Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘We waren ongeveer bij Arnhem toen de 4-4 viel in de ArenA’

Laatste update:

PSV mag zich ondanks het puntenverlies tegen FC Emmen nog altijd koploper van de Eredivisie noemen. De Eindhovenaren speelden zondag met 2-2 gelijk en zetten daarmee de eerste plaats op het spel. Achtervolger Ajax wist echter niet te winnen van sc Heerenveen (4-4) en dus was de opluchting groot bij de selectie van de Eindhovenaren. Bij aanvoerder Luuk de Jong zorgde het gelijkspel van de concurrent voor een dubbel gevoel, want hij beseft dat PSV de voorsprong op Ajax had kunnen vergroten. “Maar natúúrlijk ontlaadde de spanning zich onderweg wel even bij ons.”

Ajax gaf zondag een 3-1 voorsprong uit handen. Nadat Heerenveen was teruggekomen tot 3-3, zorgde invaller Klaas-Jan Huntelaar voor de 4-3. Vlak voor tijd bepaalde Kik Pierie de eindstand op 4-4. “We waren ongeveer bij Arnhem toen de 4-4 viel in de ArenA'', aldus De Jong in gesprek met De Telegraaf. “Wat je dan denkt? Ja, van alles. Vooral ongeloof hoe alles loopt op zo'n eerste zondag na de winterstop. Maar je baalt ook meteen van de kans die je zelf hebt laten liggen. Ik bedoel: achteraf hadden wij ook verder uit kunnen lopen en vier punten op Ajax voor kunnen staan.”

Terugkijkend op het gelijkspel van PSV tegen Emmen, vindt De Jong dat de scherpte bij de Eindhovenaren ontbrak. “Dat leek niet alleen zo, het was ook zo”, aldus de spits. “Eigenlijk al vanaf de 0-2 gingen we te veel ruimte weggeven. Ineens bleven we met te veel mensen voor de bal als we 'm verloren. We gaven Emmen het gevoel dat er nog wat te halen viel. Dat mag natuurlijk nooit. En het gebeurt ons ook nooit. In die bijna vijf jaar bij PSV heb ik niet eerder gelijkgespeeld na een 2-0 voorsprong.”

Het was pas voor de tweede keer dit seizoen dat PSV punten liet liggen. Na de nederlaag van Feyenoord in december volgde nu het gelijkspel in Emmen. De Jong gaf in de winterstop nog aan dat hij niet verwacht dat PSV en Ajax geen punten meer zouden verspelen. “Dat was geen indekken, maar gewoon een realistische kijk. Je ziet zelfs in Frankrijk dat het oppermachtige Paris Saint-Germain wel eens wat laat liggen. Maar natuurlijk dacht ik niet: het gebeurt ons al meteen in Emmen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Grappig hoe iedereen zich met ajax bezighoudt terwijl PSV zelf ook gewoon en 0-2 in Emmen weggeeft. Beide schandalig uiteraard maar het blijft voetbal en de titelstrijd is los

21 januari 2019 om 07:37

Misschien omdat men zich in Amsterdam al rijk rekende? Iets met karma? Lijkt me dat 2-2 uit bij Emmen met een fitte basis11 na een 0-2 voorsprong ook een wanprestatie is.

21 januari 2019 om 07:41

Absoluut waar!

21 januari 2019 om 07:50

Andersom zou het ook gebeurd zijn

21 januari 2019 om 08:01

Gezien karma zou PSV dan altijd winnen...

21 januari 2019 om 08:33

Nee door karma kreeg PSV een keer zelf een goal in blessuretijd

21 januari 2019 om 11:49

Ik las dat gisteren ook weer overal. Karma dat Ajax zich rijk rekende. Natuurlijk was men in Amsterdam blij dat PSV punten verspeeld. En natuurlijk juicht men er in de PSV bus weer voor als ajax zelf ook punten laat liggen. Maar waarom mag men bij Ajax daar dan niet blij mee zijn. Dat is het meteen weer karma als ajax dan zelf gelijkspeelt. Als de volgorde andersom was geweest was het precies zo gegaan. Dan had je een juichend Philipsstadion gezien. Maar bij Ajax is dan meteen weer karma.

21 januari 2019 om 07:39

De wedstrijd van Ajax was gewoon spectaculairder. Die wedstrijd had alles; veel goals, penalty die gemist werd, scheidsrechterlijke dwaling en enorm gek tot aan de laatste minuut. PSV schotelde gewoon een ouderwetse zaadpartij voor op een koude kunstgras mat. Verder was de wedstrijd van Ajax ook op het eind van de dag dus verser in het geheugen en zijn er ook meer Ajax fans dus zo gek is het niet.

21 januari 2019 om 07:40

Ja, hèhè. Het is de concurrent! Plus ik zag heel veel supporters en de spelers van ajax lachen na de 2-2 van Pedersen. Die zijn allemaal niet bezig met een andere club? Nu niet doen alsof we allemaal zo bezig zijn met ajax. Normaal gesproken niet, maar nu is het best logisch, maat.

21 januari 2019 om 07:43

Lachen om de goal van pedersen heb ik ook gedaan uit blijdschap. Je weet dat beiden nog punten gaat verspelen en dat psv t nu dan doet was mooi meegenomen. Dat ajax t dan ook doet is typisch haha..

21 januari 2019 om 08:05

Ik snap uiteraard dat je lacht als je concurrent in de laatste minuut de overwinning weggeeft. Niks mis mee, maar dan doen anderen dan uiteraard ook bij jouw club als het gebeurt. Jij noemt het typisch , ik noem het van Psv en Ajax beiden schandalig. 2-2 uit bij Emmen, kom op! 4-4 thuis tegen Heerenveen... 1-1, oké. Maar 4 doelpunten tegenkrijgen in de Arena vind ik echt schandalig!

21 januari 2019 om 07:43

Persoonlijk vond ik het gelijkspel tegen Emmen van mijn club schandalig met nadruk. Dat we nog bovenaan staan mag een godswonder heten. Benieuwd hoe dit verder gaat, maar nog een voorsprong hebben (hopelijk ook als jullie de klassieker spelen ) is toch wel lekker.

21 januari 2019 om 07:53

Ach wees gerust, ik denk dat elke Ajacied zich ook dood schaamt na de wedstrijd van gister. Heerenveen was inderdaad verdedigend belabberd. Maar wat Ajax gister verdedigend liet zien hoop ik nooit meer te zien. Lammers die letterlijk tot 2 keer toe vanaf de middenlijn op z'n gemakje richting de 16 dribbelt en de bal voorbij onze wereldkeeper schiet kan echt niet.

Sinkgraven heeft, ook buiten zijn blessures, al 100 keer aangetoond niet het niveau te hebben voor Ajax. Lamprou is een verhaal opzich, dat was al kansloos nog voor hij z'n eerste wedstrijd keepte bij Ajax. Daarnaast wordt het toch echt hoog tijd dat we eens gaan stoppen met die lading waardeloze Denen bij Ajax. Eriksen is de enige die het echt heeft gemaakt en Schone is een icoon, maar de berg ondermaatse zooi die telkens weer van de scouts in Denemarken afkomen is bizar. Fischer, Andersen, Boilesen en nu Dolberg en Kristensen. Of het bod van 50 miljoen nou wel of niet waar was, ik had op dit moment al een gat in de lucht gesprongen met de helft. We hebben gister letterlijk 78 minuten met 10 man gestaan. Dolberg heeft volgens mij 5 ballen gehad en er letterlijk 4 direct simpel ingeleverd.

21 januari 2019 om 08:15

Lees ik nu tussen de regels door dat je Dolberg afschrijft? Ik heb hem gister niet zien spelen en vond die hele hype ook toen al overdreven, maar ik kan me niet voorstellen dat hij waardeloos is eerlijk gezegd..

21 januari 2019 om 07:52

Misschien ook omdat het is hoe Ajax alsnog een punt cadeau krijgt.. Daardoor ontwikkelt de afgunst zich verder.

21 januari 2019 om 08:00

Misschien heb je hierin wel gelijk ja

21 januari 2019 om 08:25

@panfluit

''denk eerder : Ajax verspeelde gisteren de titel. Die Eindhovenaren zijn nu klaarwakker,en zullen nu echt nog dat extra kunnen opbrengen om die titel te prolongeren''

Ik denk eerder: Dat het iets is wat jij zelf graag zou willen zien.

Er is niets veranderd, het punten aantal blijft ongewijzigd en er zijn nog 16 wedstrijden te spelen waaronder de confrontatie tussen beiden clubs in de Arena. Het betekend in mijn ogen eerder dat zowel Ajax als PSV bij de les moeten blijven en er zeker nog niet zijn. Er staan nog veel zware wedstrijden op het programma. Als PSV niet eens van promovendus Emmen kan winnen en Ajax thuis niet met een 3-1 voorsprong in de rust van Heerenveen kan winnen in eigen huis, dan is er in mijn ogen nog hellemaal niets gespeeld of beslist en kan het nog wel eens spannend worden de aankomende maanden.

21 januari 2019 om 08:02

Ach doe nou eens normaal joh, Ajax is niet het middelpunt van het universum hoor.. Net zoals wij, en de staf en selectie, terecht blij waren met het puntverlies van Psv, is men dat in Eindhoven op hun beurt met ons puntverlies. Daar is toch niks geks aan? Ik snap echt wat er in iemands hoofd omgaat als je met zo'n uitspraak komt: PSV is niet constant met Ajax bezig, Ajax ook niet met Psv. Echter wordt er logischerwijs in beide kampen blij gereageerd op puntverlies van de ander, zo gaat dat in elke titelstrijd, waar ook ter wereld in welke sport dan ook.

21 januari 2019 om 08:10

Dat is het voordeeltje van eerder op de dag spelen. Emmen PSV was ook ongelofelijk en als ajax gewoon won ging het nu daarover.

21 januari 2019 om 09:14

Ging het voor de wedstrijd niet vooral over PSV en hoe leuk Daley Blind dat wel niet vond? Dat Ajax vervolgens besluit dit te overtreffen tja..

21 januari 2019 om 09:46

@m_ssc

Overtreffen?

In welk opzicht.. Want in mijn ervaring met het Nederlands voetbal, is het verschil tussen Emmen (promovendus en dit seizoen voor het eerst spelend in de Eredivisie) en Heerenveen toch echt een wereld van verschil.

21 januari 2019 om 11:37

@M_ssc en grasveld7
Laten we er geen wedstrijd van maken wie er dieper is gezakt. Het is van zowel Ajax als PSV een wanprestatie. Ajax krijgt gewoon 4 goals om de oren en dat in eigen huis en speelt gelijk met de kennis dat PSV punten heeft laten liggen. PSV verspeelt een 2-0 voorsprong tegen promovendus Emmen. Ik zou niet durven zeggen wat erger is.

Ach ja dat hoort erbij. Psv dacht dat Ajax er nu overheen zou gaan. Dan snap ik dat dit wel lekker is. Ongelofelijk Dat Ajax een halve selectie vol kneuzen heeft. Ajax gaat nog spijt krijgen dat ze Frenkie balverlies niet verkocht hebben. Ik ben zelf Ajacied maar die gozer moet goed zijn ofzo? Aan de ene kant vind ik dit ergens ook nog wel lekker voor Ajax. Ze dachten volgens mij even dat ze onoverwinnelijk waren

21 januari 2019 om 10:29

Ik kan me als Ajacied niet voorstellen dat jij dit na jaren van prijzendroogte lekker kan vinden..

21 januari 2019 om 10:46

Tuurlijk ben ik niet blij maar nu liever nu Psv ook punten verspeeld dan over een paar maanden. Wat dat betreft is het lekker dat ze even met beide beentjes terug op aarde zijn gebracht.

21 januari 2019 om 13:19

Gooi jij lekker je seizoenskaart weg dan huilebalk. Een halve selectie vol met kneuzen? Die halve selectie zorgde er ook voor dat Ajax zo ver in de CL is gekomen en nog op drie fronten strijdt.

En ga je mond spoelen over Frenkie, mag die jongen ook eens een minder potje spelen zonder dat jij als haantje de voorste gelijk weer aan het klagen slaat? Team effort heeft zoiets, het was gewoon niet solide genoeg achterin dit keer, jammer maar helaas. Donderdag revanche en opwarmen voor zondag.

21 januari 2019 om 14:55

We zullen zien. Iemand moet de eerste zijn met klagen. Ik heb een andere mening over Frenkie maar dat mag blijkbaar niet. Ik zie het gewoon niet. Ik vind hem zwaar opgehyped. Gelukkig heb ik geen seizoenskaart ik had me compleet vernederd gevoeld gister

Frenkie balverlies is alles behalve een sterkhouder binnen dit Ajax. Van een speler met een prijskaartje van 75 miljoen verwacht je toch meer.

21 januari 2019 om 10:58

Dat prijskaartje en al die mediahype kan hij ook niet zoveel aan doen hé.
Ik vond vanaf het begin alle hype al een beetje overdreven. Het kwam puur door de interlands tegen bijvoorbeeld Frankrijk waar die echt goed speelde. Maar over het algemeen maakt hij niet het verschil.

21 januari 2019 om 16:10

Frenkie balverlies... Je realiseert je hopelijk dat je spreekt over de speler met de hoogste passnauwkeurigheid van de hele ED, toch? Je kunt van alles en nog wat over hem verzinnen, maar dat hij vaak de bal verliest is geen pertinent onwaar. Hij verliest de bal zelden.

Statistieken van gisteren: 75 passes, 92% nauwkeurig. 6/10 duels gewonnen. 3/4 dribbels gelukt. 5 onderscheppingen. 9 keer bal teruggewonnen. 1 keer bal kwijtgeraakt.

Hij speelde echt niet zijn beste wedstrijd ofzo maar dat kinderachtige gedoe is echt niet om aan te zien. Frenkie 'balverlies' de Jong zeggen is ongeveer even bizar als Luuk 'scoort nooit' de Jong zeggen, oftewel: het slaat werkelijk waar nergens op.

21 januari 2019 om 16:25

"je realiseert je hopelijk dat je spreekt over de speler met de hoogste passnauwkeurigheid van de hele ED, toch? Je kunt van alles en nog wat over hem verzinnen, maar dat hij vaak de bal verliest is geen pertinent onwaar. Hij verliest de bal zelden. "
Hij wellicht wel maar ik niet? Waar haal je die onzin vandaan? Frenkie heeft inderdaad zeer regelmatig balverlies op de meeste domme plekken.

"statistieken van gisteren: 75 passes, 92% nauwkeurig."
Ja lekker heldere statistiek om erbij te halen. Zijn die 75 passes die een speler alleen voor de keeper zetten? Of naar eigen keeper? Hier kun je niets mee.

De stempel Frenkie 'balverlies' de Jong gaat wat mij betreft ook te ver maar laten we a.u.b. niet net doen of onze lieve heer niet nog veel te leren heeft.

21 januari 2019 om 17:44

Nee, hij verliest de bal helemaal niet zeer regelmatig.. Hij verliest hem zelden, en ja: als hij hem verliest is dat ook wel eens op een domme plek ja (dat is overigens inherent aan een CM). De statistieken onderschrijven dat toch gewoon netjes? Dat is inderdaad een statistiek die veel zegt ja, het zegt dat 92% van zijn ballen naar de juiste kleur gaan, nee die zijn niet allemaal diep, verre van zelfs. Hij zet mensen ook niet vaak alleen voor de keeper (dat doet overigens bijna niemand op die positie). Maar die passes zijn wel allemaal geen balverlies. Het daarom des te raarder om 1 van de zuiverste passers van de competitie 'balverlies de jong' te noemen, dat is het enige wat ik aangeef. En verder ben ik het absoluut eens dat hij nog genoeg te leren heeft hoor. Reageerde enkel op de uitspraak van Voetbal Expert.

"ik bedoel: achteraf hadden wij ook verder uit kunnen lopen en vier punten op Ajax voor kunnen staan.”
Grootst mogelijke onzin. Verspeelt PSV geen punten, dan verloopt ook de hele wedstrijd in Amsterdam anders, want zij hebben dat natuurlijk ook meegekregen. Het één heeft invloed op het ander.

21 januari 2019 om 10:52

Steekie

Je hebt gelijk! Als PSV had gewonnen, de druk bij Ajax opvoerend, dan had Ajax niet gelijk gespeeld maar verloren van Heerenveen. Dus het had moeten zijn: 'als PSV geen punten verspeelt, dan had PSV nu vijf punten voor gestaan op Ajax', ......

21 januari 2019 om 11:04

Jij snapt mij .
Ajax mag gelukkig zijn dat Serdar zijn ballen thuis had laten liggen, anders had ie 'm in de slotfase gewoon op de stip gelegd. Was een duidelijke overtreding van de slechtste man van het veld wat mij betreft.

21 januari 2019 om 11:56

Tja, Serdar en ballen, ik geef het je te doen hoor. Die monitor staat bij Ajax ongeveer midden in een supportersvak. Ga jij dan maar eens met al die belangen die op het spel staan terwijl die fans in je oor staan te bleren daar een pingel geven, .... Pffff. Zou niet moeten, maar ik denk echt dat die Serdar daar gevoelig voor is. Was dat niet paar weken geleden, dat hij ook al zo'n raar besluit nam en achteraf riep dat hij vond dat de VAR hem 'niet naar de zijkant had moeten roepen' omdat hij zich nu gedwongen voelde om zijn beslissing te herroepen, terwijl hij achteraf zei dat hij daar spijt van had, .....

Anyway, uiteraard was Serdar niet de slechtste man van het veld. Ik neem aan dat jij ook nog wel wat te melden hebt over de enige echte Griekse Held die op het veld stond en die volgens mij ongeveer moet vrezen voor zijn leven na zijn optreden van gisteren?? Of hoor jij niet tot dat kamp dat zegt dat Ajax met Onana in het doel waarschijnlijk niet één, of hooguit één, goal tegen had gehad in plaats van vier? Kom op joh, iedereen die ogen heeft kan toch zien bij die lage schuivers dat Lamprou's reach net een paar centimeters te kort was en dat Onana die reach wél heeft?

21 januari 2019 om 12:25

Helemaal mee eens Lamprou faalde opzichtig gisteren zonder een grote blunder te maken. Probleem is dat het zo'n enorm verval aan kwaliteit is van Onana naar Lamprou. Ik vond de eerste drie tegentreffers houdbaar. Naast Lamprou viel Sinkgraven uiteraard ook compleet door de mand en gaven de overige sterkhouders ook niet thuis om de overwinning over de meet te trekken.

21 januari 2019 om 12:54

"naast Lamprou viel Sinkgraven uiteraard ook compleet door de mand en gaven de overige sterkhouders ook niet thuis om de overwinning over de meet te trekken."

Is ook zo, maar waar ook eerder dit seizoen defensieve steekjes vielen, daar stond er een doelman achter die dat allemaal neutraliseerde. Je hebt gisteren eigenlijk gezien wat er gebeurd als Onana wegvalt. Dan gaan die defensieve kwetsbaarheden ineens echt opvallen. Je mag wat dat betreft van geluk spreken dat Onana niet langdurig geblesseerd is.

21 januari 2019 om 13:14

Als je dat maar weet. Ik weet nog hoe hij stond te grabbelen in de toen nog JL en dacht dat hem dat niet ging worden. Maar wat heeft die vent mij versteld doen staan. Vanaf het moment dat hij rugnummer 1 kreeg, heeft hij meermaals punten gepakt voor Ajax. En als je het dan over talenten hebt, dan hoort hij daar ook bij en al helemaal als keeper, die toch meestal pas op iets oudere leeftijd top zijn/worden. Ik denk dat, wanneer hij zijn niveau vasthoudt, hij de beste Afrikaanse keeper allertijden kan worden.

21 januari 2019 om 13:18

dit soort beslissingen zijn ook in het verleden in het voordeel gevallen van andere clubs, hands van viergever in de 16, Feijenoord had gerust 2 of 3 RODE kaarten kunnen hebben tegen Ajax, schieten mij als eerste in het hoofd, maar er zijn er meer voor alle clubs, dat een beslissing wel een voor of tegen valt, gisteren was Ajax luky

21 januari 2019 om 13:22

" Ik denk dat, wanneer hij zijn niveau vasthoudt, hij de beste Afrikaanse keeper allertijden kan worden."

Volgens mij hebben we het hier wel vaker over gehad. Onana is na de 'circus Onana' periode (naam die hij kreeg van Ajaxgetrouwen) gewoon een geweldenaar gebleken! Echt bij uitstek en verreweg de beste doelman in Nederland en een potentiele topkeeper.

punten van Emmen of Heerenveen verliezen is ook een klein verschil, plus dat PSV op volle sterkte speelde en Ajax 2 belangrijke basis spelers mis de, dus in dat opzicht heeft PSV het slechter gedaan, en Ajax gewoon niet goed genoeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren