Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dybala weet het zeker: ‘Zij zijn de opvolgers van Messi en Ronaldo’

Laatste update:

Paulo Dybala ziet Neymar en Kylian Mbappé als de opvolgers van Lionel Messi en Cristiano Ronaldo. De sterspelers van Barcelona en Juventus domineren al jarenlang de individuele voetbalprijzen en worden alom beschouwd als de beste voetballers van de huidige tijd. Dybala ziet de aanvallers van Paris Saint-Germain in de voetsporen van het duo treden.

“Neymar is op weg om de beste speler ter wereld te worden. Ik heb hem ongelooflijke dingen zien doen, hij blijft mij verbazen”, zegt de Argentijnse aanvaller in een uitgebreid interview met Téléfoot. “Hij is een fantastische speler en zal de beste ter wereld worden. Hij kan nog zoveel meer laten zien dan dat hij nu al doet”, aldus Dybala over Neymar.

“Ik heb tegen Mbappé gespeeld toen hij nog bij AS Monaco speelde en zelfs op die jonge leeftijd kon je al zien dat hij een grootse speler zou worden. Hij is al een WK-winnaar! Wat hij in Rusland deed, was ongelooflijk. Binnenkort hoort hij bij de elite, de spelers die steeds het verschil weten te maken zoals Cristiano en Messi.”

Dybala is blij dat Ronaldo zich afgelopen zomer heeft aangesloten bij Juventus. “Ik heb het geluk dat ik met Cristiano speel bij mijn club en met Messi bij de nationale ploeg. Maar het is onmogelijk om de twee met elkaar te vergelijken. Zij kunnen wedstrijden in hun eentje beslissen. Ze zijn anders dan anderen en dat is al jaren het geval.”

Ben jij het eens met Paulo Dybala?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Neymar is al bijna 27 jaar. Dat noem ik niet bepaald een opvolger voor Ronaldo of Messi. Mbappe daarentegen zie ik wel als een van de opvolgers, net als Sane. Beide nog jong met enorm potentieel. Verder heb je natuurlijk ook nog Jesus, Dembele en Jadon Sancho. Die zouden misschien ook nog wel in de buurt kunnen komen van Cr7 en Messi, maar ik zie ze niet dat niveau evenaren of voorbij streven.

14 januari 2019 om 17:07

Klopt, wanneer Cristiano en Messi ermee kappen zullen mensen pas beseffen dat deze twee waarschijnlijk niet “op te volgen” zijn. We beseffen nog altijd niet zo goed hoe beestachtig die twee al 10+ jaar te keer gaan, die constantheid is gewoon griezelig.

14 januari 2019 om 17:56

als mensen nog niet beseffen dat wat ronaldo en messi gepresteerd hebben iets unieks was dan kunnen ze beter stoppen met voetbal kijken.erg lange en succesvolle carrieres hebben beide gehad en een decenia lang het topvoetbal en prijzen hebben gedomineerd.elke 10-15 jaar komen er spelers voorbij die hetzelfde niveau aantikken misschien niet voor even lange tijd maar wel zeker dat niveau.kijk naar een ronaldo en zidane.of daarvoor een van basten en daarvoor weer een maradonna. naar mijn mening is nog steeds fenomeno de beste wat ik ooit heb gezien en daarna maradonna en messi en dan zidane.wat fenomeno met een bal kon was ongelovelijk in een tijd dat het spel veel harder was en stukken verdedigender en daardoor moeilijker te scoren.het was misschien niet van lange duur zijn echte prime door zware blessures en problemen met zijn ingewanden.maar weet zeker als hij in deze tijd had gespeeld dat hij met zijn kracht snelheid en techniek ook elke verdediging had kapot gespeeld net als messi en ronaldo.voor mij blijft ronaldo het ultieme supertalent hij was werkelijk waar fenomenaal in alle facetten die een aanvaller hoort te hebben.

14 januari 2019 om 17:59

Klopt, Cruijff, Pelé en Maradonna zijn ook nooit opgevolgd. En er is nooit meer een betere nummer 9 dan v. Basten op het veld verschenen.(...)

De constantheid is uitermate knap, don't get me wrong, en een klein portie geluk (je moet niet continue in de lappenmand zitten, Robben as example). Maar we gaan écht nog wel voetballers zien die gelijkwaardig zullen zijn qua prestaties. Misschien niet de komende 10 jaar, maar uiteindelijk gaat het wel weer gebeuren, no worries. Daarnaast, met de hedendaagse ontwikkeling, de 200% professionaliteit/begeleiding die de meeste clubs goed op orde hebben, maakt het ook alleen maar makkelijker. En uiteindelijk blijft naast een portie talent motivatie en discipline gewoon bepalend.

14 januari 2019 om 18:08

Nooit meer een betere nummer negen dan Van Basten? Er is een Braziliaan genoemd naar 'El Fenomeno', ooit van gehoord?

Van Basten is zeker top 2-3 aller tijden qua nummer 9's, maar beter dan Ronaldo was ie zeker niet. Ronaldo vernietigde de Serie A en hij was niet eens op z'n prime. Daarbij mistte Ronaldo bijna 3(!) seizoenen aan blessures bij Internazionale.

Er is een compilatie van Ronaldo waar hij Baresi, Maldini, Costacurta, Cannavaro, Nesta,... allemaal te kijk zet en dat op z'n 21-22-23. Van Basten was fenomenaal en heel compleet, maar de Braziliaan was iets anders. Hij nam de bal van het middenveld en legde hem in het netje, dat zijn de allerbesten, de spelers die geen hulp nodig hebben om een actie te forceren. Cristiano Ronaldo, Van Basten, Eusebio, Müller,... zijn pure doelpuntenmakers, ( op Eusebio na). Rnaldo was veel meer dan dat.

14 januari 2019 om 18:19

sorry adelante,
maar ik vond van Basten wel beter. Ik vond van basten completer, rustiger in het hoofd, en meer inzicht hebben. Ronaldo el Gordo had een geweldige techniek en vooral een uitzonderlijke versnelling in de versnelling. Maar Marco van Basten vind ik de meest elegante en complete nr 9 ooit. Die domineerde de serie A van begin tot eind, Ronaldo kon Inter niet eens kampioen maken. En als Marco niet op zn 26e al gewoon kapotgetrapt was, had jij ook niet hierover met me kunnen discussiëren.

14 januari 2019 om 18:22

Als je Cristiano alleen maar een pure doelpuntenmaker vind snap je helemaal niks van voetbal.

14 januari 2019 om 18:33

Wat een rare gozer hier weer. Ronaldo el gordo? Moet ik jou nu serieus nemen? Weet je wel waarover je spreekt? Ronaldo moest Inter kampioen maken, natuurlijk gozer. Van Basten was niet eens nodig bij Milan. Het was de verdediging die ze de titels bracht. Van Basten was het laatste puzzel. Je moet eens leren denken vooraleer je praat want over de serie A weet je heel weinig als ik je tekst zo lees. Van Basten was geblesseerd aan het einde van het seizoen 1991-1992, toch won Milan ongeslagen de competitie. Milan had veruit de beste selectie in Italië, voor 10 jaar lang. Wat een kulargument om te zeggen dat Ronaldo Inter geen kampioen kon maken.

Ronaldo kwam terug na 2 jaar blessures en gaf Brazilië hoogstpersoonlijk met 9(!) doelpunten de wereldtitel in 2002. Ronaldo scoorde 47 keer op z'n twintigste in Spanje. Ronaldo had een veel betere moyenne, was veel dreigender.

Maar goed, geen één historicus of ex-spelerin de serie A of wereldwijd heeft gezegd dat van Basten de beste speler aller tijden is. Bij Ronaldo is er een hele lijst van spelers, voornamelijk spelers die door hem werden vernederd. Ferdinand, Maldini, Nesta( talloos), Cannavaro, Desailly, Costacurta, Carlos, ... Je weet niet waarover je praat gozer. R9 is niet alleen de grootste nummer 9 aller tijden maar volgens velen één van de grootsten in de geschiedenis van het voetbal.

14 januari 2019 om 18:36

Ronaldo vernietigde de Serie A (bierhoff vernietigde de Serie A dan ook, maakt hem niet de beste 9 ooit). Ronaldo won nooit de CL. Messi is overigens by far de beste 9 ooit. 91 goals in een jaar zijn testament daarvoor.

14 januari 2019 om 18:43

Ja en Messi won nooit het WK, wat is je punt nu weer? Sinds wanneer vergelijken we prijzen als het gaat om individus? Cruyff won nooit het WK, wat heb je nu te zeggen? Ronaldo won niet alleen het WK, hij scoorde negen keer, ik durf m'n hand het vuur in te leggen dat niemand h dat nadoet, en hij was niet eens in z'n prime, kwam van 2-3 jaar blessure.

PS: Messi zou in z'n grootste dromen 91 goals niet kunnen scoren in Italië destijds. Vaak vergeten mensen dat het voetbal hedendaags vaak gefocust is op voetbal alleen, zo worden verdedigers zelfs beoordeeld om hun voetballende vermogen, bizar.

Als Mario Gomez er 46 kon inleggen en falcao 45 dan kon Ronaldo er 90 inleggen in deze tijd. Messi en Ronaldo scoren er op los, maar in geen honderd jaar dat ze zulke cijfers zouden kunnen voorleggen in Italië destijds, wie dat gelooft is simpelweg onwetend of blind.

14 januari 2019 om 18:59

Nee dat is zeker geen definitieve argument, maar mensen moeten eens overdreven in hoeverre Ronaldo alles en iedereen maar voorbijliep als hij dat wilde. Ronaldo heeft bij de beste teams in Europa gespeeld, en nee hij liep niet elke wedstrijd Nesta, Maldini met speels gemak voorbij. Messi heeft dat in Europa meermaals gedaan, maar juist het WK nooit gewonnen. Al is Argentinie relatief veel minder goed dan de teams waarvoor Ronaldo speelde. Argentinie zonder Messi laat zien middelmatig te zijn.

En nee, ik denk niet dat Messi 90 goals zou scoren. Maar als Bierhoff net zo veel goals kon maken als Ronaldo, waarom zou Messi er niet meer kunnen maken? Of is een Bierhoff ook de Goat?

Het is een illusie dat Ronaldo er in deze tijd 90 zou kunnen inleggen, omdat hij niet significant meer goals maakte dan andere topspitsen in die tijd (in de mate waarin Messi dat wel doet). Nostalgie at it's finest.

Ronaldo was sneller dan Messi, sterker in de lucht. Daar houdt het een beetje op. Messi is tactisch, technisch, qua dribbel, afmaak en in de kleine ruimte nog een tikkeltje beter. Vrije trappen zelfs buiten gelaten.

15 januari 2019 om 18:41

Sorry Adelante, ik zal de volgende keer aangeven dat ik het sarcastisch bedoel.
Ik doelde namelijk precies op van basten - ronaldo (9). Net zoals ik doelde met Cruijff, Pelé en Maradonna - Messi en Ronaldo (7).

We hoeven echt niet bang te zijn weer zulke grootheden aan het werk te zien. Kan alleen even duren, maar voetballers er net onder zijn er veel meer aanwezig en dat is (met de juiste speelwijze) ook enorm leuk om te zien.

14 januari 2019 om 17:16

Jesus is goed maar zie ik niet de beste van de wereld worden. Bij lange na niet zelfs, Sancho super talent maar heeft nog veel te bewijzen. Dembele en Mbappe ben ik met je eens en ook Sane.

14 januari 2019 om 17:50

Sterling is misschien sneller en doelgerichter, maar Sane is echt completer en in vrijwel beter is al de andere aspecten. Betere voorzet, inzicht, dribbel, actie, schot en daarbij ook onvoorspelbaar in zijn acties

14 januari 2019 om 17:50

Nee klopt niet. Had laatst gelezen dat Sané beter is. Dus wat jij zegt is niet waar.

14 januari 2019 om 18:13

Sterling is bij lange na niet beter dan Sané, dan heb je in afgelopen twee seizoenen zeker toevallig twee wedstrijden van City gezien waarin Sterling uitblinkte.
Sané is echt in alles beter behalve dat Sterling razendsnel is.

Kappen Messi en CR dan heb je in mijn ogen na Neymar en Mbappé spelers als Reus, Kroos, Modric, Couthino, Hazard, Willian, Sané, Özil, Kane.
Sterling vind ik minder dan alle genoemde spelers.

Los daarvan mag de Gea ook weleens erkenning krijgen voor zijn hoge niveau die hij al jaren haalt.

14 januari 2019 om 18:14

Sterling beter dan Sané? Passeer je me even dat bijzondere spul? In geen enkel opzicht is Sterling beter. Sané is sneller, behendiger, dribbelt veel beter, is veel sterker, en last but not least: hij kan een bal in het netje leggen, Sterling niet.

14 januari 2019 om 18:36

Sterling heeft veel meer goals en assists dan Sane in de laatste 2 seizoenen.

14 januari 2019 om 17:49

Mbappe is imo echt buitencategorie. Die gaat de wereld denk ik echt domineren in z'n eentje, misschien niet op een niveau Messi Ronaldo maar wel vlak daaronder. Vind het echt bizar om te zien wat hij nu al op deze leeftijd laat zien. Wereldkampioen, en niet zo maar, gewoon als beslissende speler en ook bij PSG gewoon goed presteren

Er zit maar een jaar tussen neymar en dybala,
Neymar speelt al jaren op een topnivo en de die andere moet nog bewijzen geen talent meer te zijn...

14 januari 2019 om 18:38

Inderdaad, ik vind Dybala enorm overschat inmiddels. Kan magisch voetballen, maar die echte stap heeft hij nog niet gezet waarin hij een seizoen alles erinschiet. Hij heeft de status voor de prestatie, is hij uberhaupt momenteel beter dan een Mbappe?

14 januari 2019 om 20:10

Dybala is dan ook geen spits. Hij scoorde vorig jaar wel 22 keer en heeft er dit jaar wel al 5 inliggen in de CL. Dit jaar speelt Dybala achter de spitsen.

14 januari 2019 om 20:52

Bij Palermo speelde die geloof ik wel als soort 2e spits. Is ook geen echte nummer 10 voor mijn gevoel, een beetje er tussenin.

Ik hoop, uit de grond van mijn hart, dat Neymar nooit de Ballon D'or wint. Ontzettend goede voetballer, maar het gedrag mag van mij ook zeker (flink) meetellen in de verkiezing. Verschrikkelijk irritante vent. '

14 januari 2019 om 17:31

Ballon D'Or is waardeloos, dat heeft niks met de beste voetballer te maken. Kijk maar gewoon naar Uefa team of the year dan zie je op iedere positie nagenoeg wie de beste is. Gouden bal daar in tegen heeft met commerci te maken.

14 januari 2019 om 17:44

Sorry, maar omdat voor het eerst in 10 jaar Ronaldo of Messi niet won is hij waardeloos? Sorry hoor, maar aangezien de Ballon D'or een democratische prijs is vind ik hem toch zeker waardevol. Sommige spelers staan niet precies waar ze horen (ja, Messi had op het podium gemoeten, waar weet ik niet precies), maar in grote lijnen klopt het gewoon.

Tlr, bedankt voor je mening, ik doe er niets mee.

14 januari 2019 om 18:06

Ook met Messi en Ronaldo waardeloos en nietszeggend de afgelopen 10 jaar. En met mijn mening kan je ook niks doen omdat je alleen een reaguurder bent net als ik. Fijne dag

14 januari 2019 om 19:29

Tja, je kan alles wel waardeloos noemen op basis van een gevoel of een mening, maar zonder onderbouwing heb je er niets aan.

14 januari 2019 om 20:24

De goudenbal is de laatste 6 jaar een wie heeft de grootste hype wedstrijd geworden i.p.v. wie is de beste voetballer

14 januari 2019 om 20:27

Ik beargumenteer het toch bij mijn 1e reactie. Het draait om commerci

14 januari 2019 om 20:28

Idd. Dat vind ik dus ook. En het is maar een mening, maar die mening wordt met miljoenen andere mensen gedeeld!

Neymar is te oud om als opvolger te worden gezien. Bovendien heeft Neymar geen power om structureel 30 goals en 10 assists te leveren. Alleen Messi en CR7 kunnen dat. Niet eens Maradona of Cruijff hadden zulke statistieken.

Mpappe is een racepaard. heeft absoluut geen talent voor Vrije trappen of voor een steekpass.

Nee, er zijn geen opvolgers voor deze twee monsters.

14 januari 2019 om 17:23

@pagliuca: Ik zie ze eerlijk gezegd ook nog niet.

In de geschiedenis was er maar een die de statistieken van Messi en CR7 kon evenaren, en dat was Pele. Die heeft dan weer nooit in Europa gespeeld, maar wel een paar Wk's opgeraapt en idioot veel gescoord in een tijd waarvan je zou kunnen redeneren dat het voetbal in Brazilië niet slechter was dan in Europa. Maar ja, andere tijden.

Messi en CR7 zijn allebei bizar goed, en horen absoluut bij de beste 10 spelers allertijden. Waar precies is discutabel, maar ze horen er sowieso in te staan.

14 januari 2019 om 17:33

Pele is en blijft de meest overrated speler ter wereld, hier kunnen we het denk ik wel over eens zijn toch? Kijk anders even op youtube waarom dit is, zoveel redenen waarom Pelé overrated is.

14 januari 2019 om 18:17

Dus omdat iemand een YouTube-filmpje maakt en daarbij zegt dat Pelé overrated is, is hij ook écht overrated. Naar mijn mening is ‘de beste’ altijd subjectief, want je hebt altijd een voorkeur voor een speler. OT: Wat een privilege heeft Dybala toch zeg. Train je dagelijks met o.a. Ronaldo bij je club, word je opgeroepen voor je land en sta je met Messi op het veld.

14 januari 2019 om 18:21

Drenniz

Pelé overrated? Pelé? Volgens mij zit er een steekje los bij je. Ofwel je bent een kleuter.

Als je het dan toch over YouTube als middel hebt om hem te beoordelen, kijk dan eens het filmpje waarbij hij alle moderne skills vijftig jaar geleden al liet zien.

Er komen op deze site veel domme opmerkingen voor, maar het erover eens zijn dat Pelé overrated is, is echt een topper.

Nee, we zullen het er nooit over eens zijn dat Pelé overrated is. Sterker, ik denk niet dat er ooit een speler is geweest die bepalender, en veelzijdiger is geweest dan Pelé.

14 januari 2019 om 18:26

De meest overrated speler ter wereld is Denílson de Oliveira Araújo. Hij is een tijdje de duurste voetballer allertijden geweest, maar met hem in de gelederen is Betis Sevilla gedegradeerd, en Denílson is nooit helemaal een vaste waarde geworden bij Betis. Bij Betis! Vrij pijnlijk voor iemand die ooit de duurste voetballer ter wereld was.

Youtube is trouwens geen best argument. Ik kan een verzameling maken van video's op Youtube waardoor je denkt dat CR7 een ontzettend slechte voetballer is.

14 januari 2019 om 17:46

@Pagliuca, toevallig heb ik vanochtend eens de statistieken van Ronaldo, Messi en Mbappé van hun eerste 3 profseizoenen naast elkaar gelegd. Daaruit blijkt dat Mbappé meer scoort en assists heeft gegeven dan Ronaldo en Messi op die leeftijd deden.

Natuurlijk maakt het uit dat Mbappé in een mindere competitie speelt dan LaLiga of de Premier League, maar zelfs zijn statistieken in de Champions League zijn beter dan die van Ronaldo en Messi destijds. Mbappé is - gelet op zijn leeftijd - wel enorm productief. Ronaldo was op 18/19-jarige leeftijd vooral bezig met veel scharen en trucjes, maar was nog niet de killer machine qua goals en assists die hij nu is. Messi was vooral dribbelend onnavolgbaar en creeërde wel kansen voor zichzelf en anderen, maar toch minder productief dan Mbappé zo blijkt.

Met andere woorden, als iemand deze twee moet opvolgen (qua statistieken) dan is het Mbappé. Maar toegegeven, de consistentie van Ronaldo en Messi is gestoord.

14 januari 2019 om 20:12

@Pagliuca, je slaat de juiste spijker opnieuw kop. Wat CR7 en Messi de laatste jaren hebben laten zien is ongekend. De talenten en sterren van deze tijd komen daar niet eens bij in de buurt. Laat staan de oude garde.

Nee en nee, misschien Mbappe nog maar Neymar niet, Ronaldo en Messi hadden al zoveel meer voor elkaar op de leeftijd van Neymar.
Neymar en Mbappe zijn echt wel de voetballers van deze tijd maar ik zie ze echt niet niveau Messi, Ronaldo halen. Zolang die 2 blijven ballen zal er ook niemand in de buurt komen.

Maar dat is mijn mening.

Nja zeg eerlijk, die jongens zijn totaal niet in de spotlights sinds ze bij Psg spelen in ligue 1. Het is totaal niet interessant en dat zorgt ervoor dat hun prestaties minder opvallen. In la liga of de pl zouden ze makkelijk meer kans hebben.

14 januari 2019 om 17:27

Mee eens. Zodra ze een CL gaan winnen of meer met PSG komen ze mij betreft wel in de buurt. Maar niet zolang dat nog geen realiteit is

Maak me maar wakker als 1 van die namen een keer in de buurt komt van 91 goals in een kalenderjaar. Dan pas kunnen we spreken van een waardige opvolger.

14 januari 2019 om 18:16

Haha, ik zal je nooit wakker moeten maken. 91 goals kon zelfs Cristiano Ronaldo niet. Wat waren dat tijden zeg, 60 wedstrijden en 73 doelpunten in het 2012 seizoen, ongelooflijk, deze heren legden de lat zo hoog dat een 50 wedstrijden en 40 goals middelmaat klinkt.

14 januari 2019 om 18:49

Wat te denken van feit alleen al CR 7 meer goals dan gespeelde duels voor Real!

14 januari 2019 om 18:50

Hahaha inderdaad, beiden meer dan 1100 goals totaal, abnormaal.

Neymar is een topspeler, maar ik heb hem de afgelopen paar jaar geen stappen vooruit zien maken, als zijn niveau stil blijft staan, treedt hij niet in de voetsporen van Messi of Ronaldo.
Mbappe daarentegen heeft zich wel goed ontwikkeld! Als hij die lijn voortzet, heb ik wel vertrouwen in hem!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren