Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax bereikt akkoord met América en moet hopen op keuze van Lainez’

Laatste update:

Ajax heeft met Club América een akkoord bereikt over Diego Lainez, zo weet De Telegraaf te melden. De keuze is nu aan de Mexicaanse vleugelaanvaller, die in een eerder stadium liet doorschemeren dat hij graag naar Amsterdam wil verkassen. Lainez kan ook nog kiezen voor een dienstverband bij Real Betis, dat alles in het werk stelt om hem voor de neus van Ajax weg te kapen.

Een afvaardiging van Real Betis zou met een bliksembezoek aan Mexico ervoor willen zorgen dat Lainez alsnog kiest voor een dienstverband in LaLiga. Ajax heeft nu in ieder geval met Club América een akkoord bereikt over de Mexicaan, waardoor de aanvaller zelf kan bepalen waar zijn toekomst ligt. De Spaanse club zou ook bereid zijn om aan de eisen van las Águilas te voldoen.

Hoe het Mexicaanse megatalent Lainez zich in de kijker speelde bij Ajax

Voetbalzone publiceerde donderdag al een uitgebreid artikel over het supertalent voor wie Ajax vijftien miljoen euro zou overhebben.Lees artikel

Het is voorlopig nog onduidelijk over welk bedrag Ajax en Club América een akkoord hebben bereikt. Eerder werd in de Mexicaanse media melding gemaakt van een Amsterdams bod van vijftien miljoen, inclusief een doorverkooppercentage. In een eerder stadium liet Lainez al doorschemeren dat hij graag naar Ajax wilde verkassen, al is Real Betis met Andrés Guardado een charmeoffensief begonnen om het Mexicaanse megatalent nog weg te kapen.

De keuze van Lainez heeft naar verluidt ook invloed op de toekomst van David Neres. Volgens De Telegraaf heeft Ajax een bod van 43 miljoen euro van Guanzhou Evergrande op de Braziliaanse aanvaller in beraad. Neres mag echter naar verluidt alleen uit Amsterdam vertrekken als Lainez voor een dienstverband bij Ajax kiest. "In Nederland kan hij spelen op zijn favoriete positie, aan de rechterflank. Het is van oudsher een land waarin zulke spelers op waarde worden geschat", adviseerde Mario Carrillo, voormalig trainer van Club América en assistent-bondscoach van Mexico, in gesprek met ESPN.

Denk jij dat Diego Lainez een aanwinst is voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, dat wordt nu de keuze van de speler.

Waar kies je voor? Geld, Taal, ontwikkeling? Ben benieuwd.

10 januari 2019 om 13:53

Ik denk dat Betis geen slechte keuze is. Ze zijn best goed met jeugdige spelers zoals Sarabia, Firpo en Lo Celso. Bovendien is de cultuur niet veel anders als die van Mexico en Andres Guardado, een legende in Mexico, voetbalt daar. Ik ben ook benieuwd naar wat het wordt.

10 januari 2019 om 13:55

Vooral guardado zijn aanwezigheid kan meehelpen in zijn keuze. Toch nog maar 18 jaar. Dan is het wat fijner als je omringd bent door een vertrouwd persoon.

10 januari 2019 om 14:05

Ik denk ook wel dat zonder Guardado, Lozano ook nooit bij PSV was komen voetballen hoor. Ik zou inderdaad zeker niet onderschatten wat zo een captain van je nationale team voor invloed kan hebben op je keuze. Zou het stiekem ook wel leuk vinden als Guardado nog een keer PSV helpt door deze schijnbaar talentvolle speler voor de neus van Ajax weg te kapen . Maar ik zou het ook wel weer leuk vinden om nog een extra exotisch talent in de eredivisie te zien.

10 januari 2019 om 14:53

Betis speelt in een systeem waar deze jongen niet aan spelen toe gaat komen. Zit momenteel wel een goede trainer die jeugd zo af en toe de kans geeft, maar welke zekerheid is er dat die er volgend jaar nog steeds zit. Het is dan maar de vraag in hoeverre het beleid verandert. Bij ajax weet je dat het beleid altijd gelijk zal blijven en dat jeugd hoe dan ook de kans krijgt. Ajax lijkt me de beste optie voor deze jongen.

10 januari 2019 om 15:40

Dan moet PSV wel 15 miljoen neertikken. Geen idee of ze dat durven, de laatste aankoop van die orde is Romero en dat is nog geen onverdeeld succes.

10 januari 2019 om 16:35

Ik denk dat hij juist beter voor Betis kan kiezen. Bij Ajax komt hij op de bank, of denk je dat hij Tadic of Zyech eruit speelt? Na een half jaar moet hij dan hopen dat Ajax geen vervanger haalt voor Zyech of Dat Dolberg wordt verkocht en Tadic als spits gebruikt gaat worden.


Kijk naar Neres, vorig jaar een gied seizoen gedraaid. De enige Ajacied met diepgang, maar mag opdraven bij schorsingen of het laatste half uurtje.

10 januari 2019 om 17:36

Neres heeft 28 vd 32'wedstrijden gespeeld van Ajax. Jij doet net alsof hij op de bank zit te verpieteren.

10 januari 2019 om 13:54

Ik denk dat hij bij Betis nog niet eens zo heel gek veel zal kunnen verdienen als bij Ajax. De keuze voor Betis, zou naar mijn idee waarschijnlijk alleen gemaakt worden om de competitie en het klimaat.
Ik verwacht dat hij gewoon naar Ajax gaat komen, zie zijn eerdere uitlatingen.

10 januari 2019 om 14:51

Dat gold ook voor Richarlison een jaartje geleden. Die was zelfs al akkoord met Ajax, totdat Watford om de hoek kwam fietsen en hem alsnog voor de neus van de Amsterdammers wegkaapte.

De Premier League en La Liga zijn voor zulke jongens toch meer aansprekender qua competitie dat de Eredivisie is. Mocht hij voor Ajax kiezen, dan zal dat naar idee wellicht een keuze op basis van investeren in zichzelf zijn. Nog los van wat Ajax er nog financieel tegenover zet.

10 januari 2019 om 15:33

Je zegt hier dus eigenlijk in andere woorden precies wat ik zeg..😂 hij zal daar niet veel meer kunnen verdienen als het al meer is dan bij ajax, dus die vergelijking hoeft al niet gemaakt te worden. Enige waarom hij naar mijn idee voor Betis zou kunnen kiezen is dus de competitie (mogelijkheid om te spelen tegen Barça, Real, Atletico etc) en of het klimaat. Voor de rest zou het naar mijn idee op zeker 18 jarige leeftijd het beste zijn om naar Ajax te gaan. Met andere woorden, wat ik dus al zei..

10 januari 2019 om 15:40

Bovendien vergelijk je nu alleen maar 2 voetballers. Als jij en een ander beide dezelfde job hebben, betekend dit dat wanneer de ander de boel "In de maling neemt" wanneer deze dezelfde woorden in de mond neemt dan jij doet, jij dit ook doet? Zijn ook zat voorbeelden van spelers die uiteindelijk wel zijn gekomen. Kijk alleen al blind en Tadic dit seizoen. Ook zij waren gepolst door verschillende andere clubs. Deze vergelijking is naar mijn idee dus gewoon negatief zijn niets meer.

10 januari 2019 om 15:52

Wij spelen ook tegen real 💪🏻.

10 januari 2019 om 16:58

@RockydeKeyzer

Ik spreek je toch ook niet tegen of zo? Ik vul je comment alleen maar aan, meer niet. Zo Stel ik dat Lainez als reden om naar Ajax te komen zou kunnen hebben het investeren in zichzelf. Schreef jij dat al? Beetje rare overreactie van je uit een vreemd getrokken conclusie, die jij uit mijn post weet te trekken.

En schrijf ik dat Richarlison ‘de boel in de maling zat te nemen’ dan? Ik geloof dat de strekking van mijn puntje je ontgaat. Ik geef de cases van Richarlison enkel als voorbeeld van hoe het soms anders loopt dan jij verwacht dat Lainez ‘gewoon naar Ajax gaat komen’ op basis van ‘zijn eerdere uitlatingen’. Ik maak geen vergelijk met twee voetballers, maar vergelijk in situatie.

Wat heeft terugkomen op een eerder beslissing en een andere keuze er voor in de plaats nemen in hemelsnaam te maken met ‘de boel in de maling nemen’? Wat ik zeg is dat een verwachtingspatroon niet altijd bewaarheid wordt. Zoals bij de Braziliaan het geval was. De komst van Lainez is op basis van zijn eerder uitlatingen gewoon nog geen uitgemaakt a,b, c’tje. Meer niet.

Je allerlaatste slotzin slaat helemaal kant nog wal... ik zou met mijn vergelijking volgens jou eenzijdig denken en bovendien ‘dus gewoon negatief zijn niet meer’? Begrijpend lezen is soms ook een dingetje hè? Wie maakt er iets juist negatiefs van in dit geval..🤣

10 januari 2019 om 13:54

Voor het geld hoeft hij echt niet voor Betis te kiezen hoor, denk dat je bij Ajax echt niet veel minder verdiend. Misschien zelfs meer. Taal en klimaat zijn in het voordeel van Betis maar kwa clubstatus komt Betis niet eens een beetje in de buurt. Lijkt me vrij zeker dat hij voor Ajax gaat kiezen.

10 januari 2019 om 14:12

Taal hoeft helemaal geen probleem te vormen. De knul spreekt tamelijk goed Engels blijkbaar (anders kun je echt geen fatsoenlijke speech houden). Aantal Ajacieden spreekt Spaans dus dat lijkt me het minste probleem.

Enige obstakel is klimaat en weinig aansprekende competitie. Alhoewel de Eredivisie bekend staat als ideale springplank naar een grotere competitie dus dat valt volgens mij ook wel mee.

10 januari 2019 om 14:31

Bruto netto maakt echt wel een behoorlijk verschil in de verschillende landen. Nederland heeft een van de hoogste inkomstenbelastingen, dus onder de streep zal die bij Betis echt wel meer verdienen.

10 januari 2019 om 14:36

Bruto/netto is het verschil te verwaarlozen, er zijn meer belastingen dan alleen de inkomstenbelasting, maar zelfs qua inkomstenbelasting valt het verschil nog wel mee

10 januari 2019 om 15:23

Ik geloof dat veel voetbal salarissen vaak netto zijn, zeker bij de grote jongens.

10 januari 2019 om 19:09

Je praat altijd over bruto maat, zelfs in het voetbal. Of het moet expliciet vermeld worden dat het netto is, anders altijd bruto.

10 januari 2019 om 13:57

En manier van spelen is ook belangrijk. Bij Ajax aanvallend voetbal en, normaal gesproken, veel winst. Bij Betis toch vaker achter de feiten aanlopen.

10 januari 2019 om 14:11

Ligt er toch een beetje aan wat voor soort voetballer je bent. ALs snelle behendige spits, kan een verdedigende ploeg of een ploeg die wat vaker onder druk komt juist heel goed passen.

10 januari 2019 om 14:16

Moet je wat vaker Betis kijken voor je dit soort uitspraken doet..

10 januari 2019 om 14:29

Nooit gekeken. Zit ik verkeerd? Leek me wel minder aanvallend dan Ajax aangezien Ajax altijd voor kampioen speelt en Betis niet. Maar dat was een aanname

10 januari 2019 om 14:33

Real Betis speelt laatste seizoenen wel goed voetbal, en daar hebben ze ook de spelers voor

10 januari 2019 om 14:39

Betis speelt ook wel aanvallend voetbal inderdaad, veelal in een 3-5-2 opstelling. Ik was erg van ze onder de indruk toen ze Barca versloegen in Camp Nou (3-4). Desalniettemin past hij natuurlijk even goed bij Ajax wat dat betreft, want ook wij spelen aanvallend verzorgd voetbal. Het zal een lastige keuze voor hem zijn, laten we hopen dat hij voor Nederland kiest als springplank. Ajax heeft wat dat betreft haar naam mee natuurlijk. Veel talent doorgebroken in Amsterdam, hopelijk wordt deze Lainez de volgende.

10 januari 2019 om 15:07

Ik zou zeker als ik hem was ook voor Ajax kiezen.

10 januari 2019 om 13:57

Een paar weken geleden viel er te lezen dat hij heel graag naar Ajax zou gaan. Toen was de interesse van Lyon en Roma ook al bekend. Deze clubs waren daarentegen niet zo concreet als Betis dat nu is. Guardado kan ook nog eens roet in het eten gooien voor Ajax.

Ik hoop dat Lainez bij zijn eerdere uitspraken blijft en naar Ajax komt.

10 januari 2019 om 14:33

De interesse was bekend maar niet concreet. Dan is het makkelijk te zeggen dat je graag naar die ene club wilt die er op dat moment wel al werk van aan het maken is.

Kijk er maar niet gek van op als hij nu voor Betis kiest. Ajax had het ijzer moeten smeden toen het nog heet was. Toen Ajax de enige biedende club was en de speler graag naar Europa wilde. Nee, er moest nog wat af, al was het maar een klein beetje. Uiteindelijk biedt je alsnog wat de club in eerste instantie wilde hebben, maar door het verstrijken van de tijd is er een club bijgekomen en zit je in de wachtkamer. Een talent aan je neus voorbij én het megabod op Neres kan ook de prullenbak in.

Hopelijk zit ik er naast.

10 januari 2019 om 14:22

Hahahaha Kijk alle ajax haters Betis omhoog praten
Ajax, misschien wel het Harvard van het voetbal die achtereenvolgens Van Basten, Bergkamp, Sneijder,ibrahimovic, Eriksen, Suarez hebben klaargestoomd voor een carierre in het Internationale topvoetbal.

Of Betis, jaren sportief failliet en waar ooit grootste talent vd wereld Denilson zn kansen op een leven vergooit heeft.....

Nee tuurlijk joh, moeilijke keuze....

10 januari 2019 om 14:34

Daarmee doe je Betis dan weer tekort, maar zou wel voor Ajax kiezen maar Betis is vooral laatste seizoenen zeker niet verkeerd

10 januari 2019 om 14:43

Ik ben het met je eens dat veel niet-Ajacieden Real Betis ineens een beetje romantiseren, dat zie je vaker bij potentiele transfers. De aanhang van de concurrentie is dan ineens lovend over de andere mogelijke bestemming, ook als dat een club is die ze niet zo goed kennen of volgen. Echter, jij overdrijft het ook wel weer de andere kant op hoor. Betis komt uit een zware periode maar heeft met de huidige selectie zeker de potentie om de komende jaren in de Spaanse subtop mee te draaien.

Wij hopen natuurlijk op een komst naar Ajax maar zo zwart-wit als jij het stelt zijn de verschillen tussen de beide clubs echt niet.

10 januari 2019 om 14:46

mwaa dat is ook weer wat overdreven natuurlijk. Het gaat niet alleen om de club, het gaat ook om het land, de competitie er is zoveel meer. Daarnaast hoeveel vleugelspelers zijn een glansrijke carrière tegemoet gegaan na Ajax. Het zijn toch vaak de spitsen en nummer 10's. Al kan Ziyech de uitzondering op de regel worden, maar dat is dan ook weer een nummer 10 die aan de zijkant speelt (staan ze in het internationale topvoetbal trouwens steeds vaker).

Je hebt wel gelijk dat Ajax wordt gezien als een van de betere als het gaat om talenten afleveren. Dus al klinkt het wat vreemd, helemaal ongelijk heb je niet met je vergelijking met Harvard.

Ziyech zou trouwens ook het laatste zetje kunnen zijn voor die jongen. Als hij ziet hoeveel vrijheid Ziyech krijgt en welke stappen die nog heeft gezet na zijn transfer van Twente, is dat misschien net genoeg om hem te overtuigen. Immers vind hij zichzelf ook een tien, die op beide flanken uit de voeten kan.

Echter maakt het mij bar weinig uit, komt die super, komt die net geen man over boord. We weten in iedergeval dat mocht hij komen het een zeer bewuste keuze is geweest en niet de eerste de beste trein die voorbij komt.

10 januari 2019 om 14:53

Niemand zegt dat Betis beter is dan Ajax maar je moet ook wat verder kijken dan je neus lang is. Betis is gewoon de nummer 6 van Spanje volgens velen de sterkste competitie van de wereld en spelen gewoon Europa league, is echt niet zo dramatisch als jij hier laat blijken. Als je de toppers op noemt die Ajax heeft geproduceerd, noem dan ook even gelijk de mislukkelingen op?

10 januari 2019 om 14:59

Natuurlijk benadruk ik even de extremen in deze vergelijking, net zoals de mensen boven mij hun best doen om dingen te zokeken waarom Lainez naar betis zou moeten....

1 ding is niet overdreven maar gewoon beargumenteerd: ajax is voor een toekomstige topspeler een ideale springplank naar de echte top. Daar zijn niet 1 voorbeeld van maar inmiddels tientallen. Er is geen betere in de wereld. En zeker niet een Betis Sevilla.

10 januari 2019 om 15:35

@tilburg: 'mislukkingen' hoef je niet op te noemen, dat zijn alle spelers van alle clubs die niet de top halen, die heeft Betis er nog meer dan Ajax. Het gaat om de spelers die het juist wél halen. En daarvan heeft Ajax er uiteraard maar zat gehad in het verleden, het is ook daarom dat men Ajax ziet als goede springplank naar een topclub/topcompetitie.

10 januari 2019 om 15:48

Zo kun je ook alle miskopen van Ajax op gaan noemen. Beetje makkelijk dit.

10 januari 2019 om 15:58

nee nee atletico...je redeneert verkeerd. Tis zoals Koevoet zegt: noem de spelers die toptalenten waren en via Betis zijn afgeleverd aan de wereldtop? Noem er 3...

10 januari 2019 om 16:05

Dan begrijp je mijn opmerking verkeerd. Ik zeg er is niemand die zegt dat Betis beter is dan Ajax. Dus ik zelf ook niet en ajax staat natuurlijk bekend om het goed te begeleiden van talenten die worden aangekocht zoals bv. Lainez maar Betis is echt geen slechte ploeg zoals jij dat hier doet voorkomen dat bedoelde ik er mee te zeggen. Winnen van grote ploegen, staan 6de in de sterkste competitie ter wereld en spelen Europees. Hebben spelers zoals Lo Celso, talent van PSG die vorig jaar nog regelmatig basis stond zoals bijvoorbeeld tegen Real Madrid in de CL en bij de nationale ploeg van Argentinië op het WK. Het is niet dat zij van het niveau de Graafschap zijn en dat Ajax dus er helemaal geen concurrentie van ondervind.

10 januari 2019 om 16:18

jij begrijpt mijn opmerking verkeerd: ik zeg niet dat betis een slechte ploeg is. Ik probeer alleen aan te geven dat in het afleveren van toptalent aan de wereldtop jax op plek 1 staat wereldwijd. En Betis nr 68.
Je kan naar Harvard, of je kan naar de universiteit van Maastricht.
Wie zou jij kiezen?

10 januari 2019 om 16:52

Ik zou zelf voor Ajax kiezen maar door de opmerking kijk alle Ajax hater Betis omhoog praten en al jaren sportief failliet dan lijkt het of je Betis juist naar beneden praat. Ben zeker geen Ajax hater, vind het juist erg chill voor het Nederlandse voetbal dat Ajax dit soort bedragen uit kan geven maar ik onderschat Betis ook zeker niet, dat maakt je toch niet gelijk een Ajax hater?

10 januari 2019 om 16:24

Volgens mij is het best een gecompliceerd plaatje

Pro Betis zijn in elk geval:

- taal/cultuur/klimaat
- betere tegenstanders in de competitie
- Guardado

Pro Ajax zijn in mijn ogen

- kans op prijzen, met name landstitel
- Champions league voetbal
- manier van spelen / kans op speeltijd

Wie er beter betaalt zou ik niet weten. En hoe zwaar deze aspecten wegen weet alleen de speler zelf. Hij is 18 jaar, dus ik zou me best kunnen voorstellen dat de taal/cultuur/guardado aspecten zwaar wegen. Zou het jammer vinden.

10 januari 2019 om 20:11

Edo,

Wie ooit in Mexico is geweest zou kunnen beamen dat de cultuur daar totaal anders is dan in Spanje. Buiten de taal hebben de landen, in principe weinig met elkaar gemeen in dat opzicht. Maar zelf denk in dan. Als je dan toch jongens als Tagliafico hebt rondlopen die toch in de Latijns Amerikaanse wereld een grote jongen is (nota bene reserveaanvoerder van het grote Argentinië) laat die dan ook gelijk even bellen. Zet die jongen in als wapen zodat Lainez ook weet dat hij de taal met andere jongens kan delen. Er lopen er natuurlijk meer rond met een woordje Spaans in de mond maar het zou eventueel een pro kunnen zijn. Overigens speelt betis ook gewoon Europees voetbal dus daar zou hij ook in mee kunnen spelen. Al met al een bijzonder moeilijke keuze voor die jongen. Beiden clubs hebben grote voor en nadelen.

Zelf zou ik voor betis kiezen omdat ik denk dat die jongen daar toch beter zou kunnen aarden met zicht op de taal. Het is toch altijd fijn als je je ei kwijt kunt in je moedertaal.

11 januari 2019 om 13:03

@elninoo

Ik geloof direct dat de verschillen tussen Mexico en Spanje groot zijn. Maar ik schat in dat de verschillen tussen Mexico en Nederland nog groter zijn. Ook door het klimaat; in Nederland leven we veel binnen en met gesloten deuren. Dat is voor mensen uit warmere landen echt heel erg wennen. Het lijkt mij dat Spanje en Mexico op dat soort punten wel echt meer op elkaar lijken.

Maar goed, hij heeft inmiddels gekozen. Ik vind het erg jammer, maar begrijpelijk dat hij daar heen is gegaan. Puur qua voetbal zou ik voor Ajax gekozen hebben, maar voor een hoop andere aspecten snap ik deze keuze wel.

Neres weg voor 45M en dan hem halen voor 15M, prima deal. Is altijd een gok maar zo hoort de vernieuwing nou eenmaal te gaan.
Ik ben heel benieuwd!

10 januari 2019 om 13:54

Ik hoop dus niet dat Neres weggaat ookal haal je lainez binnen. Je hebt nu een succesvolle groep, verander die nou niet teveel halverwege het seizoen.

10 januari 2019 om 14:01

Precies. Dan kun je aan het eind van het seizoen kijken wat je met Neres doet. 40 miljoen zal je misschien toch nog wel voor hem kunnen krijgen. En gezien het feit dat zelfs reserves met winst verkocht worden hóeven ze niet eens per se voor 40 miljoen te gaan voor Neres, 30 miljoen is ook winst en dan staat Lainez klaar als goede vervanging voor hem.

10 januari 2019 om 14:39

43 miljoen voor Neres lijkt me vrij uniek. Zeker gezien het feit dat hij dit seizoen vooral de bank warm houdt lijkt me niet dat er in de zomer nog een club met datzelfde bedrag komt.

10 januari 2019 om 14:51

Ajax hoeft niet per se zoveel geld voor Neres te vangen. Er wordt toch wel winst op hem gemaakt. Nu is het van belang dat er genoeg spelers zijn om mee te kunnen doen op drie vlakken. Bovendien, kijk eens naar het aantal minuten dat Neres heeft gespeeld. Dan zie je dat hij best veel heeft gespeeld voor een 'bankzitter'.

10 januari 2019 om 14:53

"zeker gezien het feit dat hij dit seizoen vooral de bank warm houdt"

Zullen we het anders eens gewoon bij de feiten houden? Neres zit dichter tegen basisspeler aan dan reservespeler aangezien hij 1900 van de 2600 minuten gespeeld heeft en daarmee op de 9e plek te vinden is bij Ajax.

Het bedrag is prima inderdaad, al ben ik niet zo blij als sommigen hier wanneer Neres vertrekt. We zijn bezig aan een supergoed seizoen met enorm veel punten in de competitie, Europees gekwalificeerd én zelfs de nationale beker wat ik als troostprijs beschouw kunnen we nog winnen. Redenen genoeg om dus niet te willen verzwakken deze winter.

Ook ben ik benieuwd naar de langetermijnvisie van Ten Hag. Dat hij nu voor een soort 4231 narrow kiest begrijp ik volledig met Tadic en Ziyech die allebei geen echte vleugelflitsers zijn. Wat is echter de bedoeling voor volgend seizoen wanneer Ziyech weg is, wilt hij een soortgelijk systeem gebruiken of wilt hij diepgaande vleugelspelers gebruiken in zijn ideale opstelling?! Indien hij diepgaande vleugelspelers wilt gebruiken is de kans enorm klein dat we iets beters gaan vinden dan we nu al in huis hebben met Neres.

Ik krijg niet echt hoogte van Ten Hag en zijn ideale formatie / filosofie en dat stemt me tevreden. We hebben veel te lang geteerd op het totaalvoetbal en daardoor is er niets zo voorspelbaar als een Nederlandse tactiek op een voetbalveld. Tijd voor vernieuwing en deze Ten Hag is mijn inziens een van de geschikte trainers om dat voor elkaar te krijgen.

10 januari 2019 om 15:04

Ik vind dat je Neres voor 45M ten alle tijden moet laten gaan. Eigenlijk iedere speler die je x3 kan verkopen moet je bijna direct laten gaan; tenzij iemand echt onmisbaar is. Neres heeft duidelijk bepaalde unieke kwaliteiten maar 45M is imo niet te weigeren.

10 januari 2019 om 16:06

Ik vind sportieve prestaties momenteel een stuk belangrijker dan financiële prestaties. De afgelopen jaren heeft Ajax financieel voldoende opgebouwd om nu niet overhaast een speler in de winter te laten vertrekken. Dat 43 miljoen een uitstekend bedrag is staat wel vast, echter krijgen we komende zomer zoveel geld binnen dat ook dit bod wel te weigeren valt. Alles staat of valt met wat de plannen met Neres zijn. Bedenk je nu dit elftal eens zonder De Ligt, Frenkie en Ziyech en vertel me dan eens dat Neres niet superbelangrijk is voor dit elftal..

Mocht Neres graag vertrekken dan kun je hem het beste laten gaan. Mocht Ten Hag ook volgend seizoen een soortgelijk systeem willen hanteren dan ook Neres laten gaan. Wilt Neres blijven en volgend seizoen een steunpilaar zijn in een vernieuwd Ajax dan zou ik hem erbij houden.

10 januari 2019 om 16:25

Je praat hier over een jongen die niet eens verzekerd is van een basisplaats. Als je daar 43 miljoen euro voor kunt krijgen, moet je hem direct verkopen. Zeker als z'n opvolger slechts 15 miljoen euro kost.

Verder ben ik helemaal niet zo onder de indruk van Neres, nooit geweest ook. Zo'n bedrag toucheren is heel erg knap van Overmars, want zo'n speler gaat normaal hooguit voor de helft weg.

10 januari 2019 om 16:32

@r31n13r

En waarom is dat dan niet te weigeren? Ik zou het echt niet weten. Ja, het is een mooi rendement dat je haalt. Maar betekent dat dan dat je het moet doen? Wat mij betreft niet.

Twee hoofdredenen:
1) sportief - Ajax is een voetbalclub, en geen financiële instelling. Sportieve afwegingen kunnen belangrijker zijn dan financiële, en in mijn ogen is dat nu zo. De club heeft het financieel goed voor elkaar en moet daarom primair kijken naar sportief succes.
2) Financieel - het zou goed kunnen dat je in de zomer of volgend jaar een vergelijkbaar bedrag voor Neres krijgt. Het huidige bod is geweldig, maar de voetbalmarkt is aan het ontploffen. Dus wat nu een buitenkans lijkt, hoeft dat in werkelijkheid niet te zijn.

10 januari 2019 om 16:36

Misschien dat ze bij jouw club spelers onder hun marktwaarde verkopen, in Amsterdam is het al een tijdje geen uitverkoop meer. Neres is een gewaardeerd onderdeel van de selectie, krijgt veel speeltijd en heeft een geschatte marktwaarde van 25 miljoen euro. Dat 43 miljoen een heleboel geld is ben ik met je eens, voor de rest overdrijf je enorm.

Bovendien zegt het meer over jou dan over Neres als je het nooit in hem gezien hebt. Merendeel van de mensen konden het in ieder geval nog opbrengen om hun ongelijk over Neres later toe te geven. Dat Neres in het huidige systeem verre van optimaal presteert is weer een ander verhaal.

10 januari 2019 om 22:56

20% doorverkooppercentage afdragen terwijl hij al €12M heeft gekost..dan nog te denken aan allerlei kosten..

Opleiding en geduld of klimaat?
Europees voetbal en strijden om titels of Laliga en 6 wedstrijden per jaar tegen de LaLiga top

Ik denk dat Ajax wat salaris betreft niet (veel) onderdoet aan Real Betis

10 januari 2019 om 13:58

Dan moet Betis er toch eerst uitkomen met de club alvorens hij die keuze 'heeft'? Zeker gezien het feit dat Ajax de volle 15m neerlegt en Betis niet verder als 11m wilt gaan.

10 januari 2019 om 14:17

Alsof hij zich bij Betis niet zou kunnen ontwikkelen. Dat is echt niet alleen aan Ajax voorbehouden.

10 januari 2019 om 14:27

Curacau, betis speelt ook gewoon Europees en waarschijnlijk nog langer dan Ajax, aangezien ze tegen rennais spelen in de volgende ronde. Betis is zo slecht nog niet. Staan nu 6e. Vorig jaar 6e geworden en hebben nu een zeer prima selectie. Ook doen ze het met jonge spelers goed met oa sarabia en lo celso. Plus heb je met guardado een belangrijke troef binnen. Ook de taal, cultuur en klimaat is in het voordeel. Ik had het wel geweten.

10 januari 2019 om 14:52

Betis speelt nu anderhalf jaar redelijk. Daarvoor totaal niet. Ajax speelt in principe altijd Europees voetbal en altijd voor de titel.

10 januari 2019 om 14:53

grappig, nu hoor je opeens heel veel ja betis speelt ook gewoon europees hoor. De laatste keer dat Ajax aan dat toernooi mee deed hoorde je toch veelal, ja maar het is geen CL en toen kwamen ze toch echt veel verder dan de KO fase.......

Wat trouwens nog grappiger is de laatste drie tegenstanders die Ajax tegenkwam in dat toernooi (schalke, lyon en united), overwinteren dit seizoen allemaal in de Cl.

10 januari 2019 om 15:21

Kyle66 het gaat toch ook niet over een transfer van 3 jaar terug. City was 10 jaar geleden ook een weinig zegens clubje die rond 2000 nog een divisie lager speelde. Betis speelt nu gewoon goed met Europees voetbal.

En ninjakai. Ik snap de grap niet echt. Betis speelt toch echt Europees voetbal en denk persoonlijk ook langer. En andersom kun je het natuurlijk ook zeggen hè: de Ajacieden onder ons vonden de Europa league 2 jaar terug er wel toe doen. En nu zeggen ze over betis oh die spelen maar Europa league. Het is maat hoe je het bekijkt.

10 januari 2019 om 16:38

Ronaldo,

de mensen die de EL er toe vonden doen, vonden ook toen natuurlijk gewoon dat de CL nog veel meer er toe doet. Laten we nou niet gek gaan doen: de Champions League is gewoon veel belangrijker. Als je er elk jaar in de groepsfase direct kansloos uit vliegt, dan kan ik me voorstellen dat je liever EL speelt. Of als je a la Sevilla elk jaar de finale haalt.

Overwinteren in de CL zoals Ajax nu doet, is gewoon aantrekkelijker dan overwinteren in de EL. Punt. Dus op dit punt heeft Ajax daar simpelweg een dik pluspunt ten opzichte van Betis. Het kan natuurlijk zijn dat een speler inschat dat dat eenmalig is. En dat hij tegelijk inschat dat Betis wel structureel Europees speelt, en Ajax niet. Ik vind dat geen realistische inschatting, maar het kan. En dan ben je je plusplunt kwijt. Maar de meeste voetballers hebben niet zo'n verre blik.

Ik ben benieuwd waar hij voor gaat kiezen. Ajax was er gisteren nog helemaal niet uit en nu heeft ajax aan de eisen van America voldaan? Lijkt me dan ook dat het bod op Neres geaccepteerd is door Ajax.

10 januari 2019 om 13:53

Dat gaan ze neem ik aan pas doen op het moment dat ze zeker zijn van lainez zijn komst. Bod geaccepteerd indien lainez zijn handtekening zet onder een Ajax contract of zo

10 januari 2019 om 14:07

Dat had Mike Verweij toch ook al getweet als ik me niet vergis? Lijkt me ook slimmer om te wachten wat Lainez doet voordat je Neres laat gaan anders moet je in de tweede helft van het seizoen teveel beroep doen op middelmatige spelers zoals Labyad en Cerny.

10 januari 2019 om 14:08

Vergeet niet dat je ook met enorme tijdverschillen zit in de communicatie. Mexico is het 7 uur vroeger ofzo en in China weer 7 uur later (ongeveer, bind me er niet op vast...) dus al die vertragingen zijn ergens niet zo heel vreemd.

10 januari 2019 om 14:14

Nee vertragingen zijn niet zo heel vreemd maar ik denk toch niet dat technische directeuren veel kunnen slapen tijdens zo een transferperiode. Er zit altijd wel tijdsdruk achter zo een transfer, als het niet is van het sluiten van de transferperiode dan is het wel zoals in deze situatie waarbij andere clubs gewoon kunnen toeslaan als Overmars zijn schoonheidsslaapje doet.

10 januari 2019 om 16:41

Interessant punt. Ik ben altijd gek op dit soort achter-de-schermen dingen. Ik zou zelf verwachten dat alleen die laatste paar dagen echt dag en nacht zaken worden gedaan. Maar misschien heeft elke club wel de hele maand 24-7 op zijn minst een senior medewerker wakker die de respectieve Td's elk moment wakker kan bellen. Zou leuk zijn om daar meer over te weten.

Ben benieuwd. Hopelijk kiest hij voor Ajax hoewel betis mij de meest logische keuze lijkt als Mexicaanse tiener. Taal, cultuur en een mede Mexicaan die je waarschijnlijk persoonlijk gaat begeleiden. Waarschijnlijk meer geld ook nog.

Als je als Ajax zijnde het nu nog verkloot?

10 januari 2019 om 13:58

Valt niks aan te verkloten, de clubs hebben een akkoord. Als hij toch voor Betis zou kiezen is dat Lainez' keuze, niet 'verkloten' van Ajax.

10 januari 2019 om 14:01

@tscheu La Ling

Quote: "als je als Ajax zijnde het nu nog verkloot?"

Hoe kan je het als club verkloten als er gewoon een overeenkomst ligt? De keuze is aan de speler en daar kan je als club uiteindelijk geen invloed op uitoefenen.

Probeer voor de verandering ook eens een zinnige bijdrage te plaatsen. Of is dat gewoon teveel gevraagd?

10 januari 2019 om 14:17

De overeenkomst tussen de clubs zijn puur op basis van de transfersom en de daarbij behorende voorwaarden.
"verkloten" zou dus nog kunnen op basis van (het ontbreken van)overtuigingskracht en persoonlijke voorwaarden zoals salaris e.d.

10 januari 2019 om 14:23

@scepticus38

Ik weet niet wat jouw probleem is maar het zit diep geworteld.
Nieuwsberichten filteren tot er iets staat waar je azijn over kan pissen.
Als dat je hobby is en daar je tijd aan wil verspillen, be my guest.

Als je het nieuws een beetje volgt?
Real Betis stuurt een delegatie naar Mexico voor een alles of niets offensief.
Jij zou dan hier blijven om nutteloze reacties te kunnen geven op vz maar een tegen offensief zou zijn om als Ajax zijnde ook die jongen te bewerken.
Ik heb er alle vertrouwen in dat links om of rechts om dat wel gebeurt.

Begrijp je het of is dat gewoon teveel gevraagd?

10 januari 2019 om 14:54

Wie zegt dat Ajax dat al niet heeft gedaan toen ze begonnen met het binnenhalen? Ik ben het eens met Scepticus dat als Lainez niet voor Ajax kiest, dat niet aan Ajax ligt.

10 januari 2019 om 14:56

Trouwens, als je er alle vertrouwen in hebt dat dat 'linksom om rechtsom toch wel gebeurt', dan doet Ajax er toch alles aan om hem over te halen?

10 januari 2019 om 16:16

@tscheu La Ling

quote: "nieuwsberichten filteren tot er iets staat waar je azijn over kan pissen".

Ik vraag me af hoe je de uitspraak "als je als Ajax zijnde het nu nog verkloot?", zou willen kwalificeren als je een ander van azijnpissen beticht. Je doet kennelijk niet aan zelfreflectie. Het gaat er kennelijk ook niet bij je in dat je de keuze van een speler hooguit kunt beinvloeden, maar dat je die niet kunt afdwingen. Er is geen enkele aanwijzing dat Overmars dat eerste niet heeft geprobeerd. Jij hebt je vooringenomen oordeel echter al klaar en bent al tot de conclusie gekomen dat Ajax het heeft "verkloot" als de speler niet voor Ajax kiest. Terwijl de speler zijn keuze maakt op basis van afwegingen en die natuurlijk ook gewoon in het nadeel van Ajax zouden kunnen uitvallen. Ajax kan geen enkele invloed uitoefenen op de taal die men in NL en Spanje spreekt, het klimaat dat er heerst en het niveau van de nationale competities. Terwijl een speler zijn keuze voor een bepaalde club daar best van zou kunnen laten afhangen. En dan wil ik het nog niet eens hebben over de invloed die de zaakwaarnemers kunnen uitoefenen op hun client. Die kan in het voordeel van Ajax zijn, maar het omgekeerde kan natuurlijk ook. En dat hoeft niet altijd met eerlijk zaken doen te maken hebben. Dat zijn gewoon valide argumenten. Dat jij die kwalificeert als "azijnpissen" doet daar niets aan af.

Er staat op dit moment een artikel over Lainez in de electronische versie van VI. Daarin staat dat Ajax al twee jaar met hem bezig is en hem het afgelopen seizoen iedere wedstrijd heeft gevolgd. Ook staat er in te lezen dat de contacten met de entourage van de speler en zijn club uitstekend en soepel verlopen. Als dat nog geen charmeoffensief en teken van liefde is, weet ik het ook niet meer. Maar soms kan je alles geven en is dat voor sommigen nog niet genoeg.

Ik ben benieuwd. Ik hoop dat hij naar Ajax komt en als hij eenmaal officieel binnen is, dan zal Neres wel vertrekken. Hij heeft nog alles te bewijzen, maar de verhalen zijn positief (maar dat moet je natuurlijk ook met een korrel zout nemen).

lekker naar ajax gaan, daar kan zo'n kwaaduardo toch niks aan veranderen lijkt me.
betere opleiding, grote namen voortgebracht, CL tegen real madrid, dat moet hem toch aanspreken.dat zeg ik als niet ajax supporter

10 januari 2019 om 13:59

En jij denkt dat hij direct tegen Real Madrid gaat spelen?! En dit helemaal bij Ajax?

10 januari 2019 om 14:02

Hoezo lijkt het je dat guardado daar niks aan kan veranderen? En betis speelt standaard twee keer in het jaar tegen real, zij het op een iets minder groot podium. En zoals hierboven benoemd lijkt het me niet dat hij in de cl gelijk zal gaan ballen.

10 januari 2019 om 14:22

nee ik bedoel meer het affiche, dat dit hem aan moet spreken. Betis speelt geen CL.
guardado wordt ook alweer 33, die is binnenkort klaar. Het kan in Mexico een grote meneer zijn maar met alle respect real Betis?

10 januari 2019 om 14:38

Bij Betis spelen anders genoeg goeie voetballers denk aan: Lo Celso, Canales , Tello, Bartra en Carvalho.

10 januari 2019 om 14:55

Hahaha tegen Real spelen in de CL als argument gebruiken, bij Betis speelt hij sowieso tegen Real, Barça, Atletico en bv Sevilla, tuurlijk zou het een net zo goede keuze zijn om naar Ajax te gaan, maar je argumentatie gaat ietwat mank

Net als dat PSG al akkoord was met F. de Jong zeker. TG gooit er gewoon klakkeloos van alles uit om maar de aandacht te krijgen

Yes die is binnen!!!
Lainez heeft zelf al meerdere keren aangegeven dat Ajax zijn voorkeur heeft.
Dit moet dus goed komen.

10 januari 2019 om 14:03

Oh jawel hoor, als hij bij Betis tekent zal hij tijdens de presentatie zeggen dat Betis zijn droomclub is..

10 januari 2019 om 14:06

Jawel. Als Lainez zelfs naar Betis wil, gaat hij niet naar Ajax. Daarnaast is het een bericht van de Telegraaf en niet gecommuniceerd vanuit Ajax zelf. Zegt dus niks.

10 januari 2019 om 14:12

De Telegraaf zit meestal goed wat betreft transfers bij Ajax. Ik vertrouw erop dat Lainez bij zijn eerdere uitspraken blijft dat hij zeer graag naar Ajax wilt.

10 januari 2019 om 17:24

Behoorlijk naïef om zoiets te denken in de voetbalwereld. Richarlison was bijvoorbeeld ook al binnen.

Gewoon naar Ajax gaan. Betis goeie ploeg, maar geen perspectief als in Amsterdam. Hij is geknipt voor het Ajax spel.

10 januari 2019 om 14:02

Hij heeft zelf al aangegeven graag naar Ajax te willen gaan. Dat moet wel goed zitten dus.

Zowel Ajax als Betis zijn prima clubs voor hem. Lijkt mij nog geen gemakkelijke keuze om te maken. Hopelijk kiest hij voor Amsterdam.

Zou echt top zijn voor Ajax! 40M voor Neres vangen en dan 15M voor hem uitgeven... Kunnen ze het overige geld mooi bewaren voor aankomende zomer als er grote uitgaande transfers plaatsvinden!

10 januari 2019 om 14:29

Ajax moet ook nog even Wober verkopen voor 14-15 miljoen. Dat is ook een prima bedrag voor een reservespeler. Dan ook nog Edson Alvarez de ploeggenoot van Lainez binnenhalen die ook bekend staat als een 1 van de grootste talenten in Mexico als de vervanger van Wober.

10 januari 2019 om 14:44

Daar heb je Magallan al toch voor gehaald ?

Ajax moet niet gaan kopen om het kopen, want dan zijn ze zo weer bij af...

10 januari 2019 om 14:49

Volgens mij is Magallan juist gehaald als toekomstige vervanger van De Ligt.
Maar maakt eigenlijk ook niet zoveel uit wie ze nu precies gaan vervangen maar Ajax heeft naar mijn mening nog een CV nodig als Wober verkocht wordt.
Ik verwacht namelijk ook dat Veltman en De Ligt gaan vertrekken in de zomer. En Schuurs kan Ajax beter eerst verhuren want die is nog lang niet van het gewenste niveau. Dus nog een CV is zeker welkom en broodnodig zelfs vind ik.

10 januari 2019 om 14:30

Vergeet niet dat ze nog een behoorlijk deel moeten afstaan bij de verkoop van Neres. Ik zie het niet zo zitten, zeker niet met Real voor de boeg

10 januari 2019 om 14:32

6,2 miljoen moet Ajax nog afstaan voor Neres. Dus maakt Ajax zo'n 25 miljoen nettowinst op Neres. Dat is zeker de moeite waard voor een reservespeler.

10 januari 2019 om 14:58

Hoe kom je op 6,2 miljoen? 15 % van 32 is volgens 4,8 miljoen.

10 januari 2019 om 14:59

Of is het doorverkooppercentage 20 %?

10 januari 2019 om 15:08

Ja, doorverkooppercentage is 20%

10 januari 2019 om 15:11

Niet als je mede daardoor het kampioenschap en wellicht een volgende ronde in de cl misloopt. Wellicht komt zo'n bot niet meer, maar we moeten niet doen alsof hij zonder dit bod gratis de deur uit gaat

10 januari 2019 om 16:46

Ik kan me nog herinneren dat we Zlatan verkochten met als argument dat we hem niet nodig zouden hebben om de titel te halen... wat dat betreft mag Neres van mij ook blijven. Als we er dan in mei iets minder voor krijgen, dan is dat maar zo.

Maar aan de andere kant: spelers hebben zelf ook wat te willen. En als Neres ongelukkig is, dan speelt dat ook mee. Ik heb er wel vertrouwen in dat Ajax dit goed afhandelt.

Ik ken dit hele talent niet, maar hij heeft de afgelopen weken behoorlijk hier in de schijnwerpers gestaan.

Nu hij elf kan kiezen, gaan we zien wat voor hem het belangrijkste weegt. Klimaat, cultuur en Guardado of kiest hij voor zijn carriere, CL en aanvallende speelstijl ?

In ieder geval durft Ajax ver te gaan. Enerzijds ook gemakkelijk gemaakt door het bod op Neres uit China. Maar het lijkt erop dat Ajax stelselmatig veel betaald voor zijn aankopen. Andersom geldt dat ook aan verkoopzijde, maar als je kijkt dat Psv dan Guti voor de helft haalt, terwijl die ook (neo)international is. Of wordt Lainez op termijn veel meer verwacht tov Guti ???

10 januari 2019 om 14:37

Denk dat je hem beter kunt vergelijken met Lozano (ze spelen ook op dezelfde posities) waar Psv uiteindelijk nog meer voor moet betalen dan Ajax voor Lainez. Ook gezien die doorverkooppercentage van 40% die Psv voor Lozano moet afstaan.
Guti kun je beter vergelijken met Frenkie De Jong en ook daarvoor heeft Psv meer betaald dan Ajax voor Frenkie.
Dus eigenlijk valt het best mee wat Ajax ten opzichte van Psv spendeert. Ze zitten redelijk op gelijke hoogte.

10 januari 2019 om 14:43

Het is te hopen dat hij qua speelstijl beter is, want Lozano zou met zijn spel helemaal niet passen bij Ajax....

10 januari 2019 om 15:03

Dat hoeft niet perse wat te zeggen. De speelstijl van Milik paste eigenlijk ook niet goed bij Ajax maar zijn rendement was wel goed. Dat zou ook zomaar het geval geweest kunnen zijn als Lozano voor Ajax had gespeeld. Wel past Neres beter bij de speelstijl van Ajax en hopelijk is dat ook zo bij Lainez.

10 januari 2019 om 17:38

Ongeloofelijk hoe moe ik word van types zoals jij. Het doorverkooppercentage in de transfer van Lozano is nooit genoemd. Dat is denk ik al 100 keer gezegd op voetbalzone. Dus doe aub geen uitspraken over dingen die je niet weet. Bedankt.

10 januari 2019 om 16:40

Vind je Gutti dan een supertalent? Best een goede speler, maar nou niet direct Europese top. Desondanks voor PSV een prima speler.

Ik denk dat hij toch voor Betis gaat kiezen. De kansen op speeltijd liggen ongeveer gelijk schat ik in je hoeft de taal niet te leren en als je kunt kiezen speel ik ook als het lekker warm is tegen Barcelona dan in de kou tegen de Graafschap. In het slechtste geval zit Lainez dadelijk dus bij Betis en als gevolg daarvan een Ongelukkige en misschien wel boze Neres een halfjaar op de bank. Dat lijkt me toch niet goed voor Ajax.

10 januari 2019 om 15:06

Bij Ajax spelen ook genoeg Spaanstaligen die hem wegwijs kunnen maken. Ajax zou een verstandigere keuze voor hem zijn qua sportieve keuze en qua talentontwikkeling.

10 januari 2019 om 15:53

@daveke

Quote: "ik denk dat hij toch voor Betis gaat kiezen. De kansen op speeltijd liggen ongeveer gelijk schat ik in je hoeft de taal niet te leren en als je kunt kiezen speel ik ook als het lekker warm is tegen Barcelona dan in de kou tegen de Graafschap. In het slechtste geval zit Lainez dadelijk dus bij Betis en als gevolg daarvan een Ongelukkige en misschien wel boze Neres een halfjaar op de bank. Dat lijkt me toch niet goed voor Ajax".

Een tamelijk populistische reactie als je het mij vraagt. Natuurlijk is het niet zo dat hij in de Nederlandse competitie alleen maar tegen clubs van het kaliber De Graafschap zou spelen en in de Spaanse tegen clubs van het kaliber Barcelona, zoals jij suggereert. In beide competities heb je hoog- en laagvliegers en maken dezelfde clubs al jaren de dienst uit. En een ambitieus voetbaltalent gaat zijn keuze natuurlijk ook niet laten afhangen van de taal die men bij de club van zijn keuze spreekt of het klimaat dat er heerst. Dat zou bij gelijke geschiktheid hooguit een pre kunnen zijn. Maar je kunt Ajax natuurlijk in geen enkel opzicht vergelijken met een club als Real Betis, die het ene seizoen in de subtop van de Spaanse competitie meedraait, maar het volgende weer net zo makkelijk degradeert. Terwijl Ajax altijd meedoet om het landskampioenschap en uitzicht heeft op deelname aan de CL. Voor Real Betis is deelname aan de EL zo een beetje het hoogst haalbare en zelfs dat zit er lang niet altijd in. Als Lainez zijn keuze maakt op basis van sportieve vooruitzichten, is de kans heel erg groot dat hij voor Ajax zal kiezen. Dat de vele Mexicanen die bij PSV hebben gespeeld allemaal goed terecht zijn gekomen en de vooruitzichten voor de spelers die dat nog doen uitstekend zijn, kan Ajax ook haar voordeel mee doen. Lozano en Gutierrez hebben ook niet voor de gebaande paden gekozen en er is geen enkele aanwijzing dat Diego Lainez dat wel zal doen.

Haha opeens komen alle 'Betis-fans' uit hun holletje gekropen. Houd toch op man, die jongen kiest toch voor Ajax. Hij heeft de kans om in Maart id Champions League te spelen. Dat gaat hij met Betis nooit meemaken.

10 januari 2019 om 22:00

Nou als je de nieuwe berichten leest ben jij ook een beetje voorbarig geweest. Op vp staat dat die naar betis gaat

Lainez heeft nooit gezegd dat ie graag naar Ajax wil. Hij heeft gezegd dat ie graag naar Europa wil! Dat woordje Europa is door een site veranderd in Ajax en meteen neemt iedereen het over. Blijft afwachten.

Mits de aanbiedingen niet ver van elkaar liggen, vermoed ik dat hij Spanje verkiest boven Nederland. Taal, cultuur en klimaat spreken in het voordeel. Maar of dat een Abc’tje is, de (korte) tijd zal het leren....

10 januari 2019 om 16:57

En de CL zegt hem natuurlijk niks. Sanchez kon ook naar Barcelona maar koos voor Ajax. Dus de taal het klimaat en cultuur zegt helemaal niks. Wat levert het sportief op. Dat is het belangrijkste

10 januari 2019 om 18:22

Ik hoop dat je gelijk krijgt;-))

Neres weg voor 45M en Lainez halen voor 15M dan doe je echt hele goede zaken. Je gaat er kwalitatief niet eens op achteruit. Beide zijn toptalenten van hoog niveau.

Hopelijk snel groen licht voor Ajax. Een getalenteerde dribbelaar is altijd welkom. Als hij komt hoop ik wel dat Ajax wel een goede en warme begeleiding voor hem regelt. Zeker de eerste maanden is dat heel belangrijk !!

Vergeet niet dat al die smerige kunstgrasvelden in Nederland ook nog een top kunnen gaan spelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren