Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ploeggenoten blij met uitblinkende Cillessen: ‘Ik hoop dat hij blijft’

Laatste update:

Jasper Cillessen vervulde woensdagavond een hoofdrol bij het succes van Barcelona in de Copa del Rey. De Catalanen hadden een 2-0 achterstand weg te werken en de ploeg van Ernesto Valverde slaagde daarin met vlag en wimpel. Bij een 1-0 voorsprong keerde Cillessen een strafschop van Éver Banega, terwijl hij een paar minuten eerder met een weergaloze redding de 1-1 al had voorkomen. Na rust liep Barça uit naar een 6-1 overwinning en waren de complimenten voor Cillessen.

Cillessen werd na afloop bestookt met complimenten van zijn trainer en ploeggenoten. “We hebben twee geweldige keepers en Jasper is iemand van wereldklasse”, aldus Valverde na afloop, geciteerd door Marca. “We mogen onszelf gelukkig prijzen dat we over hem kunnen beschikken. De afgelopen tijd hebben we veel van ons succes te danken aan onze keepers.” Ook Lionel Messi was blij met het goede keeperswerk van Cillessen. “Als zij hadden gescoord was het lastiger geworden voor ons, maar gelukkig zijn we door naar de volgende ronde.”

De Oranje-international moet bij Barcelona doorgaans genoegen nemen met een rol als tweede keeper. De Duitser Marc-André ter Stegen speelt in LaLiga en de Champions League, daar waar Cillessen zijn wedstrijden afwerkt in het Spaanse bekertoernooi. Naar verluidt is er volop interesse in de Nederlander. “Hij is ontzettend belangrijk voor ons en geliefd in de kleedkamer”, reageert Jordi Albi, die hoopt dat Cillessen het seizoen afmaakt in het Camp Nou. “Ik hoop dat hij blijft, want hij is een geweldige keeper. Het was een bepalend moment in de wedstrijd toen hij de strafschop keerde. Jasper is een zeer competitieve speler.”

Sevilla-trainer Pablo Machín baalde van het goede keeperswerk van Cillessen en vond de 6-1 uitslag geflatteerd. “Als je objectief naar de wedstrijd kijkt dan zal je beamen dat de uitslag niet correspondeert met het spelbeeld. We hadden vaker dan een keer moeten scoren en hadden beter moeten omgaan met specifieke momenten. Dan heb ik het over de bal op de paal en de strafschop”, aldus de coach van de bezoekers.

Jasper Cillessen moet komende zomer vertrekken bij Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat hij naar juve gaat , een op en top sportman . want hij is te goed om op de bank te zitten !

31 januari 2019 om 07:10

Bij juve gaat hij ook op de bank zitten.... hij zou gewoon naar een club moeten gaan die geen onbetwiste nummer 1 heeft.

31 januari 2019 om 07:33

Arsenal?
Borrussia dortmund?
Napoli?

Zijn geen echte top clubs maar wel clubs waar die denk ik meteen aan de bak kan.

31 januari 2019 om 07:45

Kan ook gewoon de top aan, maar moet, kijkend naar zijn leeftijd, misschien niet weer de strijd aangaan met een aandere topkeeper. Lastig verhaal voor keepers!

31 januari 2019 om 07:58

Bij Juve hebben ze Szesny die kan er echt helemaal niets van hoor...... daar wordt hij echt wel eerste doelman. Perrin die is wel iets beter maar ook niet van het niveau van Jasper

31 januari 2019 om 10:54

Szczesny kon er bij Arsenal niets van. Bij Juventus keept die heel goed hoor. Cillessen gaat hem er niet uitkeepen.

31 januari 2019 om 11:52

Op basis waarvan gaat Jasper op de bank plaatsnemen bij Juventus? Szczęsny is met alle respect geen haar beter dan Jasper. Eerder minder een stuk minder. En dan heb ik het alleen al over bijvoorbeeld het meevoetballende aspect.

De grote vraag luidt natuurlijk; Nederlandse goalies en Italië. Geen hele geslaagde combinatie, maar wie-weet?

31 januari 2019 om 07:39

Nederlandse keepers en de Serie A is nooit een gelukkig huwelijk geweest. Spanje is bovenin wel voorzien dus ik hoop dat hij naar Engeland gaat. Kijk wat de stap naar Fulham met van der Sar heeft gedaan, al zal Cillessen waarschijnlijk interesse van betere clubs hebben gewekt

31 januari 2019 om 08:34

Als of Nederland altijd goede keepers heeft gehad, alleen Stekelenburg ging bij Serie A keepen de afgelopen 10 jaar. En die heeft het zelf niet gered. na van der Sar is er geen keeper geweest die bij de top hoort! Cillessen super keeper om op de bank te hebben, niks meer en niks minder

31 januari 2019 om 09:19

Zeker wel meer, namelijk voor alle clubs buiten de top 10-15 van de wereld een fantastische eerste doelman!

31 januari 2019 om 12:00

Ik denk dat je met Stekelenburg na het wk en van der Sar toch twee voorbeelden hebt van grote keepers waar het mis is gegaan. In Italië verwachten ze gewoon iets heel anders van keepers. Al zijn het natuurlijk maar 2 voorbeelden en zijn er tegenwoordig ook in Italië clubs waar keepers meer in het spel worden betrokken. Toch lijkt Engeland me een betere competitie voor een Nederlandse keeper.

31 januari 2019 om 10:19

Juve is tevreden met szczesny. Perin is zelfs al beter dan Cilessen

31 januari 2019 om 12:27

Hij is goed maar of hij goed is om eerste keeper bij Juve te worden heb ik zwaar mijn twijfels over!
Maakte een goede redding maar word wel wederom zo overdreven met uitstekend dit en dat!
Ballen die Cillissen tegenhoud komen altijd in de buurt van hem ! Ik zie hem nooit een wereld redding maken al is elke redding van hem voor Siert een wereld redding maar daar verschillen de meningen om. Hij is ook niet goed genoeg om Barca nr1 keeper te zijn en heeft al jaren geen CL en Competitie gespeeld. Vooral de CL is het hoogste podium en dan zijn der betere tegenstanders dan Sevilla. Kort om goede keeper. Te goed om op de bank te zitten maar geen topkeeper !!!!

31 januari 2019 om 13:36

Dus die inzet Andre Silva gisteren vond je dichtbij hem? Was gewoon een erg goede kopbal die Cillessen fantastisch pakt, veel keepers hadden die niet gepakt hoor. En ook de penalty was echt niet slecht ingeschoten, die pakt ie ook gewoon knap.

31 januari 2019 om 12:59

Weet niet of hij bij Juve aan de bak komt. Misschien is Bayern een optie? Persoonlijk vind ik Neuer niet zo als vroeger, wordt elk jaar minder en zijn leeftijd gaat ook een rol spelen. Ik denk dat Jasper de concurrentie wel aan kan gaan. Bayern speelt ook vanuit de opbouw, dat is Jasper ook wel gewend.

Ondanks dat hij zo weinig speelt is dit nauwelijks te zien en is hij terecht 1e keeper van NL. Daarnaast een uitstekende 2e keeper voor Barca en hopelijk komt hij snel ergens vlak onder de top terecht.

31 januari 2019 om 09:49

Misschien wel het bewijs dat je van trainen met de beste, toch kan groeien als speler,

31 januari 2019 om 10:52

Nou ja. Hij pakte op een uitstekend moment die redding en die penalty natuurlijk, dus daar krijgt hij terecht credits voor.

Maar hij maakt ook een enorme blunder waardoor het 4-1 werd en Sevilla weer kans had op een resultaat. Gelukkig was Barca duidelijk superieur en zijn ze niet echt meer in gevaar komen.

Ook bij het Nederlands elftal heeft hij de laatste wedstrijden diverse keren minder dan optimaal gehandeld bij tegengoals.

Ik ben benieuwd hoe hij het doet als hij wekelijks op niveau moet keepen. Hopelijk maakt hij een transfer zodat we hem wekelijks aan het werk kunnen zien.

31 januari 2019 om 11:21

Kan mij alleen de wedstrijd tegen Duitsland herinneren dat hij niet sterk keepte. Voor de rest keepte hij toch juist goed?

31 januari 2019 om 12:40

Ter Stegen heeft Barca ook wel eens een slechte pass gegeven die heeft geleid tot een grote kans of doelpunt. Dat is nu eenmaal het risico van de keeper zoveel in het spel te betrekken.

1 februari 2019 om 09:48

@protukker,

De goal van Giroud in de 2-1 verloren wedstrijd tegen Frankrijk was slecht gekeept. Hing in de lucht door een sprongetje ten tijde van het schot waarna hij veel te laat reageerde op het schot dat vlak naast hem kwam. Was houdbaar voor een topkeeper.

Tegen Italie stond hij bij de goal van Zaza verkeerd opgesteld waarna de bal dwars door het midden in de goal ging. Verkeerde positionering.

En zo zijn er wel wat meer matige momenten geweest sinds hij wissel zit bij Barca. In 1 van de laatste wedstrijden speelde hij ook eens slecht in waarna een aanvaller de bal in gevaarlijke positie in de voeten kreeg. Werd gelukkig niet afgestraft.

In de 4-0 zeperd tegen Frankrijk maakte hij een fout bij de 1-0. Die nam Griezmann van buiten de 16 mee, om de bal vervolgens pas op randje 5 te raken. Cillessen wijfelde en bleef staan in plaats van uit te komen en werd daarna nog door de benen gespeeld ook.

De tegengoal door Bulgarije in de 3-1 gewonnen kwalificatiewedstrijd was ook niet sterk gekeept. Was een indraaiende bal vanaf de zijkant die niet/nauwelijks geraakt werd en zo bij de tweede paal binnen viel.

Ook bij Barca in het relatief beperkte aantal wedstrijden wat mindere momenten. De 1-0 in de met 2-1 verloren Copa wedstrijd tegen Levante bijvoorbeeld had hij moeten komen. Hij zette ook een stap voorwaarts maar ging daarna weer terug waarna er vanaf 5 meter ingekopt werd.

Bij de 2-0 handelde hij ook raar, maar ik denk niet dat hij die bal wel kon houden als hij daar optimaal gehandeld had.

Ook uit zijn eerste seizoen kan ik nog wel minimaal 1 moment herinneren. Relatief gezien zijn dat toch de nodige matige momentjes.

@wagwan,

Ter Stegen speelt dan ook veel meer wedstrijden.

Het was gewoon een heel belabberde en gemakzuchtige pass. En daar heeft Cillessen er in zijn carriere meer van gehad. Ook bij Ajax diverse keren, echter werden ze daar nimmer afgestraft. Op hoger niveau gebeurt dat wel.

Ik kan me bijvoorbeeld nog herinneren dat hij in een Europa League kwalificatiewedstrijd (legia?) ook de spits zo inspeelde, die vervolgens nerveus huizenhoog over schoot. Ook in Oranje gebeurde hem dit onlangs. Echt een aandachtspuntje.

Ik ben zeer benieuwd hoe Cillessen het doet als hij wekelijks in een topcompetitie komt te spelen. Ik ga pas mee in de hosanna als hij het dan laat zien, maar ik neig er meer naar dat we dan een Mignolet situatie krijgen. Een prima keeper, maar met teveel foutjes waardoor de top nooit volledig tevreden zal zijn en zal blijven kijken naar verbetering van de positie.

31 januari 2019 om 13:02

Voor Barcelona is dit natuurlijk geweldig. Kan me niet bedenken dat er een ploeg is met een 2e keeper die zo goed is als Jasper. Voor Jasper is het natuurlijk een gemis dat hij niet elke week speelt. Eerlijk gezegd vind ik hem niet onder doen vaar ter Stegen. Hij verdient het om in de basis te staan bij een topploeg.

Vaste keeper bij het Nederlands elftal en tweemaal bekerwinnaar ( hopelijk drie) met Barcelona. Die zal inderdaad wel de clubs voor het uitzoeken hebben. Al hoop ik wel dat hij naar een subtopper vertrekt en dan daar lekker alles kan keepen. Het is hem echt gegund, want het niveau dat hij in die weinige wedstrijden die hij speelt haalt is ongekend.

31 januari 2019 om 08:56

Ik denk dat er in Duitsland genoeg clubs zijn net onder Bayern, die hem kunnen gebruiken. Dortmund Leverkusen enz enz. Mooie clubs voor hem. Zou niet voor Engeland kiezen, dan wordt er weer een beroep gedaan op zijn fysiek en dat vind ik net weer wat minder

31 januari 2019 om 11:41

Fysiek? We hebben het hier over een keeper he...

Heb lange tijd Zoet verdedigd als eerste keeper in Oranje, maar afgelopen maanden heeft Cillissen natuurlijk gewoon laten zien dat hij de nummer 1 van het Nederlands elftal is. Staat echt waanzinnig te keepen daar in de wedstrijden die hij krijgt. Juist daarom zo zonde dat hij 2 jaar geleden niet naar een club is gegaan waar hij wel eerste keeper zou zijn geweest. Wie weet hoe hij zich dan zelfs had kunnen ontwikkelen.

31 januari 2019 om 08:28

Ik denk juist dat het een hele goede beslissing is geweest om naar barca te gaan hij heeft sprongen gemaakt pakt zelfs pingels. Als je elke dag ballen van Messi Suarez coutinho dembele en ga maar door aan tegen houden ben, met alle respect maar als Sevilla het dan gaat proberen pak je bijna alles gewoon.

31 januari 2019 om 08:32

Ik denk eerder dat hij zich zo goed heeft ontwikkelt ondanks dat hij alleen maar traint, niet doordat. Hij staat niet elke dag af te werken met die gasten natuurlijk. Hij heeft ook gewoon keeperstraining. Door wedstrijden spelen ontwikkel je je altijd meer dan alleen trainen.

31 januari 2019 om 08:38

Ja dat klopt zeker maar wat nou als die als 1e keeper van een ander team 2x de fout in gaat? Dan speelt die niks en traint die ook met mindere speler de trainers en spelers bij barca zijn wel essentieel voor zijn ontwikkkeling geweest. We zullen het natuurlijk nooit weten wat als maar wat ik zeker weet is als hij een heel seizoen keept bij barca hij een top 5keeper is

31 januari 2019 om 11:16

Door wedstrijden te spelen word je denk ik beter dan ballen van Messi en Suarez die onhoudbaar zijn tijdens de training.

Hopelijk verlengd hij zn contract keer op keer tot hij 40 is. Beste 2de keeper van Barca ooit en had er heel wat 1ste keepers dadelijk uitgespeeld. Maar Mats is natuurlijk iets anders

31 januari 2019 om 08:24

Ik acht de kans groot dat Cillessen gewoon bij Barca blijft. Word zeer gewaardeerd, speelt met plezier, heeft 3.5 mln netto, lekker weertje, en zou als ik hem was geen stap naar een subtopper maken. De top van het voetbal heeft allemaal top keepers en als ie daar 2e man word kan hij beter blijven.

31 januari 2019 om 09:36

Cillissen aasde afgelopen zomer al op een transfer, maar Barcelona stond daar niet voor open, hield hem aan zijn contract en plakte daar een flinke afkoopsom aan vast. Zie hem komende zomer echter wel een transfer maken.

31 januari 2019 om 09:52

Naar de laatste berichtgeving zal Barcelona zich niet aan de hoogte (60 mln) van zijn afkoop clausule houden. Dus hij zal wel mogen vertrekken, maar zal hij bij een subtopper willen/gaan spelen? De topclubs hebben allemaal een (betere) keeper en zal hij als 2e gaan dienen. Dan denk ik dat hij bij Barca blijft. We gaan het zien over een paar maanden. Dat hij uitstekend presteert spreekt uiteraard in zijn voordeel.

31 januari 2019 om 09:54

Ben er heel blij om dat hij in Spanje is gebleven, maar wat jij nu neer typt is niet waar. Er was geen club die concreet is geworden, plus zijn afkoopsom is nog hetzelfde als toen hij het contract tekende bij Barça, namelijk 60 miljoen

31 januari 2019 om 11:13

@Wandering

Ik typ toch nergens, dat er ook al dan niet clubs concreet waren geworden? Waar lees je dat? (Al weten we dat überhaubt natuurlijk niet, niet alles komt in de media terecht.)

Verder ontken ik ook nergens, dat die afkoopsom bij het tekenen van zijn contract nog niet vast stond?

Enige wat ik typte is, dat Cillessen zèlf openstond voor een transfer, maar dat de club hem vast hield aan zijn contract en er een flinke afkoopsom aan vastplakte. Waar lees je in mijn tekst, dat deze niet hetzelfde was als in zijn clausule?

Wat is precies volgens jou niet waar wat ik neertyp? Ik sta open voor kritiek of verbeteringen, maar wat jij over mijn tekst beweert slaat nergens op.

31 januari 2019 om 11:54

Barcelona hoeft helemaal nergens voor open te staan, het enige wat een club hoefde te doen was die 60 miljoen aftikken.

31 januari 2019 om 12:09

Jij typte dat Barça hem aan zijn contract hield, daar is gewoonweg geen sprake van omdat er simpelweg geen aanbieding op Cillessen is binnengekomen.

31 januari 2019 om 12:10

Typ ik dan dat ze ergens open voor moeten staan? Ze wilde hem niet kwijt deze zomer en hielden vast aan een torenhoge, irrealistische afkoopsom van 60 miljoen voor een keeper, daarmee potentiële kopers afschrikkend. Lijkt me een indicatie dat ze met een dergelijk statement duidelijk lieten blijken niet van Cillessen af te willen.

Je zegt: ‘Enige wat een club hoefde te doen was die 60 miljoen aftikken.’. Zo lust ik er nog wel een paar. Geen club betaalt 60 miljoen voor Cillessen, dat snap jij toch ook wel.

(Edit op je aanvullende post: )

Ja, Barcelona wilde hem aan zijn contract houden, dat klopt. Dat heeft de keeper afgelopen zomer meeermaals duidelijk verklaard/uitgelegd: de leiding liet hem weten hem niet te willen verkopen. Hij vertelde letterlijk dat hij de mening van zijn broodheer respecteerde, ondanks dat hij graag wekelijk (ergens) aan spelen wilde komen. Zoek maar op.

Je kunt ook wel blijven herhalen dat er geen concrete aanbiedingen waren binnengekomen, maar volgens mij weet jij dat net zo min als ik dat weet. Zoals gezegd: als et niet wereldkundig is gemaakt in de media, dat betekent dat niet, dat het niet gebeurd is. Of ben je werkzaam bij Barca of welke potentiële koper dan ook?

31 januari 2019 om 12:31

Haha altijd grappig dat iemand denkt dat als er bij Barça een concrete aanbieding binnen komt ze dit uit de media kunnen houden, als we het toch over zoek maar op hebben, kijk ff op de site van Marca en typ Cillessen in bij het zoeken en lees het artikel van vorige maand er even op na, dan kun je het gewoon nalezen. Wel oriënterende belangstelling, maar concreet werd het nooit

31 januari 2019 om 12:57

Goed, wat jij wilt. Nogmaals: ik heb nergens beweerd dat er ‘concrete aanbiedingen’ binnen waren gekomen op Cillessen. Met die stelling kwam jij op de proppen, niet ik.

En ja, uiteraard wordt niet elke onderhandeling of ‘concrete aanbieding’ tijdens transferwindows uitgebreid uitgemeten in fe media. Daar ziou men dagelijks complete boekwerken voor nodig hebben in zo’n periode. Lijkt me logisch.

Verder kennen we ook allemaal rubrieken als de wandelgangen. Misschien wel 80% van alle berichtgeving blijkt achteraf gebaseerd op aannames, verzinsels of luchtkastelen. Grappig dat jij zo blind vaart op media zoals Marca, die dagelijks de pagina’s moet vullen en schijnbaar vanalles voor zoete koek aanneemt. De soap rond Frenkie nog gevolgd?

Nog even een aanvulling op je eerder post:

Het is natuurlijk sowieso een tamelijk kromme redenatie te beweren dat er ‘gewoonweg geen sprake kan zijn van het houden asn zijn contract, omdat er simpelweg geen aanbieding op Cillessen is binnengekomen.’ Je stelling rammelt aan alle kanten.

Cillessen kan toch naar de leiding zijn gegaan met de vraag of hij op zoek mag naar een andere club en daarop te horen hebben gekregen dat het onbespeelbaar is, ook nog voordat er al dan niet aanbiedingen binnen waren gekomen?

Op welke fronten en kwaliteiten is Neuer beter.
Komt het omdat de Duitser een grotere naam heeft dan Cillissen?

Cillissen vecht echt voor zn plek. Laat het ook zeker steeds weer zien. De wedstrijden die hij krijgt gaat hij er vol voor.
Bij een Neuer soms het idee dat die het wel prima vind en toch eerste keeper is.

Lekker naar een andere top club gaan.

31 januari 2019 om 08:21

Neuer is echt op alle gebieden beter. Alleen snap ik niet wat die ermee te maken heeft . Ook als je mats bedoeld is die zeker beter dan cillessen. Naar een topclub verwacht ik hem niet gaan omdat die al bezet zijn met betere keepers.

31 januari 2019 om 09:24

Lijkt me dat ZlatanUnited uiteraard Ter Stegen bedoelt i.p.v. Neuer als je z’n tekst leest. Overigens vind ik Cillissen voetballend een tikkeltje beter dan Neuer als je que vergelijk toch een puntje moet noemen. Keepend zit hij onder het niveau van Neuer, al vind ik hem persoonlijk ook een topkeeper.

Verder draait de keeperscarrousel tegenwoordig elke zomerperiode op volle toeren. Zodra er één doelman verkast, ontstaat er een kettingreactie. Cillissen zal ongetwijfeld bij een mooie club terecht komen mocht Barca ‘m willen laten gaan. Een topclub is dan ook niet uit te sluiten.

31 januari 2019 om 11:07

Als je cillessen voetballend beter vind dan Neuer dan heb je weinig naar Neuer gekeken, want die speelde soms lange passes als een middenvelder en kapt aanvallers uit alsof het niks is

31 januari 2019 om 11:19

Ben ik niet met je eens. Ik vind neuer ook voetballend veel beter. Keepend zit hij idd onder zijn niveau maar ook onder het niveau van mats. Ook al zal de carroussel gaan draaien dan veracht ik nog steeds niet dat hij naar een topclub gaat.

31 januari 2019 om 11:28

@ Dylan

Ik vind persoonlijk Cillessen voetballend een tikkeltje beter. Mag ik dat vinden? Jij vindt van niet, dat mag ook. Ik zet het niet neer als een feit, maar als een persoonlijke mening. Kwestie van smaak, of niet?

En ja hoor, ik ben volger van de Bundesliga en zie Bayern al jaren live voor de buis spelen. Dus ook Neuer. Beetje treurig die aanname van je dat ik weinig naar Neuer heb gekeken, puur en alleen gebaseerd, omdat jij er een andere mening op na houdt.

31 januari 2019 om 11:32

@Khai

Je mag het over de voetballende kwaliteiten in vergelijking tussen de twee uiteraard oneens zijn. Dan mag. Ook qua mening of Cillessen een topclub aankan. Ik denk van wel, sterker nig, hij zit momenteel al bij een topclub en toont aan het niveau ook aan te kunnen.

Hopelijk ploegen in de categorie: Valencia, Sevilla, Tottenham.
Italië zie ik in Nederland ook niet echt zitten net als alle topclubs al goede keepers hebben momenteel.

De reactie van de coach van sevill is lachwekkend. Welke wedstrijd heeft hij gekeken? Ik denk daf Barca ze scheel hebben getikt dat hij de kleuren door elkaar heeft gehaald. Barca had er natuurlijk ook veel meer kunnen maken als Messi het vezier op scherp had.

Cillessen is 1 van de weinige spelers die ik ken die echt beter is geworden terwijl hij ergens nauwelijks speelt. In zijn ajax tijd vond ik hem gewoon een redelijke keeper die goed kon meevoetballen. Nu zijn met namen zijn reflexen een paar klasse beter voor m'n gevoel. Hoop dat hij weggaat en ergens aan spelen toe komt. Hij is inmiddels te goed voor d'r bank van Barcelona.

Cillessen moet gewoon lekker blijven.
Huisje vlakbij het strand, bijna altijd lekker weer en dagelijks trainen met de beste spelers ter wereld.
Geweldig stadion, mooie stad en lekker eten!

Nee wekelijks spelen in dat gure Engeland kan daar echt niet tegen op!

Hij hoopt denk ik op een mogelijk vertrek van Ter Stegen. Dan staat Barca voor een lastige klus, schuiven ze Cillissen door of gaan ze een nieuwe eerste keeper aantrekken. Denk als hem duidelijk wordt dat Ter Stegen blijft, dat hij wel de opties bekijkt.

31 januari 2019 om 09:55

En waarom precies zou Ter Stegen gaan vertrekken bij Barcelona?

Speelt wekelijks basis in alle competities m.u.v. de Copa bij een van de beste clubs ter wereld. Daarbij heeft hij nog een contract tot 2022 dus Barcelona zal hem echt niet laten zomaar laten gaan. Ik durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken dat Mats de komende jaren gewoon eerste keeper blijft bij Barcelona.

31 januari 2019 om 10:09

Je weet maar nooit wat er gebeurt, Buffon zou nooit vertrekken bij Juve. Als een club een bod doet waar Ter Stegen en Barca geen nee tegen kunnen zeggen, kan hij natuurlijk zomaar vertrekken. Zijn wel gekkere dingen gebeurt in het voetbal.

31 januari 2019 om 10:18

Barcelona kan overal nee op zeggen tenzij de clausule in het contract van Ter Stegen wordt geactiveerd. Welke op dit moment maar liefst 180 mil bedraagt. Als dit gebeurt heeft Barcelona niets meer te vertellen natuurlijk, en is het aan Ter Stegen om een besluit te nemen. Echter denk ik dat Ter Stegen heel goed weet wat hij op dit moment heeft, en dat niet zo snel op wil geven.

Bij Buffon was het natuurlijk ook zo dat Juventus er vrede mee had, en dat hij mocht vertrekken. Dat is bij Barcelona en Ter Stegen duidelijk niet het geval.

31 januari 2019 om 10:46

Maar zelfs als Ter Stegen weg zou willen, waar moet hij heen? Real heeft Courtois net gehaald, De Gea zit goed bij United, Liverpool, City en Chelsea hebben onlangs nieuwe keepers gehaald. Tenzij Juve ineens besluit dat het uitgekeken is op Szczezny of PSG weer met geld gaat smijten, zou ik niet weten waar hij terecht kan zonder dat het een stap achteruit is.

31 januari 2019 om 12:23

Als er een goed bod komt gaat Barca echt wel nadenken over een transfer van Ter Stegen. Zeker omdat je de vervanger al in huis hebt en dit dus gewoon tientallen miljoenen oplevert om in de selectie te steken.

31 januari 2019 om 12:31

We zullen zien, ik durf wel een weddenschap aan te gaan over het feit dat Ter Stegen de komende 2 jaar gewoon de eerste keeper blijft van Barcelona.

31 januari 2019 om 13:05

Waarom zou Ter Stegen vertrekken? Hij speelt bij een van de beste clubs ter wereld. Staat in de basis en traint met de beste. En ook al zou hij vertrekken, dan schuiven ze Jasper door naar 1 en halen ze een andere 2e keeper. Maar nogmaals, Ter stegen zal niet vertrekken.

31 januari 2019 om 09:47

Excuses... 6-1 was het.

Ondanks een gebrek aan speelritme haalt Cillessen een ongekend hoog niveau.

Het blijft toch jammer dat hij zo vaak op de bank zit, ondanks dat hij bij een fantastische club zit en dagelijks geweldig kan trainen.

Hoe dan ook by far Nederlands beste keeper, die discussie zijn we inmiddels wel voorbij !

Iedereen is zo lovend over hem, laat hem dan ook minimaal in de Champions League keepen.
Zo rouleerde Valdes en ter Stegen destijds ook.
1 keepte de beker en de CL , en de ander de competitie.

Nu keept hij alleen de spaanse beker, zonde vind ik dat
Hij verdiend meer

31 januari 2019 om 09:58

Dat was met Bravo en Ter Stegen destijds. Ter Stegen kreeg de Copa en de CL en Bravo keepte in de Liga.

Verder heeft Barcelona destijds heel duidelijk gemaakt dat Ter Stegen de eerste keeper is. Om dan nu ervoor te kiezen om Jasper ook de CL te laten keepen, is wel een verkeerd signaal ten opzichte van Ter Stegen natuurlijk. Op dit moment heeft Barcelona natuurlijk gewoon een luxe positie met Ter Stegen die wekelijk gewoon een erg hoog niveau haalt, en Jasper die het ook meer dan verdienstelijk doet wanneer hij de kans krijgt.

Cillessen moet gewoon blijven!! Tot dat een club die 70 miljoen neerlegt dan pas laten gaan. Voor dat bedrag krijgt zeker basisplaats.

31 januari 2019 om 10:02

Naar mijn weten heeft Jasper een clausule van 60mil in zijn contract staan. Dus als Barcelona Jasper graag wil behouden zullen ze daar naar verwijzen. Wellicht dat deze clausule nog omhoog kan gaan door middel van een contractverlenging, maar dan moet Jasper ook animo hebben voor een langer verblijf natuurlijk.

Het enige waar Cillissen op moet wachten is een blessure van Ter Stegen. Ondanks zijn goede optredens, waarin hij vaak zelfs als uitblinker of redder van de wedstrijd wordt gezien, krijgt hij niet de kans om zijn kunsten in de competitie of champions league te laten zien. Wat moet die gozer dan nog meer doen om Ter Stegen uit de basis te keepen?

Stel dat het scenario, dat Ter Stegen bijvoorbeeld voor drie maanden wegens blessureleed uitgeschakeld is, werkelijkheid wordt en Cillissen in die periode zeer goed keept, dan vraag ik me af wat er na die drie maanden zou gebeuren. Krijgt Ter Stegen dan weer zijn basisplek terug of blijft Cillissen op doel staan? Als dat eerste het geval zou zijn, dan zou ik, als ik in zijn positie zou staan, een transferverzoek indienen.

31 januari 2019 om 11:09

Cillessen keept goede wedstrijden maar ter stegen is een betere keeper dus hij gaat hem helemaal niet uit de basis keepen. Ter stegen hoort bij de 5 a 6 beste keepers ter wereld. Cillessen staat misschien wel in de top 20. Dus dit is een beetje een chauvinistische reactie

Gisteren zou zomaar zijn laatste wedstrijs van seizoen kunnen zijn. Gwlukkig is barca door. Reserve keeper bij barca is eigenlijk geen slechte job maar voor zijn pechtl is ter stegen nooit geblesseerd en ook geen rode kaart of vorm crisis.

Geweldig gekeept gisteren. Na een katachtige reflex, stopt hij enkele minuten later een strafschop. Cruciaal was dat in mijn ogen. Zoals Messi ook aangeeft, had dan willen zien hoe de score verliep.

Cillessen! Wat een geweldige keeper. Speelt niet vaak, maar als hij speelt is het altijd genieten. Zonde voor Jasper dat Mats ook bij Barcelona speelt, die toch een paar jaar jonger en in mijn ogen beter is. Na 3 jaar 'spelen' bij de beste club ter wereld is het tijd om de stap te maken naar een club waar hij eerste doelman kan worden. Hij zou met gemak alles kunnen spelen bij een Dortmund, in een prachtige competitie en een prachtig stadion!

Cilissen maakte de fout waar de 4-1 uit viel en bracht daarmee Sevilla terug in de wedstrijd. Bij 4-2 waren ze door

31 januari 2019 om 11:12

Klopt, maar stopte ook een penalty en een zeer grote kans, waardoor het ook 4-3 had kunnen worden.

31 januari 2019 om 13:09

Eens, maar de gestopte penalty en zijn redding vooraf waren cruciaal voor de teamgeest van Barcelona. De 1-1 of een 4-1 is wereld van verschil naar mijn mening. Bij de 1-1 heb je in je hoofd dat je er nog 3 moet maken, wat extra druk met zich mee kan brengen. maar bij de 4-1 ben je gewoon geplaatst. Mocht het 4-2 worden, dan heb je aan 1 doelpunt weer voldoende.

Hij. Is wel een goede doelman

Als ze hem zo geweldig vinden waarom mag hij dan niet in de CL keepen, hij moet gewoon zo snel mogelijk naar een club gaan waar die 1e keeper is.

Geef die man toch een paar extra competitiewedstrijden erbij, zoveel kwaliteitsverschil zit er niet tussen die 2.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren