Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kishna is onder de indruk: ‘Hij heeft zeker een Ajax-profiel’

Laatste update:

Ritsu Doan is dit seizoen een van de belangrijkste spelers van FC Groningen, zo niet dé belangrijkste. De aanvallende middenvelder was in dit voetbaljaar goed voor vier doelpunten en twee assists en wordt geregeld gelinkt aan een stap hogerop. Ajax zou een geschikte club voor Doan kunnen zijn, denkt Ricardo Kishna.

De door Lazio aan ADO Den Haag verhuurde linksbuiten speelde in het verleden voor Ajax en vindt de twintigjarige Japanner ‘echt heel goed’: “Heel vaardig en hij is belangrijk, hij maakt goals en assists. Hij heeft zeker een Ajax-profiel”, aldus Kishna bij FOX Sports.

FC Groningen-trainer Danny Buijs denkt dat Doan een goede opvolger zou kunnen zijn van Hakim Ziyech: “Ik vind deze jongen de buitencategorie. Dat zie je in alles. Hij is technisch heel vaardig, is een geweldige jongen om mee te werken en is fysiek sterk. En hij is nog maar twintig jaar, dus hij heeft ook nog een enorme potentie.”

Doan begon zijn loopbaan bij Gamba Osaka en was in 2017 al in beeld bij clubs als Ajax en PSV. Toen de linkspoot naar FC Groningen vertrok, bevestigde directeur Peter Jeltema dat de aanwinst op de radar stond bij de Nederlandse top: “Ook PSV en Ajax hadden interesse en wij zijn daarom ontzettend blij dat hij voor ons heeft gekozen. Als hij hier kan laten zien wat hij in Japan liet zien, dan hebben we een hele speciale speler in huis.”

Heeft Ritsu Doan een 'Ajax-profiel'?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zie het heel eerlijk gezegd niet. Prima voetballer hoor, maar Ajac is wel even ander niveau. Dan vind ik Odegaard eerder een Ajax speler.

20 januari 2019 om 12:15

Als Ajax met Doan in zee wil gaan dan zou ik hem nog een jaartje bij Groningen stallen want voor het 1e komt hij (nog) te kort en als reserve en voor Jajax is hij weer te goed.

20 januari 2019 om 12:16

Ook Odegaard is (nog) niet goed genoeg voor de basis van Ajax.
Odegaard is meer een momentenvoetballer maar niet iemand waar je 90 minuten lang en op meeverdedigend gebied op kan bouwen. Hij mist veel fysieke kracht.
Ik zie liever Mount komen als vervanger van Ziyech. Dan maar 20 miljoen neerleggen maar dan heeft Ajax wel een type Eriksen binnen met Mount.
Doan en Odegaard zijn op dit moment alleen interessant voor de breedte en voor de toekomst bij Ajax dus ik zie ze wel graag alvast komen zodat ze alvast kunnen wennen.

20 januari 2019 om 12:43

Mount lijkt mij echt onhaalbaar. Ik denk daarnaast dat die nog veel duurder is dan 20 miljoen. Die bedragen die daar betaalt worden voor Engelse spelers zijn gewoon absurd. Als je ziet dat ze voor Solanke een minder talent dan Mount even 22 miljoen aftikken. Mount is ook al een keer geselecteerd voor Engeland en als die echt richting Nederland wilde gaan dan had die dat afgelopen zomer wel gedaan. Daarnaast zou ik voor een ander type gaan wanneer Ziyech vertrekt. Ik zou Neres, Ziyech gewoon laten opvolgen en dan een groot talent voor de linksbuiten positie kopen.

20 januari 2019 om 12:48

Dan legt Ajax toch 25 miljoen voor hem neer
Ajax krijgt gigantische bedragen in de zomer voor De Ligt, Frenkie, Neres en Ziyech waardoor er meer mogelijk is dan normaal bij Ajax.

20 januari 2019 om 12:50

@wijzijnkampioen, je blijft maar vasthouden aan je absurde voorstellen. Mount zal ten eerste echt wel meer kosten en ook een te hoog salaris eisen en ten tweede: waarom zou Ajax zoveel geld voor Doan en Odegaard neer moeten tellen om ze daarna op de ban te zetten? Wat ben ik blij dat jij niet het beleid bepaalt bij Ajax.

20 januari 2019 om 13:00

Salaris zal ook geen probleem zijn voor Ajax. Beetje meer tekengeld geven net zoals bij Tadic
Odegaard kan Ajax eerst huren met optie tot koop. Doan is voor 4-5 miljoen op te halen in de zomer. Zo duur is het dus helemaal niet. Ajax betaalde meer voor Labyad dit jaar.

20 januari 2019 om 13:11

Beetje meer tekengeld? Zucht. Diepe zucht. Zoals ik al zei: gelukkig ben jij niet degene die het geld uitgeef bij Ajax. Doan is zeker niet voor minder dan 8 miljoen op te halen en Labyad werd in eerste instantie gehaald voor de basis. Maar goed. Gezond verstand is jou vreemd op dit gebied.

20 januari 2019 om 13:22

Ajax betaald wel vaker tekengeld. Zo vreemd is dat dus niet.
8 miljoen zou ook prima zijn. Voor Sinkgraven werd ook ongeveer zoiets neergelegd. Is nu ook reserve geworden.
Maar wie weet hapt Groningen ook wel toe voor minder aangezien ze hard geld nodig hebben en Ajax een goede relatie met Groningen heeft opgebouwd door regelmatig spelers naar Groningen te sturen waardoor Groningen zich wellicht coulant opstelt.

20 januari 2019 om 13:28

4-5 miljoen +10 mil erbij inderdaad grappig dat je denkt dat zoiets zou gaan gebeuren er is al een hoger bod dan die 5mil afgewezen en dan denk je dat het ajax lukt om hem voor minder te kopen?

20 januari 2019 om 13:37

Gezien de geldnood bij Groningen kunnen we niet uitsluiten dat ze met zo'n bod akkoord gaan in de zomer. Heeft dan immers nog maar 2 jaar contract.

20 januari 2019 om 13:53

Ik snap wel dat je balkje zo'n beetje leeg is. Je loopt werkelijk waar al tijden onzin te verkopen die je zelf schijnbaar wel gelooft. Een Doan of Odegaard ga je niet halen voor minder dan 8 miljoen. Ook hoor ik je al tijden roepen dat Groningen in de financiele problemen zit, maar ze halen toch zes spelers in de winter en zitten in de veilige derde categorie. Zet nou een keer die Ajax bril van je af en ga de zaken een keer realistisch bekijken.

20 januari 2019 om 14:11

8 miljoen is ook prima maar wie weet neemt Groningen ook wel genoegen met minder aangezien ze hard geld nodig hebben. Wou jij ontkennen dan dat Groningen in geldnood zit?
Odegaard is misschien eerst te halen door hem te huren met optie tot koop. Volgend seizoen dan definitief overnemen.

20 januari 2019 om 14:19

Ajax kan het zich nou ook weer niet permitteren om onzorgvuldig met geld om te springen. Eens dat er veel geld gaat binnenkomen voor frenkie en en de ligt, maar dit zijn talenten die je niet ieder jaar hebt, dus de jaren na deze zomer zie ik niet weer zoveel geld binnenstromen bij Ajax.

20 januari 2019 om 14:31

Een jaar daarna kunnen ze Onana, Mazraoui, Tagliafico, Vd.Beek, Dolberg verkopen. Een jaar daar weer na kunnen ze Magallan, opvolgers van Frenkie en Ziyech, Tadic weer verkopen. Enzovoorts, enzovoorts. Dus die aankopen waar ik het over had zijn gewoon verantwoord.

20 januari 2019 om 14:43

Ja, ik wil ontkennen dat Groningen het geld nodig zo nodig heeft. Ze zijn niet rijk, maar hoeven ook niet op de eerste de beste kans te springen om Doan te verkopen. Jij als student economie en sales manager zou toch moeten snappen hoe dat werkt.

20 januari 2019 om 15:09

Ajax moet anticiperen en kopen op potentie. Dat gaat gepaard met risico. Maar als iemand heel goed presteert dan kan Ajax niet meer concurreren. Ik zou odegaard wel aandurven maar wat moet die kosten? Doan vindt ik te weinig power hebben...maar ook die gok kunnen ze wagen met zo'n bak geld.

20 januari 2019 om 16:48

Groningen zit helemaal niet in geldnood. Dat ze geen spelers van 3-5 miljoen kunnen kopen betekend niet automatisch dat ze bout zijn. Het budget is gewoon beperkt op dit moment.

Ajax groeit door naar een hoger niveau, en alleen uitzonderlijke Eredivisie spelers zullen echt een meerwaarde zijn. Ik zie het niet in Doan, waar Labyad als sterspeler van Utrecht het al moeilijk heeft op de bank bij Ajax zie ik in Doan totaal geen speler die qua niveau in de buurt komt van het eerste van Ajax.

20 januari 2019 om 15:11

Geloof me, ik zit bij zowel groningen als Ajax regelmatog op de tribune. Doan is echt van een heel ander niveau dan met alle respect Labyad. Nu al.

20 januari 2019 om 15:48

Op basis van wat precies? Want ik zie het ook niet eigenlijk, dus leg me even uit

Commercieel gezien zal Doan zeker interessant voor Ajax zijn en talent en potentie heeft Doan ook echt wel, maar om eerlijk te zijn vind ik hem minder dan Ziyech en dat ik Doan minder vind dan Ziyech, is natuurlijk logisch maar ik bedoel meer van dat ik Ziyech destijds bij SC Heerenveen en FC Twente veel nadrukkelijker aanwezig en beslissender vond, dan dat Doan voor Groningen (tot dusver) is.

Ziyech nam bijvoorbeeld FC Twente in zijn laatste seizoen echt letterlijk bij de hand. Hij zorgde er met zijn goals en assists voor dat Twente in de Eredivisie bleef en dat heb ik Doan nog niet zien doen bij Groningen, maar zoals ik al aangaf: commercieel is hij erg interessant voor Ajax en talent en potentie heeft hij wel.

20 januari 2019 om 12:26

Dus moet Ajax hem nog niet halen voor de basis maar voorlopig voor de breedte, voor de commercie en voor de toekomst

Geen spelers meer halen uit de ED zeg ik. Tenzij het zó duidelijk is als met Ziyech toen. Voor de rest is het allemaal niet goed genoeg en betalen we veel te veel. Jarenlang middelmaat overgekocht; We moeten gewoon enkel kopen buiten NL.

20 januari 2019 om 12:33

Stengs zie ik op termijn wel graag naar Ajax komen. Doan en Odegaard zijn ook zeker interessant. Al moeten ze dan wel eerst met afstand de beste zijn bij hun club.

20 januari 2019 om 12:42

Stengs wellicht maar dan mag hij wel eerst 1/2 seizoenen basis spelen bij AZ en uitblinken. Doan ben ik zelf geen fan van, denk dat we zoiets prima kunnen opleiden of goedkoper halen. Odegaard is dan wel weer een speler die goed is maar die een dusdanig salaris heeft bij Madrid dat het een lastig verhaal wordt tenzij hij inlevert.

20 januari 2019 om 14:43

@ajax

Het probleem voor Ajax is wel dat zij niet kunnen afwachten als Stengs 2 seizoenen de ster is van AZ. Dan is hij voor Ajax financieel al bijna niet meer haalbaar.

Dus spelers met enige kwaliteit toch zo vroeg mogelijk proberen binnen te halen voor dat 'rijke' clubs hem in de gaten hebben. Ajax zal toch af en toe risico moeten nemen. Helaas is dat wel de realiteit.

20 januari 2019 om 12:49

is het niet zo dat je gewoon goede en benodigde spelers moet halen?
Los van het feit of ze wel of niet in Nederland spelen.

Toch is het voor Ajax wel degelijk een interessante speler. Ondanks al het geld op de bank is het toch lastig gebleken om goede spelers te halen. Zodra er clubs uit sterke competities interesse hebben dan is het moeilijk om te concurreren. Dus moet je toch kijken naar spelers die haalbaar zijn en ook interesse hebben.

Deze jongen kent Ajax en zal vast interesse hebben. Wel zal hij zeker boven de 10 miljoen gaan kosten gezien zijn marktwaarde. Maar stel dat Ajax Ziyech kwijtraakt en Neres weet te behouden. Dan zou deze jongen als back up zeker niet verkeerd zijn. Misschien vind hij het niet erg om een jaartje de tweede keus te zijn. Hij zal alsnog wel aan zijn speeltijd komen.

Ach en Ajax kan nog een half jaartje kijken hoe het doet en waarom niet kopen indien hij geschikt is?

20 januari 2019 om 12:40

Mocht Doan in de zomer nog steeds bij Groningen spelen kan Ajax hem ook wel voor 4-5 miljoen kopen aangezien Groningen hard geld nodig heeft. Groningen zit dan niet in de positie om weer een miljoenenbod te weigeren.

20 januari 2019 om 12:49

Groningen heeft dan misschien wel geld problemen maar ze zijn natuurlijk niet gek. Jij kan natuurlijk denken dat die voor 5 miljoen is op te halen maar dat betwijfel ik, hij is toch Japans wat hem wat extra waarde oplevert. Hetzelfde zagen we vroeger met Honda daar legde CSKA ook in een keer 10 miljoen voor neer.

20 januari 2019 om 12:49

@wyzijnkampioen

Deze jongen wordt nu al op 7,5 miljoen geschat. Dus dat betekent altijd meer. Ook zal er heus wel meer interesse zijn in deze speler. Dus Groningen gaat hem nooit wegdoen voor 5 miljoen. Daar geloof ik echt niks van.

20 januari 2019 om 12:54

En vervolgens koopt niemand hem en heeft hij daarna nog maar 1 jaar contract
Dan kan Groningen nog maar 2-3 miljoen voor hem vragen.
Dat risico gaat Groningen echt niet nemen.

20 januari 2019 om 13:11

Wat is 4-5 miljoen nou voor buitenlandse clubs? In Engeland alleen al zijn er zo’n 30-40 clubs die daar niet van onder de indruk raken. Het is een talentvolle speler dus er zal vast en zeker genoeg interesse zijn. Daarnaast werden voor jongens als Ramselaar, Dumfries, Sinkgraven etc. ook hogere bedragen betaalt.

20 januari 2019 om 13:27

@wyzijnkampioen

Je kan doodleuk je gelijk proberen te halen. Maar je bent met alle respect verre van realistisch. Deze jongen geniet meer belangstelling dan jij het voor doet komen.

Hij is ook al Japans international. Is nog jong en heeft nog veel rek. Hij is verder ook nog eens commercieel intressant. Dus waarom zou Groningen hem voor weinig wegdoen terwijl zij voor hem meer kunnen krijgen? Hoe dom denk je dat zij in Groningen zijn??

20 januari 2019 om 13:31

Van welke clubs dan? Heb alleen gelezen dat Cska interesse heeft in hem. Dit is ook de enige club die concrete interesse heeft in hem en een bod voor hem heeft neergelegd. Bovendien heeft hij nog steeds niet bewezen dat hij het niveau bij een topclub aankan.

20 januari 2019 om 13:51

Newcastle, man city, Atletico, Shaktar, PSV, Juventus volgens mij ook en als de geruchten kloppen heeft Groningen al eens 8 miljoen afgewezen van CSKA. Daarnaast staat die natuurlijk bij tientallen clubs op de radar, omdat het ook een speler is die bijvoorbeeld wordt genomineerd bij de golden boy award of beste Aziatisch talent etc. Die houden clubs echt wel in de gaten.

20 januari 2019 om 14:00

@wyzijnkampioen

Nou ik heb van de zaakwaarnemer van Doan een lijst gekregen met clubs die interesse hebben Wat denk je zelf?

Natuurlijk zullen er echt wel clubs zijn die interesse hebben. Gaf al eerder aan waarom en dat is echt niet moeilijk te voorspellen. Of vervolgens deze speler al een topclub aankan dat weten wij geen van beiden. Dat is altijd afwachten en een risico als je een speler bij een dergelijke club haalt. Dat moeten de scouts van Ajax inschatten.

Maar als je zekerheid wilt zou je een basisspeler van een topclub moeten halen. En die spelers zijn voor Ajax sowieso onhaalbaar. Dus zij zullen altijd in een bepaalde vijver moeten vissen.

En je hoeft tegenwoordig echt geen topclub meer te zijn om meer dan 5 Miljoen neer te leggen. Ajax kan financieel niet met topclubs concurreren en zelfs niet met de subtop.

Dus Doan hoeft echt geen interesse te hebben van de topclubs. Dan kan Ajax het sowieso het wel vergeten. Deze speler gaat gewoon weg voor meer dan 5 Miljoen of je het leuk vind of niet. Genoeg clubs die het lachend neer leggen voor een Japans International die nog jong is en waar nog rek in zit.

20 januari 2019 om 14:01

Haha hoe kom je bij die clubs? Wandelgangen geruchten? Alleen bij Psv zou hij misschien een basisplek kunnen krijgen. Maar heb nergens gelezen dat ze hem zouden willen inlijven. Bij Atletico, Man City, Shakthar en Juventus heeft hij natuurlijk niks te zoeken.

20 januari 2019 om 14:26

@wyzijnkampioen

Waar benoem ik clubs?

Wat interessanter is de vraag waar jij het bedrag van 4-5 miljoen haalt. Of schud jij die gewoon even uit jouw mouw?

21 januari 2019 om 19:25

wijzijnkampioen

Doan halen voor 4-5 miljoen? Please, dat slaat nergens op, zelfs niet voor jou.

En je suggestie dat Groningen hem anders 'nergens meer kwijt kan' lijkt me geen realistische verhaal. Er zijn wel meer gegadigden dan Ajax, kennelijk was je daar niet van op de hoogte. Ajax zal echt met een veel en veel hoger bod moeten komen.

20 januari 2019 om 12:54

Hij is helemaal niet interessant. Het is ook totaal niet lastig gebleken om betere spelers te halen. Ze zijn er 2 misgelopen. Een door gekloot van de rvc en een koos voor een andere club, waar een grootheid uit zijn land voetbalde, waarnaast ook nog de overstap makkelijker was qua cultuur en taal. Nou nou wat moeilijk. Tot nu toe halen ze het merendeel binnen waar ze achteraan zitten en dat zijn verdomd weinig spelers uit de eredivisie.

20 januari 2019 om 13:42

@ninja

Ajax heeft in het verleden al vaker achter het net gevist. Als het maat twee keer was zou ik je gelijk geven maar dat is helaas niet de realiteit. Ook weten wij niet hoe vaak zij achter het net hebben gevist. Niet alles wordt met de media gedeeld.

Het binnenhalen van Tadic was dan ook een prestatie op zich. Normaal zou hij niet haalbaar zijn voor Ajax. Maar gelukkig bleek hij een Ajax fan te zijn. En wilde hij graag spelen voor Ajax.

Ajax moet nu eenmaal in een bepaalde vijver vissen en hopen op buitenkansjes als Tadic. Dat is echt de realiteit.

En laten wij nou ook niet net doen alsof alles wat van ver komt goed is. Ook dat is niet altijd zo. Ajax heeft inmiddels ook een lijst met exotische miskopen.

Het maakt mij geen ene moer uit waar de spelers vandaan komen. Als zij maar iets van kwaliteit hebben. Honda zou ook niet genoeg voor Ajax zijn en is ook anders gebleken. Suarez werd ook van Groningen gehaald en bleek een succes.

Je weet het dus toch nooit. Het aankopen van spelers is niet zo simpel als het lijkt. Een speler moet kwaliteit hebben, haalbaar zijn en moet zelf ook nog eens willen. Wat kan jou het schelen als iemand aan al deze eisen voldoet waar hij heeft gespeeld?

Vreemd dat een speler van Ado wordt gevraagd of hij een speler van Groningen een versterking voor Ajax zou vinden. Natuurlijk heeft Kishna bij Ajax gespeeld maar zou zo'n journalist nou echt geen inspiratie hebben om een vraag te verzinnen wat betrekking heeft op Kishna's huidige club?

20 januari 2019 om 12:37

Kishna heeft natuurlijk zware blessures gehad maar hij heeft zelf ook een domme keuze gemaakt door met Raiola direct een vertrek te willen forceren.

20 januari 2019 om 12:44

@falcao, het is toch juist een slimme keuze geweest, gezien de blessures, dat hij toen een stap heeft gemaakt en financieel gezien een klapper heeft kunnen maken. Nu liggen die verhoudingen wat anders, maar toen was het zeker vanuit dat oogpunt te begrijpen.

20 januari 2019 om 12:52

idd, het was bekend dat Kishna nogal "lastige knieen"had.
Mocht het nu misgaan heeft hij toch in het buitenland een aardig sommetje bij elkaar gevoetbald, was hem in Nederland nooit in dezelfde mate gelukt.

20 januari 2019 om 12:39

Iedereen die een beetje technisch kan ballen wordt al meteen naar Ajax gepraat in Nederland, is iemand een kuitenbijter dan is het 'wat voor Feyenoord?' niks nieuws onder de zon.

Blijkbaar zijn er hier een hoop deelnemers die over bijzondere gaven beschikken en nu al kunnen zeggen of een speler iets is / wordt of ooit zou kunnen worden. En vaak ook nog mensen die aan de hand van een paar samenvattingen dit al exact denken te weten. Daarnaast denken deze mensen dat het niveau wat Ajax op dit moment heeft, eeuwig durend is. Zou zeggen: droom lekker verder, ook voor Ajax komen er weer mindere tijden en misschien al wel sneller dan menigeen denkt. Maar goed dat FC Groningen niet verplicht is om Doan aan Ajax te verkopen, er zijn immers liefhebbers genoeg... Het verhaal doet me een beetje aan dat van Virgil van Dijk denken. Ok al niet goed genoeg voor Ajax en daar zaten de betweters ook flink naast.....

20 januari 2019 om 13:15

Deze situatie kan natuurlijk ook blijven bestaan als Ajax de vertrekkende spelers adequaat kan vervangen. Daar zal meer dan genoeg geld voor binnen komen.

20 januari 2019 om 13:31

Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Spelers met kwaliteiten zoals de Ligt, Ziyech of de Jong bijvoorbeeld zijn natuurlijk lastig binnen te halen. Ik ben het wel met je eens dat er heel veel geld is vooral na de volgende transferzomer dus dat je in principe leuke zaken kan doen op de transfermarkt. Maar de speler moet zelf ook naar Nederland willen komen waar je in principe minder verdient dan in het buitenland. Een Nederlandse club moet vaak hopen dat een talent hapt en zelfs dan kan het door niet eenvoudige onderhandelingen nog mislukken door andere clubs. Je ziet het ook met die Lainez, dat is dan mislukt en er zijn vooralsnog geen aanwijzingen dat Ajax dan voor een andere speler gaat. Dat is natuurlijk ook logisch maar Ajax moet wel een nieuwe buitenspeler hebben in de zomer. Als je ook ziet hoeveel moeite er ooit gedaan moet worden om een speler uiteindelijk binnen te halen dat hebben we bijvoorbeeld al gezien bij Magallan, Lozano, Tagliafico etc.

Welke wereld leef je 25 voor mount?!, als solanke voor 22 miljoen gaat die heel veel minder is....odegaard ontwikkelt zich prima nu alleen mist hij de snelheid voor het ajax spel.

20 januari 2019 om 14:01

welke snelheid? Tadic, Schone en Blind zijn ook niet vooruit te branden.

Ik denk dat Ajax geen goede keuze zou zijn. Daar komt hij op de bank. Beter gaat hij naar Az of Feyenoord (beide potentie en ambitie) en gaat met het team mee groeien.

Op zich zou ik het hem gunnen, maar dan wel pas in de zomer en minimaal €15.000.000,-. Maar op dit moment is hij belangrijk voor Japan op Azië cup. Ik denk dat als hij zo speelt dan zal hij misschien nog meer waard kunnen worden. Hoop voor Groningen dat hij nog tot de zomer bij de club blijft, maar als er een hele grote club komt denk ik dat hij verkocht zal worden. Ik gun Ajax wel aantal goeie spelers, maar denk dat ze wel flink in de buidel zouden moeten tasten willen ze Doan kopen.

Een uitzonderlijk talent die over een paar jaar bij een absolute Europese topclub speelt.
Doan is realistisch en loopt niet zo hard van stapel gezien zijn eerdere keuze voor Groningen ipv voor Ajax of Psv.
Inderdaad een intentie-koopcontract sluiten met Groningen en volgend jaar aansluiten bij het 1e van Ajax.

21 januari 2019 om 19:29

Intentie koopcontract sluiten? Mag ik vragen wat dat precies is? Dat Ajax de intentie heeft om hem te kopen van Groningen? Ja? Enige reden waarom Groningen daar op in zou gaan? Wat staat daar precies tegenover, die 'intentie-koopovereenkomst'? Want als daarmee koopprijs en datum overdracht geregeld worden, dan is dat geen intentie, maar gewoon een koopovereenkomst. Dus wat is dan de intentie precies?

Of wilde je een soort letter of intent? Ja, en dan? Nogmaals, wat betekent die intentie dan? En wat als Ajax die intentie niet waar maakt omdat er elders een speler gehaald wordt en men Doan niet meer nodig heeft? Wat als er later een club ich meldt die veel meer wil betalen dan Ajax? Kan Groningen er dan nog onderuit? En nogmaals, wat krijgt Groningen dan precies, met die intentieverklaring? Alvast drie miljoen of zo? De helft vooruit? Wat?

22 januari 2019 om 09:49

Hahaha...beste Constant, ik kom uit de financiële woning- en kredietmarkt en ziet het vanuit die optiek.
Vanzelfsprekend dient een dergelijke intentieverklaring -alle wetenswaardigheden- akkoord getekend door alle partijen; de speler zelf, de clubs en hun zaakwaarnemers.

"Als de koper en de verkoper het eens zijn geworden over de prijs, dan wordt het voorlopig koopcontract opgesteld. Naast de prijs zijn ze al samen overeengekomen wat de 'oplever'datum gaat worden en de ontbindende voorwaarden. De koop ligt al vast en met een voorlopig koopcontract worden deze afspraken vastgelegd. Ondanks dat het een voorlopig koopcontract genoemd wordt kan je meer uit de naam halen dan u zou zeggen. Het contract is bij ondertekening zeker weten geldig. U heeft wel een wettelijke bedenktijd na het ondertekenen van het koopcontract. Als u na de bedenktijd besluit om het koopcontract te ontbinden, dan bent u 10% van de koopsom verschuldigd. Juridisch advies bij een voorlopig koopcontract kan verstandig zijn. Een jurist kan kijken of er nog toevoegingen nodig zijn of dat u dit contract kunt ondertekenen."

22 januari 2019 om 14:04

Frank

Ja, haha, okay! Maar dat is precies wat ik bedoel! Want het grote misverstand bij jouw voorbeeld van een 'voorlopige koopovereenkomst' bij de verkoop van onroerende zaken is dat dit helemaal geen 'voorlopig' contract is of intentieverklaring maar gewoon een keiharde overeenkomst tussen twee partijen. Die, als alles goed verloopt, gevolgd wordt door de juridische overdracht van het huis via de notaris. Oftewel, daar is geen intentie, daar is gewoon een koopovereenkomst.

Maar als ik je dus goed begrijp zeg je gewoon: Ajax, nu Doan kopen!! (waarbij hij nog een tijdje bij Groningen mag blijven en daarna naar Ajax gaat)

Okay, helder, haha. Ik kom alleen heel vaak tegen dat mensen schermen met de term 'voorcontract' of 'intentie-overeenkomst' terwijl ze helemaal niet snappen dat een voorcontract waarin over alles overeenstemming is gewoon een normaal 'contract' is en tevens dat een voorcontract, als je daar onderuit kan, gewoon niets waard is.

Enfin, dank voor je uitleg.

22 januari 2019 om 20:36

"Maar als ik je dus goed begrijp zeg je gewoon: Ajax, nu Doan kopen!! (waarbij hij nog een tijdje bij Groningen mag blijven en daarna naar Ajax gaat)!"
Inderdaad, precies wat ik hiermee bedoelde, Constant..

Ajax heeft al vaker met een frustrerende mislukte transfer te maken gehad, dus nu snel handelen voordat de buitenlandse kapers met de beoogde vangst er vandoor gaan is met een dergelijke overeenkomst op te vangen en mocht het misgaan dan heb je nog altijd die 10% 'als doekje voor het bloeden' troost😉

Ik hoop dat doan gewoon naar een buitenlandse club gaat verkassen na dit seizoen, wat heb je er aan als je weer eredivisie gaat spelen terwijl je een stap omhoog wilt. een betere keuze lijkt mij dan spanje of duitsland.

22 januari 2019 om 10:00

We zouden ook de Eredivisie mogen upgraden en trachten om de topspelers binnen ons land te houden ipv naar het buitenland te sturen..
Tevens vind ik dat je ons nationale voetbal enigzins tekort doet, Psv en met name Ajax doen het goed internationaal.
Doan kan zich ook verder ontwikkelen via onze topclubs met Europese wedstrijden op EL en CL niveau waar zij in het buitenland bij hun club wellicht niet eens aan voetballen toe komen internationaal.
Via bv.Ajax kan hij tzt alsnog naar een absolute Europese topclub met name als Ajax (en Psv)de komende jaren nog verder tot de verbeelding spreken in Europa en daar zijn zij inmiddels al hard mee op weg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren