Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dick Advocaat staat bovenaan verlanglijstje van Van Geel’

Laatste update:

Dick Advocaat wordt mogelijk de nieuwe trainer van Feyenoord. Het Algemeen Dagblad meldt dat de 71-jarige Hagenaar ‘nadrukkelijk in beeld’ is om Giovanni van Bronckhorst op te volgen en Voetbal International schrijft dinsdagavond eveneens dat Advocaat ‘op poleposition’ lijkt te staan.

Het weekblad voegt eraan toe dat ‘de verwachting is’ dat Dirk Kuyt een rol zal gaan spelen in de toekomstige technische staf. De voormalig aanvaller is sinds de zomer de trainer van de Onder-19 van Feyenoord en was eerder assistent-coach bij Quick Boys. Advocaat maakte drie weken geleden bekend dat hij zijn aflopende contract bij FC Utrecht niet verlengt.

“Ik heb met Frans van Seumeren en Jordy Zuidam een gesprek gehad. De club heeft aan mij gevraagd of ik nog door wil gaan als hoofdtrainer, maar ik heb aangegeven dat het voor FC Utrecht beter zou zijn als de club kiest voor een langetermijnstrategie. Verder weet ik nog niet precies wat ik in de toekomst ga doen. Daar wil ik in april of mei over na gaan denken”, aldus Advocaat.

Volgens het Algemeen Dagblad is onder anderen de gestopte Louis van Gaal geen optie meer en staat Advocaat dus bovenaan het verlanglijstje van technisch directeur Martin van Geel. Advocaat was eerder coach van onder meer Fenerbahçe, AZ, PSV, Zenit Sint-Petersburg en Rangers FC en was bondscoach van onder meer Oranje en de nationale ploeg van Rusland.

Denk jij dat Dick Advocaat de trainer wordt van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er is totaal geen visie. Eerst zeggen ze voor de jeugd te willen gaan, en dan gaan ze voor een trainer die er juist om bekend staat eerder voor ervaring te kiezen.

29 januari 2019 om 23:25

Dick moet het doen! Alleen niet meer voor veel poen...

29 januari 2019 om 23:26

Kan ook niet want dat hebben ze niet...

30 januari 2019 om 00:24

dick werkt niet meer voor de poen maar laat zijn ploegen ook matig voetballen, bij Utrecht stort het aardig in, 4 wedstrijden op rij verloren, geen strijd , geen goede wissels. steeds veranderende opstellingen en tactiek en zelf stond ie ook niet meer furieus langs de lijn

lijkt me geen coach voor Feyenoord, die hebben een frisse coach nodig die spelers en team beter maakt, en geen Cocu, GIO of Advocaat type die hebben dan alle 3 niet

29 januari 2019 om 23:27

En weer zoeken in een heel klein kringetje..Kijk gvd es verder.Portugese onbekende trainers presteren prima in de Premier League...maar nee hoor Dickie.......

29 januari 2019 om 23:41

Dick is leuk maar dit is inderdaad heel triest. Doe eens wat moeite en zoek een goede coach voor de toekomst die x jaar kan blijven.

30 januari 2019 om 00:10

Maar met Van Basten, de Boer, Cocu en van Bommel wel voldoende namen die nieuw of vrij onervaren waren in het trainersvak. En een Keizer die voor het eerst de stap omhoog maakte.

Als Nederlandse club denk ik dat een Nederlandstalige trainer toch wel de nodige voordelen heeft, omdat je er voor de meeste spelers een taalbarriere uit haalt. Sommige Portugezen spreken goed en vloeiend Engels, maar slechts weinigen spreken Nederlands.... Een Duitser of Deen zou ook nog kunnen, ligt cultureel en qua taal ook wat dichter bij huis.

30 januari 2019 om 00:43

Je hebt volledig gelijk in mijn ogen, Hangover. Spelers die in Nederland top hebben gepresteerd en in het buitenland niet aan de bak komen, zijn vaak de beste spelers die je voor relatief weinig geld kunt halen. Kijk naar Berghuis. Zelfde geldt voor oud-spelers. Clasie is voor Feyenoord gewoon heel belangrijk, El Ahmadi was dat ook. Janmaat en Fer zouden dat ook zijn. Van Geel neemt gewoon geen risico met het geringe budget, en met spelers die ooit al gepresteerd hebben in de Eredivisie, loop je weinig risico. Ajax haalt Sanchez en dat gaat geweldig, maar ook Cassiera. Een miskoop van zes miljoen, dat zou Feyenoord zich niet kunnen permitteren

30 januari 2019 om 01:21

@hangover96

wat bedoel je? Van Geel haalt altijd de spelers die PSV en Ajax niet goed genoeg achten. Ajax heeft al een aantal keer uitstekende spelers uit het buitenland gehaald zoals een Tagliafico, Milik, Onana en Sanchez bv die niet meer hebben gekost dan waar Feyenoord zijn spelers voor haalt.

Van Geel komt elke keer alleen maar met oud spelers aanzetten of middelmaat uit de Eredivisie. dan word Gio op de resultaten afgerekend omdat Feyenoord logischerwijs wel eens tegen een zeperd aanloopt met dit zooitje armoede en Van Geel blijft zitten en gaat vrolijk verder met zijn wanbeleid

het zou me niet eens verbazen als we volgend jaar opeens Bruno Martins Indi, Linssen of Fer in het veld hebben staan. het aankoopbeleid van Van Geel is zo fantasieloos en voorspelbaar dat ik het ook nog had kunnen verzinnen. vandaar dat we financieel nooit stappen maken want hij haalt alleen spelers zonder restwaarde of spelers zonder potentie

als ik dan armoede als Clasie en Ayoub naar Feyenoord zie komen, terwijl we ook Ziyech hadden kunnen hebben als Van Geel die jongen serieus had genomen in de besprekingen destijds, dan kan ik als supporter wel janken.

Kramaric heeft hij ook laten lopen destijds voor 2,5 miljoen want Van Geel vond het geen spits terwijl die jongen er net 5 had gemaakt op die positie in de Europa League. Van Geel zag een betere spits in Kazim, notabene een rechtsbuiten die op de tribune zat bij een Turkse middenmoter die niet eens wedstrijdfit was. slechts 2 voorbeelden want er zijn er nog veel meer te noemen maar vind je het dan gek dat Feyenoord stil staat als club?

30 januari 2019 om 01:32

@bobiku29

Feyenoord kan geen aankoop van 6 miljoen als Cassiera doen want het risico is te groot, maar ze tikken wel 6 miljoen af voor Larsson die er ook niks van bakt. 4 miljoen voor Vejinovic, ook geflopt. 5 miljoen voor Amrabat die is geflopt, 5 miljoen voor St.juste die ook nog niet veel toevoegt, 6 miljoen voor Haps die vaker geblesseerd is dan speelt. wat is dan precies nog je punt?

Feyenoord neemt ook vaak de risico's die een Ajax neemt alleen wed Van Geel altijd op het verkeerde paard omdat hij geen internationaal netwerk heeft en denkt dat hij er zelf meer verstand van heeft dan zijn scouting. wat krijg je dan, allemaal armoedige spelers uit de Eredivisie die nu je eerste elftal vormen. spelers die je sportief niet vooruit helpen en die je nooit een dikke winst gaan opleveren bij een doorverkoop.

daarom staan we onder Van Geel zijn beleid stil als club en hebben we steeds geen geld. vorig jaar heeft hij 30 miljoen geinvesteerd en we zijn ipv vooruit gegaan veel minder geworden dan voor dat we die aankopen hebben gedaan. het aankoopbeleid van deze man is een totaal fiasco

30 januari 2019 om 02:56

@Japie Krekel


Larsson heeft een moeizaam begin (ja, lang begin) gekend, maar haalt al enkele maanden een prima niveau. Haps is vaak geblesseerd, maar hoe kun je dat van tevoren weten? Amrabat heeft het goed gedaan. Engelse media waren lyrisch over hem na zijn wedstrijden tegen City in de CL. Hij had echter geen geduld en Vilhena bleef onverwachts, maar in Amrabat werd wel toekomst gezien. St. Juste staat op een voor hem vreemde positie en doet het daar doorgaans prima. Een domme rode kaart en een drama tegen PEC, maar prima speler om erbij te hebben. Vejinovic bleek een miskoop, maar toen hij kwam stond iedereen te juichen. Ajax haalde Gudelj, PSV Propper en Feyenoord Vejinovic. Overal werd geroepen dat Feyenoord de beste zaken had gedaan. Dan lukt het niet. Tja, jammer. Dat kan gebeuren.


Ben het overigens volledig met je eens over Kramaric. Ook Diafra Sakho werd aangeboden en afgewimpeld, die scoorde datzelfde seizoen 10 keer in 23 PL wedstrijden. Dat zijn dingen die ik erg vreemd vind. Zeker omdat Kazim het alternatief bleek te zijn.


En natuurlijk is er met elke speler een risico. Vejinovic bevestigt dat, want iedereen dacht dat hij het goed zou doen. Het risico is echter wel een stuk kleiner dan met spelers uit Zuid-Amerika.


Ik ben niet per se pro Van Geel, natuurlijk maakt hij fouten, maar ik heb soms het idee dat mensen denken dat hij alles fout doet. Miskopen houd je altijd, niet iedereen slaagt. Ajax haalde die drie Colombianen voor bijna 15 miljoen. Dat waren alledrie grote risico's, want ze moeten ook nog aarden in een totaal nieuwe omgeving. Dat blijft een groter risico dan Larsson kopen. En je noemt nu die spelers, die ik al niet zo zwart-wit miskopen vind, zeker Haps niet. Maar noem dan ook Berghuis, Jorgensen, Vermeer, Toornstra, El Ahmadi, Elia, Pelle, Botteghin, Janmaat etc. Er slaagt weleens iets, er mislukt weleens iets, en daar tussenin zit nog een groot grijs gebied.


Hij investeerde 30 miljoen maar het werd minder. Kan zijn, maar hij verkocht voor nog meer hè. Karsdorp, Kongolo, Elia. Dat ligt net boven de 30. Als Eredivisieclub is het heel moeilijk om gelijkwaardige spelers te halen, en als een Haps dan lang geblesseerd raakt, zit het niet mee. Dat maakt het niet meteen een slechte aankoop

30 januari 2019 om 06:38

Als Feijenoord een beetje in de trend van jouw lijstje zou acteren, dan zetten ze niet advocaat maar inderdaad Kuyt voor de groep. Of iemand anders die recent nog speler was en de juiste papieren heeft, met potentie om te groeien in zijn rol. Want zo zijn de boer, Cocu, van Bommel en ook gio ook naar voren geschoven.

30 januari 2019 om 11:39

@bobiku29

ik zeg nergens dat Haps op voorhand geen goede aankoop was of dat Van Geel kon weten dat hij veel geblesseerd zou zijn, maar het ging mij om het feit dat Feyenoord ook gewoon veel geld investeert in spelers. er werd nu net gedaan of Ajax risico's heeft genomen met een Cassiera voor 5 miljoen terwijl wij dat geld ook uitgeven aan spelers waarbij je ook geen garanties hebt of te slagen

over Larsson hebben wij een verschillende mening. ik vind zijn prestaties en vooral zijn rendement uiterst teleurstellend. tegen Ajax miste hij ook weer een kans die er gewoon in had gemoeten

verder is het zo dat alleen maar hij spelers heeft gehaald die weinig tot geen transferwaarde vertegenwoordigen. dan kan je op de korte termijn wel succes boeken maar dan kom je op lange termijn in de problemen. er moet namelijk ook geld gegenereerd worden uit sommigen van de aankopen, want dat is de levensader van elke Nederandse club. spelers halen die hier beter worden en vervolgens verkassen voor veel geld naar het buitenland

verder is het zo dat Eredivisieaankopen tegenwoordig minstens net zo risicovol zijn als aankopen uit het buitenland. de meeste Eredivisieaankopen van de top 3 floppen op dat niveau de afgelopen jaren. St.juste bv vind ik geen slechte speler maar het is geen Dumfries niveau die ook 5 miljoen heeft gekost. die komt notabene uit onze eigen achtertuin maar PSV gaat er mee vandoor. dan vraag ik me af hoe dat kan

Gio word nu afgerekend op slechte prestaties maar als je heel eerlijk bent is Van Geel net zo schuldig natuurlijk. dit Feyenoord doet het goed tegen de topclubs omdat ze dan de ruimte hebben om te voetballen maar tegen de kleintjes die het Feyenoord moeilijk maken met verdedigender spel, hebben we te weinig creativiteit om zo een elftal kapot te spelen vaak

ik vind dat Van Geel prima werk heeft geleverd met de sanering maar zijn aankoopbeleid vind ik echt zwaar ondermaats. we hebben nooit een voltreffer die veel geld oplevert waardoor PSV en Ajax financieel steeds verder uit zicht raken. verder heeft hij ook veel te danken aan de jeugdopleiding, Koeman en Van Gaal natuurlijk als het aankomt op het geld wat ontvangen is aan spelers als De Vrij, Bmi, Pelle etc.

Van Geel verdiend de credits dat hij Feyenoord uit het slop heeft gehaald maar sinds er weer geld beschikbaar is gaat het gewoon niet goed. deze TD is de perfecte crisismanager maar als het gaat om een club de volgende stap te laten maken vind ik hem niet capabel. bij Ajax bleek dat al en nu bij Feyenoord weer

29 januari 2019 om 23:29

Als de jeugd goed is, speelt ook bij Advocaat gewoon de jeugd. Ik denk inderdaad dat Advocaat bijvoorbeeld niet voor Bijlow had gekozen, maar voor Vermeer. Dat had ik echter ook gedaan. Advocaat stelt de beste spelers op. Als een ervaren speler de beste optie is, speelt ie. Bij een club als Feyenoord moeten ook gewoon de beste spelers in het veld staan. Ontwikkeling is leuk, maar resultaat staat voorop

29 januari 2019 om 23:36

Maar welk resultaat dan precies? Want de beker kun je inderdaad winnen, maar dat heeft Gio prima gedaan. Ik Europa zou hij wellicht beter kunnen presteren. In de competitie weet je echter dat je de komende jaren wel heel erg veel mazzel moet hebben, wil je meestrijden om de titel. Feyenoord heeft dus geen enkele noodzaak om voor een trainer te gaan die bekend staat om puur voor het resultaat te willen gaan. Advocaat is een geweldige trainer, maar bij feyenoord lijkt het me nu tijd voor een nieuwe, jonge, visie met mooi voetbal op 1. Het enige dat ik kan bedenken is dat Advocaat een jaartje blijft om Kuyt klaar te stomen. Dan zou ik echter gewoon Kuyt aanstellen als je dat zo graag wilt als clubleiding en Advocaat assistent of adviseur maken. Advocaat aanstellen als hoofdtrainer is in mijn ogen kortetermijnvisie en dat heeft feyenoord niet nodig. Van Geel wellicht om zijn baan te redden, maar Feyenoord heeft het denk ik niet nodig.

30 januari 2019 om 00:10

Neehoor, want bij AZ is hij de voornaamste reden dat Hoedt transfervrij is weggelopen, terwijl hij vasthield aan die beperkte Jan Wuytens. En wat te denken bij Utrecht. Ik vind Venema geen wonder voetballer, maar Kramer halen als je hem hebt is belachelijk.

30 januari 2019 om 00:16

@Martijn

Ik denk dat het met die mazzel wel mee zou kunnen vallen. Feyenoord heeft volgend jaar vermoedelijk nog steeds een voorhoede met Larsson, Jorgensen en Berghuis. Elia wil graag terug. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden, maar het blijft een goede voetballer. Dan heb je voor Eredivisie begrippen een top voorhoede. Op het middenveld heb je Toornstra, Clasie, Ayoub en Kokcu, ervan uitgaande dat Vilhena vertrekt. Als je daar een gerichte versterking bij haalt, heb je een goed middenveld. Dan denk ik aan El Khayati, Djuricic, Markus Henriksen. Ik noem maar wat namen. Achterin heb je Haps, Malacia, St. Juste, Van Beek, Botteghin, Van der Heijden, Geertruida en Nieuwkoop. Janmaat wordt weleens genoemd, dan kan St. Juste naar het centrum. Ook daar een gerichte versterking, en Bijlow of Vermeer op doel. Dan heb je een goed elftal voor de Eredivisie. Ajax en PSV hebben veel meer kapitaal op het veld, maar bij Ajax zit het er dik in dat ze opnieuw moeten gaan bouwen. Ik acht de kans groot dat Onana, De Ligt, Ziyech na De Jong ook nog vertrekken. Dan heb je veel geld, maar zie maar eens gelijkwaardige spelers terug te halen. Als bij PSV Lozano en Bergwijn vertrekken, zie ik daar geen team dat sterker is dan Feyenoord. En ook daar geldt: zie maar gelijkwaardige namen terug te halen. Feyenoord heeft minder kapitaal op het veld, maar wel een prima fundament als iedereen fit is. Advocaat kan een team goed organiseren. Dan denk ik dat je, net als twee jaar geleden, kunt verrassen. Ook toen verwachte niemand iets na het seizoen ervoor, maar bleek Feyenoord erg sterk. Ik zeg niet dat het makkelijk wordt, maar ik denk dat dat volgend seizoen weer mogelijk is. Als Jorgensen en Haps gewoon fit zijn, Clasie weer helemaal terug is in het ritme (want die is echt belangrijk voor dit elftal, maar iedereen praat elkaar na over dat hij niet in vorm is, wat hij alleen in het begin niet was), dan denk ik dat je met een relatief ervaren en kwalitatief prima team zou kunnen verrassen

30 januari 2019 om 00:25

Venema kan niet voetballen dat is bij Utrecht bekend en er is geen scorende spits die een bal bij zich kan houden dat kan Kramer wel

Venema was drama tegen AZ en tegen Willem 2 , geen bal geraakt,

30 januari 2019 om 00:47

Utregwatcher, ik ben fan van Kramer, dat verraadt mijn avatar al. Maar als jij denkt dat hij een bal bij zich kan houden, ga je bedrogen uitkomen. Dat kan hij totaal niet. Wel is hij vrij technisch. Dat klinkt raar omdat hij zo houterig oogt, maar het is echt waar. Hij kan soms achteloos een bal aannemen of hem als een biljarter wegleggen. En hij scoort, dat weet je zeker. Maar hij is geen aanspeelpunt en hij is vaak passief

30 januari 2019 om 00:56

Hangover, Clasie heeft aangegeven dat hij doodongelukkig is in het buitenland. Dat hij meer een voetballer is voor Nederland, vlakbij huis en bij zijn cluppie. Met de toevoeging "maar wat is daar mis mee dan?" Ben het helemaal met hem eens. Bij Andy in de Auto zei hij dat hij wellicht op zijn 32e nog ergens centjes op zou halen als het kan, maar verder gewoon in Nederland wil blijven. Dus ik heb er vertrouwen in dat Clasie lekker blijft. Dan hebben we nog zeker een jaar of vier een goede controleur

30 januari 2019 om 01:04

Clasie overnemen zou zeker weinig mis mee zijn. Maar ben wel benieuwd wat Southampton voor 'm zal vragen.. Die zijn ook wel dat hij hier opleeft. Of we mogen 'm weer een jaartje huren, wie weet. Zou voor een el Ahmadi scenario wel tekenen met 'm.

30 januari 2019 om 01:11

Southampton weet dat Clasie alleen naar Feyenoord wil. Daarom gingen ze in de zomer ook voor vrij weinig overstag. Andere partijen wees hij per definitie af, dan kom je als club in een lastige situatie als je hem zelf ook niet op gaat stellen. Ik denk dat Feyenoord hem zonder al te veel moeite kan strikken. Heeft hierna nog een jaar contract en wil niets anders. Feyenoord heeft dus een goede onderhandelingspositie

30 januari 2019 om 01:15

Ja, is absoluut waar. Wellicht dat ze ook snel van z'n salaris afwillen wat extra in ons voordeel kan werken. Was ook vergeten dat hij nog maar een jaar contrtact had. Lijkt me te doen.

30 januari 2019 om 08:19

@MGMV / Bobiku : als ze Clasie terug willen kopen zal er een bedrag van 8 miljoen betaald moeten worden. Althans dat was het genoemde bedrag. Als Southampton zich daaraan vast zou houden is het haast niet te doen lijkt me.

30 januari 2019 om 00:23

Jaartje mentor voor Dirk. Waarom niet? Gio had toch ook geen dikke trainers cv

30 januari 2019 om 01:26

@berliner80

visie en Van Geel in 1 zin noemen. dat zijn 2 dingen die totaal niet samen gaan

Zou het een vreemde keuze vinden. Feyenoord moet eens een keuze gaan maken voor de lange termijn. Eens flink door selecteren in de selectie en de scouting is aan het werk zetten . Maar hiervoor zou eerst van Geel eens moeten vertrekken. Zit hij vastgeroest ?

29 januari 2019 om 23:38

Na een (half-) jaar Advocaat kan er alsnog voor de lange termijn gekozen worden, wanneer er eventueel betere trainers beschikbaar zijn. Van een Fraser of Steijn word ik in ieder geval niet warm en zie niet zo snel (Nederlandse) alternatieven

Fraser lijkt mij de ideale trainer voor Feyenoord, is een kind van de club en heeft de nodige ervaring.

29 januari 2019 om 23:32

Doe maar niet. Speelt erg matig voetbal met z'n teams.

29 januari 2019 om 23:35

Men roept al jaren om Henk Fraser, maar wat heeft hij nu gepresteerd zonder dat leger Londense huurlingen bij Vitesse? Ik zou Feyenoord wel eens onder een buitenlandse coach willen zien, die er misschien een beetje een over-mijn-lijk mentaliteit in kan brengen. Of anders misschien die Moniz die ons met Trencin alle hoeken van het veld liet zien?

29 januari 2019 om 23:44

Fraser met zijn mogelijkheden heeft het goed gedaan bij Vitesse, stond zevende toen hij ontslagen werd en dit seizoen doet hij het prima bij Sparta, periode gewonnen en staat op dit moment 4de en 6 maar punten verwijderd van RKC, bij Feyenoord telt het resultaat en inzet en hard werken en dan komt pas mooi voetbal.

29 januari 2019 om 23:49

En ondanks de historische Knvb beker zie ik bij 9 van de 10 Vitesse supporters altijd dat ze ontzettend blij zijn dat Fraser weg is. Al is het alleen al om het erbarmelijk slechte voetbal.

29 januari 2019 om 23:52

Zeker doet Fraser alles binnen zijn mogelijkheden bij Sparta, maar die spelen wel een niveau lager. In de Eredvisie zijn de enige noemenswaardige resultaten van Fraser behaald met aanzienlijke steun van Chelsea. Er speelden dat jaar gewoon spelers in Arnhem die bij de traditionele top 3 ook niet hadden misstaan. Long story short: Fraser zou op basis van Emotie en verleden een leuke keuze zijn, maar ik denk niet dat hij Feyenoord verder helpt of beter maakt.

30 januari 2019 om 00:27

Fraser is ook een drama, won met mazzel de beker van een veel beter AZ, in de competitie was het drama... slecht gepresteerd, en met Sparta is het ook nog niet zeker dat ie ff terug promoveert

maar goed welke coach is wel goed en wat kunnen ze met Feyenoord bereiken hooguit 3e plek, ik zou als coach mijn CV niet op het spel zetten bij een club die meer verwacht dan realistisch is

30 januari 2019 om 00:31

Ja, we kennen je ideeã«n over Feyenoord ondertussen utregwatcher. Er valt zogenaamd niks te behalen... Geen beter spel, geen Europees voetbal, geen winnen van de kleintjes, geen inpassen van jeugd.. En dan vergeten we nog bijna de aantrekkingskracht die Feyenoord altijd zal blijven houden die het zelfs met een schuld van 40 miljoen nog had.

29 januari 2019 om 23:36

Alsjeblieft niet zeg, dan moeten we het weer doen met zo’n hard werken mentaliteit en de mouwen opstroken. Wordt eens tijd dat we een trainer krijgen die het team laat voetballen. Ik hoop op Van Gaal of een buitenlander. Dick is me de laatste jaren ook teveel een manager dan een echte trainer.

En van Geel's vertrek staat bovenaan die van mij. Eerste jaren over het algemeen goed gedaan en zelfs meer dan prima voor feyenoordbegrippen, maar tijd voor wat anders

Haha dit meen je niet! Moet een 71 jarige trainer Feyenoord nou naar een hoger niveau tillen? Een lachertje als dit waar is.

29 januari 2019 om 23:37

En iedereen maar klagen over die stijgende pensioenleeftijd. In het trainersgilde, daar is het pas kommer en kwel! :-)

Denk dat Feyenoord meer garen spint bij een trainer voor de lange termijn. Van Geel zal met Advocaat wel een jaartje willen overbruggen zodat Kuyt/v. Gastel of v. Gastel/Kuyt het na dat jaar kunnen overnemen. Op zich geen gekke gedachte maar leuk gevoetbald wordt er niet echt onder Dick. Wel gegarandeerd 3e met deze resultaat trainert.

Dat gelul allemaal over een trainer ‘voor de lange termijn’ vind ik zo’n onzin. Die hadden ze met Gio, maar die moet dan weer weg ondanks relatief uitstekende prestaties. Kroonprinsen geloof ik niet meer in.

29 januari 2019 om 23:54

In de Kuip zijn er zeker na afgelopen zondag volgens mij maar weinig mensen die zullen zeggen dat Gio wegMOET. Voor zover ik weet wilde hij zelf niet meer verlengen...

30 januari 2019 om 00:31

Gio maakt spelers en team niet beter en is te vriendelijk, en teert op dat 1 jaar, maar of dat nu echt zijn verdienste was... meer dat alles mee zat een ontketende Kuyt en dat de flow nooit onderbroken bent, een Jorgensen die goed draaide en die 3-3 in de 102 minuut of zo van Kramer tegen Utrecht en dat PSV met kleurloze Cocu niet draaide en Ajax verzaakte...

maar noem mij spelers op die GIO beter heeft gemaakt, meeste spelers die gehaald werden zette hij verkeerd neer en gingen goedkoper via achterdeur weer weg... Wouters was wel belangrijk als assistent en sinds hij weg is is het allemaal niet veel meer, ondanks v Persie... en op sommige oplevingen na zoals tegen Ajax vd week

30 januari 2019 om 00:49

Hangover96: Toch heeft hij een punt. Kuyt bracht de over-mijn-lijk mentaliteit in de ploeg. Wedstrijden waar je voor staat daadwerkelijk winnen, terwijl Feyenoord het voor Kuyt vaak genoeg uit handen gaf en toch nog een punt uit het vuur slepen of een nipte overwinning behalen omdat er 90 minuten en een beetje gestreden werd. Kuyt had heel veel invloed en dat is nu te zien in de mindere potjes.

30 januari 2019 om 01:17

@utregwatcher

noem mij spelers op die de potentie hadden om beter te worden? de TD trekt alleen maar middelmaat aan. een Guardiola maakt van steen ook geen goud

30 januari 2019 om 03:13

Spelers die Gio beter heeft gemaakt: Kongolo, Karsdorp, Vilhena. Overigens verzorgt Van Gastel grotendeels de veldtraining, dus zou hij spelers beter moeten maken. Diezelfde man deed de training toen er niets dan lof was voor de ontwikkeling van talent bij Feyenoord

30 januari 2019 om 08:30

Berghuis is onder Gio ook flink gegroeid als je het mij vraagt, hoewel dat natuurlijk in zekere zin al een gevestigde speler was. Verder vraag ik me af of Van Persie was gekomen met een andere trainer. Karsdorp is door Rutten naar de backpositie gehaald.

29 januari 2019 om 23:56

Hij is toch 5 jaar trainer bij de club? Dat is in het huidige voetbal lange termijn in het kwadraat.
Of ben ik in de war met de vijf prijzen? ðÿ¤”ðÿ¥´

Haha dit is echt een lachertje kunnen ze nu echt niemand anders krijgen? Je gaat toch niet met Dick verder ze leren get nooit bij Feyenoord

A) weinig creatief weer van van Geel
B) met zo’n trainer verandert er niks bij de club. Prima kerel die Advocaat, maar verjongen e.d. gaat ie niet doen.

30 januari 2019 om 01:14

jij verwacht echt nog dat er onder Van Geel wat veranderd bij Feyenoord? deze man is alles behalve een visionair. hij doet maar wat en heeft niet eens een netwerk dus dan komt hij bij coaches en spelers terecht die hij op zondagavond op Studio Sport voorbij ziet komen

30 januari 2019 om 02:40

Beste Japie, we zijn het eens, jij legt mijn A) wat uitgebreider uit.

Waarom niet eens als van Geel zijnde buiten je bescheiden netwerk kijken en iemand zoeken in de categorie Mitchell van de Gaag, de terecht genoemde Henk Fraser of zelfs maar Jurgen Streppel.

Allemaal mannen die nog geen topmateriaal hebben mogen trainen, maar dus wel vindingrijk hebben moeten zijn, tactisch uitgedaagd omdat je je vaak moest aanpassen en tot slot niet bang zijn om jeugd een serieuze kans te geven. Ze staan ook stevig in hun schoenen, dus zijn niet in de war als Rvp, jorgensen of wie dan ook komt zeuren.

En jij als Feyenoorder, welke trainer zoek jij?

De keuze voor Advocaat ligt zo voor de hand dat het niet eens genant meer is. Als je het niet weet en toch een beetje zekerheid op korte termijn zoekt: voila!

30 januari 2019 om 11:54

@rudeboy65

ik zou ook niet weten welke trainer dus ik snap dat het voor Van Geel lastig is maar ik heb mijn twijfels bij Advocaat. hij was in het verleden een topcoach en de man is een prima uithangbord voor je club met zijn optredens in de media, maar is hij op zijn leeftijd nog hongerig naar succes? ik zie hem de laatste jaren van club naar club hoppen en nergens doet hij het echt meer geweldig

er lopen in de Eredivisie ook goede jonge trainers rond. Vd Brom bv had ik zelf een interessantere optie gevonden. die heeft ook aangetoond jeugdspelers beter te kunnen maken bij AZ

30 januari 2019 om 12:18

Idd, vd Brom had ook prima kunnen zijn. Voldoet aan de omschrijving die ik gisteren gaf.

Dit bericht hoort in de wandelgangen. Sensatie verhaal in mijn ogen. Ik geloof nooit dat Feyenoord gaat voor Advocaat.

30 januari 2019 om 01:16

@mv010

het is weer totaal niet creatief of vooruitstrevend deze aanstelling dus voor mij klinkt het idd als een typische Van Geel move om Advocaat aan te stellen

30 januari 2019 om 11:10

Heb je gemist na de overwinning van zondag. Toen lag het zeker niet aan van Geel en Gio. Je laat ook geen mogelijkheid onbenut om je gal te spuwen over van Geel. Mis alleen de oplossing. Wie gaat Feyenoord verder helpen?

30 januari 2019 om 11:57

@mv010

is dat zo? ik heb gezegd dat we het geweldig hebben gedaan en dat ik onder de indruk was van de overwinning. een overwinning op Ajax veranderd alleen niks aan het feit dat we een matig elftal hebben staan en dat we financieel achter de feiten aanlopen omdat er nooit dikke winst word gemaakt op spelers.

hebben RvP en Berghuis hun dag en krijgen we ruimte om te voetballen vanuit een underdog positie dan kunnen we stunten idd en maakt Feyenoord met regelmaat indruk door geweldige strijd te leveren. tegen de kleintjes hebben we het juist moeilijk.. gooien die het achterin dicht missen we het voetballende vermogen en de creativiteit om zo een tegenstander kapot te spelen vaak

Advocaat, prima keus voor een jaar rust, gedegen voetbal en niet teveel gezeik. En eventueel om een opvolger klaar te stomen.. maar wie. Kuyt zie ik het echt nog niet doen. Door de media, zn boek, zn eigen optredens, heb ik toch het idee dat hij wat aan aanzien verloren heeft. Misschien niet bij de feyenoordfans. Maar hoeveel spelers zijn nog echte feyenoordfans. Plus dat er nu nog teveel spelers/jeugdspelers zijn waar hij ook mee getraind heeft. Dat lijkt mij nog niet werken. Vraag is, wie dan wel. Goede Nederlandse subtop trainers zijn te licht, anderen zijn teveel gebonden aan psv of ajax. Blijft voor mij een buitenlander over.

30 januari 2019 om 00:28

Nou een nieuwe trainer die heeft feyenoord gewoon intern en dat is van gastel! Zit al jaren bij de club, deed het goed in de jeugd en is bekend met de jeugd. Er is maar een vraag en dat is: Waarom niet? Landaat een plekkie opschuiven en kuyt maar als 2de assistent laten beginnen aangezien ik zijn naam heletijd hoor. Hij heeft nog niks bewezen als trainer. Paar jaar de jeugd trainen zou hem goed doen.

30 januari 2019 om 00:53

Ben überhaupt benieuwd of van Gastel wel de 'voorste man' wil zijn. Toen Gio aangesteld werd koos hij er zelf voor om assistent te blijven en ondanks dat hij ooit wel ergens hoofdtrainer wil worden, heb ik toch het idee dat hij liever assistent blijft hier. Kan hij lekker z'n ei in kwijt.

30 januari 2019 om 03:17

@MGMV

Dat dacht ik eerst ook, maar het blijkt zo te zijn dat zowel Van Gastel als Gio heel graag hoofdtrainer wilde worden. Beide gingen ze in gesprek met de leiding en beloofden ze elkaar dat de 'verliezer' assistent zou worden. Gio trok uiteindelijk aan het langste eind, maar Van Gastel wilde weldegelijk. Ik dacht ook iets anders, na verhalen dat Van Gastel baanzekerheid wilde en hij wist dat een hoofdtrainer hired to be fired is

30 januari 2019 om 08:34

Van Gastel beseft zich waarschijnlijk donders goed dat hij in die rol veel te verliezen heeft. Wanneer hij ontslagen wordt kan hij moeilijk als assistent weer terugkeren terwijl hij niet de carrière heeft om zomaar bij een andere grote club terecht te kunnenn. Dan wordt het Willem II, Nac, Nec, Rkc. Dat werk. Gio heeft een ander trackrecord.

30 januari 2019 om 15:47

Van Gastel lijkt mij iemand die precies weet wat hij doet en zelfkennis heeft waneer zijn tijd rijp is. Hij heeft het echt goed gedaan in de jeugd en hoorde goede verhalen over hem. Ik hoop persoonlijk dat hij zelf nu ook vind dat zijn tijd rijp is. Kan iets extra’s voegen met zijn uitstraling en people management. Heeft in de jeugd ook laten zien de juiste popetjes op te stellen met een goed tacktiek.

Met Advocaat gaan ze nog minder creatief voetballen en breekt niemand meer door. Als Dicky al het seizoen afmaakt, want die kiest vaak al snel eieren voor zijn geld. Als fan van de aartsrivaal van Feyenoord zou ik de keuze voor Advocaat alleen maar aanmoedigen, maar het zou wel jammer zijn van zo'n grote club. Als Van Geel dit serieus overweegt, dan moeten ze echt een nieuwe man op zijn positie aaanstellen.

Dit moet Feyenoord absoluut niet willen. En als ze het alsnog doen kan Feyenoord over een x aantal jaar weer opnieuw beginnen. Dick kan streng zijn en is autoritair. Spelers zullen niet snel inkakken. Maar het is geen meestertacticus en ook geen topcoach. Verder kijkt hij totaal niet om naar de jeugd. Laat Feyenoord alsjeblieft een bouwer als coach halen. Eentje die meer van deze tijd is, spelers op hun plek durft te zetten en naar de jeugd omkijkt. Ik kom niet snel op een goede naam maar neem eerder een Maurice Steijn, Henk Fraser of zelfs een Cocu of Gullit. Advocaat word onnodig zeer hoog aangeslagen. Puur omdat hij wat, niet al te bijzondere, prestaties heeft geleverd in een tijd die dichter bij de guldentijdperk ligt dan bij 2019.

Waarom zou frank de boer niet een goede keus kunnen zijn.. Is in mijn ogen een toptrainer die zich weer op. De kaart moet zetten..

30 januari 2019 om 00:10

Omdat Frank sowieso al net aan een nieuw mooi avontuur begon in Amerika. En bovendien zit ik daar persoonlijk ook totaal niet op te wachten.

30 januari 2019 om 00:19

Dat is waar ook idd. In mijn beleving was hij nog vrijgezel. Ik heb frank de boer altijd een hele goede trainer gevonden in zijn ajax tijd. Had hem ook zeker graag bij utreg gezien. Ik kijk dan wel door ze verleden heen. Was een grote speler, en ik vindt het een toptrainer!

ik heb niks tegen Advocaat maar dit is wel weer een typische Van Geel move. de man heeft totaal geen netwerk of creatieve ideeen. hij doet maar wat en hoopt dan dat het goed uitpakt.

Feyenoord word onder deze man gegijzeld door een oude jongens krentenbrood beleid en gaat op deze manier nooit stappen maken. kijk alleen al naar de aankopen die deze TD doet. we zitten ergens vast in het stenen tijdperk. hoe kan deze man er nog zitten na zijn wanbeleid? zitten ze allemaal te slapen in dat Feyenoord bestuur ofzo?

Advocaat heeft ervaring maar is al lang niet meer de succesvolle coach van weleer. is dit nou echt zo een grote verbetering t.o.v. Gio?

30 januari 2019 om 05:24

Misschien dat Feijenoord het zelfde kan doen als in het begin met Gio. Een trainer--fluisteraar. Net als PSV het nu doet met van Bommel.

Zou een goeie zet zijn! Beetje pit in Rotjeknor zou goed doen. 2 topwedstrijden per jaar is wel schamel hoor!

Nee toch? Dit kan v Geel niet maken...

30 januari 2019 om 01:11

als je als TD 30 miljoen kan weg gooien zonder dat het consequenties heeft zal hij ook wel weg komen met een aanstelling van Dick Advocaat als coach

Ik ben er wel een voorstander van dat Feyenoord Dickie Advocaat aanstelt als nieuwe trainer coach. En die koopt dan Bennie Wijnstekers. Oh kut, die is transfervrij. Dan Sjaak Troost maar. Wat ? Die is mijn baas ? Waarom heeft niemand mij gewaarschuwd. ?
Uh ik ga mijn zaakwaarnemer Leo Beenhakker wel bellen .
Die is mijn zaakwaarnemer niet ? Wie dan wel?
Godsamme, hoe krijg ik zo een klaverjascluppie bij elkaar in het Maasgebouw ?

De geijkte namen komen te voorschijn. Advocaat, van Gaal, Hiddink, van Marwijk, is Beenhakker al genoemd. Kom op zeg er lopen toch genoeg andere jonge trainers rond

30 januari 2019 om 01:25

Alleen Van Gaal is imo geschikt van dit rijtje. Niet de jongste, maar kijkt veel naar jeugd - Brard is niet voor niets teruggehaald mag ik hopen - en is een ideale leermeester voor zowel Van Gastel als Kuijt. Andere opties op de Nederlandse markt zijn er niet.

30 januari 2019 om 05:22

Of een constructie zo als bij PSV. Een jonge trainer met op de achtergrond een wijze leermeester...

Laat Van Geel maar lekker doorgaan met zijn eigen graf graven. De RvC hoorde al in te grijpen, maar dit is alleen maar meer reden tot een ingreep. Een goede directeur ziet in wanneer er stagnatie ofwel achteruitgang plaats vind. Hou de eer aan jezelf, net als Gio dat deed. Lekker door de voordeur naar buiten en verder als gast altijd welkom. Hij heeft prima werk geleverd toen Feyenoord in een moeilijke tijd zat en daar verdient hij als reorganisatie manager de credits voor, maar ga geen dingen doen die je niet kan: een club verder proberen te helpen. De beste man is nou eenmaal niet goed als er weer enigszins budget is; dan betaalt hij te veel voor subtop spelers, terwijl je voor die bedragen gewoon prima talenten kan oppikken als je goed zoekt. Tevens in hij te sentimenteel, net als veel Feyenoorders: vasthouden aan het geen wat er is. Wil je doorgroeien, moet je de stap durven nemen hem eruit te gooien en een ander iemand aan te stellen.

30 januari 2019 om 01:30

@romanempire010

die blijft gewoon lekker zitten. hij voert al jaren een wanbeleid dat werd gemaskeerd door een onverwachts kampioenschap en een paar Knvb bekers maar zijn aankoopbeleid is al jaren om te huilen. vorig jaar heeft hij nog 30 miljoen weggegooid en had het geen enkele consequentie dus waarom zouden ze hem dan nu wel ontslaan?

30 januari 2019 om 03:27

Haps: prima back, 6 miljoen
Berghuis: geweldige speler, 7 miljoen
Boetius: mispeer, anderhalf miljoen
Larsson: heeft zijn draai gevonden, 4 miljoen
St. Juste: nuttige back, potentieel goede cv, 5 miljoen
Amrabat: deed het goed, in de pikorde wel achter Vilhena en had geen geduld, 4 miljoen
Diks: rare aankoop, deed het uiteindelijk aardig, maar heeft lang slecht gespeeld. Geen idee wat dat gekost heeft.

Hij heeft inderdaad rond de 30 miljoen uitgegeven, maar jij vindt blijkbaar ook dat het geld voor Berghuis weggegooid is. Dat vind ik volstrekt belachelijk. Daarnaast kun je nooit van tevoren weten dat Haps geblesseerd raakt. Uitstekende linksback. Larsson presteert inmiddels prima en voor St. Juste is gewoon belangstelling van clubs die naar verluidt meer dan tien miljoen willen aftikken. Dat je Van Geel niet goed vind is prima, ik ben ook niet per se groot voorstander, maar je zoekt overal de negatieve kant en noemt zelfs 7 miljoen voor Berghuis weggegooid geld

30 januari 2019 om 07:30

Haps is Mister Glass (dat was al bekend voor hij kwam).
Berghuis is Mister Ego (ja scoort best vaak, maar helpt nog veel vaker kansen om zeep door zijn drang om alles zelf te willen doen). nu met van Persie is dat gelukkig wat minder.
Boetius, heeft geen uitleg nodig lijkt me.
Larsson, draai gevonden? Is totaal nog geen schim van wie hij bij Heerenveen was, leuke speler voor de subtop dus.
St. Juste, nog niet van overtuigd, vooralsnog hetzelfde verhaal als Larsson.
Amrabat, nooit begrepen waarom die gehaald werd, totaal overbodige aankoop.
Diks is nooit gekocht, was een huurling van Fiorentina. Onzinnig om die te huren, totaal geen niveau voor de top. wat Fiorentina in die man zag is mij een raadsel.

30 januari 2019 om 11:34

Als je Feyenoord structureel kijkt, zie je dat Larsson zijn draai heeft gevonden ja. Vier goals in december, tegen Ajax was hij goed. Haps mister glass? In de twee seizoen ervoor respectievelijk 27 en 30 wedstrijden in de competitie. Je bagatelliseert zelfs het aandeel van Berghuis, dus waarom ga ik hier eigenlijk op in..

30 januari 2019 om 12:01

@bobiku29

ok, dan is het 19 miljoen maar dat vind ik nog steeds vrij ernstige kapitaalsvernietiging. zeker als je in ogenschouw neemt dat Feyenoord al eerder diep in de problemen is gekomen door dit soort beleid.

Berghuis is idd een geweldige speler. Haps vind ik moeilijk om te beoordelen want die is vaker geblesseerd dan fit maar daar kan Van Geel idd weinig aan doen. dit waren de enige 2 aankopen die ik overigens wel goed kon begrijpen, dus die zal ik hem niet kwalijk nemen

St.juste is een bruikbare speler maar voor 5 miljoen hadden we wel wat beters kunnen vinden. een Dumfries bv die uit onze eigen achtertuin kwam maar die wij over het hoofd zien en die nu furore maakt bij PSV en Oranje. Tagliafico vind ik ook veel meer brengen als back en die kostte Ajax 4 miljoen euro

Larsson vind ik zeer matig presteren. als je het spel wat hij laat zien genoeg vind om die 6 miljoen euro te rechtvaardigen dan ligt jouw meetlat waarschijnlijk een stuk lager dan de mijne. ik vind 6 miljoen erg veel geld en Larsson zijn prestaties alles behalve indrukwekkend

Als dit waar is moet van geel ff langs spacsavers is er nou niemand in het bestuur die deze achterlijke beslissingen kan tegenhouden? Aangezien hij ook al 30 miljioen heeft uitgegeven aan zogenaamd versterking amrabat,haps,ayoub,veijnovic,st juste,larson allemaal shitaankopen geweest had het dan op de bank gehouden en de jeugd een kans gegeven en dan wil je die bejaarde trainer halen die 0.0 visie heeft echt hoe kan je als club dit allemaal maar toestaan? Hij heeft in de jaren ook echt wel goede dingen gedaan maar je moet als club vooruit kijken en het hoogste streven als ik de keuze had om een trainer te halen zou ik er alles aan doen om 1. Proberen van gaal te halen als die niet wil hebje toch het geprobeerd en anders op 2. Fraser met Kuyt en van gastel en landzaat eruit gooien voegt totaal niks toe dan zou ik een naar de selectie kijken en dan moetje een Bijlow lekker verhuren en een goede ervaren keeper halen zoals 1. Stekelenburg of 2. Robin Ruiter kijk de rechtsback dan haalje 1. Janmaat of 2. Karsdorp middenveld hebje denk ik niets nodig als vilhena toch weggaat proberen 1. Van ginkel te huren of 2. El kayhati te halen ayoub op clasie ze plek maargoed we zien t allemaal wel

30 januari 2019 om 07:03

Haps en Stjuste zijn gewoon goede aankopen geweest. Vejinovic was één van de betere middenvelders van de ed toen hij kwam. Ben t met je eens dat hij niet de meest creatieve td is (zeker niet als je opeens iets te besteden heeft), maar zeggen dat hij alles fout doet is niet eerlijk. Hij is mede verantwoordelijk aan het overwinnen van de financiele malaise. Iets meer respect voor deze man.

30 januari 2019 om 07:21

Jij bent niet goed. Dat Feyenoord uit het dal is gekropen heeft niets, maar dan ook niets met de heer Technisch Drama te maken. Het is niet dankzij van Geel, maar Ondanks het wanbeleid van van Geel dat Feyenoord uit de shit is gekomen.

31 januari 2019 om 12:29

El Ahmadi, Kuyt, Jorgenson, Elia, Pelle, Guidetti, koeman. Allemaal goede aankopen, zonder geld.

Die vijver van Van Geel is blijkbaar nog kleiner dan die in mijn achtertuin. Is Jos Luhukay ( hoop dat ik eht goed schrijf ) beschikbaar? Lijkt me een beter keuze gezien lange termijn visie dan Advocaat, want zie de bui al hangen dat hij Kuyt gaat inwerken en dat die dan ineens over 1 of 2 jaar hoofdtrainer is. En Van Gastel, ambieert die het hoofdtrainerschap niet?

Ik zou het zelf liever niet zien, maar zou Cocu geen optie zijn voor Feyenoord?

Voor we de "dat antivoetbal hoef ik echt niet te zien" reacties krijgen: Onthoud dat Cocu begon met attractief voetbal, maar vanwege het materiaal (erg matige verdediging en relatief offensief middenveld), moest er wel verdedigender gespeeld worden. Cocu is en blijft een resultaattrainer, maar probeert dat wel met goed voetbal te doen.

De verdediging van Feyenoord is, in ieder geval relatief aan de rest van het team, beter dan de PSV verdediging onder Cocu in zijn laatste 2 jaar. Ik verwacht dus niet dat Cocu van heel het team heel het team gaat laten terugzakken.

Ook talenten als Hendrix, Bergwijn, Loca en Brenet zijn onder hem echt doorgebroken. Hij staat niet tegen talenten, maar kiest wel altijd de beste man, jong of oud.

Verwacht ik dat hij meer prijzen gaat pakken dan Gio? Met dit beleid van Feyenoord niet nee, maar ik denk dat zelfs Klopp er niet veel meer gepakt zou hebben. Ik denk wel dat de kwaliteit van het voetbal er op vooruit zal gaan.

Het grootste risico van Cocu is overigens om hem te lang te laten zitten. Hij zou perfect Feyenoord de komende drie jaar klaar kunnen stomen voor de volgende (zelf opgeleide?) trainer. Al kan je je ook afvragen of hij als persoon ooit geliefd zal worden bij het legioen en die laten dit seizoen tegen Ajax en PSV zien Feyenoords' belangrijkste kracht te zijn

30 januari 2019 om 07:16

Liever niet, vind Cocu als trainer echt een flop ...

30 januari 2019 om 12:05

@drs.vijfje

Cocu is in Turkije geflopt maar hij heeft het wel uitstekend gedaan bij PSV waar hij kampioen werd met een vrij matig elftal. het probleem met hem is alleen zijn mediaoptredens waarin hij alleen maar cliches ophoest en er een beetje als een dood vogeltje bij zit

30 januari 2019 om 12:52

drs vijfje

Als Cocu als trainer een flop is, met drie landstitels, een beker en twee JC schalen, dan vraag ik me af wat je als trainer dan allemaal zou moeten doen om in jouw ogen te slagen.

Van Gaal lijkt me ook geen lange termijn oplossing, maar wel iemand die een organisatie neerzet, dat zie ik Dick niet doen.
Slechte keuze wat mij betreft.

Kansloos weer, maar goed, wat verwacht je dan van van Geel. Die man is 1 groot drama en soms denk ik dat hij niet meer doet dan de bevelen van mevrouw van Geel opvolgen, een andere verklaring voor zijn wanbeleid heb ik niet.

Discussies over wie de trainer moet worden hebben geen zin. Zolang deze klootviool TD is kan je Jezus Christus himself voor de groep zetten, maar beter wordt het niet. Zeker er zijn prijzen behaald en dat is een prestatie gezien de kwaliteiten van het elftal. Maar die prijzen zijn zeker niet te danken aan van Geel. De man waar dat deels aan te danken is stopt er mee. niet omdat hij aan een nieuwe uitdaging toe is, maar hij de bui al ziet hangen. Gio houdt de eer aan zichzelf. Als trainers zeggen aan een nieuwe uitdaging toe te zijn, bedoelen ze meestal "ik stap zelf wel op voordat men mij slachtoffert". Als er iemand geslachtoffert moet worden, is het van Geel wel. maar die man blijft zo lang hij kan op het pluche zitten, die zal men met stokken Rottterdam zuid uit moeten slaan.

Misschien dat er over 17 jaar weer eens een titel in zit en een plaatsing voor Europees voetbal, mocht van Geel tegen die tijd opgestapt zijn. Tot dan zullen we tevreden moeten zijn met af en toe een beker of een supercup.

30 januari 2019 om 07:14

P.s. Mocht de Technische Drama opstappen in de nabije toekomst, zou ik het best wel zien zitten in Peter Bosz. ik begrijp dat velen hierom zullen lachen, maar van alle genoemde opties hierboven, zie ik er geen 1 die aantoonbaar beter is dan Bosz. Als je hem het materiaal geeft, wordt er in ieder geval leuk gevoetbald. Advocaat moet lekker van het leven gaan genieten, straks kan het misschien niet meer Dickie ...

30 januari 2019 om 08:39

‘leuk voetbal’ en vierde of vijfde worden zitten ze daar denk ik niet op te wachten. Resultaat en aansluiting met de top van de Eredivisie vinden ze waarschijnlijk belangrijker. En dat lijkt me momenteel niet meer dan logisch.

Advocaat als coach met Van Hanegem als assistent. Dan kan Willem hem weer mooi ‘neerslaan’. Vuurwerk op Zuid!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren