Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona haakt af in veiling Mino Raiola inzake Matthijs de Ligt’

Laatste update:

Barcelona lijkt af te haken in de strijd om Matthijs de Ligt. Mundo Deportivo meldt dinsdagochtend dat de Catalaanse topclub niet wil meedoen in de ‘veiling’ van zaakwaarnemer Mino Raiola inzake de verdediger van Ajax. Volgens de krant is het onwaarschijnlijker geworden dat de Oranje-international zich komende zomer aansluit bij Barcelona.

Naast de club van trainer Ernesto Valverde zijn ook onder meer Paris Saint-Germain, Manchester City, Real Madrid, Juventus en Bayern München geïnteresseerd in de diensten van De Ligt. Raiola zou volgens de krant proberen een deal te bewerkstelligen met de club die het meeste geld biedt en bereid is het meeste salaris te betalen aan de stopper.

Barcelona wil niet meedoen aan deze 'veiling', zo klinkt het, maar de club blijft geïnteresseerd in de negentienjarige winnaar van de Golden Boy Award. De Catalaanse grootmacht dubt ook of men aan De Ligt meer salaris moet bieden dan Frenkie de Jong, die naar verluidt al akkoord is met het voorstel van de huidige koploper van LaLiga.

Als De Ligt, die nog steeds zou openstaan voor een transfer naar Barcelona, alsnog kiest voor de Catalaanse topclub, dan gaat hij net zoveel verdienen als De Jong. Beide spelers moeten naar verluidt rond de zeventig miljoen euro kosten. De Ligt en De Jong liggen nog tot respectievelijk medio 2021 en medio 2022 vast in de Johan Cruijff ArenA.

Verwacht jij dat Matthijs de Ligt komende zomer vertrekt naar Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Raiola verkoopt zijn eigen moeder nog bij opbod. Wat een verschrikkelijke vent, is alleen maar bezig met geld en niet wat misschien goed of beter zou zijn voor een speler. Begrijp ook serieus echt niet waarom je hem als zaakwaarnemer aan stelt.

25 december 2018 om 09:23

De perfecte zakenman dus

25 december 2018 om 09:51

Nee, niet de perfecte zakenman. Als een speler nu de verkeerde keuze maakt kan dat op de lange termijn veel geld schelen.

25 december 2018 om 10:08

Tegengif

Toch wel dus, spelers kiezen nog altijd zelf, waarom snappen zovelen van jullie dat niet? Denk je dat Mino een pistool tegen De Ligt zijn kop houd en zegt waar ie nou moet tekenen? Mino praat met clubs, legt alles wat ze aanbieden voor aan zijn cliënt, en die beslist dan welke optie hij neemt, en meer is het niet. Raiola is een zaakwaarnemer, het woord zegt het zelf, zaak-waar-nemer, het enige wat hij doet is onderhandelen met clubs, en daarna de cijfers, projecten en vooruitzichten op een rijtje zetten en deze presenteren aan zijn cliënten, hij geeft puur advies over hoe een speler zijn zaken er voor staan wanneer hij blij club a of b tekent. Mino is van Pizza bakker naar top zaakwaarnemer gegaan, op eigen kracht, kan je alleen maar respect voor hebben.

25 december 2018 om 10:16

Inderdaad een zakenman. Maar als je spelersmakelaar bent bestaat je handel dus uit mensen plaatsen. Dan kan je misschien moneywise de beste deal maken, het is dan nog lang niet gezegd dat dat op menselijk vlak dan ook het beste is voor de speler.

25 december 2018 om 10:17

De Ligt heeft meer kansen op speeltijd bij Barca dan Frenkie. Maar als ze toch allebei naar Barca gaan dan lijkt me 2 x €60mio ruim voldoende. En qua salaris hetzelfde als Arthur.

25 december 2018 om 10:18

Spelers kiezen weliswaar zelf, maar ik heb wel het idee dat raiola bepaalt waar er precies uit te kiezen valt.

25 december 2018 om 10:24

Waar ik benieuwd naar ben, wat zou hij doen als de ligt zou zeggen Ajax is mijn club, ik wil komende 10 jaar misschien wel bij Ajax blijven. Natuurlijk een Utopia maar toch.
En bij Ajax kun je je ook financieel onafhankelijk worden voor jezelf kind en kleinkinderen.

25 december 2018 om 10:24

@tegengif: Een zaakwaarnemer is aangesteld om de er de best mogelijke deal uit te slepen voor t geval je dat nog niet doorhad

25 december 2018 om 10:25

Ajax heeft de luxe dat de spelers beiden nog lang vastliggen, en dat er animo genoeg is voor ze. Daardoor kan je meer dan 60 miljoen vragen.

25 december 2018 om 11:24

Spelers kiezen nog altijd zelf, maar een zaakwaarnemer als Raiola kan behoorlijk beïnvloedbaar zijn, met al die Euro tekentjes in zijn ogen.

25 december 2018 om 11:43

AlexDelPiero10.... jij snapt toch ook wel dat raiola iemand is die precies weet hoe hij mensen moet manipuleren. Hij kan op die manier heel makkelijk spelers een bepaalde kant op sturen door op ze in te praten. En ze zo een bepaalde keuze laten maken die ook financieel het beste is voor hemzelf! Ik heb dat soort mensen live bezig gezien en man man je zou er zo intrappen....

25 december 2018 om 14:19

We zijn geen van allen bij die onderhandelingen en bij de beloftes die Raiola doet met betrekking tot de visie van de club over de speler.. Een goede zaakwaarnemer begeleid zijn clienten bij het maken van de juiste carrierekeuzes.. Hij heeft kennis van de werkwijze en visie van de club en de huidige trainer, maar ook van de geschiedenis die een club/ trainer heeft met betrekking tot spelers in dezelfde situaties als zijn clienten.. Het financiele verhaal zou pas op het tweede plan moeten komen.. Eerst zou een speler een club die bij hem past moeten kiezen en dan vervolgens is het aan hem om te zorgen dat er het meeste uitgesleept wordt.. Natuurlijk kiest de speler zelf, maar worden ze niet compleet gek gemaakt met salarissen, bonussen weet ik veel wat nog meer?.. Ik kan me wel voorstellen dat voetballer hier gevoelig voor zijn.. Barcelona is een mooiere club dan PSG maar als je vervolgens daar 2x zoveel kunt verdienen en daarbij worden ook spelers als Mbappe en Neymar worden ingezet om je over te halen dan kan ik me voorstellen dat je daardoor beinvloed word.. Daarom zou een zaakwaarnemer eerst samen met een speler een geintresseerde club moeten uitkiezen een salaris vaststellen wat ze minimaal willen hebben en dan vervolgens proberen om er zoveel mogelijk extra uit te halen.. Hierdoor weet een speler niet wat voor salaris hij bij andere clubs zou kunnen krijgen en beinvloed dat je keuzes ook niet.. Raiola doet dit dus andersom..

25 december 2018 om 21:05

@T.Babangida (mooi om die naam nog eens hier te zien? Helder verhaal en helemaal mee eens. Maak eerst vanuit voetballend punt een lijst en kijk daarna of je financieel tevreden bent. Financieel gezien is elke club nl niet bepaald verkeerd!

26 december 2018 om 18:26

Volgens dit interview probeert hij wel degelijk veel invloed uit te oefenen op de keuzes van zijn cliënten. Het enige dat hem daarin lijkt te drijven is geld.

https://www.google.com/url?sa=i&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjywKOM-L3fAhVONOwKHVkfBXcQzPwBegQIARAC&url=https%3A%2F%2Fwww.ft.com%2Fcontent%2F548155cc-9bcf-11e6-b8c6-568a43813464&psig=AOvVaw1dQPR595dSW89mdSbXKpm4&ust=1545928907449952

'It’s commonly thought that clubs and coaches decide which players to sign. Often, though, the driving force is the agent. Raiola explains, “I always try to formulate a goal with a player: ‘That is what we want. We’re not going to sit and wait and see where the wind blows.’” In 2004 he decided Ibrahimovic should join Italy’s most “extreme” club: Juventus.'

'Then, in 2012, Raiola pushed the player out of Italy. “He didn’t want to go at all. But I’d been telling Milan for years, ‘You can’t afford these salaries any more.’” Italy’s football economy was declining, while rich Qataris had bought Paris Saint-Germain. Ibrahimovic reluctantly moved to Paris.'

'This summer, Raiola brought Ibrahimovic and Pogba to United. Why join a club that hadn’t qualified for the Champions League and has underperformed for three years? Raiola explains, “Because I think: you have go to the club that needs you. This club needed them.”'

United paid a world record transfer fee of €105m for Pogba in August. Raiola has said he takes only a cut of his players’ salary (10 percent) — but what about media reports that the clubs paid him €20m, as a percentage of the transfer fee? “I can’t talk about the contract but, in a deal like Pogba’s, it’s not just the clubs who earn from it,” he says.

Were you paid a fee by Juventus?

“No — not in the way that you’re saying it.”

So you did get money from Juventus?

“I have to see how I can phrase this in a way that Juventus cannot tackle me through the law, let’s say. Hmm. How can I say it? [Long pause.] Yes: in this deal Juventus was not the only owner of the player’s rights.”



25 december 2018 om 09:25

Voor de speler is hij geweldig. Niet voor niets dat hij toppers in zijn stal heeft die allemaal met hem weglopen.

25 december 2018 om 09:26

Als je het beste uit jezelf wilt halen (op financieel vlak natuurlijk) is hij de aangewezen persoon.

25 december 2018 om 09:27

Hoe zit het met het beste op sportief vlak?

25 december 2018 om 09:33

Dat maakt voor deze absolute toptalenten weinig uit waar ze spelen

25 december 2018 om 09:47

Hoe weet jij dat? Ken jij ze? En heb je het specifiek over Frenkie de Jong en de Ligt of scheer je alle toptalenten over één kam?

Als ik hun talent (en leeftijd had) zou het mij geen ruk uitmaken of ik nou een half miljoen meer of minder zou verdienen. Ze gaan namelijk toch meer dan genoeg krijgen. Het zou mij veel meer uitmaken in wat voor omgeving ik kom te wonen (weersomstandigheden, cultuur, etcetera) en wie ik als teamgenoten ga krijgen (zelfde types). De Ligt en de Jong lijken mij nuchtere types. Ik denk dat geld op dit moment niet hun belangrijkste motivator is.

25 december 2018 om 09:54

Oh ja en mensen denken nog steeds dat Mino bepaalt waar je speelt?
Volgens mij is hij zakenbehartiger en spelersmakelaar maar geen eigenaar van een speler.
De speler zelf bepaalt nog altijd waar hij wel of niet heen gaat.

25 december 2018 om 10:29

@kyle66: Die keuze is aan de speler, niet aan een zaakwaarnemer

25 december 2018 om 11:30

en de club die hem verkoopt die kan een transfer ook blokkeren,,

25 december 2018 om 09:33

Die speler maakt uiteindelijk de keuze voor welke club hij wilt spelen. Raiola onderhandelt met de clubs voor een zo hoog mogelijke salaris. Hij zegt gewoon tegen zo een speler Barca biedt 3 miljoen per jaar maar de rest ongeveer rond 6 miljoen per jaar. Als zo een speler dan zegt doe toch maar Barca dan gaat Raiola hem echt niet dwingen om naar een andere club te gaan. Lijkt mij de ideale zaakwaarnemer.

25 december 2018 om 09:42

Begrijp in de verste verte niet dat mensen deze man zo goed vinden. 'Zakenman' dit, 'haalt het beste er uit voor zijn spelers' dat. Moreel gezien staat hij onderaan de ladder. En persoonlijk vind ik dat het belangrijkste. Maar er zijn er veel die klaarblijkelijk anders denken. Fijne kerst allemaal

25 december 2018 om 09:52

Klaarblijkelijk ken je hem persoonlijk en ken je ook zijn intrensieke motivatie.
Dus noem even waarom hij moreel onder aan de ladder staat. Even makkelijk vanuit je luie stoel roepen dat deze man geen Moraal heeft of op zijn minst een hele lage.. Maar vertel dan ook even waarom.

25 december 2018 om 10:03

BrightOne

Veel mensen hebben gewoon een hekel aan Mino, maar feit is dat ze het hier nooit vanuit zijn standpunt bekijken, clubs naaien spelers constant, Raiola zorgt ervoor dat zijn spelers optimaal beschermd zijn, waarom staan zoveel clubs niet te springen om met Raiola in zee te gaan? Omdat Raiola een geduchte opponent is waar clubs niet zomaar alles met kunne doen wat ze willen.

25 december 2018 om 10:13

Volgens mij is er op geen enkele zaakwaarnemer zoveel kritiek. En morele waarden hebben bij mij altijd te maken met dat je zaken zoveel mogelijk van twee kanten bekijkt. En niet alleen van jouw kant. Bovendien maakt hij gebruik (lees: misbruik) van zijn positie door jeugdige spelers te beïnvloeden. Donnarumma en Kluivert zijn twee recente voorbeelden. Jeugdexponenten van hun club die op een gegeven moment uitgekotst werden/worden. Dat is toch jammer en ik weet zeker dat die spelers daar niet trots op terug zullen kijken. Dan hoor je als zaakwaarnemer dat zoveel mogelijk te voorkomen ipv te stimuleren. Dat zijn morele waarden. Cruijff een demente engnek noemen. Dat is lekker ja. Je kan mensen met respect benaderen, maar Raiola heeft dat heel laag in het vaandel staan. Of in ieder geval erg de schijn tegen. En ook zonder dit allemaal te schrijven BrightOne, wist je dit allemaal, maar sta jij daar waarschijnlijk anders in. Dat blijkt ook uit je manier van schrijven. Tuurlijk ken ik hem niet en tuurlijk vanuit de luie stoel zoals jij dat zegt. Dat is ook te makkelijk, want dan kunnen we alle fora wel afschaffen, want praktisch iedereen oordeelt vanaf de buitenkant.

25 december 2018 om 10:24

Omdat dat het meestal om jongen en naïeve spelers gaat!Hoe vaak zie je ze wel niet falen.Inderdaad het is nog altijd hun keuze, maar je kan mij niet niet wijsmaken dat hij geen invloed op uitoefent.

25 december 2018 om 10:42

Hij zal vast niet voor niets zoveel cliënten hebben die met hem willen samenwerken...

25 december 2018 om 10:43

Noem eens al zijn cliënten op en dan de spelers die allemaal gefaald hebben. Ben benieuwd met wat voor lijstje je aankomt zetten...

25 december 2018 om 10:54

Formus

"moreel gezien staat hij onderaan de ladder. "

Huh, wat? We hebben het over de meest amorele beroepsgroep die er ongeveer in onze samenleving bestaat, na de politiek, en jij gaat hier roepen dat een zaakwaarnemer 'moreel onderaan staat'? Nou, dat is pure perceptie. Ik vind persoonlijk directieleden van voetbalclubs die spelers een speelverbod opleggen in hun laatste contractjaar ook absoluut geen morele voorbeelden. Dus waar hebben we het over?

25 december 2018 om 11:42

Kante, praktisch alles is perceptie. En je hoeft niet overal te zeggen op dit soort fora van: 'ik vind dat of in mijn opinie'. Het is duidelijk dat iedereen zijn/haar eigen mening geeft. En wat jij zegt: 'We hebben het over de meest amorele beroepsgroep die er ongeveer in onze samenleving bestaat, na de politiek' is ook perceptie, dus doe je er zelf ook aan mee. Dan moet je niet anderen er op wijzen. 95 procent van wat er gezegd wordt is perceptie. En ik vind persoonlijk dat Raiola onderaan de ladder staat van de spelersmakelaars. Dat mag en kan. Over een Mendez hoor je bijna nooit iets negatiefs. Zullen allerlei redenen voor zijn, maar zal waarschijnlijk ook wel iets zeggen over het verschil in karakter tussen deze twee zaakwaarnemers, terwijl ze allebei heel groot zijn.

Het laatste ben ik wel met je eens, ik vind het ook niet correct dat spelers in hun laatste contractjaar op de bank moeten zitten. Ik snap het wel vanuit het oogpunt vd directeuren, maar ik vind het niet correct. Nuances 😉. Zijn we het aan het eind van het jaar toch ergens over eens. Fijne dagen.

25 december 2018 om 12:33

Formus, helemaal eens met je stelling! En voor jou ook een fijne kerst..

25 december 2018 om 13:15

Jij ook fijne dagen Sule

25 december 2018 om 09:50

Kun je dit ook even met argumenten staven?
Volgens mij is het ten eerste zo dat spelers mino benaderen om hun zaken te behartigen. Dat hij de meest geslepen onderhandelaar is is toch geen criminele activiteit? Dat hij vaak de beste deals voor zijn spelers eruithaalt is dat slecht?
Word er soms een beetje moe van dat mensen die helemaal geen verstand hebben van zakendoen e.d. Mino Raiola altijd neerzetten als een halve crimineel.

Weet wel dat als ik een talentvolle speler was ik ook zou proberen in de stal van Mino te komen.
Je wilt nu eenmaal bij de beste clubs spelen als speler en Mino kan je daar een handje bij helpen als beste spelersmakelaar.

25 december 2018 om 09:55

Hoe weet jij dat zij hem benaderen! De Ligt had een andere zaakwaarnemer. Wie zegt dat Raiola hem niet uit zichzelf heeft benaderd omdat hij eurotekens had in zijn ogen?

25 december 2018 om 10:09

Dan nog maakt de Ligt de keuze om met hem in zee te gaan. Dus vind jij de Ligt nu een geldwolf?

25 december 2018 om 10:59

Kyle66

Dat maakt toch geen moer uit, of Mozes naar de berg komt of de berg naar Mozes? Want ik denk dat wij samen best ervan uit kunnen gaan dat Raiola nooit een pistool tegen het hoofd van De Ligt heeft gezet om hem te dwingen zijn cliënt te worden toch? De Ligt is compleet vrij om wel of niet met Raiola in zee te gaan.

Alleen weet De Ligt natuurlijk donders goed dat als hij het beste contract wil bij een volgende topclub, Raiola dé man is om dat voor elkaar te krijgen. En ik snap wel dat Raiola bij Ajax een slechte naam heeft omdat Raiola vanuit zijn taakopvatting puur naar het belang kijkt van de speler en totaal niet naar de club, maar in feite is dat gewoon het perspectief van een Ajaxfan. Daarbij hoeven Ajaxfans echt niet te treuren. Als De Ligt vertrekt, dan komt er een Zilvervloot Amsterdam binnen varen. Met dat geld kan je een nieuwe topverdediger halen.

25 december 2018 om 09:55

Al vind je het een verschrikkelijke man...Je wíl toch een manager die de beste deal voor je regelt.

25 december 2018 om 10:04

@myloki

Je schrijft: "raiola verkoopt zijn eigen moeder nog bij opbod. Wat een verschrikkelijke vent, is alleen maar bezig met geld en niet wat misschien goed of beter zou zijn voor een speler. Begrijp ook serieus echt niet waarom je hem als zaakwaarnemer aan stelt".

Broodje-Aap-Verhaal nummer zoveel waar El Mundo zo langzamerhand een patent op lijkt te hebben. In de eerste plaats is Raiola helemaal niet de zaakwaarnemer van De Ligt, maar slechts de adviseur van zijn echte zaakwaarnemer Barry Hulshoff. De taak van een adviseur is om adviezen te geven en niet om contracten af te sluiten. Contracten hebben juridische consequenties en dus moet een zaakwaarnemer gemachtigd zijn door een speler om namens hem contracten af te sluiten. Die machtiging licht echter niet bij Raiola maar bij Hulshoff. Anders had De Ligt Raiola wel tot zaakwaarnemer benoemd en niet als adviseur. Bovendien moet de club die De Ligt wil contracteren er eerst met Ajax uit zien te komen voordat deze uberhaupt met de speler mag onderhandelen. Het is algemeen bekend dat er in de wereld geen club is die zulke hoge salarissen betaalt als Barca en de kans dat de transfer van De Ligt zou afketsen op diens salariseisen is te verwaarlozen. Als De Ligt een keuze maakt, zal het een sportieve zijn en niet een financiele. Als Barca De Ligt daadwerkelijk wil hebben, kan de transfer daarom alleen alleen maar afketsen op de transfersom en niet op het salaris. En aangezien Raiola niet namens Ajax onderhandelt en dus niet over de transfersom gaat en dus helemaal niet gemachtigd is om De Ligt aan de hoogste bieder te verkopen, kan ook dit verhaal van El mundo Deportivo weer rechtstreeks de prullenbak in. Die verhalen lijken met de dag infantieler te worden en door ze te plaatsen doet die krant haar lezers dan ook bepaald geen eer aan.

25 december 2018 om 10:25

Natuurlijk is Raiola niet geliefd bij iedereen, maar hij moet voor zijn cliã«nt de beste deal proberen te sluiten. In het geval De Ligt is dat niet anders. Deze jongen is betaald (!) voetballer, dus die moet in relatief korte tijd zoveel proberen te verdienen dat hij na zijn actieve periode als speler niet meer zorgen hoeft te hebben over zijn financiã«le situatie. In de jaren zestig sleepten de bouwvakkers - bij wijze van spreken - hun gereedschapskist wekelijks van de ene naar de andere baas, omdat die een tientje, of soms wel 25 piek meer bood dan zijn werkgever van dat moment. Als je toch hetzelfde werk moet doen. Al snap ik best dat je het liefst in een land speelt dat voor jou en je familie, naast de sportieve uitdaging, ook een aantrekkelijk verblijf kan bieden. Overigens, uiteindelijk bepaalt de speler zelf waarvoor hij kiest. Sec, als jij je huis gaat verkopen, laat je dat toch ook aan een expert over?

25 december 2018 om 10:35

Voor sommige spelers wel zeker de juiste zakenman. Krijgt matige spelers vaak toch nog ergens gestald bij grote en goed betaalde clubs en weten daar goed te cashen.

25 december 2018 om 11:29

Raiola bepaalt toch niet waar de voetballer heen wil? Dat bepaalt de speler en club toch vooral, la sik als speler naar Barcelona wil ook al bieden andere clubs meer dan heb ik als speler toch ook wat te zeggen, want hij moet de handtekening zetten, en daarnaast de club die hem verkoopt die akkoord moet gaan met de prijs.

Als ik mocht kiezen dan koos ik voor een club in de zon, met een prettige competitie, met voetbal wat mij ligt met een fijn leven, met bepaalde spelers met wie ik mag spelen en ook kijk ik waar mijn vriendin heen wil en of er nog een medespeler van Ajax daar gaat spelen zodat je een vriend / collega bij je hebt.

Dan zeg ik tegen mijn zaakwaarnemer, jij bepaalt niet waar ik ga voetballen , dat doe ik zelf wel en jij bepaalt de prijs niet, dat doet mijn club. Volgens mij betaal ik als speler jou zaakwaarnemertje, je mag blij zijn dat je mijn deal mag doen, en als je niet luistert neem ik een andere zaakwaarnemer

25 december 2018 om 11:32

Serieus begrijp je dat niet? Die man is eigenlijk stiekem best geniaal.. heeft zich als zakenman een zeer belangrijke positie verworven in het voetbal..

Dit wordt een jackpot voor ajax op deze manirr

25 december 2018 om 09:28

Niet wanneer clubs afhaken.

25 december 2018 om 09:44

Je hebt uiteindelijk maar 1 club nodig die bereid is de prijs te betalen. Dat koopjes jagers afhaken, mis je toch niets aan.

25 december 2018 om 09:51

Klopt, alleen is zijn reactie bij het afhaken van een gegadigde nogal opvallend. Dat zou ik dus niet zeggen.

25 december 2018 om 09:50

Hij gaat niet voor de hoogste transfersom hij gaat voor het hoogste salaris en dat is niet hetzelfde. Stel dat de end club 2 miljoen meer salaris biedt maar 10 miljoen minder transfer wil betalen is dat niet gunstig voor Ajax. De speler bepaalt waar hij naar toe gaat en niet Ajax.

27 december 2018 om 12:13

Gaat het dan via ticketveiling of eBay 😀

Blijft bizar dit. Maar als er zoveel belangstelling is, is dit bijna de enige manier om een hele gewilde speler te verkopen.

Die gaat toch gewoon naar Juventus.

25 december 2018 om 09:40

Da's wel te hopen. Kan zich daar mooi meten met de grote verdedigers der aarde..

25 december 2018 om 10:09

Ik ga er juist vanuit dat hij de plaats van Boateng gaat innemen.

25 december 2018 om 10:13

En Liverpool? Vreemd dat die er niet bij staat..

26 december 2018 om 00:07

Liverpool heeft met Gomez al een centrale verdediger die minimaal zo goed is als De Ligt. Liverpool zou gek zijn als ze 80 miljoen euro betalrn voor een speler waar ze al een van hebben. Virgil van Dijk is daarnaast ook onomstreden, maar dat spreekt voorzich.

Ach, ik begrijp Raiola wel. In deze tijd en met de geïnteresseerde clubs kun je ook een 'veiling' gaan houden met dit soort kaliber spelers. Feit is namelijk dat de Ligt hoe dan ook voor een dik bedrag weg gaat. De Ligt is 19 jaar jong, wint de Golden Boy award, is aanvoerder van Ajax en speelt in het Nederlands elftal. Zijn toekomst ziet er rooskleurig uit en met het geld waarover de geïnteresseerde clubs beschikken is dit niet eens een gekke methode van onderhandelen. Moet wel gezegd dat de Ligt uiteindelijk vertrekt naar een club waar zijn eigen voorkeur heen gaat. Het is tenslotte zijn carrière.

Ergens snap ik wel dat ze daar niet aan mee willen doen, maar aan de andere kant heb ik liever dat ze 90 miljoen betalen voor de Ligt dan 70 voor de Jong.. Ik denk ook niet dat Barcelona 1 van deze 2 weet aan te trekken. Barcelona is te koppig daarvoor.

25 december 2018 om 10:01

Barcelona moet wel, jullie dreigen in een zwart gat te vallen als dit bestuur aanblijft en er niet meer grote aankopen komen. Een De Ligt en Frenkie zijn nodig.

25 december 2018 om 11:07

Barcelona heeft De Ligt niet nodig. De Jong wel. De Ligt maakt nog te veel foutjes. Bij Barcelona zou De Ligt op de bank komen. Pique en Umtiti zijn beter.

Hopelijk zit ome Mino er, als een bikkelharde verdediger, zeer kort op en speelt hij het spel zeer uitgekookt (kunnen bepaalde Ajacieden ook een keer blij met hem zijn 😏), maar iets blijft mij zeggen dat de transferbedragen ietwat lager uitvallen, dan gedacht.

Ik hoop op een transferbedrag van > 80 miljoen exclusief bonussen voor de nieuwe Golden Boy.

Uiteindelijk gooien mensen het weer op Raiola, maar De Ligt heeft het laatste woord!!

ik denk dat Barcelona flink weg gaat zakken na het vetrek van Messi, Pique, Busquets etc. De aanwas uit de jeugd is niet goed genoeg en ze hebben te weinig talent aangekocht om hen te vervangen. Mbappe, De Jong, De Ligt, Sane, G. Jesus, Vinicius Jr. Allemaal jonge toptalenten en geen enkele zou dan bij Barcelona spelen mochten ze niks gaan uitgeven. Enkel Dembele en Malcom maar ik denk dat dat niet genoeg is...

25 december 2018 om 09:57

Je zakt normaliter na Messi sowieso weg, Messi draagt Barcelona nu al zo vaak, alles begint en eindigt haast bij Messi. Ik weet nog goed de tijden dat Barcelona niet meer was dan een subtopper die elk jaar rond plek 5-7 eindigde, zulke magere jaren zitten er met dit beleid weer aan te komen.

25 december 2018 om 11:00

Wat een cliché reactie weer zeg, de typische '' Messi is Barcelona '' reactie. Laatst nog was Messi er even uit, en zeker op een moment dat er wat belangrijke wedstrijden gespeeld werden zoals tegen Inter, Real Madrid en Rayo uit. Raad is hoeveel Barcelona gescoord heeft in die 3 wedstrijden bij elkaar? 10 doelpunten.

De reden dat alles begint en eindigt met Messi, is dat de focus daarop ligt. Zelfs de spelers op het veld proberen hem altijd te bereiken, omdat het verwacht wordt dat hij de weg naar het doel vrijmaakt voor anderen. Betekent dit dat Barcelona in gevaar dreigt te lopen dat ze een subtopper worden bij het vertrek van Messi? Absoluut niet.

Ter Stegen, Semedo, Lenglet ( niet het grootste talent maar kan zich nog ontwikkelen ) , Umtiti , Juan Miranda, Umtiti , Alba , Coutinho, Arthur , Puig, Samper, Rafinha, Dembele en Malcom zijn allemaal spelers die de 30 nog niet gepasseerd zijn en nog zeker een tijdje mee kunnen, ook na een eventuele vertrek van Pique, Busquets , Messi, Suarez en Rakitic.

Moet er dus versterkt worden? Jazeker, maar niet in zo'n grote hoeveelheid als men denkt. Het wordt niet de Juventus van 2010/2011 die 7e eindigde in de Serie A en thuis hopeloos werd vernederd door clubs als Palermo, Udinese en Parma.

25 december 2018 om 11:46

Drie wedstrijden zegt niks, denk je nu echt dat jullie dat zouden volhouden zonder Messi? Wat een onderschatting van Messi, die man red jullie zo vaak en is evenvaak terecht motm, en dan begint en eindigt alle aanvallende gevaar wel degelijk bij hem, jullie beste wedstrijden zijn sowieso met Messi in de basis, en als hij stopt zal jullie niveau sowieso dalen, net als dat van Real nu na Ronaldo, daar kan je niet onderuit, tenzij jullie duchtig gaan versterken. Van de spelers die jij nu opnoemt zijn er 5 die het nog maar moeten laten zien of die gewoon geen top zijn. Alba is zo goed als 30, Umtiti, Ter Stegen, Coutinho en Dembele zijn echt top, maar al die andere? Die moeten nog maar aantonen of ze daarwerkelijk van jullie niveau zijn. Dus ja er moet duchtig versterkt worden met echt grote talenten.

25 december 2018 om 14:00

Dit is totaal geen onderschatting van Messi, maar een realistische kijk op voorgaande periodes/wedstrijden zonder en met Messi. Dit Barcelona is sterk genoeg om nog steeds mee te strijden met de top, ook zonder Messi. Er wordt niet gediscussieerd over het feit dat Messi , de beste speler allertijden , een gat zal achterlaten bij Barcelona. Het gaat om hoe groot die gat is, en daar zit het nou juist.

Real heeft naast Ronaldo geen stabiele aanvallers tot hun beschikking gehad, want Benzema kan je niet op bouwen en Bale is vaak geblesseerd. Natuurlijk zal de impact die hij achterlaat groter zijn dan bij een club als Barcelona waar er meer spelers zijn met een behoorlijk scorend vermogen.

Al die andere moeten het natuurlijk nog aantonen dat ze van dit niveau zijn, maar dat geldt toch ook voor de echte grote talenten waar jij het over hebt? Hier spreek je jezelf nogal tegen. Daarnaast is Alba bijna 30 ja, maar aangezien zijn fysieke bouw kan hij het makkelijker bijbenen op latere leeftijd, en lijkt nog zo fit en snel als 5 jaar geleden.

Net als met Frenkie de Jong geldt het ook voor de Ligt. Van mij mag ie gaan spelen waar hij zelf wil, maar de clubs moeten er dan ook uit komen! Als club A de verdediger wil, maar niet verder wil gaan dan pak weg 40-50 miljoen euro gaat Ajax niet meewerken.

Wat betreft Raiola. Als hij moet onderhandelen over het contract zelf zal hij heus een hele goede onderhandelaar zijn, maar een zaakwaarnemer moet ook z'n cliënt kunnen sturen op het gebied van keuzes wat betreft het voetbal. Juist daar komt in mijn mening Raiola flink te kort. Zeker als het gaat over jonge spelers.

25 december 2018 om 09:58

Juve zou de volle pot (70-80) willen betalen, hopelijk komen zij eruit, ik weet dat vele Ajacieden het niet zo hebben op Juve vanwege het verleden, maar dit Juve zou voor De Ligt ideaal zijn. Ik zou die jongen erg graag bij ons zien!

25 december 2018 om 10:05

Als ik puur naar het voetbal kijk zou de Ligt best goed doen om naar Juventus te gaan. Destijds had v.d Sar minder succes in Turijn, maar iedereen weet dat men in Italië goed kan verdedigen. Persoonlijk zou ik "de oude dame" geen slechte keuze vinden.

25 december 2018 om 10:10

Van der Sar was in die twee seizoenen gewoon top 3 van de competitie hoor, lag niet aan hem maar puur aan het feit dat de Italiaanse golden boy Buffon toen plots haalbaar werd door de moeilijkheden bij Parma destijds. Uiteindelijk heeft Van der Sar het persoonlijk meer dan goed gedaan, en uiteindelijk is het voor beide partijen goed uitgedraaid ( Van der Sar heeft het zelfs beter gedaan want hij heeft wel de CL gewonnen haha).

25 december 2018 om 10:17

Alleen jammer dat de voetbal entourage zo achteruit is gegaan daar met al die half lege stadions. Liverpool is m.i. de beste keuze. Speel je ook nog eens tegen de meeste topploegen en samen met van Dijk, wat dan weer lekker is voor Oranje

25 december 2018 om 10:27

De ligt bij Juventus zou top zijn. Daar haalt hij zeker het maximale uit zijn rendament. Juve staat bekend om zijn verdedigers.

25 december 2018 om 10:58

Dat de beste verdedigers in Italië is al 20 jaar verleden tijd. De tijden dat Baresi, Kohler, Maldini, Zanetti, Brehme etc allemaal tegelijk in de Serie A speelde is een ver verleden. Nu is het meer zo dat Italiaanse clubs niet meer de beste verdedigers hebben maar een speelstijl hanteren die het verdedigers een stuk makkelijker maakt. Ik denk dat De Ligt juist niet zijn talent optimaal benut door naar Juve te gaan, maar juist alle facetten van zijn talent kan exploiteren door naar een club als Bayern, Barca of City te gaan.

25 december 2018 om 11:12

Alex

Ik denk ook dat De Ligt bij Juventus goed zou passen. Je merkt dat Juventus best wel wat jonge spelers heeft en constant vernieuwen. Federico, Daniele, Cancelo, Dybala, Kean, Can. Jongens die nog jaren mee kunnen en Juventus zal in de toekomst nog meer sterke spelers kunnen toevoegen. Ik zie De Ligt zeker graag naar Juventus gaan en daar de leiding nemen over de defensie als de oude garde centraal achterin stopt.

25 december 2018 om 11:37

Silentstrike

Bonucci, Chiellini, Benatia, Koulibaly, Manolas, Romagnoli, Skriniar zijn allen echte topverdedigers. Als we het over CV’s hebben. Dan heb je nog steengoede backs lopen in de Serie A. Dus niet met je eens.

De Ligt is toch gemaakt voor Barcelona? Is zowel verdedigend als voetballend erg sterk en vooral dat laatste is een belangrijk iets voor Barcelona. Barcelona zou dus gek zijn om af te haken kijkend naar zijn potentieel en kwaliteiten. Maar goed, het transferabeleid van Barcelona is de laatste jaren apart. De Ligt is imo de beste vervanger van Piqué.

Pique begint wel slecht te worden,maakt de laatste tijd niet meer de vorm waar zoals wij hem kennen.
Ik zou zeggen probeer hem te verpatsen en investeer in de Ligt,dat is de toekomst!

70 mil zijn de ligt en de jong niet waard, laten ze maar eerst wat ervaring doen bij een everton ofzo.

25 december 2018 om 11:12

Nou als jij het zegt zullen al die topclubs het wel fout hebben! Zeg dan niks, zeker niet als je met Everton aan komt.

Raiola zou volgens de krant proberen een deal te bewerkstelligen met de club die het meeste geld biedt en bereid is het meeste salaris te betalen aan de stopper.

Okay, op en top zakelijk de beste deal voor de speler en voor Riola! Maar sportieve aspect, wordt niet over gesproken...

Gelukkig zijn Frenkie en Matthijs nuchter en zie ik ze vooral een besluit nemen op basis van sportieve vooruitzichten en dus de juiste keuze maken. Wat je van een Kluivert niet kan zeggen. En zo zijn er nog genoeg jeugdige spelers te noemen waarbij Riola vooral geld de doorslag gaf om naar een bepaalde club te gaan los van advies vanuit een 3e

https://www.transfermarkt.nl/mino-raiola/beraterfirma/berater/282

Zijn alle cliënten van Raiola. Je kan veel zeggen over zijn banden met Ajax en Ajax spelers... Maar vind wel hij te prijzen valt dat Verratti nog steeds voor PSG speelt en Donna nog steeds voor maar AC Milan speelt. En dan heb je bijvoorbeeld nog Moises Kean en matige spits als Lukaku die hij bij United binnen gebracht heeft. Hij wil idd wel vaak veel premies voor hem zelf en zijn spelers maar hij zorgt ook echt wel voor sportieve verbeteringen voor zijn spelers... Bijvoorbeeld Kluivert wordt verguisd hier door Ajax fans maar won wel bizar genoeg online golden boy verkiezingen. En hij heeft toch al 12 Serie A duels al dan niet als invaller en 4x in CL gespeeld voor Roma. Das aardig wat voor zijn leeftijd in nota bene de Serie A

Dat moet de ligt toch ook niet willen. Je hebt toch voorkeur voor n club of competitie.

Als het aan Raiola ligt gaat De Ligt natuurlijk naar Juventus. Raiola heeft een sterke voorkeur om talenten van Ajax naar Italie te brengen. En vreemd genoeg luisteren de talenten van Raiola ook naar hem en volgen ze blindelings zijn advies op.

Ik vraag me af of Raiola ook weleens naar de wensen van de betreffende speler luistert. Nu lijkt het op een veiling, ja. Ik ben benieuwd naar de voorkeur van Matthijs. Ik hoop stiekem nog op Barca. Maar wellicht wordt het toch Juve, gezien de Italiaanse banden van Mino...

De Ligt is een groter talent dan De Jong, dus de twijfel wat betreft salaris snap ik niet helemaal. Ik vind De Ligt belangrijker voor Ajax dan dat De Jong het is.

Meteen verkopen. Zijn ze allebei nooit waard. De jong vind ik helemaal middelmatig de laatste tijd. Dat gehype.. lijkt wel alsof ajax ervoor doet betalen.

Het is makkelijk roepen spelers maken zelf de keuze. ALs je beinvloed wordt door een type Raiola die je helemaal inpakt met woorden is het allemaal niet zo makkelijk. Maargoed hoop vooral dat beide spelers een goede keuze maken inzake hun toekomst. Want er is niks belangrijkers dan jezelf door ontwikkelen op deze leeftijd. Met alle respect een team als Juventus is meer een plek voor spelers die al gearriveerd zijn, en dus totaal niets voor De Ligt die natuurlijk wel veel leert op de trainingen maar of die ook zal gaan spelen in de Competitie of in de CL is maar de vraag.

Ik zie een veel grotere ontwikkeling bij een voetballend team wie dat dan ook uiteindelijk mag zijn.

Raiola ontvangt terecht veel haat, mede in de reacties hier. Maar we moeten eerlijk zijn, hij is een zeer goede onderhandelaar, en staat bekend om een zo goed mogelijk contract af te dwingen. Dat is de reden waarom veel spelers hem als zaakwaarnemer aanstellen. Vanwege zijn connecties, en de kans op een aantrekkelijk contract. Dus de gierigheid van veel (top)spelers magen ook wel eens belicht worden. Niet alles is de schuld van een voetbalmakelaar. Vaak gaat daarachter de hebzucht van de voetballer schuil

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren