Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lainez: ‘De fans van Betis hebben grote invloed gehad op mijn keuze’

Laatste update:

Ajax was geruime tijd bezig met een transfer van Diego Lainez en de Amsterdammers leken lang de beste papieren voor de komst van de Mexicaanse aanvaller in handen te hebben. Real Betis mengde zich echter onlangs te elfder ure in de strijd en trok uiteindelijk aan het langste eind. De Spanjaarden bereikten net als Ajax een akkoord met Club América en Lainez koos er uiteindelijk voor om zijn loopbaan voort te zetten in Andalusië.

“Ik ben een persoon die graag uitdagingen aangaat en doelen voor zichzelf stelt. Ik ga ervoor vechten om mijn naam hier te vestigen en om belangrijke dingen te winnen. Ik wil op een hoger niveau spelen en ik wil dingen winnen met Betis”, reageert hij in gesprek met TDN op zijn transfer. “Het is een grote club, dat hebben ze mij ook verteld. Ze hebben ook goede spelers.”

Hoe het Mexicaanse talent Diego Lainez zich in de kijker speelde bij Ajax

Voetbalzone publiceerde donderdag nog een uitgebreid achtergrondverhaal over Diego Lainez.Lees artikel

“Ik wil eigenlijk al in Spanje zijn, ik wil spelen en meedoen, ik wil het team leren kennen. Ik ga me meteen bij het eerste melden, wat er daarna gebeurt hangt af van wat ik op en naast het veld laat zien.” Betis betaalt naar verluidt veertien miljoen euro voor de achttienjarige aanvaller, die niet over één nacht ijs is gegaan bij zijn keuze voor los Verdiblancos: “De fans van Real Betis hebben een grote invloed gehad op mijn keuze.”

“Het is prachtig hoe zij het team een boost geven en dat hebben ze ook op mij over weten te brengen. We weten dat Betis een geweldig team heeft en Andrés Guardado speelt hier ook nog eens.” Lainez wordt zaterdag met zijn familie in Sevilla verwacht, waarna hij zondag of maandag aan de medische keuring zal worden onderworpen. De aanvaller zit zondagavond waarschijnlijk op de tribune als zijn nieuwe werkgever het in eigen huis opneemt tegen Real Madrid.

Denk jij dat Diego Lainez gaat slagen bij Real Betis?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Teksten voor de bühne natuurlijk, even de fans van Betis voor zich winnen.

Zonde dat deze jongen niet is gekomen, had hem graag in de Eredivisie actief gezien. Ben benieuwd wie er nog meer op het lijstje staan bij Ajax. Wellicht komen we er deze transferperiode al achter en anders sowieso deze zomer. Wordt een zomer vol transfervuurwerk.

11 januari 2019 om 16:33

Dan mag Overmars alvast beginnen met de onderhandelingen zodat er in juli wel iemand gekocht is....

11 januari 2019 om 16:36

Zal toch wel meevallen? Niet elke speler valt direct als een blok voor de fans van Betis.. haha

11 januari 2019 om 16:49

Overmars is nooit een echte afmaker geweest.

11 januari 2019 om 16:52

Maar hij was toch juist heel snel?

11 januari 2019 om 16:59

Zijn voorzetten waren prima.
Dat zeggen ze bij Betis nu ook.

11 januari 2019 om 17:00

Misschien kan Ajax Betis kopen, om de deals binnen te tikken.

11 januari 2019 om 17:02

Bogarde.. Overmars heeft uitstekend gehandeld. Niet blind en gemakzuchtig de gevraagde bedragen op tafel gelegd, maar er alles aan gedaan om voor Ajax een zo goed mogelijke deal eruit te halen. En uiteindelijk koos de speler voor Betis, kan gebeuren. Ik vind het fascinerend om te zien dat zoveel mensen nu zo erg balen, omdat Ajax een 18-jarige Mexicaan niet heeft gehaald. Een maand geleden kende niemand hem.

11 januari 2019 om 17:15

Het is toch bijzonder dat mensen altijd iets kunnen vinden om negatief over te zijn. Als je kijkt naar de financien, het team dat op het veld staat, hoe rustig het organisatorisch is bij Ajax. Dan gaat men klagen over dat hij te lang heeft onderhandeld. Paar weken geleden zou niemand het over deze speler hebben.

Komt wel weer iemand anders.

11 januari 2019 om 17:34

Pardon? In zijn toptijd scoorde hij toch vrij vaak dacht ik..

11 januari 2019 om 17:59

Definieer 'vrij vaak' dan eens?

En ja, we moeten er rekening mee houden dat hij geen centrumspits was maar een snelle vleugelaanvaller. Hij scoorde inderdad af en toe, maar stond niet bekend als veel scorende vleugelspeler, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Suarez (bij Ajax) en Lozano nu.

BIj Ajax maakte hij er 35 in 136 duels. Netjes, niet spectaculair.

11 januari 2019 om 17:59

Superstick

Ik geloof niet dat het allemaal heel serieus bedoeld was

11 januari 2019 om 18:36

Maar wat heb je aan een geweldig scoutingsapparaat als je vervolgens treuzelt met het op tafel leggen van het juiste bod? En dit is niet de eerste keer ( Richarlison). Het geld heeft Ajax, dan ook niet zeuren over 1 miljoen meer als je overtuigd bent van de kwaliteiten van een speler

11 januari 2019 om 18:43

Zo is het maar net, alsof we de Zilvervloot zijn verloren...niet zeuren, next

Ik had ook voor Betis gekozen. Vanwege het klimaat, Guardado, trainer, competitie en zo kan ik nog wel ff doorgaan

11 januari 2019 om 16:41

Daarmee heb je volgens mij juist de argumenten wel gehad.

Als je kijkt naar kans op speeltijd, Europees voetbal en de kans om in eigen land prijzen te winnen, dan is Ajax de betere keuze dan Betis. Het is maar net waar een speler van deze leeftijd de voorkeur aan geeft. Ik vind deze keuze best te begrijpen. Hij is nog zo jong, een overstap naar Amsterdam is een grotere dan naar Spanje.

11 januari 2019 om 16:55

Ik heb nog 2 argumenten. Blijkbaar betere fans en geen kunstgras.

11 januari 2019 om 16:59

Dat van die fans is voor de buhne, maar dat kunstgras is een goed punt. Al vraag ik me af of 18-jarige spelers uit verre oorden zich daarmee bezig houden. Die kunnen vast niet geloven dat er ergens een land is dat zo stom is om op het hoogste niveau op kunstgras te spelen.

11 januari 2019 om 17:04

Ik heb er nog eentje, ze spreken er Spaans dus ook dacht lijkt me wel lekker voor zo’n speler.

11 januari 2019 om 17:08

Nja ze zullen zich er niet mee bezighouden maar een Guardado kan daar wel een negatief verhaal aan draaien. Het argument taal is trouwens nog niet genoemd

11 januari 2019 om 17:13

Jezelf proberen te laten zien tegen teams als Real, Barca en Atletico of PEC, Emmen en de Graafschap. Kan me voorstellen dat zo'n jongen dat een mooier toekomst beeld vindt

11 januari 2019 om 17:20

Kan bij Ajax ook tegen Real, toch? En als je de top 3 noemt in Spanje lijkt het mij wel zo eerlijk om dan PSV en Feyenoord te noemen voor de vergelijking, hoe leuk de Vijverberg ook is.

11 januari 2019 om 17:33

Als je de top in Spanje pakt pak dan ook de nederlandse top... Zo kan je ook zeggen je speelt toch liever tegen Feyenoord, psv en az ipv huesca rayo vallecano of leganes...

11 januari 2019 om 17:58

@besterd33

Quote: "jezelf proberen te laten zien tegen teams als Real, Barca en Atletico of Pec, Emmen en de Graafschap. Kan me voorstellen dat zo'n jongen dat een mooier toekomst beeld vindt".

Typisch dat je beste van de Liga noemt en de slechtste van de Eredivisie. Daar is ook een begrip voor en dat heet demagogie. In Spanje hebben ze ook gewoon clubs als Pec, Emmen en de Graafschap en in Nederland clubs als Real, Barca en Atletico ook al zijn die van een lager niveau. Betis is de afgelopen jaren al twee keer gedegradeerd. De laatste keer dateert nog uit 2015. En als dat weer gebeurt, speelt deze jongen ineens uitsluitend tegen clubs als Pec, Emmen en de Graafschap. Maar misschien hebben ze in de Segunda Division ook wel fijne supporters. Voordeel is in ieder geval dat hij dan ook tegen Real, Atletico en Barca mag spelen. Alleen dan wel tegen het B elftal.

11 januari 2019 om 18:20

Edo

"als je kijkt naar kans op speeltijd, Europees voetbal en de kans om in eigen land prijzen te winnen, dan is Ajax de betere keuze dan Betis. "

Ja, als je daar naar kijkt, dan is Celtic dus nog een betere keuze dan Ajax. Die winnen namelijk echt elk jaar de titel, spelen elk jaar Europees, soms CL, hebben géén concurrentie (meer), op dit moment, etc. Sterker, snap best dat je als Ajaxsupporter (zoals velen in dit topic) heel snel naar 'ja okay we winnen nu even niks maar we spelen wel mee om die prijzen elk seizoen' afschaalt, maar als het puur om dat winnen gaat zijn er betere clubs te bedenken dan Ajax, op dit moment.

Verder heb jij het over 'kans op speeltijd'. Ik neem aan dat je hiermee aanhaakt op dat oude beeld van Ajax als club waar 'de jeugd altijd kansen krijgt'. Ik zeg opzettelijk 'oud' omdat ik dat beeld echt ter discussie stel. En als je deze week de Volkskrant hebt gelezen, dan ben ik niet de enige. Het roer is bij Ajax echt om. Waar in het verleden de openvallende posities ingevuld werden met jonge opgeleide talenten, daar worden nu spelers gehaald die direct rijp zijn voor het eerste elftal. En als je de huidige selectie bekijkt, en de opstellingen beziet, dan zie je dat er natuurlijk nog maar mondsjesmaat en nauwelijks speeltijd overblijft voor 'de jeugd'.

En zie dit nou eens voor wat het is. Het is geen kritiek, het is een constatering. Vroeger kregen jeudgspelers kansen voordat een speler gehaald werd. Nu worden spelers gehaald en moeten jeugdspelers het met de restanten doen. Mazraoui is dan wel doorgedrongen tot de basis, maar dat is niet te danken aan het 'geven van kansen' maar aan het feit dat Nr. 1 (veltman) zwaar geblesseerd reaakte en de Nr. 2 (kristensen) een flop blijkt te zijn. Maar voor het overige breekt er al twee seizoenen verder niemand door. Kijk je nu in de basis, dan zijn die 'eigen) jeugdspelers' allemaal al lang geleden doorgebroken. En nee, Gravenberch is niet doorgebroken, dat is exact een voorbeeld van een speler die dit seizoen normaal gesproken (vorig seizoen tijdens PSV - Ajax debuut gemaakt) juist veel speeltijd had moeten hebben om verder te groeien. Die krijgt hij niet omdat het middenveld overvol is en vooral de gehaalde spelers daar spelen. Eiting idem dito. Over De Wit, Ekkelenkamp en Bijleveld heb ik het helemaal niet meer. Die zijn, als ik de Ajaxfans hier mag geloven, ook allemaal alweer 'afgeschreven'. Want, zeggen ze dan, 'niet het Ajaxniveau'. Ik heb geen idee of dat zo is. Want ze spelen nooit. Sierhuis is ook exit. En omdat Ajax momenteel koopt en koopt zie ik ook niet zo snel welke spelers dan wel echt door kunnen gaan breken en speeltijd zullen gaa krijgen.

Dus, waar Lainez dan zoveel kansen had gekregen, ik zie het absoluut niet. Gaat Ziyech dan banken of zo? Of Tadic? Neh, Ajax is helemaal niet 'de betere keuze'. Nog even los van al die andere dingen die voor zo'n jongen belangrijk zullen zijn, als taal cultuur, etc. die zijn overstap zoals jij ook zegt een stuk makkelijker maken.

11 januari 2019 om 18:33

@besterd33: Leuk dat je de grote clubs opnoemt uit Spanje en de kleine uit Nederland. Mooie vergelijking.

11 januari 2019 om 18:42

Constant, leuk dat Celtic beste keus zou geweest zijn, maar was het hier de keus tussen Real Betis en Ajax, celtic heeft hier niks mee te maken aangezien dat niet een keus was die hij had...

11 januari 2019 om 18:51

Bij deze, spelen tegen Real etc is vele malen leuker dan tegen psv en feyenoord

11 januari 2019 om 19:02

@constant kante "en nee, Gravenberch is niet doorgebroken, dat is exact een voorbeeld van een speler die dit seizoen normaal gesproken (vorig seizoen tijdens PSV - Ajax debuut gemaakt) juist veel speeltijd had moeten hebben om verder te groeien. Die krijgt hij niet omdat het middenveld overvol is en vooral de gehaalde spelers daar spelen."

Gravenberch is 16.. Zelfs supertalenten als Eriksen, vd Vaart en Sneijder kregen op die leeftijd niet eens veel speeltijd. Sterker nog, geen van hen debuteerde op die leeftijd.

11 januari 2019 om 19:04

wicha

"constant, leuk dat Celtic beste keus zou geweest zijn, maar was het hier de keus tussen Real Betis en Ajax, celtic heeft hier niks mee te maken aangezien dat niet een keus was die hij had..."

De pointe van mijn bijdrage is niet dat Lainez naar Celtic had gemoeten, maar de irrelevantie van het argument dat Lainez' sportieve keuze altijd die voor Ajax had moeten zijn vanwege dat 'altijd om de prijzen spelen'.

Want hoezo is dat dan persé een argument voor een jonge getalenteerde speler die ambitieus is? Het is het argument van de Ajaxfan! Ontwikkeling van je talent draait niet noodzakelijkerwijs om het jaarlijks meespelen om prijzen. Juist dát is wat (een deel van de) Ajaxfans kennelijk niet kunnen doorgronden. Dat mensen in andere landen daar hele andere gedachtes en gevoelens bij hebben.

11 januari 2019 om 19:06

"gravenberch is 16.. Zelfs supertalenten als Eriksen, vd Vaart en Sneijder kregen op die leeftijd niet eens veel speeltijd. Sterker nog, geen van hen debuteerde op die leeftijd."

Exact! Dus laat staan waar de speeltijd van de 18 en 19 jarigen blijft, die nu door moeten breken! Noa Lang is nota bene ook al afgeschreven. Ik heb potdorie jarenlang moeten wachten, want al sinds die in de B1 speelde hoorde ik dat dit er eentje was die nog beter dan ......... en ........ was. En nu opeens blijkt die er niets van te kunnen en niet het Ajax niveau te zijn???? Bizar!

11 januari 2019 om 19:24

Constant, in dit geval is het wel relevant dat Ajax om de prijzen speelt, dit namelijk omdat in het artikel Lainez aangeeft iets te willen winnen... maar als Ajacieden dan zeggen dat ie daarom voor Ajax moest kiezen is het ineens inrellevant?
Daarnaast als je altijd om de prijzen speelt (met wel een concurrent van formaat) speelt de ploeg op hoog niveau... dus wat is er beter voor een jongere speler ? Op hoog niveau spelen (in dit geval bij Ajax) of bij een club spelen die 2 keer in 5 jaar is gedegradeerd en het uitzonderlijk goed doet voor een keer...

11 januari 2019 om 19:31

Constant,

Ach weet je .. die jongen moet doen waar hij zich t best bij voelt. Die keuze is op Betis gevallen en das zn goed recht. Idd alle voordelen van dien. Guardado is ook niet zomaar een Mexicaanse prof en dat en juist dat zal m hebben overtuigd. Hartstikke prima.

Over wat kans op speeltijd.. tja valt over te twisten. Hoorde (via de voetbalapps) dat Ajax t plan had om m een half jaar te laten acclimatiseren. Ala Neres. Daar gaan je vele minuten in t eerste al. Bij Betis misschien niet veel anders.. maar dan de voordelen vh weer, cultuur en Guardado.

Tijden zijn idd anders. Waar jeugd eerder een kans kreeg is dat nu een stuk moeilijker. Allemaal een samenvoeging van omstandigheden. Aantal jaren geen prijzen.. mislopen van Europees voetbal. Wellicht trainerswissels. Maar jeugd krijgt overall nog wel kansen. Er breekt zo nu en dan wat door. Of ze t ver schoppen is wat anders. Maar met een de Ligt, Kluivert, vd Beek en Maz tel je al vanaf 2016/17. Jaren ervoor Tete, Riedewald al debuteerde die al geloof ik in '14.. doorstromer als Frenkie. Zij om 'toch al' 7 spelers. Sommige onder de ene trainer meer spelend dan de ander maar wel doorgebroken. Of ze wereldtop zijn of worden is wat anders. Je moet ook mazzel hebben met goede lichtingen. Maar helaas, money talks. We móeten CL spelen willen we nog in zicht zijn. Móeten kampioen worden. Jaren ervoor niet anders.. maar bij uitblijven van prijzen en in de tussentijd wel geld binnenharken wordt nu wel veel geld uitgegeven. Veel als in de zin grotere bedragen voor transfers. Had Ajax t minder breed moet je creatiever zijn in deze tijd. Vroeger.. in de tijd dat jeugd echt volop kans kreeg lagen de verhoudingen ook dichter bijelkaar. Qua niveau en geld. Nu niet.
Gravenberch als jou voorbeeld heeft idd die pech.. al heeft hij op t middenveld wel veel spelers voor zich. En niet de minste. Ziyech kan dr spelen.. Schöne ,vd Beek, Blind, Labyad, Tadic.. Of hij met zn 16 jr dit seizoen vlieguren had moeten maken weet ik zelf niet. Elke week spelen in de Juup is ook niet slecht. Zeker niet met 16 jr.
We zullen zien wat er wel of niet doorbreekt aankomende jaren. Maar ben niet ontevreden met wat er de laatste jaren doorbrak. Onder welke o.standigheid dan ook. Al is t na een blessure van een ander. Zo is t al zo vaak gegaan door de jaren heen, overal waar er gevoetbald wordt.
En al helemaal niet slecht aan wat ermee verdiend werd😉 mensen die hier en elders t hebben over afschrijven neem ik niet eens serieus. Beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen.
Met je eens dat t minder is dan vroeger. Maar lang niet slecht toch?

Hoop voor die Lainez dat hij zn dromen kan waarmaken in Spanje. Jammer dat hij niet komt als versterking maar ach.. Ik ben tevreden met Neres en heb die ook liever hier.

11 januari 2019 om 19:38

Wichal,

'Dus wat is er beter voor een jonge speler?'

Nou weet je wat t best is denk ik? En voor elke werkend iemand trouwens...
Je moet doen waar je je t prettigst bij voelt. Vooral als je keuze hebt. Als dat voor Lainez Spanje is moet hij dat lekker doen. Los of hij vorige week gezegd heeft dat hij graag naar Ajax wilde. Zn gevoel zegt nu Spanje... Of zei Guardado dat nou?🤔.. weet ff niet haha
Nee joh.. is zn goed recht. Of t nou hier is of van mij part Dunfermline in Schotland.. hij moet doen waar hij zich goed bij voelt..

11 januari 2019 om 19:43

Kush, ik vind het ook allemaal prima hoor, alleen probeer ik hier wat dingen te ontkrachten die worden genoemd in een reactie... ik verwijt Lainez helemaal niks, maar als ie dingen aangeeft die belangrijk zijn voor hem mag ik wel iemand aanspreken die vind dat als Ajacieden die punten noemen het ineens een inrellevant punt is... ?

11 januari 2019 om 19:50

Constant Kante,

Valt me erg van je tegen dit. Ten eerste omdat ik gewoon zeg dat ik de beslissing van Lainez begrijp. Maar je doet net alsof ik alleen maar Ajax voor ogen heb en smijt me op een hoop waar ik niet bij hoor. Je lijkt dus eerder zelf bezig te zijn met een clubdiscussie. Jammer.

De vergelijking met Celtic slaat ook helemaal nergens op. Ook niet na je latere toevoeging over dat andere mensen in andere landen misschien niet naar de prijzen kijken. Lainez Zelf zelf zegt dat hij met Betis prijzen wil winnen. Daar ga je dan. Wij reageren op wat Lainez zegt, maar jij probeert het op een vreemde manier om te buigen.

Verder speelt doe je net alsof elke Europese competitie even zwaar weegt. Ajax speelt Champions league en heeft daar elk jaar weer een veel grotere kans op dan Betis.

Verder roep je nogal neerbuigend dat ik je bijdrage over het inpassen van jeugd "nou eens" moet zien als constatering, en niet als kritiek. Terwijl ik nog niks gezegd heb.

Nou, wees dan een vent en constateer gewoon met mij dat

- ajax elk jaar om de titel speelt, en Betis nooit.
- ajax champions league speelt en Betis niet en de kans daarop voor hen ook veel kleiner is.

Want dat is waar ik op wees. Niks meer, en niks minder.

Enige waar je hout snijdt is je punt over de jeugd. Het is natuurlijk niet zo erg als jij zegt, want Mazraoui telt gewoon mee ook al probeer jij die er buiten te houden. En Lainez is geen jeugdspeler en moet daarom ook niet vergeleken worden met eigen jeugd, maar met spelers die gehaald worden als ze 18-19 zijn. Daarvan krijgen er bij Ajax ook een hoop kansen. Je glijdt okk uit met Gravenberch, want het punt is juist dat die zo jong is dat je die echt nog niet mee kan tellen als "talent-dat-geen-speeltijd krijgt". Maar in algemene zin is het wel zo dat er steeds meer basis-waardige spelers gehaald worden, en minder jeugdspelers de kans krijgen. Maar dat is nog maar heel recent en betekent ook helemaal niet dat jeugdspelers geen kansen meer krijgen. Misschien iets minder, maar nog steeds meer kansen dan bij de meeste andere goede topclubs. Veel buitenlandse clubs hadden bijvoorbeeld direct een nieuwe rechtsback gehaald, en Ajax niet. Dat telt.

Met speeltijd doelde ik ook op de positie waar Lainez speelt en dat Ajax daar plek heeft, zeker als Neres weg gaat. Hij zit dan direct tegen de basis aan en zou dan dus zeker veel kansen krijgen. Niet omdat het Ajax is, maar omdat de samenstelling van de selectie en de speelwijze is zoals die is.

Kortom, veel te kort door de bocht, niet-geldige argumenten en onterechte aannames. Dat kan beter.

11 januari 2019 om 20:22

Edo.

Hoe vaak speelt Ajax nou cl? En hoe vaak spelen ze nu een echte rol daarin? Leuk om eens in de vijf of tien jaar door de groepsfase te komen, maar het stelt natuurlijk niets voor.

De echte uitdaging ligt in de competitie en daarin kun je niet concurreren met la Liga of de Premier League.

Al met al vrij logisch dat hij voor Betis kiest. De snelle beslissing in hun voordeel zegt al genoeg.

11 januari 2019 om 20:38

En hoevaak speelt Betis in de cl ? Kap nou eens met dat denigrerende gedrag... zo is er ook het een en ander denigrerends over Betis te noemen alleen vind ik dit allemaal onnodig... er word door edo gereageerd op wat Lainezin het artikel aangeeft en daarna gaat hij door op een verwijt... maar jij denk waarschijnlijk Ajacied makkelijk likes scoren als ik die tegen spreek met wat dan ook...

11 januari 2019 om 20:42

Andonis

Hoe vaak? Vaker dan Betis. Dat is wat ik zeg, ook al lijkt dat lastig te begrijpen voor sommigen. Die sommigen doen net alsof het helemaal niks uit maakt, dat Champions League spelen. Ajax doet het nu heel goed, dat telt, en maakt de kans ook groter dat er de komende jaren vaker op dat niveu gespeeld wordt.

Ik herhaal nog maar eens, want er wordt nogal selectief gelezen: ik begrijp zijn beslissing. Er zijn goede redenen voor.

Maar dat er nu wordt gedaan alsof spelen om de titel en spelen in de CL allemaal niet uitmaakt, is ronduit bespottelijkt.

11 januari 2019 om 20:47

Haha ja ik begrijp je wel hoor ..
Gaf gewoon even (bijdehand allicht) een mening tussendoor. Lees van alles over voor en tegens en reacties als wat wel of niet beter is. Uiteindelijk kiest hij en moet ie dien wat hij fijn vind. Dik ok..

11 januari 2019 om 21:04

Waar ik op doel edo, is iets vanuit het perspectief van zo een talent te beoordelen.

In de Laatste jaren is Ajax niet zo geweldig geweest in de cl, en al zouden ze het halen volgend jaar, wat is dan de kans dat deze jongen daar veel minuten zou maken?

Je bent natuurlijk dagelijks met je competitie bezig, en dan ligt er natuurlijk veel meer uitdaging in een grote competitie met vijftien hele sterke ploegen waarbij je wekelijks top moet zijn om te winnen.

Ik vind dat geen rare keuze, zeker als je daarbij optelt dat het een Mexicaan is. Iemand van de Nederlandse Antillen of Suriname zal toch ook eerder voor Nederland kiezen dan voor Denemarken of Finland? Bij wijze van spreken.

11 januari 2019 om 21:25

Dus omdat Ajax niet geweldig is geweest in de cl is dat zwaarder dan helemaal niet in de cl spelen ? En kap nou ook eens met zou en als... als Ajax Messi, Ronaldo, Neymar en Mbappe zou Ajax alle prijzen winnen die er bestaan... maar om daar antwoord op te geven op die vraag over minuten, die kans zou vrij groot zijn aangezien neres dan werd verkocht, in de zomer hakim weg gaat... dan is hij de eerst volgende...
En laten we nou niet doen alsof Spanje alleen bestaat uit clubs van het kaliber barca en real... en ook Engeland heeft niet 15 topclubs...

12 januari 2019 om 05:46

Nee, je hebt denk ik een probleem met lezen.

Wanneer je bijdrage in een competitie marginaal is, dan is het geen sterk argument om iemand te overtuigen.

De cl zou een argument zijn voor hazard om eind van het seizoen Chelsea te verlaten wanneer ze zich niet zouden plaatsen. Hij zou dan bijvoorbeeld bij een club als Madrid kunnen spelen, en het verschil kunnen maken in de cl bij een ploeg die een goede kans maakt ver te komen.

Die paar wedstrijden die Ajax speelt, hebben natuurlijk weinig invloed op de keuze voor een talent. Die zal dan ook nog eens minder kans op speeltijd hebben.

12 januari 2019 om 13:48

Volgens mij wilt elke voetballer in Europa cl spelen ? En is het de droom van elke jonge speler in Europa/ of die naar europa komt om in de cl te spelen ? Als de keuze dan is tussen een club die vaak kans maakt op spelen van cl tegen een club die met moeite zich plaatst voor el via de competitie is dit wel degelijk een geldig argument...

Verder komt je heel erg denigrerend over jegens Ajax... ik heb al meerdere van jou reacties voorbij zien komen die dit bevestigen...

Het komt een beetje over alsof hij geen idee heeft waar hij terecht komt, en alleen weet dat Guardado er momenteel speelt.

11 januari 2019 om 16:30

Alsof dat met Ajax niet hetzelfde zou geweest zijn voor een Mexicaan. Respecteer toch zijn keuze joh.

11 januari 2019 om 16:33

Nouja het is een beetje een wit voetje halen en open deuren intrappen. Ik respecteer zijn keuze wel en vind het ook een logische stap voor hem. Komt op mij alleen een beetje over alsof hij nog geen research gedaan heeft naar de club waar hij terecht komt.

Edit: kijkend naar de laatste opstellingen van Betis valt me op dat ze niet eens met buitenspelers spelen. Zo erg heeft hij zich erin verdiept. Ben benieuwd naar zijn ontwikkeling en of Betis haar speelstijl gaat aanpassen in een goed seizoen voor hun doen, voor een speler van 18 die nog alles te bewijzen heeft.

11 januari 2019 om 16:36

Medalofhonor, een beetje uit de lucht gegrepen dat afc34 zijn keuze niet respecteert. Ik vind het jammer, maar aan de andere kant helemaal niet. Ten eerste ben ik nog altijd superblij met Neres, die nog geen eens uitgegroeid is en geweldige statistieken kan overleggen. Of Lainez zou presteren, is nog altijd een kwestie van afwachten. En ten tweede, ik wil alleen maar spelers die 100 procent achter hun keuze staan voor Ajax te spelen. En anders mag je lekker wegblijven, hoe groot zijn talent ook mag wezen. Fijn weekend.

11 januari 2019 om 16:39

Guardado heeft hem dit ingefluisterd denk ik

11 januari 2019 om 16:45

@medal

Je kunt zijn keuze toch prima respecteren en nog steeds reageren op wat hij zegt? Ik vind zijn beslissing prima te begrijpen. Maar als hij dingen zegt als "het is een grote club, dat hebben ze mij ook verteld." dan klinkt dat alsof hem gewoon wat ingefluisterd is en hij zelf niet echt een idee heeft.

Als hij bij Ajax had getekend, dan waren de teksten echt niet beter geweest. Ook hier zegt elke nieuwe speler dat het een geweldige club is, mooie geschiedenis, bla bla. Dat is allemaal standaard. Het valt juist op dat Lainez nu een beetje aarzelend overkomt. Ik hoop voor elke speler van deze leeftijd dat hij een keuze maakt die goed uitpakt, anders gaat er talent verloren, en dat is zonde. Dus dat hoop ik nu ook.

11 januari 2019 om 17:31

We praten over een club die gemiddeld ruim 46000 man op de tribune heeft zitten bij thuiswedstrijden. Dan hebben we het toch over een grote club?

Mensen doen net alsof hij voor een club van het formaat van Top Oss heeft getekend.

11 januari 2019 om 17:39

Maar het is geen club die elk jaar om de titel speelt of structureel Europees. Ja, ik weet dat Ajax het vorig jaar ook gemist heeft, maar dat was een uitzondering.

11 januari 2019 om 17:58

Sule, weer eens volledig met je eens. Graag of niet. En nu dus niet en dan wens ik hem verder veel succes, wat zijn redenen ook mogen zijn. Maar het is geen Messi die Ajax misloopt he.

11 januari 2019 om 18:47

Formus, thanks man! En precies, dat geldt voor een ieder wat mij betreft graag of niet. En anders veel succes bij een andere club! Fijn weekend man!

11 januari 2019 om 20:31

Afc34, in principe kun je 4-1-4-1 ook als een verkapt 4-3-3 zien maar dan met de vleugel aanvallers verder naar het middenveld gezakt in verdedigende momenten en in aanvallende momenten zal dit veranderen in het 4-3-3 dat wij kennen

11 januari 2019 om 17:47

Of hij weet juist heel goed waar hij niet terecht wilde komen. Vijverberg, kunstgras, koud klimaat en zzo kunnen we nog wel even door gaan. Natuurlijk zal Guardado invloed hebben gehad op zijn keuze ook. Jammer, door naar het volgende talent!

12 januari 2019 om 14:31

Logisch toch. Jij wist op je 18e ook niet hoe het leven in Mexico er aan toe gaat, nu nog steeds niet waarschijnlijk. Het is dan wel fijn als ze dezelfde taal spreken en er een langldgenoot rondloopt. Salaris zal ook wel goed zijn.

Want hij kent de fans al heeeel goed! Zeg dan niets...

Ik hou bij deze jongen wel altijd het gevoel; wat als Overmars op 2 januari in het vliegtuig was gestapt...

11 januari 2019 om 16:55

Nu hebben ze bij Betis wel een geweldig publiek. Kom er graag

Als je wilt winnen moet je niet naar Betis gaan vriend. Nee nee, Ajax heeft ook al 4 jaar niks gewonnen, ik weet het. Maar Ajax strijd wel elk jaar mee om de prijzen. Gewoon een typisch praatje van een nieuwe speler, hij had waarschijnlijk hetzelfde geld als ie wel naar Ajax kwam. Helaas gemiste kans, we zullen de komende jaren zien wat we hebben mis gelopen!

11 januari 2019 om 16:36

Hey hey vriend, Betis speelt gewoon EL hoor. En daar spelen zij elk jaar voor. Gaan ook de laatste 16 halen en wellicht nog wel meer. Geen verkeerde ploeg, en het publiek is waanzinnig daar. Jammer voor ons, maar Real Betis is een geweldige club om naar Europa te komen. Volgende stap zien we dan wel weer.

11 januari 2019 om 16:40

Grappenmaker, hiervoor 6de, 15de en eerste (Segunda) daarvoor dus zelf gedegradeerd een keer.

11 januari 2019 om 16:41

Elk jaar? Kijk ff de resultaten van Betis na. Die spelen bij lange na niet elk jaar voor Europees voetbal.

11 januari 2019 om 16:48

Lachwekkend hoor " vriend " . Ik denk dat je mogelijk Real en Sevilla FC door elkaar haalt . Misschien googled Lainez net zo beroerd als jij......

11 januari 2019 om 17:07

Misschien heeft hij ook wel afc gegoogled en zag dat het een amateur club is

11 januari 2019 om 17:11

Verleden zegt niks. Het huidige Betis is bij laatste 16 in Europa en heeft met Lo Celso en Carvalho enzo een zeer mooi team momenteel. Ze staan ook zesde is Spanje dus echt niet zo slecht als je ze wilt laten voorkomen.

11 januari 2019 om 17:22

Ik lees duidelijk dat ze Ieder jaar voor de EL spelen......

11 januari 2019 om 18:40

Naranja: spelen elk jaar voor europees voetbal? Volgens mij speelden ze vaker tegen degradatie dan voor EL voetbal. Maar graag of niet door naar een volgende mogelijkheid voor versterking. We gaan het zien of we pech hebben gehad of dat we geluk hebben en hij niet uit de verf komt. De toekomst zal dat uitwijzen.

11 januari 2019 om 20:25

Het is natuurlijk de doelstelling om Europees te voetballen. Echter is de concurrentie in la Liga groter waardoor je het vaker misloopt.

De stelling dat Ajax om het kampioenschap speelt is dezelfde. Ze zijn het al vier jaar niet geweest, en toch spelen ze erom.

11 januari 2019 om 20:51

Dat is geen doelstelling maar ambitie adonis... zo kun je ook zeggen dat het de doelstelling van de graafschap is om kampioen te worden elk jaar in de ed...

11 januari 2019 om 21:11

Nee hoor wichal, voor Betis is Europees voetbal halen de doelstelling.

11 januari 2019 om 21:32

Nee dit is voor Betis een ambitie en geen doelstelling... bij Betis zit niemand er mee als ze geen Europees halen maar wel bij de onderste 3 wegblijven... dit is het zelfde als toen er van uit get Ajax kamp werd gezegd dat ze de finale wilde halen... dit is ambitie geen doelstelling

12 januari 2019 om 05:50

Je hebt duidelijk geen idee welke verhoudingen er zich in la Liga manifesteren.

Betis is een club van formaat in Spanje en is aan zijn stand verplicht om voor Europees voetbal te gaan. Er zijn echter maar twee tickets te verdienen, dus is het logisch dat dat miet altijd gehaald wordt.

Het afgelopen seizoen wel, en ook nu zijn ze weer in de race. Toch kan het zijn dag ze het niet halen. Dat heb je in een grote competitie met weerstand. En laat dat nu eens belangrijk zijn bij het maken van een keuze.

12 januari 2019 om 14:06

Dus een NAC is aan zijn stand ook verplicht om Europees te spelen ? Aangezien die ook op een 10de plek staan op de all-time timetable? En er zijn gewoon 2 directe tickets en een qualifying ticket voor Europa league hoor... en tuurlijk is het voor Betis een competitie met weerstand, dat is het voor een NAC ook... als je niet de topclub bent is de weerstand voor je club zowieso groter... dus ook daar sla je de plank totaal mis...
Oh ja en daarnaast ook nog de copa del rey winnaar die jaa de groepsfase van de el gaat...

Nou met Betis ga je niks winnen. Het enige wat je wint is misschien de derby tegen Sevilla, succes!

Wat een raar verhaal. Hij wil 'dingen' winnen. Wat dan? En de fans hebben invloed gehad? Hoe dan? Heeft hij een filmpje van ze gezien? Geen touw aan vast te knopen. Maar goed, hij heeft zijn keuze gemaakt (snap ook wel dat ie liever in een warmer Spaanstalig land speelt en een grotere competitie, met nog Guardado in zijn team).

11 januari 2019 om 20:27

Ze spelen dit seizoen nog voor de beker en de EL. Die kunnen ze winnen.

Ajax kan net zo goed de komende jaren niets winnen.

Als je dingen wil winnen heb je bij Ajax een grotere kans denk ik dan bij Betis Sevilla. Maar goed het is duidelijk dat hij liever speelt in een competitie waar Spaans gesproken word en waar hij zich tegen teams als Real en Barcelona met Messi in de kijker kan spelen om zo een stapje hogerop te komen.

Jammer dat Ajax hem is misgelopen. Ik zag hem echt erg graag komen en ik rekende (niet als enigste Ajacied denk ik) al op zijn komst, maar toen Real Betis zich op het laatste moment meldde hield ik er al rekening mee dat Ajax hem mis zou lopen ondanks dat er gemeld werd dat Ajax en Club America een akkoord hadden bereikt.

Zal wel allemaal wat hij zegt, en ik ga verser ook niet lopen bashen oid. Wens hem veel succes, en als t over een paar jaar blijkt dat hij een topper wordt, gaat wel ff knagen maar jammer dan, leven gaat door.

Voor de afwisseling wel even lekker een nieuwe speler waar elke dag een artikel over geschreven wordt maar vanaf morgen weer gewoon Frenkie de Jong doen?

11 januari 2019 om 16:48

Vanochtend om 08:25 was er gewoon een artikel over Frenkie de Jong hoor. Wel bij de les blijven maat.

Wat een nonsens... Ik heb voor de supporters van Betis gekozen en ik wil prijzen winnen.... Haha, het is nog niets eens meedoen daarom... Nou hopelijk geeft Real Madrid Betis meteen een pak slaag !!

11 januari 2019 om 16:38

Niet zo zuur doen. Respecteer iemands keuze -ook als het tussen jouw club en een andere ging en hij voor de andere partij heeft gekozen- en heb er begrip voor dat hij hetzelfde standaardpraatje houdt als 10 vd 10 andere voetballers die ergens naartoe komen.

11 januari 2019 om 16:52

La liga zal niet lukken maar ze zitten wel nog in de europa league. Je weet nooit.

Ik snap hem wel dat hij voor Betis gekozen heeft. Vanwege dezelfde taal en Guardado kan een mentor voor hem zijn

11 januari 2019 om 17:01

Ja want een andere taal leren kan niet he.

11 januari 2019 om 17:08

Soccerfan, beetje flauw vind je niet? Bart bedoelt ongetwijfeld dat het voor Lainez nog makkelijker is, om in een Spaans sprekend land te aarden. En dat wist jij ook.. 😉

11 januari 2019 om 17:13

Het is veel leuker als je geen extra taal moet leren om je aan te passen. Cultuur sluit ook veel meer aan.

Jammer, maar helaas. Meteen doorschakelen naar Emmanuel Boateng van Levante. Die heeft alles wat Ajax tekort heeft; snelheid, diepgang, techniek, prima trap en voorzet en een ongelooflijke wedstrijdmentaliteit. Ik zou hem op de gok halen voor 5 mlj.

Wat een kletsverhaal zou hij de 1e seizoenshelft tijdens de thuiswedstrijden soms op de tribune hebben gezeten. Sportief gezien een domme beslissing om te gaan spelen bij een grijzemuis in de Spaanse middenmoot.

11 januari 2019 om 17:15

Een ploeg die zesde staat in La liga en bij laatste 16 in Europa League is wel meer dan 'grijzemuis'. Middenmotors in Spanje zullen zeker genoeg aandacht krijgen hoor.

11 januari 2019 om 17:48

Zeker sportief dom. 2x per jaar tegen Barca, Real, Atletico, Sevilla of 2x per jaar tegen PSV, Feyenoord, Utrecht, Vitesse, AZ. Makkelijke keuze dan, sportief gezien.

Bij Betis je naam vestigen in Spanje, dat is ongeveer het zelfde als met b.v. ADO Den Haag CL willen spelen.

11 januari 2019 om 16:54

Haha, duidelijk dat jij geen flauw idee hebt wat Betis voor een club is. Een van de mooiste volksclubs in Spanje met een prachtige historie, een geweldig publiek en een spelopvatting zoals die van Ajax. Elke scout in Spanje heeft daar zn voelsprieten uit staan! Prima club om een start te maken in Europa.

11 januari 2019 om 17:02

Prachtige historie ??? Een keer landkampioen meer dan 80 jaar geleden en 2x de bker ??
Misschien kan jij overduidelijk de man met de kennis ons nog wat meer vertellen.....

11 januari 2019 om 17:06

Want je kunt alleen een mooie historie hebben als je veel prijzen wint?

11 januari 2019 om 17:17

Laat ik dat nou wel gedaan hebben. Als jaren spelen ze in het rechter rijtje zijn zelfs bijna failliet geweest en waren zelfs gedegradeerd en leven nu boven hun stand als modale club. Die Mexicanen hebben het heel slim gespeelt om hun talent te verkopen aan de best biedende, 17 miljoen + de nodige opties is best veel geld voor een 18 jarig talent die zich nergens nog bewezen heeft. Ik zeg, Marc heeft het slim gespeelt door op tijd af te haken.

11 januari 2019 om 17:18

Als grijze middenmoter ?? Daarom wil ik graag meer van deze prachtige historie weten , dat vraag ik dan ook. Begrjpend lezen.

11 januari 2019 om 17:30

Aan de andere kant: leuk die historie, maar het gaat om nu. En nu maakt Betis een uitstekende opmars door waar Lainez onderdeel van kan worden onder Quique Setién.

11 januari 2019 om 17:53

Grijze middenmoter? 6e, nog steeds in de run voor de EL. Prachtige historie is natuurlijk voor de een jaren van ups en down, om vervolgens het stadion nog steeds vol te krijgen, dus een mix van de supporters en wat er op het veld gebeurt, maar voor de ander is dit natuurlijk kiezen voor een club puur kijkend naar de prijzen.

11 januari 2019 om 18:04

Marc is helemaal niet afgehaakt aangezien er gewoon een akkoord op tafel lag. Het was Lainez die de keuze had om te kiezen tussen Ajax of Betis.

11 januari 2019 om 18:42

Het is natuurlijk makkelijker te verkroppen door te stellen dat overmars is afgehaakt, dan toe te geven dat een speler een andere club boven Ajax verkiest...

11 januari 2019 om 17:32

Uh, net zoals spelers als William Carvalho (al kent iedereen hem wel), Sanabria, Firpo, etc. Die allen momenteel hun naam aan het vestigen zijn in Spanje.. Waarom zou dat onzin (zo komt het over met je vergelijking) zijn?

11 januari 2019 om 18:45

Oud spelers, onder meer:

Alfonso, Joaquin, Rafael Gordillo, Poli Rincon, Pedro Contreras, Etxtebarria, Juanito, Denilson, Ricardo, Finidi George, Rafeal van der Vaart, Gerry Muhren, Johann Vogel, William Carvalho en ...... Andres Guardado.

11 januari 2019 om 20:38

Er zitten daar wekelijks 46000 supporters in het stadion. Kom jij met ADO aanzetten.

Mijn vorige reactie werd verwijderd, omdat er geen inhoud in zat dus probeer het nu even opnieuw.

Dit is alleen maar zieltjes winnen zoals elke speler bij zijn nieuwe club. Als die nou echt om de fans dan is er ook een prachtige ambiance in een volle Arena. Ik verwacht dat het cultuur, klimaat, competitie en Guardado een grote aandeel zijn in z'n keuze.

Verder wacht ik af wat ik van Lainez moet verwachten. De Spaanse competitie is in ieder geval wel wat anders dan de Mexicaanse competitie. Ik hoop van harte dat hij stappen gaat maken.

Dat zullen dikke prijzen worden.. Kampioen van Spanje, de champions legeau, copa del rey enz... Wat een gezwets weer... Hij zal zijn redenen hebben maar toch niet dit?

11 januari 2019 om 17:00

Guardado heeft hem bespeeld. Dat zie je aan zn reacties op social media op guardado.

Ik wil dingen winnen met betis.....nou succes jongen. Gaat niet gebeuren. Hele domme keuze. Voor zo’n jonge jongen is het beter zich te ontwikkelen bij een club die hem de tijd ook geeft.

11 januari 2019 om 17:55

En Betis doet dat niet? Lachwekkend dat zoveel mensen op een voetbalforum, voetbalverstand missen. Want je kan je natuurlijk als jonge speler alleen bij Ajax ontwikkelen en krijgt alleen daar de kans, nergens anders.

11 januari 2019 om 17:55

Alsof Ajax de enige club is die iemand de tijd gunt? Betis kan hem toch ook de tijd geven...?

11 januari 2019 om 20:39

Hele domme opmerking. Er worden hele competities gevuld met spelers die ergens anders dan bij Ajax de tijd hebben gekregen.

Dingen winnen met Betis, naja hier en daar een wedstrijd maar tastbare prijzen die ik niet snel gebeuren. Verder wel een hele logische keuze al had Ajax ook erg goed geweest voor zijn carriere

Wat een belachelijke comments hier. Natuurlijk is dit een standaardtekst die iedere speler zal zeggen. Als hij voor Ajax koos zei hij hetzelfde en vonden jullie het fantastisch. Als dit de soort Ajax fans zijn heeft hij goed gekozen om er niet voor te kiezen.

11 januari 2019 om 17:19

Zeker mee eens. Men doet alsof Ajax jaarlijks overwintert in de CL en dit al 10 jaar consequent doet, terwijl het weer de eerste keer is in een lange tijd. Echt de waan van de dag op deze site waar realiteitszin bij sommige ajax fans compleet van het beeld verdwenen is.

11 januari 2019 om 17:23

Inderdaad, hij moet geen nieuwe taal en iets andere cultuur leren dus minder aanpassingsperiode. De huidige nummer 6 van La Liga met een sterk team na aankopen als Lo Celso en Carvalho en ze zitten bij laatste 16 in Europa. Dat gecombineerd met een hogere competitie en spelen tegen Real, Barca, ... Gewoon een logische keuze maar geen Ajax dus slecht.

11 januari 2019 om 17:32

dat is het tegewoordig op deze site. Sommige fans verwachten dat Ajax ineens word gezien als een of andere europese topclub is waar alle talenten voor hopen te spelen. ik moet nog maar zien hoe het eruit ziet als de ligt, frenkie en ziyech weg zijn. veel geld op de bank betekent niet altijd dat het mogelijk is nieuwe spelers te halen van vergelijkbaar niveau. kijk maar naar de premier league clubs. aantrekkingskracht zat, maar zodra jeziet dat er een PL club op de deur klopt gaat de prijs ook met 20 miljoen omhoog. en dan zie je mensen beweren dat een Ajax een Pavon of dembele moet halen alsof dat betaalbaar is.

11 januari 2019 om 18:00

Je ziet gewoon wat je wilt zien. Jammer ook dat je voor die laatste regel nog een beloning krijgt ook. Meerdere ajacieden hebben hem al succes gewenst waaronder ikzelf. Bovendien waren het de ajacieden zelf die massaal tot realisme opriepen na de loting tegen Real Madrid. Zoals iedere club heeft ajax een heleboel diverse supporters, oud, jong, kinderen en een ieder is toegestaan hier te reageren. Dus als je een negatieve of arrogante comment zoekt zul je die in zo'n beetje ieder topic wel kunnen vinden.

Misschien gewoon opgroeien en je wat minder bezig houden met hoe ajacieden hun leven leven.

On: Het is algemeen bekend dat voetballers alleen om de supporters denken. Geen probleem dat is hoe het werkt. Ben benieuw hoe hij gebruikt gaat worden in hun interessante systeem met 5 middenvelders. Zou prima als aanvaller kunnen speler lijkt me.

11 januari 2019 om 18:11

@theworld

Quote: "wat een belachelijke comments hier. Natuurlijk is dit een standaardtekst die iedere speler zal zeggen. Als hij voor Ajax koos zei hij hetzelfde en vonden jullie het fantastisch. Als dit de soort Ajax fans zijn heeft hij goed gekozen om er niet voor te kiezen".

Wat denk je wat er was gebeurd als hij wel voor Ajax had gekozen? Denk je niet dat die geweldige Betis supporters of in ieder geval de harde kern daarvan, op de zelfde manier gereageerd zouden hebben als een deel van de Ajax supporters nu doet?

11 januari 2019 om 20:44

Scepticus

Het is gissen, maar ik denk dat zij zich er bewuster van zijn met welke clubs zij concurreren.

Er zijn toch een hoop Ajacieden die van mening zijn dat hij de verkeerde keuze maakt. Hun goed recht, maar de manier waarop het geuit wordt is abominabel.

12 januari 2019 om 10:12

@andonis

Quote: "er zijn toch een hoop Ajacieden die van mening zijn dat hij de verkeerde keuze maakt. Hun goed recht, maar de manier waarop het geuit wordt is abominabel".

Het voetbal is doordrenkt met emotie en van voetbalsupporters is bekend dat ze die emotie niet allemaal en altijd onder controle hebben. Die reacties zijn waarschijnlijk dan ook vooral uitingen van teleurstelling. Ik til daar dan ook niet zo zwaar aan. Of de speler de juiste keuze heeft gemaakt, zal mogelijk blijken, maar wellicht ook helemaal nooit omdat ook een keuze voor Ajax geen garantie was geweest op succes. Ik denk dat het antwoord op de vraag of hij de juiste keuze heeft gemaakt, niet afhangt van de club waarvoor hij heeft gekozen, maar of hij die keuze helemaal zelf heeft gemaakt en zich bij het maken van zijn keuze niet teveel door de buitenwereld heeft laten beinvloeden.

Volgens mij zijn er aardig wat Ajaxieden hier niet echt blij mee haha. Ook de poll is lachwekkend. Zo snel kan het gaan. Van topaankoop naar flop.

11 januari 2019 om 21:10

Nou, het viel me de afgelopen dagen vooral op dat er een hoop PSV’ers zich nogal druk maakte om deze transfer. En provocerend blij waren dat het uiteindelijk niet door ging. Dat is pas lachwekkend.

12 januari 2019 om 10:18

@psverdave

Quote: "volgens mij zijn er aardig wat Ajaxieden hier niet echt blij mee haha. Ook de poll is lachwekkend. Zo snel kan het gaan. Van topaankoop naar flop".

Is inderdaad lachwekkend. Maar ik zou de archieven van het PSV netwerk eens induiken. Er zijn namelijk PSV supporters die exact hetzelfde reageerden toen men de komst van Frenkie de Jong aan zich voorbij zag gaan omdat die in extremis voor Ajax koos. Achteraf kan je daar nog begrip voor opbrengen gezien het kapitaal dat hij Ajax zal gaan opleveren, maar daar was toen natuurlijk nog geen sprake van.

Aghja volgend jaar kan Ajax hem huren..
Je wilt winnen met Betis, maar wanneer hebben die voor het laatst iets gewonnen?

Ajax was de perfecte spring plank voor hem, speelt om titels, CL ervaring op doen etc.

11 januari 2019 om 17:35

Definieer 'perfect'? Waarom is Betis een mindere springplank? Omdat zij niet om de titel spelen? Hij speelt (jaarlijks) in een betere competitie en bovendien doet Betis het ook uitstekend in de Europa League momenteel.

11 januari 2019 om 17:57

Bij Betis speelt hij jaarlijks 2x tegen Barca, Atletico en Real Madrid etc. Beter dan PSV en Feyenoord. Voorlopig zit Betis ook nog in de EL en kwam Ajax daar een aantal jaar geleden ook in de finale.

12 januari 2019 om 10:21

@troy010

Quote: "bij Betis speelt hij jaarlijks 2x tegen Barca, Atletico en Real Madrid etc. Beter dan PSV en Feyenoord. Voorlopig zit Betis ook nog in de EL en kwam Ajax daar een aantal jaar geleden ook in de finale".

Dat klopt. Maar Betis is de afgelopen 7 jaar ook al twee keer gedegradeerd. Dan speelt de club ook tegen Barca, Atletico en Real Madrid, mar dan heb je het wel over het B elftal.

Ach ja , lijkt me nu niet de grootste ramp die Ajax kan overkomen . Tot voor kort had niemand ooit van hem gehoord en het is de vraag of we dat ooit gaan doen. 15 miljoen is een hoop geld en dat kan je nu anders invetseren en als het gevolg is dat Neres voorlopig blijft lijkt me dat ook geen ramp . Het gaat waarschijnlijk niet om de nieuwe Messi als de strijd voornamelijk gaat tussen Ajax en een marginale Spaanse middenmoter . Dit soort bedragen zijn voor City en PSG wisselgeld .

11 januari 2019 om 17:59

Waarom reageer je dan zo gepikkeerd hierboven als het niet de grootste ramp is? En dan moet je nagaan dat de marginale Spaanse middenmoter als winnaar uit de strijd komt.

Haha deze jongen komt zo niet al te snugger over en ook niet geloofwaardig. Dingen winnen met Betis? De fans van Betis die van grote invloed waren geweest op zijn komst? Waarschijnlijk had hij voor gisteren nog nooit van Betis gehoord
Hij is volgens mij gewoon gezwicht voor de mensen die het voor het zeggen hebben bij Club America. Het schijnt namelijk dat Betis 17 miljoen heeft geboden voor Lainez. En aangezien veel clubs daar het uiterste voor hun spelers willen vangen zou het ook zomaar kunnen dat ze invloed uitoefenen op de spelers om te kiezen voor de club die het meeste biedt.

11 januari 2019 om 17:45

Nee, waarschijnlijk volgen ze in Mexico véél liever het Nederlandse voetbal dan het Spaanse voetbal.. De beste knul kiest een keer niet voor Ajax en ineens is het belachelijk. Maar praat jezelf maar aan dat hogere machten hem gedwongen hebben. Als je je daardoor beter moet voelen..

11 januari 2019 om 17:55

Het is niet onwaarschijnlijk dat dat daar gebeurt.
Ook Psv had het erg lastig in de onderhandelingen met de Mexicaanse spelers.

11 januari 2019 om 19:08

Ja, en zij krijgen Lozano en Gutierrez wel over de streep.. Betalen ze bij PSV zeker meer?

Of wellicht zijn Mexicanen liever geneigd om te kiezen voor zekerheid? Zou allemaal kunnen..

De keuze blijft gewoon bij de speler en gaat z'n carriere niet vergooien omdat de club maar wil dat hij ergens heen gaat.

11 januari 2019 om 17:59

HAHAHA, ben je er? Ik kan mij nog herinneren dat je zei dat het klaar was, dat hij zeker naar Ajax kwam...

11 januari 2019 om 18:06

Als hij een man van zijn woord was geweest dan wel ja. Maar dat is hij dus niet. Hij blijkt ongeloofwaardig te zijn.

11 januari 2019 om 18:12

Heeft hij dat gezegd of stond dat in de Telegraaf? Want in de Mexicaanse pers heeft niets gestaand over dat hij zeker naar Ajax ging.

11 januari 2019 om 18:51

wijzijnkampioen

"als hij een man van zijn woord was geweest dan wel ja"

Maar in dat geval is Lainez gewoon een man van zijn woord. Hij gaf zijn woord aan Betis en ging daar ook heen. Aan Ajax heeft hij nooit zijn woord gegeven. Dus kan hij ook niet ongeloofwaardig zijn.

Sorry, maar wat jij kennelijk verkeerd leest in de media, dat kan je niet aan die jongen verwijten. Dat is jouw eigen verantwoordelijkheid.

11 januari 2019 om 19:01

Hij heeft meerdere keren aangegeven dat Ajax zijn voorkeur heeft.

11 januari 2019 om 19:15

Ah, 'zijn voorkeur'. Nou, wat ik begreep heeft hij vooral gezegd dat spelen in Europa voor hem een droom was (wat in de Nederlandse media is omgevormd tot 'ajax spelen is een droom). Maar dan nog.

Maar wat is dan precies je probleem? Hij spreekt een voorkeur uit. Dat is natuurlijk geen belofte. 'ik ga voor Ajax spelen, 100% zeker' is toch iets compleet anders??

Neh, als hij al gezegd heeft dat Ajax zijn voorkeur heeft, dan nog heeft hij natuurlijk nooit zijn 'woord' gegeven dat hij komt. Dus nee, hij heeft nooit zijn woord gebroken en is dus ook niet ongeloofwaardig. Helaas, het is niet anders wijzijnkampioen.

12 januari 2019 om 10:25

@wyzijnkampioe

Quote: "hij heeft meerdere keren aangegeven dat Ajax zijn voorkeur heeft".

Lijkt me ook vrij logisch aangezien Ajax een tijd lang de enige club was, die concreet in hem was geintereseerd. Het lijkt me toch behoorlijk voor de hand liggen, dat als je meer te kiezen hebt, dat ook een effect op je voorkeur kan hebben.

11 januari 2019 om 20:48

La Liga is iedere week live op de Mexicaanse tv te bewonderen. De eredivisie niet.

Nu mag jij raden wat bekender voor hem is, Betis, of Ajax?

Het zegt ook wel voldoende dat een 18 jarig mexicaantje ervoor kiest om voor een subtopper / degratiekandidaat te gaan spelen in spanje als voor een team dat ieder jaar mee hoor te doen voor de prijzen

11 januari 2019 om 17:45

Waarschijnlijk een keuze vanuit geld en niet vanuit een verstandige sportieve keuze.

11 januari 2019 om 18:00

Wat is er niet verstandig aan Betis? Prima club om mee te beginnen in Europa, hebben een goede coach etc... Alsof je alleen Ajax kan gebruiken als springplank? Het is waarschijnlijk makkelijker aanpassen voor hem gezien de taal, klimaat etc en alsof Betis hem zoveel meer zou geven als Ajax betwijfel ik. Je bent niet meteen een broodvoetballer als je naar een andere club als Ajax gaat hoor

11 januari 2019 om 18:01

Triest dat je daar vanuit gaat. Cultuur, taal, weer, supporters zou niet kunnen toch? Puur en alleen geld omdat hij niet voor Ajax kiest.

11 januari 2019 om 17:47

'mexicaantje', haha. Ajax is ook een keer afgetroefd hoor..

11 januari 2019 om 20:51

Er is toch helemaal geen weerstand in de eredivisie? Dan is la Liga toch een betere keuze? Dat dat zo moeilijk te begrijpen is...

Jammer dat hij niet voor Ajax heeft gekozen maar hopelijk pakt Ajax nu door en gaan ze nu voor Pavon. Deze speler willen de Ajax fans graag zien spelen bij Ajax.

11 januari 2019 om 17:57

Pavon kost veel duurder en zo goed is die niet ze kunnen beter Skov of Doan halen maar denk dat ze niks halen ze hebben zich anderhalf jaar doodgestaard op Lainez

11 januari 2019 om 18:12

Pavon is mss niet de speler die bij Barca of Real gaat eindigen, maar die maakt van de Eredivisie echt wel zijn speeltuin. Gezegend met een abnormaal uithoudingsvermogen en ook nog eens overzicht voor een buitenspeler. Van die Skov heb ik wel beelden gezien en dat is ook wel een goeie, knap voetenwerk.

11 januari 2019 om 18:56

wijzijnkampioen

"jammer dat hij niet voor Ajax heeft gekozen maar hopelijk pakt Ajax nu door en gaan ze nu voor Pavon."

Ah yes, het is weer tijd voor de dagelijkse 'pavon naar Ajax'-gospel.

Weet je, als je nou heel erg snel Neres van de hand doet voor die 43 miljoen en er nog een paar miljoen bij legt, plus n og een paar miljoen voor de zaakwarnemer van Pavon, dan heb je wellicht nog best wel kans dat die Pavon wél gaat voor:

- kansen op speeltijd die de jeugd altijd krijgt bij Ajax
- elk seizoen meespelen om de prijzen
- Europees voetbal elk seizoen.


11 januari 2019 om 19:03

Ik ben benieuwd wat Boca nu werkelijk voor Pavon vraagt. 40 miljoen of meer lijkt mij overdreven. Zat eerder aan 25-30 miljoen max te denken.

11 januari 2019 om 19:10

Ja, ik zat voor N eres ook meer aan 12,5 miljoen te denken, maar goed, daar denken diegenen die erover gaan echt anders over.

Er is al ruim meer dan 30 miljoen op hem geboden wijzijnkampioen. Dus de droom dat hij voor maar 25-30 op te halen zijn, ik zou hem niet lang vasthouden als ik jou was. Daar heeft Marco Borsato namelijk ook al eens een liedje over geschreven.

Wat wil ie winnen dan bij Betis? Fair play prijs?

11 januari 2019 om 17:56

Misschien talent van het jaar bij Betis

11 januari 2019 om 18:00

Staan mooi op de zesde plaats dus ze doen volop mee voor een Europees ticket. Sterk elftal aan het worden met een paar goeie spelers van niveau zoals William, Canales, Guardado, Inui, Boudebouz, Bartra, Lo Celso...

Hij komt daar dus niet terecht bij een laagvlieger. Ze hebben in de zomer goed geinvesteerd en dat is nu wel te zien. Als je het een beetje volgt, had je dat geweten. Hoogtepunt van dit seizoen tot nu ver is de 3-4 overwinning in Camp Nou, dat kan tellen. En dit weekend thuis tegen Real Madrid, 55 000 gekke Betis fans in een kolkend stadion. De taal, het land, het niveau van de competitie. Ik begrijp volkomen dat een tiener als hij kiest voor deze club.

11 januari 2019 om 18:41

@millonario

Quote: "staan mooi op de zesde plaats dus ze doen volop mee voor een Europees ticket. Sterk elftal aan het worden met een paar goeie spelers van niveau zoals William, Canales, Guardado, Inui, Boudebouz, Bartra, Lo Celso…"

Betis staat nu inderdaad nog zesde, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de club dat aan het eind van het seizoen nog staat. De voorsprong op nummer 14 is maar 5 punten. Vorig jaar was nummer 6 de eindklassering, maar de keren daarvoor is men 10e en 15e geeindigd en in 2014 is de club zelfs gedegradeerd. Net als in 2011. Als je naar de eindklasseringen van de club kijkt, vertoont die veel overeenkomsten met de beurskoersen en is er sprake van hoge toppen en diepe dalen. In 2013 werd de club nog keurig 7e om een seizoen later als laatste te eindigen en rechtstreek degraderen. Dat is niet bepaald een teken van stabiliteit.

11 januari 2019 om 19:28

Ik zeg nergens dat ze garantie hebben op Europees voetbal komend seizoen. Alleen maar dat de club groeiende is en dat is te zien.

11 januari 2019 om 20:56

Scepticus.

Als je zo redeneert dan kun je in Spanje bij geen een club buiten real en Barca spelen. Want me Athletic zijn dat de enige clubs die nooit gedegradeerd zijn. En laat Athletic nu tegen degradatie vechten.

Betis doet het uitstekend. Hebben een geweldige coach. Spelen verzorgd voetbal. En hebben de vierde grootste aanhang in het land.

12 januari 2019 om 10:31

@andonis

Quote: "als je zo redeneert dan kun je in Spanje bij geen een club buiten real en Barca spelen. Want me Athletic zijn dat de enige clubs die nooit gedegradeerd zijn. En laat Athletic nu tegen degradatie vechten".

Je reactie is irrelevant omdat Lainez de keuze had tussen Ajax en Betis en niet tussen Ajax en Barca of Madrid. En van Ajax weet je van tevoren zeker dat je nooit tegen degradatie hoeft te strijden, maar vrijwel altijd om Europees voetbal speelt. Bij Betis heb je die garantie niet.

Ben blij dat die naar Spanje gegaan is je moet wel gek zijn om zoveel miljoenen voor die kabouter te betalen die waait met windkracht 6 al van het veld .. Ajax kan het geld beter in Robert Skov spenderen of in Doan

11 januari 2019 om 17:57

Doan waait ook van het veld hoor, ook een dwerg

11 januari 2019 om 17:59

Hahah indd maar vind het een betere voetballer dan Lainez

11 januari 2019 om 18:10

Doan is meer een middenvelder. Ik hoop ook dat ze Doan halen maar dan als opvolger van Frenkie of Vd.Beek.
En Pavon zie ik graag komen voor op de flanken. Past misschien niet goed in de speelstijl van Ajax maar hij zou goed genoeg moeten zijn om een hoog rendement te behalen bij Ajax.

11 januari 2019 om 18:42

Waarom zou Ajax 10 miljoen voor Doan moeten betalen? Die jongen laat leuke dingen zien bij Groningen maar om nou te zeggen dat hij een wereldtalent is..

Als hij prijzen wil winnen, had hij beter naar Ajax kunnen gaan. Met Barça, Real en Atletico Madrid en hun rivaal Sevilla, zie ik prijzen pakken niet als heel reëel. Daarnaast heb je een hele grote kans om bij Ajax CL te gaan spelen. Voor het weer en het Salaris en de club op zich snap ik de keuze wel.

Hij wil dingen winnen en dan gaat ie maar Betis? Ja precies ja dan is Betis de logische keuze

Het had leuk geweest als deze jongen naar Amsterdam gekomen was, maar om eerlijk te zijn heb ik deze transfer totaal niet gevolgd. Is hij zo goed dat het direct een versterking is, voor zowel Ajax als Betis? Ik zie in hem geen succes als Neres of Tagliafico, maar ik moet ook eerlijk zijn dat ik Neres ook niet als grote naam zag. Wat mij betreft komt Babel terug.. Hij heeft dan weliswaar geen doorverkoop waarde meer, maar dat is wel een speler die er direct staat, de nodige bagage heeft, geliefd is in Amsterdam en bovendien ook nog kwaliteiten genoeg heeft. We hebben gewoon snel een andere vleugelspeler nodig.

Als er een Mexicaanse international bij Ajax had gespeeld was hij waarschijnlijk naar Ajax gegaan.
Ik denk dat ze op deze leeftijd daar nog wel gevoelig voor zijn en het argument van de geweldig supporters daar, tja, die is er ook in Amsterdam.

Tja hij kiest voor een bekend klimaat en cultuur. Zegt ook iets over hem. Misschien had hij in Nederland wel heimwee gehad. Real Betis is geen bijzondere club, maar speelt wel in la liga.

Wel grappig te lezen hoe dit wereldtalent ineens tot nietsnut wordt neergezet door sommigen, en bij anderen blijheid ervan af spat nu hij "lekker puh" niet koos voor ajax 😂

Aparte reactie dat over de fans vanuit t niks in de media. Maar prima dat ie voor het spaanse heeft gekozen. Hopelijk blijft neres nu op zeker, waar ik tevoren ook al op hoopte. Nu hopen dat overmars voor volgend seizoen wel iets goeds binnen kan hengelen

Nu hopen dat ze voor Pavon gaan en wat doen met die miljoenen

Dan niet, lekker belangrijk. Houden we lekker Neres! Helemaal prima!

Wat een onzin kraamt deze jongeman uit. Welke prijzen wil hij met Betis winnen????
Dat hij voor de taal, het weer of de mooiere tegenstanders liever naar Spanje gaat, kan ik me goed voorstellen. Maar voor het meedoen om de prijzen , dan had hij beter naar Real Madrid, Barcelona of eventueel Atletico Madrid kunnen gaan, dan was de kans veel groter geweest.
Gewoon een goedkoop praatje om de supporters blij te maken, maar eentje waarmee hij laat zien dat hij zich niet heeft verdiept hoe de krachtsverhoudingen in Spanje zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren