Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax heeft wel punten verspeeld door twee foutjes van de trainer’

Laatste update:

Ajax verloor op 23 september voor het laatst een officieel duel. Na de 3-0 nederlaag tegen PSV volgden vijftien zeges in negentien wedstrijden in alle competities, waaronder elf Eredivisie-overwinningen op rij. “Ajax is steeds beter geworden. Na de zeperd tegen PSV heeft de ploeg elf keer op rij gewonnen en zich geplaatst voor de achtste finales van de Champions League. Dat is gewoon reuzeknap”, oordeelt NOS-commentator Arno Vermeulen.

“Het positivisme rondom Ajax is begrijpelijk”, geeft Kees Jansma, presentator bij FOX Sports te kennen. “Ajax heeft de keuze gemaakt het salarisplafond te laten vallen en de transfergrenzen te overschrijden. Die investeringen hebben geloond. Maar ze staan nog wel twee punten achter op PSV.” De regerend landskampioen liet immers in maar één Eredivisie-duel punten liggen: uit tegen Feyenoord (2-1).

Vermeulen vindt dat Ten Hag heeft bewezen dat hij een toptrainer is, ‘hij heeft een ijzersterk team gesmeed’. “Ajax heeft wel punten verspeeld door twee foutjes van de trainer”, relativeert Pierre van Hooijdonk. “De eerste was tegen Heracles: overschatting, door onnodig te wisselen. Dan kom je er niet doorheen in zo'n wedstrijd. En als tweede PSV natuurlijk, waar Maximilian Wöber altijd had moeten spelen op Luuk de Jong.”

“Op een gegeven moment heeft Ten Hag het doorgekregen en is hij niet meer gaan wisselen”, vervolgt de analyticus. “Behalve in de beker tegen Roda JC en dat was bijna fataal. Maar Ajax heeft fantastisch voetbal laten zien, begrijp me niet verkeerd." Vermeulen constateert dat Ten Hag nog steeds met tactische aanpassingen wedstrijden naar zijn hand probeert te zetten. “Denk ook aan Bayern-uit, toen hij voor het eerst met Dusan Tadic in de spits speelde. Dat was een gouden vondst.”

Denk jij dat Ajax dit seizoen de landstitel pakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begin me steeds meer af te vragen in hoeverre dat een fout was. Frenkie speelde ook als CB in de 3-0 zege tegen PSV onder Keizer en was zelfs MoTM geloof ik. Verschil is dat er nu een ijzersterke Bergwijn daarnaast staat.

Wober's wedstijd tegen Bayern lijkt op een one-off, daarbuiten vind ik hem elke wedstrijd ronduit slecht en enorm tekort komen.

25 december 2018 om 09:28

Ik vind Wöber op LCV gewoon een goede indruk maken, zeker voor een speler van zijn leeftijd (20) zonder wedstrijdritme. Op linksback is hij niet goed genoeg. Maar vond Wöber eigenlijk geen wedstrijd waar hij op zijn eigen positie stond 'ronduit slecht en enorm tekort komen' dit seizoen. Vorig seizoen na zijn blessure viel hij tegen maar voor die blessure stond hij ook gewoon goed te spelen, met wat vlieguren en vaste plek links in het centrum zie ik hem zeker niveau van Ajax aantikken.

25 december 2018 om 09:33

Inderdaad. Daarnaast is het gewoon een sympathieke gozer met een goed karakter en dito wedstrijdinstelling. Teamspelers heb je altijd nodig.

25 december 2018 om 12:06

Wolter, helemaal mee eens. Bij mij staat hij als eerste links centraal op de lijst.

25 december 2018 om 09:28

Eens met Frenkie maar oneens met Wöber. Die heeft gewoon gebrek aan ritme. Bovendien is hij geen LB.

25 december 2018 om 10:10

Alleen speelde toen De Ligt er naast en nu Blind. Dan heb je helemaal geen echte verdediger. Al Valt me ook op, datniemand het heeft over die 2e goal tegen Psv. Bij Woner of De Ligt was die niet gevallen, maar het was ook gewoon buitenspel. Volgens mij liep Lozano terug en hinderde hij Frenkie. Dan is het dus strafbaar buitenspel.

25 december 2018 om 10:30

Dit is excuses zoeken voor de nederlaag in plaats van bij jezelf kijken. Buitenspel of niet, ook al had de wedstrijd 4 uur geduurd Ajax had er never nooit gewonnen

25 december 2018 om 11:13

@steeck net als dolberg van overeem blokkeerde afgelopen zondag?

Dat ik dat nog mee mag maken, Arno Vermeulen die het voor elkaar krijgt om Ajax een compliment te geven...

Ik heb inderdaad ook het gevoel dat deze verliespunten te wijten zijn aan de toen nog wat minder ingespeelde Ten Hag. Heeft nu toch iets meer overzicht en evenwicht in het team al merk je dat als de focus er niet is, Ajax ook zomaar van bijna iedereen kan verliezen.

25 december 2018 om 09:45

Tegen PSV ja tegen Heracles vond ik niet zijn schuld. Was gewoon een wan prestatie van de spelers en een zondagschot van de kant van Heracles.

25 december 2018 om 13:00

Het enige dat ik hem tegen Heracles kwalijk nam was Sierhuis. Dat was overmoed van Ten Hag.
Tegen PSV was gewoon gekkenwerk zijn opstelling met De Jong en Blind in het centrum. Daarbij offerde je twee belangrijke middenvelders op. Oer dom.

25 december 2018 om 14:56

Ajax speelt juist overtuigend tegen verder iedereen 😂😂😂terwijl dit seizoen juist lucky PSV soms met bijzonder veel mazzel gewonnen heeft.

@ontopic ten hag heeft soms nog steeds rare fratsen in zijn wissel beleid, gelukkig is de selectie sterk genoeg om de trainer te compenseren

25 december 2018 om 23:22

Precies. En als het niveau even omhoog gaat (zoals in de CL tegen Inter en Tottenham), dan verzuipt PSV. Veelal harde werkers. In de ED, samen met veel geluk in de slotfasen, kom je daar wel mee weg.

Blijf erbij dat die eerste wedstrijd geen fout van de trainer is en vindt het onbegrijpelijk dat men blijft doen alsof daar een b-elftal stond. Van de huidige basis stonden gewoon Onana, Mazraoui, de Ligt, Blind, van de Beek, Ziyech, Neres en Tadic aan de aftrap (frenkie de Jong was nog op de weg terug om fit te worden en kon nog niet vol belast worden). Met zo'n elftal hoor je gewoon van Heracles te winnen en het lijkt mij niet dat Ajax punten heeft laten liggen omdat Wober erin stond ipv Tagliafico.

25 december 2018 om 09:27

En dat kreeg hij niet voor elkaar, voor mij is het simpel, geen kampioen is ontslag voor ten Hag en tegen Heracles en PSV heeft hij het voorlopig laten liggen.

25 december 2018 om 09:31

Ontslag? En dan weer helemaal opnieuw beginnen?

25 december 2018 om 09:31

@lausho, wat een onzin. Ajax speelt geweldig voetbal en normaliter zou de huidige stand genoeg zijn voor de titel. PSV speelt prima en zelfs wanneer ze dat niet doen, halen ze toch de punten binnen. Daarnaast heeft Ajax zich gekwalificeerd voor Europa en spelen ze nog steeds in de beker. En dat met veelal mooi voetbal.

25 december 2018 om 09:40

Als je 2e word met 90 punten dan is ontslag belachelijk. Al helemaal dat je naar de winterstop op alle fronten nog mee doet. Ik snap werkelijk niet waar mensen nu het woord ontslag vandaan halen. Van Gaal werd ook zijn eerste jaren geen kampioen, je weet hopelijk toch wel waar het eindigde?

25 december 2018 om 09:42

Wat n opportunisme... Sinds 4 jaar overwinteren in de beker, na 13 jaar overwinteren in CL, prima voetbal, meer punten dan vorig jaar, alleen de pech dat psv het beter doet. Wat uiteraard hun verdienste is...
Ontslag is geen oplossing.

25 december 2018 om 09:47

Hahahaha bedank lausho had al een goeie ochtend maar jij maakt het nog mooier. Gelijk even gelachen. Hoop dat je niet voor Ajax bent en zo ja zoek maar een andere club aangezien je duidelijk niet het beste voor hebt met Ajax.

25 december 2018 om 09:58

Het idiote is dat lausho ook echt voor Ajax is. Althans, dat zegt hij.

25 december 2018 om 09:58

We zullen jou maar niet echt serieus nemen met je belachelijke reactie geen kampioen is ontslag , alleen dat overwinteren in de CL is al een prestatie en het voetbal wat Ajax op de mat legt dus als ik heb goed begrijp Als Ajax geen kampioen wordt ligt het aan ten Hag en als ze wel kampioen worden is het ondanks ten Hag , typisch weer zo'n reactie van een succes supporter die alleen maar denken in kampioenschappen .

25 december 2018 om 14:21

Ik lees dit soort teksten wel vaker. “Als Ajax geen kampioen wordt dan is het een gefaald seizoen”. Dat is een soort van waar als je zwart wit kijkt, maar kijk ook eens naar de context. Ajax speelt een geweldig Europees seizoen; ze overwinteren in de Champions League voor de eerste keer sinds jaren tijd. Daarnaast spelen ze ook geweldig in de Eredivisie. Je kan wel mokken op het feit dat Ajax tweede staat, maar ook PSV maakt een geweldig seizoen mee. Als Ajax straks tweede wordt met 100+ doelpunten en meer dan 90 punten, dan kun je dat Ten Hag moeilijk kwalijk nemen. Dat zou in ieder ander seizoen cijfers van een kampioen zijn.

25 december 2018 om 09:27

Helemaal mee eens! Deze komt op het conto van de spelers, niet op Ten Hag

25 december 2018 om 09:34

Dit dus, Heracles is gewoon gebrek aan instelling bij de spelers. Had niks te maken met ‘B-team’

25 december 2018 om 10:32

@master D

Je schrijft: "blijf erbij dat die eerste wedstrijd geen fout van de trainer is en vindt het onbegrijpelijk dat men blijft doen alsof daar een b-elftal stond. Van de huidige basis stonden gewoon Onana, Mazraoui, de Ligt, Blind, van de Beek, Ziyech, Neres en Tadic aan de aftrap (frenkie de Jong was nog op de weg terug om fit te worden en kon nog niet vol belast worden). Met zo'n elftal hoor je gewoon van Heracles te winnen en het lijkt mij niet dat Ajax punten heeft laten liggen omdat Wober erin stond ipv Tagliafico".

Van Hooijdonk praat als een blinde over de kleuren omdat hij eenvoudigweg niet over de medische rapporten van de spelers beschikt en dus helemaal niet kan bepalen of de wissels die Ten Hag verrichte, "onnodig" waren. Het was de eerste wedstrijd van het seizoen en de helft van de selectie was nog niet wedstrijdfit vanwege blessures en/of het feit dat ze laat waren ingestroomd ivm het WK. Volgens mij is het dan volstrekt logisch dat een coach zijn spelers niet over de kling jaagt terwijl het seizoen nog moet beginnen. En je hebt natuurlijk het grootste gelijk van de wereld dat er ondanks dat tegen Heracles een elftal in het veld stond, dat meer dan voldoende kwaliteit herbergde om die wedstrijd te kunnen winnen.

De suggestie dat de Nederlaag tegen PSV aan een fout van de trainer te wijten zou zijn, is zo mogelijk nog belachelijker. De opstelling die Ten Hag het veld in stuurde, was volstrekt logisch omdat Wober net als Blind een linkspoot is en zelfs een beginnende trainer weet dat het opstellen van twee linkspoten centraal in de verdediging synoniem is voor het vragen om problemen. Bovendien is Luuk de Jong in de vorm van zijn leven en wint praktisch al zijn kopduels ook tegen tegenstanders van formaat als Barca, Spurs en Inter. De veronderstelling dat het opstellen van Wober verschil zou hebben gemaakt en dat die De Jong in kopduels wel zou hebben verslagen, is potsierlijk. De enige manier om Luuk de Jong te bestrijden, is de aanvoer naar hem toe af te snijden. Dat doe je door hoog druk te zetten en ervoor te zorgen dat de afvallende ballen voor jou zijn, zodat de tegenstander zo weinig mogelijk aan de bal is. Door de belabberde wedstrijdinstelling van Ajax en de gedrevenheid van PSV gebeurde echter het tegenovergestelde en zette PSV druk, veroverde de afvallende bal en was voortdurend in balbezit. Het mooie is dat de spelers van Ajax tot op de dag van vandaag zelf aangeven dat zij de wedstrijd door een gebrek aan beleving zelf hebben verloren en dat de coach daar part noch deel aan heeft. Zij beschouwen de wedstrijd tegen PSV als een ijkpunt, een wake-up-call. Waarom zelfverklaarde analytici maar blijven volhouden dat dat een fout van de coach was, is mij dan ook een volslagen raadsel. Als de spelers de tactiek van de coach hadden uitgevoerd en Luuk de Jong ver van het doel hadden gehouden, had het opstellen van Frenke de Jong in het hart van de verdediging geen enkel probleem opgeleverd en was door zijn opbouwende kwaliteiten waarschijnlijk zelfs een meerwaarde geweest. Ajax werd oor een gebrek aan inzet en beleving echter door PSV op alle fronten afgetroefd en met zo een wedstrijdinstelling was het team ook met De Ligt volstrekt kansloos geweest tegen een PSV dat zo gedreven was.

25 december 2018 om 10:45

Dat PSV won van Ajax had met persoonlijke fouten te maken, niet aan het klasse van Psv, wellicht het afmaken, maar ze waren beide niet goed die wedstrijd en de Jong in de vorm van zijn leven omdat die kopballen wint? Dat deed die bij Twente ook al en ja ook in de CL tegen titel verdediger Inter op dat moment. Met de Ligt was dat hem niet gelukt hoogstwaarschijnlijk. Je hoeft daardoor de aanvoer niet eens af te snijden. Dat PSV het daarna makkelijk over de streep trekt, zegt niets dat PSV beter was, het zegt dat Ajax een offday had en dat de Ligt nodig werd gemist. Ja Wober had moeten spelen, dat was een fout van ten Hag, maar ergens is die fout ook wel te begrijpen, wanneer je PSV het gehele jaar door al ziet voetballen. PSV heeft namelijk moeite met tegenstanders die druk zetten en dat was dus net het doel in de opstelling van Ten Hag die wedstrijd. Soms pakt het verkeerd uit. Vind het geen blunder, eigenlijk een goed leer moment, waar PSV geheid in de problemen mee gaat komen in de Arena.

25 december 2018 om 11:34

Fhnb

Je schrijft: "dat PSV het daarna makkelijk over de streep trekt, zegt niets dat PSV beter was, het zegt dat Ajax een offday had en dat de Ligt nodig werd gemist".

Dat is zulke complete onzin, dat ik er eigenlijk helemaal niet op in wil gaan. PSV wint afgetekend met 3 - 0 en dan steek jij je kop in het zand en beweert met droge ogen dat PSV niet beter was, terwijl een blinde dat met zijn stok kon zien. Of Ajax nu wel of niet een off-day had en of De Ligt nu wel of niet gemist werd, doet helemaal niets af aan het feit dat PSV in die wedstrijd veel beter en vooral veel gedrevener was en volkomen terecht heeft gewonnen. Winnen kunnen we allemaal, verliezen is echter een stuk moeilijker en dat beheersen maar weinig mensen. Jij duidelijk ook niet.

25 december 2018 om 12:28

Beetje jammer dat je hrm zo aanvalt. Psv Ajax zijn wedstrijden opzich. Ja Psv heeft verdient gewonnen, maar om nou te zeggen dat ze de wedstrijd hebben gedomineerd ? Dan moet je daar in de statistieken toch wel wat meer tegenover zetten. 30 % balbezit ? 65% van de passes die aankomen ? En dan ook nog de helft van het aantal passes van Ajax hebben in eigen huis ? Het is toch allemaal even net wat minder rooskleurig als dat jij het hierboven schetst, maar ze hebben idd wel verdient gewonnen.

25 december 2018 om 10:38

Tegen zowel Heracles als ook tegen Roda JC heeft Ten Hag met vuur gespeeld en daardoor is hij tegen de Heracliden twee zeer belangrijke punten kwijtgeraakt - al mag het team dat ook mede te worden aangerekend - en tegen Roda JC door het oog van de naald gekropen - al heeft ook daar het team mede schuld aan. Had hij de selectie van vorig seizoen gehad, was hij al lang de laan uitgestuurd. Hij heeft het geluk dat Ajax haar filosofie van het liefst alleen met eigen jeugdspelers te spelen, heeft laten varen, en het salarisplafond i.c.m. het halen van spelers met extra waarde, heeft losgelaten. Anders had hij met Ajax al op een grotere achterstand gestaan. Bij PSV kun je verliezen, thuis tegen Heracles mag je in deze competitie geen punten verspelen. Van mij krijgt hij een zesje voor het seizoen tot nu toe. Tot slot, het zijn de spelers die na een poosje Ten Hag hebben bewogen zijn starre en eigenwijze houding te laten varen en meer naar hen te luisteren. Dat zegt voor mij genoeg. Een redelijke trainer, absoluut geen topper....

25 december 2018 om 11:20

@pinko

Je schrijft: "tegen zowel Heracles als ook tegen Roda JC heeft Ten Hag met vuur gespeeld en daardoor is hij tegen de Heracliden twee zeer belangrijke punten kwijtgeraakt - al mag het team dat ook mede te worden aangerekend - en tegen Roda JC door het oog van de naald gekropen - al heeft ook daar het team mede schuld aan".

Dat is onderbuikretoriek. Ook jij beschikt niet over de medische gegevens van de spelers en kan dus op geen enkele manier bepalen hoe ze er fysiek voor staan. En dus ook geen objectief oordeel geven over de beslissingen die Ten Hag heeft moeten nemen. De spelers zijn het kapitaal van de club en als een coach daar voorzichtig mee omgaat in de wetenschap dat zijn spelers nog niet wedstrijdfit zijn omdat ze laat zijn ingestroomd (heracles) en zijn elftal er in 6 maanden al meer dan 30 wedstrijden op heeft zitten en de interlands daarin nog niet eens zijn meegenomen (roda), is hij daarin alleen maar te prijzen. Erik ten Hag heeft met Ajax 15 Europese wedstrijden gespeeld en daar niet 1 van verloren. Onder zijn leiding heeft Ajax zich voor het eerst sinds jaren voor de knock-out-fase van de CL geplaatst, zit nog altijd in de bekercompetitie en staat op 2 punten 2e in een competitie waarvan de koploper 16 van de 17 wedstrijden heeft gewonnen. En dan vind jij dat niet meer dan een zesje waard noemt hem een redelijke trainer. Ik zou bijna gaan denken dat hij ooit je leraar is geweest en je uit de klas heeft gestuurd. Ik kan namelijk niets anders bedenken dan dat je persoonlijk iets tegen hem moet hebben om tot zo een volstrekt belachelijk oordeel te komen. Al kan het natuurlijk ook gewoon zo zijn dat je er helemaal niets van snapt.

25 december 2018 om 12:53

Laten we het maar op het laatste houden. Gelukkig blijven er genoeg betweters en/of meelopers over om inhoudelijke kritiek over te slaan of verkeerd te interpreteren;-).

25 december 2018 om 13:45

De spelers op het veld moeten het inderdaad uiteindelijk doen en de kansen afmaken, de kwaliteiten is er in principe.

Maar de hoofdtrainer is bepalend in vele opzichten. De sfeer, tactiek, voorbereiding etc is erg belangrijk. De juiste namen op de juiste plekken zetten is dat ook.

Ten Hag is zeker verantwoordelijk voor de verliespunten tegen Heracles. En al helemaal tegen Psv.

Die wedstrijd tegen PSV sloeg inderdaad helemaal nergens op. de Jong en blind in het centrum -.-
Magoed iedereen kan fouten maken. Als hij er maar van geleerd heeft.

Onze trainer maakt elke wedstrijd foute tactische besluiten. Ze zijn alleen maar 2x afgestraft. Er staat gewoon een sterk elftal. Dit is de reden van de vele overwinningen. Niets meer niets minder.

25 december 2018 om 09:31

Elke wedstrijd? Ja het zou veel beter voor Ajax zijn als Musi26 de hoofdcoach zou zijn, die ziet het allemaal zo veel beter.

25 december 2018 om 09:33

@murki, juist! Dan zou er nooit een fout zijn gemaakt. Ajax zou bovenaan staan én eerste zijn geworden in de CL...

25 december 2018 om 10:11

Als ze winnen is het dankzij de spelers en in alle andere gevallen is de trainer fout. Simpele ziel

Persoonlijk ben ik als Ajacied altijd al een fan en voorstander van ten Hag geweest, maar desondanks heb ik soms ook weleens kritiek gehad.

Het eerste halfjaar van ten Hag bij Ajax was gewoon een heel lastige periode. Ajax had al een grote achterstand op PSV en was al uitgeschakeld in de Knvb Beker en Europees verband. Dus was het naar mijn mening aan ten Hag om het seizoen zo goed mogelijk te eindigen en dat heeft hij in mijn ogen ook gedaan met een tweede plek en dus voorronde Champions League (en uiteindelijk poulefase en overwintering in de Champions League) te behalen.

Zoals van Hooijdonk ook aangeeft: hij heeft wel twee fouten gemaakt dit seizoen die Ajax punten hebben gekost. De eerste wedstrijd van dit seizoen speelde hij met een groot gedeelte van spelers de normaal gesproken op de bank zaten of bij Jong Ajax speelden en tegen PSV werd er al voor de wedstrijd door iedereen (terecht) geroepen dat het een domme keus van ten Hag was om bij de blessure van de Ligt, centraal met de Jong en Blind te gaan spelen en daar moest toen gewoon Wöber samen met Blind staan.

Maar zoals ik dus al aangaf: als Ajacied ben ik altijd al een voorstander van ten Hag geweest en voor de rest doet hij het erg goed dit seizoen. Natuurlijk heeft ten Hag sinds zijn komst naar Ajax behoorlijk kunnen investeren in o.a Tagliafico, Kristensen, Tadic, Blind, Labyad etc. (nee, geen Bandé en Schuurs want die waren al vastgelegd onder Keizer), maar vele mensen die doen alsof ten Hag nu zo goed presteert doordat hij deze versterkingen erbij heeft gekregen en natuurlijk helpt dat mee voor een trainer maar het wil niet zeggen dat dit soort versterkingen ook meteen een garantie voor succes zijn en dat je dus als trainer niets hoeft te doen.

Het is nog altijd aan de trainer om er een hecht team en selectie van te maken en er resultaten mee te boeken en dat is ten Hag goed gelukt, dus daar verdiend hij zeker de credits voor. Kijk bijvoorbeeld naar Manchester United de afgelopen jaren: van Gaal (met o.a di Maria, Shaw, Herrera, Blind, Martial, Depay, Schweinsteiger, Schneiderlin, etc.) en Mourinho (o.a Pogba, Mkhitaryan, Bailly, Lukaku, Lindelöf, Matic, Sánchez, Fred, etc.) echt letterlijk een paar honderd miljoen mogen investeren in hun periode als trainer van Manchester United, maar nooit hebben ze echt aan de verwachtingen kunnen voldoen.

Dus zoals ik al schreef: dat ten Hag sinds zijn aantreden als trainer van Ajax fors heeft kunnen investeren wilt niet meteen zeggen dat dat ook een garantie voor succes is en dat de trainer er dan geen aandeel meer in heeft.

25 december 2018 om 09:34

Zelfs met die spelers had Ajax gewoon van Heracles moeten winnen. En Frenkie speelde tot dan uitstekend als CV.

25 december 2018 om 09:48

Pcies! Zou zelfs de nieuwe Beckenbauer zijn, de Pirlo-rol hebben, enz. Ajax had idd met dit materiaal moeten winnen. De bal is echter rond en helaas pakte t slecht uit...

25 december 2018 om 09:47

@rochester

Ten Hag verdiend meer dan alle credit. Ik denk dat zijn beste set ooit is geweest, Schreuder assistent maken. Wellicht geen goeie hoofdcoach, als assistent heeft die wel bewezen goed te functioneren. Bij Twente Hoffenheim liepen ze met hem weg met die functie.

25 december 2018 om 10:35

Hoe bepaal je dat.

Ik heb namelijk geen idee hoe je als buitenstaander het functioneren van een assistent meet; Dat ie vriendjes was met de spelers bij een ander team lijkt me geen goede graadmeter.

25 december 2018 om 10:51

Heeft niks te maken met vriendjes van de assistent. Je ziet bij Schreuder dat die vaak contact heeft met de hoofdcoach tijdens een wedstrijd. Dat spelers hem waarderen, zoals bijv. bij Bosz, met Kruzen of van Gaal met van der Lem, eigenlijk zijn assistenten de schakel tussen speler en trainer. Je merkt gewoon aan Schreuder dat die op zijn plek zit. Een heel mooi voorbeeld vond ik Frank de Boer onder van Marwijk tijdens Wk2010. Ik blijf erbij dat hij de belangrijkste schakel was tijdens dat WK. Je hoorde ook bij Twente bijv. dat spelers het echt wel goed konden vinden met Schreuder idem bij Hoffenheim.

25 december 2018 om 10:42

Grote achterstand op PSV? Volgens mij was die achterstand 'maar' 5 punten..

25 december 2018 om 11:03

Op het moment dat ten Hag begon bij Ajax was de achterstand op PSV 7 punten. Uiteindelijk werd de achterstand terug gebracht tot 5 punten aan het einde van het seizoen, doordat PSV toen al kampioen was en de laatste paar wedstrijden niet meer heel serieus speelde.

De eerste competitiewedstrijd met het tweede elftal beginnen en tegen PSV tegenover Luuk de Jong met Frenkie achterin zijn gewoon tactische misstappen geweest.

25 december 2018 om 09:38

Welk tweede elftal speelde daar dan?

25 december 2018 om 09:44

Wellicht hebben we daardoor wel cl en ook extra gelden voor de Jong de Ligt en etc... die 2 punten tegen Heracles zijn dan niet eens duur, maar ben je eigenlijk spekkoper en ja, Ajax word aan het eind van de rit Kampioen. PSV loopt vroeg of laat tegen een zeperd aan, puur op basis van de bank, waar Ajax gewoonweg meer kwaliteit heeft zitten.

25 december 2018 om 10:33

Je moet dan keuzes maken. Je weet dat je een lang seizoen te gemoet gaat, spelers weinig rust na een WK. Dus je moet op dat moment de keuze maken om spelers van de basis wat rust te geven

Iedereen blijft het bij PSV uit hebben over de keuze voor Frenkie in de verdediging. Op zich was die keuze idd niet gelukkig. Maar volgens mij stond er vooral een middenveld dat echt nergens op sloeg. Schone - Eiting en Tadic; dat is een middenveld met 0,0 dynamiek of snelheid en kan alleen renderen als je 90 minuten lang totaal overwicht hebt. Ik zie dat als een grotere blunder dan het opstellen van Frenkie centraal achterin.

25 december 2018 om 09:50

Zit wel wat in; middenveld werd idd overlopen. Eiting kwam (komt) tekort en Schone handelde te langzaam en Tadic speelde ruk.

Tot psv speelde Frenkie prima als CV.

25 december 2018 om 09:51

Hangt dat niet samen? Door Frenkie achterin te plaatsen moest er iemand op zijn plek bij op het middenveld, buiten dat hem achterin plaatsen op papier al niet geweldig is met Blind naast hem tegen de beste kopper in de competitie is hem weghalen op het middenveld net zo gevaarlijk. Frenkie op middenveld en Wöber achterin erbij zou het spel makkelijker hebben gemaakt. Zeker met de hoeveelheid die de Jong terug doet verdedigen wat naar binnen komen voor de rechtsbuiten moeilijker maakt.

25 december 2018 om 12:13

Er stonden 3 middenvelders in de verdediging! Dat is de grootste fout die je kan maken. Blind is geen verdediger. Frenkie is geen verdediger En ja ook onze rechtsback is geen verdediger! En dat terwijl je wöber hebt.

Ik begrijp dit soort uitspraken nooit zo. Het lijkt mij toch voor de hand te liggen dat geen enkele coach, zelfs niet van een jeugdelftal, het in zijn hoofd zal halen om niet zijn sterkste elftal het veld in te sturen als daar geen belemmeringen voor zijn. De enige reden om dat niet te doen als een speler tekenen van overbelasting vertoont en daardoor bijvoorbeeld geen twee duels in drie dagen kan spelen zonder dat hij het risico loopt een spierblessure op te lopen. Ten Hag heeft de beschikking over een uiterst bekwame en uitgebreide medische staf en het zou pas van een gebrek aan professionaliteit getuigen als een coach de adviezen van die staf niet zou meenemen bij het bepalen van zijn opstelling. Nu krijgt hij de verwijten dat hij af en toe spelers rust geeft terwijl mij dat volkomen logisch lijkt als je ziet dat zijn team er in amper 6 maanden al meer dan 30 wedstrijden op heeft zitten. Het kwalijke is dat als hij dat niet gedaan zou hebben en zijn spelers daardoor overbelast zouden zijn geraakt en blessures zouden hebben opgelopen, dezelfde mensen hem dat weer zouden hebben verweten. Een coach kan het in een opportunistische wereld als de voetbalwereld, dan ook nooit goed doen.

De eerste wedstrijd tegen Heracles heeft Ten Hag wel degelijk een fout begaan door Sierhuis te laten starten ipv Huntelaar terwijl Ajax het gewoon prima deed met Huntelaar in de spits in de voorronde CL. De spelers van Ajax waren niet voor niets woedend op Ten Hag na de wedstrijd omdat hij niet de sterkste opstelling had laten beginnen.
En ook Frenkie centraal in de verdediging laten spelen ipv Wober uit bij Psv was een oerdomme keuze.
Ten Hag heeft dus wel degelijk twee grote fouten gemaakt die er mede voor hebben gezorgd dat Ajax nu op twee punten achterstand staat.

25 december 2018 om 13:33

@wyzijnkampioen

Het feit dat jij iets als fout aanduidt met als enig argument dat jij het anders zou doen, zegt al genoeg. Verder commentaar is dan overbodig en volstrekte tijdsverspilling bij iemand die niet in staat is om een fout van een keuze te onderscheiden.

Hij maakt nog steeds fouten door wöber linksback te zetten in plaats van blind. Die jongen wordt helemaal verpest. En Neres wordt helemaal aan de kant geschopt. Zo jammer. Verder dolblij met ten hag maar die man blijft eigenwijs

@soccerfan_1

Je schrijft: "hij maakt nog steeds fouten door wöber linksback te zetten in plaats van blind"

Kan jij me uitleggen waarom dat een fout is?. Omdat jij dat vind? Omdat jij bepaalt wat fout is en wat goed? Dat is complete onzin natuurlijk. Ten Hag maakt misschien andere keuzes dan jij zou doen. Maar de veronderstelling dat zijn keuzes fout zouden zijn en die van jou goed, is natuurlijk potsierlijk. Dat hij Wober linksback zette en niet Blind, zal wellicht te maken met het feit dat Wober sneller is dan Blind en hij als linksback te maken kreeg met de razendsnelle Kerk. Dan is een dergelijke keuze heel simpel te rechtvaardigen. Ook al geldt dat wellicht voor een andere keuze.

Haha ja verrassend zeg dat ie de wedstrijden opnoemt tegen Heracles en PSV. De enige 2 wedstrijden waarin Ajax punten verspeelde. Opportunisme ten top. Hadden ze er toevallig nog een klutsgoal ingeschoten tegen Heracles dan hadden we meneer Vermeulen en de rest van Nederland niet gehoord. Tegen VVV (dat met een beetje geluk werd gewonnen) bijvoorbeeld deed Ten Hag zeker alles goed Arno? Het is gewoon een topseizoen van Ajax, alleen hebben ze de pech dat PSV een van de beste seizoenen ooit kent.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren