Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Daley Blind wil niet spreken van ‘voordeel’ voor PSV in titelstrijd

Laatste update:

Terwijl PSV zich in de tweede seizoenshelft volledig kan richten op het prolongeren van de landstitel, strijdt achtervolger Ajax nog mee op drie fronten. De Amsterdammers hebben na de winterstop daarom een veel zwaarder programma dan PSV, al weet Daley Blind niet of dat ook daadwerkelijk een voordeel is voor de lijstaanvoerder van de Eredivisie.

"De één zegt van wel en de ander van niet", merkt Blind op in gesprek met NUsport. "De jongens die ik hier bij Ajax daarover heb gesproken zeiden dat ze het vorig seizoen niet fijn vonden om maar één wedstrijd in de week te spelen." Vorig seizoen werd Ajax uitgeschakeld in de play-offronde van de Europa League, terwijl het in december al uit de KNVB Beker lag. De uiteindelijke kampioen PSV speelde ook geen Europees voetbal, maar haalde wel de kwartfinale van de beker. Uiteindelijk werd PSV met vier punten voorsprong op Ajax kampioen.

"We krijgen een zwaar programma", weet Blind. "Maar we wilden op alle fronten in de race blijven en we moeten er trots op zijn dat ons dat is gelukt. We zijn aan het jagen en eerlijk gezegd houd ik daar wel van." De verdediger van Ajax benadrukt dat zijn ploeg het kampioenschap nog in eigen hand heeft. PSV heeft weliswaar twee punten meer, maar moet nog op bezoek komen in Amsterdam. "Er is niks aan de hand. Er zijn nog zoveel wedstrijden te spelen. We moeten ons op onszelf focussen en niet te veel naar hen kijken. Dat zullen de PSV'ers ook roepen."

De selectie van Ajax gaat tussen 5 en 12 januari op trainingskamp naar Florida, waar het vriendschappelijke wedstrijden speelt tegen het Braziliaanse Flamengo en São Paulo in het kader van de Florida Cup. Op zondag 20 januari hervat men de competitie met een thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen; twee, drie of vier dagen later staan beide ploegen in de beker opnieuw tegenover elkaar. De KNVB maakt het schema voor de kwartfinales van de KNVB Beker maandag bekend.

Is het een voordeel voor PSV dat de ploeg zich volledig kan richten op de titelstrijd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
24 december 2018 om 09:45

Wat een onzin, het is dan gewoon de verdienste van PSV. PSV en Ajax zijn gewoon heel verschillende ploegen. PSV is heel stabiel en scoort meestal wel een 7. Ajax heeft heeft volgens mij een iets lagere ondergrens, maar heeft weer meer kwaliteit om echt boven zichzelf uit te stijgen.

24 december 2018 om 10:08

PSV stabiel en scoort een 7? Ajax een lagere ondergrens? Ik vind PSV een lagere ondergrens en Ajax juist vaker een stabielere wedstrijd spelen dan Psv. Daarbij vind ik de verdediging en het middenveld van Ajax echt beduidend stabieler dan die van Psv, volgens mij is dat juist het punt waar de stabiliteit van de wekelijkse resultaten op rust.

24 december 2018 om 12:46

Verdediging en middenveld van ajax beduidend stabieler?
Volgens mij hebben ze beide evenveel goals tegen als voor.
Onzin dus

24 december 2018 om 13:24

Scorebord journalistiek! Dat kun je alleen vergelijken als ze exact dezelfde tegenstanders hebben gehad, zowel uit als thuis. Dat is niet het geval.

24 december 2018 om 09:45

Wat een reactie...
Op deze manier doe je het net lijken alsof PSV met opzet zichzelf zo voor schut heeft gezet in de beker en heeft nagalaten punten te halen in de Champions League.

Het is geen keuze van PSV om vol voor het kampioenschap te gaan, maar een verplichting, want ze strijden niet meer op andere fronten.

Vroeger speelde Ajax altijd een ruk wedstrijd na een europeese wedstrijd, maar dit seizoen is dat niet altijd zo.
Tuurlijk zit er wel eens een mindere wedstrijd tussen, maar de selectie oogt enorm fit en gemotiveerd.

Tuurlijk brengt het nadelen met zich mee, maar je merkt dat de spelvreugde gewoon veel groter is bij Ajax dan bij Psv, en dat zal zeker met het Europese succes te maken hebben.
Dus het heeft ook echt zeker voordelen.

24 december 2018 om 09:47

Klopt. Misschien direct maar de naam veranderen naar Ajax Eindhoven? Erg treurig dat je je zo aan het indekken bent voor een eventueel kampioenschap van PSV.

24 december 2018 om 09:54

"vorig jaar hadden ze geluk dat Ajax door omstandigheden een slechte start maakten"
Ik twijfel er niet aan dat het drama rondom Nouri een enorme impact heeft gehad op Ajax. Maar elke club heeft "omstandigheden" aan het begin van het seizoen. PSV is vorig seizoen vijf basisspelers kwijtgeraakt. En dit seizoen vertrokken in de zomer de aanvoerder, de trainer, de assistenten, de technisch directeur en de hoofd jeugdopleiding en er stonden drie nieuwe verdedigers.

"feitelijk is het dus Ajax die PSV aan de titel helpt,en niet PSV zelf."
Nou, vertel. Hoe heeft Ajax er precies voor gezorgd dat PSV 16 van z'n 17 wedstrijden gewonnen heeft?

"mocht PSV straks kampioen worden dan mogen ze op zn minst tijdens de huldiging het Ajaxlied zingen."
O, als PSV kampioen wordt, dan zullen er ongetwijfeld liedjes over Ajax gezongen worden.

24 december 2018 om 10:12

@cabinessence
We zijn toch al kampioen

Ik heb eigenlijk alleen tegen Rkc een erg matig PSV gezien en dat was met allemaal reservespelers zonder enige wedstrijdritme. Alle overwinningen zijn gewoon op eigen kracht afgedwongen. Is gewoon een kansloze reactie om wat te stangen op Psv.

24 december 2018 om 09:58

haha er is toch niet iemand die denkt dat panfluitspeler serieus is? Is gewoon amsterdamse troll

24 december 2018 om 10:08

Psv heeft maar 3 verlies punten geleden.. en dat is zogenaamd de verdienste van Ajax? Hahaha. Ook dat gezeik weer over de CL. Tuurlijk hadden we allemaal meer gehoopt. Maar ja de poule was te zwaar en het zat nou ook net niet mee. Had gelezen dat als al die ballen op de paal/lat erin waren gegaan we zelfs tweede hadden kunnen worden. Dan nog is 2 punten karig maar zo slecht was het gewoon echt niet. Geniet gewoon van de prestatie van Ajax, maar sla er niet in door.. sommige lijken daar moeite mee te hebben.

24 december 2018 om 10:12

Het zat niet mee... zo kun je het ook verwoorden ja

24 december 2018 om 10:33

Aan het einde van de rit maakt het ook geen val uit hoe je kampioen wordt. Dus hoe jij het ook wil gaan vertalen panfluit, het was gewoon een extra kampioenschap voor psv.

24 december 2018 om 10:35

Statistisch gezien is de kans op een kampioenschap groter als een club geen Europees speelt. Dus psv heeft wat dat betreft een voordeel. Maar goed dat waren wel weer andere elftallen.

24 december 2018 om 10:39

Wat een onzin, dat heeft uiteindelijk Ajax zelf afgedwongen en PSV niet, met name de uitwedstrijd in Waalwijk. En die paar wedstrijdjes extra gaat het echt niet uit maken.

24 december 2018 om 11:37

"en die paar wedstrijdjes extra gaat het echt niet uit maken."

Het kan wel degelijk wat uitmaken.

In 2016-2017, het jaar waarin Ajax de EL-finale haalde, speelde Ajax precies evenveel wedstrijden met als zonder een midweekse Europese wedstrijd ervoor.

In de 17 wedstrijden waar geen midweekse Europese wedstrijd voor zat, liet Ajax 6 punten liggen.

In de 17 wedstrijden die wel een paar dagen na een Europese wedstrijd werden gespeeld, liet Ajax 15 punten liggen.

24 december 2018 om 11:55

Leuke statistiekjes maar het slaat als een tang op een varken. Ajax liet ook punten liggen na een midweekse bekerwedstrijd. Tel je die dan wel of niet mee? Ajax heeft 2 EL wedstrijden met een b-ploeg gespeeld omdat ze al door waren. Tel je het puntverlies na bijvoorbeeld Standard Luik - Ajax dan ook mee, terwijl de A-ploeg wel gewoon een week rust had?

Het 1 hoeft niks met het ander te maken te hebben. Ajax heeft dit seizoen 5 punten laten liggen en ja allemaal na Europese wedstrijden. Niet zo heel vreemd als je van de 17 wedstrijden er 11 moet spelen na Europese verplichtingen. Ondertussen zitten daar ook gewoon wedstrijden bij die je kunt verliezen zoals in Eindhoven.

24 december 2018 om 12:00

Weet je ook hoe het zit met puntverlies voor een Europese wedstrijd? Ik vind dat psv en ajax dit jaar juist hun mindere wedstrijden spelen voor een Europees duel. In het jaar dat psv de kwartfinale van de CL haalden verloren ze volgens mij meer punten voor een CL westrijd. De El wedstrijden hebben volgens mij dan weer een nadelig gevolg voor de wedstrijden in het weekend erna. Ik heb er alleen geen statistieken van.

24 december 2018 om 10:48

Klopt, als PSV in 1 seizoenshelft maar 1 keer verliest is dat de verdienste van Ajax.

24 december 2018 om 12:10

Als je denkt dat reacties niet van lager niveau kunnen krijg je deze argumentatie. PSV wint de titel door Ajax? Nee, omdat ze gewoon bijna alles winnen, daar heeft Ajax helemaal niks mee te maken. Simplistisch ventje ben je.

24 december 2018 om 12:10

Wat een onzin verkondig je hier zeg. Het is psv zelf die zijn wedstrijden moet winnen. Door lomperiken zoals jij krijgt de rest zo'n hekel aan de Ajax supporters. Die blazen dan weer zo hoog van de toren. Heb gewoon respect voor de tegenstander. Het is aan Ajax om gewoon alles te winnen na de winterstop. Als topssporter wil je om alle prijzen spelen. Zo niet, dan hoor je er niet thuis. Kijk gewoon naar Ajax zelf en wat de rest doet moet ons niets intereseren. Worden we weee geen kampioen, dan ligt dat weer aan onszelf en heeft in dit geval PSV het beter gedaan.

24 december 2018 om 12:47

Ga je je nu al indekken voor een mogelijk kampioenschap van Psv.
Dat vind ik wel sneu hoor.
Als PSV meer punten haalt ben je gewoon terecht kampioen.

Kijk je mee schone? Dit is nou hoe je moet reageren op al die vragen van de media, die er zijn om je uit de tent te lokken. Mooie reactie van Blind, gewoon zeggen dat er nog veel wedstrijden te spelen zij en je met jezelf bezig blijft. Zeer benieuwd hoe de tweede seizoenshelft gaat lopen.

24 december 2018 om 09:45

Jij ligt zeker wel nachtenlang wakker van de (met korreltjes zout) meningen van schöne...

24 december 2018 om 09:51

Nee ik vind het vaak wel grappig. Schone die al 4 seizoen roept dat ze het wel gaan inhalen en de concurrentie wel punten laat liggen. Op het einde van het seizoen gaat schone dan al 4 seizoenen keihard af, dus je zou toch zeggen dat hij ervan zou leren.

24 december 2018 om 09:55

Na 4 jaar wil ik ook niets anders dan dat de spelers zich bezighouden met de titel. Ik heb dat eerlijk gezegd liever dan dat ze erom heen lullen en gwn zeggen wat de doelen zijn. Jij liever standaardteksten die we al 100 jaar horen. Veeschillen we dus in mening.

24 december 2018 om 09:56

Ik denk niet dat iemand in Eindhoven ooit heeft wakker gelegen van de opmerkingen van Schone.. Sterker nog, de uitspraken van Schone hielp psv alleen maar. Rombomcu behoedt Schone alleen maar voor herhaling

24 december 2018 om 10:21

Haha, niemand heeft ooit wakker gelegen van opmerkingen van Schöne. Wat een nonsens. Van Bommel maakte bijvoorbeeld ern compilatie van zijn uitspraken en printte dat uit op een A4-tje. Tientallen topics op VZ werden gevuld met reacties van PSV-ers, die in de opmerkingen van Schöne een aanleiding zagen om hun tijd te besteden. Schöne is schijnbaar meer een obsessie in Eindhoven, dan PSV een obsessie voor Schöne is.

24 december 2018 om 10:33

Even Fyi; ervan wakker liggen en zijn uitspraken uitlachen zijn twee totaal verschillende dingen eh? Wij vonden het prachtig hier in Eindhoven! Er was oprecht gewoon niemand boos op Schone, we konden er stiekem hard om lachen . Ik hoop eigenlijk dat hij weer zoiets gaat roepen. En ik denk, dat hij snel weer met iets nieuws komt!

24 december 2018 om 12:55

Niets is zo grappig als de opmerking van Driesje Mertens en zijn dit was de kampioenswedstrijd. Daar hebben Psv'ers echt lang een trauma aan overgehouden. Dat en de opper Duitser Frank de Boer, die echt fantastische inhaalraces maakte. Vind het juist vreemd dat het niet al veel harder rommelt in Eindhoven. Ze hebben grotere voorsprongen gehad en Ajax staat toch wel bekend om het draaien van een betere 2e seizoenshelft dan de eerste. Zelf was ik uitgegaan van puntenverlies Utrecht en dan 4 a 5 punten goed moeten maken in de 2e seizoenshelft. Nu is dat 2 punten.

24 december 2018 om 13:26

Klopt, dat van Dries was wel heftig jaa.. Gelukkig maakte we dat maar 1x mee in eindhoven en niet jaar in en uit met spelers als schone en sinds vorig jaar onana .

Ben je sarcastisch met Fdb? Of serieus haha. Kan die inhaalrace op de vijverberg herinneren! oh wacht....

Mooi toch dat ajax 2e seizoenshelft het beter doet? Psv over de jaren heen namelijk ook.

24 december 2018 om 14:08

Van Bommel maakte gewoon slim gebruik van de domme uitspraken van Schone. Prima materiaal om de PSV selectie nog net wat extra mee te motiveren.

24 december 2018 om 10:07

Treurig om zo obsessief met Schöne bezig te zijn. De beste man reageerde op vragen, die journalisten stelde over de titelstrijd met PSV en werden door diezelfde journalisten weergegeven alsof hij er zelf mee gekomen was.

Als hij geantwoord had, dat hij niet dacht dat ze na de onderlinge wedstrijd bovenaan had gestaan, dan was het ook niet goed geweest tegenover de eigen supportersschare, Hij ontwijkt tenminste geen vragen met nietszeggende clichés, zoals de meeste profs doen.

Jij maakt er iets negatiefs van met je niet uit de tent laten lokken. Laten we blij zijn met voetballers die niet enkel clichés uitbraken.

24 december 2018 om 12:44

Bsv

"treurig om zo obsessief met Schöne bezig te zijn."

En je vindt zelf niet dat je een beetje oorzaak en gevolg aan het omdraaien bent?

Kom op joh, doe nou niet net alsof goedkoop sentiment iets unieks PSV is. Beetje rare suggestie dat sommige supporters, als een speler van de tegenstander zo vriendelijk is zijn eigen nek keer op keer in een strop te duwen, niet bereid zouden zijn om vervolgens het krukje onder de voeten van die speler (figuurlijk dan) weg te trappen, met satanisch genoegen. Uiteraard begrijp jij dat net zo goed als iedereen. Met dit verschil dat jij er een leuke vernislaag overheen smeert met je 'beter dat dan allen maar clichées'. Nice try, maar je geeft daar nota ben zelf al bij aan dat je dit alleen maar moet zien als het bedienen van je eigen achterban. Want die zouden het weleens 'niet goed' kunnen vinden als ze gewoon realistischer blijven en zich wat op de vlakte houden.

En wat moeten we dan hieruit leren? Dat kennelijk Ajaxsupporters een enorme obsessie hebben met Mark van Bommel? Is dát dan de winst van jouw visie Bsv?

Sowieso, los hiervan, van mij mag iedereen álles zeggen (zolang ze zich maar aan de wet houden), dát is nou juist het mooie van ons land waar we gewoon heel erg blij om mogen zijn. Maar zo langzamerhand moeten er veel meer mensen gaan beseffen dat het gebruik van de vrije meningsuiting en het vrije woord niet een doel is op zichzelf, maar dat het gebruik van een vrije meningsuiting tevens een inherente plicht geldt voor de gebruiker van het vrije woord om zich rekenschap te geven van wát hij precies zegt én daarvoor de verantwoordelijkheid te kunnen dragen. Oftewel, als je als volwassen man dingen zegt waarvan je weet dat anderen zich daar aan kunnen storen, dat je ook aanvaard dat die mensen zich negatief gaan uiten jegens jou. Die volwassenheid mis ik in jouw reactie Bsv. En niet zozeer in jouw reactie, want jouw bijdragen hier vind ik nagenoeg altijd gewoon keurig, al ben ik het soms niet eens met de inhoud.

24 december 2018 om 13:07

Kante, niet alleen Ajax supporters sturen zich aan die aansteller en acteur Van Bommel. Ik heb bewondering voor zijn prestaties, maar zijn gedrag tijdens wedstrijden is weerzinwekkende overacting.

24 december 2018 om 13:12

Bsv

Dus jij vind nu dat Sulejmani een obsessie heeft met Van Bommel, toch? Of wat is dan exact anders?

Sulejmani

"maar zijn gedrag tijdens wedstrijden is weerzinwekkende overacting."

Kun jij aangeven exact wélk gedrag en welke dingen die Van Bommel doet (tijdens wedstrijden) jou tot het voelen van 'weerzinwekkende' dingen brengt? Want dat zijn kop jou wellicht niet aan staat, tja, dat schijnt iedereen weleens te hebben. Dus waar zit het em voor jou dan precies in?

Waarschijnlijk vier a vijf wedstrijden extra, waar hebben we het over. Daarnaast vind ik de basis van PSV en Ajax redelijk gelijkwaardig, maar vind ik Ajax in de breedte sterker. Moet prima op te vangen zijn dus.

24 december 2018 om 10:14

Zijn er nu al 6. 2x voorronde cl, 2 extra cl 8e finale en 2 ronde bekers. 6x 90 is 540 minuten extra, kan oplopen tot 600 mits er extra tijd bij gerekend word. Dan krijgen we nog de interlands, waar de Ligt, Blind en de Jong toch wel aardig zeker zijn bij Oranje en over de buitenlandse internationals nog maar te zwijgen, zoals een Ziyech Ona Tadic en Tagliafico, die vaste internationals zijn.

24 december 2018 om 13:00

Het zijn er nu al 8. 4 extra wedstrijden in de voorrondes namelijk. PSV speelse 1 voorronde, Ajax moest er 3. Aan het einde van de rit schat ik dat Ajax rond de 10 wedstrijden extra heeft gespeeld. Is uiteindelijk alleen maar mooi. In het buitenland is dat namelijk een normaal aantal. Zien ze meteen dat de spelers die belasting aan kunnen. Toch makkelijk bij onderhandelingen.

24 december 2018 om 18:09

Dat is dus het voordeel als je kampioen wordt hoef je minder voorrondes te spelen je speelt toch bij een topclub daar hoort veel wedstrijden spelen bij en volgens mij vinden de spelers het heerlijk

24 december 2018 om 10:30

Nou, dat is toch behoorlijk.. veel punten gaat PSV niet laten liggen.. 1 of 2 keer onnodig puntverlies is genoeg om PSV niet meer in te halen..

24 december 2018 om 10:56

Alleen de CL wordt al 7 wedstrijden extra.

Ja het is maar hoe je het bekijkt. Op basis van fitheid zou je zeggen dat het een voordeel voor PSV is. Op basis van flow zou je zeggen dat Ajax de bovenliggende hand heeft en het spelen van CL kan euforie meebrengen naar de competitie, zelfs als je verliest van Real. Het kan ook weer onderschatting van Ajax kant opleveren en PSV kan zichzelf in slaap sussen met alleen competitie voetbal. Zo veel als als, uiteindelijk zal de breedte van de selectie en het ontlopen van blessures misschien nog wel de belangrijkste worden. PSV leunt veel op Bergeijk en lozano, blessure bij een van die kan een flinke aderlating zijn. Bij Ajax is de vraag hoe ze Zoveel wedstrijden kunnen spelen, maar aan de breedte van selectie zal niet liggen, helemaal als je bedenkt dat Ajax bezig is met magallan en die Mexicaanse buitenspeler, ook bande kan nog rol gaan spelen. Zal denk ik wel betekenen dat cerny (hoorde geruchten over Verhuur aan NAC) en/of johnsen tijdelijk weg mogen lijkt me...

Ik weet niet of het een voordeel of een nadeel is. Champions League en andere bekerwedstrijden kunnen je scherp en fit houden, beleving is anders en je wordt op een andere manier uitgedaagd. Andere kant kunnen spelers vermoeider raken door het lange seizoen.
Alleen richten op competitie en 1 wedstrijd in de week, op een gegeven moment kun je ook moe worden van het eindeloze trainen en wedstrijdjes winnen op 50%. Waardoor je misschien minder fris wordt, maar lichamelijk wel fitter.

Het is lastig, eind van het verhaal zal blijken wie er een voordeel heeft.

Valt mijns inziens weinig zinnigs over te zeggen. Wanneer Lozano vertrekt de komende transferperiode zal PSV aardig inleveren in kwaliteit. Dan heeft Ajax over de breedte toch meer kwaliteit om die paar meer extra wedstrijden op te kunnen vangen.

24 december 2018 om 10:35

tbh; lozano van de afgelopen weken is niet de lozano die hij kan zijn.. Psv moet het qua goals en gevaar vooral hebben van Bergwijn en de Jong.

Ik denk dat Blind gelijk heeft en die paar wedstrijden extra niet zo veel uitmaken. De grootste drukte van de Champions League is al geweest, want ik denk niet dat Ajax de finale zal halen. Het grootste verschil is ook dat de Ajax spelers zeker blijven, terwijl ik bijvoorbeeld het gevoel krijg dat Lozano het wel gezien heeft bij Psv. Dat half jaartje eredivisie voegt voor hem weinig toe. Ook heeft vooral de extra wedstrijden in de Champions League het gevolg dat spelers een hoger niveau krijgen. Daarbij lijkt de selectie van Ajax breder dan die van PSV en lijkt het er op dat Ajax zich deze winter gaat versterken terwijl PSV overbodige spelers probeert kwijt te raken.
Overigens is het al heel lang zo dat Ajax internationale wedstrijden boven de competitie stelt terwijl dat bij PSV juist andersom is. Dat was nu ook weer zichtbaar. PSV ging echt niet tot het gaatje tijdens de voorrondes. Stiekem waren ze blij met hun zware loting.

24 december 2018 om 10:17

Wat een onzin, PSV heeft heus wel alles gegeven tijdens hun CL campagne. Veel hoger kun je als club zijnde niet spelen dus waarom zou je je juist daar dan gaan inhouden. En stiekem blij met een zware loting zodat ze een excuus hebben, sorry maar dat geloof ik als Ajacied nog niet eens. Misschien toch tijd voor een alu hoedje

24 december 2018 om 10:47

Transfers in de winter die zie je zelden en ik kan ook niet geloven dat PSV een van de beste spelers gaat verkopen. Op basis van wat krijg jij het idee dat hij het wel heeft gezien? Volgens mij zeg je maar wat want het is sowieso een speler waarvan je eigenlijk zelden uitspraken van leest. De selectie van PSV is breed genoeg om dit seizoen af te maken en versterkingen zijn helemaal niet nodig want de meeste spelers doen het prima. Ook jou theorie over Europees voetbal is natuurlijk absolute onzin en dat geeft aan dat jij er weinig van begrijpt. In de CL kun je miljoenen ophalen maar volgens jou zou PSV het liefst geen cl spelen. Denk je nou echt dat die spelers niet op het hoogste podium zichzelf willen laten zien? Ik kan eigenlijk alleen maar lachen om zulke uitspraken.

24 december 2018 om 11:22

@mayarood ben je nu echt serieus of ben je nu al aan de kerstborrel begonnen?

24 december 2018 om 12:13

PSV niet tot het uiterste in de CL? Dan heb je niet gekeken. Ze gingen tijd het uiterste maar het lukte gewoon net niet. Wat een complottheoretisch denken, verpest je hele betoog in een keer. Stiekem blij met een zware loting? Hou op.

Het lijkt me geen voordeel dat je meer wedstrijden zal moeten spelen. Vraag is alleen hoeveel wedstrijden dat worden.. In het Europa league jaar speelde Ajax 14 wedstrijden meer dan Feyenoord waarbij ook op de donderdag. Voor PSV uit de verlenging tegen Schalke. Dan sta je gewoon 1-0 achter hoe je het went of keert. Natuurlijk is dat een nadeel. En ben ervan overtuigd dat het Ajax de titel kostte. De meeste punten werden na Europacup verloren.
Nu speel je op dinsdag of woensdag. Betekent meer hersteltijd. Daarbij zal het aantal wedstrijden dat Ajax meer gaat spelen, waarschijnlijk veel lager zijn dan in het EL jaar. Dus zal het nadeel veel kleiner zijn dan dat jaar en valt het al met al wel mee

Psv speelt minder wedstrijden echter is het beter voor de ontwikkeling om juist meer weerstand te krijgen. Europees voetbal dat is alleen maar leerzaam en dat hebben ze nu niet meer. De beker geeft extra glans aan een eventueel goed seizoen. Al met al heeft Ajax het eerste seizoenshelft beter gepresteerd dan Psv ondanks de 2 punten achter stand.

Veel zwaarder programma? Meteen na de 1e speelronde na de winterstop spelen ze al voor de beker en daarna is er nog maar 1 bekerwedstrijd tussen de wedstrijden door. De finale is na het seizoen. En dan spelen ze nog 2 potjes tegen real midweeks en volgens mij haal je daar juist alleen maar energie uit. Denk niet dat dit ‘veel zwaardere programma’ van ajax een rol gaat spelen.

Ajax heeft meer wedstrijden. Psv heeft van de top 10 tot op heden alleen Heracles fortuna en Feyenoord uit gehad. Ajax daarentegen psv, Vitesse, Heerenveen, Fortuna, Utrecht en vvv!

24 december 2018 om 10:51

Klopt, dat gaat belangrijker worden. Vind het opmerkelijk dat psv alle traditionele subtoppers az, utrecht, vitesse, heerenveen allemaal thuis heeft gehad. Ajax thuis is logisch omdat ze uit tegen feyenoord moesten en zo doen ze dat altijd. Nog flink wat lastige uitwedstrijden dus al verliest psv echt nooit in arnhem alkmaar of utrecht, maar goed dat zegt niks.

24 december 2018 om 10:52

Haha, iedereen heeft uiteindelijk tegen dezelfde ploegen gespeeld. Het had echt niet uitgemaakt wie je thuis of uit hebt. Het verschil tussen de rest is te groot.

24 december 2018 om 10:56

Nou poeh poeh! Heerenveen en VVV. Met alle respect die zijn echt niet meer wat ze geweest zijn.Als PSV gewoon haar niveau haalt dan hoeven ze die uitwedstrijden echt niet te verliezen. Daarnaast is het sowieso nog al dom een programma zwaar te vinden terwijl je de eerste helft maar 1x verliest. Het programma interesseert me geen reet, PSV of Ajax kunnen ook van de nr 18 verliezen/gelijkspelen op een hele slechte dag en dat zou wel is cruciaal kunnen zijn dit seizoen.

24 december 2018 om 12:53

shenkie

Ik zie dat al maanden. 'ja maar PSV heeft veel minder uitwedstrijdejn tegen het rechter rijtje gehad, .... en dus,.....' Maar mag ik vragen waar jij het hier precies over hebt? Welke 'top 10"? de Top 10 van vandaag? Die van vier weken geleden, die van de maand augustus? Welke Top 10???
Of ben jij je er niet van bewust dat de 'top 10' ongeveer per week wisselt?

Ik bedoel, 'ajax heeft VVV uit al gehad', sjonge jonge, enig idee hoe treurig die opmerking eigenlijk wel niet is als je dit seizoen hebt gevolgd? PSV en Ajax samen acht punten laten liggen, 60 goals voor en acht tegen. En dan begin jij over VVV uit???

24 december 2018 om 17:23

Lid + moderator.. en zoveel moeite met goed communiceren?! 18 vraagtekens en aanhalingstekens! Maar om op jou in te gaan. Psv kreeg Utrecht en vvv in de weken dat ze niks wonnen Ajax in de weken dat ze alles wonnen, dus ook in die zin, heeft Ajax deze hordes al gehad! De top 10 is dit jaar aardig stabiel verder, ga de standen maar na kijken. Utrecht en fortuna zijn (wat) geklommen en willem 2 is aardig gezakt. Thats it!

Wat vooral van belang is. Feyenoord uit en PSV thuis valt sowieso niet in een ‘CL week’ dan is het volgens mij sowieso niet zo’n groot nadeel.

Vind dit niet echt een voordeel voor PSV. Ajax blijft door zoveel wedstrijden te spelen in het ritme. En ze hebben na een CL duel op PSV na geen punten laten liggen.

24 december 2018 om 11:47

met die redenatie is het wel een voordeel voor psv. Aangezien psv alleen punten heeft laten liggen een paar dagen na een CL wedstrijd.

24 december 2018 om 13:01

En toen had PSV ook een Europese wedstrijd midweeks ervoor dus eigenlijk zit je dan weer op hetzelfde punt.

Ik hoop en ik verwacht dat voor de wedstrijd Ajax-PSV wordt gespeeld dat Schone dan wel gaat roepen die wedstrijd winnen we met 3 of 4-0 dat is een lekkere motivatie voor PSV

24 december 2018 om 13:11

Het is al veel vaker gezegd dat zijn opmerkingen volledig uit hun verband zijn getrokken, maar sommige PSV-supporters houden liever vast aan hun eigen versie van het verhaal. Triest!

24 december 2018 om 13:23

Kyle66

"het is al veel vaker gezegd dat zijn opmerkingen volledig uit hun verband zijn getrokken"

Oh, Schöne bedoelde het allemaal heel anders wilde je zeggen? Of was hij verkeerd begrepen?

Ja, we hebben inderdaad heel veel interviews gezien waarin Schone enorm zijn best heeft gedaan, tegen supporters van andere clubs, om ervoor te zorgen dat zijn opmerkingen die volledig uit hun verband werden gerukt alsnog helemaal goed voor het voetlicht te laten komen. Maar ja, die interviews werden natuurlijk niet gelezen door die enge 'sommige PSV-supporters' zodat ze aan hun eigen waarnemingen vast hielden. Het enige dat nog ontbreekt is vioolmuziek en een plaatje van een sip kijkende Schöne.

Ik wens je een vrolijk kerstfeest toe Kyle!


Voor de beker zijn het hoogstens nog maar 3 wedstrijden en voor de Champions League is de kans groot dat het om 2 wedstrijden gaat. Het lijkt mij niet dat dit het verschil gaat maken.

Ik verwacht dat het beslist zal worden op de scherpte van de teams. Kunnen beide clubs zo constant blijven? Het zou bizar zijn als dit het geval is, maar gezien de kracht van beide teams tov de rest van de eredivisie zou het kunnen.

Als Ten Hag de eerste wedstrijd nou gewoon zijn sterkste elftal had neergezet dan stonden Ajax en Psv gewoon op hetzelfde aantal punten. Nee, hij ging kiezen voor Sierhuis ipv Huntelaar...
Echt een oerdomme keuze geweest!

Zoals alle andere seizoenen duurt ook deze competitie 34 wedstrijden en is degene die na die 34 wedstrijden bovenaan staat de terechte kampioen. Het is wel opvallend dat men in A'dam al jaren op rij de grootste begroting hebben, de beste spelers hebben en het hoogst van de toren blazen, terwijl er al 5 jaar geen prijs meer gewonnen is.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren