Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV zet koppositie op het spel na late tegentreffer in Emmen

Laatste update:

PSV heeft bij de hervatting van de Eredivisie averij opgelopen. De koploper van de Eredivisie remiseerde zondagmiddag met 2-2 tegen FC Emmen. Lange tijd leek er geen vuiltje aan de lucht voor de ploeg van Mark van Bommel, maar na de aansluitingstreffer van de promovendus volgde een spannende slotfase. Daarin bepaalde Nicklas Pedersen de eindstand: hij sloeg toe in de blessuretijd. Ajax kan zondag op basis van doelsaldo de koppositie overnemen, indien het wint van sc Heerenveen.

De opstelling van PSV kende geen verrassingen; bij Emmen stond winteraanwinst Michael de Leeuw in de spits. De Eindhovenaren wonnen alle voorgaande vier wedstrijden tegen Emmen, met een doelsaldo van 21-1, en kwam in alle duels minstens viermaal tot scoren. Ook ditmaal duurde het niet lang voordat PSV aan de leiding kwam. Na een kwartier gaf Denzel Dumfries een perfecte voorzet op Luuk de Jong, die doelpunt nummer 99 maakte in het shirt van PSV. Emmen speelde slordig en het leek daarom wachten op de 0-2.

De tweede Eindhovense treffer had na 26 minuten moeten vallen. Dumfries kreeg de bal vanaf een meter of zeven voor zijn voeten en stond vrij, maar schoot over. Vier minuten voor rust kwam er opnieuw een goede kans voor de back, maar ditmaal kopte hij over. Emmen probeerde druk te zetten, maar speelde te slordig om de koploper van de Eredivisie in de problemen te brengen. Pas in de laatste minuut van de eerste helft kreeg De Leeuw een goede kopkans: het was het belangrijkste wapenfeit van de thuisploeg in de jacht op de gelijkmaker.

Tien minuten na de rust juichte Dumfries alsnog. Na een vrije trap stompte doelman Kjell Scherpen de bal tegen Caner Cavlan en daar stond Dumfries vlak bij. De bal vloog binnen, maar arbiter Jochem Kamphuis bekeek de beelden en keurde het doelpunt af op basis van een buitenspelsituatie. Halverwege de tweede helft werd opnieuw een treffer van PSV afgekeurd. Pablo Rosario krulde de bal fraai in de hoek, maar onderweg raakte Érick Gutiérrez de bal met de hand en daarom telde ook deze treffer niet. Gutiérrez kreeg er zelfs geel voor.

De zoektocht naar de 0-2 bleef dus voortduren en uiteindelijk won de aanhouder. Steven Bergwijn dribbelde richting het strafschopgebied, wachtte op het juiste moment en bediende de opgestoomde Angeliño aan zijn linkerkant. De linksback schoot de bal overtuigend binnen in de bovenhoek. Het was zijn eerste doelpunt voor PSV in een officiële wedstrijd. Het duel leek gespeeld, maar elf minuten voor tijd vond Emmen de aansluiting: Michael Chacon bediende Nicklas Pedersen, die de bal behendig langs Jeroen Zoet schoof. Het werd vervolgens erg spannend en PSV moest in de blessuretijd capituleren. Invaller Pedersen kreeg de bal goed op het hoofd na een corner: 2-2.

Verdiende FC Emmen het punt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
20 januari 2019 om 16:22

Tijdrekken van Psv wordt afgestraft

20 januari 2019 om 16:22

Er wordt gescoord in de 92 minuut? Er wordt minimaal 1,5 minuut gejuicht maar de scheids fluit om 93:58. Geen excuus maar wel zeer opmerkelijk.

20 januari 2019 om 16:23

Jep ben het met je eens. Gewoon tot minuut 95 laten doorspelen

20 januari 2019 om 16:24

Psv rekt tijd, krijgt er notabene geel voor maar als er met 1-2 was afgefloten na 93 minuten had je niet zitten klagen

20 januari 2019 om 16:25

Het is Emmen. Die moet je oprollen als psv zijnde als je kampioen wilt worden. Rest is bijzaak.

20 januari 2019 om 16:25

PSV speelde belabberde en verdiende dit zeker. Ik wou het gewoon aankaarten hoe andere mensen hier over dachten. Ik vind het gewoon zeer opmerkelijk en nu wordt ook pijnlijk duidelijk dat PSV in de breedte niet sterk genoeg is.

20 januari 2019 om 16:26

@veldkampj, het feit dat PSV 2x geel krijgt voor tijdrekken maakt het des te dubieuzer dat er vervolgens geen extra tijd wordt bijgeteld na een goal in de blessuretijd!

20 januari 2019 om 16:26

Dat is dan precies hetzelfde wat gebeurde bij Groningen-Emmen. Zal toch wat aan moeten gebeuren. Zuivere speeltijd oid.

20 januari 2019 om 16:27

Daarmee zou je ze alleen maar belonen voor het tijdrekken. Afstraffen dat laffe gedrag van een "kampioen"

20 januari 2019 om 16:28

@ Rombomcu
Klopt. Maar ik heb zelden gezien dat tijd die in de blessuretijd wordt verloren nog wordt ingehaald. Volgens mij gebeurt dat nooit en is dat dan denk ik ook niet de regel.

20 januari 2019 om 16:28

Dat PSV in de breedte niet sterk genoeg is, had ik ook nog wel kunnen vertellen. Dat was echter niet de reden voor het verlies vandaag. De basis was gewoon fit, maar was vandaag niet goed genoeg.

20 januari 2019 om 16:28

Het is ook triest. Ik sluit niet uit dat PSV dan alsnog gelijkgespeeld had tegen Emmen maar deze scheids had duidelijk een voorkeur/orders gekregen als je sommige beslissingen terugziet.

20 januari 2019 om 16:32

Dar psv tijdrekt doet er niet veel toe als het spel heeft stilgelegen maar het is wel ironisch. Bij liverpool kwam er bijvoorbeeld ook 5 minuten bij(+1min extra) terwijl de keeper van palace de veroorzaker was van het tijdrekken

20 januari 2019 om 16:36

Ja hoor de KNVB loopt van teboren even de kleedkamer in om te vertellen wie er moet winnen. Wat denk je dat er gebeurt als iemand dat in het nieuws brengt..

20 januari 2019 om 16:39

@Boris19. Ik vind het wel opmerkelijk, want bij sommige scheidsrechters zie je wel dat ze als er zo een situatie voorkomt (goal/blessure) waardoor het spel even stil ligt dat ze langer laten doorspelen dan de opgegeven blessure tijd. Het is gewoon te inconsequent naar mijn mening en ik heb ook geen idee of er in de reglementen iets hierover staat over "blessure blessure tijd".

20 januari 2019 om 16:44

Inderdaad! Kom op zeg, Emmen.... En dat na de winterstop...

20 januari 2019 om 16:54

Hahaha ouwe jankerd!
Zeker dat die bal op Zoet wel een terugspeel was!
Komt PSV nog goed weg ook

20 januari 2019 om 17:01

Sinds wanneer wordt er blessuretijd gerekend wanneer je scoort?
Wissels, blessures en overduidelijk tijdrekken van keeper of andere spelhervattingen.
Je kan beter naar je eigen ploeg kijken ipv 20sec extra blessuretijd of niet...

20 januari 2019 om 17:41

We kunnen het wel over het spel van PSV hebben Maykel24 maar daar is het iedereen wel unaniem over eens dat het te weinig was vandaag. Dus daar ben je snel over uitgepraat. Excuses dat ik een onderdeel van de wedstrijd FC Emmen- PSV wilde aankaarten op een voetbalsite die ik zelf interessant vond. Ik zal vanaf nu wel gewoon alleen maar "zeer slecht gespeeld van PSV" reageren en dan krijg je leuke discussies. Voor mijn gevoel zou 1,5 minuut juichen ook moeten tellen als een vorm van tijdrekken.

20 januari 2019 om 17:44

Je bedoelt die mispeer van Hendrix? Dat was op geen enkele manier een terugspeelbal.

20 januari 2019 om 17:45

wat een onzin, PSV verliest punten en het i s de schuld van de scheidsrechter, walgelijk PSV verliest punten en dat is aan hun zelf te danken en aan Emmen natuurlijk want die mag je niet te kort doen ze hebben heel goed gespeeld

20 januari 2019 om 18:11

Wimhorst. Ik geef toch maar liefs 2 keer aan "Dit is geen excuus" en "PSV verdiende dit zeker" dus waar zie jij mij de schuld bij de scheids leggen? Ik vond het persoonlijk gewoon een merkwaardig moment. Ik heb even teruggekeken en de bal vliegt er op minuut 91 erin en pas rond minuut 92 rolt het balletje weer. Dat is zo een 25% van de totale blessure tijd waarin niet wordt gevoetbald, dat vind ik persoonlijk wel een flink percentage.

20 januari 2019 om 20:16

Dat hoort bij het spelletje. Als er in de reguliere tijd gescoord en gejuicht wordt, dan wordt daar toch ook geen tijd voor bij getrokken?

Overigens denk ik niet dat jullie wat betreft de extra tijd veel te klagen hebben.. Ik heb bijvoorbeeld geen enkele PSV’er gehoord over het feit dat er überhaupt ‘maar’ 4 minuten extra tijd werd bijgetrokken ondanks de wissels en de twee VAR momenten. Om nog maar niet te beginnen over het tijdrekken van de PSV’ers (waar ze twee keer voor bestraft zijn met geel, dus waargenomen door de scheids). Dan is vier minuten extra gewoon erg mager..

20 januari 2019 om 16:23

PSV volledig aanzichzelf te danken. Zoals wij ooit de graafschap mochten bedanken mogen de ajacieden vandaag Emmen bedanken.

20 januari 2019 om 16:27

Bedanken voor wat? Er zijn nog 16 wedstrijden kan nog van alles gebeuren lol.

20 januari 2019 om 16:54

Klein bedankje mag toch wel? 😉

20 januari 2019 om 17:48

Ok, bedankt hè

Of (mede) hierdoor Ajax uiteindelijk kampioen zal worden moeten we natuurlijk nog maar zien, maar het is zeker een welkom resultaat en van harte gegund.

20 januari 2019 om 17:50

volgen mij nog 14 wedstrijden, en dat heb ik al de hele tijd gezegd, die 2 punten waren niks halverwege het seizoen

20 januari 2019 om 18:11

Jeron, als Emmen in de Eredivisie blijft dankzij die ene punt mogen jullie PSV bedanken haha, zonder gekkigheid het is zwaar verdient, PSV speelde echt laf laatste 20 minuten irriteerde me mateloos. @wimhorst is het aantal wedstrijden verandert naar 32? Zo ja, loop ik achter 😅

20 januari 2019 om 19:36

Denk dat we eerder ons eigen team kunnen bedanken, zij hebben het tenslotte afgedwongen...
Hoogstens nog Pedersen extra die Emmen tot 2x toe magistraal redt. Eerst tegen Groningen en nu tegen PSV

20 januari 2019 om 16:27

Ongelofelijk hoe kan PSV dit nu weggeven, heerlijk voor de Ajax supporters.

Nu zelf een mooie pot op de mat leggen, want je ziet het Feijenoord en PSV punten verlies dus Ajax let op.

Psv heeft ook wel wat pech gehad dat Dumfries op de verkeerde plek stond en Gutierrez die zijn uiterste best deed om de bal niet te raken.

Gele kaart daarvoor was belachelijk.
Dacht het wordt een walk over voor Psv, kan het nog niet bevatten ze waren uiteraard de betere ploeg vandaag.

20 januari 2019 om 16:32

Betere ploeg zeker, maar op de afgekeurde doelpunten na ook niet bijzonder veel kansen zelf gecreëerd. PSV was zeker beter, maar het was niet zo'n wedstrijd als Ajax ooit thuis tegen Sparta met Seliga of zo op goal..

20 januari 2019 om 17:27

"betere ploeg zeker, maar op de afgekeurde doelpunten na ook niet bijzonder veel kansen zelf gecreëerd. "

Helemaal mee eens! Het was in feite gewoon weer zo'n wedstrijd die je in voorgaande seizoenen zo vaak hebt gezien bij Psv. Gewoon de optisch betere ploeg, maar echt heel vele kansen waren er niet. En de tegenstander heeft dan een beetje de wind mee en dan laat PSV punten liggen.

Over de VAR hoeft er trouwens ook niet geklaagd te worden, ik dacht dat de beslissingen om af te keuren wel terecht waren. Allebei.

Dus, ik zei voor het weekeinde nog dat ik dacht dat Ajax - PSV helemaal niet beslissend ging zijn omdat tegen die tijd Ajax al wel een ruime voorsprong zou hebben op Psv. En ik dacht dat PSV rond Heerenveen uit en Utrecht uit wel punten zou gaan laten liggen en niet dat het nu al zou gebeuren, bij Emmen uit nog wel. Maar het is nu dus al een feit!

Het Van Bommel collectief is aan het scheuren en het zal mij verbazen als PSV er nog in slaagt kampioen te worden en zich op te richten.

Gaan we vandaag dan eindelijk stuivertje wisselen?

20 januari 2019 om 16:22

Wordt tijd! staat mooier

20 januari 2019 om 16:27

Zeker weten. En word tijd ook. Al is het maar op doelsaldo.

heerlijk nu 3punten voor Ajax de titel naar Amsterdam!!!

20 januari 2019 om 17:19

Niet zo voorbarig he. We staan (als we winnen van Heerenveen) in punten gelijk. Het blijft een spannende strijd en ik ben er allerminst van overtuigd dat de titel even naar Amsterdam gehaald word.

Daar gaat het kampioenschap. Volkomen verdiend dit puntverlies. Bergwijn en Lozano ongelooflijk slap en nonchalant. Met deze instelling verdien je ook niets. Vooral in de passing erg slap en ongeconcentreerd. De scheids heeft op de gele kaart voor Guti na prima gefloten. De afgekeurde goals zijn ook terechte beslissingen geweest.

20 januari 2019 om 16:23

Dat is wel heel overdreven. Ajax gaat er hoogstens op doelsaldo overheen een heeft volgende week Feyenoord uit.

20 januari 2019 om 16:28

Ja, want Feyenoord wint van Ajax. Dat is hetzelfde als dat PSV uit van Feyenoord wint, dat gebeurt ook eens in de honderd jaar.
De instelling van PSV is niet meer die van het begin van het seizoen, tegen Feyenoord gaven ze ook niet thuis. De kans dat PSV nog kampioen gaat worden schat ik op 30%, tenzij Ajax nog de nodige punten gaat laten liggen. Want PSV gaat uit nog veel meer laten liggen, dat kunnen ze gewoon veel minder opbrengen om dan ook te willen winnen.

20 januari 2019 om 16:28

Feyenoord uit verwacht ik geen problemen voor Ajax. Feyenoord speelt nooit zo tegen Ajax als ze tegen PSV doen.

20 januari 2019 om 16:34

@kohaku,

PSV gaf tegen Feyenoord niet thuis omdat ze een zware CL wedstrijd in de benen hadden. Niet omdat Feyenoord zo 'goed' zou zijn.

20 januari 2019 om 16:44

Toen Ajax verloor van PSV na een Europese wedstrijd, hoorde ik ook dat PSV beter was. Waarom niet de credits aan Feyenoord geven?

20 januari 2019 om 16:51

@kyle, omdat iedereen wel zag dat PSV niet op haar gebruikelijke niveau speelde. En toen Ajax verloor van PSV hadden beide clubs Europees gespeeld. Namelijk uit bij Barcelona. Dus die vlieger gaat niet op.

20 januari 2019 om 16:53

Psv speelde natuurlijk geen Europese wedstrijd...

20 januari 2019 om 17:16

Jawel, PSV speelde die week tegen Barcelona.

20 januari 2019 om 17:27

Onzin. Eerste helft speelde Feyenoord ijzersterk. Daarmee doe je ze te kort.

20 januari 2019 om 17:28

Ik heb het over de wedstrijd van twee seizoenen geleden. Ajax speelde toen als enige Europees en moest na 120 minuten nadien naar Eindhoven. Daarna hoorde ik niets anders dan dat PSV veel beter was.

20 januari 2019 om 17:39

Cameo123

Overdreven? En Ajax gaat naar Feyenoord volgende week? Ja, dus? Ajax wint negen van de tien keer in Rotterdam, hoezo zou je daar als PSV zijnde nu opeens je hoop op richten? Wanhoop, wat mij betreft.

Nee, dit is echt het begin van een naar einde voor Psv. Van Bommel's tactiek en collectief heeft een half seizoen lang de werkelijke kracht van dit team verbloemd en versluierd. Juist op een dag als vandaag zie je uitstekend dat het middenveld creativiteit onteert en dat PSV gewoon best armoedig speelt als de supersnelle vleugelspelers even een dagje niet thuis geven. Hendrix en Rosario is een uitstekend blok, maar zodra er iets meer gevraagd wordt, dan geven zij niet thuis omdat zij die kwaliteiten niet hebben.

En voeg daar nog bij dat Ajax haar wedstrijden al maanden zonder uitzondering bijzonder eenvoudig wint, vandaag ook al, en dan zou ik echt geen enkele reden weten dat PSV nog terug kan komen in deze titelrace. Simpelweg omdat ik ook al punten verlies voor PSV zie aankomen in de uitserie tegen Utrecht en Heerenveen.

Ik zei het al vaker en ik vrees dat ik gelijk heb, tegen de tijd dat Ajax - PSV er is, staat Ajax al een stuk voor op Psv. Mark my words.

Edit:
Zojuist speelde Ajax ook gelijk, maar ik neem geen woord terug van wat ik heb gezegd. Ajax gaat snel over PSV heen.

20 januari 2019 om 17:50

En Ajax speelde wel op haar gebruikelijke niveau?
Geen smoesjes en geef Feyenoord gewoon de credits.

21 januari 2019 om 05:36

@constant kante: Ajax wint echt niet zo makkelijk in de kuip als jij doet voorkomen, van de laatste 8 wedstrijden wonnen ze er 3. Ook doe je psv wel tekort hoor, zei winnen net als ajax elke week wel vrij makkelijk en nu kunnen ze er opeens niks van?

21 januari 2019 om 11:18

Lacazette

" Ajax wint echt niet zo makkelijk in de kuip als jij doet voorkomen, van de laatste 8 wedstrijden wonnen ze er 3."

Yep, en Feyenoord won twee keer in 15 seizoenen ongeveer van Ajax. Okay, point taken, het meest voorkomende resultaat is een gelijkspel. Maar hebben we deze discussie niet ieder half jaar ongeveer. "hohoho, de wedstrijd is nog niet gespeeld hoor, dit keer gaat Feyenoord wél, ......" En vervolgens wint Ajax gewoon. Mijn geld staat gewoon daar waar ik het meeste verdien: winst voor Ajax. En ik snap echt wel dat Feyenoord zondag uit een ander vaatje gaat tappen dan zaterdag tegen Pec. PEC is namelijk geen Ajax. We hebben tegen PSV gezien dat Feyenoord zich echt wel kan opladen om er dan vol op te klappen, maar gek genoeg slagen de Feyenoorders er zelden in om dat ook echt met succes te doen tegen Ajax.

"ook doe je psv wel tekort hoor, zei winnen net als ajax elke week wel vrij makkelijk "

Nee, dat is nou juist één van mijn punten. Ik zie een grot verschil tussen de manier waarop Ajax in november en december haar potjes nagenoeg allemaal vrij simpel won en de manier waarop PSV het vaak vel lastiger had dan Ajax om in die periode de wedstrijden te winnen. PSV won die potten uiteindeljik wel allemaal, op Feyenoord na, maar ik kijk vooral naar de manier waarop dat gebeurde. Ajax had echt nauwelijks moeite met wie dan ook, PSV had beduidend meer moeite om te winnen. Dat was voor PSV echt niet 'vrij makkelijk' zoals Ajax dat deed.

20 januari 2019 om 16:24

Rustig man. PSV heeft 2x puntverlies geleden dit seizoen. Ajax moet volgende week naar Rotterdam. Geen reden tot paniek

20 januari 2019 om 19:38

how how ..... Ajax moet ook nog tegen ons.....
Hoezo Feyenoord erbij halen....

20 januari 2019 om 16:48

Hoeveel redding heeft Zoet verricht? Emmen heeft 2 kansen gekregen en alle 2 erin geschoten.

20 januari 2019 om 17:27

Heel erg overdreven er zijn nog 16 wedstrijden te gaan?

20 januari 2019 om 17:51

Het is ook altijd het ene of het andere uiterste bij jullie he? Bij een krappe winst hoor ik bijna louter positieve verhalen en nu het een keer de andere kant op valt is het meteen einde kampioenschap?

Eerste doelpunt had natuurlijk nooit afgekeurd mogen worden...

20 januari 2019 om 16:23

Dumfries raakt de verdediger in de rug op het moment dat hij de bal raakt; oftewel hinderlijk buitenspel

20 januari 2019 om 17:05

Zelfs als je dat over het hoofd wil zien, dan probeert dumfries de bal al vallend binnen te schieten. Wat mij betreft terecht afgekeurd

20 januari 2019 om 16:24

Het was gewoon hinderlijk buitenspel van dumfries. Daarnaast als je als koploper en kampioen een 2-0 voorsprong tegen emmen 10 minuten voor tijd weg geeft dan mag je alleen naar jezelf kijken.

20 januari 2019 om 16:31

@strvanovic98 dat Dumfries daar achter de verdediger staat en al dan wel of niet de verdediger in de rug raakt doet toch niks af aan de situatie dat de keeper de bal tegen de verdediger tikt en vervolgens de bal in het goal beland. Daar had Dumfries echt niks mee te maken!! Naar mijn mening dus onterecht afgekeurd!

@zytto34, dus omdat je koploper bent mag je niet naar discutabele situaties wijzen maar alleen naar jezelf kijken? Dat is natuurlijk een hele rare beredenering!

20 januari 2019 om 16:37

Lucas zoals je kan lezen zeg ik dat het hinderlijk buitenspel was, dus geen duidelijke goal. Ik zeg nergens dat je er niet over mag klagen, maar er lijkt me weinig reden tot klagen. Een beetje zelfreflectie mag ook wel als je het zo weg geeft tegen een club als emmen vind ik.

20 januari 2019 om 17:31

Lucas

"dat Dumfries daar achter de verdediger staat en al dan wel of niet de verdediger in de rug raakt doet toch niks af aan de situatie dat de keeper de bal tegen de verdediger tikt en vervolgens de bal in het goal beland. "

Je kunt ook buitenspel staan zonder dat je de bal aanraakt, namelijk als je zodanig aan het spel deel neemt dat de verdediger/keeper daar hinder van onder vinden. Daar was hier sprake van, Dumfries springt gewoon mee in het duel. Dus terecht afgekeurd. Hinderlijk buitenspel.

20 januari 2019 om 16:26

Jawel omdat Dumfries daar stond maakte de keeper die rare duikeling anders had hij m gewoon op kunnen pakken

20 januari 2019 om 16:26

Want? Dit is toch een schoolvoorbeeld van hinderlijk buitenspel?

20 januari 2019 om 16:46

Beide doelpunten gewoon terecht afgekeurd. Het gaat niet om het feit dat die hinderlijk buitenspel staat, het gaat erom dat die deelneemt aan het spel uit buitenspel positie..


20 januari 2019 om 17:06

Klopt en dat doet Dumfries inderdaad door eerst een blok te zetten en daarna de bal nog proberen binnen te schieten.

We geven het zelf weg niks de scheids
We spelde gewoon slechts

Eerste doelpunt had natuurlijk nooit afgekeurd mogen worden...

Ajax na vandaag bovenaan! PSV BEDANKT!

20 januari 2019 om 16:49

Hebben ze al gewonnen dan? Nou gefeliciteerd dan.

20 januari 2019 om 16:51

Niets is na vandaag zeker, maar eigenlijk kun je dit wel invullen. Bij Heerenveen zetten ze de deur altijd wagenwijd open tegen ajax.

20 januari 2019 om 17:10

Hahahaha zo heerlijk dit. De afgelopen weken overal gelezen en gehoord dat Ajax PSV de beslissing gaat geven, waarbij de psvers ook nog aangaven dat Ajax eerst nog naar de kuip moet en Ajax Europees voetbal speelt. Er zijn nog genoeg punten te verspelen en duidelijk is geworden dat psv vandaag het gelukkige van de eerste seizoenshelft niet mee had. Nu Ajax nog punten verspelen en we zijn lekker begonnen dit jaar.

Hoe kun je een 0-2 voorsprong weggeven. Heel dramatisch. Was echt niet nodig. Lozano was vandaag het slechtste. Probeert alles alleen te doen.

20 januari 2019 om 16:50

Lozano speelt al weken slecht. Weet de achterliggende gedachte van Van Bommel niet om vast te houden aan zelfde spelers. Ik zie totaal geen vooruitgang.

Heeeerlijk dit! Onterecht, want PSV was veel beter, maar dat interesseert me niet zoveel nu. Erop en erover vandaag!

20 januari 2019 om 16:22

Tja, als je kampioen wilt worden moet je winnen en niet denken dat je er al bent

20 januari 2019 om 17:12

Tja, genoeg wedstrijden van PSV gezien waar ze niet de betere waren, maar wel wonnen. Vooral genoten van de strijd die Emmen erin gooide.

Psv dat punten verliest ipv pakt in de blessuretijd, omgekeerde wereld.

Heeeerlijk dit! Onterecht, want PSV was veel beter, maar dat interesseert me niet zoveel nu. Erop en erover vandaag!

Een terechte nederlaag. Je zag dit al lange tijd aankomen in de laatste twintig minuten.

Wat is dit frustrerend, hele matige wedstrijd van PSV kant en dan krijg je de deksel op de neus. Punten laten liggen tegen Emmen mag gewoon niet gebeuren. Dan maar hopen op de kleine kans dat Ajax wat laat liggen tegen Heerenveen.

Ik moet altijd lachen om mensen,die in de waan van de dag leven en roepen weg kampioenschap voor PSV....

20 januari 2019 om 17:16

Klopt, daar heb ik me ook aan lopen storen. Het kampioenschap zou beslist worden bij de wedstrijd Ajax PSV. Alsof beide clubs elk seizoen de overige 16 wedstrijden gemakkelijk winnen. Deze wedstrijd viel het kwartje de verkeerde kant op en er ontstaat gelijk paniek en het kampioenschap is weg...

En dan zal je net zien dat Ajax ook punten laat liggen zometeen. Ik hoop het niet als Ajacied, maar dit is wel een lekker gevoel en denk dat dit de spelers van Ajax extra moet motiveren om te winnen.

20 januari 2019 om 16:23

Zal wel typische Ajax zijn

20 januari 2019 om 16:55

Zou wat zijn. De top3 verliest dan punten tegen clubs uit het noorden.

20 januari 2019 om 17:17

Zou wel lekker zijn inderdaad, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Dat krijg je met dat domme tijdrekken.. Gelukkig is het seizoen nog lang en zal de concurrentie ook niet alles winnen.

20 januari 2019 om 16:52

En jij ziet Ajax nog punten verspelen? Ajax had hier wel 4-0 gewonnen. Is gewoon een slappe hap bij Psv.

Fantastisch bonuspunt voor FC Emmen. Het is erg spannend onderin en Emmen moet straks wel wat vaker de drie punten proberen te pakken tegen concurrenten in thuiswedstrijden. Al veel bonuspunten gepakt dit seizoen maar ook vaak punten laten liggen.

Gouden wissel met Pedersen die dodelijk effectief was. PSV heeft overigens wel pech gehad met de situatie met Gutiérrez .

Eindelijk is het anti voetbal afgestraft. Tijdrekken uit tegen Emmen, dan roep je het over jezelf af hoor! Psv was zeker de betere, maar dit ze hebben het echt over zichzelf afgeroepen.

Als je de laatste tien minuten zo angstig gaat spelen, dan is dit niks meer dan logisch. Kom op man. Zet gewoon door en scoor meer ipv in paniek raken. Begrijp nog steeds niet waarom sommige spelers en ook van Bommel zo in paniek raakte. Pissig over het spel en vooral de manier waarop

Nu het stokje overnemen. Hahaha Emmen! Top gedaan!

Heerlijk!!! Wat een schandalig slechte laatste kwart van PSV, tegen Emmen mag je dit nooit weggeven.

Lijkt me datze in Amsterdam wel ff een bloemetje naar Emmen sturen. Hoe krijgt PSV het voor elkar dit weg te geven. Bizar.

Ongelofelijk hoe zwak er gevoetbald werd. Denkende dat je de buit binnen hebt na de 2-0 en dan volledig afzakken. Terecht gelijkspel in mijn ogen dan. Als kampioenskandidaat kun je niet op deze manier spelen. Beide doelpunten terecht afgekeurd. Emmen gefeliciteerd met dit punt, Ajax zal vanaf nu de lijst aanvoeren ben ik bang.

PSV maar een weekje op traingskamp in Alaska ofzo, laten weten wat hard werken nu echt is ipv naar dat warme land.

Gemakzucht wordt vandaag afgestraft door een campingelftal. Deksel op de neus. Ik hou ervan!

20 januari 2019 om 16:27

Ja want je gaat je helemaal de pleuris lopen tegen een 'camping elftal'. Niet echt logisch, zeker als je thuis met 6-0 (!) van dit Emmen wint.

20 januari 2019 om 17:21

Jaa Emmen uit of thuis wereld van verschil.😉

20 januari 2019 om 19:43

Camping elftal united!!!
En Luuk liep weer eens lekker te janken na de 2-2

Wijzen dat Ajax arrogant is, maar PSV is net zo erg!

Tja dan kom je tegen de nuchtere Drenten bedrogen uit

Wat heer lijk. Die Lozano met zijn hinderlijke maniertjes, die Malen met zijn gejank. Wat mooi dat het eens tegenzit voor die stakkers. Wel chapeau naar Luuo de Jong, wat was die goed zeg.

Hey een goal in de laatste minuut tegen Psv. Lucky Emmen. Of telt dat alleen wanneer PSV in de laatste minuut scoort?

20 januari 2019 om 16:32

Nee psv heeft t tot een specialiteit gemaakt, dat is geen geluk meer nasr wilskracht

Dit is gewoon echt pijnlijk. Eerste wedstrijd van de tweede seizoenshelft en dan alles zo op het spel zetten. Zucht, er is nog niks verloren maar dit is zo onnodig. Hopelijk zijn we nou wakker voor de volgende wedstrijden. Tegen nota bene Emmen mag je echt geen punten laten liggen.. Met alle respect uiteraard

Ik weet niet wat ik moet zeggen. Bizar dit.

Dat gaat Ajax nooit meer uit handen geven, mede met de thuiswedstrijd tegen PSV nog in het verschiet. Gefeliciteerd met het kampioenschap Amsterdam...

20 januari 2019 om 16:25

Haha lol. Eerst was het top 2 en niemand zou punten van de zogenaamde top 2 afpakken. En nu is Ajax ineens zeker kampioen?

Ajax alvast gefeliciteerd met het kampioenschap. Met dit elftal zie ik Psv echt geen kampioen worden. Zoet pakt gewoon te weinig punten. De Jong is puur een afmaker en kan niet eens een bal normaal passen. Lozano al weken uit vorm en Van Bommel blijft steeds aan dezelfde spelers vasthouden.

20 januari 2019 om 16:33

Pakken Ajax wel joh in Amsterdam, gast ons makkelijker af dan in rotterdam

20 januari 2019 om 16:48

Als een Ajacied dat zegt, is dat arrogantie... Nu niet?

20 januari 2019 om 17:50

Lekker laten gaan zo makkelijk ging dat vorig jaar niet. Volgens mij verloren ze toen dus als dat makkelijk is😂

20 januari 2019 om 17:53

Nee want het is geen Ajacied die het zegt.

Ik moet tien minuten voor tijd even naar zolder om iets te doen bij een 0-2 stand, niet verwachtend dat er nog iets aan de stand zou wijzigen. Groot was dan ook mijn verbazing dat het gelijk stond toen ik net beneden kwam. Heerlijk dit..

Punten laten liggen tegen Emmen, die je van ver zag aankomen.

En dit PSV wilt kampioen worden? Hou maar op, geef de schaal maar alvast aan Ajax. Als je uitwedstrijden als Emmen niet kan winnen, hoe gaat dat straks als je straks uit moet naar AZ, Heerenveen, Vitesse en dat soort clubs met een mentaliteit van lik me vestje?

Zelfs na de 0-2 voorsprong, voelde het totaal niet goed. Je zag aan alles dat als Emmen de 1-2 maakt, dat de 2-2 ook nog wel zou vallen. En dan hebben we het over Emmen met alle respect.

Gadverdamme.

Bergwijn en lozano waren een drama

Taart richting Emmen? Dit is heerlijk! Wat een mooie start van de tweede seizoenshelft tot nu toe! PSV mag dit zichzelf aanrekenen. Tegen dit Emmen punten verspelen is gewoon zeer slordig. Ook mooi dat het publiek van Emmen zo fanatiek bezig was, ook tijdens de achterstand. Zelf ben ik benieuwd naar de reactie van Van Bommel. Hij dekt zich altijd in en is in staat om kromme dingen op een logische klinkende manier recht te praten, maar na zo'n wedstrijd kan je denk weinig positiefs zeggen. Nu hopen dat Ajax wel wint, spannend zo!

Camping elftal slaat weer toe.
Misschien toch niet zo slecht als de populisten op TV beweerden?

20 januari 2019 om 16:34

Hahah, dit is wel gewoon een slecht elftal hoor.. Zit heel weinig kwaliteit in. Camping elftal is natuurlijk overdreven, maar dit is zeker geen Eredivisie waardige club/selectie.

Voor het eerst een PSV gezien met de mentaliteit zoals onder Cocu.

Eindelijk! Als Ajacied erg blij hiermee maar het seizoen is nog lang. Na volgend weekend kan alles weer anders zijn. Ik blijf voorzichtig.

Heerlijk een koekje van eigen deeg in blessure tijd.

Sorry voor de psv fans hier.
Maar dit is echt een van de ergste weken die ik ooit mee heb gemaakt, daarom ben ik bijzonder blij met dit klein beetje blijheid wat dit veroorzaakt.

20 januari 2019 om 16:49

Ik weet, helaas, wat je bedoelt.

Ik hoop dat Emmen gaat degraderen! . Zonder grappen Ajax is hiermee toch wel kampioen als je gelijk speelt tegen Emmen verdien je het niet. Wat een blamage. Scheids was niet best maar daar lag het niet aan, doelpunten terecht afgekeurd naar mijn inziens. Je zou toch maar een toto hebben ingezet op pec en emmen dit weekend..

Tja..... Als je zo de tweede seizoenshelft start in een strijd om het kampioenschap, dan kun je het net zo goed meteen opgeven.... Het sterkste Ajax in jaren en we geven het gelijk zo weg.... Drama weer

Ach ja... laat Ajax maar kampioen worden joh, dat zijn ze een hun stand verplicht qua budget

20 januari 2019 om 16:35

Is PSV het niet aan hun stand verplicht om te winnen van Emmen qua budget?

20 januari 2019 om 16:45

Mensen verwarren bij Ajax altijd arrogantie met zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen is een uitstekende eigenschap. Dat anderen dat dan arrogant noemen is heel vermoeiend.

20 januari 2019 om 16:52

Ach, het is goedkoop scoren door maar meteen "arrogantie" te roepen als het om Ajax gaat. Tekent de frustratie na deze wedstrijd.

20 januari 2019 om 16:52

@Grapsv, ik kan me nog herinneren dat PSV zeven jaren droog stond. Jij ook?

20 januari 2019 om 16:55

@kyle

Als er iemand hier gefrustreerd over komt ben jij het.

20 januari 2019 om 17:36

@Dirty, ik ben zeer zeker niet gefrustreerd. Waarom zou ik? Ben in een opperbeste stemming. Jij ook?

Tja, dat is mooi klote! Wat moet je er van zeggen, gewoon koploper onwaardig. Maar dat zijn we dan over een uurtje of twee ook niet meer.

Normaliter is dit het handelsmerk van Psv. Ongelooflijk als je de eerste helft hebt afgekeken en na een 0-2 voorsprong - al sloop er wel een enorme gemakzucht in de ploeg. Grapjes maken na de 0-2 van Angelino (gaan we weer VAR kijken?;-). Het was immers binnen - toch?? Tja, zo zie je maar, zelfs in Eindhoven zijn het niet alleen maar robots;-). Overigens, het is een wetmatigheid dat je uiteindelijk als Dominicus een keer tegen een zeperd aanloopt.....

Dit mag je nooit weg geven als psv! Je staat 10min voortijd met 0-2 voor. Dit mag psv zich zelf aanrekenen

Wat een wanvertoning.. Echt schandalig hoe slap we het laatste kwartier ingaan.

PSV roept het over zichzelf af.. wel vreemd dat wegwerp gebaren tegenwoordig mogen.. raar ook dat de VAR momenten 3 minuten duren en er 4 minuten blessuretijd bij komt.

Verdiend punt voor Emmen, maar terechte afgekeurde doelpunten. Als eerst staat hij hinderlijk buitenspel, 2e doelpunt is gewoon ook terecht afgekeurd met die handsbal. Ik vind dat je als PSV zijnde dit gewoon beter moet uitspelen met de kwaliteiten die je hebt in je selectie. Dit is gewoon eigenlijk PSV onwaardig en nee dat zeg ik niet als supporter van Ajax Feyenoord of andere club. Gewoon als neutrale kijker zeg ik dit!

20 januari 2019 om 17:16

Nou, je mag natuurlijk blij zijn met dit resultaat, maar om het nu een verdiend punt te noemen....

20 januari 2019 om 17:47

Met dat puntje voor Emmen moet je je niet eens druk maken. Wist je niet dat we in jullie nek aan het hijgen waren totdat we één mis stap van jullie zagen. Direct toe happen haha.
En de wedstrijd tegen Heereveen is nog niet eens afgelopen. Dit schrijf ik midden in de rust voor jou. Maar hoe ik mijn ploeg zie spelen heb ik alle vertrouwen in een overwinning.

20 januari 2019 om 20:22

🙈🙈🙈 iets met hoogmoed komt voor de val? 😇

20 januari 2019 om 22:03

Ja, top! Overwinning werd het dus niet... Dat toehappen is vaak niet zo makkelijk. Maar bedankt voor het schrijven in de rust 😉 Het wordt een mooie en spannende tweede competitiehelft

Emmen uit altijd lastig!

Na afloop van de wedstrijd stond er een krat bier in de kleedkamer van Emmen...

Dat verwacht je niet dat PSV hier punten zou verspelen , zeker als ze nog op 0-2 komen. Niet zeuren over die afgekeurde doelpunten , gewoon,slecht van PSV dat je hier nog gelijk speelt

Netjes, PSV gepakt op zijn PSV's

20 januari 2019 om 16:56

Het enige wat we niet hebben is een spits die steeds loopt te janken. Al kan Anco ook wel lekker zeuren

So much voor onverstoorbaarheid. Had niet verwacht dat PSV zich zo van de wijs zou laten brengen. Gelukkig kun je ervan op aan dat Ajax ook heus nog punten gaat laten liggen in de tweede seizoenshelft- vandaag moeten de Amsterdammers met Lamprou en Sinkgraven beginnen - maar erg lekker is dit niet.

“Tijdrekken”: synoniem voor “het jezelf onnodig lastig maken”. 80 minuten lang is er niks aan de hand, waarom dan ineens anders gaan spelen? Probeer de 3-1 te maken i.p.v. 2-1 te verdedigen. Dit gebeurt bij PSV zo vaak en altijd maken ze het zichzelf zo onnodig lastig. Dit moest een keer gebeuren.

“De VAR”. Waarom krijgen 2 man beelden te zien vanuit alle hoeken en slowmotions, blijken deze keer op keer incapabele te zijn om deze te kunnen beoordelen en krijgt de scheids vervolgens maar 1 perspectief te zien van de situatie. Op de beelden van de zijlijn/achterlijn was duidelijk te zien dat Dumfries niet veel met de “botsing/balkaatsing te maken had. Wellicht was de beslissing bij deze beelden anders geweest.

“Blessuretijd”. Verloren tijd in de blessuretijd moet toch ook gewoon doorgeteld worden? Tegen Feyenoord was dit al een bizarre issue, die overigens geheel onbestraft wordt. Nu krijg je 2x geel voor tijdrekken (die tijd wordt opgeteld??), wordt er vervolgens gescoord in de blessuretijd waarvan zeker 2 minuten verloren gaan en wordt er stipt op 4 minuten afgefloten? Lijkt mij redelijk partijdig.

“PSV” dramatische wedstrijd. PSV verdient de overwinning gezien de hele wedstrijd maar als je het zo gaat uitspelen is het bijna terecht dat het een keer wordt afgestraft. No excuses! Stom, eigen schuld, onnodig!!


Off: die voetbalplaatjes als opstelling, verschrikkelijk!! Zie geen namen, zie geen gezichten, slechte resolutie... wie heeft dit verzonnen??

20 januari 2019 om 17:11

Dat gezeik over de blessuretijd. In de 2e helft heb je 5wissels (formeel 30sec), 2VAR-momenten en 3keer geel voor tijdrekken. En speciaal voor jou: ook 2doelpunten, aangezien dat blijkbaar extra tijd zou moeten geven...
Dit resulteert in totaal tot 4min blessuretijd als het nog 2-1 staat. Omdat Emmen dan in 92e minuut de 2-2 scoort zouden het er ineens wel 5 of 6 moeten zijn?

Kijk naar je eigen ploeg ipv zielig te bedelen om extra blessuretijd, want dan had je wellicht ook nog de 3-2 om de oren gehad.

21 januari 2019 om 10:52

Ik zeg in mijn eigen verhaal ook geen excuses en eigen schuld dus waar zie je mij zielig doen? Volgens mij is blessuretijd toch echt de tijd die bij wordt geteld omdat deze tijdens de wedstrijd verloren is gegaan, ofwel waarin er niet gevoetbald wordt. En ja ik vind dat de blessuretijd heel onregelmatig wordt geteld. Als je 4 minuten extra speeltijd krijgt waarvan er maar 1 minuut daadwerkelijk wordt gespeeld, vind ik dat raar. Als Emmen nog de 3-2 scoort zou dat terecht zijn. Ik Bedel niet om extra tijd, ik vind het raar hoe er mee om wordt gegaan.

Die kale heeft wel wat weg van Brian Smeets😎

Iedereen lacht ons uit!!!
Camping elftal???

Wij doen geen uitgaven als 6 spelers halen!
Wij strijden tot het fluitsignaal!!

Camping elftal united whe are!!!!

Scoren in de blessuretijd is ook een kwaliteit

Weet je welk lied gelijk in me hoofd opkwam? 'boys are back in town' hahahahahaha.waarom weet ik ok niet.
Dat word een heerlijk avondje NOS Studio Sport Eredivisie kijken vanavond. En het begon gisteren al met Zwolle - Feyenoord haha
Al mijn mede-Ajacieden, mijn gevoel zegt me dat we dit jaar de juiste richting opgaan.

20 januari 2019 om 19:52

Ik zou voortaan maar beter de balans opmaken nadat alle wedstrijden uit de speelronde zijn afgewerkt.

Goed......

Nu lees ik overal uit Amsterdam dat ze ons bloemen en taart willen opsturen.
Bij deze..... Wie dat riep, stuur mij pb voor mijn adresgegevens.

Neem aan dat men de keutel niet intrekt nu ze zelf punten hebben laten liggen tegen Heerenveen....

21 januari 2019 om 11:25

jeron

"nu lees ik overal uit Amsterdam dat ze ons bloemen en taart willen opsturen.
Bij deze..... Wie dat riep, stuur mij pb voor mijn adresgegevens."

Ik vrees met grote vrezen dat je de bloemen en taart wel kunt vergeten. Zal wel zo aflopen als met die aanmoeidingspremie die Ajax ooit eens aan Exceslsior in het vooruitzicht stelden, als die van AZ zouden winnen in 2007. Maar zoals we allemaal wel weten won Excelsior die dag van AZ (...bless....) maar ging niet Ajax maar een andere club met de titel ervandoor. En toen heeft Ajax die toegezegde premie niet meer uitbetaald. ...

Desalniettemin, nog mijn gelukwensen met het verdiende gelijkspel van gistermiddag! Heel fijn voor Emmen om zo terug te komen in de wedstrijd en een mooi resultaat te halen tegen Psv.

21 januari 2019 om 19:35

Herinner mij ook een wedstrijd van PSV tegen Groningen waarbij een gelijkspel voor beide voldoende was voor de kampioenschap en degradatie voorkomen,,,,

Kortom:
in mijn optiek zijn zowel PSV als Ajax even arrogant en meer met elkaar bezig als met zichzelf.

Maar goed, laat de taart en bloemen maar zitten dan...

22 januari 2019 om 07:37

Jeron

"herinner mij ook een wedstrijd van PSV tegen Groningen waarbij een gelijkspel voor beide voldoende was voor de kampioenschap en degradatie voorkomen,,"

Ja, die herinner ik mij ook nog. Alleen herinner ik mij niet dat daar ooit taart en bloemen (of andere aanmoedigingspremies) zijn aangeboden door een derde club aan Groningen. Jij wél?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren