Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Je staat zó onder druk tegen PSV, dat kun je ook niet meer tegenhouden’

Laatste update:

PSV gaat zaterdagavond op bezoek bij Heracles Almelo, een club waarvan het slechts een keer verloor (september 2015) in de gehele clubhistorie. Gemakkelijk gaat het echter lang niet altijd tegen de Almeloërs, zo weet Bram Castro. Als keeper van Heracles incasseerde hij vorig seizoen diep in de blessuretijd het beslissende doelpunt (1-2), na een uitstekend optreden waarin hij de ene na de andere redding verrichtte.

Castro, die in 2010 ook drie maanden onder contract stond bij PSV, blikt op de website van de Eindhovenaren terug op die wedstrijd. "Uiteindelijk werd het een heel frustrerende dag voor ons", geeft de huidige doelman van KV Mechelen aan. "Als je een punt kan pakken tegen koploper PSV is dat fantastisch, maar helaas. Volgens mij was het echt de allerlaatste aanval van de wedstrijd, want er werd niet eens meer afgetrapt daarna. Echt zuur."

PSV won het afgelopen seizoen vaker in de laatste fase van de wedstrijd en werd mede daardoor kampioen van de Eredivisie. Castro, die Heracles afgelopen zomer verliet, wil niet spreken van 'geluk', maar van 'een kwaliteit'. "Je staat als tegenstander zó onder druk tegen PSV, dan kun je het op een gegeven moment ook niet meer tegenhouden." Desondanks denkt hij dat Heracles, de huidige nummer vijf van de Eredivisie, zich zaterdag niet bij een nederlaag hoeft neer te leggen.

"Heel veel clubs hebben het moeilijk in Almelo. Zeker topploegen, die spelen sowieso niet graag op kunstgras", weet de Belg. Duels Duels met PSV, Ajax, of Feyenoord vond hij zelf altijd 'een beetje tweeledig'. "Als je na vijf of tien minuten met 1-0 achter stond, was de kans groot dat je er uiteindelijk vier, vijf, zes om je oren kreeg. Maar als je de eerste twintig minuten schadevrij doorkwam begon je stilletjes te hopen op een resultaat. Dat is een aantal keer aardig gelukt en daar is vorig seizoen een mooi voorbeeld van. Maar ja, die laatste seconden."

Krijgt PSV het zaterdagavond lastig met Heracles Almelo?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wordt weer lastig zat, maar verwacht wel een overwinning.

15 december 2018 om 16:20

Denk zelf ook dat het lastig gaat worden voor Psv, heb een onbehaaglijk gevoel bij deze Heracles uit. En ik ga met veel aandacht bekijken hoe Van Bommel deze klus gaat managen. Zijn systeem staat vooralsnog als een huis. Daardoor spelen veel spelers in hun kracht, maar je kunt niet álle zwakheden een heel seizoen lang met alleen een uitgekookte speelwijze verbloemen. Eens zien hoe hij dat vanavond gaat doen.

15 december 2018 om 16:29

Eens. Gevoel van vandaag had ik voor Feyenoord uit ook... Wordt in ieder geval een hele, hele lastige pot verwacht ik.

Maar als ik 90% van de bezoekers hier moet geloven is het systematisch scoren in de laatste minuten wel geluk? Maar goed het was ook geluk toen andere clubs dat in de CL deden tegen PSV toch? Anyway, ben benieuwd. Heracles is nooit een leuke tegenstander, hopen dat je snel kan scoren en dan op de counter kan spelen, want als die goal uitblijft gaat dat frustreren. Ik gok op een 0-3, maar ik zie het ook zo 0-0 of 1-1 worden.

15 december 2018 om 15:29

Het maakt helemaal niet uit in welke minuut je scoort.
Stel dat je in de eerste minuut scoort en dat wordt de eindstand. Dan zegt men dat het niet overtuigend was en dat het al begint te kraken.
Ik denk dat de meeste mensen denken vanuit het perspectief van een wedstrijd.
Als je al 75 minuten gevoetbald hebt en je moet nog scoren dan heb je maar 15 minuten over om te scoren. Zo wordt er geredeneerd.
Het probleem met deze gedachtengang is dat bijna alle teams helemaal niet bezig zijn om te scoren de eerste 75 minuten.
Men is met andere doelstellingen en 'randvoorwaarden' bezig zoals controle, balbezit, dominant. De gedachte is dat wanneer dit goed zit het doelpunt vanzelf volgt. Het is dus een methode om op de meest veilige manier te scoren. Wanneer het doelpunt uitblijft dan worden al deze 'doelstellingen' en 'randvoorwaarden' losgelaten en wordt er alleen maar voor een doelpunt gespeeld.
Als je dit in de eerste 15 minuten doet en je scoort dan noemt men dat afgedwongen. Doe je het in de laatste 15 minuten dan is het 'geluk'.
Het is allemaal gebakken lucht.
Wie de instelling heeft om echt te scoren die scoort ook. Wie wil gaan domineren en controleren die wil gecontroleerd een doelpunt binnen prikken met remmende werking van een tegendoelpunt.

15 december 2018 om 16:12

Hoe wil je het dan noemen? Puur wiskundig gezien. Het is de laatste seconde, er is nog maar 1 voorzet mogelijk en die valt binnen. Tuurlijk is dat geluk. Maar okee. In eindhoven is alles wat ajax doet geluk, zelf hebben ze al 2 seizoenen lang werkelijk alles meezitten, maar nee dat wordt dan kwaliteit genoemd. Vooral als je de goals in de laatste minuten kijkt is het lachwekkend dat psvers ontkennen dst het geluk is. Eigen goals, blunders van keepers, zelden is het een kwaliteitsvolle aanval.

15 december 2018 om 16:30

Jeetje wat een zure reactie.

15 december 2018 om 16:41

mickey12

En wat heeft Ajax hier nu allemaal weer mee te maken?

Kijk, Bombanera heeft in mijn ogen een wat onduidelijk betoog, maar als ik hem goed begrijp komt het erop neer dat het helemaal geen geluk of toeval is, maar gewoon een kwestie van instelling. 'wie de instelling heeft om echt te scoren die scoort ook.'

Nou ja, dát ben ik totaal oneens met hem. Rare suggestie ook, alsof Psv, bijvoorbeeld, er dus bewust voor zou hebben gekozen om lekker tegen Heracles 88 minuten 'de boel te controleren' om dan in de 88e minuut te zeggen: 'okay mannen, en nú gaan we dus spelen met de intentie om echt te scoren', en dat er dan prompt, uiteraard, paar minuten later ook gescoord wordt. Klinkt als nonsens. Net als die PEC Zwolle uit van vorig seizoen. Is echt geen keuze van PSV he, om je eerst een hele wedstrijd weg te laten spelen en dan in de aller-, allerlaatste seconde alsnog, via een lucky rebound de winnende te maken. Dat was gewoon puur mazzel. Geluk dus. Niks intentie.

Is het hoogstens nog de vraag of het dan toeval is als je vaker vergelijkbaar 'geluk' hebt met late winnende treffers. Dat kan je in mijn ogen pas echt beoordelen naar het spelbeeld. En niet eens met naakte statistieken.

Maar mijn probleem is eigenlijk vooral die fixatie met de vraag of het nou geluk of lucky of wat dan ook is. Elke kampioen of elk topteam vaart wel bij geluk of dingen die meezitten. Sterker nog, ik ken geen teams die titels wonnen en waar het niet ergens onderweg één of meerdere keren allemaal net effe meezat. Kennelijk heeft PSV die wind, ook al onder Cocu, een beetje mee. Andere teams hadden in het verleden hetzelfde en verdienden daar dan óók bijnamen bij ('lucky...'. Hoort er in mijn ogen bij. Geen enkel team wint louter of basis van het aanwezige talent of klasse titels.

15 december 2018 om 16:59

@constant
Ja controleren is een keus. Als je kiest om gecontroleerd te spelen en je krijgt kansen tegen en de tegenstander maakt ze niet dan is de tegenstander dus niet goed genoeg. Dat heeft dus niets met geluk te maken.
'Geluk' bestaat ook helemaal niet. 'Geluk' is een bedacht woord om iets verklaren wat niet te begrijpen valt. Onze hersenen kunnen niet verklaren waarom een 'simpele' kans wordt gemist. Onze ogen kunnen niet alle variabelen zien van waarom de kans gemist is. Misschien heeft de spits teveel energie verbruikt met praten? Tja allea kan. Hij heeft iets niwt goed gedaan en de kwaliteit van uitvoering laat ye wensen over door een oorzaak die wij niet kunnen zien en begrijpen. Dat noemt men dan 'geluk'.
PSV en andere clubs kiezen er niet voor om kansen tegen te krijgen maar soms gebeurt dat omdat de tegenstander PSV en andere clubs te slim af is.

Wanneer PSV een mindere dag heeft en het loopt niet omdat spelers niet in vorm zijn of dat hun brein minder werkt dan wordt gecontroleerd voetbal blootgelegd.
Wanneer dit gebeurt dan zegt men bijv 'zie je nou wel dat PSV helemaal niet zo goed is'.
Ik hoor bijvoorbeeld nooit 'zwolle heeft echt geluk dat PSV zwakker speelt dan normaal'.

Er bestaat geen geluk in het voetbal.
Scheidsrechters kunnen wel invloed hebben en teams bevooroordelen of benadelen door foute beslissingen.
Je kan het dan 'pech' noemen. Ik noem het gewoon een benadeling.

15 december 2018 om 17:13

"ja controleren is een keus. "

Dat zei ik helemaal niet.
Ik zei: 'wie de instelling heeft om echt te scoren die scoort ook' = onzin.

Het is gewoon mogelijk dat je volle inzet en intentie gebruikt, maar dat je dan toch niet weet te scoren. Zelfs als de tegenstander minder kwaliteit heeft.

15 december 2018 om 17:16

"'geluk' is een bedacht woord om iets verklaren wat niet te begrijpen valt."

Haha, mooi gevonden maar volgens mij hadden we daar, voor het dagelijkse leven, het woord God voor bedacht. God verklaart alles wat we niet kunnen verklaren, omdat onze hersenen, zoals je dat heel mooi beschrijft, niet alles kunnen weten en onze ogen niet alles kunnen zien.

Mag ik aannemen dat jij dus in feite stelt dat er een soort Voetbalgod bestaat?

15 december 2018 om 17:31

@constant kante
Daar heb je gelijk in. Maar je hebt het te letterlijk genomen.
Wat ik daarmee bedoelde te zeggen is dat hoevaker je in de 16 komt hoe groter de kans is dat je scoort.
Naarmate de wedstrijd vordert en teams meer risico gaan nemen en daardoor veel vaker in de 16 komen dan verhoog je dus enorm je kansen dat je scoort.
Dat is er wat er de laatste minuten vaak gebeurt.

15 december 2018 om 17:34

@constant kante
Nee er bestaat geen voetbalgod en ik heb daar bewijs voor. 😉
Anders zouden de Godenzonen elk jaar kampioen worden.👍
Een vader of moeder wil namelijk altijd het beste voor zijn/haar kinderen.😊

15 december 2018 om 17:46

Haha voldoende azijn weer binnen?
Verbeter me als ik het fout zeg, maar waren wij in ons eerste "lucky kampioenschap" niet de ploeg met de meest gecreëerde kansen?
Ook dit seizoen is het vaak meer de zwakke afronding dan het gebrek aan kansen. Begrijp me niet verkeerd, ik ga ons niet ongelukkig noemen (zie PEC uit al twee jaar op rij), maar in minstens de helft van onze laatste minuut wedstrijden hadden we net zo goed met 3 doelpunten verschil kunnen winnen. Onder Cuco was dit, in iets mindere mate, ook al het geval. Stop met die scorebord journalistiek en kijk de wedstrijden

Tldr: de doelpunten zijn misschien wat gelukkig, de overwinning meestal terecht

15 december 2018 om 18:13

"nee er bestaat geen voetbalgod en ik heb daar bewijs voor. 😉
Anders zouden de Godenzonen elk jaar kampioen worden."

Haha, ach, ik heb daar weer een andere verklaring voor. Namelijk dat het verhaal dat Ajacieden 'godenzonen' zijn op een misverstand berust. Ajax was geen God. Ajax was een Held. Is in de pikorde van de Griekse Mythologie toch echt een treetje lager he!

15 december 2018 om 18:20

@constant
Ajax was de zoon van Telamon.
Die op zijn beurt weer de kleinzoon was van Zeus de Griekse God.
Er was wel degelijk een link naar een God in de bloedlijn. 😉
Ajax is de latijnse benaming.
De griekse naam was Aias.
Ok genoeg geweest.😊
Ik kan niet verklaren waarom je de ene dag de sterren van de hemel speelt en de andere dag lood in je schoenen hebt met exact dezelfde voorbereiding en rusttijd.

15 december 2018 om 18:28

Ja, en tegelijkertijd was de moeder van Ajax geen Godin. Vandaar dat Ajax 'slechts' een Held is. Half-god, zeg maar. Maar ja, 'HalfGod-zonen' bekt ook niet erg lekker.

Bovendien, de vader van Herakles was Zeus. Dat is de Oppergod. Dus in die rangorde staat Heracles, dus, boven Ajax......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren