Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Dortmund en Besiktas kondigen huurdeal zónder optie tot koop aan

Laatste update:

Shinji Kagawa gaat aan de slag in Turkije. De 29-jarige aanvallende middenvelder is aangekomen op het vliegveld van Istanbul en zal het seizoen op huurbasis afmaken bij Besiktas. Volgens diverse Turkse media kunnen De Zwarte Adelaars hem in de zomer voor 1,6 miljoen euro definitief overnemen van Borussia Dortmund.

De 29-jarige Kagawa keerde in de zomer van 2014 terug bij die Borussen, nadat hij twee jaar voor Manchester United had gevoetbald. De 95-voudig international van Japan is echter al een tijdje niet meer zeker van een basisplaats en dit seizoen kwam hij slechts vier keer in actie in het elftal van trainer Lucien Favre.

Kagawa werd ook in verband gebracht met clubs als AS Monaco, Hannover 96 en Girondins Bordeaux, maar gaat dus aan de slag bij Besiktas. Daar wordt hij ploeggenoot van onder anderen Oguzhan Özyakup en Jeremain Lens. In november liet Kagawa in een interview met Nikkan Sports al weten ‘zo snel mogelijk een oplossing’ te willen vinden.

“Een manier is om het team te veranderen. Ik wil mijn omgeving veranderingen en ook de uitdaging. Ik heb voor Dortmund en Manchester United gespeeld. Het maakt niet uit naar welk land ik ga, ik zal niet vrezen”, sprak Kagawa, wiens contract bij Borussia Dortmund nog tot de zomer van 2020 doorloopt.

Update 31 januari 21.32 uur - Dortmund en Besiktas kondigen huurdeal zónder optie tot koop aan
Shinji Kagawa vervolgt zijn loopbaan in Turkije. Besiktas en Borussia Dortmund maken donderdagavond wereldkundig dat de middenvelder de rest van het seizoen in Istanbul zal spelen. In het communiqué wordt geen melding gemaakt van een optie tot koop, wat betekent dat de Japanner komende zomer in principe naar Duitsland terugkeert. Kagawa wordt aangekondigd als ‘de Samurai van de Bosporus’.

Denk jij dat Besiktas de optie tot koop gaat lichten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Top transfer van besiktas als hij zijn oude vorm weer kan herpakken

Goede aankoop die veel kan toevoegen aan Besiktas. Hij paste niet in het systeem van BVB dat Favre liet spelen, is verder nog (bijna) even goed als voorheen. Ik hoop dat hij het zal laten zien bij ons. Welkom Shinji 🙏🏼.

31 januari 2019 om 14:39

Shinji Kagawa is zeker niet even goed als voorheen, als je daarmee duidt op zijn dienstverband bij Dortmund voordat hij naar United ging. Hij past eigenlijk uitstekend in het systeem van Favre als zwervende middenvelder/10 net als Gotze, maar is niet genoeg bevonden.

31 januari 2019 om 14:55

Scheelt natuurlijk ook dat Reus dit seizoen op 10 staat en daar enorme indruk maakt. Zit wat mij betreft echt bij de top 15 voetballers ter wereld momenteel.

31 januari 2019 om 15:05

Baron, dat zeker. Ook een van de leukste spelers om naar te kijken qua voetballend vermogen. Maar het klopt toch dat Kagawa niet eens meer de schim is van de Shinji onder Klopp?

31 januari 2019 om 15:44

Nou en of, Kagawa is helaas niet meer de Kagawa van 2010/2012. Z'n transfer naar United, waar hij vaak aan de buitenkant moest spelen, heeft hem erg weinig goeds gedaan. In z'n eerste periode was hij zo ontzettend belangrijk als zeer diepe 10: meer een speler die altijd op het juiste moment bij de spits aansloot en altijd alle klutsballen meekreeg dan een speler die Reus momenteel als 10 is: een spelmaker.

Was erg blij dat hij terugkwam bij BVB een paar jaar terug maar heeft het niet waar kunnen maken. Heeft volgens mij 1,5 jaar terug in de voorbereiding een opleving gehad maar die niet door kunnen zetten. Nu met Reus, Götze, Pulisic (van origine een 10) en Sergio Gómez zijn er genoeg opties.

Achteraf is het hetzelfde gegaan als met de terugkeer van Nuri Sahin, teveel gehandeld op basis van emotie. Kagawa heeft overigens ook nog stage gelopen bij VVV Venlo in 2009.

1,6 miljoen? Vind ik weinig! In dat opzicht was hij mogelijk een optie geweest hier in Nederland. Met zo'n lage transfersom kun je hem ook wat extra salaris bieden zodat het voor hem ook aantrekkelijk is. Mits in vorm toch een speler die iets teweeg kan brengen.

31 januari 2019 om 14:41

Maar echt. Was voor Ajax goud geweest. Alleen heeft Ajax al redelijk wat spelers op zijn positie. Ze hadden hem dan moeten halen ipv Tadic. Was trouwens wel een verbetering geweest, ondanks dat ik Tadic ook een uitstekende speler vind.

31 januari 2019 om 14:44

Als vervanger voor Ziyech had ook gekund.

Voor 1,6 miljoen had Feyenoord hier ook wel een gokje kunnen nemen. Achja M. van Geel zit weer eens niet op de voorste rij.

31 januari 2019 om 14:44

Klopt. Tadic heeft tenslotte ook niet zo'n goed seizoen.

31 januari 2019 om 14:58

@klown: Zo bedoel ik het dus niet. Tadic is een geweldige speler, alleen had ik niet het idee dat Ajax naast Tadic nog zo'n speler had kunnen halen. Zeker niet voor dezelfde positie. Beide zijn goed en misschien zelfs te goed voor de Nederlandse competitie, maar dan vind ik Kagawa nog een tikkie beter. Zeker als je ook nog eens kijkt naar de minieme transfersom.

31 januari 2019 om 15:37

Kagawa had natuurlijk ook echt graag naar Feyenoord gegaan... Denk dat van Geel niet verweten kan worden dat hij niet op de voorste rij zou hebben gezeten. Naast de 1,6 miljoen transfersom hangt er waarschijnlijk ook een prijskaartje van tussen de 2.000.000 - 3.000.000 euro salaris aan Kagawa Het dubbele van wat van Persie ongeveer vangt. Totaal onhaalbaar dus voor Feyenoord.

1 februari 2019 om 00:00

Tadic is dan ook een aanvaller en speelde zelfs geregeld als spits in de CL. Kagawa is echt een middenvelder dus niet echt te vergelijken en dus ook niet echt zo te zeggen dat Kagawa die statistieken niet zou halen (ook neemt Tadic de penalty’s). Tadic doet het super goed bij Ajax maar ik vind Kagawa toch ook wel een kaliber hoger qua speler, misschien niet in deze vorm maar een paar jaar geleden wel ook als je kijkt naar zijn prestaties en bij welke clubs die heeft gespeeld..

De topclubs in Turkije zijn deze maand heel goed bezig, op Fener na. Zelfs Kamara van Fulham is aangetrokken door Malatyaspor. Wel vraag ik me af wat er nu met Ljajic gaat gebeuren.

31 januari 2019 om 14:56

Fener heeft met Serdar Aziz, Tolgay, Sadik Ciftpinar, Moses en Zahic prima versterkt. Ze missen enkel nog een top spits.

31 januari 2019 om 15:04

Van de namen die je noemt vind ik alleen Moses een echte versterking. Fener heeft aankopen gedaan op plekken waar het niet eens hoefde, en de belangrijkste achterwege gelaten. Een nieuwe spits, 2 creatieve middenvelders, een rechtsback (Moses speelt alleen RB bij een vijfmansverdediging) en misschien zelfs een nieuwe keeper waren toch wel de aankopen die ik verwachtte. Van Tolgay verwacht ik helemaal niks, en Zahic heeft tijd nodig.

31 januari 2019 om 23:03

Als je het baseert aan de hand van ontbrekende spelers weet ik er ook een paar: Linkervleugel en middenvelder voor Galatasaray. Een rechstback en Linkervleugel speler voor Besiktas.

Sadik en Serdar kan je op verschillende manieren opvatten. Sadik kan en moet Neustadter vervangen. Roman is te passief als verdediger. Serdar zou een 2e keus kunnen zijn indien Skrtel in de zomer niet verlengt. Dan zitten we weer niet achter de feiten aan. En vooral niet afhankelijk van Roman.

Een spits is jammer maar het zij zo. Veel verschil is er niet tussen de grote 3 clubs. Maar de ranking mag je aan de hand van je opvattingen maken.

1,6 miljoen echt een koopje dit. Ik weet eerlijk gezegd niet of die zo ver is weggezakt, maar wat was hij geweldig in zijn eerste seizoen bij Dortmund. Ik heb nog die wedstrijden tegen Real in mijn hoofd. Speelde heerlijk onder Klopp. Had eigenlijk alles in huis om te slagen bij Man.united. Helaas is het niet geworden wat vele hoopten. Het ga je goed!

31 januari 2019 om 18:22

Is een beetje out of the picture geraakt maar ondanks dat vorig seizoen wel 13 wedstrijden gespeeld met 5 goals en 3 assists. Ook 2 assists in 5 CL-wedstrijden. Was de grote man bij Japan afgelopen WK en nam het team echt bij de hand als een leider, speelde ook een topwedstrijd tegen België. Dit is inderdaad een koopje, de hele top 3 in NL had hiervan mooi kunnen profiteren. Echter denk ik dat vooral de centjes bij Besiktas uiteindelijk de voorkeur zouden krijgen ondanks dat zij ook gewoon een Turkse topclub zijn. Hoop dat hij goed gebruikt gaat worden daar!

Ik weet niet wat ik van deze transfer moet denken. We hebben al Ljajic die op 10 speelt, een snelle linksbuiten en een rechtsback hebben we harder nodig dan Kagawa. Ik had liever N'jie zien komen. Ook het feit dat hij de laatste 2 seizoenen meerdere keren geblesseerd is geweest doet me twijfelen. Ik zie dit meer als een transfer om de supporters zoet te houden, want het is in contrast met waar ze tot nu toe mee bezig zijn geweest deze transferperiode en dat is het wegsturen van dure, oude spelers.

Als we dit in de zomer hadden gedaan zou ik nu enthousiast zijn, maar we staan 11 punten achter de koploper, zijn uitgeschakeld in Europa, we hebben een trainer die steeds de verkeerde keuzes maakt en een bestuur die de salarissen niet op tijd betaald. En niet te vergeten dat Quaresma nog steeds niet vertrokken is. Ik had liever dat ze dat geld zouden gebruiken om wat jonge gasten binnen te halen.

31 januari 2019 om 14:59

Alsof ze in Turkije beleid voeren. Die kijken alleen naar de naam, of het verder logisch is dat is een tweede.

31 januari 2019 om 15:28

Mwaahh,... kan je veel voorbeelden noemen maar zal niet al te veel tijd verspillen aan zo'n inhoudloze opmerking. Garry Rodrigues.....geboren in Rotterdam, komt uit voor Kaapverdie.....die had jij nooit gekend voordat hij bij Galatasaray kwam voetballen.

Ik denk dat Turkije i.t.t. Nederland meer over heeft om voor prijzen te spelen. Nederland is daarentegen een handelshuis geworden. Of het lukt om prijzen te pakken is een tweede, maar niet het onderwerp van de dag.

31 januari 2019 om 15:33

Hij heeft wel gelijk. Veel Turkse clubs halen ex topspelers binnen, vaak als ze al op hun retour zijn of al jaren niet hebben gepresteerd. Puur op naam dus. Kun je met Rodrigues komen, maar alsof dat zoveel voorstelt.

31 januari 2019 om 15:49

Daarom hebben jullie in Nederland Siem de Jong teruggehaald die beter bij de bakker kan werken en Dirkie Kuyt wie zijn benen bij Fenerbahce heeft opgelopen en met krukken bij feyenoord liep. Niveau van Fener kon die nie meer aan dus zegt meer over jullie mickie mouse competitie..jullie hadden ook wel een quaresma, adebayor, drogba, sneijder willen hebben.....helaas maar waar

31 januari 2019 om 16:15

En weer lekker aanvallen, verrassend. Ik zeg nergens iets beledigends, ik zeg alleen dat Turkse clubs dit vaak doen. Natuurlijk is het vet om de spelers die jij noemt in de competitie te zien, maar die salarissen kunnen Nederlandse clubs vaak niet betalen (en de Eredivisie is niet zo uitnodigend nee). Het probleem in Turkije is wel vaak dat het beleid gewoon matig is, er zit veel meer potentie in. Investeer in grote talenten of doe gerichte aankopen zoals we in Nederland wel vaak doen.

31 januari 2019 om 18:28

Als ze geen andere keus hebben, kunnen ze heel mooi beleid voeren in Turkije. Mijn club Besiktas is daar een voorbeeld van, tussen 2012 en 2016 was Besiktas een voorbeeld voor de rest. Maar toen er een beetje geld binnenkwam is ook de nieuwe voorzitter met geld gaan strooien.

31 januari 2019 om 18:34

Gooner4 heeft gewoon gelijk. Als we kijken naar Europese resultaten zien we dat Belgie 'gewoon' boven Turkije staat. Ondanks dat jullie veel meer geld hebben dan wij. Dan doen jullie duidelijk iets verkeerd, is geen hogere wiskunde. Is ook geen schande, je kan hetzelfde over de Premier League zeggen, die doen ook te 'weinig' met hun geld. Turkse clubs halen graag oude vedetten voor hoge salarissen. Enkelen zijn geslaagd, velen mislukt. Investeer dit liever eens in jong talent zoals Ajax of KRC Genk en jullie steken Belgie en Oekraine zo voorbij. De enige club die momenteel indruk op mij maakt is Basaksehir. Is maar een mening natuurlijk he. Maar ik vind de 'vedetten-politiek' een foute keuze.

Nou van geel licht te slapen zeg! Bood wat extra salaris en een tekenpremie van pak em beet 2/3 miljoen dan heb je voor de komende jaren een ervaren topmiddenvelder met creativiteit!

Tja was iets van de 7de/8ste middenvelder in de pikorde. Kagawa was in de eerste 2 titels van Dortmund onder Klopp de grote man. Zijn transfer na United heeft hem niet goed gedaan. Sinds dien bij vlagen slechts zijn oude niveau gehaald.

Welkom Kaga! Door jou heb ik maar besloten om weer eens te reageren onder een topic van Besiktas.
Ongeveer 6 jaar terug zijn we begonnen met de Feda thema, weinig uitgeven en talentvolle spelers halen. Het pakte heel goed uit, we werden geen kampioen maar speelden in die tijd het mooiste voetbal. Vooral met Bilic zag je ons gigantische stappen maken naar de top. Het bestuur was echt heel goed bezig, transfervrije spelers aantrekken, spelers huren wat een team stond er! Tijden van Sosa, Gomez, Q7 en Tore, Atiba en Ozzie. We speelden letterlijk iedereen zoet, tuurlijk wonnen we niet alles maar de tegenstanders wisten niet meer wat ze overkwam.
We werden dan ook terecht kampioen en dat zonder stadion! In Europa lieten we van ons horen, we werden met de dag sterker,

Het jaar erop raakten we sterkhouders als Sosa, Tore en Gomez kwijt. Maar weer deed ons bestuur mega werk. Zo kregen we er Aboubakar en met name Ta Ta Ta Talisca voor terug. Weer werden we kampioen. Weer waren we in Europa heel goed bezig.

Maar wat hierna is gebeurd dat kan en mag noooit gebeuren. Ons bestuur had 1 simpele taak. Hou de spelers bij elkaar, versterk waar nodig is en je dicteert deze competitie minstens nog 2 jaar. We verkochten spelers voor aardig wat geld. Zo maakte Cenk Tosun een megatransfer, kregen Ozzie en Tolgay aanbiediengen van meerdere clubs, ging Tosic naar China en noem maar op. We kwamen Bayern tegen in de CL, dat was byebye CL, We kregen de TFF tegen ons dat was byebye Turkse Beker. We speelden tegen GS de allerslechtste derby dat was byebye kampioenschap. Het leek wel alsof niemand er meer zin in had. Het bestuur dacht wij worden 100% kampioen, of terwijl ze dachten we gokken weer op de CL inkomsten.

We zijn echt dik een jaar verder en ik vraag me nog steeds af hoe wij zo ver zijn weggezakt op financieel gebied? Zoveel inkomsten maar niet eens de salarissen van je spelers kunnen betalen?
pepe, babel en straks ook Q7, medel en adriano die gaan vertrekken omdat ze niet betaald krijgen? Ja de koers heeft veel verpest, maar hoe kan je in godsnaam als bestuur denken, laat die Turkse spelers maar lekker conracten ondertekenen dat ze in TL het geld krijgen? Tuurlijk krijg je scheve gezichten. Ozzie is verdwaald, Tolgay keert zijn rug tegen je. Tolga Zengin je captain wordt uit de selectie gezet samen met Tore, waarvan ik nog steeds niet weet wat de reden hiervan is. Kortom een puinhoop Fikret Orman wat je er van hebt gemaakt.

Senol Gunes is uit vorm ja, maar ik denk dat de beste man ook niet meer weet waar die op moet gaan bouwen. Ik las vanochtend dat hij 25 verschillende centrale duo's achterin heeft moeten opstellen.wat kan ik hem dan nog kwalijk nemen buiten zijn Necip love en wisselbeleid.

Tot slot baal ik er van dat Tolgay naar FB is. Hij scoort nooit en geeft nooit een assist dat klopt. Wat hij wel heel goed kan is zorgen dat de bal in het team blijft. Speelt het spelletje bij balbezit echt heel goed. Dit hele stuk is waarschijnlijk moeilijk te lezen, net als de situatie van Besiktas, Een verloren seizoen is dit geworden.

Ik wil 2 dingen terug. Allereerst wil ik Carsi terug!! en Daarnaast wil ik ons aanvallend spelletje terug. Ozzie zorg dat je weer de oude wordt, want met Ljajic en Kagawa heb je 2 spelers die dat spelletje ook goed kunnen.

Fikret Orman, ik heb je een instagram bericht gestuurd maar je reageert er niet op, dus zeg het wel even via hier! H A A L A U B E E N L I N K S B U I T E N !!

31 januari 2019 om 15:53

Leuk stukje tekst maar vind dat je zowel Fikret als Senol hier de schuld over kan geven. In andere topics ben ik hier dieper op in gegaan. Het is niet te begrijpen, waar gasten hun gels niet krijgen, terwijl je met een kansloze Burak aankomt. Dat heeft het bij min gedaan. Ik reageer nog maar weiger om wedstrijden ven Besiktas te kijken. Hooguit een derby en dat is puur voor se sfeer en om even goed te kunnen schelden. Mijn wens is juist dat Fiko en Senol zo snel mogelijk vertrekken. Ik las ook dat we Sener hebben gehaald. We zijn copculer krali geworden?

31 januari 2019 om 21:46

Ik denk ook dat als cArsi terugkeerd, dat de team ook beter gaat spelen. Maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren omdat die supportersgroep tegen Fikret is en zullen pas terugkomen als fikret weg is.

Volgens mij is dit nog niet zeker. De “Kicker” citeerde vanmiddag rond half drie Horst Heldt van Hannover 96, die vertelde dat hij gisteravond en vanmorgen met Borussia Dortmund onderhandeld heeft en tot een akkoord over een transfer is gekomen. Nu moet natuurlijk Kagawa beslissen.

31 januari 2019 om 18:47

Las ik ook, alleen Kagawa is nu in Istanbul en gaat langs medische controle. Ben benieuwd

31 januari 2019 om 20:27

Ja, hij is in Istanbul maar dat was hij ook al toen ze de onderhandelingen begonnen. Lijkt me sterk dat ze onderhandelen terwijl hij al een beslissing genomen heeft.

Top transfer! Sinds 2 jaar wou ik hem bij Galatasaray zien,sinds Wesleys vertrek.

Met Ljajic op links en Kagawa op 10 EN Oguzhan daar achter heb je veel voetballende vermogen.

Als Lens eens fatsoenlijk zou gaan presteren heb je een aardige middenveld/vleugels.

Dit veranderd de zaak. Waarom haal je een aanvallende middenvelder voor de rest van een verloren seizoen zonder een optie tot koop? En dat voor een bedrag van 1.6 mil terwijl er spelers weggaan, omdat ze hun geld niet kunnen krijgen. Er is iets goed mis met het team maar vind het lastig waar het aan ligt. Hoop uitgaande transfers gehad, waarbij er wat geld binnen is gestroomd. Daarnaast vorig jaar veel geld geincasseerd met CL voetbal maar de schulden zijn bijna net zoveel als onder Tupcu. Ik begrijp hier echt niks meer van.

Het bestuur en senol gunes hebben nu alle krediet verloren! Hoe is het mogelijk om zo een slechte transferperiode te hebben! Je verliest bijna alle belangrijke spelers transfervrij en haalt in plaats daarvan nauwelijks versterking.

De enige goede transfers zijn oktay (dusseldorf) en mirin. Waarom leen je überhaupt kawaga zonder koopoptie terwijl we een speler nodig hebt voor de flank! Je kon bijvoorbeeld proberen bolasie te halen voor de flanken.

De enige speler die ik supporter is dorukhan! Alle andere mensen binnen de club mogen gewoon oprotten. Ik ben het beu!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren