Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag: ‘We weten nu dat we ons kunnen meten met de absolute top’

Laatste update:

Ajax moest woensdagavond winnen van Bayern München om met de groepswinst aan de haal te gaan en nadat de Amsterdammers vlak voor tijd op een 2-1 voorsprong kwamen, leek het er ook even op dat dit zou lukken. De ploeg van trainer Erik ten Hag moest uiteindelijk echter met een 3-3 gelijkspel genoegen nemen en de oefenmeester was hier na afloop vanzelfsprekend niet tevreden over.

“Twee punten verloren. De groepswinst pakken is niet gelukt, maar je moet ook stellen dat Ajax het fantastisch heeft gedaan. Vanavond, maar eigenlijk in de hele Europese campagne tot nu toe”, reageerde hij bij Ziggo Sport. Ten Hag zag hoe zijn team in de eerste helft te onrustig speelde en door onnodig balverlies een aantal Duitse counters toe moest staan. In de tweede helft ging het echter een stuk beter: “Toen heb ik bij vlagen echt genoten van mijn ploeg.”

“Waar ik de héle wedstrijd van heb genoten is de drive, en het hoog druk zetten waardoor we Bayern in de problemen brachten.” Ten Hag is al met al tevreden over de prestatie van zijn ploeg: “Ze hebben gestreden als leeuwen, mét elkaar en tot het einde. Doodzonde dat we het niet over de streep hebben getrokken. We moeten van onze fouten leren”, vervolgt hij zijn verhaal. De trainer verwacht niet dat Ajax, ondanks de tweede plaats, kansloos zal zijn in de knockout-fase van de Champions League: “Want we weten nu dat we ons kunnen meten met de absolute top.”

Dusan Tadic, die spreekt van een ‘geweldige wedstrijd met een hoge intensiteit’, is het hiermee eens: “Maar toch zijn we teleurgesteld, want na die 2-1 moesten we deze wedstrijd winnen. Na die goal dachten we misschien dat het over was, maar als je tegen Bayern een klein foutje maakt, dan straffen ze het af. Dan kun je zien dat Bayern een geweldig team is. De tweede helft was veel beter. We stonden positioneel beter en bezorgden hen meer problemen. Dát is zoals we moeten spelen”, reageerde hij bij Veronica.

Vind jij dat Ajax meer verdiende tegen Bayern München?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax was zelfs in twee ontmoetingen eigenlijk ook de betere van de twee.
Ajax heeft zichzelf eigenlijk vergeten te belonen in de twee ontmoetingen. Twee overwinningen hadden meer recht gedaan op de krachtsverhoudingen tussen Ajax en Bayern.

13 december 2018 om 00:53

In munchen hadden we moeten winnen. Vandaag is gelijkspel meest terechte uitslag, ondanks dat je op 2-1kwam te staan 7 min voor t einde. Tis maar dat we onana hebben.

13 december 2018 om 04:13

Hallo maar met alle respect dit was toch ook niet een bayern zoals we bayern kennen.. een topploeg had 1e helft de fouten afgestraft en met 2 of 3-0 de rust in gegaan.. Ajax heeft het meer dan behoorlijk gedaan ik vergelijk deze poule ook als de poule waar PSV zich toen in begaf mrt CSKA jnited en Wolfsburg

13 december 2018 om 06:46

Hahaha ja hoor in de eerste paar reacties is de reactie die je weet dat er komt er al.
Bayern is bayern degene die bayern uitschakeld wint 9 van de 10 keer de champions league.
Dus nee niet komen met deze onzin.
En ga alle jaargangen maar na.

13 december 2018 om 01:19

Ehm Ajax mag blij zijn dat het niet 0-3 stond eerste helft..

13 december 2018 om 01:24

Ehm, omdat de keeper geen onderdeel is van een elftal? Onana staat er niet voor niets. Bovendien had o.a. Van de Beek ook twee levensgrote scoringskansen.

13 december 2018 om 01:30

Kans is een kans hoe die ook eindigd. Dat onana hem op zn hoofd kreeg 1x en daarna Kimich over schiet voor een lege doel is meer toeval en geluk hoor?
Daarbij die kansjes van vdBeek waren niks vergeleken bij de kansen van Bayern.

13 december 2018 om 02:02

Een keeper kiest positie in een éën tegen één situatie. Onana krijgt de bal tegen het hoofd omdat hij zich zo opstelt en breed maakt. Dat is niet enkel geluk. Daarnaast tikte Onana in een tweede stuatie de bal over goal. Onzin om het geluk en toeval te noemen.

Wat betreft de twee kansen voor Van de Beek: die waren groot. Hij schoot één keer slap in en daarna kopte hij slap in. Recht op Neuer beide keren.

Dat ze niet te vergelijken zijn met de kansen van Bayern maakt ze niet minder kans. Zoals je zelf al aangeeft: ‘Kans is een kans hoe die ook eindigd’

13 december 2018 om 02:35

Een keeper staat soms goed opgesteld en soms toevallig. In dit geval was dat toevallig dit had niks met zijn kwaliteiten te maken. Want als je het zo simpel bekijkt, kun je ook zeggen dat het geluk is dat (ik geloof) Lewandowski de bal niet hoger schoot. Dan kwam de bal ook niet op Onana's hoofd maar waarschijnlijk in het doel. Een kans is idd een kans, alleen is de 1 groter dan de ander. Die van vdBeek was een kop kansje die was niet echt groot. Die is echt niks vergeleken met de grote kansen van Bayern. Mijn punt is er word gezegd dat Ajax had moeten winnen blabla terwijl als je realistisch kijkt, Bayern gewoon met 0-3 voor had moeten staan.

13 december 2018 om 02:48

Nee, natuurlijk niet... Het heeft niets met de kwaliteiten van Onana te maken. Mijn grootmoeder had er net zo goed kunnen staan met haar rollator.

13 december 2018 om 01:57

Wat praat jij een hoop onzin zeg! Is toch lachwekkend dat vele hier lopen te verkondigen dat Ajax Barca of Juventus aan kan. Enige optie is porto, de rest is te goed voor Ajax. Snap dat jullie blij zijn met de punten maar niet gaan doen alsof Ajax het de topploegen moeilijk maakt. Want als Ajax in de groep van PSV zat dan waren ze nu er ook uit. Winnen tegen Benfica en AEK is nou niet echt een topprestatie.

13 december 2018 om 02:13

“Want als Ajax in de groep van PSV zat dan waren ze nu er ook uit.”

Grappig hoe sommigen dit steeds zo als vanzelfsprekend als feitelijkheid neer zetten. Jammer dat we daar nooit achter zullen komen. Net zoals we er nooit achter zullen komen of PSV in de poule met Bayern en Benfica had kunnen overwinteren.

Komisch hoe er de knappe ongeslagen reeks van 12 CL-wedstrijden door sommigen geminimaliseerd en gebagetaliseerd wordt als een vanzelfsprekend makkie voor de Amsterdammers.

“Enige optie is Porto, de rest is te goed voor Ajax.” Vergeet je niet je geld in te zetten in de Toto binnenkort met al jouw alwetende voorkennis?

13 december 2018 om 02:18

@Serra, ik kan me herinneren dat Ajax ooit eens in een poule van alleen maar landskampioenen zat. De zwaarst mogelijke poule op dat moment. En toch werden ze derde. Ergo, het is helemaal niet zeker dat Ajax in de poule van PSV ook vierde zou zijn geworden.

13 december 2018 om 04:20

Ajax heeft het gewoon goed gedaan punt uit. Ajax heeft wat geluk gehad dat bayern niet in goede doen is.. een Benfica moet je gewoon je punten tegen pakken en dat hebben ze gedaan.. aek 2x goed gewonnen dan doe je het gewoon goed.. en ja PSV had dit jaar gewoon een klote loting want zo slecht was PSV niet eens hoor.. poule van Ajax is vergelijkbaar met de poule van PSV toen ze op atleti stootte.. united niet in goede doen zoals bayern toen .. Wolfsburg en CSKA als Benfica en aek .. tis ook een beetje geluk hebben toch dat balletje wat er dan toch in gaat of de redding die zeer belangrijk is zie Onana een aantal keren vandaag.. Ajax is tegen niemand kansloos .. dit geeft een boost in een jonge talentvolle groep met tadic als voorbeeld figuur voor de jonkies .. voor Europa gewoon een leuke ploeg om eens mee te stunten.. dit doet wat met je als team .. ook dat je vandaag toch nog terugkomt tot 3-3 dat zijn psychologisch belangrijke momenten

13 december 2018 om 07:44

Ajax zat nu in een "normale" CL poule. PSV lootte dit jaar inderdaad zwaar maar het verschil was zeker niet zo groot als mensen doen voor komen. Bayern en Barça kan je tegen elkaar wegstrepen, net als Benfica en Tottenham. Alleen had PSV het zwaarder vanwege Inter ipv AEK. Dus het verschil in zwaarte van de poule was niet zo groot als de 10 punten verschil zouden doen vermoeden. Ajax deed het uitstekend en PSV matig.

De poule van Ajax vergelijken met die van PSV drie jaar terug is lachwekkend. Die loting was veel beter te vergelijken met poule D dit jaar.

Verder wil eens dat Ajax nu tegen niemand kansloos hoeft te zijn. Wel de underdog maar ze maken altijd kans.

13 december 2018 om 10:19

dus buitenspel, jij denkt dat barca of real voor ajax even kattie in het bakkie is?

13 december 2018 om 15:38

Kyle66

Eã©n van die kampioenen in die poule van Ajax, Manchester City, was natuurlijk ook van hetzelfde niveau als het niveau van City van nu. Zoals Internaionale, uiteraard, ook veel en veel slechter is dan het City van destijds. Natuurlijk!

Wat is precies het punt om aan te halen dat Ajax in een poule in het verleden 'derde werd'? Wat toont het aan of wat wil je daarmee eigenlijk precies zeggen? Want in een poule die je kunt vergelijken met de poule van Ajax van dit seizoen werd PSV toch óã³k tweede? En welke conclusies zouden we dan precies aan dã¡t gegeven kunnen verbinden Kyle?


Dan moet je team verdedigend wel sterker staan Erik.. Verder is dit Ajax het sterkste Ajax van de afgelopen 10 jaar, 100%.

13 december 2018 om 01:27

Er stond dan ook wel wat tegenover de Ajax-defensie met o.a. Ribéry, Lewandowski en Müller.

13 december 2018 om 04:23

Muller? Die gast raakt al 2 jaar geen pepernoot meer .. werkelijk alles verspeelde hij.. enige wat hij goed raakte kostte hem meteen rood .. en dat was hoofd van tagliafico .. wat een matige beperkte voetballer..

13 december 2018 om 01:40

We mogen EtH ook wel eens credits geven voor dit spel. Zoveel druk en energie zat er zelfs bij Bosz niet in.

13 december 2018 om 02:22

Precies. Mooi om te hoe stoïcijns onverstoorbaar Ten Hag zijn ding blijft doen en criticasters steeds weer de mond weet te snoeren met zijn tactische inzichten en leiderschap. Daar verdient hij alle credits voor, wat mij betreft wordt het vanaf nu Erik ‘10’ Hag.

13 december 2018 om 07:52

Ik zeg ook niet dat Erik het slecht doet. Ik zeg dat zijn verdediging wel sterker mag spelen. De goals van Bayern werden gewoon weggegeven. Kijk maar eens de ligt/blind eerste helft of de val die de jong achterin verspilt, waaruit dat doelpunt kwam.

Zeker. Dat wil niet zeggen dat je de favoriet bent in zo een wedstrijd. Ajax heeft het in zich om tot een topniveau te komen en het ook de absolute top lastig te maken en misschien zelfs van te winnen. Daarvoor moet wel alles kloppen. Maar ze hebben laten zien dat ze het kunnen. Eindelijk!

13 december 2018 om 00:45

En eerlijk is eerlijk, Bayern Munchen is een top-ploeg, maar geen ABSOLUTE top (meer). Daar schaar ik toch Barcelona, City en PSG bij.

Het is daarom te hopen dat ze Dortmund, Porto of misschien zelfs Juventus loten. Anders er (waarschijnlijk) gewoon uit tegen Barca, maar wel goede reclame maken voor het NL’se voetbal met 2 heerlijke potjes.

13 december 2018 om 00:50

Waarom zouden ze beter Juventus kunnen loten dan City & PSG? Juventus is in alles beter dan beide ploegen

13 december 2018 om 00:56

Ik zou nu liever Barca loten dan Juventus. Slinkse Italiaanse ploegen, liever niet. Dan misschien nog liever Real, dat totaal niet lekker draait, maar niet voor niets 4 van de laatste 5 eindzeges pakte.

13 december 2018 om 01:11

Nou de enige reden lijkt Ronaldo te zijn, die er telkens in de knockoutfase +7 tot zelfs 10 maakte ofzo.

Ik zie overigens Juve of Barca wel weer geloot worden. Messi (6) en Ronaldo (7) zijn de topscorers in de CL tegen Ajax.

13 december 2018 om 01:16

Lijkt me lachen als Bayern de CL finale haalt Blinde. Tegen Ajax. Zo veel suggestief gelul om Ajax' prestaties naar beneden te halen. Ongekend.

Mij boeit de volgende tegenstander niet meer. Als je zo tegen Bayern kan strijden, dan kan dat tegen iedere Europese topclub.

13 december 2018 om 01:26

Als je 1 ploeg niet moet loten is het wel juve.
Tegen pakweg een city of psg heb je meer kans omdat die ook vooruit gaan.
Nederlandse tegen Italiaanse ploegen werkt zo goed als nooit

13 december 2018 om 01:42

Met je eens Gattuso. Ook zie ik zelf liever niet Porto. Ajax speelt liever tegen voetballende ploegen. Niet dat ze dan makkelijk zullen winnen, maar what persoonlijk de kans hoger

13 december 2018 om 03:02

Juventus is geweldig. Alleen lijken zij in Europa goed om te gaan met een underdog positie, maar meestal moeite te hebben wedstrijden te winnen tegen wat mindere tegenstanders. Althans in het recente verleden, bijvoorbeeld tegen Galatasaray een aantal jaar geleden. Maar nu zal daar met Ronaldo zeker verandering in zijn gekomen.

13 december 2018 om 03:34

@MyVision

Degene die de huidige vorm van Bayern aanhalen staan volledig in hun recht. Het is inderdaad een geweldige prestatie van Ajax en had niet verwacht dat ze maar liefst 12 (!) zouden halen.

Dit neemt echter niet weg dat Bayern een slecht seizoen draait in de competitie en Ajax een prestatie hebben neergezet die Dusseldorf, Augsburg, Hertha, Gladbach en Freiburg ook hebben neergezet. Daarnaast met hakken over de sloot hebben gewonnen van Bremen, Wolfsburg en Mainz. Tevens een schamele 1-2 overwinning op Rodinghausen (heb jij er ooit van gehoord) Geen idee of je de Duitse competitie volgt maar zoja dan weet jezelf ook dat de matige prestaties van Bayern dit seizoen een smetje zijn op de prestatie van Ajax tegen Bayern. Sinds de wedstrijd van Ajax in Bayern heeft Bayern alleen tegen Nurnberg (degradatiekandidaat) kunnen overtuigen.

Het is niet enkel haat of "anti-Ajax" Je moet het zelf in perspectief kunnen plaatsen. Als Bayern met 2 vingers in de neus bovenaan had gestaan had ik je groot gelijk gegeven, maar dit is niet het geval.

Als je Porto, Dortmund, Real of Barca loot dan maak je wel kans denk ik. Mits je de schade beperkt kunt houden uit en thuis de hele wedstrijd speelt zoals in de tweede helft. PSV liet ook zien dat je Barca echt veel pijn kunt doen als je vroeg druk zet. En ik denk dat Ajax daar nog iets beter in is dan PSV. Misschien is Barca voor Ajax zelfs wel een betere loting dan Porto, die je normaliter als zwakste van de ploegen zou inschatten. Maar Portugezen, altijd lastig.

13 december 2018 om 00:23

Real of Barca niet. Beide topploegen uiteraard. Ajax is niet slecht maar er zit wel ergens een verschil in.

13 december 2018 om 00:32

Maar Bayern is ook een topploeg. En je kunt nu niet zeggen dat Barca in een heel veel beter vorm steekt dan Bayern. PSV heeft het Barca twee keer verdomd lastig gemaakt, waarbij Barca ontzettend vaak knullig de bal heeft verspeeld. Ik denk dat Ajax tegen een topploeg uit vorm meer kans maakt dan tegen een Porto in bloedvorm. En Real zie ik van de overige topploegen ook niet als een ploeg in grootse vorm. Kun je die ook snel onder druk zetten, dan wil ik het nog wel zien. Natuurlijk maak je tegen weinig ploegen een echte kans. Maar als je mag kiezen dan liever deze vier dan een City of Juve.

13 december 2018 om 06:30

Alleen zijn de knock out stages pas in februari. Als jij de kans wilt nemen dat Barcelona & Real nog steeds uit vorm zijn, veel succes. Overigens heeft Barcelona ook meer punten gehaald dan City in een moeilijkere poule.

13 december 2018 om 00:26

Klopt Porto is ook in bloedvorm dus dat zou zeker geen makkie zijn.

13 december 2018 om 00:30

Porto heeft juist de meeste CL poule fase punten gehaald. Je kan beter een ploeg in verval zoals Real loten.

13 december 2018 om 00:32

Kans tegen Barcelona? Even down to earth: Lewandowski, Gnabry en Coman zijn geen Messi, Suarez en Dembélé. Ajax wordt naar huis gestuurd met een nulletje of 5-6 in Spanje.

Tegen Real zie ik ze wel kans maken daarentegen.

13 december 2018 om 00:33

PSV verloor uit van Barca, maar had daar ook gewoon genoeg kansen. Thuis hadden ze zelfs moeten winnen van Barca. Die aanvallers zijn goed ja, maar in de verdediging werd constant de bal ingeleverd als er een beetje druk op werd gezet. En laat dat nou net zijn waar Ajax zo sterk in is. En daarom zeg ik ook: als je daar de schade beperkt kunt houden, dan maak je echt wel een kans thuis.

13 december 2018 om 00:36

Helemaal met je eens. Het grote verschil tussen Barca en elke ploeg die de laatste 16 haalt waar je ze mee gaat vergelijken: Barca heeft Messi. Als die het gaspedaal indrukt liggen er zo 1 a 2 in het netje. Ajax is in mijn ogen niet kansloos tegen Porto, Real (uit vorm) en wellicht Dortmund. Juve, PSG, Barca en City acht ik te sterk.

13 december 2018 om 00:37

Martijn

Ik snap wel dat je ietwat gemotiveerd bent na deze prachtige poulefase en dit tweeluik dat niemand had verwacht. Het doet iets met je, snap ik wel.

Maar de knock-out fase is andere koek. Barcelona in eigen huis in de knock-out fase is een wedstrijd waarbij bijna elke club met een nulletje of 3-4 naar huis gaat.

Dit geldt trouwens ook voor Bayern. Als Ajax Bayern weer loot in Europa, in de knock-out fase, dan mag je er zeker van zijn dat hetzelfde scenario lonkt voor de Ajacieden. Bayern maakt niet twee keer dezelfde fout, zeker niet tegen een tegenstander die ze nu al wel kennen.

Geniet van de winst kerel en hopelijk krijgen jullie een makkelijke loting. Barcelona moet je niet willen. Tegen een Real uit vorm die nog eens een dramatische aanval heeft maak je zeker kans. Tegen Juve sta je ook met lege handen achter en hetzelfde verhaal met City. Ik hoop dat jullie Porto of Real loten.

13 december 2018 om 00:45

Bayern maakt niet twee keer dezelfde fout? Ze hebben nu twee keer gespeeld en hebben niet van Ajax kunnen winnen. Ze mogen eerlijk gezegd nog van geluk spreken dat ze niet hebben verloren. Bayern maakt dus blijkbaar wel twee keer dezelfde fout of beter gezegd, dit bayern kan niet beter.

13 december 2018 om 00:45

Er zit geen makkelijke wedstrijd tussen. Je zal als underdog de strijd ingaan. Bij elke club is het uit overleven voor Ajax en hopen dat ze de schade beperkt kunnen houden. Dan maak je thuis misgien nog een kans. Maarja als je verliest is het ook geen schande. Hoop alleen wel dat Ajax hun eigen spelletje speelt en lekker mee kan ballen met de top.

13 december 2018 om 00:54

Beste Ajacieden

Mag ik jullie eraan herinneren dat dit het slechtste Bayern is in 15 jaar tijd? Ze staan verdomme 4de of 5de in Duitsland waar er absoluut geen tegenstand is buiten Dortmund. Maar goed, ik hoop van harte dat we tegen Ajax mogen spelen. Zal de Ligt snel weten wat het verschil is tussen Dembélé-Gnabry en Messi-Lewandowski.

13 december 2018 om 01:14

Haha Adelante, wat doe je nu net alsof wij volledig de draad kwijt zijn en door dit geweldige gelijkspel denken dat Ajax van iedereen wint. Heb je Barca tegen Spurs gezien? Heb je Barca tegen PSV gezien twee keer? Heb je Barca in de competitie gezien? Je kunt van Bayern zeggen wat je wil, maar Barca is ook geen wereldploeg meer op dit moment hoor. Ja leuk dat Messi en Dembele beter zijn, maar volgens mij staan er ook Bayern echt geen koekenbakkers. En volgens mij bood PSV ook prima weerstand. De KO fase is inderdaad andere koek, maar dat geldt voor Ajax toch net zo? Als Ajax in de KO fase twee wedstrijden zo speelt als tegen Bayern uit of vandaag de tweede helft, dan kan Barca er vier scoren met die geweldige voorhoede, maar dan kan Ajax er ook zomaar vier inleggen. City, PSG en Juve zijn absoluut kansloos op dit moment. Maar iedere andere ploeg heeft een zwakte en daardoor is Ajax daar niet kansloos tegen. Ik snap dat jij Barca je van het vindt, maar het lijkt me wat misplaatste arrogantie om op basis van de laatste vijf tot tien wedstrijden te stellen dat Barca een walk over krijgt, puur 'omdat het de KO fase is'. Maar we gaan het zien. Wie het ook wordt, het worden interessante potjes.

13 december 2018 om 01:18

Ach daar hebben we er weer een die een hele knappe prestatie van Ajax onderuit probeert te schrijven. Net zoals Van Bommel (de opper-Calimero) altijd op Ajax loopt te zeuren (Als je bij Ajax een bal over 2 meter kan spelen kom je in Oranje - Over Sneijder toen die nog jong was)..

13 december 2018 om 01:22

Gozer toch, waar ben je mee bezig?

Ja ik heb Tottenham én PSV gezien tegen Barca. Wat is je punt? 4-0 en 1-2 tegen PSV en dan 2-3 en 1-1( b elftal ) tegen Tottenham. Wat is je punt? Bayern is geen Barcelona. Als Heynckes aan het roer stond dit seizoen stond Ajax met lege handen in beide wedstrijden. Doe die bril eens even af.. wat een arrogantie zeg. Maar goed, mij maakt het niet uit, je zal snel ondervinden dat Bayern niet meer zoals de jaren ervoor is en dat ze een trainer hebben die er niets bakt, getuige zijn prestaties in Duitsland.

Ik hoop van harte Barcelona-Ajax, speciaal voor de arroganten onder ons. Voor de echte fans hoop ik dat jullie Porto of zo tegenkomen. Succes in ieder geval.

13 december 2018 om 00:36

Ondanks dat ik Real en Barca dit seizoen nou niet zo sterk vind als we van ze gewend zijn wordt dat voor Ajax wel een hele zware dobber, mocht 1 van die reuzen uit de loting komen.

Gezien hoe PSV partij gaf tegen Barca en hoe sterk Ajax dit jaar in Europa speelt zijn ze zeker niet kansloos maar een betere loting dan Porto?

13 december 2018 om 00:48

Dapper wat je zegt... Bayern is totaal uit vorm zelfde geld met Barca. Laatste weken begint het beter te worden .We missen Umtiti enorm en dat kan je ook zien zodra hij terug is kan Barca de UCL winnen. Zonder hem gaan we het niet winnen zo belangrijk is hij eenmaal... Je komt wel heel arrogant over vind ik persoonlijk. Ajax is één van de makelijkste tegenstander voor Barca...

13 december 2018 om 01:20

Klopt, maar Ajax is op papier de makkelijkste voor veel tegenstanders. Als je ziet tegen wie je kunt spelen, dan is Barca een grote naam en Dortmund en Porto minder, maar je moet ook verder dan dat kijken. Barca is uit vorm en heeft moeite met ploegen die ze vol onder druk zetten. Dat kan Ajax goed. Daarin zie ik dan kansen, want PSV liet zien dat Barca kwetsbaar is en dat een ploeg van het kaliber PSV er van kon profiteren. Dortmund wordt een heftige strijd denk ik. Maar Porto is in bloedvorm en Portugezen liggen Ajax slecht. In die zin kies ik dan liever voor Barca dan Porto, ook al is Porto van mindere kwaliteit. Maar misschien word ik verrast en kan Ajax ook tegen Porto opboksen. Alleen wat ik zeg lijkt me niet heel arrogant. De wedstrijden in de CL tonen toch aan dat 1) Barca te kloppen is als je een goede dag hebt en 2) dat Ajax op een geweldige dag een ontzettend hoog niveau kan aantikken. Het spel van Barca ligt Ajax. Het spel van Porto, PSG enz minder denk ik.

13 december 2018 om 01:24

Dus je hebt liever Barcelona dan Dortmund of Porto? Mag ik weten wat je smoort gozer? Lijkt verdomd goede spul, je begint dingen te zien die er niet zijn. Zo'n uitspraken heb ik allang niet mogen lezen. Je hebt liever Barcelona dan Porto, waarvan je geen enkele speler kan opnoemen.

Ja jij bent serieus te nemen. Een smsje naar ten Hag zou goed zijn, vraag eens of hij liever Barcelona wilt loten dan Porto. Hahaha, bizar!

13 december 2018 om 01:26

@RonaldinhoG,
Hij is arrogant, maar jij vervolgens niet? Sterker nog je geeft hem met je eerste zin nog gelijk ook. Barca steekt niet in bloedvorm en daarom ziet hij kansen. Niet meer niet minder. Waar het bij Barca langzaam beter gaat, is dat bij Bayern net zo. Wat schandaliger is, is dat jij de mindere vorm van Barca ophangt aan 1 verdediger. Als het nou messi was die eruit lag dan was het andere koek, maar een verdediger kan nooit het verschil maken tussen absolute topploeg en kanshebber voor de titel of een niveau daaronder. Messi wel, umtiti niet. Zeker niet bij een absolute topploeg.

13 december 2018 om 02:01

Nou, dan kijk jij geen Barcelona.. Umtiti is onze beste verdediger en maakt een groot verschil net zoals Van Dijk bij Liverpool. Verdedigers maken een verschil niet alleen aanvallers. Heb je Cannavaro vergeten op het WK dan? Ik kan veel scenario's opnoemen waar verdedigers een grote rol spelen. Helaas worden ze tegenwoordig ondergewaardeerd. Verdedigers zijn eenmaal niet makkelijk te vervangen. Wat wil je nu eigenlijk bereiken? Dat voetbal alleen bestaat uit aanvallen? Dan is dit niet de juiste sport voor jou. Trouwens ik zeg ook duidelijk dat Barcelona in een mindere fase zit.

13 december 2018 om 02:11

@martijnr12 Onthoud dat de K.O fase pas eind februari is hé? Er kan van alles gebeuren in de tussen tijd. We kunnen nu dolblij conclusies trekken dat Barca nu te pakken is.(ben ik ook met je eens) Maar dat kan gewoon veranderen.

13 december 2018 om 23:07

@Adelante je kunt mij en andere Ajacieden wel belachelijk blijven maken en blijven kleineren, maar het is toch niet zo dat jouw mening de waarheid is en dat de rest gek is als je iets anders vindt? Alsof Barca een onaantastbaar iets is dat iedereen zo opzij zet. Dan is het bij jou ook iets te hoog naar de bol gestegen. Het feit dat je er dan aan toevoegt dat ik geen enkele speler van Porto op kan noemen, terwijl 1) niemand daar ooit naar heeft gevraagd of ik dat kan en 2) er geen enkele aanleiding is om de selectie van Porto op te noemen in deze discussie, ook al weet ik prima wie daar spelen. Dat geeft aan dat je alleen maar bezig bent met provoceren en kleineren. Als je het bij inhoudelijke argumenten had gehouden dan was er nog een discussie met je te voeren, maar daar lijk je helaas niet toe in staat.

Hee, na PSV kan Ajax zich ook meten met de top. Dat is mooi, dan gaan we de volgende Ronde zien hoe ver Ajax is. Ik heb er zin in

Dit Bayern gaat ook ten onder tegen bijvoorbeeld Manchester City. De Duitsers zijn nog steeds een club van het hoogste niveau, maar dit jaar niet. Dat betekent absoluut niet dat het niet knap is wat Ajax tweemaal tegen hun heeft geflikt. Vandaag ook, er is teleurstelling na de 2-2, Bayern gaat dan nog even door en wil met de 2-3 ons helemaal te kakken zetten. Wanneer je voelt dat de tank leeg is weet dit Ajax toch nog de 3-3 te maken. Dat toont karakter.

De knock out fase zijn voor mij een bonus. Ik wil me laten verrassen. Dat we bij een 2-1 stand tien minuten voor het eind rustig genoeg blijven om de overwinning binnen te slepen. Ten Hag heeft waarschijnlijk er voor gekozen om met de "dood of de gladiolen" aanpak resultaten te halen. Niet afwachtend spelen, maar hoog druk zetten en de tegenstander tot fouten dwingen. Dat ging vanavond vaak goed, maar ook net zo veel keren mis. Nogmaals, dat toont lef want Ajax zou in principe ook de veel rijke en op papier sterkere tegenstander de bal geven. Dus aan de ene kant zijn we soms kinderlijk naief, maar aan de andere kant tonen we wel heel veel goede wil om echt aan te vallen. Zet Mourinho voor deze ploeg en we zullen amper initiatief gaan tonen...Ik acht dat we de volgende ronde op deze manier best tegen een pijnlijke nederlaag kunnen oplopen, maar so be it. We spelen hoe dan ook tegen een ploeg met meer kwaliteit dus we hebben niks te verliezen.

Vindt het wel erg voorbarig om te zeggen dat ze zich kunnen meten met de absolute top. 2 wedstrijden tegen een topclub die al lange tijd niet zo top speelt. Kijk maar na van wie Bayern de afgelopen maanden verloren heeft of gelijk gespeeld. Ja leuke goeie pot van Ajax en een sterke reeks, maar de echte top zijn ze nog niet tegen gekomen en die kunnen ze ook zeker niet aan!

13 december 2018 om 02:24

Wat moet het leven fijn zijn als je zeker weet wat de toekomst gaat brengen! Zullen we eerst afwachten hoe Ajax de volgende ronde gaat spelen?

Ach ja die Kovac is gewoon een pannekoek. Wederom Muller opstellen. Toen Thiago erin kwam had Bayern veel meer voetbal in de ploeg. Coman hoort ook gewoon vanaf minuut 1 te spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren