Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Real Betis zet Andrés Guardado in om Ajax te dwarsbomen’

Laatste update:

Real Betis mengt zich in de strijd om de handtekening van Diego Lainez, zo melden diverse Spaanse media dinsdag. De huidige nummer zes van LaLiga heeft een belangrijke troef in handen: landgenoot Andrés Guardado. Mexicaanse en Spaanse media stellen dat Betis de 152-voudig international van Mexico heeft ingezet om onder meer Ajax af te troeven en Lainez ervan te overtuigen om in het Estadio Benito Villamarin te tekenen.

Guardado was zelf 21 jaar toen hij in 2007 de oversteek naar Europa kon maken. De levende legende van el Tri koos uiteindelijk enigszins verrassend voor Deportivo la Coruña en naar verluidt probeert hij nu Lainez in te laten zien dat een Spaanse club de beste keuze is, zeker in deze fase van zijn nog bijzonder prille loopbaan. Na vijf jaar Deportivo speelde Guardado ook voor Valencia, Bayer Leverkusen en PSV om vervolgens medio 2017 bij Betis te tekenen. De middenvelder is ook voor de Zuid-Spanjaarden een belangrijke kracht geworden, al kampte hij de voorbije weken met blessureleed.

Ajax heeft een formeel bod van elf miljoen euro op Lainez neergelegd plus een doorverkooppercentage, zo meldde De Telegraaf eerder en volgens Mexicaanse media zelfs een bod van bijna vijftien miljoen euro. Real Betis zou nog geen bod hebben uitgebracht op de achttienjarige buitenspeler. “Er zijn er maar weinig spelers zoals Lainez”, benadrukte technisch directeur Santiago Baños eerder. “Ik zou graag willen dat hij nog één jaar blijft. De transfermarkt in Europa sluit in februari, we hebben nog de hele maand de tijd (om te onderhandelen, red.). Ik probeer niet te betrokken te raken.”

“Er is nog niets officieel. We hopen dat er volgende week iets concreets ligt. De aanbiedingen zijn er…”, zo zei Baños deze week. Met de eventuele komst van 'de Mexicaanse Lionel Messi' wil Ajax inspelen op een mogelijk vertrek van Hakim Ziyech of David Neres ná dit seizoen. Lainez maakte in maart 2017 al zijn opwachting in de hoofdmacht van Club América. Inmiddels staat de teller van de tiener op 51 optredens en 5 doelpunten. Vijf maanden geleden maakte de aanvaller zijn debuut als Mexicaans A-international.

Denk jij dat Ajax de eerste Europese club van Diego Lainez zal worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Elke jonge speler ter wereld weet dat je op die leeftijd veel beter naar Ajax kunt gaan. Als er een club is die goed is in het opleiden van spelers in deze leeftijdscategorie dan is Ajax het wel, ze hebben een behoorlijke referentielijst inmiddels.

Als er geen grote club langskomt waar je een miljoenensalaris kunt krijgen, dan zou ik echt niet weten waarom een speler voor een andere club dan Ajax zou moeten kiezen. Bij Betis is het leuk dat je af en toe tegen Barca, Real of Atletico speelt, maar die gozer kan op als hij bij Ajax speelt na 3 jaar alsnog naar een grotere competitie als zijn ontwikkeling goed gaat.

8 januari 2019 om 06:54

Klopt, maar de aantrekkingskracht van la Liga en Spanje ih algemeen is ook zeer groot. Qua cultuurshock gemakkelijker te verteren....

Daarnaast als je faalt bij Real Betis, zijn er nog wel opties, als je faalt bij Ajax tsjah dan kun je nog gaan naar een SC Heerenveen, FC Groningen,...

8 januari 2019 om 07:05

Is dat zo? Waar kun je heen dan als je faalt bij Betis? Tweede spaanse divisie wellicht? Neem aan dat een speler die nauwelijk speelt bij Betis niet ineens naar Villareal of Bilbao toe kan.

En er zijn zat leuke spelers die bij Ajax niet slaagde, maar toch naar een aardige club getransferreerd zijn. VD Hoorn, Cvitanich, Boerigter en Charisteas bijvoorbeeld. Zijn allemaal naar een minder goede club gegaan, maar niet ineens naar Groningen of zo.

8 januari 2019 om 07:31

Zijn er ook zat die wel naar een Groningen of zelfs kkd club zijn gegaan. Lekker makkelijk de uitzondering eruit halen. Als Mexicaan lijkt me de stap naar Spanje het meest gunstig hoor.

8 januari 2019 om 08:13

OK noem dan even spelers die ajax op hun 18e gehaald heeft en die in de kkd spelen?
En dan heb ik het niet over spelers die eerst in het tweede beginnen maar over spelers die Ajax van de hand heeft gedaan die nu in de kkd spelen.

8 januari 2019 om 09:08

Ik doelde dus op een zivkovic of Cassiera die maar bleven ploeteren @ jong Ajax ondanks dat ze een zogenaamde mooie toekomst belooft is. Het zogenaamde toptalent johnsen komt ook geen stap verder evenals cerny. En hoe weet jij nou of lainez niet eerst voor jong Ajax is gehaald? Voor wie gaat hij basis staan dan? Ziyech, tadic ? Yeah right. Die gast zal vast eerst beginnen in jong

8 januari 2019 om 09:41

Zivkovic speelt op het hoogste niveau van Belgiã«. Cassiera is niet verkocht nog. Dus we hebben geen idee waar hij heen kan of gaat. Ik denk persoonlijk dat hij het nog wel kan halen. Maar een club als Groningen past hem gewoon niet. Dat kan, ik denk dat een Cassiera ook beter zou passen bij een ploeg als PEC of Willem 2.

8 januari 2019 om 10:31

Leuk en aardig omtrent cassiera qua clubs maar dan liever de Spaanse mindere ploegen als Mexicaan zijnde. Sterker nog ik denk dat diezelfde cassiera ook liever in Spanje voetbalt hoor.

8 januari 2019 om 11:11

@ Mexicano, als je ''faalt'' of iig geen basisspeler bent bij Ajax kun je ook altijd nog naar de PL, Bundesliga, Serie A, Ligue 1. Zie bijvoorbeeld Riedewald, Bazoer, Dijks & Tete.

8 januari 2019 om 11:53

Ajax kan een hele goede springplank zijn, maar laten we nou niet doen of het de enige weg naar Rome is en dat er bij Ajax niemand mislukt. La Liga is een topcompetitie dus zal ook zeker interessant zijn.

Bij Ajax heb je wel meer kans op nationale prijzen, CL, en er komen genoeg scouts, maar in Spanje heb je meer dan genoeg CL-waardige teams. En of de Nederlandse eredivisie/beker nou zo geweldig staat op je internationale Cv...

Daarnaast kunnen het weer, salaris en de taal ook meespelen.
Ach ja, we kunnen lekker speculeren, dit soort deals duren vaak lang dus het zal nog wel een weekje duren.

8 januari 2019 om 15:55

@lee112

True, zit wel wat in, maar als in de zomer Ziyech en Neres vertrekken komt er toch weer plek vrij? Een half jaartje met jong Ajax meedoen en af en toe op de bank zitten en invallen bij 1 is weinig mis mee lijkt me. Gast is pas 18 en moet sws wennen aan het Ajax spel.

8 januari 2019 om 06:57

Makkelijk te zeggen als Nederlander, maar je kunt het ook zo bekijken: meteen naar grotere en mooie competitie, dik salaris vangen, je spreekt de taal al, je speelt tegen veel grotere/beroemdere teams en kunt je daartegen in de kijker spelen. En het klimaat is daar voor een Mexicaan ook fijn. Die jongen kent Ajax niet en heeft dus ook niet de kennis die wij als volgers van de Nederlandse competitie over Ajax hebben.

8 januari 2019 om 07:02

Zou Betis zo veel meer salaris betalen aan een jeugdspeler vergeleken met Ajax? Ik waag dat te betwijfelen.

Taal is natuurlijk wel een dingetje, maar hij is niet de enige Spaanstalige speler bij Ajax natuurlijk. Misschien dat Tagliafico wel zijn surrogaat vader kan worden

En geloof mij, die jongen is voetballer: die kent echt Ajax wel hoor. Zeker als club waar jonge spelers als Eriksen, De Jong, Vertongen, Vermaelen, Alderweireld, Suarez etc. etc. de laatste jaren zijn doorgebroken.

8 januari 2019 om 07:12

Misschien kent die in het geval dan ook wel FC Groningen vanwege suarez? Denk eerlijk gezegd te betwijfelen dat hij deze spelers associeert met Ajax hoor. Het is een jonge Mexicaan die niet Ajax op de voet heeft gevolgd. Hij kent waarschijnlijk deze spelers pas vanaf hun internationale doorbraak. Maar misschien zoekt die inderdaad van alle internationale spelers hun wiki op, maar durf het te betwijfelen. Ik heb het idee dat jij nog steeds denkt dat Ajax bij ieder voetballer een warm plekje heeft? Als die die spelers bij Ajax had willen volgen, dan zou die de eredivisie gevolgd moeten hebben, nou ik schat die kans niet heel groot. Dit soort spelers kijken alleen naar de grote competities en champions league.

8 januari 2019 om 08:18

@kleinegeneraal

Grootst mogelijke onzin wat je hier verkondigd. Je hoeft de eredivisie niet te volgen om Ajax te kennen, je hoeft alleen maar het carrierepad van topspelers te kennen. Dan kom je er vanzelf. Zo weten een stuk meer mensen dat Robben bij PSV heeft gespeeld dan dat er mensen zijn dat hij bij Groningen heeft gespeeld. Zelfde geldt voor van Nistelrooij (maar dan heerenveen).

En PSV en Ajax hebben vaak genoeg goede voetballers gehad die tot de wereldtop (of net daaronder) zijn gaan behoren waardoor ze op z'n minst een belletje doen rinkelen. Zo zijn Romario en Ronaldo (wel wat verder terug) gewoon verbonden met Psv.

En dat zelfde geldt voor een Zlatan en Suarez en Ajax, maar dat betekend niet dat Suarez voor iedereen direct verbonden wordt aan Groningen. Daar heeft hij het simpelweg niet vaak genoeg over. Denk zelfs dat Willem 2 dat zelfde probleem gaat krijgen met Frenkie de Jong (en eigenlijk ook gewoon al hebben met Virgil).

Daarnaast heb je ook nog eens een grote kans dat deze jongen toevallig net iets meer weet van de eredivisie dankzij Chucky en Guti. Hij is dan sowieso bekend met Psv, maar het blijft de vraag of hij zich dan verder heeft verdiept in de competitie en ook weet dat welke andere teams in de eredivisie spelen. Tot Ajax komt die wel, misschien ook nog wel Feyenoord, maar dan houdt het denk ik op.

Maar het is echt onzin dat je de eredivisie moet volgen om van de namen Ajax en PSV gehoord te hebben. Zodra je een beetje topspelers volgt, hoor je de naam vanzelf. Ofwel van de speler in kwestie, ofwel van de voetbalcommentator tijdens een wedstrijd.

8 januari 2019 om 08:19

Een Argentijn met een Mexikaan op een hoop gooien? Lekker makkelijk. Het is een werelddeel, maar dat zijn twee hele verschillende werelden.
Klimaat, cultuur, taal ziijn allemaal zaken die in het voordeel van Betis spreken. Het is niet zo dat peer definitie Ajax de betere kkeuze is.

8 januari 2019 om 08:38

Volgens mij zeg ik toch niet dat die ajax en psv niet kent? Ik doel er meer op dat er een paar spelers op worden genoemd en dat deze speler hun wel even associeert met ajax. Deze gast is 18 jaar, denk je serieus dat die bewust vermealen heeft meegemaakt bij Ajax? Ajax en PSV zijn internationaal gezien gewoon kleine clubs geworden, met een rijke historie (ajax meer dan psv), maar dat is het dan ook.

8 januari 2019 om 08:39

Het is niet eens hetzelfde werelddeel

8 januari 2019 om 10:35

Noord en zuid is niet hetzelfde werelddeel hé!

8 januari 2019 om 15:34

@buitenspelgoal, Laten we het bij de feiten houden, en niet ingaan op dat denkt dat hij voor de Spaanse visrestaurants naar Europa komt(bijzaken bedoel ik).

Betis is een kleine club en betaalt helemaal niet beter dan Ajax. Betis heeft onlangs Ajax enigszins bijgehaald qua begroting, dat komt omdat ze ca 50 miljoen per jaar aan televisiegeld krijgen door de eerlijkere verdeling van tv gelden in La Liga, maar ze halen nog steeds geen grote namen en geven nog steeds geen dik geld uit aan transfers. Ze hebben 1 uitzondering, de Portugees William Carvalho van Sporting voor 20 miljoen gehaald afgelopen zomer, maar dat was nadat ze 30 miljoen hadden gevangen van Napoli voor Fabian Ruiz en dat is een kant en klare speler van 26 waarvan ze weten wat ze aan hem hebben . Ze doen vnl aan kleine of transfervrije transfers, dus ik geloof niet eens dat ze veel geld gaan uittrekken voor een potentiele topspeler. Ik geloof ook niet dat ze de financiele slagkracht van Ajax hebben.

Daarnaast was het wereldwijd groot nieuws in de voetbalwereld dat Ajax weer competatief meedoet in de in de Champions League, dus iedereen die het Europese voetbal volgt, kent Ajax. Ook de jonkies krijgen geschiedenisles. Aangezien deze knaap perse naar Europa wil, het walhalla van het voetbal, zou het mij uiterst verbazen als hij Ajax niet kent. Sterker nog, sinds de interesse van Ajax in hem, zal hij alles gelezen en gekeken hebben over Ajax, zodat hij zeer waarschijnlijk meer van Ajax weet dan de gemiddelde VZ-er. Hij heeft in ieder geval alle CL wedstrijden gekeken, dat kan niet anders, en als we toch aannames doen, gok ik dat hij heel graag met Tadic, Ziyech, Frenkie, Daley en Mathijs op het veld wil staan tegen Real Madrid - al is de kans klein dat hij in de basis zal staan, maar dat zal hem niet beletten.

In het kort, ik geloof er weinig van dat Betis een serieuze concurrent voor Ajax zal zijn.

@kleinegeneraa7, Ajax een kleine club? Ik dacht dat eerlijk gezegd ook de laatste jaren, totdat ik de reacties in het buitenland zag van van de voetbalfans en voetbaljournalisten nadat Ajax weer meedeed om poulewinst in de Champions League.

Daarna las ik dat de absolute topclubs serieus hebben overwogen Ajax mee te laten doen in de (eventuele) Super League. Dat kan commercieel niet, want de Nederlandse markt is veel te klein en dat kost die topclubs heel veel geld, maar ze hebben toch heel lang getwijfeld.

Dus hoezo klein? Ajax heeft een hele speciale plek in de voetbalwereld.

8 januari 2019 om 06:57

Misschien om het weer? Ik weet dat de meeste ajacieden ajax zien als het walhalla voor jonge spelers, maar ook bij Ajax kan je mislukken. Als bijvoorbeeld een betis met een goed plan voor hem komt, waarom zou die dan voor Ajax moeten kiezen? Spanje ligt dichterbij qua cultuur dan Nederland, iets wat ook van belang is, maar ja Ajax is natuurlijk wel de club die het voetbal heeft uitgevonden.....

8 januari 2019 om 06:58

Allemaal leuk en aardig maar kies maar dan liever voor Spanje als Mexicaan zijnde. Hij spreekt de taal en de klimaat zal hem ook bevallen, daarbij is de Spaanse competitie en hele goeie competitie om als speler te ontwikkelen. Ook is de grootste reden de velden want wie zit er op te wachten om op kunstgras te gaan voetballen? Doe maar Levante uit dan een Heracles of VVV.

8 januari 2019 om 07:00

Vergeet niet dat je met Ajax strijd om de titel en ook een goede kans hebt dat je champions league speelt. Dat is bij Real Betis wel anders.

8 januari 2019 om 07:18

Bij betis heb je niet de druk die je bij barca of real hebt. Denk zelfs dat de druk bij Ajax nog wel eens groter kan zijn. Daarnaast hoeft hij zich qua taal niet aan te passen in Spanje, komt het klimaat beter overeen.

8 januari 2019 om 07:37

Volgens mij is guardado ook niet voor niks op latere leeftijd naar Nederland gekomen.
Hij kwam daar niet aan de bak in spanje.

8 januari 2019 om 08:51

Daar vergis je je in, hij kwam in zijn 2e seizoen Valencia niet meer aan de bak. Maar bij deportivo speelde die gwn en het eerste seizoen Valencia ook genoeg

8 januari 2019 om 09:20

Je spreekt jezelf tegen in de eerste zin.
Hij kwam dus niet aan de bak.

8 januari 2019 om 10:45

Hoezo spreek ik mezelf tegen, hij heeft een succesvolle tijd bij deportivo gehad en een goed 1e seizoen bij Valencia. Hierna kwam hij (mede door blessures oa) niet meer aan spelen toe idd. Maar er zit een groot verschil tussen niet aan de bak en niet MEER aan de bak in deze. Dat is waar ik op doel

8 januari 2019 om 11:06

“ hij kwam in zijn 2e seizoen bij valencia niet meer aan de bak. “

8 januari 2019 om 16:25

wve

Justp heeft gelijk. Guardado heeft gewoon uitstekend gespeeld in zin periode bij Deportivo. Dat was in die periode nog gewoon een Europese subtopclub. Daarna bij Valencia werd dat minder.

8 januari 2019 om 16:53

Waar heeft huj dan gelijk in??
Hij kwam niet meer aan de bak en is naar psv gegaan.
Wat behoorlijk wat stappen terug is vergeleken valencia.
En deportivo was subtop tot top met makaay daarna was het snel minder.
En dat was in 1997 tot 1999 en toen voetbalde guardado niet daar maar ergens in een jeugd team.

9 januari 2019 om 12:05

wve

"waar heeft huj dan gelijk in?? "

Nou, dat is simpel. Justp reageerde op jouw volgende stelling:

"hij kwam daar niet aan de bak in spanje."
Daarin heeft Justp gewoon geljik. Bij Deportivo kwam hij wel degelijk aan de bak. Daarna, toen hij naar Valencia ging, werd het zoals jij zelf terecht aangeeft, minder en belandde hij op de bank. Maar hij was dus wel degelijk aan de bak gekomen. Want jij kijkt alleen naar waar hij stond vlak voordat hij naar PSV ging. Justp en ik kijken naar zijn gehele carriere.

Overigens,

"en deportivo was subtop tot top met makaay daarna was het snel minder. En dat was in 1997 tot 1999"

Leuk geprobeerd, maar Deportivo won La Liga in 2000, kwartfinale CL 2001, bekerfinle 2002, Supercopa 2000 en 2002 gewonnen, halve finale CL 2004. Oftewel, het werd bepaald niet 'snel minder' na 1999. Het werd eerder beter!
Dus toen Guardado, die al in 2007 dus bijna rond was met PSV voor een overgang, naar Deportivo ging was Deportivo op dat moment zeker nog een Europese subtopclub.

8 januari 2019 om 07:49

Het wordt steeds gekker, ik snap dat Ajacieden vol lof voor hun club zijn, dat ben ik ook van de mijne, maar hoe komt het toch dat sommige volledig doorslaan in hun beeld van hun club. Of laat ik het anders zeggen, het beeld van andere clubs. Er zijn genoeg voetbalscholen in de wereld bij andere goede organisaties dan Ajax, de rest zit niet stil. Ik ben het met je eens dat ze het in Amsterdam goed doen, maar er komt meer bij kijken dan alleen een technisch goede opleiding. Hoe is de omgeving? Hoe is de taal? Hoe wordt de familie opgevangen?
Deze jongen kan prima naar Ajax, maar we moeten niet doen alsof dat de enige opties is voor hem of andere.

8 januari 2019 om 09:56

Natuurlijk zijn er meer goede opleidingen. Geen twijfel over mogelijk. Bij Real Betis heb ik uberhaupt nog nooit gehoord van een fameuze opleiding. Onderzoek wijst uit dat er momenteel 3 spelers rondlopen uit de jeugdopleiding van Real Betis met een marktwaarde van meer dan 10 miljoen: Fabián Ruiz (napoli), Firpo (betis) en Ceballos (real Madrid). Ter vergelijking, bij Ajax zijn dit volgens dezelfde maatstaf 14 spelers, en daar zitten jongens als De Jong niet bij.

Ik ben inderdaad vol lof over de jeugdopleiding van Ajax, maar dat is toch gewoon terecht? Noem het Amsterdamse arrogantie, maar in alle lijstjes met beste jeugdopleidingen, meeste jeugdspelers in de Europese competities etc. prijkt Ajax op zijn minst in de top-5. Mag je daar niet trots op zijn?

Ik durf sowieso wel te stellen dat voor zijn ontwikkeling als voetballer hij 10x beter naar Ajax kan dan naar Real Betis. Over zijn aanpassingsniveau en/of liefde voor de zon kan ik niet oordelen.

8 januari 2019 om 10:34

Ik heb even vlug opgezocht, en dat stukje over jeugdspelers van Ajax in de topcompetities is toch lichtjes overdreven. Zo stond Ajax in 2014 op de 44ste plaats op dat vlak. Dat is natuurlijk al 5 jaar geleden maar ze gaan in die periode natuurlijk geen 39 plaatsen stijgen.

8 januari 2019 om 10:38

@Davy: Oprechte nieuwsgierigheid: Welke 14 spelers dan? Want De Jong, Suarez, Zlatan en Eriksen kan je geen eigen jeugd noemen. Daarnaast heeft Ajax inderdaad gewoon een leuke opleiding, maar dat weten wij omdat wij uit Nederland komen. Ik weet niets van de Spaanse opleiding, dus wie zegt dat van Betis niet goed is.
Het is natuurlijk ook oneerlijke concurrentie. Ajax heeft in Nederland de eerste keuze in de spelers, want ze hebben niemand boven hen (alleen iemand op gelijke hoogte). Betis zal doodsimpel niet snel de toptalenten kunnen krijgen, want dan komt er wel een Real of Barca dwarsbomen. Ik kan doodsimpel gewoon niet stellen welke opleiding dus beter zal zijn. Neem hierbij mee dat hij de Spaanse taal machtig is de cultuur dichter op de zijne staat en ik kom tot de conclusie dat de stap naar Betis mogelijk beter is

8 januari 2019 om 12:15

@lierse1997: "meeste jeugdspelers in de Europese competities" staat er, er staat nergens topcompetities. Hier stond Ajax in 2017 (en 2016 ook als ik me niet vergis) inderdaad 1e van de wereld met 71 opgeleide spelers actief in het huidige profvoetbal op een nationaal hoogste niveau. Kijk je alleen naar spelers in top-5 competities stond Ajax toen op een gedeelde 14e stek (met Sevilla, Spurs, Montpellier en Atalanta) met 15 spelers die momenteel actief zijn in een top-5 league.

@lanjouwer: Volgens transfermarkt heb je de volgende spelers met een marktwaarde van meer dan tien miljoen uit de Ajax jeugd en ik tel alleen spelers die vanaf de O17 of jonger bij Ajax speelden:
- Matthijs de Ligt, Ajax (65 miljoen)
- Donny van de Beek, Ajax (20 miljoen)
- Daley Blind, Ajax (18 miljoen)
- Noussair Mazraoui, Ajax (12 miljoen)
- Davy Klaassen, Werder Bremen (20 miljoen)
- Javairo Dilrosun, Hertha BSC (12 miljoen)
- Jan Vertonghen, Tottenham Hotspur (30 miljoen)
- Toby Alderweireld, Tottenham Hotspur (40 miljoen)
- Justin Kluivert, AS Roma (20 miljoen)
- Quincy Promes, Sevilla (20 miljoen), toegegeven: die vind ik zelf wat twijfelachtig maar wel 6.5 jaar in de Ajax jeugd gespeeld.

Ik kom dus op 10 personen uit, waarschijnlijk heeft Davy dan Eriksen, Bergwijn, Dolberg en Rosario nog meegeteld, dat completeert het rijtje van transfermarkt namelijk, maar goed Bergwijn speelde slechts 2.5 jaar bij Ajax, Rosario wat langer maar vertrok in de O19 naar Almere en is qua waarde nu ineens booming (was in juli nog 1 miljoen waard, nu 10). Eriksen en Dolberg speelden allebei in O19, hoewel dat slim aangekochte jeugd is zie ik ze niet als echt zelf opgeleide spelers. Eervolle vermeldingen wel voor Tete en Fosu-Mensah die net onder de 10 miljoen waard zijn.

9 januari 2019 om 01:56

@lanjouwer, sorry voor de late reactie, was op het werk.

Volgens Transfermarkt zijn de jeugdspelers met een waarde boven de 10 miljoen:
Eriksen, De Ligt, Alderweireld, Vertonghen, Bergwijn, Klaassen, VD Beek, Kluivert, Blind, Dolberg, Promes, Mazraoui, Rosario en Tete.

Eens, niet alle spelers hebben lang in de jeugd van Ajax gespeeld (o.a. Rosario en Bergwijn), maar daar staat tegenover dat er ook spelers kort in de jeugd hebben gespeeld die niet meegenomen zijn in deze lijst, o.a. De Jong en die spelers die onlangs in de PL zijn gedebuteerd.

8 januari 2019 om 07:56

Elke Mexicaanse speler weet inmiddels ook dat aarden in Europa voor veel Mexicaanse spelers in het verleden lastig is gebleken. Toegegeven, de ‘begeleiding’ en mogelijkheden zijn beter geworden, maar naar een Spaanse ploeg zorgt in ieder geval voor een communicatief makkelijker overgang. Gezien het feit dat deze jongen als groot talent wordt gezien, zou het jammer zijn hem niet op de Nederlandse velden te zien, al had ik hem dan graag bij ons gehad ;-)

8 januari 2019 om 08:27

Ze spreken daar ook Spaans hé. Kan me voorstellen dat dat voor hun iets makkelijker is. Aan de andere kant, als je 't aandurft na een land te gaan waar je de taal niet spreekt, zegt wel iets over wat je wil.

8 januari 2019 om 09:10

Met real betis gaat het anders ook heel goed en valt genoeg te leren daar zo zeker ben ik er nog niet van ajax heb genoeg talenten je kan er tog maar 11 opstellen

8 januari 2019 om 09:10

Met real betis gaat het anders ook heel goed en valt genoeg te leren daar zo zeker ben ik er nog niet van ajax heb genoeg talenten je kan er tog maar 11 opstellen

8 januari 2019 om 09:22

kijk zonnetje,beter salaris,taal.
spanje heeft ook zo zn charmes

8 januari 2019 om 10:08

Ja? Ik vind dat er qua buitenspelers bij Ajax niet enorm veel doorbreken hoor? Enorm veel spelers die een tijdje goed waren, dan terug vielen en waar je nu niets meer van hoort

8 januari 2019 om 10:09

Ik denk dat je wel gelijk hebt qua talentontwikkeling, die is bij Ajax bewezen goed. Tlentontwikkeling bij betis heb ik niet zo’n zicht op. Echter spelen er ook andere dingen mee. Zo zal deze jongen bij een overstap naar Spanje Kunnen blijven communiceren in het Spaans. Daarnaast zal het klimaatverschil tussen NL en Mexico groter zijn dan tussen Spanje en Mexico. Daarnaast treft hij bij betis al een landgenoot. Ik zie dus al drie grote pluspunten die pleiten voor een vertrek naar betis in plaats van naar Ajax.

8 januari 2019 om 12:13

Pure onzin wat je hier verkondigt, in werkelijk alle opzichten. Ik zou als jonge Mexicaan 100 procent zeker voor Betis kiezen. Stadion met 60.000 man erin, je zit meteen al in een topcompetitie en ze spreken er je eigen taal. Vervolgens is het waarschijnlijk makkelijker om een stap hogerop te maken ook, omdat je al actief bent in een competitie met aanzien. Kijk naar de uitgaande transfers van Betis: de afgelopen 2 seizoenen spelers naar Real Madrid, Psg, Atletico, Napoli, Lazio, Everton (en nog wel meer mooie clubs zoals Galatasaray, Sporting, etc). Zo'n Dani Ceballos doet het nu volgens mij aardig goed bij Real Madrid. Wat kan Ajax daar in hemelsnaam tegenover zetten dan? Ajax heeft nu met De Ligt en De Jong een paar talenten die mogelijk bij een echte topclub terecht gaan komen en ze denken meteen weer dat ze het centrum van de voetbalwereld zijn daar geloof ik...

8 januari 2019 om 20:56

"Stadion met 60.000 man erin" Ik moest dit even googlen, nooit geweten dat Benito Villamerin zó groot was. Nota bene bijna anderhalf keer groter dan het Sanchez Pizjuan van stadgenoot Sevilla. Indrukwekkend, had ik niet verwacht! Mooi stadion trouwens ook

9 januari 2019 om 12:10

Neh, onzin, Sanchez Pizjuan is een veel en veel mooier stadion natuurlijk, geen idee waar die aapie over praat!!

(als je een keer bij een club bent geweest, ben je voor altijd verkocht, zeiden ze altijd, dus sinds mijn bezoek aan SFC is mijn alliantie met Los Sevillistas!! Mooi clublied ook!)

Overigens ben ik het wel eens met aapie: een keuze voor een club als Betis (maar in bredere zin een Spaanse club) ligt voor een Mexicaan natuurlijk veel en veel meer voor de hand dan die 'logische' keuze voor het 'beste opleidingsinstituut van de wereld' die sommige Ajaxfans denken te zien in dit soort gevallen. Ik zeg daarmee niet dat hij dus naar Betis gaat of zelfs dat hij de keuze zou moeten maken om naar Betis te gaan (en niet naar Ajax). Dat is natuurljik aan die jongen zelf.

Maar voor een jongen uit Latijns Amerika spreekt voetballen in een land waar ze jouw moedertaal spreken en die cultureel veel dichter staat bij de cultuur uit jouw land naar mijn smaak beter aan dan een vertrek naar een koud land met een cultuur van protestante dominees en van 'we zijn hier allemaal gelijk he, jij moet niet denken dat jij beter bent dan ik'.

8 januari 2019 om 14:06

Tsja alleen bij Ajax kunnen talenten echt tot bloei komen. Als Lainez echt tot de categorie supertalenten behoort, red hij het overal. Het is echt vermoeiend dat velen hier Ajax als epicentrum van het voetbal zien, alles wordt aan Ajax gekoppeld of iedereen die maar een beetje kan ballen 'iets voor Ajax?' ik zeg het vaker ik word daar Wim Kieft moe van. Er zijn ook zat supertalenten die het wel gered hebben bij een andere club dan Ajax.


Je suggereert dat het een keiharde garantie is dat ie bij Ajax wel slaagt, nee de kans is misschien ietsjes groter maar thats it ... een Aguero destijds, di Maria destijds allemaal prima terecht gekomen. Je kunt het ook omdraaien in het nadeel van Ajax, bij Betis is het weer vergelijkbaar, zit een landgenoot en de taal niet te vergeten ... hij zal daar sneller wennen als hier in NL. Mijn punt is, het is maar net hoe je het wilt zien!

8 januari 2019 om 16:22

Davy

"elke jonge speler ter wereld weet dat je op die leeftijd veel beter naar Ajax kunt gaan. Als er een club is die goed is in het opleiden van spelers in deze leeftijdscategorie dan is Ajax het wel, ze hebben een behoorlijke referentielijst inmiddels. "

Mooie fangedachte. Want tuurlijk weet 'elke jonge speler ter wereld' dat hij het beste naar Ajax kan gaan. Schijnt dat die referentielijst ook wekelijks in Mexico rond gegaan is, bij hem, en bij al die andere jonge spelers ter wereld. Manman, wat een onzin!

En dan ook nog deze:
"als er geen grote club langskomt waar je een miljoenensalaris kunt krijgen, dan zou ik echt niet weten waarom een speler voor een andere club dan Ajax zou moeten kiezen."

Nee, zou jij dat niet weten? Jij kan niet bedenken dat het voor een jongen van die leeftijd, die nog moet aarden en wennen in een ander werelddeel, beter kan beginnen in een land waarin dezelfde taal wordt gesproken als in je eigen land en in een cultuur kunt wennen die veel meer aansluit bij de cultuur in je eigen land dan bijvoorbeeld Nederland? Dat zo'n jongen, die ook wel weet dat Ajax in een kleine competitie speelt, natuurlijk ook kijkt naar hoe groot de PD is? Waarschijnljik kan hij ook meer verdienen in Spanje dan bij Ajax? Het zegt heel veel dat jij zegt niet te weten waarom een speler voor 'iets anders dan Ajax zou kiezen'.

En ja, tuurlijk, Ajax en de jeugdopleiding staan er goed op internationaal. De naam en faam van Ajax zijn onbetwist en duidelijk. Daar gaat het niet over. Maar suggerreren dat 'elk jong talent' ter wereld weet dat je daar het beste heen kan gaan is gewoon nonsens. Alsof er geen andere clubs zouden zijn, ter wereld, waar die jongens niet heen zouden kunnen, voor hun opleiding of voor het zetten van de volgende stappen in hun carriere. Het is niet zo dat ieder jong talent vind dat zijn carrierepad door Amsterdam zou moeten leiden. Zou dat wel zo zijm geweest, dan vraag ik me af waarom er nog geen hekken rond De Toekomst staan met prikkeldraad om die tienduizenden jonge talentvolle spelertjes uit de gehele wereld van het terrein af te houden. ....

Je kunt ook overdrijven he.

Veel nieuws over deze man. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen! Zij Youtube filmpjes zien er goed uit maar dat is geen echte graadmeter! Zijn cijfers zijn niet echt geweldig. Hopelijk komt hij toch en kan hij bij Ajax daar aan werken!

8 januari 2019 om 06:59

Cijfers zeggen niet alles. Lozano had ook helemaal niet zulke fantastische stats in de Mexicaanse competitie (31 goals in 120 caps. In Nederland zit hij al op 28 uit 46). Daarnaast heeft die jongen natuurlijk groeipotentie.

8 januari 2019 om 07:11

Toch wel opmerkelijk dat Lainez als 18-jarige talent veel meer moet kosten dan Lozano. Bedragen van 12-15 miljoen (ex doorverkoop) worden genoemd. Terwijl hij volgens mij een stuk minder ver in zijn ontwikkeling is als Lozano destijds. Is de potentie van Diego Lainez dan zo groot te noemen?

Youtube-filmpjes zeggen mij niet zoveel. Iemand die hem wel goed kent van de Mexicaanse comp?

8 januari 2019 om 07:16

Absurd dat je hem minder noemt in zijn ontwikkeling terwijl als je filmpjes van hem hebben opgezocht heeft hjj veel meer kwaliteiten dan Lozano. Bij elke actie van Lainez zit er een idee achter

8 januari 2019 om 07:27

Je bedoelt 'in filmpjes worden de goede acties vertoond'. Van lozano kan je ook een mooie compilatie maken, zelfs van Melvin platje zou je 'the next big thing' kunnen maken.

8 januari 2019 om 07:32

@matjeq Ik wil gewoon een mening lezen van een Mexicaanse voetbal kenner. Nogmaals, in filmpjes zien bepaalde acties er leuk uit. Maar dat zegt niks. Wel oogt hij sierlijker dan Lozano.

8 januari 2019 om 08:12

Ik ken hem zelf niet goed, 3x live gezien. Echter heb ik op Twitter een Mexicaanse sportjournalist even gecontact. Heb ik onder andere naar vergelijking gevraagd, maar hij was daar heel duidelijk in. Lainez zijn potentieel ligt een stuk hoger dan Lozano.

Overigens heeft PSV 12 miljoen b vertaalt met 40% doorverkooppercebtage eh. Dat is in theorie meer dan de genoemde bedragen bij Lainez.

8 januari 2019 om 08:24

@Voetbalimpact.
Heb je hem ook weer hoor.
22 jaar en over de hele wereld al zowat elk talent live gezien.

On topic: het is duidelijk dat in Mexico zelf Lainez meer gehyped werd dan Lozano toendertijd.
Maar dat doen we hier zelf in NL ook elke keer met een nieuw talent.
Je ziet wel dat Lainez iets minder een blind paard is soms in vergelijking met Lozano voor de goal.

8 januari 2019 om 08:54

Veel meer kwaliteit, laat het hem dat dan maar eerst bewijzen. Hij is miss technisch en tactisch veel beter, echter zal die waarschijnlijk veel minder snel/explosief zijn en minder scorend vermogen hebben. Dribbel is niet de enige kwaliteit die het niveau bepaald, zeker niet in de aanval

8 januari 2019 om 09:00

@ De Roze Panter,
Wat weet jij daar nou van over Voetbalimpact, wellicht heeft hij een schotel en kan op die manier alle competities bekijken. je weet het niet. Wie ben jij om dat te veroordelen.

En waarom word Lainez nu weer gehyped???

Ik vind de inbreng van Voetbalimpact veel meer bijdragen dan jou geneuzel....

8 januari 2019 om 09:12

Ik zeg 1 ding...die 40% klopt absoluut niet. Je kunt dat hier heel zelfverzekerd gaan roepen maar dat is totale onzin...het is 20%.... en fat weet ik heel zeker

8 januari 2019 om 09:40

Ik heb echt verre van alle talenten live gezien. Echter kijk ik liever de grote O20 toernooien in de wereld dan dat ik een Azie Cup ofzo ga kijken. Toulon toernooi is een aanrader en ja daar heb ik Lainez live gezien, hier werd hij overigens ook beste speler op het toernooi. Er zijn gewoon bepaalde programma's te koop waarmee je alle streams in de hele wereld in HD kwaliteit kan bekijken.

Een voetbalfan die van jeugdvoetbal houdt weet ook dat Lainez 1 van de allerhoogst aangeschreven aanvallers in Latijns Amerika is. Dat soort spelers ga je dan zeker opzoeken in wedstrijden.

8 januari 2019 om 09:41

@voetvolley Ik heb het in datzelfde gesprek met die journalist erover gehad en in Mexico wordt toch echt gezegd dat het om 40% gaat. Iets wat ook heel gebruikelijk is in Mexico.

8 januari 2019 om 10:37

Jaja voetbalimpact in Mexico zeiden ze ook dat Guti 12 tot 15 miljoen koste daar is ook niks van waar. Jij blijft die gekke bedragen noemen in elk topic.

8 januari 2019 om 10:57

We weten niet welke percentage het is. Dat klopt. Het enige dat we weten is dat Brands heeft gezegd dat ze creatief moesten zijn en een flink percentage moesten afspreken. Maar wat hij flink noemt, weet niemand.

8 januari 2019 om 11:02

Jaa 12 tot 15 miljoen dat klopt ook. PSV heeft minder betaald met hoger doorverkooppercebtage. Dat is iets wat PSV vaker doet. Slim beleid om de concurrentie met Ajax te blijven aangaan. Ik snap niet dat de psv fans hier zo altijd over in verdediging gaan. Is gewoon een slim beleid ingezet door Marcel Brands.

Het woord legende verliest zijn waarde zodra het vaak gebruikt wordt. Het is onderhand een cliché.

Ik zie Real Betis geen 12 miljoen neerleggen eerlijk gezegd.

8 januari 2019 om 08:24

Betis heeft afgelopen zomer nog 20 miljoen voor Carvalho neergelegd, dus 12 miljoen zou qua uitgave niet gek zijn. De vraag is natuurlijk of ze het ook voor een talent willen betalen.

8 januari 2019 om 09:47

Nou he, helemaal als je zn loopbaan ziet. Leuke clubs, maar nooit de echte top bereikt. Dat zal dit talent toch wel willen.

Wellicht n klein beetje n nationale legende vanwege zn interland loopbaan

Neem aan dat je liever voor Ajax speelt dan voor Betis met het oog op de championsleaque of landskampioen worden en de naam Ajax staat vrij hoog aangeschreven als het gaat om talenten die daarna naar grote clubs gingen..

8 januari 2019 om 10:37

Ik neem aan dat genoeg mensen hier anders over denken. Sommige mensen slaan echt door in het beeld wat ze over Ajax hebben. Ik kan het me namelijk ook goed voorstellen dat deze spelers Betis boven Ajax verkiest.

De levende legende? Overdrijven we hierin niet een beetje? Denk dat Ajax een grotere aantrekkingskracht heeft voor talenten dan Betis.

8 januari 2019 om 07:50

Ja .... Andres Guardado is in Mexico een levende legende en gezien zijn staat van dienst ook geheel terecht.
En voor een jonge Mexicaanse speler is Guardado een held,en zijn advies kan weleens de doorslag geven.

8 januari 2019 om 08:00

Valt wel mee denk. En neem aan dat guardado ook het beste voor zijn jonge landgenoot wil. Of dat ajax is of niet laat ik in het midden maar real betis is dat zeker niet. Je speelt nooit voor de titel nooit CL enige wat eventueel in hun voordeel spreekt is het weer.

8 januari 2019 om 08:31

Dat valt niet mee. Weet jij hoeveel interlands Guardado heeft gespeeld? 152. Die jongen kijkt dus echt wel tegen hem op.

8 januari 2019 om 08:44

Wauw maar bij welke echt grote clubs heeft deze legende dan furore gemaakt? Want 152 interlands is prima maar goed sinds wanneer ben je dan een legende heeft ze nooit verder gebracht op een WK eindtoernooi. Als hij al een legende is weet ik niet meer hoe je de Cruijffs-Pele's-Messi's en Ronaldo's moet gaan noemen die ook echt wat gepresteerd hebben.

8 januari 2019 om 08:58

Want mexico was ook altijd een land wat furore maakte op wk's? In mexico is guardado een legende. Verder heb je in la liga ook het klimaat en taal mee. Ook is kans op speeltijd enorm en doen ze het goed in de competitie

8 januari 2019 om 09:07

Ik vind het onzin dat mensen de taal als argument nemen, alsof er bij Ajax geen mensen lopen die Spaans spreken.
En het klimaat tuurlijk, kom op man. Dit zijn prof voetballers wellicht bij vergelijkbare clubs zal dat misschien een puntje worden, maar laten we eerlijk zijn Betis is geen vergelijkbare club als Ajax. En dat is geen arrogantie maar een feit.

Als je gewoon de clubs naast elkaar legt en de je toekomst potentie gaat bekijken is Ajax gewoon de beste keuze. Daar zeg ik niet mee de enige keuze maar puur vergelijken tussen Ajax en Betis!

8 januari 2019 om 09:07

Dat zal best maar dat maakt je nog geen legende. Bij een legende denk ik aan pele - cruijff - Maradona en in de toekomst Messi en Ronaldo maar zeker geen guardado. Ook al heeft hij 152 interlands gespeeld. Maar goed ieder mag zijn mening hebben.

8 januari 2019 om 09:08

Je kan er vanalles bijhalen ,maar in Mexico is Guardado een legende..mexicanen zijn een super trots volk .En geloof mij maar als Betis de gevraagde transfersom kan/wil ophoesten met Guardado op dxe achtergrond ,dan is de kans groot dat hij niet voor Ajax kiest

8 januari 2019 om 09:16

Betis heeft ook gwn veel potentie deze tijd. Kijk naar dr selectie is zit erg goed in elkaar met veel jonge spelers met heel veel potentie, zoals frimpo (of hoe je het schrijf), veel een betere competitie en zit er in betis tegenwoordig ook geld. Betis heeft denk de potentie om ala sevilla en vaste plek net onder de top vast in te kunnen nemen

Laat lekker lopen man !! Deze jongen heeft zijn laatste assist in de Mexicaanse competitie gegeven in mei 2017, dat is 45 wedstrijden geleden. Leuke dribbelaar maar Sjaak Polak had een beter rendement.

8 januari 2019 om 08:15

Hij is 18 jaar. Check de stats van Bergwijn, Lozano, Ziyech, Berghuis en Luuk de Jong toen ze 18 jaar waren.

8 januari 2019 om 08:56

Ja maar 45 wedstrijden zonder assist is echt belachelijk, en voor die jongens betaalde je toen geen 15 miljoen. Als je zo een bedrag uitgeeft wil je rendement ervoor terug, anders kan je net zo goed Nunnely , Johnson , Kühn, etc opstellen.

8 januari 2019 om 09:47

Nee is niet belachelijk. Een jeugdige speler zal altijd eerst voor eigen belang gaan en dan pas een andere speler zien staan. Nee de bedragen zijn veranderd, echter vroeg America deze zomer nog 20 miljoen voor hem.

Op dit moment is Lozano de MVP van de Eredivisie als je naar buitenspelers kijkt. Lozano had toen hij 18 was een betrokkenheid van 6 goals, Lainez zit op 7 en die zit nog maar op een half seizoen dat hij 18 jaar is, want hij wordt pas in juni 19 jaar.

Ajax heeft een zware troef in handen, de CL

8 januari 2019 om 08:59

Klopt en betis la liga. Ik zou gwn afwachten, ajax heeft spelen voor de titel en betis heeft oa hetzelfde klimaat en taal

8 januari 2019 om 09:49

la liga waar ze om de 5 plek spelen, of bij ajax waar je voor de beker school kampioenschap en cl speelt.

8 januari 2019 om 10:01

Tja je speelt wel om de 5e plaats maar ook Europa league. Verder speel je ook tegen veel goede teams. Prijzen kan die, als die echt zo goed wordt, ook halen met barca/real

8 januari 2019 om 09:13

Oo want Real Madrid speelt niet in Spanje???
En als of jullie de CL gaan winnen nee...
Als het nou 1 team was dat strijd om de winst oke

8 januari 2019 om 09:51

ja real speelt in spanje , en wat nu ...? CL niet winnen maar meedoen wel. speel je als speler meer in de kijker voor grotere clubs als bij real betis...

We zien wel wat er gebeurt.
Diego staat voor een belangrijke keuze. De weg via Spaanse subtop, direct naar een grote europeese club of naar Ajax.

Persoonlijk vind ik een overstap naar Ajax op dit moment het beste voor Diego.
A) gelijk 2 CL wedstrijden tegen Real om Mee te maken.
B)Kans om "rustig" een half jaar te wennen in de schaduw van Hakim,Tadic en David.
C)Elke seizoen spelen voor de landstitel en Beker. Bij Betis speelt hij normaal gezien nergens voor.

8 januari 2019 om 08:45

Betis speelt om Europees voetbal en zit nog in de Europa League

8 januari 2019 om 09:00

Betis is sinds ze gepromoveerd zijn gwn een vd betere teams in la liga, wat ik eerlijk gezegd gwn een vaste sup topper zie worden. Hebben ook een echt lekkere selectie

8 januari 2019 om 11:00

In de afgelopen 5 jaar alleen vorig jaar op subtop niveau geëindigd en gekwalificeerd voor Europa.

8 januari 2019 om 11:16

''betis is sinds ze gepromoveerd zijn gwn een vd betere teams in la liga, wat ik eerlijk gezegd gwn een vaste sup topper zie worden''

Wat een onzin.

Betis werd in 2016 10e, in 2017 maar liefst 15e.. niet bepaald een van de betere teams als je het mij vraagt. Vorig seizoen en tot op heden doen ze het naar behoren, maar ook nu is de stand verraderlijk, het verschil met de nummer 6 (betis) en de nummer 13 is slechts 4 punten..

Neemt niet weg dat ze gewoon goed doen, maar niet de subtop van Spanje zoals jij beaamd.

8 januari 2019 om 11:20

Dit is het 4e jaar in la liga, dus die 5 jaar is niet van toepassing (2e divisie). Hiervan 2x rechter rijtje en vorig jaar 6e. Maar ze hebben sinds vorig jaar volgens mij een nieuwe eigenaar, waardoor er nu geld in wordt gepompt en betis hierdoor de selectie hebben kunnen krijgen die ze nu hebben. De eerdere prestaties kan ik hierom ook weg laten vallen, dat was toch een selectie van een mindere kwaliteit

8 januari 2019 om 11:22

Klopt, alleen zijn de 1e 2 seizoenen met een veel mindere selectie geweest. Ze hebben sinds vorig jaar geld en kunnen hierdoor ook betere spelers kopen. Ik zie ze daarom ook uitgroeien tot een vaste sup topper of net onder de top (kwa potenitie

Dit duurt weer veel te lang Overmars. Beter overschakelen naar plan B, anders word je weer gefopt en sta je aan het einde van de maand weer met lege handen.

8 januari 2019 om 11:45

Dit is gewoon het spel dat hoort bij een transfer als deze. Je moet geduld hebben, dat is de enige manier. Overmars zal vast wel een plan B hebben maar de window is nog even open dus zal denk ik nog wel even wachten. Zolang Neres nog niet verkocht is zal Ajax zelf ook geen haast hebben denk ik.

8 januari 2019 om 12:31

@ Berliner80

Inderdaad, alleen zou graag daar een kleine nuance aan toe willen voegen. Gelukkig wacht Ajax daar niet op (en hoeven we financieel daar ook niet op te wachten), dit heeft men in het verleden met alle gevolgen van dien wel gedaan. Zoâ´n beetje elke keer liep dat fout af, en kwam Ajax of met c garnituur aanzetten of met niets, en ondanks dat Overmars beslist stappen heeft gemaakt in zijn ontwikkeling ben ik er nog niet helemaal gerust op dat hij ook een plan b heeft.

Al ben ik het wel met jou eens dat mensen geduld moeten hebben, door het hoge aantal berichten hierover lijkt het wel alsof alles in een "sneltrein" tempo zit. Persoonlijk heb ik er nog wel vertrouwen in dat Overmars hem naar Amsterdam weet te halen, pas wanneer de Duitse, Engels en Spaanse (sub) top zich voor hem melden ga ik mij zorgen maken.

8 januari 2019 om 14:25

Ajax maakt een goede kans inderdaad. Sneltrein is lastig denk ik met deze deal, je hoort vaak over meerdere zaakwaarnemers en de club zal er ook het maximale uit willen halen dus kan nog even wachten of er nog meer clubs aanhaken. Dat maakt het voor Ajax lastig om haast te maken.

Ajax moet in mijn mening bem proberen te halen of neres weggaat of niet. In de zomer lijkt ajax veel spelers te verliezen dit zal rond de 200+miljoen opleveren. Dus als ajax deze zomer bij andere clubs aankoop komt zetedn ze extra hoog in omdat ze weten dat ajax veel heedt verdient aan transfers

Er is niks over te zeggen, want we weten bijvoorbeeld niet welk team van begeleiders er om hem heen staat. Zoals voor sommige voetballers een broer of vader heel belangrijk is, en zo'n vader kan dan natuurlijk juist weer wel heel goed de geschiedenis van Ajax als opleidingsclub kennen.
Daarnaast zijn er nu eenmaal mensen die graag de minst logische keuze maken, of de weg van de meeste weerstand kiezen. Zo zit ik zelf ook in elkaar en ik ben vast niet de enige.
Feit is dat hij jong is en goed begeleid zal moeten worden in Europa, waar dat ook is. Zo bezien denk ik dat Betis een goede, of zelfs een betere keuze is, want er zijn in het verleden toch ook genoeg verhalen geweest over Ajax als een kille club. Niet fijn voor een jongen die support en warmte nodig heeft. Een land waar voetbal door alles en iedereen wordt omarmd, is dan best prettig natuurlijk.

8 januari 2019 om 12:17

@ arvelajax

Ajax is niet meer het Ajax van toen, in de begeleiding van (jonge) spelers is zoveel veranderd. Bovendien vergeet jij de nuance aan toe te passen dat de spelers die hier zich over beklaagde vrijwel allemaal spelers waren die het niet lukte om zich te ontwikkelen tot sterktehouders, en vervolgens ook niet elders (echt) slaagde. De Ajacieden die zich wel goed ontwikkelde claimen het tegen over gestelde.

Als Ajax zo n kille club zou zijn waarom heeft Ajax in haar recente verleden ook spelers een contract verlening gegeven toen ze ernstig geblesseerd raakte, en het alles behalve zeker waren dat ze op niveau konden terug komen zoals Maxwell. Zo zijn er nog recentere voorbeelden, maar ik kom even niet op de andere namen, maar ik weet wel dat al die spelers dit ontzettend fijn vonden in voor hun persoonlijk onzekere tijden. Ook voor Suarez zal Ajax altijd een speciaal warm plekje in zijn hart hebben omdat Ajax volgens hem "above and beyond" ging om zijn vrouw bij te staan toen zij zwanger was, zelfs voordat zijn vrouw zwanger werd zei hij al dat hij Ajax helemaal niet als "kil" ervoer.

Wat wel klopt is dat er een bepaalde druk/hardheid is om te moeten presteren, maar dat lijkt mij niet meer dan normaal bij een organisatie waar topsport wordt bedreven. Die druk van moeten presteren werden door de spelers (zoals Ibrahimovic, Vertonghen, Sneijder) die er wel in slaagde om zich te ontwikkelen tot sterktehouders en vervolgens het elders goed deden wel gewaardeerd omdat dit hun"topsporters" mentaliteit vormde. Bovendien is de druk van het moeten presteren 1 van de redenen waarom er voor sterktehouders van Ajax altijd meer betaald word in vergelijking tot andere Nederlandse clubs.

Daar is door de jaren heen verschillende keren onafhankelijk onderzoek gedaan door de Volkskrant en VI, de eerste keer dat VI hier onderzoek naar deed werden ook mensen uit het internationale top voetbal zoals Ferguson, van Gaal en Wenger betrokken.

Het heersende beeld van Ajax in Nederland dat het een "kille club" zou zijn is zoâ´n beetje helemaal gebaseerd op beeldvorming, en meestal komt dit ook nog eens van personen af die zo ie nooit iets objectiefs over Ajax kunnen/willen zeggen. Als er 1 ding is waar je een persoon, een onderwerp of organisatie heel moeilijk zich tegen kunt verzetten; dan is het wel "beeldvorming". Op basis hiervan vind ik maar dat jij er een aparte redenering erop nahoud waarom Betis op dit specifieke punt een betere keus zou zijn.

9 januari 2019 om 10:53

Hoi, dank voor je uitgebreide reactie. Je hebt grotendeels gelijk met al je punten, maar ja, beeldvorming is precies wat het woord al zegt: je vormt jezelf een beeld, en dat moet soms juist omdat de harde cijfers ontbreken. Je kunt de kilte van een club niet meten.
Dus dat ik een bepaald beeld heb bij de kilte van mijn club is logisch, net zoals jij een eigen beeld hebt. Daarover kun je een paar dingen zeggen:
1. Deze beelden veranderen niet snel, juist omdat objectieve contra-argumenten ontbreken.
2. Wat ik kil noem, kan voor jou een ander naampje hebben, zoals "prestatiegericht". Dus tja, wat is nu precies "kil", en kunnen we al die nuances meenemen in de discussie?

Als ik even aannemen dat we het over dezelfde "kilte" hebben, dan vind ik je reactie heel interessant omdat je inderdaad voorbeelden noemt van spelers die het tegendeel vinden. Maar ja, net zoals de flops Ajax kil noemen, zo zijn de toppers (suarez!) misschien juist wel weer overdreven enthousiast, en noemen zij de club overdreven "warm", terwijl een speler die niks met Ajax heeft de club misschien niet kil vindt, maar ook niet warm.

Conclusie voor mij: het begrip kilte is lastig te definiëren, omdat het persoonlijk is. Daarbij zijn er geen objectieve indicatoren die ons kunnen helpen. Jij en ik moeten het dus beiden hebben van onze (subjectieve) informatie, en op grond daarvan ons beeld wel of juist niet bijstellen. Jij hebt je beeld bijgesteld, ik (nog) niet. Ik vind PSV duidelijk minder kil dan Ajax, en dat heeft ze in het verleden wel eens parten gespeeld (te weinig professioneel, prestatiegericht - zo was soms de opinie), maar ik denk nog steeds dat een gevoelige, jonge speler die wat twijfelt aan zichzelf beter naar Eindhoven kan gaan dan naar Amsterdam. En uiteraard hoop ik dat dit ooit anders zal worden.

9 januari 2019 om 14:40

@ arvelajax

Graag gedaan.

Inderdaad, het is uiteindelijk ook maar wat ieder zijn persoonlijke ervaring is, al ben ik wel benieuwd wat er dan zoveel anders is , en wat concreet die "warmte" in Eindhoven nou echt inhoud? Dat het in Eindhoven iets gemoedelijker is qua media aandacht die toch ander is, minder gedonder op bestuursniveau en supporters die minder veel minder eisend zijn dan bij Ajax zou ik het niet weten.

Al zou dit natuurlijk het verschil kunnen zijn, maar de "warmte" van PSV lijkt soms van een mythisch niveau te zijn, wellicht ligt het aan mij maar tot nu toe heb ik spelers, journalisten en voetbal supporters dit nog nooit echt horen definiã«ren (buiten de clichã© matig heden om). Het altijd immers populaire "een arm om een speler slaan" lijkt mij nou niet een PSV exclusive.

Wat jouw mening betreft over Ajax dat jij er nog niet helemaal zeker van bent begrijp ik ergens wel nu ik er even dieper over nagedacht hebt. Ajax heeft denk ik duidelijk stappen vooruit gezet, maar in het geval van Nouri was van die vooruitgang lange tijd niets te zien na afloop van die vreselijke gebeurtenis. Al weet ik niet of het eerlijk is (dan spreek ik puur voor mijzelf) om dan tot de conclusie te komen dat Ajax weer terug bij af is en nog een hoop heeft te leren (al ben je natuurlijk nooit uitgeleerd).

Waartoe mensen snel geneigd zijn zodra er iets fout gaat vanwege beeldvorming. Waar mensen/media denk ik ook geen rekening mee houden is dat mensen die plotseling in "nachtmerrie scenarioâ´s terecht komen beslissingen nemen (vanuit een gechoqueerde gemoedstoestand) waar men van ten voren altijd zegt, "als zus of zo gebeurd, dan ik handel ik zo" als je begrijpt wat ik bedoel. Veel mensen roepen natuurlijk altijd wel dat ze in (nood) situaties wel handelend zullen optreden, maar de praktijk wijst toch anders uit.

Hmm een keuze tussen Betis en Ajax lijkt me een erg makkelijke keuze. Normaal gesproken zou hij voor Ajax moeten kiezen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren