Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax overvallen door Chinees megabod op David Neres’

Laatste update:

Guangzhou Evergrande heeft zich bij Ajax gemeld met een bod van dertig miljoen euro op David Neres. Volgens De Telegraaf is de Braziliaanse buitenspeler ontevreden in Amsterdam nu hij niet zeker meer is van een basisplaats en wil directeur spelersbeleid Marc Overmars meewerken aan een vertrek. De verwachting is immers dat er niet snel weer zo'n groot bedrag op Neres zal worden geboden. Overmars gaf reeds aan dat met oog op de belangen in de Eredivisie en Champions League in januari niemand mag vertrekken, maar bij een bod van rond de veertig miljoen euro lijkt hij daar nu wel toe bereid.

Volgens het dagblad is de kans groot dat Overmars niet naar Orlando reist, waar Ajax vanaf vandaag aan de voorbereiding op de tweede seizoenshelft begint. ‘De directeur hoopt de spectaculaire transfer vanuit Amsterdam af te ronden en zou daarmee de critici van het eerste uur de mond snoeren’, schrijft de krant. Guangzhou Evergrande haalde in het recente verleden al meer Brazilianen naar China. Neres' zaakwaarnemer Giuliano Bertolucci heeft bovendien goede ingangen bij de club, terwijl met Anderson Talisca een andere Braziliaan op het punt staat om de club te verlaten.

Het blijft de vraag of Ajax daadwerkelijk mee wil werken aan een transfer. De club is al lange tijd geen kampioen meer geworden en dit seizoen moeten prijzen gepakt worden. De Telegraaf schreef eerder nog dat de selectie van trainer Erik ten Hag een pact heeft gesloten. Ze willen kampioen worden, de TOTO KNVB Beker winnen en zo ver mogelijk komen in de Champions League. Daarbij kunnen ze iedereen goed gebruiken en dat geldt ook voor Neres, die open zou staan voor een transfer naar Guangzhou Evergrande.

Neres, die in januari 2017 voor twaalf miljoen euro werd overgenomen van Sao Paulo, is onder Ten Hag niet zeker meer van een basisplaats. Dusan Tadic en Hakim Ziyech krijgen de voorkeur op de flanken. Vorig seizoen was hij nog goed voor veertien doelpunten en twaalf assists, waarna Ajax een bod van 33 miljoen euro van Borussia Dortmund op Neres weigerde. Wat deze maand mogelijk meespeelt in de afweging van Overmars om Neres al dan niet te verkopen, is de eventuele komst van Diego Lainez. Binnen Ajax is men ervan overtuigd dat het Mexicaanse toptalent goed genoeg is om al regelmatig in actie te komen in de hoofdmacht.

Neres reist zaterdag gewoon met Ajax mee naar de Verenigde Staten. Mocht een eventueel vertrek niet in een sneltreinvaart komen, dan staat er voor hem volgende week zaterdag een speciaal duel op het programma. Ajax neemt namelijk deel aan de Florida Cup en speelt tegen Sao Paulo, de oude club van Neres. ‘Of dat tevens zijn laatste wedstrijd in het Ajax-shirt is, ligt aan de bereidheid van de Chinezen hun bod te verhogen én aan Overmars’, besluit de krant.

Moet Ajax meewerken aan een transfer van David Neres in januari?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

'Megabod' ik dacht gelijk aan 50mil+

5 januari 2019 om 08:30

Dacht ik ook. En denk daarom ook niet dat de rest van het verhaal klopt dat Overmars zomaar met 30 miljoen akkoord gaat. Zeker gezien het feit dat afgelopen zomer Dortmund nog is gekomen met een bod van 33 miljoen. Ik denk dat Overmars hem niet laat gaan onder de 40/45 miljoen. En dan is het nog de vraag of ze het wel willen aangezien aankomende zomer Ziyech toch echt wel wilt vertrekken denk ik.

5 januari 2019 om 08:33

Dat staat ook in de tekst, ze willen 40.

5 januari 2019 om 09:19

Opvallend dat altijd De Telegraaf met dit soort Ajax gerelateerde megatransfer nieuwtjes komt. De vraag die rest :

- Verzint De Telegraaf dit ter plekke ?
- Is er binnen Ajax een of andere figuur die rijk wordt door die krant van Ajax nieuws te voorzien ?
-belt Ajax die krant zelf,om via dit soort transfernieuws de prijzen op te drijven ?
-hebben Ajax en De Telegraaf een slinkse samenwerking met elkaar ? de buitenlandse pers citeert vaak hele Ajax items vanuit die krant.

5 januari 2019 om 09:51

Iedereen dacht ook dat Sanchez niet voor 40 mln zou worden verkocht omdat het een openingsbod was van Tottenham. Zou me niks verbazen als Overmars hier gewoon mee akkoord gaat.

5 januari 2019 om 10:09

Panfluitspeler, lijkt jouw niet dat een van de betrokken partijen eens zal protesteren als dit waar was?

5 januari 2019 om 10:45

@doejezo, dat klopt toch ook? Sanchez heeft uiteindelijk 42 miljoen opgeleverd. maar ik snap je punt. Ik mag toch hopen dat Overmars hem hellemaal niet verkoopt en Neres in ieder geval tot de zomer weet te behouden. Dat geld boeit me geen fluit, daar hebben ze er in Amsterdam al genoeg van. Het gaat mij meer om de sportieve prestaties. Je doet nog op letterlijk alle fronten mee en we zitten al niet heel erg breed als het op vleugelspelers aan komt (die werkelijk goed genoeg zijn). Kan me buiten dat eigenlijk ook niet voorstellen dat Neres op dit moment weg wil, je zit bij de laatste 18 bij de beste clubs van Europa, daar wil je als voetballer toch deel van uitmaken lijkt me..

5 januari 2019 om 10:49

Doejezo, met 30 miljoen sowieso niet. Dat bedrag is enkele maanden geleden nog geweigerd, waarom zou je dan in de winter het zelfde bedrag wel accepteren? Ik hoop persoonlijk dat ze hem gewoon houden, Ziyech vertrekt deze zomer dus dan zal hij weer meer gaan spelen. Maar stel die Chinezen bieden nog 40 miljoen, dan wordt het wel aantrekkelijk om Lainez te kopen en nóg 15 miljoen winst te maken natuurlijk.

5 januari 2019 om 11:52

Ajax en De Telegraaf zijn mediapartners.

5 januari 2019 om 12:29

Haha "megabod". Zijn marktwaarde word geschat op 25 miljoen euro na zijn teleurstellende halfjaar. Halfverwege het seizoen moeten ze hem gewoon binnenboord houden tenzij er een echt megabod komt zoals 50+ miljoen euro. En zelfs dan blijft er een vieze nasmaak hangen omdat je niet Neres kunt inruilen voor Lainez zonder er sportief op achteruit te gaan.

5 januari 2019 om 08:42

Als je 40 miljoen kan krijgen, doen. Als je dat laat lopen voer je ook gewoon onverantwoord beleid. Jongen is bankzitter en kan voor zo’n enorm bedrag verkocht worden. Neres is op te vangen. Met dit bedrag dek je alle transfers van lainez en magallan in een keer en houd je nog geld over om er nog een te kopen

5 januari 2019 om 09:06

De vraag is, wil je dat zo'n jongen naar china gaat? Een voetballer als Neres die nog zoveel kan groeien en naar de top van Europa kan groeien moet niet naar China willen gaan. Iedereen zit hier te roepen wat ze wel niet met hem zouden doen als ze in de schoenen van overmars stonden, alsof Neres een stuk plastic en geen mens is.

5 januari 2019 om 09:19

Maar er staat ook dat Neres open staat voor een overgang naar China. Overigens zou ik dat wel een rare stap vinden; een jongen op zijn leeftijd zou dat toch niet moeten willen. Aan de andere kant, als hij alleen naar het geld kijkt en zoveel en zo snel mogelijk geld wilt verdienen, is het een logische keus.

5 januari 2019 om 09:21

Brazilianen zijn vaak broodvoetballers, daarnaast hij is nog jong en kan een paar jaar in China zijn zakken vullen en presteren en dan alsnog bij een club als Dortmund terecht komen, zie Witsel en ook Carrasco.

Het is gebleken dat als je naar China vertrekt je carrière in Europa niet per se uitgespeeld is.

5 januari 2019 om 10:48

Als Neres niet naar China wil, dan gaat hij niet! Hij heeft het volste recht om zijn contract bij Ajax uit te dienen en als hij dat wil, dan zal Ajax dat moeten respecteren

5 januari 2019 om 11:13

Allemaal leuk en aaardig maar vind eigenlijk vooral dat Overmars de hoorn van de haal moet leggen en Ten Hag hem gewoon wat vaker moet moet opstellen

5 januari 2019 om 12:55

Vind je echt ? Als hij speelt is het de laatste tijd vaak minder en totaal niet denderend. Lijkt zich te ergeren in zijn hoofd en het levert hem geen goed spel op. Voor 40 miljoen had ik hem verkocht. Hij wilt zelf ook gaan. Lainez halen en laten invallen indien nodig

5 januari 2019 om 08:56

Dat komt omdat veel Ajacieden de realiteit een beetje kwijt zijn. Ik zie hier lijstjes waarbij mensen zeggen 50 tot 60 miljoen voor Neres of Dolberg bijvoorbeeld of 30 tot 40 miljoen voor van de Beek. Dat je voor de Ligt zo’n hoof bedrag gaat vangen begrijp ik voor de Jong ook nog wel. Maar Neres is momenteel gewn basisspeler als iedereen fit is en vorig seizoen maakte hij ook veel meer indruk dat heeft gewoon een negatief effect op je waarde.

5 januari 2019 om 09:49

Memphisdepay ik ben het inhoudelijk helemaal met je eens, maar iets beter werken met interpunctie is geen overbodige luxe. Het is (voor mij) gewoon ontcijferen hoe je elke zin bedoelt. (Niet lullig bedoelt, maar dan kan iemand zich ook makkelijker vinden in jouw punt)

5 januari 2019 om 10:48

Manutd-real, als ik zo naar jouw reactie kijk, mist daar ook nog een punt en een comma... Ik wist trouwens niet dat dit een voetbal/schoolzone was. Je antwoord heeft niks met het artikel te maken.

5 januari 2019 om 12:12

Waarom wordt iemand meteen aangevallen als hij wijst op een hinderlijke fout? Het is makkelijker lezen als sommige fouten niet worden gemaakt. Het lijkt wel alsof het een misdaad is als iemand, heel beleefd, een ander wijst op grammaticafouten. Als iemand een ander erop wil wijzen, is dat niet negatief bedoeld.

5 januari 2019 om 14:03

nee joh, is gewoon stam+t, dus bedoelt. in jouw geval had er moeten staan 'hebt bedoeld'.

ot: denk dat hij minder in vorm is doordat hij minder speelt. dat gaat misschien inderdaad in zijn koppie spelen. als ziyech weg is en neres speelt meer, heb je er meer plezier van en kun je een hoger bedrag vangen. van misschien wel een europese club.

ja ja, ik weet het: hoofdletters... : )

5 januari 2019 om 16:16

@7even om even zo vrij te zijn: 'bedoeld' is geen stam + t in het verhaal van manutd en wel met een d. Er staat eigenlijk "het is ... bedoeld" maar dan zijn de worden het en is weggelaten. Ach, we houden elkaar in ieder geval bezig zo...

5 januari 2019 om 09:46

30 miljoen is ook een megabod. Je verliest de realiteit uit je ogen als je denkt dat je 50 miljoen voor Neres kan ontvangen. Hij heeft helemaal niets bewezen waarin hij dat bedrag waard is.

5 januari 2019 om 12:37

Hij heeft een marktwaarde van 25 miljoen euro momenteel. Dan is 30 miljoen helemaal geen megabod. Een megabod is eerder een prijs die je niet kunt weigeren en gezien Ajax er sowieso sportief op achteruit gaat midden in een seizoen waarin we nog op 3 fronten spelen na de winterstop kun je je toch wel voorstellen dat zelfs 40 miljoen verre van ideaal is.

5 januari 2019 om 09:46

Idd, dit is gewoon marktconform dus laat maar lekker gaan. Niet eens op reageren ook

5 januari 2019 om 12:37

Niet goed gelezen, excuses.

Die Chinezen hebben genoeg geld. Laat ze maar met een hoger bod komen. Bovendien heb ik niet het idee dat Neres al uitgeleerd is bij Ajax en kan hij zichzelf nog flink ontwikkelen. Ajax hoeft het voor 30 miljoen ook niet persé te doen. Geld genoeg.

5 januari 2019 om 07:53

Neres is niet uitgeleerd, maar Brazilianen zijn vaak broodwerkers. Elders een hoger salaris en ze zijn bereid daar te werken. Voor Ajax zou ik normaal zeggen dat 40 miljoen prima is voor Neres, maar nu in de titelstrijd zou ik ze doorverwijzen naar Eindhoven voor ene Lozano.

5 januari 2019 om 08:26

Als Ajax Lozano opkoopt voor 30 a 40 miljoen. Kan PSV 3 talenten halen van 12.5 a 15 Miljoen. PSV word alleen beter als Ajax zijnde zoveel geld neerlegt want hun gaan dan fors investeren.

5 januari 2019 om 08:35

Nee, PSV moet afschrijven, zaakwaarnemers betalen en hoog doorverkooppercentage afstaan. Dus die kunnen dat bij lange na nier betalen.

5 januari 2019 om 09:15

Dat hoog perc3ntage verhaal is nergens bevestigd. Zijn allemaal aannames.

5 januari 2019 om 09:16

Ow en ajax hoeft niet af vte schrijven of zaakwaarnemers betalen?

5 januari 2019 om 09:27

040vaart, rustig maar je kunt nog heel de dag reageren en provoceren. Droeftoeter.

5 januari 2019 om 10:03

@De Toekomst:
"maar nu in de titelstrijd zou ik ze doorverwijzen naar Eindhoven voor ene Lozano."

"hoi John, je spreekt met je collega Marc Overmars van Ajax. Hey, je hebt misschien wel gehoord dat we Neres hebben verkocht? Ja, die wisselspeler, ja. Nou dachten we, misschien kunnen we van het geld dat wij voor onze wisselspeler hebben gekregen even jullie sterspeler op komen halen? Je kunt 'm natuurlijk ook verkopen aan een buitenlandse club, maar als je 'm aan ons verkoopt, dan kun je 'm tenminste nog in de buurt zien voetballen, leuk toch? En dan willen we 'm natuurlijk wel het liefst in de winter al hebben, we hebben immers nog een pittige titelstrijd voor de boeg met onze grote concurrent. O wacht, dat zijn jullie, trouwens. Haha, even vergeten. Ja, ik begrijp dat dat voor jullie natuurlijk niet zo handig uitkomt, maar je mag ons nu ook wel eens een keertje een titel gunnen, vind je niet? Weet je wel hoe lang wij al niets meer gewonnen hebben? Maar goed, we dachten dat Lozano het zelf ook wel een geweldig idee zou vinden om een zijstap te maken in de eredivisie. Hoeft 'ie niet weer helemaal opnieuw te wennen in een nieuw land. Anyway, op welk rekeningnummer kan ik het geld overmaken? O ja, en trouwens, ik ga ook proberen om Veltman te verpatsen, met het geld dat we voor hem krijgen kom ik binnenkort Dumfries ophalen, goed?"

Nee, klinkt goed, joh.

5 januari 2019 om 10:12

Zo een lang verhaal terwijl de toekomst toch duidelijk bedoelt het doorverwijzen van Guangzhou naar PSV voor Lozano.

5 januari 2019 om 10:34

@lfc11:

Inderdaad, ik denk dat ik die zin mede door de reactie van Royal Bennie ("als Ajax Lozano opkoopt voor 30 a 40 miljoen" ) verkeerd geinterpreteerd heb.

5 januari 2019 om 10:49

"Dat hoog percentage verhaal is nergens bevestigd. Zijn allemaal aannames." Nou 040vaart volgens mij heeft brands in het eindhovens dagblad bevestigd dat er een riante doorverkoopclausule in lozano's contract zit voor zijn oude club. Het is nooit bevestigd hoeveel procent, maar de td die hem haalde bevestigde zelf dat er een redelijk hoog percentage in zat, dus het zijn geen aannames.

5 januari 2019 om 11:32

@voetbalimpact

Quote: "nee, PSV moet afschrijven, zaakwaarnemers betalen en hoog doorverkooppercentage afstaan. Dus die kunnen dat bij lange na nier betalen".

In de eerste plaats kan PSV een speler die is verkocht natuurlijk niet meer afschrijven. Afschrijven doe je om het aankoopbedrag als aftrekpost te kunnen opvoeren op je belastingaanslag en het lijkt me duidelijk dat je iets dat je verkocht hebt niet meer van je belastingaanslag kunt aftrekken. Net zo min als dat geldt voor je hypotheek al je je huis hebt verkocht. De belastingdienst ziet je al aankomen. Verder is dat hoge doorverkooppercentage gebaseerd op aannames en wordt een doorverkooppercentage normaliter verrekend met de transferwinst en niet met het de transfersom. Een club moet een zaakwaarnemer betalen om een contract te kunnen afsluiten met diens client en niet voor de transfer zelf. Daar heeft een zaakwaarnemer helemaal niets mee te maken. PSV heeft al een contract met Lozano en het is mij dan ook een raadsel waarom jij in de veronderstelling bent dat PSV de zaakwaarnemers zou moeten betalen als de club hem verkoopt. Dat is natuurlijk onzin, als PSV Lozano aan Milan zou verkopen, moet Milan een contract met hem afsluiten en dus ook zijn makelaar betalen. En niet Psv.

5 januari 2019 om 11:33

Ja, alleen wat is een behoorlijk doorverkoop percentage? Is dat 15% of 20%? Dat vind ik redelijk hoog zoals jij zegt. Ik zie hier wel eens mensen roepen dat het wel 45% is, maar dat is nergens op gebaseerd.

5 januari 2019 om 11:45

Dat is gebasseerd op de uitspraak van brands. Ik denk dat het ergens in het midden zal liggen (30%) omdat 15-20% niet heel bijzonder is, maar het blijft gissen natuurlijk.

5 januari 2019 om 12:02

Klopt helemaal wat je zegt echter is het in een geval als neres wel een korte termijn gedachte. Hij gaat zoiezo een hoop verdienen kan over een paar jaar echt wel tegen de (sub)top aanzitten waarin hij echt carrière kan maken en aanspraak op een plek in de nationale ploeg

5 januari 2019 om 12:54

Toendertijd ging het wel over creatieve constructies en later heeft Brands het wel nadrukkelijk over een behoorlijk doorverkoop percentage gehad. Het is gissen, maar het zou me niet eens heel erg verbazen als t bijvoorbeeld 40% is. Ik denk zelf dat het eerder ergens in t midden ligt zoals Zytto ook zegt, maar ik zie het ook wel hoger zijn.

Strik dr omheen en meteen verkopen. Ze hebben al vaker van die hoge bedragen misgelopen door spelers tussentijds niet te verkopen zoals 50 mil voor dolberg en bazoer. Uiteindelijk heeft bazoer veel minder opgeleverd en moet ik nog maar zien hoeveel dolberg gaat opleveren.

5 januari 2019 om 07:18

Zucht. Gaan we weer.

Nooit nooit nooit is er een bod geweest van 50 miljoen op Dolberg.

5 januari 2019 om 07:26

En bod op Bazoer was volgens mij ook 25 miljoen vast, 25 miljoen met allemaal clausules waarvan we niet weten hoe realistisch die waren..

5 januari 2019 om 07:52

En Ajax had geaccepteerd, Bazoer wilde zelf niet. Dan houdt het op. Maar dat past natuurlijk niet goed in het verhaal van slechte mentaliteit. Een speler die meer salaris weigert en kiest voor ontwikkeling.

5 januari 2019 om 07:54

@JJvH91 ik snap dat je t wilt ontkennen maar als je even de feiten opzoekt zie je dat nos,de telegraaf,voetbalzone, volkskrant enzovoort allemaal melden dat monaco destijds 50 miljoen bood.
Ik snap dat het pijn doet dat je miss mag hopen op de helft nu maar blijf bij de feiten.

5 januari 2019 om 08:00

Doet echt veel pijn inderdaad. Als supporters hebben we echt veel aan die 50 mil namelijk. Ieder krijgt een ton.

Verder heb je gelijk, elk gerucht dat door media gemeld wordt in de voetballerij is een voldongen feit. Ook als de technische mensen bij de clubs dit later ontkennen.

5 januari 2019 om 08:59

@Da Maestro,
Tuurlijk, volharden in je eigen gelijk. Verstandige zet.

De Telegraaf was de krant die berichtte over de 50 miljoen. De andere media baseerden zich slechts op het artikel van De Telegraaf. Dus in feite hebben we hier over de betrouwbaarheid van De Telegraaf. Dus waar hebben we het over.

We hebben recent gezien (F. de Jong) wat die berichtgeving waard is. Ten tweede: Zowel binnenlandse als buitenlandse kranten hebben dit bericht later ontkracht; technische mensen bij zowel AS Monaco als Ajax hebben dit later ontkracht.

"blijf bij de feiten", mijn hemel...

5 januari 2019 om 07:22

Dat ligt er aan wat je doel is. Wil je kampioen worden en hoge ogen gooien in de CL, kun je beter je beste spelers proberen te behouden. Of wil je graag een opleidingsinstituut zijn voor elke club met een paar centen?

5 januari 2019 om 07:27

We zijn nu alleen nog de opleidingscommissie voor clubs met heel veel centen...

5 januari 2019 om 07:26

Er zijn geen boden van 50 miljoen op beide spelers geweest. Napoli heeft een kansloos bod van 25 miljoen op Bazoer gedaan en verder niet. Bazoer was op dat moment een cruciale speler, had de wereld aan zijn voeten liggen en had Ajax nog veel meer op kunnen leveren. Dat hij na een paar wedstrijden terecht banken meteen wilde vertrekken had men niet kunnen voorspellen.

Ik vind dat Ajax Neres niet tussentijds moet verkopen. Hij heeft de kwaliteiten om een wedstrijd open te breken en te beslissen. We zullen hem nog hard nodig hebben de 2e seizoenshelft. Alleen als de Chinezen echt absurde bedragen gaan bieden zou ik erover nadenken. 30 miljoen is niet genoeg en 40 voor een winterse transfer ook niet.

5 januari 2019 om 07:34

Dat Bazoer na een paar wedstrijden banken wel zou willen vertrekken hadden we je in Eindhoven best kunnen vertellen hoor.

5 januari 2019 om 07:35

Haha 30-40 miljoen euro voor een speler uit de Eredvisie die nog helemaal niets heeft bewezen is niet genoeg? Is jullie ego nou echt zo groot geworden of lijkt dit alleen maar zo?

5 januari 2019 om 07:38

Okee, nou volgens mij had zijn vertrek bij PSV een andere reden. Hij wilde niet als centrale verdediger spelen en zag meer perspectief bij Ajax, die in hem wel een middenvelder zagen.

5 januari 2019 om 07:45

@medalofhonor
Volgens mij leg ik toch netjes uit waarom Ajax hem niet moet laten gaan. Heeft niets met geld te maken, maar met sportieve ambities. Hij is momenteel geen 30 miljoen waard, maar haal maar eens een speler terug met zijn rendement voor een schappelijke prijs. Vorig jaar 14 goals en 13 assists in de Eredivisie. Dit jaar 2 goals en 7 assists, regelmatig als invaller of vroegtijdig gewisseld.

5 januari 2019 om 07:57

@medalofhonor. Misschien de tekst ff lezen. 33 miljoen was al niet genoeg afgelopen zomer. Is toch echt tussen de 30 en 40 miljoen. Was ook nog eens een veel mooiere club en betere competitie dan China. Daarnaast speler uit de eredivisie, dat geldt niet. Speler van Ajax, klaar. Daar zit een zekere garantie marge op. Helemaal nu Klaassen aan het bewijzen is dat Everton de verkeerde club was.....

5 januari 2019 om 09:00

@ninjakai. Wat een hoop onzin in een post zeg. Afgelopen seizoen was Neres basisspeler en had hij, ondanks zijn vaak niet denderende spel, heel goede statistieken behaald over dat seizoen. Dit seizoen is hij vaak niet eens verzekerd van een basisplaats. Dat er een bod geweigerd is van een ‘mooiere club uit een betere competitie’ heeft toch helemaal niks met een transfer te maken? Die Chinezen zijn de laatste jaren vaak genoeg bereid geweest erg veel geld te betalen. En hoewel ik het met je eens ben dat een Ajax speler meer geld op levert dan een speler van een andere Eredivisie club, blijft het altijd een gok een speler uit onze competitie te halen. Zeker bij een Braziliaan die één aardig seizoen heeft gespeeld. Dat Klaassen het nu aardig doet bij een middenmoter in de Bundesliga gerechtvaardigd zijn erg hoge transfersom toch niet? Dat geldt overigens ook voor Tete, Bazoer en Riedewald.

5 januari 2019 om 09:11

Wat heeft dit precies met ego, b het Latijnse woordje voor ik, te maken?

5 januari 2019 om 10:59

@Medal: Ja, als welke club dan ook een marktconform (of in dit geval zelfs hoog) bedrag biedt op welke speler dan ook van ons móét Ajax die gewoon gelijk verkopen, toch? Anders zijn we arrogante ego's. Kijk, dat er de financiële middelen zijn om hoge aanbiedingen af te slaan en aan de sportieve prestaties te denken doet niet ter zake. Ajax moet gewoon gelijk doen wat een nietszeggende Chinese club wil... Onvoorstelbaar dat je het woord ego in de mond durft te nemen omdat men niet het eerste beste bod in de winsterstop willen accepteren.

5 januari 2019 om 08:24

Waarom focussen supporters zich tegenwoordig zo op het geld? De eerste reflex van mensen hier bij dit soort berichten is of ze vinden of het bedrag hoog genoeg is of niet. De eerste focus van supporters zou moeten zijn wat de impact op het team en de speler is. Zelfs nu ajax bulkt van het geld gaat het nog steeds om de knaken. Geloof me, ik kan het weten, de financiën zijn fundamenteel. Maar kom op zeg...

5 januari 2019 om 08:47

@pantalic Ik geloof dat dat voornamelijk het geval is bij supporters van clubs die geen prijzen pakken. Het is een soort compensatiegedrag.

5 januari 2019 om 09:12

Haha mooi die afgunst Dante

5 januari 2019 om 09:17

Nee dat was geen afgunst shorty hij heeft gewoon gelijk kunnen jullie niet met kampioenschappen showen dan maar over geld praten.

5 januari 2019 om 09:24

Haha wat een onzin, dus als een speler in de belangstelling staat moet je 'm maar goedkoop wegdoen omdat we geen prijzen pakken? Zie je zelf wel enige logica in die onzin?

5 januari 2019 om 09:32

@shorty Wat voor afgunst? Ik heb diep respect voor het beleid dat Ajax voert, en alle nederlandse clubs zouden goed moeten kijken hoe dat moet.
Maar ik verbaas me er wel over dat het meerendeel van de posts hier over geld gaat. Ongeacht wie er gekocht of verkocht wordt, of wie er goed of slecht speelt. Het gaat nagenoeg altijd over hoeveel dat op gaat leveren. Zelfs over de mexicaanse messi en die andere aankoop las ik alweer overal financiele onderbouwingen. Letterlijk niets over het feit dat deze spelers misschien wel kunnen bijdragen in sportief succes. Dat is geen afgunst, maar een constatering.

5 januari 2019 om 09:34

En shorty, waar zegt iemand dat Ajax spelers goedkoper moeten verkopen? Dat maak je er zelf van en vervolgens verwijt je gebrek aan logica .. Natuurlijk moet Ajax de hoofdprijs pakken waar ze kunnen. Waar het hier over gaat is dat het lijkt alsof het geld de supporters meer bezig houdt dan het sportieve succes. Dat is toch op zn minst apart te noemen.

5 januari 2019 om 10:17

Die steek die je moet verkopen met betrekking tot geen prijzen winnen, die afgunst. Het is apart te noemen dat jullie zo druk met Ajax zijn, alsof een Feyenoorder Berghuis of Tapia niet het liefst voor zoveel mogelijk geld zien weggaan als ze weggaan. Gewoon omdat meer geld betekent dat de club waar je fan van bent stappen kan maken. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor Dante. Ik ken weinig Ajacieden die zich meer met geld dan sportieve resultaten bezighouden. Dat is gewoon waar jij je nu op focust zodat je een beetje schijt lollig kunt provoceren.

5 januari 2019 om 10:20

@Dante Haha, “clubs die geen prijzen pakken”. Ik overwinter liever één keer in de CL, dan dat ik vijf keer de beker win. Ben er vrij zeker van dat velen er zo over denken. En ja, supporters troeven elkaar vaak af op elk mogelijk vlak, het is toch heerlijk dat een bankzitter van Ajax meer oplevert dan het halve basiselftal van Feyenoord? Je grijpt zelf toch ook elke strohalm aan om Ajax te ridiculiseren, met je villeine “clubs die geen prijzen pakken”?

5 januari 2019 om 10:20

Dubbel, kan weg

5 januari 2019 om 10:39

Haha the sins, wat een trieste reactie. Ten eerste wat minder interessant doen met je mooie woorden waarvan je waarschijnlijk ze zelfs eerst heb moeten opzoeken. Daarnaast zou het heel erg gesteld zijn als dat je doelstelling is. 5 jaar niks winnen maar alleen overwinteren in de cl en je bent tevreden. Ik hoop dat jij nooit ergens een beleid moet bedenken. En nee ik denk zelf dat er maar heel weinig supporters zijn die zo denken.

5 januari 2019 om 10:49

@dante : Of het geld de supporters van Ajax meer bezig houdt dan het sportieve succes? Absoluut niet, maar Ajax bevindt zich nu eenmaal in de luxepositie dat er veel geld (transferwaarde) op het veld staat (en in dit geval op de bank zit) en daar veel interesse voor is. De supporters hebben vrij goed door dat je door deze enigszins ontevreden bankzitter/invaller met enorme winst te verkopen straks weer uitgebreid de transfermarkt op kunt om (meerdere) interessante aankopen uit het buitenland te halen. Iets waar volgens mij alle andere 17 clubs in de Eredivisie met jaloezie naar kijken, en terecht, want Ajax heeft het wat dat betreft goed voor elkaar: ze kunnen de hoofdprijs vragen en krijgen voor iedere speler, en hebben vervolgens ook de slagkracht om vervangers aan te trekken waar het elftal echt beter van wordt. En juist dat is het recept voor de huidige sportieve stand van zaken bij Ajax. Of wou je zeggen dat het sportief niet lekker gaat?

Het is een kwestie van realisme dat je buitenlandse spelers niet lang tevreden kunt houden op de bank, dus Ajax heeft ook niet zo veel te kiezen wanneer buitenlandse clubs zich voor deze spelers melden. En dan biedt zo'n enorme zak geld inderdaad ook flink wat perspectief voor Ajax.

5 januari 2019 om 10:50

Tuurlijk is het een steekje, maar daarom niet minder waar. Lees zelf maar de reacties op de meeste Ajax topics, en je kunt gewoon niet ontkennen dat financiele discussies de overhand hebben. Het valt me al jaren op. Zelden een reactie over het sportieve of teleurstelling, maar eerder iets van "30 is niet genoeg maak ermaar 50 van".

En ik geef net aan dat ik respect heb voor het beleid en dat de rest ervan zou moeten leren. En mijn club wel als eerste dus. Ook zeg ik dat ze altijd de hoofdprijs moeten proberen binnen te halen. Dus je herhaalt letterlijk wat ik zeg.

5 januari 2019 om 10:54

@the Shins Ik praat juist heel weinig over Ajax. Juist omdat ik, zodra ik een uitzondering maak, heel de simpele samenleving over me heen krijg met afgunst, haat, jaloezie comments. Ook als ik het onderbouw blijft het niet kleven, simpelweg omdat ik een Feyenoord supporter ben.

Weet je wat overwinteren in de cl oplevert? Geld! Je maakt exact mijn punt!

5 januari 2019 om 10:55

"Ik hoop dat jij nooit ergens een beleid moet bedenken." Nou Khal Drogo volgens mij levert 1 overwintering in de CL meer geld op dan 30 keer de beker winnen. Qua beleid kun je beter 1 keer in de 5 jaar overwinteren in de CL dan 5 keer de beker winnen.

5 januari 2019 om 10:58

Ik kan niet ontkennen dat het vaak over geld gaat, maar goed die luxe positie heeft Ajax zelf verworven. Het enige waar ik me aan stoor is dat dat niks met prijzen winnen te maken heeft, iets wat jij wel suggereert. Ook als Ajax 3x kampioen wordt wordt er gespeculeerd over hoe duur spelers zijn, kijk maar naar de tijd onder de Boer. Jij legt verbanden die er niet zijn en dit doe je enkel om te provoceren en je eigen jaloezie te camoufleren. Prima dat ze het in Rotterdam niet over geld willen hebben, blijf je lekker middelmaat zonder winst doorverkopen en is de enige serieuze prijs waar je over 10 jaar na mee kan dingen het kampioenschap in de eerste divisie.

5 januari 2019 om 10:58

Weet je wat geld oplevert Dante? Een goede selectie. Weet je wat een goede selectie door de regel meer oplevert dan een slechte? Prijzen. Ben je nou klaar met je kul?

5 januari 2019 om 11:09

@dante Mijn punt is meer dat je zelf doet wat je anderen verwijt, namelijk een betrekkelijk arbitraire maatstaf nemen om het 'succes' van je eigen club te vergroten en dat van de rivaal te bagatelliseren. En ook dat is niet erg, dat is precies wat supporters doen. Nu Ajax al een paar jaar geen kampioen geworden is, hebben de Ajax-supporters het uiteraard liever over de Europese successen en de enorme transferbedragen, twee zaken waar Ajax de concurrenten duidelijk de loef afsteekt op dit moment. Feyenoord-supporters hebben het liever over de gewonnen prijzen en scharen daar dan ook de beker onder (niet bedoeld als steek, voor mij is de beker geen echte prijs voor een topclub), niet geheel toevallig een maatstaf waar Feyenoord het de laatste jaren beter doet dan Ajax.

5 januari 2019 om 12:02

Zytto, klopt daar heb je dus precies het punt waar het over gaat. Het gaat alleen over het geld en niet over de sportieve prestaties. Want die zijn ver te zoeken de laatste jaren.

5 januari 2019 om 12:03

040 Wat bedoel je precies? Ajax is toch nog steeds recordkampioen van Nederland?

OT: Ajax moet Neres helemaal niet verkopen. Geld niet nodig en de speler wel. Prima als ze die Mexicaan willen halen, maar ook daar hoef je Neres niet voor te verkopen.

Niet doen als Ajax zijnde. Met Neres weet je wat je in huis hebt. Bande komt terug van een lange blessure, en lainez, als die al komt, heeft ook weer een aantal maanden nodig om zich aan te passen. Daarbij zou ik het ook raar vinden van Neres zelf, aangezien hij eerder dit jaar zijn contract nog verlengde en nog niet is uitgeleerd bij Ajax. En het zou best rampzalig zijn voor zijn carriere.

5 januari 2019 om 08:29

Gewoon verkopen, geen basisspeler

5 januari 2019 om 08:44

Denk dat je je enorm vergist in de kracht van Neres, geen basisspeler weliswaar maar misschien wel een van de weinige spelers die iets teweeg kan brengen wanneer hij ingebracht wordt. Dat zeg je ook tegen Bayern Munchen, deze Neres moet je gewoon behouden als straks een Ziyech vertrekt.

5 januari 2019 om 09:44

Heeft wel 28 wedstrijden gespeeld in de eerste seizoenshelft.

Voor Ajax een prima bedrag maar ik kan me niet voorstellen dat Neres in China wil gaan voetballen. Lijkt mij toch dat zo'n jongen in het verleden droomde van Barcelona Bayern of Liverpool en niet van een Chinees avontuur?
Waarschijnlijk vergoed het salaris alles en kunnen ambitie en dromen daarmee royaal worden afgekocht?

5 januari 2019 om 07:55

Dromen zal hij vast, maar wanneer een miljoenen contract reëel wordt, zul je toch een keuze moeten maken.

Waarschijnlijk worden de clubs die jij noemt nooit een reëele mogelijkheid, dus kun je dat nooit weigeren wanneer het je beroep is.

5 januari 2019 om 10:46

Wie zegt dat hij Barcelona oid gaat halen? De jongens bij Ajax die bij zulke clubs terecht komen zijn de echte uitblinkers bij Ajax en dat is deze Neres niet. Heeft soms een leuke samba actie, maar lang geen dragende speler. Soms een simpele assist door een balletje breed te spelen en een Ziyech of een Dolberg die van afstand schieten waardoor die een assist op zijn naam krijgt...

5 januari 2019 om 11:06

Nou vorig jaar nog MvP van Ajax met 25 goals/assists terwijl hij het grootste deel van het seizoen 20 jaar was, dan ben je zeker wel een bepalende speler. Gaf bijvoorbeeld ook gewoon 3 assists in de kuip toen we 1-4 wonnen en 1 goal en 1 assist tegen psv toen we 3-0 wonnen. Dit seizoen als voornamelijk wisselspeler ook gewoon 9 goals/assists in de Eredivisie terwijl hij op een andere positie wordt gebruikt. Tegen Bayern en Benfica vond ik hem ook goed spelen. Mensen onderschatten Neres wel. Als Ziyech vertrekt heb je met Neres gewoon een rechtsbuiten die het rendement van Ziyech probleemloos kan evenaren. Ik zie Neres liever blijven eerlijk gezegd. Daarnaast zijn echt niet al zijn assists op Ziyech die hem van 25 meter in de kruising schiet. Zullen er vast wel een paar tussen zitten, maar dat zal Messi ook wel is hebben gehad. Neemt niet weg dat ze gewoon tellen als assist. Ik kan me ook nog een assist op Tadic herinerren tegen vitesse die zeker niet heel makkelijk was.

5 januari 2019 om 15:52

Helemaal mee eens Zytto34. Mensen onderschatten Neres nu voor de tweede keer in 2 jaar tijd. Wat Ten Hag nu uitstekend doet is leunen op onze sterkhouders en het maximale eruit halen. Wanneer Ziyech vertrekt is er de ruimte om Neres weer op zijn beste positie en rol te gebruiken. Heerlijke speler met enorm veel rendement, zegt genoeg dat hij weer al kritiek krijgt terwijl hij zelfs in mindere vorm nog efficiënt is.

Niet doen, iedereen binnenboord houden. De missie dit seizoen is prijzen ook pakken en dan hebben we iedereen nodig. Daarbij zitten we al niet zo ruim in onze buitenspelers. 30 of straks evt 35 miljoen is mooi, maar Ajax kan dat op de stapel leggen. Daarom blijf bij je missie. Aankomende zomer kunnen we een aantal spelers verkopen. Sterker nog het zou mooi zijn als we nu al een buitenspeler kunnen kopen, die we a la Neres een half jaar kunnen laten wennen...

5 januari 2019 om 07:56

De stapel is natuurlijk niet oneindig. We kunnen niet iedereen houden en voor miljoenen blijven investeren zonder zelf ooit iets te verkopen. Dit bod op Neres is een redelijk openingsbod. Bij 40 miljoen zou ik gaan denken aan een vertrek als je Lainez binnen kan halen.

5 januari 2019 om 08:47

Lainez is maar de vraag hoe die zich in een ander cultuur en land gaat ontwikkelen. Van Neres weet je wat je eraan hebt, als Neres het op zijn heupen krijgt vind ik hem een zeer goede speler voor deze Ajax. Neres gewoon lekker houden en Lainez ook gewoon lekker halen, dan ga je naar het volgende niveau toe.

Over een jaar kan je het weer bekijken.

5 januari 2019 om 11:12

Hallo, je verkoopt de Jong waarschijnlijk voor 75 miljoen en de Ligt misschien ook. Verder ben ik het met je eens dat je bij 40 mil best aan verkopen kan denken. Vind Neres zelf wel underrated en zeker in de CL.

5 januari 2019 om 12:12

Die Chinezen bieden 30 en Marc vraagt 40, als het allemaal waar is dan is die kloof tussen vraag en aanbod niet onoverbrugbaar.

Nergens voor nodig. Als ze hem willen hebben kunnen ze hem deze zomer ook prima ophalen. 30 miljoen is niet een niet te weigeren bedrag.
Voor een Donny van de Beek, die niets gekost heeft, zou 30 miljoen een schitterend bedrag zijn. Voor Neres heb je 12 miljoen neergelegd, plus waarschijnlijk een aanzienlijk doorverkoop percentage. Daar houd je op deze manier dus niet zo ontzettend veel aan over.

5 januari 2019 om 08:48

Mee eens, Neres is daarnaast van grotere waarde dan een van Beek ondanks dat hij op de bank zit.

35 mio vangen en Lozano ophalen?

5 januari 2019 om 07:30

Nou, liever niet. Psv gaat een godsvermogen vragen aan ons voor hem. De vraagprijs voor hem aan buitenlandse clubs is 35 miljoen. Dan kun je beter Neres houden of Bergwijn terughalen. Die is veel verfijnder en vind ik een groter talent.

5 januari 2019 om 08:00

Wat een arrogantie toch dat Ajacieden denken dat Lozano of Bergwijn zo maar eventjes op te halen zijn door Ajax en denken dat die spelers daar zelf ook om staan te springen.

5 januari 2019 om 08:12

Geen arrogantie hoor, ik geef alleen mijn voorkeur aan. Ik weet ook wel dat het nooit gaat gebeuren, want het is geen sportieve verbetering en voor het geld hoeven ze het niet te doen, want zoveel zal het niet schelen. Bovendien zal Ajax geen 35 miljoen betalen voor een speler. Totaal onverantwoord.

5 januari 2019 om 08:25

Daar heb je weet zo'n zielepoot die alles zogenaamd arrogant vind.. Haat en afgunst zit diep bij een hoop mensen. Ten eerste spreekt hij alleen voor zichzelf. Ten tweede zegt hij nergens dat dat wel even lukt.

5 januari 2019 om 08:30

Ik zie het eerder als een vraag naar andere supporters maar normaal reageren is heel lastig als je vol haat zit en dus niet meer helder denkt.

5 januari 2019 om 08:55

Ik zou mezelf niet bestempelen als een zielepoot, vind zeker niet alles arrogant en ben ook zeker niet afgunstig richting Ajax of Ajacieden. Jouw analyse over mij raakt dus kant nog wal.
Ze hebben overigens al seizoenen lang niks gewonnen dus daar hoef ik niet jaloers op te zijn.

On: het is toch zinloos om zon vergelijking te maken? Als een Psv’er bij een vertrek van Pereiro (wisselspeler, net als Neres) zou zeggen; dan halen we toch Ziyech (basisspeler, net als Lozano en Bergwijn) op voor 25 miljoen zouden Ajacieden dat ook raar vinden toch?

5 januari 2019 om 09:04

Gaat mij erom dat er continu het argument "arrgant" wordt gebruikt terwijl er helemaal niets arrogants aan zijn vraag is. Er staat namelijk nergens dat het eventjes gebeurd. Je kan namelijk ook gewoon bedenken dat hij waarschijnlijk fan is van de speler en hem graag bij Ajax zou zien. Daar is niets arrogants aan maar het onzinnige argument dat overal bij wordt gehaald over zogenaamde arrogantie is gewoon triest en 9999 van de 10000x gewoon nergens opgebaseerd.

5 januari 2019 om 09:05

Tuurlijk lopen er mensen tussen die het misschien op die manier uitdragen maar die heb je overal.

5 januari 2019 om 09:20

Hmm, jouw frustratie over mensen die iets over de arrogantie van Ajacieden durven te zeggen zit dus vrij diep. Sorry dat ik dit op ze zaterdagochtend onbedoeld heb aangewakkerd. Ik hoop dat je alsnog een fijne dag hebt!

5 januari 2019 om 09:37

Ik heb altijd een fijne dag sta positief in het leven dus dat gaat prima. Maar toch bedankt.

5 januari 2019 om 09:56

@cheesie, wat ik jammer vind, is dat je op je plek wordt gewezen door BJP79. Maar vervolgens nergens met een onderbouwing komt waarom je het zogenaamd arrogant vind, maar gewoon met een hoop blubber reageert omdat je niet weet wat je moet schrijven. Het valt mij namelijk op dat iedereen hier en op andere social media als een stel kleuters elkaar alleen maar na praten, maar feitelijk niet eens weten wat arrogantie is.. Ze roepen maar wat, omdat het in veel zaken wel degelijk de afgunst is, maar het blijkbaar niet openlijk durven toe geven. maken ze er maar arrogantie van wat zogenaamd een irritatie punt is, terwijl dat in de meeste gevallen niet eens aan de orde is. Lachwekkend.

5 januari 2019 om 10:51

Ik zou eerder voor Dembele van Barcelona gaan. Voor op de flanken. Ajax zou hem kunnen huren met een optie tot koop. Of misschien zou Lindgaard van united iets voor Ajax zijn. Als we toch al onrealistische dingen gaan roepen wat voor ons zelf is en niet gaan roepen dat het even gaat lukken...

5 januari 2019 om 11:04

@grasveld, wat een vreemde reactie. Als meerdere mensen het met elkaar zijn maar niet in jouw straatje zit dan Zijn het opeens een stel kleuters die elkaar napraten? Of hebben ze misschien toch gelijk? Dat jij nu alweer aangeeft dat het in de meeste gevallen afgunst is zegt al meer dan genoeg over jou en je denkwijze.

5 januari 2019 om 11:23

@khal drogo, Leer eerst eens begrijpend lezen. Ik heb het over de arrogantie in het algemeen die met elke reactie waar de andere supporters aanhang zich geprikkeld door voelt het opmaakt als arrogant. Maar goed, omdat jij het allemaal zo goed weet (wat me heel sterk lijkt), onderbouw jij voor nu eens voor mij waar deze reactie bovenstaand, waar de hele discussie mee begint, in godsnaam met arrogantie maken heeft. En stiekem hoef ik het je niet te vragen, want die onderbouwing komt er natuurlijk ook niet. Het is namelijk in hemels ver geen arrogante opmerking, maar meerdere mensen praten elkaar na dus dan zal er volgens jouw wel een kern van waarheid in zitten.. wat een logica. Over iemand zijn denkwijze gesproken.. mijn hemel zeg wat een niveau.

5 januari 2019 om 11:30

@Grasveld. Niet alle opmerkingen over arrogante Ajaxieden zijn terecht. Aan de andere kant is het vragen om een uitleg over een arrogantie opmerking door Ajaxieden niet altijd terecht. Hier speculeren over het 'ophalen' van spelers bij PSV is wel te classificeren als laatdunkend of hoogmoedig naar PSV toe. Dat is de arrogantie hier. Het gebruik van woorden is belangrijk. Typen dat Ajax kan proberen Lozano of Bergwijn haalt de laatdunkendheid er bijvoorbeeld al vanaf, omdat het dan een optie ipv een zekerheid betreft.

5 januari 2019 om 11:54

@mozias, deels mee eens, het is zoals jezelf al aan geeft maar net hoe je het zelf graag wilt lezen. Zeker de discussie die daarop volgt.. Bepaalde woordkeuzes kunnen inderdaad cruciaal zijn, maar voor sommige maakt dat geen drol uit natuurlijk, die hebben gewoon weg geen idee wat arrogantie inhoud. Bedankt voor een helderde er volwassen onderbouwing.

5 januari 2019 om 12:26

Volgens mij zegt cheesie ook wat ik zeg, alleen wat ongelukkiger door niet uit te leggen dat het 'ophalen van spelers bij Psv' hetgene is wat hem stoort.
De daaropvolgende discussie vind ik zeer onprettig verlopen, doordat barcalover olie op het vuur gooit en BJP zijn statement opent met 'zielepoot'. Daarna wordt er van alles geïnterpreteerd over hoe dingen bedoeld zijn die passen binnen het eigen denken, zonder na te denken over wat de ander mogelijk kan interpreteren.
Jouw 'hoop blubber', 'stel napratende kleuters' en 'afgunstig' helpen die discussie in mijn ogen niet. Als je daar op wordt aangesproken knal je er zelf nog even overheen met 'leer eerst eens begrijpend lezen', 'verre van arrogantie' en 'wat een niveau'. Dat zijn ook woordkeuzes.

Ik geloof erg in de vrijheid van meningsuiting, maar ik denk niet dat mijn mening gelijk staat aan de waarheid.
Ik hoop voor 2019 van harte dat er in de discussies hier op voetbalzone iets meer begrip voor elkaar komt; dat men probeert te begrijpen waar een reactie bij een ander vandaan komt. Het liefste zonder gelijk een waardeoordeel over die ander te vellen.

5 januari 2019 om 07:56

Waarom zou hij van PSV maar Ajax verkassen?

5 januari 2019 om 08:02

Salaris?

5 januari 2019 om 08:05

Dan kan hij toch beter naar een grotere competitie gaan?

5 januari 2019 om 08:27

Waarom zou je Lozano willen hebben? Zeer goede speler alleen vraag ik me af of het goede match zou zijn.

5 januari 2019 om 10:53

Dat wat Ajax kan geven aan salaris kunnen ze in het buitenland ook... dus waarom zou je van een club waar je waarschijnlijk 2 seizoenen op rij de beste bent van Nederland naar een club gaan die al zo lang met lege handen staan? Als we realistisch zijn dan gaat er niet snel een bepalende speler van PSV naar Ajax voor alleen salaris....

5 januari 2019 om 08:49

Alsjeblieft zeg, dan kunnen ze beter Bergwijn halen. Ik zie btw liever Neres dan Lozano. Lozano is rennende paard, Neres swingt tenminste.

5 januari 2019 om 10:54

Lozano is een rennende paard wat wel constant de hele wedstrijd voor dreiging zorgt. Neres swingt, maar komt hooguit 3 keer per wedstrijd zijn man voorbij. Liever een rennende paard die dat vaker doet en ook nog eens scoort....

5 januari 2019 om 09:23

Jij denkt dat lozano voor 35 op te halen is? Neres bankzitter voor 35 verkocht dan kan je verwachte bij Lozano een langer contract basisspeler en 1 van de grote mannen dat hij over de 50 mil gaat kosten. Maar terug naar de realiteit Ajax kan en zal niet bij Psv gaan shoppen zijn jullie zo jullie eigenvermogen weer kwijt.

5 januari 2019 om 10:46

Ajax kan simpelweg hogere bedragen vragen voor spelers dan PSV kan, spijtig voor jullie maar zo werkt dat nou eenmaal. Neem aan dat PSV niet wil dat Lozano naar Ajax gaat (logisch) maar ik kan je vrij zeker zeggen dat je er ook geen 50 miljoen voor gaat vangen.

5 januari 2019 om 10:56

40 miljoen moet haalbaar zijn en anders liever voor 34 miljoen in het buitenland dan voor 35 naar de concurrent... maar vergis je er niet in hoeveel PSV voor Lozano kan krijgen. Mexicaans international, goed WK gespeeld en bij PSV waarschijnlijk 2 seizoenen op een rij kampioen van Nederland.

5 januari 2019 om 15:47

Nu maak je al 2 x dezelfde opmerking hierboven.
Maar het was mij niet bekend dat het gat tussen PSV en Ajax al 14 punten was.

5 januari 2019 om 15:54

On:
heb een voorkeur voor een verblijf van Neres tot zeker het einde van het seizoen.
En bij een eventueel vertrek van Ziyech nog langer.

5 januari 2019 om 10:01

@hysteria, aub niet zeg.. laat een andere gek maar de hoofdprijs betalen. Circusartiesten horen in mijn ogen niet op voetbalvelden, maar in theaters.

30 miljoen voor een wisselspeler is toch prima? Gekocht voor 12mil (met bonussen evt 15), eenzelfde soort bedrag aan winst maken is natuurlijk lekker voor een wisselspeler.
Alhoewel het gaat om ''rijke'' chinezen en in de winterstop zal Ajax wel meer vragen.

Risico is natuurlijk dat die Lainez er niet Gelijk staat, maar in 2 jaar het bedrag voor Neres (12 miljoen) misschien wel verdrievoudigen...het scoutingsapparaat wérkt. Tuurlijk soms een miskoop (Cassiera en Orejuela), maar met Sanchez en Neres bewijst Ajax goed bezig te zijn in de nieuwe koers die ze volgen.

Evergrande is een jaartje geen kampioen geworden en ze komen weer met idiote bedragen speeldata halen in Europa. Ajax moet dit niet doen, gekd klotst all tegen de plinten op en Neres kan gemakkelijk doorgroeien. Ikzelf ben tegenwoordig ook al snel 4 miljoen waard als ik met een Ajax shirt de vind uitlaat dus zo'n Neres kun je over een jaar ook nog wel slijten voor 25 miljoen.

5 januari 2019 om 08:13

Tegenwoordig zijn hoge plinten hip, dus misschien kan er nog wat geld bij

Dit verhaal kan in de prullenbak, Neres blijft gewoon bij Ajax en daarnaast heeft hij een Nederlandse vrouw/vriendin. Op China zit niemand te wachten.

5 januari 2019 om 07:58

Maar dat salaris blijft aantrekkelijk...

5 januari 2019 om 08:16

Ik geloof ook niet dat hij naar China wil, maar David Neres heeft een Duitse vriendin, geen Nederlandse.

Ik hoop dat ze dit niet doen. Verkeerd signaal naar zowel spelers als publiek, vooral nu het geld niet nodig is.

40 miljoen voor een David Neres, die momenteel vooral de bank warm houdt of als eerste wordt gewisseld.

Op de fiets zou ik hem brengen, en die Lainez binnen harken.

Leuk van de telegraaf om het spannend te maken maar:
1: Overmars heeft zelf aangegeven dat niemand verkocht zal worden in de winter.
2. Neres heeft altijd aangegeven zich verder te willen ontwikkelen en dat hij gelukkig is in Amsterdam en bij Ajax.
3. Ajax doet mee op alle fronten en Neres is een belangrijke speler die wat extra’s brengt in de aanval.

Het zou behoorlijk stom zijn om dit bod te accepteren. Ajax zal in de zomer sowieso flink cashen

Op welke manier worden critici precies de mond gesnoerd? Omdat hij naar China gaat?

5 januari 2019 om 08:34

China biedt wel astronomische salarissen. Pelle pakt daar 10+ miljoen per jaar. Nerez kan daar minimaal 5x zoveel verdienen. Sportief gezien zou hij moeten blijven...

5 januari 2019 om 08:43

Zeker, maar wie zijn de critici en op wie zijn ze kritisch? Er zijn mensen die Neres geen topper vinden en die krijgen juist gelijk als hij g-voetbal in China gaat spelen. Of bedoeld de Telegraaf op Overmars? Maar dat is ook raar, want om hem is geen kritiek. Ik vind het een vreemde zin. Wie wordt nou eigenlijk de mond gesnoerd? En hoe dan?

Nou dat is toch niet zo spectaculair.. voor minder gaat ie echt niet weg. En hoezo snoert Overmars monden? Zijn er überhaupt nog mensen die twijfelen of hij goed werk verricht?

Meer dan 30 is ie sowieso niet waard. Waarom niet onderhandelen en bijvoorbeeld half seizoen terug huren of pas laten gaan in de zomer.

5 januari 2019 om 12:15

Hoe grappig vind je jezelf nou eigenlijk?

On: Neres is een Braziliaanse jongen die waarschijnlijk ook graag z'n gehele familie financieel wilt ondersteunen dus het zou mij niet verbazen als hij vatbaar is voor een Chinees mega salaris.

Volgens de telegraaf is hij ontevreden omdat hij geen basis plaats heeft nou als dat zo is mag hij wel wat beter spelen.
Zijn 1ste seizoen vond ik hem goed maar vind hem nu tegenvallen, gaat voor al te lang door met zijn acties.
Hoop dat hij daar in tegen wel gewoon blijft.

5 januari 2019 om 09:40

Iets te makkelijk. Tadic is er bij gekomen en die speelt altijd samen met Ziyech (vanaf de vleugels). Darnaast heeft Ten Hag hem van zijn best renderende positie vorig jaar weggehaald en op linksbuiten neergezet. T blijft een goede speler. Ajax fanboys mogen wel meer geduld opbrengen en en dingen in perspectief plaatsen.

5 januari 2019 om 09:48

Klopt maar ik vond hem in zijn eerste jaar goed en nu ondanks dat hij minder speelt en wat hij in zijn inval beurten laat zien echt veel minder en ik denk ook dat hij zich daarom ook meer wilt bewijzen en daardoor te lang door gaat met zijn acties.

5 januari 2019 om 10:01

Idd Malcolm, Neres blijft nog steeds mijn favoriete speler. Die jongen heeft gewoon iets en dat is nog gekoppeld aan rendement ook. (wanneer hij vanaf rechts komt) Ik hoop dat Ziyech nog heel lang blijft, maar wanneer hij vertrekt heb je met Neres de nieuwe aanvalsleider al klaar staan. Het zou toch mooi zijn dat (wanneer Ziyech vertrekt en Tadic ouder wordt) je met Neres en eventueel Lainez de opvolgers al klaar hebt staan.

Lopen 100 spelers rond zoals Neres. Heeft een goede actie, maar vaak ook een mindere wedstrijd. 30 miljoen gelijk accepteren

5 januari 2019 om 10:19

Gek he als je contstant op posities moet spelen waar je niet gewend bent te spelen. Neres op 10 Neres op links. Die gast hoort op rechts!

5 januari 2019 om 11:03

Daar heeft die ook genoeg gespeeld toen Ziyech afwezig was... niks laten zien. Die jongens was gewoon een seizoen prima, maar ik zei vorig seizoen al dat het niet al te speciaal is. Heeft wat mooie samba acties in huis, maar thats it.

5 januari 2019 om 11:36

Hij heeft een hoog rendement vanaf rechts, dat heeft hij in huis.

5 januari 2019 om 12:20

@p9j7: Als 14 goals en 13 assists (in 32 wedstrijden) al niet meer speciaal is zie jij zeer zelden een speciale buitenspeler in de Eredivisie kan ik je vertellen...

30 miljoen voor een bankzitter, dat moeten ze natuurlijk direct doen.helemaal omdat Neres dat dus ook zelf ziet zitten en meer aan spelen toe zal komen.

5 januari 2019 om 11:12

Hij heeft in de eerste seizoenshelft 28 wedstrijden gespeeld. Waar denk je dat hij meer aan spelen toe zou komen?

5 januari 2019 om 12:04

Basis en speelminuten doel ik op.

Meteen doen. Zo weergaloos is hij niet. En 30 ga je ook niet meer krijgen. Zit typerend weer dat er mensen lukraak 10 miljoen bij op poetsen en zeggen: voor 40 kan hij weg... uit de lucht gegrepen geklets. 30 miljoen is gewoon een mooie prijs voor een goede voetballer in een land als Nederland, want dat laatste is zeker een factor...

Ik zou hem nooit wegdoen.
Volgend jaar heb je hem heel hard nodig na de leegloop.
Hij heeft dit jaar al meerdere keren laten zien erg goed te zijn!

Dat zou jammer zijn als neres weggaat, deze man hoort elke wedstrijd op rechts te spelen bij ajax

5 januari 2019 om 10:18

Amen! Hij deed het zo goed totdat ten hag hem om zeep hielp. Hij is zo gevaarlijk. Kan lekker dribbelen, heeft een passeerbeweging en kan scoren. Hoort gewoon in de basis.

5 januari 2019 om 11:09

Tot ten Hag hem om zeep hielp, wat een onzin. Neres heeft de pech dat Ziyech nog meer rendement heeft op de favoriete positie van Neres. Dus speelt Ziyech daar, dat is topsport. En op de posities waar Neres nu wel speelt doet hij het ook prima, met 2 goals en 7 assists.

Vermoed ook dat hij die ene speler was die nog steeds twijfelde na ze dat filmpje hadden gemaakt. Maar dikke doei. Niet verkopen! Zeker niet nu! En ten hag moet eens wakker worden en een van zn gevaarlijkste mensen voorin gewoon opstellen. Die gast wordt helemaal vern**kt door ten hag. Die jongen kan ontzettend goed voetballen en scoort zn doelpuntjes. Pas in de zomer weer praten.

Toen ik "overvallen" las hoopte ik toch wat anders..

Ik vind het veel geld hoor, zeker omdat er nog over te onderhandelen valt. Zoals het er nu naar uitziet zal hij alleen maar minder waard worden. Hij speelt namelijk niet meer zoveel. En ik blijf erbij dat hij oogkleppen op heeft. Maar wat moet je als 21-jarige in China? Dan kies je niet voor je carrière.

Verkopen voor 35+ moet Overmars wel lukken. Dan Lainez halen - al heb ik die nog nooit zien spelen, maar van horen zeggen schijnt dat een toptalent te zijn, dus dat zal dan (deels) wel zo zijn. Dan Luuk de Jong en Hirving Lozano overnemen van Psv. Dan ben je echt het Bayern München van Nederland;-)). Buiten dat, PSV heeft in eerdere jaren genoeg spelers weggekaapt bij Ajax, dus niet sentimenteel over doen!

5 januari 2019 om 11:35

Ben ik die spelers dan allemaal vergeten? Meer mensen hebben het hier over.

5 januari 2019 om 16:41

Vanenburg, Arnesen, Lerby, Wouters, Jonk, R. Koeman....moet ik nog even doorgaan?

7 januari 2019 om 10:14

pinko

Haha, nice try!

Want het klopt wel dat PSV uitermate succesvol is geweest in het hebben van succes met voormalig Ajax spelers, maar jij hebt het toch over 'wegkapen'??

Wel, Van de namen die jij noemt is eigenlijk niemand 'weggekaapt'. Ja, Rijkaard, ooit, maar die transfer ging uiteindelijk niet door, omdat Ajax een paar miljoen gulden betaalde. Maar Vanenburg mocht weg van Cruijff, waar die ook ruzie mee had. En Ronald Koeman kwam ook al niet meer voor in de plannen van Cruijff en die verkaste toen naar Psv. Okay, als je dat persé 'wegkapen' wilt noemen, ik vind het verder prima, maar dan heeft PSV ook Viergever dus 'weggekaapt' bij Ajax. Oh ja, en dan hebben ze dus ook nog Kenneth Perez weggekaapt, al kaapte Ajax hem, gek genoeg, na zes maanden dan weer terug.

Maar Lerby, Jonk, Vink, Wouters, Arnesen, Kieft, Reiziger, Kluivert, Siem de Jong en anderen zijn nooit rechtstreeks van Ajax naar PSV gegaan. Dus 'kapen'? Nope!

Ik ben niet zo fn van Neres eerlijk gezegd. Beetje een dissonant in het combinaspel van Ajax soms. Zou hem voor 30 miljoen lekker naar China laten gaan. Maar dat wil ie toch zelf niet lijkt me?!

5 januari 2019 om 11:17

Denk dat het hem zelf niet uitmaakt.
Brazilianen genoeg ook in de Chinese League ook jongere spelers.
Dat Alex Teixeira Liverpool links liet liggen voor een Chinese club,verbaasde me,maar daarna ging Oscar van Chelsea ook...en nog lang geen 30 jaar hè.
Carrasco ook,okee geen Braziliaan,pas 24 dan al poen gaan scheppen in China.
Salarissen zijn zo astronomisch dat ik het wel kan begrijpen.

Ik zou er 10 mln bijbedingen en hem laten gaan.
Winst van 28 (oke ex salaris) en de aankopen van Diarra,magallan en Lainez afgedekt per saldo.
Overmars kan dat wel!

Nee toch?! Neres is zo’n goede speler (voor Ajax), die moet behouden blijven. Volgend seizoen is Ziyech weg en dan staat hij standaard in se basis. Hoewel Ten Hag zich liet chanteren door Donny vd Beek.., dus dan zal hij misschien op de rechtsbuitenpositie opgesteld worden.. Ik hoop dat Neres dit seizoen in ieder geval nog blijft en dan als het moet (omdat hij zelf weg wil) naar een mooie Europese club gaat.

40 miljoen plus 10-15% doorverkooppercentage en Ajax zal hem wel moeten laten gaan.
Dat is een ongekend hoog bedrag voor een reservespeler van Ajax!
Als Overmars de Mexicaanse Messi Lainez voor 11-12 miljoen kan inlijven zal Overmars akkoord moeten gaan met zo'n hoog bedrag voor Neres.
Dan heeft hij twee super deals voor Ajax gemaakt.

30 miljoen voor Neres? Overmars lacht zich toch helemaal gek als dit waar is. Neres is gewoon net te licht voor het niveau dat Ajax nastreeft, als je hem bijvoorbeeld zag in de thuiswedstrijd tegen bayern, dan zag je dat hij dat niveau (nog) niet heeft om tegen dat soort tegenstanders mee te kunnen. Bankt nu ook steeds vaker. Als je dan 30 miljoen kan krijgen, dan zou ik hem direct verkopen en kijken wat je voor een miljoen of 10 voor vervanger kan halen.

Met alle respect hoor, een bankzitter in de eredivisie. Dan had ik een bod van 30 miljoen direct geaccepteerd. Ik zie hier sommige reacties staan met 40 a 50 miljoen, maar dat geloof je toch zelf niet. Een Wisselspeler uit de eredivisie zeg. Hoe durf je dan zo'n hoog bedrag goed te praten.

Voor een speler die zo kapot gemaakt wordt bij Ajax is dat een mooi bod. Hij is/was zeker meer waard. Maar moet echt weer meer gaan spelen om deze waarde weer te halen. Dus als Ajax het 2e deel van de competitie zo met hem om blijft gaan, is er geen club die nog 30 mil voor hem neer gaat tellen.

Laten we eerlijk zijn. Neres heeft niet zoveel gebracht als we hoopten. Maar kan nu wel overweg met het Ajax systeem. Ik twijfel. Volgens mij ga je nooit meer dan 30 miljoen voor een speler als Neres krijgen.

Het is lekker rustig in Amsterdam, er komen spelers binnen en niemand gaat weg, we doen mee op alle fronten en alles is goed in Amsterdam. Dus, ja, laat het dan maar aan de Telegraaf om weer een verhaaltje te verzinnen.

Ik snap dat Neres wil vertrekken, maar naar China?
Lijkt mij nou niet de juiste stap voor zijn carrière.

Laatst gaf Neres nog aan dat hij nog lang niet klaar was bij Ajax dus neem het bericht met een korreltje zout.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren