Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax wijst bod van 25 miljoen euro op Dusan Tadic af’

Laatste update:

Ajax heeft een bod van Hebei China Fortuna op Dusan Tadic afgewezen, zo meldt het Servische Mozzart Sport vrijdag. De Chinese club zou 25 miljoen euro willen neertellen voor de Servische aanvaller, maar naar verluidt heeft Marc Overmars de aanbieding van tafel geveegd, aangezien hij geen basisspelers wil laten vertrekken deze winter.

Ajax nam Tadic afgelopen zomer over van Southampton. De aanvaller maakt een goede indruk in het shirt van Ajax en geldt als een belangrijke basiskracht onder trainer Erik ten Hag. Hebei China Fortune eindigde het afgelopen seizoen als zesde en wil een kwaliteitsimpuls in de selectie. Trainer Chris Coleman, eerder onder meer bondscoach van Wales, zou in Tadic een ideale versterking zien.

Het is niet de eerste keer dat een speler van Ajax wordt gelinkt met een transfer naar China. Eerder deze transferperiode werd David Neres in verband gebracht met een overstap naar Guangzhou Evergrande, dat bereid was eveneens tientallen miljoen euro's neer te leggen. Overmars heeft ook dit bod geweigerd, aangezien hij de selectie zo veel mogelijk intact wil houden.

Tadic heeft afgelopen zomer tot medio 2022 getekend bij Ajax. Tot op heden heeft de dertigjarige buitenspeler dertig wedstrijden gespeeld voor de Amsterdamse club, met negentien doelpunten en elf assists tot gevolg. Naast Southampton en Ajax was Tadic eerder ook nog actief voor FC Groningen, FC Twente en Vojvodina.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een geld gaat/kan Ajax incasseren!

18 januari 2019 om 11:14

Best bizar idd als je beseft dat daardoor zelfs 30-jarige spelers veel waarde blijven vertegenwoordigen.

18 januari 2019 om 11:20

Hij is gewoon goed. Zijn statistieken zijn geweldig. 30 plus maakt niets uit. Lachwekkend dat men dacht dat hij geldverspilling zal zijn wegens leeftijd. Kwaliteit verkoopt sowieso.

18 januari 2019 om 11:29

Hij is zeker goed, maar vroeger was het ondenkbaar dat je een speler op oudere leeftijd haalde en hem dan nog met winst zou kunnen verkopen. Maar door China is dat nu anders.

18 januari 2019 om 11:54

Gaat Ajax echter toch never nooit doen. Ze hebben Tadic nu al 'terugverdiend' en is precies aan het doen waar ze hem voor gehaald hebben.

18 januari 2019 om 12:54

Tadic zelf zie ik het ook niet doen als je nog kampioen kunt worden en tegen Real in de CL mag spelen en nog kans hebt ook gezien het spel van Real. Maar het ging me gewoon om de hoogte van het bod.

18 januari 2019 om 13:08

Ah, ok. Als het klopt hier, is dat wel vrij bizar. Maar Ronaldo voor 100 miljoen naar Juve op zijn 33ste vond ik eigenlijk nog veel raarder. Dat is in Europa, vanuit China had ik het minder raar gevonden. Maar ja, dat zijn de bedragen die dit soort spelers klaarblijkelijk vertegenwoordigen tegenwoordig.

18 januari 2019 om 13:09

Ik kan me nog herinneren dat er mensen hier op VZ zeiden dat Ajax het betaalde geld nooit terug zou verdienen.

18 januari 2019 om 13:18

@formus Ronaldo is wel een bijzonder geval omdat hij zichzelf qua marketing ook aardig terugverdient qua extra kaartjes en vooral shirtjes die belachelijk duur zijn tegenwoordig.

Voor Ajax verdient Tadic zich terug omdat hij constant wedstrijden beslist, vertrouwen uitstraalt en met zijn ervaring druk wegneemt op de jonkies, waardoor spelers als De Jong en De Ligt ook beter spelen en ook meer waard worden. Ajax heeft jarenlang gedacht dat je het alleen met spelers van 21 kunt doen, maar ze hebben nu door hoe belangrijk ervaring is. En Tadic heeft zich met de prestaties alleen al in de CL al terugverdiend, want eigenlijk zijn alle spelers meer waard geworden nu ze door de groepsfase zijn gekomen en ze hebben al aardig wat miljoentjes opgepikt.

De toekomst van Ajax ziet er nu erg goed uit. Ik vrees voor een saaie competitie de komende jaren, want voor PSV wordt het straks ook lastiger als Ajax financieel zo doorpakt.

18 januari 2019 om 13:32

Qua kaartjes wel, maar geld voor shirtjes gaat praktisch allemaal naar Adidas, Juve krijgt daar bijna niks voor. Volgens mij heeft Ronaldo ook zn eigen marketingrechten dus het gaat dan echt om het imago van Juve wat beter wordt en de sportieve prestaties die tellen.

18 januari 2019 om 14:16

Kyle66

"ik kan me nog herinneren dat er mensen hier op VZ zeiden dat Ajax het betaalde geld nooit terug zou verdienen."

Als ik dit artikel lees, heeft Overmars dit aanbod 'van tafel geveegd'. Oftwel, die mensen op VZ hebben vooralsnog dus gelijk!

18 januari 2019 om 14:24

@Constant kante nee alsnog niet, want Tadic heeft Ajax bijna hoogstpersoonlijk naar de CL en KO fase van de CL geschoten. Die jongen heeft zijn transferbedrag en salaris al drie keer terugverdiend.

18 januari 2019 om 15:14

martijn

"die jongen heeft zijn transferbedrag en salaris al drie keer terugverdiend."

Ah, ja, op die manier wel ja. Daarin heb ik je een punt. Dacht alleen dat het, in de discussie, ging om puur het transferbedrag. Maar inderdaad, CL miljoenen hebben zijn transferbedrag plus zijn salaris (bijna 4 mijoen per jaar, vier jaar lang) wel terug verdiend inderdaad. Vraag is dan wanneer het geld dat Ajax heeft gestoken in het terug halen van Blind dan terug verdiend is, misschien volgend seizoen als Ajax weer zo succesvol is in de Cl??


18 januari 2019 om 15:55

Haha nouja als je bedenkt hoe lang het geleden is dat Ajax speelde in de CL en doorkwam, dan hebben zowel Blind als Tadic hun bedragen terugverdiend. Daar ze allebei ook belangrijk waren voor het team. Maar goed, er spelen uiteraard nog een heleboel andere dingen mee en in hoeverre iemand zichzelf heeft terugverdiend is altijd lastig te bepalen als hij nog niet verkocht is. Ik ben in ieder geval blij dat jongens van zulk kaliber naar Ajax willen. In de komende jaren een Vertonghen en/of Alderweireld en wellicht Suarez en Ajax kan echt grote stappen zetten.

18 januari 2019 om 11:20

Geld is er al genoeg, doe mij de prijzen maar.
Volgend jaar kan je praktisch een heel team vervangen en komen er honderden miljoenen alsnog binnen. Allemaal fijn dat het er is, maar een team langer dan een jaar bij elkaar houden is er niet meer bij en ondanks de miljoenen, echte toppers komen niet, omdat gat op te vangen en jeugd heeft terecht ook tijd nodig. Dus word je er niet beter van helaas. Dus alle pijlen maar op dit seizoen en iedereen binnenboord houden.

18 januari 2019 om 12:31

Meer geld helpt om spelers net wat langer te behouden en afgelopen zomer zijn Tadic en Blind aangetrokken. Spelers die direct iets toevoegen. Geld gaat zeker helpen om structureel afstand te nemen van de rest van de eredivisie en een Europese luis in de pels te blijven. Bovendien zijn er nog genoeg spelers uit 16/17 die nu nog deel uitmaken van het team.

18 januari 2019 om 12:53

Iseldiroed volgens mij had psv in 2016 ook de volgende ronde bereikt dus wel even je feiten kennen. Waarom
Leeft psv boven zijn stand? Kun je dat onderbouwen want er klopt werkelijk helemaal niks van. En je kan solide beleid hebben maar het resulteert in weinig prijzen en dan kan je hee stoer doen dat je de prestataties van Ajax beter vind als een prijs zoals de jc schaal maar het blijft geen prijs.

18 januari 2019 om 12:54

PSV leeft boven zijn stand? Hoe kom je daar in vredesnaam bij? PSV doet elk jaar mee met het kampioenschap en is al tientallen jaren samen met Ajax de succesvolste club van Nederland. In welk opzicht leeft PSV boven haar stand? Ook is al vaker aangegeven dat PSV niet op de champions League begroot maar op de Europa League en dus ook niet die inkomsten nodig heeft om financieel rond te komen. Ps. PSV heeft ook gewoon dezelfde prestatie als Ajax geleverd een aantal jaar geleden hé in de champions League, mocht Ajax van Real over 2 wedstrijden winnen heb je gelijk.

18 januari 2019 om 12:56

PSV leeft erg boven zijn stand en heeft erg veel geluk met de CL inkomsten zodat hun financiën rond komen? Gebaseerd op giswerk, gebakken lucht of klinklare onzin? Klaarblijkelijk niet op gegronde argumenten of onderzoek.

PSV begroot niet op Champions League inkomsten maar op Europa League. Mochten zij geen Europa League spelen zoals destijds het debacle tegen Osijek, kan het nodig zijn om iemand zoals Propper te slijten.

18 januari 2019 om 12:59

Als ze de komende 10 jaar 0x de J.C. schaal en de Beker winnen maar telkens 2e in de groepsfase van de CL worden of de finale van de UEFA cub halen teken ik daar nu direct voor. Dus.....

18 januari 2019 om 13:22

@khal drogo. Ik zei niet 'het verst komen' maar 'beste prestatie'. Uiteraard is dat laatste deels subjectief.
Het Ajax van 2004 onder co adriaance speelde erg sterk en had zo verder kunnen komen in de cl.
Het psv van een x aantal jaar terug had uitstekend gepresteerd door te overwinteren, maar had niet een erg moeilijke groep en wist enkel door de beste wedstrijd uit de carriere van zoet een beetje mee te komen de ronde erna.
Persoonlijk vind ik de prestatie van ajax toen ze derde werden in de groep des doods een paar jaar terug beter dan het jaar van psv tegen atletico, omdat ajax in de groepsfase al 6 wefstrijden lang liet zien mee te kunnen komen met die absolute wereldtop teams.

Lang verhaal kort: een prestatie is niet enkel ergens 1e worden. Ook de manier waarop en hoe ver je komt op welk podium kan een prestatie zijn.

Ajax gelijkwaardig aan Bayern en nog bijna groepshoofd ook is een prestatie van formaat voor elke club, laat staan een nederlandse.

18 januari 2019 om 13:22

weet niet of PSV boven zijn stand leeft! maar de vreemde koop constructies en het alleen willen (of kunnen) huren helpt niet bij die gedachte,

18 januari 2019 om 13:26

@rombom
Psv zit al jaren op het randje van in financiele nood of net veilig. Moesten zelfs de grond vh stadion verkopen voor een mats dealtje met de gemeente (werd terecht onderzocht door de fifa) en moet voor psv slechte deals maken (zoals bij lozano 40% straks afstaan) om maar spelers te kunnen kopen om gelijk aan ajax te blijven.

Daarom boven hun stand. Op eigen 'kracht' zouden ze lozano niet kunnen halen bijv. En het is een beetje gokken dat het telkens goedkomt.
Bij twente ging het verkeerd.
Nu hoop en verwacht ik dat psv ook langzaam aan buffertjes gaat opbouwen, maar op dit moment nemen ze iets te veel risico

18 januari 2019 om 13:34

Welke koopconstructie bedoel je precies Wim? Dezelfde als die Ajax met lainez wilde doen of?

Iseldiroed. Jij kan daar vinden. Gelijkwaardig aan bayern op dat moment misscjien maar jij weet ook dat als bayern gewoon in vorm is dat ajax echt geen enkele kans maakt. Ik zeg ook nergens dat het geen prestatie is ik zeg alleen dat het geen prijzen zijn. Hah pav had toen geen moeilijke groep maar je vond Ajax dit jaar wel een moeilijke groep? Sorry maar dan kan ik je verder echt niet meer serieus nemen je clubvoorkeur spat er vanaf

18 januari 2019 om 13:53

Als je de prestatie van Ajax in de poule des doods van een paar jaar geleden knap vindt, dan vind je de prestatie van PSV dit seizoen in de Champions League net zo goed, aangezien die ook 6 westrijden lang lieten zien mee te kunnen met de absolute wereld top teams...

18 januari 2019 om 14:01

Overheersen? Geloof me, ajax zal never nooit de portomonee open trekken. Daarnaast zullen de spelers die al presteren op de europese velden (met alle respect) niet willen voetballen in NL. Er is te weinig tegenstand, geen mooi weer etc. etc. (ja in Engeland regent het ook net zo vaak, maar de PL is een geval apart). Ze moeten juist er voor zorgen dat de talenten die worden aangetrokken langer blijven en niet contant maar spelers willen verkopen.

18 januari 2019 om 14:13

@Sjaakie, het verschil is dat Ajax toen derde is geworden en PSV vierde.

18 januari 2019 om 14:15

@locovato, Ajax wil niet verkopen maar kan de spelers niet tegenhouden. Denk je echt dat Ajax De Ligt kwijt wil? Natuurlijk niet. Maar als een grote club zich meldt, wil De Ligt zelf weg.

18 januari 2019 om 14:33

Iselroede

"@rombom Psv zit al jaren op het randje van in financiele nood of net veilig. Moesten zelfs de grond vh stadion verkopen voor een mats dealtje met de gemeente (werd terecht onderzocht door de fifa) en moet voor psv slechte deals maken (zoals bij lozano 40% straks afstaan) om maar spelers te kunnen kopen om gelijk aan ajax te blijven. Daarom boven hun stand. "

Wat een nonsens verhaal ook weer. Al jaren op het randje? Onzin. Dat je geen verstand hebt van financiën, jaarrekening lezen en waarschijnlijk niet eens het verschil kent tussen een balans en een Verlies- en Winstrekening, dat is totaal niet erg. Maar hier daarover dan wel vergaande uitspraken doen, die niet eens kloppen, dat is wél erg. Sowieso is de gronddeal met de gemeente niet onderzcht door de Fifa. Fifa heft daar niets mee te maken. Het is onderzocht door de Europese Commissie. Die concludeerden dat er niets mis was met die deal. Nu jij weer!

"het Ajax van 2004 onder co adriaance speelde erg sterk en had zo verder kunnen komen in de cl. Het psv van een x aantal jaar terug had uitstekend gepresteerd door te overwinteren, maar had niet een erg moeilijke groep en wist enkel door de beste wedstrijd uit de carriere van zoet een beetje mee te komen de ronde erna."

En dan dit ook weer...?! Ten eerste speelde Ajax in 2003 goed in de CL, niet in 2004. In 2004 werd Ajax laatste in een groep van AC Milan, Celta de Vigo en Club Brugge. En Adriaanse was destijds helemaal geen coach van Ajax meer (dat was Ronald Koeman), want Adriaanse was al in november 2001 de laan uit gestuurd. Dus je feitjes kloppen werkelijk waar van geen enkele kant.

Los daarvan, Ajax stond inderdaad in 2003 op de drempel van het halen van de kwartfinales. Maar die haalden ze toen niet. En dat is dus exacthetzelfde als wat PSV bereikte. Ik snap dat je van de prestaties van PSV wel wat af wilt doen, maar dat kan evenzogoed met de prestaties van Ajax. PSV had een United in mindere doen, Ajax trof Bayern in mindere doen. Rest van de groep niet onverkomelijk, zoals bij Psv.

By the way, was de beste prestatie in de CL van een Nederlandse club dan niet die halve finales van PSV in 2005??? Kun je ons uitleggen waarin je dat helemaal niet noemt maar een achtste finale van Ajax in 2003 wél??? Waar zit hem dat in Iselroede?

Dus nee, PSV leeft niet 'boven zijn stand' en nee Ajax heeft nog niet het beste resultaat in de CL sinds 2004. Dat is pas zo als Ajax Real verslaat en de ronde daarna ook nog overleefd beste kerel. Dan pas. We spreken elkaar dus nog nader.

18 januari 2019 om 14:40

Kyle

"het verschil is dat Ajax toen derde is geworden en PSV vierde."

Maar de discussie, dankzij Iselroede, ging over de stelling dat Ajax momenteel 'de beste prestatie van een Nederlandse club in de CL sinds 2004' heeft geleverd. Je hebt hierboven al kunnen lezen dat die stelling feitelijk op geen enkele manier ook ondersteund kan worden. Want toen Ajax derde werd, en geen vierde, werd in ieder geval niet overleefd in de CL. Dus kan het sowieso al niet gaan om een 'beste prestatie'.

Sowieso, wat is die fetish toch met het persé moeten aanhalen dat PSV 'toch wel heel erg slecht gepresteerd heeft in de CL dit seizoen'?? PSV heeft totaal niet 'slecht gespresteerd'. PSV heeft gepresteerd naar verwachting. Heel Nederland wist op de dag van de loting dat dit voor PSV onbegonnen werk was. Achteraf dan stellen dat PSV danig teleurgesteld heeft (terwijl we ovoraf al het resultaat wisten) geeft in mijn ogen dus puur aan dat sommige fans van andere clubs dan PSV kennelijk, anders dan wij allemaal in Nederland op de dag van de loting al wisten, bijzonder hoog inschatten. Althans, kennelijk schatten zij PSV wel in op het niveau Spurs, Inter en Barcelona. Hoewel die mensen zich enorm vergissen moet ik wel bekennen dat ik wel blij ben dat zovelen dan kennelijk toch PSV van hoog niveau achten. Heel fijn!


18 januari 2019 om 14:41

@iseldiroed dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik had niet verwacht dat we in 2019 nog altijd het over een volledig legale deal van PSV zouden hebben bijna 10 jaar na de deal. Het is inderdaad onderzocht door een onafhankelijke Europese partij en daar is gewoon uitgekomen dat het een normale deal was dus ik zie niet wat die financiële problemen toen te maken hebben met het heden. Het is in de jaarverslagen gewoon te lezen hoor dat PSV totaal niet meer in de financiële problemen zit.

Ook is de 40% straks afstaan volledig uit je duim gezogen en heb je geen enkele goede bron die deze stelling ondersteunt erbij want PSV en Pachuca hebben niks losgelaten over de deal. Ook heb je het over slechte deals? Ik zie niet hoe Lozano een slechte deal is gebleken. Hij wordt gewoon op een waarde van 40 miljoen geschat, stond in het meest talentvolle champions league team, zal zeker voor een recordbedrag vertrekken bij PSV en hij is nu enorm belangrijk voor Psv.

Verder heb je het ook over deals en dan noem je alleen Lozano, terwijl er niet eens bekend is hoe deze deal in elkaar steekt. Het komt er dus op neer dat je geen voorbeelden van slechte deals hebt. Verder zitten er geen externe partijen aan de deal van Lozano vast dus heeft PSV weldegelijk Lozano op "eigen" kracht gehaald zoals jij dat mooi noemt.

En gelijk blijven met Ajax? PSV staat nu gewoon op de eerste plek en is de laatste jaren vaker kampioen geweest dan Ajax. Het is dus maar wat je gelijk blijven noemt.

18 januari 2019 om 16:00

Vorig seizoen moesten ze anders nog spelers verkopen om hun begroting rond te krijgen en er loopt nu een Lozano rond die PSV eigenlijk helemaal niet kon betalen. Door een constructie met een enorme doorverkoopclausule wisten ze hem binnen te halen, dus ik snap wel dat men vind dat PSV boven z'n stand leeft, al moet een dergelijke uitspraak niet overdreven worden.

Natuurlijk blijft het gissen, maar ik denk serieus dat PSV een groot probleem heeft als ze nu 5 jaar lang geen prijzen meer pakken en een jaar geen Europees spelen. Ajax daarentegen kan het nog makkelijk 5 jaar volhouden en waarschijnlijk blijven ze financieel sterker worden. Dat is wel een wezenlijk verschil.

18 januari 2019 om 18:43

"vorig seizoen moesten ze anders nog spelers verkopen om hun begroting rond te krijgen en er loopt nu een Lozano rond die PSV eigenlijk helemaal niet kon betalen."

Vorig seizoen koos PSV ervoor om in te gaan op een mooie aanbeiding voor Propper omdat daarmee per direct het gat in de exploitatie ruimschoots afgedicht was, terwijl Ajax koos om datzelfde gat dicht te stoppen vanuit het eigen vermogen.

En als PSV Lozano niet had kunnen kopen, dan had Lozano niet bij PSV gespeeld maar elders. Geen idee wat je probeert te stellen door over die constructie te beginnen, maar Ajax ging voor eenzelfde soort constructie toen ze Lainez wilden halen. Ajax heeft toch money to burn? Hoezo hebben zij dan ook een dergelijke constructie, zou je dat eens uit kunnen leggen?

"natuurlijk blijft het gissen, maar ik denk serieus dat PSV een groot probleem heeft als ze nu 5 jaar lang geen prijzen meer pakken en een jaar geen Europees spelen. Ajax daarentegen kan het nog makkelijk 5 jaar volhouden en waarschijnlijk blijven ze financieel sterker worden"

Nou, daar hoeven we niet voor te gissen. Dat is klinkklare onzin wat je stelt. Ajax zou zelfs 'financieel sterker worden als ze geen prijzen winnen en geen Europees voetbal spelen, wat een kolderieke opmerking! Met een exploitatieterkot van nog steeds enkele miljoenen, een enorm inflateus salarisgebouw en geen CL inkomsten ben je binnen een paar jaar gewoon failliet Sirius. Heb jij de toestanden bij Ajax tussen 2008 en 2011 gemist? Dat was exact het scenario dat jij hier schetste, Ajax jaren lang geen prijzen en geen Europees voetbal. Waar stonden ze toen, met Jaakke en Van der Boog? Aan de rand van een faillissement Sirius.

Het is goed om te horen dat de Nederlandse clubs dit soort bedragen kunnen afslaan. Tadic is samen met de Ligt, Ziyech en de Jong, de belangrijkste speler van het team. Hem op dit moment verkopen, zal je waarschijnlijk ook het kampioenschap kosten.

18 januari 2019 om 11:14

Maak van die ‘clubs’ maar enkelvoud in de vorm van Ajax van.

18 januari 2019 om 11:16

Waarom enkelvoud? PSV kan en wil bijvoorbeeld ook niet meewerken aan een bod van 35 miljoen op Lozano.

18 januari 2019 om 11:23

Skede dat komt omdat psv een groot deel kan inleveren. Vandaar dat PSV alleen verkoopt voor de jackpot

18 januari 2019 om 11:26

De reden lijkt me niet zo relevant. Feit is dat ze het kunnen afslaan op dit moment.

18 januari 2019 om 11:28

PSV verkoopt alleen voor de jackpot, omdat ze klaarblijkelijk in de positie zitten om biedingen van 35 miljoen af te wijzen.
Ze moeten een deel afstaan (een groot deel is speculatief en onjuist), maar als er financieel noodzaak was geweest hadden ze hem echt wel verkocht.

18 januari 2019 om 11:29

PSV zal denk ik echt geen 25 miljoen weigeren voor een 30’plusser. Bij lozano weten ze zoals wij allen dat er veel meer inzit.

18 januari 2019 om 11:36

Tja, dat is een aanname. Als een 30'er zo belangrijk was geweest voor PSV en ook redelijk wat geld had gekost dan zou PSV eerder meewerken dan Ajax, dat klopt. Maar of ze het ook daadwerkelijk zouden doen in deze titelstrijd...dat lijkt me niet. Het ging erom dat ze die bedragen kunnen weigeren.

18 januari 2019 om 11:42

De enige dertiger die PSV rijk is, is Daniel Schwaab. Als er een bod van 25 miljoen voor Daniel Schwaab binnenkomt dan zal PSV de verzendkosten voor haar rekening nemen.
Ofwel, er is geen vergelijkingsmateriaal dus is het pure speculatie op wat PSV zou doen als zij een dertiger voor deze prijs konden verkopen. Einde verhaal.

18 januari 2019 om 12:05

Hoe relevant is dat. Dus een Lozano en Bergwijn zou PSV niet weigeren bij een bod van 25 mi.? Geef je een Compliment dat een club dit doet, dan vinden ze (sommige ajacieden) het nog niet goed, want dan ondermijn je de "grootte" van hun clubbie.

18 januari 2019 om 13:01

Een groot deel, dat is nogal suggestief. Psv heeft hierover nooit gecommuniceerd. Dus is gewoon natte vingerwerk.

18 januari 2019 om 13:25

Misschien geen dertiger, maar zoveel scheelt het niet. Denk je dat PSV een bod van 25 miljoen op Luuk de Jong zou weigeren?

18 januari 2019 om 14:55

Ijsmuts

"maak van die ‘clubs’ maar enkelvoud in de vorm van Ajax van."

Hoezo dat nu weer? PSV kan toch uitstekend een bod van 25 miljoen op Tadic afwijzen als ze daar zin in hebben?

18 januari 2019 om 14:58

Kilum

Zeg jij hiermee dat jij Luuk de Jong van het niveau Tadic vindt? Interessante opmerking! Maar neem dan de namen Lozano en Schone. Gaat Ajax een bod van 25 mijoen op Schone naast zich neer leggen?

Maar inderdaad, 25 miljoen is Luuk de Jong uiteraard weg ja. Luuk is ook jonger dan Tadic.

18 januari 2019 om 14:59

nee maar dat slaat ook nergens op. Luuk de Jong is van een ander kaliber dan Tadic. Ajax gaat toch ook geen 25 miljoen weigeren als dat geboden wordt op Veltman?

18 januari 2019 om 11:31

Vergeet onana niet

18 januari 2019 om 11:34

Inderdaad, vind Onana belangrijker voor dit Ajax dan Frenkie de Jong eerlijk gezegd.

18 januari 2019 om 11:40

Persoonlijk vind ik Daley Blind misschien wel onze belangrijkste speler. Ook zeker belangrijker dan De Jong en misschien ook wel dan Ziyech.

18 januari 2019 om 11:46

Is inderdaad maar net hoe je er tegenaan kijkt. Wat is 'belangrijk' en hoe kun je het meten? Jij noemt Blind, ik zou de Ligt zeggen, een ander weer Ziyech.

18 januari 2019 om 14:04

Persoonlijk zie ik De Ligt als belangrijkste speler, omdat hij zoveel rust brengt en er geen beetje gelijkwaardige vervanger was (is?). De plek van Frenkie is ook heel belangrijk, maar die kan door een andere speler opgevangen worden, het gat met deze vervanger zie ik als minder groot. Bijv: Schone, Ziyech, Tadic en dan vult Neres de open plek in. Ziyech daarentegen heel vaak de meest leuke speler om naar te kijken. Soms ook héél storend, al zijn die keren structureel veel minder geworden.

18 januari 2019 om 14:06

Oh, en Onana natuurlijk. Maar vooral in de grotere wedstrijden, met meer kansen tegen, is ie onmisbaar.

18 januari 2019 om 14:08

Zytto, de ervaring van Blind vind ik btw zo'n meerwaarde. Weten wanneer dingen niet mooi hoeven, even een overtedinkje, strak inspelen. Hij beheerst zoveel meer dan 5 jaar geleden.

18 januari 2019 om 15:59

@Arnavut1 @Skede en overigen die vinden dat er sprake is van meerdere clubs die dergelijke miljoenenbiedingen kunnen weigeren. Vooralsnog is er slechts 1 club die dergelijke aanbiedingen voor spelers concreet krijgt en ook afwijst, Ajax. In andere gevallen (lees PSV inzake Lozano en Bergwijn) zijn er geen clubs die een aanbod hebben gedaan. Dan kun je wel stoer zeggen dat er niemand verkocht wordt maar je kan niet verkopen zonder kopers. En dus hoef je ook niet af te wijzen.

18 januari 2019 om 18:47

Kritikaster

"in andere gevallen (lees PSV inzake Lozano en Bergwijn) zijn er geen clubs die een aanbod hebben gedaan. Dan kun je wel stoer zeggen dat er niemand verkocht wordt maar je kan niet verkopen zonder kopers. En dus hoef je ook niet af te wijzen."

Klopt! Er zijn geen officiéle biedingen gedaan op Bergwijn en Lozano. Zoals er ook geen officieel bod is op Frenkie de Jong (van 75 miljoen, noch een ander bedrag). Dus wat is je punt dan?

Los daarvan, ik kan jou garanderen dat PSV een bod van 25 miljoejn op Bergwijn en Lozano direct naast zich neer legt. Wie weet is dat dan ook wel de reden dat er nog geen bod op het duo is. Men realiseert zich wel dat 25 miljoen niet aan de orde is en dat er meer geld op tafel zal moeten komen.

Maar, weet je, als het echt heel belangrijk is dan vind ik het prima om direct te erkennen dat Ajax inderdaad een bod van 25 miljoen heeft afgeslagen en PSV nog niet. If that makes you happy, be my guest! En oh-oh-oh wat zijn die spelers van PSV toch ongelofelijk niet in trek zeg en die van Ajax wél.

19 januari 2019 om 00:23

Nouja, de enige die nu stoer praat ben jij denk ik Kritikaster.. Of heb jij bewijs dat dit bod van 25 miljoen op Tadic werkelijk gedaan is? Of andere geruchten die je kunt bewijzen? Nee dat lijkt me ook niet. Het gaat hier meer om de speculaties en de financiële/sportieve afwegingen die clubs kunnen maken. Daarin heeft Ajax meer mogelijkheden maar ook PSV kan dergelijke bedragen op bepalende spelers tot op zekere hoogte (lees 35 miljoen voor Lozano) prima afwijzen. In jouw redenatie zijn er ook geen kopers voor de Jong, de Ligt of Tadic.

Lijkt me logisch. Tadic is de mvp en voor zo'n kleine winst op de transfer van afgelopen zomer laat je zo'n speler niet lopen. Bovendien heeft Tadic de leeftijd om juist nog een hele tijd als ervaren kracht bij Ajax te blijven.

18 januari 2019 om 11:12

En als ze 36 Bieden?

18 januari 2019 om 11:21

Dan alsnog weigeren.
Ajax is het geld nu niet nodig.
Wanneer een winsterse transfer 36 mil. kan men in de zomer altijd nog kijken wat hij dan opbrengt.

Het is niet zo dat hij in de zomer nog maar 6 mil waard is.

18 januari 2019 om 13:37

Dat niet alleen, maar we mogen best stellen dat Ajax deze zomer sowieso De Jong, De Ligt en Ziyech gaat verliezen. Als ze Tadic ook nog kwijtraken, kun je de schaal in 2019-20 net zo goed direct aan PSV geven.

Ajax heeft deze zomer nog een gigantische klus, want het is ook niet onrealistisch om te denken dat Tagliafico en Onana de club gaan verlaten. Ajax heeft veel geld, maar zoveel kwaliteit haal je er niet voor terug. Ajax heeft namelijk geen 50 miljoen euro per speler liggen.

18 januari 2019 om 14:03

@sirius, de schaal direct aan PSV geven? Wat nou als Bergwijn en Lozano vertrekken? Gaat PSV net zoveel kwaliteit terughalen als er vertrekt? En wat nu als Dumfries en Angelino in de belangstelling staan van Engelse en Spaanse clubs. PSV en Ajax gaan komende zomer een surplus aan kwaliteit verliezen. Dus om te stellen dat PSV volgend jaar sowieso kampioen wordt als Tadic ook vertrekt, vind ik wat voorbarig. Overigens onderschrijf ik het feit dat Ajax niet de kwaliteit kan terughalen die het gaat verliezen.

18 januari 2019 om 15:50

Je vergeet iets. Ajax raakt waarschijnlijk z'n as kwijt met De Ligt, De Jong en Ziyech. Bergwijn en Lozano zijn wel te vervangen. Er zijn talentvolle aanvallers genoeg die in de Eredivisie voor rendement kunnen zorgen. Die hoeven niet per se zo talentvol te zijn als Bergwijn en Lozano.

Echter vind je een nieuwe De Jong, De Ligt of Ziyech niet tenzij je gigantische bedragen gaat neertellen. Dat is voor een Nederlandse club spelen met vuur en dat gaat ook niet gebeuren. Ik ben van mening dat Ajax de transferperiode deze zomer vele malen erger gaat voelen dan Psv.

18 januari 2019 om 18:51

Sirius

"echter vind je een nieuwe De Jong, De Ligt of Ziyech niet tenzij je gigantische bedragen gaat neertellen. "

Het blijft echt een mega denkfout dat mensen altijd maar weer denken dat je een speler die je kwijtraakt 1-op-1 kunt vervangen. Dat kan sowieso al niet. Dus daar hoef je je ook nooit druk om te maken. Je kunt ook de speelwijze aanpassen en andere spelers belangrijk maken die nu minder uit de verf komen omdat Ziyech en De Jong nu zoveel aandacht en ballen opeisen.

Ajax kan met het geld dat ze vangen echt heel simpel uitstekende vervangers halen en gewoon weer een nieuwe formatie smeden. Laat dat maar aan EtH over.

19 januari 2019 om 02:33

Dan ben ik nieuwsgierig naar jouw ideeen over volgend seizoen in het geval van Ajax. Je kunt van een jongen als Van De Beek niet verwachten dat hij ineens een sleutelspeler wordt bij wijze van spreken. Op Tadic na verliest Ajax de sterkhouders en tevens de jongens met exceptionele kwaliteiten. De rest heeft een leuk niveau, maar gaan het verschil niet maken zonder die 3-4.

19 januari 2019 om 12:12

Ideeen zat. Ik heb het vaker gezien. PSV verloor Gullit in 1987 en 'jongejongejonge dat PSV gaat wel een paar stappen terug doen nu. Ze wonnen dat jaar de Tripple. Hele voorhoede van PSV vertrekt in 2004, vervangen door totaal onbekende spelers als Farfan, Park en aangevuld met de al jaren bij PSV spelende Vennegoor (die daarvoor altijd reserve was achter Kezman) en wonnen de dubbel.

Ik zeg niet dat het niet erg is als veel van je beste spelers dreigen weg te gaan, ik geef je alleen ter overweging dat de gevolgen vaak nogal meevallen omdat je die fixatie van het moeten vervangen van een speler met een zelfde type speler gewoon onzin is. En jawel hoor, je kunt Vdbeek uitstekend belangrijk maken en hem een sleutelspeler maken. Waarom niet? Hij heeft er de kwaliteiten voor. Vergeet niet dat zijn ontwikkeling al twee seizoenen wordt gehinderd door Ziyech. Doordat Ziyech eerst rechtshalf moest spelen onder Ten Hag afgelopen seizoen, moest vdbeek linkshalf gaan spelen en kreeg hij alle rottaken zodat Ziyech zijn eigen wedstrijd kon spelen. Verlos een Vdbeek van dat soort ketenen en hij kan wel degelijk een beolangrijke man worden.

Daarmee niet gezegd dat dit dé oplossing is, er zijn nog meer oplossingen te bedenken. Ajax gaat zonder enige twijfel weer spelers halen en daar zitten ook echt toppers bij die direct je eerste gaan versterken.

21 januari 2019 om 15:13

Maar er is een groot verschil. Jongens als Ziyech, De Jong en De Ligt hebben exceptionele kwaliteiten waar de Europese topclubs naar kijken. Van De Beek zal het vast leuk gaan doen in de Eredivisie, maar hij zal de Europese top bij lange na niet halen. Ik zie in hem een betere versie van Davy Klaassen, maar veel meer ook niet.

Dit zijn niet zomaar even spelers. Ik kan me de laatste keer in ieder geval niet herinneren dat een club zoveel talent had als de groep met Ziyech, De Ligt, De Jong. Natuurlijk zal Ajax volgend jaar gewoon weer bij de eerste twee zitten, maar ik zie niet gebeuren dat Ajax volgend seizoen een net zo sterke selectie heeft.

Tadic is misschien wel de MVP van Ajax, om hem nu te laten gaan zou zonde zijn.

25 miljoen voor een 30-jarige speler die op zich een redelijke carriã¨re heeft gehad. Waar gaat het heen. Het is dat hij er pas net bij zit, en dat het halverwege het seizoen is, anders zou ik dit direct accepteren.

Het beste scenario is denk ik dat hij nog een seizoen blijft en dan medio 2020 vertrekt voor een mooi bedrag, mits je die dan nog ontvangt.

18 januari 2019 om 11:15

Mwa, vind als Ajax zijnde maar nog een speler van het statuur van Tadic die hetzelfde kan brengen. Ajax heeft die 25m totaal niet nodig als je je bedenkt wat voor bedragen men gaat ontvangen voor vertrekkende talenten en dergelijke. Dan zou Ajax het zich nog kunnen veroorloven om Tadic gewoon te behouden en zijn contract uit te laten dienen.

18 januari 2019 om 11:20

Klopt, echter is hij medio 2020 wel gewoon 'al' 31 en wordt hij in de eerste seizoenshelft al 32. Nu is het wel zo dat Tadic niet veel op snelheid doet, dus wat dat betreft zou hij wellicht nog wel even meekunnen.

Ik weet het niet, ik zou het wel heel aantrekkelijk vinden om hem te verkopen in die zomer. Wellicht op voorwaarde dat je een vervangende speler op het oog hebt die hetzelfde kan leveren. Maar zoals jij inderdaad zegt, dat is lastig.

18 januari 2019 om 11:34

Natuurlijk is het aantrekkelijk want zo’n gek bod komt waarschijnlijk nooit meer. Maar Blind en Tadic zijn gehaald om de andere 9 beter te laten spelen. Ajax wist van te voren dat je op die spelers verlies gaat maken. Verder is hij natuurlijk ook van groot belang want misschien is er in de zomer wel een leegloop en dan heb je in ieder geval nog 2 topspelers voor eredivisie begrippen met Tadic en Blind.

18 januari 2019 om 11:42

Het argument dat er al een leegloop dreigt vind ik een goede. Hierdoor zitten er nog meer voordelen vast aan het behouden van o.a. Tadic.

Persoonlijk zou ik hem minimaal tot de zomer van 2020 bij Ajax houden. Op dat moment ligt het compleet aan de situatie waarin de selectie dan zit of ik hem zou verkopen of niet.

18 januari 2019 om 11:31

Ik kan mij herinneren gelezen te hebben dat het plan met Tadic is dat hij twee jaar bij Ajax blijft en daarna weer verkocht zou worden. Ik kan even niet zo snel bedenken waar ik dit gelezen had.

Dat zou opzich niet verkeerd zijn. Wellicht dat je hem aan het einde van volgend seizoen nog voor een leuk bedrag aan zo'n Chinese club kan verkopen.

18 januari 2019 om 11:44

Ah, dat bericht is mij ontgaan, maar ik volg Ajax dan ook niet op de voet.

Als je hem op dat moment voor een dergelijk bedrag (of iets minder i.v.m. leeftijd) kan verkopen, dan doe je wel ontzettend goede zaken. Dan heb je twee jaar kunnen genieten van de verrichtingen van Tadic, en lijd je er geen tot nauwelijks verlies op. Dat terwijl je dikke winst pakt op de jonge gasten die o.a. Tadic beter laat voetballen.

18 januari 2019 om 13:35

Dat was blind toch? Ik dacht dat Tadic had gezegd dat hij bij Ajax wilde afsluiten.

18 januari 2019 om 14:19

Van Blind wist ik inderdaad ook dat er zo'n deal was gemaakt, maar ik dacht ook gelezen te hebben dat het ook met Tadic gedaan was. Maar des te mooier als hij zegt hier zijn carriere te willen afsluiten!

18 januari 2019 om 12:24

Tadic gaat niet weg, ook aankomende zomer niet. Heeft zelf al aangegeven niet te weg te willen en zijn carrière af te sluiten in Amsterdam. Tuurlijk kan een achterlijk salaris hier verandering in brengen. Dat hij van de zomer de rest van de aanbiedingen uit PL - Serie A en de rest naast zich neergooide en zijn zaakwaarnemer vertelde alleen naar Ajax te willen zegt ook wel wat. Dus verwacht geen transfer van Tadic.

Die moeten ze zo wie zo niet verkopen. Is denk ik ook de reden, samen met Blind, dat Ziyech zo goed speelt.
En verder is hij gewoon heel belangrijk voor Ajax, zie zijn doelpunten en assists. Ook zijn positieve houding heeft een goede uitwerking in het team

18 januari 2019 om 12:30

Hij wil ook nergens ander heen dus dat komt wel goed

18 januari 2019 om 13:41

De reden dat Ziyech zo goed speelt is omdat je gewoon een goede selectie hebt waarin hij kan doen waar hij goed in is. Daar heeft Tadic niet zoveel mee te maken en Blind al helemaal niet. Ziyech laat andere spelers namelijk ook beter spelen.

Of denk je dat Ziyech als een schooljongen staat te luisteren naar wat Tadic en vooral Blind te zeggen hebben? Ziyech weet heel goed hoe goed hij is (of kan zijn) en als je het karakter van Ziyech gevolgd hebt, is het wel duidelijk dat die jongen gewoon z'n ding doet.

18 januari 2019 om 14:38

Ik denk dat hij nu voetballers om hem heen heeft die elkaar begrijpen. Blind en Tadic zijn slimme voetballers....
Je kan nog zo goed zijn, maar als je de bal niet makkelijk kwijt kan of je krijg de ballen niet zo als je het wilt dan komt het je spel niet ten goede. En als je de selectie vergelijkt met de selectie van het vorige seizoen, dan zie je dat Blind en Tadic er bij zijn gekomen. En het zo heel goed mogelijk zijn dat dat ook een van de reden is dat Ziyech zo goed voetbalt.... Zou toch zomaar kunnen of niet?
Ik weet niet hoe jij aan een schooljongen komt.... Daar heb ik het nooit over gehad.... Maar ja je leest natuurlijk wat je wilt lezen...

18 januari 2019 om 15:53

Dat vind ik veel te makkelijk. Ziyech deed namelijk ook genoeg fout het afgelopen seizoen en dat kun je niet wijten aan spelers die hem niet begrijpen. Ook Tadic en Blind hebben hun tekortkomingen. Betreft de term 'schooljongen'; ik meende dat je bedoelde dat Tadic en Blind in de kleedkamer belangrijk waren voor Ziyech. Zo kun je jouw betoog namelijk ook opvatten.

18 januari 2019 om 23:01

Zo vat jij het op. En zou als Tadic en Ziyech voor het seizoen al over elkaar zeiden, goede voetballers kunnen altijd met elkaar spelen. Masr ja dat wist jij natuurlijk nog wel. Er is een goede interactie tussen deze voetballers en natuurlijk gaat er wel eens wat mis en maakt men fouten. Maar in het geheel is het niveau omhoig gegaan. Dat hoor je ook wel van voetballers dat als ze met betere voetballers om zich heen, dat ze er zelf ook beter van worden.

19 januari 2019 om 02:35

En daar ben ik het ook mee eens, maar zoals ik al zei dacht ik dat je het over de kleedkamer had. Simpelweg verkeerd begrepen, maar gezien de manier waarop je het bracht niet heel vreemd.

Hahahaha, Tadic gaan ze echt niet weg doen. En in de zomer ook niet.

18 januari 2019 om 11:27

"hahahaha, Tadic gaan ze echt niet weg doen. En in de zomer ook niet."

Als er in de zomer weer 25 miljoen wordt geboden, dan zou ik hem toch maar laten gaan. Tadic is al 30, over een paar jaar krijg je bijna niets meer voor hem omdat hij dan geen restwaarde meer heeft.

18 januari 2019 om 11:31

Dus? Hij gaat sws nog wel 2-3 jaar mee. Hij scoort dit seizoen 5x in de groepsfase CL en schiet je daarmee naar de volgende ronde. Daarmee heb je die 25 miljoen er al bijna uit. Het prijzengeld in de CL is zo hoog dat sportieve prestaties voor het eerst sinds jaren soms meer opleveren dan transfers. Dat geeft Ajax de luxe om dit soort bedragen te weigeren.

18 januari 2019 om 11:37

Als psv'er begrijp ik die gedachte dat Ajax hun MvP weg moet doen, maar als je in de zomer 70 miljoen winst maakt op De Ligt en De Jong p.p. dan zie ik geen noodzaak om Tadic weg te doen omdat je nog een paar miljoen winst kan pakken. Draait hij in 19/20 nog zo'n seizoen dan betaald hij die 25 miljoen met sportieve prestaties al terug en dan krijg in de zomer van 2020 ook nog wel een bod van 10 miljoen.

18 januari 2019 om 13:08

Maar waarom zouden ze er nog geld voor willen ontvangen. Denk dat zijn waarde voor het elftal zo groot is dat een verkoop helemaal niet nodig is. Al zou hij over 1,5 jaar transfervrij de deur uit lopen (als de termijn klopt) dan nog zou ik hem behouden tot die tijd. Gewoon omdat hij met zijn bijdrage denk ik meer oplevert dan een transfersom doet.

18 januari 2019 om 11:18

Lijkt mij vrij logosch toch? Nerez heeft met zijn leeftijd nog een enorme restwaarde voor de kopende club in vergelijking met een 30-jarige Tadic. Daarbij kan Neres zich nog steeds ontwikkelen en is bij Tadic hetgeen dat wij zien zijn top. Wat overigens meer dan uitstekend is hoor, dat staat verder niet ter discussie.

18 januari 2019 om 11:19

Totaal niet raar, Neres is 21 en zal als het allemaal mee zit alleen maar beter worden en vertegenwoordigt veel meer waarde, Tadic is nu op een leeftijd dat je niks meer aan hem gaat verdienen als je hem binnenhaalt.

Zou bizar beleid zijn als je voor een 30 jarige speler 40 miljoen zou bieden, die schrijf je alleen maar af.

Gezien de ambities en toekomstige inkomsten van Ajax is er geen enkele kans dat Tadic verkocht gaat worden in de winter, tenzij er écht ridicule bedragen worden geboden voor een dertiger. Denk overigens dat Tadic niet eens wil vertrekken bij Ajax.

Een kampioenschap en eventueel een ronde verder (edit: in de CL natuurlijk) zijn veel belangrijker en Tadic is daar een essentiã«le spil in.

Ik zou tadic ook niet laten gaan. Dat zou tegen het huidige beleid ingaan. Tadic is niet gehaald om financiele winst te maken maar juist eindelijk weer een sportieve winst.

18 januari 2019 om 13:46

Ik zie hem ook niet vertrekken, maar sportieve winst is vooralsnog beperkt tot 1 seizoen. Ik denk namelijk dat De Ligt, De Jong en Ziyech sowieso vertrekken, terwijl de kans ook groot is dat Onana vertrekt. Dan heb je nog spelers als Tagliafico die ook flink in de belangstelling staat van mooie clubs.

Hoe dan ook ga je geen van die spelers gelijkwaardig vervangen. Het aanwezige talent is nog lang niet zo ver en Ajax kan geen 35-75 miljoen euro uitgeven aan slechts 1 speler en dat geld heb je wel nodig als je (met name) De Ligt, De Jong en Ziyech wilt vervangen.

Ajax heeft volgend jaar sowieso een probleem, want ik denk niet dat ze een selectie bij elkaar krijgen dat in de buurt komt van het huidige Ajax. Zelfs als Vertonghen en/of Alderweireld zou besluiten terug te komen, heb je hooguit De Ligt adequaat vervangen.

18 januari 2019 om 13:50

Ik snap niet zo goed waar het idee vandaan komt dat Aldeweireld een reeele optie is deze zomer. Hij is nu 29 jaar, heeft een lage clausule en is dus interessant voor de Europese top. Hij hoeft nu nog niet af te bouwen in Nederland. Voor die 28 miljoen staat United ook voor de deur.

18 januari 2019 om 13:54

Ik bedoelde het niet als reeele optie, maar als een "bij wijze van spreken". Het punt dat ik wou maken is eigenlijk dat het onmogelijk is om zowel De Ligt als De Jong als Ziyech (bijna) gelijkwaardig te vervangen. Ajax wordt sowieso slechter volgend seizoen en misschien zelfs aanzienlijk slechter.

Als ze 50miljoen bieden (denk ik) dat ze hem wel laten gaan want dan kan die zelf ook lekker gaan cashen.

18 januari 2019 om 11:38

Hij wil zelf niet weg

Dat moet wel een unicum zijn, dat je een speler van dertig koopt en hem na een half jaar kunt verkopen voor meer dan het dubbele... Dat gebeurt normaal alleen met jongens van voorin de twintig.

18 januari 2019 om 11:28

Tja, Chinese clubs kopen alles wat los en vastzit, zolang het maar een relatief grote naam is.

Alsjeblieft niet zeg, ik vind Tadic is alle opzichten dit seizoen een verademing en laat hem maar lekker tot aan zijn pensioen bij Ajax zitten!

Over 1,5 jaar mag Tadic als hij wilt wat mij betreft cashen in China. Liefst behouden. Tegen die tijd mag hij wat mij betreft ook verkocht voor dit bedrag, of zelfs aankoopprijs

Alsof tadic dat zelf wil. Heeft al meerdere keren aangegeven van kinds af aan al fan te zijn geweest van Ajax. Dat ie zo trots is dat ie eindelijk voor Ajax speelt. Die wil zelf ook niet weg.

18 januari 2019 om 12:00

Haha ja Tadic was van kinds af aan fan van Ajax. Het is hem in ieder geval lukt bij de supporters in de kont te kruipen en te doen geloven dat er zoveel clubliefde is.
Lachwekkend dat men hier nog in trapt.

18 januari 2019 om 12:18

Inderdaad. Ben erg gecharmeerd van Tadic, hoor. Maar bij elke club waar hij speelt, kust hij het logo van de club bij een doelpunt en is hij de grootste fan van de club.

18 januari 2019 om 12:29

Tadic heeft inderdaad uitgesproken dat hij als klein jongetje gecharmeerd was van Ajax, fan is een groot woord maar hij groeide natuurlijk wel op in de tijd dat Ajax de CL won in '95, hij vond Ajax een mooie club: geen probleem en niet zo heel raar lijkt me, Ajax heeft veel sympathisanten in het buitenland. Natuurlijk houdt hij niet van de club zoals supporters uit Amsterdam van de club houden bijvoorbeeld, het begrip 'fan' is dan ook ruimer dan dat.

Verder denk ik inderdaad niet dat Dusan al zal willen vertrekken, gaf bij zijn komst aan dat hij het leven in Nederland erg prettig vind en hij heeft een topcontract tot 2022 getekend. Bovendien heeft hij twee kleine kindjes die hij, naar eigen zeggen, graag in Nederland wil laten opgroeien. Laten we hopen dat hij nog lekker een paar jaar blijft zitten waar hij zit. Grote meneer!

18 januari 2019 om 12:50

Toen Tadic opgroeide was Ajax wel een club vergelijkbaar met een Bayern nu, dus hoezo zou het niet kunnen?

18 januari 2019 om 13:04

Tadic heeft ook inderdaad uitgesproken dat Twente voor altijd in z'n hart zit en hoe erg hij het allemaal wel niet vind omdat Twente z'n clubje is.

Maargoed, blijf lekker in die voetballers geloven die goed zijn in het pleasen van supporters. Daar ben ik een hele tijd terug al mee gestopt in ieder geval.

18 januari 2019 om 13:50

@nolimit

Dat is toch ook niet vreemd? FC Groningen zal ook ongetwijfeld in z'n hart zitten. Tadic heeft er nooit een geheim van gemaakt een sterke binding met Nederland te hebben en hier z'n kinderen op te willen voeden. Als je dan bij 1 van de twee beste clubs kunt spelen, is het niet vreemd om met dat soort uitspraken te komen.

18 januari 2019 om 13:56

"dat is toch ook niet vreemd?"
Dat zegt toch ook niemand? Het feit dat hij dat bij Groningen ook zegt zegt toch genoeg?
Ik probeer slechts mensen uit hun droom te helpen dat Tadic niet in een Ajax pyjama slaapt.
Ik begrijp je reactie niet helemaal.

18 januari 2019 om 15:55

Ik mag hopen dat de meeste Ajacieden dat wel snappen. Als er een mooi bod komt van een mooie club, is Tadic gewoon weg mits Ajax medewerking verleent of een niet te weigeren bod krijgt. Supporters die dat niet snappen, zijn ontzettend naief.

Wat een statistieken. Bij een leegloop volgend jaar. Tadic of Blind aanvoerder maken en elftal eromheen bouwen

Het is natuurlijk maar de vraag hoe betrouwbaar dit gerucht is. Je kunt je namelijk afvragen hoe een Servische krant weet dat er een bod is binnengekomen bij Ajax, laat staan wat de reactie van Overmars daarop is geweest.

18 januari 2019 om 13:14

In het artikel stond dat het op zich een betrouwbare krant zou zijn, voor zover dat klopt. Dat weet ik niet.

30 wedstrijden en 30 keer bij een goal betrokken (goal of assist). En die zou je dan midden in het seizoen moeten wegdoen, wat een onzin. We hebben dat beetje geld helemaal niet nodig.

Die chinezen komen echt nog wel terug. Als ze hem echt willen dan kunnen ze misschien wel 60 miljoen bieden. Kan makkelijk in China. Tja Overmars wat ga je dan doen.

Gaat mooi zo die Chinese samenwerking van Ajax. Alle biedingen uit China worden afgewezen haha.

30 jarige speler, met 30 gespeelde wedstrijden waarin hij direct betrokken was bij 30 goals.. Dat is wel toevallig!

Nooit laten gaan natuurlijk. Zijn waarde voor de selectie, de race om het kampioenschap en de knock-out fase van de Champions League is veel meer waard dan die paar centen.

Voor veel clubs is het heel veel geld maar bij Ajax knipperen ze niet eens meer met hun ogen voor zulke bedragen en wat ik begrepen heb bereid men in China een nieuw bod voor. Dan is het afwachten of Marc nog steeds zo sterk in zijn schoenen staat, laten we wel wezen, het gaat om een 30 jarige speler..

18 januari 2019 om 13:53

Maar ook over een speler met een flink rendement en vergeet niet dat Ziyech, De Ligt en De Jong heel waarschijnlijk vertrekken deze zomer. Ook Onana zal wellicht een transfer maken. Als je dan ook Tadic nog eens kwijtraakt, kun je de schaal volgend seizoen net zo goed direct aan PSV geven.

Lijkt me dat Tadic hier zelf ook geen oren naar heeft momenteel. Kwam niet voor niets naar Ajax afgelopen zomer. Hij had vast lucratievere opties.

Spelers zijn het meest waardevol rond hun 28ste. Dat Tadić dan nog steeds zoveel kan opbrengen is toch niet zo vreemd?

Poeh dat is toch wel een bizar hoog bedrag wat Overmars weigert met Neres en Tadic. Zegt hier gewoon even weer nee tegen 68 miljoen voor deze twee spelers. Schijnbaar leert Overmars niet van vorige jaren toen hij Bazoer en Dolberg voor 50 miljoen p.p. kon verkopen.
Voor 68 miljoen had Ajax zeer goede spelers kunnen halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren