Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV laat nog één speler vertrekken: ‘Maar alleen verkoop is een optie’

Laatste update:

Alleen Bart Ramselaar mag PSV deze maand nog verlaten, zo kondigt trainer Mark van Bommel donderdag aan tijdens het trainingskamp in Doha. De middenvelder kwam dit seizoen slechts vier keer in actie in de Eredivisie en erkende vorige maand niet gelukkig te zijn in Eindhoven. Als Ramselaar weggaat, wil PSV een transfersom voor hem ontvangen.

"Alleen verkoop is een optie", maakt Van Bommel duidelijk volgens De Telegraaf. De oefenmeester van de koploper van Nederland zag verdediger Nicolas Isimat-Mirin vorige week overstappen naar Besiktas. Afgezien van Ramselaar mag niemand anders dus weg en ook op het gebied van inkomende transfers wordt het rustig, verwacht Van Bommel. "Ik ga er niet van uit dat wij spelers gaan halen deze maand. Onze selectie is breed genoeg."

Ramselaar had dit seizoen nog geen enkele basisplaats in de competitie, speelde drie keer meer mee met Jong PSV en kreeg vorige maand de pijnlijke mededeling dat hij niet tot de selectie behoorde voor het uitduel met Internazionale in de Champions League. De 22-jarige Amersfoorter kwam in augustus 2016 voor circa 4,3 miljoen euro over van FC Utrecht en speelde sindsdien 62 duels voor PSV in de Eredivisie. Zijn contract in het Philips Stadion loopt door tot de zomer van 2021.

Een week geleden schreef het Eindhovens Dagblad dat PSV geen bepalende spelers wil laten gaan in januari. Alleen bij ‘krankzinnige biedingen’ is een vertrek van bepalende spelers bespreekbaar, meldde de krant, om eraan toe te voegen: 'Bij een bod van pakweg veertig miljoen euro voor bijvoorbeeld Hirving Lozano zal de directie dus geen transfer overwegen'. Van Bommel bevestigt dat er geen belangrijke spelers zullen verkassen. "Wij kunnen nee zeggen. Niemand gaat weg."

Komt Bart Ramselaar tekort voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Quote: "van Bommel laat nog één speler vertrekken: ‘maar alleen verkoop is een optie".

Het zou raar zijn als de trainer niet zou worde gehoord in transferzaken, maar volgens mij is het toch uiteindelijk de Directie van PSV die daar over beslist.

Van Bommel is wel erg stellig om van Ramselaar af te komen.. vraag me af wat die jongen verkeerd heeft gedaan. Hopelijk voor PSV kunnen ze er nog wat voor krijgen, hij heeft namelijk nog een contract tot Juni 2021!

10 januari 2019 om 11:10

Even los van de precieze posities heeft Ramselaar nu Sadilek, Pereiro, Guti, Hendrix en Rosario voor zich. Ihattaren komt er nog aan. Rigo staat misschien een beetje op gelijke voet met Ramselaar. Als ik Ramselaar was zou ik ook eieren voor mijn geld kiezen en vertrekken.

10 januari 2019 om 11:14

Moet je iets verkeerd doen om te worden verkocht dan? Ramselaar doet niets verkeerd, hij is alleen niet goed genoeg. PSV doet er goed aan hem te verkopen voor elk aannemelijk bod. Veel zal hij niet opbrengen, maar je bent dan ook van zijn salaris af. Zijn positie kan moeiteloos worden overgenomen door jeugd. Het middenveld is al aardig overbezet, al kun je je afvragen of de kwaliteit op de bank voldoet.

De aankoop van Ramselaar vond ik al een grote misser. Helaas komt dit vaker voor. Zie Maher en ik denk ook met Thomas. Je zou denken dat men had geleerd van deze eerdere missers, maar helaas. Ze zitten eigen jeugd alleen in de weg.

10 januari 2019 om 12:15

@sneekpsv had jij verwacht dan dat maher het zo slecht zou doen? Ik niet namelijk. Had echt verwacht dat hij onze “nieuwe Affelay” zou worden. Over Ramselaar was ik ook wat minder positief maar had voor de breedte er prima bij gekund.
Thomas heb ik nog steeds goede hoop op. Denk dat als hij herteld is en fit van waarde kan zijn. Heeft ook weinig gekost dus is ook geen ramp als dat niet gebeurd.

10 januari 2019 om 12:42

Mij valt het wel op dat het aankoop beleid van PSV is veranderd sinds Brands weg is.

Kijk wie PSV gekocht heeft deze zomer:
Behich en Sainsbury
Vind dit echt Waardeloos beleid van Psv. Er komt een nieuwe trainer en die wilt ook meteen 2 spelers meenemen die hij kent van zijn vorige periode. 2 spelers dit totaal niks toevoegen aan PSV maar wel worden gehaald omdat de trainer dat wilt.

Weggegooid geld, denk dat dit onder Brands nooit was gebeurd.

10 januari 2019 om 12:52

Ik had zeker niet verwacht dat Maher het zo waardeloos zou doen. Ik baalde ook behoorlijk dat hij naar PSV ging en niet naar Ajax. Ik dacht echt dat hij wereld (sub)top zou worden.

Dat gevoel heb ik niet gehad met Ramselaar. Maar ik had wel verwacht dat hij het beter zou doen dan wat hij nu heeft laten zien. Ik snap wel dat PSV van hem af wil.

10 januari 2019 om 12:52

@Donkers mee eens ... MvB die stelt dat de bank breed genoeg. Tsja waarmee twee matige Aussies, geen stabiele 2e rb, verdedigend kan er zeker versterkt worden. De bank kan breed zijn maar is veelste licht, dat is bij verhuizen leuk maar niet als je voor de titel wil gaan.

10 januari 2019 om 13:38

Vind het een beetje onzinnig. Het aankoopbeleid bij PSV is 'veranderd' want------------------------------ kijk maar naar Sainsbury en Bihich, en die zijn niks dus PSV heeft zich overgeleverd aan passanten.......??? Is dat werkelijk de stelling hier die je durft te verdedigen met droge ogen?

Dit zijn de aankopen.
- Angelino
- Dumfries
- Thomas
- Viergever
- Behich
- Sainsbury
- Guttierez

En dan noem je alleen twee Australiers om daarmee een heel punt te maken over een compleet aankoopbeleid? Zijn Angelino en Dumfries gehaald omdat de trainer lang met ze gewerkt heeft? Heeft Van Bommel ook al met Guttierez gewerkt? Onzin!

En ja, natuurlijk zijn die twee spelers op voorspraak van Van Bommel, én zijn schoonvader, naar PSV gekomen. En jazeker, die Behich is niet alleen een matige speler, het is een regelrechte aanfluiting. Hoe die jongen in vredesnaam Van Bommel heeft kunnen overtuigen is mij ook een raadsel. Maar Sainsbury is niet zo slecht als iedereen hier maar roept. Want iedereen baseert dat op dat beker echec tegen RKC waarin het complete elftal zwalkte. En dus kan Sainsbury er niks van? Onzin. Die jongen, net zoals dat voor Wober geldt, mist ritme. Hij is te oud voor jong PSV en heeft dus sinds hij bij PSv terecht kwam eigenlijk nooit echt wedstrijdfitheid kunnen bereiken. Dat hij dus onwennig oogt is niet raar maar logisch. Die jongen kan echt wel verdedigen. Behich dat is tien keer niks, Sainsbury wel degelijk nuttig.

Dus waar is je stelling van dat 'veranderde' aankoopbeleid dan op gebaseerd? Twee van de zeven gehaalde spelers op voorspraak van de trainer en opeens is Van Bommel volgens jou de beslissende stem bij aankopen? Neh, onzin.

10 januari 2019 om 15:04

Omdat ik denk dat de andere spelers al langer op het verlanglijstje van PSV stonden. (behalve Thomas)
Deze waren ook gekocht als Cocu en Brands en nog waren geweest.
Nu komt van Bommel en worden er 2 spelers gekocht die allebei niks toevoegen.
Sainsbury vind ik ook geen goede aankoop omdat ik denk dat je hiervoor beter een jonge speler kunt kopen en kunt opleiden voor het grote werk.
Isimat was er ook nog.

10 januari 2019 om 15:23

"sainsbury vind ik ook geen goede aankoop omdat ik denk dat je hiervoor beter een jonge speler kunt kopen en kunt opleiden voor het grote werk."

Sainsbury kwam transfervrij over. Much ado about een gratis speler, en nee daar was dus geen jonge speler voor te 'kopen'.

Voor het geld van Behich had je inderdaad een betere speler kunnen kopen, zelfs de linksback van Top Oss lijkt mij een betere voetballer dan Behich. Dat is echt een zwakke speler, Sainsbury niet.

Anyway, ik trek zelf nooit conclusies op alleenstaande gevallen. Ik zou dat in dit geval (behich) ook niet doen. Pas als alle spelers die nu onder Mvb, met een duidelijke connectie naar het team van Australie, gehaald zijn onder duidelijke voorspraak van MvB en/of zijn schoonvader, dán zou je die conclusie kunnen trekken, denk ik. Maar nu is het de waan van de dag.

10 januari 2019 om 12:24

Van Bommel ziet het gewoon niet zitten in Ramselaar, dat is al sinds zijn komst duidelijk. Hij vindt hem dus niet goed genoeg, hij zal heus niets gedaan hebben.

Echter is zijn uitspraak een beetje grootspraak, want ook bij Ajax mag niemand weg, maar als er 43 miljoen voor een speler geboden wordt, dan ga je daar als club zeker over nadenken, want voor dat geld kan je 3 spelers van die kwaliteit halen via goede scouting. Natuurlijk kan PSV nee zeggen door de 40 miljoen dat binnenkomt via de CL, maar als zelfs Ajax dergelijk geld al overweegt, dan zal PSV dat helemaal doen.

10 januari 2019 om 13:19

Doncoxxx

"echter is zijn uitspraak een beetje grootspraak, want ook bij Ajax mag niemand weg, maar als er 43 miljoen voor een speler geboden wordt, dan ga je daar als club zeker over nadenken,"

Klopt. Als je het zo ziet, dan is het ook grootspraak van Van Bommel. Zoals dat ook het geval is bij Overmars.

Wat dat betreft zijn de verantwoordelijken binnen PSV gewoon veel duidelijker, zie hier wat namens de directie aan het ED is gemeld:

"een week geleden schreef het Eindhovens Dagblad dat PSV geen bepalende spelers wil laten gaan in januari. Alleen bij ‘krankzinnige biedingen’ is een vertrek van bepalende spelers bespreekbaar, meldde de krant, om eraan toe te voegen: 'bij een bod van pakweg veertig miljoen euro voor bijvoorbeeld Hirving Lozano zal de directie dus geen transfer overwegen'. "

Sowieso, PSV zou krankzinnig bezig zijn als een groot bod in de winter genegeerd zou worden.

10 januari 2019 om 14:27

Ik heb het over "niemand gaat weg." en daar zie ik dan van Bommels, in mijn ogen, gemaakte stellige houding bij. Hij spreekt dus ook zijn directie tegen, zoals jij al zegt. Dus hoezo zijn de verantwoordelijken binnen PSV duidelijker? Van Bommel spreekt de directie deels tegen

Van der Sar en Overmars zijn wat minder stellig, want zij kennen inmiddels het klappen van de zweep wat betreft transfers en dat zie je ook terug in recente interviews. Daar zeggen ze ook dat niemand weg mag, maar houden ze duidelijk een slag op de arm. Daar zit het voordeel aan, dat als er straks een achterlijk bedrag op tafel komt, en de club ja zegt, de trainer niet voor lul staat en geen imagoschade lijdt. ja, van Bommel mag sterker ogen dan bv Overmars, maar dat duurt net zo lang totdat het een keer misgaat. Daarna komt de (af)rekening.

10 januari 2019 om 15:19

"hij spreekt dus ook zijn directie tegen, zoals jij al zegt. Dus hoezo zijn de verantwoordelijken binnen PSV duidelijker? Van Bommel spreekt de directie deels tegen"

"van der Sar en Overmars zijn wat minder stellig, want zij kennen inmiddels het klappen van de zweep wat betreft transfers en dat zie je ook terug in recente interviews. Daar zeggen ze ook dat niemand weg mag, maar houden ze duidelijk een slag op de arm. Daar zit het voordeel aan, dat als er straks een achterlijk bedrag op tafel komt, en de club ja zegt, de trainer niet voor lul staat en geen imagoschade lijdt."

Tja, okay, nou ja, dan maar 50 miljoen voor Bergwijn binnenhalen en dan staat Van Bommel dan maar compleet voor lul! Ik neem aan dat MvB zich, voor de goede zaak, graag voor lul laat zetten dan he. Al schat ik in dat het geen seconde van zijn nachtrust gaat kosten, als je begrijpt wat ik bedoel.

"ja, van Bommel mag sterker ogen dan bv Overmars, maar dat duurt net zo lang totdat het een keer misgaat. Daarna komt de (af)rekening."

MvB ogt sterker dan Overmars? Okay, geen idee welke afslag je hier neemt, maar ik vind het prima. Ik denk zelf vooral dat MvB 'sterker' oogt dan Eth. Maar dat is niet heel lastig, want MvB heeft wel een accent maar niet eentje die op de lachspieren werkt, MvB heb ik nog nooit horen stotteren en EtH speelde bij De Graafschap, Utrecht en Twente en MvB bij Psv, Barcelona, Bayern en AC Milaan. Heel Europa kent Mvb. EtH kennen ze alleen in Munchen. Daar was hij trainer van het tweede. Dus ja, met MvB komt er wil iemand binnen ja, daar zal EtH eerst Europees iets voor moeten gaan winnen als coach.

Maar los daarvan, ik ben minder bezig met hoe mensen 'ogen'. Uiteindelijk oogt iedereen die scucces haalt goed. Dus als je het hebt over 'afrekenen', dan zullen we dat in mei, ongeveer, wel gaan doen dan. En je weet hoe ik erin sta. Ik kan mij niet werkelijk indenken dat Ajax geen kampioen wordt. Maar hoe gaan de 'beste TD die Nederland ooit gehad heeft' (laatst nog gelezen) dan afrekenen als hij weer geen titel naar Amsterdam haalt?

10 januari 2019 om 19:05

@constant kante, MvB is Marco van Basten, en die twee liggen elkaar totaal niet. die ik zou van Bommel nooit MvB noemen

Ik snap jouw insteek dat je van Bommel met EtH moet vergelijken, maar van Bommel gaat in deze duidelijk op de stoel van de TD zitten met zijn uitspraken, dus ik vergelijk hem met Overmars.

Wat betreft die eventuele 50 miljoen voor Bergwijn, mensen zoals jij en ik zullen daar rationeel mee om kunnen gaan, maar de doorsnee supporter houdt de bus tegen nadat Ajax kampioen geworden is. En van Bommel wordt gekielhaald, geloof dat maar.

Overigens ben ik niet zo zeker van de titel voor Ajax, en dat komt omdat de andere 16 clubs veel en veel te zwak zijn om tegenstand te bieden. Ajax wint de wedstrijden makkelijker(op Heracles thuis en PSV uit na) en PSV had bv in de eerste competitiehelft puntverlies moeten lijden tegen Fortuna, Groningen en Pec, omdat het veldspel van die clubs beter was, maar dat gebeurt niet omdat de kwaliteit voorin te mager is.

En wat betreft waar een trainer gespeeld heeft, dat is totaal irrelevant. Kijk naar jullie Hiddink en onze Lvg. Ik prik gewoon door de zelfverzekerdheid van van Bommel heen; ik vind dat echt een lul van een vent. Echt een griezel, en zo zijn er heel veel in de voetbalwereld.

Ik heb het overigens ook niet op Eth, hoor. Die hakkelaar vind ik niet bij Ajax passen.

Hoe dan ook, wat voor nut heeft het voor een trainer om te zeggen dat er beslist niemand weggaat tijdens de winterstop? Het kan alleen maar tegenvallen.

10 januari 2019 om 13:25

De-Socioloog

"van Bommel is wel erg stellig om van Ramselaar af te komen.. vraag me af wat die jongen verkeerd heeft gedaan."

Verkeerd gedaan? Tja, wat moeten de nrs. 12-24 van de selectie van een topclub verkeerd doen om geen basisspeler meer te zijn? Niet voldoende presteren wellicht? Onvoldoende aantonen het niveau van een topclub aan te kunnen misschien? Minder zijn dan de andere opties voor jouw positie dan?

Want dat Ramselaar, zo schat ik in, géén kantinegeld (of portemonees van collega's) gepikt heeft, niet met mevrouw Van Bommel het bed deelt, en zijn handjes niet in broekjes van minderjarige meisjes (of jongens) heeft gehad, dat lijkt mij wel helder.

10 januari 2019 om 14:31

Ik ben het met je eens hoor, alleen vind ik het wel opvallend dat Ramselaar weinig tot geen wedstrijd kansen heeft gehad om zichzelf te bewijzen. Hij heeft wat, 21 minuten gespeeld dit seizoen?

Van Bommel is tevens heel stellig in het feit dat hij Ramselaar niet nodig heeft. Dat vind ik frapant, alsof het een persoonlijke vete is. Daarnaast is die negativiteit natuurlijk niet goed voor het prijskaartje van Ramselaar. Maar goed, voor het huidige PSV komt hij inderdaad te kort!

10 januari 2019 om 15:10

"van Bommel is tevens heel stellig in het feit dat hij Ramselaar niet nodig heeft. Dat vind ik frapant, alsof het een persoonlijke vete is. "

Topsport is hard. En een trainer moet soms harde keuzes maken.

Ik weet niet wat voor MvB de doorslag gegeven heeft. Ramselaar heeft in de voorbereiding volgens mij veel speeltijd gehad maar MvB heeft natuurlijk wel een duidelijke speelwijze en strijdplan. Die heeft hij er vanaf het begin in geslepen en daar houdt hij nog steeds aan vast. Kennelijk is hij van mening dat Ramselaar niet binnen die speelwijze valt of kiest hij gewoon voor andere spelers. Tja, 16 van de 17 eredivisie duels gewonnen. Wie heeft er dan gelijk?


PSV is een topclub, doorselecteren hoort erbij. Ramselaar is geen koekenbakker of prutser, maar bij PSV heb je concurrentie.

Erg jammer dat hij z'n potentie bij PSV niet heeft kunnen waarmaken. Was bij Utrecht echt een fantastische voetballer met een snelle balbehandeling en oog voor medespelers. In mijn ogen doet hij nog steeds niet veel onder voor Perreiro; maar dat zegt misschien meer over Perreiro dan over Ramselaar.
Als ik hem was zou ik een stapje terug doen naar Vitesse, AZ, Utrecht maar ik zou ook Feyenoord zeker als een optie beschouwen als ik hem was.

10 januari 2019 om 10:58

Feyenoord moet hem eigenlijk niet willen.

10 januari 2019 om 11:11

@afcavosje

het zou idd een typische Van Geel aankoop zijn maar alsjeblieft niet naar Feyenoord hoor, we hebben al genoeg middelmaat lopen

10 januari 2019 om 11:40

Transfervrij zou die interessant zijn voor Feyenoord, maar inderdaad is niet het niveau wat moet nastreven.

10 januari 2019 om 11:52

Denk dat Feyenoord heel blij moet zijn willen ze Ramselaar voor een redelijk bedrag kunnen krijgen. Hebben geen enkele middenvelder met die creativiteit in de selectie rondlopen, en met het naderende afscheid van Van Persie zou hij een goede vervanger kunnen zijn op de nummer 10.

10 januari 2019 om 12:15

@dros

als je geen ambities hebt wel ja. dan ben je blij met een afvaller van PSV maar ik hoop toch echt niet als Feyenoorder dat we dit soort spelers gaan halen. dan glijden we nog verder af

10 januari 2019 om 12:41

Ik ben anders heel blij met Nick Viergever. Afvaller van Ajax of niet, als je een toegevoegde waarde bent moet dat niet uitmaken. Zeker niet als je zo achterloopt als Feyenoord.

10 januari 2019 om 13:38

@japie_krekel

Als Ramselaar weer zijn niveau kan behalen in zijn tijd bij Utrecht of in de buurt daarvan, zal hij zeker een aangename toevoeging kunnen zijn voor Feyenoord. Ik denk ook wel dat hij tot op het bot gemotiveerd is om te laten zien dat hij wel een goede speler is, maar heeft gewoon geen kansen gehad onder van Bommel.

Ik verwacht niet dat PSV de hoofdprijs gaat vragen voor die jongen. Ideale kans om een afvaller met potentie binnen te halen. Denk nog maar terug aan Pellé

10 januari 2019 om 13:41

stefano

"ik denk ook wel dat hij tot op het bot gemotiveerd is om te laten zien dat hij wel een goede speler is, maar heeft gewoon geen kansen gehad onder van Bommel. "

Onder Van Bommel heeft hij inderdaad weinig kansen gehad. Maar onder Cocu twee jaar lang wél. Daarin heeft hij veel en veel te weinig laten zien. Althans, ik heb zelden gezien dat hij een speler is voor topclub Psv. En als er dan spelers komen die beter zijn, dan krijgen die de speeltijd. Zo werkt dat als er concurrentie is.

10 januari 2019 om 13:49

@constant kante

Daar heb je gewoon gelijk in. Onder Cocu heeft hij bewezen weinig toegevoegde waarde te hebben voor Psv. Soms komt een speler bij de ene club gewoon beter uit de verf dan bij de ander. Het is gewoon het beste dat PSV en Ramselaar afscheid nemen, want hij heeft nog wel de leeftijd om er een mooie carrière van te maken ipv bankzitter of speler bij Jong Psv.

10 januari 2019 om 13:57

stefano

Precies. Doorselecteren! Ramselaar's carriere is echt niet ten einde. Alleen zijn periode bij PSV zit erop.

10 januari 2019 om 14:00

@Japie_Krekel

En wie zou dan in jouw ogen wel een ambitieuze maar realistische en haalbare vervanger zijn van Van Persie straks? Met Van Geel ligt namelijk in de lijn der verwachting dat hij straks óf weer via bord-op-schoot-scouting met El Khayati, óf door z’n oude contactpersonenlijst met een Fer, De Guzman óf voor mijn part met een huurconstructie voor Lex Immers (want die was zo populair bij de eigen aanhang 😑) op de proppen komt, dus ik sta open voor andere inzichten. Ramselaar is echter pas 22, heeft terwijl hij amper op z’n favoriete positie werd gebruikt nooit gezeurd over z’n bijrol bij PSV en heeft in het verleden echt wel aangetoond potentie te hebben. Feyenoord moet zich in mijn ogen, zeker op dit moment, nooit te groot voelen voor afvallers bij clubs met meer mogelijkheden. En ik denk dat Ramselaar met zijn karakter en kwaliteiten zelfs heel goed bij dit Feyenoord zou passen.

10 januari 2019 om 14:24

@dros

ik vind Ramselaar iemand die heel weinig toevoegt aan Feyenoord zoals ik dat ook van zowat alle aankopen van Van Geel vind. Feyenoord moet gewoon creatiever gaan scouten en dat gaat niet gebeuren met Van Geel aan het roer, daarom hoop ik ook al jaren op het vertrek van deze TD. ik zie hem idd Ramselaar zomaar halen maar of ik als supporter blij word van zo een speler is weer een ander verhaal

ik snap ook niet dat als je scout dat je niet naar de recente prestaties kijkt van een speler. dat is toch het eerste waar je naar kijkt als je op zoek gaat naar een speler lijkt mij?

10 januari 2019 om 14:56

@Japie_Krekel

Ja oké, dat is weer een hele andere discussie. En zoals je aan mijn reactie omtrent Van Geel’s capaciteiten hierboven wel kunt opmaken, ben ik het hier ook wel met je eens. Echter in de huidige situatie waar Feyenoord in zit, met deze selectie en het beperkte netwerk van de zittende TD blijft Ramselaar voor mij één van de betere opties.

10 januari 2019 om 15:25

Ramselaar is gewoon een soort Toornstra, maar dan minus diens goede schot. Veel loopvermogen, vooral.

10 januari 2019 om 11:55

@afcavosje de clubs die jij noemt, en ook Heerenveen of Groningen zou leuk zijn voor Ramselaar, beetje aanvallend voetballen en iets minder prestatie druk. Maaaar!!! gekocht voor 4,3 miljoen, wie van de Nederlandse clubs gaat dat kunnen betalen? Of PSV moet een flink verlies willen opvangen.

10 januari 2019 om 12:27

Viel mij op dat op de insta van psv een vraag werd gesteld aan Gakpo en Dumfries wie altijd als laatst aanwezig is op de training/meeting. Ze waren het volmondig mee eens dat het Gaston is. Dit vond ik zo typisch. Een behoorlijk lakse houding zowel binnen als buiten het veld.

10 januari 2019 om 12:32

Vond hem bij FC Utrecht een beetje gehypt. Deed het zeker goed daar, maar vond hem niet ver boven de rest van de ploeg uitsteken. De potentie dat hij een versterking voor de top van Nederland zou zijn heb ik nooit zo duidelijk gezien. Heb grotere talenten die veel meer hadden laten zien dan Ramselaar voorbij zien komen die de stap naar een topclub niet gered hebben. Feyenoord zie ik met hem ook niet vooruitkomen.

Ramselaar bij Utrecht lijkt me wel wat. Samen met oa Bazoer spelend op het middenveld!

10 januari 2019 om 10:57

En met Emanuelsson, Gustafson, Vd Streek en Van Overeem? Ze hebben dan nog meer concurrentie op het middenveld dan Ajax en Feyenoord.

Vanaf 40 mil zal je wel in onderhandeling gaan lijkt me. 60 vragen en dan op 50+ uitkomen. Zeker als het om een club gaat die Lozano aanspreekt.

"ik ga er niet van uit dat wij spelers gaan halen deze maand. Onze selectie is breed genoeg."

Nou, als Dumfries of Angelino nu z'n been breekt, dan heb je toch een behoorlijk serieus probleem, hoor... Behich is echt een drama.

10 januari 2019 om 11:06

Is Ramselaar geen optie om als stand-in linksback te gebruiken? Beetje het Sinkgraven / Mazraoui principe. Vooral tegen mindere tegenstander kun je daar best goed een voetballende speler opstellen.

10 januari 2019 om 11:08

Dat is een vrij groot risico ja. Voor rechts heb je dan nog Teze, die mij tot nu toe het meest opviel door geel te pakken vanaf de bank. De spoeling is dun.

Zowel Dumfries als Angelino zijn geweldige transfers gebleken en dat is maar goed ook. Behich kan er niet veel van. Ik zag die jongen op zo'n 10 meter afstand aan het werk tegen RKC in de beker. Wat een ellende. Achter Dumfries en Angelino heb je minimaal een redelijke optie nodig. Dit seizoen gaat beslist worden op details. Een blessure voor één van de backs kan genoeg zijn om het kampioenschap te verspelen.

10 januari 2019 om 11:11

Gisteren las ik een bericht dat PSV een bod had gedaan van 6miljoen op Edson Alvarez, een Mexicaanse verdediger die o.a. rechtsback kan spelen. Viergever zou eventueel Angelino kunnen vervangen op links. Behich is inderdaad op beide backposities erg zwak gebleken. Dat hebben van Bommel en Van Marwijk in de zomer verkeerd ingeschat bij Australië zo lijkt het.

10 januari 2019 om 11:20

Zo zie maar dat je nooit een trainer het aankoopbeleid laat doen. Je mij niet wijs dat Behich en Sainsbury van te voren uitvoerig zijn bekeken.

10 januari 2019 om 11:27

"je mij niet wijs dat Behich en Sainsbury van te voren uitvoerig zijn bekeken."

Dat ze op z'n minst door Van Marwijk en Van Bommel uitvoerig zijn bekeken is een feit. Behich en Sainsbury zaten afgelopen jaar immers in de Australische selectie op het WK en daarvan waren Van Marwijk en Van Bommel de bondscoach en de assistent-bondscoach...

10 januari 2019 om 11:50

Precies, maar dus niet door scouting / Brands / de Jong. Je hebt je nu als club zijnde volledig overgegeven aan trainers.

10 januari 2019 om 12:11

"precies, maar dus niet door scouting / Brands / de Jong. Je hebt je nu als club zijnde volledig overgegeven aan trainers."

Stel nou eens dat jij technisch directeur van PSV bent. Op een dag staan Bert van Marwijk (WK-finale gehaald als bondscoach, Uefa Cup gewonnen met Feyenoord) en Mark van Bommel (ex-speler van Barcelona, Milan en Bayern, 79 interlands) voor je neus. Ze zeggen dat ze een half jaar intensief met twee spelers samen hebben gewerkt en dat ze die graag naar PSV willen halen. De ene speler is transfervrij en de andere een koopje.

Zou jij dan zeggen, "hmm, ik weet het niet, jongens. Ik wil toch even de scouting er even naar laten kijken"?

10 januari 2019 om 12:44

Ja, eigenlijk wel ja. Ik mag aannemen dat er bij de beleidsmakers enig voetbalverstand zit. Dan moet er toch op zijn minst 1 iemand zijn geweest die zich afvroeg of dit nu wel versterkingen zijn voor het niveau wat PSV zich ten doel zou moeten stellen.

10 januari 2019 om 12:53

Je moet toch wel blind durven varen op het oordeel van Bert van Marwijk en Mark van Bommel, met hun staat van dienst? En zo niet, wat heeft het dan eigenlijk nog voor nut om Van Marwijk in dienst te hebben als adviseur?

10 januari 2019 om 13:19

" En zo niet, wat heeft het dan eigenlijk nog voor nut om Van Marwijk in dienst te hebben als adviseur?"

Van Marwijk is een coach, geen scout. Hij is van nut als het gaat om het leiden van de ploeg, Mark inzichten geven bij bepaalde zaken. Toch niet om spelers aan te dragen?

Net als Sneekpsv zou ik goedkeuring willen hebben van mijn scoutingsapparaat. Het lijkt me niet meer dan logisch dat er lijstjes lagen voor deze posities. Om die dan meteen aan de kant te schuiven omdat Van Bommel en Van Marwijk toevallig een bepaalde periode goede ervaringen met deze spelers hebben gehad, lijkt mij niet verstandig. De staat van dienst van beiden is wat mij betreft in deze irrelevant.

10 januari 2019 om 13:56

Dvc'er

"van Marwijk is een coach, geen scout. Hij is van nut als het gaat om het leiden van de ploeg, Mark inzichten geven bij bepaalde zaken. Toch niet om spelers aan te dragen?

Net als Sneekpsv zou ik goedkeuring willen hebben van mijn scoutingsapparaat."

Van Marwijk is geen scout. Maar Van Marwijk is een trainer met ervaring op het hoogste niveau. Hoezo zou er opeens geen waarde gehecht mogen worden aan de mening van een toptrainer over een speler? Wat zou diens mening dan zoveel minder maken dan die van een 'scout' (wat vaak voormalige trainers zijn)??? Ik zie echt niet wat dit argument met de discussie van doen heeft, tuurlijk telt de mening van een Van Marwijk. Ook al is hij niet, primair, gevraagd om 'spelers aan te dragen'.

Daarnaast hengel je hier met het scoutingapparaat, maar hoe weet jij zo zeker dat het scoutingsapparaat van PSV géén groen licht heeft gegeven? Misschien hebben ze dat dus wél! Daarnaast, Sainsbury is geen grote onbekende of Black Box of zo. DIe heeft bij Zwolle gespeeld en werd destijds gezien als een prima CV. Okay, niveau Zwolle is geen Psv, maar waar Behich echt een flop eerste klas is, vind ik Sainsbury nog best nuttig voor dit Psv. Ik vergelijk dat met Schwaab. Die was in zijn eerste seizoen, toen hij vooral wisselspeler was, ook vaak een twijfelaar, maar zodra hij basisspeler werd, werd Schwaab gewoon een belangrijke steunpilaar.
Dus de kans dat de scouting Sainsbury kent, lijkt mij levensgroot.

10 januari 2019 om 14:19

Constant,

De discussie was mede of ze überhaupt wel bekeken waren door de scouts. Tuurlijk lijkt het mij, zeker in het geval van Sainsbury, dat de scouts deze jongens kenden. In het geval van Behich vind ik dat echt een ongelofelijke misser. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij veel bekeken is, laat staan hoog op een lijstje heeft gestaan.

Tuurlijk kan je waarde hechten aan de mening van Van Marwijk, ik zeg toch nergens dat je dat niet moet doen? Ik reageerde enkel op de zin: "en zo niet, wat heeft het dan eigenlijk nog voor nut om Van Marwijk in dienst te hebben als adviseur?" Spelers aandragen is een leuke bijvangst, maar natuurlijk niet de hoofdzaak van zijn aanwezigheid.

Over Sainsbury, prima speler om er bij te hebben voor in de Eredivisie, maar naar mijn mening niet het niveau dat PSV moet nastreven. Niet qua basismateriaal in ieder geval. Zeker in de Champions League kwam hij veel te kort, laat z'n man compleet weglopen op cruciale momenten. Ik hoop niet dat Sainsbury eenzelfde traject gaat lopen zoals jij die van Schwaab schetst. Dit omdat ik denk dat PSV in de basis kwalitatief betere spelers nodig heeft.

10 januari 2019 om 14:22

Sneekpsv

"ja, eigenlijk wel ja. Ik mag aannemen dat er bij de beleidsmakers enig voetbalverstand zit. "

Lijkt me vrij duidelijk dat Trent Sainsbury geen onbekende was voor het scoutingapparaat van Psv. Uiteraard was die bekend. Los daarvan, hij is transfervrij gehaald. Waar maakt iedereen zich druk om. Kostte niets, heeft bovendien een Brits paspoort, dus hoeft geen buiten EU salaris, wat is het probleem? Los daarvan, ik heb dat hierboven al uiteengezet, Sainsbury is nog echt geen verkeerde speler. Als hij gewoon speeltijd krijgt zal hij echt laten zien het niveau wel aan te kunnen. Dus zo'n heel gek verhaal is dit niet.

Behich daarentegen, ja dat vind ik ernstiger. Die zal niet op de lijstjes gestaan hebben, mag ik hopen. En hoe het kan dat die op voorspraak van Marwijk/bommel naar PSV kon is mij een raadsel. Of misschien heeft hij zijn broer gestuurd of zo, die normaal in de Vierde Klasse amateurs speelt, want dat Behich een betaald voetballer is daar kan ik echt niet bij. En die kostte nog ruim twee miljoen ook nog! Dus dat is een mega misser.

Maar Sainsbury, nee joh.

10 januari 2019 om 15:31

" In het geval van Behich vind ik dat echt een ongelofelijke misser. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij veel bekeken is, laat staan hoog op een lijstje heeft gestaan."

Nee, eens, die is gehaald op voorspraak van, kan me niet indenken dat die op een lijstje stond.

"ik reageerde enkel op de zin: "en zo niet, wat heeft het dan eigenlijk nog voor nut om Van Marwijk in dienst te hebben als adviseur?" Spelers aandragen is een leuke bijvangst, maar natuurlijk niet de hoofdzaak van zijn aanwezigheid."

Ah, juist ja, dat geeft beter de context aan. Je hebt gelijk, Van Marwijk is zeker niet primair gevraagd om spelers aan te dragen.

" Ik hoop niet dat Sainsbury eenzelfde traject gaat lopen zoals jij die van Schwaab schetst. Dit omdat ik denk dat PSV in de basis kwalitatief betere spelers nodig heeft."

IK denk dat je Schwaab tekort doet. Twee seizoenen geleden zei ik dit ook. Wat moet die knaap bij Psv! Maar na zijn eerste seizoen in de basis, afgelopejn seizoen, ben ik van mening verandert. Hij was geen twijfelaar meer, maar gewoon een zekerheidje. De rost in de branding die zo enorm noodzakelijk was. Dat is hij dit seizoen nog steeds. En ja, ik heb liever een type Vandijk, maar zolang we die niet hebben, is Schwaab (die betere statistieken had dan De Ligt) gewoon dé man. En ik meen het oprecht, laat Sainsbury gewoon ook als basissspeler fungeren en hij zal, hoop ik, ook die ontwikkeling meemaken.

Al zou een CV van een hoger kaliber natuurlijk fijn zijn. De grootste problemen van PSV momenteel liggen achterin en in de goal.

10 januari 2019 om 15:42

"ik denk dat je Schwaab tekort doet."

Ik had het ook meer over Sainsbury, wat betreft dat PSV voor betere spelers moet gaan, had ik wellicht duidelijker kunnen verwoorden. Ik ben het volledig met je eens wat betreft Schwaab hoor, dat is echt een zekerheidje geworden achterin. Ik hoop echter toch dat de vervanger van Schwaab, en ook Viergever, net weer een stapje beter is, mits dat mogelijk is natuurlijk.

"de grootste problemen van PSV momenteel liggen achterin en in de goal."

Mee eens. Met Dumfries en Angelino hebben we eindelijk weer twee goede backs, maar dat is nog niet genoeg. Sowieso moeten daar eigenlijk fatsoenlijke back-ups voor gehaald worden. Wat Zoet betreft, tja, opzich prima keeper. Enkel lijkt hij steeds meer moeite te hebben met afstandschoten, die vliegen er allemaal in.

Het zal een drukke zomer worden voor De Jong en co. Aangezien achterin de grootste problemen liggen, maar voorin spelers zullen vertrekken.

10 januari 2019 om 12:35

Op de plek van Angelino zou je Viergever kunnen neerzetten. Die kan die positie prima invullen. Alleen moet je Sainsbury dan opstellen. Dat vind ik dan weer niks. Had persoonlijk gewoon Isimat aan zijn contract gehouden. Had bij blessures nog belangrijk kunnen zijn en meer van waarde kunnen toevoegen dan die paar ton die je nu ontvangen hebt.

Ramselaar moet gewoon nog een stapje (achteruit) maken binnen de eredevisie.
clubs als AZ, Vitesse of Feyenoord zou goed kunnen. Helaas heeft FC Utrecht nu Bazoer gehaald anders moest hij zeker weten terug naar Utrecht

10 januari 2019 om 11:38

Ik denk dat Ramselaar prima een stapje terug wilt nemen om te voetballen, echter zal er geen Nederlandse club zijn die zoveel geld nu voor hem neer gaat leggen. Ik weet niet of het bekend is tegen welke prijs hij weg kan gaan, maar zal nooit minder dan 2-3 miljoen zijn.

De selectie van PSV is eigenlijk helemaal niet zo breed. Een blessure bij 1 van de basisspelers kan PSV in verlegenheid brengen. Maar een verkoop van Ramselaar maakt niet zo veel verschil. Deze speler is niet goed genoeg voor de basis van Psv. Ook als invaller heeft hij niet veel waargemaakt. Ramselaar zou het best goed kunnen doen bij een Italiaanse ploeg, beetje in de rol als de Roon bijvoorbeeld.

10 januari 2019 om 11:24

"een blessure bij 1 van de basisspelers kan PSV in verlegenheid brengen."

Valt op zich nog wel mee, alleen voor de twee backposities hou ik m'n hart vast. Maar met Room, Sainsbury, Pereiro, Mauro, Rigo, Malen en Romero heb je voor alle andere posities spelers op de bank zitten die je in de eredivisie met een redelijk gerust hart in de basis kunt zetten.

10 januari 2019 om 15:38

De selectie van PSV is zeker een stuk minder breed dan die van Ajax. Maar dat PSV bij blessure van 1 basisspeler 'direct in verlegenheid brengt' vind ik overdreven. Dat hangt ervan af wie dat is.

Zelfde geldt toch ook voor Ajax? Haal De Ligt weg en dan is er toch ook een 'probleem'??

Groningen had interesse om hem te huren, maar nu die alleen verkocht gaat worden denk ik niet dat Groningen dat kan betalen. Tenzij psv hem met verlies wilt verkopen zal niemand in de eredivisie meer dan 2 miljoen betalen.
Als ze zo graag van hem af willen is het zo dat hij nog maar een half jaar contract heeft, of is het anderhalf. Hij komt blijkbaar niet in de plannen voor en zal alleen bij blessure gevallen nog speeltijd krijgen. Lullige voor Bart is dat je nu bijna geforceerd wordt om naar het buitenland te gaan en niet naar clubs waar die snel zich in de kijken kan spelen. Ik denk dat het te hopen is dat er een 2de divisie club uit Engeland of Duitsland met genoeg geld aankomt om hem dan over te nemen. Echt zonde voor zijn carrière, want het is zeker een erg blijkbare speler wies plafond dus tussen subtop en top ligt.

Hoezo persé gelijk verkopen?. Verhuren met optie tot koop is toch ook prima voor half jaar?. In de zomer is de kans groter dat hij verkocht kan worden lijkt me. Enige nadeel is nog zijn salaris dat er (deels) aan hem moet betaald worden.

Fijne Coach die Mark.

En de marktwaarde van Pispaaltje Bart zakt naar een dieptepunt,
Gaston het andere pispaaltje mag ook wel weg denk ik.

Zet Gaston en Erik op het middenveld markje , en haal die Hendriks aub van het veld. wat viel die door de mand in de CL duels. Anders wordt je geen kampioen.

Maar mark wil zijn vierkantje 4gever, Slaap , Rosario, Hendriks in tact houden.

10 januari 2019 om 12:15

Gaston is geen pispaaltje. Gaston bakt er in een groot deel van de wedstrijden gewoon heel weinig van. En aangezien hij ook nog het minste werk verricht is hij dan vrij nutteloos. In de champions League was hij elke wedstrijd de zwakke schakel. Dus begrijp dat Mark het niet heel erg in hem ziet zitten.

10 januari 2019 om 13:44

Nou...... Inderdaad Pereiro heeft er een handje van om er niks van te bakken of op een geniale manier een wedstrijd te beslissen, maar je stelt hem als trainer wel zelf op. Kun je eigenlijk niet maken om hem dan na 25 minuten te wisselen. Ook heeft hij hem een keer gebruikt voor een invalbeurt van 10 seconden -.- Dan begin je wel langzaam aan een pispaal te worden ja.

10 januari 2019 om 14:10

"kun je eigenlijk niet maken om hem dan na 25 minuten te wisselen. "

Huh, hoezo niet? Heb je die wedstrijd gezien? Het was echt dramatisch slecht wat PSV liet zien in dat eerste half uur tegen AZ. Niet slecht, nee 'dra-ma-tisch...' De trainer heeft niet tot taak om een individuele speler te beschermen, die moet de integriteit van het team beschermen en resultaten boeken. Als dat om een drastische ingreep vraagt, zoals nu, dan doet een stevige coach dat. En als je de wedstrijd had gezien, het ging gewoon beter, na die wissel. Okay, het is voetbal, dus dat kán toeval geweest zijn. Maar het ging gewoon beter. Had hij moeten wachten tot de rust, zoals velen zeiden? Waarom? Dát is juist de taak van een coach, dat hij als dat moet hard is en doet wat het team nodig heeft. En dát had het team nodig. En de winnende coach heeft gelijk.

Maar wat mij vooral tegenstaat is die eeuwige suggestie dat Pereiro een 'pispaal' is. Hoezo dat? Hebben we het over die Pereiro die drie jaar lang PSV op sleeptouw heeft genomen en die de belangrijkste speler was maar sinds Van Bommel is gekomen wordt hij alleen maar gekleineerd of zo? Nonsens. Pereiro heeft in zijn periode PSV nooit aangetoond echt die waardevolle speler te zijn die PSV nodig heeft. Statistisch heeft hij leuke cijfers, maar voetbal is geen cijfers. Voetbal is meer en voetbal beoordelen op losse statistiekjes alleen, zonder naar de wedstrijd te kijken, is net zoiets als een boek beoordelen op alleen de kaft. Lees de inhoud eens! Pereiro is een slappe voetballer, die 85% minuten onzichtbaar rondhobbelt en zich verstopt. Mooi natuurlijk dat hij dan één assist geeft maar voetballers horen meer te doen. Onde Cocu wad dat al duidelijk.

Onder Van Bommel heeft hij wederom de kans gekregen om belangrijk te zijn. Die heeft hem op zijn favoriete plek gezet en hem de tijd gegeven om daar te excelleren. Het resultaat: meer van hetzelfde. Onzichtbare speler, afwezig en slap.

Kun je wel het beeld oproepen van een pispaal, maar dat is niet echt de realiteit. De realiteit is dat Pereiro gewoon niet geschikt blijkt voor die plek bij Psv. Dan gaat het roer dus om. Dat maakt hem toch geen pispaal? Zelfde met Ramselaar.

10 januari 2019 om 14:42

"kun je eigenlijk niet maken om hem dan na 25 minuten te wisselen."

Feit is dat het voor die wissel voor geen meter liep bij PSV en daarna wel. Dus hoezo kon hij dat niet maken? Omdat hij er misschien iemand mee op z'n pikkie getrapt heeft? Het is topsport, geen sociale werkplaats...

"ook heeft hij hem een keer gebruikt voor een invalbeurt van 10 seconden"

Ik snap sowieso niet waarom daar altijd zo moeilijk over gedaan wordt. Als ik me niet vergis betekent een invalbeurt, hoe kort ook, wel gewoon een volledige wedstrijdpremie. Toch mooi meegenomen.

10 januari 2019 om 15:39

telt ook mij op zijn eigen CV, het is gewoon een CL wedstrijd die hij gespeeld heeft. Want later gaan ze echt niet zeggen, ja hier staat dat je 25 wedstrijden in de CL gespeeld hebt maar dat zijn er eigenlijk maar 24 he, plus een invalbeurt van ten seconden, .......

Hoewel ik hier veel signalen hoor dat ie niet naar Feyenoord zou moeten woeden gehaald, denk ik juist dat ie daar prima kan passen.
Het is een jongen met passie, snelheid en een bijtertje. Dat wordt bij Feyenoord wel een beetje gemist al hebben ze in Clasie een beetje een gelijk type speler.
Zou hem best wel eens bij Feyenoord willen zien.

10 januari 2019 om 13:40

Ja, dat denk ik dus ook. Ik denk best nog wel dat Ramselaar in De Kuip helemaal op kan bloeien en weer een heel behoorlijk niveau aan kan tikken. Van daaruit nog een leuke stap naar het buitenland zou kunnen maken

Jammer!
Net als bij Maher spatte het talent er af en dan wil het bij PSV net niet lukken. Logische aankopen, maar helaas niet gelukt.
Bart heeft het in zijn eerste maanden behoorlijk goed gedaan, maar zakte daarna weg. Als je ziet wie er nu op het middenveld staan, dan is Bart helaas minder. Balen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren