Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

El Khayati bezorgt Feyenoord zure afsluiting van kalenderjaar 2018

Laatste update:

Feyenoord heeft het kalenderjaar 2018 op teleurstellende wijze afgesloten. Na de 0-2 nederlaag tegen Fortuna Sittard van vorige week volgde zondag een 2-2 gelijkspel op bezoek bij ADO Den Haag. Feyenoord kwam in het terug Cars Jeans Stadion terug van een 1-0 achterstand, maar in de slotfase van de wedstrijd kreeg Bart Nieuwkoop een rode kaart en maakte Nasser El Khayati zijn tweede doelpunt van de middag. Feyenoord staat op de derde plek, met tien punten minder dan nummer twee Ajax en acht punten voorsprong op nummer vier FC Utrecht.

Feyenoord hoopte de kater van vorige week weg te spoelen in Den Haag, maar dat was uit de eerste helft niet af te lezen. Het team van Giovanni van Bronckhorst speelde bijzonder stroef in Den Haag. Feyenoord, zonder de geblesseerde middenvelder Jordy Clasie, raakte de bal snel kwijt en kon daarom voor weinig gevaar zorgen. ADO wist zich wel raad met de eerste mogelijkheid: El Khayati schoot een vrije trap knap over de Rotterdamse muur en doelman Justin Bijlow kwam net tekort om de bal uit het doel te houden. Even daarna kwam Feyenoord goed weg: Melvyn Lorenzen kreeg zijn voet tegen een voorzet van Sheraldo Becker, maar schoot over.

Bij de eerste mogelijkheid voor Feyenoord controleerde Robin van Persie de bal niet goed, waarna Bijlow aan de overzijde redding bracht op een inzet van Becker. Feyenoord kwam iets beter in de wedstrijd naarmate de eerste helft vorderde. Renato Tapia, de vervanger van Clasie, probeerde het vanuit een moeilijke hoek; Steven Berghuis schoot op aangeven van Jens Toornstra net naast. Het spel bleef echter ondermaats en Feyenoord leek genoegen te moeten nemen met een achterstand bij rust. Dat wisten de bezoekers toch te voorkomen.

Kort voor de onderbreking lanceerde Feyenoord een pijlsnelle aanval: via Sam Larsson en Van Persie kwam de bal terecht bij Berghuis, die gedecideerd afrondde en doelman Robert Zwinkels kansloos liet. Het zorgde ervoor dat Feyenoord met meer vertrouwen begon aan de tweede helft en zowel Van Persie als Bart Nieuwkoop dwong Zwinkels al vroeg na rust tot een redding. Na het sterke begin zakten de Rotterdammers weer wat terug. Het aantal doelpogingen nam af en ADO was niet zo fel als het voor rust was. Na 66 minuten werd Bijlow door voormalig Feyenoorder Lex Immers weer eens op de proef gesteld.

De 1-2, halverwege de tweede helft, kwam dan ook vrij onverwacht: Larsson kreeg ruimte aan de rand van het strafschopgebied en krulde de bal knap in de verre hoek. Het was zijn vierde doelpunt in zijn laatste vijf competitieduels en bovendien de 4500ste Eredivisie-goal voor Feyenoord. Toch ging het nog mis voor de Rotterdammers. Nieuwkoop vergreep zich aan Tom Beugelsdijk, kreeg zijn tweede gele kaart van Kevin Blom en leidde een penalty in, die door El Khayati overtuigend werd benut: 2-2. Het tiental van Feyenoord kreeg via invaller Orkun Kökcü een grote kans om toch nog te winnen, maar met kunst- en vliegwerk bleef ADO overeind. In de blessuretijd was ADO als enige nog op zoek naar de winst, maar het bleef 2-2.

Verdiende een van beide ploegen de overwinning?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat niemand de VAR en Nieuwkoop nog serieus kan nemen.

23 december 2018 om 16:26

Correcte beslissing toch? En Nieuwkoop nam ik al niet serieus. Wat een aanfluiting. Verschrikkelijk seizoen, gaat nu al nergens meer om.

23 december 2018 om 18:01

Waarom laat van Bronckhorst zo'n gozer erin staan? Dat vind ik een onbegrijpelijke beslissing. Zo'n Geertruida kan je prima op rechtsback zetten, zal het niet veel minder doen dan Nieuwkoop.

23 december 2018 om 18:38

Nieuwkoop in ieder geval wisselen inderdaad. Dat je van Fortuna verliest zal niemand ze kwalijk nemen maar hier hadden ze natuurlijk gewoon moeten winnen.

23 december 2018 om 16:26

Was gewoon een terechte strafschop en bovendien een enorm domme overtreding.

23 december 2018 om 16:30

In t vervolg als je op 30m vast word gehouden, doorlopen, vallen in de 16 en pingel? Die Blom nooit meer laten fluiten.

23 december 2018 om 16:38

Je moet de schuld bij je eigen speler leggen. Als je nou iemand vastpakt, en vervolgens vast blijft houden zoveel meter lang (mag ik je erop wijzen dat hij al geel had ook) dan ben je gewoon echt enorm dom bezig. Kan je wel makkelijk met zijn alle naar de scheids wijzen die gewoon de regels hanteert, lijkt me op zijn plaats om die nieuwkoop geen kerstpakket mee te geven dit jaar.

23 december 2018 om 16:39

Als je binnen de 16 nog steeds wordt vastgehouden is dat inderdaad een penalty.

23 december 2018 om 16:40

Sinds wanneer is het een penalty als je de overreding buiten de 16 inzet?

23 december 2018 om 16:43

Waarschijnlijk sinds de Knvb een boekje heeft waar de spelregels in staan beschreven.. Het gaat om het moment waarop de overtreding stopt, overduidelijk binnen de 16.

23 december 2018 om 16:44

Lees de regels van de KNVB anders nog even na, gewoon terechte penalty volgens de spelregels

23 december 2018 om 16:45

Dat is dus alleen bij een tackle. Bij vasthouden geldt het als je blijft vasthouden tot in de 16 is het een penalty

23 december 2018 om 16:46

@p9j7

Sinds dat zo in de regels staat. Als hij begint met vasthouden 10 meter buiten het strafschopgebied en het vasthouden door gaat tot in de 16 meter is het gewoon een strafschop.

23 december 2018 om 16:52

@Origineel: doe ik ook wany Nieuwkoop was drama! Maar vind het zeer vreemd deze regel. Daarbij is het dan ook geen geel want rood is dubbel gestraft. Maar tis gebeurt.

23 december 2018 om 16:56

Je haalt meerdere regels door elkaar. Maar inderdaad erg jammer dat je als ploeg zo benadeeld word door een ondoordachte actie. Hopelijk leert hij ervan, dan hou je er in ieder geval nog iets aan over. Ongelooflijk, alsof Beugelsdijk iets kon in die positie..

23 december 2018 om 17:04

Ziet niemand nou dat Nieuwkoop aan zijn pols meegetrokken werd? Blijft dom.van Nieuwkoop.

23 december 2018 om 17:38

DAT is inderdaad de regel. Het gaat er niet over waar de overtreding begint, maar als deze doorgaat in de 16 meter is het een strafschop

23 december 2018 om 17:46

Pas als de speler valt, moet je hem geven op de plek waar de speler valt. Ik weet niet onder welke steen jij heb gezeten of nog nooit naar de regels heb gekeken. Bij vast houden kan je ook je ontfermen, maar op het moment van vallen door vasthouden, wordt het op de plek gegeven waar de speler valt. Daarom wachten spelers altijd met vallen.

Maar geef de scheids maar de schuld, jullie kunnen niet beter en waren ook niet beter in deze wedstrijd

23 december 2018 om 18:38

"in t vervolg als je op 30m vast word gehouden, doorlopen, vallen in de 16 en pingel?"

Misschien moet je dan gewoon slim genoeg zijn om je tegenstander niet vast te houden, of om 'm in elk geval los te laten voordat je bij de 16 bent.

23 december 2018 om 16:27

Vasthouden is allang voor de lijn gestopt en dan loopt Beugelsdijk nog 3 passen door en duikt notabene naar voren daarna. En dan een penalty geven. VAR lekker afschaffen. Met zulke slechte scheidsrechters maakt het echt geen drol uit wat je doet.

23 december 2018 om 16:28

Volgens mij houdt Nieuwkoop hem ook nog in de 16 vast, was in ieder geval te begrijpen dat Blom een penaltie gaf.

23 december 2018 om 16:32

Dat is helaas niet waar. Hooguit op de lijn stopt nieuwkoop met vasthouden en gooit zelfs zijn handen in de lucht. Kijk maar na

23 december 2018 om 16:27

Waarom dan?

23 december 2018 om 16:28

Omdat Nieuwkoop in de 16 al niet meer vasthield... vrije trap en een rode kaart moest het zijn.

23 december 2018 om 16:42

Je laat jezelf echt flink kennen zeg. Je verzint gewoon fictie om de schuld niet bij je eigen speler te hoeven zoeken. Je weet dat er herhalingen zijn toch?! Daar is overduidelijk dat hij in de 16 nog steeds vasthoud.

23 december 2018 om 16:28

Het is toch beide vasthouden? Beugelsdijk pakt duidelijk het shirt van Nieuwkoop vast, is gewoon willekeur om dan de vrije trap (uiteindelijk zelfs een penalty!) te geven aan Ado. Lekker varretje weer

23 december 2018 om 16:28

Het is ook toch wel een schande dat spelers als nieuwkoop en verdonk de backs zijn van feyenoord. Die verdonk kwam nog te kort bij nec vorig jaar en nieuwkoop is ook excelsior materiaal.

23 december 2018 om 16:30

Absoluut mee eens, maar dat zegt vooral veel over de bank. Zijn natuurlijk beiden niet de eerste keus.

23 december 2018 om 16:30

Komt natuurlijk ook door blessurers van Haps en St. Juste, wat gewoon goede backs zijn.

23 december 2018 om 16:31

Verdonk is 3e linksback. Met zijn kwaliteiten is het prima als 3e keus. En van Nieuwkoop hadden ze niet voorspelt dat die zich zo slecht zou ontwikkelen. Destijds achter Karsdorp was het destijds een goede back die hem goed verving, maar het lijkt mij duidelijk dat je in de winter Nieuwkoop weg moet doen. Denk dat Geertruida niet minder is.

23 december 2018 om 16:38

Absoluut. Dit soort jongens horen niet eens bij de club te spelen. Nieuwkoop was de natuurlijke opvolger van Karsdorp maar die heeft het gewoon nooit waar kunnen maken. St.Juste is een uitstekende back, maar indien afwezig heb je gewoon een probleem. Zelfde met Haps/Malacia. Moet Verdonk ineens op komen draven

23 december 2018 om 16:41

Vond Verdonk tegen Utrecht veel beter dan Malacia tegen Fortuna

23 december 2018 om 16:41

Dat klopt ook weer repuiztav al zou ik st. juste altijd centraal zetten. P9J7 zelfde geldt in principe ook voor malacia, die is na zijn goede debuut ook zwaar terug gevallen dit jaar. Die zit ook niet voor niks op de bank achter verdonk vandaag. Tevens is haps er nu al 1 jaar uit (?), dus daar had feyenoord best op kunnen inspelen lijkt me. Buiten de backs om staat er toch elke week een ploeg die goed genoeg is om te winnen van elke club in de Eredivisie. Hadden daar karsdorp en kongolo nog gestaan dan had je echt niet zoveel punten verspeelt tegen laagvliegers.

23 december 2018 om 16:45

Godzakke zeg. Die deed pijn. Stel je inderdaad voor dat Karsdorp en Kongolo daar nog stonden...
Wat een regressie.

23 december 2018 om 16:50

Toe gedraag je niet als een jankend kind dat zijn zin niet krijgt maar neem dat puntverlies als een grote jongen. 2 wedstrijden pw is blijkbaar teveel voor Feyenoord.

Kan iemand volgend jaar de wissels overnemen van Gio? Dat wisselbeleid van hem is niet normaal meer

23 december 2018 om 16:27

Snap ook totaal niet dat tapia basis staat. Wat een slechte speler is hij zeg. V persie wisselen voor een verdediger en larsson een van je betere speler vandaag wissel je, die zichtbaar ontevreden was over zijn wissel. Ongelooflijk dom.

23 december 2018 om 16:42

Tapia was juist een van de betere en wie had er anders moeten staan dan?

23 december 2018 om 16:27

Hoezo haalt ie Larsson eruit voor El Hankouri die nog nooit iets heeft gepresteerd.

23 december 2018 om 16:30

Is de laatste minuut. Van Persie voor Geertruida is erger.

23 december 2018 om 16:30

De spelers die nog enigszins een niveau haalden werden eruit gehaald, zo verkracht je niet alleen de wedstrijd maar ook het vertrouwen van de jongens die dan wél goed spelen

23 december 2018 om 16:43

En dan met 3 verdedigers spelen? Van Persie zou sowieso eruit gaan....

23 december 2018 om 16:49

En larsson dan?

23 december 2018 om 17:14

Ik zou als Feyenoord fan eerder hopen dat iemand hem helemaal komt overnemen en niet alleen zijn wisselbeleid.

23 december 2018 om 19:38

GvB is een fantastisch persoon en was een heerlijke voetballer maar is als coach totaal ongeschikt gebleken. En al die mensen die komen met ja prijzen dit dat, tuurlijk maar dat kwam echt voornamelijk ook door andere factoren. Er is in de jaren dat hij er zit nog geen een speler aanzienlijk beter geworden en het veldspel is al 1,5 jaar niet om aan te zien, over de wissels begin ik niet eens want dat ziet iedereen die iets van voetbal weet!

24 december 2018 om 11:20

Welke andere factoren?

23 december 2018 om 16:30

De opbouw was vandaag gewoon dramatisch. Middenvelders die in moeten zakken om aan het voetballen te komen, en het durven inspelen van het middenveld.

Heerlijk potje gezien met een Ado dat verassend leuk voetbalde. 2-2 lijkt me al met al wel een terechte uitslag.

23 december 2018 om 16:26

Haha hou op hoor. 2e helft ben je gewoon veel beter. Alleen door een domme rode kaart speel je hier gelijk.

23 december 2018 om 16:27

De wedstrijd stopt toch niet na die rode kaart?

23 december 2018 om 16:29

Nee maar dat heeft wel invloed bij de handje.

23 december 2018 om 16:42

Dat verandert niets aan het feit dat de rode kaart tijdens de wedstrijd gebeurt en de 2-2 een terechte uitslag is.

23 december 2018 om 16:46

Wat is er terecht aan? Hoeveel uitgespeelde kansen kreeg ADO? Nieuwkoop geeft twee goede mogelijkheden tot een goal voor ADO weg... Feyenoord creëerde zelf de goals en ADO kreeg die mogelijkheden van Nieuwkoop.

23 december 2018 om 16:49

In de eerste helft kreeg Ado ook meerdere kansen, waaronder een grote kans na een counter over links waar Becker een prima voorzet richting tweede paal gaf die niet werd binnengeschoten. Waren voldoende gevaarlijke momenten lijkt me.

23 december 2018 om 17:05

Volgens mij is Nieuwkoop gewoon onderdeel van Feyenoord. Zeggen dat het geen terechte uitslag is omdat Nieuwkoop de doelpunten weggeeft komt mij dan ook een beetje vreemd over...

23 december 2018 om 16:32

Heerlijk potje? Het was echt beschamend voetbal van beide kanten. Als je daar van kan genieten..

23 december 2018 om 16:35

Ik kan genieten van een open wedstrijd. Doordat Ado geen betonvoetbal speelde kwam er veel ruimte voor beide ploegen, waar beide ploegen inderdaad veel te weinig mee gedaan hebben. Vond Ado ook op de counter een paar keer erg gevaarlijk waar Feyenoord zomaar nog 1 of 2 tegengoals extra had kunnen incasseren.

23 december 2018 om 17:10

Ado heeft na die goal met 10 man tegen de eigen zestien gespeeld. Hoezo geen betonvoetbal

Je verliest hier gewoon 2 punten door Nieuwkoop. Ik betwijfel ook of het een penal was want de overtreding begon buiten de 16.

23 december 2018 om 16:26

De overtreding begint buiten het strafschopgebied, maar eindigt er binnen. Penalty of niet?KNVB: Bij een sliding of tackle gaat het puur om de positie waar het contact plaatsvindt, niet om de plek waar de overtreding is ingezet. Bij vasthouden moet de scheidsrechter kijken naar de plaats waar het vasthouden eindigt. Is dat binnen de zestien, dan is het dus een strafschop

23 december 2018 om 16:28

Thanks voor de verduidelijking, maar toch vind ik dit een hele vreemde regel

23 december 2018 om 16:30

Dat zou kunnen shorty maar ik begrijp helemaal niks meer van de VAR en de KNVB. Wat zijn die inconsequent zeg.

23 december 2018 om 16:30

Ik eigenlijk niet, een overtreding is meestal om een voordeel van de tegenstander weg te nemen. Als jij dan zo lang vast blijft houden dat het voordeel dat je wegneemt nog groter is, dan mag daar best naar gestraft worden.

23 december 2018 om 16:33

Maar waarom wijst dit specifieke moment van de VAR op inconsequentie, dat vraag ik me dan wel af. Dit was juist een toonbeeld van consequent de regels volgen, dat het merendeel van de kijkers de regel niet kent en gefrustreerd raakt, daar kan de Knvb weinig aan doen lijkt me. Vind kritiek op de VAR best vaak terecht, maar hier zie je juist de toegevoegde waarde van de VAR. Zuur dat het nu negatief voor jullie uitpakt, maar wel eerlijk.

23 december 2018 om 16:33

Ja maar dan kan je gewoon blijven lopen tot dat je in de 16 bent. Dus zo erg werd Beugelsdijk helemaal niet vast gehouden want anders was die wel eerder gevallen. Ook houdt Beugelsdijk zelf vast.

23 december 2018 om 16:35

De ernst van de overtreding lijkt me weinig relevant en is een manier van jou om je frustratie weg te praten lijkt me. Nieuwkoop had die overtreding gewoon niet moeten maken, niet hard en niet zacht.

23 december 2018 om 16:38

Ja daar heb je zeker gelijk in maarja dat is Nieuwkoop hè. Iedere Feyenoord supporter die ik ken ergerd zich al maanden kapot aan hem. Iedereen ziet ook dat ie tekort komt behalve Gio en Van Geel. Maar nog steeds vind ik het raar dat je kan blijven door lopen tot dat je in de 16 komt.

23 december 2018 om 16:39

Haha rare regel toch? Dus als iemand in de 16 staat trek ik hem buiten de 16 zodat die niet kan scoren. Maar omdat ik hem dan buiten de 16 loslaat is het geen penalty maar een vrije bal..

23 december 2018 om 16:41

Daar zeg je me wat allejahmansi, eigenlijk zou de regel dus moeten zijn dat de plek waar de consequentie van de overtreding het grootst is, dat die moet tellen.

23 december 2018 om 16:46

Ja zoiets is veel beter. Maarja voordat ze een regel veranderen zijn we weer 5 jaar verder haha.

23 december 2018 om 16:46

Of hands maken door de te vangen en deze buiten het veld los laten en zo Kun je op iedere regel iets verzinnen. Als de regel is dat de overtreding telt op de plek van loslaten is het nog steeds de schuld van nieuwkoop. In dit geval had hij dus voor de 16 los moeten laten en de voordeelregel in moeten laten gaan, of daadwerkelijk de overtreding maken door hem voor de 16 naar de grond te trekken. In dit geval maakt hij de slechts denkbare keuze door zowel rood te pakken als een penalty te veroorzaken.

23 december 2018 om 16:48

Ik dachy juist altijd fst de plek waar de overtreding wordt gestart is de plek waar de consequentie voor geldt. Ik heb het niet gezien maar van wat ik lees is het dan geen pingel

23 december 2018 om 17:08

@Lucas1913,

Nee want die regel geld alleen bij vasthouden. Hands of een andere overtreding word gewoon gegeven op de plek waar het eerste contact is.. Buiten dit alles is het idd de schuld van Nieuwkoop. Is voor Feyenoord te hopen dat hij een lange schorsing krijgt.

Volgens een interview in metronieuws:
De overtreding begint buiten het strafschopgebied, maar eindigt er binnen. Penalty of niet?KNVB: Bij een sliding of tackle gaat het puur om de positie waar het contact plaatsvindt, niet om de plek waar de overtreding is ingezet. Bij vasthouden moet de scheidsrechter kijken naar de plaats waar het vasthouden eindigt. Is dat binnen de zestien, dan is het dus een strafschop.
Duidelijke uitleg denk ik. Veel mensen interpreteren de regel alsof het een tackle is, waar het moment van inzetten ook het moment van eindigen is. Penalty is dus gewoon terecht. Slappe pot van Feyenoord, jammer.

23 december 2018 om 16:31

Goed dat je de uitleg hier wegzet, want er is veel onterecht commentaar op de terechte penalty hier. Ik vind het ook niet meer dan logisch, anders zou je door extra vroeg alvast iemand vast te houden een strafschop kunnen voorkomen en dat zou onzin zijn.

23 december 2018 om 16:33

Ik dacht ik zet het zo hoog mogelijk, dan krijgen we geen over en weer welles nietes spelletje.

23 december 2018 om 16:36

Thanks shorty, in dat geval mijn excuses en dus terechte beslissing.

23 december 2018 om 16:38

Geen probleem, ook ik was niet zeker van m'n zaak

23 december 2018 om 16:52

Maar het is gewoon heel vreemd, in dat geval kan je voortaan gewoon iemand uit de 16 sleuren en hem loslaten, want je laat pas los buiten de 16 dus geen pingel. Is toch opmerkelijk

23 december 2018 om 17:15

Klopt, maar dan geef je weer een vrije trap op een gevaarlijke positie weg. Eigenlijk haf nieuwkoop hem gwn niet moeten vasthouden of juist steviger dat beugelsdijk niet tot de 16 kon komen

23 december 2018 om 16:32

Deze regel moet heel vaak uitgelegd worden door scheidsrechters in interviews. Dat mensen deze regel steeds weer vergeten zal wel te maken hebben met het feit dat scheidsrechters hem niet consequent toepassen. Profvoetballers als Nieuwkoop zouden de regel in ieder geval wel moeten kennen, maar ook als ie hem erbuiten had losgelaten was het een oliedomme actie geweest.

23 december 2018 om 17:13

Klopt, al zal dit nu ook vaker aan bod komen ivm de var. Vroeger had je de var ook niet en had het ook geen nut om het uit te leggen, aangezien de beslissing toch niet zou veranderen

23 december 2018 om 16:37

Sjiek van je om het toe te geven, al was het me daar zeker niet om te doen. Kende zelf de regel ook niet met 100% zekerheid.

ik zou willen zeggen dat Feyenoord door de ondergrens gezakt is. Maar helaas is dit gewoon het niveau dat Feyenoord structureel laat zien tegen dit soort ploegen.

Gio dramatisch met z'n wissels, Bijlow niet goed genoeg, Nieuwkoop drama. Verdonk drama, maar z'n vervanger is net zo slecht. Tijd dat Haps fit wordt. Tapia dramatisch. En dan nog Berghuis die z'n kop te vaak laat hangen. Ach, 3e plek zal wel behaald worden en dat is waar we thuis horen. Had alleen mooi geweest als we wat langer met PSV en Ajax mee zouden kunnen doen.

23 december 2018 om 17:24

Met heel veel dingen eens, behalve met Bijlow. Qua leeftijd moet hij nog veel leren, maar als je ziet hoe hij zichzelf weer vertoont na de blunder tegen Ajax, heb ik er alle vertrouwen in dat hij er uiteindelijk wel komt

23 december 2018 om 17:34

Misschien dat hij er inderdaad wel komt. Ik denk persoonlijk van niet, maar de tijd zal het leren. Alleen als je Vermeer op de bank hebt zitten, kan je toch niet Bijlow op goal zetten?

Nieuwkoop, Nieuwkoop, Nieuwkoop.

Of all people hou je Beugelksdijk vast... Alsof die iets gaat doen.

Snel doorselecteren

23 december 2018 om 16:42

Inderdaad.. Als iemand niets met de bal kan in de gehele Eredivisie dan is het Beugelsdijk wel. Snap serieus niet wat ie dacht. De bal was minimaal op de parkeerplaats beland als ie had geschoten

23 december 2018 om 17:09

Of hij had een van z'n bekende (zeldzame) Messiaanse acties gemaakt 😂

Moet een saai seizoen zijn voor de Feyenoorders. Na dit gelijke spel al helemaal in the middle of nowhere.

De zoveelste keer dat pure domheid het verpest. Boetius, st Juste, nu nieuwkoop weer, allemaal oerdomme figuren. Ook weer geblunderd van Gio, die onverantwoorde risicos neemt door nieuwkoop niet te wisselen. Maar dat kennen we van hem. Liever in de problemen komen, dan de jeugd een kans geven. Wat hoop ik toch ontzettend dat hij eindelijk weggaat.

Dit puntverlies is niet te wijten aan de Var, maar vooral aan het niveau van Feyenoord. Ik vond het alles behalve indrukwekkend, in het verleden Feyenoord veel beter zien presteren. Dan krijg je dus ook het deksel op de neus.

Alsof het een wedstrijd tussen Nieuwkoop, Troupee en Verdonk was over wie de slechtste back was.

El Khayati was eigenlijk ook slecht, maar scoort twee keer. Foutenfestival.

Een maand geleden riep iedereen nog dat het gat slechts een paar punten was en dat Feyenoord niet zo heel erg minder is dan door de rest gezegd werd. De harde cijfers liegen er niet om, qua punten niet en qua doelsaldo niet. Feyenoord ontbeert het momenteel aan kwaliteit, zowel in de basis als in de breedte. Teveel spelers hebben echt het niveau niet wat bij Feyenoord hoort. Een Nieuwkoop, Malacia, El Hankouri etc. Wat moet je er mee? Volgend jaar is RvP er klaar mee, Vilhena zal een stap willen maken, Jorgensen ook en Berghuis lijkt me ook wel wat beters te willen. Wat blijft er dan nog over? De gaten gaan alleen maar groter en groter worden. Feyenoord moet schoon schip maken en eens een fatsoenlijke coach / TD aanstellen.

23 december 2018 om 17:08

Ik zou eerlijk gezegd malicia verhuren ipv wegdoen. Vind hem zeer talentvol, alleen veel te druistig. Je ziet ook gwn dat de fouten die hij maakt komen uit onervarenheid/jeugdigheid

23 december 2018 om 17:14

Chapeau dat je eerlijk durft te erkennen dat Blom de juiste beslissing nam. Ergens snap ik het wel, met de nodige emotie als je een betrokken fan bent. Daar komt nog eens bij dat Blom is nou niet heel erg sterk aan het fluiten dit seizoen en ging gisteren als VAR ook nog eens de mist in.

Ik vraag me trouwens oprecht af of er heel veel uit dit Feyenoord te halen valt. Ik tel eigenlijk te weinig spelers bij Feyenoord die het niveau wat vereist is om te concureren met Ajax en PSV aankunnen. Van Persie is zelfs op zijn oude dag nog een geweldenaar, die technisch tot de top van de competitie behoort. Maar hij kan het fysiek niet meer aan om wekelijks 90 minuten te maken. Jorgensen blijft een uitstekende spits, maar kwakkelt al het hele seizoen met blessures en ook de vorm ontbrak regelmatig. Dan ben je al snel erg afhankelijk van Berghuis, aangezien Larsson vaak nog wisselvallend presteert. Op het middenveld heb je Vilhena en Clasie die het niveau aankunnen, maar mis je Clasie en zet je Tapia of Ayoub neer dan ga je er al snel fors op achteruit. Achterin mis je ook kwaliteit ten opzichte van Ajax en Psv, al spelen blessures daar ook een rol in.

Ik denk oprecht dat Feyenoord een grote operatie te wachten staat komende zomer. Sowieso de vraag of je door wilt gaan met Van Bronkhorst al trainer, maar ook de selectie zal flinke veranderingen ondergaan. Van Persie stopt, Clasie is slechts gehuurd en of Jorgensen, Vilhena en Berghuis ook volgend seizoen het Feyenoord shirt dragen is nog maar de vraag. Er zullen echt kwaliteitsimpulsen bij moeten, want straks blijf je met nog meer middelmaat over.

Dit Feyenoord lijkt nergens op. Het spel is kansloos, de mentaliteit is kansloos en een groot aantal spelers is kansloos. Er zitten verantwoordelijken in de trainersstaf en in de directie. Maar ja, met een thuiswedstrijd in de beker tegen een promovendus zal er voorlopig niets veranderen.

Feyenoord gaat onder van Bronckhorst never nooit aansluiting vinden bij de top. Nu al 13 punten op de koploper, is Feyenoord op weg naar een nieuw negatief record onder van Bronckhorst ? Zijn 1e seizoen eindigde die op 21 punten van de koploper, vorig seizoen ook rond de 20. Hoeveel zal de achterstand aan het einde van het seizoen bedragen ?

Nogmaals, onder van Bronckhorst en ook van Geel zal Feyenoord geen stap vooruit zetten maar juist achteruit. Het is tijd voor een geheel nieuwe frisse wind door het Technisch hart van Feyenoord.

Tapia wil ik wel er tussenuit pikken. Die speelde een prima wedstrijd en was naar mijn mening de beste van het veld aan de kant van Feyenoord. Die bewijst toch in de basis te moeten staan, hij brengt zoveel meer dan Clasie. Onbegrijpelijk dat die nooit een kans heeft gehad onder van Bronckhorst.

23 december 2018 om 16:35

Raubaht, je moet niet kijken naar de punten achterstand op PSV en Ajax, maar naar het aantal behaalde punten. Gio kan er niks aan doen dat Psv alles wint behalve van Feyenoord.

Los daarvan is het spel niet om aan te zien en verdoezelt hij dit met prijzen. Tijd voor een andere trainer, maar ook die zal het gat niet kunnen dichten. Hopen dat hij zoals bijvoorbeeld Rutten deed, Feyenoord weer leuk voetbal laat spelen.

23 december 2018 om 16:44

Ieder zijn eigen mening, maar ik snap echt niet hoe je Tapia beter kunt vinden dan Clasie. Alleen al het baltempo. Bij Clasie is alles een keer raken, bij Tapia is alles wandelen. Daar komt nog bij dat hij 2x per wedstrijd staat te slapen. Qua pasing is Clasie ook veel zuiverder.Wat brengt hij dat clasie niet doet?

23 december 2018 om 16:45

Tapia bewijst dat het een prima voetballer is, maar Clasie z'n kwaliteit heb je verder niet in de selectie. Clasie is een slappe pleister op de wond na het vertrek van El Ahmadi, maar verder kan niemand dat opvangen, ook Tapia niet. Daarnaast liegen de statistieken van Clasie dit seizoen ook niet. Een van de meest constante spelers in de Eredivisie dit seizoen las ik pas in een artikel

23 december 2018 om 16:49

Ik vind Clasie ook niet bijzonder, maar hij heeft z'n niveau wel opgekrikt de laatste 1,5-2 maanden. Het is wel duidelijk dat ie wel gemist wordt en dat zegt genoeg over het niveau van de vervangers. Spijtig genoeg.

Ook al was het geen penalty dan had el khayati hem alsnog in de kruising geschoten 😂 wat een trap heeft deze man! Wel genoten van de vechtlust helaas was het voetballend erg matig

Ook al was het geen penalty dan had el khayati hem alsnog in de kruising geschoten 😂 wat een trap heeft deze man! Wel genoten van de vechtlust helaas was het voetballend erg matig

Feyenoord was zo slecht. Echt niet normaal. Het is hopen dat Jorgensen snel fit word want zonder hem blijft er niet veel over. En dan dat wisselbeleid. Van Persie eruit en Geertruida erin. Hoe triest is dat joh. Ik zie deze match als een visitekaartje van El Khayati aan Feyenoord. Wil Feyenoord wat scorend vermogen en creativiteit vanuit het middenveld, dan is El Khayati een uitstekende en goedkope optie.

23 december 2018 om 16:51

Daar moet je niet aan beginnen. Van Ayoub had je waarschijnlijk de zelfde verwachtingen, maar die maakt het blijkbaar ook niet waar. Stoppen met die supersub spelers halen bij clubs in de eredivisie, die maken het vaker niet waar dan wel. Bovendien is die jongen volgend seizoen ook alweer 30 met 0 restwaarde. Zo kom je nooit verder.

23 december 2018 om 18:25

Ayoub heeft geen fatsoenlijke kans gehad. Van Geel heeft een fetisj met Clasie waardoor die perse standaard moet spelen en Vilhena is onomstreden. Dus Ayoub en Tapia krijgen nauwelijks kansen. Daarnaast valt Ayoub nauwelijks te vergelijken met Al Khayati en spreken de cijfers zwaar in voordeel van Al Khayati. Feyenoord mist creativiteit vanuit het middenveld en hij kan een goedkope en goede (tijdelijke) optie zijn. Daar is echt niets mis mee hoor. Tenzij je genoeg creativiteit ziet in de spelers die er nu staan of geld zat hebt om flinke kwaliteit te kopen.

23 december 2018 om 20:31

Ayoub schijnt een slechte mentaliteit te hebben en Tapia heeft al zovaak aangetoond veel te wisselvallig en nonchalant te zijn voor dat niveau. Verder is Ayoub een centrale middenvelder, terwijl El Khayati een aanvallende middenvelder is. Niet te vergelijken dus.

Het aantrekken van El Khayati zou betekenen dat Feyenoord wederom in haar eigen trucjes trapt. El Khayati is inmiddels al bijna 30 jaar en je hebt geen enkele zekerheid dat hij bij Feyenoord gaat slagen. Je gaat er geen transfersom meer voor vangen en je komt er niet vanaf als hij tegenvalt.

Ook al was het geen penalty dan had el khayati hem alsnog in de kruising geschoten 😂 wat een trap heeft deze man! Wel genoten van de vechtlust helaas was het voetballend erg matig

Feyenoord weet ook zijn plaats weer winnen van Psv en vervolgens 5 punten verspelen tegen Fortuna en Ado Die ploeg is te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet. En uiteraard hebben de scheids en de Var het weer gedaan. Triest zooitje daar in Zuid🤣🤣

23 december 2018 om 16:37

Bedankt voor deze waardevolle toevoeging. Je punt is duidelijk en geef ik je gelijk in, te goed voor de subtop en te slecht voor de top. Maar waarom je iedereen over 1 kam moet scheren door ze een triest zooitje te noemen? Te weinig aandacht?

23 december 2018 om 17:31

Over twee jaar weet elke club z'n plaats weer. Feyenoord krijgt het dit seizoen te verduren en bij Ajax en PSV is alles ineens hosanna. Er hoeft helemaal niet zoveel te gebeuren voor Feyenoord om de aansluiting weer te vinden. Het verleden heeft wel uitgewezen dat Ajax en PSV altijd moeite hebben gehad om hun topspelers te vervangen. Als Feyenoord deze zomer een voltreffer heeft, terwijl Ajax en PSV de vertrekkende spelers niet gelukkig vervangen, kan het volgend seizoen gewoon weer anders zijn. Ajax en PSV zijn namelijk ook gewoon afhankelijk van een paar spelers.

23 december 2018 om 19:00

Klopt.
Alleen lukt het PSV en Ajax toch op een of andere manier makkelijker voor elkaar te krijgen om goede spelers er voor terug te halen.

23 december 2018 om 20:15

Omdat zij spelers kunnen halen van bedragen van minstens 10 miljoen euro. Ook hebben ze meer kapitaal op het veld staan en dat betekent meer financiele mogelijkheden om spelers adequaat te vervangen.

Die bekers hebben veel verbloemd bij Feyenoord. De realiteit is dat ze de aansluiting met Ajax en Psv hebben gemist. Ajax en Psv hebben zoveel meer kwaliteit dan Feyenoord.

23 december 2018 om 16:55

Dat klopt, maar onder de streep heeft Ajax al lange tijd niks gewonnen en het is maar de vraag of dat dit seizoen Gaat gebeuren...

23 december 2018 om 20:16

Maar dat wat er onder de streep staat stelt weinig voor als de betreffende club elk jaar kapitaalkrachtiger wordt. Het is simpelweg een kwestie van tijd voordat Ajax weer kampioen word, terwijl bij Feyenoord het gevaar er altijd is dat het weer heel lang kan gaan duren.

23 december 2018 om 17:27

Dit seizoen wel, maar veel kapitaal staat niet gelijk aan structureel succes als je in een kleine competitie speelt. Spelers als Ziyech, De Jong, De Ligt, Onana, Lozano en Bergwijn vervang je niet voor gelijkwaardige spelers. De kans is dus heel groot dat beide ploegen er slechter op worden de aankomende zomer. Sommige spelers zijn namelijk onhoudbaar.

5punten verloren in 2 wedstrijden die je normaal als Feyenoord zijnde hoort te winnen. Kampioen kunnen ze niet worden weten ze ook wel daar. Ajax en PSV zijn daarvoor veel te sterk(ondanks de zege van Feyenoord op Psv).

Dat zo'n Nieuwkoop nog speelminuten krijgt is toch ongelofelijk. Zou ook als back-up eens verder gaan kijken, want zelfs in die rol is het een garantie dat hij je punten kost.

23 december 2018 om 17:24

Feyenoord heeft sowieso wel een probleem. Als we bijvoorbeeld naar de opstelling van vandaag kijken:

Bijlow heeft nog veel te leren en ik zie er nog niet zo'n groot talent in. Hij gaat regelmatig in de fout en bij Feyenoord mag je toch verwachten dat ze een betrouwbare doelman hebben.

Nieuwkoop is een speler die je normaal gesproken ziet in de middenmoot of lage subtop van de Eredivisie. Dat niveau moet een club als Feyenoord allang in de jeugd hebben lopen. Van een 22-jarige speler moet een club als Feyenoord veel meer verwachten.

Van Beek is wat wisselvallig en daar kan ik nog steeds geen goed oordeel over vellen. Hij wisselt uitstekende wedstrijden af met zeer slechte wedstrijden en helaas doet hij dat al jaren. Zijn blessuregevoeligheid helpt daarin ook niet mee.

Van der Heijden is al 30 jaar, heeft geen restwaarde, maar op zich een degelijke centrale verdediger. Ik ben er niet van onder de indruk, maar haalt ook niet snel een onvoldoende. Hetzelfde geldt ook voor Botteghin.

Verdonk eigenlijk hetzelfde als Nieuwkoop. Absoluut niet het niveau wat je als Feyenoord na hoort te streven. Dat soort spelers vertegenwoordigen geen waarde.

Ook Tapia, Toornstra vertegenwoordigen nauwelijks waarde en horen thuis in de lagere subtop van de Eredivisie. Toornstra heeft z'n waarde gehad, maar is nu in verval en inmiddels ook alweer bijna 30 jaar. Dat hoort eigenlijk een back-up te zijn, maar speelt toch nog regelmatig.

Feyenoord komt in de problemen, want al die oude spelers hebben geen waarde en spelers als Tapia, Verdonk, Nieuwkoop, Ayoub, Van Beek enzovoort leveren ook nauwelijks iets op.

Aan Toornstra, Van Der Heijden, Botteghin, Van Persie ga je niets meer verdienen en vooralsnog is de marktwaarde van jongens als Haps, Bijlow, Larsson enzovoort ook niet hoog. Clasie is gehuurd en maakt nou ook niet veel indruk.

Je hebt dus alleen Berghuis, Jorgensen en Vilhena en daar krijg je de hoofdprijs niet voor. Niet omdat ze niet goed zijn, maar omdat Feyenoord dermate slecht gepresteerd heeft (vooral in Europa), dat clubs laag in de boom gaan zitten.

Feyenoord moet echt in de winterstop een goede rechtsback halen, dqn kan st juste ook weer naar het centrum toe. Want wat heeft feyenoord een probleem met de backs: een back die nog veel te druistig is (malacia), een back die bijna niets toevoegd aan het spel en zich redelijk makkelijk laat passeren, een back die eigenlijk cv is (st juste) en dan een back die enorm veel intelligentie mist (nieuwkoop). Stuk voor stuk backs met een groot nadeel, waar vaak door de tegenstander van wordt geprofiteerd en eigenlijk alleen malacia potentie heeft maar wel veel moet leren. Vandaag ook kwam het gevaar van ado via de flanken. En mensen die over het onrecht vd penalty beginnen, moeten gwn naar nieuwkoop wijzen ipv de scheids. Dat je zo lang vasthoud tot in/lijn vd de 16, terwijl het van alle spelers beugelsdijk is...

Van Bronckhorst is niet (langer) de aangewezen persoon om dit Feyenoord te laten groeien. Hij heeft zich onsterfelijk gemaakt met een incidenteel kampioenschap, maar is als trainer duidelijk nog een lichtgewicht die veel te leren heeft.

Feyenoord staat zeer comfortabel op de derde plaats en Ajax en PSV zijn dit seizoen ongrijpbaar gezien de wisselvalligheid van Feyenoord. Je hebt dus als coach de luxe om jeugd in te passen en de grote talenten te laten ruiken aan Feyenoord 1. Een gemiste kans door een coach die z'n taken uitvoert, gebaseerd op angst.

In plaats daarvan houdt hij vast aan spelers die het niet waardig zijn om in een kampioensploeg te voetballen. Wil je dus kampioen worden en de aansluiting met Ajax en PSV enigszins houden, zul je die spelers moeten lozen. Ze hebben namelijk ook een relatief oude selectie met weinig kapitaal op het veld. Ook tactisch vind ik Van Bronckhorst niet bijster sterk.

23 december 2018 om 19:34

Wie zie jij in de nabije toekomst Feijenoord coachen?

23 december 2018 om 20:20

Daar ga ik niet over en ik heb niet het netwerk om capabele trainers die haalbaar zijn voor Feyenoord in kaart te brengen. Ik kan enkel mijn observatie geven en die luid dat Van Bronckhorst te veel fouten maakt die een coach van Feyenoord niet hoort te maken.

En dan denken ze dat ze net zo goed zijn als Psv.
Blikje op de ranglijst 12 punten achter.
Is dat PSV veel te slap speelde tegen Feyenoord anders was het nog wat erger.
Afgelopen twee wedstrijden tegen Fortuna en Ado is wel gebleken dat Feyenoord nog wat kwaliteiten mist.

23 december 2018 om 20:24

Dat soort wedstrijden hebben niets met kwaliteit te maken, maar met instelling en tactiek. Feyenoord heeft namelijk op elke positie een betere speler dan Fortuna en Ado. Puur op kwaliteit moet je die wedstrijden dus gewoon winnen.

Als we namelijk zo gaan redeneren kunnen we bijvoorbeeld ook zeggen dat Ajax kwaliteiten mist omdat ze gelijk hebben gespeeld tegen Heracles. Feyenoord is als ploeg gewoon wisselvallig dit seizoen en ze geven punten weg.

23 december 2018 om 22:47

PSV en Ajax hebben betere spelers die op individuele kwaliteiten een wedstrijd kunnen openbreken. Feyenoord te weinig.
En 12 punten achterstand zegt ook genoeg.

El Khayati is een goede voetballer. Slimme keuzes, overzicht, techniek en een goede trap. Zou hem graag na de winter in een andere omgeving willen zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren