Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax gelooft in kansen: ‘Revanche op Real Madrid? Dat zou mooi zijn’

Laatste update:

Ajax werd maandagmiddag gekoppeld aan Real Madrid in de achtste finales van de Champions League. De Amsterdammers zullen in februari eerst een thuiswedstrijd afwerken en hopen zich vervolgens in maart in het Santiago Bernabéu te verzekeren van een plek bij de laatste acht. Daley Blind spreekt van een fantastische loting.

De selectie van Ajax keek gezamenlijk op sportpark De Toekomst naar de ceremonie in Nyon. "Het was leuk om met zijn allen naar de loting te kijken. Bij iedereen was wel wat spanning aanwezig", vertelt Blind in een eerste reactie aan Ajax TV. "Iedere keer dat een club uit de koker kwam, keken we elkaar aan: wat gaat er komen? Het blijft gokwerk. Maar er staat ons een mooi potje te wachten."

Blind benadrukt dat Real Madrid een lastige tegenstander is. "Maar het is een fantastische wedstrijd en het Santiago Bernabéu is een fantastisch stadion. Real Madrid heeft voor niets de laatste keren de Champions League gewonnen." Een voorkeur voor een tegenstander had Blind niet, geeft hij aan. "Ik hoopte niet zozeer op bepaalde teams, want elke ploeg uit pot 1 was lastig. Het zijn allemaal topclubs."

Depay en Tete stuiten op Barcelona; Ronaldo keert terug in Madrid voor kraker

Alle affiches uit de achtste finales van de Champions League vind je in dit artikel. Lees artikel

"Ik denk dat we altijd wel een kans hebben", vervolgt de middenvelder, die zondag een hattrick maakte tegen De Graafschap. Hij put hoop uit de twee remises tegen Bayern München in de groepsfase. "We zijn een team dat heeft laten zien dat we elke wedstrijd kansen hebben en creëren. Real Madrid is wel van een ander kaliber, maar de club past wel in het rijtje met Bayern München. We moeten met lef en durf spelen en geloven in onze eigen kwaliteiten."

"Op de dag zelf heb je misschien een tikje geluk nodig, maar we moeten zeker niet bang zijn", aldus Blind. "We hebben laten zien dat we in zulke wedstrijden, ook uit, een goede wedstrijd op de mat kunnen leggen en veel strijd kunnen leveren. We moeten niet onder de indruk raken van de tegenstander." Het wordt voor hem niet de eerste keer dat hij Real Madrid treft: in de seizoenen 2010/11, 2011/12 en 2012/13 was de Koninklijke een van de opponenten van Ajax in de groepsfase. "Ik heb nog nooit van ze gewonnen. Revanche? Dat zou mooi zijn."

Gaat Ajax door naar de kwartfinales van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Achteraf gezien misschien wel gunstig geweest dat Ajax tweede in de poule is geworden. Beter om nu Real te loten dan Liverpool die veel beter in vorm zijn dan Real.
En stel dat Ajax Real zelfs uitschakeld zou dat Ajax veel wereldfaam opleveren door de 3 voudig CL titel houder achter elkaar + de grootste club ter wereld allertijden te verslaan.
De komende 20-30 jaar zal internationaal dan met groot ontzag worden gesproken over Ajax.

17 december 2018 om 13:02

Wijzijnkampioen: precies mijn reactie. Speel liever tegen Real dan tegen Liverpool als Ajax zijnde. Maar dit is toch een geweldige loting. De titelhouder, grootste club ter wereld en een ploeg vol voetbal. Nu nog niet in zijn beste doen, hopelijk blijft dat zo. En de VAR. Heerlijke loting lijkt me, waar elke Ajacied zich graag tegen wil laten zien

17 december 2018 om 13:11

Het is nu december.. de wedstrijden worden pas in februari en maart afgewerkt. Real laat vaker zien sterker terug te komen na de winter dan ervoor. Maar goed we gaan het zien. Het is en blijft Real Madrid natuurlijk. Ik denk einde Europees seizoen voor Ajax.

17 december 2018 om 13:17

Ajax wordt er ook sterker op na de winterstop. Wie weet kan Ajax na de winterstop Magallan, Lainez en Lassana Traore ook nog bij de selectie verwelkomen plus de terugkerende Veltman en Bande. En meestal speelt Ajax de tweede helft van het seizoen ook beter. Plus Ajax speelt een spelletje dat grote clubs niet goed ligt. Ik zie zeker wel kansen voor Ajax.

17 december 2018 om 13:15

Achteraf gezien inderdaad wel, al zijn er na de groepsfase geen makkelijke tegenstanders meer. Toch vind ik dat je niet zo kan rekenen, zeker niet met een fixed loting. Stel Ajax wordt 1e, dan veranderen alle mogelijke tegenstanders en speel ik liever tegen Schalke dan tegen Liverpool.

17 december 2018 om 13:16

Deze wedstrijden worden over 2 en 3 maanden gespeeld, dus de huidige vorm van de dag zegt niet zo veel, Real kan tegen die tijd in absolute topvorm zijn of ze raken juist verder achterop ten aanzien van de nummer 1 in Spanje en leggen de focus volledig op de Cl.

Je kunt speculeren wat je wilt, het blijft gewoon de winnaar van de CL van de afgelopen jaren.

Wel hebben we nog een appeltje met ze te schillen en hebben we een team wat van alle recente Ajax teams hetbeste functioneert en het meeste kwaliteit bezit (individueel en als team).

Ik heb er zin in en vertrouw er op dat we ons goed presenteren aan de rest van de wereld tijdens deze dubbele ontmoeting.

17 december 2018 om 16:35

2 maanden met een winterstop er tussen .

17 december 2018 om 13:24

Jah goed jongens doe maar alsof real madrid er niks van kan. Bij Ajax weten ze beter dan wat fans die zelf gewoon al bang zijn en het willen goed praten. Wedden dat real madrid heel ontspannen is gaan straks lekker naar huis chillen en die ajaxieden zweet op hun voorhoofd.

17 december 2018 om 13:53

Niemand zegt dat Real er niets van kan. Er wordt gezegd dat het veel erger had kunnen zijn, bijvoorbeeld City, PSG of Barcelona.

17 december 2018 om 14:09

Als Ajax wel 1ste was geworden dan was de loting anders geweest. Bayern kon bv geen Schalke loten wat Ajax dan wel weer kon. Is dus moeilijk te zeggen of Liverpool er dan ook uit gekomen was.

17 december 2018 om 19:29

De komende 30 jaar aub zeg, mijn lachspieren hebben t zwaar te verduren bij jouw comment.

17 december 2018 om 23:15

haha die van mij ook. Misschien bedoelde hij 2-3 jaren en groot ontzag zal zijn: met respect.

Idioot sterke tegenstander. Maar ik hoop dat we iets kunnen forceren. Het zou moeilijk worden maar wie weet? CL is echt voor de grote. Gewoon lekker genieten en kijken hoe ver het gaat. Wellicht dat Ajax zich al kan versterken voor het nieuwe seizoen. De Mexicaan, en Doan, Magallan komen er aan.

17 december 2018 om 13:05

Wat moeten we met Doan? Kon het verschil niet maken tegen Emmen. Wordt te zeer omhoog gehemeld dat het de opvolger van Ziyech zou kunnen zijn. Dat is hij bij lange na niet. Overigens denk ik dan dat Odegaard verder in zijn ontwikkeling is en dit seizoen meer laat zien dan Doan.

17 december 2018 om 13:09

Die wordt vermoedelijk gekocht. Hij zat ook op de Ajax tribune bij de oud Ajax spelers. Je moet daarvoor uitgenodigd worden. Hij heeft ontzettend veel potentie. Maar het hele team van Groningen loopt totaal niet.

17 december 2018 om 13:17

JasonRhijn doan werd uitgenodigd door een sponsor van groningen. Zou daar niet te veel achter zoeken.

17 december 2018 om 13:29

Er is al gezegd door wie doan was uitgenodigd. Had Ajax niks mee te maken!

17 december 2018 om 13:11

Mja, alle tegenstanders daar zijn idioot sterk, daarom zijn ze door. Denk dat dit inderdaad wel een leuke kans is omdat ze nu niet geweldig presteren maar dat kan zo omslaan.

17 december 2018 om 13:36

Doan? Totaal geen toegevoegde waarde op dit moment, laat hem eerst maar eens schitteren bij een subtopper in plaats van te schutterend bij een middenmoter anex degradatiekandidaat.

Zeker prima om lef te tonen maar je kan natuurlijk niet zo naïef spelen zoals in fases tegen Bayern. Dan word je gewoon op snelheid geslacht en dat zou nogal zonde zijn.

17 december 2018 om 14:25

Ondanks die fouten kon Bayern ook niet van Ajax winnen...

De kwakkelende nummer 4 van Spanje loten met een doelsaldo van maar +5 is een van de best mogelijke opties die Ajax had, dus Ajax heeft zeker kansen.

17 december 2018 om 13:07

dat dacht PSG ook vorig jaar toen Real er in december nog beroerder voor stond.

17 december 2018 om 13:17

Achmed, nou precies mijn gedachte! Niet eens alleen Ajacieden, maar ook fans van andere clubs zie ik luchtig reageren. Van we doen het wel eventjes, terwijl Real voor iedere club ter wereld wellicht de moeilijkste tegenstander is. Ook al is Real niet in goede doen, in de CL komen er bij iedere club speciale krachten vrij zeker bij Real. Ik ben die kansloze partijen onder Frank niet vergeten, en bovendien kan Real in maart veel verder zijn. Al zijn wij dat dan ook! Ik heb er een hard hoofd in, maar ik laat me graag verassen.

17 december 2018 om 13:23

Sulejmanii, dat heeft ermee te maken dat het makkelijker is om Ajax een gunstige loting aan te praten. Mochten ze verliezen dan kan er weer flink gebasht worden en in het onmogelijke geval dat Ajax toch doorgaat hadden diezelfde mensen het al voorspeld en was het slechts een kwestie van tijd.

17 december 2018 om 13:28

Helemaal gelijk real was totaal niet in vorm ronaldo had 1 goal gescoord maar tot aan die wedstrijd. en je ziet dat real madrid weer in vorm komt.

17 december 2018 om 13:29

Het gaat ook zeker niet makkelijk worden, maar buiten Porto zijn alle andere clubs die Ajax kon treffen veel beter op dit moment en was Ajax vooraf redelijk kansloos geweest. Maar tegen dit verlamde Real is Ajax zeker niet kansloos. Dit is niet het Real van de laatste jaren met Ronaldo. Kom op man, 24 voor en 19 tegen in de competitie, bijna al die andere clubs zijn koploper met uitstekend spel.

17 december 2018 om 13:31

Alleen zat er altijd een duidelijk verband tussen Reals vorm en Ronaldo's vorm. Real maakt waarschijnlijk meer kans maar ze missen toch duidelijk degene die 3 keer scoort in elke knockoutronde.

17 december 2018 om 13:32

@sulejmanii.....je kan het naief spelende Ajax met minder kwaliteit onder frank niet vergelijken met hoe Ajax nu speelt en de spelers die ze nu hebben. Het spel is 10 keer beter dan het trage tikkie terug tikkie breed van frank. Toen was je vantevoren al kansloos. Nu hebben we gezien hoe Ajax kan spelen tegen grote ploegen.

17 december 2018 om 13:42

Je hebt tegen elke club een kans, ook tegen Real. Wie zegt dat Real dit jaar niet nog verder afglijdt het nieuwe jaar in?
Elke club kent magere jaren, misschien zijn die van Real nu aangebroken....

Enige nadeel is dan dat de criticasters weer gaan tetteren dat Real zo slecht was als Ajax van hen weet te winnen.

17 december 2018 om 13:13

Ajax heeft zeker kansen, maar vergeet niet dat het nog een tijdje duurt voordat de wedstrijd gespeeld wordt en dat er nog een wintertransferperiode tussen zit. En ik zie Real nog wel een aantal peperdure paniekaankopen doen..

17 december 2018 om 13:23

Real zal altijd spelers hebben met klasse die een wedstrijd kunnen beslissen, en ze hebben nog tijd dus er kan inderdaad nog veel veranderen. Maar nu Ronaldo weg is komt er wel heel veel druk op de andere spelers te staan en ook op evt aankopen zullen er ook meteen moeten staan en dat is niet makkelijk.

Ajax heeft echt niks te verliezen dus kan vrij-uit spelen, dat is een voordeel. In ieder geval een garantie op mooie wedstrijden en een kleine kans dat het na 1 pot al beslist is.

17 december 2018 om 13:33

Je kan peperdure spelers kopen maar kijk hoe Ajax kan tikken tegen bayern. Koop dan maar lekker peperdure ego’s. Als Ajax als team speelt dan vind ik dat persoonlijk 10 keer beter

17 december 2018 om 13:19

Real had vorig jaar nog mindere cijfers, verloren van de laatste plaats in La liga maar tegen PSG, de grote PSG met Neymar, Mbappé en co konden opeens niks tegen de kwakkelende nummer 4 van Spanje.

17 december 2018 om 14:27

Toen had Real nog Ronaldo.

17 december 2018 om 16:04

@xyzz

mee eens, die missen ze zwaar. die maakte geloof ik 50 goals in een seizoen in zijn eentje. nu heb je 3 voorhoede spelers die in een seizoen alle 3 bij elkaar opgeteld misschien net 50 goals maken. dat is wel een wereld van verschil

17 december 2018 om 13:20

Wie won er de afgelopen 3 jaar de Champions League ook alweer? In een ko fase heb je altijd kans, maar telt vorm veel minder mee

17 december 2018 om 13:34

Wie speelde er toen ook alweer bij real. Oh ja ene Ronaldo. Die is weg!

17 december 2018 om 13:58

Wat ben jij overdreven optimistisch Soccerfan_1. Alsof Real Madrid zonder Ronaldo niks kan? Vergeet niet dat Ajax enkele wedstrijden geleden ook met 3-0 is afgedroogd. In de Champions League is Ajax gewoon niks. Na 1 leuke groepsfase in tientallen jaren moeten we niet opeens de held gaan uithangen. Je praat over Real Madrid die de afgelopen 5 jaar 4x de Champions League heeft gewonnen.
Gewoon dimmen en flink duimen dat je niet met billenkoek weer tegen Heracles Almelo moet gaan spelen over een paar maandjes.

17 december 2018 om 14:28

Flikker lekker op met je dimmen. Real kan er geen reet van.

17 december 2018 om 13:52

Kort maar krachtig, zo zie ik het ook.

Waarom geven spelers altijd diplomatische, dus niets zeggende antwoorden. . "ik hoopte niet zozeer op bepaalde teams, want elke ploeg uit pot 1 was lastig."

Er is echt wel verschil tussen Real/barca en e.g Porto.

17 december 2018 om 13:25

Dit had zeker wel een uitspraak van Ten Hag kunnen zijn inderdaad. Niet zo heel gek dat Blind dit roept want die speelt wel vaker de papegaai van de coach. Een sterke eigen mening hoef je van Blind niet te verwachten. Ik hoop in ieder geval dat hij tegen Real ook een paar van die ballen afvuurt op het doel zoals hij dat ook tegen de Graafschap deed. Die zaten er lekker in.

17 december 2018 om 13:26

Ik zou Porto eens gaan volgen als ik jou was. Zo gemakkelijk als die door de poule fase gekomen zijn en ook bovenaan in Portugal staan. Er zijn gewoon geen zwakkere tegenstanders meer op dit niveau en heb je een flinke dosis geluk nodig.

17 december 2018 om 13:35

@achmedn Je kan hopen wat je wilt maar je hebt er verder geen invloed op, dus beter niet teveel energie aan verspillen als coach zijnde.

17 december 2018 om 15:00

Achmed kijk eens voor de grap naar het punten aantal van alle nummers 1 eb wie er het meeste heeft... dat is niet man City , real of PSG... maar Porto...

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met Real Madrid. Zal je net zien dat we Porto loten. Waardoor iedereen verwacht dat we wel even doorgaan. Krijg je last van onderschatting door spelers, pers en fans. En dan vlieg je er vervolgens uit. Krijg je daar weer een hoop gezeur over. Met Real is daar geen sprake van. Dus hebben we niets te verliezen en alles te winnen.

17 december 2018 om 13:11

Onderschatting in de 1/8 finales van de CL, wat je al een decennium niet hebt bereikt? Lijkt mij van niet

17 december 2018 om 13:23

Voor de loting was daar al sprake van hier op VZ maar ook elders. Iedereen wilde Porto loten want dat was de minste tegenstander van de mogelijke ploegen. "tegen Porto maak je tenminste een serieuze kans". Was het meest gehoorde statement.

Porto heeft wel 16 punten gepakt in de groepsfase. Dan kun je zeggen dat ze in een "makkelijke" groep zaten met Schalke, Gala en Lokomotiv. maar ze waren wel vele malen beter dan die andere ploegen. 5x winst en 1x gelijk zijn echt wereld cijfers.

17 december 2018 om 13:32

Het sluipt er altijd wel een beetje in bij het Nederlandse volk als het een minder aansprekende naam is. In deze fase moet je gewoon alles geven om verder te gaan ongeacht hoe groot de naam van de ploeg is waartegen je moet spelen en hoeveel x ze de Champions league hebben gewonnen. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Zo moeten we er tegenaan kijken en als je verder komt dan kom je de allersterkste ploegen vroeg of laat toch wel tegen dus als je ze vroeg tegen komt en het voor elkaar krijgt om ze uit te schakelen dan is dat alleen maar in je eigen voordeel. Zelfvertrouwen van de spelers groeit en respect van de tegenstander ook.

17 december 2018 om 13:46

Laten we hopen dat Real Madrid ons onderschat dan

17 december 2018 om 13:21

Je bent blij dat je cl winnaar, grootste topclub, tegenkomt in de 8e finale?
Tegenstander als Porto onderschatten in de 8e finale van de cl? Ik vind dat je juist moest vrezen dat je real heb geloot, de kans om door te bekeren is nu vrijwel nihil! Real is nu niet in goede doen, maar blijft een tegenstander van een heel ander kaliber dan een Porto ofso. Of het moet ajax echt meezitten en er ontstaan wonderen die dag, who knows.

17 december 2018 om 13:26

Ik ben blij dat we nu niets te verliezen hebben. Daardoor kun je heerlijk vrij uit voetballen en misschien stunten. Tegen Porto zou dat anders zijn. Dan heb je wel wat te verliezen. Omdat er dan van je wordt verwacht dat je de kwartfinale wel "even" haalt.

Edit: Typefout

17 december 2018 om 13:38

Real is niet alleen uit vorm, maar missen ook het scorend vermogen van Ronaldo. Hij voegde gewoon iets extras toe aan dit Real en is de ontbrekende schakel. Porto is vergelijkbaar met Ajax. Ploeg met veel talent dat elk topteam op een goede dag kan verslaan. Vallen zeker niet te onderschatten. Ik denk dat je de loting gewoon moet nemen zoals het is en er het beste van moet maken. Ajax heeft zeker een kans.

17 december 2018 om 13:42

Denk niet dat er iemand in Nederland is die dat verwacht zou hebben, zelfs al zou Ajax 1e in de poule geworden zijn en Man U geloot hebben, dan nog zouden de meeste niet denken dat ze het 'even' zouden halen

17 december 2018 om 14:02

Nou, als ik nu alleen al naar de Poll kijkt zegt (op dit moment) 57% dat Ajax door gaat naar de kwart finale.

17 december 2018 om 14:21

Tja als je de polls serieus neemt, als Ajax volgende week gelijk speelt en Real wint overduidelijk en je plaats dezelfde poll nog een keertje, dan denk ik dat nog maar 10% verwacht dat Ajax doorgaat.

17 december 2018 om 15:53

Ja, want iedereen vult de poll naar waarheid in...

Altijd geloven in je kansen! Bal is rond! We zullen zien waar ze staan over 2maanden

Gewoon vol passie voor je kansen gaan, prima. In geen jaren zo'n gretig en gemotiveerd ajax gezien. Hoe 't ook afloopt, ze kunnen met opgeheven hoofd van 't veld stappen.

De cirkel is rond. Als ik me niet vergis was Ajax - real Madrid in 2010 de druppel die de fluwelen revolutie op gang bracht.

17 december 2018 om 14:00

Zou wel fantastisch zijn als ze Real weten te pakken, zullen voor Ajax lastige wedstrijden worden maar wel om naar uit te kijken.

Je kan in ieder geval zien of ze nog net zo kansloos zijn, of dat er echt sprake is van tegenstand bieden.

Wat een schitterende loting! Tuurlijk, de kans is groot dat Ajax gewoon uitgeschakeld wordt door Real Madrid.als je puur kijkt naar individuele kwaliteit, dan is Real natuurlijk veel beter dan Ajax.

Toch zie je jaar in jaar uit dat een sterke teamgeest en strijdlust ook extreem belangrijk is voor succes. Neem bijvoorbeeld de finaleplek Kroatie op het afgelopen WK: absoluut niet het team met de allerbeste spelers, maar wel een team dat samen voor iedere meter vocht.

Stiekem hoop ik dat de kracht van de teamgeest en strijdlust in dit Champions League seizoen ook zo bepalend gaat zijn. Op dat gebied heeft Ajax namelijk niks te klagen. Zou toch mooi zijn als ze Real gewoon afbluffen, en een ronde doorgaan. Noem me een dromer, maar als dat echt gebeurt, dan is niets onmogelijk voor dit Ajax.

17 december 2018 om 13:36

Individuele kwaliteit is leuk. Maar als je als team speelt ben je gewoon in het voordeel.

17 december 2018 om 14:02

En dan in de volgende ronde AS Roma of Porto loten!

Mocht Madrid niet doorgaan is het een schande, de coach en de spelers hebben nog ruim 2 maanden om alles weer op de rit te krijgen. Een extra aankoop in de winter is ook niet uitgesloten, hoewel de kans op een grote naam redelijk klein is.

17 december 2018 om 13:12

Dat zou inderdaad een schande zijn voor Real Madrid, ik zie ze ook wel gewoon doorgaan.

17 december 2018 om 13:30

Ik denk dat de positie in Spanje en het verlies van Ronaldo meer een schande is dan uitgeschakeld worden in de CL door een jonge talentvolle ploeg, die in goede vorm is en de kersverse golden boy in de selectie heeft.

17 december 2018 om 13:44

De ene schande sluit de andere schande niet uit, dus jouw reactie is overbodig. Als Madrid eruit vliegt tegen, met alle respect, dit Ajax, is het gewoon een schande.

17 december 2018 om 13:50

Nee hoor, van een ploeg verliezen uit een kleine competitie is echt een veel grotere schande, je had de pers hier eens moeten zien na dat Real verloren had van CSKA. Marca vond het dat het de prestaties van Zidane 3x CL winst bijna teniet deed en AS vond dit het debacle van dit millennium, en dit zijn dan de pro Real kranten en speelde Real met een B ploeg

Heerlijk de onderschatting! Real in underdog positie, heerlijk en zin in! Ben erbij in Madrid. Super zin in. De vorige Madrid Ajax al meegemaakt in Amsterdam.

17 december 2018 om 14:04

Ik was erbij toen Ajax veel beter was in Madrid ( 0 - 1 voor Ajax Gerrie Muhren), kan me het balletje hooghouden nog goed herinneren.

De hele selectie van Real was stom verbaast en keek er naar.

Vind het wel ontzettend jammer dat Ronaldo weg is bij Real, wat een gigant is dat.

17 december 2018 om 14:30

Klopt, maar wie weet komt er een andere gigant tijdens de winterstop ( vast niet Haha ) heb enorm zin in!

17 december 2018 om 14:41

bpreal,

Real Madrid speelt drie dagen voordat ze in Amsterdam tegen Ajax spelen eerst nog even tegen Atletico Madrid uit.

En twee dagen voordat ze thuis spelen tegen Ajax moet Real Madrid aantreden tegen Barcelona in Madrid.

Weet niet of dat in het voordeel van Ajax is, maar het zijn wel 2 zware wedstrijden voor Real.

Ik denk dat Ajax het niet gaat winnen.Real kan in Januari makkelijk meer dan 100 miljoen euro betalen voor een spits. En de kwaliteit die er al is. Ja het zijn natuurlijk geen koekenbakkers. Zo goed mogelijk partij bieden maar je zal het niet winnen denk ik.

17 december 2018 om 13:40

Helemaal mee eens. Beter kan een coach het niet doen...en vergeet ook niet alle wedstrijden in de voorronde CL die we ook allemaal wonnen.

weer lucky Ajax, weer een zogenaamde zware club, die zwaar uit vorm is.

Ik verwacht Ajax thuis 3-0 en uit 1-2 verlies.

17 december 2018 om 13:47

Real Madrid heeft nu inderdaad een dipje, dat klopt. Echter, de wedstrijden worden pas in februari en maart gespeeld. Er kan tussen nu en dan nog heel veel veranderen.

Ik heb Real meermaals zien spelen dit seizoen, maar we moeten niet doen of het ineens is vervallen tot Ijsselmeervogels. We praten hier over Real Madrid, hetzelfde Real Madrid dat de afgelopen jaren de CL won.
Nee, Ronaldo is er niet meer maar er loopt daar genoeg kwaliteit waar de Ligt en co. zich 180 minuten mee kunnen vermaken. Je zal misschien niet vernedered worden met 10-1 over twee wedstrijden, maar dit is een loodzwaar affiche, je bent minder kansloos dan voorgaande jaren, meer ook niet.

17 december 2018 om 14:44

Het is overwinteren in de CL, elk affiche zou zwaar zijn, dus zoveel maakt dat niet uit. Het had niet minder geweest met barca, city, psg, juve, etc.

17 december 2018 om 15:47

Daarin heb je gelijk. Maar omdat Real Madrid nu niet in goede doen verkeert, moet ik overal aanhoren dat 'we een kans hebben' en 'we het ze moeilijk gaan maken'. Eens, liever Real dan City, Juve of Barca, maar ik doelde meer op de hosannastemming die ik niet geheel terecht vind.

17 december 2018 om 16:39

Er is niet zozeer een hossanna stemming, je moet het doen met de loting die je krijgt en van te voren zeggen dat je dik ingemaakt wordt schiet je ook niks mee op. Beetje zelfvertrouwen en geloof in een stunt is goed anders ga je het zeker niet halen.

Dit Real Madrid is zonder Ronaldo wel te verslaan. Als Ajax een goede dag heeft, kunnen ze gewoon de volgende ronde halen.

17 december 2018 om 13:50

Aan een goede dag hebben ze helaas niet zo veel... ze zullen er twee moeten hebben

Ik begrijp niet waarom mensen denken dat Ajax Real Madrid kan verslaan in de champions league, oke ze hebben verloren van csk moscou, in de 2e seizoens helft moet je Real Madrid nooit onderschatten. Ik ga d'r ook van uit dat ze in Januari spelers gaan halen.

17 december 2018 om 14:46

Geloof ik eigen kunnen heet dat. Iets wat je als topsporter nodig heb om iets te bereiken. Zijn ze favoriet? Absoluut niet, maar er zijn altijd mogelijkheden. Er zijn altijt wel verassingen in dit stadium van het toernooi.

Volstrekt kansloos helaas. Zeker in de knock-out. In de groepswedstrijden is nog wel eens iets mogelijk omdat het niet altijd erop of eronder is. In de achtste finale is dit echter wel het geval voor Real. Zie het niet gebeuren dus. Kwaliteitsverschil is natuurlijk enorm.

Het probleem is dat Real wordt altijd onderschat. Of Real nou in of uit vorm is. Het ligt niet aan Ajax. Als Real had een andere ploeg geloot waren we nog steeds kansloos volgens velen. Net als CL finale, Liverpool in bloed vorm en real wat minder en Real werd onderschat. Toen wonnen we. Dusja we zullen zien# hala Madrid

Mooie loting, ga je ronde verder heb je het goed gedaan, verlies je is het geen schande.

Dit slechte real won ook gewoon bij Roma alsof het niet was

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren