Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho: ‘Sommigen denken dat het waar is, maar het is een leugen’

Laatste update:

José Mourinho was van 2010 tot 2013 werkzaam bij Real Madrid, maar wist met de Koninklijke nooit de Champions League te winnen, terwijl Zinédine Zidane in zijn periode drie keer het miljardenbal won met de Spaanse topclub. Mourinho benadrukt echter dat hij zeker successen heeft geboekt bij de grootmacht.

“Mensen vergeten soms mijn successen, want de Champions League wordt wereldwijd gevolgd. Maar we wonnen de Spaanse beker en LaLiga met een record van honderd punten”, stelt de momenteel clubloze trainer bij beIN Sports. “Om honderd punten te halen, moet je wedstrijden winnen. Veel wedstrijden. En we maakten ook nog een recordaantal doelpunten.”

Mourinho hekelt de negatieve tendens rond zijn verblijf in de Spaanse hoofdstad. “Wanneer mensen een leugen vaak vertellen, denken sommige mensen dat het waar is. Maar het is een leugen. Je kan een leugen wel duizend keer vertellen, maar het is en blijft een leugen”, aldus Mourinho, die vooral imponeerde als trainer van Internazionale.

“De beste ploeg die ik ooit heb gecoacht? Ik moet dan Inter zeggen, want we wonnen alles. Ik moet objectief zijn. Het was een team dat alles won, tot op de laatste dag. We wonnen in elke competitie en pakten de treble. Inter versloeg toen bijvoorbeeld de beste ploeg ter wereld, Barcelona, met 3-1 (in de halve finale van de Champions League, red.).”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 januari 2019 om 10:45

Nee, ik geloof niet dat Chelsea van 2004-2006 Inter kan verslaan. Inter was gewoon niet te kloppen die jaar. Ze hadden gewonnen van Barcelona. Real Madrid van de afgelopen jaren zou de wel Inter verslaan Chelsea had ook in die tijd niet de CL gewonnen. Dat kan je moeilijk vergelijken. Tenzij ze de CL had gewonnen tussen 2004 en 2006.(maar dat hebben ze niet gedaan). Bovendien hebben ze de Treble gewonnen. Chelsea heeft amper de CL en de PL gewonnen in dezelfde jaar. Man Utd van 2007/2008 schat ik ook veel hoger in dan Chelsea.

Woow de Spaanse beker, hij vindt de het geloof ik ook heel knap dat hij de Europa League/League Cup heeft gewonnen bij United. Zijn standaard wordt met de jaren lager.

18 januari 2019 om 10:43

En om je reactie kracht bij te zetten vergeet je het kampioenschap?

18 januari 2019 om 10:54

Dat is zeker knap geweest, winnen van zowat het beste elftal aller tijden. Eens de Spaanse beker winnen, met zo een elftal en zoveel miljoenen ingepompt vind ik niet zo een bijzondere prestatie nee.

18 januari 2019 om 13:48

Dit is wat je gaat krijgen door zijn arrogantie. Hij wordt niet herinnerd. Nu al negatief en straks niet eens meer. Heeft niks toegevoegd aan de voetballerij. Hij ziet het nu als brengen van een leugen en dat mensen tegen hem zijn. Maar dat is niet zo. Zijn prestaties worden niet gewaardeerd en terecht. Natuurlijk heeft hij veel gewonnen. Maar hij heeft de mensen niet vermaakt. En dat zit hem niet in aanvallen of verdedigen, maar in algehele opvatting en je gedrag.

18 januari 2019 om 10:46

Mensen denken dat Barcelona elk jaar de Champions league hoort te winnen, en Real, en dat Guardiola dat ook hoort te doen met 1 van zijn topteams, en verder hoort PSG dat ook te doen met het geld dat ze uitgeven. Feit blijft dat er maar 1 winnaar per jaar is en dat de CL winnen ontzettend moeilijk blijft. Dus om nu te zeggen dat Mourinho gefaalt heeft omdat hij geen CL heeft gewonnen recent slaat natuurlijk nergens op. Hij deed het ontzettend goed met Real, maar Barcelona deed het net iets beter in dat tijdperk, en dat is geen schande. Ik denk ook niet dat een andere coach het in die periode veel beter had kunnen doen dan Mourinho destijds deed. Ik ben geen groot Mourinho fan, maar zijn standaard is absoluut niet laag. Het is en blijft een top coach met een C.v. waar mening coach jaloers op is.

18 januari 2019 om 10:56

Zijn standaard is lager geworden omdat hij trots is op redelijke prestaties. Hij doet alsof 2e worden met United vorig seizoen een onmogelijke job was, terwijl hij door Sevilla werd uitgeschakeld en een seizoen lang slecht voetbal liet zien met een straatlengte tussen ons en City. Dat is waarom zijn standaard lager is geworden, hij klopt op zijn borst voor matige prestaties. Hij ging er ook niet ieder jaar tegen Barcelona uit in de CL of wel?

18 januari 2019 om 11:35

Ontken je nou dat 2e worden vorig jaar nietzo moeilijk was? Ik ben benieuwd in welk jaar daarvoor ze de top 2 hebben bereikt, dat zul je me vast kunnen vertellen. De straatlengte achterstand op city is ook wel aan de breedte van de selectie te wijten lijkt mij. Als je nu naar liverpool kijkt die goed in de breedte is versterkt lijkt het erop dat de titelstrijd weer een strijd wordt ^^. Zijn prestatie kun je niet echt bagataliseren, dat je zijn manier van het bereiken niks vind is dan weer wat anders.

18 januari 2019 om 11:37

@ Ajacunian

Jij bent dus z'n eentje die Mourinho hoort en gelijk begint te schuimbekken.
Hij zegt in deze totaal niets verkeerde, maar jij moet t weer als negatief bestempelen.

Wil je ook direct de situatie van Real op dat moment meenemen?
Een ploeg wat al 6/7/8 jaar strandde in de kwartfinale van de CL. Totaal niet was opgewassen tegen, volgens sommige, het beste voetbalelftal ooit.
Hij heeft die hegemonie doorbroken door een beker en kampioenschap binnen te hengelen.
Verder heeft Real Madrid sinds zijn aantreden niets anders dan minimaal halve finale CL gehaald. Maar negatief zijn is natuurlijk veel leuker!

Toegegeven niet alles is rozengeur in manenschijn, maar je doet net alsof t een prutser puur sang is.....

We kunnen ook zeggen dat de standard van Man u steeds lager wordt....
Ze nemen vandaag de dag al genoegen met plek 4.... Je kan ook tevreden zijn met hetgene wat je presteert ipv alleen maar negatief te zijn.

18 januari 2019 om 13:55

Hij kocht Ronaldo en Kaka in zijn 1e zomer, moest hij 5e worden? Real Madrid had de tweede beste selectie ter wereld.

18 januari 2019 om 15:39

Fout.....
Waren al gehaald onder Pellegrini…..

18 januari 2019 om 11:38

@ Ajacunian

Jij bent dus z'n eentje die Mourinho hoort en gelijk begint te schuimbekken.
Hij zegt in deze totaal niets verkeerde, maar jij moet t weer als negatief bestempelen.

Wil je ook direct de situatie van Real op dat moment meenemen?
Een ploeg wat al 6/7/8 jaar strandde in de kwartfinale van de CL. Totaal niet was opgewassen tegen, volgens sommige, het beste voetbalelftal ooit.
Hij heeft die hegemonie doorbroken door een beker en kampioenschap binnen te hengelen.
Verder heeft Real Madrid sinds zijn aantreden niets anders dan minimaal halve finale CL gehaald. Maar negatief zijn is natuurlijk veel leuker!

Toegegeven niet alles is rozengeur in manenschijn, maar je doet net alsof t een prutser puur sang is.....

We kunnen ook zeggen dat de standard van Man u steeds lager wordt....
Ze nemen vandaag de dag al genoegen met plek 4.... Je kan ook tevreden zijn met hetgene wat je presteert ipv alleen maar negatief te zijn.

18 januari 2019 om 16:12

op zich niet spectaculair nee. Maar zet het in perspectief he. Hij moest tegen het beste team ter wereld opboksen met een dolend Real Madrid. Rel Madrid was al 4-5 jaar niet meer voorbije de kwartfinales van de CL geraakt en werd uitgeschakeld door clubs als Lyon... Sinds Mourinho is Real er niet meer voor de halve finale uitgegaan en tegenwoordig staat Real al een jaar of 6-7 terug aan de top van de wereld samen met Barca en Bayern (hoewel die laatste de laatste jaren afzwakt en imo een beetje een slapende reus wordt zo).

Madrid is terug groot en hoewel Mourinho de vruchten er niet van heeft kunnen plukken was hij wel degene die dit in gang heeft gezet. Het was niet altijd mooi en ze hebben hem op het juiste moment buitengekieperd waar ik erg dankbaar voor was maar vergis je niet. Mourinho was de grote katalysator van het traject dat Madrid de voorbije 10 jaar heeft doorgemaakt.

18 januari 2019 om 19:02

Dat jaar was de finane wel tegen misschien wel het beste Barcelona ooit, en in mijn ogen het beste elftal ooit. Dus dan snap ik wel dat hij trots mag zijn op zichzelf hoor. Niet alles wat deze man zegt is arrogant of onzin. Dat moet je ook toegeven.

Real madrid van hem speelde de lelijkste voetbal in tijden maar werd verbloemt door 1 man Cr7. Heb Pepe nog nooit zo agressief zien verdedigen als in die periode en Ramos ook trouwens. Nee Mourinho hoort niet bij een club als Real en Man U. Dat ene jaar dat ze kampioen werden was knap maar verloren srandaard van Barca

18 januari 2019 om 10:47

Knap dat je met het lelijkste voetbal alsnog een record aantal doelpunten weet te maken. Mensen staren zich vaak blind op de veldslagen tegen Barcelona. Dat verdiende niet de schoonheidsprijs, maar overall speelde hij best aardig voetbal met Real. Zeker in de competitie. In de CL ging hij vaak weer berekenend te werk.

18 januari 2019 om 11:05

Nee mensen staren zich blind op het feit dat Real Madrid onder Mourinho enorm veel scoorde en elke wedstrijd met een minimale doelpuntenverschil van 2-3 goals won van de tegenstander, daarom willen sommige blinde Madridistas hem terug in Madrid zien, maar men vergeet dat Mourinho en Real destijds zoveel scoorde omdat Real beschikte over een jonge Cristiano Ronaldo die elke wedstrijd wel minimum 2 goals scoorde, Özil die met assists strooide, Benzema die de doel toen wel makkelijk vond en als Benzema het niet deed dan deed Higuain het wel even, Di Maria kon ook makkelijk scoren. Nee Real scoorde niet veel omdat Mourinho zo aanvallend speelde maar omdat de aanvallers jong waren, makkelijk scoorde als Mourinho nou komt zal hij het zeker niet beter doen dan Solari.

18 januari 2019 om 11:08

Medal

Die spelers scoorden ook zeker zoveel doordat Mourinho ze optimaal gebruikte, hij speelde in op de snelheid en dynamiek van zijn team, waardoor ze zoveel scoorden. Het lag aan de klasse van de spelers maar ook aan de tactiek van Mourinho imo.

18 januari 2019 om 11:42

Hahaha medal.. madrid ondr mou heeft prima tijden gekent en zr hebben menig topteam op kracht verslagen, dat hij tegen voornamelijk barca alles dichttimmerde kwam door zijn angst voor messi. Nu zijn de aanvallers ook jong toch? Nou wat scoren ze veel.. zijn tactiek van de omschakeling is gewoon heel erg goed gebleken. Het huidige liverpool kan dat bv ook erg goed. Zijn geen meesters in balbezit ( kunnen wel wat daar niet van ) maar zodra er een grote fout wordt gemaakt straffen ze dat gewoon genadeloos af. Het enige wat mou enigzins te verwijten valt is de sfeer rondom de club, kleedkamer en die achterlijke acties tegen trainers/assistenten van barca wat gewoon een schande was voor een club die zich bestempelt met ' koninklijke ' .

18 januari 2019 om 11:02

Dat was geen lelijk voetbal, enkel tegen Barcelona wende ze zich tot doodschoppen en hard spel vanuit de organisatie. Dat Real was dodelijk en één van de mooiste counterteams die ik ooit gezien heb, met de passes van Ozil en de snelheid van o.a. Ronaldo was dat Real even snel aan de overkant als Usain Bolt aan de eindmeet, kon er wel van genieten.

18 januari 2019 om 11:08

Welke organisatie? Ja tegen kleinere teams maar wanneer men een grote team tegen kwam of het nou in La liga was of in de CL dan had Mourinho paniek en dan parkeerde hij weer is de bus, tegen Bayern heeft hij ons er persoonlijk doen uitschakelen door een 2-0 voorsprong vanaf de 20e minute doen verdedigen terwijl Bayern rijp was om geslacht te worden weigerde hij om te aanvallen en liet hij Bayern terug komen in de wedstrijd.

18 januari 2019 om 11:14

Medal

Mourinho zijn sterkte, zeker toen, was de organisatie en discipline die hij in zijn teams implementeerde, hij is met deze manier van spelen redelijk succesvol geweest, lees redelijk, niet super, in een tijd waarin Barcelona gewoon een maatje te groot was. Tegen Bayern mag het dan misschien fout zijn gegaan, dat doet niets af aan het feit dat zijn teams altijd goed georganiseerd waren. Ik weet en begrijp dat jij Mourinho niet bepaald moet ( als ik het zo mag zeggen) , maar zo slecht was het allemaal niet natuurlijk. Ik denk ook dat zijn opvolgers deels op zijn fundament hebben kunnen verder werken.

18 januari 2019 om 11:30

Kijk dit is weer zo iets, welke fundamenten had hij achtergelaten? Weet je wat hij had achtergelaten? Een bende narcisten, een bende agressieve narcisten die dachten dat de wereld van hun waren en daarmee doel ik de spelers van Real Madrid, zij waren onbeschoft en respectloos jegens elke tegenstander, er waren groepjes in de kleedkamer er hebben maanden lang niet met elkaar gepraat, de tegenstander respecteerde Madrid niet, de media noemde Real een vechtploeg, alsof wij marginalen waren, en dat waren we ook. Tot Carlo Ancelotti kwam! Carlo heeft alles vanaf 0 weer gebouwd en het een hechte familie van gemaakt, Carlo heeft pas fundamenten achtergelaten. Wat een coach was dat, een man naar mijn hart.

18 januari 2019 om 11:38

@Alex
Ik vind Mourinho echt voor de organisatie een goede trainer. Een van de beste trainers. Een handbaltrainer. Voor de psychologische en mentale voorbereiding ook een fantastische trainer. Heeft zeker heel veel voor elkaar gekregen met zijn manier van spelen. Hij was als kleine clubtrainer nooit bang voor de groten.

Maar, voor een voetbaltrainer heb ik in geen van zijn ploegen aan de bal de juiste automatismen en spelintelligentie gezien aan de bal. Neen, zijn Real was ook bij lange na niet de beste counterploeg van de afgelopen 10 a 20 jaar. Er waren veel betere counterploegen met de helft aan kwaliteit. Of ik nou de Valencia neem van Hector Cuper of het Dortmund of Liverpool van Klopp, of de deportivo la corona van Irureta, hier zit en zat veel meer visie en organisatie in. En nee, niet zijn Inter. Inter had dat jaar tot januari een dramatisch jaar. Met bijna wekelijks een rode kaart. Er werd gewoon niet gevoetbald. Zij hebben een goede wedstrijd gespeeld thuis tegen Barca, maar uit zijn ze alleen doorgegaan omdat de scheids de zuivere 2-0 van Bojan niet heeft meegerekend vanwege buitenspel. Inter heeft voetballend verder niets laten zien. Destijds speelde hij in de zwakste Serie A van de geschiedenis. En de beker winnen was ook een zekere gegeven. Als je in de CL ook mag mazzelen, dan ben je niet opeens een fantastische trainer.

Toch is Mourinho een goede trainer voor de underdogs, voor de minder goden met ambities, voor de spelers die het van strijd en vechtlust moeten hebben. Maar, voor clubs die klasse moeten uitstralen, voor clubs die vanuit dominantie moeten spelen, voor clubs die vanuit eigen kracht moeten voetballen... voor deze ploegen zorgt Mourinho voor afbraak van imago. Dit betekent niet dat hij niet 1 van de beste trainers ter wereld ooit is. Dat is hij wel, want hij weet wat winnen is. Maar dat is hij niet voor de groten.

Hij heeft het maagdelijke wit van Real verkracht. Het is dat Ancelotti daarna een beetje de eer wist te herstellen. Het waren voor mij de meest verschrikkelijke jaren van Real in de 21ste eeuw.

18 januari 2019 om 11:41

@Medal
Ik ben het niet altijd met jou eens. Hier heb je wel gelijk.

18 januari 2019 om 11:44

@ Medalofhonor

De enige reden waarom Ancelotti t zo goed deed in zijn eerste jaar bij Real Madrid had te maken met het feit dat hij niet allergisch was voor Mourinho.
Bijna elke trainer na Mourinho heeft gefaald doordat ze alles wouden omgooien wat hij had achtergelaten.
Ancelotti deed dat totaal niet. Op gegeven moment raakte Khedira geblesseerd en is hij anders gaan spelen waardoor hij de CL heeft binnen gehengeld.

Heeft opgebouwd? Hij is verder gegaan met de basis die er lag en heeft het verder uitgebouwd.... Dat is iets heel anders.

18 januari 2019 om 11:58

Carlo heeft zeker niet alles weer opgebouwd vanaf nul, daar staat hij overigens ook niet bekend voor, Ancelotti is verder gegaan daar waar Mourinho gestopt is, het enige wat Carlo gedaan heeft is datgene waar hij zo goed in is, een soort vader spelen voor die groep. Voetballers moeten zich vaak gewaardeerd voelen of het lukt niet met een coach, in dat opzicht kwam Ancelotti perfect binnen, Mourinho en Ancelotti verschillen qua stijl echt niet zoveel, maar Ancelotti is veel meer een vaderfiguur, en dat Real had toen nood aan zo iemand, idem met Zidane. Carlo heeft dus zeker geen fundamenten achtergelaten, maar is verder gegaan op de tactische en disciplinaire basis van Mourinho, maar dan met een zachte regerende hand. En een Barcelona dat afzwakte heeft hem natuurlijk ook geholpen.

18 januari 2019 om 12:02

@Hangover
Heb je de namen van Inter en Porto gezien met wie Mourinho de CL heeft gewonnen? Dat waren geen koekenbakkers. Een deel van de spelers van Porto hebben daarna de CL nog een keer gewonnen bij hun clubs. Dus lariekoek dat hij het minder materiaal moest doen. Net als het lariekoek is dat hij met Utd over een matige ploeg beschikte waardoor hij niet de eenvoudige wedstrijden met goed voetbal. Eenvoudig kon winnen.

18 januari 2019 om 12:05

Diego

Het Real van Mourinho barste van de structuur, ze speelden altijd vanuit de organisatie en beslisten 9/10 wedstrijden door fouten van de tegenstander af te straffen. Dat vergt veel automatismen en discipline, iets wat je zeker wel aan Mourinho kon overlaten. Bovendien heeft Mou zeker wel een sterke visie, die is alleen niet zo populair hier op VZ en daarom maken mensen ervan dat hij geen visie heeft.

En Inter heeft alles gewonnen dankzij Mourinho, hij heeft er met afdankertjes van andere topclubs en goede oude spelers voor gezorgd dat dat Inter de machine werd die uiteindelijk alles wonnen. Dat kan je Nog zoveel neerpraten als je wilt, hij heeft het toch maar gedaan, de trippel zo toewijzen aan mazzel en een gebrek aan tegenstand is gewoon bizar.

Sorry, ik ga nu werken, laat ons het erop houden dat we het zeker niet eens zijn.

En Real haar wit is mooi, maar maagdelijk? Geen enkele club is maagdelijk, zeker Real niet.

18 januari 2019 om 12:06

Diego

Die spelers van Porto toen waren echter nog lang niet de spelers die jij en ik nu aan het einde van hun carriere kennen, dat waren toen gewoon grote talenten. Reteknap.

18 januari 2019 om 12:06

@Alex
Het Real van Mourinho had paardenmiddel gesnoven voor de topwedstrijden. Het Real van Ancelotti was een verademing in rust en controle. Als dit niet een geweldige eigenschap is van een trainer. Dat hij dit kan inbrengen, dan weet ik het ook niet. We hebben het hier niet over een kleine ploegske he. Het gaat om Real. Het allergrootste ploeg, de meest scucesvolle ploeg, ter wereld. Dan moet je die klasse ook uitstralen.

18 januari 2019 om 12:09

Hangover

Inderdaad, maar Mou is gewoon niet populair waardoor veel mensen hun visie erop ietwat vertroebeld is. Maar meningen verschillen nu eenmaal en ik heb zeker ook mijn “biased opinions”, net als iedereen.

18 januari 2019 om 12:12

@ Hangover

Grant: Vandaar dat hij na dat half jaar werd ontslagen.
Kan je gewoon falen noemen, elke finale die hij haalde heeft hij verloren.

Conte: Volgens mij kwam Conte na Hiddink....
Die maar half jaar bleef, was vader figuur voor zn ploeg en Conte ging verder.

Dan wil ik verder naar Porto, waar het jaar na zn vertrek er 3 trainers voor de groep heeft gestaan.

Moraal van t verhaal, tis er maar 1 uit 4..... Die 1 uit 4 komt door Ancelotti omdat hij niet allergisch was voor Jose en niet gelijk alles wou omgooien. Ging op dezelfde voet verder als Mourinho....

18 januari 2019 om 12:22

@Alex
Ik ben gek op countervoetbal. Ik ben een fan van Argentijns voetbal, wat jarenlang niets anders was dan counteren. Ik ben er dol op om vanuit de organisatie te voetballen.

Maar als je mij gaat vertellen dat dit Real beter counterde dan Valencia of Deportivo dan ben ik van mening dat je deze periode niet intensief hebt gevolgd. Ik heb het niet over het aantal doelpunten. Er liepen teveel spelers met teveel kwaliteit die vanuit onmogelijke hoeken een wedstrijd konden beslissen. Maar dat is winnen op individuele uitspattingen, niet op goede counterspel. Real was dramatisch. Zelfs de wedstrijden waarin ze 4,5 of 6x scoorden leken ze in perioden te zullen verliezen. Het was lachwekkend. Het deed soms pijn aan de ogen.

En over Inter.. Hoe kun je dit zeggen? Een selectie met Lucio, Samuel, Zanetti, Cambiasso, Sneijder, Millito en Eto'o noem jij afdankertjes? Inter die toen al 4 of 5x kampioen was in een serie A waar Ac milan, Roma en Juve gestraft werden?? Hoe kun je zo met droge ogen beweren dat dat een preststie was. Inter werd dat seizoen bijna in de groepsfase uitgeschakeld. Zo slecht speelden ze, maar een paar geluksmomenten waren net in hun voordeel uitgevallen. Inter heeft dat jaar meerdere wedstrijden 2 rode kaarten pw gekregen. En zelfs volgens moj 1x 3 rode kaarten. Dramatisch. Hij had ook daar een opgefokte bende van gemaakt.

Maar wel gewonnen. Goede trainer, maar niets machine. Was gebakken lucht.

18 januari 2019 om 12:44

@alex
Nog een kleine laatste opmerking.

Als jij jouw Juve eens aanhaalt en metaforisch refereert naar haar bijnaam: 'de oude dame' dan bedoel je het uiteraard niet letterlijk. Is beeldspraak. Ben jij heel goed in.

Werkze verder topper. Moet ook weer aan de slag.

18 januari 2019 om 12:56

Diego

Dat is waar makker! Thanx topper altijd leuk met je discussiëren!

18 januari 2019 om 13:21

@ Hangover

Persoonlijk vind ik dat als je maar een half jaar ergens blijft, je niet kan spreken van geslaagd. Dus laten we dan ook maar zeggen dat je dan ook niet kan spreken over falen...
Blijft over 1 uit 3....

18 januari 2019 om 11:04

Kijk de counter tegen Ajax even terug in 2011/2012.

Toch een gevaletje apart. Mo is meer in het nieuws als ie zonder club zit dan wanneer ie n baan heeft. Ontopic: je kunt niet over dat ene seizoen bezig blijven. Je zult nieuwe sucesen moeten boeken wil je je naam in ere blijven houden en wat heb je nu laten zien bij de laatste 3 a 4/5 seizoenen? Denk dat ie wat overschat word maar tijd zal dat leren of doen ontkrachten

Lekker gewerkt Mourinho. Je won de titel en de Copa met Real Madrid. Kappen nou hoor!
Hij probeert leugens uit de wereld te halen en feiten te vertellen.

Feit:
Bij je laatste 3 klussen ben je ontslagen.

Zegt wel genoeg toch? Dat je dan een titel won met Real, doet daar niks aan af.
Ook een CL met Porto is imponerend, maar ook al 15 jaar geleden.

Je zegt zelf dat je in het topvoetbal thuis hoort, maar ik denk niet dat iedereen het daar mee eens is en ik zou maar niet zo hoog van de toren blazen en hopen dat je nog een topclub mag coachen in een top-5 competitie..

18 januari 2019 om 11:05

Isco

Ik heb het ook niet op Mourinho hoor en hoewel zijn beste periode voorbij lijkt, kan je toch slecht stellen dat hij niet in het topvoetbal thuis hoort. Voor zover ik weet zijn zijn landstitel, EL en beker winsten in Engeland toch nog niet zoooooo lang geleden. Denk dat hij nog wel ergens in de top aan de bak komt hoor, er zijn slechtere trainers dan Mourinho geweest die steeds maar weer bij grote clubs aan de slag konden.

18 januari 2019 om 11:32

Alex

We gaan het zien. Zelf denk ik oprecht niet dat een top-4 club in een top-5 competitie het nog met die man aan durft.
Temeer omdat zijn voetbal niet aantrekkelijk is en blijkbaar ook niet meer effectief.
Voorheen kon hij met zijn vechtvoetbal nog iets bewerkstelligen en kon hij spelers als Eto o en Drogba op linksback zetten en dit werkte.
Men zette dat stapje harder voor hem.

Die tijden lijken voorbij en daarmee ook gelijk zijn enige echte wapen.

Er zijn zeker minder succesvolle trainers geweest die toch weer een topclub konden gaan trainen, maar vandaag de dag wordt er nou eenmaal ander voetbal verwacht. Zolang hij niet in de spiegel gaat kijken en daadwerkelijk aan zichzelf gaat werken, zie ik het niet meer gebeuren.

Zoals een Dortmund of Leipzig verwachten allemaal aanvallend spel. Hij past ook niet bij Bayern.
Atletico zal hij nooit voor worden uitgenodigd, om over Barca nog maar te zwijgen.

Dat zijn dus al 2 landen die je kan afstrepen, of zou die toch bij Real nog terecht kunnen? Ik betwijfel het.

In Italië heeft hij nog de meeste kans, maar zou hij dat doen met de suprematie van Juve? Daar is het moeilijk om de landstitel te pakken momenteel..
Daar kan hij volgens mij ook maar bij 1 team terecht en dat is Inter.

Dus de spoeling voor dhr. Mourinho is heel dun, mede door zijn gedrag en spelopvattingen. Of zeg ik nu iets heel geks?

18 januari 2019 om 11:05

Als we moeten afgaan op trainers die ontslagen zijn bij clubs dan hoort 95% niet thuis in het topvoetbal. Dat is dus een beetje een kromme redenering.

18 januari 2019 om 11:25

Dejan

Ik zeg nergens dat hij niet in het topvoetbal thuis hoort omdat hij is ontslagen?

Hij vindt zichzelf in het topvoetbal thuishoren en ik zeg alleen dat ik denk dat niet iedereen het daarmee eens is. Niet omdat hij is ontslagen?

We wonnen van de beste club ter wereld, Barcelona, Grappig om uit zijn te horen!

18 januari 2019 om 11:04

Is alleen maar om de prestatie groter te maken, maar bijvoorbeeld Rubin Kazan won zelfs in Camp Nou dat seizoen in de CL, 1-2. Dat is een nog grotere prestatie.
Maakt dat Kurban Berdyev een nog grotere coach dan Mourinho?

18 januari 2019 om 11:06

Isco

Kazan was in de groep, Barcelona halve finale, dat is een gigantisch verschil natuurlijk.

18 januari 2019 om 11:07

Ik denk toch dat het een algemeen gedeelde menig is dat Barcelona in die periode by far de beste club ter wereld was. Daarmee geeft hij niets geks aan volgens mij.

18 januari 2019 om 11:23

Maar hadden ze ook gewonnen als Barcelona met het vliegtuig kon? Barca moest door die Ijslandse vulkaan een vermoeiende verplaatsing met de bus maken. Dat blijft voor mij een belangrijke kanttekening waardoor ik de CL van Inter lager in schat dan andere edities.

18 januari 2019 om 11:32

Bon Jovi

We zullen het nooit weten natuurlijk.

Ik vind op zich dat Mourinho hier niets veel rare dingen zegt. Ik vind het wel een beetje genant als je van jezelf gaat zeggen dat je in het topvoetbal thuis hoort, LVG had het niet beter kunnen zeggen, maar goed dat past natuurlijk wel bij zijn hele karakter. Neemt geen blad voor de mond en aan zelfvertrouwen ontbreekt het ook niet.

Het Barca waar Real in de jaren dat Mourinho daar trainer was mee moest strijden was natuurlijk een van de beste teams aller tijden, ik vind het dan inderdaad ook niet meer dan logisch dat die gewoon negen van de tien keer simpelweg beter waren. Volgens mij werden ze in de CL ook een keer uitgeschakeld door Barca, een keer op penalties tegen Bayern en toen nog die oorwassing tegen Dortmund. Die eerste twee situaties kunnen altijd gebeuren. Tegen Dortmund was wel een behoorlijke afgang natuurlijk, ook al had Dortmund een heerlijk team op dat moment.

18 januari 2019 om 11:25

Tegen Barcelona was het de klasse van Messi, maar tegen zowel Bayern als Dortmund faal je als coach zijnde. Tegen Bayern verliest hij met 2-1 in Duitsland, in Bernabeu stond het 2-0 na 20 minute spelen voor Real dankzij Ronaldo, ipv Bayern te slachten en door te gaan doet Mourinho dit niet en trekt hij zijn mannen terug waardoor Bayern in het spel komt en de 2-1 maakt, ja penalty Ramos schiet over maar als er daar een coach stond met een beetje lef dan stuurde hij Bayern mer 4-0 naar huis. Tegen Dortmund faal je collectief uit in Dortmund = collectief falen = coach de reden.

18 januari 2019 om 12:49

Waarom is het falen als je van Bayern Munchen verliest? Ik vind dat echt een hele vreemde constatering. Van een club als Bayern kun je altijd verliezen.

18 januari 2019 om 13:58

Omdat dit door een taktische keuze was om terug te trekken.

Iedereen schreeuwt wel dat Mourinho Real terug op de kaart had gezet qua Europees voetbal, iedereen zegt wel dat Mourinho ervoor zorgde dat Real zoveel scoorde, iedereen is wel vet trots hoe Real de sterkste Barcelona versloeg en de titel won MAAR dat verblind mij niet om te beseffen hoe hij Real achterliet, 1 ingestorte kaartenhuis was het. De kleedkamer was verdeeld in groepjes, in de media was het chaos, vechten tegen elke tegenstander het was zo walgelijk om te zien ik zal daarom eeuwen Don Carlo Ancelotti dankbaar zijn, hoe hij in een korte periode alles maar ook alles heeft gefixt was prachtig om te zien. Hij zorgde ervoor dat de jongens 1 hechte familie waren, hij zorgde ervoor om mooi voetbal te spelen, hij zorgde ervoor dat de media weer Real respecteerde, dat Real weer de tegenstander respecteerde en geen vechtploeg meer was. Don Carlo zal altijd met open armen ontvangen worden in Madrid, Mourinho niet.

Hij had in die tijd natuurlijk te maken met een Barcelona van ongekend niveau dus is het al best knap dat hij een titel heeft weten binnen te halen. Mourinho had eigenlijk gewoon bij Inter moeten blijven, ik denk echt dat dat de perfecte club voor hem was. Net onder de top maar in die tijd door hem top gemaakt.

Die negatieve tendens heeft die zelf gecreëerd. Zijn Barcekona verleden en de baan die hij vervolgens niet heeft vekregen om als hoofdcoach aan de slag te gaan..Heeft die allemaal afgereageerd op een wrede manier van spelen..met nadruk op de clasico's natuurlijk.

Als je 1x kampioen wordt in 3 jaar Real kun je niet over een succes spreken. Ook al wordt je dat jaar met een record aantal punten kampioen. Als je dr championsleague erbij wint wel is mijn mening.

Met een club als Real doe je het matig tot redelijk als je 1x per 3 jaar kampioen wordt. 2x per 3 jaar is goed en 3 uit 3 is uitstekend.

18 januari 2019 om 18:54

Je hebt gelijk Barca was in die jaren fenomenaal. Maar voor een club als Real mag dat geen excuus zijn, als je 1x in de 3 jaar kampioen wordt mag je gewoon niet van een succes spreken. Enige uitzondering is Zidane want die won elk jaar de championsleague

Ik had altijd wel respect voor de club Real qua grootte qua sommige legendes. Eerlijk gezegd is dat vooral onder Mourinho afgebrokkeld.
Manier van vertrek van Iker/Raul. Hij kan lullen wat hij wil maar de spel opvatting was vaak gewoon negatief. En hij had dan wel spelers die op klasse de doorslag gaven. Met name Ronaldo.

De classicos waren eerder altijd met een vorm van respect en dat heeft hij on zeep geholpen. Vergeet nooit meer Arbeloa die man stond gewoon in het veld met maar 1 opdracht schop alles binnen een straal van 2 meter was gewoon schandalig en Real onwaardig.
Dat Busquets/Alba ook etters kunnen zijn en een Ramos/Ronaldo ook hoort er een beetje bij maar Mourinho past in mijn ogen niet bij de soort van elite clubs van de wereld. Daar mist hij gewoon de klasse voor niks meer en niks minder.

De clubs daaronder past hij juist wel.
En met een eigen groep die voor hem door het vuur willen gaan heb je wel een goeie karakter ploeg die wil winnen (niks mis mee).
Enige nadeel voor hem was ook dat hij presteerde in een tijdperk waas het alles beste team ooit denk ik (Barca) jaren lang domineerde.

18 januari 2019 om 12:53

Nu moet ik bekennen dat ik het ook absoluut niet eens ben met de spelopvatting van Mourinho. Ik vind het soms niet om aan te zien. Maar dat heb ik dan ook wel bij meerdere teams. Desalniettemin zou ik niet weten waarom we het moeten wegzetten als negatief. Wat is er negatief aan? Het is erg verdedigend, maar verdedigen is niet iets negatiefs, het is simpelweg onderdeel van het voetbal.

Speelt Atletico ook negatief? En speelden wij op het WK in 2014 negatief? Of Frankrijk op het recente WK? Of gelden er dan ineens weer andere graadmeters en is het alleen als Mourinho's teams zo spelen dat we er op mogen afgeven?

18 januari 2019 om 18:08

Ja Atletico ook al vind ik het bij hun anders omdat ze als underdog kampioen geworden waren en dat is een heel groot succes!

Ik noem niet voor niks Real en de elitair grote topclubs zeg maar daar verwacht ik meer van dan alleen winnnen van prijzen daar verwacht ik ook dominante intenties en een bepaalde klasse/style zeg maar en dat toont hij niet helaas.
Dus ja bij een club als Real verwacht ik een aanvallend team die altijd beter moet willen zijn dan wie dan ook met de borst vooruit. Dat zelfde heb ik in eigen land bij Ajax bijv en bij Bayern in Duitsland..en het afbrokkelen was ook mede door Perez wat ik een beetje een pedant eng mannetje vind😊

Het grappige aan dit verhaal is dat Mourinho toen zei dat niemand anders dit ooit zal behalen. Het jaar erop werd barca kampioen met 100 punten of meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren