Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Rivaldo zit niet te wachten op komst van Frenkie de Jong

Laatste update:

Als het aan Rivaldo ligt, schrijft Barcelona de komst van een nieuwe middenvelder af. In zijn column voor Betfair reageert de Braziliaan deze week op de geruchten over mogelijke transfers van Adrien Rabiot en Frenkie de Jong naar Camp Nou: volgens Rivaldo zou de aandacht van Barcelona niet moeten uitgaan naar transfers, maar naar de eigen jeugdopleiding.

Ruim drie weken geleden maakte Barcelona de komst van verdediger Jeison Murillo van Valencia officieel bekend, maar verder deed de koploper van LaLiga nog geen aankopen. Rivaldo hoopt dat daar geen verandering in komt. "Het is aan de trainer en de clubleiding om te bepalen wat het team nodig heeft, maar ik geloof niet dat ze aankopen van buitenaf nodig hebben. Met Jeison Murillo hebben ze al versterking gehaald voor de verdediging.''

"Er wordt nu gesproken over Adrien Rabiot van Paris Saint-Germain of Frenkie de Jong van Ajax, maar de club zou moeten kijken naar de eigen jeugdopleiding. Dat de academie van Barcelona wereldwijd wordt geprezen, komt doordat er ieder jaar spelers worden opgeleid die naar het eerste elftal kunnen gaan. Het lijkt me dan ook logisch om daar te zoeken naar de nieuwe Xavi, Andrés Iniesta of Carles Puyol, en niet daarbuiten", betoogt de voormalig aanvaller van Barcelona in zijn column.

Rivaldo gaat ook in op de positie van Ernesto Valverde: de trainer heeft een aflopend contract en vertelde eerder deze week nog niet te weten hoe zijn toekomst eruitziet. Volgens Rivaldo zullen de sportieve resultaten zijn toekomst bepalen. "De ploeg is nu goed op weg om prijzen te pakken, dus het is veel te vroeg om het te hebben over een nieuwe trainer. Maar als Valverde er weer niet in slaagt om de Champions League te winnen, zal dat leiden tot twijfels over zijn vermogen om de club naar de top te brengen. Daar moet je het echter pas aan het eind van het seizoen over hebben."

Ben je het eens met Rivaldo?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja Ajax heeft Frenkie ook maar gewoon opgepikt van de jeugd in Willem II dus helemaal zelf opgeleid en gevonden is hij sowieso al niet.. Het is ook niet realistisch om een constante stroom aan talenten te verwachten die het niveau van Xavi, Iniesta, Puyol en Messi hebben.. Loopt die toevallig ergens anders rond dan moet je wel in de spreekwoordelijke buidel tasten!

4 januari 2019 om 13:06

Klopt, maar het ergerlijke is dat alle clubs beide doen. Dat talent van het niveau Xavi, Iniesta wordt zo vroeg mogelijk ingelijft, maar gaat geen doorgroei mogelijkheden krijgen, want er moet nu gepresteerd worden. Mensen vergeten altijd dat ook die jongens naar hun uiteindelijke niveau hebben moeten groeien. Ik hoop dat Frenkie een club uitkiest die daar ook aan denkt.

4 januari 2019 om 13:29

Het probleem met Barcelona is ook dat ze de jeugd maar weinig kansen geven. Jongens als Halinovic, Alena, Sergi Roberto, Denis Suarez, Adama Traore, Alexis Sanchez, Arthur, El Haddadi enzovoorts krijgen ook nauwelijks kansen.
Waar denkt Frenkie dat het hem wel gaat lukken?
Mathijs vind ik een ander verhaal want ik vind Umtiti wel een beest maar zit weinig vernuft in, het gaat vaak op fysieke kracht en ook hij maakt weleens een inschattingsfout. Pique wordt ook een dagje ouder dus die kan dan uitfaseren terwijl Mathijs kan wennen aan het niveau. Lenglet moet ook aanhaken aan het niveau dus zo gemakkelijk is het allemaal niet.

4 januari 2019 om 13:42

Het is ook een kwestie van vertrouwen geven wanneer het even wat minder gaat. Ik ben er heilig van overtuigt dat ze nu met Sergi Roberto, Thiago en Busquets het beste middenveld van de wereld zouden kunnen hebben. (met een Alena als goede 4e man) Echter hebben ze nauwelijks (of op een andere positie) een langere tijd het vertrouwen gekregen.

4 januari 2019 om 14:36

'simpel: Als een speler 60+ miljoen kost kan je hem niet alleen op de tribune laten zitten.

4 januari 2019 om 15:10

een middenveld met sergi roberto zal nooit het beste middenveld van de wereld zijn. Thiago zou met een coutinho en busquets een leuke optie zijn. Frenkie als vervanger van busquets zou goed kunnen.

4 januari 2019 om 13:10

realistische visie arno, eens met je. Maar Rivaldo stelt hier wel iets aan de kaak waar Frenkie en wij eens vaker over moeten denken. Tuurlijk denk je bij een talentvolle nederlanders snel: Barca, mooi! Maar is het wel de juiste plek voor Frenkie? Is er ruimte voor hem op het middenveld, hebben ze wel een Frenkie nodig? En wat gebeurd eer met Barca als Messi ouder word en/of stopt?
Ik zou liever onderdeel zijn van nieuw succes dan vergane glorie bijv.

4 januari 2019 om 13:19

Ik denk dat als Alena evenveel speelminuten zou krijgen als de Jong dit seizoen dan zou Alena minstens gelijkwaardig zijn. Valverde is gewoon laf en durft de jeugd geen kansen te geven. Bijvoorbeeld Arthur moet ook altijd spelen maar die zit ook al vaker op de bank dan nodig is.

Het is hoog tijd dat Barcelona een trainer aanstelt die de ballen heeft om spelers te wisselen voor jonge talenten zoals guardiola dat toen der tijd deed. Als je eenmaal 2-0 voorstaat tegen Celta ofzo, haal Suarez of busquets of wie dan ook eruit en zet een speler van barca B erin. Laat ze wat ervaring op doen anders heeft de hele jeugdopleiding geen nut meer. De ligt en de jong zijn wat mij betreft onnodig. De enige reden waarom barca ze nu zou aantrekken is omdat er bepaalde mensen zijn die commissie ontvangen als ze dese spelers binnenhalen. Op sportief gebied heeft barca voldoende talent in eigen huis.

4 januari 2019 om 13:01

Wenger?

4 januari 2019 om 13:51

Welke jonge spelers heeft Guardiola dan gebracht?in de tijd van pep waren Messi, Iniesta, Xavi, Puyol ook al allemaal 20+ En waren al basisspelers geworden onder Rijkaard.
Ik vind Guardiola een geweldige trainer met zijn spelopvatting. Maar het moet je soms ook wel meezitten op het gebied van jeugdspelers.
Bij Bayerns zijn er onder pep ook niet echt veel jeugdspelers doorgebroken, daar had een van Gaal bijv. een geluk dat net een Muller, schweinsteiger door begonnen te breken toen hij daar trainer werd.
Een F. de Jong heeft ook niet bepaald veel wedstrijden gespeeld onder Bosz, is het nu dan te danken aan ten Hag dat de jong door breekt? In de toekomst kan ten Hag wel mooi pronken dat de Jong onder hem groot geworden is. Maar eigenlijk heeft hij ook gewoon het geluk dat hij net op het moment trainer van Ajax is op dat de Jong zich ver genoeg ontwikkeld heeft(bijv. fysiek) om nu van zoveel belang bij Ajax te kunnen zijn.

Ook nu bij Psv, je kunt zeggen dat van Bommel de jeugd een kans geeft omdat bijv. Rosario basisspeler is geworden(los van de discussie of een Guti er wel niet in moet staan voor hem) denk ik dat Cocu geen kampioen geworden was als hij Rosario veel meer wedstrijden had laten spelen.

4 januari 2019 om 14:47

Het werkt beide kanten op denk ik. Als bij Barca de jonge gasten een kans krijgen, breekt er misschien ook eentje door. Het is zelden dat een jonge speler uit het niets doorbreekt en onomstreden is. Je moet kansen krijgen. Nu vind ik De Jong niet per se een goed voorbeeld bij Ajax, maar Kluivert en De Ligt kregen ook uit het niets een kans. En die grepen ze. Je moet als coach durven om jonge gasten op te stellen. Dat doet Guardiola nu wel bij City bijvoorbeeld. En Ten Hag heeft Mazraoui de kans gegeven, terwijl er zeventien rechtsbacks werden gekocht. Je moet de mazzel hebben dat een speler kwaliteit heeft en zijn kans pakt. Maar geef ze eerst dan ook die kans.

Er zit een groot verschil tussen 'zit niet te wachten op Frenkie de Jong' en 'ik geloof niet dat ze aankopen van buitenaf nodig hebben'. Sensatie artikel

4 januari 2019 om 13:06

Juist, titel impliceert dat Rivaldo specifiek niet op de Jong zit te wachten. Maar het gaat om om het halen van spelers an sich. Maarja, Frenkie = clicks.

Messi ziet het wel zitten in Frenkie en Mathijs bij Barcelona. En ook Xavi heeft zich lyrisch geuit over Frenkie De Jong. Dan zal Rivaldo wel niet meer zo serieus worden genomen bij Barcelona.

4 januari 2019 om 13:13

Oh jij hebt Leo gesproken? Vertel!

4 januari 2019 om 13:17

Stond laatst in De Telegraaf. Leo werd geinterviewd door De Telegraaf en hij liet zich toen ook uit over Frenkie en Mathijs.

4 januari 2019 om 13:22

Was geen interview met de Telegraaf maar met een media groep waar de Telegraaf onder valt.

Al moet je dat soort uitspraken ook altijd maar met een korreltje zout nemen denk ik. Hij kan moeilijk zeggen dat hij vindt dat ze niet goed genoeg zijn en beter naar een andere club kunnen gaan.

4 januari 2019 om 13:23

Ach, waarschijnlijk zegt die dat voor de bühnen. Hij gaat echt niet zeggen 'nee op hun zit ik echt niet te wachten'. Misschien meende die het, maar om nu stellig te zeggen dat het zo is na een interview zou ik niet doen. Jij weet toch ook hoe media getraind die voetballers zijn. Stel ze komen echt en messi had gezegd 'ik zie het niet zitten' heb je meteen een leuke sfeer.

Hij heeft gelijk . Je hebt daar al die Puigi lopen die echt wel een nieuwe Xavi of Iniesta kan worden. Aan de andere kan zou ik wel heel graag willen zien hoe Frenkie zich staande houd bij een topclub als Barcelona. Rabiot zou ik sowieso niet aan beginnen. Leuke speler voor Inter of acmilan ofzo maar niet voor Barca.

Laat hem zich maar bewijzen bij een sevilla/valencia o.i.d.

Denk dat hij de Nederlandse kevin de bruyne word als die zich goed ontwikkeld in een subtop en dan later naar een topclub.
Te gek voor woorden dat mensen denken dat hij de absolute top aankan.

Ja hij doet het goed in de eredivisie en CL, maar tegen Duitsland was die nergens.
We zullen zien wat die in heeft te brengen tegen een club als Real Madrid.
Types zoals Ramos en Casemrio houden er van om zulke spelers te intimideren, in Spanje zijn ze eraan gewend en daarom dat ze daar veel incasseren, maar in de CL zijn clubs in het buitenland gewoon doodsbang voor de kamikaze verdedigers. Laat staan als Pepe daar nog speelde haha.

Spanje zal het best bij hem passen met zijn techniek maar om hem gelijk naar Barcelona te halen?

Hoe de kop ook luid maakt weinig bij dezen uit, feit blijft dat vooral Frenkie en in iets mindere mate de Ligt belachelijk gehypet worden door vooral Ajax minnend media, zijn dit dan echt zulks exclusive talenten?

4 januari 2019 om 13:19

Het waren vooral de Spaanse kranten die veel over voornamelijk Frenkie schreven. Jammer joh.

4 januari 2019 om 13:32

Hahaha. Denk jij nou werkelijk dat ze in Spanje zo onder de indruk zijn van Frenkie?
Het is de Nederlandse media die bijna tientallen keren per dag met non nieuws kwam, notabene de site waar je nu zelf op zit.

4 januari 2019 om 13:44

Die nemen het weer over van bronnen zoals bijvoorbeeld de Spaanse kranten, De Telegraaf, enzovoorts. Maar dat doen ze met zowat elke speler.

4 januari 2019 om 13:52

Jaa precies. Frenkie kwam in Spanje zo vaak voor in het nieuws dat alle kranten er ook mee zijn begonnen waarna Frenkie ook in Nederland een hype werd.
Zo is het gegaan? Wat een grap.

4 januari 2019 om 13:53

Ja zo is het precies gegaan. De vorige zomer was het constant Frenkie dit Frenkie dat in de Spaanse kranten. En hij is nog steeds een hot topic voor ze.

Vz, Murillo komt van Valencia, niet van Sevilla.

Ot: Hij doet alsof de jeugdopleiding elke keer wel een Messi, Xavi of Puyol heeft rondlopen. Maar het leven is niet alleen maar rozen, Rivaldo. Die Riqui Puig vind ik wel echt een goeie voetballer, maar voor de rest ben ik niet echt een Barcelona kenner.

Dus aan Barcelona kenners een vraag: Is de jeugdopleiding van Barca zo goed dat het een nieuwe middenvelder kan produceren? Heeft Rivaldo hier gelijk?

4 januari 2019 om 13:58

Hangt ervan af of je voor de treble wil spelen of niet. Indien je drie seizoenen lang mag bouwen zonder enige prijs is het antwoord volmondig ja. Kijk naar de seizoenen 2001-2003, Barca had het financieel zeer moeilijk en moest noodgedwongen naar de jeugd kijken met het gekende gevolg: Xavi, Iniesta, Victor Valdes, Puyol, Thiago Motta, Saviola, Pepe Reina,.. al had je natuurlijk evenveel Rochembacks. Maar een Barca dat financieel goed draait wil natuurlijk om elke prijs spelen, dat verwachten de fans wereldwijd ook. Als Puig in 2001 bij Barca speelde was de kans zeer groot dat hij al gepromoveerd was en beter of minstens evengoed zou worden dan Xavi, niet vergeten dat die laatste het ook moeilijk had zn eerste seizoenen. In het huidige Barca zou die zeker niet zoveel speelminuten hebben gekregen. Denk dat de weg die Pique, Cesc en Alba hebben gevolgd (opleiding volgen tot Barca U17 of U19 en dan elders speelminuten maken) het meeste kans op succes biedt al is dat zeker niet voor iedereen de juiste weg. Anderzijds willen de fans ook gewoon jeugdproducten aan het werk zien. Hetgeen wat Rivaldo zegt was 10 seizoenen terug de waarheid maar ondertussen zijn de tijden veranderd. De stap tussen U17 of U19 tot basis speler moet je maken door voldoende te kunnen spelen. Daarom dat Barca in het algemeen beter internationals haalt dan ze zelf op te leiden, tot op een bepaalde leeftijd uiteraard. Barcelona is niet Barcelona zonder La Masia. De uitzonderlijke talenten moet je zsm bij de eerste ploeg zetten en kansen geven in de Copa en tegen de zwakkere teams, de rest laat je beter gaan in de hoop dat ze later willen terugkeren als ze er klaar voor zijn.

4 januari 2019 om 16:32

Filipmich,

Ben het met je eens ja, de supporters willen aankopen zien en dat begrijp ik. Met jeugdspelers neem je ook een groot risico, die het bestuur kennelijk niet wil nemen.

Uiteraard moet je als club eerst in je eigen vijver kijken.
Maar daar moet dan wel de nieuwe Messi, Xavi of Iniesta tussen zitten.
Dat betekent ook dat Barca spelers moet gaan verhuren zodat ze veel ervaring op doen

4 januari 2019 om 14:10

Het verhuren van spelers bij Barcelona gaat volgens mij vaak juist niet goed. Het probleem daarin is dat Barcelona toch een extreem voetballend team is. Als je dan bijvoorbeeld als jeugdspeler een tijd bij het zij een Valencia meeloopt je niet 'opgroeit' en ontwikkelt in de spelmethode van Barcelona waardoor doorbreken lastiger wordt, helemaal als bijvoorbeeld middenvelder. De oplossing lijkt me daarom: Laat ze vroeg debuteren en geef ze daadwerkelijk de kans, in plaats van spelers zoals Dembele kopen.

4 januari 2019 om 15:26

Er zijn erg veel ploegen in de wereld die voetballend speelt.
Alleen niet op het niveau van Barcelona.

Juist goed om ze te verhuren bij ploegen waar ze qua niveau direct aanhaken.
Daarnaast is het ook goed om je algeheel te ontwikkelen...
Busquets is ook niet de groots voetballende speler, maar moet het ook van strijd en kracht hebben.

Of als je de nieuwe Puyol of Pique hebt...
Laat ze een jaar in een team spelen waarin ze continue onder druk staan.

Lekker makkelijk om te roepen.
Zo kan je elke club wel nu vertellen dat ze 'eens in de jeugdopleiding moeten kijken', maar als dat er niet zit, kan je wel blijven kijken maar schiet je ook niet veel mee op..

Al denk ik dat Riqui Puig minimaal hetzelfde niveau als Frenkie aan kan tikken. Is pas 19 jaar en wat hij nu al in het eerste van Barca heeft laten zien is niet misselijk.
Dan hebben we het over een top-5 club van de wereld. Ander niveau dan Eredivisie. Tuurlijk is Frenkie een heerlijke voetballer, niemand kan dat ontkennen, maar Puig gaat minstens eenzelfde toekomst tegemoet als je hem goed begeleid en zijn minuten in het eerste laat maken.
Niet verhuren, want hij moet juist het spel van Barca spelen.

Scheelt weer 75 miljoen..

Wauw dat is een goed idee! In de eigen jeugdopleiding kijken maar de nieuwe xavi of iniesta. Stom dat ze daar niet aan gedacht hebben, scheeld veel geld.

Vind dat Rivaldo zeker gelijk heeft in zekere zin. Echter vind ik Frenkie wel een van de potentiële buitencategorie.

4 januari 2019 om 16:52

Waarom? Rivaldo denkt schijnbaar dat er in Barcelona opvolgers rondlopen van spelers als Messi en Iniesta. Je denkt toch niet dat Barcelona liever meer dan 70 miljoen spendeert, terwijl ze een gelijkwaardige speler in de opleiding hebben lopen?

Rivaldo heeft groot gelijk.
Barca heeft de laatste jaren veel te veel spelers gekocht die niet beter waren dan de eigen jeugdspelers, allemaal weggesmeten geld.
Barca moet niemand kopen, Alena, en puig moeten gewoon kansen krijgen, en Vidal en rakitic zou ik beiden verkopen.

Wat Rivaldo zegt is wel logisch. De eigen jeugd van Barcelona hoort altijd een speciale plek te hebben. Het probleem daarin is echter dat de laatste tijd maar weinig spelers door weten te breken, dan moet je andere opties overwegen en dat is jonge spelers kopen.

Over een tijdje heb je 3 Messi's in de jeugdopleiding rondlopen. Toekomst ziet er rooskleurig uit voor Barça.

Rivaldo slaat alleen maar wartaal uit man. Denk je dat je ieder jaar een supertalent naar buiten kan brengen. Type spelers als Xavi, Iniesta en Puyol zal je nooit ieder jaar kunnen opleiden. Zelfs niet om de 2 of 3 jaar. Wat voor supertalenten zijn er nu in La Masia die per direct kunnen aansluiten bij het eerste. Tuurlijk moet je altijd bij je eigen jeugd kijken. Zeker Barça!! Maar dan vind ik dat er ook jeugd van buitencategorie klasse moet lopen, wil je in het eerste komen. Je kan het niet met standaard spelertjes komen proberen bij het eerste. Vergeet niet dat Barça ieder jaar voor 3 prijzen strijd. Als talent moet je al zeker wat hebben wil je bij het eerste zitten.

4 januari 2019 om 16:52

Daarnaast duurde het bij Xavi, Iniesta en Puyol ook gewoon een tijdje voordat ze het niveau hadden van pakweg tussen de 2008 en 2012. Vlak voor die glorieperiode werd ook 'gewoon' de CL gewonnen in 2006 met een team dat bestond uit vrij veel aankopen. Xavi en Iniesta zaten toen zelfs regelmatig op de bank voor spelers als Deco. Genoeg iconen uit de rijke Barca geschiedenis die aangekocht zijn. Heel veel zelfs. Daar is Rivaldo er overigens ook gewoon één van.

Die uitspraak zegt al genoeg over het denkvermogen van Rivaldo. Alsof er elk jaar jongens als Messi en Iniesta rondlopen in die jeugdopleiding! Als er niet bijzonder veel rondloopt op bepaalde posities, is het logisch dat Barcelona het gaat zoeken buiten de eigen club. Heb Rivaldo de laatste tijd sowieso niet kunnen betrappen op zinnige uitspraken.

Ik ben natuurlijk geen barca kenner. Maar het tijdperk onder Pep hadden ze een geweldige generatie (misschien zelfs beter dan het “dream team” onder Cruijff ). Die tijd is nu voorbij en zal denk ik niet snel meer terugkomen. Dus ik vind het vreemd dat Rivaldo denkt dat de nieuwe Xavi of Inesta zomaar even opstaat. Daar moet je een beetje geluk mee hebben. Net als bij Oranje bijvoorbeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren