Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Sieraad’ voor Feyenoord vertrekt mogelijk: ‘Je hoorde hem nooit klagen’

Laatste update:

Giovanni van Bronckhorst beschikt bij Feyenoord over een aflopend contract, waardoor er momenteel gespeculeerd wordt of de trainer ook na dit seizoen actief is in De Kuip. Rinus Israël, oud-verdediger en oud-trainer van de Rotterdamse club, vindt dat Van Bronckhorst ‘als een vorst en door de voordeur’ naar buiten moet gaan.

“Als je kijkt naar wat die jongen allemaal gewonnen heeft, kun je moeilijk zeggen dat-ie het niet goed heeft gedaan”, doelt Israël onder meer op de gewonnen landstitel in 2017. “Giovanni van Bronckhorst is een sieraad voor de club. Een heer. Je hoorde hem nooit klagen en zeuren over een gebrek aan kwaliteit en geld. Sterker, met niet eens een geweldig elftal is-ie kampioen geworden. Petje af.”

Israël erkent echter dat Feyenoord momenteel geen goed voetbal speelt. “Het is stroperig, er valt weinig in te herkennen. Deels heeft dat te maken met kwaliteit, maar als trainer ben je wel verantwoordelijk. Als je het team onder de loep neemt, moet je concluderen dat Feyenoord afscheid dient te nemen van spelers die de club niet verder helpen.”

De oud-stopper vindt dat er daarna gebouwd moet worden aan een nieuwe ploeg en bij zo'n proces hoort volgens hem dan ook een nieuwe coach. “En dan hoop ik dat Van Bronckhorst een andere club vindt waar hij zich ook weer verder kan ontwikkelen”, besluit Israël in een interview met Voetbal International. Onder anderen Dirk Kuyt wordt in de wandelgangen genoemd als mogelijke opvolger van Van Bronckhorst.

Verwacht jij dat Giovanni van Bronckhorst na dit seizoen vertrekt bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die kwaliteit mist Van Bronckhorst vooral achterin, in mijn ogen. In de aanval en op het middenveld is het echt wel sterk genoeg, maar je ziet dat het elftal afgeremd wordt door het gebrek aan vertrouwen in de laatste linie. Nu kan je daar als trainer wel iets aan doen door de tactiek te wijzigen (zoals Van Gaal deed bij Oranje), maar ik denk dat Gio daar nog iets te onervaren voor is, waardoor je een naïeve speelwijze krijgt. Vlees noch vis. Tot zo ver mijn (objectieve) beeld van het huidige Feyenoord.. maar jullie Rotterdammers mogen mij gerust tegenspreken.

10 januari 2019 om 08:55

In elke linie zit wel een probleem hoor. De centrale verdedigers kunnen er mee door, maar de backs zijn momenteel gewoon middenmoot kwaliteit. Middenveld heb je alleen vilhena die echt voldoet (of van persie moet er ook staan). Voorin heb je in de punt een kwakkelende van persie en jorgenson. Zijn ze alle twee fit dan heb je daar geen probleem, maar vente is gewoon te licht. Linksbuiten heb je Sam die meer zijn dag niet dan wel heeft. Uiteindelijk voldoet alleen Berghuis dit seizoen. Feyenoord heeft gewoon een heel matig team. De keeper doet het (voor zijn leeftijd en ervaring) goed, maar is ook geen top eredivisie keeper.

10 januari 2019 om 09:04

Gio heeft als voetballer op elk niveau gespeeld en ook als trainer heeft hij inmiddels op elk niveau geacteerd. Onervarenheid is dus voor mij geen excuus. Het lijkt alsof Gio niet leert van zijn fouten of van mindere wedstrijden. Het onvermogen om een wedstrijd naar zijn hand om te zetten is pijnlijk om te zien. Neem bijv de wissels. Het was altijd min 60-70 Larsson eruit Boetius erin (of andersom). Hij verrast nooit en dat neem ik hem kwalijk. Op zn resultaat is hij niet af te rekenen net zo min als de 3e plaats (al verwacht ik dat Feyenoord langer meedoet om plaats 1-2). Gio moet dit seizoen afmaken en inderdaad door de voordeur vertrekken. Verder moet Feyenoord ook investeren in een scoutingsapparaat.

10 januari 2019 om 09:08

@geitje_7

ik vind dat erg makkelijk geredeneerd. wie moet hij brengen om het wedstrijdbeeld te kantelen dan? je hebt alleen harde werkers zonder talent op de bank zitten. het is niet zo als bij Ajax dat je even een Huntelaar, Neres, Schone of Vd Beek in de ploeg kan brengen die de individuele kwaliteit hebben om een westrijd om te draaien. ook in het veld staat te weinig creativiteit en staan er teveel harde werkers zonder voetballend vermogen.

het probleem ligt niet bij Gio maar bij het aankoopbeleid van Feyenoord wat ronduit dramatisch is te noemen

10 januari 2019 om 09:17

@japie: kwalitatief ben je dan nog steeds een heel stuk sterker dan de spelers van de graafschap, trencin en fortuna. Een wedstrijd kantelen hoeft niet alleen te gebeuren door het plaatsen van een wissel. Het zou ook prima kunnen door het hanteren van meerdere systemen en tactieken binnen een wedstrijd (zie Ten Hag). Als je na 5 minuten tegen Fortuna al doorhebt dat het een klote-avond gaat worden, omdat dat team tactisch goed staat (complimenten!), dan moet je als coach daar op in kunnen spelen. Dat gebeurt eigenlijk nooit. Dat vind ik een verwijt dat je zeker mag maken aan het adres van een trainer.
Los daarvan mag je openlijk je vraagtekens zetten bij de trainingsmethoden. Al jarenlang is de selectie krakkemikkig en is de pijp leeg na 60 minuten.

10 januari 2019 om 09:22

Je hoeft niet altijd iemand in te brengen om een wedstrijd te kantelen. Je kan hoger druk zetten, je kan van 4-3-3 naar 4-4-2 gaan, je kan juist verder inzakken je kan met 3 verdedigers gaan spelen of met 5. Er is zoveel meer mogelijk dan een buitenspeler voor een buitenspeler wisselen in de 60e min. Elke tegenstander weet al wat er gaat komen qua wissels. Feyenoord moet niet kijken naar PSV of Ajax. Die hebben betere spelers en meer geld. Het gekke is dat PSV tacktisch volledig overklast werd door Feyenoord (Gio kan het dus wel schijnbaar). En jongens als Haps, Larsson, Nico, Berghuis en St juste noem ik niet dramatisch.

10 januari 2019 om 09:42

@ijsmuts

Ajax en PSV verliezen toch ook wel eens van een mindere tegenstander? die hebben het dit seizoen ook wel eens mindere wedstrijden maar die hebben dan een Ziyech of Lozano die met een individuele actie het verschil kunnen maken en ervoor zorgen dat zo een wedstrijd toch over de streep word getrokken. de enige bij ons die dat kan is Van Persie maar die doet helaas vaker niet dan wel mee en dan verlies je wel eens punten in dit soort wedstrijden

10 januari 2019 om 09:45

@geitje_7

om hoog druk te zetten moet je technische, creatieve spelers hebben die heel snel de oplossing naar voren zien en die heeft Feyenoord niet dus hoe wil je dat doen dan?

het verschil dat Ajax en PSV dat soort wedstrijden wel kunnen kantelen en wij niet is juist het verschil in individuele kwaliteit. draait Ziyech niet, komt Neres er in met zijn diepgang en snelheid. draait Dolberg niet word Tadic met zij technische vermogen inde kleine ruimte in de spits gezet. wij hebben alleen maar hetzelfde type spelers dus kan je weinig veranderen. breng je een Ayoub of Tapia voor een Clasie zet dat geen zoden aan de dijk

10 januari 2019 om 11:10

@japie: Fred Rutten slaagde er anders prima in om hoog druk te zetten met zijn team destijds... dat was echt van mindere kwaliteit dan wat er nu rondloopt.

10 januari 2019 om 11:14

@ijsmuts

stond Rutten ook niet gewoon derde of vierde destijds?

ik vond dat elftal trouwens niet minder als wat er nu loopt hoor op Kazim na. dat ging toen een half seizoen goed met die constante druk van Rutten en daarna was Feyenoord conditioneel leeggespeeld en stortte het rond end februari/begin maart in als een kaartenhuis

10 januari 2019 om 11:36

"ik vond dat elftal trouwens niet minder als wat er nu loopt hoor op Kazim na"
In een team waarin Nelom, een oude Boulahrouz en Wilkshere, Immers, Kazim, Boetius, Manu, Achahbar en te Vrede veel minuten maakten, bij gebrek aan beter (niet ivm blessuregevallen) kun je toch moeilijk volhouden dat het hetzelfde niveau was, of zelfs beter?

10 januari 2019 om 12:16

@ijsmuts

welke spelers van het huidige Feyenoord vind jij bijzonder dan? op Van Persie, Jorgensen en Berghuis na vind ik de selectie om te huilen

10 januari 2019 om 12:34

@japie: geen woorden in m'n mond leggen he? Ik geef alleen maar aan dat ik vind dat het niveau van de selectie in 14/15 (aanzienlijk) aanzienlijk lager lag dan wat er nu rondloopt.

Ik denk niet dat van Bronckhorst het probleem is sterker ik denk dat hij het op zich uitstekend doet. Het probleem ligt eerder bij van Geel en de spelers die hij aanbrengt. Van Geel is ouderwets kampioen scouten om 19:00 uur op zondag met het bord op schoot. Eigenlijk kijk van Geel niet verder dan de eredivisie. Waarom haalt Feyenoord spelers als Doan niet bijvoorbeeld voordat hij door Groningen opgepikt wordt?

10 januari 2019 om 09:02

@hangover96

Ziyech was bij Twente de beste speler in de Eredivisie en Frenkie De Jong was een toptalent die voor 1 miljoen kon worden aangetrokken. dat is heel wat anders dan alle middelmaat uit de Eredivisie wegkopen voor veel geld, wat Van Geel doet

bovendien kent hij ook echt helemaal niks anders als wat er in de Eredivisie speelt of wat er bij Feyenoord heeft gespeeld. dat is een hele kwalijke zaak, want in Nederland heb je natuurlijk veel minder opties om pareltjes te ontdekken dan als je ook internationaal rond kijkt. dan worden je opties op zo een pareltje ontdekken veel groter en dan kan je af en toe flink cashen zoals Ajax heeft gedaan de laatste jaren. met het voorspelbare en falende aankoopbeleid van Van Geel ga je geen stappen vooruit maken

10 januari 2019 om 09:06

Lokaal scouten kan soms effectief zijn het is ook niet zo dat van Geel alleen maar miskopen haalt maar hij is weinig verrassend. Toornstra van der Heijden en Bottighin voldoen op zich prima maar het is wel armoede als je niet verder komt dan dat als TD iedere boerenlul kan deze spelers verzinnen. Leuk voor 1 of 2 seizoenen maar daarna moet je verder en op zoek naar betere spelers Feyenoord staat wat dat betreft al jaren stil. Van Geel haalt geen spelers die duidelijk beter zijn.

10 januari 2019 om 09:33

@hangover96

dat kan maar Van Geel heeft ze niet gehaald. Ziyech wilde komen maar die moest het uitvechten voor de linksbuiten positie met Boetius dus die wees terecht dat aanbod vriendelijk af en koos vervolgens voor Twente.

ik denk eerder dat hoe groter je scoutingsgebied is, des te kleiner de concurrentie is. Nederland heeft 16 miljoen inwoners dus de vijver waaruit je nu vist is niet supergroot en wanneer hebben we voor het laatst hier een speler aan de internationale top geleverd? Van Dijk, De Vrij en Wijnaldum en dan houd het alweer op. ik snap niet dat je dan alleen hier blijft rond kijken, tenzij je echt 0 ambitie hebt als club

10 januari 2019 om 11:50

@ Japie_krekel,

Een paar correcties:

* Frenkie is niet voor 1 miljoen gehaald, maar voor € 1,-.
* Nederland heeft meer dan 17 miljoen inwoners.
* De Vrij speelt bij Inter. Dat is al heel lang geen internationale top meer. Meer subtop.
* De Ligt en Frenkie zullen binnenkort aan de internationale top worden afgeleverd. :-)

10 januari 2019 om 12:20

@finalvoetbal

ok, dat ik dat dacht kwam waarschijnlijk door dat zaadnummer van 16 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde

wat betreft Frenkie De Jong en De Ligt ben ik met je eens maar laten we eerst afwachten of het ook steunpilaren worden bij een Europese topclub. dat weten we nu nog niet. van De Ligt verwacht ik overigens van wel, bij Frenkie De Jong heb ik nog mijn twijfels. in de Champions League heb ik hem nog te weinig zijn stempel zien drukken

10 januari 2019 om 12:36

Haha dat gaat over 15 miljoen mensen, maar ik snap je punt 😂

10 januari 2019 om 15:18

@ Japie,

Bij dat nummer was het zelfs nog maar 15 miljoen mensen haha :-p

De Ligt heeft inderdaad de grootste kans. Ik vind Frenkie redelijk spelen in de CL, maar niet heel erg bijzonder. Bij Oranje drukt die wel echt zijn stempel. Sinds dat hij een basisplaats heeft is Oranje echt lekker gaan draaien. Vooral in de wedstrijden tegen Frankrijk was hij heel erg goed. En dat tegen de beste CVM (kante) van de wereld.

10 januari 2019 om 14:22

Feyenoord heeft wel buiten de landgrenzen spelers gehaald hoor. Jorgenson, Gustafsson en dit jaar die Colombiaan. Het zijn er niet veel, en daarnaast niet echt een succes te noemen. Dus het is te makkelijk om te roepen dat Feyenoord een Doan had moeten halen als de scouting beperkt is...

Tot 2 jaar geleden was van Geel erg succesvol met het scouten van Eredivisie spelers. Toornsta, Botteghin, van der Heijden stonden altijd in de basis en mede aan de basis van het kampioensschap.

ik zou het belachelijk vinden als hij moet vertrekken, mits Van Geel die verantwoordelijk is voor het aankoopbeleid dan ook per direct moet vertrekken. zo niet maakt Feyenoord zich anders volstrekt ongeloofwaardig

de slechte resultaten worden op conto van Gio geschreven maar Van Geel heeft een selectie samengesteld voor veel geld, waar de tranen je van in de ogen springen. Gio moet zich nu zien te behelpen met dit zooitje middelmaat en ik vind daarom dat hij het nog uitstekend doet met de huidige resultaten

Vermoeiend hoe de media de sfeer rondom een eventueel vertrek van Gio en zijn mogelijke opvolging creëert. Zowel AD als VI maken zich hier schuldig aan. Ieder weldenkend mens met voetbalverstand ziet dat John van de Brom beschikbaar is, aangetoond heeft spelers beter te maken, jeugd de kans geeft en altijd goed gepresteerd heeft. Na Bosz, die nu al een baan heeft, is hij in mijn ogen de top kandidaat. Niet Kuyt. Zitten teveel vriendjes hier bij VI die hem naar die baan toe willen schrijven.

10 januari 2019 om 10:23

Mijn voorkeur gaat zeker niet uit naar van der Brom ondanks dat hij het goed heeft gedaan bij AZ. Van der Brom staat er om bekent dat hij heel slecht tegen druk kan en onder druk hele rare dingen kan gaan doen, vraag dat ze maar in Belgie.
Ook Kuijt lijkt mij nog niet klaar voor het hoofdtrainerschap bij Feyenoord. Het probleem blijft bij een nieuwe trainer dat hij het moet doen met een elftal met gebrekkige kwaliteit. Een elftal wat gedoemd is om de komende jaren op plaats drie te eindigen ver achter Ajax en PSV en ruim voor de nummer vier. Af en toe een beker en een supercup daar zal Feyenoord het de komende jaren mee moeten doen.

10 januari 2019 om 13:08

Als er één trainer is die niet bij Feyenoord past is het van den Brom wel.

Ik denk dat we net als Ajax en PSV gewoon tientallen miljoenen moeten uittrekken voor spelers, langlopende contracten moeten aangaan en vooral heel veel salaris betalen. Daarnaast moeten we bij een misstap de trainer ontslaan, de technische directeur een schop geven, een nieuw trainingscomplex bouwen en een nieuw stadion bouwen. En dan zijn we binnen drie seizoenen weer terug waar we waren, vrijwel failliet.

Het is vervelend in een wereld waar elk seizoen telt, maar we zijn nog steeds aan het herstellen. We kunnen net aan de betere spelers kopen van Utrecht en Heerenveen, bij AZ lukt het al niet meer. En bij Heerenveen en Utrecht ook vaak al niet. En dan nog is het de vraag of ze voldoen (vaak amper). Nee, laten we anders ook zo'n dure Mexicaan halen, iedereen doet het toch? We liggen een straatlengte voor op de subtoppers, dat is de winst die we de afgelopen hebben gemaakt. We hebben zelfs aardig wat prijzen gewonnen, zelfs meer dan het puissant rijke Ajax de afgelopen jaren. Maar we zijn ze echt niet voorbijgestreefd hoor. Ajax en PSV hebben twee keer zoveel buitenlandse spelers (die zijn duur) als wij, hebben een transferbudget waar wij slechts van kunnen dromen. Zeiken op van Geel is een beetje als kritiek leveren op de kleren en de auto van het gezin verderop dat 1x modaal verdient, 'ja die buren in die twee vrijstaande villa's hebben een veel mooiere auto, en hun kinderen dragen merkkleding!'. Kijk gewoon even naar de budgetten, daar presteren we naar. Geld bepaalt de plek op de ranglijst, dat is tegenwoordig alleen maar meer geworden. Zelfs als Ajax dit jaar weer geen prijs pakt kan het nooit lang duren, die keilen er gewoon nog een extra berg geld tegenaan. Uiteindelijk worden die echt wel weer kampioen, en daar gaan wij ze niet van weerhouden met transfervrije spelers van subtoppers.

10 januari 2019 om 09:49

@baardgrasmus

Van Geel heeft vorig jaar bijna 30 miljoen uitgegeven, hoe bedoel je hij heeft geen geld te besteden?

echt niet alles hoeft duur te kosten hoor. Doan kostte FC Groningen 2 miljoen euro, Frenkie De Jong kostte Ajax 1 miljoen euro, Milik was 2,5 miljoen euro, Tagliafico 4 miljoen euro, Davinson Sanchez 5 miljoen euro, Onana was rond de 1 miljoen euro, Dumfries was 5 miljoen euro.

dat soort bedragen heeft Van Geel ook voor onze aankopen betaald maar geen enkele van die aankopen is van het niveau van de spelers die die andere clubs hebben aangetrokken. dan ben je gewoon heel slecht in aankopen doen als je nooit een keer een voltreffer hebt. zo simpel is het. Van Geel is een meester gebleken in kapitaal vernietigen en is niet iemand die je als club verder helpt zodra er geld voor handen is. hij is goed in saneren en that's it

bij Ajax hingen ze destijds de vlag uit toen Van Geel vertrok. daarna kwam Overmars en kijk eens hoe goed het nu bij Ajax gaat. ze hebben dan even geen prijs gepakt maar wel een lange termijn visie gehanteerd waardoor ze nu veel meer geld hebben om kwaliteit te kunnen kopen en weer structureel voor de titel meedoen

10 januari 2019 om 09:58

Ja, ook transfers die weinig kosten tikken aan uiteindelijk. Die 27 miljoen van vorig jaar is ook wat ongelukkig geweest, Haps en St. Juste zijn veel geblesseerd. Amrabat voldeed niet, en Larsson en Berghuis voldoen voor die prijs. Ik bedoel die spelers waren zo duur als een Labyad bijvoorbeeld. Maar niemand maalt erom dat die niet speelt. Dat is het verschil. Bij Feyenoord had men moord en brand geschreeuwd als zo iemand niet zou spelen.

Als je Sanchez noemt, noem dan ook die Orejuela. Dat zijn missers die Feyenoord zich niet kan permitteren. Dan mis je dus ook de Sanchez. Dat soort gokken kan je niet nemen.

Edit: Je noemt ook nog Frenkie de Jong, tja, die kostte 1 miljoen na 1 wedstrijd in de basis bij Willem II. Wij kochten op dat moment Kenneth Vermeer voor 1 miljoen. Denk je echt dat we zo'n bedrag voor een jeugdspeler zouden betalen? En dat we hem daarna een paar seizoenen rustig in de jeugd konden laten? Natuurlijk niet, we kochten datzelfde jaar El Ahmadi voor 7 ton, dat was op dat moment toch echt een transfer waar we meer aan hadden. Ook al levert de Jong nu 190 miljoenmiljard op.

10 januari 2019 om 10:03

@baardgrasmus

weet ik niet. als je een speler voor 40 miljoen verkoopt dus met 35 miljoen winst, maakt die 5 miljoen verlies op een andere speler dan nog uit? alles gaat uiteindelijk om de balans.

als je alleen maar op "safe" speelt zoals Van Geel kom je ook geen meter vooruit. dit jaar konden we door zijn miskopen niet eens meer iemand halen en moesten we het doen met huurling Clasie en de transfervrije Ayoub, waar je ook niet echt bete van word

10 januari 2019 om 10:09

Ja, maar het is geen poker. Wie had gedacht dat Sanchez het jaar erop zo veel zou opbrengen? Dat is uniek. Anders hadden ze die Orejuela wel kunnen laten zitten. Achteraf is mooi wonen Japie Krekel....
Een bedrijf dat net een faillissement heeft afgewend moet op safe spelen. Het voortbestaan van de club is belangrijker.

10 januari 2019 om 10:42

@baardgrasmus

ja maar op deze manier kunnen we binnen een paar jaar weer saneren. hoeveel van die 27 miljoen denk je dat we terug gaan verdienen op die spelers? daar ga je sowieso flink verlies op draaien. ik denk juist dat aankopen doen uit de Eredivisie een groot risico is. veel van die spelers slagen gewoon niet de afgelopen jaren. misschien moet je het dan toch een keer over een andere boeg gaan gooien

10 januari 2019 om 10:38

Het is op zich niet raar dat de TD die Feyenoord een paar jaar geleden gered heeft niet de juiste man is om nu de volgende stap te maken. Dat zie je op andere plekken ook vaak. Een crisismanager bij een bedrijf is niet per se de beste bouwer.

Op dit moment is er denk ik een TD nodig met een iets andere benadering. En natuurlijk zit je een beetje in niemandsland (gat aan beide kanten is groot), maar als je op deze voet doorgaat haal je het verschil sowieso nooit in.

En er is ook in de categorie rond de 3-5 miljoen best leuk spelersmateriaal te halen. Jorgensen is daar een voorbeeld van. Maar dat is bij Feyenoord dan ook gelijk de enige.

Ik denk dat zowel gio als van geel deruit moeten. Gio doet t aardig maar is een lafaard. Van geel middelmaat mag zen biezen pakken. Kuijt moet je niet willen als hoofdtrainer, volgens mij heeft hij geen voetbalvisie.

Het is toch aardig verdeelt tussen de Feyenoorders over hun mening over Gio. Een deel ziet hem blijven en andere deel ziet hem liever vertrekken. Maar ik ben serieus benieuwd, wie ze dan graag zien komen als vervanger?.

10 januari 2019 om 13:09

Kijk eens over de grenzen zou ik zeggen.

10 januari 2019 om 13:30

Bij mij is het fifty fifty haha... het loopt nu minder dus ik zou zeggen na 4 jaar van ... nu is het tijd voor een frisse wind etc. Maar niet alleen de trainer, maar ook de rest van de staf en met name ook de TD!! Gudde is er al niet meer nu de rest haha...

Ik vindt dat GIO lekker de eer aan zichzelf moet houden... Hij heeft zich als trainer goed ontwikkeld bij zijn club en veel prijzen gewonnen. Hij verdiend ook een volgende stap bij een mooie club.
Stel hij verlengd en het word weer zo'n seizoen, dan word hij afgedankt als slechte trainer etc.... Nee ik had het wel geweten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren