Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘We kregen met Ajax applaus van de aanhang van Real Madrid’

Laatste update:

Martijn Reuser stond in 1995 op het punt van doorbreken bij Ajax. Hij speelde dat seizoen vier groepswedstrijden in de Champions League, waaronder in het tweeluik tegen Real Madrid. In beide wedstrijden liet Louis van Gaal de dan twintigjarige buitenspeler invallen. Vooral het memorabele uitduel met de Koninklijke maakte grote indruk op de jongeling. Bij het laatste fluitsignaal stond er 0-2 op het scorebord en werden de spelers van Ajax toegejuicht door de toeschouwers van Real Madrid. In onderstaande video blikt Reuser terug op die wedstrijd.

Verwacht jij dat Ajax de kwartfinale van de Champions League haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kansloos ben je nooit. Kijk maar naar Fortuna Sittard en Fortuna Düsseldorf deze week. In die verhouding moet je Ajax vs Real wel scharen. Maar niet voor niks bestaat het gezegd: "de bal is rond".

19 december 2018 om 12:16

Ik vind dit een beetje een kromme vergelijking. Ik schaar ajax natuurlijk als geheel kleiner dan madrid. Maar gezien de vorm, het teamsamenhang, de coach en de prestaties vergelijk ik dit Ajax met een Sevilla. Kansen verhouding is 40-60 in het voordeel van Madrid. Ik snap dat Madrid over 2 maanden anders kan zijn maar in januari haal je geen topspeler binnen.

19 december 2018 om 12:20

Precies. Kans verhouding op papier tussen Düsseldorf en Dortmund is echt wel iets anders dan Ajax Real. Ik schat de kansen van Ajax ook zo rond 30/40%. Kans van Düsseldorf was denk ik eerder 10%

19 december 2018 om 12:29

De odds op de verschillende goksites laten een ander beeld zien: ca 20-80. Slechts twee ploegen hebben volgens hen een kleinere kans om door te gaan: Lyon en Schalke. Vind ik realistischer, ook omdat dit experts zijn met een direct financieel belang in een goede inschatting van kansen en risico’s.

Daarnaast is wedstrijd nog ver weg. Er kan nog veel gebeuren qua vorm, blessures, transfers tot die tijd.

19 december 2018 om 12:43

Alleen is dat geen schatting van hoe groot de kans is dat een team wint, maar een schatting waarvan ze verwachten het meeste geld te kunnen verdienen.

Stel, buiten verhouding veel mensen gaan in eens op Ajax inzetten, dan veranderen de odds. Terwijl het niets verandert aan de feitelijke kans die teams hebben om door te gaan.

19 december 2018 om 13:00

Wel bizar hoe erg de Ajax supporters zichzelf aan het overschatten zijn. Je moet toch echt eerder aan 20-80 denken dan 40-60. Real is compleet uit vorm en alsnog staan ze maar 5 punten achter Barcelona en zijn ze eerste in hun cl poule geworden. Daarbij is real altijd minder voor de winterstop. Real heeft nog steeds op elke plek een betere speler en jongens als Marcelo, Ramos en casemiro hebben al 3 jaar niks verloren in de cl knockout, die zijn echt niet van plan daarmee te beginnen. Daarbij heeft Ajax nog geschorste spelers. Ajax heeft het heel goed gedaan in de poule, alle lof daarvoor maar ik geef ze tien procent kans om door te gaan

19 december 2018 om 16:17

Dylan, je bent weer lekker als vanouds aan het generaliseren. Er zijn zat Ajax supporters, die ook realistisch zijn! En dat Ajax 2x boven zich uit zal moeten stijgen, om een goed resultaat te kunnen behalen. Maarja als je selectief leest wat je wilt lezen, dan word het vrij lastig. 🙄

19 december 2018 om 16:18

Hoe kunnen de supporters zichzelf overschatten? Wij staan niet op het veld toch? Wij zijn ajax fans, dus het is vrij logisch dat wij ons eigen cluppie een kans geven lijkt mij.

19 december 2018 om 16:28

Een punt heeft hij wel hoor. Je ziet uitspraken voorbij komen dat Real een makkie is, de winkans 40-60 is en zelfs mensen die de uitwedstrijd zo belangrijk vinden omdat ze thuis wel zullen winnen. Hoe goed Ajax op het moment ook is, de kans dat Ajax doorgaat is nihil. Of Real moet 2x een topdag hebben en Ajax juist een hele goede.

19 december 2018 om 16:37

@dylanvan Herpe.. Je vergeet hier in alleen mee te nemen dat Barcelona dit jaar ook alles behalve goede presteert...

19 december 2018 om 16:59

Ik bedoel natuurlijk dat Real 2x een slechte dag moet hebben

19 december 2018 om 17:33

Het is wel een schatting, want het is, zoals je aangeeft, gebaseerd op de inzet (en dus verwachting) van mensen die gokken. Als meer mensen op Ajax inzetten, nemen de odds voor ajax toe. Correct, maar dat hebben ze dus niet gedaan. Gebaseerd op de wet van grote getallen is de 20-80 dus geen slechte weergave van de odds.

19 december 2018 om 18:49

@Xyzz het gemiddelde van de verwachting van mensen is over het algemeen best betrouwbaar. Als je een pot vol met steentjes krijgt en je wilt bepalen hoeveel steentjes erin zitten, dan kan je proberen om dat op een bepaalde manier te berekenen (schatting van de inhoud, volume per steentje, stacking density etc.) maar veruit de beste methode is om het aan een paar duizend mensen te vragen en daar het gemiddelde van te nemen. Dus op zich moeten we de statistieken van die gokkantoren wel serieus nemen.

19 december 2018 om 16:01

Misschien moet Ajax dan haar naam tijdelijk aanpassen naar Fortuna Ajax...

19 december 2018 om 17:08

Er is ook wel een verschil tussen een competitewedstrijd en knock out fase CL qua focus...

19 december 2018 om 18:50

Hoezo die Verhouding? Ajax en real spelen beide op het hoogste niveau, Dortmund en Düsseldorf niet eens in dezelfde competitie. Real top, Ajax subtop. Dortmund Duitse top, Düsseldorf absoluut geen Duitse subtop.

19 december 2018 om 19:22

Düsseldorf speelt gewoon in de 1.Bundesliga. Dus ze spelen wel degelijk in dezelfde conpetitie...

Ik denk dat de gemiddelde Fifa speler dit ondertussen wel weet.

On: Dat was natuurlijk prachtig! Hopelijk gebeurt het volgend jaar weer, maar dat zal wel niet. Ik kijk er in ieder geval er naar uit.

19 december 2018 om 18:05

Was inderdaad een legendarische wedstrijd. Real supporters zijn liefhebbers van mooi voetbal. Maar ook Real Madrid kreeg een aantal jaar terug applaus in de Arena. Voetballiefhebbers kunnen (ook van een tegenstander, als het maar niet de eeuwige rivaal is) waarderen.

Wat was dat een prachtig moment, een staande ovatie van de Madrileense supporters voor de tegenstander. Als de dag van gisteren..

19 december 2018 om 14:40

Davids speelde die avond op 4 de sterren van de hemel. Zamorano zei na afloop dat hij nog nooit tegen zo'n goede ploeg had gespeeld. Jammer dat Overmars kort hierna zwaar geblesseerd raakte en de rest van het seizoen miste. Daarnaast hadden ze de selectie vrij smal. Anders hadden ze de cup ook in 1996 gewonnen. Daar ben ik van overtuigd.

19 december 2018 om 16:18

Falcao hadden we eigenlijk ook in mijn ogen, die beslissing had teruggedraaid moeten worden door die dope.

Ik vind dat het schrijnend om te lezen dat er mensen zijn die denken dat ajax 40% kans heeft tegen nota bene real madrid. In vergelijking met de spelers van real stelt ajax weinig voor. Werkelijk niemand bij ajax zal in de basis staan bij real, of überhaupt op de bank zitten. Zelfs isco, vinicius,asensio,nacho en llorente zijn beter dan de ajax basis 11.

19 december 2018 om 16:21

Jij denkt dat Llorente boven Frenkie De Jong op de bank zou zitten? En de ligt niet boven een Nacho? Die nacho bakt er helemaal niks van man..

19 december 2018 om 17:19

Ahhahah jij kijkt geen wedstrijden van real madrid die lorenthe is super goed. Solari speelde eerst met ceballos als vervanger van casemiro maar dat ging niet goed. Lorenthe brengt de balans en is vetdedigend veel en verl betrr dan frenkie en heeft ook een hele goeie passing.

19 december 2018 om 17:21

Als deze wedstrijd vanavond gespeeld zou worden dan ben ik 1 van die mensen hoor. Ajax heeft meer kwaliteit dan de laatste 18 jaar én zit in een flow. Real heeft een completere en bredere selectie, maar zit juist in een negatieve flow. Het balletje hoeft maar 2x gunstig te vallen en Real loopt compleet achter de feiten aan. Mij stoort het juist dat sommigen denken dat alles wat buitenlands is goud is. Van de spelers die jij opnoemt is alleen Isco veel te groot voor Ajax. Maar die speelt de laatste tijd ook gewoon ruk.

19 december 2018 om 18:53

Dan de laatste 18 jaar? Jij bent 15 gok ik.. Het team met Sneijder, vdv, Zlatan, chivu, trabelsi, maxwell etc vergeten!

19 december 2018 om 19:47

Nee, ik ben 30 en ik vind dit team sterker. Matige gok dus!

19 december 2018 om 19:32

Tuurlijk. Pure aanhang en steun voor het Nederlands voetbal. En terecht.
Je uitleg is duidelijk en dat klopt. Real is in principe sterker dan Ajax. Maar hee, een slechte dag Real, een on-fire Ajax...
Wie weet!

Leuk hoor die wedstrijd in 95,maar de laatste 6 wedstrijden heb je gewoon verloren van real..

19 december 2018 om 19:06

Des te groter is de kans dat je hem weer een keer wint..

We weten het nu wel Ajax maakt kans tegen Real. Laten we hopen dat ze winnen maar niet overdrijven.

Herinner me die wedstrijd nog. Had zeker een nulletje of 4/5 moeten worden, die scheids was echt pro real niet normaal meer. Maar desondanks toch finaal af-ge-slacht.

Deze anekdote werd op Fifa 2016 (?) tot treurens toe verteld als je in het Bernabeu speelde. Schitterend verhaal maar bij de 100e keer begin je Evert ten Napel en Youri Mulder toch vervelend te vinden.

19 december 2018 om 18:38

Haha ja. Maar je moet ook altijd commentaar op Engels instellen. Meest gevarieerd en alles beter dan Youri en Evert. Echt tenenkrommend hun commentaar

Wat Reuser hier zegt over mee gaan in de flow van het team zien we nu weer gebeuren. Door de aanwezigheid van voldoende kwaliteit in de vorm van Ziyech, Tadic, Blind, de Ligt en Frenkie gaan andere spelers ook beter spelen en tikken ze een hoger niveau aan dan verwacht, zoals bijvoorbeeld Mazraoui en Schone en jongens die erin komen zoals Wober, Kristensen en Labyad.

Ik zie wel veel vergelijkingen met het Ajax uit de jaren 90, ook een goede mix van jong en oud met veel kwaliteitspelers waardoor het team als geheel vooruit gaat.

Of we ook in staat zijn zulke prestaties af te leveren als het Ajax van van Gaal is nog maar de vraag, maar ik denk dat er helemaal niet zoveel verschil zit tussen het niveau van dit Ajax en het Ajax van toen, de concurrentie heeft alleen veel meer geld waardoor het nog lastiger is als toen der tijd.

19 december 2018 om 19:45

Ik vind dat Tadic toch behoorlijk beslissend is voor dit Ajax, zeker op CL niveau. Tuurlijk hebben ze andere dingen bereikt en ben je dus ook snel geneigd te zeggen dat Tadic absoluut niet van vergelijkbaar niveau is als Rijkaard, maar de rol die Tadic vervult vind ik zeker vergelijkbaar.

Tadic is net als Rijkaard destijds niet de beste speler van dit team, Hakim Ziyech is dat nu en Litmanen was dat destijds, Hakim vind ik dan ook de Litmanen van dit elftal.

Maar Tadic is dus wel bepalend net als dat Rijkaard een zeer bepalende rol speelde in dat jonge elftal, zeker die jonge gasten als Davids, Seedorf en Kluivert keken enorm op tegen hem en Tadic is qua prof, in en buiten het veld, toch net zo goed een voorbeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren