt, hij strijkt namelijk een behoorlijk salaris op voor een reserve keeper.

1 februari 2019 om 13:04

hij moet zeker niet vertrekken. Als hij plezier haalt uit zo'n rol in de marge moet hij vooral blijven zitten. Trainers hebben daarnaast graag jongens in de selectie die makkelijk een rol op het tweede plan accepteren.

1 februari 2019 om 14:57

Inderdaad, ik denk ook niet dat Barcelona een betere tweede doelman gaat vinden.

"uiteraard zijn er mensen die me te lief vinden en zeggen dat ik oorlog moet maken."

Mijn advies: niet doen. Bij Ajax hebben ze dat volgens mij destijds ook een keer tegen hem gezegd, want hij ging op een gegeven moment heel geforceerd de stoere jongen uithangen en vaak ruzie zoeken om niets. Dat zag er echt lachwekkend uit, het past gewoon niet bij hem. Hij heeft daar de uitstraling niet voor. Maar dat geeft niet. Van der Sar had ook een uitstraling van niks, maar dat was toch gewoon één van de beste keepers ter wereld in zijn tijd. Gewoon jezelf blijven, dus.

1 februari 2019 om 11:21

@cabinessence

hahaha inderdaad, met Kazim was dat. en toen die echt pissig werd ging Cilissen zich maar heel snel achter de scheids verschuilen

1 februari 2019 om 15:59

Exact. Als Cillessen nu ineens oorlog gaat maken, ziet dat eruit als een blaffende chihuahua.
Hij moet gewoon ballen pakken. En als hij dat soort onnozele foutjes eruit kan krijgen als die tegen Sevilla (concentratie?) heb je aan Cillessen echt een hele prima keeper!

Als ik hem was zou ik komende zomer toch naar de directie stappen en aangeven dat hij een transfer wil maken. Eerste doelman van Oranje, blinkt uit wanneer hij speelt voor Barcelona, daar komt echt wel een mooie club voor langs. Hij zit nu in zijn meest vruchtbare jaren. Natuurlijk, het is prima vertoeven in Barcelona, prijsjes pakken, zo nu en dan potje keepen en anders heerlijk leven en trainen met de groten der aarde, maar als hij straks ouder is zou hij toch spijt kunnen krijgen van het feit dat iemand met zijn talent niet een paar seizoenen basis keepen op hoog niveau heeft meegepakt, want dat kan hij.

1 blessure bij Mats en Cillissen speelt zich misschien wel in de basis.. in voetbal weet je nooit hoe de situatie binnen 3 maanden er ineens helemaal anders kan uitzien

Fuk m, altijd jezelf blijven. Doet het toch goed? Wat word hij nou beter van "oorlog maken"

Echt een voorbeeld. Kippenvel gekregen bij het lezen van dit interview. Gun hem echt het allerbeste, al moet hij hiervoor dan maar mijn club Barcelona verlaten. Zou bij veel topclubs zo in de basis lopen. Is beter dan Leno bij Arsenal, Burki bij Dortmund en Kepa bij Chelsea. Denk zelfs dat die Lloris ook wel op d bank kan spelen bij Tottenham, ben niet kapot van hem.

Cillessen heeft gewoon nu de pech bij barcelona dat ter stegen voor hem staat, als een navas voor hem stond had hij hem allang uit de basis gespeeld..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren