Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bizar: zóveel kaarten meer kregen tegenstanders van Lozano in de Eredivisie

Laatste update:

Sinds zijn komst in de zomer van 2017 weet Hirving Lozano behoorlijk indruk te maken in de Eredivisie. In deze aflevering van Feiten op Tafel worden zijn prestaties door presentator Justus Dingemanse en Opta-analist Joris van den Ban eens goed onder de loep genomen, vergeleken met succesvolle buitenspelers van PSV uit het verleden en er wordt antwoord gegeven op de vraag op hij de club uit Eindhoven reeds ontgroeid is.

Bekijk de video hieronder of op onze videopagina.


Justus Dingemanse is fulltime presentator en programmamaker bij Voetbalzone en levert onder meer bijdrages in de vorm van exclusieve interviews, reportages, documentaires en programma's.
Wordt Lozano harder aangepakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij kan zich op dat vlak echt wel meten met de absolute top. Hij benadert zelfs het niveau dat Neymar haalde op het WK, maar ik zie toch liever gewoon een buitenspeler die niet meters doorrolt en z'n tegenstanders op een sportievere manier bestrijdt. Snel verkopen die handel

13 december 2018 om 11:55

Fcexclusief

" ik zie toch liever gewoon een buitenspeler die niet meters doorrolt en z'n tegenstanders op een sportievere manier bestrijdt. "

En ik zie dan weer liever verdedigers die een tegenstander gewoon op een normaoe manier bestrijden en die niet supersnelle vleugelspelers in elkaar schoppen of met grof geweld bejegenen. Neem de manier waarop Veltman met Kung Fu en karate Lozano uit de wedstrijd trapte. Dat was ook gewoon beschamend, of ben je dat met mij oneens?

13 december 2018 om 12:02

Ik denk dat Veltman er al vanuit ging dat Lozano op de grond lag. Vaak is de aanwezigheid van een been, een vinger, iemand's linkeroor al genoeg om chuckie te doen 'sterven' op het gras.

13 december 2018 om 12:07

Klopt is meer uit te halen als hij gewoon blijft staan. Ook de rode kaart tegen Heerenveen naait hij aan door over de achterlijn te rollen van 10 meter buiten de 16. Hij naait gewoon kaarten aan. Buiten sat is het wel een goede speler. Zou nog beter worden als hij dat naai gedrag weg laat.

13 december 2018 om 12:30

Die rode kaart tegen Heerenveen was toch gewoon terecht ongeacht hoe ver Lozano rolt? Dat het misschien erger lijkt dan is wil ik nog best in meegaan maar dat doet niets af aan de overtreding en de kaart.

13 december 2018 om 12:33

Bjp79

" Ook de rode kaart tegen Heerenveen naait hij aan door over de achterlijn te rollen van 10 meter buiten de 16."

Hahaha, mooi sprookje, eerlijk is eerlijk! Maar wel een karikatuur.
Lozano naait natuurlijk helemaal niemand iets aan, hij krijgt een schop van een speler die veel te laat is en omdat Lozano gewoon veel te snel is. Dáár ontstaat de rode kaart en niet bij het rollen, doorrollen, of doorrollen over 26 meter.

Beetje zelfde geneuzel als dat gezwam dat een speler geen kaarten 'aan mag naaien' door om een gele kaart te vragen voor een dwaas die jouw enkels bijna gespleten heeft. 'Maten-naaier' roepen ze dan in koor. Sorry? Dus het is okay om iemand compleet ongelukkig te trappen maar oh wee als je daar dan wat van zegt. Typisch voorbeeld van een enorm dubbele en totaal verkeerde moraal. What's next? Dat we Tagliafico gaan beschuldigen van matennaaierij omdat die zijn hoofd opzettelijk tegen de onderkant van de schoen van Müller plantte of zoiets achterlijks? Houd toch op joh.

13 december 2018 om 13:00

Je bedoelt de situatie waarbij hij feitelijk nog niet doorgebroken was omdat er nog een van Heerenveen achter liep?(dat geneuzel dat diegene niet snel genoeg zou zijn slaat nergens op de kans om dat te bewijzen was er niet) mag toch gewoon gezegd worden dat hij veel ligt en veel zeurt om kaarten dat zien wij toch allemaal? Hele goede speler met een hoog irritatie factor bij zijn tegenstanders prima dat was vroeger met Davids en van Bommel niet anders... maar daar moeten we niet van gaan zeggen dat het niet zo is hij valt graag punt

13 december 2018 om 13:32

Nee die situatie waar Hahn de bal dramatisch inspeelt waarna Lozano als hij niet was neergehaald de bal zo in een leeg doel had kunnen schieten.

Verder is irritatie factor een persoonlijke perceptie en geen feit waarmee je een discussie kun eindigen. Dus nee, geen punt

13 december 2018 om 13:47

Ramon

"je bedoelt de situatie waarbij hij feitelijk nog niet doorgebroken was omdat er nog een van Heerenveen achter liep?(dat geneuzel dat diegene niet snel genoeg zou zijn slaat nergens op de kans om dat te bewijzen was er niet) mag toch gewoon gezegd worden dat hij veel ligt en veel zeurt om kaarten dat zien wij toch allemaal?"

Eh, geen idee welke situatie jij bedoelt, die staat mij niet voor de geest.

Ik had het over de situatie die Bjp79 aanhaalt, waar Lozano na een foute bal van Hahn een duidelijke scoringskans werd ontnomen doordat hij neergehaald werd. Dat was toch gewoon een duidelijke rode kaart?

Verder, jij hebt het in je bijdrage over 'doorgebroken'. Maar waarom haal je dat aan? Nergens in de spelregels staat iets over 'doorgebroken speler'. De bepaling waar jij naar zoekt is 'het wegnemen van een duidelijke scoringskans'. Just saying.

13 december 2018 om 13:59

Die wedstrijd waarin Lozano de ergste zuiger was die we de laatste 20 jaar hebben gezien? Bedoel je die wedstrijd met Veltman? Ik persoonlijk walg echt van Lozano, kijk veel liever naar Bergwijn.

13 december 2018 om 15:20

Shorty

Wat bedoel je precies? Jij vind Lozano 'de ergste zuiger' dus dan vind jij het wel gerechtvaardigd dat Veltman hem een keer of drie compleet in elkaar schopt? Nou ja zeg, ......

13 december 2018 om 17:30

Die wedstrijd van Veltman is alweer een hele tijd geleden. Die situatie met Heerenveen was in mijn ogen meer een gele kaart. Ik vind het zeker een topvoetballer en echt niet per se een matennaaier maar hij valt wel erg graag, en dan blijft hij meestal ook nog wel eventjes liggen.

13 december 2018 om 19:10

"die wedstrijd van Veltman is alweer een hele tijd geleden. "

Ja? Dus? Het onderzoek en de cijfers zijn toch gebaseerd over zijn hele dienstverband van Lozano? Dus waarom telt die wedstrijd tegen Veltman dan niet?

13 december 2018 om 20:42

Ik zeg geloof ik nergens dat men Lozano in elkaar mag trappen Kante. Wel vind ik de houding die Lozano heeft weerzin opwekken, net als eerder Toivonen dat kon en zoals Suarez dat kon. Geen vrijbrief voor geweld, maar het maakt zaken wel inleefbaar. Daarnaast bedoelde ik te zeggen dat die vervelende Lozano het deed voorkomen alsof Veltman hem meer trappen gaf dan daadwerkelijk het geval was. Daar heeft Lozano sowieso een handje van, niet alleen tegen Veltman. Ik snap best dat Veltman ook niet de meest sympathieke speler is en dat hij die wedstrijd Lozano hard aanpakte, maar we hoeven ook niet te doen alsof Lozano een engeltje is die continu door de scheids in bescherming genomen moet worden. Toen Kuipers Neymar op z'n flikker gaf van de zomer stonden we te springen op de banken, nou in mijn ogen is Lozano net zo'n theatraal mannetje en dan kan je het inderdaad stiekem best eens leuk vinden dat zo'n speler een tik krijgt. Hoe vaak wordt er wel niet gememoreerd aan dat vervelende arrogante jochies vroeger wel eens een schop kregen van een Israels en dergelijk, vaak wordt dat als iets positiefs gebracht. Ik hoef Lozano echt niet in het ziekenhuis te zien, maar je zult er vast begrip voor hebben als ik best in m'n vuistje lach wanneer ie eens echt een tik krijgt waarvan ie moet rollen.

13 december 2018 om 21:08

Jahoor... zet je bril eens af. Straks kom je me nog met verhalen dat ajax de 3-3 scoorde tegen bayern zonder dat het buitenspel was. Of dat de doorgebroken speler tegen zwolle door Te ligt geen rood was... alles alleen al in de laatste duels. Laat staan de rest.

13 december 2018 om 21:08

" Ik hoef Lozano echt niet in het ziekenhuis te zien, maar je zult er vast begrip voor hebben als ik best in m'n vuistje lag wanneer ie eens echt een tik krijgt waarvan ie moet rollen."

Maar natuurlijk begrijp ik dat. Mij is ook niets menselijks vreemds.

Maar weet je, ik stoor me een beetje aan die 'dubbele moraal' nonsens. Spelers die neergetrapt worden, ach die moeten niet zo zeuren en oh wee als ze pijn hebben en kronkelen. Dan zijn het ongeveer de grootste misdadigers. Wat een bullshit zeg! Ze worden toch gewoon neergeschopt, hoezo is het dan erger als je niet meteen opstaat of zoiets? Ik zou zeggen, diegenen die zich van vuil spel en smerige tackles bediend, die pak je aan!

Maar goed, ik heb me zelf toen ik nog op niveau voetbalde ook altijd enorm gestoord aan dat soort totaal verkeerde mores. Ploeggenoot van mij kreeg een moordaanslag te verwerken en toen ik de scheids vroeg of hij zin kaarten misschien in de kleedkamer achtergelaten had werd de trainer van de tegenstander woest. Heb ik die man uitgelegd dat hij misschien zijn eigen spelers eens op zou moeten voeden. Belachelijke reactie man! Je mag dus wel iemand ongelukkig trappen maar daar iets van zeggen 'oh nee dát mag niet nee'. Debiel. Mensen moeten gewoon weer eens normaal gaan doen.

En als laatste nog over Veltman, kijk ik ben echt niet van het flauwe. Fysiek spel mag van mij, daar is niets mis mee. Ook niet als de tegenstander iets beter of sneller is. Maar haal de beelden er nog eens bij voor de grap Shorty. Wat Veltman in die wedstrijd deed tegen Lozano, was echt schandalig. Dat had niets meer met voetbal te maken. Dat was gewoon Kung Fu. Dat hij geen geel kreeg was echt een aanfluiting. En dát bedoel ik. Mensen grijpen deze statistiek weer even aan om Lozano te fileren maar uit die cijfers kan je net zo eenvoudig hele andere conclusies trekken dan 'lozano naait alleen maar spelers kaarten aan'. Beetje makkelijk allemaal en ook nog eens redelijk onterecht.

13 december 2018 om 21:10

"straks kom je me nog met verhalen dat ajax de 3-3 scoorde tegen bayern zonder dat het buitenspel was. Of dat de doorgebroken speler tegen zwolle door Te ligt geen rood was"

Dat zegt hij toch nergens?? Hij mag toch gewoon reageren op mijn reacties op hém?

13 december 2018 om 21:39

Ik vind ook zeker niet dat je ongestraft mag trappen, dan behoor je je verdiende gele of rode kaart gewoon netjes te krijgen en die te slikken als een man. Neemt niet weg dat het dan alsnog wel eens lekker kan voelen om bepaalde spelers een tik te zien krijgen. Ik snap je verhaal ten aanzien van de dubbele moraal, zal ik me vast ook niet altijd van vervreemden en jij zult wellicht zelf ook anders reageren wanneer het Suarez, Veltman of Tadic betreft dan wanneer het een speler is die de eigen kleuren verdedigt. Zoals ik het dus zie had Veltman wel degelijk gestraft mogen worden, maar snap ik ook wel dat je in het veld soms best het gevoel kunt krijgen van 'en nu zal je er eens een krijgen'. Het is ook zeker niet dat ik probeer eenderwelke overtreding van Veltman goed te praten, zeker niet.

13 december 2018 om 21:43

Jorginho2.0 je zult op mij reageren neem ik aan? Geen idee hoe ik op jouw reactie moet reageren, het staat namelijk boordevol irrelevante aannames van jouw kant. Mijn verhaal ging puur over de afkeer die bepaalde type spelers oproepen, wat dat met een buitenspelgoal of de Ligt te maken heeft, snap ik niet. Wat dat met een bepaalde bril op te maken heeft, snap ik ook niet, ik geef namelijk net zo goed aan dat spelers van mijn club die afkeer oproepen. Als je op een normale onderbouwende manier je in de discussie wilt mengen, be my guest, maar aan dit simpele 'ja maar jij bent voor die club' heb ik in dezen niet zoveel.

13 december 2018 om 23:43

Constant, die Lozano moet eens kijken hoe Tagliafico reageert na een nog ergere overtreding. Een groot talent, maar voor mij is die Lozano met afstand de onsportiefste speler in de eredivisie.

14 december 2018 om 00:29

Sulejmani .... Eens, maar misschien heeft hij Suarez als role model genomen ...

14 december 2018 om 09:45

Haha we vallen weer in herhaling NJfromvol, déjàvu! Suarez speelt niet neer bij Ajax. 🤦🏾‍♂️

14 december 2018 om 11:13

Maar dáár gaat het uiteraard niet o Sulejmani. Het gaat erom dat Njfromvol de vinger op de zere plek legt. Diezelfde Ajaxsupporters die nu Lozano verketteren, lagen destijds voortdurend in de verdediging als iedereen over Suarez begon, van wie natuurlijk dezelfde dingen werden gezegd als nu over Lozano.

14 december 2018 om 12:01

Ja dat klopt maar die PSV supporters heb je nu andersom ook. Zoals je zelf al aangaf dubbele moraal bij elke club.

14 december 2018 om 19:40

Als al die overtredingen zo erg zijn waarom rent hij zodra een speler geel/rood heeft gehad weer als een Kivit. Gewoon een smerige aansteller!!

15 december 2018 om 17:22

volgens mij een PSV fan of niet ?? Was het een speler van een ander team geweest dan was je waarschijnlijk een andere mening toegedaan,
En om dit maar te benadrukken ik ben totaal geen Ajax fan , en ben al jaren een bezoeker van wedstrijden van PSV ik geniet van lozano als voetballer maar ik walg van zijn vieze maten naaier situaties net als elke andere speler die deze trucjes nodig heeft.

Als je gewoon objectief kijkt dan kun je tot de conclusie komen dat het inderdaad een terechte rode kaart is al zorgt hij met zijn theater er wel voor dat een scheidsrechter eerder geneigd is een rode ipv een gele kaart te trekken .

M.a.w hij is wel degelijk een vies spelletje aan het spelen .
Spelers gaan tegenwoordig al bij het kleinst mogelijke contact liggen en spelen dan de stervende zwaan alsof er een moordaanslag is gepleegd om daarna nadat er een kaart is aangenaaid als een dartel lammetje weer over het veld te rennen.

Als je Lozano moet geloven na een overtreding dan was ie elke keer minimaal 3 tot 6 weken uitgeschakeld.

En dan het voorbeeld van Tagliafico dat je aanhaalt , die raakt kant nog wel , iemand mag toch zijn mening geven.

15 december 2018 om 18:05

Niet janken, het is een contactsport. Alleen hij sterft duizend doden op het gras. Te veel naar Neymar gekeken. Ik zie Messi nooit janken!

15 december 2018 om 18:09

Messi wordt ook nooit echt goed geraakt omdat hij zo goed is dat de bal al weg is voordat de tackle word ingezet. Hoevaak word er een overtreding gemaakt op hem? Echt maar enkele keren

13 december 2018 om 12:29

Het feit dat je Lozano meent te moeten vergelijken met het theater van Neymar en ook de acties van Veltman goed meent te moeten praten geeft je gebrek aan objectiviteit in dit verhaal aan. Natuurlijk zitten er ook kaarten tussen die geen gele kaart waren maar dat geldt voor alle spelers. Lozano gaat soms voor het oog makkelijk naar de grond maar krijgt ook met enige regelmaat aardige doodschoppen te verwerken. Dat hij nog niet een zware blessure opgelopen heeft, is een aardig wonder als je het mij vraagt. En ja, hij gaat soms makkelijk naar de grond maar vaak is er wel contact en is het ook een combinatie van overtreding, snelheid, gewicht etc.

13 december 2018 om 12:58

Dat laatste is dus waar mensen zich denk ik wel eens vergissen. Lozano is zo ontzettend snel, dat er echt maar heel weinig nodig is om hem uit balans te brengen en naar de grond te werken.

Neemt niet weg dat hij ook wel eens theater maakt, maar hij krijgt wel echt veel serieuze overtredingen te verwerken.

13 december 2018 om 13:42

Ipswich

Exact, keurig en afgemeten opgeschreven!

Bij de snelheden die hij haalt is ieder tikkie vaak al voldoende inderdaad, sommige mensen vinden vanuit hun comfortabele luie stoel dat hij gewoon altijd maare moet blijven staan maar dat is gewoon onzinnig.

En ik ben het ook eens met je nuancering. Het voorgaande sluit ook niet uit dat hij soms wel een beetje theater bij zit. En ik snap best dat mensen die PSV geen warm hart toe dragen zich daar enorm aan storen. Ik stoor mij eveneens aan spelers van Ajax die buitelingen maken en heel erg hun best doen om de scheidsrechter duidelijk te maken dat ze geduwd zijn, een tik kregen of uit balans werden gebracht. Maar ook in die gevallen is dat meestal gewoon veroorzaakt door een overtreding of niet toegestaan contact. Dus achteraf snap ik dat dan ook wel weer.

En iedereeen die zelf voetbalt herkent het wel. Je krijgt een duw, por, zet of gooi, maar onvoldoende dat je echt omvalt mar wel voldoende om de controle over de bal kwijt te raken of uit je loopritme te raken. Je weet instinctief direct dat je de bal (en/of een kans) gaat verspelen en in plaats van dat je een tot mislukken gedoemde wanhoopspoging doet, die niets gaat opleveren, stop je met voetballen of je gaat gewoon liggen en je krijgt alsnog een vrije trap. Maar doe je die wanhoopspoging, dan laat de scheids doorspelen.

Dus zeg het maar dan, is in de wereld echt werkelijk álles zwart óf wit?

13 december 2018 om 13:58

Ach, zeker niet alles is zwart of wit. Er is juist in het voetbal een heel erg groot grijs gebied, alleen heb je vaak te maken extreme emoties van supporters. Mijn favoriete (nederlandse) club is Psv, maar ik probeer het wel zo objectief mogelijk te bekijken (al kan ik niet ontkennen dat ik ook zo nu en dan bevooroordeeld kijk en reageer).

Ik vond trouwens de teruggedraaide penalty tegen Excelsior afgelopen weekend een aardig voorbeeld. Lozano was op snelheid en sneed voorlangs bij zijn tegenstander. Op dat moment kreeg hij een hand op zijn rug en fluit de scheidsrechter in eerste instantie voor een penalty. Ik vond het contact ook te licht om hier een penalty voor te geven, maar het was zeker geen schwalbe. Toch merk ik dat veel mensen ook zo'n situatie zien als 'matennaaierij' van Lozano's kant.

13 december 2018 om 20:43

Alsof Neymar niet serieus snel is en serieus veel trappen te verwerken krijgt? Je ziet toch hopelijk ook wel dat de houding van Lozano meer weg heft van die van Neymar dan die van Hazard, een speler die minstens zoveel tikken te verwerken krijgt?

13 december 2018 om 23:46

Dammie, wat is in jouw ogen het verschil tussen het theater van Neymar en die Lozano? Ik zie sterkere overeenkomsten.

14 december 2018 om 09:38

Dan zie je waarschijnlijk overeenkomsten tussen elke speler en neymar 😉. Ik vind Neymar echt wel een stuk erger in zijn theater en vind dat Lozano in tegenstelling tot Neymar ook echt kan incasseren en zeker niet bij eke zucht naar de grond duikt

15 december 2018 om 17:29

Het probleem is hij maakt er wel dankbaar gebruik van door overdreven door te rollen etc , ik denk ook dat daardoor de antipathie jegens Lozano is ontstaan.

13 december 2018 om 20:56

Tja het is typisch zuid Amerikaans, ik reken Mexico daar ook toe, ze hebben dezelfde voetbal mentaliteit. Als zo'n speler in je team speelt, is het geweldig maar speelt hij bij je tegenstander dan is het verschrikkelijk. Hij naait je de ene na de andere kaart en vrije trap of penalty aan.

Ik ga er verder ook niets van zeggen, toen Suarez bij Ajax speelde, genoot ik ervan.

13 december 2018 om 23:47

Robben heeft het ook, is ook typisch zuid Europees, ik reken Nederland ook daar toe

Je kunt vinden dat Lozano zich aanstelt zodra hij op de grond ligt, maar het is gewoon een feit dat die overtredingen gemaakt worden. Er lopen nou eenmaal een hoop houterige backs rond in de eredivisie die zich simpelweg geen raad weten met zo'n snelle, behendige speler en die dan maar aan de noodrem trekken.

Het kan toch ook niet zo zijn dat de eredivisiescheidsrechters (die bovendien artikelen zoals bovenstaande ook heus wel zullen lezen) het week na week stuk voor stuk allemaal verkeerd zien?

13 december 2018 om 11:59

cabinessence

Mensen denken, zittend in een luie stoel, dat als je op volle snelheid ligt dat je bij ieder contact maar gewoon op je benen moet blijven staan. Nonsens. Bij hoge snelheden, zeker bij supersnelle spelers als Lozano, is ieder tikje al voldoende om een speler uit balans en/of ten val te brengen. Okay, er zitten natuurlijk ook situaties bij dat hij, als hij heel erg zijn best zou doen, inderdaad best op zijn benen had kunnen blijven staan. Maar dan? Waarom moet een aanvaller die elke wedstrijd dus enorm veel schoppen krijgt, bewezen door deze cijfers, dan maar overal zijn best doen om koste wat het koste op zijn benen te blijven staan? Als hij door een overtreding wordt afgestopt hoeft hij van mij niet bezig te zijn met 'overeind blijven'. Onzinnige gedachte ook.

13 december 2018 om 12:26

Precies. Jezelf laten vallen en doorrollen is ook een vorm van jezelf beschermen.

13 december 2018 om 12:28

Volgens mij was het bij Excelsior, werd hij ok neergehaald iedereen begon gelijk met schwalbe enzo. Maar je zag dat hij in zijn val de bal nog in de goal wou schieten. Helaas lukte het niet. Maar het is wel makkelijk om af te geven op hem. Zoals jij al zegt lozano is razend snel en daardoor valt hij ook snel als hij uit balans word gebracht.

Bij de 100m sprint zie je sprinters ook nog 100 meter door rennen omdat ze niet in een keer stil kunnen staan.

13 december 2018 om 13:33

@soccerroos

Die Excelsior speler bracht hem inderdaad door onreglementair contact uit balans. Immers, het was geen schouderduw. Dus penalty. Enige reden waarom dit geen penalty zou zijn is als hij hem helemaal niet raakt, wat niet het geval was. De commentator bij mijn stream dacht zelfs dat de scheidsrechter ging kijken of het misschien een rode kaart betrof (wat hij dan wel overdreven zou vinden) maar hij kon in eerste instantie niet geloven dat de penal teruggedraaid zou worden.

13 december 2018 om 14:47

Precies dit dus! Door het falen van scheidsrechters die zelfs met een VAR niet de spelregels toepassen (duwen is niet toegestaan = overtreding, hard of zacht duwne doet niet ter zake) krijg je het verschijnsel dat spelers gaan schreeuwen, rollen, overdrijven als ze geraakt worden. Zouden scheidsrechters gewoon altijd de spelregels toepassen zodat de spelers er ook op kunnen vertrouwen dat er een penalty of rood gegeven wordt, dan zullen de spelers zich normaal gaan gedragen.

Het is toch bizzar dat bij VVV-Ajax heel anders met de VAR wordt omgegaan dan bijvoorbeeld bij PSV-Excelsoir. Huntelaar wordt in de rug gelopen als de bal niet in de buurt is, penalty door de Var! Lozano wordt geduwd terwijl hij op volle snelheid met de bal aan de voet richting doel gaat, géén penalty door de Var?

13 december 2018 om 15:11

Dat zal je altijd blijven houden zolang een scheidsrechter de VAR is.. Blijft menselijke interpretatie.. Helaas.

13 december 2018 om 15:16

Huubke

"het is toch bizzar dat bij VVV-Ajax heel anders met de VAR wordt omgegaan dan bijvoorbeeld bij PSV-Excelsoir. Huntelaar wordt in de rug gelopen als de bal niet in de buurt is, penalty door de Var! Lozano wordt geduwd terwijl hij op volle snelheid met de bal aan de voet richting doel gaat, géén penalty door de Var?"

Nou, ik vond dat geval bij VVV - Ajax toch wel een duielijke pingel voor Ajax hoor. Sorry maar Huntelaar wordt gewoon in zijn rug en nek gesprongen door die verdediger. Was toch een juiste beslissing?

Maar los daarvan, ik snap je onvrede echt wel, maar dit is inherent aan het systeem. Toepassen van regels, weke regels dan ook, betekent onvermijdelijk interpretatie. Want bij elke spelregel die er bestaat zal de ene scheidsrechter iets een overtreding vinden terwijl de andere dat niet vindt. De suggestie dat iedere scheidsrechter gelijk moet oordelen miskent gewoon dat er niet heel vaak twee exact dezelfde gevallen voorkomen én het miskent dat de scheidsrechters gewoon last hebben van het feit dat de Knvb nu eenmaal geen duidelijike en voor iedereen begrijpelijke richtlijnen opstelt over hoe zij willen dat de scheidsrechters bepaalde situaties beoordelen. Wat dat betreft doen ze dat in de VS bij sporten veel beter. Daar worden de richtijnen gewoon volledig uitgeschreven en meegenomen bij de beoordelingen van overtredingen met de 'var'. Die richtoijnen worden ieder seizoen geevalueerd en waar nodig aangepast of uitgebreid. Overigens ook en zwelfs dán heb je nog discussie en dan heb je nog meningen die uiteen lopen. Alleen, veel en veel minder dan nu het geval is. Is puur een kwestie van het doen van huiswerk door de Knvb.

Sowieso, als je had verwacht dat met een VAR voortaan nooit meer discussie zou kunnen bestaan, dan ligt het vooral aan je verwachtingen en niet aan het systeem of aan de mensen.

13 december 2018 om 16:39

@kante,
Ja, Huntelaar verdiende een penalty. Maar Lozano ook, de regels zijn helder. Het probleem is dat er dan geïnterpreteerd wordt, daar moeten we zoveel mogelijk vanaf. Het is toch bizzar dat als de scheidsrechter bij VVV-Ajax een andere interpretatie had dat Ajax dan 2 punten minder had?

Net zoals bij VI, er wordt gezien dat Dolberg een overtreding maakt voordat hij scoort, zegt de scheidsrechter. 'ja, maar ik had hier niet voor gefloten hoor'. Huh? Hoe kan dat nu, een overtreding is een overtreding, punt. Bij Feyenoord-Ajax zie je dat de scheidsrechter geen geel meer durft te geven aan Feyenoord omdat ze anders snel met 10 of 9 overblijven. Dat kan toch niet, we zien toch allemaal dat er overtredingen gemaakt worden die geel moeten opleveren?

Dat interpreteren moeten we tot een minimum beperken dan krijg je ook minder aanstellig gedrag van spelers.

13 december 2018 om 19:03

Iedere regel of spelregel is onderworpen aan de interpretatie van de persoon die die regel of spelregel moet handhaven of toepassen. Dat is nu eenmaal een gegeven.

En ik heb hierboven uitgelegd hoe je dat inderdaad tot een minimum kunt beperken. Maar interpretatieloos regels toepassen, dat bestaat niet.

13 december 2018 om 12:00

Lozano is snel en licht. Hdt is dus logisch dat hij de meeste gele kaarten oplevert. Hij rent niet alleen met bal maar ook zonder bal. Hij gaat constant diep en moet met alle middelen gestopt worden.
Tadic bijvoorbeeld ligt ook bij elk balcontact maar hij doet het uit stilstand. Dat levert geen kaart op. Een speler op snelheid en wordt belemmerd, levert 9 van de 10 keer een kaart op.

13 december 2018 om 13:02

@cabinessence: het is naar mijn mening een combinatie van lompe overtredingen en schwalbe-gedrag. Ja, zijn acties zullen vaker te snel zijn voor de lompe houthakkers die er ook in de ED lopen. Daarentegen is ook gewoon te zien dat hij nogal graag gaat liggen.

13 december 2018 om 13:31

"daarentegen is ook gewoon te zien dat hij nogal graag gaat liggen."

Kun je het hem kwalijk nemen? Als ik elke wedstrijd een paar keer een rotschop zou krijgen van een tegenstander die het voetballend niet kan winnen, dan zou ik na een tijdje ook niet meer zo sportief zijn om zo snel mogelijk weer te gaan staan.

13 december 2018 om 18:00

Ik kijk al heel wat jaren op voetbalzone en moet erg lachen om de subjectiviteit. PSV supporters die vroeger Suárez van dezelfde vergrijpen beschuldigden verdedigen nu Lozano. Een aantal Ajax supporters die vroeger met vuur en vlam Suárez verdedigden verwijten nu Lozano dat hij te makkelijk valt, gele kaarten aannaait etc.
De waarheid zal ergens in het midden liggen maar ik vind het vermakelijk.

13 december 2018 om 18:51

@soccersupp: Ach ja, dat hoort er een beetje bij, he. Net zoals wij in Nederland wellicht heel anders over Robben denken dan de gemiddelde Mexicaan.

13 december 2018 om 21:32

@soccersupp,

Ik wou precies hetzelfde posten. Zo ontzettend vermakelijk om de reacties te lezen van vele Ajacieden over Lozano, terwijl ze Suarez ten allen tijden zullen verdedigen.

De beste speler van de concurrent krijgt altijd de meeste kritiek om randzaken. Suarez bij Ajax, Toivonen en Van Bommel toentertijd bij Psv en nu Lozano bij Psv en Ziyech vorig seizoen bij Ajax.

14 december 2018 om 00:16

@4fredondo: ik heb nooit het schwalbe gedrag van Suarez verdedigend. Sterker nog, ik heb dat deel altijd veroordeeld. Ik vind dat schwalbes altijd onsportief zijn en niet op het voetbalveld horen, ongeacht hun club. Beetje jammer dat je weer iedereen over 1 kam scheert.

14 december 2018 om 00:59

@4ever4ajax

Ik denk dat je een van de weinigen bent; ook een beetje supporters eigen natuurlijk. zijn schwalbes onsportief. Echter in een cluboverstijgende discusssie verlaten de meesten hun principes en verdedigen het 'eigen', zoals ook Suarez destijds. Was moeilijk discusiere destijds.

Nu een nieuw slachtoffer gevonden; dezelfde stellingen...

13 december 2018 om 13:23

@cabinessence

Hij is inderdaad gewoon loeisnel. En de laatste die ik zo met zijn snelheid om zag gaan was Overmars. Nooit, maar dan ook nooit heeft iemand gerept over het feit dat Overmars zowat iedere wedstrijd zijn directe tegenstander geel zag krijgen. Integendeel, dit kreeg alle lof! En terecht, want zulke snelheid is een enorm wapen. Jarenlang hebben wij eredivisiekijkers gewacht op een buitenspeler die de actie maakt en zijn man voorbijgaat, nu hebben we er een en dan is het weer niet goed. Op het veld zou ook niemand mekkeren, soms loopt er gewoon eentje tussen die "gewoon te snel" is.

14 december 2018 om 19:47

Verschil met overmars is dat overmars na een overtreding niet doorrolde maar opstond!! Lozano is er op uit om kaarten aan te naaien!!

14 december 2018 om 09:43

Bij Neymar vinden we dat wel. Zijn die scheidsrechters zoveel slechter?

Is er ook al onderzoek gedaan naar hoevaak Lozano onnodig doorrolt? Ik vermoed dat daar ook extreme cijfers uit gaan komen.

13 december 2018 om 12:22

Vast, maar als er 19 meer kaarten dan elk ander voor nodig waren, zal dat vast niet de enige reden zijn, aangezien de gemiddelde buitenspeler sowieso al vrij snel ligt.

13 december 2018 om 18:04

Wat is onnodig? Of eigenlijk, wat is nodig doorollen? Waar ligt de grens tussen noodzakelijk rollen (Als dat er al is) en onnodig rollen? Ik erger me nooit zo aan het rollen, van Lozano niet en van geen enkele speler... Scheidsrechters trappen daar heus niet in, of gaan echt een situatie niet anders beoordelen op basis van het aantal rols dat iemand maakt of het aantal meters dat iemand rolt. De beslissing die een scheids maakt is op basis van de overtreding, niet zo zeer het effect ervan (als een speler een doodschop geeft, dan is dat rood vanwege de schop, ongeacht of de speler doorrolt, huilt, schreeuwt of zelfs of ie geblesseerd raakt of niet).

Las dat er zelfs in de CL maar één speler is op wie meer overtredingen zijn gemaakt dan op Lozano. Dat zegt alles. Die jongen is gewoon enorm snel en ongelooflijk dreigend. Wordt toch nog een beetje onderschat in Nederland

13 december 2018 om 12:43

Davilla hij word zeker door het gros onderschat. Echt een geweldige speler die Psv heel veel geld gaat opleveren.

13 december 2018 om 12:58

040vaart

Dat staat nog te bezien van dat vele geld.
Er zijn echt niet zo heel veel clubs die de bedragen kunnen betalen waar PSV aan zit te denken. Het lijkt misschien door de krankzinnige markt dat 40 miljoen niks is maar voor de meeste clubs is dat gewoon nog steeds een brug te ver.

En door de constructie met Pachuca heeft PSV er echt heel weinig aanhem voor 25-30 miljoen van de hand te doen. Dus eerst eens zien, dan geloven!

Hij smeert er ook gewoon een hoop aan, maar dat vinden sommigen niet leuk om te horen. Hij is net als Suarez een duikelaar, is zo'n speler die zeker ook wel geraakt wordt en neergelegd wordt, dat komt door zijn snelheid en bewegelijkheid, maar hij is ook zo'n speler die zijn eigen benen tussen die van de tegenstander steekt om zo naar de grond te gaan .

Hoeveel van dit soort berichten gaan we nog krijgen?
Alle spelers maken theater als ze worden aangetikt. Ook verdedigers, maar aanvallers net iets meer.
Maar alleen bij Chucky is het een probleem?

Wat bij Chucky een belangrijke factor is, is zijn forse snelheid.
Zoek dat eens uit: gebaseerd op snelheid, wie krijgt de meeste overtredingen over zich heen? En hoe natuurlijk is het dat je op volle snelheid twee of drie keer omrolt?

Het niveau van de ED en vooral van de verdedigers lijkt mij ook een factor.
De Ligt zal op Lozano minder overtredingen nodig hebben dan b.v. verdedigers uit het rechterrijtje.

die Heerenveen speler had beide benen vlak op het gras en Lozano zet er gewoon zijn voet tegen aan geen rood maar geel, als hij straks in een andere competitie speelt dan loopt hij nog wel een keer tegen de verkeerde verdediger aan, die pikken dit Hollywood gedrag niet, zeg niet dat hij soms echt geraakt wordt maar alle kaarten waren niet terecht en sommigen wel maar tegen Heerenveen was zeker geen rood en is PSV geholpen

13 december 2018 om 14:19

Eens als het midden op het veld gebeurd was maar Lozano had een vrije doortocht en een leeg doel voor zich. Dus Thorsby ontneemt hem een 100% scoringskans en dat is simpelweg rood. Dus niets 'helpen' (overigens een hele domme provocerende woordkeuze) maar een terechte beslissing en conform de regels

13 december 2018 om 15:17

Wim Horst

"die Heerenveen speler had beide benen vlak op het gras en Lozano zet er gewoon zijn voet tegen aan geen rood maar geel"

Áls dat al zo was geweest, dan nog is de hier relevante spelregel dat op het wegnemen van een duidelijke scoringskans een sanctie is gesteld van een rode kaart en niet van een gele.

14 december 2018 om 11:23

Het was een doorgebroken speler. Dan is het een vraag is het een overtreding of niet. Bij een overtreding is het rood, bij geen overtreding is het door voetballen. Jij geeft aan dat het geen overtreding is (lozana zet zijn voet tegen het been van de tegenstander) maar vindt wel dat het geel is. Hoe dan ?

Hahaha kom op iedereen, tegen anderen zeggen dat ze niet objectief zijn, maar dan zelf alles goed blijven praten. Chucky is een van de beste in de Eredivisie en is vliegenslvlug en daardoor ziet het er soms wat anders uit, maar die jongen staat ook in z'n vaderland bekent om duikelaar. Het is ook anders om net geraakt te worden, en dan overdrijven als of je been breekt en dan de scheids gaan smeken om een prent, en Chucky doet dat niet eens zoveel het is vooral Luuk die dan heel erg irritant gaat schreeuwen en de scheids intimideren.
Lozano word enorm veel getrapt en dat is omdat het een goede speler is, maar hij overdrijft het echt vaak genoeg en dat vind ik kwalijk. Ik werd ook gek van Ziyech en Neres die een paar keer gisteren gek gingen vallen, doe gewoon normaal.

13 december 2018 om 23:18

Vind je Tadic dan ook irritant als Luuk dat doet, want die is minstens zo erg?

14 december 2018 om 01:05

Als hij Ziyech en Neres benoemt, zal dat ook voor Tadic gelden... Slechts een aanname ...

Wellicht dat grens en scheidsrechters ,en var en co ,na de winterstop beter op deze lozano gaan letten nu ook de cijfers heet aantonen.
Vooral bij een thuiswedstrijd van psv is het voor de neutrale voetbalsupporter niet om aan te zien hoevaak hij er voor beloond word.

13 december 2018 om 19:06

"wellicht dat grens en scheidsrechters ,en var en co ,na de winterstop beter op deze lozano gaan letten nu ook de cijfers heet aantonen."

Volledig mee eens!

De cijfers tonen glashard aan dat Lozano in de eredivisie losgelaten wild is en enorm veel schoppen en aanslagen te verwerken krijgt van verdedigers die hem niet aan kunnen. Tijd dat Scheidsrechter, grenserechters en Var, inderdaad zoals jij ook voorstelt, Lozano eens beter gaan beschermen. Zometeen wordt die jongen nog ongelukkig geschopt door een of andere sloper. En dat willen we uiteraard niet.

13 december 2018 om 20:24

Als je constant loopt te cheaten fluiten ze op een gegeven moment niet meer voor je. Maar da's logisch.

13 december 2018 om 21:14

Dan bewijzen de huidige cijfers, dus, dat Lozano géén cheater is.

Immers, als we jouw redenering volgen, blijkt dat scheidsrechters nog steeds voor Lozano fluiten want zijn tegenstanders krijgen verreweg de meeste kaarten. Althans, dat blijkt uit deze cijfers die nu bekend zijn. Als hij die cheater was, die jij kennelijk beweert dat hij is, dan zou, als klopt wat jij zegt, Lozano dus vooral zélf heel veel gele kaarten moeten hebben gekregen, voor schwalbes, en zijn tegenstanders geen enkele, want die maken nooit overtredingen.

Zoals je al zegt, dat is ook logisch!

Grens mij zijn de Ajax supporters dat nare mannetjes Suárez al weer vergeten. Oh nee dat was toen een speler van Ajax en dan is het allemaal niet zo erg. Je kan allemaal commentaar hebben op spelers van een andere club maar bij je eigen club lopen er ook vaak rond

Blijft een gast met hele nare trekjes. Piepen, janken, naaien en een hoop tuimelen, schreeuwen en doorrollen. Qua voetbal heeft hij het in de Champions League niet laten zien. Misschien moet hij daar meer zijn aandacht op richten.

Malacia had hem anders toch aardig in zijn broekzak!!

Edit: ik neem aan dat je Malacia bedoelde en geen malaria

15 december 2018 om 07:45

Tja die Malacia valt niet op.
Hij is goed voor Oranje.
Zal me niet verbazen als er vior hem belangstelling is.
Klopt Lozano werd strak door Malacia gedekt en dan zie je zijn beperking van Chuckie dan.

Het geeft ook aardig aan hoeveel verdedigers in Nederland net te langzaam zijn met ingrijpen. Zich daardoor in deze nesten kunnen werken. Er zijn nog voldoende duels geweest waarin er geen gele kaart is gevallen, wat mij betreft aangeeft dat er ook netjes verdedigd kan worden. Want je kunt mij niet vertellen dat in die duels lozano besloten heeft geen matennaaier te zijn.

14 december 2018 om 11:26

Ik denk dat zijn snelheid ook 1 van de redenen is voor de vele overtredingen en kaarten. Je ziet dat spelers en keepers zich nog steeds vergissen in zijn snelheid. Hierdoor maak je vaak ook een onhandige overtreding omdat je als verdediger net te laat bent. Omdat Lozano zo snel is, is hij bij zulk soort overtredingen dan ook al vaak langs de verdediger en is een kaart hierdoor meestal ook (terecht) tot gevolg.

Wat een trieste reacties hier zeg, en dat zonder te snappen dat dit uitgelokt wordt door VZ, echt triest zeg, ik durf niet te geloven dat sommigen hier bij het herlezen van hun eigen reacties hier het met zijn eigen eens kan zijn.

Ik heb bij Lozano echt gemengde gevoelens. Naar mijn mening is het echt een goede voetballer. Bij hem heb ik het gevoel dat hij niet echt kan incasseren, ookal is het zo vaak, maar ook echt wel flink uit kan delen af en toe. Als je dan naar een Tagliafico kijkt, zie je echt een verschil. Tagliafico word nooit echt boos, terwijl Lozano af en toe flink opgefokt kan reageren. Als hij dat uit zijn spel kan krijgen kan deze jongen echt mee met de (sub)top.

Wat een discussie hier over Lozano.
Hem gewoon strak dekken en PSV is vleugel lam.
Klaar. Voor- en tegenstanders van Lozano beter stoppen met verwijten over en weer. Lozano is een normale speler meer ook niet en hij doet zijn best. Het is nu gebleken dat hij PSV niet verder bracht dan 2 punten voorsprong op Ajax en PSV uit de CL en zelfs uit de EL.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren