Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Anarchie’ bij Ajax en ongeloof bij Boskamp: ‘Want dit kon toch niet?’

Laatste update:

Feyenoord won zondagmiddag met 6-2 in een memorabele aflevering van De Klassieker tegen Ajax. Jan Boskamp, groot fan van de Rotterdamse club, kon zijn ogen niet geloven tijdens het duel met de Amsterdammers in De Kuip. De oud-trainer heeft genoten van het spel van de thuisploeg. “Dit pakken ze ons niet meer af”, glundert Boskamp.

“Ik heb mezelf twee keer een klap in mijn smoel gegeven. Want dit kon toch niet? Niemand had dit verwacht. Als ik het eerste kwartier even oversla, wist ik niet wat ik zag”, zegt Boskamp in gesprek met de NOS. “Ik ga toch echt niet zeggen dat Ajax slecht was", lacht de oud-trainer. Boskamp vond Feyenoord juist heel goed spelen.

“Iedereen stond ineens op en deed wat hij moest doen. Tonny Vilhena en Jens Toornstra hebben geen duel verloren. Het was fantastisch. Dat moeten ze toch ook tegen mindere ploegen kunnen. (...) Het interesseert me geen reet wat Feyenoord volgende week doet. Alleen die halve finale (in de KNVB Beker, red.) over vier weken telt nog."

David Endt, voormalig teammanager van Ajax en nog steeds fan, zag 'heel eventjes' het Ajax van vóór de winterstop. “Daarna was het volledig onherkenbaar en dat had ook te maken met de houding in het veld. Je zag mensen ageren, reclameren tegen de scheidsrechter. Ajax leek zichzelf niet meer in de hand te hebben. Anarchie leek het wel, niets klopte meer."

Endt beaamt dat het trainingskamp in Florida en de megatransfer van Frenkie de Jong naar Barcelona kunnen meespelen. "Het was in Florida een beetje een goednieuwsshow, het leek een beetje of voetbal bijzaak was geworden ten opzichte van de commerciële belangen. En misschien was er ook wel iets van jaloezie. Dat een speler zegt: ik ben eigenlijk net zoveel waard.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De zin 'het interesseert me geen reet wat Feyenoord volgende week doet' is toch wel tekenend. Ik mag toch hopen dat Feyenoord niet de ambitie heeft om te eindigen als een FC Utrecht of ADO Den Haag, waar alleen de wedstrijden tegen Ajax ertoe doen en de rest van het competitieprogramma wordt afgewerkt omdat dat nou eenmaal moet van de Knvb.

29 januari 2019 om 10:12

Als je even nadenk dan weet je dat hij bedoelt met kampioen worden we toch never nooit meer met zoveel punten achterstand, dus als er nog een prijs te behalen valt dan moeten we Ajax weer verslaan dat is wat hij hier mee wilt zeggen. Jan Boskamp he, die is de laatste die wilt dat Feyenoord verliest van een kleine of grote club.

29 januari 2019 om 10:17

Als ze bij Feyenoord nadenken, geven ze elke week net zoveel inzet als tegen Ajax. Zul je zien dat ze ook wedstrijden tegen PEC Zwolle, Fortuna Sittard en De Graafschap kunnen winnen. Dan ontstaat er vervolgens vanzelf een vicieuze cirkel waarin ze eind januari voor méér prijzen in de running zijn dan alleen de beker, en ze zich dus niet meer alleen blind hoeven te staren op winnen tegen Ajax.

29 januari 2019 om 10:22

Dat is nou het leukste van voetbal. Je wordt kampioen als je de kleintjes verslaat. De kleintjes verslaan is heel moeilijk en precies zoals de meeste spelers bij Feyenoord zeiden van jammer dat we niet elke week met zo een motivatie het veld opgaan en daarmee bedoelen ze dat als je tegen Ajax speelt of PSV andere krachten loskomen. Dit gebeurd in elke competitie ter wereld. Je ziet een Barcelona bijvoorbeeld die real Madrid helemaal kapot maakt en het moeilijk heeft tegen een leganes.

29 januari 2019 om 10:31

De Ligt heeft zelf een keer in een interview gezegd dat hij moeite had met zich opladen voor wedstrijden tegen "mindere" teams. Is het zo gek dat de spelers van Feyenoord dat ook hebben? Feyenoord staat niet bekend om het prachtige voetbal en kan niet leunen op kwaliteit zoals PSV of Ajax dat kan. Wilskracht is er altijd bij Feyenoord maar zodra het niet lukt hebben ze weinig spelers die het verschil kunnen maken. Denk je ook niet dat een kolkende kuip je meer energie geeft dan een wedstrijd tegen de ploegen die je hierboven noemt?

29 januari 2019 om 10:59

Zo simpel is het niet hoor. Ajax gaf zoveel ruimte weg achterin, juist de clubs die achterin niks weggeven en op de counter spelen heeft feyenoord grootse moeite mee. Achterin te sloom, waardoor je echt teveel weg geeft.

29 januari 2019 om 11:01

@s@uber

Quote: "als ze bij Feyenoord nadenken, geven ze elke week net zoveel inzet als tegen Ajax. Zul je zien dat ze ook wedstrijden tegen PEC Zwolle, Fortuna Sittard en De Graafschap kunnen winnen. Dan ontstaat er vervolgens vanzelf een vicieuze cirkel waarin ze eind januari voor mã©ã©r prijzen in de running zijn dan alleen de beker, en ze zich dus niet meer alleen blind hoeven te staren op winnen tegen Ajax".

Als het zo makkelijk zou zijn, had Ajax niet met 6 - 2 van Feyenoord verloren. De spelers van Ajax zijn echt niet het veld in gegaan met de gedachte dat Feyenoord er helemaal niets van kan. Ten Hag heeft er om die gedachte geen enkele kans te geven, tot de laatste dag op gehamerd dat Feyenoord geen makkelijk te nemen hindernis zou worden en Feyenoord zelfs groter gemaakt dan ze in werkelijkheid is. Dat heeft hij gedaan omdat hij de wetenschap heeft dat gemakzucht er bij mensen vooral insluipt via het onderbewustzijn. Je kunt het onderbewustzijn met gedachten beinvloeden en de invloed er van (zoals bijv. gemakzucht) beperken, maar als de focus of scherpte er niet is, neemt het onderbewustzijn de regie weer over en kan de gemakzucht zo weer toeslaan. Daarom is focus of scherpte zo belangrijk en hameren trainers daar zo vaak op. Feyenoord heeft de laatste jaren niet zo vaak van Ajax gewonnen en het ligt niet voor de hand dat de Feyenoordspelers er in het onderbewustzijn vanuit zijn gegaan dat ze Ajax wel even van de mat zouden spelen, maar er eerder een hard hoofd in hadden. In dat geval hoef je minder de angst te hebben dat de gemakzucht er in sluipt. Bij Ajax is het omgekeerde het geval en het team heeft een succesvolle eerste seizoenshelft achter de rug. Dan is de kans veel groter dat bij de spelers in het onderbewustzijn de gedachte postvat dat ze het ook wel afkunnen zonder zich bovenmatig in te spannen. En als de spelers niet scherp of gefocust zijn en het onderbewustzijn niet onder controle hebben, worden ze in de pan gehakt als ze een tegenstander tegenover zich krijgen die wel de scherpte en gedrevenheid heeft, zoals Feyenoord. Alle herstelwerkzaamheden zullen er bij Ajax derhalve op gericht dienen te zijn om de scherpte weer terug te kijken. Dat de spelers hun taken niet uitvoeren, heeft natuurlijk niets te makken met moedwilligheid, maar alles met een gebrek aan scherpte.

29 januari 2019 om 11:23

(scepticus38)
Ik vind dat je ten Hag ook wel wat maar verwijten zeker met het opstellen van Magallan die het totaal niet gewend is om in te schuiven want dat zie je bijna niet in het zuid Amerikaanse voetbal en naar mijn mening ook een totaal overbodige aankoop want wat de Wober nu verkeerd , en ook de rechtsback was niet fit maar toch wordt hij opgesteld hij heeft schijnbaar weinig vertrouwen in de eventuele vervangers , maar buiten dat heeft het collectief totaal gefaald want de heertjes dachten na de snelle 0-1 dit doen we wel even maar waren ze dan niet gewaarschuwd ? Feyenoord won ook van PSV dan weet je toch dat je aan de bak moet en dan vind ik de term gemakzucht te makkelijk hoor , want scherpte en beleving moet er altijd zijn anders win je namelijk geen wedstrijden daarom vond ik het vorige week ook te makkelijk om alleen die keeper de schuld te geven een scherpe Tadic had die penalty er gewoon ingeschoten en dan was het klaar geweest , je kunt tegen Feyenoord op 70 of 80 procent spelen .

29 januari 2019 om 13:24

Ik vind het niet te wijten aan ten Hag dat de rechtsbak positie zo zwak is ingevuld binnen de Ajax selectie. Ten Hag heeft 3 keuzes, Sinkgraven LB en dan Blind/de Ligt in het centrum, Blind LB en dan de vervanger(na het vetrek van Wober dus Magallan) of als laatste keuze kan Bakker op LB spelen.
Wat EtH ook zou kiezen, bij een verlies gaan mensen over de keuze zeuren. Tegen Heerenveen mocht Sinkgraven het proberen en werd zo het centrum Blind/de Ligt in tact gelaten, veel fans vonden dat een verkeerde keuze.
Tegen Feyenoord had hij dus weer hetzelfde kunnen doen maar bij verlies had ook iedereen verwezen dat EtH eigenwijs is en 2x dezelfde fout maakt.
Dus hij had het volgens jou dan toch maar met Bakker moeten gaan doen?

29 januari 2019 om 10:16

Jammer genoeg is dat wel de gedachte bij veel tegenstanders van Ajax. Ajax kijkt eigenlijk al een halfjaar niet om naar feyenoord en neemt ze niet serieus, omdat fey zo ver achter loopt. Dan is het juist lekker voor fey om ajax keihard te verslaan met 6 2. Maar ik vind dit ook wel lekker voor ajax, lekker met de voeten op de grond, iedereen weet nu hoe hard ze de grond in geboord kunnen worden en hopelijk leren ze hier iets van. Het kampioenschap is mogelijk, knvb ook en misschien nog stunten in cl. We zullen zien hoe ze dit oppakken

29 januari 2019 om 10:18

Ja dat vind ik ook echt grote onzin met het kampioenschap is voorbij. Hoezo dat dan? Er zijn nog genoeg wedstrijden te spelen en de grote clubs komen mekaar ook nog tegen dus in mijn ogen zie ik Ajax nog steeds als top favoriet ja top favoriet.

29 januari 2019 om 11:03

@MSN10: Ben het met je eens dat de titel race bij lange na nog niet gestreden is. Maar dat AJAX nu nog top favoriet is met 2 wedstrijden achterstand?

29 januari 2019 om 12:13

Dat het kampioenschap misschien voorbij is, vind ik helemaal geen gekke gedachte. Want: A. Ajax heeft een flinke zeperd begaan die de verhoudingen in het team (verder?) op scherp kunnen(!!) zetten en het zelfvertrouwen kan aantasten. En B: PSV kan door deze zeperd van Ajax weer het nodige zelfvertrouwen hebben opgedaan en hun teamspirit omhoog krikken.

De eerste seizoenshelft ten spijt: Ajax is momenteel behoorlijk kwetsbaar, zeker met hier en daar een blessure.

29 januari 2019 om 13:26

Ja de achterstand is maar 5 punten, Ajax kan nog makkelijk kampioen worden. Het zou mij niet verbazen. Het lijkt eigenlijk wel dat een groot deel van de Ajax fans zelf negatiever er inzitten dan supporters van bijv. PSV en Feyenoord.
Natuurlijk is het voor de niet Ajax supporters nu even leuk om een 6-2 nederlaag nog even extra erin te smeren, maar kan me niet voorstellen dat PSV supporters nu al denken dat het kampioenschap binnen is.

29 januari 2019 om 10:16

Jammer genoeg is dat wel de gedachte bij veel tegenstanders van Ajax. Ajax kijkt eigenlijk al een halfjaar niet om naar feyenoord en neemt ze niet serieus, omdat fey zo ver achter loopt. Dan is het juist lekker voor fey om ajax keihard te verslaan met 6 2. Maar ik vind dit ook wel lekker voor ajax, lekker met de voeten op de grond, iedereen weet nu hoe hard ze de grond in geboord kunnen worden en hopelijk leren ze hier iets van. Het kampioenschap is mogelijk, knvb ook en misschien nog stunten in cl. We zullen zien hoe ze dit oppakken

29 januari 2019 om 10:32

Waarom is het tekenend? Denk je dat Ajax-thuis werkelijk de enige pot is waar we echt om geven? Dat de rest gestolen kan worden? Ajax-thuis is altijd een prachtig affiche, al zorgden resultaten vã³ã³r zondag eerder voor cynisme. Maar het is geen kwestie van het seizoen maken of niet.

We staan tussen rotsvast op die 3e plek momenteel en de kans lijkt werkelijk minimaal dat we dat nog verspelen. Dus de kans op zilverwaar (en de kortste route naar Europa) moet behaald worden door minimaal éã©n (en met finale twee) hele belangrijke wedstrijden. Dus dan telt de Eredivisie wel wat minder mee.

Dat Boskamp dit zegt is ook lichtelijk gechargeerd natuurlijk, want als Feyenoord er dit weekend plots weer afgaat o.i.d., is hij ook weer strontchagrijnig. Maar feit blijft dat de halve finale en evt. finale nu de belangrijkste potten zijn. Dat Ajax-thuis de halve finale is moet je niet zien, omdat het per se Ajax thuis is. Maar het is gewoon belangrijk omdat het de halve finale is.

29 januari 2019 om 10:51

Wat een onzin zeg. Je neent het leuk voor Boskamp op maar het is toch duidelijk wat hij zegt? Je kan nu wel dingen gaan verdraaien manmanman

29 januari 2019 om 10:58

Haha verdraaien? Waar staat exact dat de halve finale winnen het belangrijkste is momenteel omdat het puur tegen Ajax is? En we zodoende het seizoen goed maken als we van Ajax winnen? Er staat alleen dat de halve finale voor Boskamp het belangrijkste is.

Ik zie hier momenteel alleen maar Ajacieden zijn woorden verdraaien om zichzelf maar enigszins een goede dag te bezorgen door te denken dat alles nog maar draait om Ajax bij Feyenoord. Want ja, ons seizoen is zogezegd alleen maar goed als we van Ajax winnen natuurlijk. Uhu.

Over jaloezie gesproken dat is precies wat ik ook dacht. Je hebt bijvoorbeeld Ziyech ik zelf ben ook Marokkaan en gun hem het allerbeste daar niet van. Wat ik wil zeggen is Ziyech was toch echt de man over wie elke wedstrijd gesproken werd. Bij elke voetbal programma Ziyech wat een pass wat een bal gevoel wat een bal controle enz enz. Nu gaat het helemaal niet meer over hem en dat doet wel wat met een mens hoor. Ik kies Ziyech uit maar er zijn er meer, tenminste dat is wat mijn gevoel zegt.

29 januari 2019 om 12:11

1. Wat is je punt? 2. Wat is de meerwaarde om je afkomst te vermelden?

29 januari 2019 om 13:04

Mijn punt is. Dat je spelers had voor Frenkie die een volgende stap zouden maken en dachten daar ook zeker van te zijn. Nu staan zij in de wachtkamer en is er een jongen die van Willem 2 gekomen is een overstap naar een absolute grootmacht gaat maken en daarmee wil ik zeggen dat dat misschien ook iets kan creeeren in de hoofd van andere spelers. Ik noem Ziyech omdat hij zelf al paar x aangaf van ja ik ga zeker weg in de zomer en eindstand zwaar teleurgesteld. Ik zag laatst een interview waarin hij aangaf geen haast te hebben en alles op z’n tijd. Dus als je me niet snapt dan weet ik het ook niet meer maat

30 januari 2019 om 00:18

Lol, vond en vind t een btje een onsamenhangend verhaal eerlijk gezegd... Als ik je goed begrijp zijn er ploeggenoten jaloers op De Jong omdat hij (wel) een transfer maakt? En dat dat een reden kan zijn van t slechte spel? Zou wellicht kunnen, maar een Ziyech is daar toch niet mee bezig. Die gast wilt gewoon lekker ballen en ziet wel welke club er komt. Tenminste, hij maakt op mij de indruk dat ie zich niet druk maakt daarover...

Het is Ajax dat de klappen krijgt maar reacties bij Feyenoord zijn een blamage. Blijkbaar maakt dit een heel seizoen goed? Dan ben je wel topclub af..
enige wat ze daar kan redden is eigen jeugd want naast deze overwinning is er weinig toekomst of toegevoegde waarde voor NL voetbal afgezien vd fans. Maar die zijn er wel op meer plaatsen in de wereld.
Jammer genoeg is het juist Ajax dat toekomst NL voetbal vormgeeft tot aan halve aanval van PSV toe..
enige club die beetje meedoet in dat aspect is AZ. Nouja, iedereen blij buiten Amsterdam, Ajax zonder prijzen dit jaar, uit de CL straks en alle kwaliteit vertrekt naar het buitenland.
Kunnen we volgend jaar echt Calimero spelen met zn allen ipv alleen buiten Amsterdam.

29 januari 2019 om 10:40

Als je denkt dat dit een heel seizoen goed maakt, is dat puur om jezelf op te beuren denk ik. Want dat is het namelijk niet. Het is een prachtige overwinning, dat wel.

Het is bijna alsof feyenoord gewonnen heeft van een club als Real Madrid. Huilende mensen op de tribune. Er wordt zo belachelijk euforisch gedaan dat het bijna een beetje zielig begint te worden. Liederen zingen als helemaal niet in Amsterdam terwijl er in eigen stad nog minder is op dit moment. In Rotterdam zijn ze al 2 maanden uitgespeeld voor de competitie. Ongelofelijk dat Boskamp zegt dat alleen de bekerwedstrijd nog telt. Als ze maar winnen van ajax dan is het seizoen goed. Wat een figuren!

29 januari 2019 om 10:53

Ja, dat is inderdaad pre-cies wat Boskamp zegt: Alleen nog maar de halve finale van Ajax winnen en het seizoen is goed. Uitstekend staaltje begrijpend lezen.

Of bedoelt hij te zeggen dat de halve finale alleen nog telt, omdat dit de enige weg is tot de finale? En zodoende op de Knvb Beker? En het daardoor net zo goed Willem II had kunnen zijn in de halve finale en het zodoende net zo belangrijk zou zijn? Hmm.. Maar goed, blijf maar in die waan dat dit ons seizoen goed maakt.

29 januari 2019 om 10:59

Je slaat jezelf toch voor de kop als Ajax straks nog 2 x verliest en Feyenoord gaat alleen nog voor de beker.... naja het zal wel maar ik vind het totaal niet professioneel. Ik snap wel dat jij het zit te verdedigen. Sommigen blijven eeuwig achter hun cluppie staan en proberen alles goed te praten. Bizar

29 januari 2019 om 11:04

En wat doe jij dan? 6-2 is ff slikken. Voor ons een mooie opsteker wat vertrouwen geeft en voor jullie is er in principe geen zak aan de hand als ze nu alles winnen. Laat ons ff genieten. Zolang niet gewonnen van jullie en dan mogen we niet blij zijn?

29 januari 2019 om 11:08

''ik snap wel dat jij het zit te verdedigen..'' Lijkt me logisch, als iemand zijn woorden totaal verkeerd interpreteert.

29 januari 2019 om 11:09

Ik zeg niet dat je niet blij mag zijn maar er word een beetje gedaan alsof de wereldbeker net gewonnen is of dat 1 of andere amateurclub Ajax heeft uitgeschakeld. Die overdreven blijheid heb ik bij pec Zwolle niet eens gezien toen ze Ajax vernederden in de beker.

29 januari 2019 om 11:20

Om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat je zwaar gefrustreerd ben. Als je realistisch kijkt is dit voor beide partijen een momentopname geweest. Ajax is zwaar onder het ijs gezakt en Feyenoord is boven zichzelf gestegen en alles lukte. Laat ons is genieten zonder dat gebash. Voor ons is er op de beker na toch niks meer te winnen.

29 januari 2019 om 11:47

@flokyrs: Relax even man, pak lekker een pilsie straks na werk want die kun je wel gebruiken denk ik! Feyenoord heeft jaren niet van ons gewonnen en men wint nu, in de eigen Kuip, met goed spel en ruime cijfers van ons. Natuurlijk zijn ze daar blij, geef ze eens ongelijk.. En dat Boskamp uitspreekt dat de halve finale tegen Ajax nu de belangrijkste pot is, is ook best te begrijpen toch? Niet omdat het tegen ons is (al is dat wel een extra motivatie uiteraard), maar omdat het 1 van 2 wedstrijden is die Feyenoord moet winnen om nog met een prijs te eindigen. Als je er even rustig over denkt zegt hij echt niks raars hoor (vanuit Rotterdams perspectief, dat lijkt me logisch gezien we het over Boskamp hebben).

29 januari 2019 om 12:24

@sanderkoevoets,

Je verwoord het perfect. Als Feyenoord straks over 4 weken verliest, had ik liever zondag verloren. Ook voor mij is de beker een troostprijs, maar wel een prijs. Kampioenschap zit er met nederlagen tegen Pec, Fortuna, De Graafschap e.d. niet meer in.

Desalniettemin 6-2 in een klassieker waarin de uitslag zeker nog hoger had kunnen uitvallen heeft Feyenoord tenminste weer wat kleur op de grauwe wangen bezorgt.

Feyenoord werd vergeleken met Helmond Sport en had niet meer waarde dan 20 miljoen. Maar ze staan een straatlengte voor op de nummer 4. Dat Ajax een straatlengte voorsprong heeft is te begrijpen wanneer je de selecties naast elkaar zet en ook terecht gezien het voetbal wat beide tot op heden hebben tentoongesteld.

Dat PSV daar weer met 5 punten boven staat is in mijn ogen de grootste verrassing. Op een paar posities na heeft Psv mijn inziens vergelijkbaar materiaal met Feyenoord. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Tuurlijk is het een zware klap als je 1 punt haalt uit 2 wedstrijden en 10 doelpunten tegen krijgt. Maar het is nu zaak om de rust te bewaren, de neuzen dezelfde kant op te krijgen en weer wedstrijden gaan winnen. Dan sta je in mei met de schaal in handen. Kan mij bijna geen ander scenario voorstellen. Mocht Psv in mei met de schaal omhoog staan, dan dienen er maatregelen genomen te worden. Maar voor nu is het belangrijk om rust in de tent te behouden.

29 januari 2019 om 13:50

Psv heeft een waarde van 200 miljoen. feyenoord 89 miljoen. Dus zo raar is het niet, dat PSV dik voor staat op feyenoord. Verschil met Ajax en psv is wel groot. 360 miljoen tegen 200 miljoen.

29 januari 2019 om 14:18

Transferwaarde van een selectie zegt helemaal niks. Van Persie is veruit de beste voetballer op de Nederlandse velden, maar heeft een transferwaarde 0. Clasie is in mijn ogen ook beter dan Hendriks, maar heeft ook een transferwaarde 0. Het verschil zit hem in Bergwijn en Lozano. Dat verklaart de voorsprong op Feyenoord, maar niet de voorsprong op Ajax.

29 januari 2019 om 12:15

Is toch mooi? Voetbal is emotie... bij de 3e ster heb ik n traantje gelaten, Benfica thuis en Bayern uit ook... Feyenoord heeft zo lang niet gewonnen van Ajax en deden dit, op t 1e kwartier na, met prima inzet en voetbal. Als je na jaaaaren dan eindelijk een keer wint van de aartsrivaal, dan mag je best emo zijn. Hoe vervelend ik het verlies ook vind...

Kom op jongens... Gun Boskamp deze euforie. Zijn club heeft (geheel terecht overigens) gewonnen. Mag hij blij zijn? Als het andersom was geweest, had je hier een artikel over een euforische Sjaak Swart gelezen.

Wat mij stoort is dat het volgens de opportunistische media ineens weer helemaal kut is bij Ajax. Gelijk wordt Ten Hag weer op de schopstoel gezet. Allerhande experts wijzen op zijn tactisch onvermogen. En de transfer van Frenkie schijnt een oorzaak te zijn..... Bullshit. Echt waar. Waarom? Omdat die wedstrijd tegen Heerenveen helemaal niet zo slecht was. Je scoort 4x he? Dat er aan de andere kant ook 4 invliegen is zonde. Maar Heerenveen is geen Bal op het Dak 5... het is gewoon een volwaardige Eredivisionist met een goed elftal. En we schakelden ze ook nog in de beker uit. En Feyenoord staat gewoon 3e en heeft ook een prima elftal. Als je als Ajax dan na een kwartier denkt: we staan 1-0 voor en we voetballen dit wel ff uit, dan ga je nat en sta je ineens met 2-1 achter. Dan maak je nog de 2-2. Nog steeds prima. En als je dan vlak voor rust de 3-2 om je oren krijgt, is dat mentaal een tik. Maar het kan wel gebeuren tegen de nummer 3 van de Eredivisie. Die 6-2 is gewoon het gevolg van een Feyenoord dat boven zichzelf uit steeg en een Ajax dat even de weg kwijt was. Dat gebeurt je elk seizoen wel eens. Geef Feyenoord gewoon de credits, maar ga nou niet in paniek raken en roepen dat die Ten Hag er niks van kan en de spelers ruk zijn. Dit zijn dezelfde spelers en technische staf die dit seizoen ook fantastisch hebben gevoetbald tegen Benfica, Bayern etc.

29 januari 2019 om 12:09

Precies Denajax

Grote club zijn, supporter van een grote club zijn en gewoon slikken. Feyenoord en haar supporters mogen zelfs 10 jaar nog euforisch zijn. Toch thuis gewonnen van PSV en Ajax volledig afgeslacht. En als Boskamp het zegt dan komt het ook nog eens veel minder hard aan, juist omdat het een Feyenoord supporter in hart in nieren is, maar niet een die constant Ajax en de rest afbrand. Wat goed is, is goed en wat slecht is, is slecht.

Ik zou me minder storen aan de opportunistische media, want het is echt heel slecht wat Ajax de afgelopen wedstrijden heeft laten. Dit was echt het niveau van de eerste wedstrijden onder Keizer, waar ze een verschrikkelijke klap nog moesten verwerken. Toen was voetbal echt bijzaak voor veel spelers.

Ajax hoort ver boven Feyenoord en Heerenveen te acteren. En een tijd lang was dit ook gewoon het geval. Na de winterstop zien we opeens weer de topploeg die moet ploeteren voor de punten. Dan gaan mensen een oorzaak zoeken.

Ik stoor me meer aan termen als een mentale tik, en feyenoord dat boven zichzelf uitsteeg. Feyenoord speelde goed, maar ze zijn sowieso op hun best als ze kunnen voetballen vanuit de omschakeling. Was zo tegen PSV en was zo tegen Ajax. Dat is gewoon een feit en niet een wonder.

Ajax mag er toch echt aan gewend zijn dat ploegen kiezen voor de omschakeling en op die manier gevaarlijk worden. Dit was geen enkel probleem omdat overal op het veld mensen op je af kwamen vliegen waardoor het een lukrake trap naar voren werd en niet gericht de bal naar voren, aansluiten en vanuit daar verder voetballen.

Er moet dus heel lang en goed gekeken worden naar wat ging er allemaal fout en vervolgens bespreken waarom ging het fout. Opmerkingen als afspraken niet na komen kunnen we niets mee. Er is een reden waarom spelers afspraken niet nakomen. Waren de afspraken wel duidelijk, kan een speler dit überhaupt, enz. In raptempo moet het weer een geoliede machine worden, want op deze manier ben je het seizoen wel heel snel aan het vergooien. Wel een voordeel, het was zo slecht, dat het al snel veel beter wordt. Daarnaast mag je het tegen de zelfde tegenstander nog eens laten zien. Dat is ook meteen een superbelangrijke, want win je die, sta je in de finale van de beker. Je krijgt als spelersgroep dus de fantastische mogelijkheid om je vrij snel te revancheren voor het debacle.

Mijn theorie is dat het bestuur van Ajax zich blind gemaakt heeft door als die €€€€€ tekens voor de Jong en hebben zich niet gerealiseerd wat voor onrust dat allemaal teweeg brengt. Ze hadden heel 1voudig alles kunnen afdoen met, er worden geen tussentijdse onderhandelingen gepleegd dus kom tijdens de zomerstop maar terug. Ondanks dat het Ajax een berg geld oplevert sportief en naar de supporters toe, bestuurlijk falen door hebzucht.

29 januari 2019 om 11:55

Dat is een beetje naïef. Dit soort transferperikelen zijn inherrent aan het feit dat er twee transferwindows zijn in een jaar. Plus het feit dat het bij Frenkie al sinds de zomer gaat over zijn toekomst. Het heeft nog lang geduurd voor er een akkoord was. Dit verlies kun je niet op het conto van het bestuur schrijven.

Ajax begon ook niet slecht in Rotterdam he? De eerste 15 minuten had Feyenoord weinig in te brengen. Maar na de 0-1 verloren ze de focus en kwam Feyenoord er goed in. En wat was er gebeurd als die bal van Ziyech begin 2e helft niet op de paal was beland maar in het doel? Daarna waren ze het helemaal kwijt.... en walste Feyenoord erover heen. Dat gebeurt soms. Je hebt elk seizoen wel 1 of 2 van die wedstrijden...

29 januari 2019 om 12:46

Het is door die hele transferonrust los zand geworden bij Ajax met een de Jong die zich nooit meer voor 100% zal geven omdat hij heel naar Barcelona komen en zal daarom net iets eerder zijn voet terug trekken. In wezen heb je nu niet meer aan hem en had Ajax hem net zo goed meteen naar Barcelona moeten laten vertrekken maar dat was niet meer te verkopen naar de supporters toe.het bestuur heeft gehandeld als een handelshuis en niet als een club en daarom gefaald.

Het probleem is weer eens dat Ajax geen team is maar een stelletje individualisten bij elkaar. Hoe kan het toch steeds dat ze bij Psv dit wel voor elkaar kunnen krijgen en bij Ajax niet?

De keerzijde.. als ajax wint, dan hikt het aan tegen de absolute top. Als ajax een keer dik verliest op een totale offday, tegen een zeer sterk spelend feyenoord, dan is er een oorlog in amsterdam. Is iedereen boos op elkaar, zijn de grote jongens ineens de boeman, heeft ten hag zijn zooitje niet op orde en is alles slecht. Dit moet toch een heeeerlijke week zijn voor valentijn driessen, iedereen negatief over ajax. Hij voelt zich gehoord nu.

Ajax heeft terecht verloren laat dat duidelijk zijn , maar dat hier nu 1001 artikelen over geschreven worden is schromelijk overdreven zeker als Feijenoord het enkel tegen de topclubs kan opbrengen met echte inzet te spelen.en ze deden na afloop ook net of ze wereldkampioen waren geworden, zo overdreven. PSV verloor verleden jaar met 5-0 van Willem2 en na 2 dagen hoorde je daar niets meer van. Ajax verspeelde bijna 5 !!!! jaar terug de titel en nog lees je daar minimaal 1x per maand over. Het lijkt wel of niemand maar dan ook niemand behalve de Ajax supporters dan Ajax iets gunt .... Triest heel triest want er waren zelfs Ajax supporters die Feijenoord 2 jaar terug de titel gunden !!!!

29 januari 2019 om 13:43

In ieder geval wat anders dan Frenkie 🙂

Vind het raar dat jij/jullie dat zo zien. De afgelopen maanden was er een overvloed aan postieve berichten over Ajax hier. Ze zouden zelfs de competitie ontgroeit zijn. Nu krijgen jullie 2x achter elkaar de deksel op de neus en dan krijg je negatieve berichten over Ajax. Deal with it! Dit is een uitzonderlijke overwinning van Feyenoord, tuurlijk wordt dat uitgebreid gevierd en bejubeld. Dit krijven jullie nog jarenlang te horen, net als bij ons die 10-0 nog regelmatig langs komt.

29 januari 2019 om 13:50

Precies, zogenaamde 1001 positieve berichten per week zal vast leuk zijn, maar als het in het negatieve omslaat is het allemaal overdreven en gunt niemand Ajax iets, etc. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind en als supporter moet je dit toch wel gewend zijn en moet je niet zo met selectieve verontwaardiging zitten.

Toch vond ik Ajax jongstleden weekend beter spelen dan Psv.
Dus, alles is nog mogelijk.

waarom kan het niet. we hadden het niet verwacht want Ajax heeft een beter elftal maar het is ook weer niet zo dat ze van Manchester City niveau zijn ofzo. op een slechte dag kan Ajax ook gewoon verliezen, vooral als je de duels met ze aangaat want duels winnen op fysieke kracht is niet hun sterkste punt. ze willen alles voetballend oplossen en als het voetballend dan een keer niet top is hebben ze geen Plan B

Feyenoord hetzelfde verhaal. op een goede dag kunnen we Ajax of PSV verslaan maar op een slechte dag kunnen we ook zomaar van een Excelsior verliezen met dit materiaal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren