Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Geen enkele tegenstander wil aan Ajax worden gekoppeld’

Laatste update:

Ajax speelde woensdag door een gelijkspel met Bayern München (3-3) de eindzege in de poule mis, maar is de groepsfase van de Champions League zonder nederlaag doorgekomen en zal de loting dan ook met vertrouwen tegemoet zien. Volgens De Telegraaf zullen weinig ploegen aan Ajax gekoppeld willen worden.

“Ajax heeft in vijf maanden tijd zo’n naam gemaakt in Europa dat geen van de zeven mogelijke tegenstanders in de achtste finales van de Champions League aan de Amsterdammers wil worden gekoppeld”, aldus de scribent, die eraan toevoegt dat Ajax aan ‘klantenbinding’ heeft gedaan.

De Telegraaf schrijft dat Ajax een ‘formidabele veerkracht’ heeft getoond en dat het team van Erik ten Hag voetbalde met ‘passie en strijdlust’. De conclusie van het dagblad is dan ook helder: ‘trotse tweede’. Het Algemeen Dagblad spreekt tegelijkertijd van een ‘legendarische Europese avond’

“Ajax blonk dit succesvolle Europese seizoen zo uit door de volledige focus in het elftal. Elke keer weer stonden de spelers precies onder de juiste spanning om tijdens de doordeweekse avonden optimaal te presteren. Brutaliteit, flair en overtuiging.” De schrijver zag dat Ajax echter niet goed begon, maar naarmate de wedstrijd vorderde, kreeg de gastheer meer grip op het duel en sleepte men een punt uit het vuur.

“Ajax kruipt steeds dichter naar de Europese top in het voetbal”, stelt de Volkskrant. “Ajax was voetballend minimaal gelijkwaardig aan Bayern, zo niet beter, doch legde het in fysiek opzicht vaak af tegen kerels als Niklas Süle, Jerome Boateng en Thomas Müller.” De schrijver stelt dat Ajax in de eerste helft een strafschop had moeten hebben na een duw in de rug van Daley Blind, maar al met al was de wedstrijd ‘het aanzien meer dan waard’.

“Mede door dat elftal dat de top nadert en de aanval durft te zoeken. Altijd en overal”, klinkt het. BILD opent de donderdag met de chocoladeletters: ‘King-Fu-Gruppensieg’, waarmee de boulevardkrant verwijst naar de karatetrap van Thomas Müller. De wedstrijd was een echte ‘achtbaanrit’ en eindigde dus in een 3-3 gelijkspel, want diep in blessuretijd frommelde Nicolas Tagliafico de gelijkmaker binnen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat veel clubs nu wel twee keer nadenken hoe Ajax te bespelen. Tuurlijk zijn we een vd 'kleinere'. Maar wel een lastige ploeg, blijkt. Meerdere malen veerkracht getoond tot nu toe. Al is t straks andere koek. Maar dan nog. Bij Bayern lopen ook geen koekebakkers toch?
Trots op de prestatie tot nu toe. Ongeslagen overwinteren. Ik vind t een heerlijke prestatie😎

13 december 2018 om 07:28

Kent iemand misschien een multimiljonair die de spelers van Ajax een bonus van 10miljoen pp wil geven als ze nog een jaartje langer bij elkaar willen blijven. Wat een genot is dit team en het kan alleen maar nog beter worden...

13 december 2018 om 09:01

Marc Overmars heeft dat geld. Zou wel een korte termijn gedachten zijn maar ik deel met je dat je niet al na komende zomer van deze magie af wil zijn. Man, wat een legendarische Europa Cup avonden.

13 december 2018 om 07:30

Ajax heeft het inderdaad geweldig gedaan, maar om nou te stellen dat geen enkele club aan ze gekoppeld zou willen worden vind ik weer wat overdreven. Iedere geplaatste ploeg hoopt op een loting tegen Schalke, Lyon, Porto, Ajax of wellicht AS Roma de volgende ronde. Blijven op papier gewoon de 'mindere broeders'.

13 december 2018 om 07:45

Zo is t ook. Zo zie je dat media zo veel hyped.(blijf t een rotwoord vinden)
We willen met ze allen gewoon weer Nederlands succes. Je ziet t ook met Oranje. Maar als er minder gespeeld wordt worst dat ook uitvergroot. Zullen zien wat de loting ons treft en wat ze kunnen laten zien. Ben overall gewoon tevreden tot nu toe.

13 december 2018 om 08:06

In de huidige vorm zullen de topploegen denk ik ook niet klagen bij ManU.

13 december 2018 om 08:13

Stefan
Ik heb de wedstrijd gevolgd via een Engelse zender en toen er na de wedstrijd werd gevraagd wie de favoriete clubs zouden zijn om tegen te loten, kwamen de heren uiteindelijk met Schalke en Lyon als clubs overeen.
Nou wil ik Ajax niet hoger aanpraten dan ze misschien zijn (hoop dat ze echt zo goed zijn als ze tot nu toe laten zien), maar het is natuurlijk wel leuk om te horen ipv van opmerkingen in de zin van: teams uit de Micky Mouse competitie hebben niets in Europa te zoeken.
Hoop op een spannend en verassend vervolg.

13 december 2018 om 08:44

Als barca fan hoop ik dat we ajax treffen. Kan messi en co ff laten zien hoe het moet. Ook real en juve zullen van ajax winnen het city van pep neymar met psg. Bayern is klaar joh zien we al het hele seizoen. Maaaaaaar dit ajax is de beste sinds 1996 hele leuke ploeg om naar te kijken en heeeeel veel durf

13 december 2018 om 08:51

(stefandefree)
Ja dat klopt maar op papier win of verlies je geen wedstrijden , Heracles is op papier ook minder dan Ajax maar speelde wel gelijk in de Arena en het is maar 2 wedstrijden dus het kan altijd Real verloor gisteren ook van Moskou en een overwinning is toch 2,7 miljoen ik neem aan dat Real niet expres verliest , ik bedoel te zeggen stunten kan altijd als je al het veld ingaat ik verlies toch dan kun je het beter schriftelijk afdoen , ik weet ook wel dat alle ploegen sterker zijn dan Ajax en zeker ook financieel maar dat zegt niets deze groep is gewoon goed en kan erg voetballen .

13 december 2018 om 09:16

Ik zeg verder ook niks over de kansen van Ajax, want 'op papier' zegt inderdaad niet zo heel veel. Ajax heeft in elk afgedwongen dat ze serieus genomen worden, ook door de grotere ploegen. Bayern koos zelfs al voor een iets andere aanpak gisteren. Groter compliment kun je haast niet krijgen.

13 december 2018 om 09:22

Porto is als eerste geplaatst, dus die komen niet tegen een "geplaatste" ploeg uit. Dat gezegd hebbende hoop ik dat Ajax Porto loot.

13 december 2018 om 09:36

Lyon omhoog en Ajax niet? Wat een lachertje. Lyon is gewoon nog een klasse beter hoor.

13 december 2018 om 10:20

Dat hebben we twee jaar geleden gezien ja.. En Ajax heeft nu echt een veel beter team dan twee jaar geleden.

13 december 2018 om 07:31

Tegen Barca, City, PSG en Liverpool is Ajax bijna kansloos. Tegen de rest maken ze zeker een kans.

13 december 2018 om 07:39

Denk toch echt guardiola ook niet graag tegen ajax speelt.
Ajax is een van de weinige die onder de druk uit kunnen voetballen.
Psg zal het ook niet tof vinden.

13 december 2018 om 07:44

Ja dat zagen we gisteren. Volgens mij iets van 4 of 5 foute passes achterin die zomaar in de voeten van tegenstanders werd geschoven en allemaal reuze kansen opleverden.

13 december 2018 om 07:52

Dat was gisteren. Was voor mij de eerste keer dat ik het verdedigend niet zo sterk vond. Misschien toch maar weer Blind naast DeLigt. Tenzij die Argentijn nog komt.

13 december 2018 om 07:57

Liverpool, dat van Rode Ster verloor?
Los daarvan kan Ajax Liverpool helemaal niet loten.

13 december 2018 om 08:02

Warabe,

Is er een specieke reden waarom je Real buiten beschouwing laat? Een gappie van me zei gisteravond dat hij ‘hoopt’ dat Ajax tegen Real moet, omdat hij denkt dat Ajax een enigszins reële kans maakt tegen ze.

13 december 2018 om 08:09

Tegen Juve een kans? Laat me niet lachen. Italianen... dan liever Liverpool.

13 december 2018 om 08:19

wve,
Ik geloof echt dat dit het verschil maakt in Europa. Hoeveel teams durven tegen clubs als Bayern zo hoog druk te geven. Dat zijn deze topclubs niet gewent en raken daardoor niet in hun ritme.
Als je je terugtrekt, verdedigd en hopen op een counter. Dat hebben deze clubs al honderden malen ervaren en weten precies hoe ze het moeten bestrijden.
De Amsterdamse bluf waarmee gespeeld wordt zal ook voor Barcelona geloof ik een kluif worden. Die worden dan helemaal uit hun comfortzone gehaald. Daarmee wil ik niet beweren dat we Barcelona zo kunnen verslaan. Maar het zou nog weleens een aardig gevecht kunnen leveren met heel aantrekkelijk voetbal.

13 december 2018 om 08:48

De omschakeling van ajax is ook gewoon goed tussen verdedigen en aanvallen.
En natuurlijk gaat dat een keer mis in een topwedstrijd.
Maar dat gaat bij topploegen als bayern madrid barcelona city ook wel eens mis.

13 december 2018 om 09:28

Liverpool kunnen ze niet loten! Ajax moet gewoon hopen op Porto en op de tweede plaats Dortmund .psg, Barca, Real, City en Juve is een kansloos verhaal denk ik. Je hebt dus 2/7 kans op een gunstige loting.

13 december 2018 om 09:56

Lees vaker dat Liverpool niet kan. Waarom niet? Edit: te kort nachtje gehad, sorry 😊

13 december 2018 om 10:04

Liverpool is 2e geeindigd in hun poule achter psg. Ajax achter bayern. Nummers 2 kunnen elkaar niet loten in de volgende ronde.

13 december 2018 om 10:13

Aan het begin van dit CL seizoen zou ik dit ook gezegd hebben, kansloos. Maar nu zie ik Ajax ook die tegen die teams niet volstrekt kansloos. Het team heeft gigantische stappen gezet en zal voor elke tegenstander in Europa een zware dobber worden.

City vind ik van dit rijtje wel het team in vorm, uitstekende spelers en tactiek.

13 december 2018 om 10:19

Jeetje, nog niet helemaal wakker ☺☺. Scherp van me

13 december 2018 om 12:07

het is wel het slechtste Bayern in jaren. Dat moet ook meegenomen worden. Dat doet niet af aan de prestaties van Ajax maar kan wel als reden aangewezen worden

Het zegt natuurlijk veel dat Ajax al 11 wedstrijden ongeslagen is in Europa. Dat zijn cijfers die tellen en die zelfs ploegen als Real Madrid en Juventus niet halen..

Ajax gaat het hoe dan ook heel zwaar krijgen, maar ik acht ze tegen geen enkele tegenstander kansloos. Lekker als underdog de achtste finale in gaan en kijken waar het schip strandt..

13 december 2018 om 07:26

12 zeker, we krijgen hoe dan ook een absolute top tegenstander (misschien met Porto ietsje minder maar alsnog in topvorm). Hoe dan ook wordt het lastig, maar nu al trots op Ajax, en het kan alleen nog maar mooier worden!

13 december 2018 om 07:32

Hoe ajax het tot nu toe doet doen ze het goed maar ik verwacht niet dat ze de volgende ronde door komen wanneer de top clubs vol gas geven

13 december 2018 om 08:26

Bayern is ook een topclub en die gaf ook vol gas.. Benfica is ook topsubstop en die gaven ook voo gas.. Ajax maakt gewoon een kans en we gaan zien hoe het verloopt, al dat overdreven negatieve op voorhand altijd.. Kijk wat ze gepresteerd hebben. Gisteren had Bayern een paar kansen maar die had Ajax ook. En Ajax had de scheids behoorlijk tegen, oa een penalty niet gehad.

13 december 2018 om 07:29

Real Madrid en Juventus spelen dan ook geen voorrondes Champions League tegen, met alle respect, kleinere tegenstanders...

Verder acht ik Ajax zeker thuis ook niet kansloos tegen elke tegenstander. Uit bij een barca gaat wel heel lastig worden vrees ik.

13 december 2018 om 07:49

Eens, maar de laatste jaren ging Ajax er wel af tegen die kleinere tegenstanders. Dit jaar valt alles op z'n plaats. Gisteren heb je wat pech door onzorgvuldigheden (en aandringen van Duitse zijde) met die domme overtreding van Tagliafico en daaropvolgend het foute uitverdedigen door De Jong, anders win je hem gewoon..

13 december 2018 om 07:51

Als ze dat wel hadden gedaan, dan hadden ze het gisteren beide verspild, want 3-0 van CSKA en 2-1 van Young Boys verloren

13 december 2018 om 07:53

Real vs Cska 0-3 Young Boys vs Juventus 2-1

13 december 2018 om 08:22

De ploeg die ik het minst liefst zou willen treffen is geloof ik Juventus. Dat is een ploeg die ons het minste zou liggen. Daarna Liverpool.

13 december 2018 om 10:01

Adutchbrew, precies wat ik zei. Juve te slim in alle facetten, Liverpool zo ontzettend veel energie waardoor de druk op Ajax misschien te groot wordt. Maar misschien voetballen ze zich er wel geniaal onderuit. Porto is de stuggere versie van Benfica, lijkt me ook niet echt top. Zou persoonlijk Real, Barça of Dortmund leuk vinden. Eerste twee voetballend leuk, Dortmund omdat het ook een jong fris team is, waarvoor misschien de druk dan ook groot wordt als ze favoriet zijn. We'll see

Het is een uitmuntende prestatie van Ajax maar niemand wil ook tegen City ,psg of Barça. Iedere club is van te winnen. We moeten ook niet vergeten dat er buiten de groepszege geen druk op de wedstrijd stond. Beide waren al door.

13 december 2018 om 07:58

City, PSG en Barca zijn dan ook groepswinnaars, Ajax is dat niet. Het punt dat hier gemaakt wordt, terecht of niet, is dat de groepswinnaars Ajax (als nr. 2) liever willen ontlopen.

13 december 2018 om 08:24

Ik denk niet dat City PSG en Barcelona zich enig moment druk maken als Ajax uit de koker komt. Deze teams zijn alleen "bang" voor elkaar en misschien real Madrid verder maken ze zich geen zorgen hoe graag de Nederlandse pers dat ook zou willen...

13 december 2018 om 08:30

Ben ik volledig met je eens. Die teams gaan zich pas vanaf de kwartfinales echt inspannen en hopen hooguit Liverpool te ontlopen in deze ronde.

13 december 2018 om 11:01

En dat is dan ons voordeel. Hoe minder bang ze zijn, hoe groter de kans op onderschatting.

13 december 2018 om 21:46

Tornado72, dat deed Bayern ook niet, maar die zjin twee keer met de schrik vrijgekomen, hadden ze ook niet verwacht.
In veel buitenlandse kranten werd Ajax niet genoemd bij de voorkeurclubs waartegen men wil loten. Dat zegt ook wat.

Ik ben zeer kritisch tegenover de eredivisie en de NL club. Maar bij Ajax ben ik nu wel om. Ik vind het werkelijk waar bizar wat ze presteren. Ik denk oprecht dat ajax van iedereen zou kunnen winnen in deze vorm. En ja dan, is de CL winst ook een optie... bizar om te beseffen toch? En ja, misschien loop ik te hard van stapel en is het te vroeg om dit te zeggen. Maar echt, dit ajax is het beste ajax sinds 1996 naar mijn mening. En zeg ik niet als ajaxsupporter, want ik ben een die Hard Milanfan.

13 december 2018 om 07:52

Je loopt inderdaad te hard van stapel. Cl winst is 1 grote utopie. Bayern is niet meer het Bayern dat meedeed om de cl-overwinning. Natuurlijk speelt ajax Europees leuk en goed voetbal, en hadden ze uit bij Bayern gewoon moeten winnen, maar loten ze echt een grote jongen, kan het gewoon voorbij zijn. En ik weet niet of dit het beste ajax sinds 1996 is. De groep met van der vaart, sneijder, galasek en zlatan was ook een hele goede groep. We moeten nu gewoon niet doorslaan in de euforie, des te harder komt de klap aan als je door city even alle hoeken van het veld mag zien.

13 december 2018 om 07:58

En Maxwell, Trabelsi, Chivu, De Jong, Mido etc. Was idd een heel sterk team.

13 december 2018 om 07:58

Je geeft zeker mooie complimenten maar ik denk niet dat je de teams uit 96 tot en met nu met elkaar kan vergelijken in 22 jaar is er veel veranderd

13 december 2018 om 07:58

Om de CL te winnen heb je een brede selectie nodig. Tot op heden is iedereen fit gebleven, maar er komt een keer dat een Onana niet op tijd is hersteld. Dan heb je Lamprou in de goal staan. Als je dan meerdere spelers moet vervangen, dan lever je gewoon teveel in aan kwaliteit. Terwijl een City, Psg, Barca etc. op elke positie dubbel bezet is.

13 december 2018 om 08:00

Het verschil is dat de Europese top relatief veel sterker is geworden. De concentratie van goede spelers is veel meer naar een klein aantal clubs getrokken.

13 december 2018 om 08:08

Op basis waarvan denk je dat? Laat ze eerst maar eens een keer van een topclub winnen.

13 december 2018 om 10:10

@davilla7

Bayern is nu plotseling geen topclub meer. Barcelona natuurlijk ook niet, want daar had PSV ook beide keren een goede kans tegen.

Ik moet altijd hard lachen als ik dit soort afgunst en frustraties lees. Nederlandse clubs worden altijd weggezet als vergaande glorie en ze staan onder de subtop van Europa. Maar zodra ze wel presteren tegen grootmachten worden ze wel in vergelijking gebracht met een Europeese topclub. Lachwekkend, maar bovenal triest.

13 december 2018 om 12:12

je moet niet vergeten dat voor de echte top de CL pas begint in de rondes na de poule fase. Pas vanaf dat moment is elke tegen goal van belang en zal je zien dat steams opeens opstaan en veel beter spelen.

Ronaldo doet dat al jaren die scoort als een lopende band in de kwart en halve finales.
Real van vorig jaar is ook zo'n voorbeeld dat eerste helft van seizoen slecht was maar na de winterstop in de CL de pannen van het dak speelt.

Als de echte top willen dan is er geen kans voor Ajax en dat is ook niet erg.
Zo zijn de verhoudingen nu eenmaal. Ajax werd in de Europa league finale ook verlsagen door Man utd op halve kracht, terwijl united op dat moment ook geen wereld top is.

ps. Bayern is nog steeds wereldtop maar wel significant minder goed dan het Bayern van afgelopen seizoenen.

13 december 2018 om 08:19

Ook ik ben euforisch, enthousiast en verliefd op mijn club. Maar CL winst? In de volgende ronde ben je al praktisch kansloos als je geen Porto of heel wellicht Dortmund loot.. nee het is een geweldig seizoen, ik heb genoten maar we moeten wel realistisch blijven. Ik ga pas in CL winst geloven als we een club van het kaliber Juve/PSG etc uitschakelen en er nog meerdere kanshebbers in die zelfde ronde sneuvelen

13 december 2018 om 08:25

Ik zei een optie he, als ajax beetje leuk loot, wie weet. Maar goed ajax kan ver komen. Is wat ik duidelijk eil maken

13 december 2018 om 13:52

Uit naar Dortmund, heel veel mooier ga je het echt niet krijgen, dat zou eecht een toploting zijn, nergens zo'n sfeer als daar.

13 december 2018 om 10:22

Enigszins afhankelijk van de loting is de kans reëel dat Ajax de kwartfinale kan halen. PSV zat er een paar jaar geleden ook vrij dicht tegenaan.

Maar de finale halen én winnen? Das in het huidige voetbal voor een Nederlandse club haast volstrekt onmogelijk. Ik zie dat alleen gebeuren als Ajax dit team nog 1 jaar bij elkaar kan houden. Maar 3-4 topspelers zullen sowieso vertrekken deze zomer.

Besef ook dat het gouden Ajax van 95 en 96 bestond uit uitzonderlijk getalenteerde spelers die tot de besten van hun generatie behoorden: Seedorf, Overmars, De Boer. Aangevuld met veteranen als Rijkaard en Blind. Ik schat die generatie nét iets beter in dan het huidige Ajax.

Ben blijkbaar een van de weinige, maar wanneer ajax zo verdedigd als gisteren wil elke ploeg heel graag aan Ajax worden gekoppeld. Je krijgt er 3 tegen en dan zijn nog niet eens alle levensgrote kansen benut. 5 tegentreffers had niet eens heel vreemd geweest.

Ik geef Ajax oprecht tegen elke ploeg kans. Maar niet op de manier van gisteren.

13 december 2018 om 07:51

Eens, Wöber was uiterst matig, De Ligt speelde één van z'n mindere wedstrijden tot nu toe (vond ik), de backs deden het wel uitstekend (m.u.v. die lompe actie die terecht met een strafschop beloond werd van Tagliafico, totaal onnodig)..

13 december 2018 om 08:42

Idd dit Ajax is wel verder dan onder Bosz maar nog steeds kwetsbaar achter in. Zet Fellaini er weer neer en ik moet het nog zien.

13 december 2018 om 10:19

Ik ben het helemaal met je eens. We kunnen voetballend inmiddels mee met dit soort teams, maar we maken gewoon te veel fouten. Gelukkig was Onana briljant en zat De Ligt er nog een keer geweldig tussen, maar we hadden inderdaad meer goals tegen kunnen krijgen.

We zijn aanvallend heel goed bezig, maar die fouten moeten er wel echt uit, anders blijven dit soort goede prestaties in Europa uitzonderingen. We moeten constanter worden.

13 december 2018 om 12:01

Ik denk ook niet dat Ten Hag met zoveel ruimte in de rug gaat spelen in de knock-out fase. Dit deden ze uit in Munchen ook niet. Ze speelden gister puur voor de winst met veel risico. Ik verwacht dat Ten Hag veel verdedigender gaat spelen en absoluut niet van plan is er spectaculaire wedstrijden van te maken zoals gisteravond. Alleen winst telt.

Op de Engelse tv hadden ze het erover dat de ‘zwakkere broeders’ Schalke en Lyon zijn en fijn om te loten. Dat we daar niet worden genoemd is een enorm compliment!

Neemt niet weg dat we nu een zeer moeilijk traject in gaan. We zullen tegen elke club wel gewoon de underdog blijven. Ook al gaan we er straks in de komende ronde uit, we hebben indruk gemaakt in Europa, en dat is fantastisch voor onszelf, maar ook voor het Nederlands voetbal!

13 december 2018 om 07:51

Grappig genoeg natuurlijk ook beide ploegen die verslagen werden door Ajax in de EL twee seizoenen terug!

Ik denk dat als de topclubs in de 2de ronde even flink hun best doen het toch wel klaar is. Ook tegen bijvoorbeeld dortmund zal het niet lukken. Wie die ploeg ziet spelen dit jaar wordt gewoon bang

13 december 2018 om 07:53

Van alle ploegen is Dortmund er juist 1 die ik als Ajacied wil ontlopen. Die weten wel raad met de ruimte achter onze verdediging.

Diep in blessuretijd scoorde Sule de 3-3.
Werkelijk kunnen jullie dat nog steeds niet zien?

13 december 2018 om 08:14

Waarbij Huntelaar een meter of 2 buitenspel stond overigens...

13 december 2018 om 10:19

Ja daar hoor je niemand over maar met de VAR na winterstop was het 2-3 gebleven. Prima natuurlijk zo maar dat commentatoren er niet over beginnen....lijkt welsoort van censuur soms.

13 december 2018 om 10:25

Ja en had Ajax een penalty gekregen in de eerste helft met blind.
Misschien zelfs wel 2 kimmich die om de benen van de ligt ging hangen.
Maar ja he die was er niet(dus dom gelul)

Waan vd dag leeft weer. Jaren hebben we eerlijk gezegd dat het niveau niet goed genoeg is. Nu hebben we 1 jaar waarin de mix goed is, en zijn teksten als we kunnen de CL winnen, niemand wil tegen ons spelen.

13 december 2018 om 13:58

Zo gaat dat in het voetbal, dit Ajax is Europees nog ongeslagen, speelt gewoon sterk dus waarom zou je dan negatief moeten zijn? Vorig jaar was slecht, dit jaar is het goed en zouden we kunnen verrassen, volgend jaar kan het weer slecht zijn, dus wat is je punt?

Lekker overdreven weer dit, net als al die pieperds die nu ineens roepen dat ajax geluk heeft gehad met de loting en dat al die tegenstanders niks meer zijn. Gisteren was een vermakelijke pot maar tevens een foutenfestival. Een juve, bvb, barca, city maken hier gewoon korte metten mee en dan kan je in de eerste helft gewoon dik achterstaan. Die zijn gewoon killing. Ik zie ajax vooral kans maken tegen porto, real, en heel misschien een bvb en city (op een of andere manier liggen voetballende en engelse teams ajax prima). Bij psg valt ook nog wel wat te halen als je niet naief met veel ruimte achter je gaat spelen met hun snelheid.

Iig geweldige prestatie van dit team, en hopelijk op naar meer. Genoten van dit spel, liever dit dan helemaal inzakken en hopen op een counter onder het mom van volwassen en realistisch voetbal. De Ligt en frenkie hopelijk er nu van bewust dat ze ook bij ajax nog een stap kunnen zetten.

Dat zal allemaal best, maar Ajax wil ook niet aan Juve, City, Barca en PSG gekoppeld worden..

De meeste ploegen worden liever aan ajax gekoppeld dan atletico Madrid, liverpool

De eerste wedstrijd vond ik nog niet echt een meet-moment tegen Bayern, aangezien die ploeg toen dramatisch uit vorm was. Maar wedstrijd van gister, ik denk dat Ajax zich echt heeft kunnen meten met de Europese top.

Iedereen geniet ervan, we hebben we een Nederlandse ploeg in de 8ste finales. Alleen Juve & Barca schat ik kansloos in. Engelse ploegen liggen Ajax en PSV meestal wel, dus daar kijk ik ook naar uit.

13 december 2018 om 08:34

Waarom zouden Engelse ploegen ons als Nederlanders liggen? Vroeger was dat inderdaad zou omdat ze toen nog dom oppertunistisch speelde maar nu is er nog weinig Engels aan de selectie en de speelstijl van Manchester City of noem ze maar op.

13 december 2018 om 10:27

Precies, de top van Engeland wordt grotendeels geleid door buitenlandse coaches ze spelen allemaal vrij 'continentaal'. Het is eigenlijk meer alsof je tegen een Spaanse of Duitse topploeg speelt.

Dat weet ik zo nog niet. Je kan wel gewoon 3 keer in de Arena scoren. Dat is een prima resultaat in een uitwedstrijd waarbij uit goals dubbel tellen en zo kan je ook aanhalen waarom men wel aan Ajax gekoppeld wil worden. Maar Barça of real denken ook niet gelukkig geen Ajax we hoeven maar naar Lyon. Ajax heeft het fantastisch gedaan, laten we daar blij mee zijn, maar niet soort onzin neerzetten.

13 december 2018 om 14:02

Ajax speelde vol voor de winst waardoor er meer ruimte werd weg gegeven, dat zal in de KO fase misschien wel anders zijn, speelde ook mee dat we toch al door waren dus dan kan je dat risico nemen want je hebt niks te verliezen, Ten Hag gaat in de volgende ronde echt geen kamikaze voetbal spelen, ik denk dat het juist verdedigend gaat worden wat overigens ook gewoon normaal zou zijn als je tegen veel betere ploegen (op papier) speelt

Iedereen hier doet net alsof Ajax daadwerkelijk de Champions League kan winnen, nou doe is normaal. Gisteren speelde Ajax tegen een Bayern dat nog steeds hopeloos uit vorm is.
Bayern had een passzuiverhuid van 77%. Die 77% zegt denk ik al genoeg.. En om nou te zeggen dat het ligt aan omdat Ajax zoveel druk zette is natuurlijk onzin, want een Bayern in goede doen voetbalt zich daar makkelijk onderuit. We hebben het momenteel gewoon over de nummer 3 van Duitsland.
En begrijp me niet verkeerd, Ajax heeft het goed gedaan, maar ik denk dat elke club, ook Porto, gewoon een of twee maatjes te groot is voor Ajax. Maar dat is natuurlijk zeker geen schande

13 december 2018 om 08:54

DaniMessi,

Som eens even op dan.. wie is iedereen die zegt dat ze de CL kunnen winnen? Behalve de enkeling die in een dronken en of jolige bui zegt dat dat gebeurt?

Ajax heeft t gewoon goed gedaan. Bayern was met vlagen t Bayern dat je kent. Maar ook mindere fases. Ook Ajax heeft daar mee te maken en gisteren stond t nogal eerste helft niet lekker. Net zoals dat Bayern in goede doen er zich makkelijk uit voetbalt kan Ajax dit ook in goede doen. Daar hebben we de spelers voor. Het een keer raken, tikken en op goal. Zoals de eerste goal gisteren van Ajax. Zo moet t. En zo kan je t elke ploeg lastig maken. Wordt onwaarschijnlijk zwaar. Maar moeten zich gewoon vd beste kant laten zien😎

13 december 2018 om 09:08

Nee, ik zie hier niemand roepen dat Ajax de CL gaat winnen, het wordt al een heel karwei om überhaupt de volgende ronde te bereiken.

Maar jouw reactie is zo ontzettend typisch, het ligt weer eens aan de tegenstander hoor..

Alleen de punten eruit pakken om de resultaten naar beneden te praten. En dan zeg je ook nog eens dat Porto een paar maten te groot is voor Ajax? Dat Porto ging er in Oktober gewoon nog met een nederlaag vanaf tegen Benfica. Je weet wel, die club die verloor in Amsterdam en ook thuis geen vuist wist te maken. Tegen Porto maakt Ajax dus wel degelijk een kans en als je in een twee strijd tegen Bayern niet verliest, ben je ook niet kansloos tegen andere topclubs. PSV was namelijk ook alles behalve kansloos tegen Barcelona.

Het moet mee zitten, dan weet je het nooit in het voetbal. Nogmaals, de kans dat Ajax de CL gaat winnen is gewoon weg piep klein, maar dat ze nu bij voorbaat al kansloos zijn bij de laatste 16 na 12 wedstrijden ongeslagen te zijn geweest in Europa is eveneens onzin.

Ik ben heel benieuwd wat ajax de volgende ronde kan. Als je heel zuur bent zou je nu nou kunnen zeggen "ja maar AEK kon niks, tegen Benfica hadden ze geluk een Bayern was uit vorm". Daarom hoop ik nu op een echt grote tegenstander zodat ze de kans hebben om al die kritiek weg te poetsen. Ik denk dat ajax nog net niet ervaren genoeg en goed genoeg is om echt ver te komen maar het 1 ronde een echte topper moeilijk maken moet lukken.

13 december 2018 om 08:38

Mee eens. Ik geef eerder al aan 'het Bayern dat dramatisch uit vorm was' met een knipoog. Aangezien een hoop mensen gewoon niet kunnen toegeven dat Ajax het geweldig heeft gedaan. Maar ik denk dat ze gister hebben laten zien dat ze dichter tegen de Europese top aan kruipen, wat voor een hoop mensen moeilijk te accepteren is

13 december 2018 om 08:52

En zelfs als Bayern niet in goede doen is het een beetje raar om ajax daar dan een soort van kritiek op te geven. Ajax heeft geen invloed op die loting. Ze hebben inderdaad een gunstige loting gehad maar dan is het nog knap om dat "cadeau" zo uit te pakken.

13 december 2018 om 09:31

@arnout

Ik snap je punt.

Maar ik zal je uit de dromen helpen, dat gaat niet gebeuren, ongeacht welke tegenstander je loot. Er zij nou eenmaal mensen op de wereld waar het nogal ontbreekt aan objectiviteit en gevuld zijn met afgunst. Dat is niet alleen bij Ajax, maar dat zie je overal.

Je hoeft nog niets eens te weten tegen wie je moet spelen om te bedenken wat voor excuses gebruikt gaan worden. Originele teksten als; ''tegenstander was slecht'' '' (topclub) is uit vorm '' enz enz.

Hou de eer lekker aan jezelf, jij en andere die wel een neutrale mening kunnen geven zonder dat ze onder een gekleurd dekbed slapen, zullen de meeste het met jouw eens zijn. De rest met haat gevoelens missen het gewenste IQ, of zijn nog kinderen. Lekker laten gaan joh, er zijn ergere dingen op de wereld.

13 december 2018 om 09:50

@grasveld: zo is het. Als we in Europa winnen, is het door de zwakte van de tegenstander, als we verliezen, is het een schande. Zijn veel mensen (gelukkig niet allemaal) waarbij Ajax het nooit goed kan doen.

Ik reken ons niet rijk, ben enkel trots op de geboekte resultaten in de CL. En ik hoop dat we nog een ronde verder komen!

Onzin dat je geen kans hebt. Wie had er vorig jaar gerekend op Liverpool en Roma? Dit Ajax bulkt van het talent.

Het maakt niet meer uit tegen wie Ajax loot. De club heeft drie voorrondes en de poulefase overleefd en daarmee al meer bereikt dan vooraf voor mogelijk werd gehouden. Wat maakt het nu nog uit ? Real, Psg, Barcelona ? Prima. Je bent geen favoriet meer en het blijft nog steeds gewoon voetbal. Daarin kan alles. Dus ook een verrassing van Ajax.

Genoten van een topwedstrijd zoals ik ze nog maar zelden zie van een Nederlandse club. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat Ajax mee zou kunnen komen met een Bayern dat toch aardig richting hun oude niveau kruipt. Hoewel duidelijk zichtbaar was bij vlagen dat Ajax wat geslepenheid en ervaring mist op dit niveau. Ik vond Ajax dan nog niet eens heel briljant spelen, niet iedereen haalde zijn niveau. Maar ze leren snel en er zit genoeg gif in de ploeg.
Hopelijk kunnen ze nog een of twee stappen maken en dan zie ik ze nog ver komen. Ik bedoel als Ajax dit nog kan brengen zo vlak voor de winterstop na een hele lange eerste seizoenshelft...

Wat heb ik genoten van ajax gisteren zeg. De drive, de passie en de wil om te winnen in een wedstrijd die op voorhand al erg lastig is tegen het stugge Bayern. Vooral hoe de spelers na een 0-1 achterstand nog zoveel geloof blijven houden in een goede afloop en volle bak druk zetten was goed om te zien.

Erg jammer dat mijn cluppie zo'n rotloting had anders had je minimaal twee ploegen in Europa die laten zien dat er niet meer zo makkelijk te winnen valt van de Nederlandse twee topploegen.

Wel balen dat je de goalen zo makkelijk weggeeft, die penalty was echt onnodig want Thiago kon geen kant op en De Jong die de bal zo inlevert was dramatisch. Sowieso niet de beste wedstrijd van De Ligt, De Jong en Wöber..., maar uiterst knap om zelfs dan nog 1 punt te pakken tegen Bayern.

Voor wat betreft de loting kunnen we als NL kranten wel optimistisch schrijven, maar het is natuurlijk erg pijnlijk om te zien welke ploegen Ajax kan loten, hopen op Porto in de volgende ronde en het succes kan zo maar eens een ronde langer gaan duren! Zou mooi zijn voor het NL voetbal!

Met alle respect, maar wat een onzin.
De teams die je kunt loten zijn Ajax, Atletico, Tottenham, Liverpool, Schalke04, Lyon, Roma, Manchester. De teams die niemand hier van wil loten zijn Atletico, Tottenham en Liverpool. De andere vijf zijn lood om oud ijzer.

Psg, Barcelona, Real, City, Juve zullen Ajax prima vinden. Bayern (lewandowsky) was niet echt scherp en Onana geweldig. Anders was het 2-5 geworden ofzo. Vrijwel uitgesloten dat Ajax door komt, ik lees hier Porto.....maar echt, vrijwel geen kans tegen. Wellicht Dortmund...of Real als ze zo blijven voetballen.

13 december 2018 om 10:43

Geniale,

Knap dat het dan 2-5 had kunnen worden als Bayern scherper was. Ik meen me echt te herinneren dat de eindstand 3-3 was...

Misschien dat je iets minder geniaal bent als je denkt? Als Ajax scherper had geweest en niet 2 goals cadeau had gegeven hadden we gewoon kunnen winnen...het kon namelijk 2 kanten op.

Dus een gelijkspel is gewoon terecht. En ja Ajax zal 2x een topdag moeten hebben om kans te maken tegen een volgende tegenstander.

Zelfs met een kwakkelende verdediging zoals gisteren hebben we niet verloren, dus dat vind ik heel knap. Ajax is niet kansloos...tegen geen enkel tegenstander als ze dezelfde drive en vorm kunnen opbrengen die ze tot nu toe hebben laten zien.

Het is gewoon smullen als NL ploeg..en dat voelt jou comment een beetje rancuneus aan...

13 december 2018 om 11:08

Valt mee hoor, ik wil dat Ajax de CL wint!!

Maar ik kijk gewoon naar de wedstrijd zoals ik voetbal kijk, objectief en in deze gekleurde brillen fabriek die voetbalzone heet is dat geniaal ;-)

Maar snap je wel, maar nogmaals; Ajax heeft geen kansen gehad naast de doelpunten. En cadeau gegeven? Ze krijgen een 3-3 die 3 meter buitenspel is cadeau van de scheids. De 2-1 was dan geen cadeau van Bayern? Voetbal is fouten maken, en met jou naam kan ik je niet kwalijk nemen dat het gisteren heel beroerd had kunnen aflopen (hoeveel geluk moet je hebben dat Lewandosvky die ballen niet maakt....). Nogmaals, heel veel plezier volgende ronde, ik hoop met je mee.

13 december 2018 om 11:56

Geniale,

Sorry, maar Ajax heeft gisteren in de 2e helft zat goede kansen gehad, en ja we hebben geluk gehad met de 3-3...dat was buitenspel, maar we hebben pech gehad in de 1e helft waar Blind gewoon een 100% penalty moet krijgen, en er nog een moment was waar Ajax een penalty had kunnen krijgen.

Dus dat streep ik weg. Bij het rood van Wober had Ajax een vrije trap bij de 16 van Bayern moeten krijgen, maar die wordt niet gegeven, en dan pakt Wober rood ipv mogelijk een goede kans.

Turpin floot zeker niet in het voordeel van Ajax...was gewoon meer voor Bayern...zo zie je dat de grotere club meer wordt beschermd...of misschien kan hij het niet hebben dat Oranje voor Frankrijk is geëindigd in de Nations Leaque.

Dus als je dat allemaal weg streept blijft een gelijkspel over als terechte uitslag, en had Ajax ook zomaar kunnen winnen als ze niet die domme fouten maakte.

Wat me trouwens wel weer verbaasd. Iedereen spreekt schande en terecht wel hoor van de actie van muller. 10 wedstrijden schorsen en weet ik het allemaal. Maar is iedereen al vergeten dat Wober bijna het been van Goretzka breekt. Of wil iedereen dat liever gewoon vergeten.

Alle respect voor de prestaties van Ajax in de CL dit seizoen, maar ik kan me niet voorstellen dat de nummers één uit de CL-poules allemaal banger zijn voor Ajax dan voor Atletico Madrid, Tottenham, Hotspur of Liverpool.

13 december 2018 om 13:53

Het bekt inderdaad lekker zo'n titel, maar het is inderdaad nogal onzin.

Dit zijn van die dagen dat je als Feyenoord fan denkt. Had ik maar.......hahahahaha. Maar in alle eerlijkheid, geweldige pot hoor. Snap dat de ajacieden over the moon zijn. Terecht. Succes!

Atletico, tottenham, liverpool, lyon, roma en man utd... allemaal leuk en aardig tweede worden in de mickey mouse groep maar de nummers 1 zullen volop juichen wanneer ze ajax of schalke loten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren