Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord laat zich verrassen en verliest top twee uit het oog

Laatste update:

Feyenoord heeft zondag voor het eerst dit seizoen punten gemorst voor eigen publiek. De nummer drie van de Eredivisie werd verrast door Fortuna Sittard: 0-2. Lars Hutten opende de score in de openingsfase van de tweede helft en in de blessuretijd besliste Ahmed El Messaoudi de wedstrijd in het voordeel van de promovendus. Feyenoord heeft nu een achterstand van acht punten op nummer twee Ajax en van tien punten op koploper PSV.

Giovanni van Bronckhorst koos ervoor om Orkun Kökcü een basisplaats te geven. De middenvelder maakte vorige week indruk tijdens zijn Eredivisie-debuut tegen FC Emmen en was tegen Fortuna de vervanger van de geblesseerde Jens Toornstra. In de tiende minuut leek Kökcü een assist op zijn naam te zetten. De jongeling legde de bal in het strafschopgebied breed op Steven Berghuis, die met het linkerbeen de bovenhoek vond. Doelman Alexei Koselev strekte zich en voorkwam de 1-0. Na 24 minuten probeerde de buitenspeler het opnieuw, maar schoot hij voorlangs.

Hoewel Fortuna zich af en toe wel meldde voor het doel van Justin Bijlow, was het Feyenoord dat het meest nadrukkelijk aanzette in De Kuip. Na een klein halfuur probeerde Jordy Clasie het zonder succes van afstand. Fortuna bleef zonder al te veel problemen overeind en kreeg een paar kansen, omdat het opportunistisch durfde te voetballen. Zo schoot Hutten in de achtste minuut in het zijnet, viel een hoekschop van Mark Diemers in de tiende minuut in de kluts bijna in het doel en werd Fortuna af en toe dreigend in de counter.

Feyenoord-aanvoerder Jordy Clasie moest zich in de rust laten vervangen.

Een domper voor Feyenoord was het uitvallen van Jordy Clasie: de aanvoerder bleef in de rust geblesseerd achter in de kleedkamer en werd vervangen door Renato Tapia. De Peruviaan maakte zijn eerste speelminuten in de Eredivisie sinds 23 september. Feyenoord leek sterk te beginnen aan de tweede helft, maar na vijftig minuten greep Fortuna verrassenderwijs de leiding. De bezoekers kwamen er met drie man uit, Andrija Novakovich stuurde Tyrell Malacia het bos in en stelde Hutten in staat om de score te openen. Fotuna kreeg vertrouwen door het doelpunt en voor Feyenoord begon de tijd te dringen.

Na ruim een uur kwamen er kansen voor de Rotterdammers. Pas in minuut 64 volgde een grote kans na een corner: van dichtbij schoot Dylan Vente hard op doelman Koselev, die even daarna ook redding bracht op een afstandsschot van Berghuis en met moeite op een inzet van Sam Larsson. Feyenoord ging meer risico nemen en achttien minuten voor tijd maakte Hutten bijna zijn tweede. Hij schoot echter naast en hield de thuisploeg in leven. Daarna nam de druk van Feyenoord alsmaar toe en kwam Fortuna zelden van de eigen helft. Onder meer invaller Robin van Persie kreeg nog een goede kans, maar in de blessuretijd schoot El Messaoudi in de tegenaanval de 0-2 tegen de touwen.

Verdiende Feyenoord meer dan een nederlaag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk beseft Fey nu weer waar het werkelijk staat. Het is de beste subtopper van de Eredivisie, niet meer dan dat. Ben trouwens ook wel benieuwd of Van Persie nu ook gaat zeggen: "we kunnen werkelijk waar van iedere club ter wereld verliezen" haha

16 december 2018 om 18:40

Dat besefte we ons ook voor deze wedstrijd.

16 december 2018 om 19:05

Jij misschien, maar Feyenoord zelf niet. Gio met teksten als: het kan nog spannend worden. Nog geen winterstop of alweer 10 en 8 punten achterstand, tevens 35 goals minder. Nee. Feyenoord is officieel geen topclub meer.

16 december 2018 om 19:16

Ja wat is de definitie van een topclub? Want mijn inziens zijn zr dat wel zeker. Hebben ook laatste 4 jaar 5 prijzen gepakt. Daarnaast is feyenoord een subtopper noemen wel heel respectloos, aangezien ze veruit beter zijn dan de subtop. Ik vind feyenoord de nr 3 van nederland, met grote afstand van de subtop, maar ook met aanzienlijke afstand van ajax en psv.

16 december 2018 om 20:11

Is ajax dan wel officieel nog een topclub wat zijn de prijzen van ze? Slappe gelul van je man wat had gio dan moeten zeggen we leggen ons neer bij de 3e plaats en het seizoen is voorbij?

16 december 2018 om 20:38

Consequent meedoen om de titel, structureel Oranje spelers afleveren, Europees een goed figuur slaan : niet 18 jaar titelloos, slechte scouting en Europees niet eens meedoen. PSV en Ajax zijn NLse topclubs ... thats it!

16 december 2018 om 18:40

Volgens Feyenoorders is het gat tussen de top 3 en de rest erg groot, maar het gat met Ajax en PSV is ook flink

16 december 2018 om 18:44

Sterker nog, dat gat is groter dan met de nummer 4.. Feyenoords seizoen is over en uit.

16 december 2018 om 18:48

jij denkt dat feyenoord nog op plek 1 kan komen dit jaar? Hoef je geen glazen bol voor te hebben toch?

16 december 2018 om 18:51

Ze hebben de beker nog.

16 december 2018 om 18:56

Met de beker ga je het financiële gat met Ajax en PSV dichten. Dat kan alleen door de Champions League groepsfase te halen.

16 december 2018 om 22:07

Feyenoord kan nog de beker winnen, voor de rest was het seizoen bij aanvang al klaar, niemand dacht toch serieus dat Feyenoord kampioenskandidaat was?

16 december 2018 om 18:40

Ze kunnen nu ook wel definitief het kampioenschap gedag zeggen. 10 punten en 8 punten op Ajax achterstand is teveel.
Feyeoord zal weer genoegen moeten nemen met een best of the rest plekje.

16 december 2018 om 18:43

Alsof ze daar voor meestreden.
Feyenoord is te wisselvallig.
De 2de garnituur is niet goed genoeg en dan kan je zo weer verliezen....

16 december 2018 om 18:53

Toch hoorde ik na de wedstrijd tegen PSV weer geluiden dat Feyenoord nog niet uitgeschakeld was voor de schaal.

16 december 2018 om 18:54

Ze spraken wel zelf uit dat ze voor het kampioenschap gingen.

16 december 2018 om 19:03

waarom spreekt men nog steeds van een top 3. NL heeft al ruim 25 jaar een top 2.
kijk naar de kampioenschappen...... het is altijd ajax of psv met een uitschieter van az en twente en eens in de 18 jaar feyenoord.....

16 december 2018 om 18:42

Ik denk dat Feyenoord echt wel weet dat ze zich niet kunnen meten met Ajax en Psv. Maar ik denk ook niet dat een Feyenoord fan het zou accepteren als de spelers zich daar vooraf aan het seizoen al bij neerleggen.

Vind het eigenlijk een misselijke reactie, je hebt het geluk dat je PSV fan bent. Heb je verder ook niets voor hoeven doen.

16 december 2018 om 18:47

Is ook weer zo'n reactie om lekker te provoceren. Net niet erg genoeg om verwijderd te worden, maar wel om onder de huid van veel fans te zitten. Treurig.

16 december 2018 om 18:50

Hahaha precies zoals alle Feyenoorders altijd doen?

16 december 2018 om 18:53

@GL ach Feyenoord supporter ben je niet voor je lol. We hebben vaker wat te treuren dan te vieren(al valt dat de afgelopen jaren allesziend mee). Voor successupporters moet je in Amsterdam zijn. Ik woon toevallig zelf in de hoofdstad en zodra Ajax weer een beetje aardig begint te draaien is alles en iedereen daar Ajacied. Ook erg veel types die geen idee hebben of er lucht of zand in een bal zit. Beetje ‘oranje achtige’ taferelen. Maar ook al spelen we helemáál nergens meer voor, De Kuip zit volgende week gewoon weer vol hoor. Ondanks de zoveelste wanvertoning van vandaag.

16 december 2018 om 18:56

Maakt dat het minder waar dan? Volgens mij is het gewoon werkelijkheid. Dus hij mag de waarheid niet plaatsen omdat het pijn doet bij de fans?

16 december 2018 om 21:13

Onzin. Ajax heeft al vier jaar 0,0 gewonnen. Roepen veel Feyenoordfans maar al te graag. Dus waar precies is dat succes waar die successupporters op af komen. Vorig seizoen was zelfs een bagger seizoen, waarbij Ajax vroegtijdig was uitgeschakeld voor alles. Liepen er echt niet minder supporters en fans rond dan nu. Ajax heeft zelfs 7 hele magere jaren gekend. Arena niet minder vol dan nu. Als er op dit moment ergens succes supporters zitten is het wel bij Feyenoord en PSV, die hebben immers iets te vieren gehad.....

16 december 2018 om 18:44

Ik denk de enige vaste subtopper zelfs. AZ heeft de potentie maar die zijn zo slim om 40 miljoen aan aanvallers te verkopen en dan voor 3 mil een spits van ADO binnen te halen

16 december 2018 om 18:51

Die spits van ADO bracht ze guster wel 3 punten...

16 december 2018 om 19:10

Daarvoor heeft hij bar weinig laten zien bij AZ

16 december 2018 om 19:44

Ja en voor de rest heeft hij bijna niks laten zien. Een goede wedstrijd doet er toch niet aan af dat hij niet van enig niveau is om een subtopper in de eredivisie te worden. Hij scoorde aardig wat goals bij ADO maat toch kon ik wel zien dat hij in alles een mindere voetballer was dan bijvoorbeeld een Fran sol van Willem II

16 december 2018 om 20:07

Ik denk dat wat az doet verstandiger is dan dat wat Feyenoord heeft gedaan. Dat geld heeft az nog wel liggen en kan het iedere transferperiode gebruiken. Feyenoord gaf de centen die ze kregen direct uit en heeft nu nog een uitgeholde selectie zonder kwaliteit en een halfbakken bankrekening. Dan heeft az het toch verstandiger gedaan want zoveel minder presteerd az niet ten opzichte van Feyenoord.

16 december 2018 om 22:14

Johnssen was ook geblesseerd bij AZ, nu 4 goals in 12 optredens niet geweldig maar Berghuis heeft er 4 in meer wedstrijden, en alleen v Persie heeft er meer gemaaktbij Feyenoord

Schan-da-lig. Telkens wanneer je denk dat G.van Bronckhorst de juiste knoppen heeft weten te vinden, wordt je weer keihard uit je droom gejaagd. Na de uitschakeling tegen Trencin hebben we er weer een nieuw dieptepunt bij: 0-2 tegen Fortuna in De Kuip.

Elk zichzelf respecterende topclub (wat Feyenoord onderhand niet meer is) had de trainer bedankt voor de bewezen diensten na 2 van dat soort decepties in een halfjaar tijd. Bizar hoever we weer de afgrond zijn ingeworpen na kampioen te zijn geworden 2 jaar geleden. Niet alleen GvB valt hier wat te verwijten, de hele directie!

16 december 2018 om 18:41

Van Geel en Gvb houden elkaars handjes vast.
Zoals je zegt, iedere fatsoenlijke topclub had ze er allang uitgezet.
Gio zit in z'n 4e jaar en er is geen enkele speler beduidend beter geworden.
Totaal geen idee in het spel.
Totaal geen inzet bij de spelers.
Een totale flapdrol.

16 december 2018 om 18:44

Flapdrol is natuurlijk onzin en je ziet Karsdorp over het hoofd (kongolo had het zelf ook wel gered), maar het aantal verbeterde spelers is wel erg schamel inderdaad.

16 december 2018 om 18:59

Er zit ook totaal geen structuur momenteel in Feyenoord. Een van de prachtigste clubs die er is en dan zo'n incapabele directie en dan nog Gio die niet eens weet wat tactiek is. Wat hoop ik dat ze Kuyt snel doorschuiven naar het eerste, vooral als je ziet hoe Liverpool vandaag speelde ben ik er zeker van dat Kuyt diezelfde mentaliteit kan overbrengen op een groep als deze, wat jeetje wat is dat nodig zeg.

16 december 2018 om 19:41

Maar als ie niemand beter heeft gemaakt en Karsdorp ontwikkeld(e) zich wel goed, dan zegt meer over Karsdorp dan over Gio, oftewel dit was niet de verdienste van Gio.
Anders had ie wel meer spelers beter gemaakt van de tientallen spelers die hij onder z'n hoede heeft/had toch?

Het ergste vind ik dat er gewoon geen enkel idee/structuur in het spel zit. En dat na 3 seizoenen.

16 december 2018 om 19:44

Als je na 3 seizoenen geen structuur in het spel kan brengen dan vind ik je een flapdrol ja.

Zelfs mijn trainer destijds in het amateurvoetbal heeft mij/mijn team veel meer ontwikkeld, qua spel van het team en qua individu.

16 december 2018 om 18:44

Dus trainer eruit en dan? Denk je dat je dan beter wordt? De jaatste jaren telkens een prijs gepakt met het derde beste team van Nederland. Wees blij met de trainer! Snap dat er een keer een eind aan komt tussen Giovanni en Feyenoord maar je hoeft hem echt niet te ontslaan midden in het seizoen.

16 december 2018 om 18:46

Gewoon seizoen afmaken en elkaar de hand schudden. De club moet wel stappen proberen te zetten, daarvoor moeten spelers zich gaan ontwikkelen zodat ze aantrekkelijk worden voor het buitenland. Dat zien we nu niet terug onder deze trainer.

16 december 2018 om 18:46

Ik vind dat je hier wel erg kort door de bocht bent. Feyenoord heeft een prima seizoen en verdiende vandaag ook gewoon om te winnen. En als Fortuna zoals vandaag een keer klinisch is en met 2 mooie goals de overwinning pakt is GvB weer de zondebok. Dat terwijl ik dit seizoen nog geen positief woord van Feyenoorders over hem heb gelezen terwijl het verder prima loopt.

16 december 2018 om 18:53

Prima loopt? Ze pakken punten oke, maar het spel is al jaren niet om aan te gluren!

16 december 2018 om 18:56

Een prima seizoen? Feyenoord hoort toch gewoon Europees voetbal te spelen en op zijn minst tot het voorjaar op redelijke afstand van Ajax en Feyenoord te zitten? Als ik Feyenoord was zou ik na dit seizoen absoluut afscheid nemen van gvb en met name van Geel. Van Geel heeft al jaren geen fatsoenlijke aankoop gedaan.

16 december 2018 om 18:52

Jullie doen het toch prima? Van geel heeft niet goed ingekocht maar van bronckhorst presteert prima met dit materiaal.

16 december 2018 om 19:48

Ben ik het niet mee eens. Feyenoord heeft de derde beste selectie van Nederland. Geen eerste worden is geen schande, thuis verliezen van Fortuna wel. In december (of eerder al) uitgeschakeld zijn voor de titel ook. Dat is de schuld van de trainer. Sporadisch zie je dat er wel voetbal in het elftal zit, het is aan de trainer om dat eruit te halen. Ook met deze selectie is er meer mogelijk.

16 december 2018 om 21:41

Ik snap die kritiek op Gio echt niet. Kijk 1 keer naar de selecties van PSV en Ajax en dan die van Feyenoord. Bij Feyenoord spelen gewoon middelmatige spelers met Berghuis en Jorgensen als uitzonderingen... Vind je het heel gek dat ze dan voor de winterstop al zover achter staan? Ik totaal niet. Ajax en PSV verliezen nauwelijks punten dus zo gek is die achterstand niet. Ajax en PSV hebben zoveel meer kwaliteit.

Dat Gio spelers niet veel beter maakt vind ik ook niet zo gek. De spelers die Feyenoord heeft gaan echt niet veel beter worden. Het zijn leuke spelers voor de Eredivisie meer niet..

16 december 2018 om 19:02

@blindevogel

elke club loopt wel een keer tegen een zeperd als vandaag aan hoe schandalig het ook is, maar over het algemeen vind ik dat Gio het dit seizoen gewoon weer uitstekend doet met dit armoedige spelersmateriaal

16 december 2018 om 19:50

@japie: op eigenlijk elke positie heeft Feyenoord een betere speler dan de Graafschap, Trencin en Fortuna. Hoe kun je als team er dan zo afgaan?

16 december 2018 om 20:44

@ijsmuts

omdat je als team ook wel eens een minder dag hebt. als je dan niet de individuele klasse in je elftal hebt van een Ziyech of een Lozano die met een actie het verschil kunnen maken dan heb je dus het probleem dat je zo een wedstrijd wel eens verliest.

Ajax en PSV hebben ook wel eens zo een dag maar die trekken zo een wedstrijd dan wel net over de streep omdat ze meer kwaliteit hebben. dat is het verschil tussen een kampioenskandidaat en een subtopper, wat Feyenoord momenteel is

16 december 2018 om 23:26

Het is ook je enige bescherming voor Gio; je noemt het een gebrek aan creativiteit binnen de selectie. Daarom mag Gio blijven zitten en momenteel falen.
Fortuna had die creatieve speler ook niet, maar het zag er we uit alsof ze wist wat ze deden

16 december 2018 om 23:59

@ijsmuts

niet eens alleen een gebrek aan creativiteit maar ook een gebrek aan kwaliteit. Fortuna wint vandaag incidenteel, Feyenoord verliest vandaag incidenteel maar uiteindelijk staan we gewoon stevig op de 3e plek en meer zit er niet in imo.

dit Feyenoord heeft niet de selectie om mee te strijden om het kampioenschap en een heel seizoen lang van geen enkele mindere tegenstander een keer te verliezen. we staan momenteel waar we horen te staan

gezien de huidige selectie vind ik het nog heel knap dat Gio zo veel punten weet te pakken dit seizoen

Als er nu nog iemand over titelkansen durft te spreken. Schaam je....

16 december 2018 om 18:49

Jorgensen nog niet voor de camera verschenen?

16 december 2018 om 20:37

Tubes beste reactie ooit haháha . Meneer wil mee doen in het zeiken op feyenoord maar weet totaal 0.0 ervan KANSLOOS! ! Gr van een ajacied haha

Kuipvrees? Is ook niet niks om tegen Fortuna te spelen met zo'n intimiderend uitvak.

16 december 2018 om 19:53

We zongen inderdaad het legioen eruit.

16 december 2018 om 21:29

Is niet zo moeilijk. Je hoort er vaak een speld vallen.

16 december 2018 om 22:36

Het legioen is met pensioen!

16 december 2018 om 23:07

Als we ons de hele week moeten gaan opladen voor Fortuna thuis is het einde pas echt zoek.

Hahah eerst 8-0 op de klote nu 2-0... gelukkig nieuwjaar tot volgend jaar. Ben er klaar mee.

16 december 2018 om 18:40

Jij hebt betere zondagen gehad.......😎

16 december 2018 om 18:41

Dit was geen geweldig weekendje voor je hè Sander. Ik zou zeggen drink je er nog een en het is bijna winterstop

16 december 2018 om 18:54

Maar wel de nul gehouden!

Titel vind ik nergens op slaan, ze hebben nooit kans gemaakt op die top 2 en dat gaan ze ook zeker niet krijgen.

16 december 2018 om 18:41

Klopt maar de selectie van Feyenoord had dat zelf nog niet door afgaande op hun uitspraken de laatste tijd. Die zijn dus uit hun droom geholpen

16 december 2018 om 18:50

Helaas wel. Als ik nu vanuit mijn cluppie kijk. Jullie voetballen dit seizoen voor 3e plek en de beker. PSV alleen voor t kampioenschap. En Ajax? Voor alle drie, dit kan zo verkeerd gaan en weer een prijsloos seizoen...

16 december 2018 om 18:51

Gelukkig waren de meeste Feyenoorders op mijn werk een stuk reëler. Blijft natuurlijk vervelend.

16 december 2018 om 20:33

Wat moet zon voetballer dan zeggen? Ja we staan 5 punten achter, dus we zijn kansloos. Natuurlijk zeg je dat niet,maar ook al die spelers weten dat Ajax en PSV veel beter zijn. Soms vraag ik me,samen met Louis, echt af of ik nou zo slim ben of de rest zo dom.

Bekerwinstje zeker weer donderdag. Dat zal alles weer verbloemen. Schandalig.

Raar hoe je van winnen van PSV gaat naar verliezen van Fortuna.. en dan wint Ajax 8-0, PSV 4-0. Het is klaar met de klassieke top 3..

16 december 2018 om 18:43

Hoezo? Feyenoord hoort toch nogsteeds in de top 3?

Man man wat een klap. Pluim voor de ploeg uit Sittard. Gestreden en gewoon verdiend gewonnen. Je zal maar een vd uitsupporters uit Sittard zijn. Da's dat rot end in de kou dubbel en dwars waard!

16 december 2018 om 19:00

Een van de weinige comments die credits geeft aan Fortuna, klasse!

16 december 2018 om 19:55

Bravo Torres! Wat vele vergeten: het was gewoon het disciplinair blok van fortuna wat vandaag won!

16 december 2018 om 20:12

Vond zelf met name de eerste goal erg goed uitgespeeld. Gewoon een klasse goal! Fortuna heeft een pittig team dat t Ajax en PSV ook moeilijk maakte. Die spelen volgend jaar ook weer ED. Maar dan wordt t vaak lastiger. Maar voor nu , toppie!

16 december 2018 om 20:29

Ik denk we allemaal wel hebben genoten als we van goed defensief voetbal houden, maar man wat ik hoop dat Gio eruit wordt geknikkerd z.s.m. Hofland heeft nog niet eens zijn papieren en heeft nu al meer idee laten zien dan Gio de afgelopen 2 seizoenen.

16 december 2018 om 19:54

Dat rotte end smaakt nu in de trein dubbel zo zoet!!

16 december 2018 om 20:13

Kan ik me helemaal indenken man! Wel thuis!😁

hoe slecht wil je het hebben zeg. hoe kan je nou weer met 2-0 van Fortuna verliezen?

Van winnen tegen PSV, naar een nederlaag tegen fortuna ..... tja , voetbal is een gekke sport ... Laten we het daar maar op houden........ fijn weekend

Wat enorm triest is dit zeg. Fortuna kon zo makkelijk counteren, ongelofelijk. Wat ik nog het minst begrijp is hoe die Tapia invalt zeg. Krijv je eindelijk minuten val je als zo'n natte dweil in, zonder iets van felheid.

16 december 2018 om 18:48

Ik snap gio nu beter. Altijd kutpassjes met een stuit. Haalt overal het tempo uit.

Tja het ging weer redelijk de laatste weken dus het was hoog tijd om weer eens door het ijs te zakken. Feyenoord zou Feyenoord ook niet zijn als we niet om de zoveel weken een schandalig slechte wedstrijd zouden spelen.

zo dat krijg je als je Kokcu er in zet als talent na een goede invalbeurt tegen Emmen... waarom geen Ayoub, iemand met ervaring

16 december 2018 om 18:43

Ayoub is niet fit dus dat was sowieso geen optie, vandaar dat Tapia er ook in kwam

16 december 2018 om 18:43

Ja Ayoub kan moeilijk invallen als hij niet op de bank zit he.

16 december 2018 om 18:50

Het is fortuna heh, geen psv of ajax. Tegen fortuna moet feyenoord thuis gewoon winnen, ook al stellen ze 3 kokcu pikkies op.

Je weet dat Feyenoord een paar keer per seizoen verliest van een promovendus. Dat is sowiezo standaard, maar vandaag zag ik hem niet aankomen. Thuis gaat het medstal wel goed. Nu is het seizoen dus voorbij. Donderdag voor de beker speel je ook met dit reserve elftal, dus dat is ook nog maar zeer de vraag of je door gaat.

Hoe speelde Orkun kocku?

16 december 2018 om 18:44

Onzichtbaar. Maar hem kun je uiteraard niets kwalijk nemen.

16 december 2018 om 22:15

waarom kan je hem niets kwalijk nemen? hij was toch opgesteld omdat ie zo geweldig was? of mocht ie voor de lol meedoen?

16 december 2018 om 23:21

Omdat je niet van een 17-jarige kan verwachten dat die een slecht spelend team op zijn schouders neemt.

Ik zei nog gisteren of eergisteren. Feyenoord is een klasse minder dan PSV en Ajax. De wedstrijd tegen PSV had feyenoord goed geprofiteerd toen PSV ff van slag was door de felheid. 2e helft zag je eigenlijk al dst psv sterker is. Hoe feyenoord terug werd gedrongen in eigenhuis als een soort middenmoter was beschamend.
Daarbij t hele seizoen is toch overduidelijk dat ajax en psv overtuigender zijn. Zie je ook aan doelsaldo.

16 december 2018 om 21:29

Ja maar dat ziet en zegt iedereen toch? Daar hoef je geen verstand van voetbal voor te hebben hoor. Tuurlijk kunnen ze dat als club en spelers zijnde niet zeggen, maar ook zij weten dat Ajax en Psv qua selectie en potentiële mogelijkheden onbereikbaar zijn.

En nu Feyenoord - FC Utrecht voor de beker, leuk!

Haha en Feyenoord had de.aansluiting gevonden met Ajax en PSV. Juist tegen deze clubs kan Feyenoord het niet.

De overwinning op PSV heeft geen waarde zo,alleen voor Ajax. Dit is schandalig.

16 december 2018 om 18:48

Neem aan dat Gio sowieso wel het seizoen gaat afmaken, dus ik verwacht eerlijk gezegd weinig spannends. Waar ik al een beetje voor vreesde gaat nu op zeker werkelijkheid worden, namelijk dat het een troosteloos seizoen gaat worden voor jullie. Hoogstwaarschijnlijk met een flinke voorsprong op de nummer 4 en een straatlengte achter op de nummers 1 en 2. Zonde, had Feyenoord graag wat langer mee zien doen, maar verbazen doet het me allerminst. De uitslag van vandaag overigens wel, wat een blamage zeg.

Fortuna speelde naar hun kracht, maar Feyenoord was zo statisch en slapjes.

Ook zuur voor Feyenoord en haar supporters, want nu speel je echt een half jaar voor niks en zonder spanning. Feyenoord weet nu al dat het derde wordt. Geen concurrentie van onder, geen zicht op Ajax en PSV daarboven. Trouwens, Feyenoord met 8 zelf opgeleide spelers aan de aftrap en dan dit als resultaat in een thuiswedstrijd tegen een promovendus... Het zegt ook wel wat.. Of de woorden van Van Persie, dat ze zelfs van Real Madrid zouden winnen.. Feyenoord is over en uit dit seizoen.

16 december 2018 om 18:58

Ja maar dat wisten we voor deze wedstrijd ook wel. Alleen de beker is nog een optie voor dit seizoen.

Misschien niet de beste tijd om dit na een nederlaag tegen de Feyenoorders te zeggen, maar vergeet de blessures niet. De selectie is kwalitatief niet groot genoeg, dan kan je tegen zulke resultaten oplopen. De wedstrijd tegen PSV gaf de Rotterdammers te veel hoop, meer dan een derde plek zit er niet in. Aangezien het kwaliteitsverschil absoluut geen schande, maar snap de teleurstelling.

16 december 2018 om 18:52

Misschien, maar dan doe je de tegenstander te kort. Neem bijvoorbeeld Vente. Die komt gewoon te kort. Kokcu heeft best talent, maar de polonaise die men afgelopen week danste leek op het Boetius festival destijds. Het was maar één wedstrijd die tegen Emmen was...Fortuna Sittard heeft dan wel minder kwaliteit, maar die spelen al een tijdje samen. Wanneer dan ook Clasie in de rust wegvalt kan dit gebeuren.

16 december 2018 om 19:10

Het is gewoon heel simpel. Feyenoord mag thuis nooit van Fortuna verliezen. We praten hier over een degradatiekandidaat (ondanks ze nu 10de staan), niet over een subtopper of topclub. Daar is geen enkel excuus voor te verzinnen.

Het verschil in punten doet nu meer recht aan de daadwerkelijke verhoudingen. Het was nog niet zo lang geleden dat de "Maar waarom zijn het dan maar 2 punten verschil" teksten hier over de bühne vlogen.

Eigenlijk is dit voor de competitie het beste. Fortuna heeft de punten veel harder nodig dan Feyenoord. Moeten zich zo snel mogelijk veilig spelen voor degradatie. Feyenoord wordt hoe dan ook derde. Niemand van de onderste 14 zal in de stand nog over Feyenoord heen wippen terwijl de kans dat Feyenoord bij Ajax of PSV kan aansluiten zo goed als nihil is.

Hopelijk houdt Het Legioen zich kalm en gaan ze niet onaangenaam doen tegen Gio. Hij haalt het maximale uit die selectie.

16 december 2018 om 19:10

Het Legioen hield zich vandaag ook weer 90 minuten kalm. Sterker nog, toen was het stadion al driekwart leeg.

16 december 2018 om 22:41

Die zijn met pensioen joh

Zoals ik al zei, Feyenoord zweeft ergens tussen de top 2 en de rest in. Het is absoluut geen ploeg die ook maar een moment mee doet voor de titel, daar komen ze gewoon kwaliteit te kort voor en ik vind dit team toe aan verversing, sommige spelers lopen er te lang en anderen horen helemaal niet in dat shirt te spelen.

Wordt dan ook eens tijd dat ze in Rotterdam weer eens Rotterdams gaan doen en de mouwen gaan opstropen en dat nieuwe stadion gaan bouwen ipv als een stel ambtenaren er al 10-15 jaar over te lullen zonder concrete actie.

Zonder meer inkomsten kan Feyenoord niet concurreren met PSV en Ajax, zeker niet met Ajax, want zelfs voor PSV gaat het moeilijk worden de komende jaren om daar tegen te concurreren gezien de grote financiele verschillen die lijken te ontsaan.

16 december 2018 om 18:54

Momenteel lijkt dat stadion er niet eerder dan over vijf jaar te staan. Dan staat er een prachtig stadion maar is de financiële achterstand al niet meer te overbruggen. Feyenoord is verworden tot een cultclub en niet meer dan dat helaas.

16 december 2018 om 19:18

Zo'n stadion is natuurlijk niet goedkoop en bovendien is het maar de vraag of ze uberhaupt aan gaan haken. Verder snap ik de hele ophef ook niet. Het is helemaal niet vreemd dat Feyenoord derde staat en niemand gaat bij ze in de buurt komen.

Feyenoord gaat de laatste jaren voor oude(re) spelers. Dat is prima, maar zelfs met een nieuw stadion lopen Ajax en PSV uit. Zolang je geen kapitaal op het veld hebt staan, kun je het sowieso vergeten. Veruit de grootste inkomstenbron van de topclubs is de verkoop van spelers. Ik kan momenteel maar 2 spelers opnoemen waar Feyenoord meer dan 10 miljoen voor kan krijgen. De rest is niet eens 7 miljoen euro waard.

Oke, we kunnen nu echt zeggen dat de titelstrijd gaat tussen PSV en Ajax. Feyenoord dacht er gewoon te makkelijk over denk ik. Ik verwacht dat van Bronckhorst gaat vertrekken. Misschien is Steijn wel een goede trainer voor Feyenoord

Ik heb er wel genoeg van....het doet me nog weinig dit haha, te zielig voor woorden deze vertoning

Ik neem aan dat iedereen nu gezien heeft, waarom Clasie speelt ipv Tapia. Wat een wereld van verschil is dat.

16 december 2018 om 18:54

Tapia speelt bijna nooit, mag een keer invallen en wij moeten hem daarop beoordelen? In het begin van het seizoen zei iedereen dat men clasie tijd moesten geven om wedstrijdfit te worden. Lijkt me niet echt eerlijk.

16 december 2018 om 19:19

Hoezo alleen daar op? Tapia heeft al een jaar of vier gehad om het te laten zien, maar het blijft een slome die zo traag voetbalt dat het hele team in de problemen komt.

16 december 2018 om 22:17

Clasie brengt Feyenoord naar hogere sferen? die is toch geen schim van de Clasie voor zijn transfer naar Southampton?

Teleurstellend en ook totaal niet op gerekend.vanaf de tweede helft wel alles aan gedaan, maar waarom niet in de eerste helft? Oook een beetje geluk, maar ook raffinement, maar dat was er beide niet.

Pluim voor Fortuna, mooi en goed gevoetbald. Dat gesimuleer hadden ze echter helemaal niet nodig.

Wat een drama voor onze Rotterdamse vrienden. Terecht gewonnen door Fortuna overigens. Kokcu was al beter dan De Jong, meedoen om de titel, dat kwam er allemaal langs van de week. Hoogmoed komt voor de val.

17 december 2018 om 13:53

Wat een onzin. Dat 0.5% zegt dat Kokcu beter is dan de Jong (iets wat ik niet gezien heb) heeft niks te maken met hoogmoed.
Hou toch op. Feyenoorders hebben AL Jaren geen hoogmoed getoond. Hoop wellicht. Dat is wat ik voelde na de winst op PSV. 5 punten erachter is gewoon prima, als je wint van clubs als Fortuna in eigen huis. Hoogmoed is gewoon bullshit, het DIK grootste deel van alle Feyenoord supporters passen wel op met hoogmoed. Nu de hoop weer eens traditiegetrouw de grond is gebeukt, is het weer good old 'schouderophaal' Feyenoord.

Ik zal wél de hoon over me heen krijgen als ik als Ajacied zeg dat ik het jammer vind dat Feyenoord zó kwakkelt.

Het is persoonlijk voor mij de club als het gaat om rivaliteit. We hebben Feyenoord nodig voor een mooi, lang en spannend seizoen. Met een club als PSV heb ik niks, hoe goed ze het ook doen. Respect heb ik daar zeker voor.

Sterker nog: als we de laatste 25 jaar erbij pakken is PSV de beste club qua kampioenschappen, dus met dat WZAWZDB heb ik evengoed niks mee.

Hoop dat we volgend jaar weer eens een Klassieker krijgen die er écht toe doet. Om plek 1 en 2.

16 december 2018 om 19:00

Ik denk dat je zojuist het gevoel van veel Ajacieden hebt verwoord. De enige echte klassieker is tegen Feyenoord en die zijn het leukst als er sprake is van een gelijkopgaande strijd.

16 december 2018 om 19:07

De Klassieker is sowieso een opgeblazen evenement. Leuk voor de commercie en dus de kaartverkoop, maar verder is het gewoon een wedstrijd tussen twee clubs. De fans zijn niet eens welkom in elkaars stadion omdat iedereen die wedstrijd altijd zo romantiseert waardoor "supporters" sneller geneigd te zijn om voor problemen te zorgen. Ik bedoel; wat heb je met Feyenoord wat je met PSV niet hebt?!

16 december 2018 om 22:18

Nee hoor. Je zegt niks geks. Toen het jaren drama was bij Feyenoord waren er genoeg momenten waarop jullie elkaar vonden. Aftrekken op elkaars jeugdopleiding. Misselijk werd ik ervan soms. In PSV is er gezamelijke vijand gevonden. Ajax heeft van ons meer te duchten en jullie presteren beter tegen ons met de nodige emotie. Denk dat het weer anders gaat worden als men elkaar weer in de ogen kan kijken tijdens de klassieker..

Man man dat wij er van verloren hebben!

16 december 2018 om 19:01

Dat gevoel hebben wij bij Heracles, ik weet niet wat er momenteel erger is

16 december 2018 om 22:42

Hoe zouden ze zich bij Zwolle voelen?

16 december 2018 om 22:29

dat is voetbal, anders zouden ze geen 34 wedstrijden hoeven te spelen , de bal is rond

Zuur voor alle feyenoord supporters, zeker gezien het de laatste tijd beter leek te gaan. Wel vindt ik nog steeds dat feyenoord het te veel van duelkracht moet hebben ipv creatief voetbal. Als je ook naar feypsv keek zag je dat alle kansen op de kans van berghuis (na die 1-2) en de 1-0 tot stand kwamen na een duel dat op de helft van psv werd gewonnen, waarna je vrij op het doel af kon lopen. Alleen als je dat tegen fortuna doet staat er nog een heel armada aan fortuna spelers. Ze zullen op dezr manier veel meer moeite hebben met lager geklasseerde tegenstanders

Nu kunnen de praatjes over het weer aanhaken bij Ajax en PSV in ieder geval weer de ijskast in. Ik vond het al erg opportunistisch. Het hele seizoen worden ze al afgebrand en na 1 overwinning op PSV was het ineens weer een kandidaat voor de titel. Dat terwijl de Feyenoord-fans wel beseffen dat het er dit seizoen gewoon niet in zit. Feyenoord is te wisselvallig en Ajax en PSV hebben gewoon te veel kwaliteit momenteel.

16 december 2018 om 19:43

Je speelt nog voor de beker toch, dus het seizoen is nog niet helemaal verloren. Maar begrijp je teleurstelling. Ben benieuwd hoe druk de scouting van Feyenoord momenteel al is met iets te vinden om iets klaar te stomen voor volgend seizoen.

16 december 2018 om 20:27

Het probleem is vooral dat Feyenoord momenteel op bijna elke positie een slechtere speler heeft dan Ajax en Psv. Dan is het wel te veel vragen van een ploeg om in de buurt te blijven bij die twee. Helaas zit er voor Feyenoord niet meer in dan dit in dit seizoen. Ik snap de teleurstelling heel goed, maar dat is momenteel de situatie.

16 december 2018 om 20:42

Maar goed, je geeft het altijd wel ergens weg. Natuurlijk mag je geen puntverlies leiden tegen dat soort clubs, maar helaas gebeurt het wel. Deze ploeg kan goed voetballen, maar de ondergrens ligt bij deze ploeg ook erg laag. Ik kan me ook wel voorstellen dat het dit seizoen erg moeilijk is voor de spelers om het zelfvertrouwen te behouden.

Wie mij nog gaat vertellen, dat er een top 3 in Nederland is. Die beter dan de rest is. Denk 3 keer na. PSV was gewoon goed gespeelt van Feyenoord en enorm zwak door PSV. Die naar de cl week vermoeit waren

16 december 2018 om 20:43

Er is ook gewoon een top 3 die beter dan de rest is. Kijk maar eens naar de ranglijst.

Zo zie je maar weer dat die wedstrijd tegen psv, aan psv zelf lag. Eerste helft heeft Fey optimaal geprofiteerd van het "half slapende psv" die blijkbaar nog niet goed wakker waren. Als je jezelf titelkandidaat wil noemen, zal je deze wedstrijdjes moeten winnen.

Snap het verdriet van veel Feyenoorders en de frustratie over de directie. Wat kopen ze k*t in zeg. Alleen Gio haalt wel het maximale uit de ploeg jaar in jaar uit. Je wint de beker en nu dit seizoen sta en eindig je waarschijnlijk 3e wat logisch is als je kijkt naar het materiaal van PSV en Ajax. JCS gewonnen en nog actief in de beker. Nee het probleem is Gio niet

Voor de genen die Feyenoord hart hebben en nog aan twijfelen, in NL hebben we gewoon top 2 en niet top3. Het is ajax en psv en dan komt de rest

Ajax 8-0, PSV 4-0. Feyenoord 0-2. Maar... volgens van Persie maakt Feyenoord het iedereen lastig, zelfs Barcelona.

16 december 2018 om 21:42

Je hebt het zelf hierboven erover dat alle Ajacieden meer gefocust zouden zijn op Feyenoord dan de eigen club, maar volgens mij ben jij hier ook behoorlijk druk met al die Ajacieden bezig.. Begrijp me niet verkeerd, ik snap je frustratie, want die ken ik vaak ook in topics betreffende mijn eigen club. Echter lijkt dit provocerende geklier niet te verdwijnen en zoals een eerder persoon al zei zie ik je nooit verontwaardigd wanneer een Feyenoorder zich op zelfde wijze misdraagt in een Ajax topic. Dat neigt naar hypocrisie en komt je in de discussie dan niet echt ten goede.

17 december 2018 om 10:41

Torres je snapt zelf prima dat je ook in Ajax topics bent maar daar je clubgenoten niet continu terecht wijst. Nu zeggen dat je niet iedereen kan terecht wijzen is gewoon kul, want dat is het punt niet, het punt is dat jij selectief alleen Ajacieden terecht wijst. Denk je nou echt dat er alleen in Feyenoord topics gejend wordt na een negatief resultaat? Ook al speelt Ajax goed, dan nog heb je kleuters die liever over het publiek praten of de te grote mond van Schöne. Zo werkt dat toch gewoon?

16 december 2018 om 20:32

Van Persie zei dat als ze zo spelen als in de eerste helft tegen Psv, ze het iedereen moeilijk kunnen maken. Daar is toch niets vreemds aan?! Beter zo'n uitspraak als dat gezeur dat Ajax ineens weer aan zou haken bij de Europese top.

Feyenoord heeft gewoon te weinig kwaliteit. Als een paar spelers geblesseerd zijn en een paar spelers een mindere wedstrijd spelen is het gewoon drie keer niks. Tel daarbij op een trainer die ik nog nooit op enig tactisch inzicht heb kunnen betrappen of überhaupt enig inzicht en ze kunnen van iedereen verliezen.

Het positiespel is al jaren bedroevend om dit soort tegenstanders kapot te spelen.....
De selectie is kwalitatief niet sterk genoeg, en de trainer maakt ook geen spelers aantoonbaar beter....

Echt dramatisch dit gewoon. En als het dan dramatisch gaat dan is het nog erger dat je pas in de laatste 20 minuten er een beetje passie in Gaat leggen. Nieuwkoop na dit seizoen van de hand doen want die komt zelfs als backup zwaar tekort. Ik denk dat hij bij weinig clubs in de eredivisie basis zou spelen. Als haps ooit nog terug komt van zijn blessures moet hij de plek van malacia overnemen. Zie hem wel een basiswaardige speler worden maar is dat nu nog niet. Ja het centrum is ook niks. Van Beek is extreem wisselvallig. En jan-arie is een cultheld maar geen goede verdediger. Ook weer duidelijk dat tapia na dit seizoen ergens anders heen moet. Hij zal vast wat kunnen maar zijn handelingssnelheid is net zo traag als v/d heijden z'n sprintsnelheid. De rest van het team viel tegen maar hebben wel een aardig niveau normaal gesproken

Ik gaf het in de topic over Ajax - de Graafschap al aan. Feyenoord is stukken minder dan PSV en Ajax. Daarom spreken we over een top 2, Feyenoord bungelt er qua niveau lichtjaren onder, ondanks de winst op Psv. Feyenoord mist simpelweg kwaliteit om daadwerkelijk te strijden voor de titel. Je sterspelers zijn Berghuis en van Persie, dat zegt helaas genoeg lijkt me.

16 december 2018 om 20:37

Dat neemt niet weg dat Berghuis een prima speler is en goed genoeg is voor de Nederlandse top. Ajax en PSV moeten het ook nog maar voor elkaar zien te krijgen dat ze jongens als De Ligt, De Jong, Ziyech, Lozano enzovoort goed kunnen vervangen. Die spelers gaan namelijk niet snel naar de Eredivisie en zijn aanzienlijk duurder dan Ajax en PSV normaal gesproken betalen voor een speler..

16 december 2018 om 21:33

Als je goed hebt opgelet, zie je dat dit jaar in jaar uit wordt geroepen over de sterspelers en dat ze deze altijd wel weer weten te vervangen. Sterker nog voor sommige spelers hebben ze de vervangers al (bv Malen). Dat is dan ook direct het probleem van Feyenoord. Die hebben meerdere vervangers voor 1 type speler, maar missen echt creativiteit. Zeker als Van Persie niet fit is. Een gehele verdediging ligt in kreukels, merk je weinig van. Van persie in de kreukels, direct problemen. Bergwijn is al afwezig geweest bij PSV en Ziyech bij Ajax. Ging wat moeizamer, maar niet direct problemen.

17 december 2018 om 00:43

Nou, eigenlijk niet. Meestal gaan er wel een aantal jaren overheen voordat ze weer een speler van een vergelijkbaar niveau hebben. Spelers met een impact op het spel zoals Ziyech of spelers met een uniek talent zoals De Ligt en De Jong vervang je niet zomaar. Bovendien moest Ajax de afgelopen jaren toch vooral middelmaat vervangen. Ziyech, De Ligt en De Jong zijn dat natuurlijk niet.

Fijn om te zien dat ze in Amsterdm en Eindhoven nog steeds plakkerige onderbroekjes krijgen van dit soort uitslagen. Zolang dat gebeurt, doen we nog een heel klein beetje mee

De wedstrijd was verder een drama. Verdiend verloren.

16 december 2018 om 22:35

Klopt. Feyenoord uit was gewoon weer zo frustrerend. Dan kan ik een glimlach niet verbergen nee. Andersom ook zo lijkt me?

Ik vond tot nog toe Feyenoord gewoon de hond die er met het been vandoor kon gaan.... dacht dat als zij gewoon deze en volgende week zouden winnen en wij(Ajax) uit bij Utrecht het lieten liggen dan was het echt spannend geworden... ergens baal ik van deze nederlaag van Feyenoord... hoe raar het ook klinkt

Haha de supporters dachten allemaal na de wedstrijd tegen PSV dat ze net zo goed waren als Psv.
En dan kom je Fortuna Sittard tegen....
Toen werd men weer wakker in de realiteit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren