Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSG is in Amsterdam om sensationele dubbelslag te slaan’

Laatste update:

Antero Henrique is deze week namens Paris Saint-Germain afgereisd naar Amsterdam om de komst van Frenkie de Jong af te ronden, zo meldt RMC Sport donderdagavond. De sportief directeur van de Franse club hoopt met Ajax definitief een akkoord te bereiken over een zomerse transfer van de 21-jarige middenvelder. Vorige maand werd Henrique in het bijzijn van collega Maxwell ook al gespot in Amsterdam om te spreken met De Jong's zaakwaarnemer Ali Dursun. Behalve De Jong zou ook ploeggenoot Matthijs de Ligt na dit seizoen de overstap naar het Parc des Princes moeten maken.

De Jong wordt al geruime tijd in verband gebracht met een transfer naar PSG. De Telegraaf berichtte begin december al dat de creatieveling ervoor gekozen heeft Ajax aankomende zomer te verruilen voor een dienstverband bij les Parisiennes. Ajax zou voor 75 miljoen euro een akkoord hebben bereikt met PSG, maar in de weken die volgden bleef een bevestiging van de transfer uit.

De koploper van de Ligue 1 is echter vastberaden om zich spoedig te verzekeren van de diensten van De Jong. De vijfvoudig international van het Nederlands elftal heeft nog een contract tot medio 2022 bij Ajax, maar PSG zou geen moeite hebben met het afkopen van die verbintenis. Trainer Thomas Tuchel is een fervent bewonderaar van De Jong en hoopt de middenvelder uit handen van het eveneens geïnteresseerde Barcelona te houden.

De Jong is echter niet de enige Ajacied op het verlanglijstje van PSG: ook De Ligt mag zich verheugen op de belangstelling van de Fransen. De negentienjarige verdediger ligt nog tot halverwege 2021 vast in de Johan Cruijff ArenA, waardoor ook om zijn nek naar verluidt een exorbitant prijskaartje hangt. Tuchel heeft centraal achterin bij PSG momenteel de beschikking over onder anderen Thiago Silva, Marquinhos en Presnel Kimpembe.

Denk jij dat Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt hun loopbaan voortzetten bij PSG?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

PSG heeft De Ligt helemaal niet nodig. Het staat bij PSG namelijk goed genoeg achterin met toppers als: Kehrer, Kimpembe, T. Silva en Marquinhos. Frenkie de Jong daarentegen zou juist een goede versterking zijn, aangezien het middenveld van PSG dun bezet is en eigenlijk alleen nog maar Verratti hebben na dit seizoen, omdat Rabiot gaat vertrekken.

3 januari 2019 om 21:26

Overbodig? Thiago silva is ook al aardig oud en Marquinhos vind ik wel een paar klasses slechter dan De Ligt.

3 januari 2019 om 21:31

Een paar klasses minder is natuurlijk heel erg overdreven, maar idd frenkie lijkt me meer nodig dan matthijs

3 januari 2019 om 21:59

De Ligt is nu al verder dan Silva en Marquinhos. Een duo met Kimpembe (ook geen topper overigens) ligt voor de hand. Silva heeft al aangegeven nog een transfer te willen maken om nog een klapper te maken. In China hebben ze al interesse voor na het seizoen. Marquinhos en Kimpembe alleen zijn niet voldoende, die zijn voetballend niet goed genoeg. De Ligt zou er zeker passen en het elftal beter maken. Alleen is De ligt nog meer waard dan Frenkie..... Verwacht dat er voor beide meer dan 150 Mio neergelegd moet gaan worden.

Haal dan gelijk Redan bij Chelsea op voor 15 Mio .

3 januari 2019 om 22:08

De Ligt mag vooralsnog hun veters niet strikken hoor. Hoe kom je er bij dat hij nu al verder is. Echt helemaal nergens op gebaseerd.

4 januari 2019 om 00:25

Okay man... voor beide meer dan 150 miljoen gaat niet gebeuren. Er zal max 80 betaald worden wat kan oplopen tot misschien 100 maar dan is de grens wel bereikt hoor.

4 januari 2019 om 00:43

Hoe kom je daar bij? Golden Boy is in de uitverkoop? Het is geen 1999 meer.

4 januari 2019 om 08:52

@ceesjelok De Ligt heeft veel meer prijzen gewonnen als die spelers hierboven: Namelijk de Golden Boy Award, kunnen T. Silva en Marquinhos niet zeggen.

3 januari 2019 om 21:35

Kehrer en Kimpembe zijn geen toppers en vergeleken met de Ligt zelfs hele matige spelers. Daarbij is Silva al weer in de 30, dus zeker niet overbodig.

3 januari 2019 om 21:59

Daarom. En zulke jonge, goede verdedigers zijn zeer schaars. Ik kan me de laatste jaren alleen Varane herinneren die al zo jong zo goed was.

3 januari 2019 om 22:08

Zijn indd zeker schaars op een hele jonge leeftijd zoals de Ligt het gedaan heeft laatste paar wat ik kan heugen die op begonnen te vallen op een vroege leeftijd waren: Laporte, Umtiti en Sule. Vallejo deed het ook naar behoren bij Eintracht maar speelt nu simpelweg niet in Madrid. Overigens zijn die Upamecano en Konate van Leipzig ook geen misselijke spelers.

3 januari 2019 om 22:07

Hey schijnt dat Tuchel een 3-mans verdediging wilt hebben met een centraal blok van Veratti en De Jong ervoor. Marquinhos, Silva, Kehrer, Kimpembe en De Ligt kunnen prima voor de positie van 3 centrale verdedigers. Overigens kan Marquinhos op het middenveld spelen en Kehrer als rechtsback.

3 januari 2019 om 22:20

Naast of er uberhaubt wel ruimte is voor de heren, lijkt het mij ook niet echt een mooie club voor hun carriere. PSG is niet de wereldtop waar ze uiteindelijk heen willen en laat PSG net een club zijn waar je heel moeilijk weg mag. Daarnaast is het ook niet echt een geweldige competitie waar je veel gaat leren behalve dat jet met 50% alles kunt winnen.

De Ligt is natuurlijk een absoluut toptalent. Toch vraag ik me af wat PSG met hem zou moeten. Met Kimpembe en Marquinhos heb je 2 verdedigers die alleen maar beter worden. Met dat centrum heb je naar mijn mening 2 verdedigers die een van de beste centrale duo’s van de wereld kunnen zijn/worden.

3 januari 2019 om 21:55

Ja, maar toch.. De Ligt is een verdedigende Mbappe. Daarvan weet je haast zeker dat het een wereldster gaat worden.

4 januari 2019 om 08:08

Als PSG nou op iedere speler een topspeler had en een brede selectie had dan zou ik het zeker begrijpen. Dat geld kan je beter investeren in je elftal want er zitten bij PSG echt jongens op de bank die bij Real of Barcelona niet eens bij de selectie zouden zitten.

Gewoon minimaal 95m vragen per speler, Ajax heeft het geld niet nodig dus ze hoeven niks te verkopen, en als clubs ze zo graag willen hebben moeten ze er ook voor betalen

3 januari 2019 om 21:30

Inderdaad, ik mag toch hopen dat ze niet naar deze misselijkmakende club gaan. Mijn sympathie voor deze gozers is dan ook meteen weg mochten ze deze overstap maken. Wat moet je in de Franse competitie? Matthijs gaf laatst nog aan dat hij wekelijks gemotiveerd moet raken en worden uitgedaagd, iets wat je niet gaat terugvinden bij Psg. Ik hoop toch echt dat ze naar een 'gentlemen's' club gaan zoals Barca, Bayern, Juventus of Real.

3 januari 2019 om 21:39

'Gentlemen's' clubs als Barça, Real en Juventus.
Barça en Real zijn in het verleden groot geworden op een enorme schuldenlast. Juventus is als ik me niet vergis zelfs eens een divisie teruggezet.
PSG is bij minder schandalen betrokken geweest volgens mij.
Wat de tegenstand in de Franse competitie betreft ben ik het wel met je eens.

3 januari 2019 om 22:44

Leuk al die bakken met geld en dan? Je levert top kwaliteit in en zie het maar terug te vinden voor de Nederlandse competitie! Absoluut niet negatief bedoeld, maar juist geld is niet datgene wat Ajax nodig heeft. En natuurlijk zijn ze moeilijk te behouden, maar of Ajax er wat mee opschiet...

3 januari 2019 om 23:05

Ach als je bij Barça speelt en je moet thuis tegen Malaga, dan word je daar nou ook niet warm of koud van! Tis alleen echt spannend tegen de 2 madrileense clubs, voor de rest is het ook niet veel anders dan de Franse competitie.

3 januari 2019 om 23:55

In Spanje ligt het niet elk jaar van tevoren vast wie er kampioen wordt. In Frankrijk wel. Waar is de spanning dan?

4 januari 2019 om 01:13

Is natuurlijk heel anders. Wanneer Barca thuis tegen Malaga speelt kunnen ze zich doorgaans geen puntverlies veroorloven omdat ze in een titelstrijd verwikkeld zijn. Dat móéten presteren is juist belangrijk voor spelers. Bovendien speelt Barcelona in een competitie met flink wat betere clubs dan de Franse competitie. Niet voor niets presteren Spaanse clubs al tijden het beste in Europa.

4 januari 2019 om 07:06

Denk dat de subtop de EL serieus neemt en in Engeland absoluut niet. Daar is het belangrijker om in de competitie hoger te komen dan ver te komen in de EL wat voor hun niets oplevert. Een Everton zal meer aanzien krijgen door 5de in de eigen competitie te worden dan door de EL te winnen. Dat is in Spanje wel anders daar kan Sevilla beter de EL winnen dan door 5de te eindigen in de eigen competitie.

4 januari 2019 om 09:45

Aah daar gaan we weer. De schuldenlast. Dat is gewoon iets normaals in het bedrijfsleven en ook in het normale leven. Of heb jij als 1 van de weinige je huis zonder hypotheek gekocht?

Met lenen is niks mis, zolang je maar netjes aflost. Iets wat deze clubs gewoon hebben gedaan. Bovendien waren dit al grote clubs voordat ze leningen afsloten.

Juventus is een divisie teruggezet omdat ze scheidsrechters hebben omgekocht en daar zijn ze goed voor gestraft. Onlangs kwam er nog een PSG-schandaal naar boven over het sponsorgeld wat zijn binnen harken. Dit is totaal niet te vergelijken met de leningen die Real en Barca hadden.

3 januari 2019 om 21:42

Beide moeten apart naar andere clubs gaan.

Ik heb het gevoel dat die dubbele deals nooit een eerlijke prijs opleveren voor de verkopende club. Krijg je zoiets als 120 miljoen voor beide en dan weet niemand hoeveel er voor wie betaald is geweest. Terwijl beide apart voor meer verkocht kunnen worden (bv. 70 miljoen elks).

3 januari 2019 om 22:07

95 miljoen vragen betekent niks krijgen en volgend seizoen met twee spelers zitten die ontevreden zijn en geen motivatie hebben om zich op te laden voor een club die ze hun droomtransfer niet gunt. Realistisch blijven. Geen club gaat 95 betalen.

3 januari 2019 om 23:44

Met al die 100 miljoen+ transfers tegenwoordig zou ik er toch zo van genieten als goede ouwe Marc er 200 miljoen uit weet te krijgen voor beide spelers! Maar zonder gein, de bedragen van tegenwoordig en de angst om ‘the next big thing’ te missen, zorgt er wel voor dat Ajax heel comfortabel de onderhandelingen in kan gaan

3 januari 2019 om 23:58

Uiteraard, Ajax zit in een uitstekende positie. Maar 95 miljoen vragen/krijgen voor de Ligt of de Jong zie ik niet gebeuren.

Ik denk de Ligt 70 miljoen en de de Jong 60. Alsnog te hoog, zeker voor de Jong als je het mij vraagt, maar dat is de markt nu eenmaal. Kan me niet voorstellen dat er clubs zijn die bereid zijn meer te betalen. Maar we zullen zien... Er vallen voor de kranten nog genoeg artikelen te schrijven over deze spelers tot dat het definitief is dus daar zullen ze gebruik van maken. En dus zal VZ er tot die tijd vol mee staan, ook al spreken die berichten elkaar tegen...

Ik hoop wel dat geen van beide kiest voor Psg. Kunnen beter naar Spanje ,engeland of Bayern gaan. Tenminste nog sterke competitie.

3 januari 2019 om 22:14

Van Frenkie zou ik het wel snappen. De Ligt is al zo goed, die speelt zich overal de basis in. Echter kan Frenkie nog wel ervaring gebruiken, en ben ik er minder zeker van dat hij overal slaagt. Helemaal omdat hij een vrij uniek type speler is waar een trainer ook gebruik van moet willen maken. Bij PSG spelen ze in ieder geval het type voetbal dat Frenkie wel ligt. Bovendien is er weinig concurrentie bij PSG op zijn positie, daar waar de meeste topclubs goed voorzien zijn.

Ik geloof er trouwens niets van dat ze allebei naar PSG gaan. Ze zijn al onderzocht en ik kan me niet voorstellen dat ze deze 2 spelers eventjes kopen zonder in de problemen te geraken. En De Ligt zou mijn inziens hoger moeten nastreven, die jongen is zo waanzinnig goed.

Zou financieel fantastisch nieuws zijn voor Ajax, zit Barca niet voor een dubbeltje op de eerste rang.

Denk dat Frenkie veel speelminuten gaat maken, wat ook goed voor Oranje is.

De Ligt zie ik of naar Juventus of naar PSG gaan, Juventus zal dan financieel toch nog wat verder over de brug moeten komen.

Nog maar even genieten van beiden bij Ajax.

3 januari 2019 om 21:40

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over het transfer bedrag. De Ligt gaat waarschijnlijk een record bedrag opleveren, zeker voor een verdediger. Frenkie is als middenvelder sowieso meer waard en ook daar zit de gehele Europese top achteraan. Het enige wat je als Ajax fan moet hopen is dat City hem dolgraag wil hebben en dat er dan een andere PL club hem wil halen. Dan gaat Ajax pas echt cashen

3 januari 2019 om 21:52

Dat zou ik ook wel willen, maar Frenkie maakt binnen enkele dagen zijn definitieve besluit waar hij naar toe gaat bekend.

Marc heeft Barca al eerder een hint gegeven dat zij snel moeten zijn anders zitten ze er naast.

Al met al zorgen Matthijs en Frenkie ervoor dat Overmars en de staf straks veel mogelijkheden krijgen,om de Ajaxmachine te optimaliseren. Geweldig nieuws dus als beide dan eindelijk vertrekken !

De Ligt moet nadenken of dit voor hem de beste optie is. Ik denk nog altijd dat Man Utd een uitstekende optie is voor hem, of eventueel Juventus. Voor De Ligt is er als verdediger te weinig weerstand in de Franse competitie en bij PSG is er nog vest veel concurrentie, ook van jongen jongens.

Voor De Jong lijkt me dit wel een goede stap, omdat PSG dominant speelt en hij dus echt kan groeien als spelmaker. Dat is dus anders dan voor De Ligt, omdat PSG defensief niet zoveel werk heeft in de Ligue 1, maar voorl balbezit heeft. Daarnaast lijkt De Jong zo de basis in te rollen bij Psg, dus dat is ook top.

3 januari 2019 om 22:12

Ja, want United is voor talenten de afgelopen jaren de ideale club gebleken voor jonge talenten met de potentie om een sterspeler te worden... United zou ik nooit als optie zien.

3 januari 2019 om 22:20

Ligt er misschien ook wie de trainer wordt van United. Lijk me lastig om nu al voor United te kiezen zonder te weten wat de plannen voor het volgend seizoen zijn...

Je zou als Ajax zijnde bijna genoegen nemen met minder geld om deze potentiële wereldtoppers naar Barcelona te zien vertrekken. Zulke prachtige verfijnde spelers wil je eigenlijk toch afleveren aan de absolute top. En ja ik weet dat PSG geen middenmotor is Europees maar toch nog lang geen Barcelona. Ik ben geen Ajax supporter, geen Ajax hater maar wel een voetballiefhebber. En als voetballiefhebber wil ik de Ligt, Sergio Ramos zien kloppen in de lucht. Frenkie, Isco het bos in zien sturen en noem maar op. Natuurlijk zal Ajax aan de hoogste bieder verkopen maar mijn sentiment zegt geld is niet alles en met geld is niet alles te koop. Ach in de voetballerij waarschijnlijk wel. Wat hebben deze twee jongens een mooie toekomst voor zich en dan kunnen ze alsnog op vakantie naar Parijs.

Zou psg weten dat ze hem 3 jaar geleden voor 1 euro konden kopen( weleenswaar met doorkoopclausule maar toch).

Echt bizar veel geld word er geboden laatste tijd. Ben wel benieuwd als hij het niveau wel aankan. Al is de Franse competitie niet te vergelijken met de Engelse competitie. Waar klaassen en depay niet slaagden.

3 januari 2019 om 21:46

Daarom ook als combideal verkopen. 150 miljoen, De Ligt 120 en de Jong 30, spaar je je miljoenen aan doorverkooppercentage mee
Nee maar serieus, zou voor de Jong geen slechte stap zijn, voor de Ligt niet direct een geweldig idee denk ik.

3 januari 2019 om 22:02

Hahah, het zijn denk constructies waar PSG niet vies van zal zijn, maar dan doe ik het liever met Lamprou erbij 😂

Als ik Lovren zie verdedigen bij Liverpool dan kan van Dijk best een nieuwe komaan gebruiken in Engeland. De Ligt zou daar niet misstaan.

3 januari 2019 om 22:03

Van Dijk staat zelf wel weer erg goed te verdedigen. Gewoon een baas. Liverpool zou wel een mooie club zijn voor De Ligt, maar ja, welke club niet?

3 januari 2019 om 22:12

Inderdaad, van Dijk lijkt overal en bijna alles alleen tegen te houden. Samen met de Ligt zou Liverpool de komende 5 jaar vooruit kunnen.

De tweede keer dat de fransen komen spreekt boekdelen. Frenkie gaat naar PSG! Bij Barca heeft hij ook niet echt garantie op speeltijd, daar Barca zelf bwroep kan doen op talenten. Met Vidal, Busi, Coutinho, Arthur, Rakitic, Puig, Alena, Rafinfa jeeft Barca al genoeg middenvelders.

Dit zou een aderlating voor het Nederlands voetbal zijn. Twee van onze grootste talenten naar een identiteitsloze poenclub, die 90% van haar competitiewedstrijden op halve kracht kan winnen.

Man man wat gaat Ajax waanzinnig cashen voor die twee. Zo kan Ajax de prachtige ploeg verder uitbouwen, ook na het vertrek van misschien wel 4 of 5 spelers aankomende zomer. Zoveel daadkracht was er niet onder Bergkamp. Je kan vandaag de dag nu eenmaal geen topploeg bouwen met alleen maar veredelde A-junioren. Je hebt ook ervaring en hardheid nodig. Goed bezig dus!

Mening speler zal wel doorslag geven. Zou
me verbazen als de Ligt naar PSG wil. Zowel ManCity als Barca en eigenlijk ook Real en Bayern hebben centrumverdediger veel harder nodig en zijn interessanter mi. City voornamelijk als Guardiola blijft overigens.

De ligt zie ik persoonlijk deze stap niet maken, De Jong wellicht wel. Van laatstgenoemde zou het op zich ook wel een logische keuze zijn aangezien hij daar ongetwijfeld genoeg speelminuten mee gaat pakken. Ik betwijfel of dit bij clubs als Barca, Bayern en City ook het geval zal zijn waar de concurrentie moordend is. Overigens zou ik het in beide gevallen enorm jammer vinden als ze besluiten naar PSG overstappen. Matthijs zie ik eigenlijk overal wel slagen, die is echt klaar voor een stap hogerop, maar volgens mij zou Frenkie er helemaal niet verkeerd aan doen om er nog een seizoentje aan vast te plakken. Enorm talent, maar ik denk dat de stap naar de absolute top (even buiten PSG gerekend vanwege de geringe bezetting op hun middenveld) nog te vroeg voor hem komt.

Als PSG 75 miljoen uitgeeft aan Frenkie de Jong dan zijn ze echt niet goed bij hun hoofd.
Hij heeft pas 1 assist gegeven in de Nederlands competitie. Erg pover voor iemand die zoveel kwaliteiten wordt toegedicht.
Rendementloze voetballer die alleen maar loopt met de bal en een ontzettende slechte timing heeft van het moment van passen en afspelen.

4 januari 2019 om 00:24

Oh jij bent het.....natuurlijk. Je hoeft echt geen enorme fan te zijn, je kan met enige twijfel kijken naar de hype die soms gecreëerd wordt maar jij bent wel oprecht de meest negatieve persoon op deze site zeg. Iedereen zit er natuurlijk volledig naast, meine Güte jij weet nl alles beter dan de specialisten van PSG, Barca, Man C etc.

4 januari 2019 om 00:44

@eddiedinho
Waarom richt jij je niet op de inhoud en waarom reageer je niet inhoudelijk?
Frenkie de Jong heeft geen rendement. Dat is objectief vast te stellen.
Ik hoef niet jouw mening of van anderen te delen. Ik geef mijn mening over Frenkie de Jong die jou kennelijk niet bevalt.
Ik ben helemaal niet relevant. Het gaat over Frenkie de Jong.

4 januari 2019 om 11:52

Die 85(?) miljoen voor Alison was ook veel te veel! Staat nog steeds op 0 goals en 0 assists!

Het zou zo te gek zijn als de Ligt naar Liverpool zou gaan lekker veel spelen en samen met van Dijk pff top team

Zou ik heel jammer vinden. Ik volg het Franse voetbal niet echt omdat de competitie totaal niet spannend is. Maar goed er zijn niet veel clubs die De Jong kunnen halen, dus hij heeft niet zoveel keus als je zou denken.

Gewoon allebei naar Barcelona, die ploeg kan wel wat nieuw bloed gebruiken. Of willen ze alle dagen met de thalys op en neer zodat ze bij mama kunnen blijven eten?

Voor een package deal zullen ze minimaal 150 miljoen moeten neerleggen + 10 % doorverkooppercentage voor beiden. Na 1-2 seizoenen in de basis zijn ze alweer het dubbele waard.
PSG heeft dan wel een zeer interessant en jong team met de grootste talenten.

voor de jong zou dit een goede stap zijn, voor de ligt weet ik het niet, hij zou misschien naar een club moeten met meer weerstand.
Van de andere kant is dit wel n club waar ze veel prijzen kunnen winnen en ook kunnen ze hun bankrekening daar flink spekken zonder al te veel tegenstand, voor ajax is het belangrijkste dat als ze toch weggaan het in ieder geval zo duur mogelijk is zodat ze verder kunnen gaan versterken en heel misschien andere spelers nog betere contracten kunnen geven zodat die misschien nog een jaar blijven

Lyon heeft in twee wedstrijden gelijk gespeeld en gewonnen van Manchester City, dus zo slecht is die competitie nou ook weer niet.
En Barca is internationaal groot geworden dankzij Cruijff. Zo iets kunnen De Jong en De Ligt ook mee bewerkstelligen bij PSG....

Hoe krijgen die Spanjaarden het toch voorelkaar om iedere dag weer hun bladen vol te krijgen met onzin. Geruchten die worden ontkent door andere geruchten.

Ik hoop dat beide heren naar dezelfde club gaan. Zo kan Ajax het fix Percentage op Frenkie omzeilen. Dus dan bijvoorbeeld 150 miljoen voor beide en dan 145 miljoen voor de ligt en 5 miljoen voor Frenkie.

4 januari 2019 om 11:55

Denk dat als ze dat doen, ze zichzelf in de voet schieten en ze voor elke speler in Nederland de hoofdprijs kunnen betalen omdat niemand meer met een doorkooppercentage wilt werken met hun.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren