Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Adrien Rabiot is het zat en sleept PSG mogelijk voor de rechter’

Laatste update:

Adrien Rabiot zet mogelijk de stap naar de rechter. De middenvelder van Paris Saint-Germain weigert zijn aflopende contract te verlengen, waardoor de Franse topclub heeft besloten de 23-jarige Fransman te verbannen bij het eerste elftal. Naar verluidt is Rabiot absoluut niet blij met het handelen van PSG en denkt hij aan juridische stappen.

De laatste maanden wordt er hevig gespeculeerd over de toekomst van Rabiot. De middenvelder wordt gelinkt met een transfervrije overstap naar Barcelona komende zomer, terwijl er ook verhalen zijn dat de Spaanse topclub bereid is een bedrag te betalen, zodat de speler deze transferwindow al van club wisselt. PSG heeft Rabiot in de tussentijd niet meer nodig bij de hoofdmacht.

De zesvoudig international van Frankrijk werd de laatste trainingssessies verbannen naar de jeugdploeg van PSG, terwijl Rabiot eerder deze maand niet meeging op trainingskamp naar Doha vanwege 'familiaire redenen'. “De club geeft geen verdere publieke reactie op deze beslissing uit respect voor de familie en de geliefden van de speler”, zo meldde PSG.

Volgens L’Équipe is Rabiot het nu zat. De middenvelder overweegt drastische maatregelen als PSG besluit hem voor langere tijd te verbannen. Als hij voor een langere periode niet kan meetrainen met het eerste, dan sleept hij PSG voor de rechter, zo klinkt het. Rabiot heeft tot op heden 227 wedstrijden voor PSG gespeeld, met 24 doelpunten en 17 assists tot gevolg.

Verwacht jij dat Adrien Rabiot deze winter gaat vertrekken bij Paris Saint-Germain?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat kan hij doen dan, ik neem aan dat als je uit het team wordt gezet dat psg niks fout doet?

21 januari 2019 om 16:29

Het gaat dan vooral om het motief. PSG gooit hem uit de selectie omdat hij z’n contract niet wil verlengen, terwijl Rabiot gewoon basisspeler of minimaal een goede sub is. Rabiot zal van mening zijn dat PSG dat niet zomaar kan maken.

21 januari 2019 om 16:33

Tja de rechter kan alleen niet bepalen wie Tuchel moet opstellen of op de bank moet zetten. Lijkt me vrij kansloos dus.

21 januari 2019 om 16:39

Klopt, maar hij mag ook niet meer meetrainen en in de kleedkamer komen. Daarnaast ken ik zijn contract niet en wellicht dat er iets instaat waar hij zich op kan beroepen. Het moge overigens duidelijk zijn dat ik hem ook weinig kans geef.

21 januari 2019 om 16:51

Dit is ook met Bogarde gebeurd vroeger bij Chelsea. Die zat vrolijk zijn dikke contract uit en trainde+speelde lekker in het 2e. Ik denk dat Rabiot geen poot heeft om op te staan.

21 januari 2019 om 17:02

@Jackieboy10, behalve de situatie hebben deze 2 gevallen niets met elkaar gemeen. Het Franse recht is anders dan het Engelse recht. Meneer Boogarde had geen problemen met zijn situatie terwijl Rabiot dat klaarblijkelijk wel heeft. Daarnaast (nogmaals) ik heb geen idee wat er in zijn contract staat. Ik kan mij voorstellen dat een contract ook voor clubs bepaalde verplichtingen schept, net zoals het dat voor een speler doet.

21 januari 2019 om 18:02

Ik vrees dat Rabiot geen poot heeft om op te staan. We weten allemaal dat hij verbannen wordt omdat hij zijn contract niet wil verlengen maar psg zal wel beweren dat hij de groepssfeer verziekt of zo en daardoor verbannen wordt. Of dat zijn nonchalance een negatief effect op de andere jongens heeft of whatever. Ben absoluut geen expert dus hopelijk zit ik fout maar vrees dat hij weinig kan doen.

21 januari 2019 om 19:09

Bon Jovi

"ik vrees dat Rabiot geen poot heeft om op te staan. We weten allemaal dat hij verbannen wordt omdat hij zijn contract niet wil verlengen maar psg zal wel beweren dat hij de groepssfeer verziekt of zo en daardoor verbannen wordt"

Is nog niet eens zo relevant wat PSG denkt aan gronden aan te kunnen voeren. Het gaat om twee zaken.
1. Wat staat er in het overeengekomen contract over disciplinaire maatregelen?
2. Staat PSG op goede gronden het recht op Arbeid van Rabiot in de weg.

Daarbij kan ik je alvast verzekeren dat 'hij wil zijn contract niet verlengen' uiteraard absoluut geen grond mag zijn een speler uit de selectie te verbannen. Integendeel. Als PSG dat aanvoert, dan wijst iedere rechter de vordering blind toe. Als PSG iets begint over verzieken van de sfeer, of wat dan ook, dan zal PSG die reden aannemelijk moeten maken. En daarnaast mogen disciplinaire straffen maar een beperkte duur hebben (uitzonderlijke gevallen daargelaten). Dus je kunt hem niet om die reden de komende zes maanden uit de selectie houden, om die reden.

Het voorgaande is slehts anders indien in het contract opgenomen is dat Rabiot ook terug gezet kan en mag worden naar de jeugdteams. Mocht dat niet als zodanig opgenomen zijn, danheeft PSG sowieso pech. Vergelijk het met jouw functieomschrijving in jouw arbeidsovereenkomst. Je mag een medewerker Sales ook niet zomaar om hen te pesten de plees laten schoonmaken. Zo geldt dat ook voor terug zetten naar de jeugd, als dat niet overeen gekomen is.

Maar, Zytto hierboven heeft wel een bepangrijk punt, Rabiot kan hooguit afdwingen dat hij in de selectie mag zitten en mag meetrainen. Een basisplaats of zelfs speeltijd, die kan je nooit juriridisch afdwingen. Omdat dit het terrein van de trainer is natuurlijk en geen rechter mag bevelen dat Rabiot in de basis moet staan.

21 januari 2019 om 19:12

geitje

In de zaak Bogarde stond vast dat Chelsea het contractuele recht had om Bogarde ook bij de jeugd te late trainen. Dus toen ze wilden dat hij vertrok maar nergens meer het salaris kon verdienen dat hij bij Chelsea opstreek, is hij gewoon gebleven en mocht hij zijn arbeid leveren, te weten trainen want spelen deed hij niet, in een jeugdteam. Hij vloog ook letterlijk gewoon elke dag vanuit Amsterdam naar Londen en weer terug. Puur voor de training.

21 januari 2019 om 22:54

@constant kante

Rabiot kan niets afdwingen, Reden dat hij zijn contract niet wil verlengen gaan ze natuurlijk nooit als reden opgeven,

1. niet goed genoeg voor de basis.
2. niet gemotiveerd dus beter de kans aan jonge gemotiveerde spelers geven
3. rabiot verziekt de (werk) sfeer
4. Is een stoorzender met zijn gespeculeer over vertrek en dat staat bepaalde andere spelers niet aan.

redenen genoeg om te beslissen hem terug te zetten naar de jeugd ploeg.
Daar spelen meerdere spelers van zijn leeftijd met een contract bij PSG dus hij is daar geen uitzondering in.

Maar hij traint en krijgt betaald dus psg hoeft zichzelf niet eens te verantwoorden voor de keuze

Rechter? Dat kost hem alleen geld, want verliezen gaat hij toch wel of er moet iets in zijn contract staan, maar dat lijkt mij niet. PSG heeft alle recht om hem uit het elftal te zetten.

Ze kunnen hem makkelijk missen daarom word hij verbannen en zit hij zogenaamd de jeugd niet in de weg

21 januari 2019 om 17:34

Precies Hangover96. Een centrale verdediger als Marquinhos wordt zelfs op het middenveld gezet vanwege gebrek aan goede middenvelders. Erg domme zet van PSG om Rabiot dan uit de selectie te laten. Zeker in die 3-4-3 systeem van Tuchen is Rabiot - Verratti een ideaal duo op het middenveld. Met Bernat en Meunier als wingbacks, Neymar, Cavani en Mbappe als voorhoede spelers en Kehrer/Kimpembe, T. Silva en Marquinhos als drie centrale verdedigers. Nu wordt Maquinhos gebruikt als middenvelder wat gewoon belachelijk defensief is. PSG snijdt zichzelf daarom erg in eigen vinger dat 0 gebruik te maken van Rabiot.

21 januari 2019 om 18:32

Ach PSG speelt alles behalve defensief. Die spelen zeer dominant veotbal onder Tuchel. En op dit moment heeft PSG niks te klagen. Presteren meer dan top dit seizoen. Misschien is Marquinhos als stofzuiger op het middenveld zo gek dus nog niet?

21 januari 2019 om 19:25

@ELPhenomeno, je zegt wel heel dat je Marquinhos als stofzuiger kan gebruiken, maar als je al met drie centrale verdedigers speelt, is een stofzuiger echt niet nodig hoor. Dan kan makkelijk met twee centrale middenvelders spelen met veel loopvermogen die zowel aanvallend als verdedigend belangrijk zijn. In dit geval zijn dat Verratti en Rabiot. Niet Marquinhos. Hij voegt aanvallend veel minder toe dan Verratti en Rabiot.

21 januari 2019 om 22:58

Aan de uitslagen is het niet te zien

Zo stapt hij straks transfer vrij over naar barcelona. Ik denk dat psg er weinig aan overhoud als een ontevrede speler bij je jeugd laat spelen dit kan negatief op talenten overkomen daar er veel spelers gekocht worden. Gewoon verkopen.

21 januari 2019 om 17:06

Tja maar aan de andere kant wanneer jij gewoon een uitdaging wil bij een andere club wordt je dat onmogelijk gemaakt. Dan zou je als toptalent best je kans ergens anders kunnen nemen. Dit is gewoon de speler proberen te pesten. Ik hoop ook dat Man Utd ze dan ook lekker uitschakelt.

21 januari 2019 om 18:04

Anderzijds, welke club maakt een stap naar een andere topclub niet onmogelijk? City Juve Barca Real Bayern enzovoort laten evenmin hun sterren gaan. Zelfs bij een subtopper als Tottenham raak je nauwelijks weg.

21 januari 2019 om 18:35

Uuuh Ronaldo is net weg bij Real

21 januari 2019 om 19:01

Een uitzondering. Ronaldo had ruzie met Perez. Maar Modric lieten ze niet naar Inter gaan.

21 januari 2019 om 19:04

De reden was ook dat Ronaldo al 33 jaar was en daardoor steeds z'n marktwaarde naar beneden gaat. Real Madrid had afgelopen zomer nog de kans om miljoenen te verdienen aan Cr7 en daarom verkochten ze hem. Ronaldo had geen eeuwige voetbal leven en voor Real Madrid was afgelopen zomer de uitgelezen mogelijkheid om nog een top transfersom te verdienen aan Ronaldo. Als Ronaldo 28 jaar was, was hij nooit verkocht.

Wat is is PSG toch een mooie club om voor te voetballen!!! Niet dus!!! Ik wens frenkie heel veel succes daar!! Zo ga je niet met een speler om die voor de club genoeg heeft gedaan. En het is zijn goed recht om het contract niet te willen vertrekken. Of de rechter iets kan doen “denk het niet eerlijk gezegd”. Het zegt zeker iets over de club die netjes handelt!!

21 januari 2019 om 18:55

Dit doet Ajax zelf ook met spelers die niet verlengen........

21 januari 2019 om 19:09

Justin Kluivert werd afgelopen zomer anders gewoon verkocht i.p.v. een jaar rotten op de tribune. Spelers zouden er technisch gezien daarom slimmer aan doen om, vlak voor de zomer transferwindow, gewoon eerlijk te zeggen dat ze hun 1 jaar contract niet gaan verlengen, zodat ze de club duidelijkheid geven en mee zullen werken aan verkoop i.p.v. een jaar rotten op tribune. Kluivert en Courtios deden dit en kregen vervolgens netjes hun transfer. Dit zou Frenkie de Jong ook kunnen doen als hij nog maar 1 jaar onder contract staat.

21 januari 2019 om 19:16

Zermatt

Ik weet een nog veel betere. Frenkie de Jong kan, als hij dat zou willen, veel makkelijker van zijn contract af.

Zijn huidige contract tekende hij in december 2017, waarmee hij zichzelf tot medio 2022 aan Ajax verbond. Dit betekent dat hij vanaf december 2020, als hij drie jaar van zijn contract erop heeft zitten, gewoon met een simpele brief zijn contract bij Ajax op kan zeggen en na een korte opzegtermijn gewoon vrij is om naar een buitenlandse club te vertrekken, transfervrij!

Lijkt mij veel beter dan een jaar in de jeugd trainen of 'meewerken aan een overgang', .....

Rechtbank kan wel degelijk iets maken als Rabiot kan staven dat hij verbannen is puur en alleen voor het niet verlengen van zn contract.

Hier zou inderdaad dringend iets aan moeten gedaan worden tegen dit soort gedrag van clubs. Vele clubs verbannen hun spelers in dit soort situaties naar de beloften. Als de speler in kwestie kan aantonen dat dit de enige reden is waarom hij niet meer in het eerste zit, zou het gerecht moeten kunnen ingrijpen. Dit is gewoon pure chantage van de club als werkgever.

21 januari 2019 om 21:43

Clubs hebben gewoon een visie op de toekomst. Is dat verboden? Je wilt toch werken met jongens die in je toekomstplannen voorkomen, en niet met iemand die aangegeven heeft zeker te vertrekken.

21 januari 2019 om 21:56

@Emile Hesky G: Het punt is echter dat PSG niet die toekomstige speler heeft. Rabiot is, na Verratti, de beste nummer 8 die PSG heeft. Geen een jeugdspeler komt in de buurt van niveau Rabiot. Daarom vind ik het in sportief opzicht dom dat Rabiot buiten de selectie wordt gelaten.

22 januari 2019 om 12:12

Ze kunnen in principe aan de toekomst denken, maar hier is het niet omdat ze zo graag andere spelers een kans willen geven. Ze willen vooral een signaal afgeven aan hun andere spelers dat als ze hun contract niet verlengen, ze 6 maanden zullen banken. Dus met andere woorden aantonen dat ze niet bang zijn om hun eigen spelers te chanteren indien nodig.

Zoals Zermatt al aangeeft kan Rabiot dit seizoen PSG zeker nog helpen (vooral in de CL dan). Daarnaast, als ze hem niet meer willen gebruiken staat niks hen in de weg om hem voor een lagere prijs te verkopen ipv hem te chanteren en 6 maanden later gratis de deur uit te laten gaan. Nu maakt PSG er een verlies situatie van voor alle partijen.

Niet piepen Rabiot. Je krijgt toch netjes salaris uitbetaald? Gewoon nog maanden op de bank zitten en dan lekker vertrekken. Je kan geen speeltijd afdwingen bij de rechter, dat zou belachelijk zijn. Rabiot doet alsof hij de eerste speler is die wordt verbannen naar een lager elftal omdat hij weigert te verlengen. Het komt veeel meer voor dat spelers zoiets overkomt. Ik snap PSG wel dat ze dit doen. Je vertegenwoordigd een bepaald kapitaal names Psg. Iets meer respect voor de club en de fans is wel op zijn plaats denk ik. Zij betalen namelijk jouw vorstelijke salaris

21 januari 2019 om 19:11

"iets meer respect voor de club en de fans is wel op zijn plaats denk ik. Zij betalen namelijk jouw vorstelijke salaris".

Op basis van wat?? Rabiot zegt gewoon netjes dat hij niet z'n contract wilt verlengen. Ik zie dat meer als eerlijkheid van Rabiot dan disrespectvol naar PSG toe.

21 januari 2019 om 20:53

Ja, maar dan heeft een club toch ook het recht om met het oog op de toekomst een andere speler op te stellen? PSG staat in deze in hun recht. Volkomen belachelijk dat Rabiot speeltijd wil afdwingen via de rechter. Je speelt voor PSG en niet voor FC Rabiot.

21 januari 2019 om 21:45

@Emile Hesky G: Het punt is echter dat PSG niet die toekomstige speler heeft. Rabiot is, na Verratti, de beste nummer 8 die PSG heeft. Geen een jeugdspeler komt in de buurt van niveau Rabiot. Daarom vind ik het in sportief opzicht dom dat Rabiot buiten de selectie wordt gelaten.

21 januari 2019 om 21:54

Misschien gebeurt er in de komende 10 dagen nog iets, weet je niet.

Voor de mensen die zich afvragen wat hij hiermee wil bereiken. Dit is gewoon druk zetten op PSG om ofwel nog te spelen/trainen met de eerste ofwel hem nu te laten gaan. En gelijk heeft hij! Net zoals een ploeg beslist om een contract niet te verlengen heeft een speler dezelfde recht.
Als hij nu een half jaar niet deftig kan trainen is dat natuurlijk nadelig voor zijn carrière want hij zal bij zijn volgende ploeg alvast matchritme missen en misschien nog meer,.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren