Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal verliest steunpilaar: ‘Het maakt mij een beetje misselijk’

Laatste update:

Aaron Ramsey maakt na dit seizoen waarschijnlijk de overstap van Arsenal naar Juventus. Voormalig verdediger Martin Keown baalt van het vertrek van de middenvelder, zo vertelde hij na de 2-0 zege op Chelsea in de studio van BT Sport. Ramsey vertrekt transfervrij naar de club uit Turijn.

De 52-jarige Keown zag Ramsey uitblinken tegen Chelsea. “Het ‘trieste’ van alles is dat hij het plan vandaag in balbezit en balverlies perfect heeft uitgevoerd. Hij doet dat dusdanig dat Mesut Özil niet in de buurt komt van een basisplaats. Maar Ramsey zal geen deel uitmaken van de toekomst van Arsenal en dat vind ik triest.”

Ramsey zou al een persoonlijk akkoord met Juventus hebben bereikt over een contract voor vijf seizoenen en een jaarsalaris van acht miljoen euro. Er zijn echter ook media die stellen dat Ramsey zesenhalf miljoen per jaar gaat verdienen bij la Vecchia Signora. Er lijkt hoe dan ook een einde te komen aan het dienstverband van de Welshman bij Arsenal.

“Het maakt mij een beetje misselijk dat hij vertrekt. Arsenal wil zich ontwikkelen en dan vertrekt zo’n belangrijke speler. Arsenal is hem kwijtgeraakt, ik weet niet wie die beslissingen neemt… en Ramsey gaat natuurlijk niet naar een Mickey Mouse-team, want hij gaat naar een van de beste ploegen van Europa”, besluit Keown.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ie speelt zoals gisteren zeker een versterking, gretig zonder bal en goed met bal, uitstekende speler die bij Juve alleen maat beter omringd gaat worden en daardoor misschien nog beter word.

Hij zal ook weleens een serieuze prijs willen winnen. Dat gaat natuurlijk niet lukken bij Arsenal. Logisch dat je na zoveel magere jaren weggaat.

Kom op hey...Ramsey is een goede speler, maar zijn we vergeten hoe vaak hij in het verleden geblesseerd is geweest? Of hoe vaak hij het heeft laten afweten? Of dat hij veel salaris wilde?

Arsenal moet wat doen aan hun beleid, dat sowieso, maar laten we niet dramatisch gaan doen om Ramsey.

20 januari 2019 om 09:31

Juist. Mensen die hem in een recent verleden nog afzeken doen nu of het een wereldspeler is. Gewoon vervangen en klaar.

20 januari 2019 om 21:30

Helemaal mee eens. We moeten niet doen alsof Ramsey absolute top is, terwijl 'het eeuwige talent' het nooit echt heeft waargemaakt.

Ramsey, Wilshere , Ozil en Xhaka, de spelers die Arsenal al veel eerder had moeten lozen en te lang hebben aangemodderd;
- De eerste drie staan altijd op de verkeerde momenten te slapen bij een tegenaanval
- De laatste moet naar anger management cursus

Ook vind ik Mustafi de ene keer goed en de andere 2 keer weer slecht, Kocielny zie ik ook niet meer terugkomen op oud niveau en is Bellerin ook al even niet meer de Bellerin die nauwgelet in gaten werd gehouden door Barca.

Arsenal heeft creativiteit nodig die het wel fysiek aan kunnen. Had Richarlison of een Zaha gekocht op de flanken en een ga Duitsland en Nederland in om de rest te scouten Dat laatste zeg ik omdat de prijs kwaliteit daar naar mijn mening nog enigsinds redelijk is en er best wel wat leuks tussen loopt.

20 januari 2019 om 10:15

Mag ik vragen wie je in Nederland ziet rondlopen die wat aan Arsenal zou toevoegen? Op de Jong en de Ligt na, want die zijn denk ik niet haalbaar. Misschien Bergwijn (en voor de toekomst zelfs wel Dumfries), maar de rest van de spelers zie ik eigenlijk niet slagen bij Arsenal.

20 januari 2019 om 14:30

Scouten wil niet direct zeggen dat je voor de hand liggende namen moet hebben. Nederland is nog steeds geen Portugal of Italie, waar speler als snel het dubbele kosten, dat wilde ik er meer mee zeggen. Die prijs kwaliteit verhouding is in Nederland nog beter.

20 januari 2019 om 14:44

Klopt, maar ik wilde er mee zeggen dat er eigenlijk gewoon te weinig kwaliteit rondloopt wat bij Arsenal kan slagen. In de jeugd wordt er aardig wat gescout, maar ik denk niet dat Arsenal nu per se jeugd nodig heeft. Er moeten spelers komen die er direct staan. En die zie ik niet zo snel in de Eredivisie. Dus dan kan de prijs wel goed zijn, maar de kwaliteit niet.

20 januari 2019 om 10:34

Bellerin is juist zeer belangrijk voor ons en je ziet gelijk hoe veel slechter het gaat als hij er niet bij is. Aanvallend en verdedigend echt sterk dus jammer dat die er waarschijnlijk nu weer lang uit ligt.

20 januari 2019 om 11:37

@Schop. Dat ben ik niet helemaal met jou eens. Ten eerste staat Xhaka nog vaker te slapen bij een tegenaanval, terwijl van Xhaka het juist meer wordt verwacht dat hij verdedigend zijn werk doet. Ten tweede speelt Arsenal nou eenmaal anders dan Liverpool. Arsenal is nooit het team geweest waarin iedereen continu hard jaagt en vanuit alle posities iedereen bij wijze van spreken 14km per wedstrijd rent. Liverpool is dat wel. Daarom spelen bij Arsenal ook ander type spelers. Bij Arsenal mist echter al jaren balans en verdedigende stabiliteit, en dat ligt aan de spelers die achterin en centraal op het middenveld staan. Daarom heeft Torreira ook zo'n impact. Nou ben ik niet van plan om een discussie te starten omtrent Ramsey, Wilshere en zeker Ozil. Ik vind dat zeker Ozil in het systeem van Emery zou passen als hij de kans krijgt.
Ten derde ben ik het zeker niet eens wat betreft Bellerin. Hij had vorig seizoen een zwak seizoen inderdaad, maar dit seizoen speelt hij echt wel goed. Verdedigend minder slap en aanvallend o zo belangrijk. Hierin lijkt hij te groeien onder Emery (helaas nu weer een blessure) en ik denk dat hij daarmee zijn ontwikkeling weer doorzet. Mustafi en Koscielny ben ik het met jou eens.
Tot slot snap ik niet dat je die namen voorstelt.. Richarlison begint weer leuk en laat het nu al weer maanden afweten. Wat moet Arsenal daar dan mee? Zaha zou mogelijk wat kunnen zijn, maar ik heb toch nog altijd twijfels bij hem. Maar ik zou hem eerder halen dan Richarlison... In Nederland zie ik weinig spelers die bij Arsenal zouden passen (zoals Azrsenal) hieronder al aangeeft. De spelers die er wel zouden passen, die zijn juist niet een goede prijs-kwaliteit verhouding.. De Ligt en Frenkie de Jong allebei 70-80M. Bergwijn acht ik ook goed genoeg in potentie. Zijn prijs-kwaliteitverhouding zal ietwat beter zijn gok ik. Verder zie ik niet zoveel. In Duitsland loopt zeker talent rond en dat talent past perfect bij Arsenal. Je moet alleen niet vergeten dat bijvoorbeeld Naby Keita bij je eigen club 80M heeft gekost. Ik zie andere clubs niet genoeg nemen met een miljoentje of 30 (aangezien Arsenal gierig is en blijft) voor hun beste spelers (Bailey en Brandt bij Leverkusen bijvoorbeeld, Upemecano bij Leipzig). Arsenal moet en zal gewoon flink de portemonnee moeten gaan trekken en daar ligt nu helaas het euvel. Kroenke zal nooit extra geld investeren om het proces te versnellen, waardoor we nooit bij zullen komen bij de rest (we hebben sowieso 5 basisspelers nodig en meerdere squad players omdat redelijk wat spelers weggaan/weg mogen). In tegenstelling tot andere clubs moet Arsenal dat van 60 miljoen doen en vanaf de zomer schijnbaar van 100 miljoen. Voor 100 miljoen koop je 1,5 topspeler, met geluk 2 misschien. Dat duurt dus 2,5 zomers voordat je die 5 hebt en dan zijn je huidige 6 basiswaardige spelers al weer weg...

20 januari 2019 om 12:21

Ik zou als ik Arsenal was Wan Bissaka halen en Felipe Anderson. Spelers die duidelijk wat extras brengen en relatief jong.

20 januari 2019 om 14:27

Je zegt veel logische dingen alleen ik denk dat je in 'slechtere' doen helemaal niets hebt aan topspelers zoals Keita, Allison etc.

En Richarlison heb je gelijk in, maar als je hem als trainer aan kan dan gaat hij als een trein.

Ik denk dat Arsenal passende spelers moet kopen, misschien wel cru gezegd spelers die af zullen haken als Arsenal op CL niveau mee draait. Leicester City vind ik daarin een goed voorbeeld, super functionele spelers die samen een leuk team vormen. Ik denk dat Arsenal eerst weer eens dat functionele team moet worden, zoals je zelf ook zegt, niet wedstrijden volgas a la Liverpool maar verzorgd voetbal met leuke spelers.

Iedereen blijft zich maar focussen op de marque signings, maar je die Torreira kostte 30 mil volgens mij en is de beste aankoop van Arsenal vind ik. Het kan op de Arsenal manier, maar het word er lastig als factor geld de belangrijkste rol blijft spelen. Het begint bij het bestuur inderdaad

21 januari 2019 om 00:42

Ik snap je punten ook wel Schop, alleen zie ik het gewoon niet lukken. Die spelers waar jij het over hebt moeten wel enige kwaliteit bezitten. Bij Leicester hing het van drie spelers af: Kante, Mahrez en Vardy. Zij waren het hele seizoen fit. De rest streed alleen maar voor hen. Dat krijg je gewoon niet bij Arsenal en zou ik ook niet willen. Arsenal moet beter ambiëren en moet dat ook kunnen zonder zo ver terug naar de basics te gaan a la Leicester.

Op de Arsenal manier kan het inderdaad, alleen slaat de bliksem helaas geen 5x in op dezelfde plek. De transfer strategie van Arsenal is gebaseerd op voltreffers a la Torreira. Dat is inderdaad een geweldige aankoop. Daar vind je er alleen meestal geen 5 van per transferperiode. Wil je dat wel doen, dan zul je daar slimmer mee moeten zijn. Kijk naar Juventus. Buiten hun grote aankopen krijgen zij het voor elkaar om goede spelers binnen te halen voor weinig of zelfs niks (Met onze eigen Ramsey als laatste in die lijn). Maar daar is Arsenal dan weer te passief in. Over de jaren heen zijn er spelers transfervrij naar andere clubs gegaan (niet eens per se clubs die het beter deden dan Arsenal), die perfect bij Arsenal hadden gepast en het team hadden verbeterd. Centraal achterin had je De Vrij kunnen hebben bijvoorbeeld, als je daar vol op had geïnvesteerd. Transfervrij, voetballend sterk en in Italië nog eens goed leren verdedigen. Oftewel hij was perfect geweest. Dat is een voorbeeld van de incompetentie van Arsenal. Zelfs de eigen "voor een dubbeltje op de eerste rij" strategie voeren ze suboptimaal uit.. En als er een speler is, ga daar dan vol voor!

Tja, ene bericht wordt Arsenal verwijten gemaakt te hoge salarissen te bieden, andere bericht wordt schande gesproken van een vertrek van een speler. Ramsey is diverse malen een voorstel neergelegd, maar hij wou richting het salaris van Ozil. Daarin gaan we juist downgraden. Het is niet beslissing van Arsenal om hem kwijt te raken.

20 januari 2019 om 11:23

Dat is het juist wel.. Arsenal kiest ervoor om een bepaald salaris niet aan Ramsey te geven (220k volgens mij), waardoor Ramsey niet verlengt. Ramsey wou blijven, tegen een salarisverhoging natuurlijk. Ik ben het ermee eens hoor dat hij het niet krijgt en dat hij daardoor vertrekt, maar het is dus wel degelijk een beslissing van Arsenal zelf

Een van de grootste problemen van de afgelopen jaren: spelers die gratis de deur uitlopen. Ramsey is minstens 40 miljoen waard in de markt van vandaag.

"Steunpilaar". Heerlijk hoe recente prestaties uitvergroot worden en men in de waan van de dag leeft. Ramsey is slechts 1 seizoen een steunpilaar geweest in 10 jaar. Dat hij transfervrij de deur uit gaat is heel slecht gehandeld, maar dat hij weg gaat is op zichzelf niet iets slechts. Ramsey is het salaris niet waard wat hij wil hebben, dus dan is het terecht dat je als club zegt: nee dankje. Ramsey heeft kwaliteiten en is een goede speler, maar geen onvervangbare speler. Het zegt al genoeg dat het 10 jaar heeft geduurd voordat er bij Arsenal een positie in het elftal was waar hij perfect voor is: bij een 4-4-2 aan de top van de middelste 4. Lager op het veld mist hij alle discipline, op de flank is hij te traag en op 10 is hij niet creatief genoeg. Jammer dat analisten als Keown nu doen alsof Ramsey de sterspeler van Arsenal is en dat het belachelijk is dat hij weg gaat, terwijl hij dat absoluut niet is. Het enige wat belachelijk is, is het handelen van het vorige bestuur jegens zijn contract. Maar daar ligt de focus nauwelijks op...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren