Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax ontvangt nieuw Chinees bod van 43 miljoen euro’

Laatste update:

Guangzhou Evergrande bood vorige week al dertig miljoen euro op David Neres, maar dat bedrag werd door directeur spelersbeleid Marc Overmars nog als te laag ingeschaald. De Chinezen hebben zich door deze reactie van de kant van Ajax echter niet laten afschrikken, aangezien De Telegraaf donderdagochtend weet te melden dat Guangzhou er een schepje bovenop heeft gedaan.

Er is volgens de ochtendkrant namelijk een bod van 43 miljoen euro binnengekomen op de burelen van de Amsterdamse club en inmiddels lijken de seinen voor een vertrek van de Braziliaan langzaam op groen te springen. Neres is ontevreden met zijn plek op de bank en vindt naar verluidt dat hem na de uitwedstrijd tegen Bayern München, misschien wel zijn beste in dienst van Ajax, onrecht is aangedaan door trainer Erik ten Hag, die de dribbelaar tegenwoordig vooral als invaller gebruikt.

Een overstap naar de Chinese Super League betekent daarnaast voor Neres een flinke salarisverhoging, wat een andere reden voor hem is om op de aanbieding in te gaan. De aanvaller is echter wel afhankelijk van de transferbusiness die Ajax deze maand nog doet: hij mag alleen maar vertrekken als Overmars erin slaagt om het Mexicaanse talent Diego Lainez op te pikken bij Club América. De nummer twee van de Eredivisie leek eerder al dicht bij de komst van de achttienjarige, maar kreeg onlangs concurrentie van Real Betis. Berichten uit Mexico wezen er woensdag echter weer op dat Ajax opnieuw de beste papieren in handen heeft, waardoor een transfer mogelijk slechts een kwestie van tijd is.

Vanwege het aanwezige vertrouwen in Vacláv Cerny zullen er verder geen aanvallende versterkingen meer worden gehaald als het lukt om Lainez te strikken. Als Neres inderdaad deze maand nog naar China verkast betekent dat een mooie winst voor zijn club. De Amsterdammers namen de 21-jarige aanvaller immers twee jaar geleden voor ruim twaalf miljoen euro over van São Paulo, dat wel mee gaat delen in een transfer. De Braziliaanse club zou 20 procent van de winst (31 miljoen euro) tegemoet mogen zien, wat uitkomt op een bedrag van 6,2 miljoen.

Vind jij dat Ajax voor 43 miljoen euro afscheid moet nemen van David Neres?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lainez gaat volgens Mexicaanse media vandaag juist tekenen voor Betis, ik zie Neres sowieso niet graag vertrekken maar in dat geval al helemaal niet.

10 januari 2019 om 07:09

Er word gewoon een spelletje gespeelt Lainez gaat gewoon naar Ajax maar eerst moet Neres verkocht worden.

10 januari 2019 om 08:30

Is dit serieus bedoeld?

10 januari 2019 om 08:37

40+ miljoen voor een jonge Eredivisiespeler die niet eens in de basis staat is gewoon erg veel geld. Als er direct een vervanger gehaald kan worden doe je gewoon goede zaken. Beetje voorbarig om nu al te praten over het mislopen van de landstitel, wat je nog in eigen hand hebt, omdat er nu 1 speler voor de hoofdprijs verkocht wordt.
Mocht die titel er niet komen dan is het in ieder geval heel close en is PSV gewoon net de betere ploeg geweest, heeft niks met belazeren te maken.

10 januari 2019 om 08:38

Ga toch op je fluit spelen man! Dit heet marktwerking en topmanagement.

10 januari 2019 om 08:39

@panfluitspeler nog niet helemaal wakker zeker?

10 januari 2019 om 08:47

Weet niet hoor, een bankzitter voor 43 miljoen verkopen heeft niets met een handelshuis te maken maar meer met een niet te negeren bedrag voor iemand die (helaas) geen basisspeler is.

Je overige opmerkingen betreffende AJAX lijken erg op trolgedrag dus doe je naam eer aan en houd het lekker bij panfluit spelen..

10 januari 2019 om 08:54

Proef ik hier afgunst?
Ajax verloor in het verleden zijn beste spelers en nu weer.
Het verschil is dat ze vroeger voor een habbekrats de deur uit liepen en tegenwoordig voor gigantische bedragen weggaan.
Niks handelshuis dus.
En ja, een Ajax speler brengt nu eenmaal meer geld op dan een Feyenoord of PSV speler.
Waar zou dat aan liggen?
Persoonlijk zie ik Neres liever blijven.
Hij is één van de weinige spelers die nog onvoorspelbaar is, dat trekt mij aan.
Maar wanneer hij niet in de basis staat heb je daar weinig aan.
Dan is 43 mio voor een speler die je helaas amper ziet spelen een mooi bedrag.
En een eventueel kampioenschap wordt ook bereikt zonder een speler die helaas nooit speelt.

10 januari 2019 om 09:20

Pffff wat een onzinnig provocerend bericht. Ajax doet op alle vlakke nog mee speelt het mooiste voetbal van de hele eredivisie en steekt samen met PSV ver boven iedereen uit. Daarnaast laat Ajax ook in de CL gewoon mooi voetbal zien en is instaat prima weerstand te bieden.

10 januari 2019 om 09:44

@panfluitspeler

Quote: "ajax is puur een handelshuis geworden,en de teneur is dat supporters nu massaal moeten juichen als De Ligt of Neres tegen de hoofdprijs verkocht wordt.

Wat een kinderlijke reactie. Welkom in de grote mensenwereld. Ajax heeft af en toe inderdaad wel iets weg van een handelshuis maar dat is tegen wil en dank en meestal niet de eigen keuze. Omdat de club niet kan concurreren met de grote buitenlandse clubs en spelers als De Ligt en De Jong eenvoudigweg niet kan behouden. Datzelfde geldt ook voor PSV en iedere andere Nederlandse club. Als je spelers niet kan behouden, is het enige dat kunt doen, proberen om er zoveel mogelijk geld voor te krijgen. Typisch dat jij dat kennelijk als een nadeel ziet, aangezien je, als je meer voor je eigen spelers krijgt, je natuurlijk ook meer voor de spelers kan betalen die je zelf wilt kopen. En dus betere kunt halen. Als Ajax inderdaad 43 miljoen Euro krijgt voor Neres, is de club spekkoper omdat je voor dat geld veel betere kunt kopen. Bovendien zit er ook nog een menselijk aspect aan de zaak. Het is duidelijk dat Neres zelf ook zijn zinnen heeft gezet op een vertrek bij Ajax en je kan het een speler natuurlijk niet aandoen om hem tegen te houden terwijl hij meer op de reservebank zit dan speelt en bij zijn nieuwe werkgever niet alleen meer uitzicht op speeltijd heeft, maar ook nog eens een kapitaal kan verdienen. Een club heeft natuurlijk ook helemaal niets aan een in dubbel opzicht teleurgestelde en ongemotiveerde speler.

Dat zijn allemaal zaken waar jouw onderbuik geen rekening behoeft te houden, maar een TD heeft die weelde niet. Die moet dat soort zaken afwegen tegen de enorme transfersom die hij kan ontvangen. 43 miljoen Euro voor Neres is geen marktconform bedrag, maar zit daar ver boven. Daarom is het te rechtvaardigen als Ajax het bod accepteert, helemaal als men voor pakweg een derde van dat bedrag een vervanger weet te strikken die vele malen hoger aangeschreven staat. En de club nog een hele batterij aan buiten spelers onder contract heeft. Het is natuurlijk ook grote onzin om te veronderstellen dat het behalen van het kampioenschap gaat afhangen van bankzitters. Ajax heeft voor Wober, die mogelijk ook gaat vertrekken, en Neres, kwalitatieve vervangers aangetrokken of staat op het punt omdat te doen. Zij zijn nieuw en hongerig en met hongerige spelers op de bank, die niets liever willen dan zich bewijzen, is de kans op de titel natuurlijk juist veel groter dan met spelers die in in hun hoofd en hart al afscheid hebben genomen van de club.

10 januari 2019 om 09:59

Je hebt zeker een goed punt hier, zie ook artikel in de Volkskrant betreffende aan/verkoop van spelers.
Toch zie ik Ajax nu nog niet helemaal als een onderneming die uitsluitend het drijven van handel als taak ziet. Ik ben wel wel van mening dat de directie de verkeerde strategie hanteert. Ik dacht dat het doel was om landskampioen te worden (lijkt mij het ultieme doel) en dan klopt er iets niet. De keuzes bij het invullen van de strategie op dit moment wijzen erop dat veel geld hebben een ultiem doel is en dus de strategie hierop afgestemd is. Komt ook nog eens bij dat je de 'ratrace' mbt dure aankomen toch gaat verliezen van het grootkapitaal. En wat hou je dan over?

10 januari 2019 om 10:19

Ze willen pas verkopen als er een vervanger komt. Kortom de titel staat wel degelijk op 1, echter moet je niet vergeten dat zowel neres als wober gewoon banken. Neres maakt dan wel de nodige minuten, maar die jongen wilt meer dan dat. Alleen weten wij beiden dat Ziyech en tadic beter zijn. Ze vullen die vleugel rol echt beter in. Op 10 is neres ook geen succes. Nu kun je 43 miljoen vangen voor een bankzitter. Record verkoop bedrag en dat moet geweigerd worden? Ik vind het best als Ajax lainez binnenhaalt hoor.

10 januari 2019 om 11:21

Nou, ik vind PSV in Nederland minstens gelijkwaardig aan Ajax. Kijk maar naar de resultaten tot nu toe. Dat heeft mede te maken met de relatieve zwakte van de Eredivisie. dan kun je op een mindere dag ook nog gewoon winnen. In Europa komt Ajax beter uit de verf.

10 januari 2019 om 11:37

@facts

Quote: "toch zie ik Ajax nu nog niet helemaal als een onderneming die uitsluitend het drijven van handel als taak ziet. Ik ben wel wel van mening dat de directie de verkeerde strategie hanteert. Ik dacht dat het doel was om landskampioen te worden (lijkt mij het ultieme doel) en dan klopt er iets niet. De keuzes bij het invullen van de strategie op dit moment wijzen erop dat veel geld hebben een ultiem doel is en dus de strategie hierop afgestemd is".

Kan je dat ook met argumenten onderbouwen? Ik zie dat namelijk helemaal niet. Ajax is dan wel een beursgenoteerde NV, de vereniging Ajax is echter nog steeds grootaandeelhouder met ongeveer 70 procent van de aandelen en bepaalt derhalve hoe het beleid vorm wordt gegeven. En de AFC Ajax is toch echt geen handelsonderneming, maar een traditionele voetbalclub. Ik begrijp niet waar je de conclusie uit trekt dat veel geld hebben een doel zou zijn. Dat is juist een middel (eigenlijk zelfs een voorwaarde) om het daadwerkelijke doel, sportieve successen te kunnen bereiken. Het is voor het grootste deel aan de comfortabele financiele situatie van Ajax te danken, dat de club in staat is om de rug recht te houden en de hoofdprijs voor haar spelers af te dwingen. Dat kan alleen als je het geld niet nodig hebt om te kunnen overleven. Doordat Ajax de laatste jaren zo goed boert op de transfermarkt, is de club ook in staat om duurdere en dus meestal ook betere spelers te halen, waardoor de kansen op sportieve successen toenemen. In voorgaande jaren was het meestal zo dat er voor de vertrekkende spelers altijd spelers met minder kwaliteit terug kwamen. Tegenwoordig is dat verval vele malen minder groot en ook dat vergroot de kansen op succes. Ik begrijp eerlijk gezegd nooit zoveel van uitspraken over de financiele situatie, waarvan het vaak net lijkt alsof die als nadeel ipv voordeel wordt gezien. Ajax is net als de andere clubs in NL gewoon een BVO met vooral sportieve doelstellingen. Die sportieve doeleinden vereisen een sterke selectie, hoe sterker het elftal is hoe groter de kans is op het behalen van die doelstellingen en hoe beter de financiele positie is, des te groter de mogelijkheden zijn om een sterk elftal samen te stellen.

Ondanks dat Ajax er financieel uitstekend voor staat, moet de club zich echter net als andere Bvo’s gewoon aan de FFP regels houden. En die gaan niet over schuld of eigen vermogen maar over de begroting. Die moet minimaal kostendekkend zijn. En omdat de begroting van Ajax zelf niet of nauwelijks winstgevend is en de winst behaald moet worden uit uitgaande transfers of deelname aan de CL, moet Ajax de aanschaf van nieuwe spelers bekostigen uit de inkomsten uit de CL of uitgaande transfers. Omdat investeringen in spelers ook fiscaal dienen te worden afgeschreven om ze als aftrekpost op te kunnen voeren op de jaarlijkse belastingaanslag, zijn de mogelijkheden van Ajax op de transfermarkt beperkt. Omdat hoe meer geld je in spelers investeert, hoe groter de afschrijfpost wordt, terwijl je dat geld niet aan andere doeleinden kunt besteden. Het probleem van Ajax is dat de begroting wat groei betreft geen gelijke tred houdt met het eigen vermogen, maar daarop achter blijft, ook al wordt er ook op dat front de laatste jaren vooruitgang geboekt. Dat Ajax minder geld uitgeeft op de transfermarkt dat er binnen komt, heeft te maken met die beperkingen en niets met jouw veronderstelling dat geld oppotten een doel op zich zou zijn. Maar ondanks dat het geen doel op zich is, levert het wel grote voordelen op waar Ajax nu ten volle profijt van trekt. Een bod van 43 miljoen op een reservespeler als Neres was voor de Revolutie volstrekt ondenkbaar.

10 januari 2019 om 11:42

@sceptiicus, ik snap je beredenering. Echter ben ik van mening dat 43 miljoen marktconform is voor Neres. Aan het einde van het jaar lopen Ziyech, Frenkie en De Ligt waarschijnlijk de deur uit. Dan is het wel handig dat je met Wober en Neres de vervangers klaar hebt staan. Zij vullen de posities weliswaar anders in, maar kwalitatief ga je er dan niet heel veel op achteruit. Bij Lainez en eventueel een vervanger van Wober is het uberhaubt afvragen of de Nederlandse cultuur/competitie hun ligt en of ze het niveau omhoog kunnen krikken. Ik neem aan dat Overmars dit ook meeneemt in zijn overweging.nou kijk ik door een Neresbril, want ik vind het (samen met Ziyech) de leukste speler om naar te kijken, waarbij het ook gekoppeld gaat met rendement. Toch zou ik hem om sportieve redenen niet verkopen.

10 januari 2019 om 12:02

@nl_modric

Quote: "echter ben ik van mening dat 43 miljoen marktconform is voor Neres".

En dan geef je daarvoor als argument: "aan het einde van het jaar lopen Ziyech, Frenkie en De Ligt waarschijnlijk de deur uit. Dan is het wel handig dat je met Wober en Neres de vervangers klaar hebt staan".

Dat argument kan een overweging zijn voor Ajax om de speler wel of niet te verkopen, maar heeft natuurlijk niets te maken met de marktwaarde van een speler. Die wordt door de markt bepaald, niet door de interne situatie bij Ajax. De marktwaarde wordt bepaald door de belangstelling die er voor een speler is en die belangstelling meestal door zijn mogelijkheden. Er is naar verluid vorig jaar een bod van 28 miljoen uitgebracht door Dortmund, waar Ajax door de omstandigheden niet op in is gegaan. Maar daar is het bij gebleven, het is niet zo als bij De Ligt en De Jong dat de belangstelling overweldigend is geweest. En ook nu is die Chinese club kennelijk de enige club die daadwerkelijk een bod heeft uitgebracht, zelfs in de sportpers die het verspreiden van vage geruchten inmiddels tot een ware kunst heeft weten te verheffen, wordt weinig over Neres geschreven. Neres is een leuke speler om naar te kijken en heeft vorig jaar een aardig rendement gehad, maar het is niet zo dat je als club meteen in paniek moet raken als die dreigt te vertrekken. Helemaal niet als hij 43 miljoen oplevert. Een speler als Lozano is niet alleen veel verder in zijn ontwikkeling, maar heeft ook een aanzienlijk hoger rendement en staat ook veel meer in de belangstelling. Als de waarde van Neres marktconform zou zijn, zou die van Lozano in de buurt van de bedragen komen die voor De Ligt en De Jong worden genoemd. En dat is natuurlijk niet zo.

10 januari 2019 om 12:25

@panfluitspeler: Wat is er mis met een handelshuis? Wat is er mis met goed management? Kortom wat is nu je punt eigenlijk? Zeiken om te zeiken noemen ze dat in mooi Nederlands. Hou op

10 januari 2019 om 13:40

@ Scepticus. - Dat Ajax minder geld uitgeeft op de transfermarkt dat er binnen komt, heeft te maken met die beperkingen en niets met jouw veronderstelling dat geld oppotten een doel op zich zou zijn.
Hier ga je fout in en daarom begrijp je mijn verhaal niet. Feit is dat de uitgaven voor dit jaar de inkomsten ver overstijgen. Ik constateer ook dat de uitgaven exponentieel meer zijn dan afgelopen jaren.
Dit doet mij veronderstellen (dit is dus geen feit maar mijn mening) dat er een subtiele verschuiving plaatsvind naar een handelshuis achtige benadering. Niet zo raar trouwens, want de afgelopen jaren is er natuurlijk niets gewonnen. Strategie dus gericht op veel geld verdienen, en verwachten dat dit ingezette beleid tot meer succes leidt. (en dus ergens in de toekomst een landstitel?).
Lees je reactie nog eens door, het gaat voor 90% over centen, en dit is precies wat er mis is.
Ik denk dat je behoefte hebt aan bevestiging van je eigen gedachten en gevoelens, je negeert namelijk informatie die niet overeenkomt met je eigen opvattingen. Dit geeft niet, niets menselijks is jou vreemd. (en het overkomt mij ook regelmatig)

10 januari 2019 om 15:26

"een speler als Lozano is niet alleen veel verder in zijn ontwikkeling, maar heeft ook een aanzienlijk hoger rendement en staat ook veel meer in de belangstelling. Als de waarde van Neres marktconform zou zijn, zou die van Lozano in de buurt van de bedragen komen die voor De Ligt en De Jong worden genoemd. En dat is natuurlijk niet zo."

Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. Neres is een Braziliaan, Lozano niet. Bij Brazilie willen ze gaan vernieuwen en zodra Neres daar een plekje bemachtigd zal hij nog veel interessanter worden voor topclubs. Dat jij vind dat Lozano verder staat in zijn ontwikkeling is jouw goed recht. Ik vind persoonlijk Neres de betere voetballer. Betere balaannames, beter in de (korte) combinaties, onvoorspelbaarder en het ziet er allemaal verfijnder uit. Een Bergwijn vind ik ook een betere voetballer dan Lozano.dat er nu minder clubs geïnteresseerd zijn, dat lijkt me logisch. De absolute topclubs spelen zo ontzettend veel wedstrijden dat ze bij een versterking wel verwachten dat hij meteen wedstrijdfit is. (en het liefst ook nog in vorm) Wat Lozano betreft denk ik dat hij eenzelfde pad gaat bewandelen als Chico Hernandez. Neres gaat een belangrijke basisspeler worden bij een topclub.

10 januari 2019 om 07:12

Ik zie er anders geen berichten over en Lainez wou juist het liefste naar Ajax gaan. Daarnaast hebben ze 15 miljoen erop geboden en van Betis is er niks meer vernomen over een hoger bod dan die 14 miljoen euro dus om die twee redenen zou Ajax juist een voorsprong moeten hebben als er verder geen bronnen over een eventuele verandering zijn.

10 januari 2019 om 07:15

Las het ook.. zal mogelijk vandaag tekenen bij Betis, helaas

10 januari 2019 om 07:16

Nee hoor Ajax en Club naderen een akkoord dus die gaat gewoon komen

10 januari 2019 om 07:16

Bron: https://www.esto.com.mx/408984-ultimas-noticias-hoy-diego-lainez-betis-espana-laliga-futbol-de-estufa-america-liga-mx-mexico-fichaje-enero-clausura-2019-serra-ferrer-quique-setien-video-gol/

10 januari 2019 om 07:20

De telegraaf meld vandaag dat de clubs een akkoord naderen. Wil niet zeggen dat het klopt maar ik zie Lainez niet naar Betis vertrekken.

10 januari 2019 om 07:59

Carlo, op je link zie ik alleen iets in een heel mooi rood lingerie pakje en geloof me, dat is geen Lainez

10 januari 2019 om 08:05

Vergeet niet dat Guardado bij betis speelt, die kan ook invloed uitoefenen

10 januari 2019 om 08:13

@formus,

De link van Carlo werkt wel.

Aan het eind van de week zullen we het wel weten welke krant gelijk heeft gehad.

10 januari 2019 om 08:23

Ik dacht dat telegraaf fake news is????
Nu opeens niet meer

10 januari 2019 om 08:36

Dat is zn zus Formus.. die legt het heel duidelijk uit verder... de link werkt overigens wel hoor, check nog maar eens

10 januari 2019 om 08:47

Gooozert... je broer hier. Doe es ff goed nieuws delen hier. Zou het liefst de Telegraaf bronnen volgen maar op die exotische verrassing na ziet dit er wel betrouwvaar uit.

10 januari 2019 om 08:59

Dan toch maar even die link van Carlo openen.

10 januari 2019 om 09:07

Carlo (en Redondo), sorry, de link werkt inderdaad, maar het stond bovenaan de pagina waar in de mobiele versie een balk van Esto doorheen stond, dus had deze over t hoofd gezien. En na wat scrollen kwam ik inderdaad zijn zus tegen 😉. On: weet niet hoe betrouwbaar Esto is, maar hoop toch echt dat dit niet waar is. Anders Neres gewoon houden.

10 januari 2019 om 09:11

@formus, als jij viespeukerij ziet, dan komt dat omdat jij reclame gericht op je zoekopdrachten krijgt en je geen adbocker gebruikt. Ouwe smutminer!

@carlokoene, Dat een Spaanse site meldt dat hij naar Spanje komt, vind ik niet zo zo verrassend. De Eredivisie interesseert de Spaanse lezer geen ruk, een verhaal dat Lainez waarschijnlijk naar Ajax gaat is geen nieuws(in Spanje). De voetbalsites staan bol met gerucjten

ontopic: ik zou bijna voor de Arena gaan staan demonstreren met een bord waarop staat dat Neres nergens heen mag, maar ik vrees dat als Evergrande zoveel geld over heeft voor hem, dat hij de komende weken naar China vertrekt

10 januari 2019 om 10:40

Haha, Donco, zou zo kunnen 😉. Maar zonder gekheid, ik kwam op de voorpagina de site Esto en daar staat een verwijzing naar een dame net als altijd op de tweede pagina van (naar ik meen) The Sun. Dus kon er deze keer niets aan doen 😉.

10 januari 2019 om 10:51

@DonCoXxX, ik zou nog met je meegaan ook om te demonstreren. Maar zo'n bod zal Ajax niet naast zich neer kunnen leggen. Bovendien gaat het er ook om wat Neres wil. Eerst dacht ik dat hij zelf wel wilde blijven maar nu begin ik daaraan te twijfelen.

10 januari 2019 om 11:00

Waarom Neres verkopen? Je hebt hem gewoon nodig en je hebt geen goed alternatief. Zo dom dit.. wat interesseert mij dat geld nou -.-

10 januari 2019 om 14:01

Echt he. Winst maken op hem en anderen kan in de zomer alsnog. In de winter verkopen getuigd van een gebrek aan ambitie, voor zowel het kampioenschap als de champions league.

Daarnaast heeft neres gewoon gelijk dat hij genaaid is. Je trekt je ploeg zelfstandig uit de shit tegen Bayern en speelt een wereldpot. Vervolgens begint van de Beek via de media moeilijk te doen over zijn positie en opeens wordt Neres alleen nog maar als 10 gezien en daar, aangezien hij dat natuurlijk totaal niet is, goedkoop afgeserveerd. Dit terwijl Neres het op dat moment veel beter deed dan van de Beek.

Ondanks het bedrag zou deze transfer mij echt kwaad maken.

43 is wel een heel mooi bod. Maar alleen als je een vervanger kunt halen. De titel is te belangrijk!

Wauw 43 mln!! Misschien dat Overmars er nog wel 45 van kan maken. Inpakken em versturen via DHL.

10 januari 2019 om 10:20

met of zonder track&trace?

On: wat een absurd bedrag is dit? Zijn ze helemaal dol geworden daar in China? Maar van profiteren dan.

10 januari 2019 om 10:31

Ah voor dit bedrag zou ik met track&trace doen. Moet ie niet met container en al van de boot vallen 😁 speelt ie straks op een van de waddeneilanden

43 miljoen? Wat een geld....
Ik zie Neres liever niet gaan, zo’n pure dribbelaar heeft Ajax verder niet in de selectie zitten. Maar dit soort bedragen wordt lastig afwijzen hoor!

10 januari 2019 om 07:08

Pure dribbelaar inderdaad, speelt vaak met oogkleppen op. Niet ontwikkeld t.o.v vorig seizoen.

10 januari 2019 om 07:13

Idd, lijkt wel of zijn ogen half dicht zitten.

10 januari 2019 om 14:10

Niet ontwikkeld? Hij ging prima van start en speelde een geweldige pot tegen Bayern. Vervolgens begon van de Beek te zeuren dat hij op de bank zat en toen werd Neres opeens niet meer als buitenspeler maar als 10 gezien en aan vd Beek gekoppeld. Aangezien hij natuurlijk een buitenspeler is en geen 10 is het logisch dat hij daar minder is, en niet eerlijk om hem er op basis daarvan uit te halen. Hij is gewoon goedkoop afgeserveerd. Met Ziyech op 10 en Neres rechtsbuiten is Ajax veel beter imo.

Oogkleppen? Het doel heeft hij prima is zicht in ieder geval. Een en al gevaar, maar ja, wel als rechtsbuiten ja en niet op 10.....

10 januari 2019 om 07:18

Ik vindt alleen dat hij veel dingen fout doet als hij speelt (loopt ruimtes dicht, gaat heel weinig diep voor een loonactie of om ruimte te creeeren voor een ander) en daarom vindt ik hem lang niet meer zo goed als vorig seizoen. Nu moet ik ook zeggen dat ten Hag hem vaak als een soort 10 opstelt en als hij iets wel niet kan is het daar spelen. Wat dat betreft is 43 miljoen echt niet te weigeren, vond ik met 30 miljoen eigenlijk al. Wel moet Ajax dan echt zeker Lainez binnenhalen en eigenlijk nog een buitenspeler. Maar die Chinese club die van 30 naar 43 miljoen gaat is wel een grote stap ineens dan moet die 50 ook wel haalbaar zijn 😃

10 januari 2019 om 08:07

Ik denk dat zelfs meer dan wel haalbaar moet zijn, ze doen er blijkbaar niet moeilijk over. Maar je kunt nu natuurlijk niet opeens meer gaan vragen, Ajax is immers geen Mexicaanse club.

10 januari 2019 om 09:34

Niet vergeten dat Bandé ook weer terugkomt, dus dat is eigenlijk al je tweede versterking tov nu

10 januari 2019 om 11:01

Hoezo lastig afwijzen. Dat geld heeft Ajax niet nodig. Neres daarentegen wel.

Meteen doen natuurlijk! Meer kan je er niet uithalen voor Neres.. Wober ook verkopen voor min 12 miljoen en vol voor Lainez gaan en je kunt vol goede moed aan de 2e seizoenshelft beginnen.

10 januari 2019 om 07:37

Waarom zou je wober voor 12 miljoen verkopen? Is gewoon een prima back up cb zelfs met de komst van magallan en heeft zeker potentie.

10 januari 2019 om 08:07

Mr.T, blij dat ik nog een Ajacied. Die Wober wel op juiste waarde schat, gewoon een groot talent met weinig ritme en die met zijn ziel onder zijn arm rondloopt. Ik hoop dat hij blijft, bij mij zou hij sowieso spelen met De Ligt samen.

10 januari 2019 om 09:21

Met zijn ziel onder de arm loopt? Hij is net geblesseerd geweest, in het centrum staan nu twee betere spelers en Ajax draait uitstekend. Bovendien is hij nog jong. We doen nu alsof alle bankzitters bij Ajax direct ontevreden zijn als ze niet spelen. Bij grote clubs zitten vaak grote sterren op de bank, dat zij soms mopperen snap ik. Maar Neres en Wöber, kom nou.

10 januari 2019 om 10:21

@sulejmanii
Hier nog een. Heb sinds het begin van het seizoen in mijn favourite opstellingen Wover naast de Ligt en Blind op plek van Schone.

10 januari 2019 om 10:00

Het duurt altijd wel even voor zo'n jonge speler uit Zuid of Midden-Amerika is geacclimatiseerd, hoe groot het talent ook is. Kijk naar Neres. Die werd na een paar maanden gewoon als miskoop bestempeld, daar kon je eigenlijk in zijn eerste half jaar totaal niet op rekenen. Ga er maar vanuit dat als je Lainez haalt je met een soortgelijke situatie komt te zitten en je die vooral nu al haalt zodat hij aan het begin van het volgende seizoen meteen helemaal startklaar is. Dus Neres nu laten gaan is niet echt wenselijk met het drukke programma dat je nog voor de boeg hebt. Dat is echt wel een speler waar clubs in de zomer wel weer voor terug komen. Dan zal het bedrag niet meer zo riant zijn als die 43 miljoen, maar dat verschil kun je als Ajax zijnde echt wel missen en beter nu 'investeren' in het bij elkaar houden van de selectie. Ook Wöber zou ik behouden om dezelfde reden. Heb je net Magalan gehaald omdat achter de spoeling dun is, laat je een andere verdediger gaan. Wöber zal voorlopig echt nog wel de voorkeur krijgen boven Magalan en maakt volgend seizoen bovendien meer kans op speeltijd als De Ligt en De Jong vertrekken. Ik denk dat Blind namelijk door zal schuiven naar het middenveld.

Wat een bedragen. Zowel voor Wober als Neres. Wie had een jaar geleden verwacht dat reserves van Ajax voor dit geld verkocht konden worden? Ik zou voor beide aanbiedingen tekenen. Mijn eerste reactie was niemand halen als vervanger van Wober, maar nu Mensah terug lijkt te gaan naar United is het misschien wel het moment om hem naar Amsterdam te halen. Dan hebben we voor de linker kant van de verdediging Tagliafico, Blind en Magallan. Voor rechts De Ligt, Mazraoui en Mensah. En daarachter nog Veltman, Singraven, Schuurs en Bakker. Als vervanger voor Neres is Lainez prima. Ook Bande komt langzaam terug. Voldoende opties daar lijkt mij.

10 januari 2019 om 08:25

Het zijn echt tropen maanden in Amsterdam en Marc moet elke dag met een dikke glimlach naar zijn werk gaan.
Het is eigenlijk té schrikbarend dat dit soort bedragen boven drijven voor spelers die vaker op de bank zitten dan daadwerkelijk spelen.
Als k op de stoel van Overmars zou zitten gaan er vandaag nog 2 faxen met accoorden uit.

10 januari 2019 om 09:06

Inderdaad. Deze bedragen gaan echt nergens meer over, maarja als je nu zo van de markt kunt profiteren. Waarom zou je deze spelers dan niet verkopen. Verder vindt ik Mensah die je noemt wel een hele goeie optie om te halen. Wel een beetje frustrerend als je hem zelf hebt opgeleid en dan een miljoenenbedrag moet betalen, maar aan de andere kant er is en er komt nog genoeg tranfergeld binnen

10 januari 2019 om 09:27

Zeker; dat zijn ongelofelijke bedragen. En dat voor 2 spelers, die niet vast in de basis staan.

Maar wat wil Ajax nu ? Poen of een prijs ? Juist tov Psv heeft Ajax een kwalitatief brede selectie, wat straks richting april belangrijk kan zijn. Ga je dan 2 degelijke spelers vervangen voor spelers die net nieuw zijn (magallan en evt Lainez) en spelers die teruggekomen zijn van een zware blessure (veltman, Sinkgraven).

Ik denk dat je bij je missie moet blijven. De focus op de titel houden en plezier houden binnen de selectie. Plezier hebben ook de reservespelers ook al balen ze dat ze vaak invaller zijn. Houdt dit vast en komende zomer moet je een aantal spelers van de basis laten vertrekken (ligt, Frenkie en Ziyech) en ook een aantal spelers, die dit seizoen geregeld op de bank hebben gezeten (zoals Wöber en Neres).

Leuk die miljoenen. Maar een titel (en dus CL voetbal) is nog belangrijker en daarmee doe je je concurrent nog meer pijn !!

10 januari 2019 om 10:05

Fosu-Mensah zou ik inderdaad ook absoluut 'terug' proberen te halen. Maar daar maak je alleen kans in als je hem een basisplek in het vooruitzicht stelt. Anders zoekt die liever een middenmotor in Engeland denk ik. Volgend seizoen als opvolger van De Ligt misschien, naast Magallan in het centrum, en Daley dan doorschuiven naar het middenveld. Als rechtsback zie ik hem ook graag, maar volgens mij is Ten Hag erg gek op Mazraoui.

10 januari 2019 om 12:09

Ben ik de enige die Fosu-Mensah niet hoeft? Hij zit op de bank bij Fulham, is 21 en heeft Ajax genaaid als tiener. Waarom mislukte spelers uit Engeland terug halen? Dan zie ik ze nog liever Riedewald halen.

Tja, ik geniet wel van Neres maar 43 miljoen is een hele hoop geld. Moeilijke afweging omdat je natuurlijk wel goed voor de dag wil komen tegen Madrid en je niet direct adequate vervanging hebt. Zelfs al zou Lainez komen, daar mag je ook niet direct wonderen van verwachten.

Aan de andere kant ben je gek als je het niet doet. Hark je zomaar 57 miljoen binnen voor twee bankzitters. Ongelooflijk.

10 januari 2019 om 07:10

Ja is eigenlijk wel ziek 57 mil voor wober en neres pfffff.
Eerlijk gezegd hoop ik dat neres blijft ondanks al het geld wat geboden wordt.
We hebben hem nodig.

Echt niet meer normaal die bedragen. Wil Neres ook echt naar die club?

Zou het jammer vinden als hij vertrekt, mooie voetballer met goede dribbel en actie. Helaas staat hij er wat vaker naast.

Overigens, 43 miljoen, wat een bedrag, maar ik zou het alleen doen als je een waardige vervanger kan krijgen. Winst ga je ook maken op Neres als je hem in de zomer verkoopt, dus je kan hem nog goed gebruiken komend halfjaar.

In ieder geval goed om te lezen dat Ajax Neres alleen verkoopt als Lainez kan worden binnen gehaald. 43 miljoen is natuurlijk een prima bedrag, maar je doet op alle fronten nog mee voor een prijs. In de zomer gaat er al voldoende geld worden binnen geharkt, je hebt nu iedereen nodig.

10 januari 2019 om 07:18

Vraag me wel af of het afdoende is wanneer je Lainez als vervanger haalt, het is een jonge hond die in een ander land komt en waarschijnlijk geen of slecht Engels spreekt. Misschien dat ze nog een (tijdelijke) vervanger kunnen halen die er wel direct staat..

10 januari 2019 om 12:49

@ Lapsus calami

Met zijn Engels zit het wel goed, aangezien hij een speech in het Engels hield op een Fifa congres voor het WK van 2026. Daarnaast hebben wij genoeg ervaren spelers in huis die in staat zijn om hun ervaring over te brengen op de jonge spelers, en hebben wij ook nog een aantal andere Latijns Amerikaanse jongens op de loonlijst staan. Waardoor hij zich ook geen vreemde eend in de bijt hoeft te voelen.

Wat jou laatste zin betreft; Overmars zijn toko draait al een tijdje op volle toeren en ik denk niet dat ze nu de tijd hebben om naar een tussen tijds oplossing te kijken. As je dat al zou willen had je eigenlijk al iemand daarvoor op het oog moeten hebben. Nu kan ik het mis hebben en hebben ze weten stil te houden, maar dat betwijfel ik.

Gewoon voor 43 verkopen en Bergwijn kopen voor 25 a 30

10 januari 2019 om 07:23

Die gaat naar Ajax voor dat bedrag?? Not.

10 januari 2019 om 07:28

Hou nou toch eens op met die spelers van Psv..

Ten eerste is Bergwijn (in mijn ogen) meer waard dan 25-30 miljoen. Ten tweede gaan ze in Eindhoven hun beste spelers niet aan de concurrent verkopen, en terecht. Ajax is nog ver verwijderd van dat Bayern scenario.

10 januari 2019 om 07:46

Lol, ik begrijp dat jij dat vindt en ik begrijp dat er door de huidige bedragen die er voor Ajax spelers genoemd worden jij er van uit gaat dat PSV ook meer gaat krijgen. Naar mijn mening is dat echter nog niet zo vanzelfsprekend. Dat hangt wel van meer zaken af. Kijk eens naar het verleden: alleen Depay, v Nistelrooij en Wijnaldum hebben voor PSV 20 milj of meer opgebracht. Dat is ook wel een indicatie!

10 januari 2019 om 08:25

Dan is iedereen zijn mening irrelevant.

Wij kunnen allemaal denken wat wel en niet kan, uiteindelijk bepaalt de markt en het geld wat er gebeurd. En als Ajax een bedrag neerlegt voor Bergwijn waar PSV geen nee te kan zeggen. Dan kunnen wij allemaal hoog en laag springen, maar dan kan zoiets gebeuren.

10 januari 2019 om 08:30

Dus jij denkt dat PSV Bergwijn voor 15 miljoen naar Ajax stuurt? Verder gaat het niet om hoeveel spelers in het verleden hebben opgeleverd voor de club, maar wat de gek er nu voor geeft.

10 januari 2019 om 08:35

Goh, en Ajax heeft 3 spelers meer verkocht boven de 20 miljoen waarvan 3 sinds totale gekte op de arbeidsmarkt losbarstte.

@pwiee,

Maar waarom zou een Bergwijn naar Ajax willen overstappen?

Sportief gaat Bergwijn er namelijk niet op vooruit. Bij Psv heeft hij een basisplaats, speelt bij Oranje, speelt om prijzen en wint deze bij Psv ook regelmatig. Dan moet je een enorm salaris bieden zoals Tadic verdient, dat zou de enige reden voor een overstap kunnen zijn.

En waar stel je hem dan op. Als hij op de vleugel komt te staan, dan verneuk je Huntelaar en Dolberg (tadic in de spits) of Van de Beek (zyech zakt naar 10). Neres is namelijk bankzitter en je gaat de bankzitter vervangen. Als je 30 miljoen uitgeeft, stel je hem ook op.

10 januari 2019 om 08:49

@tipptopp

Ik ga hellemaal nergens vanuit, ik zeg toch ook niet dat Bergwijn meer dan 30 miljoen gaat opleveren. Ik vind persoonlijk inderdaad dat hij wel meer waard is als je naar zijn ontwikkeling kijkt, zeker dit seizoen. Maar het is en blijft vraag en aanbod, wat een gek ervoor geeft.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie hem als ajacied dol graag komen, maar laten we aub objectief blijven. Als, met de nadruk op als, Ajax een poging doet, zal PSV de absolute hoofdprijs gaan vragen. Depay zou in deze tijd ook meer opleveren dan de jaren terug toen hij van PSV naar United een transfer maakte. Dat was toen gewoon marktconform.

Ik snap ook wel dat Ajax zijn spelers voor meer verkoopt, dat een PSV niet plotseling hetzelfde kan vragen. Het is ook de naam, historie, bekendheid e.d.

10 januari 2019 om 08:56

Eens, Bergwijn heeft weinig te winnen met een overstap. Sterker nog ik denk dat het niet goed zou uitpakken. De spelopvatting van Ajax past niet bij Bergwijn.
Qua transfer bedragen verschillen wij kennelijk nog van mening. Ik ben namelijk van mening dat Ajax de laatste jaren duidelijk meer ontvangt voor hun spelers dan PSV. Ik ben daarom ook van mening dat het nog niet zo vanzelfsprekend is dat Bergwijn voor meer dan de eerder genoemde 25-30 milj gaat opleveren. Maar goed, we zullen zien!

10 januari 2019 om 09:04

Reactie hierboven is op @4fRedondo.

@ grasveld7 daar heb je een punt. PSV zal bij Ajax meer vragen dan bij een buitenlandse club. Dus zal Ajax Bergwijn nu idd niet voor 25-30 milj kunnen ophalen.

Het is natuurlijk een goede voetballer maar ik denk dat zijn speelwijze niet zo goed bij Ajax past. Daarom zie ik hem niet zo graag komen.

10 januari 2019 om 10:36

"gewoon voor 43 verkopen en Bergwijn kopen voor 25 a 30"

Laten we voor de discussie even aannemen dat 'de marktwaarde' van Bergwijn 25 miljoen is. Want: Transfermarkt.de noemt dat bedrag en dat schijnt (voor sommigen) leidend te zijn.

Dus dan zal PSV naar biedingen uit het buitenland luisteren die in die richting komen en gaan onderhandelen, als Bergwijn naar die club wil. Maar als Ajax zich meldt, dan zal Marc pas uitgenodigd worden voor serieus overleg bij Vandervalk in Vught als hij eerst 35 miljoen heeft geboden.

En nee, niemand hoeft mij op deze bedragen vast te pinnen, maar ik neem aan dat het principe van wat ik hier vertel wel duidelijk is. En dan laat ik nog even liggen of Bergwijn zelf überhaupt wel (terug) naar Ajax wil. Dus mensen, vergeet dat 'effe spelers opahlen bij Psv' nou gewoon nog eventjes. Dat is op dit moment op geen enkele wijze aan de orde.

En ja, dat kan over een jaartje of wat, als Ajax drie keer op rij kampioen is geworden en drie jaar op rij furore heeft gemaakt in de CL. Want dán kan een momentum ontstaan dat spelers van PSV best oren kunnen krijgen om naar Ajax over te stappen. Want Ajax kan meer salaris bieden en het dan ook sportieve succes zal dan best zorgen dat spelers bereid zijn over te stappen. Dat gedoe van die clubliefde is namelijk 99% lucht. Uiteindelijk zullen spelers die hun salaris kunnen verdubbelen daar zeker open voor staan. Maar nu dus nog zeker niet.

10 januari 2019 om 15:30

Spelers ophalen bij een concurrent zou wel mogelijk moeten zijn. Echter zal die club dan wel geld nodig hebben. (feyenoord?) Ik denk dat als Ajax een bod van om en nabij de 20 miljoen op Berghuis neer zou leggen, Steven gewoon in een Ajax shirtje rondloopt volgend jaar. Psv gaat op dit moment natuurlijk niet Bergwijn aan Ajax verkopen, zelfs niet voor de 35 miljoen die jij nu noemt.

10 januari 2019 om 08:17

Waarom zou je voor zoveel geld een bergwijn kopen als je voor een fractie van dat bedrag een Laniez kan binnenhalen..

10 januari 2019 om 08:30

Sowieso moeten mensen eens stoppen met denken dat ze op Fifa zitten ofzo. Bergwijn is zelf vertrokken bij Ajax, speelt bij PSV voor dezelfde prijzen en zal echt niet aan een terugkeer denken lijkt me. Verder zal PSV nooit zo gek zijn om een van hun grootste talenten/beste spelers te laten vertrekken naar de concurrent voor een prikkie. Als dat al zou gebeuren zou Ajax het dubbele van de marktwaarde moeten bieden ofzo, dan zal de TD van PSV misschien twijfelen, maar dat zou een achterlijk bod zijn natuurlijk: daar voor haal je 2 spelers van zo'n kaliber in het buitenland. Maar voor 25 miljoen lachen ze je in Eindhoven gewoon keihard uit hoor, en terecht.

Ik snap niet echt waarop dit bedrag gebaseerd is en waarom je dit zou betalen voor een bankzitter die het eigenlijk nog allemaal moet laten zien. Als je dit niet accepteert, ben je echt niet goed wijs. Net zoals die 50 miljoen voor Dolberg destijds die je nooit meer gaat krijgen. Hoewel, als clubs al 43 miljoen voor een Neres neer gaan leggen sluit ik niks meer uit.

Allemaal leuk en aardig, maar wilt Neres zelf wel naar China? Uiteindelijk is hij eindbeslisser natuurlijk

Hoop geld, maar neres is onze enige speler(ok vd beek, maar andere positie. Moet van verder komen) met diepgang. En al komt lainez, volgens mij heeft hij minder diepgang in zijn spel. Denk en ik hoop dat ajax voet bij stuk houdt en neres binnenboord houdt.

Zou ik echt een rare stap vinden van Neres. 43 miljoen is wel veel geld echter wil je ook een sterk team hebben om prijzen te kunnen winnen. En een sterk team krijg je eerder door goede spelers bij elkaar te houden.

Een speler die iets meer dan de helft van dat bedrag waard is laat je toch gewoon gaan. Ze hoeven het voor het geld niet te doen, maar toch. Wie weet of er ooit nog eens zo'n bedrag gaat komen.

10 januari 2019 om 11:03

Maar toch? Ze gebben Neres gewoon nodig, het geld niet..

Het liefst zie ik Neres blijven maar dit is toch wel een erg hoog bedrag, als het waar is over die 43 miljoen.
Hoop ook dat Ajax snel toe slaat met Lainez voordat het te laat is

Ik zou de Chinezen NEE verkopen. Doelstelling is om dichter bij de top te kruipen en prijzen te pakken, niet waar? Dichter als dit seizoen zullen we niet komen ben ik bang met oog op de aanstaande leegloop komende zomer.

Vrijwel zeker dat Diego Lainez naar Betis gaat voor 16 miljoen dollar volgens deze nieuwszender : https://m.youtube.com/watch?v=kfktbhfknzy

10 januari 2019 om 08:26

al die nieuwszenders baseren zich vaak weer op een andere nieuwszender. Gewoon afwachten als hij ergens heeft getekend

Ik vraag me heel erg af hoe Betis dit kan betalen want ze hebben niemand gehaald voor dit seizoen en ook daarvoor hebben ze alleen groter gekocht als ze ook groot verkocht hadden en dat hebben ze ook niet gedaan.

10 januari 2019 om 08:26

Yes!!! Ben ik als voetbalfan alleen maar blij mee!! Hij past gewoon beter bij Betis dan een Ajax, geen twijfel mogelijk. Gewoon een logische keuze van hem als dat echt waar is! Zeer slim.

10 januari 2019 om 08:37

Kun je ook toelichten waarom hij beter bij Betis past? Wat maakt de speelwijze van Betis beter voor hem? Heeft hij specifieke kwaliteiten die wel/niet bij Betis/Ajax passen? Of vind je het alleen chill als hij niet naar Ajax komt. Op basis van je andere berichten in de topic neig ik eerder naar het tweede maar ik laat me graag verrassen.

10 januari 2019 om 08:42

Spaanstalig, klimaat, begeleiding, competitie, salaris, stad...verder nog wat aan toe te voegen?

10 januari 2019 om 08:43

@SanderKoevoets neig maar naar het 2de want haal ook alleen maar uit zijn berichten dat hij niets met Ajax heeft

10 januari 2019 om 08:50

@sanderkoevoets

hij zal denk ik bedoelen dat de taal en het land veel meer overeenkomsten hebben met Mexico als met Nederland en dat hij daar Guardado treft, een landgenoot die hem kan begeleiden. niet zo een hele rare redenatie toch?

10 januari 2019 om 09:04

Spaanstalig en klimaat: oke leuk, maar niet per se doorslaggevend voor je carrièrekeuze lijkt me. Competitie is inderdaad sterker, maar je speelt dan weer niet mee voor de prijzen, met een beetje geluk net voor de EL-plek, waar je bij Ajax voor de titel speelt en zo goed als 100 procent zeker Europees speelt, wellicht zelfs CL. Salarissen van Betis liggen misschien net iets hoger dan bij Ajax gemiddeld, maar schrikbarend zal dat verschil niet zijn: het is echt niet zo dat Betis een jong talent miljoenen betaalt ofzo. Stad is verder volledig subjectief, er zijn genoeg mensen die Amsterdam mooier vinden dan Sevilla en andersom, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Verder vroeg ik waarom hij beter bij Real Betis past, dingen als taal zijn slechts een aanpassings dingetje (en bij Ajax spreken ook voldoende mensen Spaans uiteraard). Jij brengt het zo stellig, ik dacht die zal wel wat over de speelstijl, concurrentie op de betreffende posities, etc. in petto hebben, maar als het alleen om je moedertaal en lekker weer gaat haak ik af.

10 januari 2019 om 09:07

@japie: maar daarom past hij toch helemaal niet beter bij de club Betis? Tuurlijk is het chill voor hem als Guardado daar is. Maar wie weet is die volgend jaar wel weer weg. Bij 'past beter bij Betis dan bij Ajax' denk ik aan tactische of speltechnische verschillen tussen beide ploegen die in het voor- of nadeel van Lainez zijn, niet aan iets simpels als 'het is mooi weer en er spreken meer mensen Spaans', dat zijn randzaken geen hoofdzaken.

10 januari 2019 om 09:15

@sanderkoevoets

dat lijken me geen randzaken hoor. het is nogal een extreme cultuuromslag om van Mexico naar het koude Nederland te gaan.

verder is La Liga een veel mooiere competitie met aantrekkelijkere tegenstanders dan de Eredivisie. dat je dan automatisch liever voor Ajax kiest die normaliter 6 wedstrijden Champions League spelen, of voor een competitie waar je spelers als Griezmann, Messi etc. treft dat lijkt me niet heel voor de hand liggend

10 januari 2019 om 09:37

@SanderKoevoets
Laat ik datgene wat ik opnoemde even parkeren. Real Betis speelt dit jaar met coach Setien een aanvallend, veel positiespel op balbezit met technisch ervaren (Guardado, Joaquin, Carvalho) spelers op het middenveld, met de formatie 3-5-1-1. Daarnaast spelen zij ook veel via de flanken waar Lainez ook kan spelen. Hij is een technisch balvaardige en balvaste speler die in dit elftal uitstekend past. Juist datgene wat ik opnoemde maakt het verschil wat goed bij hem past en zijn nieuwe project (Real Betis) ondersteund om tot een succes te maken. Nu jij jouw analyse aub.

10 januari 2019 om 09:56

Vind ik wel, er zijn zat Mexicanen, Zuid-Amerikanen, Spanjaarden, etc. die gewoon prima renderen (of rendeerden) in de ED. Tuurlijk is het een verandering, maar dat hoeft niet doorslaggevend te zijn vind ik.

Betreft de competitie heb je natuurlijk gelijk. Ik vind het ook niet voor de hand liggend dat hij per se voor Ajax kiest ofzo, ik vraag me alleen af waarom de poster zo stellig is in zijn verwoording dat hij zonder twijfel beter bij Betis past, dat vind ik namelijk stevig overdreven.

10 januari 2019 om 10:02

@sanderkoevoets

of hij daar qua voetbal beter past weet ik idd niet, daar ken ik deze speler niet goed genoeg voor. we zullen zien welke club die jongen gaat kiezen de aankomende dagen. Ajax moet dan alleen niet met het Jong Ajax traject bij hem aankomen tijdens de gesprekken want dan zie ik hem niet komen

10 januari 2019 om 10:22

Kijk, dit vind ik een top bericht Ii1ii11i1ii (edit: die hoofdletter I's willen op een of andere manier niet helemaal lekker), nu onderbouw je daadwerkelijk waarom je hem beter bij Betis vind passen, bedankt!

Verder speelt Ajax natuurlijk eveneens overwegend aanvallend spel met veel positiewisselingen. Wel spelen we zonder klassieke buitenspelers (want Lainez meer lijkt te zijn), maar ook Betis speelt zoals je al aangeeft vaak met een 5-mans middenveld en 2 spitsen. Hij zal daar dan ook als valse rechtsbuiten of achter de diepe spits komen te spelen waarschijnlijk. Ben het met je eens overigens dat Betis ook aantrekkelijk speelt. Lainez ken ik niet goed genoeg om echt te beoordelen of hij nou beter zou passen binnen dit Ajax of dit Betis, maar ik vertrouw op de Ajax scouting als zij hem binnen willen halen.

Al met al denk ik dat deze speler, als hij zo getalenteerd is als men beweert, bij zowel Ajax als Real Betis uit de verf kan komen. Als Ajacied hoop ik dan natuurlijk dat dat bij ons is, maar da's logisch

10 januari 2019 om 11:00

Sanderkoevoets: taal zal geen barriere vormen, Lainez schijnt aardig Engels te spreken. Althans, daar ga ik vanuit als je een speech in het Engels doet. (zie elders het achtergrondartikel over hoe Lainez op de radar van Ajax verscheen)

Als het allemaal waar is en Wober en Nerez vertrekken dan moet Ajax er wel werk van maken om tenminste gelijkwaardige vervangers aan te trekken. Je moet er voor zorgen dat de bank ook op niveau blijft....

10 januari 2019 om 08:27

Volgens mij wordt de bank alleen maar op een hoger niveautje getild...$

10 januari 2019 om 09:25

Die bank mag wel even omhoog, als die daarna maar weer iets daalt.....om vervangers aan te kopen ....

Die overmars moet wel even aan de bak voor het volgende seizoen zonder: onana, wober, Ziyech, de ligt, vd beek, neres, de jong, tagliafico

10 januari 2019 om 09:09

Redelijk stellig, ik denk dat Donny en Tagliafico volgend jaar gewoon nog in Amsterdam spelen hoor en ook Onana en Wöber zijn zeker nog niet weg. Verder heeft Overmars met de aankopen van Traore, Magallan (en misschien Lainez) al aardig vooruit gedacht.

10 januari 2019 om 10:31

@SanderKoevoets
Beetje nonchalant van je om zo te denken vind je niet? Als je de headlines voorbij hebt zien komen de afgelopen maanden.. Sowieso 4 spelers uit dat lijstje kun je voor volgend seizoen wegstrepen.

10 januari 2019 om 10:43

Ach jeetje, als je alle headlines moet geloven had Ajax niet eens een team gehad dit jaar, dus daar ben ik wat voorzichtiger mee. De Ligt, De Jong en Ziyech vertrekken sowieso deze zomer, true. Voor Onana is die kans ook vrij groot inderdaad. Neres vertrekt misschien deze winter al, maar enkel als zijn vervanger (lainez) direct binnen wordt gehaald. Dat zouden dan inderdaad 4 of 5 vertrekkers zijn.

Tagliafico zie ik niet vertrekken, die heeft ook al aangegeven dat hij zich prima thuis voelt bij Ajax en heeft in de zomer nog een 3-jarig contract. Donny krijgt meer ruimte op het middenveld als Frenkie vertrekt dus ook voor hem is het denk ik best aantrekkelijk om nog een jaar te blijven en ook hij ligt dan nog 3 jaar vast. Wöber mag mijns inziens zeker blijven, ook al is er momenteel interesse in hem, jonge jongen die zeker nog van waarde kan zijn voor Ajax denk ik!

43 miljoen, dat is nog meer als wat Davinson Sanchez opleverde. ik zou zeggen doen!

Tja als je voor een niet-dragende speler een bod van 43 miljoen krijgt, moet je daar gewoon een strik omheen doen. Heb alleen geen idee of een Neres wel zit te wachten op een Bollywoord competitie.

10 januari 2019 om 09:19

Ik vraag me altijd af, wie in dit soort gevallen bedragen etc zou vertellen tegen een journalist vd Telegraaf....

10 januari 2019 om 09:20

Een niet dragende speler???
Hij wordt gewoon verkeerd gebruikt want staat niet op de goede plek ja dan kun je geen dragende speler worden lijkt me

10 januari 2019 om 09:36

Ik neem aan dat het eventueel vervangen van een de Ligt, de Jong, Onana, Ziyech een stuk lastiger is dan een met alle respect redelijk goede buitenspeler.

10 januari 2019 om 09:47

Dus je geeft Stefano gelijk dat Neres geen dragende speler is?

Dit is gewoon voor Ajax een prima deal. Een bankzitter voor 43 mln verkopen.

Strik omheen en weg doen immers is het geen vaste basis speler heeft het toch niet helemaal waar gemaakt bij Ajax er matig.

Neres verkopen en koop dan gelijk een goede spits en buiten speler. als afmaker heeft Ajax niemand Dolberg en Huntelaar brengen beide te weinig.

Dus van 30 miljoen naar 43 miljoen in 1 keer? Klinkt niet echt geloofwaardig.

10 januari 2019 om 10:32

Verkopen bij 56 mil :-)

Paniekzaaiers
Ze zien ergens een club intresse hebben en gelijk loopt iedereen te roepen om vervanging.
Maar denk eens logisch na, zie je met real Madrid in voorui5zicht hem vertrekken?
Droom van elke voetballer om champions league te kunnen spelen.
Ik zie iedereen van waarde pas aan het eind van het seizoen voorbij is. Eerder niet

Wow Armenia.welke neres heb je gezien?
Hij is zeker bepalend geweest

Dilemma voor Ajax. Zelf vind ik 43 miljoen voor Neres een prima bedrag. Misschien zelfs nog meer, in combinatie met doorverkooppercentage. Maar dan moet je wel een direct inzetbare vervanger achter de hand hebben. Ik zie dat niet in Cerny. Die heb ik nu al -tig keer aan het werk gezien bij Jong Ajax, maar hij kan - net als Johnsen overigens - mij niet overtuigen als basismateriaal voor de eerste selectie. Gelukkig zijn er meer deskundigen aanwezig bij Ajax, om in deze de juiste beslissing te nemen. Tot slot, als supporter moet je niet meedansen met die geweldige winsten op het financiële vlak, maar hopen op prijzen. Het een kan wel een belangrijke bijdrage leveren aan het ander;-). En in Europa gaat het tot nu toe crescendo!

Als die Chinezen Neres zo graag willen hebben dat ze er 43 miljoen voor over hebben dan kunnen ze ook best een halfjaartje wachten. Niet tussentijds verkopen.

43 mil. pff ineens lijkt de 50 voor de Ligt een schijntje.

Ben fan van Neres , maar voor dit bedrag gewoon verkopen.

10 januari 2019 om 12:31

Ik las net dat Ajax heel dichtbij een akkoord is met de overname van Lainez. Ik ben bang dat Neres nu de langste tijd heeft gehad bij Ajax.

10 januari 2019 om 12:50

Maar de Ligt gaat ook niet voor 50 verkocht worden dus die redenering gaat niet helemaal op. Grootste talent van de wereld, interesse van vrijwel alle topclubs. Het zou erg vreemd zijn als ie voor minder dan 70 miljoen verkocht wordt.

Haha waar zijn die gasten nu die zeiden dat Ajax dat bod van 30 miljoen op Neres moest accepteren omdat ze er nooit meer voor zouden krijgen?
Dit zijn zaken waar je o.a. rekening mee moet houden:

- Ajax hoeft niet per se te verkopen omdat ze al geld genoeg hebben
- Alleen de absolute hoofdprijs is interessant voor Ajax
- Chinese clubs bulken van het geld, hebben nog geen goed gevoel voor wat een speler daadwerkelijk waard is waar een club als Ajax van kan profiteren

57 miljoen voor Wober en Neres moet Ajax natuurlijk wel accepteren mits ze er vervangers voor terughalen.
Ik zou zeggen maak een package deal met Club America voor Edson Alvarez en Lainez en maak 20 miljoen voor hun over.
Dan maakt Ajax een forse winst op Wober en Neres en halen ze ook nog twee van de grootste Mexicaanse talenten op van dit moment waar ze over een paar seizoenen weer een forse winst op kunnen maken.

10 januari 2019 om 13:20

Zo werkt dat helaas altijd. Vorige topic was driekwart nog aan het roepen dat Neres nooit speelt en nooit meer ging opleveren dan 30 miljoen. Mooie is dat straks diezelfde driekwart het altijd al in Neres heeft gezien en niet snapt dat Ajax een onbetwiste basisspeler weg laat gaan midden in het seizoen etc etc.

Nog even afwachten overigens want met de Telegraaf weet je het nooit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren