Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jasper Cillessen vervult heldenrol bij Barcelona in Copa del Rey

Laatste update:

Barcelona heeft zich woensdagavond op imponerende wijze geplaatst voor de halve finales van de Copa del Rey. Na de 2-0 nederlaag in Sevilla, was de ploeg van trainer Ernesto Valverde op eigen veld met 6-1 te sterk voor de bezoekers. Jasper Cillessen vervulde een heldenrol bij de thuisploeg. De Oranje-international keerde in de eerste helft bij een 1-0 voorsprong een strafschop van Éver Banega.

De Catalanen hadden een achterstand weg te poetsen en gingen derhalve furieus van start. De thuisploeg schoot uit de stratblokken en kwam na een kwartier spelen op voorsprong. Quincy Promes haalde Lionel Messi neer in het strafschopgebied, waarna Philippe Coutinho raak schoot vanaf elf meter. Even daarna was het aan de andere kant Gerard Piqué die een overtreding beging op Roque Mesa in de eigen zestien, met een penalty voor Sevilla als gevolg. Banega schoot de bal op doel, maar Cillessen keerde uitstekend. De Nederlander hield zijn ploeg voor de tweede keer deze wedstrijd op de been, want even daarvoor had hij ook al een prima redding in huis.

Nog voor rust werkte Barcelona de achterstand weg. Het was Ivan Rakitic die de 2-0 maakte, nadat hij een briljante steekpass van Arthur heel licht aanraakte. Barcelona zocht de kleedkamer met een goed gevoel op, want het speelde een uitstekende wedstrijd. Na rust ging de thuisploeg door met scoren. In de 53ste minuut werd het 3-0 via Coutinho, die raak kopte vanuit een voorzet van Luis Suárez. Een minuut later was het opnieuw raak. Messi hield drie verdedigers van Sevilla bezig en zette vervolgens Sergi Roberto vrij voor de keeper: 4-0.

De wedstrijd leek gespeeld, maar toch werd het nog even spannend. Cillessen leverde de bal op slordige wijze in bij Promes. Het spel werd verlegd naar de andere kant van het veld, waar de instormende Guilherme Arana met een verwoestende knal de 4-1 maakte. Met nog 25 minuten op de klok probeerde Sevilla nog verder terug te komen in de wedstrijd, maar dat lukte niet. De beste kans was een kwartier voor tijd nog voor Messi, maar hij kreeg de bal er niet in op aangeven van Suárez. Vlak voor tijd werd alle spanning volledig weggenomen door goals van Suárez en Messi: 6-1. Met name de laatste goal was er een uit het boekje. Messi verstuurde zelf een diepe bal en kreeg deze terug na een heerlijke aanval over meerdere schijven. Met een fraai 'zaalvoetbaldoelpunt' bepaalde Messi de eindstand.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik Arthur zie spelen dan denk ik: waarom in vredesnaam 75 (86) miljoen voor een eredivisie speler?

En dan nog Alena, Puig en Coutinho (indien Dembele weer fit) op het middeveld . Het kan niet anders of een van deze genoemde spelers wordt de dupe hiervan. Wat ik persoonlijk erg jammer zou vinden.

30 januari 2019 om 23:28

Nu win je net met 6-1 en dan reageer je met zo'n zure reactie richting een toekomstige speler van je? Lachwekkend en om te janken.

30 januari 2019 om 23:32

Ik begrijp je. Ik ben zeer blij met de overwinning. Geweldige teamprestatie. Vind het persoonlijk zonde als een van de spelers de dupe zou worden en op de bank beland. Deze spelers wil ik het liefst wekelijks zien uitblinken, alleen zal dat moeilijk worden in 1 team.

30 januari 2019 om 23:35

Je hoeft hem niet te begrijpen. Je hebt gewoon gelijk. Natuurlijk is Frenkie welkom maar dat bedrag is gewoon te te veel. Investeer dat in een linksback en een spits of wat dan ook maar goed. We gaan genieten van Frenkie en Arthur samen dodelijke duo

30 januari 2019 om 23:35

Snap ik best maar waarom zou Frenkie niet met Arthur en Busquets samen kunnen spelen? Dat zou toch ook genieten zijn? Rakitic is al over de 30, nog steeds geweldig maar daar gaan nog enorme biedingen voor komen van clubs uit Engeland en/of PSG. Dan moet je dat toch gewoon lekker accepteren?

31 januari 2019 om 01:06

Het is nooit teveel. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Wat vraagt Ajax minimaal? Wat bieden andere geã¯nteresseerde clubs. En de club die hem het graagst wil die bied meer dan de concurrenten. PSG bood 75 en Barca 86 omdat ze het bod van PSG wilden overtreffen. Ben je nooit bij een veiling van kunst geweest ? Laten we maar eens afwachten. Het zou best weleens kunnen dat Frenkie ons gaat verrassen volgend seizoen.

30 januari 2019 om 23:29

Philippe Coutinho is geen middenvelder in de huidige spelopvatting van Barcelona, net als Ousmane Dembélé dat niet is. Frenkie de Jong concurreert dus niet met hen om speelminuten, maar vooral met Rakitic, Vidal, Aleñá, Puig, Arthur en de andere overgebleven middenvelders.

30 januari 2019 om 23:34

Ik begrijp je punt. Maar als Dembele straks fit is, dan zet je hem naast Messi en Suarez. Coutinho verhuist dan naar het middeveld als ik het goed heb. Busquets stel je altijd op en Arthur zou ik er ook altijd inzetten. Dan heb ik over: frenkie, puig, alena en rakitic/vidal. Naar mijn mening overvol.

30 januari 2019 om 23:38

Coutinho zou indd op het middenveld moeten spelen als Dembele terug is.
Maar Valverde doet dat nooit, dat is te aanvallend voor hem.

30 januari 2019 om 23:39

Nee, want Coutinho is geen middenvelder in het systeem van Barcelona. De Braziliaan zal dan moeten concurreren met Messi, Suárez en Dembélé voor speelminuten. Dus dan hou je inderdaad de namen over die je nu aangeeft.

30 januari 2019 om 23:39

Dat is ook wat ik denk. Gaat hij dan 160 miljoen op de bank zetten?

30 januari 2019 om 23:41

Ik denk dat dembele of coutinho geslachtofferd gaan worden omdat ze beide geen middenvelders zijn. Dembele is trouwens een vele beter aanvaller dan coutinho en voeg veel meer toe met zijn snelheid dus ik zou altijd dembele verkiezen naast suarez en Messi. En coutinho? Kan niet op het middenveld van barca spelen zoals guaporta zegt en ja dan zit je met een probleem.

30 januari 2019 om 23:51

Dat is precies wat ik bedoel. Hoe dan ook zal er iemand geslachtofferd worden. We gaan het meemaken volgend seizoen.

30 januari 2019 om 23:52

Wat ik ook wel zie gebeuren vanaf volgend seizoen is dat messi vaker in de spits komt te spelen zoals onder guardiola. Coutinho en dembele vanaf de zeikant en suarez vaker vanaf de bank gaat beginnen. En over frenkie denk ik dat valverde veel gaat rouleren met rakitic arthur en frenkie en soms vidal. Busquets die speelt natuurlijk bijna altijd. En over anderhalf seizoen zal rakitic wel minder spelen en frenkie steeds meer.

30 januari 2019 om 23:52

Wat ik ook wel zie gebeuren vanaf volgend seizoen is dat messi vaker in de spits komt te spelen zoals onder guardiola. Coutinho en dembele vanaf de zeikant en suarez vaker vanaf de bank gaat beginnen. En over frenkie denk ik dat valverde veel gaat rouleren met rakitic arthur en frenkie en soms vidal. Busquets die speelt natuurlijk bijna altijd. En over anderhalf seizoen zal rakitic wel minder spelen en frenkie steeds meer.

31 januari 2019 om 07:50

Waarom spendeer je €160m voor een speler, om hem vervolgens niet optimaal te gebruiken? Klopp zag het namelijk perfect. Coutinho speelde altijd op 10. Maar Klopp speelde toen niet met een 10 en haalde Coutinho terug naar een soort van 8 met veel vrijheid om naar voren te gaan. Natuurlijk speelde die regelmatig hangend vanaf links. Maar dat kwam omdat Salah er toen nog niet was. Vanaf de zomer speelde hij op 8 en deed dat meer dan uitstekend.

30 januari 2019 om 23:32

Frenkie komt ter vervanging rakitic

30 januari 2019 om 23:35

Het werkt echt op mijn zenuwen dat mensen denken dat Barcelona Rakitic wel even opzij gaat zetten. Fantastische speler en enorm geliefd in de kleedkamer bij iedereen. Die wijs je niet zomaar de deur. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat Rakitic blijft.

30 januari 2019 om 23:40

Nee rakitic zal worden verkocht net als rafinah en dennis.

31 januari 2019 om 02:54

Dat zou dom zijn, rakitic is veel beter dan frenkie en het is nog maar de vraag of frenkie ooit zo goed word

30 januari 2019 om 23:35

@barocca

Stop met zeuren. Raketic, Busquets Pique, Alba, Messi, Suarez, Vidal, enzo zijn allemaal boven de 30. Het is juist een uistekende aankoop van Barcelona. Hij kan zich gaan ontwikkelen met deze wereldspelers om zich heen. En ja Arthur speelt heel goed op dit moment en je hebt nog Alená en Puig achter de hand die beide nog in baby schoenen staan. Ik denk juist dat Frenkie een uistekende toevoeging is voor Barcelona.

Maargoed dat weten we pas vanaf volgend seizoen. Speculeren over wie er de Dupe gaat worden is gewoon nutteloos. Keihard werken en jezelf ontwikkelen en dan speelt de beste speler. Daarnaast moeten die jonkies gewoon geduld hebben. Iniesta en Xavi waren basisspelers maar het was niet zo dat Xavi en Iniesta op de leeftijd van Frenkie on omstreden waren in de basiself.

30 januari 2019 om 23:48

Xavi en Iniesta waren op die leeftijd dan niet on omstreden, maar ze kwamen uit de eigen jeugd. Dat is iets anders dan tientallen miljoenen neerleggen voor een speler uit de eredivisie. Dit zal ook een bepaald signaal afgeven naar de talenten toe. In mijn ogen was het geem broodnodige transfer kijkend naar het materiaal wat je hebt. Zou de miljoenen eerder investeren in de achterste linie waarbij Pique op leeftijd is en Barca dus niet snel iemand heeft om die positie over te nemen. Opvolger suarez bijvoorbeeld ook niet. Het middeveld was het minst nodig naar mijn mening.

30 januari 2019 om 23:54

Barca gaat ook "gewoon" De Ligt halen voor een kleine 100m..

31 januari 2019 om 06:25

Of juist een motivatie naar die talenten. En in de tijd van Xavi en Iniesta werden er net zo goed spelers gekocht voor vele miljoenen

31 januari 2019 om 10:37

Barcelona geeft toch al jaren "een bepaald signaal" aan de eigen jeugd?! De laatste noemenswaardige eigen jeugd die écht doorbrak was Sergi Roberto die ondertussen alweer 26 is.

Laten we hopen dat Alena en Puig wel goed doorontwikkeld worden.

31 januari 2019 om 00:28

Omdat Arthur een andere speler is dan de Jong. Maar dat Arthur langzaamaan gewoon een basisspeler is lijkt me meer dan duidelijk. Het gaat om het punt dat Busquets en Rakitic bergafwaarts gaan en De Jong zo een mooie opleiding/overgang geniet. Daarbij heb je de verhalen dat hij ook als CV uit de voeten kan zoals destijds Mascherano. De prijs is hoog, maar dat is de markt met veel kandidaten en Ajax die hem niet hoeven te verkopen. En terug over Arthur en bv destijds Rakitic. Je kunt niet altijd een toekomstige topper voor een prikkie oppikken. Lekker een paar middenvelders verkopen en de nieuwe generatie laten strijden voor hun kansen. Suarez en Rafinha hebben hun kansen wel gehad. Vidal is een handige stormram en Sergi Roberto kun je bijna overal neerzetten dus die komt ook wel aan spelen toe.

Er is geen enkele club ter wereld die in staat is om keer op keer een achterstand uit een heenduel om te buigen. Verlies je met 2-0 in San Siro? Geen probleem, dan win je toch gewoon met 4-0 in Camp Nou van AC Milan? Verlies je met 4-0 in Parijs? Geen probleem, dan win je toch gewoon (met het nodige geluk) met 6-1 in Camp Nou van Psg? Verlies je in Ramón Sánchez Pizjuán met 2-0 van Sevilla? Dan trek je dat toch gewoon weer recht voor eigen publiek? De veerkracht van dit elftal op het moment dat ze onder druk staan is echt ongekend.

Volgens mij kan ik de wedstrijd afdoen met een opsommen van een aantal onsamenhangende statements. Het grootste compliment dat het publiek aan Jasper Cillessen kan maken is dat ze hem een basisplaats bij een andere topclub gunnen. Hij haalt een dusdanig hoog niveau dat we hem die speelminuten bij een andere club gunnen. Arthur is een speler van absolute wereldklasse en misschien wel de beste aankoop van de afgelopen transferzomer. Philippe Coutinho vertoont eindelijk weer eens een glimlach nadat zijn teamgenoten het vertrouwen zijn kunnen laten zien op het veld. Sergi Roberto bewijst een ‘big game player’ te zijn á la Pedro. Het tactisch plan van Ernesto Valverde klopte volledig en Barcelona bewijst eens te meer de meest veerkrachtige ploeg ter wereld te zijn. En dat bewijzen ze in een wedstrijd tussen de twee best voetballende clubs in Spanje op dit moment. Kortom, een feest voor de neutrale toeschouwer.

Heb het voorafgaand aan de wedstrijd aan gezegd; vandaag zien we waartoe dit Barcelona in staat is.

30 januari 2019 om 23:29

Tegen PSG was niet echt door Barca maar door iemand anders😉

30 januari 2019 om 23:32

Van zn leven niet. Kijk die match maar in herhaling terug. Remontada!! 100% verdiend tegen n poeg die begon met tijdtrekken vanaf seconde 1...

30 januari 2019 om 23:33

Ja, diegene speelt nu in Parijs geloof ik.

30 januari 2019 om 23:35

Onzin verhaal. Mensen die dit roepen hebben of de wedstrijd niet gezien of zijn geen neutrale toeschouwer. Er zijn 2 discutabele momenten in de wedstrijd en dat was het neerhalen van Di Maria dat een penalty had moeten zijn zogenaamd. Maar de bal was al geschoten toen hij gevloerd werd dus geen penalty. En de penal van Suarez, dat was een penalty onwaardig, maar het feit is wel dat de verdediger geen oog voor de bal had, alleen voor de speler en hem vasthield waardoor de scheids de penal gaf, denk ik. De andere 5 goals zijn op eigen kracht dus hou toch eens keer op met die onzin verspreiden.

Als je mij wil overtuigen kom met toelichting en niet met bijdehandte opmerkingen en cryptische onzin.

30 januari 2019 om 23:36

Haha ja prachtig deze reactie. Inderdaad het kwam ook echt door neymar. Hij was zo belangrijk die wedstrijd maar ja. Nogmaals goeie man

30 januari 2019 om 23:43

Over onzinverhalen gesproken.
De penalty op Neymar was onterecht en veelste makkelijk gegeven.
De penalty op Suarez is al helemaal belachelijk want die wordt niet eens geraakt.
Mascherano maakt hands in de 16 waar geen penalty voor gegeven wordt.
Dat moment met Di Maria: Hij was bezig met zijn schot maar werd toen onderuit gehaald door Mascherano.

30 januari 2019 om 23:46

@naku "de bal was al geschoten toen hij gevloerd werd" ik weet niet of ik moet lachen of ik dat ik je moet inschrijven in een inrichting.
Wat een onzin is dat, als je word neergehaald is t gwn een penal, ook al is de bal al geschoten.
Het was gwn een penal.

30 januari 2019 om 23:51

Penalty op Neymar was onterecht????? Wow. Verkeerde sport kijk je vriend. De verdediger raakt de bal niet eens en vloerde neymar alleen en jij roept geen penalty? Nu kan ik je in ieder geval helemaal niet meer serieus nemen. Slecht onderbouwd. Heel slecht.

30 januari 2019 om 23:56

Ik bedoel dat moment met Meunier die op de grond viel en dat Neymar gwn hem opzocht om eroverheen te vallen. En die andere momenten dan? Daar zeg je niets op

30 januari 2019 om 23:56

Een 4-0 tegen een topclub haal je niet op zonder de nodige dosis geluk. Wat mij gewoon verbaast, is dat zoveel mensen de kant kiezen van PSG die het lafste voetbal ooit op de mat gebracht hebben in Camp Nou. Hebben op geen enkel moment willen voetballen en dat met een 4-0 voorsprong op zak. Dat vind ik persoonlijk gewoon schandalig.

Mijn visie, aangezien de match nog op mijn netvlies gebrand staat, geluksdoelunt van Iniesta en van Cavani (was de eerste keer dat PSG over de middellijn kwam denk ik). Penalty op Ney terecht, die op Suarez dan weer heel erg licht (maar wel zeer dom van Marquinhos, had totaal geen oog voor de bal). Tenslotte, zuivere penalty op Di Maria van Mascherano. Conclusie: Barcelona heeft zeker geluk gehad, maar de vertoning van PSG was schandalig en die verdienden eigenlijk niet beter.

31 januari 2019 om 00:03

Het zou niet moeten gaan om hoe de visie over voetbal is maar gwn hoe het zonder de arbitraire hulp zou gaan en zou moeten gaan. Uiteindelijk heeft dit 0,0 nut om over te praten want we zijn 2 jaar verder en Juve heeft Barca toen al gekregen wat ze verdienden

31 januari 2019 om 00:10

PSG kwam met een hele laffe instelling naar Camp Nou dat klopt, hadden ze gewoon hun eigen spel gespeeld was het nooit 6-1 geworden maar dan nog was het wel schandalig hoeveel invloed de scheids in die wedstrijd had natuurlijk.

31 januari 2019 om 00:24

Real fans die over abitrale hulp beginnen. Moet niet gekker worden.

31 januari 2019 om 01:45

Als je er 6 om de oren krijgt terwijl je een 4-0 voorsprong moest verdedigen, heb je dat alleen maar aan jezelf te danken.

31 januari 2019 om 06:00

De scheids zeker wel partijdig. Zwaar zelfs.

31 januari 2019 om 06:02

Chelsea idem dito. Barça is in die tijd zeker twee keer geholpen om de cl titel te pakken.

31 januari 2019 om 11:11

Oke dus al ik iemand neerschop terwijl de bal al weg is is het geen penalty? Laat je nakijken!

30 januari 2019 om 23:29

Ook tegen Roma ja.

30 januari 2019 om 23:34

Verkeerd voorbeeld.

30 januari 2019 om 23:32

Het probleem bij de club we allebei van fan zijn lijkt altijd die euforie te zijn zo midden in het seizoen. Daar waar er gepiekt wordt door ineens een kleine terugval op het verkeerde moment te krijgen. Ik hoop dat het dit jaar anders is. Gelukkig is de selectie wel wat breder, alleen zou ik Umtiti graag wel snel terugzien.

30 januari 2019 om 23:36

Feit blijft dat Barcelona nog in geen enkele wedstrijd met de sterkste elf spelers heeft kunnen spelen dit seizoen. Dan weer een blessure bij Samuel Umtiti, dan weer een blessure bij Ousmane Dembélé, dan weer een blessure bij Lionel Messi...

30 januari 2019 om 23:33

Haal die wedstrijd tegen PSG maar heel snel uit je lijst.

30 januari 2019 om 23:36

Want in die wedstrijd draaide Barcelona niet een 4-0 verlies in een heenduel om met een ijzersterke prestatie in eigen huis?

30 januari 2019 om 23:43

Denk dat ie er meer op doelt dat het volgens hem meer een comeback van de scheids was dan van Barcelona zelf.

31 januari 2019 om 00:37

Een comeback op basis van 1 doelpunt is zeker discutabel met arbitraire dwalingen. Het geluk zat sowieso mee die avond. En ik denk dat er 99% kans was dat de wedstrijd voor PSG positief was geëindigd. Maar dat je 6(!!!) doelpunten incasseert. Dat is net zo dom als in Rome verliezen na een eerste goede wedstrijd. 1 van de 6 voorkomen en er was niks aan de hand. En dan kan Psg er minimaal 4 zichzelf aanrekenen.

31 januari 2019 om 00:37

Een comeback op basis van 1 doelpunt is zeker discutabel met arbitraire dwalingen. Het geluk zat sowieso mee die avond. En ik denk dat er 99% kans was dat de wedstrijd voor PSG positief was geëindigd. Maar dat je 6(!!!) doelpunten incasseert. Dat is net zo dom als in Rome verliezen na een eerste goede wedstrijd. 1 van de 6 voorkomen en er was niks aan de hand. En dan kan Psg er minimaal 4 zichzelf aanrekenen.

30 januari 2019 om 23:47

Laat die zege tegen PSG maar weg, dat was de wedstrijd met de ergste (bewuste) scheidsrechterlijke dwalingen in de geschiedenis van het voetbal, nog erger dan Chelsea - Barcelona in 2006 waarin Barcelona ook al betrokken was.

31 januari 2019 om 00:16

1 woord.: Bruine zeep en kilo's ook. De historische remontada is 100% verdiend. Kijk de bewuste match na en beweer dat PSG niet vanaf seconde 1 begon met tijdtrekken, angsthazen dat ze waren. Voetbal heeft gewonnen!

31 januari 2019 om 00:21

Voetbal werd er een ronde verder ook kansloos uitgebonjourd.

31 januari 2019 om 00:23

100% verdiend is wel overdreven als de arbitrage man of the match is.

31 januari 2019 om 06:13

Als de scheids de wedstrijd zwaar beïnvloed dan kan je niet echt zeggen dat het voetbal gewonnen heeft. Barça loop jaren te klagen over real Madrid en scheidsrechters maar Barça mag ook 2 cl titels inleveren mede door hulp van de scheids.

31 januari 2019 om 00:11

Mooie analyse zoals vaker. Het valt mij alleen op dat je het regelmatig over Valverde hebt zodra het mis gaat en dit keer blijft het beperkt bij het stukje dat zijn tactisch plan volledig klopt. Het lijkt mij enerzijds heel makkelijk op coach van Barca te zijn. Denk aan jeugd, de filosofie en aantrekkelijk aanvallend voetbal. Anderzijds lijkt het mij gigantisch moeilijk om daar coach te zijn. Het is zo ingewikkeld om de supporters van Barca te pleasen. Guardiola heeft daar het onmogelijke gepresteerd en nadien is de een na de andere coach vertrokken omdat hij “niet paste”. Valverde lijkt mij een coach die best wat krediet verdiend. Ja de ondergrens ligt qua resultaten wat lager dan gewoonlijk. Maar ondertussen boekt de beste man prima progressie en is er eigenlijk niet zoveel aan de hand. Het spel is prima, hij weet de boel te coachen en er is vreugde. Valverde hoort voor mij dus in het rijtje coaches die voldoet voor Barca. Ja hij geeft de jeugd wat minder kans maar buiten dat doet hij het zo gek nog niet. Mijn complimenten aan Valverde!

31 januari 2019 om 00:45

Omdat Guardiola een visie had en dat opeiste bij de spelers en bestuur. Daarbij had hij de spelers die dat technisch konden realiseren. Valverde is daar zeker in de media een stuk terughoudender in. Na Guardiola waren er teveel trainers die wilde voortborduren op dat systeem. Enrique wilde op wat andere zaken focussen zoals fitheid. Nu is er gewoon een technische visie nodig om het team van de toekomst samen te stellen nu de vedettes er nog zijn. Ik denk niet dat Valverde daar de man voor is, maar hij is wel iemand die fundering (heeft) gelegd. Hij heeft de neergangsfase een halt toegeroepen en de weg terug naar het befaamde niveau lijkt in zicht te komen met een paar veelbelovende talenten (Dembele, Arthur, Aleña, de Jong) en spelers die een nog kunnen groeien (Semedo, Sergi Roberto, Coutinho, Lenglet)

31 januari 2019 om 10:59

Er is ook geen enkele club die keer op keer in het zadel wordt geholpen door de arbitrage! Tegen Milan toen twee heel makkelijk gegeven penalties! En over PSG ga ik niet eens beginnen, want dat was corruptie ten top.
Wat ik wel moet aangeven is dat telkens deze soort tegenstanders niet meer gaan voetballen in Camp Nou, dat begrijp ik niet? Sevilla hoeft zich toch niet te laten intimideren door het Camp Nou? Welliswaar 90.000 man maar totaal geen sfeer en karakter in mijn ogen.
Ook PSG en Milan wilden niet voetballen in de return wedstrijd en dat laat je het onheil wel op je afkomen ondanks de omgekochte scheidsrechters.
En niet te vergeten de penalty van gisteren was geen strafschop bij de 1-0, waar is de VAR dan?

Als dit team geen CL wint eet ik mijn eigen schoen op. En werk er 40uur per week mee dus verheug me er niet echt in. Wat een team zeg. Alles klopt aan dit magistrale elftal. Alleen verdediging af en toe slordig maar owee zodra Umtiti terug is...

30 januari 2019 om 23:30

Hier houd ik je aan

30 januari 2019 om 23:36

Koop een extra paar schoenen dan. Je werkt toch, waarom dan met slechts een paar schoenen 40u per week werken?

30 januari 2019 om 23:45

@wagwan, ik word betaald in natura...

30 januari 2019 om 23:49

Wellicht heeft hij het over zijn werkschoenen. Hoezo zou iemand 7 paar werkschoenen moeten hebben? (Bij wijze van)

31 januari 2019 om 00:09

Beter te veel dan te weinig.

30 januari 2019 om 23:40

Barcelona verdiende meer champions league. Ze hebben er 5 en in mijn ogen verdienden ze er zeker nog 3-4 erbij. Het was gewoon elke x dat pech. Ja ik heb ook goed gevoel dit seizoen maar laten we niet te vroeg juichen. We doen nog mee om alle prijzen dus bekijk het gewoon van wedstrijd tot wedstrijd. Het zou me niks doen als ze er vandaag uit waren want die copa kost ook echt veel kracht. Halve finale finale moet je ook weer volle bak, maar ja het is Barcelona horen ze aan te kunnen top van de top. Een 3de treble zou legendarisch zijn

30 januari 2019 om 23:46

Idd ze verdienen zekers meer. Vooral die ene wedstrijd tegen Chelsea waar ze gewoon 4 tegen penals hadden moeten krijgen.....

31 januari 2019 om 00:23

Ze waren de afgelopen jaren telkens de mindere of gewoon slecht als ze eruit gingen. Had niks met geen geluk te maken. Daarnaast verbaas ik mij ook wel dat ze niet meer CL hebben gewonnen met Messi in het team.

31 januari 2019 om 15:41

Die wedstrijd tegen Chelsea is werkelijk waar de grootste schande die ik ooit hebben mogen meemaken. Die scheids heeft daarna ook nooit meer een Europese wedstrijd gefloten als ik me niet vergis.
De reactie van Barcelona fans en spelers na die wedstrijd heeft veel voetballiefhebbers een permanente hekel doen krijgen aan Barcelona.

31 januari 2019 om 00:51

Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met de euforie. Het was genieten, maar het is soms ook billenknijpen. Afgelopen weekend was het zeker geen wereldniveau en eigenlijk de wedstrijd waar ik dacht.. Het gaat goed komen, raakt Dembele geblesseerd. Ik begin me erg zorgen te maken om de prestaties van Piqué. Ook Busi is niet meer altijd foutloos. Of dit concentratie is of aanpassing aan de continue roulatie weet ik niet. Ik deel wel de mening dat in potentie er een CL winnaarsselectie is. Maar het moet kloppen op de cruciale momenten in de knock-out in een bekertoernooi. Je kunt niet altijd alle hoop en vertrouwen op de return leggen.

1 februari 2019 om 00:30

Zorgen om piqué?? Bro ff serieus man dit an echt niet Wat jij zegt. Gisteren was hij baas boven baas. Piqué is juist in bloedvorm. Ga ff een goeie analyse maken en ik weet zeker je gaat je worden terug nemen. Over busquets gesproken ga je ook weer de mist in man. De aller aller beste van de wereld op zijn positie. Die man heeft letterlijk 4 ogen 2 voor 2 achter. Busquets laat voetbal zo makkelijk lijken alsof hij tegen pionnetjes staat te voetballen. De manier hoe hij de rust bewaard het tempo bepaald is ongekend. Bij Barcelona is Messi de motor en busquets is die olie man broer.

Wat een goal die laatste...

Dat laatste goal van Barcelona is toch niet normaal. Man man man. Jammer voor Sevilla maar Barca zeer verdiend gewonnen.

30 januari 2019 om 23:41

Ja man wat was dat even serieus. Is prachtig om zoiets te zien maak niet uit welke team het zou doen. Dat 1x raken tik tik tik tik tik en dan nog een goal aan het einde wauw.

Genoten van barca. Wist sws dat dit ze makkelijk door gingen. Laatste doelpunt wauw! Arthur weer prachtig gespeeld op naar valencia!

31 januari 2019 om 00:54

Makkelijk.. Want Cillisen is een befaamd penaltykiller? Even serieus. Verdiend gewonnen, maar het had ook zomaar 2-2 kunnen staan bij rust en dan was het erg moeilijk geworden. Maar ik ben blij dat de halve finale binnen is.

31 januari 2019 om 13:48

Hahaha met 6-1 winnen nog zeker 2-3 100% kansen gemist van o.a Messi en Sergi Roberto. Had inderdaad ook 8-3 kunnen zijn, maar Barcelona was gewoon overduidelijk de bovenliggende partij.

1 februari 2019 om 00:44

Dat ze door zouden gaan wist ik ook maar makkelijk nee eerlijk gezegd zat het ook mee. Die penalty als die erin ging was het een hele andere wedstrijd geweest en dan zou Barcelona echt volop aanvallen en Sevilla zou hun pijn doen in de counter. Gelukkig hadden we een superheld als keeper en hebben we Sevilla afgestraft. Sevilla is echt een cup fighter alleen komen ze elke x Barcelona tegen en dan is het klaar man. Ik hoop dat ze deze vorm vasthouden dan kunnen er leuke dingen gebeuren. Dembele is terug en miste vandaag wel de training anders kon hij zaterdag mee doen. Hij wou niet forceren en zichzelf nog een weekje extra geven wat ik echt goed vind van hem en wijs. Umtiti is ook goed bezig met zijn herstel en ja hopelijk blijft dan iedereen fit!

Laatste goal, woorden kom ik tekort. Wat een gruwelijke goal, zaalvoetbal gewoon.

30 januari 2019 om 23:27

Zo wil je ze toch vaker zien van dit barca!

30 januari 2019 om 23:35

Voor zover ik me kan herinneren is dit een van de mooiste (na PSG) wedstrijden die ik ooit heb gezien van Barcelona.

31 januari 2019 om 00:19

29 november 2010: Barcelona - Real Madrid 5-0. Een aanrader om nog eens terug te kijken, een masterclass.

31 januari 2019 om 00:29

Ik zei ook een van de😏 tevens was ik toen nog een jochie hahaha

Wat een heerlijke wedstrijd, genoten.

Wat is die Messi toch corrupt goed...

30 januari 2019 om 23:29

En dan te bedenken dat hij nog zoveel kansen misten en dit een van zijn mindere matchen is dit seizoen... Ongewoon

30 januari 2019 om 23:36

Dat mensen überhaupt nog twijfelen wie de beste voetballer ter wereld is...

31 januari 2019 om 00:15

Tja Messi is natuurlijk van ongekend niveau maar ik vind dan toch Ronaldo de beste ter wereld. Heb hem zo vaak voor Real zien schitteren en stond er gewoon altijd in grote wedstrijden. Het blijft iets subjectiefs naar mijn mening want ze zijn beide buitenaards

31 januari 2019 om 00:26

Als Barcelona fan is mijn ogen is Ronaldo de meest complete voetballer allertijden. Razendsnel, kopsterk, goede dribbelaar. Ronaldo is gewoon een ware atleet. Ronaldo kan je een hele wedstrijd niet zien en toch kan hij ineens het verschil maken. Maar toch ik vind Messi de betere ‘voetballer’, Messi kan het spel dicteren en verleggen als geen ander. Zijn vermogen om situaties in te schatten zijn buitenaards. In mijn opinie is Messi technisch gezien de meest begaafde voetballer allertijden. Dit is natuurlijk maar een mening 😉

31 januari 2019 om 01:10

Ik heb eerlijk gezegd geen zin in deze discussie omdat dit waarschijnlijk de meest bediscussieerde onderwerp in de historie van de mensheid is, maar Ronaldo stond er gewoon altijd in grote wedstrijden? Zoek is op wie in december 2018 in de El Clasico hopeloos faalde tegen Barcelona in het eigen Bernabeu? Ronaldo was ook niet bepaald zichtbaar in de afgelopen CL finale tegen Liverpool. Altijd is een heel groot woord, dus alsjeblieft pas er mee op.

Het is een heerlijke uitslag.
Wat een gekke wedstrijd.

Up naar de halve finale en Valencia.
Wie weet komen er 3 wedstrijden aan van Barcelona tegen Valencia.

Lekker avond

Wat heb ik genoten niet normaal. Na de 4-0 begon het slordig te worden toen kwam de 4-1 dacht ik ff oei dit wordt erg spannend nog. Ik vind het echt geweldig die middenveld busquets Rakitic Arthur voor mij persoonlijk de juiste 3. 6-1 ja wat moet je hier nog meer over zeggen ja Messi blijft ons elke wedstrijd verbazen elke wedstrijd gewoon.

30 januari 2019 om 23:30

Messi was goed. Maar jongens die Arthur. Dit os toch wel de beste aankoop sinds neymar?! Voor 30 mil een xavi 2.0 halen. Doet pijn aan me hart dat Barça 80 mil voor frenkie betaald.

31 januari 2019 om 00:27

Samen met Umtiti en Ter Stegen absoluut. Tussen die 3 valt te discussiëren. Maar de klasse die Arthur etaleert in zijn debuutseizoen, had niemand zien aankomen denk ik. Ongekend.

Fantastische prestatie van Barcelona. Oververdiend door, Sevilla compleet van de mat geveegd.

RIP aan alle Real fans die dachten dat Barcelona eruit lag

30 januari 2019 om 23:32

Ik vind het persoonlijk niet zo erg dat Barca doorbekert. Het maakt het toernooi toch leuker als jullie er bij zijn en ik vind de Copa een toernooi zonder waarde als er geen clasico in zit.

30 januari 2019 om 23:40

Ik denk dat de Real fans die de wedstrijd keken niet het idee hadden dat Sevilla de voorsprong vast kon houden uit de heenwedstrijd. Zeker na 20 minuten.
Persoonlijk hoop ik op Barca-Real in de finale puur voor de wedstrijd. Maar dan moet Real wel winnen 😉

30 januari 2019 om 23:52

Zou een fantastische finale zijn. Denk persoonlijk wel dat we beter voetbal gaan zien als ze elkaar treffen over 2 wedstrijden.

En morgen zie ik het nooit mislopen voor Real. Girona speelt echt goed en leuk voetbal, maar Real speelt de laatste wedstrijden beter en gaan sowieso een uitdoelpunt maken. Benieuwd naar de loting!

Na de 4-0 werd het wat minder maar voor de rest een prachtige wedstrijd gezien. Cillessen die belangrijk was met die redding en die gestopte penalty. Suarez was ook goed, werkt bij de 5-1 zelf de bal weg uit de 16 om hem vervolgens aan de andere kant in de schieten. En dan Arthur, het is de laatste tijd al zo vaak gezegd maar wat hebben we met hem goud in handen (en dat voor 31 miljoen). Ik heb hem oprecht nog geen slechte wedstrijd zien spelen voor Barcelona. Zijn rust, overzicht, passing en dan hoe hij zo simpel aanneemt en wegdraait. Prachtig en ik durf zelfs te zeggen, 1 van de beste middenvelders op dit moment. Kortom genoten van deze wedstrijd en in deze vorm zie ik Barca een goede kans maken in de cl.

30 januari 2019 om 23:32

Vergeet ik nog even Rakitic op te noemen, die ik persoonlijk de laatste weken wat minder vond maar vanavond zag ik weer af en toe de Rakitic van zijn topvorm in zijn beginperiode bij Barcelona. Jordi Alba, weer 2 assists, geeft meer assists dan menig nummer 10 bij andere topclubs. Beste linksback ter wereld

Heerlijke pot van beide ploegen maar met name Sevilla. Erg veel respect voor hun. Speelde een tijd terug Real van de mat met 3-0 en ook vandaag Barcelona zo nu en dan van het kastje naar de muur getikt. Deze uitslag is dan ook erg geflatteerd.

Promes was opeens Promessi. Wat een pot speelde hij!

30 januari 2019 om 23:33

Erg geflatteerd . Wat heb jij gekeken

30 januari 2019 om 23:38

Denk dat hij de heenmatch opnieuw gekeken heeft...

30 januari 2019 om 23:40

Voortaan maar even de datum van de wedstrijd checken!

30 januari 2019 om 23:56

Had van 4 Barcelonafans geen andere reacties verwacht. Sevilla heeft echt ontzettend veel mogelijkheden verprust. Dat ze maar 1 goal hebben gemaakt is dan ook een wonder.
Maar ik snap de euforie. Dus ik neem jullie niks kwalijk.

31 januari 2019 om 00:06

Dat Sevilla ook kansen heeft gehad is waar. Maar 'Barca van het kastje naar de muur getikt'? Nee, totaal niet gewoon. Barca speelde overduidelijk stukken beter. Niks met Barca fan zijn te maken..

31 januari 2019 om 00:11

Sander, hij verwees naar de heenwedstrijd. 😉

31 januari 2019 om 00:30

"Dat ze maar 1 goal hebben gemaakt is dan ook een wonder." is gewoon een duidelijke verwijzing naar de pot van vanavond toch?

Deed er wel eentje cadeau in de tweede helft maar keepte uitstekend. Die pas van Arthur bij de 2-0.. Die laatste goal was trouwens zo lekker dat hij vies was, wat een fantastische aanval en fifa goal. Puur genieten deze wedstrijd, hopelijk houden ze deze vorm vast.

Hij doet ons zo vaak pijn maar man man man wat een voetballer, Leo Messi.

Zal deze 6-1 remontada ook weer door de scheids komen zoals de zelfgenoemde experts dat elke keer roepen? Ben benieuwd....

30 januari 2019 om 23:30

Deze niet per se, maar die vorige wel. Als je het daar niet mee eens bent, dan mag je nooit meer voetbal kijken

30 januari 2019 om 23:36

Niet mee eens, en als jij dat wel vindt, heb je nog nooit voetbal gekeken.

30 januari 2019 om 23:37

Mag je ook nooit meer voetbal kijken als je vindt dat Real 3 v/d 4 CL’s eerlijk gewonnen heeft?

31 januari 2019 om 00:28

We hebben ze allemaal eerlijk gewonnen. Je zal wel die wedstrijd met Bayern antwoorden, maar die mag je zelf nog eens bekijken dan. Toedeloe.

30 januari 2019 om 23:30

Je zet jezelf zwaar voor lul als je op de clash met PSG doelt. Dus stop maar.

30 januari 2019 om 23:34

Gedraag je is gewoon normaal man, geniet van je overwinning in plaats van vragen naar aandacht en reacties. Natuurlijk lag het niet aan de scheids maar aan hoe sterk Barcelona stond.

30 januari 2019 om 23:46

Heb je je eigen reacties wel eens gezien? Je wordt altijd belachelijk gemaakt hier. Ik heb nog niemand er zo vaak naast zien zitten als jij. En dan doel ik op letterlijk alles wat je schrijft. Je probeerde mij destijds nog belachelijk te maken hier met het feit dat Ronaldo echt nog niet wist dat hij naar Juventus zou gaan na de CL winst, toen ik riep dat hij dat al midden in het seizoen wist. Toen kwam het artikel van z'n zaakwaarnemer uit dat Ronaldo na die wedstrijd in Juve daar al over tegen hem begon en toen was je nergens te vinden en nu verschijn je hier weer. En laat ik dan maar niet beginnen over je voorspellingen met Lopetegui en het team zonder Ronaldo. De lijst is eindeloos. Ik verbaas me dat je je hier uberhaupt nog durft te vertonen om eerlijk te zijn.

30 januari 2019 om 23:51

Lol ik stopte al met lezen nadat je over Ronaldo begon? Serieus gaan we oude koeien uit de sloot halen en over een hele andere onderwerp praten terwijl Barcelona een prachtige match heeft gespeeld? Een hele zure fan ben jij.. en oh ik word hier altijd belachelijk gemaakt, wat erg.. ik zal hulp inschakelen.

30 januari 2019 om 23:41

Lekkere provocatie zeg. Geniet van je overwinning, Barcelona was fantastisch vandaag! Maar 6-1 tegen PSG is gwn een hele andere wedstrijd met een heel ander verloop. En zelfs jij kan dat niet ontkennen.

Die laatste goal . Waus! Pique in de 16 van sevilla met buitenkantje meegeven in de 1 - 2 met de vampier. Absoluut Werelds. Als real fan heb ik genoten van dit barca. Puik werk valverde!. En het publiek dat messi scandeert na die misser, dat is een erg mooi moment. Gefeliciteerd fans van de comeback kings. Geniet van jullie welverdiende halve finale plek.

30 januari 2019 om 23:31

Oprecht een mooie en sportieve reacties! Ook fijn om te zien dat real fans gewoon normaal kunnen doen tijdens het live mee praten

Heerlijk wedstrijd. Cillessen speelde uitstekend op dat ene momentje na.

Voor de rest was het goed voor het vertrouwen van Couthino om die penalty binnen te schieten. Messi speelde gewoon weer uitstekend al was die wat ongelukkig in de laatste fase. Alsnog geeft die 2 geweldige passes op Roberto (die er eentje scoort) staat casual op de middenlijn te wachten op de bal in minuut 91, geeft een cross pass op Vidal en 3 tellen later tikt Messi de bal binnen na geweldig 1x raken van Pique, suarez en Alba (die elke wedstrijd 2 assist of meer geeft lijkt het wel)

30 januari 2019 om 23:43

Alba heeft verrassend genoeg maar 20 assists op Messi al lijkt het veel meer.. staat trouwens pas 7de op het gebied van meeste assists op Messi.

31 januari 2019 om 00:08

Heb je dat hele lijstje (assist op Messi) toevallig? Ben wel benieuwd!

31 januari 2019 om 00:47

Check marca

31 januari 2019 om 11:26

Das niet heel verrassend.
Alba is nu pas, sinds het vetrek van Alves en daarna Neymar gaan samenspelen met Messi.

Geweldige prestatie van Barca, zowel individueel als collectief. Sevilla werd in stukken gescheurd langs alle kanten en ze konden er niets aan doen. Messi en Coutinho waren echt een geweldig duo vandaag, dat wil ik vaker zien! Suarez wordt vaak bekritiseerd maar ik snap het echt niet, ook dit seizoen speelt hij weer sterk bij momenten. Nog geen slijt op. Ik wist dat Barca vandaag ging reageren want ze zijn het sterkst als ze moeten komen.

Heerlijke wedstrijd als barca supporter. Messi had er zin in, ja dan zeg je eigenlijk alles. Cilessen zeer sterke wedstrijd gekeept, maar eigenlijk kan ik zo goed als iedereen complimenteren. Coutinho af en toe weer nonchalant en dom balverlies, maar pikt eindelijk zijn velddoelpunt mee en een penalty.

De 5-1 was een heerlijke counter, Suarez die hem opzet en afmaakt. Maar de 6-1... Wauw. Genieten gewoon, ongelofelijk!

Het doel is behaald, doorbekeren. Visca el barca!

Arthur bewijst zich op het grootste toneel in het shirt van Barca en lijkt wel te voetballen op een plein. Toont geen enkele vrees en barst van het vertrouwen. Grote persoonlijkheid en gaat echt wel het niveau van Xavi en Iniesta bereiken. Frenkie lijkt te veel op hem, maar is van een minder niveau. Zonde voor Frenkie dat hij komend seizoen op de bank gaat zitten. Kon beter naar PSG of City gaan.

Kijk normaal gesproken geen wedstrijden van de grote concurrenten. Maar ik dacht, laat ik toch maar eens ff de laatste kwartiertje kijken, kijken of Sevilla het nog flikt om uit een kansloze positie toch nog door te gaan. Maar ik had nooit het gevoel, dat Sevilla nog die tweede zouden maken, eerder dat Barca er nog wel een of twee bij prikt. En als je Banega heet, en je mist een penalty tegen een keeper die normaal gesproken nooit penalty's pakt. Mag je toch ook wel ff achter je oren krabben.

En als je die twee goals dan ook ziet op het eind. Tja, van absolute klasse. Ik bedoel, kijk ff hoe ze makkelijk combineren bij de 6-1 in de zestien van Sevilla? Van grote schoonheid.

Barca terecht door verder. Hopelijk doet Real hetzelfde morgen, en wie weet Barca - Real in de finale. Lijkt me wel leuk. Over twee wedstrijden in de halve finale, gaat het hem niet worden ben ik bang. Maar goed, eerst maar eens Girona verslaan morgen, dan zien we wel verder.

De Barcelona fans willen het niet geloven maar ik zeg het al keer op keer, ze zijn opweg naar de treble, het doet pijn om dit uiteraard te zeggen maar Barcelona oogt simpelweg stabiel. Weinig paniek, de juiste spelers in het team, de juiste spelers op de bank. Valverde is iemand die ook graag een wedstrijden controleert. Nee ik zet mijn geld op Barcelona voor de CL en alle andere prijzen in Spanje, ik hoop dat het hem niet word maar zo een gevoel geven ze mij wel.

30 januari 2019 om 23:39

Vorig jaar had ik dat gevoel heel erg, maar dit seizoen komt de CL niet naar Catalonië. Puur omdat ze zelden de 0 weten te houden en Juve voor mij de topfavoriet is. Beestachtige verdediging en fabelachtige aanval. Alleen het middenveld van Juve is niet je van het wat creativiteit betreft. Maar dat zetten ze dan weer recht met wilskracht en vechtersmentaliteit.

30 januari 2019 om 23:46

Sja, maar als Juve zoals vanavond speelt kunnen ze er tegen Atleti al direct uitliggen.. Ik vind het nog wat vroeg om een topfavoriet aan te wijzen, er zijn nog 16 ploegen in de race.

30 januari 2019 om 23:48

Ik vind het compliment leuk, maar een treble winnen is ongelofelijk moeilijk en nog moeilijker als je in Spanje speelt. Daar moet je in een toernooi en competitie Real Madrid van je af houden, en dan ook nog eens de CL winnen? Ja het is 2 keer eerder gebeurt, maar toen hadden we ook Xavi en Iniesta nog, ik zie het niet zo snel een 3e keer gebeuren.

30 januari 2019 om 23:51

Barca zal de treble niet winnen. Als je ziet hoe ze bepaalde delen van wedstrijden spelen en hoe ze af en toe verdedigen, heb ik niet het idee dat de CL naar Barcelona komt. Vooral ook omdat wijzelf weer in vorm beginnen te raken

30 januari 2019 om 23:55

Om de CL te winnen moet je geen perfect toernooi spelen, je moet toeslaan op het juiste moment. Welke club is op dit moment geweldig? Men dacht City? Die verliezen de laatste weken ook hier en daar punten, men zeiden Juventus? De Juve-fans geloven niet eens dat ze voorbij Atletico komen, ze zijn vandaag afgedroogd met 3-0. Ja Real komt weer in vorm maar Real is zo wisselvallig dat wij net zo goed de volgende wedstrijd een zaadpot spelen.

30 januari 2019 om 23:51

Hier hou ik je aan Medal. Al heb ik ook veel respect voor je gedrevenheid als fan van "de eeuwige rivaal".

30 januari 2019 om 23:58

Mag je zeker doen haha, achja ik denk het ook maar, wie weet liggen ze al in maart weer eruit (dat hoop ik wel) Ik heb ook respect voor u hoor, alleen herinner ik mij nog dat je mij vals beschuldige dat ik ooit Ronaldo the Goat had genoemd LOL.

31 januari 2019 om 00:17

Treble zou mooi zijn, maar Barcelona doet het ieder seizoen tot op dit moment in het jaar bijna altijd prachtig. Ze spelen altijd tot op dit moment mee op alle titels en dan langzaam raken ze op en krijg je beetje tegenovergestelde te zien bij Real Madrid. Die beginnen juist traag en raken pas rond deze periode in vorm.

Met huidige verdediging zie ik de Treble nog niet in zicht, maar zodra Umtiti terug is en balans achterin even stabiel wordt als het middenveld en voorhoede, dan pas kan ik weer denken aan de Treble.

Wat een fantastische westrijd, alles zat erin van prachtige aanvallen tot grote missers, van schitterende passes tot knappe reddingen en het werd ook nog eens een tijdje spannend. De 6-1 was trouwens echt een aanval om je vingers bij af te likken. Jasper met cruciale reddingen, een perfecte 2e keeper en hij pakte een penalty wat hij zelden doet. Messi miste vandaag de scherpte maar had weer een paar buitenaardse balletjes en was toch weer betrokken bij een aantal goals. Coutinho speelde een sterke wedstrijd en hopelijk laat hij dit nu weer vaker zien. Rakitic, Roberto en Suarez ook erg goed vandaag. Tot slot Arthur, dit is gewoon een kopie van Xavi. Een van de beste aankopen in jaren, echt een genot om naar te kijken!

En toch vraag ik me af als niet beter was uitwedstrijd met iets sterker team te starten zodat je thuiswedstrijd rustiger aan kan doen. Gelukkig zat verlenging er niet in.

Copa nr 5 is binnen. Als je eruit wou gaan om meer recuperatie in de CL en La Liga was dit het moment... Messi wilt de treble in zn eerste seizoen als kapitein.! Barca barca barca!

Pique was sws de beste man op het veld. Wat een beest.

Deze trainer hoort direct ontslagen te worden. Wat een prutser zeg. Hoe kan je zo een wedstrijd in gaan met een 2-0 voorsprong. Ongeloofelijk...

Waarom neemt Banega nog de penalty's daar? Die heeft bij Argentinië en zijn vorige clubs ook al heel veel penalty's gemist, net als Tadic die ze bij Servië aan de lopende band mist. Geweldig Barcelona gezien.

31 januari 2019 om 00:53

Waarom vraag je? Omdat hij van zijn laatste 12 penalty's 0 gemist werden waarschijnlijk. Het was nu net wat slapper dan al zijn vorige penalty's, maar op zich nog steeds prima schot met een alerte Cilessen.

Messi baas, Arthur fenomenaal, piqué Monster, Coutinho hou dit vast en mensen even serieus Cillessen die zo weinig keept maar elke x beest achtig reddingen maakt pfff. Wat is cillessen toch So gegroeid wat je zelden meemaakt als een speler helemaal niks speelt. Ik vind echt dat hij eerste keeper moet zijn bij een andere topclub of bij Barcelona zelf maar ter stegen gaat niet weg en die jongen keept ook gewoon elke wedstrijd op level.

31 januari 2019 om 01:01

Ik vind ook wel dat hij was wedstrijden in La liga mag hebben. Ik neem aan dat Ter stegen niet aan zichzelf gaat twijfelen als dat gebeurt. Hij is altijd eerste keus geweest sinds Bravo weg is. Dan houd je cilissen ook meer tevreden. Cilissen moet er wel op rekenen dat als hij vertrekt hij meer zal spelen, maar ook meer goals om de oren krijgt. Zijn niet veel clubs die zo dominant spelen als Barca en de meeste verdediging zullen ook niet beter zijn.

Heerlijke wedstrijd gezien. Genoten als vanouds. Laatste wedstrijd dat ze zo speelden was tegen Real Madrid. Cilessen goede reflex en de penalty gestopt. Arthur een verademing op het middeveld. Coutinho speelde ook goed vandaag en over Messi hoef ik niets te zeggen pf

Barcelona eenvoudig door naar de halve finale. Veel Madridisas hadden stiekem gehoopt op uitschakeling, maar daar zat het eigenlijk geen moment in. Sevilla had vandaag(zoals zo vaker)last van het ‘uitsyndroom’. Die 6-1 was echt het hoogtepunt. En Cillessen bewees nog maar eens dat hij een topkeeper is.

31 januari 2019 om 00:34

Ik mag hopen dat je heg niet doelt op die ene penalty, want die was simpelweg SLECHT ingeschoten!

31 januari 2019 om 00:55

Ik vond dat ook ik werd door Barça fans van alle kanten aangevallen. Ik zag dat ook zo penalty was niet in de hoek en slecht getrapt.

31 januari 2019 om 02:23

Hahaha hou toch op man ik heb slechtere penals erin zien gaan. Geef gewoon toe dat deze goed gepakt is.

Ik heb Sevilla in tijden niet zo slecht zien spelen! Spelers als Banega, Silva, Amadou en Soriano hebben het echt laten afweten! Was Barca zo goed of was het team oververmoeid? Naar mijns inziens dat laatste, want de manier hoe Banega de penalty nam, de keeper de 3e goal tegen kreeg zegt voldoende, namelijk futloos en inspiratieloos!

31 januari 2019 om 00:50

Zowel uit als thuis wedstrijd had sevilla 1 extra rustdag ivm barca

Ik hoop natuurlijk dat Real de halve finale niet haalt.. Maar mocht het wel zo zijn dan liever hun in de halve finale 😊

Jammer van de 6-1, Sevilla speelde niet zo slecht dat het zo'n dikke nederlaag verdient.

Jasper Cillessen vervult heldenrol serieus??
Hij stopte een penalty en gaf dat doelpunt even makkelijk weg bij de 4-1 van Sevilla.
In minuut 55 had Barca, de 4-0 erin liggen en was het zo goed als over. Jasper was alles behalve de held, alsjeblieft zeg.. Beetje objectiviteit mag wel, hoe chauvinistisch we ook zijn als landje.

31 januari 2019 om 11:21

Volgens mij heeft hij daarvoor al een geweldige redding gemaakt. Als je allebei die ballen tegenkrijgt win je niet meer hoor

31 januari 2019 om 09:55

Viel mij ook op, stuk breder en aangekomen, maar niet zo droog dat ik denk dat t alleen maar spier is wat erbij is gekomen😳

Wat een wedstrijd Cillessen is gewoon een topke.eper

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren