Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wie moet bij Feyenoord de opvolger worden van Van Bronckhorst?

Laatste update:

Giovanni van Bronckhorst houdt het na dit seizoen voor gezien als trainer van Feyenoord. Club en trainer hebben besloten om het aflopende contract niet te verlengen en dus kan de zoektocht naar een opvolger gestart worden. De 43-jarige Van Bronckhorst gaat de boeken in als een van de meest succesvolle Feyenoord-trainers uit de clubgeschiedenis en dus zal het voor zijn opvolger knap lastig worden om de schoenen van Gio te vullen. Een overzicht van mogelijke kandidaten.

Van Bronckhorst volgde in mei 2015 de ontslagen Fred Rutten op en vertrekt vier jaar later via de voordeur. Dat heeft hij vooral te danken aan de prijzen die onder zijn leiding in de wacht werden gesleept. De belangrijkste won hij in het seizoen 2016/17, want na achttien jaar werd eindelijk weer de landstitel gewonnen. Daarnaast wonnen de Rotterdammers met Van Bronckhorst aan het roer tweemaal de TOTO KNVB Beker en twee keer de Johan Cruijff Schaal.

Het vertrek van Van Bronckhorst komt niet geheel uit de lucht vallen. De kritiek op de trainer en het spel van Feyenoord nam de afgelopen tijd toe. Spelers zouden niet beter worden onder leiding van de coach en dit seizoen haakten de Rotterdammers al vroeg af in de strijd om het kampioenschap. “Gio heeft het hier meer dan fantastisch gedaan en doet het nog steeds goed. Wij waren dan ook graag, zoals voorzien, volgende maand met hem gaan zitten om voor het eerst te praten over een eventuele contractverlenging”, reageert technisch directeur Martin van Geel op de clubwebsite.

Het nieuws over het vertrek van Van Bronckhorst komt een dag na de zege van Feyenoord op Fortuna Sittard in de kwartfinales van het bekertoernooi. Zondag staat het duel met Ajax in De Kuip voor de deur en dus vindt Van Bronckhorst dit nog niet het moment om uitgebreid stil te staan bij zijn aanstaande vertrek. “Er is nog veel om dit seizoen voor te strijden. We moeten Europees voetbal veiligstellen, via de competitie of via het bekertoernooi. Daar heb ik zin in en kijk ik naar uit”, aldus de trainer. “Tegelijkertijd heb ik veel nagedacht of ik ná dit seizoen nog één of meerdere jaren hoofdtrainer van Feyenoord wil blijven. Dat was een hele moeilijke beslissing, want Feyenoord zit in mijn hart. Echter, in mijn carrière heb ik altijd mijn gevoel gevolgd en mijn gevoel zegt nu dat ik dat niet moet doen. Het is goed zo.”

Van Geel is blij dat de club op tijd duidelijkheid heeft over de toekomst van Van Bronckhorst. “Dit geeft ons de tijd om een geschikte opvolger te vinden”, reageert hij. “Ongetwijfeld vliegen de namen van vermeende kandidaten ons vanaf morgen om de oren, maar wij zijn zo ver nog niet. We nemen echt de rust en de tijd om zorgvuldig af te wegen wat straks het beste voor Feyenoord is.” Waar Feyenoord zegt nog niet bezig te zijn met een nieuwe trainer, kijken wij in willekeurige volgorde naar de mogelijke kandidaten.

Henk Fraser – Sparta Rotterdam

De huidige trainer van Sparta Rotterdam speelde in het verleden bij Feyenoord en was daar al eens jeugdtrainer. De oud-verdediger, wiens contract op Het Kasteel doorloopt tot medio 2020, heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij ooit graag aan de slag zou willen gaan als hoofdtrainer bij de grootste club van Rotterdam. “Laat ik voorop stellen dat er geen sprake is van zagen aan de stoelpoten van Giovanni van Bronckhorst. Als ik hierover spreek, dan praat ik over ambitie”, zei Fraser eind december vorig jaar nog tegenover RTV Rijnmond. “Het moment moet passen, voor Feyenoord en voor mij. Misschien komt dat moment er nooit. En je moet de gunfactor hebben. Maar iedereen heeft ambities en dromen, en dit is er zeker één van mij.”

Regi Blinker, voormalig ploeggenoot van Fraser bij Feyenoord, vindt Fraser een geschikte kandidaat om Van Bronckhorst op te volgen. “Henk is een echte Feyenoord-man. No-nonsense. Je hoeft bij hem niet met vedetteneigingen aan te komen”, aldus Blinker. Dat meedogenloze moet je ook in je hebben als trainer. Je hebt met zoveel verschillende persoonlijkheden te maken bij een club.”

Jean-Paul van Gastel – assistent-trainer Feyenoord

Na het vertrek van Ronald Koeman bij Feyenoord in 2014, werd Van Gastel gezien als een van de kandidaten voor het hoofdtrainerschap. Technisch directeur Martin van Geel wilde echter een ervaren man voor de groep hebben en daarom werd Fred Rutten aangesteld. Toen Rutten een jaar later werd ontslagen, koos Feyenoord niet voor Van Gastel maar voor Van Bronckhorst. De inmiddels 46-jarige Van Gastel is een bekend gezicht voor de spelersgroep en kent de club goed. Hij lijkt niet tot de favorieten te behoren, maar een kandidaat is hij zonder meer.

Maurice Steijn - VVV-Venlo

Afgelopen zomer was Steijn al dicht bij een overstap van VVV naar Feyenoord. De hoofdtrainer van de club uit Limburg was in beeld om aan de slag te gaan als assistent van Van Bronckhorst. Na meerdere gesprekken ketste de deal uiteindelijk af vanwege de contractvoorwaarden die Steijn stelde. "Het werken bij een topclub als Feyenoord, inclusief de combinatie met Europees voetbal, leek me ook interessant. Daarbij ben ik heel transparant geweest. VVV was overal van op de hoogte", aldus Steijn vorige maand nog tegenover De Telegraaf. Een toekomstig dienstverband bij de Rotterdammers wilde Steijn niet uitsluiten. “Ik vind Feyenoord nog steeds een schitterende club. Wie weet wat er in de toekomst gebeurt…”

Dirk Kuyt – Feyenoord Onder-19

Kuyt lijkt geen grote kanshebber, want hij beschikt nog niet over de juiste papieren om te werken als hoofdtrainer van een betaald voetbal organisatie. Dit seizoen doet hij ervaring op als trainer van Feyenoord Onder-19. De afgelopen weken werd zijn naam genoemd als mogelijke opvolger van Van Bronckhorst. Kuyt reageerde daarop in zijn column in De Telegraaf. “Na dit seizoen staat ook het volgende jaar weer in het teken van de cursus en ik beslis ook pas later welke kant in het voetbal ik definitief opga. Ik heb immers ook in een andere rol al meegelopen bij Feyenoord”, aldus Kuyt, doelend op zijn ‘snuffelstage’ bij Van Geel. “Tegen die achtergrond vind ik het gek dat mensen mijn naam noemen richting het eerste elftal.”

Hans Kraay Jr. gaf eerder deze maand nog aan dat hij een combinatie van Steijn en Kuyt wel ziet zitten. "Die twee staan te trappelen", zei hij bij Veronica Inside. “Ik zou het wel aandurven. Nu weet ik dat Kuyt zijn officiële papieren nog niet heeft, maar bij Fortuna Sittard is er ook iemand (Kevin Hofland, red.) die geen papieren heeft en toch binnen de lijnen en op de middenstip kan komen.”

John van den Brom - AZ

De trainer van AZ gaat de club uit Alkmaar na dit seizoen verlaten. Een nieuwe club heeft hij nog niet gevonden, ondanks dat hij sterk gelinkt wordt aan FC Utrecht. Van den Brom en FC Utrecht hebben in de media al laten weten dat ze het wel in elkaar zien zitten en door het aanstaande vertrek van Dick Advocaat ligt de weg naar de Domstad open. Maar hoe liggen de verhoudingen nu er een positie bij Feyenoord vrij komt? Een overstap van AZ naar Feyenoord is een stap vooruit, terwijl een stap van AZ naar FC Utrecht eerder gezien wordt als een stap opzij. Van den Brom heeft zich al vaker bewezen als een trainer die spelers beter maakt en die kwaliteit sluit goed aan bij de relatief jonge selectie van Feyenoord.

Dick Advocaat – FC Utrecht

De 71-jarige trainer leek bij FC Utrecht te beginnen aan zijn laatste klus. Met Utrecht leek de cirkel rond, vond Advocaat vorig jaar ook. Maar hij lijkt er nog altijd geen genoeg van te hebben. Inmiddels is bekend dat hij gaat vertrekken na dit seizoen, maar onwelwillend tegenover een langer verblijf stond hij niet. Advocaat is wellicht nog te porren voor een nieuwe periode in De Kuip. RTV Rijnmond opperde reeds al om Advocaat opnieuw aan te stellen, met Kuyt als assistent. De coach van Feyenoord Onder-19 zou onder zijn vleugels dan klaargestoomd kunnen worden voor het grote werk.

Nadat donderdag bekend werd dat Van Bronckhorst aan het einde van het seizoen vertrekt bij Feyenoord, worden in de media talloze namen genoemd. Het Algemeen Dagblad noemt ook Phillip Cocu, Kevin Hofland, Erwin Koeman en Hein Vanhaezebrouck. Wie is volgens jou de meest geschikte kandidaat om Van Bronckhorst op te volgen? Laat het ons weten door hieronder te reageren.

Wie moet bij Feyenoord de opvolger worden van Giovanni van Bronckhorst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier staat nou niet bepaald een naam tussen waar je steil van achterover slaat zeg. Het is voor Feyenoord tijd dat ze een trainer aanstellen die spelers daadwerkelijk beter maakt en met een duidelijk plan werkt. Het is nu nog te veel zoeken naar die ene bevlieging, want het spel an sich is niet om aan te gluren. Maar een betere vraag die men kan stellen is:'wie wordt de nieuwe technisch directeur van Feyenoord'. Daar begint het hele proces mee wil je ervoor zorgen dat je in de top 3 blijft en niet af gaat glijden...

24 januari 2019 om 15:52

"Hier staat nou niet bepaald een naam tussen waar je steil van achterover slaat zeg."

Zo'n trainer zal dan ook zeker niet bij Feyenoord komen in de huidige situatie.

En behalve dat, zolang van Geel blijft zitten maakt de trainer die uiteindelijk komt toch niets uit.

24 januari 2019 om 16:35

Het gaat mij ook niet om een grote naam. Maar wel om een ambitieuze jonge trainer die met een bepaalde visie zowel het samenspel als het individu doet verbeteren. Feyenoord staat stil

24 januari 2019 om 18:13

Aan wie denk jij dan? Zoals jij een profiel schetst moet het iemand zijn die zich al bewezen heeft. Ik denk dat iemand als steijn echt ideaal zou zijn. Je klinkt nu totaal niet realistisch, wij hebben daar ook wel eens last van (zie afgelopen zondag bijvoorbeeld).

24 januari 2019 om 18:41

Uiteraard moet iemand zich bewezen hebben. Waarom zou je iemand als Kuyt voor de leeuwen gooien? Wat is er niet realistisch aan mijn opmerking dat Feyenoord behoefte heeft aan iemand die zowel het team als spelers beter kan maken? Ik zou een echte trainer verkiezen boven een pure people manager. Als het kwalitatief minder is qua materiaal heb je iemand nodig die het materiaal beter kan maken. Niets meer en niets minder

24 januari 2019 om 18:47

Hoezo is hij daar niet realistisch in? Zo'n trainer kun je ook buiten de bekende namen (steijn) zoeken. Omdat wij niet weten wie dat moet zijn, betekent niet dat diegene er niet is.

24 januari 2019 om 23:09

Ik hoef ook geen grote naam. Ik wil iemand die fris voetbal naar de Kuip brengt.

25 januari 2019 om 18:28

@bridgewater, waarom niet van Persie voor de groep zetten ? Kan hij wellicht nog wat wedstrijdjes meepikken. Hij is degene die weet wat de selectiegroep bezig houdt, wie de steunpilaren zijn, wie (en dat hoeven niet altijd de beste spelers te zijn) goed zijn voor de sfeer in de groep. Hij kan de rotte appels er tussenuit vissen, weet waar de pijnpunten binnen de selectie liggen. De vraag is alleen, heeft van Persie daar zin in en is van Persie capabel genoeg om de middelmaat beter te maken. Al denk ik dat je daar beter specialisten (veldtrainers) voor kunt gebruiken.

24 januari 2019 om 16:27

We staan steviger in de top 3 dan voorgaande jaren, we verliezen een hele hoop wedstrijden maar als ik naar plek 4 en 5 kijk dan zijn die nog zeven en acht punten bij ons vandaan. Het gat met 1 en 2 is wel heel groot, maar de enige technisch directeur die dat gat kan slechten is een technisch directeur die 200 miljoen euro meebrengt om dat te investeren. Weet jij er nog eentje?

24 januari 2019 om 16:38

Op dit moment staat Feyenoord stevig in de top 3. Maar dat is het dan ook wel. Er is amper perspectief ik verbetering. Met Van Geel zijn er geen groeibriljantjes aangetrokken die andere clubs onder hen wel hebben. Met een TD die niet voor de verrassende versterkingen zorgt zal je idd het gat alleen maar groter zien worden

24 januari 2019 om 16:44

Verbetering zou zijn als we Ajax en PSV voorbij gingen, dat wordt lastig nu die twee het geld zo laten stromen, daar kunnen we niet tegenop bieden. Die groeibriljantjes, wie bedoel je dan? Ik zag in St. Juste, Haps, Larsson, Amrabat en zelfs Ayoub toch wel de betere spelers van de clubs onder ons. Bij Haps en St. Juste komt het door blessures, Larsson begint wat beter te worden, maar Amrabat en Ayoub blijken lang niet zo goed als wat we al hadden. Berghuis vind ik goed, Jorgensen ook, dat zijn slimme aankopen geweest. Voor de rest lossen we vooral heel veel op met de jeugd. Maar we staan nog steeds stevig op 3. We kunnen wel weer proberen om de beste spelers van AZ, Utrecht of Vitesse te kopen, maar die vragen of te veel geld, of die spelers voldoen niet. Zo'n Stengs is denk ik al niet meer haalbaar, en ondanks dat absoluut geen garantie dat hij wel slaagt bij ons.

24 januari 2019 om 17:21

Klopt, voor Stengs ben je nu te laat. Maar kijk nu naar bijvoorbeeld een De Jong bij Ajax of Rosario bij PSV. Die werden aangetrokken op het moment dat ze of nog geen vaste waarde bij Willem II was of bij Almere City uit blonk. Zulke aankopen die betrekkelijk goedkoop zijn heb ik Van Geel nooit zien maken

24 januari 2019 om 19:15

Maar beide spelers hadden waarschijnlijk niet deze ontwikkeling doorgemaakt bij Feyenoord, Rosario speelde anderhalf jaar bij Jong Psv, Frenkie de Jong nog langer bij Jong Ajax. Het is leuk om over te speculeren, maar de situaties laten zich moeilijk vergelijken. En bij Ajax zitten ook transfers zoals Labyad, Kristensen, Orejuela, Johnsen, Siem de Jong, Cassiera, Gudelj, Sinkgraven, Zivkovic. Dan heb je het ook al over 40 miljoen euro. Dat wordt nog weleens vergeten volgens mij. Bij PSV zit een spits die volgens mij nog niet eens gedebuteerd heeft, maar wel 12 miljoen kostte. Uiteindelijk is het winstgevend omdat er twee spelers heel dik gaan slagen, maar als je weinig geld hebt kan je deze risico's gewoon niet nemen.

24 januari 2019 om 20:44

Labyad en Kristensen heb ik nog geloof in, voor de rest eens.

25 januari 2019 om 07:44

@baardgrasmus

ik vond dat toen ze werden aangetrokken al geen hele indrukwekkende namen. Haps trouwens wel, dat was bij AZ een geweldige linksback die zelfs tegen St.petersburg geweldig speelde.

dat Berghuis gehaald werd na het kampioensjaar kon ik nog wel enigszins inkomen en Jorgensen was idd een goede aankoop maar de rest van het aankoopbeleid vond ik echt heel matig.

Ayoub is leuk voor een middenmoter en St.juste en van Larsson vond ik destijds al dat daar door Feyenoord veel te veel voor betaald is. goede spelers voor Heerenveen maar niet van het niveau dat een club als Feyenoord hoort na te streven imo. deze 2 spelers hebben bij elkaar meer als 10 miljoen gekost. daar had je wat veel beters voor kunnen halen

25 januari 2019 om 08:03

Dat er teveel betaald is voor Larsson en St Juste ben ik het mee eens, maar dat is winkelen in de eredivisie ook, AZ, Heerenveen, Utrecht en Vitesse, zij hebben misschien materiaal dat Feyenoord verder kan helpen maar vragen daar ook heel veel geld voor. Terecht vanuit hun oogpunt. Als Ajax straks nog een eredivisiespeler wil gaan die clubs ook hoog in de boom zitten, we weten allemaal hoeveel geld ze hebben.

Kijk, er zijn in de eredivisie een paar spelers die we hadden kunnen halen achteraf, die Haller, Sol wellicht, Zeneli. Spelers die betaalbaar waren en zich goed ontwikkelden, maar ook zij zouden geen garantie op succes zijn geweest. Kijk naar Vincent Janssen, wij lieten hem lopen en hielden Achahbar. Toen volstrekt logisch, maar soms kan een speler zich een niveau lager stormachtig ontwikkelen. Maar ik geloof nooit dat het eruit was gekomen als we hem voor de leeuwen hadden gegooid met 19 of 20 jaar. Ik ben er vrij zeker van dat Vente een groter talent is, maar die wordt nu ook al afgeschreven. We hebben best wel talent, maar hoge verwachtingen en weinig geduld. Misschien dat er daarom veel spelers worden gehaald die wat ouder zijn, die staan er eerder. De voornaamste kritiek op Gio was het niet inpassen van talent, maar ik zag het ook weer tegen Karlsruhe, dat is echt niet onterecht hoor. Elke trainer wil een groot talent laten debuteren, maar als ze verzuipen ben je verder van huis.

25 januari 2019 om 11:26

Verlies op zivkovic. Vermoedelijk verlies op orejuela en cassiera. Geen verlies op siem de jong en gudelj. De rest nog niet afgeschreven. Dus leuk dat je 40 miljoen schrijft, maar dit wordt max 5 miljoen verlies. Feyenoord heeft de afgelopen jaren meer aan transfers verloren.

25 januari 2019 om 00:55

Dat is toch logisch. Voor een eredivisie club is het lastig om een grote trainer aan te stellen, de meest willen niet komen.

Niet voor niets heeft PSV al twee keer op rij een oud speler als beginnend trainer aangesteld. Niet voor niets stelde Ajax Bosz, Keizer en Ten Hag aan.

26 januari 2019 om 14:30

Voor een echte (aankomende) toptrainer is de spoeling gewoon heel erg dun en een gevestigde buitenlandse trainer die zijn gewoon te duur. Ik zou echt niet weten wie Feyenoord beter zou kunnen maken.

2 februari 2019 om 23:20

@bridgewater

Welke trainer het ook wordt, hij krijgt een geweldige klus voor zijn kiezen. Financieel zijn Ajax en PSV definitief weggelopen bij Feyenoord. De CL miljoenen en de peperdure spelers die Ajax en PSV op het veld hebben staan die straks voor mega bedragen verkocht worden, die heeft Feyenoord simpelweg niet. Ook volgend jaar maken alleen Ajax en PSV wederom kans op de CL miljoenen.

Ik zie niet hoe Feyenoord dat gat nog kan overbruggen, er is zoveel middelmaat uit de eredivise aangetrokken, die spelers vertegenwoordigen nauwelijks waarde. Er stroomt geen enkele topspeler meer in vanuit Varkensoord en de beste speler is 35 jaar en stopt er aan het einde van het seizoen mee.

In die situatie mag de nieuwe trainer gaan proberen om net als van Brockhorst 2 Knvb bekers en een landstitel binnen te halen. Een onmogelijke opdracht.

Hoewel hij nu adviseur is bij PSV, zou Van Marwijk niet misschien nog een keer trainer willen worden van Feyenoord? Is zeer geliefd bij de aanhang, heeft daar grote successen mee gevierd en brengt ervaring met zich mee wat deze jonge ploeg wel nodig heeft.

24 januari 2019 om 15:26

Jonge ploeg? Als ik kijk naar de basiself van gisteren dan zijn daar toch niet heel veel jonge gasten bij toch? Bij PSV zit hij lekker in de luwte met zijn schoonzoon en speelt om het kampioenschap en speelt, in principe, Champions League voetbal.

24 januari 2019 om 15:52

Basis zit normaal zat jonge gasten in.
En zeker wat daar achter staat nu is allemaal echt jong.

Maar Bert gaat inderdaad daar niet meer weg. Zit zoals jij het zegt heerlijk zo. Niet meer de stres en gezeik van hoofdtrainer, met zijn schoonzoon. En bij PSV is het altijd een stuk rustiger dan een Feyenoord en Ajax

24 januari 2019 om 23:14

aub niet. weer ze een behouden trainer ik wil een trainer met lef die hoog druk wil zetten en die jeugd de kans geeft.

25 januari 2019 om 00:56

Dat zit er niet in, van Marwijk wil tijd doorbrengen met zijn kleinkinderen. Daarom heeft hij er nu voor gekozen om van Bommel te helpen om zo de rest van zijn tijd aan zijn kleinkinderen te besteden.

25 januari 2019 om 07:46

@patroo

ik denk dat er maar weinig grote namen met onze TD willen werken. Van Geel maakt het voor elke coach moeilijk om het goed te doen met zijn erbarmelijk slechte aankoopbeleid. daar valt geen eer mee te behalen voor een coach

26 januari 2019 om 13:59

@japie_krekel

Quote: "ik denk dat er maar weinig grote namen met onze TD willen werken. Van Geel maakt het voor elke coach moeilijk om het goed te doen met zijn erbarmelijk slechte aankoopbeleid. daar valt geen eer mee te behalen voor een coach ".

Dat werd in het begin over Overmars ook gezegd toen hij Van der Hoorn en Duarte haalde. Maar dat hij dat deed had alles te maken met de bezuinigingen die moesten worden doorgevoerd omdat Ajax jarenlang op te grote voet had geleefd. Toen Ajax dankzij FdB vier keer kampioen was geworden en de miljoenen binnen stroomden uit de CL en Overmars met uitgaande transfers zelf ook het nodige geld binnen wist te harken, kwam er meer geld beschikbaar en wist Overmars ook steeds betere spelers strikken. Het een had alles met het ander te maken. Geef Van Geel net zoveel geld als Overmars en de mogelijkheid om de spelers die hij op het oog heeft, een Ajaxsalaris aan te bieden en hij komt ook met betere spelers thuis. De kritiek die hij altijd krijgt, is volkomen onterecht omdat er van verwacht dat hij met het budget voor een Ford met een BMW thuis zal komen.

26 januari 2019 om 14:43

@scepticus38

in het begin bij Overmars wel ja maar hoe lang zit Van Geel er al? er is geen enkele verbetering in zijn functioneren gekomen. verder heeft Overmars natuurlijk wel een aandeel in het financiele succes ook. je kan dat niet alleen op FdB schuiven

hoeveel geld heeft Groningen trouwens? die komen wel met een Doan aanzetten voor slechts 2,5 miljoen. Ajax pikte Frenkie De Jong, Tagliafico, Davinson Sanchez, Milik en Onana op die niet duurder zijn dan Van Geel zijn uitgaves. allemaal spelers die Ajax financieel en sportief sterker maken. dan gaan mensen ook een Kristensen en Cassiera noemen maar daar tegenover staan ook dure miskopen als Vejinovic en Amrabat dus die vlieger vind ik niet op gaan, dat Ajax zogenaamd beter inkoopt omdat ze die risico's kunnen nemen

Van Geel heeft nooit zo een voltreffer omdat hij totaal niet creatief of inventief is en omdat hij geen netwerk heeft. dat heeft niet alleen met te weinig geld te maken maar ook met een gebrek aan expertise. hoe kan je dan zo iemand verantwoordelijk laten zijn voor het aankoopbeleid?

2 februari 2019 om 23:23

@patroo

Natuurlijk wil die dat niet. Hij is nu de grote man die de Uefa cup won. Bij Feyenoord kan hij de komende jaren alleen derde worden en af en toe een Knvb beker winnen.

Het financiële gat met Ajax en PSV is te groot geworden om te overbruggen. Voordat Feyenoord weer topspelers opleidt op Varkensoord en die laat groeien in het eerste elftal, ben je jaren verder. Pas als die er ooit weer komen en je die ook voor tientallen miljoenen weet te verkopen, kan je proberen weer een beetje aan te haken.

Veel namen, volgens mij weinig directe verbeteringen ten opzichte van Gio. Maar ik laat me graag verrassen. Tussen Feyenoord en Gio lijkt het toch wel op te raken.
Gio bedankt voor de successvolle jaren!

24 januari 2019 om 23:40

Een verbetering zou kunnen zijn: een andere persoonlijkheid dan Gio. Op mij komt ie nogal (te) rustig over, iets wat blijkbaar wel heeft gewerkt.. Maar dat is op, iedereen over eens.. Nieuwe trainer moet dus de boel wakker schudden, andere aanpak. Blijft een gok maar die neem je omdat vasthouden aan het oude uitgewerkt is. Ik weet de juiste keuze niet.. wie je ook kiest van bovenstaande heren, het blijft hopen dat de switch de spelersgroep iets doet!

2 februari 2019 om 23:24

Qua sportieve prestaties kan je geen verbetering krijgen, dat gaat geen enkele trainer lukken. Wat wel kan veranderen is dat een nieuwe trainer weer aansluiting weet te maken met Varkensoord zodat er weer talenten instromen die je later duur kan verkopen. Want alleen dan kan je op termijn echt investeren en hele goede spelers halen om weer in de buurt van Ajax en PSV te komen.

Het is toch bizar dat Fraser hier genoemd wordt als topfavoriet.(gezien de stemmen). Puur en alleen omdat hij een Feyenoord is ??. Deze man laat zijn teams nog saaier voetballen dan Feyenoord doet. Nee alsjeblieft laat Feyenoord weer het voetbal spelen waarmee het in 1970 het Nederlands voetbal op de kaart heeft gezet. Weg met het stempel van hard werken, maar eisen dat er mooi gevoetbald wordt!

24 januari 2019 om 16:31

Zo bizar is dat niet, er zijn gewoon geen goede kandidaten voorhanden nu. Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar Fraser, maar ik was volgens mij een van de weinige die Gio graag had zien blijven. Vooral omdat ik gewoon geen enkel alternatief zie. Zitten we straks naar vd Brom, Steijn of vd Looi te luisteren, terwijl we zachtjes Joni Mitchells 'big yellow taxi' neuriën...

24 januari 2019 om 17:26

Ik zelf zie Fraser juist totaal niet zitten, vooral omdat 'ie z'n ploegen alles behalve goed laat spelen en echt voor pure degelijkheid staat in mijn ogen.

Ik hoop op een frisse wind en als we dan tóch binnen de eigen grenzen gaan kijken lijkt v/d Brom (nooit gedacht het te zeggen) het beste alternatief. Goed voetbal, vrijwel altijd goede resultaten gehaald, jonge spelers beter gemaakt. Want met je eens: ik zelf zie ook weinig alternatieven en ben daarom ook bang met wie ze straks aan komen zetten.

24 januari 2019 om 18:02

Fraser zou voor mij echt verschrikkelijk zijn. Gaan we weer lekker hard werken met zn allen want dat is waar Feyenoord voor staat. Alsjeblieft een trainer die Feyenoord de bal wel 4x naar elkaar toe kan laten spelen. En het liefst ook nog vooruit.

24 januari 2019 om 19:07

Fraser heeft mijn voorkeur van de bovengenoemde namen. Van de Brom komt op bij altijd over als een enorme huilebalk, die vind ik echt niet passen. Wie dan wel? Martin Jol of zo? Van de jongere generatie zie ik weinig geschikte kandidaten, Gio was wat dat betreft de ideale trainer. Het is dat hij weggaat, anders hadden we hem nu aangesteld als de opvolger. Van Gastel wil het waarschijnlijk niet, het wordt waarschijnlijk een trainer die zijn eerste grote klus gaat doen. Kees van Wonderen? Ik zie gewoon echt geen geschikte kandidaten, het wordt sowieso een gok of eentje van de oude garde.

24 januari 2019 om 19:27

Ik vind van den Brom ook behoorlijk verongelijkt op z'n tijd, maar dat liever dan Fraser. Ik zie verder ook weinig mogelijkheden binnen de cirkel die ik voor mogelijk houd en ken, maar als ik dan mag kiezen: liever v/d Brom wegens genoemde redenen (en die durf ik nog wel de kans te geven). Fraser staat bij mij echt onderaan de lijst. Edit: Maar daarom gaat mijn hoop ook uit naar een verrassing/buitenlander; een frisse wind zou goed zijn voor Feyenoord, mede omdat er in Nederland en/of in de bekende kringen weinig anders rondloopt.

Van Gastel zal het inderdaad niet worden, lijkt me dat hij liever assistent blijft, zoals hij al eerder voor die keuze koos.

24 januari 2019 om 23:39

Waarom niet van Gaal polsen? Als Feyenoord dan toch behoefte heeft aan een buitenstaander die kan helpen het topsportklimaat te verbeteren en jonge spelers kan helpen groeien? Volgens mij precies wat de club nodig heeft. In mijn ogen zijn Fraser, Steijn en (in iets mindere mate) vdBrom geen trainers die zich echt hebben onderscheiden in Nederland. Ik heb overigens een bijzonder lage dunk vh trainersgilde in Nederland dus zou ik het logisch vinden over de grens te kijken.

25 januari 2019 om 00:57

Van Gaal wil geen ploeg meer trainen in Nederland. Ook Ajax polst hem altijd maar dat zit er niet meer in. Al van Gaal zou willen, kan hij nog altijd een grote ploeg krijgen alleen wil hij dat niet meer.

25 januari 2019 om 05:18

Polsen gaat vGeel sowieso wel doen denk ik. Hij moet ook wel. vHeel kan het niet maken uit te komen bij een ‘kleine’ naam zonder eerst het beste vh beste te hebben geprobeerd binnen te halen.

25 januari 2019 om 07:55

Van Gaal heeft weleens aangegeven graag Feyenoord te trainen, in 2005 had het gekund, maar toen ging hij naar AZ, hij heeft weleens gezegd dat hij toen voor Feyenoord had gekozen als hij de keuze had.

Over de grens vind ik altijd een gok, pakt heel zelden goed uit. Die Vanhaezebrouck zou je kunnen polsen, maar of dat een match zou zijn? Een Duitser wordt het niet in Rotterdam, grote namen zijn niet te betalen dus als we over de grens kijken zou het zomaar eens een verrassende naam kunnen zijn.

25 januari 2019 om 11:29

V/d gaat elke keer kopje onder als er druk op komt te staan. Iets wat hij niet heeft bij az, ma a r wel bij feyenoord krijgt. Lijkt me dus geen optie.

25 januari 2019 om 11:56

Waarom is een trainer over de grens altijd een gok? Vind ik echt onzin. Been en Verbeek waren Nederlanders die volgens velen bij Feyenoord pastten maar faalden jammerlijk.

25 januari 2019 om 14:44

Noem eens een succesverhaal van een buitenlandse trainer? Mcclaren? Of Ernst Happel?

Hoe kan je in godsnaam al over een nieuwe trainer gaan nadenken terwijl Van Geel nog op zijn plek zit? De eerste stap is gezet door Gio zelf (lees: gelukkig, want hij verdient het om door de voordeur baar buiten te gaan), maar zolang Van Geel er nog zit, wordt het niet beter. Dan blijf je, net zoals bij de spelers die gehaald worden, met middelmaat aankomen en verklein je het gat naar AZ, Utrecht en Vitesse ipv dat zij dat doen. Ik zie Van Geel er echter niet uitgegooid worden, want als we ergens goed in zijn bij Feyenoord, is het sentimenteel zijn; zowel supporters (lees: degene die kritisch zijn, woorden nepsupporters genoemd, terwijl dat juist de supporters zijn die voor verandering zorgen wanneer dat nodig is) als directie, etc., want Van Geel is wel de man die Feyenoord er weer bovenop bracht. Allemaal prima, maar daarmee is zijn werk voltooid en is het tijd voor iemand die doorpakt. Als dit serieus de namen zijn die op het lijstje staan, ben ik klaar met Feyenoord. Ik blijf m’n geld niet verspillen, want ik krijg er geen reet voor terug behalve slecht voetbal, tactisch falen, weinig inzet, etc. Tijd voor verandering en komt ie er niet, moet je als supporters een statement maken. Bekend om de grote bek, maar dat durft de harde kern / fanatieke aanhang niet. Ja, hier en daar af en toe een spreekkoortje en een spanddoekje. Nou, chapeau!

24 januari 2019 om 15:42

Want je kan geen nieuwe trainer halen omdat van Geel er nog zit?
Gio gaat weg dat is zeker daar moet je toch een vervanger voor halen gewoon???

Dat er helemaal een frisse wind Dior de club mag ben ik het zeker mee eens!

24 januari 2019 om 18:15

Nee, dat kan inderdaad niet. Dat is volstrekt onlogisch namelijk. Je gaat geen trainer zoeken terwijl er recentelijk nog is aangegeven dat Van Geel onder de loep ligt. De TD heeft namelijk flinke invloed op de aanstelling van een nieuwe trainer; vandaar dat dit halfgare rijtje ook weer is opgesteld. Het past allemaal precies in het straatje van Van Geel. Tenzij je Van Geel volledig buiten sluit voor deze beslissing, kan je een nieuwe trainer aanstellen. Ik zou echter zsm op zoek gaan naar een goede directeur met een netwerk buiten Nederland / Europa.

24 januari 2019 om 23:45

Je kan lullen tot je een ons weegt, maar qua aanstellen van trainers heeft vGeel het tot nu toe prima voor elkaar.

25 januari 2019 om 09:01

@ ijsmuts

Het is maar hoe je het bekijkt, qua prijzen heeft Van Bronckhorst het de afgelopen jaren inderdaad prima gedaan, als je echter kijkt naar de huidige selectie en welke waarde die vertegenwoordigd dan heeft Feyenoord de slag met PSV en met name Ajax gemist. Welke speler heeft Feyenoord in de gelederen die voor een dik bedrag van de hand kan worden gedaan en waar dat geld weer kan worden geïnvesteerd om de selectie een boost te geven? Ik kan ze niet opnoemen... Van Geel heeft zijn taak volbracht om Feyenoord weer op de rails te krijgen, Gio heeft een mooie uitschieter gehad met het kampioenschap. Maar het brengt Feyenoord niet dichterbij Ajax en PSV, mede door een falend inkoopbeleid (vaak vrij ruim betaald voor spelers van subtoppers die totaal niet het niveau brachten waarvoor ze gehaald zijn) en mede doordat de spelers zich niet voldoende ontwikkelen onder Van Bronckhorst. Dus tijd voor een nieuwe TD die Feyenoord van nieuwe impulsen voorziet en andere markten aanboort voor spelers in combinatie met een trainer die talenten de kans geeft en ze ook beter maakt, waardoor Feyenoord weer kapitaal op het veld heeft staan en kan doorgroeien.

25 januari 2019 om 09:08

Toch wel de domste opmerking in tijden! Vandaar dat ook weer dit halfgare rijtje is opgesteld.... dit heeft VZ gedaan heh niet van Gell!

Tjezus zeg...

Welke trainer was slecht dan die van zegel heeft gehaald? Beetje zeiken om te zeiken weer lekker. Doet zeker dingen fout maar kwa trainers altijd goed gewoon!

24 januari 2019 om 15:42

Want je kan geen nieuwe trainer halen omdat van Geel er nog zit?
Gio gaat weg dat is zeker daar moet je toch een vervanger voor halen gewoon???

Dat er helemaal een frisse wind Dior de club mag ben ik het zeker mee eens!

24 januari 2019 om 16:39

Misschien is het inderdaad beter dat je je aandacht verlegt, hetzij naar een andere club, hetzij naar een andere hobby. De supporters die voor verandering zorgen, zijn dat dezelfde die het Maasgebouw bestormden? Want in mijn ogen zijn de supporters die voor verandering zorgen de supporters die ons in de ellende brengen. De supporters die te paaien zijn met dure aankopen en spierballentaal, die druk uitoefenen op de directie door met geweld te dreigen. Het is heel jammer dat we geen kampioen worden en dat we financieel zo ver achterlopen bij Ajax en Psv, maar dat komt vooral door die twee clubs. Voetbalsupporters, mijzelf incluis, zijn de slechtste raadgevers wat betreft beleid. Beleid is langetermijndenken, we staan er ontegenzeggelijk beter voor dan 10 jaar terug.

Maar goed, noem eens een geschikte TD, laten we daar mee beginnen. Net als het gezeik op Gio, ik heb nog nooit een goed alternatief gehoord, noch voor de trainer, noch voor de TD.

24 januari 2019 om 18:23

Nee, dat zijn niet dezelfde supporters. Dat zijn namelijk de halve zolen die, zoals ik aangaf als je m’n reactie daadwerkelijk goed gelezen had, de kritische supporter uitmaken voor nepsupporters. Dat zijn de dwazen die je totaal niet in de buurt van je beleid wilt hebben. Echter, de objectieve supporter, ziet dat er al tijden wat mis is. Feyenoord staat stil omdat Van Geel een reorganisatie manager is; niet iemand die door pakt op de verbeterde situatie. Leuk dat we er ‘beter’ voor staan dan 10 jaar terug, maar je had al een aantal stappen verder kunnen zijn. Je hebt de boot finaal gemist met Jong Feyenoord en het gelul over het geld dat er toen niet was, is onzin, want door de ontwikkeling van talenten zou je die investering binnen no-time vertienvoudigen. Kijk maar naar Ajax; talenten ontwikkelen zich volop en zelfs bij PSV zie je tegenwoordig meer jonge jongens de kans krijgen. Als ik dan kijk naar onze talenten.. Naja, je weet het al. Van Geel had zijn taak al voltooid toen Feyenoord zwarte cijfers schreef, maar de mensen zijn te blind en sentimenteel om dat in te zien omdat hij op dat gebied goed werk heeft geleverd. Verder ben ik niet bekend in de TD wereld, maar heb ik wel m’n diploma op het gebied van sportbeleid op zak. Vandaar ook dat ik al tijden roep dat Van Geel eruit moet. Ik weet echt niet alles beter of iets dergelijks, maar dat Van Geel niet door pakt is overduidelijk.

24 januari 2019 om 19:01

Ik had ook graag een Jong Feyenoord in de KKD gezien, maar ik weet niet of het de waarde van onze talenten zo enorm had verhoogd. Verdonk, Hamer, Schuurman, er waren best wel verwachtingen van hen, maar ze lijken het niet waar te maken. Misschien Verdonk een beetje nu hij speelt, maar of zijn waarde al flink is toegenomen, ik geloof het niet.

Ik zie gewoon echt geen enkele geschikte TD voor deze functie en dat is mijn voornaamste bezwaar tegen die kritiek op Van Geel. Wie dan wel? En kijk ook naar de voorgangers van Van Geel, Beenhakker, Wotte, Bosz, Baan, willen we dat? Dat we nu niet om de titel spelen is pijnlijk, maar volstrekt logisch, we strijden een ongelijke strijd financieel. En als onze talenten echt zo goed waren, dan lieten ze het wel zien. Maar veel ervan komen tekort, Bijlow, Vilhena, die voldoen, Van Beek, Nieuwkoop, Malacia, Vente, tja. Zeg het maar.

24 januari 2019 om 19:30

Ik zelf ben wel benieuwd hoe Joris Mathijsen zich ontwikkelt als TD. Lijkt toch behoorlijk creatief/vindingrijk te zijn bij Willem II.

Zie nu zelfs dat ze daar Isak (groot talent) van Dortmund gaan huren

24 januari 2019 om 19:50

Het gaat in de KKD niet om waarde creeren, maar om ontwikkeling; een tussenstap naar het eerste. Schuurman, die jij als voorbeeld neemt, zat 1-2 jaar bij de selectie, speelde nutteloze wedstrijden voor Jong Feyenoord en werd vervolgens pas verhuurd. Twee jaar weggegooid.. Met Vente heb je nu exact hetzelfde; je vergooit zijn talent. Malacia? Idem dito. Zelfs Bijlow voldoet niet, iets wat jij wel beweerd, omdat ie twee jaar lang geen potjes op niveau keepte. Moet ik nog doorgaan? Die hadden nu allemaal volwaardige selectiespelers kunnen zijn, maar het is niet zo, want Feyenoord heeft de boot gemist. Wat betreft een evt. opvolger van Van Geel.. Moet het per se een Nederlander zijn? Er is toch ergens wel iemand bij een kleinere club die raad weet met wat centen en oog heeft voor het binnenhalen van de juiste spelers in combinatie met zijn scouts; iets wat Feyenoord ook amper fulltime in dienst heeft rondlopen (lees: wederom mis je daarmee de boot en is het netwerk te klein). Kijk eens rond in Duitsland; een land waar veel clubs behoorlijk beleid hebben en zeker als het om de doorstroom van jeugd gaat (lees: Brard terughalen was op dat gebied de eerste goede zet). De vraag is echter of de supporters de eeuwige nummer drie willen blijven of dat ze weer wat willen gaan betekenen in zowel Nederland als Europa, want zo’n vernedering als tegen Trencin is gewoon een grote schande en is voor Feyenoord helaas geen incident meer te noemen.

24 januari 2019 om 23:47

Ach dat financieel achterlopen begint ook een dooddoener van Feyenoord te worden. Ja ze kunnen een flinke aankoop per jaar minder halen, maar nog een slorige 65 miljoen begroting als ik me niet vergis.

Feyenoord heeft gewoon pech gehad dat ze financieel nog niet meekonden toen de jong teams naar de KKD gingen. Dat moet je zo snel mogelijk rechttrekken en gaan scouten. De grote kritiek op van Geel is de voorspelbaarheid de laatste jaren. Het zijn echt transfers die jij en ik ook kunnen bedenken. Geen verrassing te bekennen.

Ik zou geduld vragen (winnen doe je nu ook niet), een inpassende coach aanstellen (vd Brom het beste beschikbaar lijkt me) en gerichte aankopen combineren met jeugd. Toen het geld op was kon het wel!

25 januari 2019 om 05:22

Toen het geld op was hadden we net met 10-0 verloren in eindhoven. Het ligt er maar net aan op welk niveau je wil presteren.
Overigens vond ik guidetti, pelle, jorgensen en vermeer vrij verrassende aankopen. Is dat trouwens een must? Dat er onlogische aankopen bij zouden moeten zitten? Of verrassingen?

25 januari 2019 om 07:34

@mgvm

ik denk dat er wel meer zijn als Mathijssen die Van Geel makkelijk kunnen vervangen. ik vind de man echt uiterst beperkt in zijn functie en ik denk dat de bakker op de hoek nog inventiever zou zijn qua aankopen en scouten als deze man

hij kan goed bezuinigen en zich behelpen met weinig geld, maar daar is ook alles mee gezegd. zodra er wel geld is laat hij altijd alles in de soep lopen en gooit hij kapitaal weg of het niks is en het dan achteraf raar vinden dat Feyenoord geen geld heeft

25 januari 2019 om 08:14

Op 13/14 na draaien we elk jaar een positieve transferbalans, het enige jaar dat we het geld echt hebben laten rollen was met Haps, St Juste (beide veel blessures), Berghuis (goede aankoop), Larsson (twijfel), Boëtius en Amrabat (beide niet succesvol). Ik vind dat niet zo dramatisch, de eerste vier zijn basisspeler als ze fit zijn, die andere twee zijn al weer verkocht. Het jaar ervoor haalden we Brad Jones en Jorgensen voor in totaal 3,5 miljoen, twee essentiële onderdelen van de kampioensploeg.
Nou goed, ik ben misschien de laatste die Van Geel het helemaal niet verkeerd vind doen, spelers lopen niet meer uit hun contract, de keuzes voor de trainers waren goed (gio, Koeman zeker) en ik zie het ongelijke speelveld waar hij op moet presteren. We verwachten dat we Ajax en PSV dronken spelen, maar moeten dat doen met een fractie van hun kapitaal. We lopen volgend jaar ook weer achter, ongeacht hoe geweldig we spelen, want Ajax keilt er deze zomer lachend 80 miljoen aan transfers tegenaan. Jammer dat we niet in de KKD hebben gespeeld, maar misschien zegt dat gewoon heel veel over onze financiële situatie, een extra selectie erbij kost gewoon heel veel geld. Bovendien zitten die spelers nu bij ons op de bank, of vaak zelfs al in de basis. Daarvoor moet je dan ook weer spelers halen.

Gewoon Jurgen Streppel halen en Dirk Kuijt als assistent neerzetten. Streppel is een prima, no nonsens trainer die teams beter maakt, en Kuijt kan zich dan rustig ontwikkelen naast hem.

24 januari 2019 om 19:34

Nog niet over gedacht, maar streppel laat zn team in ieder geval herkenbaar spelen

Maakt het uit dan.
Ik denk dat ie alles uit deze groep heeft gehaald.
Er is gewoon heel weinig kwaliteit
Maar das mijn mening

24 januari 2019 om 15:45

Weinig kwaliteit voor wat?!?! Lekkere dooddoener altijd zo.

Ja er is te weinig kwaliteit om structureel mee te doen met PSV en Ajax. Maar er is meer kwaliteit dan bij de rest. En dan mag je vooral op zijn minst eens verzorgd voetbal krijgen en aanvallend.

Het is nu puur altijd maar hopen dat ze voorin iets doen met de bal op goed geluk. Nooit eens echt vloeiende aanvallen of samenspel

24 januari 2019 om 16:21

Er is genoeg kwaliteit om ploegen als Fortuna en De Graafschap overhoop te spelen, maar dat gebeurt gewoon niet. Er zit totaal geen idee achter met Gio. Toffe vent verder hoor.

25 januari 2019 om 07:38

@repuiztav

vind je? wie moet er voor de creatieve impulsen zorgen in het veld bv dan om dit aanvallende, creatieve spel vorm te geven waarmee je een tegenstander helemaal van de mat speelt? ik zie die spelers namelijk niet lopen bij Feyenoord

25 januari 2019 om 09:12

@japie,
Zat creativiteit met van Persie, berghuis, Larsson en zelfs Toornstra.

En je hoeft niet creatief te zijn om je tegenstander kapot te spelen! Kijk Lieverpool, wie brengt daar de echte creativiteit?
Met hoog druk en blijvend drukken kan je ook je tegenstander kapot spelen

En tóch ben ik best benieuwd naar hoe v/d Brom het zou doen bij Feyenoord. Tuurlijk werd hij steeds overklast in de toppers, maar overal waar hij trainer was speelde hij goed voetbal, haalde hij uitstekende resultaten en maakte hij gebruik van jonge spelers die hij ook nog aantoonbaar beter maakte. Denk dat hij met onze selectie (die ik absoluut beter vind dan van AZ) toch iets moois ervan kan maken.

De rest zie ik echt niet zitten (fraser is bijv. ook echt weer het typische sentiment) of zijn er niet klaar voor. En Vanhaezebrouck vind ik nog wel een interessante naam, omdat hij als buitenstaander weer echt met een frisse blik naar Feyenoord kan kijken.

Maar afijn; zet m'n eerste hoop op een buitenstaander/'nieuweling', maar dat zal wel niet.

ik vind het echt jammer dat Gio stopt. met het huidige aankoopbeleid kan je net zo goed een pizzabakker voor de groep zetten, want geen enkele trainer gaat het beter doen onder deze TD imo

ik zou uit bovenstaand lijstje iig niemand nemen, want hier zit niemand tussen die aantoonbaar beter is dan Gio. ik zou het eigenlijk niet weten. Peter Bosz zit bij Leverkusen en voor de rest zijn er momenteel niet veel bijzondere Nederlandse coaches beschikbaar. ik vind de timing van het vertrek van Gio zeer ongelukkig gezien het gebrek aan capabele vervangers op dit moment

24 januari 2019 om 19:56

Gio is zelf ook niet capabel. Komt tactisch gewoon veel tekort en heeft hierdoor by far niet het maximale uit de groep gehaald. Je gaat me niet vertellen dat jij vind dat wij teams als Fortuna, De Graafschap, etc. niet standaard horen weg te spelen. Dat we tegen Utrecht, AZ of Vitesse een keer een foutje maken, kan gebeuren. Ook tegen Ajax en PSV mag je punten verspelen, als het maar niet in alle vier de potten gebeurd. Alles wat daaronder zit, hoor je gewoon te winnen. Echter zonder tactiek en zonder duidelijke spelopvatting, gaat dat niet lukken. Ik bedankt Gio daarom ook voor de prijzen die er binnengehaald zijn, maar als je stappen wilt maken, hoort hij niet je coach te zijn.

24 januari 2019 om 20:44

@romanempire010

dat kan maar dan moet je als Feyenoord meteen schoon schip maken en niet alleen de trainer eruit gooien, maar ook de falende TD. nu schieten we nog geen meter op met dit ontslag

24 januari 2019 om 23:57

Is klankbord van Van Bommel bij Psv.

Het wordt Steijn. Dit weekend zaten Jan de Jonge en Steijn met elkaar te eten.

24 januari 2019 om 23:56

Zou het mooi vinden als Steijn bij zijn principes blijft. Dat ze hem vorig jaar zo te kakken zetten bij de contractondertekening zou hij niet moeten vergeten.

Van den Brom en daarbij Fraser als assistent .

Jürgen Klinsmann, lijkt mij een ideale man voor Feyenoord. Speelt aanvallend voetbal, houdt van Nederland. Zal alleen niet voor een habbekrats een contact ondertekenen.

24 januari 2019 om 23:55

Haha een Duitser in Rotterdam... go figure, dat pruimt het publiek echt niet!

Wordt een lastige uitdaging voor Feyenoord. Met Van Bronckhorst kende de club natuurlijk succes, maar qua uitstraling vond ik het nooit enerverend, op het vlak van spelersontwikkeling was er weinig progressie, geen herkenbare visie of typerend stempel van de coach op een bepaalde manier van voetballen en zeer matige doorstroom van eigen talenten. Na vier jaar is dat óók de eindstand, waar Martin van Geel evenzeer schuldig aan is.

Van de beschikbare kandidaten ben ik allemaal niet overtuigd, zeker niet wanneer de wens is om op genoemde terreinen wel vooruitgang te boeken. Peter Bosz was natuurlijk de ideale kandidaat om van Feyenoord weer een aansprekend geheel te maken, maar inmiddels niet meer beschikbaar. John van den Brom heeft zich bij Anderlecht een zenuwpees in de top getoond en lijkt niet gebalanceerd genoeg om een titelstrijd aan te gaan en persoonlijk heb ik Dick Advocaat nog nooit kunnen betrappen op een moment waarin hij lef en spelvreugde liet prevaleren boven degelijkheid en veilige keuzes. Ben alleen bang dat Dickie het wel gaat worden en men onder zijn vleugels Dirk Kuyt wil klaarstomen. Van Geel kennende zal hij graag zo'n populaire keuze op zijn naam zetten, ook al slaat het helemaal nergens op.

Misschien een prikkelende gedachte: Louis van Gaal? Onconventioneel, maar misschien wel de ideale man om Feyenoord te renoveren komende zomer.

25 januari 2019 om 01:51

Wat betreft aankopen zal Van Gaal het dan goed met Van Geel kunnen vinden...

ik ben redelijk objectief, heb een lichte voorkeur voor Psv. Qua historie is Feyenoord groter. Ondanks de financiele situatie, geef Feyenoord een coach met visie. Van Bronckhorst heeft op het kampioenscháp na, geen visie getoond. (Niemand weet of dit Gio's visie was). Van Geel mag weg, en Feyenoord moet weer angstaanjagend worden. Lange termijnvisie is nodig. Als Psv'er vind ik dit een van de mooiste clubs: onvoorwaardelijkheid, trouw en liefde.

Voor mij zijn ee twee opties. Ga je gelijk voor een trainer voor het langere termijn dan Fraser. Jongen van de club en zijn mentaliteit past precies bij onze club. Kunnen mooie gevechten worden dan tussen Feyenoord en Ajax. Want ik weet zeker dat Fraser voor die potjes zijn spelers tot op het bot motiveert. Voor het korte termijn Advocaat met Kuyt. Advocaat kan dan onze Kuyt klaarstomen en trucjes in het trainen leren. Je zag het in het eerste jaar Dick kwam als rechterhand van Gio en het begon te lopen en wij pakte de beker.

Ik zou mijn geld nu zetten op Fraser en wellicht Kuyt naast zich op de bank.
Iets anders zou ik me niet kunnen voorstellen nu.

Het is te hopen dat peter bosz weer ontslagen wordt. Dat is wel een trainer die spelers beter maakt

Zou een Henk ten Cate niet wat kunnen zijn voor Feyenoord? Heeft toch wel een aanvallende visie en komt toch wat strenger over dan Gio. Kan daarnaast goed met jonge spelers overweg en kan ze beter maken. Zet er dan een Kuyt bij zodat die ervaring op kan doen met eventueel van gastel die er nu nog zit dan heb je toch genoeg Feyenoord DNA en een andere wind als hoofdtrainer.
Lijkt me dat ten Cate Feyenoord nog wel als een serieuze optie zou zien.....

De toekomstig trainer moet ook niet afgaan op de huidige selectie. Daar gaan er heel wat van weg. In de zin van stoppen, transfer of gewoonweg niet Feyenoord waardig. Van Persie, V/d Heijden, Jorgensen, Berghuis, Botteghin, Vilhena, Toornstra, Van Beek en misschien nog wel 2/3. Dat wordt best wel een behoorlijke klus iig

Tja met Van Geel in het beleid gaat het niet snel veel beter worden. Veel aankopen zijn geflopt in de loop van den jaren en ook het doorstromen van jeugdtalenten stagneert.
De selectie heeft ook last van het fenomeen "eenheidsworsten" zitten teveel harde werkers in en te weinig voetballend vermogen.

Tegen Fortuna ook krom gelegen van het lachen wanneer Vilhena nogmaals op doel schiet van afstand. (eerste helft zeker 6x kansloos op doel geschoten alsof het afronden is op de training).

Qua trainer is Fraser helemaal geen slechte keus. Gepokt en gemazeld in de Eredivisie en heeft een Feyenoord verleden. Hij heeft niet zo'n grote naam als Gio wat betreft grote clubs op zijn palmares maar dat mag geen criterium zijn.

De komende transfer periodes moet er wel een grote renovatie komen maar ben er beetje bang voor dat het wederom teleurstellend gaat worden.

Miskopen afgelopen jaren (naar eigen mening): Vejinovic, Ayoub, Boëtius, Kazim-Richards, Clasie, Amrabat, Gustafson, Basacikoglu, Diks, Hahn, Kramer, Tapia, Wilkshire, Vormer, Singh, Verhoek, Nelom en ga zo maar door..

Het moet iemand zijn die 1) heel graag kampioen wil worden (iemand dus die niet tevreden is met een tweede of derde plaats) en 2) daarvoor een visie heeft op basis van het soort club dat Feyenoord is en het soort spelersmateriaal dat de club heeft (dus: niet zo goed als Ajax en Psv, maar dat kunnen compenseren met werklust en teamgeest.

Fräser valt wat mij betreft af. Hij heeft wel een winnaarsmentaliteit, maar hij mist de visie. Allemaal leuk en aardig dat hij 'de zweep erover' legt en zo, maar dat is toch vooral iets dat een trainer naar buiten toe laat zien en dat zegt niet zo veel over hoe hij traint. En bovendien: je kunt wel straffen, maar als je niet tegelijk een uitgewerkt en intelligent idee hebt over hoe het wél moet, dan heb je niet zo veel.

Wat je nodig hebt is iemand die kampioenen maakt. Je kunt hoog en laag springen, maar Van Bronckhorst is zo iemand. Ook als het waar is dat zijn effect nu is 'uitgewerkt'. Daarom lijkt van deze lijst Vanhaezebrouck mij veruit de beste optie. Advocaat zou ook kunnen natuurlijk, maar die is al wel erg oud, en hij mist m.i. de ambitie, de wens om een team boven zichzelf uit te laten stijgen, dwz hij wil het vooral niet slecht doen, maar wat Feyenoord nodig heeft is iemand die Feyenoord beter kan laten voetballen dan wat voor Feyenoord gewoon is.

Van den Brom? Uitstekende tacticus, en een uitstekende mensenmanager, maar is hij hard genoeg voor de echte top? Op zich verdient hij het wel om eens de kans te krijgen, en hij heeft ook echt bewezen dat hij een ploeg boven zichzelf uit kan laten stijgen, maar ik twijfel toch.

Waarom niet Van Gastel?

26 januari 2019 om 14:36

Bij alinea 1 stel je een erg sterk profiel op.. en om eerlijk te zijn kan ik er maar 2 noemen met bewijs! 1) Diego simeone, atletico vs een sterker real en barca. Onhaalbaar!! 2) Louis van Gaal wk 2014... maar die gaat dat natuurlijk nooit doen! Kortom; dat jij begint over een titel tov het huidige psv en Ajax is al vragen aan een trainer om zich in een slangenkuil te gooien.

Ik zie een buitenlandse optie als een goede optie. En dan bijvoorbeeld David Wagner. Deze goede trainer kan best interessant zijn. Heeft een visie, goede connecties met Borussia Dortmund, kent de Engelse competitie en is een adept van Klopp.

Feijenoord heeft minder kwaliteit dan PSV en Ajax en dit zal de komende jaren, zolang er geen nieuwe Kuip is, niet verbeteren. Dan moet je voor een trainer gaan met een duidelijke visie. Dan is in mijn ogen David Wagner de juiste man. Ik denk dat hij best oren heeft naar Feijenoord. Leuke uitdaging, grote club, Europees voetbal, goede achterban.

Andere opties zijn Peter Stöger, Hein Vanhaezebrouck, Eduardo Berizzo en ook Slavisa Jokanovic kun je overwegen. Hoewel ik van dit genoemde rijtje Hein Vanhaezebrouck de beste optie vindt.

In ieder geval denk ik dat de club moet gaan voor een trainer van buitenaf, waarbij assistenten als van Gastel de clubcultuur mogen bewaken.

Ik heb maar 1 naam ... John de Wolf samen met Kuyt en Van Persie

Je mag zeggen wat je wilt over Gio, maar is toch de succesvolste trainer van Feyenoord van de laatste decennia. Hij heeft toch een aantal prijzen binnengehaald ondanks het spel niet geweldig was. Net als Cocu gaat hij ook door de voordeur naar buiten.

Bij ADO waren ze blij dat ze van Fraser af waren. Bij Vitesse ging de vlag uit na dramatisch voetbal en geloof me bij Sparta schoppen ze hem over een half jaar ook weg. Als FN voor Fraser gaat is dat het definitieve faillissement van de ooit grootste club van Nederland. De enige die qua niveau bij een topclub past is Advocaat.

Slutsky. Met zijn humor past hij perfect in Rotterdam.

Ik denk dat vrijwel elke Feyenoorder en ook ik graag een trainer doet die er voetbal innian brengen. Want iedereen ziet neem ik aan dat dat het grote probleem is. Tegen Ajax en PSV, wanneer ze zelf niet hoeven te voetballen en de duels op het middenveld heel belangrijk zijn kunnen ze het ineens wel. Als het spel gemaakt moet worden tegen een Fortuna of zoals vandaag Excelsior dan presteren ze weinig tot niks. Er wordt laat druk gezet terwijl je juist spelers hebt die heel vroeg druk moeten zetten en vanaf daar gevaarlijk kunnen worden. Vanaf dertig meter van de goal kunnen spelers als Larsson, toornstra en Berghuis vrijwel niks en kunnen ze dus niet zo gevaarlijk zijn als ze kunnen zijn wanneer ze de bal rond de zestien van de tegenpartij ontvangen. Als je een type t winter als Bosz (wellicht de trainer van Kopenhagen) kunt strikken heb je een duidelijk visie met attractief voetbal waar heel het legioen naar verlangt. Als van geel zijnde: vis jou eens niet in de bekende vijver en eindig derde met een bekende trainer op 20 punten achterstandswijken maar neem het risico voor het kampioenschap te spelen en als het slecht uitpakt met een vierde plaatsz want zo'n verloren seizoen als de drie seizoenen in de afgelopen vier jaar is compleet waardeloos!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren