Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong: ‘Ik ben er zéker nog niet uit met PSG'

Laatste update:

De ontmoeting tussen Ajax en Bayern München in de Johan Cruijff ArenA met als inzet de groepswinst, mondde uit in een bijzonder heet avondje. Toen de kruitdamp was opgetrokken stonden er nog twintig man op het veld en een 3-3 eindstand op het bord. Voor Ajax resulteerde deze uitslag in een tweede plek in poule, maar Frenkie de Jong vertelde na afloop voor de camera van Voetbalzone bijzonder tevreden te zijn over het getoonde spel van zijn ploeg.

Bekijk de video hieronder of op onze videopagina.


Justus Dingemanse is fulltime presentator en programmamaker bij Voetbalzone en levert onder meer bijdrages in de vorm van exclusieve interviews, reportages, documentaires en programma's.
Had Ajax meer verdiend tegen Bayern München?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wel een bijzonder dure fout van hem. Maar goed, ook dat kan gebeuren en voor hem een goed leermoment. Hem er volledig op af branden is natuurlijk niet nodig. Ook topspelers maken nog dit soort fouten.

13 december 2018 om 01:01

Op dit soort moment moet je de bal gewoon een trap naar voren geven ipv risicovol opbouwen. Vandaag was er voorin te weinig beweging. Niet alleen Frenkie, maar ook de Ligt en Wober konden de bal moeilijk kwijt.

13 december 2018 om 11:41

Klopt, nu was de pass niet goed genoeg en het risico in de pass was zo groot dat ie perfect moest zijn. Werd nu afgestraft. Toch moet Frenkie dit vooral niet te hard afleren.

Had hij de bal wél bij Blind gekregen en had die de bal verder naar voren kunnen spelen, dan was Ajax er ook meteen uit met een heleboel spelers terwijl Bayern veel spelers voor de bal had gehad. Op zich paste de pass helemaal in het moment van de wedstrijd: vlak voor tijd alles of niets om iets te forceren. Dat je nu daarna nog scoort en juist (mede) door dit tegendoelpunt net naast de groepswinst grijpt, is zuur. Maar op zich baal ik er vooral van dat de pass onzuiver was, niet in de eerste plaats dat hij hem probeert te geven.

Beetje ongelukkige timing voor zo'n interview onderwerp. En ook niet helemaal
passend of relevant anderhalf uur na zo'n spektakelstuk. Frenkie speelde een erg slechte pot, en hij weet het zelf ook wel. Dit is waarom CL zo goed is voor gasten als Frenkie en De Ligt. Die zijn zo enorm de hoogte in geprezen, die zien de bedragen ook in de media en die weten wat voor duizelingwekkende bedragen clubs ervoor over hebben om voor hun te komen spelen. Dat doet iets met je hoofd, dat kan niet anders. Nu doen ze met de grote jongens mee, en gaan ze een keer keihard op hun smoel. Beiden zijn gewoon 100 verantwoordelijk voor een doelpunt, die worden gemaakt door fouten die topclub -niveau onwaardig zijn.

Nu zie ik dat de waan van de dag alweer regeert. Ze worden afgebrand en weggezet als hype en spelers die nog geen 20 miljoen waard zijn. Het moge duidelijk zijn dat Frenkie op dit moment geen 75 miljoen waard is. Echter, topclubs zien wel in dat ze het gaan worden op korte termijn. Nu mogen ze nog wat fouten maken, of een slechte wedstrijd spelen. Dat hoort bij het predicaat talent. Als je ziet hoe snel deze jongens zich ontwikkelt hebben in korte tijd, aan het eind van het seizoen zullen ze weer van hoger niveau zijn.

Buiten dat, hebben jullie Busquets zien spelen tegen PSV een paar weken geleden? Die leverde wel 12 ballen kinderlijk in aan een Psv'er. Toch al 30, en al jaren 1 van de beste middenvelders ter wereld. Dat soort wedstrijden overkomt de beste.

13 december 2018 om 00:13

Een uitstekende analyse wat mij. De mensen die nu het hardst roepen dat hij een hype is, willen niets horen over een gerenommeerde verdediger die ook fouten maakt.

13 december 2018 om 00:25

Niemand noemt ze een hype. Ze hebben zeker talent maar ze zijn niet zo goed als ze hier in de media worden weggezet. Daar kunnen ze zelf niets aan doen. Allebei deze jongen moeten nog veel stappen maken.
Bij de Ligt is het positioneel verdedigen en dan is hij er. Dat is naar mijn mening makkelijker.
De Jong moet stappen maken in zijn handelingssnelheid. Hij loopt teveel met de bal en is regelmatig besluiteloos. Ook kiest hij geen goed positie tussen de linies en komt hij de bal te vaak halen.
De Ligt is er fysiek al. Hij traint al op wendbaarheid. Het enige wat de Ligt moet leren is om positioneel te verdedigen. Hij is door zijn drive te gretig om op de man te verdedigen uit zijn zone waardoor hij bet centrum open laat. Maar dat leert hij wel in het buitenland. Dat zijn stappen zonder bal.
De Jong moet buiten zijn fysiek en uithoudingsvermogen ook stappen gaan maken aan de bal en in handelingssnelheid. Dat is veel moeilijker dan wat dr Ligt nog moet leren.

13 december 2018 om 01:02

Niemand noemt ze een hype? Dan moet je wat vaker op VZ, Facebook en voetbal talkshows kijken.

13 december 2018 om 01:30

Wanner er kanttekeningen worden geplaatst dan wordt niet hun talent ter discussie gesteld maar het prijskaartje.
Het prijskaartje kunnen ze niets aan doen. Het prijskaartje is inderdaad enorm overdreven.
Ik heb niemand horen zeggen dat ze er niets van kunnen of geen talent hebben.

13 december 2018 om 10:53

De prijskaartjes zijn imo één combinatie tussen huidige kwaliteiten en het enorme potentieel van zowel de Ligt als de Jong.

13 december 2018 om 13:02

Uh dat doet de media die schrijft ze de hemel in ik zie dat ze zelf realistisch blijven en zo'n wedstrijd als gister komt voor hun op het goeie moment ze zijn er nog lang niet. Deze foutjes kunnen ze in de eredivisie maken maar in een sterkere competitie? Buitenland komt te vroeg vind ik

13 december 2018 om 19:09

Wat mij opvalt is dat er de hele tijd in de zij vorm gesproken wordt. In mijn optiek moet dit toch echt de hij vorm zijn. De Ligt maakte 1 fout en speelde de eerste helft niet super, maar het was ook niet door de ondergrens zakken. De 2e helft was hij gewoon weer het beest dat we van hem gewend zijn. Dat maakt zijn wedstrijd voor zijn doen redelijk. Voor Europees niveau is dat gewoon goed. Voor absolute topniveau middelmatig. Dat is verre van hype, dat is beoordelen naar de standaard die hem toegeschreven wordt. Het kan te maken hebben met de andere opstelling en ff wennen aan Wober, want binnen 1 helft zo herstellen is bizar. De 2e helft maakte hij echt geen fouten en zakte Ajax door haar hoeven door de fouten die de mensen om hem heen maakte. De Ligt won haast al zijn belangrijke duels, zat tussen behoorlijk veel eindpasses en ging over tot aanvaller om de kolen uit het vuur te slepen. En dat wordt bestempeld als een mindere wedstrijd van de Ligt. Een aanvaller een keer kwijt zijn gebeurd de beste. Boateng was ze vaker dan eens kwijt en gaat echt belachelijk de fout in bij de penalty. Die is zogenaamd veel beter dan de Ligt. In meerdere wedstrijden is daar geen bal van te zien. Lewa is een topspits, Dolberg verre van (zeker in huidige vorm). De Jong was slecht en bleef slecht. In zijn beste fase was hij matig. Toch echt iets compleet anders dan de Ligt liet zien.

13 december 2018 om 20:12

@bomba , dit slaat echt nergens op. Positioneel verdedigen is de Ligt zijn sterke punt en de Jong zijn handelingsssnelheid is prima. Beide punten die je noemt leiden ook niet tot een goal. Allebei de spelers zijn prima, alleen de Ligt moet fysiek nog beter worden dan hij is (zie het verschil met Süle gisteren) en de Jong moet niet een lage bal over 35 meter geven als hij op de plek van een CV staat (maar wel op helft tegenstander en zeker in derde deel speelveld). Dát is het verschil.

13 december 2018 om 11:35

Dat keihard op hun bek slaat werkelijk helemaal nergens op. Hij maakt een fout, een dure. Maar je moet echt even verder kijken naar de wedstrijd voordat je weer iemand begint af te fakkelen. Dit was een wedstrijd op het allerhoogste niveau. En ik zie toch twee talenten zich staande houden op dit niveau. Ik durf te stellen dat zeker de Ligt al heel ver richting die wereldtop is.

13 december 2018 om 11:46

Precies evenmin als dat de zijn waarde van 75 miljoen in een keer niet meer relevant is, het zijn vaak reacties verstuurd uit het perspectief 'afgunst'. Het was een mindere wedstrijd van beide, maar zijn absoluut niet keihard afgegaan. Gezien het resultaat ook iets wat onmogelijk kan. En vooralsnog hebben ze beide in hun carrière al veel meer laten zien, dat vaak vergeten omdat men niet verder kijkt dan 1 wedstrijd.

Ajax zal je verkopen als ze zoveel geld krijgen. Maar je bent totaal nog niet klaar voor die stap. Ik denk dat je nog een jaar bij Ajax moet blijven. De grote fout die je had gemaakt dat is typisch Nederlands. Nederlands op ze niveau in Nederland. Dit kan je niet maken op het niveau CL. Dit moet eruit en op zo moment pleur die bal na voren. Hierin haken clubs gewoon op af. Dat je zondag tegen de graafschap of andere clubs zo presteert. Dat kan en gebeurd je en niemand kijkt er naar. Want de verhouding tussen Ajax en de Nederlandse competitie is te groot.

13 december 2018 om 00:18

Misschien is een stap naar PSG te groot voor hem. Maar bij Ajax blijven zou wel heel dom zijn van hem. Dit is nou juist een speler die zichzelf uit moet dagen op een hoger niveau. Zijn speelstijl is vrij uniek maar hij moet vooral leren die speelstijl ook een hoger niveau te kunnen hanteren. De eredivisie is gewoon van een te laag niveau en wanneer ploeggenoten zoals Onana, de Ligt, Ziyech etc. Wel een stap maken dan is zo’n cl seizoen zoals nu ook misschien wat te hoog gegrepen.

13 december 2018 om 00:25

PSG kan hij makkelijk aan. Op afstand de beste middenvelder van de hele Eredivisie. Nog nooit zo fantastische speler gezien. Hij moet zeker nog wat leren. Hij speelt elke tegenstander helemaal kapot in de Eredivisie. Hij kan zich heel makkelijk op trekken aan een beter niveau. In Nederland is het niveau heel slecht. Niveau is vergelijkbaar met Noorwegen of de Zweedse competitie. Alleen hij kan beter bij Ajax blijven. Maar daar is de markt niet voor meer.

13 december 2018 om 12:49

Ziyech is drie klassen beter dan de Jong. De Jong is een leuke dribbelaar en het zou me niets verbazen als ie naar PSG gaat. Daar heeft hij in de competitie geen tegenstand en kan hij lekker meedraaien. Wordt het fysiek zoals in Engeland en Italie dan moet ik nog zien of dit dribbelaartje aan de bak komt.

13 december 2018 om 13:45

Het is natuurlijk geen 'dribbelaartje'. Het enige wat je doet is nu aangeven dat, naast zijn rol als spelverdeler en tempobepaler,

13 december 2018 om 19:17

Ziyech is ook flink wat jaartjes ouder en heeft een stuk meer ervaring. Daarbij Ziyech is door Europa ontzettend ondergewaardeerd. Zo weinig interesse afgelopen zomer was bizar. Inmiddels zullen de meeste clubs hun bedenkingen geloogenstraft zien worden. Werkt kei en keihard. Verdedigd mee terug, blijft beslissende akties maken ongeacht niveau en zakt nooit door de ondergrens. Alles wat je had willen zien op het WK en ontbrak, zie je nu in de CL. Die kan wel eens bij een grotere club komen dan gedacht.

13 december 2018 om 00:22

Onzin, op het niveau CL worden elke ronde van dergelijke fouten gemaakt. Kijk maar naar Boateng die in beide wedstrijden schuld had aan een Ajax goal.

Het kwam ook doordat de trainer er een extra spits in bracht waardoor opbouwen een stuk lastiger werd. Tevens moest Frenkie al eerder van positie wisselen, is ook niet handig tijdens een wedstrijd. Ajax had na het inbrengen van Huntelaar de lange bal moeten gaan spelen, maar die omschakeling had Frenkie in zijn hoofd kennelijk nog niet gemaakt.

13 december 2018 om 00:27

Boateng kan helemaal niks. Een waardeloze voetballer bij Bayern hoort. Een voetballer die allang dik en breed doorgeselecteerd moest worden. Ze zijn in München traag. Ribéry en Robben allemaal leuk maar niet van deze tijd. Ze presteren niet voor niks zo ondermaats.

13 december 2018 om 00:33

Ondermaats? Alleen Porto heeft meer punten gehaald in de CL poule fase. Bayern staat gewoon gedeeld tweede, samen met Barcelona, de rest haalde minder punten.

13 december 2018 om 00:46

Ach laat hem. Dat hij Ribery niet van deze tijd noemt zegt al genoeg. Ik krijg al een lach op mijn gezicht als er weer 3 man achter hem aanzitten, maar hij nog steeds de bal aan een touwtje heeft. De manier waarop hij Mazraoui passeerde (al was de omgekeerde actie van Mazraoui ook prachtig), waarbij laatstgenoemde gewoon omviel, was subliem. Wanneer je niet van Robben en Ribery kan genieten (ook niet in hun najaren), dan houdt je gewoon niet van voetbal of je snapt er niet zoveel van.

13 december 2018 om 01:26

@nl_modric
Wat is dat voor een denigrerende opmerking zeg?
Natuurlijk is Ribery technisch nog gewoon goed, maar je hebt vanavond toch wel zelf gezien dat het bijna klaar is? Die man werd paar keer door Mazraoui, Ziyech en Neres kinderlijk gepasseerd en heeft nutteloze overtredingen moeten maken om te compenseren. Mazraoui heeft de eerste helft praktisch vrij spel gehad en was nota bene 1 van de betere spelers van Ajax.
Met het inbrengen van Coman zag je ook goed hoe opeens de ruimte links meer benut kon worden en Mazraoui voorbij werd gelopen.

Niets ten nadele van de speler die Ribery ooit was, maar het is gewoon ontzettend verslechterd en bij een topclub zoals Bayern zou je toch iemand veel beter verwachten. Het is ook gewoon niet erg, sinds die man 35 is. Vaak zie je dat topclubs voor spelers van zijn leeftijd een andere rol opleggen en niet achterna laten hollen achter een 21 jarige speler.

13 december 2018 om 10:43

@jasonrhijn

" De grote fout die je had gemaakt dat is typisch Nederlands.? "

Niet mee eens, het is gewoon de type speler dat hij is, een speler die risico durft te nemen en graag alles voetballend wilt oplossen.
Deze fouten zie ik ook weleens bij verrati en busquets hoort gewoon bij de type spelers dat ze zijn, als die fout niet werd afgestraft zou je haast niemand erover horen.

Tagliafico, blind en wober speelde de bal allemaal in de tegenstander ze voet, je hoort daar helemaal niks over omdat het niet afgestraft werd en omdat het geen frenkie de jong is waar nu op alles wat hij doet een vergrootglas gelegd word, maar daar kan hij niks aan doen... heeft ook met ze prijskaartje te maken en alle media aandacht die nu naar hem toe gaat.

13 december 2018 om 10:51

De wedstrijden zoals tegen Frankrijk in de NL zijn op het niveau waarop Frenkie het moet laten zien. In Oranje lukte dit hem. Hij was de grote uitblinker in 2 wedstrijden waarin 4 punten werden gehaald tegen de Wereldkampioen die niet met 2e keus speelde.
Frenkie moet nog wel leren doseren. Niet altijd een dribbel maar ook eerder de pass geven als de mogelijkheid er is. Gisteren zag je dat hij vanaf rechts startte en daar niet goed zijn draai kon vinden. Als hem dat lukt, is hij echt van wereldklasse. Aan de andere kant, Xavi speelde ook altijd bijna alleen maar rechts van de as...
Nu ik erover nadenk is PSG denk ik wel een goede club voor Frenkie is. Ze hebben weinig tot geen creatieve middenvelders, de competitie is van hoger niveau dan de Eredivisie en met Mbappe, Cavani en Neymar kan hij zijn passes wel kwijt. Bij een Barca of City heeft hij meer concurrentie en minder tijd in de competitie. Lekker voor 3 jaar tekenen daar en dan naar Spanje of Engeland op je 24e.

13 december 2018 om 11:39

Jasonrhijn, wat een onzin kraam je uit! Fouten worden genaakt, hij is 21, kom op. Ik denk ook dat een extra jaar Ajax misschien helemaal niet verkeerd is. Maar ja, dna speel je tegen clubs als Emmen, Excelsior, vvv, fortuna...... Nee dat schiet lekker op. Aantrekkelijk ook voor een topspeler......

Ik vind het allemaal wat overtrokken, men doet alsof hij totaal door het ijs zakte, wat niet zo is. Hij kende ook een ijzersterke fase, alleen moet hij die "stylopaasjes" van hem in de eigen 16 echt afleren. Dat wordt gelijk afgestraft. Ik ga er vanuit dat ik dit minder vaak bij hem ga zien vanaf nu, want hij lijkt me wel iemand die leert.

13 december 2018 om 12:20

Hij heeft er blijkbaar niet van geleerd, want dit is niet de eerste keer dat hij gevaarlijk balverlies lijdt. Oa twee keer in de wedstrijd tegen Duitsland, maar toen kwam hij ermee weg en laatste wedstrijd nog tegen PEC.

13 december 2018 om 13:05

Ik verwacht ook niet dat hij ermee volledig stopt want het is ook inherent aan zijn spel. Hij moet wel een betere balans hierin gaan vinden want bij een absolute topclub sta je na zo'n fout veel sneller langs de kant dan bij Ajax.

13 december 2018 om 13:28

Ik denk dat hij moet leren wat hij wanneer moet doen. Je moet er niet altijd voetballend uit willen komen, soms is een lange bal naar voren de beste oplossing. Dat heet gogme en dat ontbreekt vaak bij jongere spelers.
Dat zag je ook bij Dolberg. Je staat met 2-1 voor en hij kon een lichte overtreding op Thiago op 35 meter van het doel maken. Vervolgens maakt Nico een domme overtreding terwijl de Ligt nog op koers lag om Thiago af te stoppen.

13 december 2018 om 17:48

Balans. Hij moet weten wanneer je dit kan doen. Ik verwacht ook niet dat hij alles perfect doet op deze leeftijd, maar ik denk wel dat hij groeimogelijkheden heeft op dit vlak. Weer een leerzame avond voor hem en De Ligt.

Vriend jij mag heel hard achter je oor krabben. Je maakt in twee opeen volgende wedstrijden cruciale fouten. Je moet met minder risico gaan spelen in de rug bij de 16

13 december 2018 om 11:37

De Jong nam juist heel weinig risico gisteren.

Als een matige De Ligt en Frenkie De Jong al stand kunnen houden tegen Duitsland en tegen Bayern met drie gelijke spelen en 1 overwinning tegen Duitsland hoe moet het dan wel niet worden als ze wel in vorm zijn?

13 december 2018 om 00:26

Zijn medespelers begrijpen hem gewoon niet. Hij paast wel door het midden maar ze zijn aan t slapen.

13 december 2018 om 00:27

Daarom moet hij deze paas niet maken veel te risico vol. Gewoon naar voren jassen

13 december 2018 om 00:58

Hij moet die pass wel geven, alleen de situatie beter inschatten en de bal op een betere manier meegeven.hij schatte de looplijn van zijn medespeler verkeerd in. Kan gebeuren, hier leert hij alleen maar van.

Ontzettend leuke voetballer die de Jong, maar vind het altijd zo vervelend dat hij altijd met zijn armen loopt de zwaaien. En gister volop ging protesteren bij de rode kaart van wöber, terwijl dit natuurlijk een rode kaart is.
Jammer van zijn dure fout, maar dat kan gebeuren.

13 december 2018 om 09:41

Ik denk dat hij ook wel wist dat die kaart terecht was, maar die actie volgde op een tweetal duidelijke overtredingen van Bayern rondom hun eigen zestien waar de irritante Turpin liet doorspelen. Ik denk dat hij daarover protesteerde...en terecht.

13 december 2018 om 12:47

Ik ben er van overtuigd dat de ligt gaat slagen en frenkie niet bij een topclub.

Wat is er zo goed aan Frenkie? Frenkie heeft geen speciale kwaliteiten. Ik zie hem nooit ballen openen naar links of rechts. Ik zie hem geen spelers op techniek passeren, steekpaasjes geven, scoren als middenvelder doet hij nooit en een afstandschot of vrije trap heeft hij ook niet. Dus leg mij uit wat er zo goed is aan Frenkie? Een postbode voetballer die veel loopt met de bal en de bal contstant breed afgeeft aan de dichtsbijzijnde medespeler. Wat is er hier zo speciaal aan?

13 december 2018 om 11:17

Hij brengt rust, kan continue het spel verleggen, zorgt voor vrijheid van medespelers doordat hij minimaal 2 tegenstanders aantrekt, kan het spel openen door vooruit tussen 2 of 3 man door te passen, kan alle open ruimtes in het veld vinden en gebruiken.

Hij laat andere spelers 20 tot 50% beter spelen, maar ook hij moet leren dat bepaalde fouten niet gemaakt mogen worden

13 december 2018 om 11:27

@rechtsbuiten10

Niemand neemt jou serieus grapjas.

Ondertussen zit de gehele europese top achter hem aan.
Is hij een onbetwiste basisspeler van zowel ajax als het nederlands elftal.

En jij vraagt je nu nog steeds af wat er zo goed is aan frenkie haha lachwekkend.

PS. al die punten die jij opnoemt beheerst hij en voert hij weleens uit. ok behalve een vrije trap dan .. maar ja dat zag/zie ik iniesta ook nooit doen.. en wat was/is dat een geweldenaar.

zoek hem voor de grap even op op youtube ( ze volledige naam is Frenkie de Jong ) misschien helpt dat je een beetje.

13 december 2018 om 11:44

@ronna, veel mensen hier schreeuwen vanuit emotie, maar hebben inhoudelijk bar weinig inzicht in het spelletje en de kwaliteiten van spelers. Het is zinloos om dergelijke mensen te laten inzien hoe goed deze man nu al is, ze kunnen en willen het niet.

13 december 2018 om 12:46

Emotie? Nee natuurlijk niet, gewoon misgunnende mensen die het leuk vinden om reacties uit te lokken. Jaloers op de aandacht, zitten elke week te wachten wanneer ze weer eens iemand naar beneden kunnen praten. Mensen die lof krijgen trekken dat soort volk aan, kop boven het maaiveld gaat eraf in Nederland wat gewoon ontzettend triest is.

13 december 2018 om 12:49

Dus niemand mag zijn mening over frenkie hebben? Ik vind frenkie niet zo goed als beweert word. Zijn inzicht en rushes zijn geweldig, maar om het.met grootheden te vf rgelijken gaat te ver

13 december 2018 om 13:48

frenkie is gisteren door de mand gevallen en dat is een feit. frenkie heeft meerdere fouten gemaakt tijdens deze wedstrijd maar ook in de vorige wedstrijden met ajax en het nederlands elftal. een beetje voetbaldruk en hij heeft opeens moeite met het inspelen van een medespeler of hij raakt de bal kwijt omdat hij teveel met de bal loopt. gisteren heb ik geen 1 opening van frenkie gezien of een beslissende steekpaas, want dat is zijn manier van spelen niet. zijn manier van voetballen is constant lopen met de bal, stoppen, terugdraaien, breedleggen en thats it. ik heb tot nu toe niets speciaals kunnen zien. gisteren hebben we ook kunnen zien waarom wober een bankzitter is. ajax had gisteren kunnen winnen als de verdedigers en frenkie niet zo zwak waren. frenkie is groot gemaakt door marc overmars en door mensen zoals jij, maar wat zijn de statistieken?laat mij de statistieken zien waaruit blijkt dat frenkie zo goed is.

13 december 2018 om 21:20

Een dribbel en passingspercentage van boven de 90%.Nou daar heb je je statistieken kerel!

De waan van de dag laat weer flink van zich horen vandaag. 1 mindere wedstrijd tegen een absolute topclub en de tafelpoten worden er meteen weer onderuit gezaagd. wat zijn sommige hier toch verschrikkelijk kortzichtig, of hebben bar weinig verstand van het spelletje.

13 december 2018 om 12:49

Achja dat houd je toch joh, om maar ff in te haken op je profielafbeelding: van Eriksen werd door hetzelfde misgunnende volk hetzelfde gezegd na een mindere pot: Niet aanwezig genoeg, niet beslissend genoeg, wordt fysiek overlopen. Vooral na zijn transfer naar de PL kwam dat fysieke zovaak voorbij hier, het zou een enorme flop worden. Waar zijn die mensen nu? Nergens natuurlijk aangezien dezelfde Eriksen nu een van de beste middenvelders van de PL is, en dus ook van de wereld.

13 december 2018 om 12:57

Ik snap niet dat je dit zo persoonlijk opvat. Elke speler krijgt kritiek na een slechte wedstrijd en Frenkie nu dus ook. Het lijkt net of je tegenwoordig alleen complimenten mag geven, of anders ben je een misgunner.

13 december 2018 om 13:49

Natuurlijk is kritiek logisch na een mindere wedstrijd. Het gaat mij meer om bepaalde termen die je constant voorbij ziet komen: "overschat" "toch nog maar een jaartje blijven" "kunstje lukt wel tegen Excelsior en de Graafschap" "gaat een flop worden". Lachwekkende termen om te gebruiken na een wedstrijd en ik zie ze altijd terugkomen van dezelfde mensen, precies die mensen die je nooit complimenten ziet geven als er wel een goede prestatie neer wordt gezet. Jij past overigens perfect in dat straatje, jij zal altijd een Ajax speler af blijven zeiken zonder complimenten te geven. Perfect dat uitgerekend jij op mij reageert met een lachwekkende opmerking over wat je tegenwoordig wel of niet mag.

13 december 2018 om 14:55

Ja er zijn bepaalde mensen die hem overschat vinden. Daartegenover staan mensen (en die komen hier nog veel vaker voorbij) die hem nu al wereldtop vinden en de nieuwe Cruijff, Iniesta, Modric etc. Ieder zijn mening toch?

Haha maar dit gedeelte slaat nergens op: ''jij zal altijd een Ajax speler af blijven zeiken zonder complimenten te geven''. Als ik mijn mening geef over het spel van een voetballer (heb ik gisteren trouwens helemaal niet gedaan) dan is dat niet meteen afzeiken.

Daarnaast ga ik inderdaad ook nooit mee met het in de hemel prijzen van spelers (ook niet bij Feyenoord spelers). Helaas zijn bepaalde spelers hier op VZ heilig verklaard.

13 december 2018 om 16:30

@marocberkane
Dat klopt. Je hoeft maar je mening te geven en er wordt fel gereageerd. Ik blijf dat merkwaardig vinden. Iedereen mag hier zijn eerlijke mening geven. Ik zou het erg vinden als mensen door sociale druk hun echte mening niet durven te uiten.
Ik ben het overigens wel eens. Mensen die hem nu een flop of hype noemen en hun kans zien om opportunistisch te zijn is inderdaad minder. Datzelfde geldt voor mensen die na een doelpunt hem over gaan waardereren.
Ik heb Frenkie de Jong altijd kritisch benaderd ook toen hij in zijn betere fase zat. Hij is niet zo goed als velen hem schrijven en hij is ook niet zo slecht als sommigen hem willen dien lijken.
Frenkie de Jong moet zich gaan ontwikkelen in sneller handelen, positioneren. Tot nu toe zie ik die ontwikkeling nog niet. Maar dat kan nog komen.

Vreemd dat de verslaggever niet vraagt:
He Frenk wat ging daar mis?

Feit is dat er spelers zijn voor minder dan 75 miljoen die deze fout niet hebben gemaakt. Kost je de zege, zonde!

14 december 2018 om 10:29

@japasantos
pass wordt gegeven in de 89e minuut bij een 2 - 2 stand.
Deze stand zorgt voor een 2e plek in de poule. Verlies ook. Winst zorgt voor de 1e plek in de poule.
Pass is ultieme poging om snel vanuit de verdediging naar aanval te geraken om de winst te behalen. En daar wordt (denk ik) door Frenkie de Jong bewust een hele hoop risico in gelegd.
Dat is naar mijn mening volledig terecht. Winst in deze wedstrijd had een heel ander (lotings)landschap geschapen.
Ik kan me ook voorstellen dat door een speler dan niet wordt gedacht aan de 900.000 euro verlies bij een verliespartij.
Nogmaals: in mijn optiek een compleet te verdedigen actie en dus niet als fout / blunder te classificeren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren