Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV polst Arjen Robben voor terugkeer: ‘Er is contact geweest’

Laatste update:

PSV wil werk maken van een terugkeer van Arjen Robben, zo meldt Toon Gerbrands. De algemeen directeur van de Eindhovense club meldt donderdagmorgen bij Omroep Brabant dat via trainer Mark van Bommel een balletje is opgeworpen bij Robben. De aanvaller, die in januari 35 jaar wordt, gaat Bayern München komende zomer na tien jaar verlaten.

“Er is contact geweest. Via Mark, die met Arjen heeft gevoetbald, is hem een berichtje gestuurd. Het is natuurlijk aan Arjen zelf om die behoorlijke afweging te maken”, laat Gerbrands weten. Robben was eerder van 2002 tot 2004 actief in Eindhoven en speelde in totaal 56 wedstrijden voor de club, met achttien treffers als resultaat.

De voormalig Oranje-international werd ook al in verband gebracht met FC Groningen, waar Robben eerder ook werkzaam was. In gesprek met de NOS liet de aanvaller weten dat hij nog geen beslissing heeft genomen over zijn toekomst. “Een vervolgstap kan ook stoppen zijn. Maar op het moment dat er iets voorbij komt waar ik echt honderd procent achtersta, waar ik echt nog een uitdaging in zie, dan zou ik het doen.”

Robben benadrukte eerder al dat hij geen beloftes kan doen over een terugkeer bij zowel PSV of Groningen. “Als je iets belooft, moet je je daar ook aan houden. Alles ligt nog open voor het aankomende seizoen.” Robben heeft tot op heden 305 wedstrijden voor Bayern gespeeld, waarin hij 143 doelpunten heeft gemaakt en 101 keer een medespeler in stelling heeft gebracht.

Verwacht jij dat Arjen Robben nog in de Eredivisie actief zal zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet veel zeggend is het minste wat ze kunnen doen. Maar zou mooi zijn.

13 december 2018 om 12:44

Precies. Het zou vreemder zijn als er nog geen contact was geweest.

13 december 2018 om 13:53

Moet het nog zien allemaal. Ik ben trouwens vóór, laat dat helder zijn. Als je hem voor nog een seizoen kunt binnenhalen, moet je dat natuurlijk doen. Dat is voor mij wel helder.

Maar ik zie het niet gebeuren. Robben heeft altijd gezegd te willen eindigen waar het begon. Dat is dus Groningen. Hij draagt PSV een warm hart toe, maar zijn echte liefde was en is Groningen. Daarbij tellen ook voor hem nog dingen als afbreukrisico. Je wilt leuk afsluiten. Kijk hoe dat met Van Bommel gegaan is. Dat was ook geen onverdeeld succes.

Maar mij zou het verbazen als hij echt naar PSV terug keert. Al moet PSV daar nu wel werk van maken.

13 december 2018 om 14:08

Groningen moet ie niet doen. Daar loopt te veel middelmaat om hem heen. En zelfs Robben kan het niet alleen. Dat bleek bij het Ned. elftal ook wel. Dan wordt het één grote ergernis en ellende van alle kanten. Aan de andere kant laat hij een huis bouwen in Groningen. Dan zou het toch vreemd zijn als hij nog een jaar in Eindhoven gaat voetballen. Ik denk dat hij de eer aan zichzelf gaat houden en lekker een jaartje er tussen uit gaat en de kicksen in de wilgen hangt, om vervolgens bij Groningen aan de slag gaat in welke functie dan ook. Een trainer zie ik niet in hem.

13 december 2018 om 14:13

heb hetzelfde gevoel, misschien dat hij nog bij Groningen gaat voetballen maar dat verwacht ik niet. Verwacht eerder dat hij na zijn actieve carriere wat voor Groningen (of Bedum) gaat betekenen.
Daarnaast dat overdreven sentiment richting PSV ,volgens veel psv-supporters, hij heeft daar maar twee seizoenen gespeeld en denk daarom dat zijn binding met bv Groningen, Chelsea of Bayern vele malen groter is. Real Madrid wasook twee seizoenen maar heb het gevoel dat de binding daarmee wat minder is.

13 december 2018 om 14:26

Inderdaad. Hij gaat zich alleen maar irriteren aan de middelmaat, dat zag je zelfs als dit gebeurde bij Bayern dus laat staan Groningen. Daarnaast kan hij hier wellicht gewoon nog een Europees jaartje aanplakken en lekker ballen in Eindhoven.

13 december 2018 om 14:34

Professor

"hij gaat zich alleen maar irriteren aan de middelmaat, dat zag je zelfs als dit gebeurde bij Bayern dus laat staan Groningen."

Nou, in dat geval kan hij sowieso beter niet naar PSV gaan, daar loopt best veel middelmaat rond, in mijn ogen.

13 december 2018 om 17:48

In vergelijking met Robben zijn heel veel spelers in de Eredivisie middelmaat, dus kan hij beter helemaal niet komen.

13 december 2018 om 21:00

@sneekpsv; Groningen moet hij niet doen?

Robben is nu juist iemand die zijn eigen weg kiest en altijd verbonden is gebleven aan zijn roots. Kijk naar zijn vriendengroep die nog dezelfde is als toen hij een puber was. Hij nodigde ze uit voor de CL finale.

Dat maakt hem een klasse gozer. Ik snap dat je hem graag bij psv ziet, snap ik, maar ga hem alsjeblieft niet vertellen wat hij wel of niet moet doen want hij zal zijn eigen keuze met zijn hart maken.

Lozano voor de jackpot verkopen en Robben transfervrij naar Eindhoven. Geweldig!

13 december 2018 om 12:44

Dan kun je direct stoppen met alle promotie in Mexico

13 december 2018 om 12:50

Hoezo ze hebben guti ook nog. Lozano blijft ook echt niet nog een seizoen bij PSV. Voor het bedrag dat PSV voor Lozano ontvangt zouden ze echt wel 2 talentvolle mexicaanse spelers kunnen halen.

13 december 2018 om 12:52

Het is algemeen bekend dat Lozano aankomende zomer zijn volgende stap gaat maken in Europa. Die promotie in Mexico is leuk en aardig maar als Lozano en in mindere mate Guti niet meer bij PSV spelen dan kijkt niemand in Mexico meer naar PSV.

13 december 2018 om 12:52

Doel meer op het feit dat Robben daar samen met Trump staatsvijand nummer 1 is..

13 december 2018 om 13:14

"die promotie in Mexico is leuk en aardig maar als Lozano en in mindere mate Guti niet meer bij PSV spelen dan kijkt niemand in Mexico meer naar Psv."

Dus dan is Ajax al helemaal dom bezig door dit in Amerika te doen? Of hebben ze stiekem een blik Amerikaanse talenten lopen die niemand kent?

En iets wat in de toekomst kan gebeuren kan niet 'algemeen' bekend zijn.

13 december 2018 om 15:58

"die promotie in Mexico is leuk en aardig maar als Lozano en in mindere mate Guti niet meer bij PSV spelen dan kijkt niemand in Mexico meer naar Psv."

Weet ik niet. Het begint zachtjesaan wel een beetje een traditie te worden, Mexicanen bij Psv. Eerst Salcido en Maza, toen Guardado en Moreno, nu Lozano en Gutierrez. En het zou me verbazen als het hier nu bij blijft.

Bovendien moet je niet onderschatten hoe trouw supporters kunnen blijven als je ze eenmaal geworven hebt. PSV heeft bijvoorbeeld best wat Belgische supporters die de club zijn gaan volgen in de tijd van Nilis en die nu nog altijd een seizoenkaart hebben.

13 december 2018 om 16:08

@Bergwijn, we dachten in Amsterdam ook dat Ziyech dit seizoen weg zou zijn.. Spelers als Lozano en Ziyech zijn voor onze competitie sterren en ook in Europees verband kunnen ze beslissend zijn, maar het zijn beide spelers die fysiek niet sterk zijn en op hun best zijn in specifieke speelstijlen die niet vaak voorkomen bij Europese top- of subtopclubs.

13 december 2018 om 16:23

@De Toekomst,

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik denk dat vooral Bergwijn in meerdere stijlen uit de voeten kan, overigens is hij fysiek best sterk.

Lozano is wat dat betreft wel gebaat bij een duidelijke speelstijl, hij moet veel ruimte hebben en hij moet diep kunnen gaan. Maar er zijn best veel Europese topclubs die zo spelen. Neem nou Liverpool, die gasten gooien alles diep op Salah en Mané, die gaan op de brommer er vandoor.

Trouwens, wat Ziyech betreft, tis wel heerlijk dat die jongen gebleven is hè. Wat een voetballer.

13 december 2018 om 16:31

DVCer, Bergwijn vind ik ook completer en die kan zeker in meer speelstijlen of rollen uit de voeten. Ik had het alleen over Lozano en Ziyech.

13 december 2018 om 16:49

Klopt, dat lees ik nu ook. Komt waarschijnlijk door de @bergwijn haha..

Ik denk dat Ziyech ook wel in meerdere ploegen terecht kan hoor. Maar wat is nu echt zijn beste positie?

13 december 2018 om 19:09

Nu hangend op rechts.. Nou, ga maar eens een club vinden die ten eerste nog met een rechtsbuiten speelt, ten tweede eentje die die rol als soort spelmaker invult, ten derde Ziyech kan betalen en ten vierde een sportieve vooruitgang is voor Ziyech. Als ik aan clubs denk die een niveau hoger zijn, gaat het om Barcelona, Real Madrid, Atletico Madrid, Tottenham, Arsenal, United, City, Chelsea, Liverpool, Juventus, Bayern München, Dortmund, PSG? Bayern München speelt meer met echte buitenspelers op de flanken.. Voor zover ik weet zou Ziyech eventueel kunnen passen bij Atletico Madrid, Tottenham, Arsenal, Dortmund.. Maar die moeten dan ook maar net een speler nodig hebben en bij Ziyech uitkomen..

13 december 2018 om 21:06

Cabineessence. Er zullen liefhebbers in Mexico psv volgen omdat Lozano daar speelt, maar als hij weg is, volgen ze de club waar hij dan gaat spelen.

En psv heeft een aantal Mexicanen gehad, maar dat maakt psv (helaas) nog niet tot een grote club in Mexico.

Belangrijkste voor psv blijft dat talentvolle Mexicaanse spelers psv als goede springplank naar de top blijven zien.

Commercieel is Mexico, met alle respect, niet zo heel interessant. Wel veel iinwoners maar met een laag gemiddeld inkomen, dan zijn er andere landen die op dat gebied interessanter zijn. Kijk naar Japan met Honda bij vvv en vroeger een goede speler die een tijdje bij Feyenoord gespeeld heeft. Dan ga je shirtjes verkopen, tv geld etc krijgen.

14 december 2018 om 00:13

Ajax heeft inderdaad Dest in jong lopen. Das een Amerikaan.

13 december 2018 om 12:51

Lozano heeft zich in Europa niet laten zien. Misschien 15 M haar van de helft naar een investeerder gaat.

13 december 2018 om 12:56

15 miljoen, houd toch op. Die jongen heeft het op het WK laten zien, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ziyech. Maar die zou zeker wel voor 50+ miljoen moeten vertrekken?

13 december 2018 om 13:04

15 mln is ook onzin, net zoala de vergelijking met Ziyech.

13 december 2018 om 13:08

PeterSanders - In Europa niet laten zien? Heel CL 4 goals en in de competitie 10 goals en 5 assists en het is nog niet eens winterstop. Spelers van Ajax moeten we allemaal over de 50M weg? Wees eens realistisch.

13 december 2018 om 14:18

sorry met alle respect, maar de grote clubs die dit soort bedragen op tafel leggen hebben ook gezien dat PSV maar twee punten uit zes CL wedstrijden heeft.
En ondanks dat we in Nederland volgens velen toch de handjes op elkaar moeten doen voor de twee puntjes hebben ze in internationale ogen natuurlijk gewoon gefaald.

Daar waar de spelers van Ajax dit seizoen Europees ongeslagen zijn, tezamen met deze beestenwedstrijd van gisteravond, geeft dat internationaal natuuelijk veel meer glans waardoor dus inderdaad je spelers veel duurder zijn. Buiten het feit dat
Ajax blijkbaar meer aansprekende spelers heeft.
Hoor vrij weinig over de spelers van Psv.

13 december 2018 om 14:39

The BrightOne - Want clubs verwachten natuurlijk met zo’n begroting dat je Barcelona, Tottenham en Inter even pakt?

13 december 2018 om 14:39

The Brightone

... met andere woorden, Lozano is niet zo heel veel waard maar Mazraoui, want Ajax is dit seizoen ongeslagen gebleven, die moet al minstens 45 miljoen opbrengen, en Frenkie de Jong 175 miljoen, .....

Sorry, maar ik vind deze redenering nergens op slaan.

Clubs kijken absoluut ook naar de prestaties van een club, maar die clubs komen niet om een elftal te kopen. Die komen om één speler te kopen. Lozano, in dit geval. En de suggestie dat de marktwaarde van Lozano dusdanig wordt bepaald door de prestaties van PSV in de zwaarste poule van de CL is onzinnig. De marktwaarde van Lozano wordt al velen malen méér beinvloed door één doelpunt op een WK tegen wereldkampioen Duitsland én het feit dat hij in acht CL duels vier goals maakt (dus, 1 op 2 loopt hij!!!) dan door welk resultaat van PSV in welke competitie ook.

13 december 2018 om 14:49

"buiten het feit dat
Ajax blijkbaar meer aansprekende spelers heeft.
Hoor vrij weinig over de spelers van Psv."

Prima. Ik zie het wel gebeuren dat Ajax volgend seizoen in elkaar stort. Veel Ajax-supporters zijn zich nu al aan het verlekkeren over het geld dat komende zomer binnen gaat stromen, maar hoe ga je straks De Jong, De Ligt, Ziyech, Neres en Onana vervangen? Hoeveel haalbare (!) spelers kun je bedenken die per direct minstens even goed zijn? In de eredivisie zul je ze niet vinden. En in het buitenland zullen ze niet staan springen om naar de eredivisie te komen.

Zoals de grootste Ajacied aller tijden ooit zei: ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken.

13 december 2018 om 16:29

Ajax verkoopt zijn spelers over het algemeen gewoon voor meer geld dan PSV of welke andere Nederlandse club. Ook als je kijkt naar clubs uit vergelijkbare competities als de Belgische, Oostenrijkse, Zwitserse competitie doet Ajax het gewoon uitstekend. Als Ajax bedragen tot 75 miljoen krijgt voor de beste spelers, zal PSV denk voor Lozano maximaal 45 miljoen krijgen. En dit heeft natuurlijk niet alleen met de kwaliteit van de spelers te maken, maar ook met de onderhandelingspositie. Langlopende contracten, (te) goed gevulde bankrekening etc. Over de leegloop twijfel ik nog. Spelers zijn er klaar voor, maar Ajax heeft geen reden om 5 bepalende spelers te verkopen. Neres imponeert sowieso nog niet voldoende denk. Onana, Tagliafico, De Ligt, De Jong, Ziyech zijn denk klaar voor een stap, maar ik zie ze niet alle 5 vertrekken. Voor Ziyech was Tadic al aangetrokken en dat vind ik toch wel een gelijkwaardige vervanger. Blind kan eventueel naar het middenveld als vervanger van Frenkie, op die positie was Blind bij Ajax ook op zijn best. En ja, er komen waarschijnlijk geen gelijkwaardige vervangers meer, maar ik verwacht wel goede spelers erbij en ik zie Gravenbeeck als groot talent voor de toekomst.

13 december 2018 om 16:45

Ik ben het groot en deels met je eens. Maar de bedragen die je in het begin noemt slaan natuurlijk nergens op.
Ajax duurste uitgaande transfer is 40,000,000 en die van PSV 34,000,000 dus 75 mil tegen over 45 is natuurlijk maar uit de lucht gegrepen, net als die hele 75 mil.
Laten we even reeel blijven.
Verder heeft Ajax iets meer spelers verkocht tussen de 10-20mil als PSV en met Milik nog een 30+mil.

13 december 2018 om 17:14

Lopen best wat mensen met een ajax hart rond in het buitenland. Hoop zelf op alderweireld en suarez. Voor salaris van tadic zie ik die prima komen dan heb je al twee stabiele spelers

13 december 2018 om 17:54

Alderweireld zal echt nog niet terugkomen. Is nog geen 30 en basisspeler, over het algemeen, bij Spurs en er zijn zat clubs in de top waar hij ook in de basis speelt. Dan denk ik dat je beter in kan zetten op Vermaelen. In de fysiek minder zware Eredivisie zal hij denk ik langer fit blijven en als hij fit is, is hij gewoon een prima verdediger. Deed het namelijk gewoon prima in de minuten die hij bij Barcelona kreeg.

13 december 2018 om 19:20

Alderweireld en Suárez komen echt nog niet. Spelers als Ibrahimovic, Vermaelen zijn in hun loopbaan meer op een punt om terug te keren. Zlatan zie ik echter sowieso niet komen. Vermaelen ook niet en het is maar de vraag of we daar nog blij mee kunnen zijn, gezien zijn medische dossier. Als oud-Eredivisie spelers denk ik eerder aan Arnautovic, Chadli, Vorm, Hoedt, Van Drongelen, Van Aanholt, Janmaat, Fer etc.. Een beetje meer uit de breedte..

13 december 2018 om 20:18

De Toekomst

"ajax verkoopt zijn spelers over het algemeen gewoon voor meer geld dan PSV of welke andere Nederlandse club. "

Nee, niet over het algemeen, dat is nu op dit moment zo. Zoals er ook periodes waren, in de jaren '80 en rond de eeuwisseling, dat PSV de club was die verreweg het meeste geld had, de hoogste bedrgen ontving voor haar spelers en ook in staat was de duurste spelers zelf teerug te halen.

En nu is Ajax daarin weer de sterkste. Oftewel, dat gaat in golfbewegingen. Conjunctuur noem je dat.

13 december 2018 om 12:51

Robben zou in mijn optiek liever bij Ajax spelen na gisteravond want dat is wat hij wil en niet de CL ingaan en geen kans maken

13 december 2018 om 12:58

Robben heeft helemaal niets met Ajax. Ik ga toch ook niet zeggen dat Alderweireld of Vertongen naar PSV willen? Sommige zijn volledig de realiteit kwijt geraakt. Het zal voor Robben zijn jeugdliefde Groningen worden of PSV met zijn vriend van Bommel als trainer.

13 december 2018 om 12:59

WimHorst - Sommige keuzes hebben ook met gevoel te maken he..

13 december 2018 om 13:17

WimHorst, dat Ajax voor het eerst in heel veel jaren toevallig weer eens doorstroomt in de CL betekend nog niet dat dit een speler als Robben snel denkt dat dit opnieuw kan. Robben is 35 jaar oud, ik denk dat hij liever naar één van zijn oude clubs gaat, dan naar de randstad gaat.

13 december 2018 om 14:22

Met PSV heeft hij, buiten die 2 seizoenen om, ook weinig.. Groningen is wel zijn provincie,clubs en mensen. Als het op gevoel gaat, krijgt Groningen een publiekstrekker.

13 december 2018 om 14:27

volgens mij had Robben vroeger ook niets met Psv, Chelsea, Real en Bayern,
pas toe hij daar ging spelen werd het wat.

Daarnaast heeft Robben volgens mij helemaal niet zo veel binding met Psv, door die twee seizoentjes die hij daar heeft gespeeld? Misschien doordat Mark trainer is..

Bij Bayern 10 jaar, bij Chelsea 3, bij Groningen 6 en bij Real ook maar twee...

13 december 2018 om 14:39

@Berwijn: volgens mij zegt hij ook nergens dat hij iets met de club moet hebben wil hij het doen. Er moet nog een uitdaging zijn bij hetgeen voorbij komt zegt hij duidelijk.

13 december 2018 om 14:53

Ook Ajax gaat in de CL niet elk seizoen een loting krijgen tegen 2 camping elftallen en een bejaarden team

13 december 2018 om 17:19

Vind je barca een bejaarden team en spurs en inter camping elftallen? Inter bv is zeker geen zware tegenstander, maar das wat overdreven...

Vergelijk je btw de groepen van Ajax en psv, dan zijn bayern en barca vergelijkbaar.
Benfica en spurs vergelijkbaar. Alleen aek is minder dan inter, al was inter ook niet zo bijzonder.

In totaal: zoveel verschil was er niet tussen de twee groepen. Verschil zit erin dat Ajax goed presteert en psv niet (en zich verschuilt achter een semi-lastige groep)

13 december 2018 om 17:57

Benfica is toch echt wel een klasse minder dan Spurs in principe. Het doet echter niets af aan de prestatie van Ajax, maar de poule was wel degelijk zwakker.

13 december 2018 om 18:08

Je moet Aek ook niet met Inter vergelijken en Ajax wel

13 december 2018 om 18:09

Buiten dat Ajax natuurlijk een fenomenaal elftal heeft, en een dito prestatie levert Europees gezien, is het belachelijk om de poule van PSV semi-lastig te noemen; zeer lastig dekt de lading iets beter.

13 december 2018 om 13:13

Zou top zijn. Kan bergwijn ook eindelijk op links blijven, waar hij net als lozano het beste is.

13 december 2018 om 13:21

Met Bergwijn-Robben heb je misschien de beste buitenspelers van de laatste tien jaar in de Eredivisie.

13 december 2018 om 15:26

En wat ga je dan na dat jaar doen? Robben zal vast nog wel aardig wat salaris gaan kosten en ik zie hem niet nog 2 jaar in de Eredivisie spelen. Bovendien is hij elk jaar wel een poos geblesseerd. Ik zeg niet dat je 'm niet moet halen als het mogelijk is, maar ik denk dat Groningen meer aan hem heeft. Ik zie PSV dan toch liever een jongere speler kopen die nog kapitaal op gaat leveren.

13 december 2018 om 17:59

Wat dacht je van tegelijkertijd een aankoop doen, zodat ie aan PSV kan wennen om het na dat seizoen over te nemen? Dat was volgens mij geen al te moeilijke vraag die elke beleidsbepaler moeiteloos zou moeten kunnen invullen.

14 december 2018 om 00:50

De vraag is vooral wat je daarvoor wil opgeven. Het is maar de vraag of Robben fit blijft en aandeel blijft houden. Met alle respect, maar zoveel indruk maakt hij dit seizoen niet bij Bayern en ook vorig seizoen was het niet heel geweldig.

Ik ben de eerste die Robben alles gunt. Sinds Overmars gestopt is als speler ben ik al snel overgeschakeld op Robben als favoriete voetballer, maar PSV in deze staat is toch vooral gebaat bij kapitaal en jonge (zeer) talentvolle spelers. Hun scouting en de jeugd blijkt veel beter dan verwacht en dan zie ik bij een topclub liever een groot talent met veel potentie op kapitaal.

Ook zie ook Robben gewoon liever bij Groningen. Een club die het lastig heeft en heel veel voordeel kan hebben aan een speler als Robben. PSV redt zich wel, Groningen is de laatste twee seizoenen toch echt een ploeg dat zomaar kan degraderen. Die hebben hem veel harder nodig, al betwijfel ik of Robben daar ook daadwerkelijk naartoe wil.

13 december 2018 om 19:42

En wanneer Robben geblesseerd is? Komt niet heel vaak voor..

PSV zou verstandiger zijn dan Groningen. Groningen heeft een embarmelijk slecht niveau dat ie zich kapot gaat irriteren

13 december 2018 om 12:43

Psv niet dan van Bayern naar Psv zou ook tenenkrommend zijn. Ik zou groningen wel mooi vinden voor hem

13 december 2018 om 12:47

PSV en Groningen is op zichzelf nog een wereld van verschil. Denk toch dat áls Robben nog door wilt in Nederland, hij wel voor de prijzen en internationaal wil spelen.

13 december 2018 om 12:47

Robben is alweer 34 jaar oud. Ik denk niet dat veel betere clubs dan PSV zich gaan melden voor Robben.

13 december 2018 om 12:57

Ajax is natuurlijk een veel betere club 😉

13 december 2018 om 13:04

Dat hebben we eind september inderdaad gezien dat Ajax veel beter is dan PSV

13 december 2018 om 13:09

Hoezo tenenkrommend? Bayern heeft net twee keer niet van Ajax kunnen winnen.

13 december 2018 om 13:10

Niet alleen in September hoor Bergwijn. Dat zien we al jaren.

13 december 2018 om 13:19

Daar heb je gelijk in Nolimit. PSV is nationaal al jarenlang beter dan Ajax.

13 december 2018 om 13:24

Ik lever zo de 4 kampioenschappen van Ajax in om het voetbal van dit jaar 1 seizoen te zien. Prijzen zijn leuk maar als ik 40-50 wedstrijden naar niets kijk zeggen kampioenschappen mij niets

13 december 2018 om 13:36

Natuurlijk die staan ook eerste 😜

13 december 2018 om 13:39

Dat valt opzich allemaal wel mee hoor... Ik heb even gekeken bijvoorbeeld over de laatste 9 seizoen (incl dit seizoen) heeft psv 6x gewonnen, Ajax 7x en 4x gelijk...

13 december 2018 om 13:54

"ik lever zo de 4 kampioenschappen van Ajax in om het voetbal van dit jaar 1 seizoen te zien. Prijzen zijn leuk maar als ik 40-50 wedstrijden naar niets kijk zeggen kampioenschappen mij niets"
Wat kan ik hier toch om gieren. En als het straks een half jaar niet draait worden de prijzen van 20 jaar terug er weer bij gehaald om aan te tonen hoe briljant Ajax wel niet is?

13 december 2018 om 14:29

hebben we net in de CL reeks ook nog een keer aangetoond

13 december 2018 om 14:37

ach volgens mij kunnen PSV en Feyenoord op dit moment niet tippen aan de selectie van Ajax, leuk dat PSV nog twee punten voorstaat.
Daarnaast zijn er weinig clubs buiten de traditionele top drie die ooit wat fatsoenlijks gewonnen hebben. dus ja wij teren nu 20 jaar op de cl winst en op 33 landskampioenschappen en oh ja, twee jaar geleden de finale europa league gespeeld, en nu deze reeks...dit even betreffende jouw punt hoe briljant ajax wel niet is.

Eerste deel ben ik het wel mee eens, over dat inleveren van de titels..want ik was heel blij met die vier titels...

13 december 2018 om 14:44

The BrightOne - Gaat het? PSV heeft 3 maandjes terug Ajax terug naar Amsterdam gestuurd met een 3-0 he..

13 december 2018 om 15:37

Het verbaast me echt hoe kinderachtig sommigen zijn om een mening van een persoon te veranderen in een discussie over wie er nou beter is, Ajax of Psv. Het lijkt wel alsof de gemiddelde leeftijd rond dit soort discussies rond de 14 jaar ligt. Alle oude prestaties liggen nu in het verleden. Daar heb je niets meer aan, tenzij je opgewonden word van dit soort discussies.

Om even in te haken op Silencioo:

Ik ben van mening dat hij beter gewoon niet naar de Eredivisie kan gaan. Hij blijft blessuregevoelig, zal tot de zomer niet heel veel spelen, is over een maand alweer bijna 35 jaar, we hebben aardig wat kunstgrasvelden en het afbreukrisico is groot. Ook ga je er niets meer aan verdienen.

Betreft de Eredivisie: Dan zie ik hem nog liever naar Groningen gaan waar hij echt nog van grote waarde kan zijn. Die hebben een speler als Arjen Robben veel harder nodig. PSV zie ik liever weer een goed talent halen waar potentieel veel kapitaal in zit.

13 december 2018 om 17:07

''prijzen zijn leuk maar als ik 40-50 wedstrijden naar niets kijk zeggen kampioenschappen mij niets'''

Hahah wat een hypocriet gelul van de bovenste plank is dit nu weer. Als Ajax kampioen wordt (wat al weer even geleden is) dan doet elke Ajacied stoer met 3 sterren, en nu Ajax al zo lang droog staat en letterlijk (na 20 jaar) 1 seizoen leuk doet in de CL tellen kampioenschappen ineens niet meer.

Met de wind meewaaien noem ik dat. Voetbal draait om prijzen en daarvan heeft Ajax er de laaste jaren amper wat van gewonnen in tegenstelling tot Psv. Zelfs in onderlinge wedstrijden heeft Ajax alle wedstrijden van PSV dit jaar verloren, niet met 1 niet met 2 maar met 3 doelpunten verschil wel te verstaan.

13 december 2018 om 12:54

Ajax zou fan een nog betere keus zijn gezien hoe PSV voetbalt in de CL. als je dan GRONINGEN afzwakt is het heel gemakkelijk om dat met PSV te doen

13 december 2018 om 12:59

Erbarmelijk slecht is eerder een eufemisme dan een afzwakking als je het over het niveau van Groningen hebt hoor.

13 december 2018 om 13:11

Als Ajax volgend jaar weer in een simpele poule zit dan PSV is het inderdaad verstandig voor Ajax te gaan. Echter, dat geluk heb je niet elk jaar.

13 december 2018 om 13:26

Het is toch al lekker om met een beetje vertrouwen te kunnen denken dat we gewoon nog een jaar Ajax en PSV in de CL hebben.

Vind de discussie een beetje onzin om eerlijk te zijn. Natuurlijk zie ik Robben graag bij Ajax, maar bij PSV zou een stuk beter staan als ik heel eerlijk ben.
Bovendien heeft Ajax Robben vind ik minder hard nodig. Laat hem PSV maar bij de hand nemen en die jongens laten groeien. Een terugkeer van Robben in de Eredivisie zou sowieso geweldig zijn voor iedere liefhebber. Of het nou bij Groningen, PSV of Ajax is.

13 december 2018 om 21:53

Haha simpele poule..laat je niet zo kennen joh. Net ook al hierboven...je bent geen haar beter dan een blaaskakende ajaxcied hoor. Beide pliegen hebben gewoon een leuke/giede selectie(van psv vooraf niet verwacht). Als psv met iets meer lef had gevoetbald in de champions league hadden ze er meer uit gehaald. Als ajax met iets minder lef maar meer zekerheid hadden gevoetbald was het verschil in punten miss 0. Kortom ze doen niet veel voor elkaar onder.

13 december 2018 om 15:07

Zo slecht Nivo dat PSV met veel mazzel heeft gewonnen in groningen of niet dan.

Zou fantastisch zijn natuurlijk maar als voetballiefhebber zou ik het ook geweldig vinden als hij naar 'zijn' Groningen gaat. Ben erg benieuwd wat hij gaat doen, lijkt me sterk dat hij al gaat stoppen.

13 december 2018 om 12:52

Van Persie ging ook niet naar "zijn" Excelsior, Kuyt niet naar "zijn" FC Utrecht...ze kijken waar ze op dat moment het meest van waarde kunnen zijn en waar ze nog wat (prijzen) kunnen verdienen. Ze zijn niet helemaal gek hè...

13 december 2018 om 12:54

Dan noem je twee namen die ook echte Feyenoorders zijn. Die band die zij met Feyenoord hebben heeft Robben niet met PSV hoor.

13 december 2018 om 13:04

Dirk Kuyt heeft tussen 2003 en 2006 bij Feyenoord gespeeld en Robben tussen 2002 en 2004 bij PSV dus Quirento, dat zegt niet zoveel.

13 december 2018 om 13:18

Kan me wel voorstellen dat Kuijt meer binding had met Feyenoord dan Robben met PSV door het type mens dat ze (lijken te) zijn. Off topic; komt je profielnaam van die jeugdspeler van PSV ? Ik hoor erg positieve verhalen over die jongen..

13 december 2018 om 13:22

Als je dit tegen mij hebt: nee hoor, is mijn gewone eigen naam. Ben niet zo van de nicknames.

13 december 2018 om 13:41

Nee hij heeft er 2 seizoenen gespeeld. Een stuk langer bij groningen. Maar hij gaat toch niet op kunstgras spelen lijkt me. Of zoals van Persie, ie wedstrijden laten lopen. Wat een competitie vervalsing dat kunstgras. Schandalig

13 december 2018 om 13:58

KamielZeegers - Ja klopt, scherp. Ja hij is nog erg jong en traint al mee met het 1e van PSV. Heel veel creativiteit en die jongen gaat er wel komen of er moet iets heel vreemds nog gebeuren.

13 december 2018 om 14:38

Kunstgras competitie vervalsing is al aangetoond dat dit niet het geval is. Maar dat het desondanks weg moet is duidelijk.

13 december 2018 om 16:19

Kuyt was toch al zeer geliefd door het legioen hoor, bij van Persie wellicht iets minder maargoed op kunstgras spelen (als je al blessure gevoelig bent) bij excelsior

13 december 2018 om 16:20

... Zou ik ook niet meer doen als ik van persie heette

Met Lozano en waarschijnlijk ook Bergwijn die vertrekken kan PSV hem er goed bij hebben. Zelfs al speelt ie in alle competities slechts 30 vd 50 potjes mee.

Robben zal dan eenzelfde rol vervullen als RVP waarschijnlijk. ongeveer 70 a 75% van de wedstrijden spelen, maar als die dan speelt meteen zijn stempel drukken op het team.

Ik zou het mooi vinden als de echte Nederlandse topspelers afsluiten in NL, types als Heitinga moeten we niet meer willen.

13 december 2018 om 13:08

Aan de ene kant zou het mooi zijn, maar ik hoop niet dat het dan bijvoorbeeld talent in de weg gaat zitten. Malen bijvoorbeeld moet er komend seizoen klaar voor zijn om gewoon wekelijks 90 min. te gaan spelen. Een terugkeer van Robben zou mooi zijn als zowel Lozano als Bergwijn vertrekken, maar ik vraag me af of Robben daarop gaat zitten wachten.

13 december 2018 om 16:16

Malen moet dan eerst maar eens aantonen dat hij dit aankan. Anders krijg je net zoals 2 jaar geleden weer dat je met een onervaren buitenspeler (bergwijn) veel punten misloopt, omdat hij dan zogenaamd moet spelen. Daarbij zou robben veel bij kunnen leren aan stevie en malen.

13 december 2018 om 22:09

Ik ben wel onder de indruk van malen steeds als hij invalt. Natuurlijk is het de ene wedstrijd beter dan de andere, maar dat is inherent aan zijn leeftijd. Ik denk ook best dat robben die jongens het een en ander kan leren, maar ik denk dat speeltijd nog veel belangrijker is voor hun ontwikkeling. Daarnaast is het gros van de eredivisie zo zwak, dat jonge spelers best eens een mindere pot kunnen spelen tussendoor.

Weet niet als het verstandig is, kan eigenlijk alleen maar verliezen. Misschien moet hij wel helemaal stoppen en lekker bij psv spitsen trainer of gewoon trainer worden.

13 december 2018 om 12:45

Mee eens, maar ik denk dat iedereen blij is als hij weer in Nederland voetbalt en ik ben er 100 procent van overtuigt dat h8j zou slagen

13 december 2018 om 12:53

Welnee joh, van Persie kon ook alleen maar verliezen. Maar kijk nu, elk stadion hoopt dat ie speelt met Feyenoord!!

Kom maar gewoon naar Groningen Arjen, thuiskomen

13 december 2018 om 12:55

Hij heeft meer wedstrijden voor PSV gespeeld dan voor FCGr. Hoezo thuiskomen?

13 december 2018 om 12:59

Waar denk je dat die geboren is, waar denk je dat die zijn opleiding heeft gehad...need I say more?

13 december 2018 om 13:14

Omdat hij geboren is in Bedum. Omdat hij zijn jeugd bij Groningen heeft doorgebracht. Omdat hij zijn debuut daar heeft gemaakt. Omdat hij al karen betrokke is bij de club. Omdat hij al meermaals heeft aangegeven te willen terugkeren(als speler of iets anders). Moet ik doorgaan?

13 december 2018 om 13:26

Nee hoor, want die kennis heb ik ook wel. Ik probeer alleen een beetje te verklaren hoe ik vermoed dat zulke spelers denken. Kuyt speelde 50 wedstrijden meer voor FCU dan voor FEY, ging naar Feyenoord om kampioen te worden. RvP begon zijn jeugd bij Excelsior en ging naar FEY om hetzelfde kunstje te doen als Kuyt. Dat dit niet lukt, oké.... ALS Robben dus doorgaat, dan zou ie zeker een jaartje op PSV niveau wolken voetballen denk ik en zeker niet FCGr. Met Ajax heeft ie inderdaad niets.

13 december 2018 om 13:51

Je vraagt naar het thuiskomen, nou in Groningen staat letterlijk zijn nieuwe huis. Bij die andere jongens heb ik altijd gedacht dat ze meer binding hadden met Feyenoord dan met Utrecht en Excelsior.

En daarnaast, ik droom van een terugkeer van Robben bij zijn jeugdclub. Er wordt door de rest van VZ verteld dat ik maar moet stoppen met dromen?

13 december 2018 om 13:18

Komt ie ook wel, alleen niet als speler.

Dubbel gevoel over, als Robben naar PSV komt. Uiteraard een buitengewoon goede speler, direct de beste van de Eredivisie. Maar wel enorm blessuregevoelig waardoor je hem in veel wedstrijden waarschijnlijk niet kunt gebruiken. Dus je zal sowieso een waardige extra optie op de buitenpositie moeten hebben. Zeker omdat Robben ook geen restwaarde vertegenwoordigd. PSV zou er dus goed aan doen om in ieder geval een talentvolle buitenspeler erbij te halen die achter Robben door zou kunnen groeien naar een basisplaats.

Ik vermoed overigens dat Robben niet naar de Eredivisie komt. Zowel naar Groningen niet als Psv.

13 december 2018 om 12:51

Die heeft PSV toch al met Malen en daarachter evt. nog Gakpo?

13 december 2018 om 12:54

Zijn meer linksbuitens dan rechtsbuiten denk ik. Maar ook dan, ontwikkeling van Malen is ook belangrijk. Vind het ergens zonde dat die jongen dan de helft van de wedstrijden op de bank moet zitten.

13 december 2018 om 14:00

Skede, al ware het allemaal rechtsbuitens, het idee dat je Robben niet moet nemen omdat je Malen en Gakpo al hebt is net zoiets als dat Ajax Blind en Tadic niet had moeten halen omdat ze Eiting en Labyad al hadden.

PSV heeft geen selectie van 11 spelers, maar van 24 en daarin is het streven natuurlijk gericht op het hebben van een brede basis met daarachter veel jonge spelers. Dat heet concurrentiestrijd.

Trouwens, als ik me niet vergis heeft Malen een contract voor nog één jaar na het huidige. Raiola mooi geregeld. . Mijn punt daarbij is dat er best kans is dat PSV Malen gaat verkopen, als die niet bijtekent dit seizoen, anders loopt hij gratis weg in zomer 2020. Dus dan moet je sowieso, als ook Bergwijn weggaat, versterkingen voor de vleugels halen.

13 december 2018 om 14:11

@Constant Kante,

Uiteraard, concurrentiestrijd is helemaal niks mis mee. Maar Blind en Tadic zijn niet zo blessure gevoelig als Robben natuurlijk. Dat wil ik ook meer zeggen: ik vraag me af in hoeveel wedstrijden hij echt beschikbaar gaat zijn. Dat hij het niveau omhoog haalt moge duidelijk zijn.

Maar het gaat mij meer om het feit dat je dus in de wedstrijden dat hij niet meedoet (en ik denk dat dat er nogal wat zijn, zeker op kunstgras) je ook iemand moet hebben die er net zo goed kan staan. Ik hoop dus niet dat zijn komst ten koste zou gaan van de komst/ontwikkeling van een andere speler. Dat je dus bij zijn afwezigheid moet gaan puzzelen of je nog een vervanger over hebt. Als dat Malen is: perfect. Maar als dat dan weer een Pereiro/Ramselaar scenario is van een halve rechtsbuiten dan lijkt het me geen optie.

Met andere woorden: ik ontvang hem met open armen, als ze maar rekening houden met het feit dat hij lang niet alles gaat spelen.

13 december 2018 om 14:32

Skede

"met andere woorden: ik ontvang hem met open armen, als ze maar rekening houden met het feit dat hij lang niet alles gaat spelen."

Kan me hier alleen maar bij aansluiten. Je hebt gewoon gelijk: Robben is en blijft blessure gevoelig. Misschien iets om dan iemand als Gakpo te nemen als 'standin'? Vaste invaller als Robben niet mee doet, zoiets?

Want die Malen is natuurlijk ook gewoon 12e man. Ik geloof dat hij bijna in iedere wedstrijd wel is ingevallen namelijk. Zal vast ook te maken hebben met afspraken die Raiola gemaakt heeft, maar dan nog. Zo houd je die jongen wel tevreden natuurlijk.

13 december 2018 om 17:08

@constant Kante

Malen gaat echt wel bijtekenen is mijn verwachting. Hij speelt vrijwel elke wedstrijd.

13 december 2018 om 20:23

Raiola is zijn zaakwaarnemer he!

Ach, we zien wel. Vooralsnog doet hij het aardig, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd.

Heel dubbel gevoel. Vanuit mijn voorkeur naar Ajax wil ik hem liever niet bij PSV hebben, zeker als Ajax volgend seizoen moet herbouwen na uitgaande transfers. Toch ben ik zo'n fan van Arjen Robben dat ik hem graag in de Eredivisie wil zien.

Ben erg benieuwd waar Arjen voor kiest, zou me niks verbazen als ie een warmer plekje op zoekt, bijvoorbeeld in Portugal of Spanje.

Mooi naar Ajax komen Robben. Net zoals Jaap Stam ! Ajax lijkt meer op het spel van Bayern en wat je gewend bent.

13 december 2018 om 12:49

Zou ook een mooi zijn (voor mij als PSV'er natuurlijk minder) maar denk dat Robben te loyaal aan PSV is voor zo'n stap. Maargoed, zeg nooit nooit.

13 december 2018 om 13:01

Te loyaal aan Psv? 56 wedstrijden is niet erg veel om een grote loyaliteit op te bouwen, lijkt me.

Ik zou het verstandig vinden als hij stopt en dat is ook wat ik verwacht.

13 december 2018 om 12:59

Als Robben naar Nederland komt, wat ik niet verwacht.. kiest hij voor Groningen of Psv. Hij heeft zijn hele jeugd daar rondgelopen, dan heb je geen banden met Feyenoord of Ajax. Het komt zelden voor dat een oud en bewezen prof kiest voor een concurrent van zijn oude club, wat in mijn ogen volkomen logisch is. Suarez zal nooit voor PSV of Feyenoord kiezen, net als Van Persie dat ook niet voor PSV of Ajax doet.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat Ajax vol voor zijn handtekening gaat, maar Ik zie het niet gebeuren. Ik zie hem het liefst naar Groningen vertrekken. Dan kan iedereen nog een jaartje van hem genieten, maar is het geen extra dreiging die de concurrentie versterkt.

13 december 2018 om 13:51

Ik hoop het niet in ieder geval niet als speler hij is al 35 jaar en blessure gevoelig

Hoop nog steeds ergens dat Ajax ook een poging gaat wagen. Ziyech die weggaat en misschien Neres voor de hoofdprijs verkopen en dan is er een vacature aan de linkerkant en die kan Robben in de grote wedstrijden dan mooi invullen. Zeker omdat hij transfervrij is en een goede invloed op jeugd kan hebben. En in Nederland zal het zeker nog tot de betere horen en zelfs in Europa kan hij nog prima mee.

13 december 2018 om 12:54

Robben is een rechtsvoor die naar binnen trekt. Op links heeft ie het wel geprobeerd maar dat viel eigenlijk altijd wel tegen. Hij is sowieso niet van de panklare voorzetten op de spits en scoort liever zelf. De assists die hij levert zijn echt vrijwel altijd vanuit rechts gegeven en dan terugleggend op de 16.

13 december 2018 om 13:41

Ziyech en Neres staan beide Rechtsvoor eigenlijk, dus denk dat sebasjuh rechtsvoor bedoeld?

Robben kan lozano en bergwijn veel leren met zn ervaring. Even rustig afwachten of hij terug komt naar Ehv

weer een oud speler die een talent uit het team houd, hij heeft niets meer te winnen alleen maar te verliezen in de eredivisie

13 december 2018 om 12:59

Jij ziet liever een elftal met alleen maar talenten?

13 december 2018 om 13:00

Die statistieken van hem bij Bayern zijn niet mis zeg...

Het zal me niets verbazen als hij door de relatie met Ten Hag hij uiteindelijk bij Ajax terecht komt.

13 december 2018 om 13:01

Denk eerlijk gezegd dat Robben Van Bommel een linkmichel vindt.

Laatste tijd weer wat meer blessures, vraag is hoeveel wedstrijden hij nog kan en gaat spelen. Aangezien die toch iets bij Groningen gaat doen na zijn carriere, zou het zomaar kunnen zijn dat hij daar nog een jaartje wilt spelen.
Aan de andere kant snap ik ook wel dat als hij nog ergens om mee wilt doen dat hij gewoon naar psv zal gaan. Maar in tegenstelling tot de meeste mensen zou het me niets verbazen als die toch nog een jaartje Groningen doet.

Wat een statistieken bijna 1 op 2 qua doelpunten en 1 op 3 qua assists. En dan innde helft van die wedstrijden waarschijnlijk niet eens 100% fit

13 december 2018 om 14:41

Kleine kantekening erbij dat Bayern natuurlijk oppermachtig is geweest het laatste decennia met 8 van de 10 landstitels. Desondanks natuurlijk hele goeie cijfers maar bij Bayern München is dat ook wel een vereiste.

Deze held is altijd welkom. Wel als een soort mentor en voor korte termijn. Hij kan er zomaar uitliggen met blessures, vertegenwoordigd geen restwaarde en is voor de lange termijn dus niet geschikt. Maar alleen al voor het beeld zou het prachtig zijn om deze magier nog een keer in ons shirt te mogen zien

Doen aub wat een speler!!! Okal is die 35 blijft een fenomeen!!!! En gelijk aanvoerder maken.😉

Ik denk dat hij de schoenen aan de wilgen hangt dit seizoen. Het is al bijzonder dat een speler met zijn blessuregevoeligheid zo lang mee kan op het allerhoogste niveau. Ik meen ook dat hij gezegd heeft (don't shoot me if I am wrong) dat hij niet meer als speler zou terugkeren in Nederland, dus het zou me verbazen als hij het wel doet. Ik zie hem het liefst natuurlijk wel weer in Nederland voetballen.

Arjen komt naar ajax let op m'n woorden

13 december 2018 om 17:00

Mooi net als Persie in de competitie een beetje doseren, Europees vlammen én fit blijven om op het EK (mede) in eigen land af te sluiten. Lijkt me een topscenario. Daarna zou hij altijd nog een jaartje Grun kunnen doen.

Zo'n grootheid moet natuurlijk gewoon terug naar de eredivisie komen, maakt niet eens uit bij welke club.

Gaat nooit gebeuren, en wel om een reden. Kunstgras. Robben is al blessuregevoelig, op kunstgras gaan spelen is gewoon een aanslag op zijn toch al fragiele lichaam. Daarnaast is hij geen speler die zegt, dan sla ik maar de wedstrijden op kunstgras over.

Ik denk dat er nog genoeg topclubs zijn die hem willen. Eredivisie moet die sowieso niet meer aan beginnen.

13 december 2018 om 15:35

Naja dan slaat ie de potjes op kunstgras toch over. Zoveel zijn dat er nou ook weer niet.

Hij moet gewoon naar Groningen, PSV heeft hem eigenlijk niet nodig en dan zit hij in de weg voor opkomend talent. Hij moet gewoon 1 jaartje Groningen doen en klaar, ook niet veel salaris vragen of iets.

13 december 2018 om 17:01

Met Robben was je deze poule gewoon doorgekomen hoor.

Zou echt fantastisch zijn mocht hij terugkeren bij Psv. Al is het maar voor een jaar, nog even shinen in de Eredivisie en strijden om de titel. Dan je carriere in Nederland afsluiten.

13 december 2018 om 17:02

Hij wil denk ik ook nog een mooie Europese campagne. De club die hem daarop het beste uitzicht biedt staat denk ik met 1-0 voor.

Denk dat ie beter gewoon kan stoppen.
Vraag me ook af of het voor PSV goed is als ie terugkomt.
Blokkeert toch de doorstroom van spelers.
Hij heeft al een imposante carriere achter de rug.

Als ik hem was, zou ik niet teruggaan naar Nederland.
Hij is geen Sneijder of van Persie die geen keuzes meer hadden op latere leeftijd. Robben ligt nog steeds goed in de markt. Ik sluit niet uit dat hij een switch maakt naar PSG.

13 december 2018 om 17:03

Eerder Juventus denk ik.

Of gewoon tot z'n 37ste bij PSV en dan een jaartje afbouwen in Groningen? Hij is weliswaar vaak geblesseerd maar zijn lichaam herstelt elke keer weer. Het zijn nooit blessures waarbij hij het ziekenhuis is ingeschopt, slechts zijn lichaam die zegt: "even rustig aan doen".
Vaak zie je in topsport dat dit soort mensen heel lang hun niveau kunnen halen en maar door blijven gaan. Die pijntjes en rustperiodes die daarbij horen zijn misschien wel heel goed geweest voor zijn fysieke gesteldheid. Dus waarom niet gewoon beide clubs?

Fantastisch voor PSV als dit door gaat! Zou wel een goede backup halen voor hem, met zijn gewrichten en leeftijd kan ik me voorstellen dat die Nederlandse plastic velden geen pretje gaat worden...

"er is contact geweest" Wat een giller.... Mark heeft een App-je gestuurd. Nou, die maken er echt werk van daar in Eindhoven. Zo dachten ze Stam ook ooit terug te halen. Die had zgn. ook niks met Ajax. Als Overmars zich meldt gaat Robben echt wel luisteren hoor. Of moet Ten Hag eerst een app-je sturen?

Ik ben ook heel benieuwd naar de plannen van Robben na zijn spelersloopbaan. Als hij ook trainersambities heeft is het natuurlijk geweldig na een afbouwjaar zijn trainerschap aan te vangen bij PSV net als grootheden als Cocu, van Bommel en van Nistelrooij!

Zou mooi zijn om weer een grote speler te zien terugkeren naar 1 van zijn clubs. Aan de andere kant moet Robben dit eigenlijk niet willen, bedoel de man van glas op kunstgras lijkt mij vragen om problemen.

Jaap Stam kwam ook naar Ajax.
Waarom Robbe niet.
Deze mensen houden van gewoon aanvallend voetbal.

We hebben bij PSV ene Donyel Malen lopen, er zijn schijnbaar hier Ajax fans die zo bang zijn voor Robben dat ze zelfs met het idee lopen of suggereren dat ie beter naar Ajax kan?

Zou mij verbazen als hij komt. Meer dan de helft is uit op kunstgras, dus veel meer kans op blessures

13 december 2018 om 18:25

Zou er toch niet meer dan 20-25 spelen, prima toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren